Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:22:Maja de vraag is wat er in januari te koop is voor dat geld.
Voor dat geld: Misschien al de eerste Quad-core phones uitgerust met de MT6589. Maar het kan ook zijn dat die later komen, deze Quad-core zou volgens de fabrikant evenveel als de populaire MT6577 (of zelfs iets minder) kosten -> Over een paar maanden MT6589-phones in dezelfde prijsrange als die we nu hebben voor de MT6577-modellen. :D

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Snap even een ding niet: Wil ook voor de NEO N02-M kiezen maar je hebt 2 keuzes:
White electric single of double wat houd dat in?

http://www.mistertao.com/...bao-item-15175383290.html

[ Voor 8% gewijzigd door Smattie op 06-11-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:39
Smattie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:52:
Snap even een ding niet: Wil ook voor de NEO N02-M kiezen maar je hebt 2 keuzes:

Uit de beschrijving.... "single power = 938 yuan electric double = 1008 yuan (send original protection film, capacitive pen, business cradle)"

[ Voor 21% gewijzigd door Mother_lepard op 06-11-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 21:42

RobertowNL

For your gear!

Smattie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:52:

Extra batterij of juist niet ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GS88 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:06:
[...]

Voor dat geld: Misschien al de eerste Quad-core phones uitgerust met de MT6589. Maar het kan ook zijn dat die later komen, deze Quad-core zou volgens de fabrikant evenveel als de populaire MT6577 (of zelfs iets minder) kosten -> Over een paar maanden MT6589-phones in dezelfde prijsrange als die we nu hebben voor de MT6577-modellen. :D
Ja dat laatste hoop ik ook, maar nu hebben we al Tegra 3, Samsung Quadcores chips, Huawei Quadcore's chips en de Quallcomm welke de snelste is van alle.

Maar als ik voor 999 yuan een quadcore met minimaal QHD scherm kan krijgen en minimaal 1GB dan is dat beter.

Maja dan zal die MT6589 wel binnenkort uit moeten komen willen de MT6589 quadcores telefoons in januari op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Rincewind

Take me in your arms tonight

Op fok is de eerste Neo al gearriveerd. Eerste ervaringen zijn positief :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met ruim 70$ meer lijkt me dat sterk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nez_O_Poz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-07 17:35
Ik wil ook die Neo2 bestellen, maar waar ik mij zorgen over maak bij het bestellen in China (buiten wat er eerder genoemd is in deze thread) is nog één ding:

Bij Etotalk kan je extra service bijbestellen zoals ook een Etotalk Mod ROM:

What is Etotalk MOD ROM?

Now most of China branded phones come without google play store (android market) and only Chinese because they are for selling in China only, so they are locked and unrooted, if you need to use it well in other countries, you may select our etotalk mod rom.

Etotalk MOD ROM is built by etotalk engineering team, which will optimize the phone performance based on the official firmware.

The service package includes Multi Language OS, Google Play Store, Unlocked and Rooted. It will also delete all non-useful Chinese apps.

Note: this service is for preinstalled only, not including the rom file.

Dat doet mij steeds sterker twijfelen over die Neo2; eigenlijk uberhaupt een china-phone....

Of is bovenstaande niet zo erg als het lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nez_O_Poz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:14:
Ik wil ook die Neo2 bestellen, maar waar ik mij zorgen over maak bij het bestellen in China (buiten wat er eerder genoemd is in deze thread) is nog één ding:

Bij Etotalk kan je extra service bijbestellen zoals ook een Etotalk Mod ROM:

What is Etotalk MOD ROM?

Now most of China branded phones come without google play store (android market) and only Chinese because they are for selling in China only, so they are locked and unrooted, if you need to use it well in other countries, you may select our etotalk mod rom.

Etotalk MOD ROM is built by etotalk engineering team, which will optimize the phone performance based on the official firmware.

The service package includes Multi Language OS, Google Play Store, Unlocked and Rooted. It will also delete all non-useful Chinese apps.

Note: this service is for preinstalled only, not including the rom file.

Dat doet mij steeds sterker twijfelen over die Neo2; eigenlijk uberhaupt een china-phone....

Of is bovenstaande niet zo erg als het lijkt?
Ai, goed dat je het zegt want ik heb hier nooit over nagedacht. Als het geen WC-eend verhaal is, zet ik toch grote vraagtekens bij een aanschaf van een Asian mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
eL_Jay schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:19:
[...]

Ai, goed dat je het zegt want ik heb hier nooit over nagedacht. Als het geen WC-eend verhaal is, zet ik toch grote vraagtekens bij een aanschaf van een Asian mobile
Android ondersteunt sowieso Nederlands.
Het kan zijn dat bijv. een Neo in het Engels of Chinees geleverd wordt.
Dit is makkelijk naar Nederlands te veranderen met de Android instellingen en/of de gratis 'Morelocale' app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is voor elke china phone zo ;) . Je kan door te rooten zelf google play store installeren en die vage chinese apps deleten.
Als je het allemaal te eng vindt kan je beter die rebranded china phone van Aldi kopen. Betaal je wel wat meer maar heb je wel de standaard stock android en verder geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nez_O_Poz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-07 17:35
Thanks voor de info. Ik ben al heel wat gerust gesteld. Ik ga er toch ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kies een telefoon die anderen hier ook hebben. De Newman N1 is een XDA community voor en die bestel ik zelf ook. Als je dan vragen hebt kan ik je daar bij helpen en kan je de ROM van XDA pakken die notabene door een Nederlander ontwikkeld wordt. De Neo2 krijgt straks ook genoeg support van hier omdat velen ook deze telefoon aanschaffen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 22:57
Dus zo'n Aldi telefoon is eigenlijk het zelfde als de telefoons waar hier na verwezen word?
Ik kwam namelijk via dit topic: [Wolfgang AT-AS45SE] - Aldi dual-core ervaringen & discussie hier terecht.

Ik vind dat de telefoons die in Nederland worden verkocht gewoon te veel kosten voor wat het is, de prijskwaltijdsverhouding is totaal zoek (het is niet voor niets dat bijna iedereen een lening af sluit om zo'n telefoon te kopen). Daarbij zoek ik ook een dual-sim en die vind je hier ook amper.

Momenteel heb ik nog een gewone telefoon maar ik zal wel moeten overstappen, mede omdat ik me toch moet verdiepen in het schrijven van apps voor deze toestellen en omdat vrijwel iedereen whatsapp gebruikt. Dus ook om mijn sociale contacten te kunnen onderhouden ben je bijna verplicht over te stappen.

Daarbij hou ik natuurlijk wel van gadgets maar weet ik er ook genoeg van om te begrijpen dat je er hier te veel voor betaald.

Maar nu even to the point.

Ik zoek dus een smartphone, met Android 4.0 of hoger (komen er ook van zulke telefoons met Windows 8? Want die zal ik ook nodig hebben)
Het liefs een wat stevigere telefoon met een wat langere accuduur.
Een groot scherm
Dual sim.
Goede GPS
Snel genoeg en eigenlijk alle functies die handig zijn bij het maken van apps.

Als prijs, inclusief BTW, verzendkosten enz wil ik er niet meer als 250 euro aan kwijt zijn.

Ik lees hier wat over die NEO2 en die lijkt wel geschikt maar misschien dat jullie nog wat andere telefoons aan kunnen raden. Ik heb zelf nog nooit iets uit China of zo laten overkomen dus wat dat betreft is het een sprong in het diepe.
En hoe zit het met het laten versturen als cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:38
Ongeveer hetzelfde..., ik wilde ook in China bestellen maar heb uiteindelijk de Wolfgang gekocht.
Ietsjes duurder dan zelf importeren, maar had nu wel direct een 16 Gb kaartje + de mogelijk om hem eventueel gemakkelijk te retourneren als hij niet zou bevallen.
Bevalt eigenlijk prima, ga wel kijken of ik deze over een half jaartje kan vervangen door een chinese quadcore, dan kan deze doorgeschoven worden binnen het gezin.
Devata schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:53:
Dus zo'n Aldi telefoon is eigenlijk het zelfde als de telefoons waar hier na verwezen word?
Ik kwam namelijk via dit topic: [Wolfgang AT-AS45SE] - Aldi dual-core ervaringen & discussie hier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit tegen voor de Newman.

http://www.droidwebspace.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Devata schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:53:
[...]

Maar nu even to the point.

