Acties:
  • +3Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:30

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Vandaag is Love, Death & Robots op Netflix uitgekomen. Het is een verzameling van 18 animaties die zich moeilijk laat omschrijven. De beschrijving van Netflix zelf:
Sentient dairy products, werewolf soldiers, robots gone wild, garbage monsters, cyborg bounty hunters, alien spiders and blood-thirsty demons from hell - all converge in eighteen NSFW animated stories.

Na het kijken van de eerste aflevering ben ik zo enthousiast geworden dat ik meteen een discussietopic heb geopend. Wat zijn jullie ervaringen?

Links:
IMDB: Love, Death & Robots (TV Series 2019– )
Love, Death & Robots | Netflix Official Site

Poll: Wat was je favoriete aflevering van Love, Death & Robots?
1. Sonnie's Edge
2. Three Robots
3. The Witness
4. Suits
5. Sucker of Souls
6. When The Yogurt Took Over
7. Beyond the Aquila Rift
8. Good Hunting
9. The Dump
10. Shape-Shifters
11. Helping Hand
12. Fish Night
13. Lucky 13
14. Zima Blue
15. Blindspot
16. Ice Age
17. Alternate Histories
18. Secret War
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401657&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 50% gewijzigd door g0tanks op 18-03-2019 21:38]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:52
Eerste 11 episodes zijn achter de rug, erg leuk. Sommigen zijn meer mijn stijl maar over t algemeen positief

This is the Way.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
Alle 18 gekeken. Sommigen doorheen geskipt omdat het onderwerp mij niet zoveel aansprak maar over het algemeen geweldig! Hoop dat er nog meer gaat komen.

The Witness, Helping Hand, Fish Night en Zima Blue vond ik het minst.

[Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 17-03-2019 12:23]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 23:43

Sméagol

Master of Mayhem

Yup, postte al in het Netflix topic. Ben vanochtend begonnen, na Star Trek, maar dus vrij vlug nadat ze erop stonden, en heb ze allemaal gekeken. Sommige vind ik minder (die met Hitler vond ik persoonlijk het minst bijvoorbeeld), maar over het algemeen vind ik het erg tof en ik wil meer! Zo tof dat alles zo verschillend is qua artstyle en genres. Persoonlijk zou ik wel wat meer 2D willen zien (waaronder anime stijl), en de realistische 3D stijlen konden mij wat minder boeien wat artstyle betreft, maar niet iets waar ik me aan stoor. Ik ga maar geen favorieten noemen, want ik vind ze bijna allemaal leuk in meer of mindere mate.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:01

Aight!

'A toy robot...'

Best leuk serie, sommige wat leuker en mooi gemaakt!

Vooral die katten zijn cool :P

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Prachtige serie, zowel grafisch als qua verhaal(tjes), ik zit nu op 2/3. Met name de tweede aflevering (de 3 robotten) was erg leuk :D .

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:13
Het is inderdaad een leuke serie. Er is genoeg afwisseling zodat het niet een grote brei aan 'wie gaat er nu weer dood' verhaaltjes word. Mijn favorieten tot nu toe
  • Three Robots
  • Suits
  • Good Hunting
  • Zima Blue
  • The Secret War
De laatste omdat de stijl daarvan mij heel erg aanspreekt op een of andere manier.

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:08
Toen ik de trailer van deze serie voor het eerst zag kreeg ik migraine/epilepsie en een vleugje adhd.

Heb zojuist toch twee afleveringen gekeken. Wat een geweldige stijl heeft deze serie. Doet me denken aan Akira (mangafilm uit 95?).

Einde van de tweede aflevering was briljant. Zou volgens mij mij heel goed kunnen kloppen dat ze uiteindelijk de wereld overnemen :).

Ondanks de trailer zou ik toch aanraden om deze serie te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 16:05

Mx. Alba

die/hen/zij

Ik vind het geniaal. Er zit echt voor elk wat wils tussen. Die aflevering met die drie robots en die met die vossenmensen vond ik het leukst. Die laatstgenoemde vooral omdat het begint als een vrij standaard supernatural Chinese omgeving en dan gaandeweg steampunk wordt. En dat allemaal binnen een kwartiertje, geniaal gedaan.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-06 20:48

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik vind ze heerlijk, heb er pas 4 gekeken, maar 3 robots is veruit favoriet tot nu toe. Het lijkt er op dat ze ook allemaal met een soort twist eindigen of moeten eindigen. Het doet me een beetje denken aan een uitkomst van een hackathon of gamejam voor animated shorts.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:55
Ik heb nu zo'n 10 afleveringen gekeken, en damn wat heb ik zitten genieten :Y) Bij sommige afleveringen zit ik me ook echt te vergapen aan hoe mooi het is (bij een paar afleveringen doordat het soms écht fotorealistisch is, en bij een paar omdat het gewoon een heel coole animatiestijl is).

Hier en daar zie ik wat mensen benoemen dat de eerste 2 afleveringen goed zijn en de rest niet, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind niet alles even sterk, maar zeker bij 8 van de 10 afleveringen dacht ik na afloop "holy shit, dat was vet" :P

The devil is in the details.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01 00:43

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Fantastische serie! Sommige afleveringen beter dan andere, maar ook heel afhankelijk van je smaak.

Wie weet of de piloot in "Lucky 13" (Samira Wiley, van Orange Is the New Black) ook geanimeerd is, of live action gemixt in een CGI omgeving?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
The_Sukkel schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:51:
Fantastische serie! Sommige afleveringen beter dan andere, maar ook heel afhankelijk van je smaak.

Wie weet of de piloot in "Lucky 13" (Samira Wiley, van Orange Is the New Black) ook geanimeerd is, of live action gemixt in een CGI omgeving?
Ondanks dat zij héél erg goed gedaan was en op sommige momenten niet van echt te onderscheiden was, zaten er ook momenten bij waarbij het overduidelijk animatie was. Maar ik gok dat heel veel motion captured is, want het zag er allemaal erg realistisch en soepel uit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

In sommige reviews las ik het bekende zwakke punt van "dode" CGI-ogen, waardoor emoties niet overkomen en CGI personages platvallen. Maar dit was zó goed geanimeerd (als het tenminste 100% geanimeerd was), dat ik er diep van onder de indruk was. Het bracht extra diepte in het verhaal.

