Heeft die Neo wel een IPS scherm dan? Ik geloof sowieso weinig van die IPS verkooppraatjes, want de meeste schermen van de chinese smartphones zijn volgens mij echt niet IPS waardig...
Goeie vraag, dat wilde ik vanavond gaan uitzoeken 
En deze is ook erg interessant: http://www.gizmochina.com...ndroid-smartphone-market/
En deze is ook erg interessant: http://www.gizmochina.com...ndroid-smartphone-market/
[ Voor 60% gewijzigd door Gusev op 01-11-2012 16:01 ]
Dat dusVerwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:49:
Dus maar geen Quadcores kopen? Want in praktijk zul je nooit die extra power kunnen gebruiken? Ik heb zowel een HTC Evo 3D en een Nexus 7 en die Nexus 7 heeft een Tegra 3 en in praktijk werkt die dus ook net wat snellere dan mijn HTC Evo 3D.
Ik kan me er wel in vinden dat die MT6577 snel genoeg zijn voor de huidige Android releases.
Helaas is die inderdaad slecht beschikbaar. Die 130 yuan + fee is wel goed te praten voor een 720p scherm.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:45:
Ja inderdaad want voor 131 yuan meer heb je dan wel een 720P scherm en dat heeft de Neo niet, maar ik heb nog tijd genoeg, dus kijk wel later weer.
Maar de temptatie zit er behoorlijk in met deze Chinese telefoons.
De toestellen en tablets met IPS die ik heb gehad waren toch wel een pak beter dan de niet IPS toestellen.Gusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:52:
Heeft die Neo wel een IPS scherm dan? Ik geloof sowieso weinig van die IPS verkooppraatjes, want de meeste schermen van de chinese smartphones zijn volgens mij echt niet IPS waardig...
Naar mijn idee (op de foto's) had de Neo wel een redelijk goed scherm (denk wel IPS, dat hebben 80% van de toestellen nl.)
Goedkoopste manier om er aan te komen is via Mistertao.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:53:
Bij welke webshop ga je de Neo bestellen?
Daar kan je hem voor +- 145 dollar halen (Ik gok dat 138 dollar storten genoeg is met de 10% bonus).
Ziet er ook leuk uitGusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:53:
Goeie vraag, dat wilde ik vanavond gaan uitzoeken
Kwam vanmiddag deze tegen, voor dat geld een leuk toestel:
Firefly
singlecore MTK6575
960x640 pixels
3.5" scherm
512MB ram /512MB rom
5MP camera
Android 2.3.6 - Upgrade 4.0 beschikbaar
Prijs: 499 yuan - 80 dollar
Zoekterm mistertao: 萤火虫手机
Prijs: 80 dollar
Shipping: 5 dollar (+-)
Fee: 5 dollar (+-)
Totaal 90 dollar
Bij misterTao 10% ''gratis'' dus: $82+10% = 90 dollar
CC Fee 3.5% =$ 2.80
Totaalprijs is ongeveer: $84.80

Zie ook: http://news.mydrivers.com/1/245/245074.html
Lijkt mij een net toestel voor minder dan 66 euro?!
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
Nee TFT staat tussen specificaties op de eigen webshop. Als ik hem zou bestellen dan zou ik dat of via de officiële webshop doen of via taobaoGusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:52:
Aangezien de prijs het zelfde is zou ik het zelf gewoon via Taobao doen. Scheelt weer een extra bericht/chat naar de Chinezen ivm het kopen van die webshop.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:16:
[...]
Nee TFT staat tussen specificaties op de eigen webshop. Als ik hem zou bestellen dan zou ik dat of via de officiële webshop doen of via taobao
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
360 is trouwens een groot software bedrijf, dus ik zie het een beetje als een Google die goedkoop met telefoons op de markt komt, alleen geloof ik dat 360 er ook zijn software op doet.
Moet je eens op www.t.360.cn kijken ze hebben daar redelijk wat telefoons en lijkt wel dat er voor ieders portommee een smartphone is te krijgen van 360.
http://t.360.cn/product/xiaoyudi.html
Die hebben veel telefoons zeg, zelfs een dualcore van Qualcomm krait.
Moet je eens op www.t.360.cn kijken ze hebben daar redelijk wat telefoons en lijkt wel dat er voor ieders portommee een smartphone is te krijgen van 360.
http://t.360.cn/product/xiaoyudi.html
Die hebben veel telefoons zeg, zelfs een dualcore van Qualcomm krait.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 18:49 ]
Kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe taobao werkt? Ik kan namelijk niet echt op zoek naar een artikel volgens mij. Ik moet dan gelijk de hele link gebruiken (die ik dan natuurlijk nog niet weet).
Die phone is nog best grappig ookRobertowNL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:14:
[...]
Dat dusde MTK6575 was al snel genoeg voor 4.0, een dualcore zou dus eerst meer dan voldoende moeten zijn (en zeker beter dan de meeste telefoons die je in Nederland voor dat geld koopt
)
[...]
Helaas is die inderdaad slecht beschikbaar. Die 130 yuan + fee is wel goed te praten voor een 720p scherm.
[...]
De toestellen en tablets met IPS die ik heb gehad waren toch wel een pak beter dan de niet IPS toestellen.
