Nog niet gezien, maar zag wat vergelijkingen met de serie Misfits langskomen. Die vond ik destijds heerlijk om te kijken, dus deze komt zeker op de to-do list.vinom schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:27:
De eerste aflevering van The Umbrella Academy gezien en hij was tof! Ben benieuwd naar de rest.
Verwijderd
Leuke serie, ondanks wat uitgekauwde karakters heeft het diepgang, erg leuk. Komt een seizoen 2 zegt mijn netflix app, dus helemaal mooi.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:11:
[...]
Gillian Anderson in een serie over sex? Daar droomde ik 20+ jaar geleden van![]()
![]()
Ze had het beter 20 jaar terug kunnen maken vermoed ik , maar ik ben nu ook geen 20 meer. Kortom: must see, thanks
Wel jammer dat er maar 8 episodes zijn, maar nu even hier lezen wat ik straks ga kijken.
De eerste 20 minuten twijfelde ik, bleef doorkijken...fantastisch vond ik hetIvysaur schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:41:
Die Buster Scruggs film is een pareltje, hoor. Vooral dan die met James Franco en die verhaal met het meisje. Oof. Bijna poëtisch.
You're either part of the solution or you're part of the problem
Ik ook, maar betwijfel of ik verder ermee ga. Het is alweer zo'n serie die erop gebaseerd is dat de hoofdpersonen niet helemaal 100% zijn (nou ja, letterlijk één van de hoofdpersonen is normaal). Dat was ook de reden dat ik zelf Lost in Space met plezier gekeken heb, is ook wel wat op aan te merken, maar daar waren de goede hoofdpersonen tenminste wel redelijk normaal.vinom schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:27:
De eerste aflevering van The Umbrella Academy gezien en hij was tof! Ben benieuwd naar de rest.
Ik heb momenteel Netflix proefmaand omdat ik een maand thuis zit na een operatie, maar vind het maar lastig om wat van kwaliteit te vinden wat ook nog mijn smaak is. Momenteel volg ik bijvoorbeeld Brooklyn 9-9, Orville en Star Trek, en ook als hij er weer is bijvoorbeeld Lethal Weapon. Allemaal redelijk drama-vrije series, maar iets als Umbrella Academy wordt waarschijnlijk één grote zooi drama, en dat hebben best wat Netflix series naar mijn idee.
[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 17-02-2019 21:45 ]
Sissors schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:42:
[...]
Ik ook, maar betwijfel of ik verder ermee ga. Het is alweer zo'n serie die erop gebaseerd is dat de hoofdpersonen niet helemaal 100% zijn (nou ja, letterlijk één van de hoofdpersonen is normaal). Dat was ook de reden dat ik zelf Lost in Space met plezier gekeken heb, is ook wel wat op aan te merken, maar daar waren de goede hoofdpersonen tenminste wel redelijk normaal.
Blijven kijken
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
Wikipedia: Drama (genre)Sissors schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:42:
[...]
Ik ook, maar betwijfel of ik verder ermee ga. Het is alweer zo'n serie die erop gebaseerd is dat de hoofdpersonen niet helemaal 100% zijn (nou ja, letterlijk één van de hoofdpersonen is normaal). Dat was ook de reden dat ik zelf Lost in Space met plezier gekeken heb, is ook wel wat op aan te merken, maar daar waren de goede hoofdpersonen tenminste wel redelijk normaal.
Ik heb momenteel Netflix proefmaand omdat ik een maand thuis zit na een operatie, maar vind het maar lastig om wat van kwaliteit te vinden wat ook nog mijn smaak is. Momenteel volg ik bijvoorbeeld Brooklyn 9-9, Orville en Star Trek, en ook als hij er weer is bijvoorbeeld Lethal Weapon. Allemaal redelijk drama-vrije series, maar iets als Umbrella Academy wordt waarschijnlijk één grote zooi drama, en dat hebben best wat Netflix series naar mijn idee.
Ik zou werkelijk waar niet weten waarom je iets wilt kijken waar geen drama inzit? Buiten een keer wat makkelijk vermaak waar je niet over na wil/hoeft te denken is dat toch bij iedere film of serie een essentieel onderdeel van de plotontwikkeling?
Bij de Umbrella Academy is het hele uitgangspunt vreemd (comic verfilming), niemand is normaal. Als je dat niet trekt zeker links laten liggen. Ik vind het supervet, die muziek ook steeds.
En ik zou niet weten waarom mensen een serie willen kijken die draait om de drama. Maar ik hoop toch dat iedereen zijn eigen voorkeuren mag hebben?
Ik ben dol op makkelijk vermaak. En ik heb geen problemen met wat drama in een serie, lost in space heeft dat ook. Maar waar ik niks mee heb zijn series die om de drama draaien, waarbij de verhaallijn er alleen is als ondersteuning van de drama, ipv andersom.
Maar van een Lethal Weapon, Brooklyn 9-9 tot aan een Marvel film, die kijk ik allemaal met plezier, en echt niet vanwege de diepgaande persoonlijke ontwikkelingen. En dus een Walking Death heb ik weer helemaal niks mee. Ieder zijn voorkeur zou ik zeggen. Maar mijn eerste indruk is dus dat Netflix geschikter lijkt voor jouw voorkeur als voor mijne.
