Ga zo jouw aanrader maar eens proberen. Ziet er veelbelovend uit in ieder geval.Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:52:
'Dag' is mijn aanrader van de dag. Hoop dat hij niet verwijdert wordt want moet nog een seizoentje.
Dit is wel leuk zeg, bedankt voor de tipVeefje schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:10:
Vanaf vandaag op Netflix: The Ultimate Beastmaster.
[video]
Verwijderd
Er worden de komende twee dagen circa 250 series en films geschrapt. Wees er snel bij als er nog wat tussen zit:
http://unogs.com/countrydetail/ (Nederland uitklappen).
Ik heb geen idee of dit gebruikelijk is aan het eind van de maand, het viel me nu in ieder geval op dat het wel een erg groot aantal is.
Ik heb geen idee of dit gebruikelijk is aan het eind van de maand, het viel me nu in ieder geval op dat het wel een erg groot aantal is.
@Verwijderd was je al voor https://gathering.tweaker...message/50336315#50336315Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:30:
Er worden de komende twee dagen circa 250 series en films geschrapt. Wees er snel bij als er nog wat tussen zit:
Eerste teaser voor Bright, een nieuwe Netflix Original-film van regisseur David Ayer (End of Watch, Fury, Suicide Squad). De hoofdrollen worden vertolkt door Will Smith, Joel Edgerton en Noomi Rapace.
De film speelt zich af in een alternatieve, fantasievolle wereld waar orks, elfen, feeën en mensen al eeuwen naast elkaar bestaan. Het avontuur begint wanneer twee verschillende agenten - een mens en een ork - moeten samenwerken om een jonge elfenvrouw te beschermen. Zij bezit iets dat het lot van alle levende wezens kan bezegelen en niet in de verkeerde handen mag vallen.
Het resultaat is in december 2017 wereldwijd op Netflix te bekijken.
De film speelt zich af in een alternatieve, fantasievolle wereld waar orks, elfen, feeën en mensen al eeuwen naast elkaar bestaan. Het avontuur begint wanneer twee verschillende agenten - een mens en een ork - moeten samenwerken om een jonge elfenvrouw te beschermen. Zij bezit iets dat het lot van alle levende wezens kan bezegelen en niet in de verkeerde handen mag vallen.
Gisteren wel toffe (netflix original) film gezien (als je er van houdt uiteraard): Spectral
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nee, dit komt er nog eens bovenop het eerdere bericht van vorige week.....Alternative schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:39:
[...]
@Verwijderd was je al voor https://gathering.tweaker...message/50336315#50336315
http://www.netflix-nederl...rger-200-titels-gaan-weg/
[ Voor 55% gewijzigd door RodeStabilo op 28-02-2017 15:16 ]
Hij was wel leuk om te zien, maar je moet er wel met een hele dikke knipoog naar kijken. Sommige dingen zijn wel erg ver gezocht of praktisch onmogelijkmartinusz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:13:
Gisteren wel toffe (netflix original) film gezien (als je er van houdt uiteraard): Spectral
spoiler: title
Ik moest gewoon ophouden met "oja tuurlijk" te zeggen.
even een compleet nieuw wapen en persoonlijk pantser in een hal maken dat er daarna perfect uitziet alsof het compleet uitontwikkeld was
Awesome
Klopt wel inderdaad, gewoon lekkere actie zonder te veel na te denkenRaym09 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:25:
[...]
Hij was wel leuk om te zien, maar je moet er wel met een hele dikke knipoog naar kijken. Sommige dingen zijn wel erg ver gezocht of praktisch onmogelijkspoiler: titleIk moest gewoon ophouden met "oja tuurlijk" te zeggen.even een compleet nieuw wapen en persoonlijk pantser in een hal maken dat er daarna perfect uitziet alsof het compleet uitontwikkeld was
spoiler:
Je moet er wel een beetje doorheen kijken inderdaad, in die bunker even 20+ identieke wapens maken, en alle gereedschappen en benodigdheden zijn toevallig aanwezig 
Dit begrijp ik ook nooit.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:38:
laat mij maar het dubbele betalen wat ik nu aan netflix betaal en dan onder de voorwaarde dat alles wat erop komt er nooit meer af mag. Ach, ik kan blijven dromen...
Feit is wel dat er eind deze maand gigantisch opgeruimd wordt, zoveel is er nog nooit in een maand verdwenen. Genoeg ruimte voor nieuw materiaal in iedergeval.
De film industrie blijft maar in oude denkwijzen hangen...
Inderdaad ze gaan het nog wel merken, hoe meer boeiende Netflix originals, hoe minder noodzaak er is tot de films van bestaande filmhuizen.Tweakmans schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:07:
Eerste teaser voor Bright, een nieuwe Netflix Original-film van regisseur David Ayer (End of Watch, Fury, Suicide Squad). De hoofdrollen worden vertolkt door Will Smith, Joel Edgerton en Noomi Rapace.
[video]
Houdt maar lekker vast aan het licentiebeleid, er komt een tijd dat al die films overbodig zijn en Netflix original zo groot is dat ze in het aanbod voldoen.
