Vuvuzela schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:13:
Klaar met de F1 docu. Had m toch beter verwacht.. ze hebben imho te veel gefocust op (gemaakte) rivaliteit tussen verschillende partijen en drama, en te veel belangrijke dingen die het seizoen hebben gemaakt gemist. Waardoor het wat nep/geforceerd aanvoelt. Niet zoals ik het seizoen heb beleefd iig. Misschien ben ik ook een te hardcore f1 volger en val ik niet onder de doelgroep.. afknapper als je een onboardradio van race A herkent maar dan onder een actie van race B.
Blijf het wel een aanrader vinden. Prima docu, vooral voor de niet F1 kijkers.
Gekeken met engelse subs, en daar zaten ook fouten in. Vooral verwisselde namen.
"After Life" van Ricky Gervais is top! 5 eps gezien nu, mooie drama comedy
Heb Drive to Survive ook gezien, maar snap je conclusie absoluut niet, zeker omdat je het zelf ook een docu noemt. Ze hebben niet alleen boardradio's van de ene race gebruikt voor de andere race, maar ook met het commentaar is flink gerommeld.
Een van de beste voorbeelden is wat mij betreft in aflevering 3 of 4 ofzo (wanneer het nog de grote Danny Ric-show is) en het over de race in Oostenrijk gaat. Door eerst Hamilton als race leader te tonen en daarna wat beelden te tonen van Ric die voor Hamilton de pits uitkomt en dit samen te voegen met het commentaar (iets van 'Red Bull is looking good for the win here' ofzo) krijgt de kijker het idee dat Ricciardo op weg is de race te winnen maar de brakke Renault-motor roet in het eten gooit.
De werkelijkheid is echter iets anders, Hamilton was op dat moment helemaal geen race leader meer, Ricciardo kwam op geen moment in aanmerking voor de win en het commentaar dat Red Bull die race wel eens zou kunnen winnen ging in realiteit over Max (die verder vrij negatief wordt neergezet in deze 'docu'). Dat Max de race uiteindelijk ook wint laten ze niet eens zien, want dat past verder niet in de narrative van dit fantastisch stukje journalistiek.
Wie geen F1 volgt of het sporadisch kijkt, zal dit waarschijnlijk echter niet opvallen en die hebben dus nu een totaal ander (foutief) beeld van de situatie. En helaas werd deze strategie in veel verhaallijnen toegepast (waarbij de 'vriendjes' van Buxton vaak wat positiever werden afgeschilderd dan de rest). Nee, wat mij betreft past dit echt absoluut niet onder de noemer van 'docu', maar meer iets als fan fiction ofzo.
Als docu geef ik het een 1/10 en als serie related to F1 misschien een 3/10, omdat er wel nog een aantal leuke beelden inzaten. Jammer, want had er meer van verwacht.