Ik zoek dus een smartphone, met Android 4.0 of hoger (komen er ook van zulke telefoons met Windows 8? Want die zal ik ook nodig hebben)
Het liefs een wat stevigere telefoon met een wat langere accuduur.
Een groot scherm
Dual sim.
Goede GPS
Snel genoeg en eigenlijk alle functies die handig zijn bij het maken van apps.
Aan dit lijstje heb je genoeg keuze ;). Windows 8 toestellen ben ik (helaas) nog niet tegen gekomen.
Als prijs, inclusief BTW, verzendkosten enz wil ik er niet meer als 250 euro aan kwijt zijn.
Als je dus voor 180-200 euro besteld (via DHL) kom je altijd onder de 200 euro weg.
Ik lees hier wat over die NEO2 en die lijkt wel geschikt maar misschien dat jullie nog wat andere telefoons aan kunnen raden. Ik heb zelf nog nooit iets uit China of zo laten overkomen dus wat dat betreft is het een sprong in het diepe.
En hoe zit het met het laten versturen als cadeau?
Versturen:
(vaak) Gratis - Hong Kong Post / SG Post / China Post

De verzend tijd van de ''gratis'' carriers varrieert behoorlijk. Zo kan afhankelijk van de drukte op het moment van verzenden (Hier in Nederland alswel in China) de verzendtijd tussen de 7 en 30 dagen liggen. De afgelopen tijd is tussen de 7 en 15 dagen ''normaal'' maar in de periode tussen september en januari kunnen deze tijden oplopen tot wel 30 dagen.

Bij deze manier van verzenden is de kans op een aanslag van de douane gering maar wel aanwezig. Mocht de douane je pakketje er uit pakken dan is de kans groot dat je een brief in de bus vind, op deze brief wordt je geacht de waarde en inhoud van het pakketje aan te geven. Mocht de douane je pakketje er tussen uit pakken en je moet BTW betalen dan zal dit altijd minimaal €12.50 kosten. Deze €12.50 zijn de kosten die PostNL rekent voor de inklaring van een pakketje. Bovenop dit bedrag betaal je 21% BTW over de waarde in EURO's (geef dit bedrag duidelijk aan op de rekening!).

De douane doet NIKS met gift, daar kijken ze zo doorheen.

Betaald - DHL express

De verzend tijd van DHL is zeer constant. Dit bevind zich tussen de 3 en 7 dagen. Binnen deze tijd wordt ook de douane inklaring door DHL gedaan. Bij DHL is de kans een stuk groter dat je BTW moet afdragen. Zover ik weet is er geen vast bedrag wat DHL rekent aan administratiekosten bij een levering waar BTW over betaald hoeft te worden.

DHL let heel erg op de factuur die met de telefoon mee gestuurd is en vraagt (bijna) nooit om de orginele factuur.

De toestellen kan je het beste zelf opzoeken ;). Ik kan niet bepalen wat er wel of niet aan je eisen voldoet (qua smaak).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:22:
Dat is voor elke china phone zo ;) . Je kan door te rooten zelf google play store installeren en die vage chinese apps deleten.
Als je het allemaal te eng vindt kan je beter die rebranded china phone van Aldi kopen. Betaal je wel wat meer maar heb je wel de standaard stock android en verder geen gedoe.
Alsof het rooten van iedere telefoon het zelfde is.
Maar als je een mooie root methode hebt voor de Neo N02-M. Dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

PaulAM schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:12:
[...]

Maar als je een mooie root methode hebt voor de Neo N02-M. Dan houd ik me aanbevolen.
Maar even cross-forum-posten ;)

Root methode 1:
http://bbs.neomobile.com....?mod=viewthread&tid=31145
Bestandje:
TPSparkyRoot.rar

Root methode 2:
http://bbs.neomobile.com.cn/thread-31991-1-1.html
Bestandje:
N02M-Root.zip

Geen idee waar deze weg komt:
Bestandje:
N02M Recovery.zip

Alles maar even gerehost op DB zodat je geen QQ hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 08-09 19:46
PaulAM schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:12:
[...]

Ja, het rooten is voor bijna alle telefoons hetzelfde: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

Dit werkt o.a. op de Jiayu G2S/G3

[ Voor 4% gewijzigd door Pistolebob op 06-11-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:27
Met dank aan mountainbiker in "[Wolfgang AT-AS45SE] - Aldi dual-core ..." ben ik op deze gekomen: http://www.it-business.de...-tablets/articles/381551: een Chinese (TCT Mobile) rebrand door Alcatel: de OT-997D
OK, in verschillende specs wordt hij de loef afgestoken door vele Chinezen hier, maar toch: voor wie liever dicht bij huis koopt van een gekend merk is dit nog altijd zeer goed prijs/kwaliteit. Recensies over deze en zijn voorganger zijn over het algemeen lovend, o.a. kwaliteit van het scherm wordt geprezen. Op Duitse webshops al te vinden voor +/- 180 euro: http://www.heise.de/preisvergleich/836963 en normaal gezien komen daar enkel nog verzendkosten bij en geen BTW/douane-perikelen.
Weliswaar geen Gorilla Glass, maar bij veel van die Chinezen ook niet en zelfs de Newman N1 die beweert dit te hebben, wordt her en der in twijfel getrokken.
Nu lees ik wel bij verschillende MTK6577 telefoons over problemen met de GPS en ik vraag mij af of die misschien gerelateerd zijn aan de Chipset. Ook deze Alcatel gebruikt die MTK. En een GPS vind ik wel belangrijk in een Smartphone. Toch een om in de gaten te houden en de variant in rode kleur ziet er voor mij dik OK uit :9 Als die naar de Benelux komt, mag die misschien wel een eigen topic krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.7mobile.de/handy-news/wp-content/uploads/2012/10/Alcatel_OT_997D_Back-187x300.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.7mobile.de/handy-news/wp-content/uploads/2012/10/Alcatel_OT_997D_Ultra-185x300.jpg

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand iets van Merimobiles gehoord? Ze zouden de Newman vandaag terug in stock krijgen. Of moet ik dat niet te nauw nemen met die chinezen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Voor wie het niet groot genoeg kan zijn, eentje van Dapeng: http://www.lightinthebox....fi-fm-gps-3g_p436024.html
6 inch alstublieft! 8)7

EDIT: de autotranslate op deze site bakt het ook wel behoorlijk bruin:
Camera
Camera 8 MP
Camera aan voorkant 0.3 PARLEMENTSLID _O-
Camera aan achterzijde 8 MP
Camera Resolutie 3264*2448

[ Voor 30% gewijzigd door chaola op 07-11-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die een UMI X1 willen kopen? Op 11 November gaat de batch van 20000 stuks in de verkoop en ik heb net een Chinese contact persoon van me bereid gevonden om agent te spelen.

Heb het met haar besproken en is een soort Mistertao verhaal maar dan voor webshop van Mistertao.

Ze rekend 10% commisie over het totale bedrag inclusief internationaal verzenden via bijvoorbeeld DHL of China post.

En je zult tweee keer via paypal haar moeten betalen. Ik heb met haar al zaken van te voren gedaan, dus weet dat ze wel te vertrouwen is, voor mij heeft ze eens geld omgewisseld en op me Chinese alipay gestort.

Laat maar weten als je vanhaar service gebruik wil maken. De UMI X1 kost omgerekend $ 163.77 en daar komt dus binnenlandse verzendkosten bij en internationale en haar commisie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 22:57
Hoe zit het eigenlijk met 4G en / of quad-cores? Kunnen we die snel verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Devata schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:19:
Hoe zit het eigenlijk met 4G en / of quad-cores? Kunnen we die snel verwachten?
LTE kan je nog even op wachten maar quad cores beginnen nu al wel snel te komen maar nog niet zo verspreid als de dual cores. Van wat ik heb gehoord kosten die quad cores roughly the same to produce so in the very near future you should be able to buy them for about the same prices as the dual cores from around now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:45:
Mensen die een UMI X1 willen kopen? Op 11 November gaat de batch van 20000 stuks in de verkoop en ik heb net een Chinese contact persoon van me bereid gevonden om agent te spelen.

Heb het met haar besproken en is een soort Mistertao verhaal maar dan voor webshop van Mistertao.

Ze rekend 10% commisie over het totale bedrag inclusief internationaal verzenden via bijvoorbeeld DHL of China post.

