Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit soort dingen hebben we http://tweakers.net/aanbod/, niet in een topic.

[ Voor 74% gewijzigd door janvanduschoten op 14-11-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:27
Bericht van Newsmy over de Newman N2. Beetje zoals het weer vandaag dus: veel mist...

"Hi

This is Tiya from newsmy sales team, very nice to meet you.

I'm sorry the release time of N2 is not confirmed, maybe it will be released in the end of this year, any update about this I will inform you, is that will be OK?

Thanks and best regards.
Tiya "

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Na het Nexus 4 debacle (althans qua beschikbaarheid), denk ik dat availability meer dan ooit een issue is. We zien hier fantastische toestellen passeren maar velen zijn gewoon niet bereikbaar. Bij de keuze voor een Chinese telefoon wordt dit volgens mij het belangrijkste beslissingscriterium: hoeveel kans is er om het ding effectief te pakken te krijgen. Als ik zo wat rondkijk op al die webshops, lijkt het er op neer te komen dat je toch het meest kans hebt met de min of meer gereputeerde merken, wat in se ook vrij logisch is: Huawei, Lenovo, ZTE. Niet het meest filtsende design dan en ook niet de scherpste prijs, maar wel een beetje zekerheid. De Neo en de Newman N1 lijken een beetje de positieve uitzonderingen, maar voor hoe lang nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36
chaola schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:49:
Bericht van Newsmy over de Newman N2. Beetje zoals het weer vandaag dus: veel mist...

"Hi

This is Tiya from newsmy sales team, very nice to meet you.

I'm sorry the release time of N2 is not confirmed, maybe it will be released in the end of this year, any update about this I will inform you, is that will be OK?

Thanks and best regards.
Tiya "
Ik heb iemand die aankondiging op het forum laten lezen en daar stond inderdaad geen release datum in. Slechts de melding dat half november meer informatie beschikbaar zou komen.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaola schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:12:
Na het Nexus 4 debacle (althans qua beschikbaarheid), denk ik dat availability meer dan ooit een issue is. We zien hier fantastische toestellen passeren maar velen zijn gewoon niet bereikbaar. Bij de keuze voor een Chinese telefoon wordt dit volgens mij het belangrijkste beslissingscriterium: hoeveel kans is er om het ding effectief te pakken te krijgen. Als ik zo wat rondkijk op al die webshops, lijkt het er op neer te komen dat je toch het meest kans hebt met de min of meer gereputeerde merken, wat in se ook vrij logisch is: Huawei, Lenovo, ZTE. Niet het meest filtsende design dan en ook niet de scherpste prijs, maar wel een beetje zekerheid. De Neo en de Newman N1 lijken een beetje de positieve uitzonderingen, maar voor hoe lang nog...
Ja klopt Huawei en ZTE en Lenovo kun je gewoon makkelijk kopen, bij Xiaomi Mi2 moet je al bijna hun lotterij winnen wil je die telefoon krijgen.

Ja in de bechmarks wint de Xiaomi Mi2 maar het is een telefoon die bijna niet te krijgen is en waar dan om zoveel tijd kleine batches van worden uitgebracht en Chinezen die kopen ze zo weg voor dat wij uberhaupts een kans hebben en als ik dan zie dat ie geen sd kaart slot heeft dan was mijn keuze voor Huawei Honor 2 ondanks de iets mindere CPU niet zo slecht, want het doet niet onder voor een HTC One X of SGS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 22:57
Ik zag net de specificaties van de Nexus 4 voorbij komen en vraag me dan wel af in hoeverre het nog loont om een telefoon uit China te laten overkomen. Voor zo'n Chinese telefoon betaal je zo'n 250 euro en de Nexus 4 kost 350 euro maar de specificaties van de Nexus 4 ben ik nog niet echt tegen gekomen.

Het grote voordeel van de Chinese telefoons is wel de dual-sim wat ik wil hebben. Ook mag het van mij wel een wat groter scherm zijn. Zo groot mogelijk, zolang het nog maar in je broekzak past. De Note 2 zou dus nog net voldoen in grote.

Ik ben wel nog maar kort aan het zoeken bij de Chinese telefoons dus misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Devata schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:36:
Ik zag net de specificaties van de Nexus 4 voorbij komen en vraag me dan wel af in hoeverre het nog loont om een telefoon uit China te laten overkomen. Voor zo'n Chinese telefoon betaal je zo'n 250 euro en de Nexus 4 kost 350 euro maar de specificaties van de Nexus 4 ben ik nog niet echt tegen gekomen.

Het grote voordeel van de Chinese telefoons is wel de dual-sim wat ik wil hebben. Ook mag het van mij wel een wat groter scherm zijn. Zo groot mogelijk, zolang het nog maar in je broekzak past. De Note 2 zou dus nog net voldoen in grote.

Ik ben wel nog maar kort aan het zoeken bij de Chinese telefoons dus misschien zie ik iets over het hoofd.
Binnekort komen er budget-high-end-quad-core phones uit China :P dat is de verwachting volgens MediaTek (met de Quad-core processor MT6589).

Nu is er o.a. de Newman N2 die als quad-phone in China zo rond de €190,- gaat kosten.
Er zijn op chinese websites overigens genoeg phones met een 4,7" tot 5,3" scherm.

de Meizu MX2 wordt 27 November gepresenteerd. Ik vind de prijs wel wat aan de forse kant met €380,- ... al zijn de specs behoorlijk, maar voor die prijs is een LG/Google Nexus4 wellicht een betere keuze (ivm software support en garantie).

[ Voor 14% gewijzigd door GS88 op 14-11-2012 12:44 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ik had eerder al eens globaal aangegeven wat ik wilde maar na mijn zoektocht heb ik het lijstje ondertussen een stuk specifieker gemaakt.

Let wel, ik heb hierbij niet gekeken naar wat de markt bied maar wat ik wil.

- Dual-sim
- Android >= 4.0
- Quad-core (>= 1,5 Ghz)
- SD kaart slot (16/32/64GB)
- 4,7" / 5,5" (groter = beter maar moet wel in de binnenzak passen)
- Pennetje als extra is plus maar geen must.
- OLED HD scherm 720 x 1280 pixels
- Gorilla Glass
- >= 2GB RAM
- Camera 8MP / >= 2MP)
- Full HD (1080p) video-opname
- Flits
- Stevig degelijk apparaat (metalen behuizing is pro) moet tegen een stootje kunnen
- Veilige niet zomaar ontplofbare accu
- Zo lang mogelijke accuduur. Hoe langer hoe beter. Elke dag opladen of een telefoon die halverwege het gesprek uit valt vanwege de accu is onacceptabel. Maar ook de levensduur van de accu is van belang. Veel accu's beginnen naar 1 jaar al steeds slechter te worden.
- Goed werkende GPS (eventueel ook ondersteuning voor Galileo)
- Standaard funcies zoals:
– DivX / XviD-codec support
– ingebouwde accelerometer
– multi-touch input
– nabijheidssensor
– Gyroscoopsensor
– enz
- Extra: - Als er op de telefoon ook een lampje zit dat kan dienen als zaklamp is het een plus.
- 4G / LTE

Wat betreft de Meizu MX2, ik heb hem eens vergeleken met de Nexus 4 en volgens mij is hij vrij vergelijkbaar. De Nexus 4 heeft zelfs een groter scherm al heeft de Meizu MX2 wel weer een wat hogere resolutie.
Maar in de wetenschap dat je de Nexus zonder gedoe (nou ja, als je hem eenmaal ergens beschikbaar vind) voor 350 euro kunt kopen dan is het dus raar om voor de Meizu MX2 te gaan die duurder is. En dan komt daar dus nog de support en garantie bij.

