• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:38:
[...]

bedankt voor alle tips mensen.
de gsms zijn goed en had ik zelf al gevonden echter de batterij is veelste zwak.
haar grootste nr 1 prio is de batterij.
ze is fanatiek bezig op haar gsm altijd.
ze heeft nu een s2 en die gaat 4x per dag leeg.
ze wilt een gsm die de hele dag meegaat en alleen snachts de lader op moet.
er zijn gsms met 4000mah + maar die zijn qua rest specs te slecht. zodoende..
powerbank heb ik ook gezegt tegen haar. maar dat wilt ze niet.
iemand anders nog een tip ?
Laat me raden, een paar maanden geleden een update naar Android 4.2 op de S2 geïnstalleerd en sindsdien gaat het accu veel sneller leeg? ;)
Zo ja, dan moet je een back-up van je contacts maken mits je niet met de cloud synced en vervolgens een firmware reset doen. Dan ben je al je instellingen kwijt en je apps moet je opnieuw installeren, maar de accu gaat dan tenminste weer een dag mee.
Mistraller schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:12:
Mbt GPS op MediaTek chips...ik heb nu een weekje mijn AMOI N828 (MT6589) in gebruik en ik gebruik vaak runkeeper en Waze.

Verkrijgen van een fix duurt niet heel lang, en eenmaal een fix, dan blijft ie ook. Snelheden kloppen, en geen rare sprongen of zo. Zelfs binnen krijg ik soms een fix.

Moet zeggen dat ik geen reden tot klagen heb mbt GPS. Lijkt erop dat het toestel zelf (antenne, bouw, ROM, etc) er toch veel meer mee te maken heeft dan puur de chip.
Daar heb je ook helemaal gelijk in maar als maar genoeg mensen roepen dat blauw groen is, dan is het op een gegeven moment groen. Mensen roepen maar wat. Het ligt nml. aan de antenne en niet aan de chip.

Ik heb sinds afgelopen weekend een Chinese tablet (ifive x2) en die heeft ook een prima wifi chip, zit alleen niet zo'n beste wifi antenne in. Precies hetzelfde verhaal.

[ Voor 32% gewijzigd door FlowDesign op 12-12-2013 00:46 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:56:
of anders een nieuwe S2 accu? aangezien meestal chinese toestellen niet echt bekend staan om hun uitmuntende foto's...

Voor 2 tientjes heb je een 3500MAh extended accu voor een S2. Waarschijnlijk is haar huidige accu (door intensief gebruik) aardig versleten, dus de conclusie trekken dat je er slechts 2x zo lang mee doet (gezien 2x zoveel MAh) is een beetje kort door de bocht.
ze gebruikt op dit moment de originele samsung 2000mah (die iets dikkere)
heeft custom rom erop staan en deze heb ik al voor haar getweaked dat hij zuiniger is qua batterij.
en dan nog presteerd ze dat hahah
aangezien ze echt geen powerbank oid wilt. zit ik zelf te denken aan iets van quad core met qhd en zo groot mogelijke bat. en iets van 5 inch ofzo. dan moet hij het toch een dag uithouden mimaal met rond de 4000mah mag ik hopen ?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:29

Garyu

WW

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:56:
Hallo,ik weet niet of er nog meer mensen hetzelfde probleem hebben.

Onze Xiaocai X9 loopt regelmatig vast. Hij reageert dan nergens meer op het beeld blijft zwart
ook het power knopje lang vasthouden werkt niet. De enige manier om hem weer werkend te krijgen
is de cover er af te halen en de batterij er even uit en weer in en dan doet hij het weer.

Ik heb hem geroot, zou het daardoor kunnen komen? Verder nog geen andere rom er op gezet
zou dit misschien helpen tegen het vastlopen.

Verder zeer tevreden met het toestel op ons probleempje na dan.

Wie heeft er tips of antwoorden?

Groeten

Dirk
Wat noem je regelmatig? Dagelijks, wekelijks, maandelijks?

Bij mij is dit tot nog toe twee keer gebeurd, heb de telefoon nu iets langer dan een maand. Het lijkt me een foutje in een stukje software. Heb je geprobeerd gewoon even te wachten (een of andere timeout, 30s of zo) en daarna nog een keer te proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 12-12-2013 08:22 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ligt aan de geleverde software, deze heb ik nadat die vast liep ook vervangen door de THL W100 port en die is vrij stabiel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:00:
[...]

ze gebruikt op dit moment de originele samsung 2000mah (die iets dikkere)
heeft custom rom erop staan en deze heb ik al voor haar getweaked dat hij zuiniger is qua batterij.
en dan nog presteerd ze dat hahah
aangezien ze echt geen powerbank oid wilt. zit ik zelf te denken aan iets van quad core met qhd en zo groot mogelijke bat. en iets van 5 inch ofzo. dan moet hij het toch een dag uithouden mimaal met rond de 4000mah mag ik hopen ?
Draait ze ook zware apps? Anders misschien een dual core nemen. Die heb je ook met qhd.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:23:
[...]

Draait ze ook zware apps? Anders misschien een dual core nemen. Die heb je ook met qhd.
nouwj.. zwaar wil ik het niet noemen.
maar wat ze nu al speelt dat hapert op de s2.
zodoende dat ze ook een snellere wilt dan de s2. en denk ik dus automatisch aan quadcore.
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:51:
[...]

zodoende dat ze ook een snellere wilt dan de s2. en denk ik dus automatisch aan quadcore.
Dan zou ik inderdaad geen oud dual-core modelletje nemen nee.
Prijs is misschien wat schappelijker, maar de snelheid is daar ook naar.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:51:
[...]

Ik heb niet het idee dat die S2 optimaal ingericht is. Batterij, haperingen... Volgens mij is een custom rom erop zetten en een nieuwe batterij erin al een beste vooruitgang.

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:56:
[...]

Dan zou ik inderdaad geen oud dual-core modelletje nemen nee.
Prijs is misschien wat schappelijker, maar de snelheid is daar ook naar.
mtk6572w is een vrij nieuwe voor zover ik weet. Loopt bij mij prima en zal vast zuiniger zijn. (waar het toch ook om lijkt te gaan in dit geval)

Hyp Hyper schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:45:
[...]

mtk6572w is een vrij nieuwe voor zover ik weet. Loopt bij mij prima en zal vast zuiniger zijn. (waar het toch ook om lijkt te gaan in dit geval)
Het is een typisch geval van you pay peanuts you get monkeys. Je gaat dan het goedkoopste van het goedkoopste nemen terwijl je eigenlijk weet dat het crap is. Zou dat toch afraden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hyp Hyper
Tsurany schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:53:
[...]

Het is een typisch geval van you pay peanuts you get monkeys. Je gaat dan het goedkoopste van het goedkoopste nemen terwijl je eigenlijk weet dat het crap is. Zou dat toch afraden.
Als je zo gaat beginnen, kun je dat voor alle Chineze telefoons roepen.
Mijn ervaring is dus dat het snel zat gaat met standaard apps. Zware games zullen vast wel problemen oproepen. Het is maar wat je wil. Als je maximaal een paar seconden te lang vindt duren voor het opstarten van een app moet je inderdaad het snelste nemen wat je kan vinden.

Je zit met deze telefoons inderdaad al aan de relatieve onderkant van de markt maar deze onderkant heeft een bodem en op die bodem rusten dit soort telefoons. Als je ze kan vermijden zou ik dat zeker doen. Je koopt zwaar verouderde technologie, dat moet je mijn inziens enkel doen als je geen geld hebt voor een modernere variant.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hyp Hyper
Meh.. de zwaar verouderde zijn de telefoons die met oude versies van Android werken. Telefoons die aardig soepel met Jellybean overweg kunnen, zijn lang zo slecht nog niet voor de niet veeleisende gebruiker. (=interface loopt goed door en normale apps starten binnen redelijke tijd op en er zijn geen haperingen)

Ze lopen een stuk beter dan mijn Sony Xperia Sola van Mei 2012 op ICS deed. Check de youtube reviews van telefoons met deze chipset.

Als je het met een wanproduct vergelijkt zal het inderdaad beter lopen. Desalniettemin zou ik ze gewoon vermijden en op z'n minst voor een MT6589T gaan.

• Hyp Hyper
Haha, en ik (als ervaringsdeskundige!) raad 'm wel aan voor lichte/normale gebruikers.
Voor de rest... let's agree to disagree. :)

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
*zucht*

Laten we het er maar op houden dat iedereen iets anders zoekt in een telefoon en dat iedereen maar lekker voor zichzelf moet beslissen....
Hyp Hyper schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:11:
Haha, en ik (als ervaringsdeskundige!) raad 'm wel aan voor lichte/normale gebruikers.
Voor de rest... let's agree to disagree. :)
Dus je zou de voorkeur geven aan die SoC boven de MT6589?