Ik twijfel, omdat het niet alleen zo ontzettend goed geanimeerd is (als het tenminste zo is), maar ook omdat er een andere aflevering "Ice Age" er expres (veel) live action hoofdrolspelers zijn gebruikt. Vandaar...

Het was heerlijk om te zien hoe de makers hun best hebben gedaan om de meeste van afleveringen te laten eindigen met een bepaalde "shocking twist"...

[Voor 9% gewijzigd door The_Sukkel op 17-03-2019 19:09]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

De grootste vraag waar Lucky 13 me mee laat zitten is... Wie zijn die vijanden?

• Hahn
The_Sukkel schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:05:

Ik twijfel, omdat het niet alleen zo ontzettend goed geanimeerd is (als het tenminste zo is), maar ook omdat er een andere aflevering "Ice Age" er expres (veel) live action hoofdrolspelers zijn gebruikt. Vandaar...
Ice Age is met die koelkast, toch? Daar heb ik welgeteld 2 echte acteurs gezien, vind jij dat veel? :+
Edit: ik besef me nu dat je 'veel' bedoelt als in 'vaak', niet als in grote aantallen ;)

En dat was de enige aflevering waarin ik 100% live action acteurs heb gezien. Bij alle andere afleveringen ben ik ervan overtuigd dat er geen echte acteurs in zaten en dat het allemaal geanimeerd was (al dan niet gemotion captured).

Misschien dat ik het toch fout heb, maar dat zou me heel erg verbazen, want op Ice Age na viel het toch wel op dat het allemaal nét niet 100% echte acteurs waren. Ook al was Lucky 13 erg goed gedaan en als je me freeze frames had laten zien, dan had je me driekwart van de tijd voor de gek kunnen houden.
Mx. Alba schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:46:
Die vraag kan je bij een aardig deel van de afleveringen stellen, want het zijn vaak random aliens die er zomaar zijn. Maar dat geldt net zo goed voor de hoofdrolspelers eigenlijk. Dat vond ik misschien nog wel het knappe aan veel van de afleveringen. Het zijn allemaal shorts van zo'n 5 tot 15 minuten, maar ik had meerdere keren binnen no-time een band met de hoofdrolspelers.

Een paar afleveringen zou ik graag een vervolg op willen zien of hadden van mij een stuk langer mogen zijn.

[Voor 27% gewijzigd door Hahn op 17-03-2019 23:09]

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Super vet gemaakt, vond het een goede serie met al die losse verhalen. 9/10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:04
Mx. Alba schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:46:
Dat is de yogurt, duh!

Inventaris - Koop mijn meuk!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:55

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Nah they just screwed thereself being a bunch of morons !

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 12:46

burgt

Starbass

Valt me trouwens op dat ik in Netflix de afleveringen op een aandere volgorde krijg dan dat ze op IMDB zie staan (niet dat dat heel veel uitmaakt)

Bij mij was de volgorde tot nog toe:

1 Sonnie's Edge
2 Beyond the Aquila Rift
3 The Secret War
4 Sucker of Souls
5 Three Robots

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
burgt schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:58:
Valt me trouwens op dat ik in Netflix de afleveringen op een aandere volgorde krijg dan dat ze op IMDB zie staan (niet dat dat heel veel uitmaakt)

Bij mij was de volgorde tot nog toe:

1 Sonnie's Edge
2 Beyond the Aquila Rift
3 The Secret War
4 Sucker of Souls
5 Three Robots
Ik had een andere volgorde, weet ze niet meer allemaal, maar Three Robots was zeker de 2de, Aquila Rift was pas 6de of zo...

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben helemaal geen Anime fan eigenlijk. Tot nu toe vond ik 'volwassen tekenfilms' maar niks.

Maar deze zijn juist door de korte afleveringen echt heel leuk om naar te kijken.
Heb ze bijna in 1 ruk uitgekeken.

Sonnie's Edge, Three Robots, The Witness, Beyond the Aquila Rift en Good Hunting zijn in willekeurige volgorde wel mijn favorieten. Vooral ook vanwege de twists in enkele van die verhalen.

Beetje Black Mirror achtig maar dan korter en in animatievorm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50
Er zaten wel wat pareltjes tussen, nog niet alles gezien. Vooral de getekende animatie nog niet, wel een stuk van Sucker of Souls, Suits en Fish Night maar deed me niet veel nog.
Three Robots was erg leuk maar het einde verpestte het helemaal voor me.
Wat ik geweldig vond:
Sonnie's Edge Tof verhaaltje en erg gave stijl.
The Witness Puur een visueel meesterwerk, uniek. Live action acteurs met een getekende, CGI aangepaste stijl. Begreep alleen geen zak van het verhaaltje maar zoiets had ik nog nooit gezien.
Beyond the Aquila Rift Dit was echt top! Animatie, stijl, verhaal
Lucky 13 Ook gaaf, maar het realisme van de animatie viel mij juist wat tegen
Ice Age, Erg gaaf, Men in Black kluisje idee. Maar beetje bizar en hoe ze erop reageren is vreemd imo.
The Secret War Bij deze animatie zat ik de eerste minuut te denken dat het live action was, heel erg goed gemaakt. Qua CGI de beste imo. Leuk verhaaltje ook.

De rest zal ik nog een poging geven, maar erg tof dit.

Ik denk dat dit wel bij dit idee past:

Meer: YouTube: DUST

[Voor 22% gewijzigd door Mutatie op 18-03-2019 13:50]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Twee afleveringen gekeken. Dit is niet echt anime toch?