Ik ben zeker bereid om een telefoon uit China te krijgen maar dan moet de prijs-kwaltijdsverhouding daar ook naar zijn. Nu met de Nexus 4 ligt dat toch een stuk dichter bij elkaar maar als ze inderdaad zulke telefoons (zie mijn lijstje) voor 190 euro gaan zien is het weer een ander verhaal want laten we zeggen 200 euro is zeker een eerlijke prijs voor zo'n telefoon. Hoger als 250 moet het dan ook niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
GS88 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:40:
[...]

Binnekort komen er budget-high-end-quad-core phones uit China :P dat is de verwachting volgens MediaTek (met de Quad-core processor MT6589).

Nu is er o.a. de Newman N2 die als quad-phone in China zo rond de €190,- gaat kosten.
Er zijn op chinese websites overigens genoeg phones met een 4,7" tot 5,3" scherm.

de Meizu MX2 wordt 27 November gepresenteerd. Ik vind de prijs wel wat aan de forse kant met €380,- ... al zijn de specs behoorlijk, maar voor die prijs is een LG/Google Nexus4 wellicht een betere keuze (ivm software support en garantie).
Zoals eerder gezegd: availability! De Nexus te pakken krijgen zal al wat inspanning, geduld en frustraties vragen en idem voor die andere phones: de Newman N2 zie ik ook niet direct landen in Europa, jammer genoeg.
Quadcores vanaf 400$ lijken soms iets meer op stock, maar ook niet altijd. In het prijssegment rond de 300 $ lijkt het er op dat de K-Touch V9 (aka Hornet II) wel her en der op voorraad is (voor wat die beweringen waard zijn natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devata schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:14:
Ik had eerder al eens globaal aangegeven wat ik wilde maar na mijn zoektocht heb ik het lijstje ondertussen een stuk specifieker gemaakt.

Let wel, ik heb hierbij niet gekeken naar wat de markt bied maar wat ik wil.

- Dual-sim
- Quad-core (>= 1,5 Ghz)
- SD kaart slot (16/32/64GB)
- 4,7" / 5,5" (groter = beter maar moet wel in de binnenzak passen)
- Pennetje als extra is plus maar geen must.
- OLED HD scherm 720 x 1280 pixels
- Gorilla Glass
- >= 2GB RAM
- Camera 8MP / >= 2MP)
- Full HD (1080p) video-opname
- Flits
- Stevig degelijk apparaat (metalen behuizing is pro) moet tegen een stootje kunnen
- Veilige niet zomaar ontplofbare accu
- Zo lang mogelijke accuduur. Hoe langer hoe beter. Elke dag opladen of een telefoon die halverwege het gesprek uit valt vanwege de accu is onacceptabel. Maar ook de levensduur van de accu is van belang. Veel accu's beginnen naar 1 jaar al steeds slechter te worden.
- Goed werkende GPS (eventueel ook ondersteuning voor Galileo)
- Standaard funcies zoals:
– DivX / XviD-codec support
– ingebouwde accelerometer
– multi-touch input
– nabijheidssensor
– Gyroscoopsensor
– enz
- Extra: Als er op de telefoon ook een lampje zit dat kan dienen als zaklamp is het een plus.

Wat betreft de Meizu MX2, ik heb hem eens vergeleken met de Nexus 4 en volgens mij is hij vrij vergelijkbaar. De Nexus 4 heeft zelfs een groter scherm al heeft de Meizu MX2 wel weer een wat hogere resolutie.
Maar in de wetenschap dat je de Nexus zonder gedoe (nou ja, als je hem eenmaal ergens beschikbaar vind) voor 350 euro kunt kopen dan is het dus raar om voor de Meizu MX2 te gaan die duurder is. En dan komt daar dus nog de support en garantie bij.

Ik ben zeker bereid om een telefoon uit China te krijgen maar dan moet de prijs-kwaltijdsverhouding daar ook naar zijn. Nu met de Nexus 4 ligt dat toch een stuk dichter bij elkaar maar als ze inderdaad zulke telefoons (zie mijn lijstje) voor 190 euro gaan zien is het weer een ander verhaal want laten we zeggen 200 euro is zeker een eerlijke prijs voor zo'n telefoon. Hoger als 250 moet het dan ook niet gaan.
De Huawei Honor 2 is zo'n toestel wat aan je eisen voldoet, alleen hij heeft geen dual sim maar goedkoper dan de Nexus 4 en vergelijkbare hardware zoals de HTC One X, SGS3 maar de chipset in Nexus 4 is wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:20:
[...]

De Huawei Honor 2 is zo'n toestel wat aan je eisen voldoet, alleen hij heeft geen dual sim maar goedkoper dan de Nexus 4 en vergelijkbare hardware zoals de HTC One X, SGS3 maar de chipset in Nexus 4 is wel iets beter.
Hij ziet er inderdaad erg interessant uit.
Helaas is de dual-sim functie wel erg belangrijk voor mij. Dat is eigenlijk ook nog een van de belangrijkste redenen dat de Nexus 4 toch af valt.

Daarnaast vind ik het scherm ook wat te klein. Ik heb liever een wat groter scherm. Maar buiten die 2 punten voldoet hij inderdaad prima en als ik het goed zie voor zo'n 100 euro goedkoper als de Nexus.

Ik hou hem iig even in mijn achterhoofd. Hoe zoeken jullie eigenlijk zulke telefoons? Zijn er sites waar je specificaties in kunt vullen en die je dan een lijst geeft? (met ook deze onbekende telefoons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg www.gizchina.com zo heb ik ook over de Huawei Honor 2 gehoord en vele andere Chinese toestellen, helaas is er bijna geen een quadcore model met dual sim op het moment en moet je het hebben van de MT6577 dualcore toestellen.

Persoonlijk heb ik zelf sowieso geen dual sim nodig, dus voor mij volstaan een simkaart slot.

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Als je een Nexus 4 voor 350 euro kunt krijgen: voor die gaan --> altijd de laatste Android updates, makkelijk met eventuele garantie, etc.

Zo'n Honor 2 is alleen aantrekkelijk als je hem zelf in China kunt kopen (dan zeker een aanrader). Als er verzendkosten en invoerrechten bijkomen zit je ook al aan de 350 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Mother_lepard op 15-11-2012 09:00 ]

Verwijderd

Maar de Nexus 4 is helemaal niet te koop in Nederland hoor en je moet in Duitsland wonen om hem voor € 349 te kunnen kopen, anders heb je het enige alternatief en dat is hem in MM kopen voor € 395 maar hij komt pas midden December uit bij de MM.

• FRidh
Volgens GizChina zou de verkoop van de N2 voor december moeten beginnen.
http://www.gizchina.com/2...newman-n2-hands-on-video/

Etotalk en FastCardTech hebben volgens mij ook hun prijzen geupdate.

[ Voor 20% gewijzigd door FRidh op 15-11-2012 10:02 ]

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• Mother_lepard
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:35:
Maar de Nexus 4 is helemaal niet te koop in Nederland hoor en je moet in Duitsland wonen om hem voor € 349 te kunnen kopen, anders heb je het enige alternatief en dat is hem in MM kopen voor € 395 maar hij komt pas midden December uit bij de MM.
Daarom zeg ik ook, als je er aan kunt komen voor 350 euro. :*) Ik heb bijvoorbeeld wat duitse vrienden, dus voor mij zou dat prima te doen zijn. Ware het niet dat er een Umi X1 naar mij onderweg is en de Nexus 4 boven mijn budget is.

