Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
Joosie200 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:20:
Even korte heads-up vwb mijn Hongmi-kloontje..

-Nederlandse taal aan boord :)
-Playstore aan boord en toegang tot alle NLse populaire apps
-Android 4.2.2
-qHD resolutie (beetje jammer, maar als nog een upgrade van wvga :+)
-Mediatek MTK6589 of MTK6582 (een van beide, geen idee precies).., Antutu/MobileUncle zegt MTK6589
-GPU daarentegen geven beide aan: Mali 400, das toch degene die pas met MTK6582 gekomen is? :?
- Scherm heeft bij kans nog slechtere kijkhoeken dan de Xperia Z :X
- Fabrieks af aan geroot met een Chinese equavilent ala Supersu/Superuser maar Titanium Backup pro kan er iig niks mee aanvangen
- Crappy ik-papegaai-miui-skin-na maar dat valt aan te passen door willekeurig welke launcher
- 2000mAh accu, maar er was een tweede bijgeleverd als ook een micro-usb-stick, powerbank, cheap flipcovertje met eigen klep van Telsda ingebouwd :? En een zooi screenprotectors waarvan er al een op het scherm zat

Ben nu aan het kijken hoe ik hem wel echt kan rooten zodat ik Titanium backup kan gebruiken. Camera is en blijft crappy kwaliteit (iPhoney kwaliteit) gelijk aan mijn Blade, scherm is dus crappy wat er in zit. Maar verder tja: wat haal je nou hier in huis voor €65? Dan mag je niet al te hoge eisen stellen aan de specs. En dan krijg je toch echt meer bang for buck met dit Hongmi-kloontje, al moet je garantie opgeven. Ik heb tot dusver met geen enkel mobieltje (van ouwe gouwe Nokia 3310 tot featurephones van SE tot mijn Blade als smartphone) ooit maar garantieperikelen meegemaakt. En dat is voor mij nou net de reden graag <=100 euro te shoppen in China. Gaat ie een keertje stuk? Ach, een nieuw exemplaar is zo besteld als je op garantie pas een beroep kunt doen met retourzending van €25 en met gemak 8 weken verder bent (2 weken heen zenden, 4 weken reparatie en 2 weken retour)
Zit waarschijnlijk de MTK6572 in, vriend heeft hem vandaag binnen gekregen, hij haalt zon 11000 punten wat ong gelijk is met de MTK6572. Hij is er verder wel heel tevreden over, krijg hem morgen te zien. maar zelfs met een MTK6572 is die 60 dollar echt niet veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vroeg mij ook al af wat zoiets in Antutu zou gaan scoren, want op basis daarvan kun je wel nagaan om welke soc het gaat.
Het is natuurlijk wel een kleine tegenvaller dat het uiteindelijk de oude dualcore is, en niet de quadcore.
Een betere, maar ook iets duurdere zou dan de W450 zijn, die sinds een kwartier geleden ook zijn eigen topic heeft:
[W450] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:14:
Het is natuurlijk wel een kleine tegenvaller dat het uiteindelijk de oude dualcore is, en niet de quadcore.
Dat is het dus wel :) Staat gewoon 4x1,209Ghz in Antutu en MTKMobileUncle.

CPU Identifier geeft trouwens wel meteen quadcore MTK6572 aan :) (met het zinnetje 'CPU: MTK6589 and GPU: Mali400 don't match, probably MTK6572)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:18:
[...]

CPU Identifier geeft trouwens wel meteen quadcore MTK6572 aan :) (met het zinnetje 'CPU: MTK6589 and GPU: Mali400 don't match, probably MTK6572)
Dat is het dus niet |:(
Ze hebben gesjoemeld met de specs en zoals CPU Identifier al aangeeft: de combinatie van GPU en CPU klopt niet.

Draai eens een volledige antutu test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:38:
[...]

Dat is het dus niet |:(
Ze hebben gesjoemeld met de specs en zoals CPU Identifier al aangeeft: de combinatie van GPU en CPU klopt niet.

Draai eens een volledige antutu test.
Joosie200 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:18:
[...]

Nog beter dan een antutu-test imo is CPU-Z, stuur daar een screen van. Google Play: CPU-Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willian40 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:09:
[...]

[...]

Nog beter dan een antutu-test imo is CPU-Z, stuur daar een screen van. Google Play: CPU-Z
Die fake specs komen in CPU-Z ook terug; de 2 neppe cores zijn dan alleen gewoon nooit actief.
Maar het feit dat er al mee gesjoemeld is zegt al wel genoeg lijkt me..

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 17-12-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
de Thl iron man lijkt me wel een mooi powerhouse, als je kijkt naar de antutu scores die opduiken mag je er een SGS4 naast leggen qua specs? 26k+ is toch wel netjes als je het mij vraagt, prijzen zijn ook niet gek hoog precies voor pre ordering?

dat is wel degelijk een stevige concurentie aan het worden met onze europese toestelletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Bedankt allemaal voor de suggesties. De Motorola moto G wordt het niet, de camera is niet goed genoeg. De Lenovo is een leuke optie, maar geen hele snelle processor. Ik zit nu te twijfelen tussen deze drie opties:

1. Tweedehands nexus 4
2. JIAYU G4 Advanced via Pandawill
3. JIAKE V8 via Pandawill. Iemand ervaring met deze? De octa core klinkt te mooi om waar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Michiel36 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:56:
Bedankt allemaal voor de suggesties. De Motorola moto G wordt het niet, de camera is niet goed genoeg. De Lenovo is een leuke optie, maar geen hele snelle processor. Ik zit nu te twijfelen tussen deze drie opties:

1. Tweedehands nexus 4
3. JIAKE V8 via Pandawill. Iemand ervaring met deze? De octa core klinkt te mooi om waar te zijn?
Als de camera belangrijk is, is de nexus 4 ook geen optie.
Wat scheelt er aan de Hongmi?

Bovendien heeft de Nexus 4 geen dual sim en geen uitbreidbaar geheugen. En als je een camera wil die bij weinig licht, goede foto's wil, zou ik een camera kopen die niet in je telefoon zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Momus op 17-12-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robin-sips2 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:53:
de Thl iron man lijkt me wel een mooi powerhouse, als je kijkt naar de antutu scores die opduiken mag je er een SGS4 naast leggen qua specs? 26k+ is toch wel netjes als je het mij vraagt, prijzen zijn ook niet gek hoog precies voor pre ordering?

dat is wel degelijk een stevige concurentie aan het worden met onze europese toestelletjes?
Dat is als alle cores op full power actief zijn, dus 8 x 1.8 of 2.0 Ghz.
In de praktijksituaties zijn er slechts 2 a 3, hooguit 4 actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator

1. Tweedehands nexus 4
Als je maar 1 sim nodig hebt zou ik voor de nexus gaan, ga je volgens mij geen spijt van krijgen, google ondersteuning, hopen custom roms van te vinden als je er zou willen aan tweaken. Jiayu heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee qua bouwkwaliteit, maar dit is gebaseerd op 1 gsm (scherm kwam los van behuizing, en slechte gps strip die ik zelf hersteld heb)
Jiake ken ik niet,
Als je geen games speelt of geen zware apps draait kom je met een simpele mt6589 wel toe denk ik, de turbo variant heeft niet superveel extra power in huis, het verschilt iets van een 1000 punten in antutu dacht ik (maar kan hier verkeerd in zijn, dus neem me niet op men woord)
Een goede rom kan evenveel verschil maken in snelheid.