Op zich wel tof, een beetje zoals die korte western verhalen maar dan met robots.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Fire69
  • Laatst online: 10:57
Mutatie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:24:
[...]
The Witness Puur een visueel meesterwerk, uniek. Live action acteurs met een getekende, CGI aangepaste stijl. Begreep alleen geen zak van het verhaaltje maar zoiets had ik nog nooit gezien.
Het einde had ik niet verwacht. Ik dacht "oh, zie je van ver aankomen, ze zitten in een loop", maar had het niet zo verwacht :D

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:00

SomerenV

It's something!

Afgelopen weekend gekeken en was positief verrast! Niet iedere short was even sterk maar er zaten er genoeg bij die wat mij betreft te snel afgelopen waren. Ook de diverse stijlen waren echt héél vet.

Waar een langere versie van mag komen:
- Sonnie's Edge
- The Witness
- Good Hunting
- Shape-Shifters
- Lucky 13
- Blind Spot
- The Secret War

Three Robots vond ik ook wel geinig en mocht langer duren, maar geen idee hoe je dat interessant houdt. Zou wel gaaf zijn als zoiets z'n eigen serie krijgt. Afleveringen van 10 minuten en dan gewoon een soort komisch verhaal over hoe robots uit de toekomst naar ons uit het verleden kijken via de kapotte wereld.

De twee verhalen die me écht niet konden boeien waren When The Yoghurt Took Over en The Dump. Alternate Histories is qua idee wel geinig maar de uitwerking was een beetje meh. Had liever wat meer verschillende intro's gezien en de uitwerking daarvan dan steeds hetzelfde kleine stukje uit de tijdlijn van Hitler.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Kleine poll gemaakt:

Poll: Wat was je favoriete aflevering van Love, Death & Robots?
1. Sonnie's Edge
2. Three Robots
3. The Witness
4. Suits
5. Sucker of Souls
6. When The Yogurt Took Over
7. Beyond the Aquila Rift
8. Good Hunting
9. The Dump
10. Shape-Shifters
11. Helping Hand
12. Fish Night
13. Lucky 13
14. Zima Blue
15. Blindspot
16. Ice Age
17. Alternate Histories
18. Secret War
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401657&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Good Hunting, met Sonnie's Edge als close second. Het verhaal van Good Hunting vond ik echt heel vet, en dat kwam mede door de setting. Huli jing (waar de aflevering over gaat) is daadwerkelijk Chinese folklore dus dat is al vet, maar dat in combinatie met een alternatieve geschiedenis gebaseerd op steampunk vind ik echt heel gaaf. Daar mogen ze wat mij betreft direct een volledige film of serie van maken. Het vetste zou zijn als het meerdere periodes in een tijdlijn beslaat. Beginnen met de Han Dynasty en doorgaan tot na de industriële revolutie. Het begin van de Huli jing tot en met het einde.

Hetzelfde kun je ook min of meer doen met Sonnie's Edge. Beginnen bij het begin (dus inclusief de reden dat ze is geworden wie ze is, hoe gruwelijk dat ook is) en doorgaan tot het bittere einde. Laat de transformatie zien. Laat zien hoe ze haar angsten overwint en hoe ze de strijd aan gaat met alles en iedereen die in haar ogen haar leven kapot gemaakt is, of de levens van anderen kapot maakt. Lekker lomp en ongecensureerd _/-\o_

[Voor 26% gewijzigd door SomerenV op 19-03-2019 02:54]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteravond 8 afleveringen gekeken. Is het normaal dat Netflix ze niet "chronologisch" heeft staan? Niet dat het belangrijk is voor deze reeks, maar de episodenummering klopt helemaal niet.

Ik was het meest gefascineerd door The Witness. Niet zozeer het verhaal, maar wel de animatie(?)stijl. We vroegen ons de hele tijd af of dit nu dure CGI was, of met acteurs die zodanig geschminkt zijn om het een "manga" stijl te geven, met hier en daar extra effecten. Ik denk echte acteurs, maar ben toch niet 100% zeker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• teaser
  • Laatst online: 06-06 09:34
Ik heb er momenteel 3 op zitten. Wel in de juiste volgorde, van IMDB dus, hier.

De stijl van The Witness is inderdaad top.100% zeker dat dit CGI is, maar zeer gedetailleerd en goed gedaan. Bij sommige closeups zie je dat het gerendered is als je wat oplet.

Three Robots was erg grappig, vooral bij de referentie naar Exploding Kittens moest ik lachen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit doet me denken aan The Animatrix en Halo Legends, ook korte films met elk een eigen stijl en techniek maar dan wel allemaal afspelend in de Matrix en Halo universe.

Ik begreep dat The Witness helemaal CGI is met enkel keyframe animations en zonder motion capture. Ontzettend knap. Een aantal van de afleveringen zijn gemaakt door Blur, die bekend zijn van veel CGI scenes en trailers van games.

Beyond the Aquila Rift is gemaakt door een andere studio, Unit Image, die ook de trailers van Beyond Good & Evil 2 gemaakt hebben. Die ziet er ook ontzettend vet uit trouwens.

Van een van de makers van The Witness:
NO Mocap, NO rotoscope, why would we do that?. Dave Pate , Adrian Millington and their animators team did all KEY animation. Is the style / technique we like and love to preserve. They are the finest animation artist out there. Nothing compares.
And yes MAYA.

adrian_millington
@albertomielgo thanks for the kind words Alberto :) As you mentioned, this is all painstakingly key framed in Maya, so we could control the intent of each shot, really pick and chose what nuance needed to be amplified to give the strongest performance we could.

[Voor 34% gewijzigd door kazuka op 19-03-2019 12:34]

• SomerenV

SomerenV

It's something!

teaser schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:26:
De stijl van The Witness is inderdaad top.100% zeker dat dit CGI is, maar zeer gedetailleerd en goed gedaan. Bij sommige closeups zie je dat het gerendered is als je wat oplet.
Het is niet helemaal CGI denk ik. Daar zijn de bewegingen van de personages en de kleine details te 'echt' voor. Er zit wel een héle dik laag visual effects overheen. Gezichten kunnen ook best nep zijn.

• Hahn
SomerenV schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:32:
[...]

