druk en typefouten voorbehouden
Ik zit er sterk aan te twijfelen de order te annuleren en evt wachten of voor een andere telefoon te gaan.Dear Fans for pre-order zp998:
we are so honored that you had pre-order our latest new flagship octa-core zp998!
In our first production test,we found that the onboard flash rom of 16GB’s power consumption time is more excellent than 32GB.In order to save convenience for phone software’s storage,we decided to release the first ZP998 with onboard 16GB flash ROM !
Considering the pre order version ROM is 32GB, we will offer external 16GB T flash card as a gift for each phone!
At same time ,it have 50% chance to win your free 16GB memory(TF) card up to32GB
16G(onboard)+32GB(external TF card)= 48GB!!
But this chances only belongs to the customer who has placed pre-order. We will send E-mail to all the pre-order customer whether you get free 16GB T flash card update to 32GB in 25th,Dec!!
we are looking forward to your confirmation regarding how to deal with the pre-order zp998
A. Accept the updated version( 2G RAM+16G ROM with 16GB TF card,get a chance to update 16GB TF card to 32GB!)
B. Disagree and Cancel the order, get refund instead.
your promptly feedback is highly appreciated,and we will arrange the pre-order according to your option asap.
note:Our customer service will follow the whole process of your pre-orders,please check your Email and answer your phone call in time.
Many thanks for your kind support & cooperation
Merry Christmas
Best Regards
Official zoposhop
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Ze verpakken het mooi in ieder geval. China en pre-orderen. Slechte combi.Janar schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:42:
Zojuist onderstaand bericht ontvangen mbt Zopo ZP998 pre-order.
[...]
Ik zit er sterk aan te twijfelen de order te annuleren en evt wachten of voor een andere telefoon te gaan.
De telefoon kan grofweg vergeleken worden met een Oppo Find 5 maar dan met een MT6589T aan boord.
http://tweakers.net/productreview/88160/i-mobile-iq-x3-zwart.html
Als ik een tip mag geven, gebruik wat opmaak in je review. Een wall of text nodigt niet echt uit om te lezenbreaky73 schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:37:
Voor de geinteresseerden: Ik heb een review online gezet over de i-Mobile IQ X3.
De telefoon kan grofweg vergeleken worden met een Oppo Find 5 maar dan met een MT6589T aan boord.![]()
http://tweakers.net/productreview/88160/i-mobile-iq-x3-zwart.html
"Find what you love and let it kill you"
Ik heb die ook net ontvangen, ik ga de preorder cancellen. Eerst heel die fuzz met hun site die te vroeg online kwam waar er dan ook niet opstond dat het over een preorder ging, dan die gratis verzendingscode die niet werkt, slechte communicatie heel de tijd en nu dit. (plus ik vind de THL mooier).Janar schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:42:
[...]
Ik zit er sterk aan te twijfelen de order te annuleren en evt wachten of voor een andere telefoon te gaan.
Ik heb er genoeg van.
Ik heb nu wel geen idee welke ik ga bestellen, waarschijnlijk dus de THL T100s maar dat is ook preorderen. En een ezel stoot zich geen 2 maal aan dezelfde steen. Of wachten tot die 4G soc's er zijn.
Installeer gewoon de CP5.3 ROM. Werkt perfect en is helemaal in het Nederlands te zetten. Ben je ineens af van de nutteloze chinese brol.MrMorePhun schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:28:
Mss iemand die op mijn vraag kan antwoorden?
"Ik heb reeds 2 china phones gekocht bij etotalk (2 X Lenovo A820). Voor de Nederlandse taal diende ik de etotalk rom door hen te laten instaleren. Bij bv pandawill of andere shops zie ik wel dat de Nederlandse taal ondersteunt wordt, maar hier is geen sprake van enige andere rom voor Nederlandse taal.
Iemand die hier info over heeft?"
Staat op xda.
Deze wil ik zelf ook graag.Sleepyhead schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 00:02:
Ik zag wat berichtjes over de Tianhe H920 voorbij komen.
Nu heb ik deze telefoon besteld bij DealExtreme en reeds 2 weken in gebruik.
Hier een een kleine indruk.
De eerste verrassing was de verpakking.
Even terug naar mijn eerste werkstuk ooit gemaakt in Word, briljante WordArt.
Ziet er idd goedkoop uit, maar de telefoon daarentegen voelt heel erg degelijk aan!
Het openen van de achterkant vergt aardig wat kracht, maar eenmaal dicht zit het ook goed vast.
Ik heb op dit moment 2 simkaarten erin zitten, werk en prive, Vodafone en T-Mobile.
Op beide goed bereik, en het wisselen van data connectie en dergelijke werkt erg soepel.
Ik dacht dat 3G alleen op het eerste slot zou werken, maar werkt op beide.
Het scherm ziet er goed uit, beter dan de Samsung Note van mijn vriendin.
Alles voelt soepel aan, geen haperingen, gamen gaat prima.
Camera is minder, maar was ook niet een van mijn vereisten.
Mijn grootste zorg was de GPS, heb nogal wat problemen voorbij zien komen met Chinese telefoons in diverse topic.
Ik gebruik dagelijks TomTom en Flitsmeister tegelijk en werkt prima! GPS-fix gaat zonder problemen.
Al met al super blij met deze aankoop!
Als er nog vragen zijn laat maar weten.
Wat ook wel grappig is, als ik snachts de telefoon naast mijn oude wekker radio leg, hoor je dat signaal geluid wat je wel vaker bij boxen of tv's hoort.
Blijkbaar sterke antenne/signaal?
Alleen vroeg ik mij af, nu we weer 2 weken verder zijn of de telefoon nog steeds goed bevalt?
kun je een paar plus/min punten noemen?
Ik wil wel zeker weten dat WIFI en GPS goed werkt namelijk.
Daarnaast wat er niet zo goed is aan de camera?
Klopt helemaal. De specs vind ik super, maar alles wat niet te vinden is in de specificaties is dan ook op bezuinigd. Kijkhoeken, camera, geluid, ik werd het niet echt blij van.Tim_ko schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:36:
Gisteren heb ik de W450 binnen gekregen voor mijn moeder.
Eerste indruk van het toestel is goed, maar je merkt wel dat het een goedkope telefoon is.
De kijkhoek van het scherm is matig. Als je er recht voor zit is het beeld goed, maar zodra je hem een beetje schuin houdt verkleurd hij.In vergelijking met de Cubot Gt99 is het scherm wat minder helder.
Wel kwam hij met ontzettend weinig geïnstalleerde (rommel) apps en met de playstore!
De W450 is inmiddles ook toegevoegd aan de Pricewatch: pricewatch: W450 Zwart
En mijn eerste review is uit: Productreview: W450 Zwart review door user_tweakers
Lijkt me een ideaal 'festival'toestel, doet wat het moet doen, maar ook niet meer dan dat en als je het kwijt bent, vindt je het ook zo niet erguser_tweakers schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:35:
[...]
Klopt helemaal. De specs vind ik super, maar alles wat niet te vinden is in de specificaties is dan ook op bezuinigd. Kijkhoeken, camera, geluid, ik werd het niet echt blij van.
De W450 is inmiddles ook toegevoegd aan de Pricewatch: pricewatch: W450 Zwart
En mijn eerste review is uit: Productreview: W450 Zwart review door user_tweakers
Ik heb ook geannuleerd! Toch te verbolgen.Chindi schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:55:
[...]
Ik heb die ook net ontvangen, ik ga de preorder cancellen. Eerst heel die fuzz met hun site die te vroeg online kwam waar er dan ook niet opstond dat het over een preorder ging, dan die gratis verzendingscode die niet werkt, slechte communicatie heel de tijd en nu dit. (plus ik vind de THL mooier).