Blij dat ik van het weekend Shutter Island nog gekeken hebt, want die is er nu net afgevallen. Maar er vallen toch wel weer een hele hoop films af als ik dat zo zie. En laat dat nou net al een zwak punt van Netflix zijn. En daar is recent nou niet heel veel bijgekomen.dutchgio schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:03:
Link daar anders meteen even naar..
http://www.netflix-nederl...laten-netflix-verwijderd/
Verwijderd
En vergeet deze niet :dutchgio schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:03:
Link daar anders meteen even naar..
http://www.netflix-nederl...laten-netflix-verwijderd/
Gaan gewoon als ik het goed begrijp bijna 500 films en series eraf

En ik heb gekeken wat erbij komt, maar dat is mager zeg. Gadver.
Gelukkig krijg je 15 euro tegoed bij die vieze Verkade bolletjes. Tip: probeer ze niet te eten, man wat een droge smakeloze bende. Maar je bent 4,50 euro ofzo bij de kassa kwijt in de supermarkt en je krijgt 15 euro netflix tegoed terug, dus ik klaag maar niet.
Maar als je morgen netflix start is het een kale bedoening geworden. Ik vind dat ze ook echt matige dingen momenteel toevoegen, series als Grand Designs, Anthony Bourdain, Ink Tattoo crew. Komop zeg, allemaal Discovery Channel spul uit de tijd dat Discovery Channel niet meer was wat het was.
De film 127 hours is wel toegevoegd, dat is wel een mooie en Alice looking glass ook. Gelukkig heb ik nog ziggo movies en series en een film1 abonnement, vermaak me daar momenteel meer mee dan netflix. De kinderen kijken inmiddels voor de 3e keer alle afleveringen van Jessie (Disney), dus verder nog wel tevreden.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 18:38 ]
Er zijn 245 titels verwijderd en dat is niet 500Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:33:
[...]
En vergeet deze niet :
Gaan gewoon als ik het goed begrijp bijna 500 films en series eraf![]()
En ik heb gekeken wat erbij komt, maar dat is mager zeg. Gadver.
Gelukkig krijg je 15 euro tegoed bij die vieze Verkade bolletjes. Tip: probeer ze niet te eten, man wat een droge smakeloze bende. Maar je bent 4,50 euro ofzo bij de kassa kwijt in de supermarkt en je krijgt 15 euro netflix tegoed terug, dus ik klaag maar niet.
Maar als je morgen netflix start is het een kale bedoening geworden. Ik vind dat ze ook echt matige dingen momenteel toevoegen, series als Grand Designs, Anthony Bourdain, Ink Tattoo crew. Komop zeg, allemaal Discovery Channel spul uit de tijd dat Discovery Channel niet meer was wat het was.
De film 127 hours is wel toegevoegd, dat is wel een mooie en Alice looking glass ook. Gelukkig heb ik nog ziggo movies en series en een film1 abonnement, vermaak me daar momenteel meer mee dan netflix. De kinderen kijken inmiddels voor de 3e keer alle afleveringen van Jessie (Disney), dus verder nog wel tevreden.
Je kon het verwachten met een aanbodexplosie van +350 titels op 1 dag vorig jaar dat ze een keer eraf zouden gaan . Er staat nog meer dan genoeg op om te kijken
Deze week (tot 4 maart) bij Deka en Dirk in de aanbieding voor 1 euro per zakje!Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:33:
[...]
(...)Gelukkig krijg je 15 euro tegoed bij die vieze Verkade bolletjes. Tip: probeer ze niet te eten, man wat een droge smakeloze bende. Maar je bent 4,50 euro ofzo bij de kassa kwijt in de supermarkt en je krijgt 15 euro netflix tegoed terug, dus ik klaag maar niet.
(...)
En het loont om je moeder ook 3 zakjes cadeau te doen, zodat ze jou dan weer de bijbehorende netflix cadeaukaart kan geven
Voor de goede orde: volgens de voorwaarden mag je 1 keer meedoen per ip-adres/huisadres (combi). Er staat niets over hoeveel cadeaukaarten je mag inwisselen per netflix account. Kan ook haast niet, want het zijn "gewone" cadeaukaarten. Hier dus zonder problemen ook de kaart van mijn ouders, waarmee ik mijn account deel, toegevoegd.
Die komen nu overigens per snail-mail, in tegenstelling tot wat op de actieverpakking staat.
Inderdaad niet geweldig om te eten...
[ Voor 18% gewijzigd door Wild Chocolate op 28-02-2017 20:44 ]
Maar dat verwijderde spul is toch allemaal ontzettend oud die het gros van de mensen allang heeft gezien? Was dat juist niet een veel gehoorde klacht over Netflix: alleen maar oude films. Toen Netflix pas begon in Nederland, toen stond er pas weinig content op. De laatste paar maanden zie ik juist veel meer recentere films en serieseizoenen voorbij komen.
Daarom hoop ik nog steeds dat Netflix ooit met een premium account komt van zeg maar €19,99 - €24,99 per maand waarmee je wél direct op dezelfde dag (of week/maand) een op televisie uitgezonden serie-aflevering kunt kijken of een paar kaskrakersfilms van datzelfde jaar.
Daarom hoop ik nog steeds dat Netflix ooit met een premium account komt van zeg maar €19,99 - €24,99 per maand waarmee je wél direct op dezelfde dag (of week/maand) een op televisie uitgezonden serie-aflevering kunt kijken of een paar kaskrakersfilms van datzelfde jaar.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Netflix moet zich gewoon blijven richten op series ipv al die oude meuk films. Dat is altijd hun grootste appeal geweest.
Ik heb liever een goede, actuele serie dan 50 verouderde films.
