• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 00:48
Ik gebruik Netflix nu al een paar weken, maar hier kan ik nog niet aan uit:

Als ik met mijn smartphone naar Belgie ga, dan kan ik daarop Netflix niet gebruiken omdat de dienst nog niet in Belgie is.
Maar je hebt toch een abbonement in NL...waarom zou je dat dan niet overal kunnen gebruiken?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, dat is heel krom, maar heeft met de afspraken te maken die netflix met de rechthebbenden heeft. Streamen naar een Belgisch IP zal niet onder de overeenkomst vallen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 00:48
Dat klopt idd, ik heb net aan het live chatten geweest met een Netflix medewerker en die wist mij hetzelfde te zeggen.
Ook heb ik hem gevraagt waarom er nog geen officieele addon voor XBMC is.
De man kende XBMC niet en ging het bij de feature requests zetten.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
Kende XBMC niet :{

Verwijderd

dat is toch niet zo vreemd? Het zijn Amerikanen, daar hebben ze veel betere setup boxen dan in Nederland. Waarom zou je dan met xmbc gaan stoeien? En daarbij komt dat alle tv series in Amerika wel op tv zijn, dus dan kan je het gewoon 's avonds bekijken of met je setup box opnemen.

En als netflix medewerker heb je vast gratis netflix thuis, dan kende ik xmbc ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 12:36 ]

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
offtopic: het is set-top box, geen setup box :P

• evdb83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-11-2020
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:44:
[...]

In de beta die unblockus test kan je de routing van het netflix signaal aangeven, dat zou dit moeten oplossen, al heb ik er heel weinig last van.
Beta van ublockus? Hoe en waar kan ik dat vinden?

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
In aanvulling op de info van dikkiedikdik, Netflix werkt prima op de WD TV Live (heb 'm begin augustus gehaald bij de Media Markt). Ik maak gebruik van Unblock-US (betaald account) en kan prima schakelen tussen UK/US en wat al niet meer.

1080 ga ik niet halen met simpel ADSL-lijntje, maar na 10 tellen is het wat mij betreft haarscherp op een 37 inch HD-televisie.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Verwijderd

De "wie" is mij bij deze diensten om het even, wat mij betreft hebben deze diensten gewoon de toekomst generiek gezien. Hulu is nog niet beschikbaar, Netflix wel. Op die basis heb ik dus ook een abonnement op Netflix.

Enige wat nu dus moet buigen is het licentiemodel van tv en film media. Dat wij hier geen Breaking Bad hebben bijvoorbeeld, ook niet op Netflix, is puur en alleen een rechtenkwestie van een verouderd licentiesysteem. Meer niet.
Zolang dat zo is kan een netflix nooit de download verdringen, waarvan ik absoluut overtuigd ben dat het kan doen als netflix wel geve of neme alles bied wat je wil zien zoals Spotify.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:32:
De "wie" is mij bij deze diensten om het even, wat mij betreft hebben deze diensten gewoon de toekomst generiek gezien. Hulu is nog niet beschikbaar, Netflix wel. Op die basis heb ik dus ook een abonnement op Netflix.

Enige wat nu dus moet buigen is het licentiemodel van tv en film media. Dat wij hier geen Breaking Bad hebben bijvoorbeeld, ook niet op Netflix, is puur en alleen een rechtenkwestie van een verouderd licentiesysteem. Meer niet.
Zolang dat zo is kan een netflix nooit de download verdringen, waarvan ik absoluut overtuigd ben dat het kan doen als netflix wel geve of neme alles bied wat je wil zien zoals Spotify.
indeed ik zie dit ook als een stap in de goeie richting, en alleen daarom al neem ik het.

Verwijderd

Mektheb schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:34:
[...]

indeed ik zie dit ook als een stap in de goeie richting, en alleen daarom al neem ik het.
Netflix is opzich wel iets meer dan een stap, in principe is het wat mij betreft de bestemming wat internet content delivery aangaat maar de douane in de vorm van locatiegebonden licentiemodel de zorgt er voor dat je niet echt op plaats van bestemming aankomt. Om even in de sferen van analogieen te blijven. :P

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is ook op zich wel logisch dat bij veel series het laatste (en soms ook eennalaatste) seizoen afwezig is. Die zijn natuurlijk het duurst om te licensen. Ze beginnen dus met de goedkopere oudere seizoenen en als blijkt dat er een levensvatbare user base is dan gaan ze vast wel met duurder (=recenter) spul komen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Kan wel zo zijn maar zo ga je natuurlijk nooit het downloadprobleem oplossen/aanpakken. Iets waar zo'n netflix uitermate geschikt voor is.
Als je een serie volgt loop je gewoon bij dus dat die backlog op netflix staat is in principe leuk als je er nu in rolt maar als je bij loopt ga je niet maanden of zelfs jaren zitten wachten tot het oud genoeg geacht word voor netflix dus ga je naar usenet.
Vooral met series als BrBa die je in NL gewoon niet "legaal" kan volgen (ook nu met Netflix niet) samen met het Amerikaanse publiek. Natuurlijk zitten we wel allemaal op dezelfde Facebook dus als hij in de states op TV is geweest word je doodgegooid met spoilers op FB.
Met komst van het internet is er gewoon geen plaats meer voor dat locatiegebaseerde geleuter in de marge. Desnoods voeren ze een premium abonnement in die nog weer een paar euro meer kost waardoor je die content wel hebt maar het gewoon maar weglaten kan je netto volgens mij net zo goed heel die dienst niet leveren, daar heb je geen glazen bol voor nodig om dat te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 13:59 ]

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fivel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:31:
[...]