En je zult tweee keer via paypal haar moeten betalen. Ik heb met haar al zaken van te voren gedaan, dus weet dat ze wel te vertrouwen is, voor mij heeft ze eens geld omgewisseld en op me Chinese alipay gestort.

Laat maar weten als je vanhaar service gebruik wil maken. De UMI X1 kost omgerekend $ 163.77 en daar komt dus binnenlandse verzendkosten bij en internationale en haar commisie.
Bij Tmalbox was ik omgerekend 181 euro kwijt voor de Umi X1 (hij is nu ruim een week onderweg), en daar met Paypal betaald. Bij haar zou het (lees ik op FOK) op 178 euro neerkomen. Ik mis even de reden waarom mensen bij haar zouden moeten bestellen. :+

Woonde je vriendin niet in China trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet ik had het idee dat mensen de UMI X1 op vele sites duur vonden. Dus heb haar gevraagd of ze bereid was tot agent te spelen.

Maar is allemaal afhankelijk van de shipping, ik zei tegen haar vraag 10% maja zij zei 5% is ook te doen, maja das beetje weinig voor alle moeite die ze zou moeten doen.

Maar goed ze is in iedere geval bereid tot agent spelen en dat was de boodschap. Ja mijn vriendin woont ook in China maar die ga ik hier niet mee lastig vallen want ze heeft al druk genoeg met haar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Newman n1 is nog niet verzonden bij merimobiles, beloofd dat het 7 november weer in stock zou zijn. Vandaag is er nog niks verzonden. Ze zullen best betrouwbaar zijn maar afspraken nakomen en je daaraan houden daar hebben ze nog niet van gehoord.

@Diqiu-Long, leuk dat je een chinese vriendin hebt en je daarheen gaat. Mijn vrouw is Chinees maar gaat zelden naar China, familie is diaspora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Newman N1 binnen van Etotalk. Maandag verzonden, vanmiddag in huis en net aangezet. Moest wel 26 euro btw betalen. Eerste indruk is een lichte, mooie en snel reagerende telefoon. Etotalk rom staat er op met CoPilot Live en Ndrive geinstalleerd. Verder volledig Nederlands en alle Chinese apps zijn weg.
Vergeleken met m'n Desire HD is het scherm kwalitatief vergelijkbaar. Wit is wat witter en verder zien de kleuren er prima uit. Ik merk eigenlijk het verschil tussen 4,3" en 4,5" niet, dat is echt sterk vergelijkbaar.

Ik ga er eens mee spelen en dan horen jullie morgen meer :)

Etotalk rom is trouwens aan te raden, kost je een dollar of 3 maar dan is hij wel gebruiksklaar en CWM is geïnstalleerd, dat scheelt ook al weer :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 07-11-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Tsurany schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:41:
Newman N1 binnen van Etotalk. Maandag verzonden, vanmiddag in huis en net aangezet. Moest wel 26 euro btw betalen. Eerste indruk is een lichte, mooie en snel reagerende telefoon. Etotalk rom staat er op met CoPilot Live en Ndrive geinstalleerd. Verder volledig Nederlands en alle Chinese apps zijn weg.
Vergeleken met m'n Desire HD is het scherm kwalitatief vergelijkbaar. Wit is wat witter en verder zien de kleuren er prima uit. Ik merk eigenlijk het verschil tussen 4,3" en 4,5" niet, dat is echt sterk vergelijkbaar.

Ik ga er eens mee spelen en dan horen jullie morgen meer :)

Etotalk rom is trouwens aan te raden, kost je een dollar of 3 maar dan is hij wel gebruiksklaar en CWM is geïnstalleerd, dat scheelt ook al weer :)
Ben benieuwd, o.m.: hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten, totaalbedrag verzending en BTW incl., kwaliteit van scherm/kijkhoeken (straf dat het vergelijkbaar zou zijn met een HTC), snelheid en betrouwbaarheid GPS, kwaliteit van foto's, Gorilla Glass of niet (smijt hem eens in de blender of zo >:) ), batterij, ... ja eigenlijk een hoop huiswerk voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woensdag besteld, woensdag in huis. Verzenden met DHL. Had sneller gekund vanuit Etotalk want maandag was hij pas verzonden.
Totaalbedrag was -$209,98 inclusief DHL en custom rom.
BTW was 26,05 euro.
Kwaliteit van het scherm is prima, kijkhoeken zijn goed en op full brightness is het gewoon een mooi en prima scherm. Op lagere brightness blijft het prima alleen wat minder goed zichtbaar.
GPS heb ik nog niet getest, zowel Copilot als Ndrive crashte vanochtend omdat ik er nog geen SD kaart in had gestopt. Zal het straks testen, heb ook mijn 3G sim er nu in zitten.
Kwaliteit van foto's zal ik ook eens testen, binnen en buiten.
Gorilla Glass mag je zelf lekker testen ;)
Batterij was vanochtend opgeladen dus zullen zien wat hij vanavond doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Zo'n Newman kun je overigens ook gewoon via Ebay bestellen, zouden daar voor-of nadelen aan verbonden zijn? Merk op de foto trouwens hier: http://www.benl.ebay.be/i...hones&hash=item3a7b05566f dat de Newman tegenwoordig blijkbaar ook in Windows 7 uitvoering bestaat _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is gewoon een andere launcher, die kan je prima zelf installeren als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Weet iemand of root nodig is als ik een custom rom van de XDA community op de Newman N1 wil zetten. Spaart me geld uit als ik 'm niet laat rooten door de verkope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:34
chaola schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:39:
[...]
Gorilla Glass of niet (smijt hem eens in de blender of zo >:) )
Ik heb de N1 niet in de blender gegooid maar ik heb mijn telefoon nu al een tijdje in gebruik, en zonder screenprotector of hoesje. Nog geen krasje te bekennen op het scherm dus ik zou me niet al te veel zorgen maken over krasgevoeligheid.

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arsenius schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:17:
Weet iemand of root nodig is als ik een custom rom van de XDA community op de Newman N1 wil zetten. Spaart me geld uit als ik 'm niet laat rooten door de verkope
Heb je niet nodig, maar die 3 dollar? Dan zit CWM er al op en kan je direct gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Laatst online: 10-09 10:56
Is iemand z'n Neo al binnen bij mistertao? Volgende keer maar wat meer betalen en bij een webshop bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:01:
Woensdag besteld, woensdag in huis. Verzenden met DHL. Had sneller gekund vanuit Etotalk want maandag was hij pas verzonden.
Totaalbedrag was -$209,98 inclusief DHL en custom rom.
BTW was 26,05 euro.
Kwaliteit van het scherm is prima, kijkhoeken zijn goed en op full brightness is het gewoon een mooi en prima scherm. Op lagere brightness blijft het prima alleen wat minder goed zichtbaar.
GPS heb ik nog niet getest, zowel Copilot als Ndrive crashte vanochtend omdat ik er nog geen SD kaart in had gestopt. Zal het straks testen, heb ook mijn 3G sim er nu in zitten.
Kwaliteit van foto's zal ik ook eens testen, binnen en buiten.
Gorilla Glass mag je zelf lekker testen ;)
Batterij was vanochtend opgeladen dus zullen zien wat hij vanavond doet.
Kan je aub zsm laten weten of GPS het doet ? Vind ik wel belangrijk alvorens te bestellen. Alvast bedankt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
@Tsurany Je kan bij packaging ook kiezen voor no logo no word box. Heb jij dat gedaan?

Verder bij service: (wat heb je hier gedaan?)
Etotalk MOD ROM ( +US$4.99 )
Send it as a Gift ( +US$1.99 )
Multi-Language OS (Preinstalled) ( +US$2.99 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Newman N1 is uitverkocht bij Etotalk en Merimobiles. Had 'm in bestelling bij Merimobiles maar duurde te lang, dus gecancelled. Geld zelfde dag terug. Dus de service is echt wel goed. Alleen ik was flink pissig dat ze in stock hebben staan maar ze eigenlijk dus niet op voorraad hebben.

Dat doen al die Chinese sites. De Newman N1 wordt dus niks meer dit jaar, overal problemen om voldoende stock te hebben.

Mijn Neo is wel bij LT in process, dus die wordt wel verzonden binnenkort, denk ik. Of die is ook in bestelling, god knows.

:(

[ Voor 14% gewijzigd door Arsenius op 09-11-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:18:
[...]