Ik ben dol op makkelijk vermaak. En ik heb geen problemen met wat drama in een serie, lost in space heeft dat ook. Maar waar ik niks mee heb zijn series die om de drama draaien, waarbij de verhaallijn er alleen is als ondersteuning van de drama, ipv andersom.
Maar van een Lethal Weapon, Brooklyn 9-9 tot aan een Marvel film, die kijk ik allemaal met plezier, en echt niet vanwege de diepgaande persoonlijke ontwikkelingen. En dus een Walking Death heb ik weer helemaal niks mee. Ieder zijn voorkeur zou ik zeggen. Maar mijn eerste indruk is dus dat Netflix geschikter lijkt voor jouw voorkeur als voor mijne.
Verwijderd
Umbrella company heb ik na 2 episodes gelaten voor wat het is, het boeit me net als bijna alle superheld series niet zoveel, echt een serie voor wie Marvel kan waarderen.
Zelf mis ik ook wat diepgang vaak op netflix, het is geen hbo zeg maar. Zelf vind ik deze keuze wijzer fijn: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/t/series/
Je kan daar filteren op aanbieder, netflix heeft zeker spul wat ik kan waarderen, maar het sneeuwt soms wat onder in mijn profiel.
Zelf mis ik ook wat diepgang vaak op netflix, het is geen hbo zeg maar. Zelf vind ik deze keuze wijzer fijn: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/t/series/
Je kan daar filteren op aanbieder, netflix heeft zeker spul wat ik kan waarderen, maar het sneeuwt soms wat onder in mijn profiel.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 12:08 ]
Mag trouwens jullie in de categorie luchtige documentaire "behind the curve" aanraden.
https://www.netflix.com/title/81015076
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Gister gezien. Leuk dat niet persé de platte aarde besproken werd, maar juist de discussie die op de achtergrond speelt tussen de "andersdenkenden". Ik heb me in elk geval 1,5 uur vermaakt.avotar schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:18:
Mag trouwens jullie in de categorie luchtige documentaire "behind the curve" aanraden.
Verwijderd
Ik schreef nergens dat een serie om drama moet draaien. Nagenoeg in iedere serie zit er drama.Sissors schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:50:
En ik zou niet weten waarom mensen een serie willen kijken die draait om de drama. Maar ik hoop toch dat iedereen zijn eigen voorkeuren mag hebben?
Ander nieuws, de laatste Marvel series ook gecanceld bij Netflix
Helaas, Punisher en Jessica Jones volgen de rest van de Marvel series naar het graf....
https://www.nu.nl/film/57...her-en-jessica-jones.html
Spijtig, vond het erg leuke producties. Daredevil en Punisher bovenaan, Luke Cage vond ik door de setting ook sterk. Alleen Iron Fist was iets minder geslaagd en the Defenders natuurlijk een flop.
Wellicht krijgt het allemaal nog navolging op Disney+, maar ja, nog een abonnement? Heb al Netflix en Prime ....
https://www.nu.nl/film/57...her-en-jessica-jones.html
Spijtig, vond het erg leuke producties. Daredevil en Punisher bovenaan, Luke Cage vond ik door de setting ook sterk. Alleen Iron Fist was iets minder geslaagd en the Defenders natuurlijk een flop.
Wellicht krijgt het allemaal nog navolging op Disney+, maar ja, nog een abonnement? Heb al Netflix en Prime ....
[ Voor 14% gewijzigd door B-Bandit op 18-02-2019 19:07 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Afgezet tijdens de tweede aflevering en dat doe ik niet snel.vinom schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:27:
Wat een irritante niet leuke personages en het verhaal lijkt precies op Watchmen
IMDB: Watchmen (2009)
Verwijderd
Euhm ik heb van Watchmen de strip gelezen en de film gekeken en het lijkt in de verste verte niet op elkaar......Dat zou je niet eens kunnen weten als je nog geen 2 afleveringen gekeken hebt overigens.Arjantje72 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:05:
[...]
Afgezet tijdens de tweede aflevering en dat doe ik niet snel.
Wat een irritante niet leuke personages en het verhaal lijkt precies op Watchmen
Verwijderd
Tot nu leuke serie en watchmen krijgt ook een eigen serie.Arjantje72 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:05:
[...]
Afgezet tijdens de tweede aflevering en dat doe ik niet snel.
Wat eene irritante niet leuke personages en het verhaal lijkt precies op Watchmen
Beiden comics en focus op de helden, maar voor de rest totaal niet te vergelijken.
Ontopic. Netflix gaat het dit jaar nog moeilijk krijgen
Apple, disney en ook warner bros met hun eigen streaming dienst.
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:29:
[...]
Tot nu leuke serie en watchmen krijgt ook een eigen serie.
Beiden comics en focus op de helden, maar voor de rest totaal niet te vergelijken.
Ontopic. Netflix gaat het dit jaar nog moeilijk krijgen
Apple, disney en ook warner bros met hun eigen streaming dienst.
Het begin is in iedergeval hetzelfde.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:08:
[...]
Euhm ik heb van Watchmen de strip gelezen en de film gekeken en het lijkt in de verste verte niet op elkaar......Dat zou je niet eens kunnen weten als je nog geen 2 afleveringen gekeken hebt overigens.