Ik vermoed dat Netflix heel erg goed weet wat wel of niet wordt bekeken. Beetje hun core business, denk je niet?Slurpie Blauw schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:06:
Netflix moet zich gewoon blijven richten op series ipv al die oude meuk films. Dat is altijd hun grootste appeal geweest.
IMHO: Ik houd wel van oudere films, als ze maar goed zijn.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verhaal ook klein beetje geleend bij FF: spirits within.Raym09 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:25:
[...]
Hij was wel leuk om te zien, maar je moet er wel met een hele dikke knipoog naar kijken. Sommige dingen zijn wel erg ver gezocht of praktisch onmogelijkspoiler: titleIk moest gewoon ophouden met "oja tuurlijk" te zeggen.even een compleet nieuw wapen en persoonlijk pantser in een hal maken dat er daarna perfect uitziet alsof het compleet uitontwikkeld was
Maar zulke filmen mogen er bij mij met hopen op staan. Verhaal zat redelijk snor, cgi, acteren enzo ook allemaal. Heel genietbare film.
Dat er paar dingen wel heel dikke knipogen zijn, boeit me dan weinig. Zeker niet voor stv/netflix stuff.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Trailer voor Five Came Back, een driedelige documentaire over hoe de Tweede Wereldoorlog een invloed had op Hollywood en omgekeerd.
Vijf actuele regisseurs (Steven Spielberg, Francis Ford Coppola, Guillermo del Toro, Paul Greengrass en Lawrence Kasdan) blikken terug op de avonturen van vijf oudere regisseurs (John Ford, William Wyler, John Huston, Frank Capra en George Stevens) die ten strijde trokken met hun camera's.
De serie, die werd ingesproken door Meryl Streep, verschijnt wereldwijd vanaf 31 maart op Netflix.
Vijf actuele regisseurs (Steven Spielberg, Francis Ford Coppola, Guillermo del Toro, Paul Greengrass en Lawrence Kasdan) blikken terug op de avonturen van vijf oudere regisseurs (John Ford, William Wyler, John Huston, Frank Capra en George Stevens) die ten strijde trokken met hun camera's.
De serie, die werd ingesproken door Meryl Streep, verschijnt wereldwijd vanaf 31 maart op Netflix.
En dit is nu precies waarom Netflix zo geweldig is: ze hebben voor ieder wat wils.Slurpie Blauw schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:06:
Dat jij oudere films niet kan waarderen, is je goed recht, maar het wil natuurlijk niet zeggen dat jouw mening en smaak gedeeld wordt door alle Netflix kijkers
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Toch denk ik dat het merendeel Netflix heeft voor goede en redelijk recente series. Maar goed ik vind het abonnement nog steeds de moeite waard.
Je ziet steeds meer producties die verdwijnen bij Netflix opduiken in het Ziggo Movies & Series pakket.
In de verte zit daar wel een overeenkomst ja, maar het verhaal was bij FF in zijn geheel veel beter verwerkt.azz_kikr schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:44:
[...]
Verhaal ook klein beetje geleend bij FF: spirits within.
Maar zulke filmen mogen er bij mij met hopen op staan. Verhaal zat redelijk snor, cgi, acteren enzo ook allemaal. Heel genietbare film.
Dat er paar dingen wel heel dikke knipogen zijn, boeit me dan weinig. Zeker niet voor stv/netflix stuff.
Het was zeker geen slechte film, zeker v.w.b. productie en dergelijke maar juist daarom vind ik dikke knipogen zo jammer. Als het script iets beter was doorgedacht had de film met weinig meer input zoveel beter kunnen zijn.
Ik heb mij prima vermaakt met deze film, echter is het, i.t.t. FF, geen film die ik nog eens zal gaan kijken.
Awesome
Toch komt dat pakket er hier niet in. No way, dat er bij mij nog een Horizon box in huis komt. Ziggo standaard abbo + Netflix + Prime Video + de dagelijkse oogst aan series via de "bekende wegen" is voor mij genoeg. Ik heb jaren een extra zender pakket gehad (Royaal) bij Ziggo, maar je kijkt toch niet naar al die zenders.sambalbaj schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:54:
Je ziet steeds meer producties die verdwijnen bij Netflix opduiken in het Ziggo Movies & Series pakket.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wees maar zeker, ik stel vast dat ik meer waardering heb aan goede uitgewerkte series dan aan films.Geteisem schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:33:
Toch denk ik dat het merendeel Netflix heeft voor goede en redelijk recente series. Maar goed ik vind het abonnement nog steeds de moeite waard.
De films, op een paar uitzonderingen na, zijn verhaalloos, zonder diepgang, maar goede CGI en spektakel.
Zelfs de films van Netflix vind ik maar zo en zo.
Noem eens voorbeelden want ik zie ze niet zo snel.sambalbaj schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:54:
Verdorie.... Ik had Fantastic Four (2015) nog op mijn te kijken lijst staan. Gisteren gecheckt, is ie er niet meer. Ik denk dat te snel door de verwijder alerts op netflix-nederland.nl heb gebladerd. Jammer, ik had een hoopje dat een Marvel film wat langer op Netflix zou blijven.
Ik zoek de beste horror voor dit weekend die op Netflix te zien is. Tips? Ik moet me de kolere schrikken
Scary Movie 5. Niet eng maar je schrikt je dood dat zulke slechte films kunnen bestaan 
De een valt in slaap tijdens kijken als er een paar keer een geest voorbij vliegt, de ander ligt nachten wakker, de een wil langzame suspense, de ander schrikmomenten, de een bibbert bij een Victioriaanse omgevong, de andere vind het te tam als er alleen maar ingewanden vliegen. En weer een ander schrikt van niets.
