Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
BiggyB schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:52:
Hoop niet dat ik dit draadje te erg misbruik met mijn volgende verzoek, maar hoop dat iemand mij kan helpen hier.

Ik ben zelf in het bezit van een Faea F1. Heb hiervoor een Jiayu G3 en Zopo C2 gehad. Omdat de laatste niet kon verbinden met mijn auto ben ik overgestapt naar de Faea F1 maar vanwege de specs e.d. ben ik op zoek naar een betere telefoon. Is er iemand die óf de Umi X2 al werkend heeft getest met een Toyota T&G óf bereid is deze even te testen in mijn auto (dan weet ik zeker dat ik de juiste aankoop doe). Uiteraard komt ik langs om te testen.

Bovenstaand stukje heb ik al op een aantal topics hier op GoT geplaats, totdat DutchGio mij in liet zien dat de chipset het probleem is. Ik ben dus op zoek naar een Dual-Sim, liefst 5" zónder MT6589 chipset.
In de TS zie ik niet direct kandidaten hiervoor (Xiami en Oppo zijn geen dual Sim), zijn hier nog mensen met goede ideeen?
Kiswum schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:06:
Xiaomi Hongmi met 6589T en 4,7" scherm kan gewoon zonder problemen verbinden met mijn BT autoradio.
De Hongmi BT werkt bij mij ook, verbinding in combinatie met Toyota Avensis (2007).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:29
Walkman schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:20:
M'n vriendin is op zoek naar een goedkoop toestel (rond de 50 euro) met een klein scherm (3,5 inch is voldoende). Gebruik zal voornamelijk Whatsapp en Facebook zijn. Nu viel m'n oog op de Cubot C7 (47 euro via focalprice), maar had daar nog wat vragen over.

Er staat op de site dat de telefoon Android 4.2 zou hebben, maar vraag me af of dat met 256Mb wel vooruit te branden is? Daarnast is me ook niet helemaal duidelijk of de telefoon 3G ondersteund (dat laatste is natuurlijk wel belangrijk, anders ben ik benieuwd wat een goed alternatief is).
helaas het is een wifi telefoon geen 3G deze bedoel je dus,

http://www.focalprice.com...oid_Phone_with_Wi_Fi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Soms kan een andere rom hier ook bij helpen, de fout is niet altijd hardwarematig.
Als de hongmi goed werkt zou ik eens zoeken naar een goede miui rom of lewa, probeer die eerst eens voordat je een totaal ander toestel koopt.

De C2 deed het bij men Skoda gewoon, maar dat is misschien toestel gebonden (draaide de lewa rom ook uiteindelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Walkman schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:20:
M'n vriendin is op zoek naar een goedkoop toestel (rond de 50 euro) met een klein scherm (3,5 inch is voldoende). Gebruik zal voornamelijk Whatsapp en Facebook zijn. Nu viel m'n oog op de Cubot C7 (47 euro via focalprice), maar had daar nog wat vragen over.

Er staat op de site dat de telefoon Android 4.2 zou hebben, maar vraag me af of dat met 256Mb wel vooruit te branden is? Daarnast is me ook niet helemaal duidelijk of de telefoon 3G ondersteund (dat laatste is natuurlijk wel belangrijk, anders ben ik benieuwd wat een goed alternatief is).
512 MB op mijn Sola met Android 4.04 vond ik een ramp bij normaal gebruik (standaard was er 180MB werkgeheugen vrij).
Ik zou in deze prijsklasse eerder voor een 2e hands toestel gaan.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:16:
[...]

512 MB op mijn Sola met Android 4.04 vond ik een ramp bij normaal gebruik (standaard was er 180MB werkgeheugen vrij).
Ik wens je sterkte met zoeken naar een smartphone met meer dan 512 mb ram voor €50,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Kiswum schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:16:
[...]

De Sola is me in het algemeen ruk gebleken qua performance (vooral na de ICS update) en ik heb het idee dat het niet aan het werkgeheugen ligt aangezien mijn Cubot het veel sneller doet met maar 256MB RAM. (heb daar alleen een probleempje met de 512MB ROM)
Mijn tip is te kijken voor een telefoon met een MTK6572W chipset aangezien die goedkoop zijn en (in mijn opinie) snel zat voor licht tot normaal gebruik. Wel zou ik als je meer dan een paar apps gaat gebruiken er op letten dat je er één kiest met 512MB RAM en 4GB ROM.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willian40 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:09:
[...]

Ik wens je sterkte met zoeken naar een smartphone met meer dan 512 mb ram voor €50,-
U vraagt, wij draaien:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Zoals hierboven al genoemd ben je wel gedoemd om te verhuizen naar de tweedehands markt, voor zo'n budget ga je zelfs in china niet iets vinden wat fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:06:
Xiaomi Hongmi met 6589T en 4,7" scherm kan gewoon zonder problemen verbinden met mijn BT autoradio.
Niets mis met de chipset, maar eerder met de low-budget telefoons...

edit:Helaas is je locatie niet echt bij me in de buurt om het te testen ;)
Andere specs, 1,5 Quadcore, dual sim en internet via beide kaarten, maar via 1 heb je 3G en hoger (de andere is 2G)

Plaatje kan uiteraard fake zijn, maar dit is het enige bewijs dat hij ooit een keer verbonden is geweest met mijn autoradio ;)

[afbeelding]
Nou draait jouw autoradio op android en heeft dat natuurlijk niet zoveel te maken met het systeem van toyota, aangezien toyots dat niet standaard levert en jij die zelf hebt geinstalleerd... :+
En android met android verbinden mag natuurlijk geen problemen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dat klopt, maar bluetooth is bluetooth. Die zijn over het algemeen backwards compatible, mocht dat nodig zijn. Ik weet niet op welke bt versie die auto carkits draaien, maar als het geen telefoonmerk carkit is, dan zou het gewoon met een Chinaphone moeten werken lijkt me, tenzij de telefoon sowieso al niet in orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Kiswum schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:29:
Dat klopt, maar bluetooth is bluetooth. Die zijn over het algemeen backwards compatible, mocht dat nodig zijn. Ik weet niet op welke bt versie die auto carkits draaien, maar als het geen telefoonmerk carkit is, dan zou het gewoon met een Chinaphone moeten werken lijkt me, tenzij de telefoon sowieso al niet in orde is :)
In het geval van carkits gaat deze vlieger absoluut niet op. Onvergelijkbaar onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:08:
[...]

U vraagt, wij draaien:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Zoals hierboven al genoemd ben je wel gedoemd om te verhuizen naar de tweedehands markt, voor zo'n budget ga je zelfs in china niet iets vinden wat fatsoenlijk werkt.
Ook die heeft niet meer dan 512 mb ram, wellicht is er nog een htc desire met 576 mb ram te vinden, maar dat is ook geen verschil van dag en nacht. I.i.g is het niet aanbevolen om een 512 mb-ram phone te nemen als je langer dan 1 uur per dag je smartphone gebruikt. De interface van mijn oude lg optimus l5, draaide hoe langer hoe slomer! Het bespaart een hoop ellende door net iets meer uit te geven (€90-100) voor een 1 GB ram cubot en dergelijke alternatieven.

Zeker in deze tijd, waarin een smartphone een belangrijke plek in de samenleving inneemt, moet het grootste probleem niet de aanschafprijs van €90-100 zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Willian40 op 07-12-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Willian40 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:07:
Zeker in deze tijd, waarin een smartphone een belangrijke plek in de samenleving inneemt, moet het grootste probleem niet de aanschafprijs van €90-100 zijn.
Nu moet je niet overdrijven en je eigen beleving verwarren met de realiteit. :P
Het is voornamelijk de jeugd die verkleefd is met hun telefoon. En als je het zo ontzettend belangrijk vindt, kun je beter een telefoon van een 'echt' merk nemen i.p.v. soms twijfelachtig Chinees spul.