YouTube: First Look: Netflix "My List"

In dit filmpje leggen ze uit hoe "Mijn lijst" werkt. Wanneer er een nieuw seizoen beschikbaar komt, zie je dat terug in "mijn lijst" (je ziet het ergens in filmpje terug komen). Losse nieuwe afleveringen weet ik niet..
In de netflix android app zijn (vooralsnog) geen (user) profielen te selecteren waardoor "mijn lijst" van toepassing is op de houder van het lidmaatschap. In de browser/netflix zijn de profielen wel te selecteren maar is "mijn lijst" niet aanwezig..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:58:
Kan wel zo zijn maar zo ga je natuurlijk nooit het downloadprobleem oplossen/aanpakken. Iets waar zo'n netflix uitermate geschikt voor is.
Als je een serie volgt loop je gewoon bij dus dat die backlog op netflix staat is in principe leuk als je er nu in rolt maar als je bij loopt ga je niet maanden of zelfs jaren zitten wachten tot het oud genoeg geacht word voor netflix dus ga je naar usenet.
Vooral met series als BrBa die je in NL gewoon niet "legaal" kan volgen (ook nu met Netflix niet) samen met het Amerikaanse publiek. Natuurlijk zitten we wel allemaal op dezelfde Facebook dus als hij in de states op TV is geweest word je doodgegooid met spoilers op FB.
Met komst van het internet is er gewoon geen plaats meer voor dat locatiegebaseerde geleuter in de marge. Desnoods voeren ze een premium abonnement in die nog weer een paar euro meer kost waardoor je die content wel hebt maar het gewoon maar weglaten kan je netto volgens mij net zo goed heel die dienst niet leveren, daar heb je geen glazen bol voor nodig om dat te zien.
Breaking Bad wordt uitgezonden op Film1

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:36:
[...]

dat is toch niet zo vreemd? Het zijn Amerikanen, daar hebben ze veel betere setup boxen dan in Nederland. Waarom zou je dan met xmbc gaan stoeien? En daarbij komt dat alle tv series in Amerika wel op tv zijn, dus dan kan je het gewoon 's avonds bekijken of met je setup box opnemen.

En als netflix medewerker heb je vast gratis netflix thuis, dan kende ik xmbc ook niet.
Beetje algemene kennis mag je van een Netflix medewerker wel verwachten. Je werkt bij een bedrijf dat series en films streamt, dan is het toch gek dat je de onbetwiste nummer 1 op HTPC gebied niet kent?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:18:
[...]

Beetje algemene kennis mag je van een Netflix medewerker wel verwachten. Je werkt bij een bedrijf dat series en films streamt, dan is het toch gek dat je de onbetwiste nummer 1 op HTPC gebied niet kent?
Net of dat algemene kennis is... HTPC wordt bijna altijd voor illegaal content tevens is zo'n ding totaal niet bekend.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:10:
[...]

Maar dat is een betaalkanaal , hij bedoelt bijvoorbeeld op RTL / SBS / NPO

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:53:
Net of dat algemene kennis is... HTPC wordt bijna altijd voor illegaal content tevens is zo'n ding totaal niet bekend.
zeker niet in Amerika waar mensen veel minder downloaden omdat het illegaal is. Op meer dan 1000 verschillende apparaten draait netflix, ik kan het dan goed begrijpen als een helpdesk die info niet weet. In Nederland moet je ziggo ook niet vragen stellen over de chrome stick bijvoorbeeld terwijl die in Amerika weer heel bekend is.
evdb83 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:01:
[...]

Beta van ublockus? Hoe en waar kan ik dat vinden?
Via twitter zaten ze steeds beta plekken te verloten, ik had thuis de website van de beta wel gevonden, maar zit nu op het werk en veel kan je op de site nog niet zien als je niet kan inloggen. Ik heb wel een beta plek geprobeerd te krijgen, maar ik had steeds pech.

Je kan ze aanspreken op twitter, wellicht heb je geluk en mag je deelnemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 16:02 ]

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:38

Gotez

42

Heb sinds kort Netflix. Heerlijk systeem. Weet iemand hoe ik echt hd kan afspelen in Chrome? Ik krijg alleen 720p streams. Op de hd tv krijg ik wel haarscherp 1080p beeld.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:30
Breaking Bad was ooit op Nederland 3. Geen idee of dat nog steeds zo is.

Verwijderd

ChuckyDevil schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:21:
Breaking Bad was ooit op Nederland 3. Geen idee of dat nog steeds zo is.
Maart 2014 gaat het laatste seizoen draaien bij de VPRO.

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Je kunt ook even met ze chatten en vragen of en wanneer het op Netflix komt. Heb ik zojuist gedaan voor Star Trek. Hoewel ze me niet kon zeggen wanneer het kwam heeft ze wel op de lijst gezet dat er dus iig iemand is die het graag wil zien. Daar houden ze ook rekening mee ;-)

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Gotez schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:02:
Heb sinds kort Netflix. Heerlijk systeem. Weet iemand hoe ik echt hd kan afspelen in Chrome? Ik krijg alleen 720p streams. Op de hd tv krijg ik wel haarscherp 1080p beeld.
Blijkbaar lukt dat niet met webbrowsers maar wel met bijvoorbeeld de Windows 8 Netflix app.
CTRL ALT SHIFT S laat dan hogere bitrates zien.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Pistolebob op 18-09-2013 19:30 ]

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DaFrenk schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:52:
Je kunt ook even met ze chatten en vragen of en wanneer het op Netflix komt. Heb ik zojuist gedaan voor Star Trek. Hoewel ze me niet kon zeggen wanneer het kwam heeft ze wel op de lijst gezet dat er dus iig iemand is die het graag wil zien. Daar houden ze ook rekening mee ;-)
Och, als het niet op Netflix staat is er altijd nog de Openbare Bibliotheek ;)

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

eth0 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 06:03:
[...]

Via mijn Samsung TV net Netflix app, maar dan US content
Hoe doe je dat dan? Of kan je op Samsung gewoon proxies invullen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Sando schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:44:
[...]

Hoe doe je dat dan? Of kan je op Samsung gewoon proxies invullen?
Heel simpel maar zie topic warning, google is your best friend...

Verwijderd

Rockvee2 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:59:
[...]

Maar dat is een betaalkanaal , hij bedoelt bijvoorbeeld op RTL / SBS / NPO
Waar staat dat? Hij heeft het alleen over dat het niet mogelijk zou zijn de serie legaal te volgen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoewel ik nog steeds erg enthousiast ben, en het zelfs mijn digibete ouders heb aangeraden, valt het aantal toevoegingen de afgelopen dagen me toch iets tegen.