Het is niet helemaal CGI denk ik. Daar zijn de bewegingen van de personages en de kleine details te 'echt' voor.
Gollum van Lord of the Ring beweegt ook heel natuurlijk, maar toch bestaat 'ie niet echt :+ Dat heet motion capture ;)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Hahn schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:49:
[...]
Gollum van Lord of the Ring beweegt ook heel natuurlijk, maar toch bestaat 'ie niet echt :+ Dat heet motion capture ;)
Ik weet hoe motion capture werkt :+ Toch ben ik niet overtuigd dat het volledig CGI is. Er zijn meer afleveringen die daar gebruik van maken (en waarbij alles CGI is) maar daarbij zie je direct dat het niet echt is. Bij The Witness is dat niet het geval. Je ziet dat het nep is maar iets blijft je zeggen dat het te echt is om volledig nep te zijn.

• Hahn
Ik geef toe dat ik aan een andere aflevering zat te denken :P The Witness is die kleurrijke aflevering met een beetje een cartoon-sausje, right?

Dat zal voor een groot deel a la A Scanner Darkly geanimeerd zijn, gok ik. Dus echte beelden, met veel lagen er overheen om het zo te laten lijken. Maar ik neem mijn motion capture-argument terug voor die aflevering ;)

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 19-03-2019 13:00]

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 23:43

Sméagol

Master of Mayhem

Dat is rotoscoping. Ik zat daar inderdaad ook aan te denken bij The witness. Maar geen idee of het ook daadwerkelijk rotoscoping (of een combinatie) is.

Edit:

De nieuwe posts boven nog niet gelezen.. Nou goed petje af. Het ziet er echt fantastisch uit, jiggle physics included. ;)

[Voor 31% gewijzigd door Sméagol op 19-03-2019 13:03]

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Hahn schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:57:
Ik geef toe dat ik aan een andere aflevering zat te denken :P The Witness is de kleurrijke aflevering met een beetje een cartoon-sausje, right?

Dat zal a la A Scanner Darkly geanimeerd zijn, gok ik. Dus echte beelden, met veel lagen er overheen om het zo te laten lijken. Maar ik neem mijn motion capture-argument terug voor die aflevering ;)
@kazuka plaatste dit:
NO Mocap, NO rotoscope, why would we do that?. Dave Pate , Adrian Millington and their animators team did all KEY animation. Is the style / technique we like and love to preserve. They are the finest animation artist out there. Nothing compares.
And yes MAYA.
Sorry hoor, maar weiger het te geloven :/ No way dat je met die techniek iets neer kan zetten dat dichter bij de realiteit zit qua kleine details dan wanneer er motion capture, rotoscoping of live action gebruikt is.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

kazuka schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:30:
Van een van de makers van The Witness:

[...]
Als dat waar is, is het met ruime voorsprong de meest indrukwekkende animatie die ik ooit gezien heb. Alsook wil ik hier dolgraag een "making of" van zien, want ik heb nu ook wel hard de neiging om "bullshit" te roepen.

En ja, deze reeks in het algemeen geeft me zin om mijn Animatrix DVD terug te gaan zoeken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Mutatie
  • Laatst online: 18:50
Lastig, ik kan haast niet geloven dat The Witness volledig geanimeerd is. Kan er zo 123 ook geen info over vinden. Zijn het nou live action acteurs of niet, kan me niet echt voorstellen van niet :o
Enige dat ik bv op imdb zag waren de stemacteurs :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mutatie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:31:
Lastig, ik kan haast niet geloven dat The Witness volledig geanimeerd is. Kan er zo 123 ook geen info over vinden. Zijn het nou live action acteurs of niet, kan me niet echt voorstellen van niet :o
Enige dat ik bv op imdb zag waren de stemacteurs :X
De director heeft wat toelichting gegeven op z'n Instagram.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hier een toelichting op het einde van alle 18 afleveringen:
https://screenrant.com/lo...etflix-endings-explained/

Ik moet zeggen dat na het lezen ervan de afleveringen nóg beter beter worden.
Zie bijvoorbeeld de toelichting op Suits::
Most of Love, Death & Robots hinges on final shots that send chills through the viewer. "Suits" is a great example of why these endings don't need to be particularly deep to still be effective. After the main battalion of farmers in the titular mecha suits have successfully beaten back an alien invasion, there's a standard Hollywood ending of the community returning to normal following near devastation. Then the camera pulls back and viewers see the invaders are actually the planet's native species and the farmers are part of a colony on another planet, with many other force-fielded colonies shown on the surface. How they got there and for how long is anyone's guess, but rather than an alien species trying to infest Earth, it seems "Suits" turns the tables and has humans as an unwanted infestation on another planet.

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:45
Netflix is experimenting with different episode orders for ‘Love, Death & Robots’

Voor meer uitleg over de volgorde van de afleveringen. Ik keek al raar op toen ik weer een andere volgorde kreeg voorgeschoteld.

Shikata ga nai.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik heb ze ook gezien, maar afgezien van enkele afleveringen, vond ik het gross niet bijster interessant.

Misschien een goede showcase om te laten zien wat je kan als animator, maar qua verhaal schoot het vaak tekort.

Ik denk dat de speelduur daar een belangrijke rol in had. Er was in de meeste gevallen niet genoeg tijd om een verhaal te vertellen. Dat resulteerde in mijn ogen dan in een te gehaast, of te eenvoudig verhaal, in enkele gevallen zelfs beide.

Leukste aflevering vond ik 3 robots. Lucky 13 vond ik perfect qua verhaal, pacing en lengte.

[Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 20-03-2019 06:32]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*knip* off topic

[Voor 105% gewijzigd door Mx. Alba op 20-03-2019 12:33]

• Webgnome
*knip* reactie op off topic

[Voor 96% gewijzigd door Mx. Alba op 20-03-2019 12:33]

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

LA-384 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 06:25:
Ik heb ze ook gezien, maar afgezien van enkele afleveringen, vond ik het gross niet bijster interessant.

Misschien een goede showcase om te laten zien wat je kan als animator, maar qua verhaal schoot het vaak tekort.