• chaola
FRidh schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:56:
Volgens GizChina zou de verkoop van de N2 voor december moeten beginnen.
http://www.gizchina.com/2...newman-n2-hands-on-video/

Etotalk en FastCardTech hebben volgens mij ook hun prijzen geupdate.
Ik ga toch maar afwachten wat die van Newsmy mij eventueel nog gaan mailen hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 18:48

Rincewind

Take me in your arms tonight

Hmmmm... Met zo'n aanbieding ga je toch weer twijfelen: voor €115 (incl korting) een MTK6577-toestel met 1GB ram en 4GB Rom. Resolutie is wel wat minder (480x850) maar die prijs...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
chaola schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:11:
[...]

Ik ga toch maar afwachten wat die van Newsmy mij eventueel nog gaan mailen hierover...
Weer wat meer nieuws.
http://www.gizchina.com/2...re-orders-about-to-start/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
Aar
Rincewind schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:56:
Hmmmm... Met zo'n aanbieding ga je toch weer twijfelen: voor €115 (incl korting) een MTK6577-toestel met 1GB ram en 4GB Rom. Resolutie is wel wat minder (480x850) maar die prijs...
Titel geeft 4.7" aan, highlights 5.3"...
Ik zou 10 euro bij leggen en voor een neo gaan met qhd. Daar zijn al (goede) ervaringen mee op tweakers en fok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

2 phones duiken op met de MT6589 aan boord: (let wel; MediaTek introduceert de processor pas officieel op 11 December, dus pas na die datum hoef je zulke phones te verwachten)

- Lenovo Quad-phone
- Neo NO3

Ben benieuwd hoe duur deze budget-quadcore-phones zijn.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik las het ook, dus nu wacht ik nog even af dat telefoons met deze chipset op de markt komen, de Chinezen vieren geen kerstmis dus in januari zouden we die telefoons wel kunnen verwachten wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Nu online
Mijn Umi X1 is binnengekomen en geen douanekosten :). Straks eens uit gaan pakken. Ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door Mother_lepard op 16-11-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nice, Neo n03 en Newman n2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Mother_lepard schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:48:
Mijn Umi X1 is binnengekomen en geen douanekosten :). Straks eens uit gaan pakken. Ben benieuwd!
Hoe en waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Tonkey schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:56:
[...]
Ik zou 10 euro bij leggen en voor een neo gaan met qhd. Daar zijn al (goede) ervaringen mee op tweakers en fok.
Klopt. maar om een Neo te krijgen voor ong €120 moet ik weer bestellen via Mr TaoBao met alle rompslomp eromheen. Deze aanbieding gaat via een wat meer 'gerenommeerde' site en daar is de Neo weer niet te vinden..

[ Voor 5% gewijzigd door Rincewind op 16-11-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rincewind schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:48:
[...]
Klopt. maar om een Neo te krijgen voor ong €120 moet ik weer bestellen via Mr TaoBao met alle rompslomp eromheen. Deze aanbieding gaat via een wat meer 'gerenommeerde' site en daar is de Neo weer niet te vinden..
Nee hoor via lighttake gaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:49:
[...]

Nee hoor via lighttake gaat ook.
Maar niet voor €115 (ong.)... Toch ? Als dit wel het geval is ga ik er meteen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Rincewind schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:50:
[...]
Maar niet voor €115 (ong.)... Toch ? Als dit wel het geval is ga ik er meteen bestellen :)
Ze hebben een aanbieding met 10% korting voor de Neo, kost nu 160 dollar. Maar wel met free shipping.

Verder kan je ook op lighttake nu een extra accu \ hoesjes etc bestellen voor de Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
ik ga denk ik wel zo'n chinees toestelletje halen iemand een betrouwbare site mijn specs

-dual of qaud core
-1 gig ram
-andriod 4 of hoger
-4.7 beeldsherm
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

daantjecool schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:22:
ik ga denk ik wel zo'n chinees toestelletje halen iemand een betrouwbare site mijn specs

-dual of qaud core
-1 gig ram
-andriod 4 of hoger
-4.7 beeldsherm
Lees gewoon dit topic een beetje door en kijk eens hier voor een lijst met 'chinese toestelletjes'...Een beetje meer voorbereiding als alleen zo'n vraag stellen is wel handig <zucht>

[ Voor 7% gewijzigd door Rincewind op 16-11-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoullo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 18:02
Vorige week donderdag avond bij etotalk een ZTE v760 besteld, maandag 09.30 geleverd. Helaas met inklaarkosten a 25 euro. Na een paar dagen gebruik ben ik erg tevreden, geen boeiend ontwerp, maar prima scherm, prima accu, alles gaat zonder hapering en Dual sim is een uitkomst. De Dual sim werkt ook heel simpel en duidelijk. Ik had graag g3 gehad maar erg tevreden met de ZTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02-2023
raoullo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:36:
Vorige week donderdag avond bij etotalk een ZTE v760 besteld, maandag 09.30 geleverd. Helaas met inklaarkosten a 25 euro. Na een paar dagen gebruik ben ik erg tevreden, geen boeiend ontwerp, maar prima scherm, prima accu, alles gaat zonder hapering en Dual sim is een uitkomst. De Dual sim werkt ook heel simpel en duidelijk. Ik had graag g3 gehad maar erg tevreden met de ZTE.
Eergisteren de ZTE v970 besteld (ook bij Etotalk), ik ben benieuwd of ik ook deze inklaringskosten krijg... Zodra ik hem heb zal ik hier een kleine review plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door jacen op 18-11-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
Wat meer Newman N2 nieuws (voorzover ik de vertalingen begreep).

De 1000 engineering samples zijn geproduceerd. Er is momenteel een poll waar gestemd kan worden welke kleur de eerste productie batch moet krijgen, zwart of geel. Deze eerst batch bestaat uit (slechts) 70.000 stuks welke ergens (halverwege) in december geleverd gaan worden.

Als de eerste batch inderdaad uit slechts 70.000 stuks bestaat vrees ik dat het hetzelfde gaat als met de Xiaomi Mi2. Die eerste batch was in enkele minuten uitverkocht via hun eigen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste 1000 zijn dus gewoon voor proef konijnen, dus van die batch moet je er niet eens een van willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Antutu van de quadcore MT6589 gebaseerde Lenovo: http://www.gizchina.com/2...d-core-benchmarks-leaked/
Die haalt toch de 10000 niet, terwijl de concurrenten met S4, Tegra 3, Exynos, Huawei, toch vlot richting 12000 en meer fietsen. Het prijsverschil met die anderen zal dan toch significant moeten zijn om voldoende interessant te blijven, denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S4 gaat zelf richting de 15000, maar eerlijk gezegd zou ik me niet te blind staren op de benchmarks alleen en liever kijken naar het totaal product, zo kan het dus zijn dat een model met MT6589 rond de 1000 yuan a 1499 yuan kost.

En dan zal me niks verbazen dat men de huidige 8MP camera's behoud en je op dat gebied gewoon minder zal zijn dan in de Huawei Honor 2 en Xiaomi Mi2 en dan moet je gaan wikken en wegen en nog belangrijkere punt de Huawei Honor 2 en Xiaomi Mi2 komen beide met 2GB geheugen.