Naar mijn idee (op de foto's) had de Neo wel een redelijk goed scherm (denk wel IPS, dat hebben 80% van de toestellen nl.)
[...]
Goedkoopste manier om er aan te komen is via Mistertao.
Daar kan je hem voor +- 145 dollar halen (Ik gok dat 138 dollar storten genoeg is met de 10% bonus).
[...]
Ziet er ook leuk uit
Kwam vanmiddag deze tegen, voor dat geld een leuk toestel:
Firefly
singlecore MTK6575
960x640 pixels
3.5" scherm
512MB ram /512MB rom
5MP camera
Android 2.3.6 - Upgrade 4.0 beschikbaar
Prijs: 499 yuan - 80 dollar
Zoekterm mistertao: 萤火虫手机
Prijs: 80 dollar
Shipping: 5 dollar (+-)
Fee: 5 dollar (+-)
Totaal 90 dollar
Bij misterTao 10% ''gratis'' dus: $82+10% = 90 dollar
CC Fee 3.5% =$ 2.80
Totaalprijs is ongeveer: $84.80
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Zie ook: http://news.mydrivers.com/1/245/245074.html
Lijkt mij een net toestel voor minder dan 66 euro?!
Er zit alleen geen 3G op
Verwijderd
Ja leuk toestel maar minder dan 400 yuan bij leggen en je krijgt een Neo, dus ik zou zo'n cheap ass toestel met single core anno 2012 negeren of je moet wel erg klein budget hebben.
Gusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:53:
[...]
Die phone is nog best grappig ook. Hij is goed te vergelijken met de iPhone 4 (als ik de leverancier mag geloven..)

Welke telefoon wil je halen?DesertRose schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:50:
Kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe taobao werkt? Ik kan namelijk niet echt op zoek naar een artikel volgens mij. Ik moet dan gelijk de hele link gebruiken (die ik dan natuurlijk nog niet weet).
Voor het zoeken:
Vertaal woorden los van elkaar!
Telefoon hoesje moet je dus eerst telefoon en dan hoesje vertalen (en dan pas zoeken met de combo van die twee).
- Zoek lekker algemeen (dus MTK6577 bijvoorbeeld)
- Ga naar de site van de fabrikant en kopieer daar de naam weg! (dan is het 90% van de tijd raak).
Ach voor 110 vs 65 euro is nog een best gatVerwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:58:
Ja leuk toestel maar minder dan 400 yuan bij leggen en je krijgt een Neo, dus ik zou zo'n cheap ass toestel met single core anno 2012 negeren of je moet wel erg klein budget hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door RobertowNL op 01-11-2012 19:00 ]
Bedankt! Heerlijk dat dat zo werkt. Wel goed om te zien dat het dus niet gericht is op het Westen en dus waarschijnlijk minder winstmarges heeft.RobertowNL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:58:
Voor het zoeken:
Vertaal woorden los van elkaar!
Telefoon hoesje moet je dus eerst telefoon en dan hoesje vertalen (en dan pas zoeken met de combo van die twee).
- Zoek lekker algemeen (dus MTK6577 bijvoorbeeld)
- Ga naar de site van de fabrikant en kopieer daar de naam weg! (dan is het 90% van de tijd raak).
Verwijderd
Nou je koopt via via, dat is gewoon iemand die verdiend zijn brood door voor andere op taobao te kopen, dus garantie en dergelijke heb je niet want mistertao is niet de verkoper.
Maar ik heb je net een DM gestuurd i.v.m. die 50% korting op de commisie, maar ik zelf zoek altijd op www.taobao.com en als ik het gevonden heb, dan kan ik die link kopieren en bij mistertao invoeren en voila.
Op de chipset zoeken is altijd raak maar dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Maar ik heb je net een DM gestuurd i.v.m. die 50% korting op de commisie, maar ik zelf zoek altijd op www.taobao.com en als ik het gevonden heb, dan kan ik die link kopieren en bij mistertao invoeren en voila.
Op de chipset zoeken is altijd raak maar dan zie je door de bomen het bos niet meer.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 19:03 ]
Telefoonhoesjes zul je sowieso wel minder keus in hebben met die Chinese merken. Wel leuk dat ze nu op een redelijk niveau zitten, eigenlijk raar dat er nog geen detailhandel ze hier verkoopt. Een action of blokker staat vol met Chinees spul en ook die Chinese brommertjes zijn hier vollop te krijgen (support en kwaliteit is minder, hetzelfde als met die telefoons waarschijnlijk
)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Ik denk dat gewoon niet makkelijk is om deze telefoons in grote aantallen in Nederland te verkopen, ik zou er wel een aantal van China mee kunnen nemen en daar zou je theoretische wel aardige winst op kunnen maken.
Maar als je dat serieus wilt doen moet je ook 21% btw invoer betalen en dan nog je eigen winst en dan loont de moeite al niet meer, maar een kruidvat of Aldi verkoopt zo iets soms wel, zo ook de tablets en recent had aldi dus die wolfgang telefoon te koop, maar dat zijn altijd kleine batches.
Maar een telefoonhoesje vinden is inderdaad direct iets duurdere, maar nog steeds betaalbaar want een MediaMarkt durft gewoon € 10 voor zo'n hoesje te vragen.