Stephen King noemt 3 types: "
- Gross-out: the sight of a severed head tumbling down a flight of stairs, it's when the lights go out and something green and slimy splatters against your arm.
- Horror: the unnatural, spiders the size of bears, the dead waking up and walking around, it's when the lights go out and something with claws grabs you by the arm.
- And the last and worse one: Terror, when you come home and notice everything you own had been taken away and replaced by an exact substitute. It's when the lights go out and you feel something behind you, you hear it, you feel its breath against your ear, but when you turn around, there's nothing there...”
Misschien kan je voorbeelden geven - en de categorieën checken in de app / op de site.
De een valt in slaap tijdens kijken als er een paar keer een geest voorbij vliegt, de ander ligt nachten wakker, de een wil langzame suspense, de ander schrikmomenten, de een bibbert bij een Victioriaanse omgevong, de andere vind het te tam als er alleen maar ingewanden vliegen. En weer een ander schrikt van niets.
Stephen King noemt 3 types: "
- Gross-out: the sight of a severed head tumbling down a flight of stairs, it's when the lights go out and something green and slimy splatters against your arm.
- Horror: the unnatural, spiders the size of bears, the dead waking up and walking around, it's when the lights go out and something with claws grabs you by the arm.
- And the last and worse one: Terror, when you come home and notice everything you own had been taken away and replaced by an exact substitute. It's when the lights go out and you feel something behind you, you hear it, you feel its breath against your ear, but when you turn around, there's nothing there...”
Misschien kan je voorbeelden geven - en de categorieën checken in de app / op de site.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik vind persoonlijke de volgende horror's op Netflix wel goed;
Drag me to hell
Mirrors
Sinister
ATM
Insidious
De rest is allemaal een beetje meh...
Scary Movies zijn niet echt horrors, maar vind ze zelf wel erg leuk altijd.
Drag me to hell
Mirrors
Sinister
ATM
Insidious
[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 03-03-2017 13:35 . Reden: insidious toegevoegd ]
Dit zijn geen echte horrorfilms naar mijn mening, dit soort films zijn gemaakt op basis van goedkope jump-scare momenten.tiguan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:31:
Ik vind persoonlijke de volgende horror's op Netflix wel goed;
Drag me to hell
Mirrors
Sinister
ATM
Insidious
Netflix heeft wel goede echte horrorfilms/series die een goed verhaal hebben, mysterieus, intrigerend en angstaanjagend spannend zijn:
- Rosemary's Baby
- The Invitation
- Stranger Things
- The Shining
- Carrie
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Rosemary's Baby staat er niet op. The Invitation ga ik zeker ook ff kijken. Voor de rest goeie suggesties.
djmelvee vroeg juist om schrik momenten
En die zitten zeker in de films die ik noemde (vind ik dan). Of het goedkoop is, maakt toch verder niet uit?
djmelvee vroeg juist om schrik momenten
Ah, ik zie dat The Shining ook niet meer beschikbaar is. Het gaat wel achteruit met Netflix in dit genre.tiguan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:07:
Rosemary's Baby staat er niet op. The Invitation ga ik zeker ook ff kijken. Voor de rest goeie suggesties.
djmelvee vroeg juist om schrik momentenEn die zitten zeker in de films die ik noemde (vind ik dan). Of het goedkoop is, maakt toch verder niet uit?
Ja, zoiets is persoonlijk. Mij intrigeren horrorfilms meer als ze het angtsgevoel van binnen op wekken en niet van buiten af zoals jump scares. Maar zoals ik al had gezegd dat is naar mijn mening en voor een ieder verschillend.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Qua series zou ik Penny Dreadful nog kunnen aanraden.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:00:
[...]
Dit zijn geen echte horrorfilms naar mijn mening, dit soort films zijn gemaakt op basis van goedkope jump-scare momenten.
Netflix heeft wel goede echte horrorfilms/series die een goed verhaal hebben, mysterieus, intrigerend en angstaanjagend spannend zijn:
- Rosemary's Baby
- The Invitation
- Stranger Things
- The Shining
- Carrie
American Horror Story. Ieder seizoen is anders, vooral Asylum is brrr.djmelvee schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:12:
Ik zoek de beste horror voor dit weekend die op Netflix te zien is. Tips? Ik moet me de kolere schrikken
Verwijderd
best veel dat bij netflix eraf is, even iets wat mij te binnen schiet is the tudors.Tigertje schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:48:
[...]
Noem eens voorbeelden want ik zie ze niet zo snel.
Momenteel kijk ik hbo content op ziggo.
Dat ziggo is nog niet eens zo gek, ik vind het wel jammer dat een andere serie die ik kijk (legend of the seeker van CBS) alleen kan bekijken op de ipad, je mag dat niet casten naar de chromecast.
Iedereen die bij ziggo zit zou ik de combi ziggo series + netflix aanraden. Ideaal.
Ik zit er ook bij en ik zie er niet zoveel eigenlijk. Misschien films maar daar kijk ik niet echt naar.Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:15:
[...]
best veel dat bij netflix eraf is, even iets wat mij te binnen schiet is the tudors.
Momenteel kijk ik hbo content op ziggo.