De MT6589 zou 11 December uitkomen dus dan zullen ook wel de toestellen aangekondigd gaan worden en persoonlijk ben ik daar erg benieuwd naar en verwacht ik veel bang for buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat boeien benchmarks? Ga jij de hele dag met je telefoon benchmarken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:16:
S4 gaat zelf richting de 15000, maar eerlijk gezegd zou ik me niet te blind staren op de benchmarks alleen en liever kijken naar het totaal product, zo kan het dus zijn dat een model met MT6589 rond de 1000 yuan a 1499 yuan kost.

En dan zal me niks verbazen dat men de huidige 8MP camera's behoud en je op dat gebied gewoon minder zal zijn dan in de Huawei Honor 2 en Xiaomi Mi2 en dan moet je gaan wikken en wegen en nog belangrijkere punt de Huawei Honor 2 en Xiaomi Mi2 komen beide met 2GB geheugen.

De MT6589 zou 11 December uitkomen dus dan zullen ook wel de toestellen aangekondigd gaan worden en persoonlijk ben ik daar erg benieuwd naar en verwacht ik veel bang for buck.
De Neo 3 staat nu voor 338$ bij http://www.uredeal.com/ne...ra-1gb-ram-8gb_g3524.html
Toch niet zo'n prijsbreker vind ik...[EDIT: wel met 5,3" scherm, wat ook wel zijn weerslag zal hebben op de prijs]
En inderdaad: benchmarks zijn op zich niet zo belangrijk maar als je de keuze hebt tussen een chinaphone met gereputeerde quadcoreprocessor die:
  • minstens zo goed of zelfs beter scoort dan de MTK's
  • minstens even goed is qua andere specs
  • en ook nog eens in dezelfde prijsklasse ligt of zelfs eronder
Dan is de keuze toch duidelijk m.i. of het zou moeten zijn dat zo'n MTK met een bloedmooi sexy design komt dat hij niet te weerstaan is :P
Het gaat gewoon ongelooflijk hard in de evoluties: enkele maanden geleden was het qua Chinaphones bijna exclusief MTK in de budgetklasse, maar nu komen er ook meer en meer met "Westerse" SOC's van NVIDIA, Samsung en Qualcomm. Op basis van de gegevens die er momenteel zijn, lijkt het dat die nog altijd een betere keuze zijn en dan zou je toch verwachten dat MTK gaat concurreren qua prijs, maar in dit geval lijkt dit alsnog niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zoals jou denk ik er net over, want bij een onbekend merk neem je bewust het risico dat het wellicht helemaal niet van goeie kwaliteit is en hij dus ook na een half jaar of twaalf maanden bijvoorbeeld al de geest zou kunnen begeven.

Eigenlijk gaat het momenteel zo snel dat het enige zinnige wat je over deze onbekende merken kan zeggen is dat ze toch een vrij goed veel voor weinig geven, maar ik kan niet nagaan wat de reputatie nou echt van zo'n merk is.

Dus dan heb ik zelf ook van zoiets als zo'n onbekend merk wat net een half jaar actief is op Chinese markt een quadcore telefoon uitbrengt en die moet 1499 yuan kosten dan vind ik dat toch wat veel geld, want het is toch bijna € 200 en het zou zonde zijn als ie na een half jaar de geest begeeft.

Dus bij onbekende merken wil ik maximaal rond de 1000 yuan besteden en bij de merken die bekend zijn, Huawei, ZTE, Xiaomi, Lenovo etc ben ik dan weer bereid om rond de 2000 yuan te besteden en bijvoorbeeld concessies doen en een Mediatek telefoon kiezen van een bekend merk.

Oh en benchmarks boeien wel degelijk wat, althans voor mij persoonlijk is dat gewoon iets dat mij laat zien hoe goed nou de hardware is en scoort, zo weet ik ook wat ik kan verwachten van de hardware en bij de MT6577 was het de nenamark 2 benchmark die me liet zien dat GPU best wel zwakjes is en daaruit concludeer ik dan dat die gpu nog wel eens moeite kan gaan hebben met bepaalde games en nee dan heb ik het niet over angry birds.

Ik begrijp dat sommige mensen benchmarks maar onzin vinden hoor, maar mij helpen ze wel en ik vergelijk het met mijn bestaande Android hardware dan.

Oh wat gek trouwens dat uredeal al de neo n03 op zijn site heeft staan, dan weten ze ook al ongeveer wat de prijs gaat worden en ze geven aan release datum in December, dat vind ik dan wel mooi om te horen, want Neo vind ik wel interessant merk en hun N02-M koste maar 868 yuan dus ben benieuwd naar de prijs van de N03.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
chaola schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:02:
Die Tegra quad core soc zou "compatibel" zijn met een 4G/LTE modem: http://www.gottabemobile....-work-with-4g-lte-modems/ dus leid ik er uit af dat zo'n 4G modem as such geen onderdeel is van de SOC, 't was ook te simpel geweest. :N
Ondertussen wel eens de Tegra 4-cores onder de loepe genomen en deze: http://www.gizchina.com/2...gra-3-and-costs-just-250/ is misschien ook niet slecht, (OK maar 5 MP camera, maar we weten allemaal dat MP niet alles zegt) 390 $ op Etotalk. Misschien een die ik nu wat ga opvolgen aangezien mijn vorige favoriet de Newman 2 m.i. toch tot het rijk van de fabeltjes gaat behoren. Tenzij Newsmy mij anders vertelt want ik heb ze gisteren een mailtje gestuurd :)

UPDATE: de qualcomm S4 soc zou daarentegen wél een 4G module aan boord hebben, eveneens volgens bovenstaand bericht op gottabemobile. De ZTE Grand X LTE die deze gebruikt bevestigt dit inderdaad.
UPDATE 2: de Nexus 4 die deze ook gebruikt, heeft dan weer geen LTE, dus met die SOC weet je eigenlijk niks...
Mijn theorie lijkt dus toch bevestigd te worden: nieuws: LG Nexus 4 bevat niet-functionerende lte-chip: die S4's hebben lte gewoon "slapend" aan boord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:33
Ik heb huawei ideos x5 en die is net teruggekeerd van reparatie. Er is nieuwe software op geplaatst en nu heb ik bij sommige sites (oa nu.nl) dat ie gelijk het venster sluit en terug keert naar "home" van mn mobiel. Voorheen had ik dit niet. Weet iemand hoe dit kan? Moet ik iets updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Roncom schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:21:
Ik heb huawei ideos x5 en die is net teruggekeerd van reparatie. Er is nieuwe software op geplaatst en nu heb ik bij sommige sites (oa nu.nl) dat ie gelijk het venster sluit en terug keert naar "home" van mn mobiel. Voorheen had ik dit niet. Weet iemand hoe dit kan? Moet ik iets updaten?
Ik heb dit sinds kort ook met mijn X5, erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Nu online
greatgonzo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:40:
[...]

Hoe en waar heb je hem besteld?
Tmallbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil eigenlijk een toestel bestellen bij een van de chineze sites (etotalk, tmallbox) stel de douane in nederland vind dat het toestel te veel lijkt op een toestel van een ander merk (htc, iPhone) sturen zij het toestel dan terug of vernietigen ze het? En kan ik mijn geld terug krijgen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom vraag je het de douane niet? Maar denk dat jezelf ook wel kan beoordelen wat obvious een kloon is en welke gewoon geïnspireerd zijn door andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:17:
Wil eigenlijk een toestel bestellen bij een van de chineze sites (etotalk, tmallbox) stel de douane in nederland vind dat het toestel te veel lijkt op een toestel van een ander merk (htc, iPhone) sturen zij het toestel dan terug of vernietigen ze het? En kan ik mijn geld terug krijgen in dit geval?
Je geld krijg je sowieso niet terug. Volgens mij is er weinig aan de hand als er andere logo's op staan, bij 1 exemplaar. Douane kan je uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel er zou Appel op staan in plaats Apple dan zou de douane dat als kopie zien hoor, maar als er dan Apple in het Chinees op staat namelijk: Píngguǒ ( Google translate ) dan zien die douane beambten het niet als kopie.