Ik heb zelf een Lenovo S750 (lage schermresolutie is het enige nadeel naar mijn mening van die gsm) bouwkwaliteit is degelijker als een Samung, steviger en niet superglad dus een goede grip.
Stock rooted en haal scores van om en bij 14k op stockrom in antutu, geen turbo variant, maar dat is ook niet nodig op die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
Momus schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:01:
[...]

Als de camera belangrijk is, is de nexus 4 ook geen optie.
Wat scheelt er aan de Hongmi?

Bovendien heeft de Nexus 4 geen dual sim en geen uitbreidbaar geheugen. En als je een camera wil die bij weinig licht, goede foto's wil, zou ik een camera kopen die niet in je telefoon zit.
De Hongmi is ook een goede optie en goed geprijsd, maar voor ong. 50 euro meer heb ik mijn eerder genoemde opties, die qua specs beter zijn?

Camera hoeft geen high end sensor te zijn, ik zei ook degelijk, dat je in ieder geval in de avond uren nog wat over houdt op de foto's.
robin-sips2 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:04:
[...]

Als je maar 1 sim nodig hebt zou ik voor de nexus gaan, ga je volgens mij geen spijt van krijgen, google ondersteuning, hopen custom roms van te vinden als je er zou willen aan tweaken. Jiayu heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee qua bouwkwaliteit, maar dit is gebaseerd op 1 gsm (scherm kwam los van behuizing, en slechte gps strip die ik zelf hersteld heb)
Jiake ken ik niet,
Als je geen games speelt of geen zware apps draait kom je met een simpele mt6589 wel toe denk ik, de turbo variant heeft niet superveel extra power in huis, het verschilt iets van een 1000 punten in antutu dacht ik (maar kan hier verkeerd in zijn, dus neem me niet op men woord)
Een goede rom kan evenveel verschil maken in snelheid.

Ik heb zelf een Lenovo S750 (lage schermresolutie is het enige nadeel naar mijn mening van die gsm) bouwkwaliteit is degelijker als een Samung, steviger en niet superglad dus een goede grip.
Stock rooted en haal scores van om en bij 14k op stockrom in antutu, geen turbo variant, maar dat is ook niet nodig op die resolutie.
Dankjewel, dat is wel ernstig dat het scherm los kwam. Waarom heb je hem niet terug gestuurd? Ik speel geen games, maar heb een gruwelijke hekel aan lange laadtijden. Al denk ik dat ik bij elke andere telefoon een wereld van verschil ga ervaren tegenover mijn huidige 1ghz dual core met NovaThor U8500 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:29
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Of door de telefoons het netwerk, wat je wilt ;-)

Ik ben op zoek naar een nieuwe dual-sim telefoon voor circa 200 euro.
Ik ben vooral de volgende telefoons aan het overwegen:
Xioami Hongmi (Red Rice) (circa 160 euro)
Jiayu G4 (Advanced versie met 2GB ram) (circa 200 euro)
Jiayu G5 (lijkt erg veel op de G4) (circa 200 euro)

Het (luxe)probleem is dat er zoveel chinese telefoons zijn die veel op elkaar lijken. Iemand die mij kan overtuigen van het een of ander? Ik heb momenteel een Acer Liquid Gallant Duo (oktober 2012 gekocht voor 212 euro). Deze is aan vervanging toe vanwege tig barsten in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
idd, zo enzo is wat googlen naar ervaringen, doe ik ook altijd, mediatek staan niet bekend om hun fantastische gps (hoewel mijne goed genoeg is voor te navigeren met de wagen, doe dit dagelijks dus geen problemen mee), zijn ze best snel op hun 6589 socket, zolang je wegblijft bij de M variant.
ze zijn naar mijn ervaring ook zuiniger met de batterij dan qualcomm tegenhangers (heb zelf een FAEA F1 gehad)

Zolang je van bekendere chinese merken koopt en een goede webshop kan er weinig verkeerd gaan. Ik koop altijd van Mixeshop, maar er zijn genoeg andere opties die evengoed zijn denk ik.

Merken zoals Lenovo,Xiaomi, Zopo enzovoorts hebben al wet wat naam, blijf weg bij zon fabrikanten als heitung enzovoorts, dit zijn meestal rebranders die meer aandacht besteden aan clones te maken dan aan degelijk materiaal.
(hoewel deze goed genoeg zijn voor mensen die bv van een samsung galaxy gio ofzo komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks tegen een galaxy gio hé :9 :'(
Zelfs dan moef je geen S4 clone a la Feiteng kopen.. 8)7
Net als die G5; 'daar wil je niet dood mee gevonden worden' :+

Blijven de G4 en Hongmi over, waar ik voor de Hongmi zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
Onno ! schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:46:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Of door de telefoons het netwerk, wat je wilt ;-)

Ik ben op zoek naar een nieuwe dual-sim telefoon voor circa 200 euro.
Ik ben vooral de volgende telefoons aan het overwegen:
Xioami Hongmi (Red Rice) (circa 160 euro)
Jiayu G4 (Advanced versie met 2GB ram) (circa 200 euro)
Jiayu G5 (lijkt erg veel op de G4) (circa 200 euro)

Het (luxe)probleem is dat er zoveel chinese telefoons zijn die veel op elkaar lijken. Iemand die mij kan overtuigen van het een of ander? Ik heb momenteel een Acer Liquid Gallant Duo (oktober 2012 gekocht voor 212 euro). Deze is aan vervanging toe vanwege tig barsten in het scherm.
Lees eens wat reacties terug, volgens mij zijn we broers.

OT: http://www.pandawill.com/...-130mp-camera-p81274.html

De nieuwe Jiayu G5 lijkt op iPhone, jammer dat de specs van de G4 Advanced toch nog beter zijn. Ik kom er vanavond niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:29
Michiel36 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:53:
[...]
Lees eens wat reacties terug, volgens mij zijn we broers.

OT: http://www.pandawill.com/...-130mp-camera-p81274.html

De nieuwe Jiayu G5 lijkt op iPhone, jammer dat de specs van de G4 Advanced toch nog beter zijn. Ik kom er vanavond niet meer uit.
Lijkt erop dat we hetzelfde zoeken inderdaad :)
Een vriend van me woont/werkt in China en is over een week in NL voor kerst enzo. Ik heb hem gevraagd of hij een Hongmi mee kon nemen voor een leuke prijs. Dat is hem helaas niet gelukt, dus nu wordt het zelf wat zoeken en bestellen. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan dat ik na een uur rondneuzen op GoT en Google er minstens 20 tabbladen openstaan. Het lijkt gewoon allemaal zo erg op elkaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Kijk eens naar de software in plaats van alleen de specs.

YouTube: MrMiui O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Michiel36 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:36:
[...]

De Hongmi is ook een goede optie en goed geprijsd, maar voor ong. 50 euro meer heb ik mijn eerder genoemde opties, die qua specs beter zijn?

Camera hoeft geen high end sensor te zijn, ik zei ook degelijk, dat je in ieder geval in de avond uren nog wat over houdt op de foto's.

[...]

Dankjewel, dat is wel ernstig dat het scherm los kwam. Waarom heb je hem niet terug gestuurd? Ik speel geen games, maar heb een gruwelijke hekel aan lange laadtijden. Al denk ik dat ik bij elke andere telefoon een wereld van verschil ga ervaren tegenover mijn huidige 1ghz dual core met NovaThor U8500 chipset.
Qua specs niet per se beter. Of in ieder geval, anders gepositioneerd. Een HD scherm icm met de mt6589t zou soepeler moeten zijn dan fhd.
Wat mij betreft het grootste voordeel is het merk. Xiaomi is A–kwaliteit. Die andere 2 die je noemt niet. Oh ja, de MIUI software is ook een groot plus punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Momus schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:15:
[...]