Ik denk dat de speelduur daar een belangrijke rol in had. Er was in de meeste gevallen niet genoeg tijd om een verhaal te vertellen. Dat resulteerde in mijn ogen dan in een te gehaast, of te eenvoudig verhaal, in enkele gevallen zelfs beide.

Leukste aflevering vond ik 3 robots. Lucky 13 vond ik perfect qua verhaal, pacing en lengte.
De bedoeling is natuurlijk ook niet om een (volledig) verhaal te vertellen, maar om een wereld te introduceren. Als het ware een "wat eraan voorafging" voordat het daadwerkelijke verhaal begint, maar dan zonder dat daadwerkelijke verhaal erbij. Dat is een time-honoured format in de sci-fi-wereld: in de 19e eeuw waren er aardig wat tijdschriften die korte sci-fi-verhalen publiceerden. Het format van Love, Death & Robots is daarmee vergelijkbaar.

En inderdaad, Lucky 13 staat bij mij ook bovenaan maar de rest vond ik eigenlijk ook wel goed. The Witness vond ik ook geweldig, heerlijke mindfuck. The Dump vond ik dan weer wat minder en Zima Blue ook, hoewel de tekenstijl van Zima Blue wel heel interessant was.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*knip* commentaar op moderatie is niet de bedoeling. Stel je vraag eventueel in het terugkoppelingstopic maar niet hier

[Voor 119% gewijzigd door Mx. Alba op 21-03-2019 22:01]

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ik ben net begonnen met kijken en bij Beyond the Aquila Rift aangekomen en ik herkende 'm gelijk. Jaren terug heb ik die ergens in een science fiction bundel gelezen en hij is me goed bijgebleven. Fijn dat dit soort toffe verhalen op deze manier ook bij het mainstream publiek terecht komen.

Ik snap alleen niet waarom die ene met de mechs zo'n ongelofelijk lage framerate had. Dat moet toch beter kunnen tegenwoordig.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LA-384 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 06:25:

Ik vond er ook maar een paar interessant. Drie of vier ofzo. Maar toch leuk gedaan, op zich kunnen ze dit met meer genres doen. Klassieke sprookjes zullen zich hier ook wel goed voor lenen. Westerns hebben ze al gedaan met the ballad of buster scruggs, alleen hebben ze daar alles in een film gestopt en zijn het hier losse afleveringen. Losse afleveringen is beter, al herinnert Netflix ook waar je gebleven bent dus je kan altijd wel stoppen na een verhaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• teaser
Het grootste minpunt van deze serie (na een 12 afleveringen gezien te hebben) is toch dat je er nooit echt ingezogen wordt. Korte afleveringen die totaal los van mekaar staan, dus voor je ergens in geraakt is het alweer gedaan. Leuke kortverhaaltjes wel, soms interessante stof tot nadenken, maar vaak ook niet noemenswaardig. De animatiestijl is tot nu toe maar bij een handvol episodes echt de moeite waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 224360

teaser schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:59:
Het grootste minpunt van deze serie (na een 12 afleveringen gezien te hebben) is toch dat je er nooit echt ingezogen wordt. Korte afleveringen die totaal los van mekaar staan, dus voor je ergens in geraakt is het alweer gedaan. Leuke kortverhaaltjes wel, soms interessante stof tot nadenken, maar vaak ook niet noemenswaardig. De animatiestijl is tot nu toe maar bij een handvol episodes echt de moeite waard.
Ik denk dat veel mensen Netflix ook met een half oog kijken tegenwoordig. Het is zo makkelijk allemaal tenslotte. Deze korte verhalen moet je echt aandachtig kijken, want je mist letterlijk de helft als je even niet oplet. Het vergt door de stijl en duur een andere manier van kijken dan je gewend bent.

Had niemand bij Aquila Rift nog het idee dat jeweetwel misschien toch een soort parasiet was en zich voedde met mensen? Weet niet waarom ik dat idee kreeg bij het kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
Anoniem: 224360 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:33:
[...]

Ik denk dat veel mensen Netflix ook met een half oog kijken tegenwoordig. Het is zo makkelijk allemaal tenslotte. Deze korte verhalen moet je echt aandachtig kijken, want je mist letterlijk de helft als je even niet oplet. Het vergt door de stijl en duur een andere manier van kijken dan je gewend bent.

Had niemand bij Aquila Rift nog het idee dat jeweetwel misschien toch een soort parasiet was en zich voedde met mensen? Weet niet waarom ik dat idee kreeg bij het kijken.
dat lijkt mij een van de vele uitwerkingen inderdaad. Immers waarom zou je er dan alles aan doen om de overlevenden het zo comfortabel mogelijk te maken?

Webgnome schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:37:
[...]

dat lijkt mij een van de vele uitwerkingen inderdaad. Immers waarom zou je er dan alles aan doen om de overlevenden het zo comfortabel mogelijk te maken?
Ja daar werd niet perse op gestuurd, maar ik kreeg er wel zo'n idee bij. Of het was toch een goedaardig wezen.

• LA-384
  • Nu online
@Anoniem: 224360 Naar mijn idee was het toch vrij logisch dat dat de gedachte was. Het had tenslotte niet voor niets wat weg van een spin in een web.

LA-384 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:23:
@Anoniem: 224360 Naar mijn idee was het toch vrij logisch dat dat de gedachte was. Het had tenslotte niet voor niets wat weg van een spin in een web.
De emotie van het wezen en de eenzaamheid leek wel oprecht, vandaar de twijfel. Dat kan natuurlijk ook samen gaan met opeten......kijk naar de mens die een beest opeet. Maar wellicht zoek ik er nu teveel achter.

• LA-384
  • Nu online
Anoniem: 224360 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:44:
De emotie van het wezen en de eenzaamheid leek wel oprecht, vandaar de twijfel. Dat kan natuurlijk ook samen gaan met opeten......kijk naar de mens die een beest opeet. Maar wellicht zoek ik er nu teveel achter.
Zoals ik het zie, zijn die gestrande reizigers sowieso voedsel. Het kan dan echter twee kanten opgaan:
1. Die alien is ook gestrand en gebruikt de mensen uit noodzaak als voedsel. Om dit te maskeren, bestaat die virtuele wereld.
2. Die alien is zelf eenzaam en probeert er op deze manier ook nog emotionele waarde uit te halen.