Kan je aub zsm laten weten of GPS het doet ? Vind ik wel belangrijk alvorens te bestellen. Alvast bedankt !!!
GPS doet het, gisteren goed en vandaag wat minder.
Smattie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:45:
@Tsurany Je kan bij packaging ook kiezen voor no logo no word box. Heb jij dat gedaan?

Verder bij service: (wat heb je hier gedaan?)
Etotalk MOD ROM ( +US$4.99 )
Send it as a Gift ( +US$1.99 )
Multi-Language OS (Preinstalled) ( +US$2.99 )
Etotalk MOD ROM en no logo no word box. Maar hij zat ingepakt in bubbeltjes verpakking en dan weer in een DHL zak. Moest wel BTW betalen.

[ Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 09-11-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Arsenius schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:47:
Newman N1 is uitverkocht bij Etotalk en Merimobiles. Had 'm in bestelling bij Merimobiles maar duurde te lang, dus gecancelled. Geld zelfde dag terug. Dus de service is echt wel goed. Alleen ik was flink pissig dat ze in stock hebben staan maar ze eigenlijk dus niet op voorraad hebben.

Dat doen al die Chinese sites. De Newman N1 wordt dus niks meer dit jaar, overal problemen om voldoende stock te hebben.

Mijn Neo is wel bij LT in process, dus die wordt wel verzonden binnenkort, denk ik. Of die is ook in bestelling, god knows.

:(
Man, wat een ratrace. Ondertussen zijn wel de Newman NX en N2 gelist bij etotalk. Prijs onbekend en een hoop specs ook zo te zien...
EDIT: N1 zie ik toch nog staan op etotalk aan promoprijs of zijn er kleine lettertjes die ik over het hoofd zie?

[ Voor 6% gewijzigd door chaola op 09-11-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds een paar maanden de Meizu MX 4-core. Het is een zeer vlot apparaatje met goede support en updates. Nou wil het zo zijn dat mijn abo binnenkort afloopt en ik een nieuwe telefoon kan uitkiezen. Ik zit er over na te denken om deze telefoon van hand te doen als ik er een goede prijs voor kan krijgen.

De specs zijn zeer degelijk
  • 4" 640x960
  • Samsung exynoss quad core processor
  • 32gb intern geheugen
  • 1gb ram
  • 8mp camera
review

Review van engadget is gebaseerd op de vroege firmware. Inmiddels zijn er binnen drie maanden al drie of vier updates gekomen. Dus de support is vrij goed.

Ik heb er nog een extra cover en een hoes bij. Hoeveel zou deze waard zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Een toestel van nog geen 3 maanden en een huidige prijs van zo'n $380. Dat is met de huidige koers zo'n 300 euro.

Ik zou je eigenlijk aanraden om een sim-only te kiezen doordat ik onlangs heb berekend dat het niet loont om een abonnement te nemen met een toestel onder de 500-600 euro.
Ik denk dat hij ongeveer 200 euro zal opleveren.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Geweldige prijs/kwaliteit verhouding voor die Newman N2: :9~ : 280 dollar op http://android-sale.com/newman-n2.html en dus zal het weer aanschuiven zijn van hier tot in Tokyo.
Benieuwd of iemand er zal in slagen om die voor de lente in de lage landen te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mauw ik ga wel voor de Huawei Honor 2 die nu ook in 2GB versie te koop, zodra ik richting China ga zal die wel gewoon goed verkrijgbaar zijn, nu is het net zoals iedere andere telefoon in China dat eerste batches zo uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Als ik het goed begrijp brengt Huawei 2 quadcores uit waarbij de Ascend D1 terug te vinden is op hun wereldwijde site en dus bedoeld zal zijn voor mondiale verspreiding en is die Honor 2 (U9508) beperkt tot de Chinese markt? Prijsverschil zo'n 100 euro. Ik heb de specs tussen deze onderling en die Newman nog niet vergeleken...
Maar misschien komt die Ascend D1 dus naar Europa voor een prijs rond de 400 euro en da's dan directe concurrentie voor de Nexus 4???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alsnog is de Huawei Honor 2 alleen te koop in China en die Ascend D1 is ook internationaal te koop, maar ik heb wel begrepen dat je gewoon je eigen taal kan kiezen bij de Huawei Honor 2.

Maja de Huawei Honor 2 heeft zijn eigen topic [Huawei Honor 2] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:45:

op zich een mooie actie hoor, kan zeker wat mensen over de streep trekken :)
Maar kan ze ook andere telefoons op bestelling doen? Als ik bijv een newman n2 wil (en hij is leverbaar) zou dit dan bijv ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Neo is on the way met DHL. Aangemeld in Hong Kong. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:06:
[...]

op zich een mooie actie hoor, kan zeker wat mensen over de streep trekken :)
Maar kan ze ook andere telefoons op bestelling doen? Als ik bijv een newman n2 wil (en hij is leverbaar) zou dit dan bijv ook kunnen?
Ja natuurlijk kan ze dat, ze heeft mij gezegd agent spelen vind ze geen probleem, maar er moet gewoon vooruit betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arsenius schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:22:
Neo is on the way met DHL. Aangemeld in Hong Kong. Ben benieuwd.
Zo snel :o
Denk je dat het goed gaat komen met rooten, of ben ik een ongelooflijke pussy dat ik voor de zekerheid daar om wacht met bestellen? Want want eigenlijk wil ik hem ook liever vandaag dan morgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Natuurlijk kunnen we 'm rooten.. Er zijn general proggies voor die ICS phones met die chipset kunnen rooten. Altijd kans dat het mis gaat, maar goed.

Als jij nou bij etotalk bestelt met een rooted rom en die online zet en ons ff dm'ed krijg je van mij een euro. Iedereen die zo een rom wil hebben betaalt een euro tot hij uitlekt.......

IIedereen die een Neo heeft zal wel zo een rom willen tot er een solid root methode is.

Dus wie wil bij etotalk de neo bestellen met rooted rom en die dan kopiëren. :D

Hebbie je geld al terug van Merimobiles? Ik kreeg het gelijk vrijdag terug met excuus en begrip. Is echt wel een goede toko behalve dat stock niet echt in stock is, wat de meeste chinese webshops dus doen. Het is dus niet uitzonderlijk. Wel er jammer..

[ Voor 27% gewijzigd door Arsenius op 10-11-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zal best, maar op de Newman n1 schijnen de gps drivers niet helemaal goed te zijn op de 1e Etotalk rom. dus dat risico neemt maar lekker iemand anders :p
Ik raakte juist geïnteresseerd omdat alles zou werken zoals het moet volgens die review op FOK. Wat is dan de meerwaarde verder van een custom rom?

edit: reactie op edit:
Nee die piemels houden me maar aan het lijntje. Zonet hun aanbod van een zwarte Freelander i10 of roze newman met gratis root+silicon case+screenprotector afgeslagen. Dus ik krijg me geld na het weekend.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Custom rom is rooted die van etotalk? Dan kunnen we Nederlandse language toevoegen, controle nemen over het verbruik, chinese rotzooi apps erafgooien en nog meer leuke dingen.

Ik denk als jij een kant en klare telefoon wilt hebben dat je dan beter lokaal iets kunt kopen in Nederland.

Waarom zou je risico lopen met custom etotalk rom voor de Neo? Als het prut werkt dan krijg je op verzoek van etotalk gewoon de standaard rom en waarschijnlijk ook geld terug..

[ Voor 23% gewijzigd door Arsenius op 10-11-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouhou, da's ongeveer het gemeenste wat je kan horen op tweakers ;(

Ik ben wel handig met computerdingetjes en ik vind het leuk om ermee te prutsen (heb mn oude samsung i600 met windows mobile 5 ook geroot en een custom WM 6.1 rom op gezet).
Di's gewoon mijn eerste android en ik was niet van plan om een eigen gps driver te programmeren als ie het niet doet bijvoorbeeld.

Ik zie het nut wel in die Neo van Lightake rooten, maar niet wat daarnaast een die etotalk rom boven de stock rom biedt.
edit: ik snap nu pas dat je blijkbaar custom roms kan backuppen naar andere telefoons zonder root :X
negeer maar wat ik zei dan verder

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar een Neo besteld.. Bij Lightake ;)
Ook al heb ik me geld van Merimobiles nog niet terug.
Ik begon hem te knijpen dat ie ik straks te laat ben en ie dan weer een maand out of stock is net zoals de Newman.
Bij Arsenius is ie lekker snel verzonden dus wie weet krijg ik dit speeltje nog voor het weekend.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Kortgeleden de Samsung Galaxy S3 Plus (i9300+) binnengekregen van Tenq (wholesaleonepiece). Origineel betaalde prijs 179 USD incl shipping en 17.50 douane. Inmiddels staat ie op 195 inc.

De resolutie is van het scherm is 480x854. Hoewel geen 720x1280 prima scherp. Meer opvalt is dat het geen AMOLED scherm is. Daarom zijn de kijkhoeken aanzienlijk minder goed, zijn de kleuren wat minder verzadigd/neutraler en is zwart minder zwart waarbij dat laatste vooral opvalt bij hoge brightness. Er zijn ook IPS schermen in omloop op deze chinese telefoons met betere kijkhoeken, maar die zijn voor zover ik weet ook 720x1280. Hoewel dit leuk klinkt zit er nog steeds een SGX531 (een soortelijke als in de Galaxy S1) videochip in die hier eigenlijk niet geschikt voor is. Resultaat schijnt wel eens een lage framerate te zijn, ook in 2D weergave bij (snel) scrollen.

De camera is kort gezegd: Crap, vooral bij weinig licht. De LED flitser heeft een paars/blauwe gloed en dus foto's daarmee ook. Wat opvalt bij de foto's bij daglicht is een soort waterverf effect. Schijnt te komen door enorme ruisreductie. 's Avonds zijn de kleuren ook niet echt goed. Een verpakking met een oranje streep werd gewoon paars (witbalans goed ingesteld) Verder veel ruis / niet echt lichtgevoelig. Ook heeft camera geen autofocus. Voor alles verder dan 50 cm geen probleem, want dan is alles toch wel scherp. Maar dichterbij of macro kan je vergeten. Video scoort ietsje beter, maar nog steeds erg middelmatig. Een Samsung Galaxy S1 is op beide punten veel beter!

Daarmee is meteen ook het enige grote nadeel van deze telefoon genoemd, want de rest is (hoewel echt niet perfect) helemaal niet zo slecht. De telefoon reageert vlotjes. Heel soms moet je een halve seconde wachten, maar het mag eigenlijk geen naam hebben. Hij komt zonder chinese crap (hoewel ik soms via de notificatiebalk een update in het chinees zie verschijnen) en de play store werkt ook prima. Verder is het geluid op de externe speaker prima, maar net ietsje minder dan de Galaxy S1. Het klinkt ietsje blikkiger, maar prima hoorbaar. Op hoge volumes wil de externe speaker een beetje oversturen. Even standje lager zetten dus.

Wifi doet 't prima hoewel het bereik niet geweldig is. GPS lock bij eerste keer heel vlot (binnen 20 sec.) maar gister had ie er meer moeite mee. De Galaxy S1 (zonder GPS probleem) scoort op dit punt wat beter. Verder geen compass, maar google navigatie doet het prima. Radio doet het wel aardig, maar heeft geen ontvangst met de meegeleverde oordopjes en met een andere hoofdtelefoon een beetje storingsgevoelig als je rondloopt in huis. 3G internet (Telfort) ook goed zonder onderbrekingen en prima snel.

Bellen gaat goed. Prima geluid, maar ook hier weer net ietsjepietsje blikkiger. Batterij gaat op een dag vrij intensief klooien 10 uur mee. Met zuinig gebruik na 12 uur nog 40% over! Lijkt beter dan Galaxy S1! Materiaalkwaliteit prima, maar het achterklepje zit net wat minder strak klem t.o.v de Galaxy S1. Dit heeft verder geen gevolgen, maar je voelt net een beetje het verschil. Overigens liet de digitizer aan de voorkant bij de randen los. Je kon m zo met je nagel aan de rand omhoog wippen. De chinese lijm is niet meer wat het geweest is... gelukkig eenvoudig zelf te fixen! De oplader schopt verder het touchscreen in de war. Op alle verkeerde plekken worden aanrakingen geregistreerd als je hem aan de lader hangt. Via computer usb laden of via een originele samsung gaat overigens prima.

Al met al prima telefoon...voor de prijs. Verwacht alleen niks van de foto- en videofunctie en neem de specificaties her en der met een korreltje zout. Deze telefoons op de MTK6577 chipset draaien bijv. nog geen Android 4.1.1 hoewel ze daar wel mee adverteren. Sterker nog, ze hebben alleen het 4.1.1 versienummer er ingehackt :P Het is gewoon ICS 4.0.4. De MTK6577 draait ook gewoon op 1 ghz, maar ze adverteren ook wel met 2 ghz of 1.2 ghz. Uitzondering daargelaten is de MTK6577 gewoon dual core op 1.0 ghz.

Deze review staat ook op de site van TenQ, maar daar wist ik nog niet dat de radio het wel gewoon doet. Ook lijkt de accuduur dus best wel mee te vallen.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Laatst online: 10-09 10:56
Bestelling geannuleerd bij mistertao, en de neo bestelt bij lightake met dhl levering. Hopelijk dat ik snel m'n geld ontvang van mistertao, en dat de neo snel wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft de Newman N1:
Tsurany, doet de facebook app het bij jou?

Also merk ik dat dat het touchscreen af en toe niet werkt als ik mn telefoon wil unlocken. In dat geval moet ik m weer op standby (zegmaar broekzakstand) zetten en weer aan, dan werkt het screen wel.

Ik zit er ook naar te kijken of ik er wellicht een andere custom rom op kan gooien. Ik wil de feeling van mn oude SGS terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Facebook app doet t niet, dat is het enige tot nu toe. Draai nu de custom rom van Gommers en dat werkt aardig goed alleen nog even prutalsen met setcpu. Alleen nog even prut

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, een post maken werkt niet
Klote telefoon post maken gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ik overweeg ook een china kloon aan te schaffen en volg dit topic nu een tijdje.
Momenteel heb ik een HTC Desire HD met daarop android 2.3 waarvoor - in tegenstelling wat HTC eerst beloofde - geen upgrade komt.
Dit is voor mij de belangrijkste reden om te kijken naar een andere telefoon.

Waar ik in dit forum nog niks over heb gelezen is het gebruik van de verschillende "remote apps" die onder android beschikbaar zijn.
Zo heb ik op mijn Desire apps staan om mijn HD Dune MAX mediaplayer en mijn LG 47LW6500 LED TV te bedienen. Ook heb ik verschillende apps om een Synology 212j NAS met mijn telefoon te gebruiken.

Ook afbeeldingen die ik in de galerij op de telefoon heb staan kan ik draadloos streamen naar mijn LED-tv. In het menu van de telefoon heb ik dan een optie waar ik kan kiezen op welk toestel de fotos weergegeven moeten worden, op de telefoon of op de 47LW6500 TV

Dit zijn voor mij essetiele zaken waar ik nog een antwoord op zoek alvorens een nieuwe china phone aan te schaffen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theoretische zouden die apps gewoon moeten werken, trouwens met es file manager kun je al je apps backuppen op je huidige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:10
loneranger56 schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:28:
Ik overweeg ook een china kloon aan te schaffen...
Momenteel heb ik een HTC Desire HD met daarop android 2.3 waarvoor - in tegenstelling wat HTC eerst beloofde - geen upgrade komt.
Dit is voor mij de belangrijkste reden om te kijken naar een andere telefoon.....
Als dit de reden is dat je naar een Chinese kloon uit wilt kijken net als de zekerheden die je met remote apps wilt hebben, heb ik mijn twijfels of een Chinese kloon wat voor je is.
Dit omdat het soms nogal onzeker is hoe deze afgeleverd wordt. Mbt. updates zal je vaak zelf aan de slag moeten.

Mi. kan je beter overwegen je Desire HD zelf te updaten naar Jelly Bean (met Jellytime), want itt. veel China Phones wordt HTC wel via de alternatieve bronnen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt twee soorten Chinese toestellen, onbekende merken zoals Neo N02-M en bekende merken zoals ZTE en Huawei en Xiaomi, die onbekende merken richten zich vooral op het lagere prijssegment, terwijl Huawei nu juist met Honor 2 een high end toestel voor een budget prijs neer gezet heeft.

Namelijk een toestel op papier vergelijk met SGS3, HTC One X, maar hij kost wel maar 1888 yuan, de SGS3 en HTC One X, omgerekend is dat dus ruim de helft van wat de SGS3 en HTC One X kosten.

Bij Huawei ben ik wel van overtuigd dat het een goed toestel is en omdat ze die chipset zelf gemaakt hebben, is dus een voordeel want ze kunnen de software dan ook betere optimaliseren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Over de Newman N2: iemand zou hier: http://bbs.newman.mobi/thread-58938-1-1.html gelezen hebben dat er in november slechts 1000 exemplaren zouden gereleased worden en dat de massaproductie pas in mei zou starten! De autotranslate maakt er een zootje van waardoor ik die pagina nauwelijks begrijp. Misschien kan iemand die het Chinees machtig is dat bericht eens ontcijferen. Als het klopt kunnen we deze gewoon schrappen van alle verlanglijstjes en maar beter naar iets anders uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time will tell, ik zie het wel, ik heb eerlijk gezegd toch al de keuze voor Huawei Honor 2 gemaakt omdat het een goeie telefoon is en Huawei niet zo'n merk is met steeds maar gelimiteerde voorraad.

Ik word overigens geen wijs uit die pagina, er staan wat datums maar kan er niet uit halen dat massaproductie pas in Mei zou starten, als dat trouwens zo is snijden ze zich wel in de vingers, niet dat het toestel dan niet meer interessant zou zijn, maar het is een beetje laat dan.

http://gizbeat.com/1181/b...umored-to-launch-q2-2013/

Over mediatek is ook weer nieuws, maar persoonlijk ben ik benieuwd hoe goed die MTK6588(9) eigenlijk zal zijn, bij de MTK6577 doet de CPU het erg goed maar de GPU is niet echt goed.

Men zegt ze verwachten daar de eerste telefoons van einde van het jaar en begin 2013.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34
chaola schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:37:
Over de Newman N2: iemand zou hier: http://bbs.newman.mobi/thread-58938-1-1.html gelezen hebben dat er in november slechts 1000 exemplaren zouden gereleased worden en dat de massaproductie pas in mei zou starten! De autotranslate maakt er een zootje van waardoor ik die pagina nauwelijks begrijp. Misschien kan iemand die het Chinees machtig is dat bericht eens ontcijferen. Als het klopt kunnen we deze gewoon schrappen van alle verlanglijstjes en maar beter naar iets anders uitkijken.
Het lijkt er inderdaad op dat dat er staat :( Morgen maar eens een mailtje sturen naar Android-Sale met de vraag wat zij weten. Als het inderdaad zo is dan annuleer ik toch maar m'n pre-order...

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:45:
Time will tell, ik zie het wel, ik heb eerlijk gezegd toch al de keuze voor Huawei Honor 2 gemaakt omdat het een goeie telefoon is en Huawei niet zo'n merk is met steeds maar gelimiteerde voorraad.

Ik word overigens geen wijs uit die pagina, er staan wat datums maar kan er niet uit halen dat massaproductie pas in Mei zou starten, als dat trouwens zo is snijden ze zich wel in de vingers, niet dat het toestel dan niet meer interessant zou zijn, maar het is een beetje laat dan.

http://gizbeat.com/1181/b...umored-to-launch-q2-2013/

Over mediatek is ook weer nieuws, maar persoonlijk ben ik benieuwd hoe goed die MTK6588(9) eigenlijk zal zijn, bij de MTK6577 doet de CPU het erg goed maar de GPU is niet echt goed.

Men zegt ze verwachten daar de eerste telefoons van einde van het jaar en begin 2013.
Misschien een stomme vraag maar waarom de keuze voor de honor 2 en niet bijv de n2? Er zit namelijk een behoorlijk prijsverschil tussen deze twee en ik kan als leek niet zo snel de verschillen zien. Zijn in eerste instantie wel vergelijkbaar dacht ik...maar ik zal we vast vergissen ;)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:45:
[...]

Misschien een stomme vraag maar waarom de keuze voor de honor 2 en niet bijv de n2? Er zit namelijk een behoorlijk prijsverschil tussen deze twee en ik kan als leek niet zo snel de verschillen zien. Zijn in eerste instantie wel vergelijkbaar dacht ik...maar ik zal we vast vergissen ;)

Grtz
Omdat newman een klein onbekend merk is en Huawei een groot merk waar ik flink wat feedback over kan vinden over hun quadcore telefoons en eigenlijk is alleen de Xiaomi Mi2 beter maja die is weer zo'n € 50 duurdere als ik de 32GB versie wil kopen.

Het prijsverschil is overigens niet zo groot, die Newman N2 zal wel 1500 yuan kosten de Huawei Honor 2 kost 1888 en heeft 2GB ram waar de Newman N2 er maar 1GB Ram heeft.

Maar nu is de Honor 2 mij keuze, ik weet niet wat er nog zal aangekondigd worden de komende twee maanden, kopen doe ik toch pas aan einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:45:
[...]

Grtz
Tja, zie mijn mails hierboven: het ziet er naar uit dat die Newman N2 weer zo'n "spooktelefoon" is die enkel op internet bestaat en waar je in Europa tot in de eeuwigheid kunt op wachten. Huawei zal ongetwijfeld een hogere beschikbaarheid hebben en zoals het nieuwe spreekwoord zegt: "beter één smartphone in de hand, dan tien god-weet-waar-ergens in Azië" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tijd gaat het ons leren, er zijn ook nog speculaties dat de MT6588(9) aan einde van dit jaar eraan komt, maar dat zegt nog niet veel over de beschikbaarheid van toestellen en de prijs daarvan.

De Huawei Honor 2 met 2GB Ram is nu ook verschenen op Amazon.cn, waarom amazon? Wel die accepteren als enige Chinese webshop mij credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

loneranger56 schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:28:
Ik overweeg ook een china kloon aan te schaffen en volg dit topic nu een tijdje.
Dit is voor mij de belangrijkste reden om te kijken naar een andere telefoon.

Waar ik in dit forum nog niks over heb gelezen is het gebruik van de verschillende "remote apps" die onder android beschikbaar zijn.
Zo heb ik op mijn Desire apps staan om mijn HD Dune MAX mediaplayer en mijn LG 47LW6500 LED TV te bedienen. Ook heb ik verschillende apps om een Synology 212j NAS met mijn telefoon te gebruiken.

Ook afbeeldingen die ik in de galerij op de telefoon heb staan kan ik draadloos streamen naar mijn LED-tv. In het menu van de telefoon heb ik dan een optie waar ik kan kiezen op welk toestel de fotos weergegeven moeten worden, op de telefoon of op de 47LW6500 TV

Dit zijn voor mij essetiele zaken waar ik nog een antwoord op zoek alvorens een nieuwe china phone aan te schaffen,
De ondersteuning zal eerder slechter dan beter zijn als die van HTC dus als dit je belangrijkste reden is dan zou ik het nog eens overdenken. Met Android is dat iets minder een probleem geworden, maar verwacht niet te veel van officiele updates en ook garantieafhandeling is natuurlijk anders mocht je het ooit nodig hebben.

Wat je wel kan verwachten is een telefoon met leuke specs voor weinig geld die wel af en toe zijn eigenaardigheden heeft. Als foto's belangrijk zijn zou ik ook veel gebruikersreviews lezen (verkeerde kleuren, waterverfeffect door te veel ruisonderdrukking etc.). Voor foto's zou ik eerder een Sony pakken (omdat die veel ervaring hebben vanuit de compactcamera's en enkele toestellen hebben met goede camera).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik denk dat we vroeg of laat wel meer Chinese merken in Europa zullen zien, Xiaomi had plannen denk ik en misschien nog anderen? Prijzen zullen dan wellicht iets hoger liggen dan op die Chinese webshops, maar goed, al zullen de grote spelers zich daar wel tegen verzetten. Het wordt alleszins tijd dat de prijzen van die dingen hier in Europa wat achteruitgaan, want 5-600 euro is voor mij nog altijd het budget voor een laptop en niet voor een veredelde telefoon, maar dit even terzijde.
Momenteel verwacht ik de Huawei Ascend D1 hopelijk nog dit jaar te zien opduiken in Europa (als hij er al niet is). Ook iets om naar uit te kijken al zal de Honor 2 wel goedkoper zijn maar dan moet je weer een ommetje naar China maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
FRidh schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:15:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat dat er staat :( Morgen maar eens een mailtje sturen naar Android-Sale met de vraag wat zij weten. Als het inderdaad zo is dan annuleer ik toch maar m'n pre-order...
Keep us informed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiaomi moet eerst maar zorgen dat ze eens echte voorraad hebben voor China zelf, dat is gewoon een ramp bij Xiaomi, er word dan aangekondigd zoveel telefoons gaan we verkopen en dan mag je dus proberen om een te kopen.

Nu hadden ze de Xiaomi 1(S) verkocht en stja daar is voorraad ook weg van, dan is het wel de snelste telefoon ter wereld, welke hij samen deelt met Nexus 4 maar hij is bijna niet te krijgen, je moet echt geluk hebben wil je ereen kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:21:
Ja dat zal best, maar op de Newman n1 schijnen de gps drivers niet helemaal goed te zijn op de 1e Etotalk rom. dus dat risico neemt maar lekker iemand anders :p
Ik raakte juist geïnteresseerd omdat alles zou werken zoals het moet volgens die review op FOK. Wat is dan de meerwaarde verder van een custom rom?

edit: reactie op edit:
Nee die piemels houden me maar aan het lijntje. Zonet hun aanbod van een zwarte Freelander i10 of roze newman met gratis root+silicon case+screenprotector afgeslagen. Dus ik krijg me geld na het weekend.
Mijn levering is ook al twee keer uitgesteld bij Merimobiles, ze beloven deze week weer een batch te krijgen. Had al aangegeven dat ik mijn geld terug wilde maar de belofte van een extra battery heeft me overgehaald ze nog één kans te geven. Als ik deze week geen dhl tracking nummer krijg wil ik ook mijn geld terug.

Ik heb gelukkig geen haast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
elinx schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:44:
[...]

Als dit de reden is dat je naar een Chinese kloon uit wilt kijken net als de zekerheden die je met remote apps wilt hebben, heb ik mijn twijfels of een Chinese kloon wat voor je is.
Dit omdat het soms nogal onzeker is hoe deze afgeleverd wordt. Mbt. updates zal je vaak zelf aan de slag moeten.

Mi. kan je beter overwegen je Desire HD zelf te updaten naar Jelly Bean (met Jellytime), want itt. veel China Phones wordt HTC wel via de alternatieve bronnen ondersteund.
Bedankt voor de info!
Ik ga maar eens in mijn kennissenkring rondkijken of er iemand is die mijn telefoon kan rooten en van deze ROM voorzien. Zelf heb ik hiermee totaal geen ervaring en ben er een beetje bang voor dat ik mijn telefoon verander in een "Brick" :)
Of is dat rooten en een andere rom erop zetten appeltje eitje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vroeger wel, tegenwoordig is dat met de DHD wat lastiger aangezien je moet downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "[Huawei Honor 2] Ervaringen en Discussie"

TS kun je dit topic toevoegen aan de startpost? Zodat we mensen die over de Huawei Honor 2 willen discussiëren kunnen door verwijzen naar dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb op mijn Sony Sola en ik heb ongeveer 400MB in gebruik en dan sluit ik regelmatig apps af. Nee 512MB is niet genoeg voor mij. Ik wil straks minimaal 1GB aan werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Een ander Chinees merk dat in Europa al actief is, is Lenovo en die hebben met de K860 ook een Exynos 4-core in de steigers staan. Prijzen ligen ook rond de 400$.
Lenovo brengt in Europa wel vooral laptops en tablets uit, dacht ik, maar wie weet smijten ze vroeg of laat ook eens deze telefoon in de Europese rekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Over 4G: de quadcore MT6589 gaat misschien 4G ondersteunen. Maar wat ik mij dan afvraag: als die 4G geïntegreerd is in de SOC, hoe zit het dan met SOC's als de Exynos 4412 van Samsung die nu ook al in sommige Chinese quadcores wordt gebruikt. Zit daar dan hardwarematig ook al 4G ondersteuning in die softwarematig nog ontsloten moet worden of gebruikt bv. de Galaxy SIII hier nog extra 4G chips voor, buiten de SOC om dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die MT6589 heb ik vooral veel over gelezen, maar ik ben benieuwd wanneer hij echt op de markt komt. Als je wilt weten wat voor standaarden word ondersteund dan moet je maar tussen de specificaties van een telefoon kijken.

Veelal word WCDMA en GSM ondersteund, maar er zit nogal een verschil in welke frequenties ondersteund worden, de Huawei Honor 2 is een van weinige penta band telefoons in de categorie high end telefoons en die ondersteund dus zo'n beetje alle freqenties.

4G word dus door de meeste telefoons ook niet ondersteund, maar daar hebben alleen klagende amerikanen last van die op sommige plekken 4G aka LTE hebben.
chaola schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:34:
Een ander Chinees merk dat in Europa al actief is, is Lenovo en die hebben met de K860 ook een Exynos 4-core in de steigers staan. Prijzen ligen ook rond de 400$.
Lenovo brengt in Europa wel vooral laptops en tablets uit, dacht ik, maar wie weet smijten ze vroeg of laat ook eens deze telefoon in de Europese rekken?
Lenovo is al enkele jaren zeer actief op de smartphone markt in China en volgens mij redelijk populair merk in China.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

chaola schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:40:
Over 4G: de quadcore MT6589 gaat misschien 4G ondersteunen. Maar wat ik mij dan afvraag: als die 4G geïntegreerd is in de SOC, hoe zit het dan met SOC's als de Exynos 4412 van Samsung die nu ook al in sommige Chinese quadcores wordt gebruikt. Zit daar dan hardwarematig ook al 4G ondersteuning in die softwarematig nog ontsloten moet worden of gebruikt bv. de Galaxy SIII hier nog extra 4G chips voor, buiten de SOC om dus?
Er komt eerste een versie zonder LTE (Die is zelfs al beschikbaar voor tests). Q1 volgend jaar komen de eerste toestellen er mee beschikbaar. Wellicht nog wel voor het CNY? Of wellicht vlak daarna?

Ze willen zeker eerder zijn dan Quallcomm die ook een chipset alla MTK gaat uitbrengen. MTK heeft toen dat bekend werd ook direct de prijzen en levertijd verlaagd _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van berichten wat ik gelezen heb zou nog in Q4 van dit jaar die chipset uit moeten komen, maar ik ben benieuwd hoor, vooral om er nu al flink wat keuze is uit quadcores en deze tussen de 1500 yuan en 2000 yuan zitten.

Alleen die ene ZTE met lage resolutie, maar met een Tegra 3 zit op 999 yuan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:25:
Van berichten wat ik gelezen heb zou nog in Q4 van dit jaar die chipset uit moeten komen, maar ik ben benieuwd hoor, vooral om er nu al flink wat keuze is uit quadcores en deze tussen de 1500 yuan en 2000 yuan zitten.

Alleen die ene ZTE met lage resolutie, maar met een Tegra 3 zit op 999 yuan.
Correct, Q4 uitkomen. Dan productie opstarten dus in Q1 de eerste toestellen. Prijs wordt naar alle waarschijnlijkheid minder als de 6577 toestellen van nu.

De chip wordt/is goedkoper als de 6577 dus opzich is dat goed nieuws :P.
Enige waar ik wat huiverig voor ben is de A7 architectuur die gaat vast minder presteren dan de A9 die in de meeste chipsets zit. Maar de tijd zal het leren.

Edit:
Zojuist van PostNL gehoord dat de Neo van mij ook in Nederland is aangekomen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door RobertowNL op 13-11-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de chip goedkoper word zegt eigenlijk nog niet veel vind ik, want je zit ook veel MT6577 telefoons die toch wel wat duurdere zijn dan 1000 yuan en als je er ook nog fatsoenelijk camera in wilt, 2GB geheugen en mooi scherm dan denk ik toch dat ze hem duurdere gaan verkopen.

Maar ik weet niet hoe snel de goedkope MT6577 op de markt kwamen, maar die chip is er nu al een tijdje en telefoons zoals de Jiayu G3 die vreselijk vertraagd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:41:
Dat de chip goedkoper word zegt eigenlijk nog niet veel vind ik, want je zit ook veel MT6577 telefoons die toch wel wat duurdere zijn dan 1000 yuan en als je er ook nog fatsoenelijk camera in wilt, 2GB geheugen en mooi scherm dan denk ik toch dat ze hem duurdere gaan verkopen.