Volgens de websites zijn alleen

Sep 16
Colombiana (2011) 3.8 stars, 1hr 47m imdbClosed Captions: --- - Dutch Available in HD on your TV
buy on Amazon
Sep 15
Immortals (2011) 3.7 stars, 1hr 50m imdbClosed Captions: --- - Dutch Available in HD on your TV
buy on Amazon
Mary Poppins (1964) 4.1 stars, 2hr 19m imdbClosed Captions: --- - Dutch - English Available in HD on your TV
buy on Amazon

de afgelopen dagen toegevoegd.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klopt, er komt niet denderend veel bij tot nu toe.
Daarnaast heb ik er zelf vrij veel moeite mee om mijn digibete ouders dit aan te raden :p Ik was laatst bij ze langs en vroeg mijn moeder of ze dat had gezien van de TV reclame; netflix. Had ze inderdaad van gehoord dus ik vertelde dat ik het nu ook probeerde, en dat ze via Netflix veel goedkoper films kunnen kijken (nu huren ze af en toe wel een VOD filmpje via interactieve TV van de provider).

Anyways, ik op hun Samsung Smart TV uit 2011 gezocht maar daar staat die app dus niet tussen. Voor hun is er dus geen mogelijkheid om te kijken tenzij ze iets a-la Apple TV aanschaffen. Dan is de drempel om netflix te proberen gelijk een stuk hoger.

• m0nk
  • Laatst online: 22:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Magnetic_Man schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:03:
Klopt, er komt niet denderend veel bij tot nu toe.
Daarnaast heb ik er zelf vrij veel moeite mee om mijn digibete ouders dit aan te raden :p Ik was laatst bij ze langs en vroeg mijn moeder of ze dat had gezien van de TV reclame; netflix. Had ze inderdaad van gehoord dus ik vertelde dat ik het nu ook probeerde, en dat ze via Netflix veel goedkoper films kunnen kijken (nu huren ze af en toe wel een VOD filmpje via interactieve TV van de provider).

Anyways, ik op hun Samsung Smart TV uit 2011 gezocht maar daar staat die app dus niet tussen. Voor hun is er dus geen mogelijkheid om te kijken tenzij ze iets a-la Apple TV aanschaffen. Dan is de drempel om netflix te proberen gelijk een stuk hoger.
Koop een android tv stickje voor ze, netflix app werkt daar ook prima op.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Mektheb
Mijn partner is al helemaal hooked, en ik vind het prima hoef ik niet meer alles te downloaden met subs wat ze wil zien.
En ik kijk het toch niet en anders zonder subs.

Nu hopen ze content uitbreiden in de loop van de tijd !
m0nk schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:04:
[...]

Koop een android tv stickje voor ze, netflix app werkt daar ook prima op.
Heb je een advies / tip welke ? ( zoek er nog 1 voor de slaapkamer ) met wifi

[ Voor 38% gewijzigd door Mektheb op 19-09-2013 09:06 ]

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Mektheb schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:06:
Mijn partner is al helemaal hooked, en ik vind het prima hoef ik niet meer alles te downloaden met subs wat ze wil zien.
En ik kijk het toch niet en anders zonder subs.
Nu hopen ze content uitbreiden in de loop van de tijd !
[...]
Ben ook aan het rond kijken. Eigenlijk koop ik hem alleen voor de ziggo en netflix app voor de slaapkamer. Dacht er eerst aan om bijv een iMito QX1 te kopen, maar een ouder model MK802 IIIS zo denk ik ook wel voldoen..

Verwijderd

m0nk schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:10:
[...]

Ben ook aan het rond kijken. Eigenlijk koop ik hem alleen voor de ziggo en netflix app voor de slaapkamer. Dacht er eerst aan om bijv een iMito QX1 te kopen, maar een ouder model MK802 IIIS zo denk ik ook wel voldoen..
Ik heb dus zo'n MK802 II, werkt prima. Ik heb alleen een issue met subs, dat hij alleen de eerste regel laat zien. Geen idee of dat op te lossen is, ik heb toch subs uitstaan normaal gesproken, dus geen energie in gestoken.
Maar als je er wel van afhankelijk bent is deze stick wellicht minder handig. Doen andere android apparaten dat afkappen eigenlijk ook?

edit: vergeet niet een air mouse of usb tobo erbij aan te schaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 10:20 ]

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:58:
Ik geloof niet dat Netflix de missie heeft om "het downloadprobleem" op te lossen/ aan te pakken. Ik denk dat ze gewoon geld willen verdienen en dat doen ze door gemak te bieden, daar houdt het verder toch echt mee op.

Vergeet niet dat niet ondereen even onderlegd is in het vinden van content. We bevinden ons hier op een forum waar de meeste zich wel een weg te vinden door het landschap en op vrij eenvoudige wijze toegang vinden tot series en films. Echter, het gros van de gemeenschap is oblivious en zoekt naar gemak. Dat de aangeboden content niet synchroom loopt met de uitzendingen in de VS is voor hun van minder groot belang. De prijs voor een abbonement is ook nog eens verwaarloosbaar op je maandelijkse kosten, dus ik denk dat ze in Nederland ook goede zaken zullen doen.

Ik verwacht niet dat we op hele korte termijn de nieuwste series en films op Netflix Nederland zien verschijnen, daarvoor is er (nog) te weinig concurrentie.

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:19:
[...]

Ik heb dus zo'n MK802 II, werkt prima. Ik heb alleen een issue met subs, dat hij alleen de eerste regel laat zien. Geen idee of dat op te lossen is, ik heb toch subs uitstaan normaal gesproken, dus geen energie in gestoken.
Maar als je er wel van afhankelijk bent is deze stick wellicht minder handig. Doen andere android apparaten dat afkappen eigenlijk ook?

edit: vergeet niet een air mouse of usb tobo erbij aan te schaffen.
Gebruik dan me iPad / Pod wel ervoor om te zappen.
Ga er is na zoeken

Zo gevonden via ebay lekker cheap

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:42:
[...]

Zeker, dat is iedereen hier wel van plan. En voor het aanbod dat in NL mist switch je weer.