Als z'n vriendin vrijwel alleen Whatsapp en Facebook draait, heb je trouwens echt niet zoveel geheugen nodig hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-12-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Bedankt voor alle reacties. Misschien nog een stukje informatie wat ik had kunnen vermelden in mijn eerste post: De telefoon kan prima pairen met de toyota touch&go. Na het pairen wordt er nog een verbinding gemaakt voor telefoon,muziek en internet. Die laatste verbinding werkt niet.

Verschillende ROM's heb ik geprobeerd op de C2 en C2 Platinum. Met geen enkele ROM lukte de 'tweede' verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:18:
[...]

Nu moet je niet overdrijven en je eigen beleving verwarren met de realiteit. :P
Het is voornamelijk de jeugd die verkleefd is met hun telefoon. En als je het zo ontzettend belangrijk vindt, kun je beter een telefoon van een 'echt' merk nemen i.p.v. soms twijfelachtig Chinees spul.

Als z'n vriendin vrijwel alleen Whatsapp en Facebook draait, heb je trouwens echt niet zoveel geheugen nodig hoor.
Probeer maar eens op een 512 mb-smartphone, zonder taakbeheer te gebruiken, fatsoenlijk te facebooken/whatsappen! 500 berichten binnen en die loopt bijna gegarandeerd vast!
Dat is de realiteit, gelukkig heb ik nu smartphones met 1/2 GB ram.
Chinees spul is niet zo twijfelachtig meer, als 3 jaar geleden, zelfs zonder root en custom-roms lopen ze soepel genoeg, zeker als je in dezelfde price-range in NL een smartphone uitzoekt!

Niet alleen de whatsappende/instagrammende jongeren zijn verkleefd, voor veel volwassenen nemen ze functies over, die ze vroeger op hun desktop/laptop deden, ik regeer best vaak op tweakers.net via mijn smartphone, 5" is groot genoeg daarvoor, bovendien heb je altijd en overal je smartphone bij je, zodat je dat google-drive document voor je studie of die mail naar die collega via je smartphone doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Willian40 op 07-12-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Willian40 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:29:
Probeer maar eens op een 512 mb-smartphone, zonder taakbeheer te gebruiken, fatsoenlijk te facebooken/whatsappen! 500 berichten binnen en die loopt bijna gegarandeerd vast!
Chinees spul is niet zo twijfelachtig meer, als 3 jaar geleden, zelfs zonder root en custom-roms lopen ze soepel genoeg, zeker als je in dezelfde price-range in NL een smartphone uitzoekt!
Vooralsnog heb ik nog niks weten laten vastlopen met m'n 256MB. :P Heb alleen last van de 512MB ROM, want veel apps zijn eigenwijs en willen per sé lokaal staan. Dan moet je rooten om dat te bypassen. Maar ik houd je op de hoogte!

Chinese schermen zijn toch altijd minder dan die van bv. Samsung en HTC. De chipsets zijn budget, GPS werkt niet altijd en de afwerking/kwaliteit van de casing is minder.
Ik ben benieuwd hoe je obscure 8 core phone gaat bevallen. Ik houd het voor Chinees spul toch graag op het goedkope spul. Kun je je ook niet echt een buil aan vallen. Het is ook een sport om zo goedkoop mogelijk iets aardig werkends te vinden vind ik. Voor mij is het ook niet zo belangrijk dat het hard gaat, ook al ben ik IT'er. (maar wel oud.. haha)

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-12-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:06:
[...]

Vooralsnog heb ik nog niks weten laten vastlopen met m'n 256MB. :P Heb alleen last van de 512MB ROM, want veel apps zijn eigenwijs en willen per sé lokaal staan. Dan moet je rooten om dat te bypassen. Maar ik houd je op de hoogte!

Chinese schermen zijn toch altijd minder dan die van bv. Samsung en HTC. De chipsets zijn budget, GPS werkt niet altijd en de afwerking/kwaliteit van de casing is minder.
Ik ben benieuwd hoe je obscure 8 core phone gaat bevallen. Ik houd het voor Chinees spul toch graag op het goedkope spul. Kun je je ook niet echt een buil aan vallen. Het is ook een sport om zo goedkoop mogelijk iets aardig werkends te vinden vind ik. Voor mij is het ook niet zo belangrijk dat het hard gaat, ook al ben ik IT'er. (maar wel oud.. haha)
Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt om een 256-mb ram smartphone soepel te laten lopen :o _/-\o_ .

Wat betreft Chinese-smartphones, qua afwerking en gps-kwaliteit kan ik je gelijk geven, die is meestal iets minder. Maar al het overige, is bij Chinese-smartphones een stuk beter! het beste alternatief voor de Jiake V8 onder de 200 euro is de Motorola Moto G, die alleen op eerder-genoemde punten voordeel gaat halen, maar op het gebied van rauwe multi-threaded processor/gpu kracht het af moet leggen (Even als diverse duurdere smartphones zoals de htc one, galaxy s4).

Jiake is niet het allerbekendste merk, maar ik vertrouw wel op de kwaliteit(Overigens was iOcean voor de x7 ook niet erg bekend), ik heb een Jiake aan een kennis doorverkocht en die was 100% tevreden over de kwaliteit. Sommige tweakers vinden het een nadeel, dat diverse Chinese smartphones gecloond zijn, maar ja er moet ergens op bespaard worden en zolang het niet een directe clone is, vindt ik het géén probleem. Voorbeelden: Cubot One & Htc one, iOcean x7 & Oppo Find 5, Jiake V8 & Galaxy Note 3.

EDIT: Nu maar wachten op de legendarische product-status; Shipping i.p.v. Processing :+

[ Voor 2% gewijzigd door Willian40 op 07-12-2013 17:05 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Willian40 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:02:
Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt om een 256-mb ram smartphone soepel te laten lopen :o _/-\o_ .
Heel soepel durf ik het niet te noemen hoor, maar traag vind ik hem niet en er is nog niks gecrasht. Zoals gezegd was mijn Sony Sola stukken trager..ook meteen na een reset naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Willian40 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:29:
[...]