Maar ik weet niet hoe snel de goedkope MT6577 op de markt kwamen, maar die chip is er nu al een tijdje en telefoons zoals de Jiayu G3 die vreselijk vertraagd waren.
Nouja, een aantal fabrikanten gaat daar toch op inspringen denk ik. Wellicht met 1GB ram en een mindere camera ;).

Heb nu eerst wel genoeg toestellen dus ik kijk in maart wel eens weer :+ *

*denk dat ik dat niet volhoud. Kijkende naar de hoeveelheid tablets die ik in bezit heb (gehad)

[ Voor 6% gewijzigd door RobertowNL op 13-11-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zullen ze zeker doen ja, maar ik ben net zoals jou benieuwd naar hoe die chipset het in praktijk zal doen, de Huawei en Tegra chipset, Samsung Chipsets zijn inderdaad allemaal A9 quadcores en kwa performance zit er niet veel verschil in.

De GPU van die MT6589 weten we in iedere geval wel al, dus dat kunnen we al vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Die Tegra quad core soc zou "compatibel" zijn met een 4G/LTE modem: http://www.gottabemobile....-work-with-4g-lte-modems/ dus leid ik er uit af dat zo'n 4G modem as such geen onderdeel is van de SOC, 't was ook te simpel geweest. :N
Ondertussen wel eens de Tegra 4-cores onder de loepe genomen en deze: http://www.gizchina.com/2...gra-3-and-costs-just-250/ is misschien ook niet slecht, (OK maar 5 MP camera, maar we weten allemaal dat MP niet alles zegt) 390 $ op Etotalk. Misschien een die ik nu wat ga opvolgen aangezien mijn vorige favoriet de Newman 2 m.i. toch tot het rijk van de fabeltjes gaat behoren. Tenzij Newsmy mij anders vertelt want ik heb ze gisteren een mailtje gestuurd :)

UPDATE: de qualcomm S4 soc zou daarentegen wél een 4G module aan boord hebben, eveneens volgens bovenstaand bericht op gottabemobile. De ZTE Grand X LTE die deze gebruikt bevestigt dit inderdaad.
UPDATE 2: de Nexus 4 die deze ook gebruikt, heeft dan weer geen LTE, dus met die SOC weet je eigenlijk niks...

[ Voor 16% gewijzigd door chaola op 13-11-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:48:

4G word dus door de meeste telefoons ook niet ondersteund, maar daar hebben alleen klagende amerikanen last van die op sommige plekken 4G aka LTE hebben.
En Belgen die sedert november ook op sommige plekken 4G hebben (en binnen 2à3 jaar overal in België, wordt beloofd) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
En de ZTE U950 met Tegra 3 biedt precies ook wel een en ander voor weinig geld. Ok er is al beter, maar voor 160$! http://news.softpedia.com...phone-at-160-303378.shtml
Nog een kanshebber om op de Europese markt op te duiken?
Er werd blijkbaar o.a. bespaard op resolutie (800*480) en camera (5MP), maar goed, voor die prijs...
Gokje: deze of een variant komt begin volgend jaar naar de benelux voor €200 en zal dan met veel tamtam worden aangekondigd als veel value for money. En het consumentenvee zal het nog geloven ook... :(

[ Voor 37% gewijzigd door chaola op 13-11-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:51
Toevallig kwam ik in mijn zoektocht naar een nieuwe smartphone op deze site. Moest meteen aan dit topic denken! Ze hebben veel gewilde telefoons in de lijst staan inklusief de Xiaomi MI2!

Man het is moeijk kiezen! Mijn Desire is echt aan het eind (geroot, Apps2SD, en NOG geëikel over te weinig ruimte. En de knoppen beginnen ook tegen te werken.). een Chinaphone lijkt me wel wat, alleen zit ik een beetje met die MTK SoC in mijn maag. Ik lees veel tegenstrijdigheden over het komas. En ook de software, de skins die de Chinezen meeleveren (niet alleen de Chinezen eigenlijk) baal ik van. Je MOET nu rooten om de bijv. de lokatiebepaling goed te kunnen gebruiken. Dat rooten kunnen de vendors wel doen, maar je weet nog steeds niet wat er voor meuk nog onderhuids mee draait.
HTC heeft het nu echt verbruid door weer telefoons uit te sluiten van updates op basis van geheugen. Kwalijke zaak! :X

Dit is nu mijn shortlist (geen MediaTek), als iemand een goede tip heeft voor of tegen hoor ik dat graag!
(4,0 of 4,3" scherm, dual core, dual-SIM; leuk, geen dealbreaker)
- Xiaomi MI-1s
- Huawei G330
- Huawei P1
- ZTE Blade III
- Acer CloudMobile
- HTC Desire X
- Sony Experia Acro S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaola schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:10:
En de ZTE U950 met Tegra 3 biedt precies ook wel een en ander voor weinig geld. Ok er is al beter, maar voor 160$! http://news.softpedia.com...phone-at-160-303378.shtml
Nog een kanshebber om op de Europese markt op te duiken?
Er werd blijkbaar o.a. bespaard op resolutie (800*480) en camera (5MP), maar goed, voor die prijs...
Gokje: deze of een variant komt begin volgend jaar naar de benelux voor €200 en zal dan met veel tamtam worden aangekondigd als veel value for money. En het consumentenvee zal het nog geloven ook... :(
Nou als je kijkt naar de huidige budget toestellen op de Nederlandse markt dan zou die ZTE U950 gewoon een koopje zijn, want ik vind 800*480 best een acceptabele resolutie voor 4.3 inch, ja wat minder scherp dan QHD en al helemaal 720p, maar het is wel te doen vind ik.

Het is dat ik gewoon een betere telefoon wil op alle fronten en niet alle CPU/GPU want anders was dit krachtpatserje ook wel leuk geweest, een soort HTC Desire HD met wel Ice Cream Sandwhich en betere CPU/GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

DavidZH schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:10:
Toevallig kwam ik in mijn zoektocht naar een nieuwe smartphone op deze site. Moest meteen aan dit topic denken! Ze hebben veel gewilde telefoons in de lijst staan inklusief de Xiaomi MI2!

Man het is moeijk kiezen! Mijn Desire is echt aan het eind (geroot, Apps2SD, en NOG geëikel over te weinig ruimte. En de knoppen beginnen ook tegen te werken.). een Chinaphone lijkt me wel wat, alleen zit ik een beetje met die MTK SoC in mijn maag. Ik lees veel tegenstrijdigheden over het komas. En ook de software, de skins die de Chinezen meeleveren (niet alleen de Chinezen eigenlijk) baal ik van. Je MOET nu rooten om de bijv. de lokatiebepaling goed te kunnen gebruiken. Dat rooten kunnen de vendors wel doen, maar je weet nog steeds niet wat er voor meuk nog onderhuids mee draait.
HTC heeft het nu echt verbruid door weer telefoons uit te sluiten van updates op basis van geheugen. Kwalijke zaak! :X

Dit is nu mijn shortlist (geen MediaTek), als iemand een goede tip heeft voor of tegen hoor ik dat graag!
- Xiaomi MI-1s
- Huawei G330
- Huawei P1
- ZTE Blade III
- Acer CloudMobile
- HTC Desire X
- Sony Experia Acro S
Rooten om de locatiebepaling goed te krijgen? Kompas doet het niet (zonder GPS).
Troep heb ik op mijn toestel nog niet kunnen vinden, wat bedoel je key loggers etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
DavidZH schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:10:

- Xiaomi MI-1s
- Huawei G330
- Huawei P1
- ZTE Blade III
- Acer CloudMobile
- HTC Desire X
- Sony Experia Acro S
Nogal op offtopic, maar hier een aanvulling

Zet er maar in het rijtje bij:
Sony Xperia P
Samsung Galaxy S 3 mini
Motorola Razr i(ntel cpu) of Razr M

Allen verkrijgbaar in NL, hebben 1GB werkgeheugen, compact formaat en dual Core van minimaal 1Ghz. (minder dan 1GB werkgeheugen is soms onvoldoende volgens div. fabrikanten voor Android 4.1/4.2./4.3>)
Dit zijn allen toestellen met een lengte van minder dan 12,6 cm.

Support van Motorola is bij mij onbekend, maar in de toekomst zal je wellicht via XDA aan updates moeten komen

Pagina: 1 ... 7 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.