Mijn kinderen (3 en 5) kijken materiaal uit 3 regio's. Je moet het wel bijhouden allemaal, dan vragen ze om een serie en is het wel even de juiste keuze maken in unblock us. Ik heb maar een lijstje op papier gemaakt, zo weet ik ruby en max op de UK versie zitten en Phineas And Ferb bijvoorbeeld op de USA versie 8)7
*knip* zie topicwaarschuwing Het switchen gaat perfect via mijn pc/laptop.
Ik kijk echter netflix op mijn wd tv live.
Kan je het switchen ook ergens op de wd tv live doen.

*knip* zie topicwaarschuwing

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 19-09-2013 17:37 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Mektheb schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:06:
Qua gebruiksgemak zou ik kiezen voor iets als een AppleTV3. In mijn ogen werkt dit super. Een Android stick lijkt mij meer voor iemand die wat meer ervaring heeft.
En misschien nog belangrijker: ik had ergens gelezen dat Netflix een Android stick zal zien als een tablet en zodoende de beeldkwaliteit automatisch naar beneden schroeft.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 19-09-2013 11:44 ]

Verwijderd

meesje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:43:
[...]
Een Android stick lijkt mij meer voor iemand die wat meer ervaring heeft.
Ja want klikken op het rode netflix icoon midden in beeld is best moeilijk... 8)7

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:52:
[...]

Ja want klikken op het rode netflix icoon midden in beeld is best moeilijk... 8)7
Hehe wil net zeggen inderdaad. HDMI stick in de tv, klik op netflix en kijken.. :F

• meesje
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:52:
[...]
Als dat zo makkelijk is, dan lijkt me dat inderdaad geen probleem... :) Je ziet het al, ik heb geen ervaring met Android(sticks). Maar dat Netflix het ziet als een tablet en de beeldkwaliteit naar beneden schroeft, is misschien wat minder fraai. Wellicht kan iemand bevestigen dat dat wel/niet het geval is.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In de Android app begint de stream altijd op heel lage kwaliteit - beperkt de tijd die je moet wachten op het bufferen. Maar dan wordt in een aantal stappen de kwaliteit opgeschroefd. Op een tablet is de uiteindelijke kwaliteit na een paar sprongetjes uitstekend - hoeveel daarvan op een televisie overblijft weet ik niet maar hangt natuurlijk ook sterk af van de resolutie die die Android stick naar de tv pompt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Joster
En wat ook interessant is of dat switchen gaat werken op Android..

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Switchen? Je bedoelt dat hij automatisch de kwaliteit opschroeft? Zoals ik zei, dat werkt op een Android tablet heel goed. Of bedoel je wat anders met switchen?

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

In het android tv stick topic staat een stukje over de kwaliteit van de streams binnen Netflix. Er is een speciale apk voor uitgebracht op XDA hiervoor.

• Joster
Neen, ik doelde op onderstaande (wat gezien de topic waarschuwing off-topic is):
sattertje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:30:
[...]

*knip* Het switchen gaat perfect via mijn pc/laptop.
Ik kijk echter netflix op mijn wd tv live.
Kan je het switchen ook ergens op de wd tv live doen?

*knip*

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 19-09-2013 17:37 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ah. Maar dat zal voor een leek (die gewoon Netflix wil op zijn net-niet-smart-genoege tv) weinig relevant zijn... :)

• Mektheb
meesje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:43:
[...]

Qua gebruiksgemak zou ik kiezen voor iets als een AppleTV3. In mijn ogen werkt dit super. Een Android stick lijkt mij meer voor iemand die wat meer ervaring heeft.
En misschien nog belangrijker: ik had ergens gelezen dat Netflix een Android stick zal zien als een tablet en zodoende de beeldkwaliteit automatisch naar beneden schroeft.
Zou ik inderdaad ook graag willen alleen ik heb geen zin in een extra stopcontact.

Mijn TV zit aan de muur met kabels weggevreest in de muur.
( Stroom en Kabel )
Verder hoeft er niks op en heb geen zin een stekkerdoos te moeten gaan gebruiken ( ziet er niet uit )
Het is voor de slaapkamer.
Vandaar dat via HDMI een uitkomst bied.

( en ik heb wel meer ervaring met android ik flash ook roms en pas ze ook zelf aan )

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 19-09-2013 12:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:10:
[...]

Dit wist ik niet, maar een een apart betaalkanaal voor 1 serie is natuurlijk achter een vlieg aan met een bazooka en financieel helemaal niet aantrekkelijk. Het kost net zo veel als een netflix abonnement zie ik en ik vraag me af of ik dat gewoon over de coax krijg. (heb geen digitale TV omdat ik dermate weinig TV kijk dat zo'n decoder nog altijd veel te veel geld kost)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 12:22 ]

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:22:
[...]

Dit wist ik niet, maar een een apart betaalkanaal voor 1 serie is natuurlijk achter een vlieg aan met een bazooka en financieel helemaal niet aantrekkelijk. Het kost net zo veel als een netflix abonnement zie ik en ik vraag me af of ik dat gewoon over de coax krijg. (heb geen digitale TV omdat ik dermate weinig TV kijk dat zo'n decoder nog altijd veel te veel geld kost)
Klopt, zelfde geldt voor HBO met zijn Game of Thrones. In dat opzicht is Netflix toch wel stukken aantrekkelijker! (ook al heb je die series dan alsnog niet..)

• wsmaal
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:57:
[...]

Als dat zo makkelijk is, dan lijkt me dat inderdaad geen probleem... :) Je ziet het al, ik heb geen ervaring met Android(sticks). Maar dat Netflix het ziet als een tablet en de beeldkwaliteit naar beneden schroeft, is misschien wat minder fraai. Wellicht kan iemand bevestigen dat dat wel/niet het geval is.
Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit met Android hdmi stick (RK3066) i.c.m. 32" HDTV. Wifi gevoeligheid is echter aanzienlijk minder. Mijn Xperia Z tablet en Note2 smartphone hebben overal in huis (3 verdiepingen) voldoende signaal van de Fritzbox 7340 (52/5mbit sync), maar de android stick laat het op de eerste verdieping (staat 2e TV) afweten. Met een wlan repeater is dat opgelost.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

m0nk schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:55:
[...]