Al zou een rechter daar wellicht anders over denken, want Appel is een stuk fruit, maar douane beambten kijken gewoon of het zo lijkend is dat men het zou kunnen verwarren als het merk Apple.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
苹果

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Aangezien Philips tegenwoordig niet meer met telefoons in de EU uitkomt maar zich (in ieder geval de laatste jaren) richt op de Chinese markt. Wellicht hoort dit toestel dan ook in dit topic thuis.

1 van de bekendste Phillips toestellen was de Savvy uit 2000 ofzoiets.
Hier een Xinium W832 met een dual core op 1Ghz, dual sim, 512Mb werkgeheugen, 2400 mAH,4,5" scherm.

http://tipz-tech.blogspot...32-mobile-android-40.html

http://blog.gsmarena.com/...essive-battery-endurance/

Hier nog een pdf productsheet van Philips zelf, ik weet niet of deze voor iedereen te lezen is:
http://download.p4c.phili.../ctw832slv_40_pss_aen.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 19-11-2012 13:48 . Reden: PDF toegevoegd ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:04:
Stel er zou Appel op staan in plaats Apple dan zou de douane dat als kopie zien hoor, maar als er dan Apple in het Chinees op staat namelijk: Píngguǒ ( Google translate ) dan zien die douane beambten het niet als kopie.

Al zou een rechter daar wellicht anders over denken, want Appel is een stuk fruit, maar douane beambten kijken gewoon of het zo lijkend is dat men het zou kunnen verwarren als het merk Apple.
Duidelijk verhaal, ik vind zelf veel toestellen op de S3 lijken (ongeveer zelfde knop of zelfde vorm). Maar ben bang dat de douane hem in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Het wordt een layover op Beijing van 23,5 hr begin Januari. Dus mogelijk interesanter dan HKG :) Als het goed is kan ik dan een stempel/visa krijgen en ff de stad in. Iemand daar toevallig ervaring mee? Begrijp iig via internet dat het mogelijk moet zijn, maar zal nog eens navragen bij de luchtvaartmaatschappij. Buiten de tourist uithangen en oa plein hemelse vrede/verborgen stad ed te bezoeken (kom om 14:15 aan en vertrek de volgende rond zelfde koers), mogelijk ff kijken naar leuke telefoon. Voor het geval ik dus met een dag visa Beijing in kan, heeft er nog iemand tips waar ik bijv een Honor 2 zou kunnen vinden? Ofwel; ergens een betrouwbare locatie waar ze tegen redelijke prijzen telefoons verkopen? BvD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Uh voor China heb je gewoon een visum nodig hoor, jij zult wel een transit daar hebben, dan krijg je een transit stempel in je paspoort wellicht maar of je van het vliegveld mag? Ik dacht dat je bij transit visum dus niet vliegveld mag verlaten.

Het is trouwens geen visum, je krijgt dan een stay permit en ik ben toen naar een hotel begeleid om smorgens weer terug begeleid te worden naar het vliegveld. Dus ik denk dat je zonder visum niet Beijing in kunt gaan.

Maar in Hongkong zijn zat telefoon shops hoor dus een Huawei ga je wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09-2024
http://www.gizchina.com/2...r-only-1000-up-for-grabs/

Wie gaat de Newman n2 preorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Nieuws over de Huawei W1 Windows 8-Phone: http://www.engadget.com/2012/11/19/huawei-ascend-w1-pictures/ Beetje slappe specs: 800*480, 5MP camera, 4" scherm. Als Huawei hiermee wil scoren zal het van de prijs moeten komen en zal hij dus een héél stuk onder de 300 euro van de HTC 8S moeten duiken. Blijkbaar ook enkel voor China uitgebracht. Als je dit ziet, krijg je de indruk dat Huawei niet echt moeite doet voor de WP8 markt...
[EDIT: net gecheckt en blijkbaar toch idem specs als de HTC 8S, waarvan ik dacht dat die meer te bieden had. Prijs zal dus vermoedelijk toch niet al te diep gaan.]

[ Voor 22% gewijzigd door chaola op 20-11-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Mission impossible, als kerstcadeau zou ik hier zeker niet op rekenen, misschien iets voor de paashaas, niet vroeger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09-2024
chaola schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:39:
[...]

Mission impossible, als kerstcadeau zou ik hier zeker niet op rekenen, misschien iets voor de paashaas, niet vroeger :P
haha ben je zeker van?

Want anders zou ik ik dit liever kopen dan de Jiayu G3 xD

Maar als ik weeral zo 2-3 maanden moet wachten O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaola schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:39:
[...]

Dat en het zijn engineering toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
xfxxl schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:40:
[...]

haha ben je zeker van?

Want anders zou ik ik dit liever kopen dan de Jiayu G3 xD

Maar als ik weeral zo 2-3 maanden moet wachten O_o
Zie eerdere berichten hierover op dit forum. Ik heb hen ook een mail gestuurd en ze zouden mij op de hoogte houden. Als ik iets ontvang gooi ik het hier wel op, maar ik reken toch niet op onmiddellijke respons. In ieder geval: 1000 exemplaren voor een markt als China: ga daar maar eens in de rij gaan staan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Ben ook wel benieuwd naar de Newman N2, volgens berichten zou die in China zo'n €190,- kosten.
1000 stuks op 22 November..

Gaat nog lang duren wellicht.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die 1000 stuks zijn dus ook weg voordat je überhaupt kans gekregen hebt te bestellen, dus zet die Newman N2 maar op het lijstje voorlopig nog niet in massa productie.

Die eerste 1000 stuks zijn natuurlijk bedoeld voor foutjes eruit te halen, Xiaomi deed dat ook met zijn Mi2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 19:26
Gijsjha schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:01:
Het wordt een layover op Beijing van 23,5 hr begin Januari. Dus mogelijk interesanter dan HKG :) Als het goed is kan ik dan een stempel/visa krijgen en ff de stad in. Iemand daar toevallig ervaring mee? Begrijp iig via internet dat het mogelijk moet zijn, maar zal nog eens navragen bij de luchtvaartmaatschappij. Buiten de tourist uithangen en oa plein hemelse vrede/verborgen stad ed te bezoeken (kom om 14:15 aan en vertrek de volgende rond zelfde koers), mogelijk ff kijken naar leuke telefoon. Voor het geval ik dus met een dag visa Beijing in kan, heeft er nog iemand tips waar ik bijv een Honor 2 zou kunnen vinden? Ofwel; ergens een betrouwbare locatie waar ze tegen redelijke prijzen telefoons verkopen? BvD!
Onmogelijk. Je moet een maand van tevoren (uiterlijk 4 werkdagen in een urgente (=duurdere) procedure) een visum aanvragen bij de NL ambassade in Den Haag. Is echt een papierwinkel. Mijn aanvraag is vandaag verzonden, dus ik kan het weten. ;)

Zou zelf daar ook wel een leuk telefoontje willen kopen. Heeft iemand enig idee welke telefoons de hoogste kans van slagen hebben en wat je er maximaal voor moet bieden (altijd afdingen in China anders koop je het alsnog veel te duur is mij geleerd)? Misschien dat iemand een soort overzichtje heeft of kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik vraag mijn visum aan via http://www.visumchinaonline.nl/ dat is binnen een week geregeld, dus twee a 3 weken van te voren is nog genoeg tijd, want meestal heb ik mijn paspoort weer binnen 1 week terug.

Ik zelf laat echtere niks aan toeval over en vraag vaak al twee maanden van tevoren aan als ik alle benodigde documenten bij een heb.

In China heb je net als in Nederland elektronica winkels, ik ben in Guangzhou Beijingroad wel eens zo'n grote winkel in gelopen die verkopen ook allemaal mobieltjes en in de supermarkt heb ik er ook zien liggen.

Echter een klein merkje als Neo zul je niet makkelijk vinden, maar gegarandeerd ZTE en Huawei.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07
Deze week ook een Neo N02 gekocht voor €130 inc. shipping. Ill keep you posted.

[ Voor 7% gewijzigd door quistler op 21-11-2012 20:33 ]

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
gabn88 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:31:
[...]

Onmogelijk. Je moet een maand van tevoren (uiterlijk 4 werkdagen in een urgente (=duurdere) procedure) een visum aanvragen bij de NL ambassade in Den Haag. Is echt een papierwinkel. Mijn aanvraag is vandaag verzonden, dus ik kan het weten. ;)
Onmogelijk nee, check the internet. Als je layover hebt van <24hr kun je een een soort van dagsvisum/stempel krijgen (heb het nagezocht op internet en lijkt te worden bevestigd door velen). Moet alleen ff checken of dat ook voor mijn vlucht kan. 't Klopt dat je bij normale entree een visum moet aanschaffen voordat je in China arriveerd. Kom je vantevoren ook in Hongkong, doe het dan in Hongkong. Normale procedure is 4 werkdagen en kost maar iets van e20 (hkd200, versneld kan ook, wat duurder. :9 of als het maar voor net over de grens is zo'n 5 dagen visa (oid?) op het treinstation bij de grensovergang (heb ik me laten vertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ja over die dag stempel vertelde ik al, heb ik zelf ook eens gekregen en dat heet een stay permit, maar die heb ik alleen gekregen omdat ik een verbinding naar Nederland had en ik ben dus ook naar een hotel gebracht om morgens weer terug naar vliegveld te keren.

Maar overal lees ik dus dat je bij transit geen visum nodig hebt, maar je dus op het vliegveld moet blijven.

zie ook http://www.travelchinaguide.com/embassy/visa/transit.htm

Dus ik denk dat je gewoon niet China in mag zonder visum, die 24 uurs stay permit zijn volgens mij bedoeld als je moet overnachten, denk niet dat die zijn bedoeld voor dagjes mensen.

Maar nu zijn we genoeg offtopic, in Hongkong vind je ook gewoon deze smartphones, want Hongkong ligt bij Shenzhen en er word juist heel veel meestal via Hongkong verkocht. Denk dat je beste van tevoren even kan uitdokteren waar in Hongkong die elektronica markten zijn.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben een half dagje in HongKong geweest (was op doorreis en dan krijg je die visum voor 24 uur gewoon bij de duane daar 9 of 10 uur zonder overnachten dus) en ik zag vooral dezelfde smartphones als hier. Samsung, HTC, iPhone (ook niet goedkoper als hier trouwens) etc. Geen ZTE en Huwei ed. Maar goed, ik had ook niet echt veel tijd natuurlijk, heb gewoon wat grote winkels in het centrum bekeken, een broodje gehaald bij de Subway en toen ben ik terug gegaan naar het vliegveld.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 22-11-2012 08:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FRidh
de 1000 engineering samples van de N2 waren binnen 1 minuut en 46 seconden verkocht. Binnen 1 minuut waren er 18 miljoen requests op de orderpagina. Op 30 november begint de massaproductie en halverwege december begint de officiele verkoop via hun website.

Ik vraag me dus sterk af of andere websites de beschikking zullen hebben over deze telefoon.

• gabn88
Voor mij gaat het China verhaal qua telefoons over dan, als ze ook niet goedkoper zijn dan hier en zo lastig verkrijgbaar.

Verwijderd

Stuur je klacht maar naar griekenland en andere landen die onze euro flink in waarde verminderd hebben want daardoor betalen wij netto gewoon meer nu voor Chinese telefoons.

Anyway als een telefoon van een klein merk als Newman of Jiayu slecht te krijgen is, dan kun je nog altijd een telefoon van de grote merken ZTE of Huawei kopen, gegarandeerd goed verkrijgbaar, dat een telefoon slecht verkrijgbaar is wanneer hij net uit is stja dat is altijd wel zo.

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Mijn Jiayu G2 is eergisteren aangekomen, een pak sneller dan verwacht want ik had hem pas eind oktober besteld en had gratis verzending met Hong Kong Post gekozen. Besteld bij Aliexpress. Ik heb voor de 1G RAM versie gekozen en de 'gift' erbij genomen: desktop charger, extra batterij, siliconen hoesje en screen protector.

Het pakketje is aangekomen in de, naar chinese gewoonte, verpakking van tape, met daaronder - toch wel - een kartonnen doosje en daarin het plastic doosje waarin Jiayu zijn telefoons aanbiedt. Bij de stekker van de lader zit een verloopstukje zodat hij in onze stopcontacten past. De telefoon voelt niet goedkoop aan dus dat is al een eerste positieve indruk. Na een dag of 2 vrij intensief gebruik is het positief gevoel ook gebleven: het ding werkt zeer soepel, het touch screen is aangenaam om te bedienen, de battery life lijkt ook goed ok na de 2de oplaadbeurt.

Ik had voordien nog geen ervaring met smartphones, buiten misschien de Nokia 5800 van mijn vrouw (wat een rotding is trouwens), maar ik denk wel dat deze G2 goed de vergelijking kan doorstaan met de duurdere merken die hier meer bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:58
Ik twijfel om ook een chinaphone te kopen,maar zie ook in pricewatch interesante toestellen

Wat zijn jullie overwegingen om niet voor een sony of panasonic te gaan?

pricewatch: Sony Xperia U Zwart
pricewatch: Panasonic Eluga Zwart
een googletje leert dat de Antutu scores gelijk zijn

Sony geeft tot 31-12-2012 via box.com 50GB lifelong storage erbij
De Panasonic is ip57 stof en waterproof.

voor beide is een android 4 update van de producent

het prijsverschil is een tientje of 3 a 4 met chinese sites (bv $160=~€128 +21% btw= €154,-)

Daarvoor krijg je dan wel een A merk toestel terug met garantie en updates

Het enige wat mij er nu van weerhoud om niet voor de panasonic te gaan is dat ik mn simkaartje van het werk niet wil/mag verknippen.Stel ik zou daar een kopietje van kunnen trekken .. dan is mijn probleem opgelost.

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zijn die interessant? Hopeloos verouderd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
Tsurany schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:06:
Hoe zijn die interessant? Hopeloos verouderd.
hoe zijn ze interesseant:
als ik naar de specs kijk:

De panasonic:
4,3" QHD oled scherm
dual core 1 Ghz
1 Gb intern geheugen
8Gb storage
standard play story
Android 4
Antutu score 5300

De sony:
3.5" 854x480
dual core 1 Ghz
512 MB RRam
4Gb storage
Andriod 4
standard play story
Antutu 5333

lijkt volgens mj redelijk op de specs van een willekeure MTK6577 phone

bv
Jiayu G3
http://www.gizmochina.com/2012/08/30/2217/

welke volgens mij het ubermodel is voor de 6577 chipset.
Als ik die vergelijk met de panasonic dan kom ik qua specs alleen uit op een beter scherm bij de G3 vs minder storage en NFC bij de panasonic.

Ik twijfel ivm scherm en microsim (opknippen company simkaart) in panasonic. daarom vroeg ik me gewoon of iemand dit soort toestel uberhaupt in consideratie heeft genomen en waarom ze dit niet de moeite vonden.

[ Voor 1% gewijzigd door Sjakskus op 23-11-2012 12:51 . Reden: microsim ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony is hopeloos verouderd met accu, scherm en geheugen. Panasonic is duur en heeft de kleinste accu ooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
ok helder

argument accu neem ik mee, had ik niet op gelet.

vraagje mbt het scherm van sony, bedoel je de resolutie?
en geheugen doel je op de 512mb RAM? Dat is te weinig voor android 4.0?

ik zat te vergelijken en specs leken redelijk overeen te komen met het gros van de 6577 phones (uitblinkers nagelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Resolutie icm formaat, ik vind dat zelf behoorlijk verouderd. En 512MB ram zal niet te weinig zijn, enkel weinig. Als ik dat vergelijk met een telefoon als de Newman, de Umi of de Neo vind ik zeker de Sony gewoon een teleurstellend aanbod. De Panasonic kan wel maar is vrij prijzig voor een kleine accu, dat zou ik zonde vinden.

Voordeel is wel garantie maar ze doen qua specs wel onder terwijl de prijs hoger is. Ik gok er zelf op dat mijn telefoon gewoon heel blijft, hebben de vorigen ook gedaan. Ieder z'n afweging natuurlijk :)

[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 23-11-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
Sjakskus schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:15:
ok helder

argument accu neem ik mee, had ik niet op gelet.

vraagje mbt het scherm van sony, bedoel je de resolutie?
en geheugen doel je op de 512mb RAM? Dat is te weinig voor android 4.0?

ik zat te vergelijken en specs leken redelijk overeen te komen met het gros van de 6577 phones (uitblinkers nagelaten)
Zelf heb ik een Xperia U (en een Neo in bestelling, dus volgende week zal ik misschien het vergelijk kunnen maken).

De snelheid van de telefoon is gewoon goed, het scherm is niet heel groot en daarmee de resolutie voldoende. Als ik het scherm vergelijk met voorgaande telefoons (motorola milestone 2 oa.) is het scherm gewoon fantastisch. Het is gewoon erg scherp, maar als je het weer naast een Qhd of HD scherm gaat leggen zal het wel weer tegenvallen.

De accu is met 1350 mah gewoon klein. Als wifi aanstaat red ik het eind van de dag vaak net niet. Met enkel 3g is het overigens geen probleem. De accu van de panasonic wil ik daarom met 1150 niet eens weten, zeker niet met het nog grotere scherm.

De 512 ram is voor mij overigens voldoende, ik heb er nooit problemen mee dat hij trager zou werken. Ik zit overigens nog op 2.3 en ik weet niet of 4.0 meer nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
tnx,

Neo, b92m en de G3 zijn aan de chinakant de kanshebbers
Volgens mij hadden lightakeen fastcardtech wel redelijke prijzen voor die toestellen.
Neo
een G3 gaat voor voor €170,- bij fastcardtech, tel daar 21% bij op bij de douane, kom ik op € 205.7
Goedkoper heb ik hem volgens mij nergens gevonden (op voorraad)

het verhaal van de accu is helder. die Panasonic heeft een OLED scherm wat energiezuiniger zou zijn en speciaal energiemanagement. maar hier wordt ook gemeld dat de accu net niet voldoende is voor de reviewer, of dat voldoende is voor mij kan ik niet beoordelen
http://eurodroid.com/2012/05/01/panasonic-eluga-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb zelf een Sola, dat is een iets groter neefje van de U, 512MB daar heb ik standaard zo'n 90MB van over en voor mijn gevoel loopt het systeem daardoor weleens traag icm ICS en Swype (Mijn vriendin heeft de Xperia S en die heeft ongeveer 500MB in gebruik en daardoor nog zo'n 524MB vrij in het geheugen). Verder houd het toestel het gewoon een hele dag prima uit, maar als je op een grote bedrijven terrein zit en wifi aan hebt staan, dan kan het nog weleens voorkomen dat je maar met 20% accu naar huis gaat. Als wifi uit staat of gewoon verbonden is met maar 1 router, dan houd ie aan het einde van de dag zo'n 20-30% over.

Panasonic heeft aangegeven dat zij geen Europese toestellen meer aanprijzen. Ik vraag me dan ook heel erg af hoe het zit met de support bij Panasonic. Voor mijn gevoel wint Sony daar toch wel mee.

Hoe het zit met Chinese merken weet ik niet, maar dat kan alleen maar beter worden icm XDA toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 23-11-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Heeft iemand van jullie de w007 smartphone?(op ebay makkelijk te vinden door w007 android t-mobile in te voeren en wereldwijd te zoeken). Ik overweeg dit toestel omdat:
- ik blind ben en de resolutie van het scherm voor mij dus niet ter zake doet
- hij wel beschik over 512mb ram en de mtk6575 processor, een combinatie die op de b79m van mijn verloofde voor eeen zeer tevreden gebruikster zorgt.
- hij draait anddroid 4.0 en die is toegankelik genoeg voor blinden met talkback
- hij kost maar 106 euro incl. verzending en dat is gewoon goedkoop voor een qua snelheid prima androidtoestel. Dat het scherm en de camera uit het stenen tijdperk stammen maakt voor mij niet uit. Maar ik vroeg me af of iemand dit toestel toevallig heeft en me kan vertellen of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mother_lepard schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:48:
Heb net mijn UMI X1 binnen, maar de GPS doet het niet.
Ook hier en daar geconstateerd op chinese forums. Schijnt een hardware probleem.

Doet jou GPS het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
Die 6577'ers NEO en NEWMAN zien er goed uit qua specs, maar hoe zit dat met google play access ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Neo heeft geen playstore toegang. Maar koop ander via etotalk een Chinese mobiel, zij zetten er wel playstore op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamezfreak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-08 16:44
Ik ben van plan om de Amoi N821 te kopen op http://www.chinesesmartphones.nl/amoi-n821/ Als ik verder klik naar de verkoop link kom ik op de site van Aliexpress. Is deze site wel betrouwbaar en heeft iemand hier goede reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:52
gamezfreak schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:57:
Ik ben van plan om de Amoi N821 te kopen op http://www.chinesesmartphones.nl/amoi-n821/ Als ik verder klik naar de verkoop link kom ik op de site van Aliexpress. Is deze site wel betrouwbaar en heeft iemand hier goede reviews?
Ik had er een Jiayu G3 besteld en betaald die ze achteraf niet konden leveren terwijl ze vooraf verzekerd hadden te kunnen leveren (had daarover mailcontact gehad). Uiteindelijk geannuleerd en mijn geld retour ontvangen (duurde een kleine week).

Als ze kunnen leveren lijken ze mij wel betrouwbaar. Mijn order werd echter een teleurstelling.

Een bevestiging dat ze hem ECHT hebben betekend m.i. niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 06:52
Dan kun je net zo goed vragen is Marktplaats betrouwbaar op Alieexpres zitten duizenden verkopers.
Zelf een paar keer iets gekocht niets mis mee.
Je kunt bij elke verkoper op Alieexpres naar beneden scrollen daar staat feedback.