Ik heb er genoeg van.
Ik heb nu wel geen idee welke ik ga bestellen, waarschijnlijk dus de THL T100s maar dat is ook preorderen. En een ezel stoot zich geen 2 maal aan dezelfde steen. Of wachten tot die 4G soc's er zijn.
Even wachten tot het geld terug is en dan ga ik waarschijnlijk voor de Lenovo K910, die zou wel 4G moeten hebben. Maar helaas ook nog niet gezien dat deze al verscheept is.

[ Voor 5% gewijzigd door Janar op 23-12-2013 20:03 ]
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Ondertussen nog altijd geen email terug gekregen en ook op zoposhop.com staat mijn order er nog altijd. Heb jij al antwoord gekregen?
jij zegt dat deze 4G heeft. Daar ben ik naar op zoek, maar waar staat dat bij deze Lenovo ?
Gewldig verhaal weer.Janar schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:42:
[...]
Er zat 32GB onboard. Dat wordt 16 GB. Dus je krijgt gratis 16GB extern. En een kans op nog eens 16GB extern. Wow, wat hebben jullie mazzel.
je zal maar zelf al een 16GB kaartje hebben liggen voor dit ding, dan voel je je redelijk genaaid.
En anders ookmaartend schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:50:
[...]
je zal maar zelf al een 16GB kaartje hebben liggen voor dit ding, dan voel je je redelijk genaaid.
Extern storage al je wil maar sommige apps willen daar gewoon niet op. En OK, apps2sd zou wel moeten werken maar deed voor mij bij sommige applicaties nog steeds moeilijk.
Den 21sten leest ge op hun FB pagina dat ze gaan worden verscheept op den 25sten en den 23sten krijgt ge nen mail dat ze maar 16GB in telefoon gaan steken omdat uit hun testen gebleken is dat de batterij dan langer meegaat.
Geloven ze nu echt dat wij gaan geloven dat ze tot 72u voor de shipping date nog altijd niet weten of hun toestel eigenlijk wel goed werkt, maar nog eens 24u eerder kunnen ze wel al zeggen wanneer ze gaan verzenden.
Ondertussen nog altijd geen reactie terug en op de site staat mijn order er nog altijd.
Eigenlijk was ik eerst niet op zoek, maar zag bij toeval dat de Snapdragon 800 in principe 4G LTE heeft. Daardoor werd ik getriggerd en kwam het op meerdere websites tegen waaronder eerder gegeven plaatje werd getoond.Aloysxda schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:44:
mooi toestel Janar. www.aliexpress.com/item/D...00-2-2GHz/1566556076.html
jij zegt dat deze 4G heeft. Daar ben ik naar op zoek, maar waar staat dat bij deze Lenovo ?
De verkoper van ABC (HKG) Co LTD van Aliexpress meldt ook dat het 4G voor zover het waarde heeft.
MAAR ik kan de telefoon nergens vinden op de websites van Lenovo(CN, India, e.d.). Dat geeft nog wel bedenkingen bij mij. 350 Euro vind ik best acceptabel.
Ik ben er ook klaar mee en heb er weinig geloof in.Chindi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:25:
Heel die reden is ook zo belachelijk als het maar kan zijn, "power consumption", alsof 16 of 32GB zo'n groot verschil maakt.
Den 21sten leest ge op hun FB pagina dat ze gaan worden verscheept op den 25sten en den 23sten krijgt ge nen mail dat ze maar 16GB in telefoon gaan steken omdat uit hun testen gebleken is dat de batterij dan langer meegaat.
Geloven ze nu echt dat wij gaan geloven dat ze tot 72u voor de shipping date nog altijd niet weten of hun toestel eigenlijk wel goed werkt, maar nog eens 24u eerder kunnen ze wel al zeggen wanneer ze gaan verzenden.
Ondertussen nog altijd geen reactie terug en op de site staat mijn order er nog altijd.
Ik ben net gebeld door Zoposhop of ik zeker wist om de order te cancellen. Dat weet ik nu heel zeker.
Over 48 uur zou ik het geld terug hebben.
http://lefen.lenovo.com/index.php/qm/Janar schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:58:
[...]
Eigenlijk was ik eerst niet op zoek, maar zag bij toeval dat de Snapdragon 800 in principe 4G LTE heeft. Daardoor werd ik getriggerd en kwam het op meerdere websites tegen waaronder eerder gegeven plaatje werd getoond.
De verkoper van ABC (HKG) Co LTD van Aliexpress meldt ook dat het 4G voor zover het waarde heeft.
MAAR ik kan de telefoon nergens vinden op de websites van Lenovo(CN, India, e.d.). Dat geeft nog wel bedenkingen bij mij. 350 Euro vind ik best acceptabel.
Die site kon ik net niet vinden, maar had het al eens eerder gezien!
De Lenovo heeft gewoon hele goede specs! Alleen nog nergens een echte hands-on review of kijk ik daar overheen?
Dankjewel voor de feedback. Het was inderdaad een wall of text. Ik heb wat foto's toegevoegd en hier en daar wat dingen aangepastM-Opensource schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:44:
[...]
Als ik een tip mag geven, gebruik wat opmaak in je review. Een wall of text nodigt niet echt uit om te lezen
Die is awesome, ziet er uit als m'n nieuwe telefoon
"Find what you love and let it kill you"
Ik heb nog naar de K900 (voorganger) gekeken maar daar waren mij iets teveel problemen mee. Dit lijkt mij inderdaad eeen stuk beter. Al is eigenlijk 5 inch wel het maximum voor mij nu.Janar schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:42:
[...]
Die site kon ik net niet vinden, maar had het al eens eerder gezien!
De Lenovo heeft gewoon hele goede specs! Alleen nog nergens een echte hands-on review of kijk ik daar overheen?
Verwijderd
Als ik met het ene nummer aan het bellen ben en ik word gebeld op het andere nummer terwijl ik in gesprek ben, kan ik deze dan ook opnemen en de andere in de wacht zette?
Zelf nog niet getest, maar wellicht dat iemand van hier dit al heeft mee gemaakt.
Zo goed als elke Chinaphone heeft Dual Sim standby.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:09:
Heb een generieke vraag:
Als ik met het ene nummer aan het bellen ben en ik word gebeld op het andere nummer terwijl ik in gesprek ben, kan ik deze dan ook opnemen en de andere in de wacht zette?
Zelf nog niet getest, maar wellicht dat iemand van hier dit al heeft mee gemaakt.
Dit houdt in dat er maar 1 antenne in het apparaat zit en er dus maar met 1 sim tegelijk gebeld kan worden.
Active Dual Sim bestaat ook, daar hebben beide sim-sloten een eigen antenne en kun je dus ook met beiden tegelijk bellen.
Verwijderd
Ja, ok, dus is het in de regel niet mogelijk.Momus schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:12:
[...]
Zo goed als elke Chinaphone heeft Dual Sim standby.
Dit houdt in dat er maar 1 antenne in het apparaat zit en er dus maar met 1 sim tegelijk gebeld kan worden.
Active Dual Sim bestaat ook, daar hebben beide sim-sloten een eigen antenne en kun je dus ook met beiden tegelijk bellen.
Bedankt!
Hebben ze je zelf gebeld?? Via Skype of gsm?Janar schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:58:
Ik ben er ook klaar mee en heb er weinig geloof in.
Ik ben net gebeld door Zoposhop of ik zeker wist om de order te cancellen. Dat weet ik nu heel zeker.
Over 48 uur zou ik het geld terug hebben.
De handigste oplossing is doorverbinden naar elkaar. Als je belt op sim1 staat sim2 uit en doorgeschakeld naar sim1 en vice versa.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:09:
Heb een generieke vraag:
Ze hebben mij gebeld op GSM! Weer een typische manier van gesprek(heb een tijdje met Chinezen gewerkt)Chindi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:20:
[...]
Hebben ze je zelf gebeld?? Via Skype of gsm?
En ik heb het geld al weer op Paypal staan dus goede service!!!
Nu even bedenken of ik direct in het Lenovo K910 avontuur wil springen, het blijkt dat ik meer tegoed op Paypal had staan dan verwacht. Dus financieel is het makkelijk haalbaar.
Nu de eerste woede en teleurstelling gepasseerd zijn, moet ik eerlijk zeggen dat ze het toch nog redelijk correct afhandelen. Moesten ze nu eens eerlijk zijn en de echte reden geven, zou ik er nog mee kunnen leven.
Nu heb ik zoiets van liefst mijn geld terug maar als ze hem nu toch zouden versturen, zou ik het ook niet meer zo heel erg vinden. Mijn huidig toestel dient enkel nog om mee te doen aan het kampioenschap "gsm werpen" maar meer niet. 512MB ram, 2GB rom, MTK6575 1Ghz single core processor, zelfs met 'maar' 16GB rom is die Zp998 nog altijd een enorme verbetering + op gizchina vinden ze de bouwkwaliteit (van de testmodellen) beter dan die van de THL t100
*edit* Net eens Antutu laten draaien en ik haal nog geen 4000 punten

[ Voor 4% gewijzigd door Chindi op 24-12-2013 15:04 ]
LET OPDjofr schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:07:
Weet iemand of de site merimobiles betrouwbaar is want ik ben van plan hier de zte nubia z5 mini te bestellen.
http://www.merimobiles.co...gb-ram-nfc_p/meri7765.htm
Want ik kom overal erg wisselend meningen tegen over deze site,
Deze is niet hetzelfde als Z5S Mini!!!
Z5 Mini (zie achterkant)

Z5S Mini

Nu ik weet niet welke je wilt, maar weet de verschillen:
Z5 Mini | Z5S Mini |
CPU: Qualcomm Snapdragon APQ8064 1.5GHz | Snapdragon 600 Quad Core 1.7GHz |
Battery: 2300mAh | Battery: 2000mAh |
Size: 134.8x65.7x10.3mm | 134.8 x 65.7 x 7.6mm |
Weight: 160g | Weight: 120g |
Voor de rest hebben ze dezelfde eigenschap alhoewel ik meen gelezen te hebben dat de Z5S mini een betere camera heeft dan de Z5 mini.
Ik heb heel erg getwijfeld om het misschien toch te accepteren, zeker toen bij het bellen ze meldden dat ik de 32 GB kaart erbij zou krijgen. Maar ik ben op zich wel blij. Een Lenovo K910 past ook in mijn budget en dat lijkt mij een betere telefoon. De ZP998 ook een beetje in een opwelling besteld.Chindi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:01:
Nog altijd niets gehoord en ook niets op paypall.
Nu de eerste woede en teleurstelling gepasseerd zijn, moet ik eerlijk zeggen dat ze het toch nog redelijk correct afhandelen. Moesten ze nu eens eerlijk zijn en de echte reden geven, zou ik er nog mee kunnen leven.
Nu heb ik zoiets van liefst mijn geld terug maar als ze hem nu toch zouden versturen, zou ik het ook niet meer zo heel erg vinden.
Nu even zoeken bij de winkels en Aliexpress naar een goede deal.
http://www.banggood.com/E...-Smartphone-p-913113.html
http://www.gizchina.com/2...ons-can-get-big-discount/
als ik echter naar de website probeer te gaan die op de foto's van banggood staat, dan kom ik op iets niet bestaand uit
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Mischien net als de Zopo ZP988 nog niet helemaal klaar voor productie
tim007 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 02:27:
Iemand al over deze telefoon gehoord?
http://www.banggood.com/E...-Smartphone-p-913113.html
http://www.gizchina.com/2...ons-can-get-big-discount/
als ik echter naar de website probeer te gaan die op de foto's van banggood staat, dan kom ik op iets niet bestaand uit
[ Voor 19% gewijzigd door diquan2001 op 25-12-2013 02:31 ]
Lezen kan ik hoor, het was ook maar een vraagdiquan2001 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 02:29:
FF Lezen Pre-Order
Mischien net als de Zopo ZP988 nog niet helemaal klaar voor productie
[...]
maar de website bestaat blijkbaar wel
http://www.elemobiles.com/y_daxiang.html
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Ondertussen een nieuwe mail gekregen van Zopo dat ze hebben proberen te bellen maar mij niet konden bereiken en dat ze mij ook die 32GB kaart geven indien ik de order niet cancel.Janar schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:21:
[...]
Ik heb heel erg getwijfeld om het misschien toch te accepteren, zeker toen bij het bellen ze meldden dat ik de 32 GB kaart erbij zou krijgen. Maar ik ben op zich wel blij. Een Lenovo K910 past ook in mijn budget en dat lijkt mij een betere telefoon. De ZP998 ook een beetje in een opwelling besteld.
Nu even zoeken bij de winkels en Aliexpress naar een goede deal.
Ik had inderdaad een foutje gemaakt bij het invullen van mijn telefoonnummer, ik heb dat nochtans al jaren.
Wat ook wel raar is, is dat ze deze keer naar mijn gmail adres ipv mijn scarlet adres hebben gemaild. Gmail adres is gelinkt aan mijn paypal account en scarlet aan zoposhop account.
Ik heb nu toch beslist om de telefoon te kopen, mijn oude telefoon begint me zo te enerveren dat ik me soms echt moet inhouden om hem niet kapot te smijten.
Ik ben namelijk op zoek naar een china smartphone, en men max budget is zo'n 150 euro (in totaal, dus verzending en douane inclusief). Ik kom van een samsung galaxy gio, die ik 2.5 jaar gehad heb (ben dus niet veel gewend), maar wil nu toch wel iets nieuws en beter
Ik zag de JIAYU G3T al, maar ik vroeg me af of er nog betere alternatieven zijn?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 8% gewijzigd door Chindi op 25-12-2013 17:05 ]
Dus
CPU: E50<GT99
MEM: E50>GT99
Storage: E50>GT99
Camera: meer megapixel geeft niet aan welke beter is.
Battery: E50<GT99
Gaat op zich redelijk gelijk op.
Op termijn zal de prijs wel nog wat zakken denk ik, maar qua CPU zou ik dan wachten tot de MT6588 toestellen op €120 zitten...
Rumours from those near Hasee say the E50 will be available from December 26th at a price of around 999 Yuan. (=$160=€120).
De MT6582 heeft wel een lager nummer maar is eigenlijk een nieuwere soc dan de MT6589.
Dus enkel op het vlak van batterij is die GT99 beter.
Dat de 6582 een nieuwe serie is was bekend ;-)
Overigens zijn CPU scores per definitie verneukeratief. Bv die 6592 octacore krijgt dus een score 2x zo hoog als zijn quad, terwijl het practisch nut daarvan natuurlijk in 99% van de gevallen onmerkbaar is...
Op GPU vlak is het een vooruitgang, daar komen de hogere benchmarkscores ook vandaan, op CPU gebied niet echt.Chindi schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:36:
Dus jij denkt dat een MT6589 sneller is dan de MT6582? Ik zou er eerst wat benchmarks op na gaan voor ik zo'n uitspraken doe. De MT6582 scoort altijd rond de 17k punten op antutu, de MT6589 maar 13k.
De MT6582 heeft wel een lager nummer maar is eigenlijk een nieuwere soc dan de MT6589.
Dus enkel op het vlak van batterij is die GT99 beter.