Hehe wil net zeggen inderdaad. HDMI stick in de tv, klik op netflix en kijken.. :F
Werkt dat ook als je een HDMI switch gebruikt?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Verwijderd

Mektheb schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:14:
[...]

Zou ik inderdaad ook graag willen alleen ik heb geen zin in een extra stopcontact.

( Stroom en Kabel )
Verder hoeft er niks op en heb geen zin een stekkerdoos te moeten gaan gebruiken ( ziet er niet uit )

( en ik heb wel meer ervaring met android ik flash ook roms en pas ze ook zelf aan )
De stick moet nog wel stroom krijgen, dat kan via een externe usb lader of als je geluk hebt via een usb poort op je tv/blu-ray speler oid, als die genoeg stroom levert.

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
wsmaal schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:28:
[...]

Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit met Android hdmi stick (RK3066) i.c.m. 32" HDTV. Wifi gevoeligheid is echter aanzienlijk minder. Mijn Xperia Z tablet en Note2 smartphone hebben overal in huis (3 verdiepingen) voldoende signaal van de Fritzbox 7340 (52/5mbit sync), maar de android stick laat het op de eerste verdieping (staat 2e TV) afweten. Met een wlan repeater is dat opgelost.
Gebruik je de Nederlandse Netflix of de US Netflix? NL draait bij mij probleemloos op mijn RK3066 stick (MK808b), maar de US versie krijg ik niet altijd werkend via Hola. Hij doet het sporadisch.

too old, too cold

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:31:
[...]

De stick moet nog wel stroom krijgen, dat kan via een externe usb lader of als je geluk hebt via een usb poort op je tv/blu-ray speler oid, als die genoeg stroom levert.
Alst goed is moet dat lukken met de USB poort :)!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien dat volgende al 1001x behandeld is, jammer dan, zo niet, is wel handig:

Indien je aangemeld bent, bezoek: http://movies2.netflix.co...ases%2Fall%2Frelease_date

je krijgt een overzicht van de nieuwste releases op netflix, vervolgens wordt deze sectie (laatste releases) toegevoegd aan jouw profiel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

( Stroom en Kabel )
ik heb dit opgelost door een tv hangstand te kopen die wat verder van de muur afstaat. Zit hij wel niet helemaal strak aan de muur, maar mijn mediaspeler en mijn stekkerdoos zitten achter de tv. In de stekkerdoos zit een stroomkabel voor de tv, voor de mediaspeler en voor de soundbar.

Wellicht is dat een oplossing voor je?

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

De Android app van Netflix zit ook handig in elkaar...
Iets toevoegen aan "My List" gaat perfect, maar probeer het maar eens te verwijderen. De "Remove from my list" knop doet niet verwijderen maar toevoegen, en je krijgt enkel de error dat de titel al in je lijst staat. |:(

Ach ja, dat zal wel in orde komen met een nieuwe update.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

• wsmaal
  • Niet online
Negakinu schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:36:
[...]

Gebruik je de Nederlandse Netflix of de US Netflix? NL draait bij mij probleemloos op mijn RK3066 stick (MK808b), maar de US versie krijg ik niet altijd werkend via Hola. Hij doet het sporadisch.
Netflix NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Kan je elke code van eBay invoeren? Ik wil graag een jaar of 3 maanden subscription nemen om goedkoper eruit te zijn. Ik heb dit topic niet echt gevolgt, mijn excuses als deze vraag al gesteld is.

Ik ben trouwens wel erg tevreden met Netflix. Hopelijk snel engelse stemmen voor de PIXAR/Animatiefilms :)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Decennia schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:44:
Kan je elke code van eBay invoeren? Ik wil graag een jaar of 3 maanden subscription nemen om goedkoper eruit te zijn. Ik heb dit topic niet echt gevolgt, mijn excuses als deze vraag al gesteld is.

Ik ben trouwens wel erg tevreden met Netflix. Hopelijk snel engelse stemmen voor de PIXAR/Animatiefilms :)
Ja, je kan gewoon de chromecast 3 maanden code gebruiken voor je nederlandse account.
Maar voor een 12 maanden code moet je wel een US account hebben om die te kunnen activeren. Ik heb zelf geen ervaring met de 12 maanden code, de 3 maanden code werkt gewoon hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:22

Yucko

One clown to rule them all !

tweeny schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:18:
[...]

Ja, je kan gewoon de chromecast 3 maanden code gebruiken voor je nederlandse account.
Maar voor een 12 maanden code moet je wel een US account hebben om die te kunnen activeren. Ik heb zelf geen ervaring met de 12 maanden code, de 3 maanden code werkt gewoon hier.
Als je een welwillende verkoper hebt, dan maakt hij een nieuw US account voor je aan op een emailadres naar keuze en gebruikt de code voor je. Daarna kun je zelf het wachtwoord aanpassen naar iets anders.

* Yucko heeft zo een netflix abo voor een jaar voor nog geen 30 euro gescored :*)

Ik wilde eerst mijn proef-abo niet verlengen, maar voor deze prijs wil ik het wel een jaartje aanzien en kijken of het aanbod flink uitgebreidt gaat worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 20-09-2013 12:51 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb last van lage bitrate met Netflix, maar alleen 's avonds.

Gisteren en zojuist vergeleken met dezelfde serie, met de streammanager in de Windows 8 app (die gaat tot met bitrate 5800). Heb zelf een 150 Mbit UPC verbinding.

Gisteravond: kwam niet hoger dan 1050 via de automatische setting. Verhogen naar 3000 (of hoger) in de streammanager leverde veel bufferen op, beeld ging dan op pauze. Niet bruikbaar.
Heb de volgende DNS geprobeerd, zonder duidelijk verschil: Standaard UPC, OpenDNS, Google DNS.
Speedtest was goed, via wifi rond 120 Mbit

Nu (12.30 uur): via de automatische setting ben ik binnen 1 minuut automatisch op 5800. Loopt perfect. Via UPC DNS.

Iemand een idee waarom het 's avonds een probleem is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:53:
Heb last van lage bitrate met Netflix, maar alleen 's avonds.

Gisteren en zojuist vergeleken met dezelfde serie, met de streammanager in de Windows 8 app (die gaat tot met bitrate 5800). Heb zelf een 150 Mbit UPC verbinding.

Gisteravond: kwam niet hoger dan 1050 via de automatische setting. Verhogen naar 3000 (of hoger) in de streammanager leverde veel bufferen op, beeld ging dan op pauze. Niet bruikbaar.
Heb de volgende DNS geprobeerd, zonder duidelijk verschil: Standaard UPC, OpenDNS, Google DNS.
Speedtest was goed, via wifi rond 120 Mbit

Nu (12.30 uur): via de automatische setting ben ik binnen 1 minuut automatisch op 5800. Loopt perfect. Via UPC DNS.

Iemand een idee waarom het 's avonds een probleem is?
Je hebt een kabel verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
Rockvee2 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:15:
[...]

Je hebt een kabel verbinding ?
Ja UPC 150 Mb. Maar als ik 's avonds een speedtest doe kom ik gewoon richting de 120 Mb via Wifi. Dus ik snap niet waarom Netflix zo moeilijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:38:
[...]

ik heb dit opgelost door een tv hangstand te kopen die wat verder van de muur afstaat. Zit hij wel niet helemaal strak aan de muur, maar mijn mediaspeler en mijn stekkerdoos zitten achter de tv. In de stekkerdoos zit een stroomkabel voor de tv, voor de mediaspeler en voor de soundbar.

Wellicht is dat een oplossing voor je?
Bedankt voor de tip, maar helaas niet de afstand tussen het einde van het bed en de muur is nog geen halve meter ;).

Onze kamer is vooral lang, maar niet breed en dat betekend dat als we in de lengte het bed neer zetten de TV niet geplaatst kan worde nvanwege het raam. ( 1 geheel )
Ik denk dat ik ga kijken of ik met zo'n stick uit de voeten kan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

( Stroom en Kabel )
Je hebt daar van die handige houdertjes voor. De ATV is klein, heeft ook geen losse voedingadapter nodig.
Ik zou Netflix toch liever bedraad gebruiken, helemaal wanneer ze naar de 4K uitzendingen willen gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.macpro.se/wp-content/uploads/2012/02/appletv2mount.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:57:
[...]

Je hebt daar van die handige houdertjes voor. De ATV is klein, heeft ook geen losse voedingadapter nodig.
Ik zou Netflix toch liever bedraad gebruiken, helemaal wanneer ze naar de 4K uitzendingen willen gaan.

[afbeelding]
ik dacht dat hij aan het net stroom moest ?, als dat niet zo is ga ik hem vanavond nog halen haha.
er is namelijk wel plek achter de TV om hem te monteren.

4k is van mij niet nodig :P, maar mijn netwerk wireles is best in orde ik haal makkelijk 8mb download speed wireless.
( illigale db's antenne's + dd wrt = win ), maar ja voor 4k waarschijnlijk nog niet genoeg.
Maar 25GB bluerays streamen met DTS etc wireless gaat nu prima in iedergeval

Zou je me kunnen uitleggen waar je kan vinden dat hij dat niet nodig heeft een power adapter ?.

[ Voor 24% gewijzigd door Mektheb op 20-09-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:05:
[...]

ik dacht dat hij aan het net stroom moest ?, als dat niet zo is ga ik hem vanavond nog halen haha.
er is namelijk wel plek achter de TV om hem te monteren.
Jawel, met dit dus erbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/media/2v%5B1%5D.jpg

Of iets creatiever met een lasdoos van de Gamma. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:09:
[...]

Jawel, met dit dus erbij:
[afbeelding]

Of iets creatiever met een lasdoos van de Gamma. :P
Ja dat snap ik maar daar heb ik niks aan, vanwege dat ik de kabels weer opnieuw in de muur moet doen :P.
En dat wil ik juist niet.

Gok uit eindelijk maar zo'n stick ga kopen en mocht dat het niet worden kijken we wel weer naar een smart tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:30
ATV heeft natuurlijk wel stroom nodig, maar niet een adapter of iets dergelijks.

[ Voor 84% gewijzigd door ChuckyDevil op 20-09-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ChuckyDevil schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:11:
ATV heeft natuurlijk wel stroom nodig, maar niet een adapter of iets dergelijks.
Precies, maar elke kabel is er 1 teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lasdoosje achterop de tv en klaar. Alles uit het zicht, geen extra kabels in de muur.

Afbeeldingslocatie: http://www.rietveldlicht.nl/fotos/groot/71498_2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je niet wilt knutselen, haal een c7 verloop (voor de ATV) en een c13 splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

UPS ondersteund geen SuperHD. Dat kon je zien op: https://signup.netflix.com/superhd (pagina op het moment van schrijven offline). Op de PC/Laptop is de bitrate gelimiteerd tot 3000 (kbps?). Te zien via CTRL+SHIFT+ALT+S. Netflix noemt dit HD.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

woutwout schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:39:
[...]

Ja UPC 150 Mb. Maar als ik 's avonds een speedtest doe kom ik gewoon richting de 120 Mb via Wifi. Dus ik snap niet waarom Netflix zo moeilijk gaat.
UPC heeft nog geen peering met Netflix, wat KPN en Ziggo wel al hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zie http://www.chelloo.com/up...50595.msg671452#msg671452
Waarschijnlijk toch superhd via upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:31:
En als je niet wilt knutselen, haal een c7 verloop (voor de ATV) en een c13 splitter.
had je dat niet veel eerder hier kunnen posten, damn, dat had mij wat werk bespaard. Ik heb trouwens nu exact een halve meter tussen het bed en de tv, niet ideaal, maar alternatief is de hele slaapkamer een slag draaien (meubels) en dat is me een rotklus gezien de kastenwanden, dus dat doen we maar niet.