Helden zijn al jaren uit elkaar, dan gaat er iemand dood die ze dierbaar is, ze komen bij elkaar en hebben allemaal ruzie...
En dat is niet zo erg maar zoals ik al zei, ik en mijn vriendin konden de personages niet meer verdragen.
Ieder zijn ding toch?
Watchmen vond ik trouwens wel heel leuk
Inmiddels aflevering 3 gezien en ik vind het nog steeds top. Goeie muziek ook steeds, en afgemixt en knap gefilmd.
Verwijderd
Muziek is zeer aanwezig ja, Mary J Blige als bad guy, is blijkbaar ook geschreven door de front man van My Chemical Romance.vinom schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:08:
Inmiddels aflevering 3 gezien en ik vind het nog steeds top. Goeie muziek ook steeds, en afgemixt en knap gefilmd.
Nightflyers na één seizoen al gestopt door Syfy
dat zat er natuurlijk dik in.
[ Voor 21% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-02-2019 12:45 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Seizoen 5 van Bates Motel op Netflix zie ik net. Super vet!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Erg jammer, heb er van genoten.ArthurMorgan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:44:
<Zinloze tekst hier>
Geen verrassing inderdaad, maar tóch jammer! In elk geval duidelijk.ArthurMorgan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:44:
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Nou die kan dan van mijn lijstje af. Wat een gedrocht was dat.ArthurMorgan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:44:
Het einde van Nightflyers was open maar ik dacht dat het een echte afsluiter was. Er was dus een idee voor een 2e seizoen, voor mij hoeft het niet echt. Het zou ook een soort reboot geweest zijn om een volgende fase in te gaan.
Vond nightflyers erg gaaf. Had wel wat mindere punten maar best uniek in zn bizarre duistere stijl. Heel klein beetje een soort Event Horizon gevoel en daar mag er meer van zijn imo. Maar of een 2e seizoen veel zou toevoegen durf ik niet te zeggen. Wat is dat toch met sci-fi..te select publiek voor het serieuzere werk met te hoge productiekosten neem ik aan..we waren ook bijna The Expanse kwijt, al was die wel een stuk beter. Maar dat gedrocht van een nieuwe Star Trek gaat wel zonder gedoe door
Ik mis nu eigenlijk een goede sci-fi serie op netflix. Lost in Space vond ik goed, maar duurt nog wel even.
Ik mis nu eigenlijk een goede sci-fi serie op netflix. Lost in Space vond ik goed, maar duurt nog wel even.
Ben naar aanleiding van de trailer begonnen aan Dirty John. Nu aflevering 4 gezien, maar ik ga niet verder kijken. Wat een wijvenserie (sorry). En wat kan een trailer soms een verkeerd beeld schetsen.
@Webgnome Het plan van de makers is altijd geweest om drie seizoenen te maken.
Shikata ga nai.
Echt? Dit had prima afgelopen kunnen zijn na 1 seizoen. Waarom toch altijd alles maar uit blijven melken. Soms is iets na 1 seizoen ook gewoon klaar.Shinobi-vs-Gast schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:11:
@Webgnome Het plan van de makers is altijd geweest om drie seizoenen te maken.
Ik vermoed dat ze met een nieuw verhaal en nieuwe acteurs een nieuw seizoen gaan maken. Met dezelfde Twilight Zone/Black Mirror achtige insteek.Webgnome schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:47:
Weet iemand of dat er al iets bekend is over een tweede seizoen voor Russian Doll? Het voelt namelijk niet alsof er iets nog aan is toe te voegen?
Sowieso gaat Natasha Lyonne nog een seizoen OITNB doen dus die zal niet veel tijd hebben voor nog iets anders maar wie weet.
Het verhaal van Bonnie & Clyde met Woody Harrelson en Kevin Costner vanaf 29 maart:
Woody ziet eruit alsof hij True Detective speelt maar dan een paar decennia eerder
Woody ziet eruit alsof hij True Detective speelt maar dan een paar decennia eerder
Ziet er wel tof uitalgalid schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:33:
Het verhaal van Bonnie & Clyde met Woody Harrelson en Kevin Costner vanaf 29 maart:
[YouTube: The Highwaymen | Officiële trailer [HD] | Netflix]
Kingdom afgekeken, wauw vergeleken met TWD is Kingdom erg verfrissend moet ik zeggen. Ik durf zelfs zo ver te gaan dat het beter is dan TWD, daar ben ik na S4 afgehaakt. Ging in mijn optiek nergens meer over en zag het als een verhaal zonder eind. Kingdom heeft een doel en de setting vind ik zeer interessant. Volgens mij is S02 is al bevestigd volgens mij, mag ook wel met die dikke cliffhanger.
Jammer van al die Marvel cancels.
The Punnisher ooit seizoen 1 gekeken tot de helft, zit er wel een passend einde in de serie?
The Punnisher ooit seizoen 1 gekeken tot de helft, zit er wel een passend einde in de serie?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Mars18 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:00:
Jammer van al die Marvel cancels.
spoiler:
In seizoen 2 wordt de verhaallijn afgesloten maar het einde is vrij open.
Vette serie. Soms wat rommelig, soms niet heel veel diepgang maar de actie is gewoon te bruut om te laten liggen
Met het kopen van Millarworld en de creatieve inbreng van de man zelf zijn er zeker mogelijkheden om Marvel-tegenhangers te maken.