• Hyp Hyper
Tsurany schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:18:
[...]

Dus je zou de voorkeur geven aan die SoC boven de MT6589?
Voor prijs/kwaliteit en zuinigheid? Ja.
Als de ander rond de 50 euro te krijgen is neem ik 'm ook wel.
Hoppa! schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:15:
*zucht*

Laten we het er maar op houden dat iedereen iets anders zoekt in een telefoon en dat iedereen maar lekker voor zichzelf moet beslissen....
En gelijk heb je. Daarom blijf ik liever niet welles/nietessen. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-12-2013 14:27 ]

Verwijderd

Momus schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:57:
[...]

Ik heb niet het idee dat die S2 optimaal ingericht is. Batterij, haperingen... Volgens mij is een custom rom erop zetten en een nieuwe batterij erin al een beste vooruitgang.
Die staat er op.
Laat ik duidelijker zijn. ik had zelf dezelfde s2 met dezelfde batterij. ikzelf deed makkelijk 1 dag met de batterij en had nog over qua bat cap.
zijzelf zit de hele dag erop.
de haperingen kwamen niet voor in de UI maar in sommige spellen die ze speelt. (lees waarschijnlijk te zwaar voor de s2) ik ben niet nieuw op het gebied van tweaken en kernels/mods/roms etc dus ik heb zelf het uiterste al ingesteld op haar gsm. maar kan niet voldoen aan haar gebruik :p
zodoende mijn vraag....
De cubot vind ik op zich wel een aardige tip.. die rode vind ze dan wel mooi.
k vraag me alleen af hoe het zit qua batterij. ze wilt graag 1x per dag opladen. maar volgens mij is ze al tevreden als dat met de cubot 2x per dag hoeft ipv nu 4x per dag..

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:47:
[...]

Die staat er op.
Laat ik duidelijker zijn. ik had zelf dezelfde s2 met dezelfde batterij. ikzelf deed makkelijk 1 dag met de batterij en had nog over qua bat cap.
zijzelf zit de hele dag erop.
de haperingen kwamen niet voor in de UI maar in sommige spellen die ze speelt. (lees waarschijnlijk te zwaar voor de s2) ik ben niet nieuw op het gebied van tweaken en kernels/mods/roms etc dus ik heb zelf het uiterste al ingesteld op haar gsm. maar kan niet voldoen aan haar gebruik :p
zodoende mijn vraag....
De cubot vind ik op zich wel een aardige tip.. die rode vind ze dan wel mooi.
k vraag me alleen af hoe het zit qua batterij. ze wilt graag 1x per dag opladen. maar volgens mij is ze al tevreden als dat met de cubot 2x per dag hoeft ipv nu 4x per dag..
En telefoon die 4x per dag moet opladen is niet goed.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
Momus schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:50:
[...]

En anders ligt het aan de gebruker/ster.

Kun je niet een paar krantenwijken regelen ofzo?
;)

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
De S2 begint ook wel moeite te hebben met de laatste android versies, laten we eerlijk zijn hij is een beetje voorbij gestreefd, een cubot gt99 gaat zo enzo iets beter presteren, batterijgebruik moet je niet enkel staat gaan op de MAH van de batterij, ten eerste liegen de chinezen hier snel over, en ten 2de kan je met een goede rom en energie instellingen al vele meer bereiken.

Ik heb zelf een Lenovo S750 deze doet 2dagen met een batterij van 2000mah, ik ben zelf telecom technieker, krijg makkelijk tegen de 20 oproepen per dag, daar soms nog wat gps gebruik bij en constante sync van 2 emails over 2G/3G, verder nog wat facebook en hangouts erbij, dus ben geen gamer, maar wel een redelijke android gebruiker.
Resolutie is niet zo waauw, en men brightness staat op 1/3de van de hele balk, verder niks speciaals gedaan, gebruik stock rom met enkele tweaks ivm statusbalk.
Weatherapps enzo vreten enorm wat energie, denk dat je misschien zo'n zaken moet gaan nakijken.

2de dag moet ik hem tegen 11u insteken om terug te laten laden, dan heeft ie nog maar 11% ofzo.

Zodus niet enkel de hardware telt, goede instellingen + rom op een chineesje van om en bij de 120 dollar (cubot gt) kunnen mooie resultaten opleveren

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Momus schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:50:
[...]

Ik heb met de Hongmi 10 uur lang aan een stuk filmpjes gemaakt, 2uur benchmarks achter elkaar gedraaid, genavigeerd en ga zo maar even door. Misschien is dat wel een geschikt toestel, bij normaal gebruik haalt deze gewoon 36 uur, bij continu gebruik wellicht het einde van de dag.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

*knip* dit is hier offtopic.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 12-12-2013 21:48 ]

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:15

Janar

Geen

*knip* zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 12-12-2013 21:48 ]

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik weet niet of het hier al vermeld is en of ik er gewoon heb overgekeken, maar de gift package die je krijgt bij een Zopo ZP998 staat nu met mooie foto's afgebeeld op zoposhop.com.

Die cable roller ziet er wel iets leuk/handig uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Chindi op 12-12-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
misschien geen slimme vraag, ik heb geen echte nood aan een battle van meningen, maar ben me de vraag aan het stellen welk de beste MTK6589 is voor zijn prijs?

cubot one gt99?

dus eigenlijk de goedkoopste waarvan alles gewoon werkt (geen GPS battle aub, als jer mee kan navigeren is ie al ok voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin-sips2 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:57:
misschien geen slimme vraag, ik heb geen echte nood aan een battle van meningen, maar ben me de vraag aan het stellen welk de beste MTK6589 is voor zijn prijs?

cubot one gt99?

dus eigenlijk de goedkoopste waarvan alles gewoon werkt (geen GPS battle aub, als jer mee kan navigeren is ie al ok voor mij)
Voor zover ik het zie wel.
Of de neo als je de t versie wilt met groter fhd beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Iemand zijn W450 al binnen.. Op youtube staan de eerste filmpjes al met problemen...

Een met een kapot touch scherm: YouTube: w450 screen problems
En een met een kapotte speaker: YouTube: w450

Is de telefoon dan echt "To good to be truth?"

Op het duitse forum wel een goed bericht: http://chinamobiles.org/t...ore-4-5inch.37543/page-21

Het blijkt dat de eerste lichting van de W450 telefoons een GPS probleem had. Geekbuying zegt dat ze het personelijk willen oplossen met de klanten. Of de GPS van de nieuwere lichtingen beter is? Geen idee.

[ Voor 31% gewijzigd door user_tweakers op 13-12-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Voor iedereen die nog nooit een MT6589 in zijn handen heeft gehad, en er even gratis op z'n gemak mee wil spelen:

Woensdag naar de Aldi. Daar ligt dan weer de AT-AS45QHD ofwel de AMOI N828. http://www.aldi.nl/aldi_w...hd_8gb_48_5_697_7236.html

Aldi kent namelijk een retourbeleid van 30 dagen, en ze doen absoluut niet moeilijk bij terugbrengen. Zolang je zorgt dat het toestel helemaal netjes blijft, is dat een prima optie om even overtuigd te raken van een china phone. En dan kan je nog altijd besluiten het toestel te houden, al betaal je dan dus wel fors meer.

Pas wel op, want hierna weet je zeker dat je geen HTC, of samsung wilt gaan kopen... >:)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Laten we er maar op houden dat je de 200,- betaalt voor de garantie (2 jaar itt niet of nauwelijks bij importeren) en een hogere kwalitatieve controle, en dus ook een werkbare GPS.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Goed, mijn Hongmi kloontje en Cubot GT99 moeten nog binnen komen :X, maar toen las ik het Chinatopic op Fok en kwam ik het bericht tegen van Robert_NL
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:56 schreef RobertNL het volgende:
180 dollar voor een Full HD Foxconn OEM met dualcore krait processor. Een zelfde rebrand als de Sharp Sh930w maar dan met Vizio er op geplakt ;)
Voor mensen die opzoek zijn naar een Chinees met Glonass / GPS dan is dit wellciht wat.
Bijna het zelfde als de Haier W910 maar wel met 32GB ROM en 2GB ram.
Afbeeldingslocatie: http://togetho.ru/pics/vizio_ov_7.jpg

Kost standaard $200, maar met een coupon via 'leave a message for the seller' (togetho vizio_vp800 11dec) kost ie dus $180 aka €130 grofweg :) Rebrand van Sharp dus, met maar android 4.1 dus dat is met 4.4. anno nu niet heel echt up to date meer. Maar de specs, een Qualcomm dualcore krait èn 32GB/2GB èn Glonass GPS voor zo betrekkelijk weinig meer dan een GT99 doet mij toch serieus beide aankopen heroverwegen :o Dure maand is december altijd al, maar met die Chinaphones.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:55
Heeft iemand ooit een chinaphone gezien met een echt oled / amoled scherm?