Maar als je dat serieus wilt doen moet je ook 21% btw invoer betalen en dan nog je eigen winst en dan loont de moeite al niet meer, maar een kruidvat of Aldi verkoopt zo iets soms wel, zo ook de tablets en recent had aldi dus die wolfgang telefoon te koop, maar dat zijn altijd kleine batches.
Maar een telefoonhoesje vinden is inderdaad direct iets duurdere, maar nog steeds betaalbaar want een MediaMarkt durft gewoon € 10 voor zo'n hoesje te vragen.
Verwijderd
Vraagje over de Newman N1. Is de behuizing sterk en mooi afgewerkt of is het plastic fantastic, 1 keer vallen en kapot ? Wil hem misschien voor mijn zoon gaan bestellen.
Denk niet slechter als de Samsung toestellen voor die prijsVerwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:05:
Vraagje over de Newman N1. Is de behuizing sterk en mooi afgewerkt of is het plastic fantastic, 1 keer vallen en kapot ? Wil hem misschien voor mijn zoon gaan bestellen.
Verwijderd
Volgens mij gewoon degelijk plastic allemaal en iedere telefoon kan bij een val flink beschadigen, ik zou er in iedere geval altijd een silicone hoesje bij bestellen dat beschermd de telefoon wel goed.
Hier kan evt. ook:Gusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:39:
Waar zou ik het beste de Neo N02-M kunnen bestellen? Kom er niet helemaal uit met mistertao....
http://lightake.com/detai...DMA_1GB_4GB___Black-59343
http://lightake.com/detai...DMA_1GB_4GB___White-59344
Coupon 'snapshot' voor 5% korting.
[ Voor 15% gewijzigd door Pistolebob op 01-11-2012 21:42 ]
Verwijderd
MisterTao is piece of cake, je moet alleen de link hebben.Gusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:39:
Waar zou ik het beste de Neo N02-M kunnen bestellen? Kom er niet helemaal uit met mistertao....
http://www.mistertao.com/...bao-item-16164026490.html
MisterTao is een van de vele Taobao Agents, je besteld daar gewoon via MisterTao op Taobao en je moet dan twee keer betalen, een keer voor het product en binnenlandse verzendkosten en de tweede keer voor het internationaal verzenden en de commisie.
Je moet wel geld op MisterTao storten, maar de eerste keer krijg je een bonus dus gebruik het in je voordeel.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 22:01 ]
Want die is goedkoper dan via LT? Zou je aub voor mij het linkje willen opzoeken...ik heb al geprobeerd om de tekst van de website van neo te kopieeren, maar helaas...
http://www.mistertao.com/...bao-item-15175383290.htmlGusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:58:
Want die is goedkoper dan via LT? Zou je aub voor mij het linkje willen opzoeken...ik heb al geprobeerd om de tekst van de website van neo te kopieeren, maar helaas...
Verwijderd
Ja uiteindelijk wel denk ik, want zo kost ie $ 140 maar je hebt keuze uit pakketten. Je hebt standaard pakket voor $140 en je hebt nog allemaal andere paketten.Gusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:58:
Kijk als je een witte wilt en gewoon het standaard pakket, batterij, oplader en oordopjes dan moet je dus dit aanvinken.

Het zal niet zo'n groot verschil zijn, dus denk niet dat TFT per definitie slecht is, dus daar zou ik me niet veel zorgen om maken.Gusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:04:
Super, thanks. Twijfel alleen nog over het feit dat de Neo geen IPS scherm heeft...
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 22:15 ]
1 of 2 accu'sGusev schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:17:
Duidelijk verhaal. En wat houdt die double electric, single electric gedoe in?
Bij 'double electric' krijg je een tweede accu erbij.
[ Voor 11% gewijzigd door Pistolebob op 01-11-2012 22:22 ]
Verwijderd
Dat is een andere pakket, met twee batterijen enzo en ik geloof een beschermfolie en hoesje maar durf dat niet met zekerheid te zeggen, want dat staat tussen haakjes.
Maar je moet wel even ruwe schatting maken wat je het internationaal verzenden gaat kosten, want dan kun je dat mooi berekenen en dan profiteer je optimaal van je eerste storting bij MisterTao.
Maar ik weet uit ervaring dat het versturen heel goedkoop kan, maar ze bieden meerdere opties aan.
Maar je moet wel even ruwe schatting maken wat je het internationaal verzenden gaat kosten, want dan kun je dat mooi berekenen en dan profiteer je optimaal van je eerste storting bij MisterTao.
Maar ik weet uit ervaring dat het versturen heel goedkoop kan, maar ze bieden meerdere opties aan.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 22:24 ]
Nja, ik denk dat via LT toch wel een stuk gemakkelijker is. Ik wacht nog heel even op de bestelde Newman's door de mensen uit dit topic (die heeft o.a. Gorilla glass en IPS) en dan ga ik er ook eentje bestellen.
Verwijderd
Ja als lighttake ze op voorraad heeft zal lighttake inderdaad een makkelijker route zijn, maar ze zijn dus ook duurdere.
Ik heb 145 dollar gestort voor de Neo, nu nog 8 dollar op het account staan.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:21:
Dat is een andere pakket, met twee batterijen enzo en ik geloof een beschermfolie en hoesje maar durf dat niet met zekerheid te zeggen, want dat staat tussen haakjes.
Pakketje weegt ongeveer 350 gram (voor de mensen die shipping willen berekenen).