Er zijn ook nog een aantal DC series die komen van CW, dus de superhero business is nog lang niet uitgeteld.
Er zijn ook nog een aantal DC series die komen van CW, dus de superhero business is nog lang niet uitgeteld.
Ik ben er weer voor gaan zitten en heb even de hele lijst opnieuw afgewerkt omdat er heel wat titels verwijderd waren en bijgekomen waren. Vanaf nu ga ik de lijst up-to-date houden. Wederom, voor de geïnteresseerdenrobcoenen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:35:
Ik ben het lijstje met de 1001 beste films ter wereld (IMDb, Rotten Tomatoes, Metacritic, Letterboxd) afgegaan en gekeken welke op Netflix beschikbaar zijn.
Voor de geïnteresseerden >> klik
De beste films op Netflix Nederland
Dat laatste is lang niet zeker. Geruchten zijn dat die er namelijk ook vanaf gaan...algalid schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:55:
Met het kopen van Millarworld en de creatieve inbreng van de man zelf zijn er zeker mogelijkheden om Marvel-tegenhangers te maken.
https://www.serietotaal.n...dwijnt-straks-van-netflix
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
@robcoenen dank voor het lijstje 
De afgelopen weken hebben we achtereenvolgens Russian Doll en Dirty John gekeken, Russian Doll was erg tof, Dirty John mweh, alhoewel m'n vrouw het wel leuk vond.
Gisteren even tijd genomen om Watership Down te kijken, heerlijk
Ik ben me bewust van het commentaar op de kwaliteit van de animatie maar ik vindt het er juist goed bij passen en heb me er totaal niet aan gestoord. Na aflevering 1 zat ik er ook meteen zo lekker in dat wel verder moest kijken
Ik heb meteen het boek ook maar uit de kast gepakt. Wie 'm nog niet gezien, wat mij betreft zeker een aanrader.
De afgelopen weken hebben we achtereenvolgens Russian Doll en Dirty John gekeken, Russian Doll was erg tof, Dirty John mweh, alhoewel m'n vrouw het wel leuk vond.
Gisteren even tijd genomen om Watership Down te kijken, heerlijk
Ik ben me bewust van het commentaar op de kwaliteit van de animatie maar ik vindt het er juist goed bij passen en heb me er totaal niet aan gestoord. Na aflevering 1 zat ik er ook meteen zo lekker in dat wel verder moest kijken
Ik heb meteen het boek ook maar uit de kast gepakt. Wie 'm nog niet gezien, wat mij betreft zeker een aanrader.
[ Voor 5% gewijzigd door cmndr_adama op 21-02-2019 18:31 ]
Moet dat nog zien, optuigen en onderhouden van een streamingdienst is niet makkelijk buiten de US.avotar schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:02:
[...]
Dat laatste is lang niet zeker. Geruchten zijn dat die er namelijk ook vanaf gaan...
https://www.serietotaal.n...dwijnt-straks-van-netflix
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hoe verhoudt hij zich tot de tekenfilm die ik uit m'n jeugd ken?cmndr_adama schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:30:
@robcoenen dank voor het lijstje
Gisteren even tijd genomen om Watership Down te kijken, heerlijk![]()
Ik ben me bewust van het commentaar op de kwaliteit van de animatie maar ik vindt het er juist goed bij passen en heb me er totaal niet aan gestoord. Na aflevering 1 zat ik er ook meteen zo lekker in dat wel verder moest kijken![]()
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Suburra seizoen 2

Float like a butterfly, sting like a bee.
Homeland blijft ook baas, af tot nu toe, nu wachten op het laatste seizoen.
Sex Education is af.
You is af, ook erg leuk deze!
Sex Education is af.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
You was inderdaad vermakelijk. In het midden kakte het wel gigantisch in. Aflevering 4 tot halverwege aflevering 8 kan je bijna zonder problemen overslaan.Agent47 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:08:
Sex Education is af.
Ja mee eens. Het kijkt alleen zo vermakelijk en makkelijk weg.JanW schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:43:
[...]
You was inderdaad vermakelijk. In het midden kakte het wel gigantisch in. Aflevering 4 tot halverwege aflevering 8 kan je bijna zonder problemen overslaan.
Homeland moet je de eerste 2 afleveringen even doorheen, zwaar verslavende serie zeg!
Sons of Anarchy kon seizoen 5 en 6 ook wel overgeslagen worden.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Homeland heb ik gekekek, maar moet ik nog mee verderAgent47 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:44:
[...]
Ja mee eens. Het kijkt alleen zo vermakelijk en makkelijk weg.
Homeland moet je de eerste 2 afleveringen even doorheen, zwaar verslavende serie zeg!
Sons of Anarchy kon seizoen 5 en 6 ook wel overgeslagen worden.
spoiler:
nadat het alleen verder gaat met Carrie, omdat Brody uit de serie gaat.
Die klote trailers aan het einde van een film...zijn die uit te zetten? Ik luister altijd graag naar de muziek van de eindcredits maar dit gaat niet meer!
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
@Cobb Blijkbaar is er een optie om de auto-playback (of zo iets) uit te zetten. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Je kan dit proberen: https://www.netflix.com/DoNotTestCobb schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:29:
Die klote trailers aan het einde van een film...zijn die uit te zetten?
Thx heb het ook afgezet. Echt irritant ...algalid schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:23:
[...]
Je kan dit proberen: https://www.netflix.com/DoNotTest
Absoluut de moeite waard, ik dacht zelf dat de serie daarna wel een beetje over was maar ik vond de vervolg seizoenen erg tof.JanW schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:55:
[...]
Homeland heb ik gekekek, maar moet ik nog mee verderspoiler:nadat het alleen verder gaat met Carrie, omdat Brody uit de serie gaat.
Wat zijn jullie meningen over The Umbrella Academy? Normaal zijn we niet zo voor het superhelden genre, maar deze vinden we echt fantastisch goed
. Heeft thematisch verchillende parallellen met de serie "Heroes".
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb serie afgelopen week eigenlijk achter elkaar lopen kijken en vond hem zeker goed, enige puntje is dat ik van episode 1 of 2 wel al door had waar het einde heen ging lopen en nergens echt een plotwending zit.boe2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:36:
Wat zijn jullie meningen over The Umbrella Academy? Normaal zijn we niet zo voor het superhelden genre, maar deze vinden we echt fantastisch goed. Heeft thematisch verchillende parallellen met de serie "Heroes".
Maar karakters waren in mijn ogen iig interesant genoeg en ben ook wel benieuwd naar een 2e jaargang.
Daarnaast gister ook Happy! afgekeken en dat vind ik echt heerlijke serie, hoofdacteur helemaal perfect.
[ Voor 7% gewijzigd door Albinoraptor op 25-02-2019 12:57 ]
Zit nu in aflevering 5 en hij valt mij een beetje tegen. Het is in het begin wel leuke plot maar al snel heb je door hoe het een en ander zal gaan verlopen. Daarbij helpt ook niet dat ik mij mateloos irriteer aan Allison Hargreeves. Of het door de actrice komt of gewoon door de rol zelf geen idee. Maar wat mij betreft mag die als eerste sneuvelen.boe2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:36:
Wat zijn jullie meningen over The Umbrella Academy? Normaal zijn we niet zo voor het superhelden genre, maar deze vinden we echt fantastisch goed. Heeft thematisch verchillende parallellen met de serie "Heroes".
Verder is de cast wel goed gedaan. Het duurde even voor ik door had dat Cameron Britton de acteur is die Ed Kemper speelde in Mindhunter.
Update 27-02:
heb inmiddels de hele serie gezien en hoewel de opzet wel leuk is gedaan. Zo weet je altijd dat er een bepaald groot gevecht komt is het verder niet heel erg spannend of vernieuwend. Je ziet van kilometers afstand al aankomen hoe dat het plot zich zal ontwikkelen alleen de details weet je nog niet. Die details, ja welke eigenlijk? Het blijft altijd maar wat oppervlakkig en de umbrella academy is nou ook niet het toonbeeld van een groep die lekker op elkaar is ingespeeld of heel slimme mensen bevat.
Moet toch zeggen dat voor iemand die kan tijd reizen en dergelijke Number 5 voor de rest wel ontzettend dom is?
[ Voor 28% gewijzigd door Webgnome op 27-02-2019 19:23 ]
Ik heb 1,5 aflevering gezien, wel leuk maar ik snap de stijl denk ik nog niet (dat ze allemaal gaan dansen als ze alleen zijn).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Netflix is zelf iets meer "filmhuis" absurdistisch, of juist rauw/zelfkant inderdaad. Dat is wat mij betreft wel een pré, dat daar nu een budget voor is. Wellicht is een ander pay kanaal dan iets meer jouw smaak?Sissors schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:42:
[...]
een treffende spreuk
Zit nu midden in "eigen kweek", een Belgische serie over een familie die noodgedwongen de weetteelt in gaan. Heerlijke mix van droge humor, Belgische kneuterigheid, absurdisme en goed acteerwerk.
Heerlijk!!
Heerlijk!!
Ja topserie, daar heb ik ook van genotenemil_406 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:26:
Zit nu midden in "eigen kweek", een Belgische serie over een familie die noodgedwongen de weetteelt in gaan. Heerlijke mix van droge humor, Belgische kneuterigheid, absurdisme en goed acteerwerk.
Heerlijk!!
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Het is niet mijn smaak serie, maar ik kwam dit tegen en dit is voor de liefhebbers vast leuk om te zien (ik klikte er zelf op in de hoop een red wedding ala game of thrones te zien, maar dat is het niet):boe2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:36:
YouTube: The Umbrella Academy | Netflix Umbrella Academy WEDDING | Netflix
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2019 21:59 ]
The umbrella Academy had van mij gerust 30 min afleveringen mogen hebben.
De tijd wordt niet echt nuttig gebruikt, voelt haast als one piece anime.
Zo veel filler gesprekjes tussen de personages.
En dat ze elkaar cruciale plot informatie niet vertellen is ook echt storend op momenten.
De tijd wordt niet echt nuttig gebruikt, voelt haast als one piece anime.
Zo veel filler gesprekjes tussen de personages.
En dat ze elkaar cruciale plot informatie niet vertellen is ook echt storend op momenten.