Dat ziggo is nog niet eens zo gek, ik vind het wel jammer dat een andere serie die ik kijk (legend of the seeker van CBS) alleen kan bekijken op de ipad, je mag dat niet casten naar de chromecast.
Iedereen die bij ziggo zit zou ik de combi ziggo series + netflix aanraden. Ideaal.
Momenteel heb ik Ziggo Movies & Series XL omdat ze daarbij ook alle oude seizoenen van de HBO series hebben (iets wat HBO stelselmatig weigerde te doen). Maar zodra ik die uit heb gekeken, zeg ik het weer op want zoveel voegt het niet toe. De rest is namelijk gewoon de oude Ziggo Prime en dat is op een enkele serie of film na eigenlijk het geld niet waard, imho
Weet wel zo goed als zeker dat meer mensen een abbo nemen voor house of cards, breaking bad enzovoorts dan nog een keer Titanic te kunnen zien.KillerBee schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:52:
[...]
En dit is nu precies waarom Netflix zo geweldig is: ze hebben voor ieder wat wils.
Dat jij oudere films niet kan waarderen, is je goed recht, maar het wil natuurlijk niet zeggen dat jouw mening en smaak gedeeld wordt door alle Netflix kijkers.
Zo ie zo zijn er meer platformen voor films dan series, zou netflix echt zijn voordeel mee kunnen doen.
Niks mis met No ReservationsVerwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:33:
...Anthony Bourdain...
Show heeft meerdere Emmys gewonnen en zijn andere shows Parts Unknown en The Layover zijn ook aanraders.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Jammer dat ze er maar 2 seizoenen van op hebben gezet. Ik vind het zeer mooie series om naar te kijken. Geeft een prachtige weergave op het leven elders. En op het etenKez schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:21:
[...]
Niks mis met No Reservations
Show heeft meerdere Emmys gewonnen en zijn andere shows Parts Unknown en The Layover zijn ook aanraders.
Verwijderd
Het is een leuke show inderdaad, maar voor eten zijn er veel betere. Dit vind ik echt de koning van Oosters voedsel:psychodude schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:39:
[...]
Jammer dat ze er maar 2 seizoenen van op hebben gezet. Ik vind het zeer mooie series om naar te kijken. Geeft een prachtige weergave op het leven elders. En op het eten.
YouTube: The Food Ranger
Superleuke vent ook, spreekt ook gewoon vloeiend Chinees (is een Canadees). Dit is echt een klasse apart hoor, dan zit je hier met een bordje boerenkool op schoot...
Maar het is wat offtopic omdat het geen netflix is, maar als je dat eten kan waarderen vind je dit vast een leuk kanaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2017 20:44 ]
Bedankt voor de aanrader. Het komt op een goed moment want ik ben net klaar met 5 seizoenen Homeland in ongeveer anderhalve tot 2 maanden. Een van de betere series die heb gezien.Tigerblood schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:34:
[...]
Qua series zou ik Penny Dreadful nog kunnen aanraden.
Helaas, de netflixkaart die ik van Verkade heb gekregen werkt dus niet op mijn amerikaanse account
Deze week gestart met The Sound of Your Heart. Zeer vermakelijke Koreaanse komedie. Ik zocht wat lichts om tussen de zwaardere series door te kijken. Dat is gelukt. Ik lig echt in een deuk.
Sowieso schrijf je zo!
Minder, verkoop je hem voor 10 euro op marktplaats heb je nog 5 euro winstArwinV schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:00:
Helaas, de netflixkaart die ik van Verkade heb gekregen werkt dus niet op mijn amerikaanse account
Nu The Missing aan het kijken. Ook goed vermaak moet ik zeggen. Begin een echte Seriejunk te worden.

The Missing heb ik echt in een zucht uitgekeken. Echt een prima serie, al had ik vooral bij seizoen twee wel een beetje een anti-climax gevoel aan het eind.
En nu ben ik weer in een gat gevallen van series kijken.
Shooter geprobeerd, maar daar was ik na 10 minuten in aflevering 1 al gelijk klaar mee.
Shooter geprobeerd, maar daar was ik na 10 minuten in aflevering 1 al gelijk klaar mee.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Had je verwacht van wel?ArwinV schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:00:
En dan n boze smiley?
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ja , The Missing S1 was echt goed. S2 net E1 van gezien. Maar moet het samen met de vrouw verder kijken. Wilde dus zelf verder gaan met Shooter. Ik heb de film niet gezien , dus misschien dat ie toch bevalt.YellowCube schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:05:
The Missing heb ik echt in een zucht uitgekeken. Echt een prima serie, al had ik vooral bij seizoen twee wel een beetje een anti-climax gevoel aan het eind.
www.degroot-it.nl
Ik raad je aan om dan (toch) maar de film te kijken i.p.v de serie. De serie is een slap aftreksel van de film.degroot schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:55:
[...]
Ja , The Missing S1 was echt goed. S2 net E1 van gezien. Maar moet het samen met de vrouw verder kijken. Wilde dus zelf verder gaan met Shooter. Ik heb de film niet gezien , dus misschien dat ie toch bevalt.
Ik vind/vond S2 ook echt heel goed. Op de een of andere manier zuigt deze serie je helemaal op en laat je niet meer los tot je elke episode hebt gekeken.degroot schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:55:
[...]
Ja , The Missing S1 was echt goed. S2 net E1 van gezien. Maar moet het samen met de vrouw verder kijken. Wilde dus zelf verder gaan met Shooter. Ik heb de film niet gezien , dus misschien dat ie toch bevalt.