Maar die c7 verloop met een c13 splitter.... rot bouwmarkten ook die dat soort spul hier niet verkopen, maar alleen gammele stekkerdozen die ik zelf nog moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

aex351 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:44:
UPS ondersteund geen SuperHD.
[knip]
Klopt, die ondersteunen alleen de bezorging van de hardware waarmee dat mogelijk kan worden :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:32:
[...]

Maar die c7 verloop met een c13 splitter.... rot bouwmarkten ook die dat soort spul hier niet verkopen, maar alleen gammele stekkerdozen die ik zelf nog moet aanpassen.
C7 verloop: http://www.jouwhifi.com/a...rapparaatstekker-verloop/
Splitter: https://netwerkproducten....-doorlus-kabel-p-765.html

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Zojuist de trial geprobeerd. Mijn god zeg, wat is het aanbod toch ernstig slecht. Haast geen goede/nieuwe films enzo. En omschakelen via Hola unblocker naar US aanbod wordt het ook al niet veel beter op.

Ligt dit nou aan mij of zoek ik nou gewoon verkeerd?
Als dit het is, dan geef ik die 8 euro liever aan mijn vertrouwde internet videotheek (usenet)

[ Voor 15% gewijzigd door Phoenix_the_II op 21-09-2013 03:28 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Tegen Usenet is natuurlijk nooit iets te beginnen, daar wordt alles opgezet zonder dat er ook maar 1 cent rechten worden betaald. We zijn wat dat betreft gewoon te verwend, zonder Usenet zou Netflix uitstekend zijn omdat je series achter elkaar kan bekijken zonder reclame en zonder dat je een week op een aflevering hoeft te wachten.

Dus het ligt niet aan jou, hier zal je het mee moeten doen. Zolang het zo makkelijk blijft om illegale versies te downloaden en je altijd bij bent zal het altijd lastig blijven om goed te concurreren. Maar voor heel veel mensen, die geen zin hebben in al het gedoe met het downloaden, is dit een uitvinding.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Mektheb
Phoenix_the_II schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 03:28:
Zojuist de trial geprobeerd. Mijn god zeg, wat is het aanbod toch ernstig slecht. Haast geen goede/nieuwe films enzo. En omschakelen via Hola unblocker naar US aanbod wordt het ook al niet veel beter op.

Als dit het is, dan geef ik die 8 euro liever aan mijn vertrouwde internet videotheek (usenet)
Downloaden is altijd sneller.

Ik zou echt niet verwachten dat wat Dinsdag in US uitgezonden word er Woensdag opstaat.
Zo is het helaas niet.

Waar het ernstig makkelijk voor is in mijn ogen, is oude series kijken zonder te downloaden.
Maar het allermakkelijkste : Dat ik me vrouw niet iets hoef uit te leggen en het voor haar te downloaden met subs en de hele ratteplan aan zetten.
Klik en Klik en ze kan kijken.

Nieuwste content blijft downloaden.

Verwijderd

M@cer schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 07:57:
Zolang het zo makkelijk blijft om illegale versies te downloaden en je altijd bij bent zal het altijd lastig blijven om goed te concurreren.
Je hebt denk ik meer vrije tijd om te downloaden dan ik. Ik heb zelf een fulltime baan en jonge kids. Nu download mijn nas wel automatisch tv series en ik handmatig wat films, maar als ik alles nog los zou moeten downloaden (los omdat het ouder materiaal is) van netflix wat ik wil zien, dan had ik meer vrije tijd nodig. Dus daarvoor is het een heel fijne aanvulling.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
tjah, ik was met weeds begonnen op via de us netflix.
Maar met tunlr knalt hij toch vrij vaak eruit na 1 aflevering.
Op de NL staat hij nog niet?!? Terwijl dit best een oude serie is.
Dus net maar 7 seizoenen op de ouderwetse manier binnengehaald.

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Zo, TV Extra van Ziggo is hier de deur uit. Ik keek het toch al steeds minder en nu met het meer dan voldoende aanbod van Netflix houd ik nog geld over ook ;)

Er komt af en toe wat bij zie ik, niet in de getalen van de US natuurlijk, maar dat zal hopelijk wat gaan aantrekken als er een paar maanden voldoende betalende abonnee's zijn.

Maar voor mij staat er echt nog voldoende op voor maanden vooruit te kunnen. Het gemak vind ik heerlijk, PS3 aan en hop verder gaan met een van de series of een leuk filmpje uitzoeken. De tijd van het 's avonds bij thuiskomst achter de PC usenet afzoeken naar nieuwe afleveringen is voor mij voorbij :)

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 13:13
Zojuist de trial geprobeerd. Mijn god zeg, wat is het aanbod toch ernstig slecht.
Aan de andere kant, als er meer te zien was geweest, had ik nooit How I Met Your Mother geprobeerd, en dat blijkt toch leuker dan gedacht. Zo zie je maar weer, elk nadeel heb z'n voordeel :P

Maar inderdaad, het aanbod is echt rampzalig. Er staan net 200 films op of zo. En Alfred J. Kwak. Ik vind het nu vooral handig als ik 'iets' wil kijken. Maar als ik op het internet over een serie of film heb gelezen staat het er niet op, dus dan ben ik nog steeds aangewezen op de 'gebruikelijke' kanalen. Hopelijk komt er snel meer keuze.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:00

XanderDrake

Build the future!

Ik wil geen moraal ridder zijn, maar als je zo'n media consument bent, waarom zou je dan niet het enige degelijke legale download/stream aanbod in NL stimuleren tot iets moois?

Ik vind het wonderlijk hoe mensen graag op de eerste rij willen zitten van alles van games films en muziek en er absoluut geen ene cent voor over hebben.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• aex351

aex351

I am the one

Vandaag aflevering twee van House of Cards gekeken. Ik vind de beeldkwaliteit matig tot slecht. Blijkt dat die serie een maximale bitrate heeft van 1750 op de PC/Laptop. Wat bij lange na geen DVD kwaliteit is. Voor een serie dat van Netflix zelf is vind ik dit behoorlijk tegenvallen. Toevoeging: Amerikaanse Netflix heeft voor deze serie wel een bitrate van 3000, wat beter is maar nog steeds ver van goed/perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door aex351 op 21-09-2013 19:43 ]

Verwijderd

Ik heb de windows 8 app eens getest, omdat ik op m'n pc toch ook wel superhd wil ontvangen. Er lijkt echter maar bij een beperkt aantal titels superhd (of zelfs maar hd) aanwezig te zijn in de win8 app. Op de app van samsung smart tv zijn bijna alle titels in superhd..