[ Voor 7% gewijzigd door aart44 op 25-11-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

De Huawei Ascend P1 is nu in de aanbieding op Ibood voor €300.
Normale prijs ligt op €380 dus dat is een leuke korting.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat er geen kompas in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19
duderuud schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:48:
De Huawei Ascend P1 is nu in de aanbieding op Ibood voor €300.
Normale prijs ligt op €380 dus dat is een leuke korting.
Nog enigzins duur voor wat je ervoor krijgt, dan kun je beter een Galaxy Nexus voor hetzelfde geld (bijna) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Sjakskus schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:49:
Ik twijfel om ook een chinaphone te kopen,maar zie ook in pricewatch interesante toestellen

Wat zijn jullie overwegingen om niet voor een sony of panasonic te gaan?

pricewatch: Sony Xperia U Zwart
pricewatch: Panasonic Eluga Zwart
een googletje leert dat de Antutu scores gelijk zijn

Sony geeft tot 31-12-2012 via box.com 50GB lifelong storage erbij
De Panasonic is ip57 stof en waterproof.

voor beide is een android 4 update van de producent

het prijsverschil is een tientje of 3 a 4 met chinese sites (bv $160=~€128 +21% btw= €154,-)

Daarvoor krijg je dan wel een A merk toestel terug met garantie en updates

Het enige wat mij er nu van weerhoud om niet voor de panasonic te gaan is dat ik mn simkaartje van het werk niet wil/mag verknippen.Stel ik zou daar een kopietje van kunnen trekken .. dan is mijn probleem opgelost.
Als die Panasonic een iets grotere accu had gehad was ik daar 100% zeker voor gegaan. Dat is wel een een afknapper, wil het eind van de dag wel halen!! 200 euro is wel een prima prijs verder. Die chinese telefoons zijn allemaal zo lomp groot... of je komt al bij een razr, maar die is verder weer een stuk minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
gabn88, check the Razr M (XT907) deze is o.a. in Australie en Amerika te koop, hij wordt gemaakt in China wellicht kan het via hen ook worden geimporteerd. De Europese variant, de Razr i heeft inderdaad minder goede cpu. Een intel met 1 core die maximaal 2Ghz aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:15:
[...]

Ook hier en daar geconstateerd op chinese forums. Schijnt een hardware probleem.

Doet jou GPS het?
Nog niet geprobeerd. Ik hou het Umi forum in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Heeft er hier al iemand ervaring met de Oppo Finder? Wat ik met name afvraag is wat de kwaliteit is van de GPS, WiFi, accu en camera.
Ik heb wel wat reviews kunnen vinden, maar dat voelt niet heel erg betrouwbaar aan :) het lijkt alsof ze zijn gesponsord :D
Daarnaast zie ik eigenlijk helemaal niets hier op GOT over de smartphone van Oppo.

Reviews
http://micgadget.com/2642...ew-unboxing-and-hands-on/
http://www.geekanoids.co....st-smartphone-review.html

Inmiddels weet ik ongeveer wat ik zou willen als opvolger van mijn kleine Sony Sola en dat rijtje passen de Xiaomi M2, Xiaomi M1s, Motorola Razr M(XT907) of wellicht deze Oppo Finder (X907).

(Specs:
1.5GHz Qualcomm dual-core processor, 1GB RAM and 16GB ROM, sports with 4.3 inches Super AMOLED Plus screen material (gorilla glass), 8 megapixel rear back illuminated camera, support 1080P HD video recording, 1.3-megapixel front-facing camera, support 720P HD video recording and Android ICS.)Het belangrijkste hij lijkt goed leverbaar te zijn via diverse websites.

http://www.aliexpress.com...LED/412402_582042698.html
http://android-sale.com/oppo-finder.html
http://www.achinaseller.c...3G-Smart-Mobile-Phone.htm
http://android-sale.com/oppo-finder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 22:34
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:15:
[...]

Doet jou GPS het?
GPS krijg je werkend met een gps.conf
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1233256

flash de zipfile met CMW

Bij mij deed hij het toen gelijk goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
barbarian schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:27:
[...]

GPS krijg je werkend met een gps.conf
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1233256

flash de zipfile met CMW

Bij mij deed hij het toen gelijk goed. ;)
Werkende link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1233256

Waar hebben jullie de Umi vandaan? Die van mij zit al sinds de 19e op "despatched" status bij SingPost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 22:34
Creqaw schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:25:
[...]

Waar hebben jullie de Umi vandaan? Die van mij zit al sinds de 19e op "despatched" status bij SingPost.
Hey, ik heb hem bij de UreDeal Ali store vandaan.
http://www.aliexpress.com/item/IN-stock-New-UMI-X1-MTK6577-3G-Android-4-0-ICS-4-5-1280x720px-8MP-Camera/673415926.html

Tracking is onbetrouwbaar en niet accuraat. Het pakketje komt vanzelf.
De mijne was 21 dagen onderweg.

[ Voor 8% gewijzigd door barbarian op 26-11-2012 22:35 . Reden: toevoeging verzendinfo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Hm k, ook via uredeal hier maar dan van hun site ipv aliexpress. Hoop dat het een beetje snel aankomt nu. Week om van Singapore naar NL te reizen is wat overdreven met vliegtuig.

//edit 21 dagen echt onderweg of 21 dagen sinds tijd van bestelling (zit verschil in, SingPost deed eeuwen over eindelijk echt verschepen).

[ Voor 28% gewijzigd door Xufuja op 26-11-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creqaw schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:25:
[...]

Van Merimobiles 12 dagen levertijd. Maar goed met een paar problemen:
- GPS werkt niet. Zie bericht Creqaw Maandag 26 november 2012 22:25
- Extra battery niet meegeleverd, wel voor betaald (wel los verkrijgbaar bij Umi: http://www.91umi.com/product-92.html)

Voor de rest (be)valt ie wel, maar er is inmiddels een nieuwe versie waarin mogelijk een aantal problemen verholpen zijn. http://bbs.91umi.com/foru...d&tid=1111&extra=page%3D1
Battery is nu 2500mAh ipv 1750 mAh, waren ook klachten over.

Was net bezig met Merimobiles om de problemen op te lossen en toen ....................
ja hoor ik heb hem na 3 dagen laten vallen. :-( Touchscreen gebarsten , telefoon doet het nog.

Aanrader: koppel aan je paypal een creditcard, daar zit een 180 dagen mobiel- verzekering bij tot € 250,00, maar gelukkig heb ik een inboedelverzekering en die hebben de schade geaccepteerd. Dus geen probleem. De verzekering heeft zelf gechecked dat ie in Nederland niet te repareren is. Ik ga nu na (op verzoek van mijn verzekering) wat Merimobiles kan doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kiswum schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:35:
Aangezien Philips tegenwoordig niet meer met telefoons in de EU uitkomt maar zich (in ieder geval de laatste jaren) richt op de Chinese markt. Wellicht hoort dit toestel dan ook in dit topic thuis.
Ik dacht dat Philips sinds de GSM met zwartwit scherm helemaal niets meer mee deed op dat gebied. Toch een rare ontwikkeling dat een Nederlands merk alleen nog in China actief is voor de Chinese markt (voor dit product). Ik denk dat het behalve de naam ook weinig meer met Philips te maken heeft dus dan hoort het hier inderdaad wel thuis.

Er komt een moment (hier gaan alleen banen weg, productie en geld gaan naar China) dat de Chinese Philips de hele zooi over kan nemen en de telefoons wel hier kan slijten. Jammer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 ... 8 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.