Maniac, the French Black Mirror edition vanaf 29 maart
Ziet er intrigerend uit en creepy, of het goed is valt af te wachten, lijkt wel heel ver out of the box.
Ziet er intrigerend uit en creepy, of het goed is valt af te wachten, lijkt wel heel ver out of the box.
En de eerste 8 seizoenen van The walking dead staan ook weer op Netflix. Helaas zonder het laatst uitgezonden 9de seizoen.
Homeland ben ik mee gestopt toen ... de hoofdrolspeler in Iran? werd opgehangen. Hoe ze een serie zo kunnen verprutsen is mij een raadsel. The Blacklist en Black Mirror zijn de enige series op Netflix die ik goed vind hoewel die ook hun zwakke momenten hebben.Agent47 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:08:
Sex Education is af.
Bijna klaar met How to get away with Murder S4. Tof 1e seizoen, 2e deed me iets minder maar 3 en 4 zijn weer zeer verslavend! Erg leuk. S5 is pas afgelopen op tv in de VS dus dat zel wel een tijdje gaan duren vrees ik...
fookin mad fer it
Het 9e seizoen is nog bezig op Fox. Dus dat vind ik nog wel logisch.grote_oever schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:27:
En de eerste 8 seizoenen van The walking dead staan ook weer op Netflix. Helaas zonder het laatst uitgezonden 9de seizoen.
Misschien slim om die spoiler van Homeland in een spoiler tag te zetten?gold_dust schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:33:
[...]
[spoiler]. The Blacklist en Black Mirror zijn de enige series op Netflix die ik goed vind hoewel die ook hunne zwakke momenten hebben.
Ik was nog niet zover!
cool. Lijkt wat weg te hebben van Black Mirror - Hang the DJ aflevering.algalid schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:58:
Maniac, the French Black Mirror edition vanaf 29 maart
[YouTube: Osmosis | Officiële trailer | Netflix]
emil_406 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:26:
Heerlijk!!
Seizoen 3 is begin dit jaar te zien geweest. Nog paar dagen terug te kijken bij https://www.vrt.be/
Verwijderd
Weer nieuws over eventuele prijsverhogingen Netflix https://www.totaaltv.nl/n...er-maand-stap-dichterbij/
Zo, 4 euro per maand is wel erg fors. Wellicht een optie om over te stappen naar Amazon Prime of ander alternatief.Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:04:
Weer nieuws over eventuele prijsverhogingen Netflix https://www.totaaltv.nl/n...er-maand-stap-dichterbij/
Zo hey en het basis pakket al met 2 euro omhoog, dit zou wel extreem zijn. Ook zonde dat netflix geen marvel series meer krijgt einde van het jaar. Misschien dan toch eens bij andere diensten gaan kijken.Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:04:

Benieuwd wat apple gaat doen met hun dienst. 2 euro is een behoorlijke verhoging als dat doorgaat.
Maar het zal wel weer een euro zijn en dat is maar 50 procent van de voorgestelde verhoging.
Dat valt mee zullen de meesten dan denken. Is niet de eerste keer dat deze tactiek gebruikt wordt.
Maar 1 euro is ook nog bijna een 10 procent stijging.
Maar het zal wel weer een euro zijn en dat is maar 50 procent van de voorgestelde verhoging.
Dat valt mee zullen de meesten dan denken. Is niet de eerste keer dat deze tactiek gebruikt wordt.
Maar 1 euro is ook nog bijna een 10 procent stijging.
Ik betaal nu 14, maar denk dat ik dan terug ga naar hd, hdr is me geen 18 euro waard. Maar ze moeten echt gaan oppassen. Want opzeggen is echt niet ondenkbaar meer als het zo doorgaat.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Daar gaan legio aan berekeningen aan vooraf natuurlijkArthurMorgan schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:05:
Ik betaal nu 14, maar denk dat ik dan terug ga naar hd, hdr is me geen 18 euro waard. Maar ze moeten echt gaan oppassen. Want opzeggen is echt niet ondenkbaar meer als het zo doorgaat.
The devil is in the details.
Opzeggen ga ik niet doen. Wel terug naar HD abbo ipv nu ultra.
De kinderen kijken enkel netflix en youtube dus we kunnen eigenlijk niet zonder.
Spijtig van mijn nieuwe 4k tv :-).
De kinderen kijken enkel netflix en youtube dus we kunnen eigenlijk niet zonder.
Spijtig van mijn nieuwe 4k tv :-).
Na dit soort nieuws ben ik maar al te blij dat er met Disney eindelijk concurrentie komt. Prime begint ook steeds interessanter te worden. Enige nadeel is dat streamingdiensten het helemaal niet erg gaan vinden dat je een maand pauzeert. Als consument ben je straks elke maand aan het switchen van streamingdienst. Je hebt er straks namelijk best wel veel: Videoland, Film1, Netflix, Prime video, Disney, Nlziet.Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:04:
[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 03-03-2019 19:39 ]
Het stomme is dus dat de prijzen volgens mij juist omhoog gaan door de concurrentie. Al die diensten moeten concurreren om dezelfde serie of film te kopen = hogere prijzen. Dat is de reden dat NF zoveel zelf maakt. (En Disney en HBO dus ook. Verkokering...)grote_oever schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:38:
Na dit soort nieuws ben ik maar al te blij dat er met Disney eindelijk concurrentie komt. Prime begint ook steeds interessanter te worden. Enige nadeel is dat streamingdiensten het helemaal niet erg gaan vinden dat je een maand pauzeert. Als consument ben je straks elke maand aan het switchen van streamingdienst. Je hebt er straks namelijk best wel veel: Videoland, Film1, Netflix, Prime video, Disney, Nlziet.