Wel een beetje vreemd dat dit zo uiteen loopt..

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:23

page404

Website says no

XanderDrake schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:32:
[...]

Ik wil geen moraal ridder zijn, maar als je zo'n media consument bent, waarom zou je dan niet het enige degelijke legale download/stream aanbod in NL stimuleren tot iets moois?

Ik vind het wonderlijk hoe mensen graag op de eerste rij willen zitten van alles van games films en muziek en er absoluut geen ene cent voor over hebben.
Dat onderschrijf ik volledig. En daarbij, dat mensen blijkbaar nog steeds niet doorhebben dat het aanbod in NL gewoon nog moet groeien. Geef het even een paar maanden de tijd, zou ik zeggen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:29:
Vandaag aflevering twee van House of Cards gekeken. Ik vind de beeldkwaliteit matig tot slecht. Blijkt dat die serie een maximale bitrate heeft van 1750 op de PC/Laptop. Wat bij lange na geen DVD kwaliteit is. Voor een serie dat van Netflix zelf is vind ik dit behoorlijk tegenvallen. Toevoeging: Amerikaanse Netflix heeft voor deze serie wel een bitrate van 3000, wat beter is maar nog steeds ver van goed/perfect.
Dat heb ik hier niet, perfect hd beeld, vergelijkbaar met bluray
Ik kijk hem wel met mijn mediaspeler, geen idee of dat verschil maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 20:25 ]

• sverzijl
  • Laatst online: 14:51
aex351 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:29:
inderdaad, voor NL kan je maar max 1750Kbps selecteren, schakel je over naar US dan 3000Kbps (onder Windows7, waar de max nooit hoger dan 3000Kbps is, misschien op Win8 nog hoger)

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik heb mediahint geinstalleerd en het valt me op dat alle us content niet in hd te bekijken is. ik heb gezocht maar kan niet vinden waar dat aan ligt. iemand een idee?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:24:
[...]
Dan heb je, met alle respect, een niet al te beste weergave van Blu-Ray. Netflix ziet er keurig uit (onder gunstige omstandigheden), maar om deze nu één op één te zetten met een BR stream, nee, dat slaat nergens op.

Testing, one, two ...

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:12:
Dan heb je, met alle respect, een niet al te beste weergave van Blu-Ray. Netflix ziet er keurig uit (onder gunstige omstandigheden), maar om deze nu één op één te zetten met een BR stream, nee, dat slaat nergens op.
Ja, vergelijking is wat krom, maar de serie ziet er wel goed uit hier. Het is meer normale mkv kwaliteit van usenet, iedergeval beter dan de meeste tv zenders die in hd uitzenden (1080i)

Al heb ik wel blurays die heel brak zijn :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 22:23 ]

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Voor wie zich stoort aan gele ondertiteling in een halfdoorzichtige box op de apple tv.... Iedereen dus... De oplossing is nabij. Gek genoeg is de Engelse ondertiteling wel wit. Maar de oplossing is menu toegankelijkheid te openen op de apple tv en daar een nieuwe stijl aan te maken. Helvetica, wit, achtergrond 0% ondoorzichtig, tekstrand schaduw. Ben blij dat dat mogelijk is want stoorde me best aan die knalgele ondertiteling met halfdoorzichtige box erom heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

sverzijl schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:56:
[...]
inderdaad, voor NL kan je maar max 1750Kbps selecteren, schakel je over naar US dan 3000Kbps (onder Windows7, waar de max nooit hoger dan 3000Kbps is, misschien op Win8 nog hoger)
Er is wel Nederlandse content met een bitrate van 3000. Het hangt waarschijnlijk van het materiaal af. Blijkt dat Amerikaanse content ook niet altijd een bitrate heeft van 3000. De film Thor en Super 8 hebben beide een bitrate van 1750. Toch vond ik dat in vergelijking met de Nederlandse Netflix en de serie House of Cards er wel beter uit zien. Wat ik jammer vind is dat Netflix iets HD noemt, terwijl het bij lange na geen HD is. Nu heb je geen HD, HD, SuperHD en volgende jaar komt er ook Ultra HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:51
aex351 schreef op zondag 22 september 2013 @ 01:23:
[...]

Er is wel Nederlandse content met een bitrate van 3000. Het hangt waarschijnlijk van het materiaal af. Blijkt dat Amerikaanse content ook niet altijd een bitrate heeft van 3000. De film Thor en Super 8 hebben beide een bitrate van 1750. Toch vond ik dat in vergelijking met de Nederlandse Netflix en de serie House of Cards er wel beter uit zien. Wat ik jammer vind is dat Netflix iets HD noemt, terwijl het bij lange na geen HD is. Nu heb je geen HD, HD, SuperHD en volgende jaar komt er ook Ultra HD.
Dat niet alles in dezelfde kwaliteit wordt aangeboden kan ik inkomen, maar waarom notabene de Netflix eigen produktie House of Cards in NL aanbieden in lagere kwaliteit dan in US is niet logisch. Ze hebben het immers beschikbaar in hoge kwaliteit. (Nu had ik deze toch al gezien als 1080p bluray maar als ze dit met andere series ook zo gaan doen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:24:
[...]

Dat maakt zeker verschil. Via de samsung smart tv app komt vrijwel alles in SuperHD binnen (5800 kbps), via win7 in de browser vrijwel alles op 3000 kbps maar nooit SuperHD, en via de win8 app enkele series in SuperHD (5800 kbps) maar ook een hoop series op max 1750 kbps..

Vreemd dat hier zoveel verschil tussen zit.. Blijkbaar kunnen de streams vrijwel allemaal in SuperHD worden aangeboden, maar hangt het van de app af of het daadwerkelijk wordt ondersteund voor de betreffende serie..
Pagina: 1 ... 14 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.