Niet alleen de whatsappende/instagrammende jongeren zijn verkleefd, voor veel volwassenen nemen ze functies over, die ze vroeger op hun desktop/laptop deden, ik regeer best vaak op tweakers.net via mijn smartphone, 5" is groot genoeg daarvoor, bovendien heb je altijd en overal je smartphone bij je, zodat je dat google-drive document voor je studie of die mail naar die collega via je smartphone doet.
Je kunt prima whatsappen, facebooken, twitteren, browsen etc met 512MB aan RAM. Het enige punt is dat apps in de achtergrond gesloten worden wanneer de applicatie op de voorgrond meer geheugen nodig heeft. Multitasken is dus niet iets wat je moet gaan proberen, maar switchen tussen twitter en whatsapp oid kan prima. Ik heb een hele tijd met een dergelijk toestel rondgelopen, en heb geen enkel probleem ondervonden. Tuurlijk, meer is beter, maar je hebt geen enorme hoeveelheid geheugen nodig voor een groot whatsapp gesprek. Echt grote onzin dat 512MB te weinig is om normaal te kunnen werken met een telefoon..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11-2024
OK. Hou me ten goede.
Ik vind de meeste discussies hier heel vermakelijk. En ik heb heel weinig ervaring met chinese android Phones. Maar de argumenten voor Chinees spul vind ik toch niet heel overtuigend. 1x vallen stuk, garantie en service op zijn best moeizaam, GPS slecht, gedoe met douane/DHL, Paypal etc. En dan heb ik het nog niet over het feit (of mijn idee) dat de Chinezen in het algemeen onderdelen gebruiken die maar enkele jaren meegaan.
Dit terwijl een Samsung van 100 Euri met custom Rom en 256 MB RAM en Link2sd bijna alle apps vloeiend afspeelt en zelfs binnenshuis de GPS-coordinaten foutloos meldt (dankzij A-Gps).
Toegegeven een beperkte Cpu en Ram vereist wel een aantal tweaks en keuzes, maar zorgen die betere specs van de Chinese phones werkelijk voor een betere prijs/kwaliteit verhouding?
Oftewel waar zit nu het daadwerkelijke voordeel van Chinese Androids. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Jip2 schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:20:
OK. Hou me ten goede.
Ik vind de meeste discussies hier heel vermakelijk. En ik heb heel weinig ervaring met chinese android Phones. Maar de argumenten voor Chinees spul vind ik toch niet heel overtuigend. 1x vallen stuk, garantie en service op zijn best moeizaam, GPS slecht, gedoe met douane/DHL, Paypal etc. En dan heb ik het nog niet over het feit (of mijn idee) dat de Chinezen in het algemeen onderdelen gebruiken die maar enkele jaren meegaan.
Dit terwijl een Samsung van 100 Euri met custom Rom en 256 MB RAM en Link2sd bijna alle apps vloeiend afspeelt en zelfs binnenshuis de GPS-coordinaten foutloos meldt (dankzij A-Gps).
Toegegeven een beperkte Cpu en Ram vereist wel een aantal tweaks en keuzes, maar zorgen die betere specs van de Chinese phones werkelijk voor een betere prijs/kwaliteit verhouding?
Oftewel waar zit nu het daadwerkelijke voordeel van Chinese Androids. Ben benieuwd.
Het voordeel zit hem in het gratis bijgeleverde maandmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
OK. Hou me ten goede.
Je doet wel je best om jezelf te overtuigen dat het geen meerwaarde heeft om een telefoon in China te kopen. En het kan best dat dat voor jou zo is. Mooi toch, als jij tevreden bent 256Mb en een single core 1 ghz? Dat zal best draaien hoor, maar niet voor iedereen onder alle gewenste omstandigheden.

In het mid-end en de onderkant van de high-end markt zijn Chinaphones gewoon goedkoper. 90% van de performance tegen 50 of 60% van de prijs vergeleken met Westerse alternatieven. En daar lever je garantie voor in een krijg je wat gedoe terug met de import. En je hebt een telefoon waar niet half Nederland mee rond loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK. Hou me ten goede.
- paypal gedoe?
Ik vind het makkelijker dan internetbankieren :+
- gps is inderdaad een hekel punt.
Garantie dat dat bij een 100 euro kostende samsung wel werkt heb je evenmin.
- douane/dhl kosten etc. Kun je vantevoren op inspelen door hier rekening mee te houden.

Jouw minpunten wijzen meer op bijzaken dan de telefoon zelf, op het gps-punt na.

De betere specs zorgen inderdaad voor een veel betere prijs/kwaliteit verhouding.

En het daadwerkelijke voordeel zit m in dual-sim functionaliteit, die veel tweakers gebruiken om ook de zakelijke sim in hun eigen telefoon te gebruiken, of 2 aparte abonnementen hebben omdat dit goedkoper is.

Zelf doe ik het vooral voor de veel betere specs bjj een lage prijs.
Je gaat mij niet wijsmaken dat een singlecore, 256mb ram met linksd bijna alles vloeiend weer kan geven. Dan prefereer ik eerder een quadcore met 1gb ram, en 4gb intern.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 08-12-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
OK. Hou me ten goede.
Best Grappig, als je een stevige android gebruiker bent weet je dat deze vlieger niet op gaat, ik heb zelf 4 samsung gehad omdat ik altijd een fanaat van dit merk geweest ben, er was maar een goede telefoon van deze 3, de Galaxy S i9000, hier kon je netje mee spelen en custom rommen, mor gps en al de rest en bouwkwaliteit is brak, slechter dan men Chineesje van lenovo die ik nu heb.

+ miserie met shipping heb je zelf in de hand, link2sd enzo is allemaal mooi tot je eens een fatsoenlijk gps programma etc nodig hebt. ik heb dit ook allemaal gedaan, en dit werkt, maar voor 100 euro heb je in china een quadcore die 1gb ram heeft en al deze miserie niet heeft (ja de gps werkt niet uitstekend, maar die van een samsung ook niet altijd hoor)
Over garantie ga ik niet opnieuw een topic van maken, maar Samsung zegt nogal snel dat het gebruikers schade is, om zo aan hun garantie te ontlopen (2x gehad) terwijl je bij goede webshops direct een ander toestel gestuurd krijgt, en de oude zelfs niet dient heen te sturen......

ook dit is allemaal wer afhankelijk van hoe je zelf er als persoon mee omgaat, als je een beetje nuchter omspringt met het webshoppen, en oplet dat je geen namaak koopt kan je perfect een goed chineesje hebben, ze stonden lange tijd bekend als rommel, maar dit is al hard veranderd hoor.
Trouwens hoelang werkt een samsung zonder enige problemen (modelletje van 100 euro dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK. Hou me ten goede.
Ik vind de meeste discussies hier heel vermakelijk. En ik heb heel weinig ervaring met chinese android Phones.....
Jij helpt inderdaad wel mee met het vermakelijk maken van zo'n topic. Weinig ervaring schrijf je maar je hebt wel al een uitgesproken mening. Ik kan je over mijn ervaringen vertellen na een maandje of 6 gebruik.

Ik heb inmiddels 2 chinese toestellen (voor mij en mijn vriendin) en ga een derde bestellen (voor een van mijn kinderen). Tot nu toe enorm veel plezier met deze toestellen en verbazing dat mensen nog 3 a 4x zoveel uitgeven voor een highend toestel. Ik heb regelmatig toestellen als een SGS4, HTC One of Xperia Z in mijn handen en kan niet zeggen dat ik zoveel aan mijn toestel mis.

Ik ben zelf geen enorme gamer, dus met benchmarks over het door het plafond gaande fps-en maak je mij niet gelukkig. Tot nu toe ben ik geen games tegen gekomen die bij mij niet prettig spelen.

De accuduur van zowel mijn toestel ls dat van mijn vriendin is echt geweldig. Ik haal regelmatig 6 uur screen-on time uitgesmeerd over 2 dagen. Voor mij meer dan dat ik op hoopte.

Qua souplesse doet de mediatek MTK6589 het erg goed. Ik draai een custom rom met Apex launcher naar volle tevredenheid. Apps openen snel en nooit het gevoel dat de SoC aan het hijgen is.

Wifi is enorm goed zolang je niet te ver van je router af zit. Met 15 a 20 meter afstand en 2 muren tussen de router en de telefoon is even een youtube videootje streamen er niet meer bij. De telefoon van mijn vriendin die overigens de helft kost van de mijne en met een mtk6572 is uitgerust heeft een uitzonderlijk goed wifi bereik.

GPS: knudde. Ik navigeer niet met mijn telefoon anders was dat een dealbreaker geweest.

De bouwkwaliteit is voor mij meer dan voldoende. Het toestel van mijn vriendin verbaasde me toen ik het uit de verpakking haalde, dat dat kan voor dat geld is me een raadsel.