Desondanks zie je de mt6582 wel alleen met lagere resoluties, en niet met bijvoorbeeld full-hd.
En op 5 inch wil je dat natuurlijk wel
Ook dat verklaard natuurlijk gedeeltelijk de hogere benchmarkscores.
Zo heeft de W850 een behoorlijk lage resolutie van 800x480 pixels en scoort ongeveer 17-18K punten.
Zonder (micro) sd kaart wordt 16 GB nogal weinig. Dat heeft mijn Iphone ook en dat is beperkend, maar niet onmogelijk.
Vrolijk Kerstfeest trouwens.
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 11:48 ]
Verwijderd
Mag ik vragen waar je dit toestel voor €55 hebt aangeschaft? Ziet eruit als leuk speelgoed om eens een china phone uit te proberen maar kan hem niet vinden voor zo'n lage prijs.Byte_Me schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:56:
Heb nou een paar dagen zitten klooien met een ZTE V965. Er waren momenten dat ik dacht dat ik hem wel weg kon gooien, maar de aanhouder wint. Heb hem nu geroot, CWM geinstalleerd, alle chinese zooi eraf gemikt, alle google apps werkend erop. Nu is het een heel leuk telefoontje voor de 55 euro die ik ervoor heb betaald.
Zopo is een prima merk, maar ik zou aanraden om de zp980 te importeren vanuit china, want dat is velen malen goedkopersuzihayabusa schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:04:
hallo allemaal.
ik heb in China vorige maand opgemerkt dat het merk ZOPO voor full HD smartphones heel bekend is. in een van hun shops heb ik de zopo 980 model geZien. heel mooi toestel. enkel het probleem was dat er een ander besturingsprogramma op zat dan android, namelijk aaliyun of zoiets genaamd. het is me verteld dat de versies die naar Europa gaan wel android hebben.
nu heb ik de website www.zoponederland.nl gevonden die claimt de officiële distributeur te zijn hier en in januari openen ze ook hun eerste fysieke winkel in Rotterdam. Enkel op hun website hebben ze niets op voorraad. heeft iemand al ervaring met bestellen bij hun en zo ja, hoe was dat?
mvg
MRT
Bjj die nederlandse site betaal je gegarandeerd btw en wat winst voor de verkoper.
Als iemand een betrouwbare benchmark/site weet die de mtk 6582 op dezelfde resolutie vergeleken heeft, hoor ik het graag.
Verwijderd
Ze zijn ook nog eens belachelijk duur!dutchgio schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:18:
[...]
Zopo is een prima merk, maar ik zou aanraden om de zp980 te importeren vanuit china, want dat is velen malen goedkoper![]()
Bjj die nederlandse site betaal je gegarandeerd btw en wat winst voor de verkoper.
De Zopo Raiden is daar bijv €15 DUURDER dan bij andere NL shops (zonder namen te noemen
..en dat terwijl ze indien ze direct inkopen bij ZOPO toch echt een betere marge moeten kunnen krijgen.
Vertrouw ook aub niet te veel op net nieuwe webshops die denken:
He! Ik ga eens ZOPO aanschrijven en dan kijken of ik distributeur kan worden en dan maak ik een website en dan komen de klanten vanzelf.
..WRONG!
Mezelf even gequote uit het jiake-topic, ik vraag me af wanneer hij hem van pandawill.com ontvangen heeft, ik verwacht niet dat die naar mij verzonden wordt voor januari.Willian40 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:47:
http://mysku.ru/blog/pandawill/21236.html
Behoorlijk veel foto's en dergelijke, de moeite waard om te bekijken als je de jiake v8 wilt aanschaffen.
Het lijkt eerder een russische reviewer die een pre-production model heeft opgestuurd gekregen om te reviewen voor andere russen die ook chinese telefoons importeren, en niet een consument die bij Pandawill de jiake heeft besteld.Willian40 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:04:
[...]
Mezelf even gequote uit het jiake-topic, ik vraag me af wanneer hij hem van pandawill.com ontvangen heeft, ik verwacht niet dat die naar mij verzonden wordt voor januari.
Als het echt pas eind januari wordt zou ik afwachten tot de 'grotere' merken met hun octacore telefoon komen.
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 26-12-2013 12:32 ]
- Niet te groot (max rond 130 x 65 x 10 mm)
- Schermgrootte tot 4,5" (ook i.v.m. bovenstaande)
- Minimaal Dual Core 1,0 GHz
- Minimaal 1GB RAM
- Maximum prijs ong. $150
Kleine aanvulling: goed werkende GPS om te gebruiken als navigatie
De telefoons die hieraan voldoen en die ik kan vinden zijn:
- Cubot GT99
- F9006
- Jiayu G2F (presell)
- W450
- Charmpin G7
- Amoi A862W
De Jiayu spreekt me hierin het meeste aan (formaat, bekend merk). Zijn er ervaringen met andere telefoons? Zijn er nog meerdere alternatieven? Welke raden jullie aan, en vooral: waarom?
[ Voor 5% gewijzigd door Stiems4 op 26-12-2013 12:58 ]
ik zou voor de cubot gaan, simpele reden omdat hier het meeste van bekend is, niet al teveel problemen, en lijkt het perfect te doen voor zijn prijs, Jiayu is bekend, heb ik ook 2phones van gehad, maar hun gps en wifi is maar van zeer slechte kwaliteit qua ontvangst, +bouwkwaliteit is ook niet echt een aanrader (jiayu g2 en G3 gehad)Stiems4 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:55:
Ik lees hier ook al een tijdje mee; heb nog een ZTE Blade. Op zich bevalt de telefoon prima, maar iets uitgebreidere mogeljikheden zouden mooi meegenomen zijn. Mijn vereisten voor een nieuwe foon:
- Niet te groot (max rond 130 x 65 x 10 mm)
- Schermgrootte tot 4,5" (ook i.v.m. bovenstaande)
- Minimaal Dual Core 1,0 GHz
- Minimaal 1GB RAM
- Maximum prijs ong. $150
edit:
Kleine aanvulling: goed werkende GPS om te gebruiken als navigatie
De telefoons die hieraan voldoen en die ik kan vinden zijn:
- Cubot GT99
- F9006
- Jiayu G2F (presell)
- W450
- Charmpin G7
- Amoi A862W
De Jiayu spreekt me hierin het meeste aan (formaat, bekend merk). Zijn er ervaringen met andere telefoons? Zijn er nog meerdere alternatieven? Welke raden jullie aan, en vooral: waarom?
Als ik een score zou moeten geven voor de kenners onder ons qua bouwkwaliteit voor de Jiayu's geef ik een 6/10, Voor men Faea F1 een 7/10 (heeft wel andere problemen die ergelijk zijn), voor de Lenovo S750 die ik nu heb een 8/10, Zopo C2 7.5/10, vergelijk met een Samsung galaxy S i9000 en die krijgt van mij ook een 7/10.
Dit is natuurlijk een persoonlijke ervaring, en de jiayu's kunnen "maandagmorgen" modelletjes geweest zijn
de andere zijn me niet bekend, dus daar zou ik persoonlijk eerder van wegblijven
prachtig scherm, met flipcovertje erbij. zeer handig is het lampje dat aangeeft,dat batterij bijna leeg is, of dat je een sms of iets nog niet gelezen hebt.
maar je raad het al..... de GPS werkte voor geen meter GRRRRR
IK heb de app GPS status gedownload, Faster GPS, en Buildprop editor, plus MobileUncle.
ik heb vanalles gefixt , zoals de dalvik.vm.execution-mode=int:fast in de buildprop gezet, daarna met Faster GPS europa, belgië gekozen, en daarna nog deze fix : http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/
en ik moet zeggen hij is nu behoorlijk nauwkeurig alleen, heeft hij soms nog altijd dat ik 15m links of rechts van de weg zit..
iemand nog tips omdat laatste stukje onnauwkeurigheid eruit te krijgen? want hij is nu toch al behoorlijk nauwkeurig ( je kan er mee navigeren, maar ik zou er niet blind op vertrouwen en zeker niet in een stad
verder een superapparaatje, en ondanks de lage batterij 2000mAh, blijft hij toch goed een dag volhouden met veel met de gsm bezig te zijn. en zonder er mee bezig te zijn een dag of twee vlot
diquan2001 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:10:
Mijn volgende aankoop![]()
Eerst maar even kijken wat de echte retail prijzen worden .