Af en toe is het een best harde serie.
spoiler:
Wat mij betreft is deze ondergewaardeerd op IMDB. Ik heb Taboo ook gekeken (niet netflix) maar die heeft een 8,9 en ik vond het maar 'zozo'.
Moord, zelfmoord dat soort thema's.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
The missing 1 greep mij zeker aan, maar dat komt wellicht omdat ik zelf ook vader ben en zoiets is natuurlijk je grootste nachtmerrie, je kunt je zo erg identificeren met die vader, daardoor trekt die serie je er helemaal in. Zal binnenkort eens starten met S2.
Penny Dreadful had een sterk eerste seizoen, maar het tweede en derde waren duidelijk minder. Het kakt echt in, ik kwam er nauwelijks doorheen.Lasmibalsingh schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:54:
[...]
Bedankt voor de aanrader. Het komt op een goed moment want ik ben net klaar met 5 seizoenen Homeland in ongeveer anderhalve tot 2 maanden. Een van de betere series die heb gezien.
Raad ik eerder Hemlock Grove aan, een soortgelijke serie, en daar blijft het niveau wel goed. En Femke Jansen speelt zeer sterk.
Oké, die heb ik nu ook toegevoegd aan mijn lijst.Slurpie Blauw schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:01:
[...]
Penny Dreadful had een sterk eerste seizoen, maar het tweede en derde waren duidelijk minder. Het kakt echt in, ik kwam er nauwelijks doorheen.
Raad ik eerder Hemlock Grove aan, een soortgelijke serie, en daar blijft het niveau wel goed. En Femke Jansen speelt zeer sterk.
Ik moet zeggen dat Penny Dreadful mij aangenaam heeft verrast, tot nu toe heb ik maar 3 afleveringen gezien maar ben toch al aardig ingezogen in de setting en verhaal. Het doet mij op bepaalde gebieden sterk denken aan het PS4-spel Bloodborn.
Ik denk dat ik na Seizoen 1 van Penny Dreadful dan niet direct seizoen 2 en 3 kijk maar het afwissel met Hemlock Grove.
Haha, was niet de bedoeling om een boze smiley te makenMalfunctions schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:58:
[...]
Had je verwacht van wel?
En dan n boze smiley?
En of ik had verwacht van wel? enerzijds wel en anderzijds ook niet , maar een paar dagen werd het hier besproken en wist niemand het en kreeg ik de tip om het gewoon te proberen. Leek me daarom ook niet meer dan normaal om hier even een terugkoppeling neer te zetten.
Ik ga gewoon iemand blij maken met een netflix kaart, komt wel goed!
Iemand enig idee of de overige 2 seizoenen van "Your Worst Nightmare" ook nog op NetFlix komen?
Erg interessante en vette serie trouwens!
Erg interessante en vette serie trouwens!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Vond Penny Dreadful ook lekker wegkijken. Nog steeds volop into The Missing. Al ben ik daar op dit tempo ook zo weer doorheen. Vanavond na het werk nog een aflevering of twee denk.
ook the Missing season 2 maar eens toevoegen aan ons lijstje. Seaon 1 vonden wij superspannend.
Echt een nachtmerriescenario als 'jonge' ouder zijnde.
Echt een nachtmerriescenario als 'jonge' ouder zijnde.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik gebruik al een tijdje Trakt om mijn film en series die ik gekeken heb bij te houden en die informeren me meteen wanneer een serie uitgezonden word of online komt op Netflix. Afgelopen week kwam Designated Survivor in het weekoverzicht en kon vanaf vandaag bekeken worden. Ik dus vanochtend voor het werk inloggen op mijn Netflix... Helemaal niets. of ik volgende week maar terug kom. Hoe krijgen ze het voor elkaar om een Netflix Original nog met vertraging uit te brengen.... Vind dit toch wel jammer dat ze dit zelfs met eigen content doen.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Heeft je klacht te maken met Trakt of Netflix? Op Netflix zie ik dat nieuwe delen van het seizoen van Designated Survivor pas vanaf 15 maart online komen. De serie is overigens maar een "Netflix Original" tussen dubbele aanhalingstekens, want de Amerikaanse zender ABC is de eerste zendgemachtigde. Op 8 maart (gisteren dus) was de nieuwste aflevering op die zender te bekijken. Dezelfde aflevering komt een week later op Netflix.jdh009 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:52:
Ik gebruik al een tijdje Trakt om mijn film en series die ik gekeken heb bij te houden en die informeren me meteen wanneer een serie uitgezonden word of online komt op Netflix. Afgelopen week kwam Designated Survivor in het weekoverzicht en kon vanaf vandaag bekeken worden. Ik dus vanochtend voor het werk inloggen op mijn Netflix... Helemaal niets. of ik volgende week maar terug kom. Hoe krijgen ze het voor elkaar om een Netflix Original nog met vertraging uit te brengen.... Vind dit toch wel jammer dat ze dit zelfs met eigen content doen.
http://www.netflix-nederl...ated-survivor-op-netflix/
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
jdh009 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:52:
...Afgelopen week kwam Designated Survivor in het weekoverzicht en kon vanaf vandaag bekeken worden. Ik dus vanochtend voor het werk inloggen op mijn Netflix... Helemaal niets. ...
Trakt zal dus waarschijnlijk de uizenddatum van ABC in je overzicht geplaatst hebben, niet de verschijningsdatum op netflix.Spotmatic schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:01:
[...]