Qua specs niet per se beter. Of in ieder geval, anders gepositioneerd. Een HD scherm icm met de mt6589t zou soepeler moeten zijn dan fhd.
Wat mij betreft het grootste voordeel is het merk. Xiaomi is A–kwaliteit. Die andere 2 die je noemt niet. Oh ja, de MIUI software is ook een groot plus punt.
inderdaad, MIUI is volledig aan te passen naar eigen smaak, ongeloofelijk veel thema's voor, goede support van het miui team (elke samsung fanaat wil ofwel miui ofwel een aosp/cyanogen rom)

ik zou voor de hongmi gaan maar kijk echt goed dat je de 3g/wcdma versie neemt, niet de cdma, anders heb je geen 3g hier in europa

Is sterk geprijst, best goede specs, en mooie eigen vormgeving, geen namaakclone etc.

btw, geen steken naar de Gio hoor, heb er zelf eentje gehad, men pa gebruikt deze nu met volle teugen :D
zelf de grootste flaters geslagen, voordat ik chinese phones ontdekt had, galaxy gio galaxy ace galaxy s, galaxy S2 kheb ze allemaal gehad, meet veel spijt in het hart ;) (zoveel geld kwijt aan een merknaam in mijn ogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
http://www.mixeshop.com/x...ge-smart-phone_p2224.html

- Betrouwbaar merk (dus bouwkwaliteit ok?)
- 204 euro kaal
- Dual core snapdragon 1.7ghz
- MIUI V5

http://www.mixeshop.com/x...ge-smart-phone_p2225.html

- 244 euro kaal + 23.70 euro voor de 32gb/13mp variant
- Quad core snapdragon 1.7ghz
- MIUI V5
- 2gb RAM

Alleen ga ik met de laatst genoemde dan wel in het 300,- euro straatje zitten, waar ik nog niks van de reguliere telefoons van heb bekeken, al zullen die specs nog steeds erg goed zijn voor 300,-. Dat MIUI V5 is niet gewoon op elke Android te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 14:00
Ik heb reeds 2 china phones gekocht bij etotalk (2 X Lenovo A820). Voor de Nederlandse taal diende ik de etotalk rom door hen te laten instaleren. Bij bv pandawill of andere shops zie ik wel dat de Nederlandse taal ondersteunt wordt, maar hier is geen sprake van enige andere rom voor Nederlandse taal.
Iemand die hier info over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 08:55
Michiel36 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:00:
......
Dat MIUI V5 is niet gewoon op elke Android te installeren?
Op "de meeste" telefoons is MIUI wel te draaien, al zitten er dan vaak nog wat oneffenheden in.

Een goede manier om zeker te weten dat het werkt is om tussen dit lijstje te kijken:
http://xiaomi.eu/community/threads/3-12-13.23044/

Kijk anders eens op het XDA forum van je huidige telefoon, vaak is daar wel een miui rom te vinden. Dan kun je de interface zelf eerst een beetje uitproberen voordat je besluit een xiaomi te kopen.

Let er trouwens wel op dat het scherm van deze telefoons ''vrij klein'' is. Al is dit voor veel mensen juist een pluspunt :+
MrMorePhun schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:20:
Ik heb reeds 2 china phones gekocht bij etotalk (2 X Lenovo A820). Voor de Nederlandse taal diende ik de etotalk rom door hen te laten instaleren. Bij bv pandawill of andere shops zie ik wel dat de Nederlandse taal ondersteunt wordt, maar hier is geen sprake van enige andere rom voor Nederlandse taal.
Iemand die hier info over heeft?
Probeer zo snel eerst eens morelocale2 te installeren. Dat wil nog wel eens helpen om de niet geskide onderdelen in het Nederlands te krijgen.

Mocht dat niet lukken kun je nog altijd naar een custom rom gaan kijken (al dan niet met behulp van een medetweaker). Zelf heb ik geen ervaring met de A820, maar er staan er op needrom.com genoeg...

[ Voor 34% gewijzigd door svenvv2 op 18-12-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
iemand al vordering die de ZOPO ZP998 besteld hebben bij de eerste lichting van 5000 stuks?
De 30 dagen na die actie zijn bijna om, daarmee even de vraag

zopo benelux zou hem verkopen aan 379 euro
http://www.zopobenelux.nl/zp998-17ghz.html#.UrDnbWTuJ9E

Maar blijkbaar legt zopo zelf de prijs maar overmorgen vast of zo, dus de 299$ zal het nooit worden :(

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:41
Ik had zelf ook een Zopo 998 besteld tijdens de pre sale nr246.
Maar ik heb deze toch maar gecanceld het lijkt er steeds meer op dat Zopo wat problemen heeft met de MTK soc die ze willen uitleveren .
Nu ze mischien toch een andere MTK soc willen gaan gebruiken .
En om nu 300 $ te gaan betalen voor iets wat er nog helemaal niet is vond ik maar niets :/

En wat nog vervelender is dat Zopo niks aan zijn klanten verteld .
Ik ben blij dat ik nog een refund heb gekregen .
tim007 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 01:09:
iemand al vordering die de ZOPO ZP998 besteld hebben bij de eerste lichting van 5000 stuks?

Maar blijkbaar legt zopo zelf de prijs maar overmorgen vast of zo, dus de 299$ zal het nooit worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Michiel36 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:00:
http://www.mixeshop.com/x...ge-smart-phone_p2224.html

- 204 euro kaal
- Dual core snapdragon 1.7ghz
- MIUI V5

http://www.mixeshop.com/x...ge-smart-phone_p2225.html

- 244 euro kaal + 23.70 euro voor de 32gb/13mp variant
- Quad core snapdragon 1.7ghz
- MIUI V5
- 2gb RAM

Alleen ga ik met de laatst genoemde dan wel in het 300,- euro straatje zitten, waar ik nog niks van de reguliere telefoons van heb bekeken, al zullen die specs nog steeds erg goed zijn voor 300,-. Dat MIUI V5 is niet gewoon op elke Android te installeren?
Beiden geen Dual Sim en beiden geen SD-kaart mogelijkheid he?!
De M2S heb ik zelf, die is fantastisch. Maar ik snap nog steeds niet, als je toch geen hardcore gamer bent, waarom je niet voor de Hongmi zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
svenvv2 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:23:
Let er trouwens wel op dat het scherm van deze telefoons ''vrij klein'' is. Al is dit voor veel mensen juist een pluspunt :+
Niet iedereen wil met drie kwart tablet in z'n broekzak rondlopen denk ik.
Zelf heb ik lang geroepen dat ik alles van 4" en groter te groot vond, maar heb nu 4,5" besteld..dus het is wel een glijdende schaal gebleken voor iig mij. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online

1. Tweedehands nexus 4
Ik heb wel goede ervaring met Jiake zelf, van die octa-core kan je verwachten dat die grofweg qua cpu 2-3x sneller en op gpu-gebied wel 4-5 x sneller(Hou je van intensieve games is de mtk 6592 octa een must), de mtk 6589 zal voor de ''standaard'' gebruiker wel voldoen, maar de Jiake V8 is qua power meer toekomst-proof dan bovengenoemde, als je de Jiake V8 niks vindt, kan je beter wachten op de opvolger van de Jiayu G4 advanced, die komt hoogstwaarschijnlijk binnen circa 2-3 maanden uit (Hoewel die waarschijnlijk Jiayu kennende, een prijs krijgt van minimaal $320 is $70 meer.)

Er verschijnen de laatste tijd steeds meer (video) reviews van de Jiake V8 op internet, dat spreekt me vermoeden uit, dat binnenkort mijn leverings-status van de Jiake V8 gewijzigd wordt :9 .
Volgens pandawill, is er véél vraag naar en zijn ze nu de 1e pre-orders aan het afwerken, ik heb hem de 23e (van oktober) besteld, dus hopelijk veranderd dit jaar nog, de status van mijn Jiake V8.

[ Voor 15% gewijzigd door Willian40 op 18-12-2013 09:09 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
diquan2001 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 01:35:
Ik had zelf ook een Zopo 998 besteld tijdens de pre sale nr246.
Maar ik heb deze toch maar gecanceld het lijkt er steeds meer op dat Zopo wat problemen heeft met de MTK soc die ze willen uitleveren .
Nu ze mischien toch een andere MTK soc willen gaan gebruiken .
En om nu 300 $ te gaan betalen voor iets wat er nog helemaal niet is vond ik maar niets :/

En wat nog vervelender is dat Zopo niks aan zijn klanten verteld .
Ik ben blij dat ik nog een refund heb gekregen .

[...]
Over welke problemen heb je het??
Ik heb nr 80. Het enigste wat ik tot nu toe heb gelezen over andere MTK soc, is dat ze andere telefoons (zp990) ook willen uitrusten met die octacore. Dat lijkt me niet iets wat je gaat doen als je problemen hebt met die soc.

Persoonlijk heb ik er ook wel spijt van dat ik zo rap op de kar heb gesprongen, de THL T100 is imo veel mooier.

[ Voor 10% gewijzigd door Chindi op 18-12-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik heb hier even een stukje gekopieerd van de Zopo Forum .
Lees anders even het Zopo forum door .
Er gaan een paar uit hun dak 8)7

http://zopomobile.cn/foru...278d44a43257de3840bc81f11

just to add my two cents: The guys from Zopo don't know much more than you. One of the reasons is that MTK announces their chips very fast right now...
According to the information found on gizbeat.com ( gizbeat.com/2710/super-breaking-mt6590-mt6595-4g-lte-to-be-released-in-january ,thanks Damian) there are new chips in the pipeline for January 2014. The one called MTK 6595 will have 4G build in, so I think (this is just my personal assumption - IMHO) the MTK 6592 won't have 4G. Fortunately the pin layout seems to be identical, so Zopo just has to change the chip and the phone works the way you'd like to have it. Again IMHO: Zopo does not really know what Mediatec is going to deliver...
Chindi schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:14:
[...]
Over welke problemen heb je het??
Ik heb nr 80. Het enigste wat ik tot nu toe heb gelezen over andere MTK soc, is dat ze andere telefoons (zp990) ook willen uitrusten met die octacore. Dat lijkt me niet iets wat je gaat doen als je problemen hebt met die soc.

Persoonlijk heb ik er ook wel spijt van dat ik zo rap op de kar heb gesprongen, de THL T100 is imo veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
Tja, ze kunnen toch de mensen een mail sturen met de vraag of ze een maand of 2 willen wachten op de 4G enabled soc of hun 3G phone 'nu' willen. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om een maand extra te wachten indien ik daarvoor een 4G telefoon krijg.
Maar ze moeten het natuurlijk wel mededelen aan hun klanten.

Ten tweede: als het probleem eigenlijk bij Mediatek ligt, zal iedere phone met die chipset toch moeten achteruit worden geschoven.

[ Voor 23% gewijzigd door Chindi op 18-12-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou ik zag wel dat THL wel zijn MTK6592 T100 heeft uitgebracht .
Deze is vanaf gisteren in china te koop dus hebben zij geen probleem ermee.

Het is gewoon jammer dat Zopo niets zegt aan zijn klanten .
Ik ben zelf moderator bij de Zopo forum maar heb dat opgegeven omdat ik ook geen antwoorden kreeg van de Zopo officials .

Zelfs het berichtje waar ik opzeg om moderator te zijn hebben ze niet geantwoord . :?

En ja voor ieder persoonlijk natuurlijk maar ik had echt geen zin om nu een maand of 2 weer te wachten.
Ik hou mij voorlopig bezig met de 3 andere (niet china) toestellen die op dit moment onderweg zijn naar mij . ;)
Chindi schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:31:
Tja, ze kunnen toch de mensen een mail sturen met de vraag of ze een maand of 2 willen wachten op de 4G enabled soc of hun 3G phone 'nu' willen. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om een maand extra te wachten indien ik daarvoor een 4G telefoon krijg.
Maar ze moeten het natuurlijk wel mededelen aan hun klanten.

Ten tweede: als het probleem eigenlijk bij Mediatek ligt, zal iedere phone met die chipset toch moeten achteruit worden geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs van 299 dollar was een pre order actie, waarbij altijd de transport en de btw nog bijkomt als het naar Nederland komt.

knip, de rest valt onder spam
tim007 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 01:09:

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 18-12-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Op basis van je naam en reactie kan ik vermoeden dat je hier reclame maakt :? Hiervoor is de report knop :)
Ik vindt 379 euro een afzettersprijs (Mijn mening), $330 is ongeveer 240 euro op de officiele site, doe 21% btw erbij en het is een te hoge prijs.

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 18-12-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
Je verkoopspraatje is prima, maar kun jij die geruchten ontkrachten of niet?

Je site staat ook vol met google translate fouten. Beetje professionalisme lijkt me net zo handig als je officiele distributeur bent. Voorbeeldje:
Doordat deze proccesor 8 kernen bezit is de rekenkracht dus snelheid sensationeel.

[ Voor 52% gewijzigd door 13art op 18-12-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
ZOPO Benelux is ook maar sinds vandaag geregistreerd, voor hetzelfde geld zit er iemand anders die niets met zopo te maken heeft achter het account...

Maar inderdaad, als het zopo official mensen zijn dan moeten zij antwoorden kunnen geven betreffende de soc en 4G enz...

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Ze mogen tevens het account aanpassen als zijnde "bedrijfdsaccount", zoals hier het geval is.

[ Voor 15% gewijzigd door Kiswum op 18-12-2013 11:42 . Reden: link aangepast ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan wel zijn, maar net zoals tweakers niet mogen adverteren voor hun V&A moeten bedrijven ook niet als tweaker adverteren naar hun bedrijfssite, want dit is puut een salespraatje en totaal niet informatief maar gericht op eigen winstoogmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:26
En nu graag weer on topic ipv over een bedrijf te praten... Er is netjes een Topic Report over gemaakt en bij deze afgehandeld :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Ik zoek een goedkoop 5 a 6 inch smartphone zonder sim of 3G en hopelijk kan iemand mij hier helpen. (@mods als dit niet mag, mijn excuses)

Voor mijn oma heb ik een goedkope 8 inch tablet gekocht en ze vindt het te zwaar en te groot om me 1 hand te bedienen. Mijn oude 4 inch telefoon is net te klein voor haar.

Daarom zoek ik een 5 a 6 inch tablet of smartphone zonder sim mogelijkheden. Maar helaas kan ik niets vinden. Wensen zijn een scherm met een redelijke kijkboek, een resolutie van 960x540 of 1280x720 is voldoende. 1GB ram, 4GB rom en dual-core is voldoende en max 200g met Wifi en Android 4.1 of hoger. Budget is 100 euro.

Wat ik tot nu toe heb gevonden
  • Feiteng H9001
  • Tengda T94
  • Star Butterfly S6
Heeft iemand nog suggesties of tips?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Lisadr: Waarom mag er geen sim mogelijkheid in zitten?
Als je het niet gebruikt, is prima, maar het bied denk ik alleen maar voordelen.
1. Het is waarschijnlijk makkelijker te vinden.
2. Het valt dan onder een telefoon/phablet ipv een mediaspeler/mini-tablet (waarschijnlijk is de grens 7").
3. Je kunt eventueel gebruik maken van Whatsapp zonder een simkaart erin te hebben (is alleen nodig tijdens het activeren).
4. De kans is groter dat het ook nog goedkoper is, doordat het geen nicheproduct is.

Als ik er 1 voor je zie, dan laat ik het weten. Ik heb hier nog nooit naar gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Kiswum schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:08:
@Lisadr: Waarom mag er geen sim mogelijkheid in zitten?
Als je het niet gebruikt, is prima, maar het bied denk ik alleen maar voordelen.
1. Het is waarschijnlijk makkelijker te vinden.
2. Het valt dan onder een telefoon/phablet ipv een mediaspeler/mini-tablet (waarschijnlijk is de grens 7").
3. Je kunt eventueel gebruik maken van Whatsapp zonder een simkaart erin te hebben (is alleen nodig tijdens het activeren).
4. De kans is groter dat het ook nog goedkoper is, doordat het geen nicheproduct is.

Als ik er 1 voor je zie, dan laat ik het weten. Ik heb hier nog nooit naar gezocht :)
Bedankt voor je bericht.

Wat ik heb gelezen is dat een sim/3g module telefoons duurder maakt en dat merk ik ook in mijn zoektocht.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Lisadr schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:14:
[...]

Bedankt voor je bericht.

Wat ik heb gelezen is dat een sim/3g module telefoons duurder maakt en dat merk ik ook in mijn zoektocht.
http://www.aliexpress.com...30&needQuery=y&isrefine=y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:14:
[...]

Bedankt voor je bericht.

Zoeken naar een telefoon van 5 a 6 inch zonder sim functionaliteit is juist duur, want dat is exclusief, die vindt je niet veel.
Ik zou gewoon een nexus 7 kopen, desnoods het 1-na-laatste model en geen chinaphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tim,

Als je naar de officiële site van ZOPO Mobile gaat op www.zopomobile.cn en klikt op de Nederlandse vlag, dan kom je terecht bij de officiële ZOPO website van Nederland op www.zopobenelux.nl
Wij hopen u hiermee naar voldoening te hebben beantwoord.
tim007 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:35:
ZOPO Benelux is ook maar sinds vandaag geregistreerd, voor hetzelfde geld zit er iemand anders die niets met zopo te maken heeft achter het account...

Maar inderdaad, als het zopo official mensen zijn dan moeten zij antwoorden kunnen geven betreffende de soc en 4G enz...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
Mooi dat je wat meer uitleg daarover geeft, kun je dat ook doen voor Tim's 2de puntje?
Als je het niet weet of er niet mag over communiceren, wees dan ook zo eerlijk om dit te zeggen.

Communicatie met (potentiële) klanten is iets dat veel bedrijven links laten liggen terwijl dit je klanten aan jou kan binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Chindi schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:55:
Mooi dat je wat meer uitleg daarover geeft, kun je dat ook doen voor Tim's 2de puntje?
Als je het niet weet of er niet mag over communiceren, wees dan ook zo eerlijk om dit te zeggen.

Communicatie met (potentiële) klanten is iets dat veel bedrijven links laten liggen terwijl dit je klanten aan jou kan binden.
Het is dat deze Zopo-account in het feilloos Nederlands typt, anders zou ik bijna denken dat ik te maken heb met de klantenservice van DX.com. Alleen antwoord geven op de vragen die je uitkomen en de rest gewoon negeren.... ;-)

No offense, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:14:
Beste Tim,

Als je naar de officiële site van ZOPO Mobile gaat op www.zopomobile.cn en klikt op de Nederlandse vlag, dan kom je terecht bij de officiële ZOPO website van Nederland op www.zopobenelux.nl
Wij hopen u hiermee naar voldoening te hebben beantwoord.

[...]
voldoening niet denk ik, dat de website gelinkt is wil ik gerust geloven(dat zou ik zelf wel ondervinden mocht ik ernaar toe surfen)

Echter, op de nederlandstalige website staat er praktisch niets van technische info over de ZP998. Waar blijft deze info? frequentiebanden enz...

Mijn 4G vraag blijft ook nog onbeantwoord inderdaad zoals anderen reeds aanhaalden

Wanneer mogen we de eerste reviews door onafhankelijke mensen van de zp998 verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Ik heb net 2 Xiaomi's RedRice besteld.

Duurt wel even voor ze er zijn, maar ik verwacht voor dat geld leuke speeltjes. Al gevonden hoe te rooten.

Zijn er hier mensen die die dingen ook hebben en zo ja, wat voor ervaringen? Custom rom er op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
maartend schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:53:

Duurt wel even voor ze er zijn, maar ik verwacht voor dat geld leuke speeltjes. Al gevonden hoe te rooten.

Zijn er hier mensen die die dingen ook hebben en zo ja, wat voor ervaringen? Custom rom er op gezet?
Miui multilang is meer dan prima. Zit roottoegang in, bovendien wordt die goed onderhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Laatst online: 30-05 15:38
maartend schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:53:

De forum of community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 07:24
8)7 8)7

Dikke vette schaam. Enige verweer is dat ik op de tablet werkte en daar veel minder op mijn scherm zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
diquan2001 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:56:
Nou ik zag wel dat THL wel zijn MTK6592 T100 heeft uitgebracht .
Deze is vanaf gisteren in china te koop dus hebben zij geen probleem ermee.

Het is gewoon jammer dat Zopo niets zegt aan zijn klanten .
Ik ben zelf moderator bij de Zopo forum maar heb dat opgegeven omdat ik ook geen antwoorden kreeg van de Zopo officials .

Zelfs het berichtje waar ik opzeg om moderator te zijn hebben ze niet geantwoord . :?

En ja voor ieder persoonlijk natuurlijk maar ik had echt geen zin om nu een maand of 2 weer te wachten.
Ik hou mij voorlopig bezig met de 3 andere (niet china) toestellen die op dit moment onderweg zijn naar mij . ;)

[...]
Ben niet nieuwsgierig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Laatst online: 08-09 14:00
Mss iemand die op mijn vraag kan antwoorden?

"Ik heb reeds 2 china phones gekocht bij etotalk (2 X Lenovo A820). Voor de Nederlandse taal diende ik de etotalk rom door hen te laten instaleren. Bij bv pandawill of andere shops zie ik wel dat de Nederlandse taal ondersteunt wordt, maar hier is geen sprake van enige andere rom voor Nederlandse taal.
Iemand die hier info over heeft?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hahaha staat gewoon bij mijn handtekening waar ik nog op zit te wachten hoor.
De N5 is net binnen gekomen nu nog die andere 2 ;)
poema schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:44:
[...]

Ben niet nieuwsgierig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dual sim nog niet ontdekt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
De Vivo Xplay 3S is aangekondigd, ontzettend gehyped, het marketing-team heeft samsung met de galaxy s4 ''leaks'' overtroffen, Vivo maakt wel de meeste geruchten waar, maar heeft geen budget-vriendelijke prijs, daar zijn de specificaties ook naar en het kan altijd erger met apple-prijzen. Het design is naar mijn mening bloedmooi, géén origineel uiterlijk maar dat heeft vrijwel geen enkele china-phone. Kijk maar naar thl's, iocean's, jiake's etcetera geen van allen hebben ze een origineel uiterlijk behalve Oppo (als ik me niet vergis) en een paar andere. Ze hebben de bezels dun gehouden en de metalen rand zorgt voor een luxe afwerking.