Hieronder het mijn betaling nog even op een rij. Het bedrag van de telefoon klopt niet helemaal maar had geen zin om in te loggen

Op de plek van totaal uitgegeven moet natuurlijk: $142.88 staan.
Zelf zou ik 2/3 dollar meer overmaken (dus 140-141 dollar) in plaats van de 138 dollar die hier is aangegeven.
Verwijderd
Helder, handig voor mensen die ook die Neo M02-M willen kopen, die weten nu op hoeveel je ongeveer uit komt.
Verzenden bij Mistertao is echter heel goedkoop vind ik.
Verzenden bij Mistertao is echter heel goedkoop vind ik.
maw. als je nauwkeurig het totaalbedrag vooraf berekent, is één storting voldoende om de telefoon af te rekenen.RobertowNL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:09:
[...]
Ik heb 145 dollar gestort voor de Neo, nu nog 8 dollar op het account staan.
Pakketje weegt ongeveer 350 gram (voor de mensen die shipping willen berekenen).
.....
Verwijderd
Dat is wat ik al zei ook, dat heb ik toen ook gedaan, maar ik hield nog veel over en heb ik toen terug laten storten op mijn paypal.elinx schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:21:
[...]
maw. als je nauwkeurig het totaalbedrag vooraf berekent, is één storting voldoende om de telefoon af te rekenen.
Maar je moet ook die credit card fee eraf trekken.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat die Vivo X1 moet gaan kosten, want dat is ook wel mooie telefoon.
http://www.gizchina.com/2...r-testing/#comment-235912
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 22:46 ]
Zit ook te kijken om die Neo te bestellen bij MisterTao.
Wat ik mij afvraag is of dat wel betrouwbaar is. Is wel een serieurs prijsverschil met bvb. Lightake.com
Wat ik mij afvraag is of dat wel betrouwbaar is. Is wel een serieurs prijsverschil met bvb. Lightake.com
Verwijderd
Heb ook maar eens een account aangemaakt bij mistertao
Nu nog telefoon uitzoeken...neig naar de neo gezien de value for money en de beschikbaarheid.
Nu zie ik dat ik een recommender kan aangeven.....kan ik hier iemand blij mee maken om iemand op te geven tzt?
En dan nog eens uittellen hoeveel ik in de eerste storting zou moeten doen om zo weinig mogelijk over te houden
Als de beslissing is gevallen zal ik hier nog wel even posten en vragen stellen lol.
Nu nog telefoon uitzoeken...neig naar de neo gezien de value for money en de beschikbaarheid.
Nu zie ik dat ik een recommender kan aangeven.....kan ik hier iemand blij mee maken om iemand op te geven tzt?
En dan nog eens uittellen hoeveel ik in de eerste storting zou moeten doen om zo weinig mogelijk over te houden
Als de beslissing is gevallen zal ik hier nog wel even posten en vragen stellen lol.
Ik gok dat je het met 141 dollar moet redden als je het basis pakket met 1 chager neemt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:14:
Heb ook maar eens een account aangemaakt bij mistertao![]()
Mijn Neo is nu zichtbaar op de tracking dus ik verwacht hem hier met een dag of 10 in huis
Verwijderd
Ik had net nog eens op de UMI site gekeken, nog niet te bestellen maar wel weer een nieuwe afbeelding.

Ondanks de gemengde ervaringen heb ik gisteren toch besloten bij Android-Sale.com de Newman N2 te bestellen
Volgens Gizchina wordt deze half November geleverd, dus ik ben benieuwd. De hardware ziet er erg goed uit, ondanks het ontbreken van dual SIM wat ik ene kant wel graag zou willen, maar niet per se nodig heb.
Wat ik wel vreemd vind is dat ze gisteren al in in rood aangaven pre-orders te accepteren, maar dat er op de 'reviews' onderin geantwoord werd dat ze geen pre-orders accepteren.
Wat ik wel vreemd vind is dat ze gisteren al in in rood aangaven pre-orders te accepteren, maar dat er op de 'reviews' onderin geantwoord werd dat ze geen pre-orders accepteren.
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Ik heb gisteren ook de Neo bestelt, en nu wachten tot de tweede betaling en dan nog meer wachten. Ben benieuwd want dit is m'n eerste chinese mobiel:)
Verwijderd
Als je dat toch omrekent naar euro's....net iets meer dan 100 euroRobertowNL schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:57:
[...]
Ik gok dat je het met 141 dollar moet redden als je het basis pakket met 1 chager neemt.
Mijn Neo is nu zichtbaar op de tracking dus ik verwacht hem hier met een dag of 10 in huis
Dan ga ik in ieder geval wel denken om maar een iets beter model te gaan zoeken
Iedereen bedankt voor alle info
Inderdaad, maar op Taobao kan het ook al.Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:03:
Die Newman N2 is niet eens te preorderen van de eigen Chinese Newman webshop.
Verwijderd
Ik denk dat de prijs ernaar is, ik had gelezen dat hij 1499 yuan ging kosten en die verkoper op taobao vraagt 1599 yuan.
Maar in iedere geval koop geen preorder producten via mistertao want ik denk dat mistertao je bestelling dan canceld en refund als gevolg dat je met verlies je geld via paypal terug kan storten.