De camera in mijn toestel sleept geen awards binnen maar wanneer ik naar de foto's kijk bekruip mij nooit het gevoel dat ik te maken heb met een budget toestel.

Kortom, veel bang voor de bug wanneer je het aandurft. Want er zitten wel wat scherpe randjes aan het kopen in china. Ik neem voor lief dat repareren geen optie is en dat garantie op papier is.
Laten andere mensen maar pronken met hun €500,00 kostend toestel, ik koop er voor dat geld 3 en heb nog geld over om uit te gaan eten. Bedenk wel: geen enkel toestel is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Morgenvroeg is de Newman N2 in de aanbieding voor ongeveer 100 dollar. Ik heb nu de Cubot GT99. Is de Newman een vooruitgang? Processor is toch veel beter dan de mtk? Vooral de gpu. En het scherm en de camera kwaliteit?
Hoe zit het verder met al die minpunten van de N2, zijn deze inmiddels al opgelost?

(Ben op dit moment dat topic ook aan het lezen maar wilde het vast hier melden voor de geïnteresseerden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:11:
Morgenvroeg is de Newman N2 in de aanbieding voor ongeveer 100 dollar. Ik heb nu de Cubot GT99. Is de Newman een vooruitgang? Processor is toch veel beter dan de mtk? Vooral de gpu. En het scherm en de camera kwaliteit?
Hoe zit het verder met al die minpunten van de N2, zijn deze inmiddels al opgelost?

(Ben op dit moment dat topic ook aan het lezen maar wilde het vast hier melden voor de geïnteresseerden)
Toevallig de W450 al binnen? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:11:
Morgenvroeg is de Newman N2 in de aanbieding voor ongeveer 100 dollar.
Morgenvroeg eerder want 11 PM CST maandag = 06:00 Nederlandse tijd op dinsdagochtend. Als nog een om in de gaten te houden :) Stuk beter specswise dan de GT99 of Hongmi kloon die nu naar mij onderweg zijn, er is zelfs een custom rom van een tweaker te vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
De Newman N2 is specswise redelijk te vergelijken met een Galaxy S3. Dat is voor hedendaagse begrippen gewoon een toestel aan de bovenkant van de mid-end markt. Hele mooie prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45
Damn, wilde graag de Newman N2 ook bestellen, waren er nog 66 beschikbaar.
Ik in winkelmandje gooien, naar paypal gaan bleek nog dat ik mijn rekening had geblokkeerd dus bellen naar PayPal om het op te heffen. 10 minuten later alles geregeld en terug naar mijn mandje is de Newman N2 weer 272$ ;w

Ach ja, next time better. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 18:50
Bij welke webshop was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Dat was bij Pandawill, helaas uitverkocht (tenminste voor de 97$/107$ prijs).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 16:41

TVL

Bij Antelife is vandaag de Newman N2 te koop voor 99 Euro.
http://www.antelife.com/n...nt-touch-smart-phone.html

Goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Uhu, zeker een goede prijs.
Heeft de Samsung SoC die ook in de Galaxy S3 zit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TVL schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:27:
Bij Antelife is vandaag de Newman N2 te koop voor 99 Euro.
http://www.antelife.com/n...nt-touch-smart-phone.html

Goede prijs?
Pandawill had m ook. Concurrentie.. |:(

Zie ook bovenstaande comments.

De newman n2 heeft een eigen topic.
Telefoon zelf is al vrij oud. Qua specificaties is het heel goed, de originele prijs was 230 euro.
Qua software is het wel wat minder, zo draait ie hooguit android 4.0(of 4.1?!), en dat is toch el wat oud...

Maar voor die flinke prijsverlaging is het een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Dual sim (bijna standaard op Chinese telefoons) is voor mij een belangrijk punt.
Waar vind ik anders voor 50 - 65 euro een (eventueel tweedehands) dual sim telefoon met jellybean en minimaal een 4" scherm? Geen klachten over GPS btw. Heb al meerdere malen prima genavigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Quad schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:46:
Damn, wilde graag de Newman N2 ook bestellen, waren er nog 66 beschikbaar.
Ik in winkelmandje gooien, naar paypal gaan bleek nog dat ik mijn rekening had geblokkeerd dus bellen naar PayPal om het op te heffen. 10 minuten later alles geregeld en terug naar mijn mandje is de Newman N2 weer 272$ ;w

Ach ja, next time better. :+
Ik had hetzelfde, had college en kon pas in de pauze bestellen (5 minuten later volgens mij). Maar er waren er nog 82 beschikbaar (de verkoop ging niet mega snel ofzo, gewoon vlot, dus dat was geen probleem)
Ik meteen de site geopend, en ja hoor. 0... haha.. shit :+
user_tweakers schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:12:
[...]

Toevallig de W450 al binnen? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik verwacht hem deze week binnen
2013-12-05 00:00, Despatched to overseas (Country code: NL)
Verzonden via DHL Global

[ Voor 18% gewijzigd door Markos op 09-12-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Vandaag mijn Pantech A850S in ontvangst genomen. Eerste, tweede en derde indruk: WAUW!. Rustig even de laatste custom rom zoeken op voornamelijk Vietnamese sites, is geleverd met 4.1.2. Dit is echt een toestel waar ik de komende 2 jaar zeker mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:49:
[...]

Ik had hetzelfde, had college en kon pas in de pauze bestellen (5 minuten later volgens mij). Maar er waren er nog 82 beschikbaar (de verkoop ging niet mega snel ofzo, gewoon vlot, dus dat was geen probleem)
Ik meteen de site geopend, en ja hoor. 0... haha.. shit :+
Je kunt 'm nu nog voor onder de €100 bestellen bij AntElife.

http://tinyurl.com/ntof6qp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Voor 100 euro vind je geen betere telefoon, als je nu op zoek bent naar een andere telefoon voor weinig zou ik de N2 gewoon bestellen _/-\o_

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:57
Leuke telefoon.
Waar heb je deze besteld en hoeveel was je ervoor kwijt?
Hoop dat je snel jou ervaringen met dit toestel met ons gaat delen.
poema schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:40:
Vandaag mijn Pantech A850S in ontvangst genomen. Eerste, tweede en derde indruk: WAUW!. Rustig even de laatste custom rom zoeken op voornamelijk Vietnamese sites, is geleverd met 4.1.2. Dit is echt een toestel waar ik de komende 2 jaar zeker mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Inmiddels geprobeerd MIUI V5 met multilang zoals dutchgio het uitlegde maar na install blijf ik op het bootscherm van MIUI hangen, telefoon voel je wel om de x seconden een trilling geven maar volgens mij is dat van een softreboot.

Anyway, atm dus nog niet gelukt om NL MIUI op de Cubot GT99 te krijgen. de EN/RU/CN werkt wel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:51:
Inmiddels geprobeerd MIUI V5 met multilang zoals dutchgio het uitlegde maar na install blijf ik op het bootscherm van MIUI hangen, telefoon voel je wel om de x seconden een trilling geven maar volgens mij is dat van een softreboot.

Anyway, atm dus nog niet gelukt om NL MIUI op de Cubot GT99 te krijgen. de EN/RU/CN werkt wel.
Hmm, ligt er waarschijnlijk aan dat de versies niet dezelfde zijn...
Je zou kunnen proberen de hele multilanguage rom van de hongmi te porten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Tsja, maar goed zover reikt mijn Android skill niet. :')
Nu maar de Nandroidbackup terugzetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:02:
Tsja, maar goed zover reikt mijn Android skill niet. :')
Nu maar de Nandroidbackup terugzetten.
Die van mij wel. :9~
Wil het wel een keer proberen, maar niet nu. Nogal druk enzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Soort van deze handleiding volgen oid..?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1908008

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:57
Jammer weer zeg :'(

Mooi Toestel voor veel te dure prijs .
En dan ook nog geen sd card uitbreiding .