Specificaties

3 GB ram + 32 GB opslaggeheugen
6'' 2560X1440 IPS scherm
2,3 GHZ Quad-core (Snapdragon 800 MSM 8974AB)
f/1.8 13 mp camera +5 mp
2X stereo speaker + vingerafdruk-scanner, 4g support
3200 mA accu
Vivo's software
http://www.gizchina.com/2...60-x-1440p-display-phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Mijn volgende aankoop ;)
Eerst maar even kijken wat de echte retail prijzen worden .
Ik heb deze Vivo nu al een tijdje in mijn vizier en eindelijk vandaag launched .
Come to me my precious >:)
Willian40 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:01:
De Vivo Xplay 3S is aangekondigd, ontzettend gehyped, het marketing-team heeft samsung met de galaxy s4 ''leaks'' overtroffen, Vivo maakt wel de meeste geruchten waar, maar heeft geen budget-vriendelijke prijs, daar zijn de specificaties ook naar en het kan altijd erger met apple-prijzen. Het design is naar mijn mening bloedmooi, géén origineel uiterlijk maar dat heeft vrijwel geen enkele china-phone. Kijk maar naar thl's, iocean's, jiake's etcetera geen van allen hebben ze een origineel uiterlijk behalve Oppo (als ik me niet vergis) en een paar andere. Ze hebben de bezels dun gehouden en de metalen rand zorgt voor een luxe afwerking.

Specificaties

6'' 2560X1440 IPS scherm
f/1.8 13 mp camera +5 mp
3200 mA accu
Vivo's software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
[b]MrMorePhun schreef woensdag 18 decer 2013 @ 18:28Mss iemand die op mijn vraag kan antwoorden?

"Ik heb reeds 2 china phones gekocht bij etotalk (2 X Lenovo A820). Voor de Nederlandse taal diende ik de etotalk rom door hen te laten instaleren. Bij bv pandawill of andere shops zie ik wel dat de Nederlandse taal ondersteunt wordt, maar hier is geen sprake van enige andere rom voor Nederlandse taal.
Iemand die hier info over heeft?"
Als je even zoekt zal je zien dat er compleet China toestellen zijn, en export uitvoeringen.
Wat het verschil is heb jezelf misschien onbedoeld al aangegeven.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• ocn
  • Laatst online: 10:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Willian40 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:01:

Specificaties

6'' 2560X1440 IPS scherm
f/1.8 13 mp camera +5 mp
3200 mA accu
Vivo's software
580 USD of 421.60 euro valt toch wel mee voor deze specs?

Enige wat ontbreekt is NFC... Komt vermoedelijk door de metalen behuizing..

• ocn
  • Laatst online: 10:44

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

diquan2001 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:10:
Mijn volgende aankoop ;)
Eerst maar even kijken wat de echte retail prijzen worden .
Ik heb deze Vivo nu al een tijdje in mijn vizier en eindelijk vandaag launched .
Come to me my precious >:)

[...]
Ik had 'm ook op het oog. Het formaat vind ik perfect, ik gebruik momenteel een 7" Fonepad met dikke bezels, die past in me zak als ik wil. Een 6" met dunne bezels zou perfect zijn. De telefoon is compleet 'future-proof', op NFC na... Voor mij een dealbreaker, omdat ik graag gebruik zou maken van NFC-oplossingen. Dan maar wachten op de GS5, GN4, One2, of Galaxy F...

[ Voor 4% gewijzigd door ocn op 19-12-2013 00:20 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
barcawinner schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:15:
[...]

Dat is zeker niet duur, temeer daar het een LTE toestel is en het dus überhaupt moeilijk is om de prijs te vergelijken met de concurrentie. Neemt niet weg dat ik het een behoorlijke mep geld vindt om aan China-shopping uit te geven, voor een toestel en telefoonbouwer die zich nog niet echt bewezen hebben qua kwaliteit en aftersales. Ik wil voor € 200,- best een leuk bang-for-the-buck toestelletje bestellen, maar dit is gewoon een andere categorie.

En dat is nog los van het feit dat ik überhaupt geen interesse heb in deze formfactor, alles boven de 5 inch is gewoon onzinnig als telefoon wat mij betreft.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Hoppa! schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:40:
[...]

Dat is zeker niet duur, temeer daar het een LTE toestel is en het dus überhaupt moeilijk is om de prijs te vergelijken met de concurrentie. Neemt niet weg dat ik het een behoorlijke mep geld vindt om aan China-shopping uit te geven, voor een toestel en telefoonbouwer die zich nog niet echt bewezen hebben qua kwaliteit en aftersales. Ik wil voor € 200,- best een leuk bang-for-the-buck toestelletje bestellen, maar dit is gewoon een andere categorie.

En dat is nog los van het feit dat ik überhaupt geen interesse heb in deze formfactor, alles boven de 5 inch is gewoon onzinnig als telefoon wat mij betreft.
Het gaat bij allebei je argumenten om diepe zakken. ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 16:14
barcawinner schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:15:
[...]

Met inklaringskosten, btw, douanekosten en importkosten kom je dan al op een 550+ euro uit, al een stuk minder aantrekkelijk naar mijn mening.

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:44
barcawinner schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:19:
[...]

Ik had 'm ook op het oog. Het formaat vind ik perfect, ik gebruik momenteel een 7" Fonepad met dikke bezels, die past in me zak als ik wil. Een 6" met dunne bezels zou perfect zijn. De telefoon is compleet 'future-proof', op NFC na... Voor mij een dealbreaker, omdat ik graag gebruik zou maken van NFC-oplossingen. Dan maar wachten op de GS5, GN4, One2, of Galaxy F...
Ik heb zelf het broertje van de Vivo 3S namelijk de Vivo XPlay. Deze aangeschaft bij www.liaow.com. Snelle levering en betrouwbaar. Ga ook de 3S weer aanschaffen want de Xplay is mij zeer goed bevallen.

• Kiswum
DGonlag2 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:30:
[...]

Met inklaringskosten, btw, douanekosten en importkosten kom je dan al op een 550+ euro uit, al een stuk minder aantrekkelijk naar mijn mening.
Zal wel meevallen met de hoge kosten, het zal hooguit 40 euro extra kosten aan de deur zijn als het uit China komt.
Als het uit Amerika komt, dan kan het zijn dat de kosten wel hoger liggen, hoe dat komt weet ik niet, maar divere Pebbles hebben 30-40 euro inklaringskosten gehad voor een 125 euro horloge.
Mijn Mi2 was verstuurd (januari 2013) met een waarde van 370 euro en ik mocht iets van 33 euro neerleggen bij DHL.

• Michiel36
Het china avontuur is nog even uitgesteld. Ik heb een LG Optimus G 32gb voor 200e op de kop getikt. Ok, geen dual sim, maar de overige specs en levertijd waren voor mij doorslag gevend.

• Chindi
De eerste ZP998 zouden momenteel worden verscheept. Zelf heb ik nog geen email gekregen of is mijn orderstatus nog niet upgedate, terwijl ik toch order nr 80 heb.

• diquan2001
Xiaomi M3 64GB

Zo eindelijk ook bij Panda te bestellen :)

Voor een zacht prijsje ;)

http://www.pandawill.com/...3050mah-black-p84653.html
Ligt het nou aan mij of is dat heeeeel goedkoop? O+
Banggood heeft de tragere Tegra 4 versie voor ruim 100! Euro meer. :'(
Als ik zoveel te besteden had wist ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
diquan2001 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:52:
Xiaomi M3 32GB

Zo eindelijk ook bij Panda te bestellen :)

Voor een zacht prijsje ;)

http://www.pandawill.com/...3050mah-black-p84653.html
Je bedoeld xiaomi m3 64 GB? (Voor 32 GB zou dat duur zijn ;) ). De 32-GB versie is al helemaal goedkoop, voor slechts 312 euro staat die op pandawill, zelfde specificaties als de nexus 5 maar dan met flink betere accu en lagere prijs (voor de Europeanen).
http://www.pandawill.com/...3050mah-black-p84652.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
http://www.gizchina.com/2...-comes-hasee-ling-ya-e50/

Als die prijs klopt O+ 120€ dus wss 150€ via resellers voor MTK6582, 2GB ram en 16GB rom :o

Ondertussen nog niets gekregen van Zopo, ook op de forums niets meer van gehoord.

[ Voor 19% gewijzigd door Chindi op 20-12-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Willian40 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:21:
[...]

Je bedoeld xiaomi m3 64 GB? (Voor 32 GB zou dat duur zijn ;) ). De 32-GB versie is al helemaal goedkoop, voor slechts 312 euro staat die op pandawill, zelfde specificaties als de nexus 5 maar dan met flink betere accu en lagere prijs (voor de Europeanen).
http://www.pandawill.com/...3050mah-black-p84652.html
Geen 4G en een iets snellere processor. Dus niet dezelfde specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
Ondertussen op Zopo's FB pagina hebben ze gereageerd op mijn vraag wanneer ze worden verscheept: 25 dec dus. Ipv een nieuwe telefoon voor mezelf voor Kerstmis krijg ik dus een trackingcode :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Chindi schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:54:
Ondertussen op Zopo's FB pagina hebben ze gereageerd op mijn vraag wanneer ze worden verscheept: 25 dec dus. Ipv een nieuwe telefoon voor mezelf voor Kerstmis krijg ik dus een trackingcode :|
Klinkt als het standaardrecept bij Chinese nieuwigheid... Ik vraag me af of ze 25 december überhaupt al verscheept gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Momus schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:58:
[...]

Klinkt als het standaardrecept bij Chinese nieuwigheid... Ik vraag me af of ze 25 december überhaupt al verscheept gaan worden...
ik hoop het alvast!

(niet dat ik een besteld heb, maar dan zullen niet veel later de echte gebruikersreviews opduiken om zo te lezen of het de moeite is of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
De reactie op FB en het feit dat sommige op de zopo forums een mail hebben gehad dat hun phone binnenkort wordt verstuurd, doet me wel op het beste hopen.

Ik ben alvast van plan om er een (kleine) review over te maken. Ik zou dan wel moeten weten hoe ik screenshots maak en welke benchmarks ik moet runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een No.1 N3, maar hij wil niet met de router verbinden... Ik krijg de error 'authentication problem'. Ik heb alles al geprobeert, van ww opnieuw invoeren tot de router aan en uit zetten. De beveilinging is een WPA/WPA2 PSK. Is er een manier om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gravitybox heeft een update gehad, en heeft een zogeheten 'gps dalvik fix' :9~

Deze fix moet je zelf aanzetten door te navigeren naar:
generale fixes > fix location issue

Ik heb in het half jaar dat ik iOcean X7 nu heb nog nooit een fix en bruikbare gps satellieten kunnen krijgen, maar vanmiddag even getest tijdens het wachten op de trein en het werkte verdacht goed _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/xcp3dmkl1/image.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 20-12-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:52
Je links doen het niet.

Gebruik ipv dropbox bijvoorbeeld imgur.

Heb Gravitybox 2.7.6 geïnstalleerd maar zie de door jouw genoemde fix er niet tussen staan.

[ Voor 43% gewijzigd door Quad op 20-12-2013 23:17 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste versie is 2.8.2, wordt ook ge-pushed via de xposed download optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djofr
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2023
Weet iemand of de site merimobiles betrouwbaar is want ik ben van plan hier de zte nubia z5 mini te bestellen.
http://www.merimobiles.co...gb-ram-nfc_p/meri7765.htm
Want ik kom overal erg wisselend meningen tegen over deze site,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
ben is benieuwd of de fix iets doet voor al goed werkende gps?
effe updaten en eens zien.

edit, geen verschil hier, dus zal bij lenovo standaard misschien al gedaan geweest zijn?
iemand een idee wat de fix juist aanpast?

[ Voor 42% gewijzigd door Robinator op 21-12-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

robin-sips2 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:47:
ben is benieuwd of de fix iets doet voor al goed werkende gps?
effe updaten en eens zien.

edit, geen verschil hier, dus zal bij lenovo standaard misschien al gedaan geweest zijn?
iemand een idee wat de fix juist aanpast?
Wat werkt er niet goed aan je GPS? Op mijn Lenovo A820 is de GPS gewoon goed te gebruiken en de fix is ook snel. Zonder dat ik iets aangepast heb (ik denk ook niet dat Lenovo dat doet want die verkopen hier geen telefoons, het is wel mogelijk dat de shop het aangepast heeft maar dat weet ik niet, mijn telefoon is ook geroot door de shop zonder dat ik dat speciaal verzocht heb ofzo).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Heb vandaag de ZTE V965 ontvangen, 2 weken geleden besteld voor iets van 50 euro :P

Leuke telefoon voor dat geld, maar ik loop helaas tegen wat problemen aan. Allerlei chinese crap geinstalleerd dat niet te verwijderen is (heb het gedisabled via manage apps). Geen play store :'(

Heb hem wel weten te rooten, supersu erop gezet, clockworkmod, play store geinstalleerd, maar play store is niet te openen. Hij sluit direct weer. Dus nu wil ik een custom erop zetten. Maar die zijn er niet voor dit toestel. Hoe specifiek zijn die ROMs? Kun je gewoon testen of bv cyanogenmod werkt, of brick je dan je GSM? En met clockworkmod kan ik toch een soft brick altijd resetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Marzman schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 01:45:
[...]

Wat werkt er niet goed aan je GPS? Op mijn Lenovo A820 is de GPS gewoon goed te gebruiken en de fix is ook snel. Zonder dat ik iets aangepast heb (ik denk ook niet dat Lenovo dat doet want die verkopen hier geen telefoons, het is wel mogelijk dat de shop het aangepast heeft maar dat weet ik niet, mijn telefoon is ook geroot door de shop zonder dat ik dat speciaal verzocht heb ofzo).
niets hoor, gps doet het gewoon, al standaard, was gewoon benieuwd wat het juist aanpast. kwestie om te weten wat deze fix juist doet.
Lenovo is misschien iets prijziger, maar ik vind het een prachtig toestel (mijn S750 toch :D)
Dat ding is supersterk snel, en kheb er een eigen rom voor gemaakt, samenbouwsel van andere roms, dus ga hem niet online zetten, het is uiteindelijk iemand anders werk wat ik samen tot 1 mooi geheel heb gebouwd ;)

Ik vind dit zo leuk aan chinaphones, je kan alles zelf aanpassen en modden zoveel je zelf wilt, momenteel heb ik er een samenraapsel van Nexus met hier en daar apps van de Zopo ZP980 die ik persoonlijk beter vind dan stock lenovo. Verder alles afgelopen week getest, en nog geen bugs gevonden.
Byte_Me schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 02:42:
Heb vandaag de ZTE V965 ontvangen, 2 weken geleden besteld voor iets van 50 euro :P

Leuke telefoon voor dat geld, maar ik loop helaas tegen wat problemen aan. Allerlei chinese crap geinstalleerd dat niet te verwijderen is (heb het gedisabled via manage apps). Geen play store :'(

Heb hem wel weten te rooten, supersu erop gezet, clockworkmod, play store geinstalleerd, maar play store is niet te openen. Hij sluit direct weer. Dus nu wil ik een custom erop zetten. Maar die zijn er niet voor dit toestel. Hoe specifiek zijn die ROMs? Kun je gewoon testen of bv cyanogenmod werkt, of brick je dan je GSM? En met clockworkmod kan ik toch een soft brick altijd resetten naar fabrieksinstellingen?
Beste is Gapps downloaden voor u versie van jellybean, deze kan je hier vinden, deze flash je dan via een zipje, met bv clockwork recovery (cwm). als deze het niet doet kan ik je niet echt verder helpen vrees ik.

google play: http://goo.im/gapps

Enige dat ik kan bedenken is dat je zelf begint met te leren hoe je moet porten van een mtk gsm met dezelfde specs, heb ik zelf uiteindelijk ook gedaan, is een weekje wat testen en proberen, maar je geraakt er wel, dit is natuurlijk wel met risico, dus doe dit enkel als je zelf zeker weet waarmee je bezig bent.