En switchen is veel te veel werk. Ik denk dat een deel van de mensen 2 a 3 diensten gaat nemen, een deel gaat terug van 1 naar 0. Hoe het ook kan, zonder (AFAIK) veel platformgebonden contracten: nieuws: Streamingdiensten in VS goed voor driekwart van totale muziekinkomsten
Edit: concurrentie vindt ik toch een heel goed iets trouwens. Maar bij de film/serie streamingdiensten betekent het niet per se en goedkoper en hoger kwaliteit. Eerder een vd twee.
[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2019 20:13 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
als netflix 4 euro meer gaat kosten voor mij (duurste abonnement), dan ben ik weg. Ik ben er wel klaar mee, zoveel kijk ik niet eens.
Ik begon jaren terug verdorie met 8 euro en straks 20? Kan je nog beter een pathe unlimited pas nemen, ben je goedkoper uit en zie je alles in de bios voor niks.
en al die netflix originals, kwam laatst zo'n japanse vrouw tegen die je gaat vertellen hoe je moet opruimen, komop zeg, ik ben getrouwd en heb een vrouw, die kan dat prima en ik help mee, maar daar ga ik echt niet meer voor betalen. En alles van marvel en disney en warner bros (die ook een eigen dienst gaat aanbieden
gaat eraf), zak maar in de grond hoor. Dan ben ik klaar.
Ik begon jaren terug verdorie met 8 euro en straks 20? Kan je nog beter een pathe unlimited pas nemen, ben je goedkoper uit en zie je alles in de bios voor niks.
en al die netflix originals, kwam laatst zo'n japanse vrouw tegen die je gaat vertellen hoe je moet opruimen, komop zeg, ik ben getrouwd en heb een vrouw, die kan dat prima en ik help mee, maar daar ga ik echt niet meer voor betalen. En alles van marvel en disney en warner bros (die ook een eigen dienst gaat aanbieden

[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2019 23:16 ]
Tja. Beetje dooddoener. Maar vroeger kocht ik gemiddeld een keer per maand een seizoen van een serie op dvd. Blijft daarmee nog steeds goedkoper en gebruiksvriendelijker. Denk dat ik eerder bezuinig op huren van itunes movies. Wacht wel tot deze oo netflix verschijnen.
Ik afgelopen week helemaal blij dat eindelijk alles van The Walking Dead op netflix staat, wil ik dit weekend seizoen 9 verder gaan kijken..
Staat die er helaas niet op
Staat die er helaas niet op
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
"Er staat een serie op netflix die me niet interesseert" is een vrij zwak argument natuurlijk. Mijn vrouw is al jaren trouwe volger van Marie Condo en was dolblij met de serieVerwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:04:
en al die netflix originals, kwam laatst zo'n japanse vrouw tegen die je gaat vertellen hoe je moet opruimen, komop zeg, ik ben getrouwd en heb een vrouw, die kan dat prima en ik help mee, maar daar ga ik echt niet meer voor betalen. En alles van marvel en disney en warner bros (die ook een eigen dienst gaat aanbiedengaat eraf), zak maar in de grond hoor. Dan ben ik klaar.
Verder ben ik volledig akkoord met dat het stelselmatig steeds duurder wordt. Echter, als je je abo niet aanraakt (geen 4K/HDR dus) vallen de verhogingen toch nog reuze mee? In de 4 jaar dat ik netflix heb is het 2 euro duurder geworden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
The Umbrella Academy vind ik best een goeie. Redelijk origineel en gevarieerd ook, bv de personages Hazel en Cha Cha geven het zo'n heerlijk Fargo kantje (en niet verwonderlijk, een van de schrijvers/producers van Fargo werkt mee aan de serie).
Pas begonnen aan Tabula Rasa, een Vlaamse serie die ik op de buis overgeslagen heb (elke week op hetzelfde tijdstop voor de tv zitten lukt me niet meer en als je de eerste aflevering gemist hebt heb je ook pech). 2 afleveringen gezien voorlopig, en zeer benieuwd naar het vervolg.
Pas begonnen aan Tabula Rasa, een Vlaamse serie die ik op de buis overgeslagen heb (elke week op hetzelfde tijdstop voor de tv zitten lukt me niet meer en als je de eerste aflevering gemist hebt heb je ook pech). 2 afleveringen gezien voorlopig, en zeer benieuwd naar het vervolg.
The Umbrella Academy, vond ik ook een leuke serie, kijkt lekke weg (tipje, er staat ook een playlist op Spotify met de muziek van deze serie)teaser schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:01:
The Umbrella Academy vind ik best een goeie. Redelijk origineel en gevarieerd ook, bv de personages Hazel en Cha Cha geven het zo'n heerlijk Fargo kantje (en niet verwonderlijk, een van de schrijvers/producers van Fargo werkt mee aan de serie).