Het voeden zelf wordt niet getoond, maar aangezien de rest van de crew gewoon in die capsules zit, zou ik denken dat ze niet perse "wakker" hoeven te zijn voor de alien. In dat geval neig ik zelf naar nr 2.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:28
Toen ik deze serie op netflix voorbij zag komen dacht ik "animatieserie, meh, sla ik over". Is iedereen hier in dit topic super enthousiast.. Toch maar even paar afleveringen gaan kijken :D

Vermaak mezelf er tot zover prima mee.

• teaser
Anoniem: 224360 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:33:
[...]
True, maar ondanks het aandachtig en ongestoord kijken blijft het zo dat je er nooit zo in geraakt als bij eens standaaraflevering van 3 kwartier. Maar goed, da's eigen aan het format. Voordeel is dan weer dat je snel veel verhaaltjes gezien hebt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 12:46

burgt

Starbass

Ik vond het wel handig om tijdens het brood smeren in de ochtend een hele aflevering te kunnen kijken :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Hahn
teaser schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:35:
[...]

True, maar ondanks het aandachtig en ongestoord kijken blijft het zo dat je er nooit zo in geraakt als bij eens standaaraflevering van 3 kwartier. Maar goed, da's eigen aan het format. Voordeel is dan weer dat je snel veel verhaaltjes gezien hebt :)
Ik had nu bij meerdere afleveringen dat ik dacht "hier had ik meer van willen zien!", wat juist een positief iets is, als je het mij vraagt.

Je kan volgens mij beter op het hoogtepunten stoppen en mensen meer laten willen, dan ze genoeg of zelfs teveel te geven :P Als het te weinig was kan je altijd nog meer geven/beloven/maken, als het teveel was, dan... tja, dan was het teveel.

Uiteraard zit overal in een balans in, maar ik vond het wel wat hebben dat de afleveringen zo kort waren. Ik hoop nu in ieder geval op meer :Y)

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
SomerenV schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:28:

Waar een langere versie van mag komen:
- Sonnie's Edge
- The Witness
- Good Hunting
- Shape-Shifters
- Lucky 13
- Blind Spot
- The Secret War
Waarom zou je hier in godsnaam een langere versie van willen? De kracht zit juist in de korte speelduur, waardoor het einde veel verrassender is. Sonnie's Edge en The Witness moeten het juist hebben van de twist op het einde. Dat werkt niet als de speelduur langer is. Sonnie's Edge is tot de ontknoping een dertien in dozijn toernooi gevecht verhaal, maar het einde komt als verrassing. The Witness had nog korter kunnen zijn als de dansscene was weggelaten.

Een film hoeft niet lang te zijn om goed te zijn. Juist door het weglaten van onnodig verhaal kan je een sterk product neerzetten. Lucky 13 blijft niet hangen bij onnodige zaken als de oorlog, de afkeer van het schip Lucky 13 wordt niet nodeloos herhaald, de co-piloot die altijd in haar heeft geloof sterft geen heroïsche dood, het gaat puur om de bestuurder en haar band met het schip. Een groter verhaal ervan maken en je krijgt ineens een compleet andere film.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Droefsnoet schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:43:
[...]

Waarom zou je hier in godsnaam een langere versie van willen? De kracht zit juist in de korte speelduur, waardoor het einde veel verrassender is. Sonnie's Edge en The Witness moeten het juist hebben van de twist op het einde. Dat werkt niet als de speelduur langer is. Sonnie's Edge is tot de ontknoping een dertien in dozijn toernooi gevecht verhaal, maar het einde komt als verrassing. The Witness had nog korter kunnen zijn als de dansscene was weggelaten.

Een film hoeft niet lang te zijn om goed te zijn. Juist door het weglaten van onnodig verhaal kan je een sterk product neerzetten. Lucky 13 blijft niet hangen bij onnodige zaken als de oorlog, de afkeer van het schip Lucky 13 wordt niet nodeloos herhaald, de co-piloot die altijd in haar heeft geloof sterft geen heroïsche dood, het gaat puur om de bestuurder en haar band met het schip. Een groter verhaal ervan maken en je krijgt ineens een compleet andere film.
In dit format moeten de video's inderdaad lekker kort zijn, maar lang genoeg om mensen erin te zuigen. Dat wil echter niet zeggen dat bepaalde shorts uit Love, Death & Robots niet zouden werken als langere feature film. Dat is wat ik bedoelde: los van dit format zou ik best wel langere versies willen zien van bepaalde shorts omdat het verhaal, de setting en de personages me aanspreken.

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:18
Een erg fijne serie. Ik vind de episodes redelijk goed, er zit altijd een thema in maar de tijd is te beperkt om het helemaal uit te diepen.

Er waren een paar episodes waar ik het DNA van herkende en het blijkt dat 2 verhalen (Zima Blue, Beyond the Aquila Rift) geschreven zijn door de sci-fi auteur Alastair Reynolds die vaak de grens op zoek van het mens zijn.

• teaser
SomerenV schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:22:
[...] Dat is wat ik bedoelde: los van dit format zou ik best wel langere versies willen zien van bepaalde shorts omdat het verhaal, de setting en de personages me aanspreken.
Mee eens. Van sommige verhalen wil je langer kunnen genieten, En vele verhalen zouden als feature film ook gewoon werken, mits goed uitgewerkt.

• Tricto
  • Laatst online: 16:40
11 van de 18 afleveringen gezien.

Tot nu toe is vooral Beyond the Aquila Rift erg blijven hangen.
Ook the witness vond ik een toffe aflevering. Ik sta soms echt te versteld van hoe animatie er anno 2019 uit kan zien. Echt prachtig.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:11

Mach

[END]Avengers

Tricto schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:23:
11 van de 18 afleveringen gezien.