[ Voor 36% gewijzigd door Robinator op 21-12-2013 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:45
Gisteren heb ik de W450 binnen gekregen voor mijn moeder.
Eerste indruk van het toestel is goed, maar je merkt wel dat het een goedkope telefoon is.
De kijkhoek van het scherm is matig. Als je er recht voor zit is het beeld goed, maar zodra je hem een beetje schuin houdt verkleurd hij.In vergelijking met de Cubot Gt99 is het scherm wat minder helder.
Wel kwam hij met ontzettend weinig geïnstalleerde (rommel) apps en met de playstore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
robin-sips2 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 04:08:
Beste is Gapps downloaden voor u versie van jellybean, deze kan je hier vinden, deze flash je dan via een zipje, met bv clockwork recovery (cwm). als deze het niet doet kan ik je niet echt verder helpen vrees ik.

google play: http://goo.im/gapps

Enige dat ik kan bedenken is dat je zelf begint met te leren hoe je moet porten van een mtk gsm met dezelfde specs, heb ik zelf uiteindelijk ook gedaan, is een weekje wat testen en proberen, maar je geraakt er wel, dit is natuurlijk wel met risico, dus doe dit enkel als je zelf zeker weet waarmee je bezig bent.
Ja dat lijkt mij ook het beste, zelf een ROM maken. Ik ben er volgens mij wel handig genoeg voor. Enige probleempje is dat ik nog geen ROMs kan flashen, het enige dat lukt is de factory reset. Snap niet waar het aan ligt. Apparaat is geroot, superSU geinstalleerd, CWM geinstalleerd, gaat allemaal prima. Maar als ik de CWM bootloader start kan ik geen ROM flashen (Had een cleaned ROM gevonden op een chinees forum). Die gapps installeren via CWM gaat bijvoorbeeld ook niet. Heb wel losse google apk's geinstalleerd, maar Play store and gmail sluiten meteen bij opstarten. Chrome en youtube kan ik niet inloggen. Het lijkt wel of er iets niet goed is gegaan met rooten. Rootchecker zegt echter wel dat de telefoon geroot is. Maar tegelijkertijd lijkt toch niet alles in orde te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/9260/e0ud.png
Iemand die weet wat dit allemaal betekend? Dit is mn eerste android telefoon, dus ben nog nieuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek eens naar een app genaamd 'superuser' of 'supersu' in je launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:52
Je kan proberen superuser te flashen, heb ik ook met mijn Cubot GT99 voor eerst gedaan, werkt beter.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1742522

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
geraak je in Cwm voor zipjes te flashen?
anders idd gewon supersu zipje flashen en zien of je zo terug superuser rechten krijgt.

Anders best terug stock flashen, en opnieuw beginnen. dan beste eerst rooten, en dan cwm erop zetten.
Ik heb een vermoeden dat daar iets niet goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Is dit toevallig dezelfde ?

http://www.pandawill.com/...mted-quantity-p84685.html
Djofr schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:07:
Weet iemand of de site merimobiles betrouwbaar is want ik ben van plan hier de zte nubia z5 mini te bestellen.
http://www.merimobiles.co...gb-ram-nfc_p/meri7765.htm
Want ik kom overal erg wisselend meningen tegen over deze site,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
dutchgio schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:08:
Zoek eens naar een app genaamd 'superuser' of 'supersu' in je launcher.
SuperSU is geinstalleerd en werkt.
robin-sips2 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:24:
geraak je in Cwm voor zipjes te flashen?
anders idd gewon supersu zipje flashen en zien of je zo terug superuser rechten krijgt.

Anders best terug stock flashen, en opnieuw beginnen. dan beste eerst rooten, en dan cwm erop zetten.
Ik heb een vermoeden dat daar iets niet goed zit
ik kom er wel in, maar ik kan niks flashen, enkel factory reset werkt

Ik heb weer veel gezocht en gelezen, ik vermoed dat de bootloader gelockt is. Als ik CWM bootloader start, dan heb ik dat android poppetje met een rood uitroepteken boven zn buik. Niet goed?

Heb nu ADB toolkit geinstalleerd, die maakt in ieder geval verbinding (de cmd versie, de gui versie doet niet veel). Ga daar eens voorzichtig mee aan de slag :)

Edit: Typisch, ADB maakt verbinding met de telefoon, maar fastboot niet. Ik wilde met fastboot de bootloader lock status checken, maar die maakt dus geen verbinding.

[ Voor 15% gewijzigd door Byte_Me op 21-12-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik kan voor de W450 nog steeds geen guide vinden om een cwm recovery te installeren. Heeft iemand van jullie die toevallig voorbij zien komen ergens? Het is niet mijn telefoon dus ik kan niet echt het risico lopen om hem te bricken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:07
Ik vind de Inew V3 er erg mooi uitzien. Denk dat de batterij wel voldoende is om de dag mee door te komen.
Heeft iemand die al besteld?

Bij to2c kan je hem met de code INEWV3 voor $174,99 bestellen met een free gift earphones, leather case en screenprotector.

http://www.to2c.com/inew-...-2-1gb-16gb-1280-720.html

Dat was wel een betrouwbare shop dacht ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 18:50
Eurootje goedkoper maar zonder gadgets:
http://www.mixeshop.com/i...otg-smartphone_p3004.html

Accu van 1830 mAh lijkt me niet erg ruim bemeten.

[ Voor 16% gewijzigd door eligius op 22-12-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die accu is inderdaad wat aan de kleine kant, maar hij is dan ook heel erg dun.
Hij lijkt ook erg groot en breed, ondanks dat het 5 inch is. Als het 6 inch zou moeten zijn geloofde ik het ook, maar mogelijk zijn de foto's gewoon wat uitgerekt.

Is ook niet duidelijk of het nou 720p of 1080p is.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 22-12-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 18:50
720x1280 volgens de Antutu-screenshot op Mixeshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:07
dutchgio schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:19:
Die accu is inderdaad wat aan de kleine kant, maar hij is dan ook heel erg dun.
Hij lijkt ook erg groot en breed, ondanks dat het 5 inch is. Als het 6 inch zou moeten zijn geloofde ik het ook, maar mogelijk zijn de foto's gewoon wat uitgerekt.

Is ook niet duidelijk of het nou 720p of 1080p is.
142x70x8 valt toch best mee? Niet veel groter dan de 4,7 inch jiayu g4. En mensen met een 2000mah g5 halen anderhalve dag op hun accu, dus ik denk dat deze 1830 het prima zal doen.
Pagina: 1 ... 97 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.