Tabula Rasa ook gezien, zeker wel een aanrader, goed verhaal vonden wij. De hoofdrolspeelster was ons al bekend van Code 37, ook een leuke serie (staat ook op Neflix zie ik)
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
bijzonder dat er over de prijs van Netflix geklaagd wordt, terwijl het nog steeds gedoogd wordt dat een account gedeeld wordt over 4 huishoudens
Kleine irritatie: in Homeland S07 worden Russische gesprekken niet ondertiteld als je Engels (CC) hebt geselecteerd. Als je Nederlands selecteerd worden de Russische gesprekken wel netjes ondertiteld!
Hoe dan ook, het is weer genieten dit seizoen
Hoe dan ook, het is weer genieten dit seizoen
Gaargod schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:02:
Kleine irritatie: in Homeland S07 worden Russische gesprekken niet ondertiteld als je Engels (CC) hebt geselecteerd. Als je Nederlands selecteerd worden de Russische gesprekken wel netjes ondertiteld!
offtopic:
Het hele US heartland denkt tegenwoordig toch Russisch? Dan geen subs nodig
Het hele US heartland denkt tegenwoordig toch Russisch? Dan geen subs nodig
Dank voor de herinnering, was ik bijna vergeten te gaan kijken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb gewoon het basic abo van netflix a 7.99 (wordt ook niet verhoogd in prijs) en ik zie echt geen enkel verschil met het duurdere abo. Dus misschien het overwegen waard voor degene die dreigen op te zeggen bij prijsverhogingen? Maar ik ben geen pixel-fettishist en kijk op een "42 inch tv.
Gelukkig niet veel last van de prijsverhoging, wij delen het duurste account al jaren door 5 vrienden.
Betaal momenteel 3 euro per maand volgens mij
Betaal momenteel 3 euro per maand volgens mij
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als de prijzen worden verhoogd zet ik mijn abonnement om naar een Turks account. Met de huidige koersen is het zeer aantrekkelijk. En gezien ik ook een Turkse staatsburger ben is het misschien niet eens zo illegaal.
DAt je turksstaatburger bent maakt niet uit; het gaat erom waar je het afsluit en kijkt.magnifor schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:28:
Als de prijzen worden verhoogd zet ik mijn abonnement om naar een Turks account. Met de huidige koersen is het zeer aantrekkelijk. En gezien ik ook een Turkse staatsburger ben is het misschien niet eens zo illegaal.
Gelukkig wordt mijn account al gedeeld met een aantal uit Turkije, dus ik ben als expat naar Nederland voor onbepaalde tijd, terwijl mijn gezin in Turkije woontAdlermann schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:57:
[...]
DAt je turksstaatburger bent maakt niet uit; het gaat erom waar je het afsluit en kijkt.
https://help.netflix.com/nl/node/24853
Verwijderd
Nog wat disney nieuws, komt een beta aan lees ik hier en daar willen jullie vast ook aan deelnemen en hopelijk gaat netflix normaal doen hierdoor (geen reclames voor eigen series tussen episodes proppen en prijs verlagen ipv verhogen):
https://www.totaaltv.nl/n...mingsdienst-in-nederland/
https://www.totaaltv.nl/n...mingsdienst-in-nederland/
Ik ben verliefd geworden op The Umbrella Academy. Moet wel wakker blijven 's avonds want steeds weer terugspoelen de volgende avond schiet niet op ;-)janvanduschoten schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:11:
[...]
The Umbrella Academy, vond ik ook een leuke serie, kijkt lekke weg (tipje, er staat ook een playlist op Spotify met de muziek van deze serie)
Tabula Rasa ook gezien, zeker wel een aanrader, goed verhaal vonden wij. De hoofdrolspeelster was ons al bekend van Code 37, ook een leuke serie (staat ook op Neflix zie ik)
Je moet wel de goeie soundtrack op Spotify pakken (die ene van "isobelcotterell"). Op sommige ontbreekt het briljante nummer Run Boy Run van Woolkid (is van EP2, met #5 die steeds jumpt).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hoop alleen dat er snel een tweede seizoen komt van The Umbrella Academy, want seizoen 1 laat je echt wel achter met blauwe ballen
Mooie serie, Drive To Survive. Alleen de NL ondertiteling is 100% bagger. Waarom doet iemand zonder kennis van F1 dit? Pool position… Raster waar grid wordt bedoeld, Nico Hülkenberg die ineens Niko heet... En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Deze is van Netflix zelfloekf2 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:57:
[...]
Ik ben verliefd geworden op The Umbrella Academy. Moet wel wakker blijven 's avonds want steeds weer terugspoelen de volgende avond schiet niet op ;-)
Je moet wel de goeie soundtrack op Spotify pakken (die ene van "isobelcotterell"). Op sommige ontbreekt het briljante nummer Run Boy Run van Woolkid (is van EP2, met #5 die steeds jumpt).
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Zijn er meer mensen die last hebben van buffering bij de nieuwe F1 serie? Heb dit nog nooit gehad bij series of films,
Ik heb al 5 afleveringen gezien maar geen buffering.G_Dragon schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:39:
Zijn er meer mensen die last hebben van buffering bij de nieuwe F1 serie? Heb dit nog nooit gehad bij series of films,
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.