Tot nu toe is vooral Beyond the Aquila Rift erg blijven hangen.
Ook the witness vond ik een toffe aflevering. Ik sta soms echt te versteld van hoe animatie er anno 2019 uit kan zien. Echt prachtig.
Nog eens 5 jaar verder en je ziet het verschil niet meer met echte beelden. Best verontrustend wat je dan allemaal voor fake News de wereld in kunt slingeren

DUGG

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:59
Bijna allemaal gezien nu, Beyond the Aquila Rift staat toch wel met stipt op 1. Wat een vette aflevering.

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:07

Spooksel

Spooksel!

Ik vond Ice Age op zich ook wel grappig. Beetje apart hoe ze erop reageren wel, maargoed... wie wil er nou niet een showtje in zn vriezer :D

't Was iig wel grappig om Forman weer ff te zien met een mega verbrand hoofd door die nuke :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• algalid
Ben er helemaal door. Mijn favoriete 3 zijn Sonnie's Edge, Zima Blue en Good Hunting. De korte tijdsspanne werkt wel om gevoelens uit te lokken.

Verhalen zoals Alternate histories en When the yoghurt took over deden me dan weer weinig. Ik hoop wel dat er een 2e seizoen komt met andere korte verhalen. Aan het aantal reacties en krantenartikels te zien heeft het wel een populariteit die neigt naar meer.

• Tricto
  • Laatst online: 16:40
Ik moet er nog een paar, waaronder Good Hunting. Ik vond zelf Zima Blue inderdaad ook erg gaaf.

Alternate histories en When the yoghurt took over ook kunnen waarderen. Maakte geen gevoelens los maar wel een paar keer om kunnen lachen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Er komt een volume 2! *O*

Twee jaar geleden alweer..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-05 15:06
Nice! Normaal kijk ik dit soort series niet echt, maar vond love, death & robots echt super gaaf. Ben benieuwd naar volume 2.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

2022 duurt nog wel even, vrij vroege announcement. Zou me niet verbazen dat het oorspronkelijk dit jaar uit had moeten komen maar corona het e.e.a. vertraagd heeft.

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:57

DaWin

beep boop

kazuka schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:20:
2022 duurt nog wel even, vrij vroege announcement. Zou me niet verbazen dat het oorspronkelijk dit jaar uit had moeten komen maar corona het e.e.a. vertraagd heeft.
2022 is voor Volume 3 ;)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

D'ow! 8)7

Dan is het eigenlijk wel top nieuws, 2 volumes binnen een jaar :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 10:46
Volume 2 vanaf vrijdag

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:20
heerlijk heb mijn eigen vermaakt met die serie gek eigenlijk ben niet zo van de animatie

op spongebob na dan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik heb volume 2 gezien en het viel mij wat tegen.
Naaktheid wordt gecensureerd, te weinig diepgang of mooie conclusies, weinig bloedigere taferelen, maar verder wel zeer mooie animaties.

Het was net of ze zich inhielden en van sommige verhalen zoals over Snow zou ik wel meer van willen zien.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:16
Mystic_Jack schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:24:
Ik heb volume 2 gezien en het viel mij wat tegen.
Naaktheid wordt gecensureerd, te weinig diepgang of mooie conclusies, weinig bloedigere taferelen, maar verder wel zeer mooie animaties.

Het was net of ze zich inhielden en van sommige verhalen zoals over Snow zou ik wel meer van willen zien.
Voel precies het zelfde. Allemaal net wat kort eigenlijk. De sfeer was weer prima, alleen toch wat jammer dat hyper reeël blijkbaar toch de boventoon voerde. Ik vond de mix van het vorige volume beter.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• algalid
Ik denk dat het probleem ligt in de keuze van kortverhalen. In seizoen 1 waren er twee verhalen van Alastair Reynolds. Deze keer lijkt Snow in the desert van Neal Asher goed te scoren.

Persoonlijk vind ik Drowned Giant, Tall Grass en All Through the House niet passen in het rijtje. Tenzij ze LDR nu meer zien als "a series of animated shorts" waar je dan alles onder kunt plaatsen ipv robotic science-fiction. We zien wel wat seizoen 3 wordt, mss gaan ze ons aangenaam verrassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Ik vond seizoen 2 op zich wel geslaagd, alleen jammer dat het maar 8 afleveringen zijn, terwijl seizoen 1 er 18 waren. En in aantal minuten is het nog minder: 84 minuten vs 227 minuten ;(

En bij een paar afleveringen dacht ik op een gegeven moment "ik ben benieuwd waar dit heen gaat!" en dan was het vervolgens 30 seconden later afgelopen...

Visueel gezien zijn ze wel weer nog een stapje dichterbij 'echt levensecht' :P Bij Life Hutch had ik bij meerdere scenes dat ik niet meer door had dat het geanimeerd was, en was het voor mij dus de Uncanny Valley voorbij. Dat gebeurt me maar zéér zelden bij geanimeerde mensen.

Af en toe werd dat weer doorbroken door scenes waarin het duidelijk (heel mooi) geanimeerd was, maar ik heb me bij een paar shots hard af zitten vragen of het echt geanimeerd was (weet het nog steeds niet zeker :+).

[Voor 4% gewijzigd door Hahn op 16-05-2021 20:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 10:46
De aftiteling duurt ook nog s bijna 4 minuten.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kowlier
  • Laatst online: 05-06 12:50
gisteren begonnen, en geheel onverwachts ook uitgekeken. echt wel een heel kort seizoen.
niettegenstaande zitter er wel een paar pareltjes tussen, en zoals @Hahn al vermelde, ongelooflijk realistisch (dat handje....).

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:25
Hahn schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:35:
....

En bij een paar afleveringen dacht ik op een gegeven moment "ik ben benieuwd waar dit heen gaat!" en dan was het vervolgens 30 seconden later afgelopen...

....
Dit inderdaad. Na het kijken van seizoen 2 had ik bij meerdere afleveringen het idee dat het niet zo zeer short stories waren, maar hoofdstukken van een langer verhaal, vond ik jammer. In mijn herinnering had ik dat bij seizoen 1 veel minder.