...want de Amerikaanse zender ABC is de eerste zendgemachtigde. Op 8 maart (gisteren dus) was de nieuwste aflevering op die zender te bekijken. Dezelfde aflevering komt een week later op Netflix.
Bij Arrow zit hier ook altijd 5 dagen tussen.
Hier ook begonnen aan seizoen 2 van the Missing.. Seizoen 1 vond ik al geweldig, maar seizoen 2 mag er ook zijn... Nu 3 afleveringen gezien en weet je toch weer helemaal op te slokken...
Eigenlijk zijn Europese series vaak zoveel beter en spannender.
[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 09-03-2017 10:58 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Iemand hier problemen met het bekijken van content op een AppleTV3? Op mijn AppleTV4 gaat het allemaal prima, maar mijn vader belde me dat het bij hem (met AppleTV3 dus) niet meer werkt. Hij kan wel gewoon door alle content browsen, maar zodra hij een stream opent werkt het niet. Op zijn iPad gaat het allemaal prima, dus ik ga er niet vanuit dat er met zijn verbinding iets mis is.
Ben weer opzoek naar nieuwe serie. Laatst The Missing seizoen 2 afgekeken, erg spannend!
Nog aanraders qua series? Wel grote kans dat ik al veel heb gezien haha.
Nog aanraders qua series? Wel grote kans dat ik al veel heb gezien haha.
Ik heb wel een vaag probleem op een Opera (non-android) Sony TV. Als ik daar iets verder ga kijken dan start de stream en zie je enkel wat artifacts en ondertitels, maar er is geen beeld of geluid. De stream vanaf het begin afspelen lijkt te helpen. Op de iPad inderdaad geen problemen.posttoast schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:12:
Iemand hier problemen met het bekijken van content op een AppleTV3? Op mijn AppleTV4 gaat het allemaal prima, maar mijn vader belde me dat het bij hem (met AppleTV3 dus) niet meer werkt. Hij kan wel gewoon door alle content browsen, maar zodra hij een stream opent werkt het niet. Op zijn iPad gaat het allemaal prima, dus ik ga er niet vanuit dat er met zijn verbinding iets mis is.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Bedankt voor de reminder.D-e-n schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:03:
Vanaf morgen overigens nieuwe afleveringen van Love. Seizoen 1 vonden wij hier erg leuk.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Bah, hier in België is die nog niet beschikbaarM@cer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:57:
Hier ook begonnen aan seizoen 2 van the Missing.. Seizoen 1 vond ik al geweldig, maar seizoen 2 mag er ook zijn... Nu 3 afleveringen gezien en weet je toch weer helemaal op te slokken...
*knip* mag niet
[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 10-03-2017 18:17 ]
Vandaag eindelijk begonnen aan Narcos. Nu de eerste 2 afleveringen gezien maar moet zeggen dat het me wat tegevalt tot nu toe. Heb een beetje het idee dat ik naar een geschiedenis college zit te kijken, de serie pakt me in elk geval nog niet direct zoals sommige series dat wel doen. Maar misschien komt het nog.
@ik222 dat komt wel, even doorbijten maar ik vond het een geweldige serie
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Better call saul seizoen 3 komt eraan

The Missing seizoen 2 afgerond. Wat een serie. Hopelijk komen er nog wat seizoenen. Geweldig
Heb the 100 gekeken en de eerste twee seizoenen zijn geweldig. Maar nu seizoen 3 begonnen maar die is echt veel slechter. Raar veehaal. Dus denk maar wat anders gaan kijken. Recent nog leuke series toegevoegd?
Schijnt dat seizoen 4 weer stukken beter is. Hij is gisteren net gerenewed voor seizoen 5jaydenjarno schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:42:
Heb the 100 gekeken en de eerste twee seizoenen zijn geweldig. Maar nu seizoen 3 begonnen maar die is echt veel slechter. Raar veehaal. Dus denk maar wat anders gaan kijken. Recent nog leuke series toegevoegd?
Dus the 100 maar doorkijken? Hoop dat het verhaal wel wat beter gaat worden
Nu bij aflevering 5 van seizoen 2 van Bates Motel, wat een vette serie tot nu toe zeg. Blij dat ik die heb gevonden zo vlak voor m'n week vakantie haha
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Eindelijk eens begonnen aan Deadwood. Na aanraden van verschillende mensen. Ik ben voorlopig weer zoet denk ik.
Goede serie met sterke personages. Het geeft goed weer dat zelfs in een stad zonder (staats)wetten er nog steeds een functionerende samenleving is.Geteisem schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:11:
Eindelijk eens begonnen aan Deadwood. Na aanraden van verschillende mensen. Ik ben voorlopig weer zoet denk ik.
Volgens mij ook de enige serie op netflix wat een HBO productie is.
Uitloggen en opnieuw inloggen. Eventueel opnieuw opstarten. Heb dat ook een paar keer gehad, restart is meestal wel voldoende.posttoast schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:12:
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat heeft geholpen inderdaad, hartelijk dankChevy454 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:11:
[...]
Uitloggen en opnieuw inloggen. Eventueel opnieuw opstarten. Heb dat ook een paar keer gehad, restart is meestal wel voldoende.
Seizoen 3 van 100 kan mij ook niet boeien. Jammer, want 1 en 2 waren best vermakelijk.
Vandaag (12/3) trouwens een hoop rommel (en nee, ik bedoel niet The Gruffalo want die is leuk) bij gekomen.