Heb laatst de GT99 gehaald met die tmart actie, zodat ik lekker kan modden en kloten met mijn GS4.. Als er iets ff niet werkt met de GS4 dat ik het niet meteen hoef te fixen maar naar de GT99 kan switchen desnoods. De GT99 bevalt echt goed, maar ik vind amoled veel te mooi om te laten liggen! Heb er zelfs de 300 eu meerprijs voor over, maar liever niet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Quad schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:38:
Laten we er maar op houden dat je de 200,- betaalt voor de garantie (2 jaar itt niet of nauwelijks bij importeren) en een hogere kwalitatieve controle, en dus ook een werkbare GPS.
Eens met de garantie (hoewel sommige webshops wel degelijk een goede aftersale hebben, ook na een jaar), voor de rest is het gewoon speculatie wat je typt.

De quality-controle van de Aldi en Lidl hardware is ook maar zo-zo, het zijn 1 op 1 geïmporteerde toestellen met alleen een ander naampje er op. En verder zijn er genoeg voorbeelden van zelfs A-merk toptelefoons waarbij de GPS maar matig werkt (neem bijvoorbeeld de Galaxy S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
eligius schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:09:
Ik heb naar aanleiding van mijn klacht over een in z'n geheel niet werkende GPS op mijn Cubut GT99 de volgende reactie ontvangen van Tmart:

Dear Valued Customer,
Thanks for your email, it is our honor to help you.
We are so sorry for your inconvenience.
The phone GPS is not perfect,it has only meet basic route queries.
We are sorry our relevant staff do not find the quality problems from your description.
The software factors and geographic factors can influence on it.
Hope you understand.

Wat mag ik redelijkerwijs van een webshop verwachten als ik geen GPS fix krijg met een nieuwe telefoon?
Ik had bij Focalprice ook dat de GPS niet goed werkte, ik mocht mijn toestel terug sturen, en kreeg een nieuwe. Helaas deze werkt ook niet goed :/ daarom laat ik het er maar bij voor deze gsm.

Bij Tmart heb ik nog 3 bestelllingen lopen. Dit omdat mijn eerste bestelling een soort olievlek onder het touchscreen had, en ik mijn gsm kostenloos mocht terug opsturen voor een nieuwe. Bij focalprice moest ik inderdaad zelf 26€ neertellen ( is dan wel met een trackingnummer te volgen )

Ik zou goed van mijn tak maken en zeggen dat andere webshops wel geld terug geven of een nieuw toestel terug sturen. >:)
maar het kan goed zijn dat als ze het zelfde type gsm terug sturen je nog altijd geen GPS hebt. probeer anders het voor elkaar te krijgen dat je de gsm terug kan sturen en iets anders neemt, en eventueel beetje bijlegt.
niet geschoten altijd mis. en ik merk dat ze toch best veel hechten aan hoe wij hen beoordelen ;)

Bij chinese webshops heb je maar 180 dagen garantie :)
maar ik ga ervan uit als iets goed werkt van den beginne en de eigenaar gaat netjes met zijn spullen om dat ze een lang leven kunnen hebben.
wat ik wel altijd doe is meteen nog extra batterijen aankopen via dx.com of aliexpress. zodat als die het begeeft ik tenminste er nog een batterij voor heb ( kan vinden )

[ Voor 41% gewijzigd door Dinny op 14-12-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik wacht de aankomst van de kloon en Cubot GT99 niet af, want ik heb gisteren al die Sharp rebrand besteld. Zojuist bericht ontvangen dat de prijs is aangepast naar $180 - $5 Mastercard coupon en voor €127,50 vind ik het wel best. Goed geen dualsim en Android 4.1 maar wel dual kraitcore en 2GB ram :) Nu zien dat ik van de kloon en GT99 af kom. Iemand interesse? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Joosie200 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 16:23:
Ik wacht de aankomst van de kloon en Cubot GT99 niet af, want ik heb gisteren al die Sharp rebrand besteld. Zojuist bericht ontvangen dat de prijs is aangepast naar $180 - $5 Mastercard coupon en voor €127,50 vind ik het wel best. Goed geen dualsim en Android 4.1 maar wel dual kraitcore en 2GB ram :) Nu zien dat ik van de kloon en GT99 af kom. Iemand interesse? :+
GT99 lijkt me wel wat.. Kan je mij een pm sturen met de prijs en de staat van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 18:55
Hallo,
Ik wil graag een Note 3 clone, nu heb ik er een paar in t oog maar is het veilig om te bestellen van webshops in china?

//TDVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Tdvr schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:08:
Hallo,
Ik wil graag een Note 3 clone, nu heb ik er een paar in t oog maar is het veilig om te bestellen van webshops in china?

//TDVR
Hallo je hebt weinig informatie gegeven, mijn glazenbol kan er niets mee.

Hoogachtend,

Ondergetekende

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
Quad schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:10:
[...]

Hoogachtend,

Ondergetekende
Hmm die snap ik niet, maar ik wil de N9006, google maar. Van HDC. is het veilig om die te bestellen, word je niet gescammed of zo?

[ Voor 11% gewijzigd door Tdvr op 14-12-2013 21:08 . Reden: Geen linkjes van shops enz. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tdvr schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:15:
[...]

Hmm die snap ik niet, maar ik wil de N9006, google maar. Van HDC. is het veilig om die te bestellen bij b. fastcardtech of hdcmobile.com, lees op trustpilot alleen maar negatief... :/
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

Lees de topicwarning voortaan eerst even... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Heb net ook de eerste Chinaphone met Android 4.3 gespot:

http://www.banggood.com/T...-Smartphone-p-909863.html

Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/upload/2012/liuguanglian/SKU107508%20%20h.jpg
Specs:
  • MTK6582 1.3GHz
  • 1GB RAM
  • 4GB ROM
  • 5" 1280*720
  • WiFi B/G/N
  • BT 4.0
  • 2500mAh accu
  • Android 4.3
  • 147*71*6.9mm
Ziet er op het eerste gezicht erg goed uit! Prima CPU, mooie schermresolutie, grote accu en ook nog eens erg dun!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Quad schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:10:
[...]

Hoogachtend,

Ondergetekende
Bekijk eens het Jiake V8 topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Iemand hier die ervaring heeft met porten/oplossen van problemen met zelf bakken van Roms?
Ik ben bezig met een rom te porten voor men Lenovo S750 en heb eigenlijk alles prima voor elkaar, op 1 stom ding na, als ik in de language settings ga en daar een submenu bekijk doet hij op zich alles perfect, tot ik een stapje terug wil gaan met de "back" toets, dan krijg ik het bericht, settings has stopped. op zich gaat hij dan wel een stapje terug en lijkt er niks aan de hand, maar zou graag de oorzaak vinden van het probleem.

Iemand dat er wat voor voelt om me hier mee door te helpen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:22:

[afbeelding]
Specs:
  • MTK6582 1.3GHz
  • 1GB RAM
  • 4GB ROM
  • 5" 1280*720
  • WiFi B/G/N
  • BT 4.0
  • 2500mAh accu
  • Android 4.3
  • 147*71*6.9mm
Ziet er op het eerste gezicht erg goed uit! Prima CPU, mooie schermresolutie, grote accu en ook nog eens erg dun!
Mt6582 en 4.3?!
Dan moet mediatek binnenkort toch updates van het board etc. uitrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59

...

Alleen weer jammer dat ie zo groot is. 147mm is heel lang voor een 5" en met 72 mm breedte kan je nu ook niet van kleine bezels spreken. Maar ach, het is in de goede richting :P

De iNew V3 vond ik dan als dunne phone wel interessanter, tot ik de belachelijk kleine batterij zag :'( Eén millimeter dikker en er had een 2500mAh accu in gekunnen.

Zou de MT6582 eigenlijk even goed zijn als de MT6589(T)? Antutu van 16000-17000 komt overeen met de MT6589T...

[ Voor 25% gewijzigd door Thmz159 op 14-12-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Quad schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:38:
Nou, te lezen aan alle wolfgang uitval, is ook hier de QC gewoon bij de klant neergelegd hoor. Alleen kan je bij de aldi wat makkelijker retouren.
Ik had de amoi n828 al eens eerder als aldi variant in mijn handen gehad. Die heb ik toen teruggebracht en op basis van die ervaring in china de amoi n828 besteld. Toestel is niet alleen hetzelfde, ook de ROM verschilt nauwelijks. En ook de gps is even goed als de wolfgang variant.

Het is gewoon slimme marketing. Als ik dat ding al voor 118 euro uit china kan halen, kan aldi dat voor minder. Geef ze 10 euro per toestel voor het rebranden (stickertje en een beetje romknutselen), 10 euro voor shipping en ander geneuzel, dan houden ze nog zeker 70 euro winst per toestel over. Daar moeten ze dan her en der nog wel een toestel voor omruilen, maar goed, volgens mij is dit wel goede business voor de aldi hoor...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Mistraller schreef op zondag 15 december 2013 @ 01:03:
[...]

Nou, te lezen aan alle wolfgang uitval, is ook hier de QC gewoon bij de klant neergelegd hoor. Alleen kan je bij de aldi wat makkelijker retouren.
Ik had de amoi n828 al eens eerder als aldi variant in mijn handen gehad. Die heb ik toen teruggebracht en op basis van die ervaring in china de amoi n828 besteld. Toestel is niet alleen hetzelfde, ook de ROM verschilt nauwelijks. En ook de gps is even goed als de wolfgang variant.

Het is gewoon slimme marketing. Als ik dat ding al voor 118 euro uit china kan halen, kan aldi dat voor minder. Geef ze 10 euro per toestel voor het rebranden (stickertje en een beetje romknutselen), 10 euro voor shipping en ander geneuzel, dan houden ze nog zeker 70 euro winst per toestel over. Daar moeten ze dan her en der nog wel een toestel voor omruilen, maar goed, volgens mij is dit wel goede business voor de aldi hoor...
exact mijn mening, maar dit gebeurd bij alle grotere merken naar mijn mening ook. mij maak je niet wijs dat Samsung/HTC/Sony/eender welk groot merk hun toestelletjes zo prijzig zijn om te ontwikkelen,
er zijn genoeg rebranders die het voor een lagere prijs doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robin-sips2 schreef op zondag 15 december 2013 @ 02:12:
[...]

exact mijn mening, maar dit gebeurd bij alle grotere merken naar mijn mening ook. mij maak je niet wijs dat Samsung/HTC/Sony/eender welk groot merk hun toestelletjes zo prijzig zijn om te ontwikkelen,
er zijn genoeg rebranders die het voor een lagere prijs doen ;)
Klopt, maar samsung/htc/sony zijn grote bedrijven die veel meer kosten maken dan alleen het produceren van telefoons. Vooral in marketing gaat al snel veel geld zitten...
Indirect leidt dit wel weer tot meer verkopen en productsbekendheid, maar de prijs van een toestel kan niet zo laag liggen als dat van een chinese opstart.
Daarnaast ontwikkelen ze bijvoorbeeld hun eigen soc en software waar allerlei R&D kosten zijn verbonden.
Kosten die een chinese opstart of een 'rebrander' als wolfgang vrijwel niet maakt.
Dus er is weldegelijk een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:47:
Eerste betaling bedroeg €48,32/$67,46 en tweede betaling €17, 43/$23,70 maakt €65,75/$91,14 totaal voor het kloontje. Zo te zien dus iig Engelse taal, Playstore aan boord, WDCMA dus 3g en Android 4.2.2. :)
Twee weken later en ik was niet thuis terwijl de postbode het kloontje probeerde te bezorgen :( Morgenmiddag dus maar ophalen zonder bijbetaling :*) en zien wat ik nu echt gekregen heb :P Eerste quest: checken of er wel een MTK6589 in zit, enig idee welke app hier echt betrouwbaar voor is? Gewoon Antutu tabje met de specs checken? Mocht dat kloontje niet tegenvallen dan gaat het nog lastig kiezen worden. Bedoel, die Sharp rebrand is twee keer zo duur, terwijl je wel dualsim en laatste Android versie moet missen. En 2GB is leuk, zal de boel soepeler laten lopen maar zo veeleisend ben ik eigenlijk niet.

Best wel first-world-problem, kiezen tussen een €65 en €130 toestel terwijl je voor beide bedragen weinig noemenswaardigs haalt in NL :+ Gaat mij meer om dat een Chinaphone leuk speelgoed is wat zo maar kapot kan zijn en dan haal ik liever voor €130 twee kloontjes (een als reserve als de eerste stuk gaat) dan die Sharp rebrand (want als die stuk gaat moet ik weer wennen aan mijn ZTE Blade die best oud begint aan te voelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
bumble_bee schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:57:
Heeft iemand ooit een chinaphone gezien met een echt oled / amoled scherm?

Heb laatst de GT99 gehaald met die tmart actie, zodat ik lekker kan modden en kloten met mijn GS4.. Als er iets ff niet werkt met de GS4 dat ik het niet meteen hoef te fixen maar naar de GT99 kan switchen desnoods. De GT99 bevalt echt goed, maar ik vind amoled veel te mooi om te laten liggen! Heb er zelfs de 300 eu meerprijs voor over, maar liever niet natuurlijk ;)
Daar zijn er genoeg van!
4,7" HD amoled, quad-core, voor $176
http://www.pandawill.com/...-130mp-camera-p80260.html
Thmz159 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:30:

Zou de MT6582 eigenlijk even goed zijn als de MT6589(T)? Antutu van 16000-17000 komt overeen met de MT6589T...
Antutu zegt zoveel, het is een van de meest onbetrouwbare benchmark-methodes en helaas worden zulke methodes toch op tweakers.net erbij gehaald. Kijk maar naar de enorme verschillen soms in tientallen procenten van dezelfde smartphone met langere tussenpozen tussen de benchmarks.

Gebruik dan liever diverse verschillende benchmarks zoals epic citadel met kleine afwijkingen tussen de benchmarks.

De hardware van de mtk 6582 is toch een stuk slechter dan die van de mtk 6589T:
1,3 GHZ vs dezelfde kernen op 1,5 GHZ
De mali 400 gpu scoort op dezelfde resolutie als de mtk 6589T slechter in diverse andere gpu-benchmarks.

Pandawill.com heeft een leuke aanbieding voor degene die te laat waren om een mtk 6589t smartphone aan te schaffen http://www.pandawill.com/...roid-42-black-p75740.html

[ Voor 42% gewijzigd door Willian40 op 15-12-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

user_tweakers schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:12:
[...]

Toevallig de W450 al binnen? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb hem binnen. Ik zal in de loop van de week mijn ervaringen posten.

Er staat geen google play op. Hoe kan ik deze het makkelijkste erop zetten?
En waarmee kan ik het beste chinese apps zoeken die er op staan en eraf halen (of bevriezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:36:
[...]
Er staat geen google play op. Hoe kan ik deze het makkelijkste erop zetten?
En waarmee kan ik het beste chinese apps zoeken die er op staan en eraf halen (of bevriezen)
Geen w450 maar even raden:
-googple play: google apps Vanuit recovery flashen. http://www.teamandroid.com/gapps/
Root erop zetten via generieke root tool, [google=mtk8582 root]
Met apps2sd kun je ook system apps eraf gooien, of freezen. (als je root hebt...)

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 15-12-2013 17:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

leuk_he schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:46:
[...]

Geen w450 maar even raden:
-googple play: google apps Vanuit recovery flashen. http://www.teamandroid.com/gapps/
Root erop zetten via generieke root tool, [google=mtk8582 root]
Met apps2sd kun je ook system apps eraf gooien, of freezen.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Laatst online: 10-01 14:06
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:49:
Amaai ... de Pantech Vega Iron op aliexpress.com voor prijzen tussen 630,- en 800,- EUR, terwijl hij in HK bij een retailer voor 375,- EUR te koop is :s

http://www.price.com.hk/product.php?p=154007

Misschien eens zien of er daar ergens online te bestellen valt :)
Kijk maar eens op merimobiels.com
Daar staat ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Mijn W450 heeft dus een MTK6582 erin zitten. Ik heb hem geroot, maar wil ook nog een andere recovery erop zetten. Er is alleen niet echt veel over te vinden. Alleen deze duitse site:
http://chinamobiles.org/t...r-mt-k-65xx-handys.33248/
Hoewel ik redelijk goed duits kan vind ik deze pagina zeer irritant om te lezen en niet echt handig om te volgen.

Verder zag ik ook dit topic op XDA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1825722
Doorverwezen door:
http://www.needrom.com/mobile/carlivcwm-touch-recovery/

En tot slot ook nog deze handleiding:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2379412
Maar hierin worden er veel meer stappen genomen

Mijn vraag is dus. Wat moet ik nu precies doen? Is het niet gewoon MobileUncle installeren en de recovery image flashen?
En een backup maken? Dat moet via DriodTools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Bij pandawill.com voor slechts 70 euro een mtk 6589 smartphone, het enige echte nadeel is de accu van 1600 mA.
http://www.pandawill.com/...roid-42-black-p75740.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Willian40 schreef op maandag 16 december 2013 @ 07:19:
Bij pandawill.com voor slechts 70 euro een mtk 6589 smartphone, het enige echte nadeel is de accu van 1600 mA.
http://www.pandawill.com/...roid-42-black-p75740.html
Of je link klopt niet of je informatie is gewoon volledig verkeerd. :)

Bedoel je niet onderstaande voor 79€?
http://www.pandawill.com/...-screen-black-p83698.html

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 16-12-2013 08:17 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Vandaag bij Merimobiles de Xiaomi Hongmi Red Rice WCDMA variant voor slechts 186$
http://www.merimobiles.co...rice-wcdma_p/meri9833.htm

Vul bij het uitchecken de coupon code M17 in.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Thmz159 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:30:
[...]

Alleen weer jammer dat ie zo groot is. 147mm is heel lang voor een 5" en met 72 mm breedte kan je nu ook niet van kleine bezels spreken. Maar ach, het is in de goede richting :P

De iNew V3 vond ik dan als dunne phone wel interessanter, tot ik de belachelijk kleine batterij zag :'( Eén millimeter dikker en er had een 2500mAh accu in gekunnen.

En niet alleen die batterij.. hij is ook veels te lang voor een telefoon met on-screen knoppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Huawei gaat dezelfde soc gebruiken als de W450.. Ben benieuwd wat het toestel gaat kosten:
http://nl.hardware.info/n...honor-3c-smartphone-klaar

Ik dacht alleen dat de SoC maximaal een 8MP camera kon hebben, terwijl de Huawei 13,1MP is.
Als het nieuwsbericht klopt, zouden dan roms van de huawei honor 3c te porten zijn naar de W450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:11:
Vandaag bij Merimobiles de Xiaomi Hongmi Red Rice WCDMA variant voor slechts 186$
http://www.merimobiles.co...rice-wcdma_p/meri9833.htm

Vul bij het uitchecken de coupon code M17 in.
Merimobiles kan ik niet aanraden, ze zijn niet erg betrouwbaar...

@hierboven
Roms porten kan theoretisch gezien wel.
Maad die EMOtion UI ( :+ ) van Huawei is niet al te best, en die krijg je er dan gratis bij. Dus of je dat wilt is een tweede.

De mt6582 ondersteunt overigens standaard 13MP.
Bij de W450 heeft men daar waarschijnlijk niet voor gekozen om de kosten te drukken.
En meer megapixels staat niet garant voor betere foto's.
Dus porten met als reden de camera is zo goed als nutteloos, als het uberhaupt al werkt...

nieuws: Huawei presenteert eerste telefoon met twee actieve 3g-simkaarten

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 16-12-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
user_tweakers schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:04:
Huawei gaat dezelfde soc gebruiken als de W450.. Ben benieuwd wat het toestel gaat kosten:
http://nl.hardware.info/n...honor-3c-smartphone-klaar

Ik dacht alleen dat de SoC maximaal een 8MP camera kon hebben, terwijl de Huawei 13,1MP is.
Als het nieuwsbericht klopt, zouden dan roms van de huawei honor 3c te porten zijn naar de W450?
Niet alleen de Honor 3C, ook een geheel nieuw toestel: nieuws: Huawei presenteert eerste telefoon met twee actieve 3g-simkaarten

Edit; Argh te laat. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Quad schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:15:
[...]

Of je link klopt niet of je informatie is gewoon volledig verkeerd. :)

Bedoel je niet onderstaande voor 79€?
http://www.pandawill.com/...-screen-black-p83698.html
Sorry, ik gaf de link van de smartphone in het bericht daarvoor . Maar i.ig. bedoel ik dan de aanbieding (happy hour) van pandawill.com
http://www.pandawill.com/happy-hour/
Een koopje, die accu is helaas ook naar de prijs, maar met wat customisen krijg je al een betere accu-duur, i.ig. beter dan de zooi die je standaard voor die prijs krijgt!

EDIT: Qua uiterlijk vindt ik de huawei honor 3x een stuk mooier dan mij gepre-orderde Jiake V8, maar de software van Huawei is naar mijn mening zo >>>LELIJK<<< als de pest. Je vindt het mooi of niet, maar een tussenweg is er met EmotionUI niet(Volgens mij heet die software zo :? )

Die topman van Huawei heeft de ppi-discussie weer eens aangewakkerd, door erover te beginnen dat die 20% lagere performance van Full-HD het niet waard is. Gaan we weer :9

De prijs van $280 van de huawei honor 3X mag met een emmer zout genomen worden, voor die prijs komt die absoluut niet in een online chinese webshop (voor Europese consumenten) terecht. Net zoals bij xiaomi, zte en dergelijke grote merken (xiaomi mi3, $322 daar zie je hem niet voor, zte u988s $308 ook een mythe), ga maar uit van een prijs van $320-350 en dat is het mij niet waard, doe mij dan maar een Jiake V8 van $250.

[ Voor 56% gewijzigd door Willian40 op 16-12-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
Kort vraagje, als je een kloon telefoon hebt, bv een SGS4 kloon. Ben je dan illegaal bezig?
(er vanuit gaande dat deze een 1:1 kloon is die niet van echt is te onderscheiden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Tdvr schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:48:
Kort vraagje, als je een kloon telefoon hebt, bv een SGS4 kloon. Ben je dan illegaal bezig?
(er vanuit gaande dat deze een 1:1 kloon is die niet van echt is te onderscheiden..)
Ja en strafbaar (als in je kan boete, waarschuwing krijgen).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Ja maar als je er Samsung afkrabt al bijna niet meer ;)
dutchgio schreef op zondag 15 december 2013 @ 09:19:
[...]
Klopt, maar samsung/htc/sony zijn grote bedrijven die veel meer kosten maken dan alleen het produceren van telefoons. Vooral in marketing gaat al snel veel geld zitten...
Indirect leidt dit wel weer tot meer verkopen en productsbekendheid, maar de prijs van een toestel kan niet zo laag liggen als dat van een chinese opstart.
Daarnaast ontwikkelen ze bijvoorbeeld hun eigen soc en software waar allerlei R&D kosten zijn verbonden.
Kosten die een chinese opstart of een 'rebrander' als wolfgang vrijwel niet maakt.
Dus er is weldegelijk een verschil.
Ik denk dat je het helemaal correct hebt.
Heb recent een nieuwe klant met (bescheiden) R&D afdeling en ik kan je verzekeren dat hier al zeer snel een heel groot budget aan op gaat. Niet alleen aan de gewone taken maar eens je vrij veel van een bepaald board koopt krijg jij ook het "recht" om betatester te spelen. Zo zijn er enkele dagen aan manuren verspild omdat een nieuwe revisie van een stokoud board een bug bleek te hebben waarvan de producent nog niet wist.
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
theo98 schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:40:
[...]

Kijk maar eens op merimobiels.com
Daar staat ie
Bij Merimobiles toen mijn A840S besteld, zijn gewoon 2ehands toestellen. Wel hele nette. Daarom laatst de gok genomen met een A850S bij DHGate. Toch wederom een gebruikt toestel maar ook weer heel netjes. Met een Qualcomm 600 en 2gb intern laat ie de meeste chinese toestellen achter zich (antutu bijna 21000). En 4G natuurlijk :). Verder niks dan lof over deze A850S; GPS perfect, mooi scherm en zeer netjes afgewerkt. Wel een beperking met SMS van 80bytes met de fabrieksrom, alleen in het Engels en als ik de telefoon behoorlijk schuin houd en ik heb een spierwit vlak, zie ik 2 kleine vlekjes in het scherm. Je moet echt heel goed kijken en ik heb er verder echt absoluut geen last van maar heel veel Pantech toestellen met Sharp display's hebben wel iets. Daarom worden de toestellen ook voor een, in mijn ogen, nette prijs aangeboden. Maar het blijft iets van een risico met zich meebrengen. Voor mij geen ander merk dan Pantech :). De Iron is ook heel mooi maar de batterij lijkt me een beetje klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:41:
Mijn W450 heeft dus een MTK6582 erin zitten. Ik heb hem geroot, maar wil ook nog een andere recovery erop zetten. Er is alleen niet echt veel over te vinden. Alleen deze duitse site:
http://chinamobiles.org/t...r-mt-k-65xx-handys.33248/
Hoewel ik redelijk goed duits kan vind ik deze pagina zeer irritant om te lezen en niet echt handig om te volgen.

Verder zag ik ook dit topic op XDA
Doorverwezen door:

En tot slot ook nog deze handleiding:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2379412
Maar hierin worden er veel meer stappen genomen

Mijn vraag is dus. Wat moet ik nu precies doen? Is het niet gewoon MobileUncle installeren en de recovery image flashen?
En een backup maken? Dat moet via DriodTools?
Hoe is bij jou het touchscreen? Op youtube staan nu volgens mij al 4 video's van een w450 met falend scherm. :(

[ Voor 3% gewijzigd door user_tweakers op 16-12-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49

[afbeelding]
Specs:
  • MTK6582 1.3GHz
  • 1GB RAM
  • 4GB ROM
  • 5" 1280*720
  • WiFi B/G/N
  • BT 4.0
  • 2500mAh accu
  • Android 4.3
  • 147*71*6.9mm
Dat oeverloze gelul van die Chinezen ook: perfecte combinatie van kunst en industrie.. Ding ziet eruit als een 200 in een dozijn model. Niets, maar dan ook niets speciaals aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:36
Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn xperia s.
De xiaomi hongmi leek me wel een mooie telefoon voor niet al te veel geld (± €150,-). Is het verschil tussen de hongmi en xperia s goed merkbaar? en is er misschien een beter alternatief voor rond de €150,- ? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59
Mijn vriendin heeft de xperia s met miui rom erop (sinds een week) en de Hongmi is qua gebruikersgevoel duidelijk sneller.
De camera van de xperia is duidelijk beter. Als ik de diverse GPS discussies mag geloven, is de Hongmi 1 van de weinige Mediatek toestellen waarbij de GPS naar behoren werkt.

Wat zijn verder de eisen van de opvolger voor de xperia s?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marhalm schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:22:
[...]

Dat oeverloze gelul van die Chinezen ook: perfecte combinatie van kunst en industrie.. Ding ziet eruit als een 200 in een dozijn model. Niets, maar dan ook niets speciaals aan :P
Hoezo niet speciaal:
- android 4.3 en mediatek
- 5 inch en toch 720p :+
- BT4.0 :9~
- 2500mah waarvan je niet zeker weet of het echt 2500mah is |:(
- kleurtjes _/-\o_

Maarja de 'missers' :+ :
- android 4.4 kitkat
- 5 inch 1080p
- Wifi AC
- 3000mah

Gekkigheid, hij is inderdaad vrij basic. Maar leuke marketing met 'dit is de eerste mediatek 4.3 android smartphone!'

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 16-12-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
enkele dagen/weken wachten dan lopen de unieke modelletjes wel binnen, in elk geval goed dat Mediatek blijft doorgaan met ontwikkelen.
Zijn er hier mensen die wat zicht hebben op het aantal gebruikers van Ios vs Android VS windows phones?
Van wat ik van enkele collega's hoor lijkt windows het goed te doen met hun nieuwe mobiele OS?

Er zijn er bij die zelfs beweren dat android met de tijd gaat verdwijnen, en de markt enkel tussen IOS en Windows gaat verdeelt worden (wat ikzelf moeilijk kan geloven, maar ik ben ook een android/google fanboy)

Apps maken enzo heb ik geen kaas van gegeten, heb het al moeilijk genoeg voor een eigen rom samen te stellen..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldva
@Kiswum bedankt voor je reactie, hier zijn mijn eisen:

-Minimaal 32gb intern geheugen of uit te breiden naar 32gb d.m.v. SD-kaart.
-720p scherm of hoger
-Quad core processor
-Gps niet zo belangrijk
-3g moet werken in Nederland
-Scherm tussen de 4,3 en 5 inch
-Batterij 2300mah of meer

Mijn budget is €220,-

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robin-sips2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:43:
enkele dagen/weken wachten dan lopen de unieke modelletjes wel binnen, in elk geval goed dat Mediatek blijft doorgaan met ontwikkelen.
Zijn er hier mensen die wat zicht hebben op het aantal gebruikers van Ios vs Android VS windows phones?
Van wat ik van enkele collega's hoor lijkt windows het goed te doen met hun nieuwe mobiele OS?

Er zijn er bij die zelfs beweren dat android met de tijd gaat verdwijnen, en de markt enkel tussen IOS en Windows gaat verdeelt worden (wat ikzelf moeilijk kan geloven, maar ik ben ook een android/google fanboy)

Apps maken enzo heb ik geen kaas van gegeten, heb het al moeilijk genoeg voor een eigen rom samen te stellen..... :D
Hier is het sowieso allemaal Android.
Android is een open platform, en zo goed als gratis om als fabrikant te gebruiken.
Voor google apps(playstore etc.) betaal je wel, maar dat is nog steeds erg goedkoop.
Mooie is dat je alles naar wens aan kunt passen, met onbeperkte mogelijkheden.

iOS is dichtgetimmerd en alleen voorbestemd en afgestemd op apple hardware zelf.
Het werkt wel allemaal zoals het hoort, zonder al te veel poespas.

Windows phone is de 'lachende derde', en combineert gedeeltes van beide systemen. Ik had er geen ervaring mee totdat een huisgenoot 2 weken een windows phone toestel kocht; de budget Nokia Lumia 520.
Maar over het algemeen blijft men wel wat achter.
Zo is het ecosysteem wat beperkt qua apps, en zie ik dit ook niet erg snel groeien.
De prioriteit voor het maken van apps is nu vooral iOS > Android > WP, al gaan iOS en android tegenwoordig vaak gelijk op en wordt WP vergeten of 'komt later beschikbaar.'
Whatsapp, facebook, twitter, nu.nl, buienradar etc. zijn beschikbaar, maar daarna heb je het ook wel gezien in de Store. Standaard smartphone apps en niet meer dan dat.
Als je niet meer nodig hebt is het prima, maar ik vind het wel wat achterhaald. Gevalletje Blackberry, daar heb je ook niet veel aan dan standaard smartphone functionaliteit.

Huidige set-up is denk ik:
42.5% apple
42,5% android
10 % WP
5% overig

Maar bij chinaphones die wij importeren gaat dit niet op, daar is 95 % Android en 5% overig als in: Aliyun, color os, etc. Wat stiekem ook Android is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
ronaldva schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:56:

-720p scherm of hoger
-Quad core processor
-Gps niet zo belangrijk

Mijn budget is €220,-

Alvast bedankt.
Perfecte samenstelling voor een telefoon die je zo vaak ziet bij de webshops.. Zoek even rond en je vindt een telefoon die voldoet aan je eisen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
ronaldva schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:56:

-720p scherm of hoger
-Quad core processor
-Gps niet zo belangrijk

Mijn budget is €220,-

Alvast bedankt.
GT99 komt in de buurt, en met jou budget koop je er bijna twee voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
user_tweakers schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:18:
[...]

GT99 komt in de buurt, en met jou budget koop je er bijna twee voor.
Jiayu G4/G5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldva
Bedankt voor de suggesties! Ik ga me er maar eens verder in verdiepen.

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldva op 16-12-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:11:
Windows phone is de 'lachende derde', en combineert gedeeltes van beide systemen. Ik had er geen ervaring mee totdat een huisgenoot 2 weken een windows phone toestel kocht; de budget Nokia Lumia 520.
Maar over het algemeen blijft men wel wat achter.
Zo is het ecosysteem wat beperkt qua apps, en zie ik dit ook niet erg snel groeien.
De prioriteit voor het maken van apps is nu vooral iOS > Android > WP, al gaan iOS en android tegenwoordig vaak gelijk op en wordt WP vergeten of 'komt later beschikbaar.'
Whatsapp, facebook, twitter, nu.nl, buienradar etc. zijn beschikbaar, maar daarna heb je het ook wel gezien in de Store. Standaard smartphone apps en niet meer dan dat.
Als je niet meer nodig hebt is het prima, maar ik vind het wel wat achterhaald. Gevalletje Blackberry, daar heb je ook niet veel aan dan standaard smartphone functionaliteit.
Dat klopt grotendeels. Ik ben weer van WP afgestapt vanwege het gebrek aan goede apps. Veel zijn niet eens beschikbaar...
Het user interface vond ik wél fantastisch (al kun je er weinig aan tweaken) dus wat dat betreft wel jammer. Ook een prima performance omdat Microsoft alleen toestellen toelaat die volgens hen geschikt zijn. (En het schijnt licht te draaien..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

user_tweakers schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:35:
[...]

Hoe is bij jou het touchscreen? Op youtube staan nu volgens mij al 4 video's van een w450 met falend scherm. :(
Ik lig al een aantal dagen ziek op bed dus nog niet echt uitgebreid getest. Maar tot nu toe geen gebreken gemerkt. Het is denk ik ook een IPS scherm maar dat moet ik nog uitzoeken.

Als iemand wat meer info weet over het flashen van een recovery voor de W450, dan hoor ik dat graag. Dan doe ik dat zo snel mogelijk zodra ik weer fatsoenlijk uit bed kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hyp Hyper schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:30:
[...]

Dat klopt grotendeels. Ik ben weer van WP afgestapt vanwege het gebrek aan goede apps. Veel zijn niet eens beschikbaar...
Het user interface vond ik wél fantastisch (al kun je er weinig aan tweaken) dus wat dat betreft wel jammer. Ook een prima performance omdat Microsoft alleen toestellen toelaat die volgens hen geschikt zijn. (En het schijnt licht te draaien..)
Klopt, viel mij ook op dat het ondanks dat het een entry-level budget-smartphone is, toch allemaal zo goed als vloeiend verloopt.
De interface is opsich prima, erg eenvoudig. Je kunt de tiles wel zelf instellen maar daar blijft het ook bij.
Ze schrijven inderdaad minimale specificaties voor om WP te mogen gebruiken, wat ervoor zorgt dat je geen ondermaatse hardware terugvindt in je telefoon.
Als men het ecosysteem meer een boost zou geven door het aantrekkelijk te maken om apps ook voor WP te ontwikkelen, en zelf hardware uit te brengen met samenwerking van het recent aangekochte Nokia zoals Google ook zelf toestellen uitbrengt in de Nexus reeks, en hier geen winst op maakt al dan niet deze met verlies verkoopt.
Als WP een grotere speler zou zijn zou ik het wel overwegen, als ze er in China ook telefoons voor ontwikkelen, en het app-aanbod (bijna) even groot is als iOS en Android. :9~
Net heeft potentie, maar ze zijn er nog lang niet.

@mark
De guide om via MTKDroidtools op je PC een recovery te maken is waarschijnlijk het meest succesvol, maar je kunt ook wachten totdat een andere genie dat doet om enig risico te vermijden, want je hebt vooralsnog geen backup als het niet werkt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

dutchgio schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:06:
@mark
De guide om via MTKDroidtools op je PC een recovery te maken is waarschijnlijk het meest succesvol, maar je kunt ook wachten totdat een andere genie dat doet om enig risico te vermijden, want je hebt vooralsnog geen backup als het niet werkt.. ;)
Wat zijn de risico's als ik doe wat hier staat:
Dus via mobileuncle. Met de recovery image die anderaan gelinkt staat.
Want in dit XDA topic zie ik geen image file staan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Ik zie door de smartphones het smartphones-bos niet meer. Kunnen jullie mij a.u.b. een advies geven?

Ik heb momenteel een samsung galaxy s3. Niet mijn eerste keus, die was vervreemd door een vermoedelijk oost Europeaan. Enfin ik wil een nieuwe betaalbare smartphone. Mijn budget zit rond de 200,- euro, waar een paar tientjes meer best prima is, mits de specs daardoor flink beter zijn.

Is het voor veel minder ook al mogelijk, dan is dat mooi mee genomen. Al zou ik dan graag de totaal prijs willen weten, dus ook de douane kosten en de verzendkosten; wat kost het nu precies?

Wat ik graag zou willen:

1. Zo snel mogelijke processor, minimaal 1.2ghz quad.
2. Batterij die zo lang mogelijk mee gaat voor de prijs mogelijk, graag ook ervaringen (gaat de batterij wel echt zo lang mee als de specs aangeven?)
3. Ram minimaal 1 het liefst 2 gb
4. Degelijke camera die bij weinig licht toch nog mooie prentjes schiet.
5. Degelijke GPS ondersteuning
6. Dual sim
7. Uitbreiding geheugen mogelijk

Eerst heb ik gezocht naar de normale budget merken, waar ik voor rond de 200,- bij de Motorola moto G uitkwam, de Huawai Ascend G700 en de Aldi Wolfgang telefoons. Toen kwam ik de Chinese budget telefoons tegen.... Ik heb nu ong. 20 tabbladen open met de 1 na de andere prachtige specs voor een habbekrats. Als ik op Tweakers zelf kijk dan wordt de Xiaomi Mi-Two S 32GB aangeraden, echter is dit toch net boven mijn budget (of kennen jullie een goedkope shop?)

Dus waar ik zelf op uit ben gekomen was de Jiayu G4, de iocean X7 Elite en de Xiaomi Hongmi als potentiële kanshebbers. Ik vind het niet erg om wat te moeten sleutelen met de roms e.d. om het goed te krijgen, mits het wel te doen is.

Alvast namens mij en mijn portemonnee; Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Michiel36 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:45:
Ik zie door de smartphones het smartphones-bos niet meer. Kunnen jullie mij a.u.b. een advies geven?

Ik heb momenteel een samsung galaxy s3. Niet mijn eerste keus, die was vervreemd door een vermoedelijk oost Europeaan. Enfin ik wil een nieuwe betaalbare smartphone. Mijn budget zit rond de 200,- euro, waar een paar tientjes meer best prima is, mits de specs daardoor flink beter zijn.

Is het voor veel minder ook al mogelijk, dan is dat mooi mee genomen. Al zou ik dan graag de totaal prijs willen weten, dus ook de douane kosten en de verzendkosten; wat kost het nu precies?

Wat ik graag zou willen:

2. Batterij die zo lang mogelijk mee gaat voor de prijs mogelijk, graag ook ervaringen (gaat de batterij wel echt zo lang mee als de specs aangeven?)
6. Dual sim

Eerst heb ik gezocht naar de normale budget merken, waar ik voor rond de 200,- bij de Motorola moto G uitkwam, de Huawai Ascend G700 en de Aldi Wolfgang telefoons. Toen kwam ik de Chinese budget telefoons tegen.... Ik heb nu ong. 20 tabbladen open met de 1 na de andere prachtige specs voor een habbekrats. Als ik op Tweakers zelf kijk dan wordt de Xiaomi Mi-Two S 32GB aangeraden, echter is dit toch net boven mijn budget (of kennen jullie een goedkope shop?)

Dus waar ik zelf op uit ben gekomen was de Jiayu G4, de iocean X7 Elite en de Xiaomi Hongmi als potentiële kanshebbers. Ik vind het niet erg om wat te moeten sleutelen met de roms e.d. om het goed te krijgen, mits het wel te doen is.

Mi2S is geen dual SIM telefoon en de opslag is niet uitbreidbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Lenovo P780 een optie?
€175,- bij pandawill.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 16:14
De Jiayu G4 komt denk ik een eind in de buurt.

Het is wel een Mediatek Quad-Core, niet zo snel als bijvoorbeeld een Exynos of Snapdragon quad-core. Maar in de praktijk gewoon snel genoeg.

De G4 is ook de koning qua batterijduur.

Misschien ook net iets boven je budget. De Advanced versie (snellere processor en meer RAM) kost ongeveer 320 euro op JiayuNederland.nl

Ongeveer 250 dollar op internetshops. Dan moet je wel weer rekening houden met douane kosten en import kosten. Die kun je hier mooi berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:58:
[...]

Wat zijn de risico's als ik doe wat hier staat:
Dus via mobileuncle. Met de recovery image die anderaan gelinkt staat.
Want in dit XDA topic zie ik geen image file staan:
Die zou het inderdaad wel moeten doen, gewoon proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22-09 12:47
Michiel36 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:45:

Wat ik graag zou willen:

6. Dual sim

Ik denk dat je dan misschien wel het beste een Motorola Moto G kan kopen.
De prijs is scherp, je hebt een a merk telefoon, goede ondersteuning (ook de community groeit gestaag, het ding is gewoon heel populair) en je krijgt iig officieel Android 4.4 KitKat.
Batterij schijnt ook goed te zijn.

Natuurlijk zijn er Chinaphones die goedkoper zijn met vergelijkbare specs, maar dan beknibbel je wel op bouwkwaliteit, schermkwaliteit, (potentieel) gedoe met GPS...

Ik ben wel van de Chinaphones, gewoon leuk om te zien wat er allemaal gemaakt wordt, maar de Moto G is toch eigenlijk wel idioot goed voor 200€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

Koppensneller

winterrrrrr

Maar die heeft helaas (nog) geen dualsim. Er gaan geruchten dat er wel een variant komt voor 2 sims, maar da's nog onbevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Smobbo schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:00:
[...]

Ik denk dat je dan misschien wel het beste een Motorola Moto G kan kopen.
De prijs is scherp, je hebt een a merk telefoon, goede ondersteuning (ook de community groeit gestaag, het ding is gewoon heel populair) en je krijgt iig officieel Android 4.4 KitKat.
Batterij schijnt ook goed te zijn.

Natuurlijk zijn er Chinaphones die goedkoper zijn met vergelijkbare specs, maar dan beknibbel je wel op bouwkwaliteit, schermkwaliteit, (potentieel) gedoe met GPS...

Ik ben wel van de Chinaphones, gewoon leuk om te zien wat er allemaal gemaakt wordt, maar de Moto G is toch eigenlijk wel idioot goed voor 200€...
De Chinaphones doen qua schermkwaliteit, en vaak ook qua bouwkwaliteit, helemaal niks onder voor een MotoG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Koppensneller schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:04:
Maar die heeft helaas (nog) geen dualsim. Er gaan geruchten dat er wel een variant komt voor 2 sims, maar da's nog onbevestigd.
In dat geval zul je een Moto G moeten importeren uit Brazilie (goede reden om toch naar het WK te gaan) of India (gokje, in elk geval uit het verre oosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Momus schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:07:
[...]

De Chinaphones doen qua schermkwaliteit, en vaak ook qua bouwkwaliteit, helemaal niks onder voor een MotoG.
Ik ben het met je eens als je in dezelfde prijsklasse gaat kijken. Maar eigenlijk is dat niet eerlijk, en moet je dan een klasse lager gaan kijken in de Chinphone-range, ter compensatie voor het feit dat je inlevert op aftersales en het risico op douanekosten.

En dan heb je echt een heel ander verhaal. Als je dat meerekent kom je in China in een categorie telefoons uit die wel degelijk minder zijn in afwerking en die veelal gebruik maken van schermen (en andere hardware) die in de ogen van de A-merken buiten de specificaties vallen (lees: afgekeurd zijn).

Als je een toestel zoekt met de (exacte) specs van een MotoG, dan is er echt geen enkele reden meer om in China te gaan shoppen. Wil je dualsim, een 1080p scherm of een krachtigere processor, dan verandert dat natuurlijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoppa! schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:13:
[...]

Ik ben het met je eens als je in dezelfde prijsklasse gaat kijken. Maar eigenlijk is dat niet eerlijk, en moet je dan een klasse lager gaan kijken in de Chinphone-range, ter compensatie voor het feit dat je inlevert op aftersales en het risico op douanekosten.

En dan heb je echt een heel ander verhaal. Als je dat meerekent kom je in China in een categorie telefoons uit die wel degelijk minder zijn in afwerking en die veelal gebruik maken van schermen (en andere hardware) die in de ogen van de A-merken buiten de specificaties vallen (lees: afgekeurd zijn).

Als je een toestel zoekt met de (exacte) specs van een MotoG, dan is er echt geen enkele reden meer om in China te gaan shoppen. Wil je dualsim, een 1080p scherm of een krachtigere processor, dan verandert dat natuurlijk weer.
Jij denkt dat een Hongmi dik onder doet voor een Moto G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Momus schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:15:
[...]
Die doet ook in prijs niet veel onder voor de Moto G toch (als je BTW en verzendkosten mee neemt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Momus schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:15:
[...]

Waar zeg ik dat hij dat zou moeten doen? Qua kosten en specs liggen ze vrijwel gelijk (als je BTW en inklaring meerekent). Qua specs ontlopen ze elkaar niet veel, maar in bouwkwaliteit wint de Moto het absoluut. Tel daar nog garantie bij op en een betere out-of-0the-box Android-ervaring en ik blijf bij mijn punt dat er geen enkele reden is om in China te shoppen in deze prijsklasse/spec-klasse.

Edit: nou ja, één reden en dat is de enorme kik dat je met iets rondloopt dat niet iedereen heeft.....En de bevrediging van een zekere verslaving die ik ook heb.

Maar rationeel gezien is de Moto G gewoon de slimmere keuze.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoppa! op 17-12-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Hoppa! schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:27:
[...]

Waar zeg ik dat hij dat zou moeten doen? Qua kosten en specs liggen ze vrijwel gelijk (als je BTW en inklaring meerekent). Qua specs ontlopen ze elkaar niet veel, maar in bouwkwaliteit wint de Moto het absoluut. Tel daar nog garantie bij op en een betere out-of-0the-box Android-ervaring en ik blijf bij mijn punt dat er geen enkele reden is om in China te shoppen in deze prijsklasse/spec-klasse.

Edit: nou ja, één reden en dat is de enorme kik dat je met iets rondloopt dat niet iedereen heeft.....En de bevrediging van een zekere verslaving die ik ook heb.

Volledig mee akkoord, maar er is enkele zaken dat ongeloofelijk veel mensen hier altijd uit het oog verliezen met A-merken, ten eerste heb je 2 jaar garantie, maar hoe degelijk is die garantie? Je kan er geluk mee hebben, maar ik hoor van meer en meer mensen dat A merken er nogal snel vanaf komen met te zeggen dat het gebruikersschade is. (zelf 2X meegemaakt) dan nog het feit dat je niet mag rooten, dan heb je geen garantie meer, terwijl ze dit in china allemaal niet zo nauw nemen (lenovo was stock rooted bv)
Komt er nog bij dat ze bij een goede webshop al sneller toegeven en u een ander toestel toesturen ipv te beginnen herstellen etc.

Een chineesje kan je meer met spelen naar mijn mening, als je zelf custom roms maakt kan je niet echt veel verkeerd doen bij de MTK varianten, ik heb geen enkele kapot gekregen (softwarematig dan) je kan ze met flash tools 9/10 terug in orde krijgen.

Bouwkwaliteit zou ik het ook niet zo nauw mee nemen, motorola is goed en beter, maar als je hem tegen de grond laat vallen is ie net zo goed stuk als een hongmi, doe er een cover rond van 2 dollar en je komt al een stuk verder.

Mensen vergelijken te snel met de goedkope chinese merken, koop van een degelijk chinees merk en je kan net zo goed kwaliteit hebben MET dualsim, MET roottoegang, en Met goede garantie als je van een goede webshop koopt.

maar dat is mijn mening ;)

Voor 200 euro weet ik aardig wat toestellen die het goed genoeg zouden doen (en nu zwijg ik over gps apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoppa! schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:27:
[...]

De Hongmi is gewoon een paar tientjes goedkoper, ook met bijkomende kosten.
Bovendien heb je dan wel dual SIM, wel de mogelijkheid tot een SD-kaartje en een besturingssysteem wat enorm goed onderhouden wordt.
Waarom de bouwkwaliteit van de Moto G absoluut beter zou zijn weet ik niet. Dat is ook maar een gok van je, aangezien de bouwkwaliteit van Moto G in de reviews niet als geweldig wordt omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Even korte heads-up vwb mijn Hongmi-kloontje..

-Nederlandse taal aan boord :)
-Playstore aan boord en toegang tot alle NLse populaire apps
-Android 4.2.2
-qHD resolutie (beetje jammer, maar als nog een upgrade van wvga :+)
-Mediatek MTK6589 of MTK6582 (een van beide, geen idee precies).., Antutu/MobileUncle zegt MTK6589
-GPU daarentegen geven beide aan: Mali 400, das toch degene die pas met MTK6582 gekomen is? :?
- Scherm heeft bij kans nog slechtere kijkhoeken dan de Xperia Z :X
- Fabrieks af aan geroot met een Chinese equavilent ala Supersu/Superuser maar Titanium Backup pro kan er iig niks mee aanvangen
- Crappy ik-papegaai-miui-skin-na maar dat valt aan te passen door willekeurig welke launcher
- 2000mAh accu, maar er was een tweede bijgeleverd als ook een micro-usb-stick, powerbank, cheap flipcovertje met eigen klep van Telsda ingebouwd :? En een zooi screenprotectors waarvan er al een op het scherm zat

Ben nu aan het kijken hoe ik hem wel echt kan rooten zodat ik Titanium backup kan gebruiken. Camera is en blijft crappy kwaliteit (iPhoney kwaliteit) gelijk aan mijn Blade, scherm is dus crappy wat er in zit. Maar verder tja: wat haal je nou hier in huis voor €65? Dan mag je niet al te hoge eisen stellen aan de specs. En dan krijg je toch echt meer bang for buck met dit Hongmi-kloontje, al moet je garantie opgeven. Ik heb tot dusver met geen enkel mobieltje (van ouwe gouwe Nokia 3310 tot featurephones van SE tot mijn Blade als smartphone) ooit maar garantieperikelen meegemaakt. En dat is voor mij nou net de reden graag <=100 euro te shoppen in China. Gaat ie een keertje stuk? Ach, een nieuw exemplaar is zo besteld als je op garantie pas een beroep kunt doen met retourzending van €25 en met gemak 8 weken verder bent (2 weken heen zenden, 4 weken reparatie en 2 weken retour)
Pagina: 1 ... 96 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.