Toch weer jammer van Lenovo gemiste kans denk ik ,.

http://www.pandawill.com/...gb-android-42-p84300.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
diquan2001 schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:32:
Leuke telefoon.
Waar heb je deze besteld en hoeveel was je ervoor kwijt?
Hoop dat je snel jou ervaringen met dit toestel met ons gaat delen.

[...]
Komt van DHGate, ene verkoper genaamd Amys777. Helaas had ie 'm na wat raar gedoe met een niet-werkende trackcode met DHL verstuurd ipv HK post, daardoor werd de prijs 181+30(DHL)=211euro. Maar wat een toestel zeg, echt geweldig :9 . Ben nu online de stock firmware aan het upgraden, daarna rooten en de rotzooi eraf gooien. Custom roms durf ik eigenlijk nog niet aan, vind ik 'm net nog wat te nieuw voor :). Zal over een weekje ofzo er wat over vertellen. Maar nogmaals, het blijft een rare business met die Pantech toestellen. Ook dit maal kreeg ik 'm binnen met andere accessoires dan er oorspronkelijk bij horen, van Samsung deze keer. Ach, ik raak er nu wel aan gewend, was bij mijn A840S ook al, toen kreeg ik witte ipv zwarte accessoires. En of het toestel nu echt spiksplinternieuw is?....ik weet wel zeker van niet omdat er een oude custom rom op stond maar ik schat dat deze in de categorie "99% nieuw" valt. En dat is prima wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Toevallig ergens info hoe en wat die software werkt? Wel leuk om er mee te kloten lijkt me.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:10:
Toevallig ergens info hoe en wat die software werkt? Wel leuk om er mee te kloten lijkt me.
Komt van een russisch forum, maar is ook gewoon in het engels te gebruiken.

Het wijst redelijk zichzelf.
Je hebt 2 roms, 1 die je wil porten(de hongmi miui rom) en je een rom voor je eigen telefoon.
Die laad je in het programma bij de juiste optie.

Daarna kies je de manier van porten, volgens mij heb je opties als miui, jiayu g4 lewa, mt6589 etc.
Ik weet niet precies zo alle opties, maar als miui ee tussen staat kun je die het beste kiezen.
Op basis van die selectie komt er een lijst met bestanden tot stand, als je al die bestanden selecteerd, kopieert ie ze en maakt er zelf een rom van die het zou moeten doen... ;)

Het wijst eigenlijk redelijk zichzelf, en je kunt het een en ander uitproberen. Zodra je een nandroid achter de hand hebt kan er niets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35

Sleepyhead

Sleepy as always....

Ik zag wat berichtjes over de Tianhe H920 voorbij komen.
Nu heb ik deze telefoon besteld bij DealExtreme en reeds 2 weken in gebruik.
Hier een een kleine indruk.

De eerste verrassing was de verpakking.
Even terug naar mijn eerste werkstuk ooit gemaakt in Word, briljante WordArt.
Ziet er idd goedkoop uit, maar de telefoon daarentegen voelt heel erg degelijk aan!
Het openen van de achterkant vergt aardig wat kracht, maar eenmaal dicht zit het ook goed vast.
Ik heb op dit moment 2 simkaarten erin zitten, werk en prive, Vodafone en T-Mobile.
Op beide goed bereik, en het wisselen van data connectie en dergelijke werkt erg soepel.
Ik dacht dat 3G alleen op het eerste slot zou werken, maar werkt op beide.
Het scherm ziet er goed uit, beter dan de Samsung Note van mijn vriendin.
Alles voelt soepel aan, geen haperingen, gamen gaat prima.
Camera is minder, maar was ook niet een van mijn vereisten.
Mijn grootste zorg was de GPS, heb nogal wat problemen voorbij zien komen met Chinese telefoons in diverse topic.
Ik gebruik dagelijks TomTom en Flitsmeister tegelijk en werkt prima! GPS-fix gaat zonder problemen.

Al met al super blij met deze aankoop!
Als er nog vragen zijn laat maar weten.

Wat ook wel grappig is, als ik snachts de telefoon naast mijn oude wekker radio leg, hoor je dat signaal geluid wat je wel vaker bij boxen of tv's hoort.
Blijkbaar sterke antenne/signaal? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Sleepyhead schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 00:02:
Wat ook wel grappig is, als ik snachts de telefoon naast mijn oude wekker radio leg, hoor je dat signaal geluid wat je wel vaker bij boxen of tv's hoort.
Blijkbaar sterke antenne/signaal? 8)7
Ik zou eerder denken dat, wanneer dit duidelijker hoorbaar is dan bij andere telefoons, er meer storing optreed doordat er met meer vermogen gezonden wordt. Wat dan weer zou kunnen duiden op minder goede ontvangst.

Al met al goed om te lezen dat alles naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:51:

Probeer een andere versie te flashen, soms ligt het even aan de versie nummer :) En anders raad ik je aan het aan te geven op hun forum (xiaomi.eu), de developers daar zijn erg behulpzaam.

En anders probeer eerst nog even factory data reset, cache reset and Dalvik Cache reset. Soms werkt dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 03:42:
[...]

Probeer een andere versie te flashen, soms ligt het even aan de versie nummer :) En anders raad ik je aan het aan te geven op hun forum (xiaomi.eu), de developers daar zijn erg behulpzaam.

En anders probeer eerst nog even factory data reset, cache reset and Dalvik Cache reset. Soms werkt dat ook.
De methode was om een bestaande miui rom multilanguage support te geven, door de bestanden van een andere rom te pakken, maar die methode werkt dus niet.

En allemaal leuk en aardig maar wat doet een Banggood account hier op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:36:
Dat kun je beter hier vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Momenteel de Charmpin G7 voor 93$ (€67,-) bij Pandawill: http://www.pandawill.com/...-screen-white-p83942.html

op moment nog 245 beschikbaar voor deze prijs, en veel telefoon voor weinig lijkt het.

- MTK6589 @ 1.2Ghz
- 1GB RAM
- 4GB ROM
- 960*540
- 3G

Enige wat mij beetje zorgen maakt is het touchscreen, is 2 vingergevoelig en de taal lijkt niet op NL te kunnen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je geeft zelf de minpunten al aan.
3 of 4 vingers zul je niet heel erg missen denk ik, maar het missen van nederlandse taal is wel een nadeel.
De W450?! Lijkt me dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
En de accu van 1600mAh, haalt direct het voordeel van deze SoC's weg.. Kan je alsnog moeilijk een dag mee halen ipv de smartphones met 2100mAh of meer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:22:
En de accu van 1600mAh, haalt direct het voordeel van deze SoC's weg.. Kan je alsnog moeilijk een dag mee halen ipv de smartphones met 2100mAh of meer.
Met 4,5 inch qHD valt dat wel mee.
Ik heb 5 inch full hd en 2000mah en dat is een erg goede combi, dus daf zit wel goed.