Toch handig dat ik een QQ account heb, want veel van die forumen van die Chinese telefoons kan ik met dat account inloggen.
Ha de UMI X1 kan gebruikt worden met een soort programma waar je dus ook roms mee erop kan zetten.
http://mobile.pconline.co.../solo/1208/2920656_2.html
Dit programma dus
Maar in iedere geval koop geen preorder producten via mistertao want ik denk dat mistertao je bestelling dan canceld en refund als gevolg dat je met verlies je geld via paypal terug kan storten.
Toch handig dat ik een QQ account heb, want veel van die forumen van die Chinese telefoons kan ik met dat account inloggen.
Ha de UMI X1 kan gebruikt worden met een soort programma waar je dus ook roms mee erop kan zetten.
Dit programma dus
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 15:08 ]
Ik zal ook niet meer zo vlug inschrijven op een preorder na het Jiayu G3 verhaal, maar de preorder mogelijkheden geven wel een indruk van de prijs die er voor gevraagd zal gaan worden.Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:47:
Ik denk dat de prijs ernaar is, ik had gelezen dat hij 1499 yuan ging kosten en die verkoper op taobao vraagt 1599 yuan.
Maar in iedere geval koop geen preorder producten via mistertao ............
Welke Chinese telefoon wordt op dit moment het best ondersteund op XDA?
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
Eigenlijk geen, maar de ZTE v970 en Newman N1 hebben wat ondersteuning van een rom bakker op XDA, maar verwacht er niet veel van ze gaan je niet aan Android 4.1 roms helpen als ZTE of Newman er geen eentje vrij geeft.
De Chinese telefoons die beste worden ondersteund op XDA zijn de HTC toestellen, dat zijn ook Chinese toestellen
.
De Chinese telefoons die beste worden ondersteund op XDA zijn de HTC toestellen, dat zijn ook Chinese toestellen
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 16:07 ]
Verwijderd
HTC Chinees? Je bedoelt Taiwanees. Dat moet je daar eens roepen dan hakken ze gelijk je handen af.
Verwijderd
Ja HTC is een Chinees merk, want Taiwan hoort gewoon bij China en dat ontkend Taiwan helemaal niet want Taiwan op zijn buurt claimt mainland China weer, de formele naam van Taiwan is dan ook Republiek China, dat zouden ze de HTC helpdeskmedewerkers ook moeten leren
.
Ze hebben dan ook het motto een China, ik heb dat vanaf een boot gezien toen ik in Xiamen was. Dus onbekende Chinese smartphones uit de afvallige provincie Taiwan mogen ook hier genoemd worden.
Ik ben trouwens een review van UMI X1 het lezen en een 720p display met die SGX 531 is denk ik net teveel van het goeie.

Want hij haalt maar een magere 17FPS en dit lees je ook terug bij Gizmondo.
Dus terwijl we allemaal eigenlijk liefste een 720p scherm willen is een QHD scherm met deze GPU toch echt beter op zijn plaats omdat het minder van de GPU zal vragen.
Zo scoort de ZTE v970 die dus QHD heeft bijna 20 fps, nog steeds niet erg groot verschil maar denk dat die 3 extra fps's te danken zijn aan het QHD scherm.
Wil ik niet mee zeggen dat de MT6577 720P niet aan kan, ik denk alleen dat het meer van hem vraagt en je dus eerdere kans hebt dat het wat tragere gaat.
Ze hebben dan ook het motto een China, ik heb dat vanaf een boot gezien toen ik in Xiamen was. Dus onbekende Chinese smartphones uit de afvallige provincie Taiwan mogen ook hier genoemd worden.
Ik ben trouwens een review van UMI X1 het lezen en een 720p display met die SGX 531 is denk ik net teveel van het goeie.

Want hij haalt maar een magere 17FPS en dit lees je ook terug bij Gizmondo.
bronHowever, the one place the phone completely falls over is in the Graphics department. The phone uses an older graphics chip and even small animations such as entering and exiting the app tray can be choppy at times. With that being said though, it can easily play back 1080p video/games but like i said, at times you can see it’s struggling to keep up. HD games are great as well.
Dus terwijl we allemaal eigenlijk liefste een 720p scherm willen is een QHD scherm met deze GPU toch echt beter op zijn plaats omdat het minder van de GPU zal vragen.
Zo scoort de ZTE v970 die dus QHD heeft bijna 20 fps, nog steeds niet erg groot verschil maar denk dat die 3 extra fps's te danken zijn aan het QHD scherm.
Wil ik niet mee zeggen dat de MT6577 720P niet aan kan, ik denk alleen dat het meer van hem vraagt en je dus eerdere kans hebt dat het wat tragere gaat.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 16:59 ]
Dan zou ik toch eerder zeggen dat China bij Taiwan hoort ipv andersom. De "echte" pre-commie regering van China was namenlijk naar Taiwan gevlucht dus in dat opzicht klopt hun claim wel.Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:28:
Ja HTC is een Chinees merk, want Taiwan hoort gewoon bij China en dat ontkend Taiwan helemaal niet want Taiwan op zijn buurt claimt mainland China weer, de formele naam van Taiwan is dan ook Republiek China, dat zouden ze de HTC helpdeskmedewerkers ook moeten leren.