Voorlopig vermaak ik me nog met Bitten maar als al dat niet-Engelstalig spul de trend wordt, haak ik af hoor.
Vandaag (12/3) trouwens een hoop rommel (en nee, ik bedoel niet The Gruffalo want die is leuk) bij gekomen.
Voorlopig vermaak ik me nog met Bitten maar als al dat niet-Engelstalig spul de trend wordt, haak ik af hoor.
Ik vond hem geweldig maar ben er nog steeds niet helemaal overheen gekomen 🙄Geteisem schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:11:
Testing, one, two ...
Wanneer eigenlijk?
edit: ah, nevermind.
Gevonden in [Serie] Better Call Saul
[ Voor 37% gewijzigd door Gitarist op 13-03-2017 13:43 ]
Lijkt alsof Erdogan zijn sancties aan Nederland middels Netflix wil doen...nobleone schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:40:
Seizoen 3 van 100 kan mij ook niet boeien. Jammer, want 1 en 2 waren best vermakelijk.

De website verborgen in de onderstaande teaser verwijst naar een brief van Lemony Snicket waarin een tweede seizoen van de Netflix-serie A Series of Unfortunate Events wordt aangekondigd.
Verwijderd
de website doet het helaas zowel thuis als op mijn werk niet. Kennelijk overbelast?
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2017 22:20 ]
Tis natuurlijk helemaal aan jou en of je er tijd voor hebt, maar ik zou het zeker nog een kans geven.jaydenjarno schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:14:
Dus the 100 maar doorkijken? Hoop dat het verhaal wel wat beter gaat worden
Ik moet wel toegeven dat de seizoen 1 totaal anders is dan seizoen 3. Waar het in seizoen 1 om het overleven gaat krijg ik soms het idee dat seizoen 3 totaal het tegenover gestelde is.
spoiler:
Ik hebben ze flinke steken laten vallen met de bewoonbaarheid van de aarde. Ze hebben zolang in de ruimte geleefd met het idee dat ze alleen zijn, terwijl ze in de tussentijd op de aarde meer dan voldoende technologie en mensen hebben om in ieder geval vanuit de ruimte te laten zien dat hun niet alleen waren.
heb wel in 2 dagen tijd even "Shooter" er doorheen gejaagd. Wat een geweldige serie is dit zeg. Jammer dat ik hem al af heb gekeken. Nu weer verder zoeken. Of the 100 seizoen 3 nog maar een kans geven
Ik zou het een kans geven, ik vond het ok persoonlijk.jaydenjarno schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:12:
heb wel in 2 dagen tijd even "Shooter" er doorheen gejaagd. Wat een geweldige serie is dit zeg. Jammer dat ik hem al af heb gekeken. Nu weer verder zoeken. Of the 100 seizoen 3 nog maar een kans geven
Niet altijd 'logisch', maar kijkt goed weg.
Zelf vind ik het heerlijk dat een serie zo verschillend is per seizoen ipv aan te modderen met constant hetzelfde.
Helaas is seizoen 4 nu aflevering per aflevering te bekijken pffff, niet meer gewoon

Shooter is echt een geweldige serie inderdaad, jammer dat er nog maar 1 seizoen van is met slechts 10 afleveringen.jaydenjarno schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:12:
Hoor meer mensen over the 100, ook maar eens proef kijken
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ja, die bevalt me ook erg goed. Ik ben tegelijkertijd ook naar Designated Survivor aan het kijken, die bevat een interessante premisse maar heel veel beslissingen van de personages zijn zo ongeloofwaardig dat die serie toch wel een pak minder kijkplezier biedt dan Shooter.jaydenjarno schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:12:
Vanavond en anders in het weekend een einde maken aan seizoen 1 van The 100, de serie spreekt me aan tot nu toe. Ben totaal niet iemand die series kijkt, eerder al eens begonnen met Suits maar in seizoen 2/3 ergens gestopt, zelfde geld voor Once Upon A Time.
Once again open up your bag of tricks!
De serie 100 kan mij echt totaal niet pakken. Eerste aflevering gezien en vond hem na 20 min. nog niks aan. Had al zo'n vermoeden dat die serie mij niks zal doen.
Nu opzoek naar een nieuwe serie.
Had ik ook, IMHO totaal ongeloofwaardig geacteerd.Grudgie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:19:
De serie 100 kan mij echt totaal niet pakken. Eerste aflevering gezien en vond hem na 20 min. nog niks aan. Had al zo'n vermoeden dat die serie mij niks zal doen.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
hier precies hetzelfde, zondag 6 afleveringen gekeken en maandagavond nog 4jaydenjarno schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:12:
ook zei ik vorige week tegen m'n vriendin dat ik graag Thor zou willen kijken maar het jammer vind dat deel 2 er niet op staat... BAM volgende ochtend mailtje van Netflix dat deel 2 erop staat

Die zal je rond augustus op Netflix zienDigitalError schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:02:
[...]
hier precies hetzelfde, zondag 6 afleveringen gekeken en maandagavond nog 4![]()
ook zei ik vorige week tegen m'n vriendin dat ik graag Thor zou willen kijken maar het jammer vind dat deel 2 er niet op staat... BAM volgende ochtend mailtje van Netflix dat deel 2 erop staatheb haar toen gezegd dat ik ook graag de laatste star wars wilde, maar die heb ik nog niet gespot
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.