Qua animatie zitten er wel weer pareltjes tussen sommige super realistisch, anderen heel erg mooi. Met name "The Tall Grass" vind ik erg mooi geanimeerd.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ook door seizoen 2 heen en net als het 1e seizoen vond ik de aflevering gemaakt door Unit Image het meest indrukwekkend.

Bij Life Hutch was de hoofdpersoon inderdaad wel heel realistisch, bijna niet van echt te onderscheiden. Knap!
Sommige fragmenten, met name de omgevingen, bij The Drowned Giant hadden dat ook wel.

Maar jammer dat het seizoen maar 8 episodes is en een aantal afleveringen wel heel kort en soms nietszeggend zijn. Ongetwijfeld zijn deze animaties wel behoorlijk aan de dure kant om te produceren maar wat zou het gaaf zijn als we bijvoorbeeld een heel seizoen van Snow in the Desert kregen. Hopelijk brengt seizoen 3 volgend jaar meer.

• Hahn
kazuka schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:52:
Ook door seizoen 2 heen en net als het 1e seizoen vond ik de aflevering gemaakt door Unit Image het meest indrukwekkend.

Bij Life Hutch was de hoofdpersoon inderdaad wel heel realistisch, bijna niet van echt te onderscheiden. Knap!
Sommige fragmenten, met name de omgevingen, bij The Drowned Giant hadden dat ook wel.
Ben er inmiddels achter dat bij Life Hutch sommige delen gefilmd zijn, en niet geanimeerd :P

• Hahn
20 mei al, wat sneller is dan ik had verwacht. ZIN IN *O*

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
Ik heb nog niet alles gekeken van seizoen 3, maar één van m'n favoriete afleveringen is nu al Night of the Mini Dead.

Ik ben letterlijk op een meter afstand op de grond voor m'n 65" tv gaan zitten om alles nog beter te kunnen zien :D En meerdere keren hardop gelachen. Enige jammere is dat het zo kort was, maar dat paste er ook wel weer bij eigenlijk :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Hahn schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:12:
Ik heb nog niet alles gekeken van seizoen 3, maar één van m'n favoriete afleveringen is nu al Night of the Mini Dead.

Ik ben letterlijk op een meter afstand op de grond voor m'n 65" tv gaan zitten om alles nog beter te kunnen zien :D En meerdere keren hardop gelachen. Enige jammere is dat het zo kort was, maar dat paste er ook wel weer bij eigenlijk :P
Die is inderdaad hilarisch, lag ook in een deuk bij deze aflevering. Heb nog niet alle afleveringen gezien maar dit seizoen is volgens mij een stuk beter dan seizoen 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chaoscontrol
Kill Team Kill was erg leuk. :P Far Cry Blood Dragon vibes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54
chaoscontrol schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:58:
Kill Team Kill was erg leuk. :P Far Cry Blood Dragon vibes.
Die eindtune ook _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 11:39

Jebus4life

BE User

Ik vond het derde seizoen bijzonder goed.

Er waren er maar 3 die ik maar matig vond: het vervolg op three robots (ik vond dat een vervolg niet nodig was, maatschappijkritisch was het er natuurlijk wel knal op), Kill Team Kill (niet dat ik hem slecht vond, maar in dezelfde stijl vond ik Sucker of Souls in S1 veel beter) en Mason's Rats.

Jibaro zat daar in eerste instantie ook bij, maar dat was gewoon omdat ik iets niet helemaal begreep (ik begreep de originele premise, maar laten we zeggen dat ik gaandeweg niet begreep waarom er bepaalde zaken gebeurde), deze reddit post (spoilers!) legt het verhaal in detail uit, moet zeggen dat ik het vervolgens (bij een tweede viewing) wel erg de moeite vond.

Bad Travelling en The Very Pulse of the Machine vond ik dan weer erg goed

Pop Squad (S2), Beyond the Aquila Rift (S1), The Secret War (S1) en Zima Blue (S1) blijf ik het beste vinden, Bad Travelling zal dan mijn top-5 vervoegen :9

[Voor 12% gewijzigd door Jebus4life op 23-05-2022 12:23]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +3Henk 'm!

• chaoscontrol
Jebus4life schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:19:
Beyond the Aquila Rift (S1), Zima Blue (S1)
Die hebben er voor gezorgd dat ik de boeken van Alastair Reynolds ben gaan lezen. Zijn namelijk gebaseerd op 2 short stories van hem. Ben nu bijna door alles heen. :P Aanrader!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Tot dusver heb ik er pas vier gezien, de volgorde van (voor mij) leukst naar minst leuk:

1. Night of the Mini Dead
2. Three Robots: Exit Strategies
3. Bad Traveling
4. The Very Pulse of the Machine

De laatste twee waren eigenlijk even oninteressant, als ik dan toch moet kiezen was Bad Traveling nog net wat 'grappiger' vanwege de gore :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djerror
  • Laatst online: 17:34
Night of the mini dead super cool..deed me denken aan ps3 spel “the last guy” ..mason rats ook dope

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Kill Team Kill was ook wel hillarisch :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CopyCatz
Hmm jammer, YouTube: Skrillex - Fuck you honey badger (love, Death + Robots: S03E5) embedden heeft geen zin, is age restricted :)

[Voor 54% gewijzigd door CopyCatz op 24-05-2022 20:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ik loop een beetje achter en heb net pas The Drowned Giant gezien. Ligt het aan mij of is er een enorme mismatch tussen het gedrag van de mensen en de gepresenteerde moderne setting?

Night of the Mini Dead deed me vooral denken aan zo'n advertentie filmpje voor een game die niet bestaat. Kill Team Kill was cool. Nu de rest nog, maar niet alles één avond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CopyCatz
ErikT738 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:51:

Night of the Mini Dead deed me vooral denken aan zo'n advertentie filmpje voor een game die niet bestaat.
Meer een tilt-shift tech demo eigenlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

die/hen/zij

Jibaro... Wow...

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee