Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 11:33
Er lijkt in dit topic weinig interesse te zijn in Chinese kloons, of zijn de geïnteresseerden voornamelijk stil?

Ik vroeg mij af of mensen hier ervaring hebben met ofwel één van deze modellen:

http://www.geekbuying.com...iFi-Dark-Blue-312117.html
of
http://www.geekbuying.com...-Camera-Black-312615.html

ofwel met het kopen bij geekbuying.com.

Die telefoons lijken toch wel verbijsterend goedkoop. Goed, geen 720p, maar dan tenminste nog wel qHD, de MTK6577, Jellybean (als dat ook echt zo is natuurlijk) en een fors scherm voor nog geen 150 euro incl. verzenden (gegeven dat de douane er niet naar kijkt).

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beiden hebben 512MB ram. Telefoons die hier gekozen worden zijn qua specs vaak beter en hebben nog een origineel design ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Laatst online: 12-09 11:33
Fair enough, maar wel erg kort door de bocht. Is 512MB ipv 1GB echt een dealbreaker als je de prijs meeneemt? 4.7" qHD of 5.3" qHD voor €133.92 resp. €148.54 klinkt toch erg aanlokkelijk. Ik heb alleen geen ervaring met geekbuying, vraag me af hoe betrouwbaar dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Ik heb een toestel op ICS met 512 MB, maar ik houd hier na een reboot nog maar 120 MB van over, na een paar dagen is dit zo'n 70-90MB en voor mijn gevoel wordt het toestel hierdoor merkbaar trager (het gaat hier over een Sony Sola met een dualcore op 1Ghz). Een update naar ICS wordt door sommige fabrikanten niet doorgezet door het gebruik aan werkgeheugen (volgens mij was dit HTC of Samsung). Jelly Bean zal wellicht nog lastiger worden als je wilt upgraden. Mijn vriendin heeft een Sony S met 1Ghz geheugen (ongeveer 800MB effectief) en heeft ongeveer 520MB in gebruik.

Kortom voor mij moet er minimaal 1 Ghz werkgeheugen in zitten, zodat ik in ieder geval een beetje future proof ben. Verder moet er een cpu van minimaal 1,5Ghz inzitten. Dualcore of Quadcore maakt voor mij niet veel uit, volgens mij zijn veel applicaties sowieso niet goed ingericht op multicore cpu's.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Ik zou zelf, als ik een budgetchinaphone wou, gewoon de Jiayu G3 nemen. Buiten dat hij het goed doet, is er veel support en veel gebruikers die hem ook hebben, waardoor je wat makkelijker hulp kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 07:57
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:49:
De Neo heeft geen playstore toegang. Maar koop ander via etotalk een Chinese mobiel, zij zetten er wel playstore op.
Net gisteren de NEO binnen gekregen 8)
De playstore installeren is een fluitje van een cent. Op Fok! staat op het forum in het topic over Chinese Smartphones een uitgebreide Nederlandse uitleg. Even een uurtje werkt, en het werkt perfect!

Trouwens, ik kreeg vandaag opeens een refund van Lighttake van de Jiayu G3 terwijl ik het niet aangevraagd heb, maar m'n Neo bevalt inmiddels al zo goed dat ik hem ook niet meer ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 22:34
Is het iemand al gelukt om navigatiesoftware te installeren op de UMI X1?
Als ik vanuit google play navigon installeer, lukt dat.
Wanneer ik dan de kaarten wil downloaden krijg ik een melding dat het netwerk niet beschikbaar is.
Het maakt niet uit of ik via WIFI of een 3G verbinding heb. Lekker surfen en Whappen lukt allemaal prima.
Wellicht heeft iemand dit probleem ook en is er een simpele oplossing.
Ik heb hier niets over terug kunnen vinden in de wel bekende fora.

Hmm, zou zo maar aan mijn UMI kunnen liggen. Het ding is echt crap kwaliteit :-( . Als je hem een beetje hard neerlegt valt deze uit. Ook tikken tegen de achterkant zorgt voor uitval.
Eens kijken of ik aanspraak kan maken op mijn garantie.

[ Voor 21% gewijzigd door barbarian op 28-11-2012 15:00 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 01:23:
[...]

Voor de rest (be)valt ie wel, maar er is inmiddels een nieuwe versie waarin mogelijk een aantal problemen verholpen zijn. http://bbs.91umi.com/foru...d&tid=1111&extra=page%3D1
Battery is nu 2500mAh ipv 1750 mAh, waren ook klachten over.
Zou leuk zijn als de nieuwe batterij los te krijgen is en past in de originele Umi X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebob
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04-2023
12 december komt de oppo find 5 uit in china. Ben benieuwd of het echt zo'n superfoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:51
Ik ga mijn Umi verkopen. Vind het toestel toch te groot. Ben meer een man voor 4 inch scherm toestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De Umi X1 is 129 X 68 X 8.5mm, heeft een 4,5" scherm, 1GB werkgeheugen, 1Ghz CPU, 8MP camera en 4GB Intern geheugen. Ik denk dat er een wel enkele alternatieven beschikbaar zijn met een 4" of 4,3" schermpje rond de 180 euro, maar het zal wel lastig worden. 4" en 4,3" zijn niet meer de maten waarin de fabrikanten nog concurrende specs als > 1GB werkgeheugen plaatsen.

In de duurdere klasse zit je bijv. op de Xiaomi M1, M1s, M2 (125 x 63 x 11.9mm/126.0 x 62 x 10.2 mm) of een Oppo Finder rond de 400 euro (125 × 66 × 6.65 mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg 4.3 inch Chinese telefoons hoor in er zijn er in dit topic took all been paar van genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik volg het topic te weinig om de 'goede telefoons' te kunnen noemen...
Maar voor mijzelf komt er nu een JiaYu G3 aan voor zo'n €180,00 wat volgens mij gewoon een dijk van een
prijs is voor zo'n toestel... Andere Chinese toestellen hebben minder geheugen, een qHD resolutie of niet
zo'n grotere batterij. Of zijn er echte concurrenten voor de JiaYu op alle vlakken (dus ook de 'lage' prijs) :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Kiswum schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:28:
De Umi X1 is 129 X 68 X 8.5mm, heeft een 4,5" scherm, 1GB werkgeheugen, 1Ghz CPU, 8MP camera en 4GB Intern geheugen. Ik denk dat er een wel enkele alternatieven beschikbaar zijn met een 4" of 4,3" schermpje rond de 180 euro, maar het zal wel lastig worden. 4" en 4,3" zijn niet meer de maten waarin de fabrikanten nog concurrende specs als > 1GB werkgeheugen plaatsen.

In de duurdere klasse zit je bijv. op de Xiaomi M1, M1s, M2 (125 x 63 x 11.9mm/126.0 x 62 x 10.2 mm) of een Oppo Finder rond de 400 euro (125 × 66 × 6.65 mm)
Dat gaat inderdaad lastig worden, maar europese modellen zijn ook een optie. Ik ga mijn oude Samsung Galaxy S weer afstoffen en die voorlopig gebruiken. Prima toestel, alleen wat traag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschil tussen 4.3" en 4.5" is echt verwaarloosbaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@ Diqiu-Long Klopt, er zijn genoeg 4,3" toestellen, maar deze hebben vaak een formaat die tegen de Umi X1 aan zitten of groter zijn.

@ Tsurany, als je 4,3" gewend bent en naar 4,5" gaat is het inderdaad verwaaloosbaar, dat scheelt maar 3-4 mm, als je echter (net als ik) van 3,7" naar 4,5" gaat dan is het verschil al gauw 1 cm en dat is zeer goed te merken. Niet alleen in de breedte, maar ook qua lengte is dit verschil groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al gauw een centimeter? Je bedoelt een twee centimeter diagonaal? Ja dat kan je merken maar dan is het niet echt relevant of je 4,3" of 4,5" neemt.

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 28-11-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Tsurany schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:13:
Al gauw een centimeter? Je bedoelt een twee centimeter diagonaal? Ja dat kan je merken maar dan is het niet echt relevant of je 4,3" of 4,5" neemt.
Mijn Galaxy S vind ik qua formaat veel fijner en ik heb al grote handen. Maar voor iedereen is dit heel persoonlijk. Zo'n groot scherm is voor browsen en video natuurlijk wel fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je het over een specifieke telefoon, er vanuit gaande dat een telefoon mee schaalt met het scherm formaat is het verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@ Tsurany:
Was het maar zo dat een toestel goed meeschaald, de randen/beezel worden vaak groter als het scherm ook groter wordt. Daarnaast heb je met het ene toestel te maken met knoppen en bij de ander weer dikkere randen aan de onder en bovenkant.
Ik zou zeggen check de specs van diverse 3,7" of 4" toestellen op bijv. www.gsmarena.com of www.phonearena.com/phones. Hier zul je zien dat 3" schermverschil al gauw 5-7 cm in de hoogte kan zijn.

Sony Sola 3,7" 116 x 59 x 9.9 mm
Nokia Lumia 800 3,7" 116.5 x 61.2 x 12.1 mm
Sony Xperia P 4" 122 x 59.5 x 10.5 mm
Sony Xperia S 4,3" 128 x 64 x 10.6 mm
Nokia Lumia 920 4,5" 130.3 x 70.8 x 10.7 mm

Op een site als http://phone-size.com/ kun je zien wat een centimeter qua looks in kan houden bij bepaalde toestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de randen verschillen nogal, als he kijkt naar de Meizu MX2 dan zie je dat die bezel heel klein is en dan zegt Meizu van 4.4 inch is 4.7 en dan vergelijken ze hun telefoon dus met de HTC One X.

De Xiaomi Mi2 heeft ja ook kleine bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je naar het formaat van toestellen kijken, niet naar scherm formaat. Het formaat van een telefoon is niet direct gelinkt aan het formaat van het scherm simpelweg omdat elke fabrikant zijn eigen design kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 4.7inch is toch geen 4.4inch? Dat zegt Meizu ja en op die afbeelding zie je inderdaad dat scherm in breedte inderdaad even breed is als de HTC One X, maar waarom zeggen ze dan dat het scherm van Meizu MX2 4.4 is? 4.4 is toch kleinere dan 4.7?

Natuurlijk klopt de vergelijking niet helemaal want HTC One X heeft dedicated touch knopjes en de Meizu MX2 heeft geloof ik alleen een dedicated home knop? En rest is onscreen touch buttons.

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2012/11/meixu_mx2_01.jpg

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Sinds kort zijn fabrikanten een beetje aan het spelen met de beezels zodat ze een groter scherm op een kleiner toestel kunnen plaatsen, voor mijn gevoel is dit eigenlijk pas het laatste jaar gaande.
Een goed voorbeeld is de Motorola Razr i en de oude Motorola Razr. Hierbij is het toestel kleiner geworden maar het toestel formaat behouden. Dit noemen ze ook edge to edge.

Dus over het algemeen kun je een toestel formaat schatten op basis van schermgrootte, maar in zeer enkele gevallen kan dat net anders uitvallen, maar dit is misschien (persoonlijke schatting) bij 10% van de 4,3-4,5" toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat ze de bezels korter maken os wel duidelijk, maar zie er niet direct een voordeel in, maar de Nexus 4 heeft ook volgens mij zo'n scherm met korte bezels en bij Nexus 4 ziet het op zich heel goed uit.

Maar als ik zo'n telefoon gebruik ga ik echt niet opletten hey mijn bezel is een paar millimeter korter, nu al ben ik gewoon volledig op zo'n scherm gefocused en de bezels storen mij helemaal niet en ook niet bij mijn Nexus 7.

Een beetje bezel is wellicht ook fijn bij het vast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeuren met alles in het leven, ik houd bijvoorbeeld niet van grote toestellen. Hierdoor zoek ik high end toestellen uit die niet groter/hoger zijn dan 12,6 cm, maar ik probeer er dan een zo groot mogelijk scherm op te hebben. In dit geval is dat maximaal 4,3"zoals een Xiaomi Mi2, de Xiaomi Mi1s is ongeveer net zo groot, maar heeft een 4" scherm. Deze voldoet ook aan mijn specs en daardoor wel weer interessant voor me.
De een houdt zijn/haar toestel anders vast dan de ander, ik houd hem bijvoorbeeld rechtsonderin vast waardoor ik alles met dezelfde hand kan bedienen, mits het toestel niet te groot is. Andere kunnen hun toestel weer in het midden vastpakken of bedienen hem altijd met 2 handen, daarbij is een groter toestel vaak geen probleem.

p.s. wow wat een specs weer in zo'n klein formaat van de Meizu MX2, deze zet ik even op mijn lijstje, zo zie je maar af en toe kan het schermformaat een toestel toch wel klein houden :)

edit 2: Natuurlijk wist ik het niet, hij is gisteren pas volledig gelaunched ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 28-11-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebob
  • Laatst online: 28-04-2023
Veel interessant nieuws over chinese fones en tabs op

http://www.gizchina.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben gewend aan het formaat van een ZTE Blade en 3,5 inch scherm. En ik heb nu sinds twee weken de Jiayu g3 in gebruik met 4,5 inch scherm. Qua lengte en breedte is de G3 2cm groter dan de ZTE Blade en ongeveer even dik. Als ik in landscape teksten typ moet ik wennen aan het formaat van de G3. Maar in portrait verre van, sterker nog de G3 typt prettiger dan de ZTE Blade omwille van schermgrootte. Het was voor mij nogal een stap om in keer van 3,5 naar 4,5 inch te gaan. Maar ik kan er beter mee over weg ivm eerder. Maar nog groter zoals 4,65/4,8 inch gaat mij te ver. Want het nadeel van de G3 is dat ik hem niet meer in mijn broekzak (spijkerbroek) stop, maar nog slechts in mijn jaszak. Het beweegt niet comfortabel. Maar dat maakt mij niet uit. Voordeel is ook weer dat ie niet met sleutels in contact zal komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draag je dan van die ultra skinny jeans? Ben nog geen broek tegen gekomen waar geen goede telefoon in past. Kan hem in elke broek kwijt met nog mijn sleutels of portemonnee erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik kan het wel begrijpen, op de kermis zie je heel veel meiden met een Iphone uit de zak steken, dit zijn geen skinny jeans geweest. Een groter toestel zal bij herenbroeken wellicht er ook wel uit kunnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stja vrouwen dragen meestal ook wat strakkere jeans heb ik het idee. En eerlijk gezegd volgens mij worden smartphones voornamelijk ontworpen met als voornaamste doelgroep mannen.

Want onze handen zijn wat groter dan die van vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:02:
Draag je dan van die ultra skinny jeans?
:D _O- Dacht het niet :P Gewoon regular 30-30 van H&M, tuurlijk past die G3 er wel, maar zoals ik al zeg: als ik dan ga bewegen, be it lopen/hardlopen/fietsen/traplopen zit dat nou niet comfortabel. De Blade voelde ik niet, de G3 wel door zijn formaat. Dan maar in de jaszak ;) [/first world problems]

Afijn... ben tevreden met het toestel voor $198/€150 :) Die Neo had ook wel volstaan, maarja.. het verschil tussen de Neo en de G3 had ik wel er voor over gezien het betere scherm èn accu. Ben nou slechts €17 duurder uit i.v.m. Lightake deal, dus de schade is beperkt gebleven.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Joosie200 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:59:
. Want het nadeel van de G3 is dat ik hem niet meer in mijn broekzak (spijkerbroek) stop, maar nog slechts in mijn jaszak.
Precies de reden dat ik geen 4"+ scherm wil.
Mother_lepard schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:48:
Ik ga mijn Umi verkopen. Vind het toestel toch te groot. Ben meer een man voor 4 inch scherm toestellen :)
Laat even wat weten als je iets gevonden hebt, want ik ben ook op zoek naar een redelijke 4" telefoon (>qHD,> 0,99 gb ram, dual core of meer)

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
De JY-G2S misschien iets voor je? http://www.gizchina.com/2...l-updated-g2-alternative/

Zelf zoek ik juist een wat grotere met de volgende specs:

Grootte: 4.7-5.3 inch
RAM: 1Gb
Scherm: minimaal 960*540 IPS
CPU: minimaal dual core
Meerdere knoppen op onderzijde (dus niet alleen 1 centrale)
Liefst geen kloon qua design

Kwam op de Zopo 900 uit, maar die heeft maar 1 knop aan onderzijde. Heb liever meerdere knoppen aan onderzijde.
Verder zag ik ook nog de wat duurdere THL W5 en W6 die aan de specs voldoen. Hoop dat er een betere deal te vinden is.

Ik hou me aanbevolen voor tips ;)

[ Voor 64% gewijzigd door VerrekteZakStro op 29-11-2012 14:11 ]

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:15
De Freelander i20 is identiek aan de Newman N2, net zoals de i10 dat al was t.o.v. de N1.
Eigenaardig genoeg wordt deze telefoon vooral besproken op franstalige sites en is hij ook via die kanalen te verkrijgen: http://sciphone.fr/fr/344...single-sim-gps-a-gps.html (sciphone is blijkbaar een franse verdeler van Chinaphones met naar verluidt iets van after sales service, whatever that may be...).
"Precommande du 19 au 05/12/12 à 229€ puis 249€ / Livraison à partir du 9 decembre par DHL."
Op een ander forum las ik iemand die dacht dat de N2 voor de Chinese markt bedoeld zou zijn en deze meer voor de internationale maar dat betwijfel ik. Vraag is of ze hun belofte waar kunnen maken om vanaf 9 december te leveren. Zo ja, dan is dit wel degelijk een goed alternatief voor de Newman, al zul je er dan wel via de Franse kanalen aan moeten geraken zo te zien.
[edit: nog wat info: http://ciphone.fr/blog/blog2.php/buy-newman-n2-on-sciphone]

[ Voor 5% gewijzigd door chaola op 29-11-2012 13:09 ]

It's just technology, not religion

• eL_Jay
Helaas geen qHD, daarnaast zoek ik een 4" scherm met relatief dunne bezel, zodat ik niet alsnog een toestel van het formaat slanke 4,5' heb.
Het zal nog wel even duren voordat een dergelijke telefoon op de markt komt:(

• Kiswum
Je zou eventueel op zoek kunnen gaan naar een maximum formaat van je toestel, wellicht kan ik je daar beter bij helpen.
Een Galaxy S3 mini is uit mijn hoofd 122mm en een 4". is dat het formaat wat je wilt of is dikte en breedte ook van belang? Of er nog echte high end/mid range toestellen met een 4" uit zullen komen durf ik niet te zeggen, ik heb het gevoel dat de makers de 4" markt zo low end mogelijk wilt houden, helaas...

• eL_Jay
Kiswum schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:33:
Je zou eventueel op zoek kunnen gaan naar een maximum formaat van je toestel, wellicht kan ik je daar beter bij helpen.
Een Galaxy S3 mini is uit mijn hoofd 122mm en een 4". is dat het formaat wat je wilt of is dikte en breedte ook van belang? Of er nog echte high end/mid range toestellen met een 4" uit zullen komen durf ik niet te zeggen, ik heb het gevoel dat de makers de 4" markt zo low end mogelijk wilt houden, helaas...
Ik wil qua size niet veel groter dan mijn huidige ZTE blade, die is 116 x 56.5 x 11.8 mm.
Wat mij betreft is de max ongeveer 122*60*15mm. High end specs hoef ik ook niet, maar qHD, dual-core en 1 gb RAM zijn wel vereisten.
Budget <200,-

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik had ook hetzelfde idee. Mijn vrouw: ZTE blade, ik een HTC Desire. Leek me groot genoeg.

Sinds een aantal weken heb ik nu toch een 4,5" telefoon. Nu ik daar een beetje aan gewend ben, lijkt mijn desire ERRUG klein, en de ZTE helemaal.
Zelfs mijn vrouw zegt nu: hmmm, hier kan ik ook wel aan wennen, als jij een nieuwe gaat kopen wil ik deze wel...
eL_Jay schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:07:
[...]
Ik wil qua size niet veel groter dan mijn huidige ZTE blade, die is 116 x 56.5 x 11.8 mm.

• eL_Jay
djiedjee schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:33:
Ik had ook hetzelfde idee. Mijn vrouw: ZTE blade, ik een HTC Desire. Leek me groot genoeg.

Sinds een aantal weken heb ik nu toch een 4,5" telefoon. Nu ik daar een beetje aan gewend ben, lijkt mijn desire ERRUG klein, en de ZTE helemaal.
Zelfs mijn vrouw zegt nu: hmmm, hier kan ik ook wel aan wennen, als jij een nieuwe gaat kopen wil ik deze wel...

[...]
Het gaat mij om de mobility factor. Ik draag, op de heupen, redelijke strakke jeans daar is mijns inziens geen ruimte voor een 4,5" telefoon. Ik heb vroeger al het scherm van een telefoon gesloopt door een te strakke broek aan te trekken. Daarnaast heb ik nu al moeite om bij het linkerbovenhoekje te komen met mijn duim. Dat wordt met een groter scherm alleen maar erger.
Ik moet wel zeggen dat ik natuurlijk graag een telefoon zou willen waarvan de complete voorkant (m.u.v. frontcam en speaker) het scherm is, maar die zijn er volgens mij nog niet.

• Kiswum
De Xperia P en de S3 mini voldoen dan sowieso aan je eisen, dit zijn 4" toestellen. Aangezien het hier om een topic gaat van Chinese toestellen, dan kun je bij de grote merken kiezen uit o.a. de Meizu MX 2 of 4 core (121.3×63.3×10.3 mm), Sony SX 3,7" toestel is alleen in Azië verkrijgbaar. Dit is wat ik zo snel kon vinden met betrekking tot toestellen van max 122*60+*15. De meeste toestellen met een 4" toestel en minimaal 1Gb geheugen zit rond de 125*65*10.
Als je voor een toestel van max 125*65*10 zou gaan, dan kan ik mijn persoonlijke voorkeuren geven en dat zijn de Xiaomi M2, M1s, Meixu MX2, Opo Finder (4,3"). Dit zijn over het algemeen toestellen in het duurdere segment +/- 300-450 euro.
Mijn voorkeur bestaat tevens uit een Dual/Quad core >1,4Ghz, 1Ghz werkgeheugen en >6GB interne opslag (In ICS is het namelijk niet meer mogelijk om ongeroot een programma van 3,5GB te installeren zoals TomTom met kaarten. Het kan zijn dat je in JB appliacaties wel weer kunt verplaatsen net als in GB nog mogelijk was).
Op het moment dat ik een toestel zou bestellen (vermoedelijk aan het einde van dit jaar/begin volgend jaar) dan laat ik het hier nog wel weten, wellicht hebben meer mensen behoefte aan eenzelfde soort toestel.

Verwijderd

barbarian schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:27:
[...]

GPS krijg je werkend met een gps.conf
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1233256

flash de zipfile met CMW

Bij mij deed hij het toen gelijk goed. ;)
De link doet het niet.
Enig idee wat daar stond?

Louis

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:45:
[...]

De link doet het niet.
Enig idee wat daar stond?

Louis
Direct de post daaronder verbeterde ik de link al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Allez vooruit: volgens dit bericht: http://ciphone.fr/blog/blog1.php/blocage-des-gsm-chinois-en wordt het dus nog wat moeilijker in België om Chinese smartphones binnen te krijgen omdat de Douane een heksenjacht organiseert. Een Frans artikel, ik vat even samen:
- Er wordt gecontroleerd of het toestel aan de Europese normen beantwoordt!
- Er wordt gecontroleerd of het om "officiële" Android-versie gaat (wat je daaronder moet verstaan voor een open source systeem als Android, zullen ze zelf ook wel niet weten...)
- Waarde wordt gecontroleerd en dan BTW berekend.

Die controles gebeuren pas 1 maal per week, maar als je in dat circuit geraakt, ben je dus vertrokken voor weken vertraging. In het beste geval want iemand meldt ook dat zijn Goophone geconfisceerd werd... Zelfs retours van tablets na herstelling worden onder vuur genomen...
Verhalen van Belgische tweakers die dit bevestigen?
In dat artikel spreken ze van een belgenmop en inderdaad: hoeveel Chinese smartphones zouden er dagelijks het land in komen dat ze daar hun energie gaan insteken. Gaan we zo het gat in de begroting dichten? En er is sprake van een "expert" die die controles doet. Benieuwd welke kwalificaties die dan wel mag hebben, hopelijk leest hij af en toe mee op tweakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Bij het zoeken op de Zopo ZP900 stuitte ik op deze Nederlandse tussenhandelaar http://www.groene-innovatie.nl/default.aspx

Is dat toevallig ook een tweakert ;)?

Prijzen zijn niet echt aantrekkelijk overigens (hij houdt er een goede marge op na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
eL_Jay schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:17:
[...]

Helaas geen qHD, daarnaast zoek ik een 4" scherm met relatief dunne bezel, zodat ik niet alsnog een toestel van het formaat slanke 4,5' heb.
Het zal nog wel even duren voordat een dergelijke telefoon op de markt komt:(
De jiayu-g2s is wel degelijk een qHD! Tevens ook een mooi design imo

http://android-sale.com/jiayu-g2s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
@Kwisum bedankt voor de info maar mijn budget is maar 200 euries.

@VZS; heb je ook een shop waar die wel te koop is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:26
Kiswum schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:09:
gabn88, check the Razr M (XT907) deze is o.a. in Australie en Amerika te koop, hij wordt gemaakt in China wellicht kan het via hen ook worden geimporteerd. De Europese variant, de Razr i heeft inderdaad minder goede cpu. Een intel met 1 core die maximaal 2Ghz aankan.
Geniale telefoon! Waarom komt zoiets niet naar Europa :( De europese variant heeft overigens een betere CPU, maar een mindere GPU geloof ik. En omdat die van intel is zul je sommige apps er niet op kunnen draaien... Daarnaast kost deze 400 euro nieuw op het moment en zijn nog niet tweedehands te krijgen. Voor dat geld heb je ook een tweedehands iphone 4s, die is nog iets kleiner en volgens mij ongeveer net zo snel. iOS is ook ook wel een leuk avontuurtje voor een doorgewinterde android fanaat ;)

Ga kijken of ze die in Azië toevallig goedkoper (en de M variant) hebben liggen. Anders is die Meizu ook wel mooi (en niet overdreven groot voor wat je krijgt)! Komt nog zoveel moois aan de komende jaren met miniscule randen etc! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Is er een Nederlandse webshop die de Meizu MX2 of de Hauwai Honor 2 verkoopt? (bol.com wel de honor 1).

Meizu heeft mijn voorkeur, moet binnenkort namelijk upgraden, mijn iPhone wordt out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope geen een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik ken ook geen webshops die dit soort telefoons verkopen (probeer altijd via Google te zoeken maar dat is een drama, 99% forum en nieuws posts als resultaten).

Zijn er webshops die jullie als tip hebben? Meizu lijkt wel helemaal een probleem, maar hauwei zie je hier en daar wel eens een modelletje. Als ik de webshops even in mijn favorieten heb houd ik het zelf in de gaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen van die webshops die deze telefoons importeren verkopen ze en zulke soort webshops kan ik afraden, dan kan je net zo goed via een Chinese webshop zelf importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:06
Volgens mij is het nu een rotmoment om een telefoon te zoeken, maar mijn huidige toestel (HTC Wildfire) is aan het sterven. De JiaYu G3 lijkt duurder geworden, en slecht leverbaar. Zijn er nog telefoons met vergelijkbare specs onder 150 die wel leverbaar zijn? Ikzelf heb geen moeite met de verschillende formaten en de aan- of afwezigheid van knoppen, maar 1gb ram is wel een vereiste. Stiekem wil ik em ook nog kunnen rooten, maar daar vind ik wel wat op. Wouldn't be the first time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo een rot moment? Er is zeer veel keuze op het moment en er is meer dan alleen Jiayu. Vele hebben nu de Neo N02 gekocht welke een mooie feature set heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ook ik ga een chinese smartphone halen, ergens in december/januari. Het liefst één met een 5+inch scherm
Updates Coming To JiaYu G3, G2S JiaYu G4 MT6589 Quad-Core Confirmed!

The big news is the details for the upcoming JiaYu G4 which will become the top of the range JiaYu phone when it arrives between April or May next year. Sources say the G4 is already in testing and is using Mediatek’s new MT6589 CPU, and will get a larger 4.7 inch display along with Android 4.1 Jelly Bean. Prices are expected to be around 1200 Yuan ($200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36
Android-Sale heeft de beschikbaarheid voor de Newman N2 aangepast naar Jan 1st - Jan 10th 2013.
Dit was natuurlijk wel te verwachten.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
Cabo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:08:
Ook ik ga een chinese smartphone halen, ergens in december/januari. Het liefst één met een 5+inch scherm

[...]
Of de Neomobiles N03. Is ook 5 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
haha super mooi topic dit! :D ik keek net even op http://www.chinabuye.com, maar kan niet zo snel vinden of er ook telefoon zijn die waterdicht / stofdicht zijn (zoals de Devy)? De nieuwe van Sony is dit, maar erg duur. Hoopte op een goedkoop alternatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Laatst online: 11-09 10:57
Ik ben me ook een beetje aan het orienteren naar welk toestel mijn Galaxy S2 op gaat volgen en een belangrijke eis van mij hierbij is dat de fysieke afmetingen van het toestel niet veel groter zijn dan mijn huidige toestel. Ik kom dan uit bij toestellen met schermen van ongeveer 4,3".

Op mijn lijstje stond onder andere de HTC One S. Totdat ik dit topic tegen kwam.
Ik moet zeggen de Oppo Finder en Vivo X1 staan me toch wel heel erg aan!
En misschien zelfs wel de Oppo Find 5, als door de hele dunne bezel de fysieke afmetingen niet al te groot uitvallen.

Het iemand al ergens de fysieke afmetingen gevonden van de Oppo Find 5? Het zelf wel wat gezocht maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 08:10
BasZer schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:35:
haha super mooi topic dit! :D ik keek net even op http://www.chinabuye.com, maar kan niet zo snel vinden of er ook telefoon zijn die waterdicht / stofdicht zijn (zoals de Devy)? De nieuwe van Sony is dit, maar erg duur. Hoopte op een goedkoop alternatief ;)
Je hebt ze wel, alleen weet ik niet hoe 'degelijk' deze zijn. Maar altijd chinese reviews te vinden die je met google kan vertalen in het engels (niet nederlands anders onleesbaar) :)

http://www.pandawill.com/...screen-yellow-p70103.html

http://lightake.com/detai...m_Cellphone_3800mAh-59867 - Sneller model -> Antutu Test: 5513

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Kremx schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:09:
Ik ben me ook een beetje aan het orienteren naar welk toestel mijn Galaxy S2 op gaat volgen en een belangrijke eis van mij hierbij is dat de fysieke afmetingen van het toestel niet veel groter zijn dan mijn huidige toestel. Ik kom dan uit bij toestellen met schermen van ongeveer 4,3".

Op mijn lijstje stond onder andere de HTC One S. Totdat ik dit topic tegen kwam.
Ik moet zeggen de Oppo Finder en Vivo X1 staan me toch wel heel erg aan!
En misschien zelfs wel de Oppo Find 5, als door de hele dunne bezel de fysieke afmetingen niet al te groot uitvallen.

Het iemand al ergens de fysieke afmetingen gevonden van de Oppo Find 5? Het zelf wel wat gezocht maar helaas zonder resultaat.
http://www.fastcardtech.c...e-processors.html?u=49407 - Body size: 129mm * 65mm * 6.9mm flat, with no protruding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
Kremx schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:09:
is er niet een goede vergelijkingssite? Waar je gemakkelijk enkele telefoons naast elkaar kan zetten, zoals op tweakers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
BasZer schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:18:
[...]

is er niet een goede vergelijkingssite? Waar je gemakkelijk enkele telefoons naast elkaar kan zetten, zoals op tweakers! :)
Zover ik weet niet. Op deze site kan je al wel een selectie maken. Hebben ze trouwens ook dagaanbiedingen zoals op groupon etc.

Tips dat ik je kan meegeven:
- Achterhaal welke CPU in de telefoon zit en google op de Antutu benchmark score van de CPU (bv. "MTK6577 Antutu") of een ander benchmark programma, om ongeveer te achterhalen hoe snel deze telefoon is. 5000+ score aangeraden voor Antutu benchmarks
- Altijd voor minimaal 1GB intern geheugen gaan.
- Als je iets degelijk wilt kijken of de telefoon een aluminium behuizing heeft.
- Scherm. Minimaal voor 800*480 gaan. liefst hoger. Ook is IPS en gorilla glass aan te raden
- Camera: +8 MP
- Andere: Kijk of er een GPS chip zit ingebouwd, of de GSM band in je land ondersteund word en mHa batterij (Hoe hoger hoe beter). Maar dit is in Chinese telefoons meestal beter dan op Europese/Amerikaanse.

Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Heb een beetje de Newman N2 op de korrel, maar die is uitverkocht tot mid-jan. Toen kwam ik de Freelander i20 tegen, wat volgens mij dezelfde telefoon is:

Zie wel dat ie met de dag duurder wordt, gisteren was ie nog een eurootje of 13 goedkoper op fastcardtech.com. http://www.fastcardtech.c...amera-10-Point-Touch.html

Was ook geinteresseerd in de ZTE u950, echt veel bang-for-your-buck, maar helaas geen NL-3g
http://www.fastcardtech.c...M-Android-Smartphone.html

Vond deze ook wel een koopje (als je van groot houdt)
http://www.fastcardtech.c...en-Android-411-Phone.html

Ook nieuw binnen, de huawei honor 2
http://www.fastcardtech.c...en-Android-404-Phone.html

[ Voor 9% gewijzigd door vertigoo op 11-12-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Laatst online: 11-09 10:57
Dit zou betekenen dat de Find 5 nauwelijks groter is dan mijn Galaxy S2 met zijn 4.3" scherm :o.

Volgens tweakers is de galaxy S2 namelijk 125*66*8mm.

Als dat werkelijk zo is dan wordt dit mijn volgende toestel! Als hij tenminste voor een redelijke prijs en op een betrouwbare manier aan te komen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HDC Galaxy Note 2 Plus, die naamgeving is wel heel fout. Zouden Chinezen ook auto's hebben als de "Mercedes V40 GTI" en dergelijike :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Marzman schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:20:
[...]

HDC Galaxy Note 2 Plus, die naamgeving is wel heel fout. Zouden Chinezen ook auto's hebben als de "Mercedes V40 GTI" en dergelijike :p
Niet om te lachen maar dan noemt dat daar geen Mercedes maar eerder "Mesejus" fzo die qua uiterlijk veel lijkt op de mercedes maar dan met een schrammele 20PK. En dit is geen grap, dat is echt zo.

http://realitypod.com/2010/08/10-chinese-replica-cars/4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
Kremx schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:07:
[...]

Dit zou betekenen dat de Find 5 nauwelijks groter is dan mijn Galaxy S2 met zijn 4.3" scherm :o.

Volgens tweakers is de galaxy S2 namelijk 125*66*8mm.

Als dat werkelijk zo is dan wordt dit mijn volgende toestel! Als hij tenminste voor een redelijke prijs en op een betrouwbare manier aan te komen is...
toevallig, ik zoek ook een leuke vervanger voor mijn SGS2, ook al doet deze het nog uitstekend. Ik las op op http://www.gizchina.com/2...-5-launch-what-we-expect/ dat vandaag de telefoon officieel gelaunched wordt. Kan die afmetingen mij namelijk ook niet voorstellen! ;)

-edit-

op http://en.oppo.com/product/finder/ staan de afmetingen: Dimensions 125 x 66 x 6.65mm, Weight 125g Geen flauw idee overigens of dit de officiële site is... ow, dit is de oudere versie de oppo finder 8)7

we wachten af ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BasZer op 12-12-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
vertigoo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:33:
Heb een beetje de Newman N2 op de korrel, maar die is uitverkocht tot mid-jan. Toen kwam ik de Freelander i20 tegen, wat volgens mij dezelfde telefoon is:

Zie wel dat ie met de dag duurder wordt, gisteren was ie nog een eurootje of 13 goedkoper op fastcardtech.com. http://www.fastcardtech.c...amera-10-Point-Touch.html

Was ook geinteresseerd in de ZTE u950, echt veel bang-for-your-buck, maar helaas geen NL-3g
http://www.fastcardtech.c...M-Android-Smartphone.html

Vond deze ook wel een koopje (als je van groot houdt)
http://www.fastcardtech.c...en-Android-411-Phone.html

Ook nieuw binnen, de huawei honor 2
http://www.fastcardtech.c...en-Android-404-Phone.html
Zo nieuw is de Honor 2 nu ook niet want er is al een tijdje een topic over hier :)
En die freelander i20 dreigt een beetje hetzelfde verhaal te worden als die Newman hoor, ook al zeggen sommige Franse bronnen dat die Freelander de voor de internationale markt bedoelde versie van de Newman zou zijn. Hier (http://sciphone.fr/fr/344...single-sim-gps-a-gps.html ) werd hij eerst beloofd vanaf 9 december en nu is het al 15-20 december en met de feestdagen denk ik dat het niet meer voor dit jaar zal zijn. Als je dit topic wat volgt, merk je eigenlijk dat het met de meeste chinaphones die weg opgaat: "veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlyxe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-03-2018
Hoi, heeft er iemand ervaring met de Oppo Find 5?
http://thenextweb.com/asi...-13mp-camera/?fromcat=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
de telefoon wordt vandaag pas onthult, beetje vroeg om om ervaringen te vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlyxe
Dacht dat hij al wel beschikbaar was in China. Ik ben wel benieuwd naar een review.

Ik zag hem te koop staan op fastcardtech
http://www.fastcardtech.c...e-processors.html?u=49407
Iemand ervaring met deze website? Ik vind de prijs opvallend laag....

[ Voor 60% gewijzigd door dlyxe op 12-12-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/12/oppo-find-5-h-2012-12-12-13.jpg
links de oppo find 5 en rechts de oppo finder

hands on: http://www.engadget.com/2012/12/12/oppo-find-5-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
  • Laatst online: 17-06 16:42
De ZTE Grand Era V985 lijkt me wel een mooi toestel. Maar is ie wel geschikt voor de nederlandse frequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF vraagje tussendoor (denk dat het wel ontopic is) heb een Chineze telefoon (Star) maar krijg constant smsjes in het chinees. Enig idee hoe ik dit kan stopzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlyxe
Oppo Find 5 te koop bij Andorid-sale.com
http://android-sale.com/de/oppo-find-5.html

Ik lees niet al te beste reviews over deze site, iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Binnenkort maar een quadcore, 5+inch scherm kopen via een chinese webshop. Kan niet wachten tot er meer quadcore toestellen worden aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.gsmarena.com/o...oc_unveiled-news-5192.php

hij is echt super kwijl, tis dat ik geen geld heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De release datum is niet d uiteindelijk datum dat hij echt te krijgen is, op een paar zielen na. Dit is me tot nu toe bij bijna elke Chinese smartphone op gevallen.

Zo is de Huawei Honor 2 2GB nu pas echt goed verkrijgbaar en voorheen kon je alleen de 1GB versie krijgen. Ik heb mijn Huawei Honor 2 gister dan ook van amazon China gekocht, maar hiervoor was ie gewoon niet te krijgen, en alles was pre order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:09:
De release datum is niet d uiteindelijk datum dat hij echt te krijgen is, op een paar zielen na. Dit is me tot nu toe bij bijna elke Chinese smartphone op gevallen.
Inderdaad, wat ik tot nog toe heb gezien zijn veel paper lauches a la Geforce en sinds de 7xxx ook AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07
Na 23 dagen wachten vanmiddag een niet-thuis bericht op de mat van de TNT. Afzender onbekend maar met een gewicht van 360gram moet het wel mijn Neomobile N02-M van lightake zijn.. morgen meer info :) !

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
quistler schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:25:
Na 23 dagen wachten vanmiddag een niet-thuis bericht op de mat van de TNT. Afzender onbekend maar met een gewicht van 360gram moet het wel mijn Neomobile N02-M van lightake zijn.. morgen meer info :) !
Ik ben benieuwd.

• BasZer

Verwijderd

Oppo Find 5 is aangekondigd, mooie specs, maar 2500mah niet verwijderbare batterij met een 5 inch 1080p scherm zal vast niet lang uithouden.

En als je naar de prijs kijkt dan is hij niet super goedkoop, hij kost toch bijna het dubbele wat de Huawei Honor 2 kost.

Voor mij zelf zou 5 inch sowieso te groot zijn en je ziet dat 1080p sowieso pas vanaf 5 inch is, dus dat maakt 4.5 inch schermen niet slecht, alleen de ppi is lager, maja de ppi is al zo hoog bij 720p dat je echt niet het verschil zou zien.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41

Systeem Specs

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:36:
FF vraagje tussendoor (denk dat het wel ontopic is) heb een Chineze telefoon (Star) maar krijg constant smsjes in het chinees. Enig idee hoe ik dit kan stopzetten?
Volgens mij is daar een app voor. Iets als call control.
Daarmee kan je nummers blacklisten zowel voor bellen als smsen.
De exacte naam moet je maar ff googelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Huawei kondigt voor de tweede jaarhelft van 2013 een "Super High End Phone" aan die beter zal zijn dan Apple en Samsung samen: http://bestboyz.de/huawei...nt-page-1/#comment-126538, tenminste als hun R&D team geen foutjes heeft gemaakt ;)
En voor de rest geen nieuws, nog meer aankondigingspolitiek dus...

[ Voor 5% gewijzigd door chaola op 14-12-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:36:
Weet je zeker dat het smsjes zijn? Lijkt me eerder reclame zoals de sms-app Go (nogwat) heeft. Probeer eens een andere app voor sms-berichten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11

CeesKees

I rest my Kees

op die site van android-sale.com staat een HTC HDC OneX+ voor EUR 159,- . Dat kan toch nooit? ! Is die site betrouwbaar?

Ik lees niet goed. ... Een HDC one X.... Maar zou dat dan een goede telefoon zijn?

Model: HDC ONE X+

Carrier: Unlocked, single SIM cards slot, micro SIM
Phone Style: Bar, 4.7 inch touchscreen, 1280*720 pixels
Operating System: Android 4.0.3 OS
Processor: MTK MT6577 1GHz clock + Imagination PowerVR SGX531

Display
Screen Size: 4.7" touchscreen, multi-touch (5-Point)
Display reulotion: 1280*720 pixels
Color Support: 16 million colors
Screen Technology: Multi-touch Screen

Camera
Camera Resulotion: 8.0MP back camera + 0.3MP front camera

Connectivity
Connectivity Technology: GSM network & WCDMA - micro SIM card (Single slot)
Network Band: GSM 850/900/1800/1900 MHz & WCDMA 850/2100MHz
Data Technology: GPRS, EDGE, HSDPA
Bluetooth: Bluetooth 2.0
WLan: Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/a
USB: USB 2.0
GPS: GPS, built-in GPS chipset

Other Features
Video Player: AVI、MP4、3GP、MOV、MKV、FLV
Audio Player: FLAC、APE、MP3、OGG、AMR、AAC
Image: JPG、PNG、BMP、GIF
Ringing Tones: Downloadable
Phone Book: More than 10000 contacts
Brower: HTML
Game: Downloadable
Radio: FM Radio
G-sensor: Yes
Interface/Port: 3.5mm earphone jack / mini USB

Battery
Battery: Built-in Li-on battery, 2100mAh (Non-removeable)
Standby Time: 120-150 hours

Memory
Built-in Memory: 1GB RAM / 16GB ROM,
Memory Card: No

Size

Dimensions: 134×69×9.5mm
Weight: 145g

Language: English, French, Deutsch, Spanish, Portuguese, Russian, Arabic, Indonesian, Italy, Malay, Turkish, Vietnamese, Thai, Chinese.

What in Package
1 * HDC ONE X+ Android Phone
1 * Travel Charger
1 * USB Data Cable
1 * Headphone

[ Voor 88% gewijzigd door CeesKees op 14-12-2012 12:22 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zie hem niet, maar is het geen HDC ipv HTC. Die site heeft voornamelijk Chinese klonen wat het wel ontopic maakt hier (geen idee of het betrouwbaar is verder)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:09:

Zo is de Huawei Honor 2 2GB nu pas echt goed verkrijgbaar en voorheen kon je alleen de 1GB versie krijgen. Ik heb mijn Huawei Honor 2 gister dan ook van amazon China gekocht, maar hiervoor was ie gewoon niet te krijgen, en alles was pre order.
Heb je hem dan ook via een agent besteld of rechtstreeks bij amazon laten versturen naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Sinds gisteren in het bezit van een NEO N02-M

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-G4-J7mpKvUE/UMtJTMMWXyI/AAAAAAAAAA4/oJzfkkQcdk8/s400/IMG_2538.JPG
*klik op het plaatje voor alle foto's.

Tot mijn verbazing de ruimte voor twee simkaarten (Slot W & Slot G)
Na wat trial and error kwam ik er achter dat het W slot 3G ondersteuning had.

Vodafone werkt prima i.c.m. deze telefoon.

Na 1 dag gebruik zijn de volgende dingen opgevallen:
  • De inkijkhoek van het beeldscherm is niet optimaal. (Onder een bepaalde inkijkhoek zie je meer detail dan recht van boven.)
  • Geen vooraf geïnstalleerde app-store.
  • De screenprotector was niet netjes op het toestel geplakt. (Lucht tussen de protector en het scherm)
  • De interface is engels maar de telefoon is wel voorzien van veel chinese app's.
De telefoon is een stuk lichter dan mijn LG KP500 die een stuk kleiner is. Over de bouwkwaliteit en snelheid ben ik zeer te spreken.

Bij de aanschaf geen extra screen protector gekocht. Dit ga ik nog even doen :9 .

[ Voor 0% gewijzigd door quistler op 14-12-2012 17:02 . Reden: typo ]

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 18:08
quistler schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:01:
Sinds gisteren in het bezit van een NEO N02-M

[afbeelding]
*klik op het plaatje voor alle foto's.

Tot mijn verbazing de ruimte voor twee simkaarten (Slot W & Slot G)
Na wat trial and error kwam ik er achter dat het W slot 3G ondersteuning had.

Vodafone werkt prima i.c.m. deze telefoon.

Na 1 dag gebruik zijn de volgende dingen opgevallen:
  • De inkijkhoek van het beeldscherm is niet optimaal. (Onder een bepaalde inkijkhoek zie je meer detail dan recht van boven.)
  • Geen vooraf geïnstalleerde app-store.
  • De screenprotector was niet netjes op het toestel geplakt. (Lucht tussen de protector en het scherm)
  • De interface is engels maar de telefoon is wel voorzien van veel chinese app's.
De telefoon is een stuk lichter dan mijn LG KP500 die een stuk kleiner is. Over de bouwkwaliteit en snelheid ben ik zeer te spreken.

Bij de aanschaf geen extra screen protector gekocht. Dit ga ik nog even doen :9 .
Goed ingelezen dan :+
Ik heb hem juist omdat er 2 simkaarten in kunnen, werkt perfect.
Er is overigens een NL rom waarop de play store werkend is, ook buienradar etc werkt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Tonkey schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:20:
[...]

Goed ingelezen dan :+
Ik heb hem juist omdat er 2 simkaarten in kunnen, werkt perfect.
Er is overigens een NL rom waarop de play store werkend is, ook buienradar etc werkt dan.
Kleinigheidjes blijf je houden ;)
Toevallig een linkje waar ik de Rom kan vinden?
Heb al wel gelezen hoe ik hem kan rooten en er zijn ook al firmware updates die ik nodig wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 18:08
quistler schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:26:
[...]

Heb al wel gelezen hoe ik hem kan rooten en er zijn ook al firmware updates die ik nodig wil installeren.
Op Fok is een user die een rom gemaakt heeft, link https://dl.dropbox.com/u/...002_T12NL_v1_Xenorium.zip

Meer info is daar eventueel te vinden. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

quistler schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:26:
[...]

Denk dat hier: http://forum.fok.nl/topic/1895992/6/50#119406043
alles wel staat.

Volgorde:
- Rooten
- Mobileuncle tools (apk) installeren
- via mobile uncle CWM recovery flashen
- Opstarten in CWM
- Flash de T12 NL rom: http://www.mediafire.com/?8he8rdk48rg92jd

Als het goed is werkt alles nu correct (kleuren zijn dan ook beter en de witte waas is weg).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
_/-\o_ Tonkey & RobertowNL
Ondertussen geroot en geflashed en hij draait als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RobertowNL schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:16:
[...]

- Flash de T12 NL rom: http://www.mediafire.com/?8he8rdk48rg92jd

Als het goed is werkt alles nu correct (kleuren zijn dan ook beter en de witte waas is weg).
Vandaag ook mijn Neo gekregen en met dank aan die Fok guides nu alles werkend & playstore.

Heb je met de bovenstaande ROM ook nog de optie voor engels, of is het alles of niets NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Die van Huawei hebben duidelijk een plannetje voor 2013: stoere praat verkopen richting Apple en Samsung en een vestiging openen in Finland. Het gerucht begint de ronde te doen dat ze een smartphone zullen uitbrengen met een OS dat verder borduurt op Meego van Nokia (vandaar die Finse connectie?). Huawei is inderdaad ingestapt in het "Tizen" project dat ontstaan is uit Meego.
Ik denk niet dat we echt zitten te wachten op nog een nieuw OS, maar 't is boeiend om te volgen en je weet maar nooit dat het de moeite is. In de marge van dit nieuws heb ik dan ook gelezen dat een andere spin off van Meego, het Finse bedrijf Jolla, ook een eigen smartphone gaat uitbrengen met eigen OS, dat dan vooral voor de Chinese markt bedoeld zou zijn. Op het moment dat je denkt dat W8, iOS en Android de koek onder mekaar zullen verdelen, zijn er dus nog lefgozers die aan de poten van hun stoelen durven zagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook geinstresseerd om een chinese smartphone te kopen. Maar vroeg mij af of iemand aanraders had? Waar je veel krijgt voor wat je betaald.

Ben in dit topic al een paar keer de jiayu-g2s tegengekomen.

Ook ben ik wel fan van de look van iphone 5(design), maar hou liever van het besturingsysteem android.
http://www.fastcardtech.c...-40-Inch-80MP-Camera.html
Was ik tegengekomen, maar vind het moeilijk om hier reviews van te vinden zonder dat het reviews zijn van winkels die ze verkopen :). Iemand ervaring of tips waar ik moet opletten ?
Pagina: 1 ... 9 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.