Deze HTC kloon ziet er toch echt wel schitterend uit: http://www.gizchina.com/2...e-sclone-with-1-2ghz-cpu/, metal look finish, slechts 8,5mm dik en zo, mmmmmh
En hier voor 166 euro: http://newandroidsale.com...gps-smart-phone_p367.html
Ok design gepikt van HTC natuurlijk, maar toch...
Alleen nog niet opgezocht of hij Gorilla glass heeft of niet...
Ok design gepikt van HTC natuurlijk, maar toch...

It's just technology, not religion
Verwijderd
Ik hou niet van klonen. dit is gewoon te duidelijk een kloon, ik vind niet verkeerd als iets door een groot merk geinpireerd is zoals de Neo N02-M, maar echt een kloon vind ik niks.
Deze kloon is trouwens nog mooi aan de prijs ook, al is de MT6577 in deze telefoon geklokt op 1.2Ghz.
Deze kloon is trouwens nog mooi aan de prijs ook, al is de MT6577 in deze telefoon geklokt op 1.2Ghz.
Ik ben sowieso fan van het HTC design dus als het origineel mooi is, is de kloon dat ook. Maar dit zijn uiteraard illegale praktijken en ik stel mij dan ook vragen bij de betrouwbaarheid van zo'n firma die hiervan haar handelsmerk maakt. En ik vind sowieso nergens terug dat hij gorilla glass zou hebben, dus da's nog een bijkomende showstopper. Newman N1 dan maar blijven opvolgen
Ik ben ook nog aan het twijfelen of ik deze zal gaan bestellen. Ik zou graag de Jiayu G3 bestellen ivm mooiere look, hogere solutie en grotere accu maarja met die levertijden...OnlyRinaldo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:02:
Ik heb gisteren ook de Neo bestelt, en nu wachten tot de tweede betaling en dan nog meer wachten. Ben benieuwd want dit is m'n eerste chinese mobiel:)
Bij wie heb je deze precies besteld op MisterTao?
Iemand anders toevallig al ervaring met de Neo?
De Neo komt hier ook aardig goed uit:
edwinwijnja schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:16:
Tijdens de actie op SK.net heb ik de Jiayu G3 besteld, mijn eerste ervaring met chinaphones. Iedereen kent nu natuurlijk de soap daarachter, dus het zal jullie niet verbazen dat ik heb geannuleerd voordat de 60 dagen van de terugbetalingstermijn om waren.
Maarja, wat dan wel te kiezen? In de wirwar van chinese smartphones kon ik door de bomen het bos niet meer zien, dus ik heb een overzichtje gemaakt in Excel, en deze ook even op Google-Docs gezet.
Voel je vrij om het opmerkingenveld te bewerken en natuurlijk het weegfactoren veld. De rest liever niet, dan blijft het een beetje overzichtelijk.
Als je een nieuwe telefoon toegevoegd wilt zien, zet 'm in het opmerkingen veld, met zoveel mogelijk specs/links etc.
De specsheet
De sheet is bewerkbaar zodat jullie ook de formules e.d. kunnen zien en kunnen meedenken.
Als de formules zijn 'uitontwikkeld' kunnen we dan nog wel eens kijken of het ook gebruiksvriendelijker kan (automagisch telefoons toevoegen met macro, alleen weegfactoren-vakje bewerkbaar, etc.)
Ik zou het kenmerk 'xda support' wel handig vinden. Zoiets:edwinwijnja schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:16:
In de wirwar van chinese smartphones kon ik door de bomen het bos niet meer zien, dus ik heb een overzichtje gemaakt in Excel, en deze ook even op Google-Docs gezet.
Voel je vrij om het opmerkingenveld te bewerken en natuurlijk het weegfactoren veld. De rest liever niet, dan blijft het een beetje overzichtelijk.
0 - geen XDA support
1 - Thread met custom rom(s)
2 - Eigen forum
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ik heb nog een Jiayu in preorder staan op MisterTao maar die wordt (op mijn verzoek) niet geannuleerd. Seller heeft aangegeven met 2 weken stock te hebben (donker grijs). Ik probeer gewoon eens in de 2/3 dagen in te loggen en te kijken of er al wat bekend is. Mocht hij toch niet komen dan zijn er genoeg andere dingen op TaoBao die roepen naar het geld wat daar staatVerwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:47:
Dit programma dus
Verwijderd
Oh okay, das ook reden waarom je goed moet uitzoeken of die taobao verkoper het wel op voorraad heeft en vooral bij JiaYu G3 zou ik dat doen.
Maar ik had echt graag nu die Neo N02-M gekocht maar is gewoon zonde van me geld wetend dat ik over minder dan twee maanden toch naar het paradijs van goedkope Android devices ga en in twee maanden kan veel veranderen.
Zo hoop ik nog steeds stiekem op Quadcores telefoons nog verdere in prijs zakken en het stokje van de MT6577 overnemen.
De eerste 999 yuan Quadcore telefoon is in iedere geval al bekend gemaakt, maar helaas laat die wel wat te wensen over kwa scherm, maar 800 x 480 is eigenlijk geen slechte resolutie vind ik, maar had liever QHD of 720P gezien.
Maar ik had echt graag nu die Neo N02-M gekocht maar is gewoon zonde van me geld wetend dat ik over minder dan twee maanden toch naar het paradijs van goedkope Android devices ga en in twee maanden kan veel veranderen.
