Shuyinsama schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:06:
Zoals eerder gemeld heb ikzelf ook geen creditcard puur om het feit dat een CC in NL nog steeds BKR geregistreerd staat (tuurlijk wordt er soepel mee omgegaan) maar voor iemand die nergens een lening heeft of een schuld dan wil ik dit ook niet met een CreditCard.
Nu had ik een Prepaid card genomen van Moneybookers en deze wordt natuurlijk niet geaccepteerd.
Maar goed voor de meeste dingen heb ik geen CC nodig en mocht ik dingen op Amazon(o.i.d) bestellen kon ik altijd mijn Moneybookers card gebruiken of een prepaid card bij de Primera kopen.
en alleen voor Netflix en dergelijke was het het niet waard.
Offtopic maar: Bijna iedereen heeft een BKR registratie, daar zijn je bankrekeningen ook geregistreerd hoor, als je er rood op kan staan. Het is ook niet meer of minder dan een registratie. Jij doelt op een negatieve BKR status, daar kan je last van hebben, maar die krijg je pas als je op uitstaande kredieten een achterstand hebt (vanaf 3 maanden achterstand, geloof ik).
Het is een centraal register voor aan mensen verstrekte kredieten, in wat voor vorm dan ook. Ik heb dus een BKR registratie voor hypotheek, bankrekeningen en creditcards. Wat is je probleem daarmee?
Met Ideal betalen ofzo is sowieso voordeliger, een creditcard kost gewoon jaarlijks geld, net als een bankrekening. Dat mensen om die reden geen CC willen snap ik, maar om die registratie
Ik heb mijn netflix met CC geregistreerd maar wellicht ga ik hem toch maar overzetten naar Ideal, al die kleine vaste maandelijkse betalingen beginnen toch op te stapelen tot iets dat op vakantie het krediet wat nog op de kaart over is significant verlaagt