@hierboven
4G is mooi meegenomen natuurlijk, jammer dat het een A7 octacore moet zijn en geen A15 + A7 quadcore..
Of 4 x A12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Dat is denk ik waar veel mensen in Nederland op zitten te wachten. Ik in ieder geval wel, ik werk nu nog met de (niet LTE) variant van de Galaxy S3, maar overweeg mijn volgende telefoon eerder aan te schaffen omdat 4G in mijn woonomgeving inmiddels in de lucht is. Een Chinaphone is dan een goede optie en dan kan ik als mijn contract afloopt in Oktober mooi een sim-only nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Laatst online: 16-02-2024
Had dus de Lenovo A820 besteld.
Toegekomen zonder extra kosten (free shipping _/-\o_)
Er stond die rom op die beschreven wordt door Diqiu-Long in zijn review, met de ronde icoontjes en slecht Engels (Are sure Quit?).
Was al rooted dus eigenlijk heb ik super simpel kunnen nandroid backup nemen via programmatje op de PC, CWM recovery installeren (het moeilijkste was de download vinden op een hongaarse file-share site) en ineens de laatste Mod CP5.3 erop. De eerste keer flashen bleef hij wel hangen op het Lenovo logo. Gewoon nogmaals geflashed en het werkte perfect.
Het resultaat is schitterend. Pure, snelle, Nederlandse(!) Android voor net geen 100 euro. Gisteren de GPS ook wat getest. Na 10 seconden had ik buiten een fix (GPS stond wel al "aan" de hele dag binnen). Dit zonder AGPS want er zat helemaal geen SIM in en hij had geen verbinding.
Stukje mee gereden en hij week niet van het gereden pad af. Wat een verschil met mijn ThL W8 die constant naar zijstraten verspringt. Niet getest met sportstracker ofzo want dat zal niet gebruikt worden.
Wat ik wel raar vond: via wifi downloadt de telefoon trager dan mijn ThL, dat is de enige opmerking na 2 dagen er mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dutchgio schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:36:

Zolang het ontopic is en er geen reclame wordt gemaakt of bedrijven worden zwartgemaakt, dan kan het in ons voordeel werken om meer specifieke info te krijgen over mobieltjes. Daarnaast wordt er met dit profiel duidelijk gemaakt dat het hier om een persoon is van Banggood.

In het Topic van Zonnepanelen zijn ook diverse bedrijven/vertegenwoordigers aanwezig voor vragen en opmerkingen. Volgens mij gaat het daar ook goed en een "ban" kan altijd nog worden geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede tweakers,

Ik zit zelf al een beetje te vergelijken voor mijn meisje.
maar haar eis komt niet echt in vergelijkingen naar voren op de chinese sites.
Zou iemand mij in de juiste richting kunnen duwen ?

Haar eisen:
zeer grote batterij (4000+mah)zo groot mogelijk (dikte gsm maakt niet zo veel uit)
sneller dan haar samsung galaxy S2 (denk aan quad core?)
moet goede fotos maken.
opslag op de gsm maakt niet uit als het weinig is(minder dan 16GB) dan is een sd card wel verplicht als mogelijkheid.
en het liefste een roze gsm. wit mag ook eventueel.
qua scherm groter dan haar s2 maar max 6.5 inch
en toch wel minimaal qhd maar liefste 720p
en om het plaatje nog lastigeren te maken liefste tot max 250 euro.(goedkoper mag altijd ;-) )

iemand een tip voor mijn meisje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:20:
Beste mede tweakers,

Haar eisen:
zeer grote batterij (4000+mah)zo groot mogelijk (dikte gsm maakt niet zo veel uit)
moet goede fotos maken.
opslag op de gsm maakt niet uit als het weinig is(minder dan 16GB) dan is een sd card wel verplicht als mogelijkheid.
en om het plaatje nog lastigeren te maken liefste tot max 250 euro.(goedkoper mag altijd ;-) )

Waarom een batterij die zo groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Heeft er iemand een idee wanneer de zte nubia z5s met 4G ergens beschikbaar gaat zijn?
Heeft perfecte specs voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo,

Vanwege een hard-bricked Cubot One kan ik mijn telefoon terug sturen naar banggood
voor reparatie. Weet iemand via welke bedrijf ik het naar china kan verzenden (zo goedkoop mogelijk)
Ik zag al dat PostNL alleen binnen de EU verzend dus daarom vraag ik het even.
Alvast bedankt,

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danhoff1 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:22:
Hallo,

Vanwege een hard-bricked Cubot One kan ik mijn telefoon terug sturen naar banggood
voor reparatie. Weet iemand via welke bedrijf ik het naar china kan verzenden (zo goedkoop mogelijk)
Alvast bedankt,

Ruben
Volgens mij kan dat gewoon via postnl hoor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Hallo,

Alvast bedankt,

Ruben
hij is echt niet meer aan de praat te krijgen met flash tool? ik heb namelijk al verschijdene zopo C2's en andere MTK's terug in orde gekregen terwijl ze simpelweg niets meer doen (zwart scherm geen ledjes meer enzovoorts totaal geen respons)
Enige dat je moet zien te hebben is dat je pc hem nog herkend zonder batterij. op die manier kan je er waarschijnlijk gewoon terug stock rom flashen?
Moest je dit al gedaan hebben denk ik niet dat je gsm nog te redden valt, dan kan je beter investeren in een nieuwe chinees denk ik.
Ik wil het altijd zelf proberen, maar dan zijn de verzendkosten naar belgie heen en terug voor jou ;) (zend me maar een pm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Beste mede tweakers,

Haar eisen:
moet goede fotos maken.

Het eerste waar ik aan denk, is een Jiake V8. De batterij is natuurlijk geen 4000mAh, ik ken zelfs geen enkele telefoon met zo'n grote batterij.
Is een powerbank geen alternatief?

Overmorgen lanceert Zopo hun 3d telefoon. Zelfs zonder scherm veel bang for the buck imo.

[ Voor 5% gewijzigd door Chindi op 10-12-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Beste mede tweakers,

Haar eisen:
moet goede fotos maken.

lenovo p780
http://m.gsmarena.com/lenovo_p780-5544.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mobiel (bedove hy5001) geeft de melding, ongeldige IMEI.
wat zijn de rechten die je hebt in nederland op een ongeldige IMEI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:03:
Mijn mobiel (bedove hy5001) geeft de melding, ongeldige IMEI.
wat zijn de rechten die je hebt in nederland op een ongeldige IMEI?
Zijn wel trucjes voor een nieuwe IMEI of de oude als je die hebt opgeslagen terug te zetten..

Mede doordat ik dit euvel zelf ook heb gehad en het ook weer opgelost heb door naast 1 originele IMEI een random gegenereerde IMEI te flashen, en gezien mijn opleiding vindt ik dit wel een interessante vraag...

Ik citeer:
"Iedere mobiele telefoon heeft een vijftiencijferige unieke code, de International Mobile Equipment Identity of IMEI. Met deze code is het onder meer mogelijk om gestolen telefoons te weren van het netwerk. Gestolen telefoons worden aangemeld Via de zogeheten Central Equipment Identity Register (CEIR) en een telefoon die zich op een mobiel netwerk meldt, stuurt zijn IMEI mee die dan tegen de CEIR gecheckt kan worden. Als de IMEI op de CEIR staat, wordt deze geweerd.

In Nederland wordt het CEIR niet (meer?) door alle providers gebruikt. Je kunt dus in principe met een gestolen telefoon het netwerk op. Eén van de redenen om hiermee te stoppen, was dat sommige fabrikanten IMEI's bleken te hergebruiken. Maar belangrijker was dat het wijzigen van IMEI's eenvoudig was te doen met vrij op internet verkrijgbare software. Dat maak ik op uit Kamervragen uit 2011.