Zo hoop ik nog steeds stiekem op Quadcores telefoons nog verdere in prijs zakken en het stokje van de MT6577 overnemen.
De eerste 999 yuan Quadcore telefoon is in iedere geval al bekend gemaakt, maar helaas laat die wel wat te wensen over kwa scherm, maar 800 x 480 is eigenlijk geen slechte resolutie vind ik, maar had liever QHD of 720P gezien.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 15:13 ]
Verwijderd
Mn newman n1 doet het beduidend langer op 1 accu dan mn SGS zeg, scheelt zeker de helft. toegegeven: de newman is nieuw en de sgs al 2 jaar oud, maar toch. Helaas werkt GPS niet.
Verwijderd
http://micgadget.com/3119...st-quad-core-phone-videos
Hier had Google een voorbeeld aan kunnen nemen, want die zullen niet zeggen we zullen de ram verdubbelen of bij Nexus 7 de opslag verdubbelen.
Hier had Google een voorbeeld aan kunnen nemen, want die zullen niet zeggen we zullen de ram verdubbelen of bij Nexus 7 de opslag verdubbelen.
Huawei Honor 2 will pack the company’s own K3V2 quad-core chipset clocked at 1.4GHz and a 4.5-inch 720p IPS display with 1280 x 720 resolution (326 ppi). Huawei will only offer Honor II with 1GB of RAM at the moment, but the company promised it will be upgraded to 2GB RAM in the future for the SAME PRICE.
Kan iemand me vertellen of ik geen problemen ga krijgen met de NEO mbt het volgende:
GMS: 900\1900 MHz
WCDMA: 900\1900\2100 MHz
Dit vraag ik omdat ik hier ( http://www.gsm-repeater-shop.com/nederland ) lees dat bv. Ben op 1800 MHz werkt?
Edit,
http://lightake.com/detai...DMA_1GB_4GB___White-59344 staat weer wat anders.
Waar ik wilde bestellen:
http://www.mistertao.com/...bao-item-15175383290.html
Ik denk dus dat ik me druk maak om niets, maar als iemand het 100% zeker weet hoor ik het graag
Dit vraag ik omdat ik hier ( http://www.gsm-repeater-shop.com/nederland ) lees dat bv. Ben op 1800 MHz werkt?
Edit,
http://lightake.com/detai...DMA_1GB_4GB___White-59344 staat weer wat anders.
Waar ik wilde bestellen:
http://www.mistertao.com/...bao-item-15175383290.html
Ik denk dus dat ik me druk maak om niets, maar als iemand het 100% zeker weet hoor ik het graag
[ Voor 43% gewijzigd door marshallq op 04-11-2012 16:40 ]
Tmobile zit inderdaad met GSM op de 1899MHz, KPN en Vodafone hebben wel meer blokken op de 900 en 1900 band.marshallq schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:54:
Kan iemand me vertellen of ik geen problemen ga krijgen met de NEO mbt het volgende:
Wat wel raar is is dat andere toestellen met een MTK wel 1800 ondersteunen (en de de radio bij de chipset zit ingebakken). Zie bijvoorbeeld de Jiayu g3
Ziet er idd super uit! ik ga me eens verdiepen in dit toestel.chaola schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:06:
Deze HTC kloon ziet er toch echt wel schitterend uit: http://www.gizchina.com/2...e-sclone-with-1-2ghz-cpu/, metal look finish, slechts 8,5mm dik en zo, mmmmmh![]()
Ok design gepikt van HTC natuurlijk, maar toch...Alleen nog niet opgezocht of hij Gorilla glass heeft of niet...
[afbeelding]
Verwijderd
Oei. De persoon hier denkt dat het gps probleem door de Etotalk custom rom komt. Misschien heb je er wat aan: http://forum.xda-develope...?p=32926049&postcount=280Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:18:
Mn newman n1 doet het beduidend langer op 1 accu dan mn SGS zeg, scheelt zeker de helft. toegegeven: de newman is nieuw en de sgs al 2 jaar oud, maar toch. Helaas werkt GPS niet.
Hoe lang kan je batterij mee ongeveer met hoe intensief gebruik?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 17:44 ]
Verwijderd
N820 en N821 hebben geen magnetic sensor resp. compass
Ik heb de N821 besteld bij MeriMobiles in de veronderstelling dat er een magnetic sensor resp. compass in zit. De leverancier bevestigt na veel discussie dat het niet zo is. Dus niet geschikt voor navigeren of Google Sky applicaties.
MeriMobiles.com Said:
hello sir
we have get a n821,and the e-compass is just a soft function,not hardwire,i will send you a picture of n821 to show it has the function.and you just need to download this soft on playstore.thank tou
MeriMobiles.com Said:
hello sir
the n821 really have some problem to use the e-compass ,if you must have the requairement of e-compass,then i can advise you a phone Star B92M,it has e-compass,and our website has video about this phone,meanwhile ,it has camera of12.0MP which is almost a digital camera.wish you can consider it.thank you.
Ik heb de N821 besteld bij MeriMobiles in de veronderstelling dat er een magnetic sensor resp. compass in zit. De leverancier bevestigt na veel discussie dat het niet zo is. Dus niet geschikt voor navigeren of Google Sky applicaties.