Ik heb deze Vivo nu al een tijdje in mijn vizier en eindelijk vandaag launched .
Come to me my precious
[...]
Kheb inmiddels een pre-order gedaan bij bovengenoemde website. Blijkt namelijk dat ze NFC vergeten waren bij de specs list, nu staat het er wel bij.davey s. schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:57:
[...]
Ik heb zelf het broertje van de Vivo 3S namelijk de Vivo XPlay. Deze aangeschaft bij www.liaow.com. Snelle levering en betrouwbaar. Ga ook de 3S weer aanschaffen want de Xplay is mij zeer goed bevallen.
Hopelijk heb ik 'm dan eind januari/begin februari binnen... kan m'n ASUS Fonepad ( 7") de deur uit

Voorlopig wacht ik nog even tot deze echt leverbaar zijn zie dat ze pas 15.01.14 worden geleverd vermoedelijk .
Ik heb geen zin in nog een Zopo Fiasco die nu gaande is
barcawinner schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:36:
[...]
[...]
Kheb inmiddels een pre-order gedaan bij bovengenoemde website. Blijkt namelijk dat ze NFC vergeten waren bij de specs list, nu staat het er wel bij.
Hopelijk heb ik 'm dan eind januari/begin februari binnen... kan m'n ASUS Fonepad ( 7") de deur uit
Van de grotere merken schrikken de prijzen me af! Umi X3, TCL idol X+, Zopo zp 998 zijn $330, het is en blijft een chinese smartphone, mijn iocean x7 youth was $209 ($7 coupon) mijn jiake v8 $230 ($20 coupon). Ik ben alleen bereid meer geld aan een chinese smartphone uit te geven bij een goede software-ondersteuning.dutchgio schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:29:
Als het echt pas eind januari wordt zou ik afwachten tot de 'grotere' merken met hun octacore telefoon komen.
Op goed geluk, krijg je één software-update bij een Chinese smartphone, dat is ook de reden dat de xiaomi mi-3 wel een hogere prijs waard is, maar een Umi/TCL
/Zopo en dergelijke voor mij niet.
Prijs-dalingen hoef je de komende 6 maanden niet te verwachten, na die 6 maanden worden ze imho qua prijs interessant. Maar dan "lekt" er al weer een nieuwe roadmap van MediaTek, met opvolgers van de mtk 6592/95.
Aantal banners:

Pluspunten:
- 16gb ROM
- Goede camera
- Ander (origineel) design - dun!
- Prijs (140 euro)
- Zelf vind ik 720p een voordeel t.o.v. 1080p.
Minpunten:
- Kleinere batterij
Zelf zit ik al 2.5 jaar met een ZTE Blade (gen2) en hoewel die opzich wel wel belt en whatsappt ben ik verder enorm beperkt doordat mijn geheugen telkens te vol is. Dit lijkt mij een zacht prijsje.
[ Voor 8% gewijzigd door DesertRose op 27-12-2013 11:26 . Reden: linkje naar een aliexpress winkel. ]
Naar mijn mening een smartphone met een mooi ontwerp en een goede camera, mits je hem voor $180 krijgt, hij wordt veel voor $200+ aangeboden maar dat lijkt het me niet waard, je gaat het verschil met je blade II zeker merken, zelf heb ik ook een low-ram smartphone gehad die haperde met 5+ applicaties geopend en zolang de rom die er op staat weinig iNew software bevat zal je het wel tot het eind van de dag aan de lader redden.DesertRose schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:23:
Ik ben benieuwd wat jullie van de Inew V3 vinden.
Aantal banners:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pluspunten:
- 16gb ROM
- Goede camera
- Ander (origineel) design - dun!
- Prijs (140 euro)
- Zelf vind ik 720p een voordeel t.o.v. 1080p.
Minpunten:
- Kleinere batterij
Zelf zit ik al 2.5 jaar met een ZTE Blade (gen2) en hoewel die opzich wel wel belt en whatsappt ben ik verder enorm beperkt doordat mijn geheugen telkens te vol is. Dit lijkt mij een zacht prijsje.
[ Voor 9% gewijzigd door Willian40 op 27-12-2013 11:31 ]
Mijn richtlijn qua budget zou ook rond de 200 euro liggen, en ik verwacht eigenlijk dat de 'oude' mt6589(t) generatie van de markt verdwijnt en vervangen wordt voor de mt6582 en mt6592, voor ongeveer dezelfde prijzen.Willian40 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:01:
[...]
Van de grotere merken schrikken de prijzen me af! Umi X3, TCL idol X+, Zopo zp 998 zijn $330, het is en blijft een chinese smartphone, mijn iocean x7 youth was $209 ($7 coupon) mijn jiake v8 $230 ($20 coupon). Ik ben alleen bereid meer geld aan een chinese smartphone uit te geven bij een goede software-ondersteuning.
Op goed geluk, krijg je één software-update bij een Chinese smartphone, dat is ook de reden dat de xiaomi mi-3 wel een hogere prijs waard is, maar een Umi/TCL
/Zopo en dergelijke voor mij niet.
Prijs-dalingen hoef je de komende 6 maanden niet te verwachten, na die 6 maanden worden ze imho qua prijs interessant. Maar dan "lekt" er al weer een nieuwe roadmap van MediaTek, met opvolgers van de mtk 6592/95.
Ik verwacht dat ze net als met de mt6589 een paar maanden nadat alle merken hun telefoons hebben uitgebracht en deze goed verkopen, komen met een opvolger met minimale verbeteringen. Dat zou dan voor de mt6592 ergens in Q2/Q3 2014 worden, waarbij men 4G ondersteuning toevoegt en de cores misschien iets harder kan laten rennen.
Men heeft ook de nieuwe licentie op A12 cores nog, die Het beste van de A7 en A15 combineren. Een Quad A12 is IMO beter dan een octa A7.
Las net ook dat de mt6592 telefoons eind januari ook geleverd gaan worden met KitKat.
Maar ik opteer voor een Quad A12, 4G ondersteuning, 4.7 720p of 5 inch Full-hd, 1/2GB RAM(afhankelijk van de prijs), en geen Samsung kloon, en dat alles eind volgend jaar, als mn iOcean het zo lang vol houdt..
En diquan heeft ook gelijk met dat Zopo fiasco. Dat blijft maar duren, ze zouden de telefoons woensdag hebben verstuurd maar er heeft nog niemand een tracking code gekregen.
Banggoodveertje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:34:
Welke betrouwbare, goedkope (in die volgorde) webshop raden jullie me aan om een GT99 te kopen?
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Verwijderd
www.to2c.com $175,- met code INEWV3.Willian40 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:26:
[...]
Naar mijn mening een smartphone met een mooi ontwerp en een goede camera, mits je hem voor $180 krijgt
Dit is inclusief de flip case, deze zat er bij de aanbieding van Pandawill van $170,- niet bij.
Ik ben nog aan het twijfelen... Bovenstaande shop ken(de) ik overigens nog niet maar ze hebben een eigen groep op VK met meer dan 13k volgers dus dat zal wel goed zitten.
:)
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=fridayveertje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:34:
Welke betrouwbare, goedkope (in die volgorde) webshop raden jullie me aan om een GT99 te kopen?
Over 2 uur in de aanbieding. De eerste 5 zijn extra goedkoop dus je moet snel zijn (secondenwerk)
Verwijderd
Ik zie de "Pandawill" hier vaak voorbij komen. Toch lees ik ook veel slechte reviews hierover:Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:41:
[...]
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=friday
Over 2 uur in de aanbieding. De eerste 5 zijn extra goedkoop dus je moet snel zijn (secondenwerk)
http://www.trustpilot.nl/review/www.pandawill.com (Beoordeling: zeer laag)
Tja, dan krijg ik toch wat vraagtekens.
Mensen met een goede ervaring denken er vaak niet aan om een review achter te laten. De verhouding goed/slecht is dus vaak niet representatiefVerwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:25:
[...]
Ik zie de "Pandawill" hier vaak voorbij komen. Toch lees ik ook veel slechte reviews hierover:
druk en typefouten voorbehouden
Ik zou eerder trustpilot als onbetrouwbaar aanduiden, komt totaal niet overeen met wat de gemiddelde ervaringen zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:25:
[...]
Ik zie de "Pandawill" hier vaak voorbij komen. Toch lees ik ook veel slechte reviews hierover:
. Bijvoorbeeld Tmart en Pandawill, beide shops leveren gewoon maar op trustpilot aangeschreven als oplichters..

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Importeren vanuit China betekent dat je het eigenlijk wel kan schudden met de garantie als er iets mis mee is. Ben ik waarschijnlijk de helft waarde tel kwijt aan verzendkosten en dan nog maar hopen dat je het gerepareerd terug ziet verschijnen.
Ik denk dat ik maar beter kan wachten op de opening van de ZOPO winkel in januari. Kan ik ook wat andere modellen bekijken.
Toch bedankt voor de tip
Juist omdat
dutchgio schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:18:
[...]
Zopo is een prima merk, maar ik zou aanraden om de zp980 te importeren vanuit china, want dat is velen malen goedkoper![]()
Dus dat ze de distributeur zijn, zal wel kloppen.
Heb toch liever dat ik het voor iets meer bij de winkel koop dan op een webshop waar ik niemand bij zie en wat aan kan vragen.
Maar ach ja, is ook maar een persoonlijk keuze
dutchgio schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:18:
[...]
Verwijderd
Ja, da's inderdaad de tweede hit als je googelt. Trustpilot staat bovenaan en laat inderdaad een heel negatief resultaat zien.Supertip schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:23:
Mijn betrouwbare leidraad zit HIER
De shops kunnen hier ook terug reageren, soms ook heel onhandig
Altijd wel DHL levering genomen, dit komt meestal beter aan dan Bpost van belgie (persoonlijk slechte ervaringen mee)
Kheb nog maar net men S750 van Lenovo, maar ben ook nieuwsgierig naar de KITKAT op de chinese phones, ook 4G zou mooi zijn om te hebben op de toekomstige octacores of de nieuwere a12 modelletjes.
Verder nog eens een vraag, merken jullie ook een kwaliteitsverschil op tussen de schermen, meer bepaald de touch screens?
Mijn Lenovo is eigenlijk perfect naar mijn mening qua snelheid/bouwkwaliteit maar het scherm voelt echt plastiek aan, als je er bv GTA ofzo op speelt merk je ook dat je bepaalde functies zoals sturen enzo niet lang kan houden, precies dat de touch niet goed registreert.
Nu niet dat ik dit een ramp vind, want voor gewoon dagelijks gebruik doet ie het verder perfect. ik denk echter dat phones zoals de SGS3 ofzo een beter scherm hebben, of is dit maar een idee?
Verwijderd
Als je hem snel wilt hebben kun je ook kijken bij www.dualslim.nlveertje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:34:
Zie ook topic van de GT99 en die topicstart.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 20:31 ]
Klopt, dan zul je inderdaad het toestel terug naar china moeten sturen en dat is voor mij ook onbekend gebied, en ik hoop dat ik ik ook niet in een situatie terecht kom waarin ik dat moet gaan overwegen.suzihayabusa schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:53:
Dat is inderdaad goedkoper, maar ik wil niet dat goedkoop duurkoop word.
Importeren vanuit China betekent dat je het eigenlijk wel kan schudden met de garantie als er iets mis mee is. Ben ik waarschijnlijk de helft waarde tel kwijt aan verzendkosten en dan nog maar hopen dat je het gerepareerd terug ziet verschijnen.
Ik denk dat ik maar beter kan wachten op de opening van de ZOPO winkel in januari. Kan ik ook wat andere modellen bekijken.
Toch bedankt voor de tip
Juist omdat
[...]
maar de garantie van zo'n nederlandse reseller moet ook nog maar blijken in hoeverre ze daar met garantieafhandeling omgaan.
Ik heb geen high-end telefoon om te vergelijken, maar mijn iOcean voelt velen malen beter aan dan mijn oude galaxy gio, die een soort plastic scherm lijkt te hebben en waarvan het touchscreen totaal niet lekker aanvoelt. Mijn iPad daarentegen doet het nog beter dan de iOcean.robin-sips2 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:35:
Verder nog eens een vraag, merken jullie ook een kwaliteitsverschil op tussen de schermen, meer bepaald de touch screens?
Mijn Lenovo is eigenlijk perfect naar mijn mening qua snelheid/bouwkwaliteit maar het scherm voelt echt plastiek aan, als je er bv GTA ofzo op speelt merk je ook dat je bepaalde functies zoals sturen enzo niet lang kan houden, precies dat de touch niet goed registreert.
Nu niet dat ik dit een ramp vind, want voor gewoon dagelijks gebruik doet ie het verder perfect. ik denk echter dat phones zoals de SGS3 ofzo een beter scherm hebben, of is dit maar een idee?
Er zit dus weldegelijk verschil in kwaliteit van de schermen, maar of dit te maken heeft met het type scherm dat gebruikt door de fabrikant wordt weet ik zo niet.
[ Voor 37% gewijzigd door dutchgio op 27-12-2013 20:39 ]
Ik zou niet snel die site aanraden...Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:31:
[...]
Als je hem snel wilt hebben kun je ook kijken bij www.dualslim.nl
Zie ook topic van de GT99 en die topicstart.
Treurig aanbod in combinatie met de gebruikelijke hoge prijzen...
Gewoon uit China halen scheelt je op bijvoorbeeld de cubot gt99 zo 50 euro (30%!)
Dat hangt natuurlijk geheel af van de shop. Heb meermaals hele aantallen tablets geimporteerd en daarnaast voor mij zelf ook wel aardig wat tablets/telefoons en het is gebleven op 1 negatieve ervaring door een fout in het adres (achteraf gewoon opgelost).suzihayabusa schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:53:
Dat is inderdaad goedkoper, maar ik wil niet dat goedkoop duurkoop word.
Toch bedankt voor de tip
Juist omdat
[...]
- Aliexpress (seller is er nu niet meer): Tablet was niet helemaal heel aangekomen; tablet zonder te veel morren vervangen ondanks dat de seller maar 50 dollar verzekerd was
- Aliexpress (seller is er niet meer) : Wifi van tablet stuk; opgestuurd maar fout in adres kwam retour, uiteindelijk zelf kunnen repararen.
- Banggood: Zeer goede service, 2 maal verzendkosten ( 1x deels*) vergoed bij een tablet die stuk was.
- Lightake: Tablet opgestuurd ter reparatie; duurde lang maar uiteindelijk weer terug ontvangen. Kosten voor verzenden werden vergoed door korting op volgende order.
- Aliexpress (Grace): Tablet stuk; opgestuurd en vervangen. Verzenkosten vergoed.
- Aliexpress (Wertech): Pipo M7 pro was stuk (opladen wil niet); tablet opgestuurd en bij ontvangst in China direct een nieuwe opgestuurd door de seller. Hier is dit keer een klein gedeelte van de verzendkosten vergoed.
*Maar door gebruik van guldenpostzegels die de helft kosten alsnog een volledige vergoeding

Dit zijn zover ik weet al mijn ervaringen met terugsturen van duurdere dingen die dus op 1 na allemaal wel aardig zijn verlopen. Je moet gewoon goed opletten waar je koopt; reviews; raitings etc.
De meeste shops nemen wel hun verantwoordelijkheid; maarja je zal maar net die rotte appel tegen komen inderdaad
[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 27-12-2013 21:45 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Dag,Dinny schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:19:... Zopo C2 Platinum ... flipcovertje ...
maar je raad het al..... de GPS werkte voor geen meter GRRRRR
IK heb de app GPS status gedownload, Faster GPS, en Buildprop editor, plus MobileUncle.
ik heb vanalles gefixt , zoals de dalvik.vm.execution-mode=int:fast in de buildprop gezet, daarna met Faster GPS europa, belgië gekozen, en daarna nog deze fix : http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/
en ik moet zeggen hij is nu behoorlijk nauwkeurig alleen, heeft hij soms nog altijd dat ik 15m links of rechts van de weg zit..
iemand nog tips omdat laatste stukje onnauwkeurigheid eruit te krijgen? want hij is nu toch al behoorlijk nauwkeurig ( je kan er mee navigeren, maar ik zou er niet blind op vertrouwen en zeker niet in een stad)...
Ik heb de C7 en hoewel die misschien een andere GPS heeft, gooi ik even mijn detail ervaring erbij.
In eerste instantie had ik alle tweaks gedaan die je hierboven beschrijft en werkte ie goed in de regio waar ik het had gedaan. Ik werk vaak in London. Dus was ie ofwel dààr precies ofwel In België, maar nooit in
beide. Het was controleerbaar door telkens na mijn landswissel eerst weer die EPO en YGPS stappen uit te voeren. Dat kostte telkens een eenmalig kwartiertje.
Tot ik met XPosed framework de laatste gravity box installeerde en van daaruit naar Engineering Mode ging. Ik deed dan van Android Engineering Mode hetzelfde. Hemelsbreed verschil.
Niet alleen was dat veel sneller, ik heb sindsdien geen wisselende, maar constante precisie, in beide landen zonder extra inspanning.
Is het omdat ik de stappen door het vele herhalen in een andere volgorde gedaan heb, of is het omdat ik de EPO en YGPS stappen nu in Mediatek Engineering Mode en in Android Engineering Mode gedaan heb, ... zonder veel nandroid restore en tijdrovende testen kan ik dat niet met zekerheid zeggen.
Maar het verschil is er.
NB: Het verbaast me dat er een verschil zou zijn tussen beide engineering modes, maar ik zie een licht verschillend menu.
NB: De flipcase zou omwille van het ingebouwde magneetje tot vreemde GPS neveneffecten leiden. Op de Franse ZOPO fora vind je daarover toch wat commentaren.
Hopelijk helpt dit.
[ Voor 3% gewijzigd door horst op 27-12-2013 22:33 ]
Dav1d schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:45:
Omdat er geen lader bij de Moto G zit, tip:
Nu (tijdelijk) in assortiment bij Action: Philips duo USB 2.1A charger voor maar € 3,99
pricewatch: Philips DLP2207/12
[afbeelding]
Ook ideaal als voedingsadapter voor de Raspberry Pi. Veel beter dan die brandgevaarlijke no-name rommel.

De belangrijkste quotes uit het artikel:
To test just the raw CPU power I used CF-Bench and CPU Prime Benchmark both of which test the CPU and memory performance without using the GPU. For CF-Bench the device scored 42906. To put that into some context the quad-core Snapdragon S4 Pro in the Nexus 4 manages 13866, the Galaxy Note 3 scores 24653, while the LG G2 notches up 35999. That makes the T100S 19% faster than than the LG G2 and 74% faster than the Note 3!
The device comes with a removable 2300mAh battery which in all honestly could do with being a bit larger. The battery is the same size as the one in the Nexus 5 and slightly larger than the one in the Nexus 4. The battery will be a disappointment to power users but depending on your usage you may get a full day (morning to evening) of use from it, but it is probable that a top-up charge during the day will be necessary.
In terms of GPS performance the T100S is excellent. I stepped outside and activated the GPS and within two seconds the device had a lock! The GPS test app that I use reported that 18 satellites where visible (with eight being used to get the lock) which is more than I have ever seen while testing the GPS on a phone!
De verschillen tussen de Newman en de Jiake V8 zijn niet heel groot, 720p versus 1080p, een 2600mah batterij versus 3000mah, en 6.0" versus 5.5"
Zou de lichtelijk grotere batterij van de Newman merkbaar zijn in het gebruik, daar deze een hogere resolutie heeft maar een kleiner scherm?
Newman K2S
Edit: url fixed
[ Voor 8% gewijzigd door Chippu op 28-12-2013 14:27 ]

Mijn inziens is de newman de betere keuze.
3000mah, 1080p, en ondanks dat er duidelijke samsung/nexus invloeden zijn, vindt ik m mooier dan het klakkeloos overgenomen galaxy note-design van de jiake.
De Lenovo K910 blijft mijn favoriet al komen er binnenkort meer leuke dual sim telefoons uit. De Lenovo is nog niet te rooten en wordt niet geleverd met Play Store. Daarnaast is het onzeker of er ook een microsd kaart in past. De ene site zegt ja, de ander nee. Ik zie aan de buitenkant geen slot zitten ervoor.
De Xiaomi kan na een aantal maanden over naar mijn schoonzus zodat die voor een klein budget ook een heel erg leuke telefoon kan hebben(die heeft het alleen nodig voor Whatsapp & Facebook e.d.).
Ik heb hem gekocht bij Spemall met de Gizchina aanbieding, met hoesje en DHL verzending uiteindelijk 160 euro betaald. Nu nog kijken of het door de douane komt.
Newman is geen 3de rang-merk, maar levert geen google apps(play store, youtube) mee, die moet je er zelf opzetten. Het iets kleiner scherm en grotere accu weegt qua accu-duur niet op tegen de lagere resolutie van de Jiake V8, hoogstwaarschijnlijk is de accu-duur van de Jiake beter, hoe groot het verschil is, is niet duidelijk. Maar ik stel hem beschikbaar voor tweakers.net als ze Chinese smartphones nodig hebben voor een review.(nadat ik hem zelf gereviewd heb en mijn bevindingen hier gepost heb)Chippu schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:19:
Ik lees in dit topic dat sommige mensen voorzichtig enthousiast zijn over de Jiake V8, een interessante 6.0" telefoon. Nu zag ik dat Newman onlangs ook de K2S heeft uitgebracht/aangekondigd. Heeft iemand toevallig ervaring met het merk Newman?
De verschillen tussen de Newman en de Jiake V8 zijn niet heel groot, 720p versus 1080p, een 2600mah batterij versus 3000mah, en 6.0" versus 5.5"
Zou de lichtelijk grotere batterij van de Newman merkbaar zijn in het gebruik, daar deze een hogere resolutie heeft maar een kleiner scherm?
Newman K2S
Edit: url fixed
Of je de Newman K2S neemt i.p.v. de jiake v8 hangt er vanaf hoe belangrijk je een (kleiner)full-hd scherm vindt zodat het voor jou een hogere prijs waard is, je kan ook 30% hogere fps verwachten in games bij de jiake v8.
Naar mijn inziens is het full-hd scherm(en waarschijnlijk de kortere accu-duur) de hogere prijs niet waard, maar dat is persoonlijk.
Offtopic: Ik heb deze ochtend de officiële Jiake V8 rom gedownload(met winrar bekeken) en ben tevreden, behalve wat wallpapers en samsung iconen valt het mee en er wordt bijna niks qua apps toegevoegd.
[ Voor 13% gewijzigd door Willian40 op 28-12-2013 15:38 . Reden: Toevoeging ]
Ik vind het zowat de mooiste chinaphone die je maar kunt hebben, specs zijn ook ok. Bij geekbuying is nog een paar euro's goedkoper, kan belangrijk zijn voor je invoerrechten.
Het merk iNew zegt me wel persoonlijk niet zoveel.
Vooral qua camera, Sony Exmor RS techniek en F/2.0 aperture size. Qua fotos zou dat briljant moeten zijn.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Had 'm liever in een ander kleurtje dan mat wit gezien, op de renders is hij mooier
Maar de camera lijkt qua specs inderdaad wel een topper te zijn. (voor die prijs)
Op onderstaande pagina wordt de GPS als erg goed omschreven:franssie schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:13:
Als die iNew v3 een goed werkende GPS heeft en iewat accuduur, dan koop ik er ook eentje. Wat een mooi ding
http://www.chinaphonearen...tures-from-mt6582-iNew-v3
Verwijderd
GPS schijnt zo goed als perfect te werken uit de doos en de accuduur schijnt ook mee te vallen voor zover mensen het hebben kunnen testen.franssie schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:13:
Als die iNew v3 een goed werkende GPS heeft en iewat accuduur, dan koop ik er ook eentje. Wat een mooi ding
Die camera is alleen een ander verhaal, die wordt in dit geval weergegeven als CXQ F/2.2. Nu hernoemen fabrikanten wel vaker sensoren in hun telefoons maar aangezien er zo sterk de nadruk op wordt gelegd dat er een Sony F/2.0 in zou moeten zitten vind ik het op zijn minst wat curieus.
Ook deze foto geeft dit in de eigenschappen aan.
Ook vallen de foto's wat tegen volgens deze review en vind ik persoonlijk ook dat er ook redelijk wat ruis zichtbaar is.
Daarnaast beschikt de eerste batch niet over OTG, knarst het achterklepje iets en werkt de air gesture nog niet. Verschillende bronnen zijn wel unaniem over het uiterlijk van de telefoon, het is gewoon een mooi ding.
Wellicht zijn de problemen met de camera en air gesture nog op te lossen met een firmware update (als die al komt
Moet je je ook wel afvragen wat je kunt verwachten van een telefoon van ~$175/€127 maar toch.
< 150 euro
Gewicht
Snel
Mooi Design
Goede camera
Goede GPS (niet zeker)
Uitbreidbare geheugen
NFC
Dual sim
Minpunten:
Batterij (alhoewel 24u voor mij in orde is)
Resolutie (720p is meer dan genoeg voor mij)
Ik wacht nog enkele reviews af voor ik het bestel
Was een gelimiteerde aanbieding van focalprice for black friday oid.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:07:
[...]
Mag ik vragen waar je dit toestel voor €55 hebt aangeschaft? Ziet eruit als leuk speelgoed om eens een china phone uit te proberen maar kan hem niet vinden voor zo'n lage prijs.
Hebben meer mensen problemen met nummerherkenning op hun Chinese smartphone? Ik heb mijn contacten opgeslagen als +31 6 12345678, maar als ik dan gebeld wordt door dit nummer, komt dit binnen als 06 12345678 en wordt niet herkend. Ik heb uiteraard al lopen zoeken, en het schijnt eraan te liggen dat het geen europese GSM is. De enige oplossing die ik heb gevonden is al je contacten met zowel +31 6 ... en 06 ... opslaan, maar zo'n houtje touwtje oplossing hou ik niet van. Is iemand hier dit probleem tegengekomen?
[ Voor 26% gewijzigd door Byte_Me op 28-12-2013 23:02 ]
m'n C2 Platinum's GPS werkt perfect, ik had hem hele tijd ter hoogte van m'n sigarettenbakje gelegd, daar lag hij mooi, maar blijkbaar stoorde m'n airco en radio die er net boven staan op de antenne. nu ik hem tegen de raam heb gehangen werkt hij gewoon perfect.
dit geldt ook voor m'n Cubot M6589s en Cubot One !
Ik heb ook een Timmy E128 gekocht ( elke keer ik die naam zie denk ik aan Southpark ) , een budget gsm. je ziet echt wel de lagere resolutie en hij heeft maar 512MB, maar daar vanaf gezien is het wel een leuk toestelletje. De camera is gewoon bagger, maar de GPS werkt perfect, hij is lekker snel, en groot ( er staat ook nog niet veel op ) .
Kortom ik ben een zeer tevreden Chinese phone buyer
[ Voor 19% gewijzigd door Dinny op 03-01-2014 12:27 ]
Hij is weer beschikbaar bij Pandawill op voorraad
Geen 32GB maar 16GB voor dezelfde prijs
Eerlijk is eerlijk ik vind het wel een mooi toestel .
Maar wat Zopo als bedrijf betreft heb ik echt mijn twijfels.
http://www.pandawill.com/...otg-nfc-black-p84009.html
ik wacht vooral op de eerste user reviews te beslissen aangezien er mensen van de eerste 5k telefoon nog geen ontvangen hebben weet ik niet of hij echt al goed op punt staatdiquan2001 schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:13:
Voor degene die het toch nog aandurven om de Zopo ZP998 te bestellen .
Hij is weer beschikbaar bij Pandawill op voorraad![]()
Geen 32GB maar 16GB voor dezelfde prijs![]()
Eerlijk is eerlijk ik vind het wel een mooi toestel .
Maar wat Zopo als bedrijf betreft heb ik echt mijn twijfels.
http://www.pandawill.com/...otg-nfc-black-p84009.html
- Goede GPS
- Grote batterij (2500Mah is minimum, maar liever 3000 of meer)
- Minstens 4,5 inch en max 5 inch scherm
- budget is ongeveer 200 euro (voor telefoon + verzenden met DHL. Inklaringskosten hoop ik tussendoor te glippen maar ik houd er wel half rekening mee)
- Full HD hoeft voor mij niet. 720P is prima
Op dit moment staar ik me een beetje blind op de P780. Vind het design wel mooi en is verder aansluitend op mijn eisen (hoewel groter ROM en RAM niet overbodig was geweest, maar een micro-sd kaart lost dit al voor de helft op)
Zijn er nog andere (vergelijkbare) telefoons?
xiaomi hongmijooproo schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:01:
Lees hier al een tijdje mee en ga binnenkort ook voor een china-smartphone. Op dit moment staar ik me een beetje blind op de Lenovo P780, vooral door de grote batterij. Wat mijn eisen zijn:
- Goede GPS
- Grote batterij (2500Mah is minimum, maar liever 3000 of meer)
- Minstens 4,5 inch en max 5 inch scherm
- budget is ongeveer 200 euro (voor telefoon + verzenden met DHL. Inklaringskosten hoop ik tussendoor te glippen maar ik houd er wel half rekening mee)
- Full HD hoeft voor mij niet. 720P is prima
Op dit moment staar ik me een beetje blind op de P780. Vind het design wel mooi en is verder aansluitend op mijn eisen (hoewel groter ROM en RAM niet overbodig was geweest, maar een micro-sd kaart lost dit al voor de helft op)
Zijn er nog andere (vergelijkbare) telefoons?
Dit topic is gesloten.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.