Om dezelfde reden is de politie gestopt met sms-bommen sturen (elke drie minuten een sms met "Deze telefoon is gestolen") naar gestolen telefoon. In die situatie is het niet zinnig om het wijzigen van IMEI's strafbaar te stellen. Het is dan ook niet verboden."
https://www.security.nl/posting/35226/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hallo,

Alvast bedankt,

Ruben
Flashen met Flashtools zou het ding weer tot leven moeten wekken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Dit is wel een erg leuk telefoontje voor weinig geld :).
http://www.tmart.com/BML-...227578.html?promotion=2ND

E: Deze ook, alleen geen 3G maar wel bespottelijk weinig geld.
http://www.tmart.com/HTM-...228755.html?promotion=2ND

[ Voor 34% gewijzigd door Remcom00 op 10-12-2013 23:42 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Denk niet dat het klopt. De MTK6515 ondersteund geen 3G en is al helemaal geen quadcore en is een oude trage cpu uit 2012 gebaseerd op cortex A9 chips.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remcom00 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:40:
Dit is wel een erg leuk telefoontje voor weinig geld :).
http://www.tmart.com/BML-...227578.html?promotion=2ND

E: Deze ook, alleen geen 3G maar wel bespottelijk weinig geld.
http://www.tmart.com/HTM-...228755.html?promotion=2ND
Er klopt dan ook geen *** van de specificaties;
- mt6515 is 1ghz single core, geen 1.2 ghz quadcore
- android 4.2.2 voor de mt6515? Not even close ;) mediatek heeft de mt6592 nog niet eens voorzien van 4.2.2.
Op de screenshots is ook duidelijk te zien dat het om android 2.3 gaat.

Dus wie weet wat je in huis haalt met zo'n geval :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

dutchgio schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:57:
[...]

Er klopt dan ook geen *** van de specificaties;
- mt6515 is 1ghz single core, geen 1.2 ghz quadcore
- android 4.2.2 voor de mt6515? Not even close ;) mediatek heeft de mt6592 nog niet eens voorzien van 4.2.2.
Op de screenshots is ook duidelijk te zien dat het om android 2.3 gaat.

Dus wie weet wat je in huis haalt met zo'n geval :o
Nu je het zegt...
Was ook te mooi om waar te zijn :+ .

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
Mbt GPS op MediaTek chips...ik heb nu een weekje mijn AMOI N828 (MT6589) in gebruik en ik gebruik vaak runkeeper en Waze.

Verkrijgen van een fix duurt niet heel lang, en eenmaal een fix, dan blijft ie ook. Snelheden kloppen, en geen rare sprongen of zo. Zelfs binnen krijg ik soms een fix.

Moet zeggen dat ik geen reden tot klagen heb mbt GPS. Lijkt erop dat het toestel zelf (antenne, bouw, ROM, etc) er toch veel meer mee te maken heeft dan puur de chip.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
Bangood heeft toch al 4 telefoon met de MTK6592

http://www.banggood.com/buy/MTK6592.html

weliswaar sommige nog comming soon, maar de prijzen lijken wel ok te zijn

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Alvast bedankt,

Ruben
Aangetekend naar China kost je €24,50
Kunt het ook doen per enveloppost, maar dan ben je voor minder verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
Ik heb naar aanleiding van mijn klacht over een in z'n geheel niet werkende GPS op mijn Cubut GT99 de volgende reactie ontvangen van Tmart:

Dear Valued Customer,
Thanks for your email, it is our honor to help you.
We are so sorry for your inconvenience.
The phone GPS is not perfect,it has only meet basic route queries.
We are sorry our relevant staff do not find the quality problems from your description.
The software factors and geographic factors can influence on it.
Hope you understand.

Wat mag ik redelijkerwijs van een webshop verwachten als ik geen GPS fix krijg met een nieuwe telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
eligius schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:09:
Ik heb naar aanleiding van mijn klacht over een in z'n geheel niet werkende GPS op mijn Cubut GT99 de volgende reactie ontvangen van Tmart:

Dear Valued Customer,
We are sorry our relevant staff do not find the quality problems from your description.
Hope you understand.

Wat mag ik redelijkerwijs van een webshop verwachten als ik geen GPS fix krijg met een nieuwe telefoon?
Dat ze een vervangend apparaat sturen dat wel 100% werkt, of anders in hun reclame voor het toestel duidelijk aangeven dat de GPS alleen geschikt is voor globale navigatie.

Maar ja, dan heb je het over webshops binnen Europese regelgeving. In dit geval is het een kwestie van jammer maar helaas. Je kunt nog dreigen met slechte reviews en dergelijke, of het voorstel doen dat ze het apparaat kosteloos voor je vervangen, maar ik ben bang dat je nu één van de negatieve kanten van China-shoppen bent tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
eligius schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:09:

Dear Valued Customer,
Hope you understand.

Goed, shopgerelateerd kan hier wel, maar mbt het toestel, kijk eens hier [Cubot GT99] Ervaringen en Discussie

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:32:
[...]

Waarom een batterij die zo groot is?
bedankt voor alle tips mensen.
de gsms zijn goed en had ik zelf al gevonden echter de batterij is veelste zwak.
haar grootste nr 1 prio is de batterij.
ze is fanatiek bezig op haar gsm altijd.
ze heeft nu een s2 en die gaat 4x per dag leeg.
ze wilt een gsm die de hele dag meegaat en alleen snachts de lader op moet.
er zijn gsms met 4000mah + maar die zijn qua rest specs te slecht. zodoende..
powerbank heb ik ook gezegt tegen haar. maar dat wilt ze niet.
iemand anders nog een tip ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:38:
[...]

de gsms zijn goed en had ik zelf al gevonden echter de batterij is veelste zwak.
Er zijn zat telefoons die met een kleinere batterij bij zwaar gebruik makkelijk de dag doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:38:
[...]

Denk dat de lenovo P780 een van de weinige telefoons is met de specs die je zoekt: http://www.etotalk.com/lenovo-p780_p3798.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:41:
[...]

Er zijn zat telefoons die met een kleinere batterij bij zwaar gebruik makkelijk de dag doorkomen.
Ligt aan gebruik natuurlijk.
Als je het voor elkaar krijgt 4x per dag je S2 leeg te trekken mag je toch wel overwegen om jezelf 'smartphoneverslaafd' te noemen. :+

Maar de opties zijn dan de lenovo met 4000mah, een powerbank of een mugen externe barterijcover voor de S2...
Al is een echte oplossing voor het probleem om je telefoon wat minder vaak te gebruiken....

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 11-12-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
of anders een nieuwe S2 accu? aangezien meestal chinese toestellen niet echt bekend staan om hun uitmuntende foto's...

Voor 2 tientjes heb je een 3500MAh extended accu voor een S2. Waarschijnlijk is haar huidige accu (door intensief gebruik) aardig versleten, dus de conclusie trekken dat je er slechts 2x zo lang mee doet (gezien 2x zoveel MAh) is een beetje kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:55:
[...]

Ligt aan gebruik natuurlijk.
Als je het voor elkaar krijgt 4x per dag je S2 leeg te trekken mag je toch wel overwegen om jezelf 'smartphoneverslaafd' te noemen. :+

Maar de opties zijn dan de lenovo met 4000mah, een powerbank of een mugen externe barterijcover voor de S2...
Al is een echte oplossing voor het probleem om je telefoon wat minder vaak te gebruiken....
Als je de S2 met een brakke batterij hebt en niks met de software hebt gedaan, kan ik me voorstellen dat je 4x per dag aan de beademing moet bij zwaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23-09 18:44
Voor een vriendin ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon.
Ze heeft de afgelopen tijd met een Jiayu G2s rondgelopen die ze van mij over genomen had, helaas heeft die een val niet overleefd.
De Jiayu G2s beviel haar erg goed, de criteria zijn dus vrij schappelijk, het gaat voornamelijk om de prijs.
Verder moet het toestel niet te groot zijn (G2s is 125mm lang, ik denk max 130mm ongeveer).

Ik lees dit topic al tijden mee uit interesse, ook al ben ik zelf nu even zonder 'chinees'.

Er blijven volgens mij dan 2 goede opties over die echt scherp geprijsd zijn:
Cubot GT99
Star/Orientphone/Hero/naamloos W450

Nu is er veel informatie beschikbaar over de GT99, maar weinig echte gebruikservaring over de W450. Ik lees in dit topic dat een aantal mensen hem al besteld hebben, mocht iemand hem al binnen hebben dan ben ik benieuwd naar de ervaring met het toestel. Over met name het scherm (TFT? 256k kleuren?) twijfel ik nog.
De snelheid geloof ik wel (800x480 met een instap quadcore is vast wel sneller dan 1280x720 bij een dualcore van vorig jaar (MTK6577)), GPS zal ze niet gebruiken (en zal vast ook niet bijzonder goed zijn).

Ik hoop dat iemand er binnenkort één ontvangt en de tijd heeft om even kort wat interessante punten aan te stippen, de enige bron is nu een duitse review op chinamobile.org (http://chinamobiles.org/t...d-core-4-5inch.37543/)... :P

P.S. Toch wel weer erg leuk om even wat dieper in de chinaphones te duiken ipv een beetje meelezen zonder actief te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Smobbo schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:59:
Ze heeft de afgelopen tijd met een Jiayu G2s rondgelopen die ze van mij over genomen had, helaas heeft die een val niet overleefd.
De Jiayu G2s beviel haar erg goed, de criteria zijn dus vrij schappelijk, het gaat voornamelijk om de prijs.
Verder moet het toestel niet te groot zijn (G2s is 125mm lang, ik denk max 130mm ongeveer).

Ik lees dit topic al tijden mee uit interesse, ook al ben ik zelf nu even zonder 'chinees'.

Cubot GT99

Nu is er veel informatie beschikbaar over de GT99, maar weinig echte gebruikservaring over de W450. Ik lees in dit topic dat een aantal mensen hem al besteld hebben, mocht iemand hem al binnen hebben dan ben ik benieuwd naar de ervaring met het toestel. Over met name het scherm (TFT? 256k kleuren?) twijfel ik nog.
De snelheid geloof ik wel (800x480 met een instap quadcore is vast wel sneller dan 1280x720 bij een dualcore van vorig jaar (MTK6577)), GPS zal ze niet gebruiken (en zal vast ook niet bijzonder goed zijn).

Ik hoop dat iemand er binnenkort één ontvangt en de tijd heeft om even kort wat interessante punten aan te stippen, de enige bron is nu een duitse review op chinamobile.org (http://chinamobiles.org/t...d-core-4-5inch.37543/)... :P

P.S. Toch wel weer erg leuk om even wat dieper in de chinaphones te duiken ipv een beetje meelezen zonder actief te zijn :+
Er is nogal een verschil tussen die twee, namelijk het scherm en de bijbehorende resolutie, waarbij de GT99 met 720p toch een aardig voordeel heeft t.o.v. de W450, die 480p doet?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik weet niet wat het budget is maar als je 100 euro kan missen is de Lenovo A820 misschien een optie?
Zelfde MTK6589 chipset maar hier werkt de GPS wel redelijk (alvast voor gewone navigatie).
Mits een custom rom ook volledig Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,ik weet niet of er nog meer mensen hetzelfde probleem hebben.

Onze Xiaocai X9 loopt regelmatig vast. Hij reageert dan nergens meer op het beeld blijft zwart
ook het power knopje lang vasthouden werkt niet. De enige manier om hem weer werkend te krijgen
is de cover er af te halen en de batterij er even uit en weer in en dan doet hij het weer.

Ik heb hem geroot, zou het daardoor kunnen komen? Verder nog geen andere rom er op gezet
zou dit misschien helpen tegen het vastlopen.

Verder zeer tevreden met het toestel op ons probleempje na dan.

Wie heeft er tips of antwoorden?

Groeten

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
ik heb zelfs een uitstekende gps, alles werkt naar behoren met men lenovo S750, ben zelf aan het kijken of ik er roms voor kan bouwen, de a820/a830 zijn in principe zelfde chips, enkel resolutie van a820 is anders dacht ik?

Ik heb totaal geen kaas gegeten van roms bouwen, porten lukt me half, maar zit nog vol fouten, zoals wifi die niet wil ip adressen krijgen enzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Smobbo schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:59:

Cubot GT99

De review had ik inderdaad eerder gepost.
Cubot GT99 is inderdaad qua scherm een stuk beter. De camera is volgens mij ook beter.
Verschil in scherm is best groot..
16M kleuren ips tegenover 260k tft, dan de resolutie nog en verschil in gpu...

Maar meer pixels vragen denk ook meer processor vermogen, dus de w450 loopt misschien wel iets "smoother", als lever je daar wel veel voor in.

Mijn redenen voor de w450 waren, hoge antutu score, 2000mah batterij wat i.c.m. het scherm een goede accuduur moet leveren (hoop ik). en voor een 4,5" telefoon niet heel groot.
Aangezien ik 4 inch gewend ben en liever niet veel groter gaat heb ik hier wel naar gekeken. De cubot is iets groter maar dit is minimaal

cubot gt99: 134 x 67 x 10mm
w450: 131 x 66.3 x 8.8mm

Ik denk als je een zware telefoongebruiker ben dat je beter een cubot kan hebben, Hij is gewoon een stuk beter. Prijs verschil is er wel. De cubot is volgens mij €110, de W450 is €66 met coupon. (cubot was voorheen wel met een actie 88 euro)

Ik ben nog aan het wachten voor mijn W450, het is misschien wel leuk om een topic erover te maken. Al ben ik benieuwd of dit toestel echt nog voeten van de grond krijgt zoals Cubot GT99 nu doet.
accessoire zijn er ook niet los voor de W450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt dan eindelijk concurrentie van die grote soc fabrikant; Qualcomm!
Snapdragon 410 gaat ie heten.
4G, 64bit, nfc, natuurlijk uitstekende gps, dubbele en zelfs drie sims ondersteuning; en geloof het of niet, dat alles moet verschijnen in telefoons van ongeveer 150 dollar....

Als het 1 April was geloofde ik het. 8) 8)7

http://www.gizchina.com/2...e-sim-coming-150-devices/

Ps: oh ja, het aantal cores wordt niet vermeld.... Reken dus maar op 2 4 A7 cores :( >:)

Edit: ik was niet helemaal up-to-date. Heeft ook op de Frontpage gestaan blijkbaar

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 11-12-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, die heb ik gemist 8)7
Dan was Andy(Gizchina) weer heerlijk achterbaks met het niet vermelden van alle specs ;)

Cortex A53 quad, 64bit, 4G, nfc, dubbel en triple sim, betere GPU, glonass, interessant.. ;)

Nu moeten alleen nog de Chinese merken als zopo, iocean, jiayu, thl, lenovo, xiaomi, faea etc. Er gebruik van gaan maken...
Dan zie ik een waardige vervanger volgend jaar tegemoet voor mijn iOcean X7, als t-mobile ook 4G uitrolt in mijn regio en een groot deel van nederland dekking heeft... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat nog lastig worden voor MTK. Ze kunnen enkel noh concureren op prijs en specs. Lekker met octocore onzin smijten en maar onder de prijs van Qualcomm duiken.
Hoop dat veel fabrikanten overstappen, Qualcomm is veel betere kwaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 95 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.