MeriMobiles.com Said:
hello sir
we have get a n821,and the e-compass is just a soft function,not hardwire,i will send you a picture of n821 to show it has the function.and you just need to download this soft on playstore.thank tou
MeriMobiles.com Said:
hello sir
the n821 really have some problem to use the e-compass ,if you must have the requairement of e-compass,then i can advise you a phone Star B92M,it has e-compass,and our website has video about this phone,meanwhile ,it has camera of12.0MP which is almost a digital camera.wish you can consider it.thank you.
Verwijderd
Bedoel je echt GPS of bedoel je dat de magnetic sensor resp compass niet werkt resp. ontbreekt in de Newman N1. Zie mijn opmerkingen over N820/N821 in mijn voorgaand bericht..Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:18:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 18:03 ]
Hier is trouwens een review van die B92M en wat blijkt ? Er zit geen 12MP camera in:Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:58:
MeriMobiles.com Said:
hello sir
However the MT6577 only supports up to 8mp camera so my guess is that it is a 8mp camera with software to allow it to take 12mp
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Hmmm, toch wel wat issues die beginnen op te duiken her en der.
De zin om in zo'n Chinees avontuur te stappen neemt toch weer wat af: niet werkende functionaliteiten, specs die niet stroken met de werkelijkheid, online bestellingen die blijven hangen. Een paar positieve verhalen zouden welkom zijn om de sfeer terug wat op te krikken

Verwijderd
Welke issiues? GPS werkt ook vaak brak in premium toestellen van HTC enzo en je moet dan buiten zijn om goeie fix te krijgen en dat er geen compass in sommige toestellen zit zei zo.
Mwah.. Ik hoor niet meer vreemde verhalen als dat ik verwacht heb. Hetzelfde is/was er ook aan de hand op de tablet-markt. Je moet gewoon voor jezelf de prio's bepalen. Ikzelf neem al die specs met een korrel/pak zout. Vooral beweringen als '2Ghz'-core of 12MP-camera vind ik al verdacht. Ikzelf ga denk ik binnenkort zo'n Neomobile N02-M bestellen maar dat is dan puur als vervanging van een SGS en vanwege de prijs.chaola schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:50:
Hmmm, toch wel wat issues die beginnen op te duiken her en der.De zin om in zo'n Chinees avontuur te stappen neemt toch weer wat af: niet werkende functionaliteiten, specs die niet stroken met de werkelijkheid, online bestellingen die blijven hangen. Een paar positieve verhalen zouden welkom zijn om de sfeer terug wat op te krikken
Je moet bij Chinese producten sowieso de fabrikanten niet geloven maar uit gaan van gebruikersreviews. Dat is altijd al zo geweest (vroeger maakten ze Nokia's na, daarna Windows Mobile 6.x toestellen met rare OSsen, die rare ossen zijn gelukkig verleden tijd met Android). schermresoluties, megahertzen en mp's van camera's worden vaak overdreven. Sowieso dingen die een 1:1 kloon zijn van een HTC ofzo daar moet je toch wel wat meer onderzoek voor doen.
En je moet als je een HTC kloon koopt ook niet verwachten dat je een HTC krijgt.
En je moet als je een HTC kloon koopt ook niet verwachten dat je een HTC krijgt.
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 05-11-2012 11:34 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb ff onderhandeld dat ik ter compensatie bij mijn Newman n1 root krijg en een cover. Tja, time is money you know.
Jeej, dat is toch wel 5 dollar bespaart!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Vrij triest idd als je het mij vraagt, aangezien die 5 dollar voor hun in verhouding veel meer waard zijn dan voor jou.Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:42:
Jeej, dat is toch wel 5 dollar bespaart!
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Triest zou ik het niet noemen, alleen de winst is een beetje laag
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat is er triest? Ik betaal 195 dollar voor de newman n1, dat ze hem niet op voorraad hadden en niet hadden aangegeven verdient enige compensatie. Ze verdienen er nog zat op. Want bij Etotalk gaat hij voor 169 dollar de deur uit.
Ze moeten blij zijn dat ik niet cancel en ergens anders koop.
Als je dit niet doet dan draaien Chinezen je zo een loer. Chinezen zien alleen maar $$.
Als je dit niet doet dan draaien Chinezen je zo een loer. Chinezen zien alleen maar $$.
[ Voor 25% gewijzigd door Arsenius op 05-11-2012 13:04 ]
Nouja, je weet niet voor hoeveel ze het produceren en het is waarschijnlijk ook niet zo dat alles dat word geproduceerd ook verkocht word dus dan kunnen ze wel wat missen.Freekers schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:27:
[...]
Vrij triest idd als je het mij vraagt, aangezien die 5 dollar voor hun in verhouding veel meer waard zijn dan voor jou.
DHL heeft mijn Newman N1 opgehaald, komt er waarschijnlijk donderdag of vrijdag aan
2 nieuwe telefoons aan 'de sheet' toegevoegd. Volgens mij worden ze as-we-type verwerkt
Heeft iemand de Neomobile N02-M al binnen ? Werkt deze telefoon nu wel of niet met T-Mobile ? De discussie in dit topic over de bruikbaarheid van deze telefoon met 1800Mhz doen mij twijfelen..
Heeft iemand de Neomobile N02-M al binnen ? Werkt deze telefoon nu wel of niet met T-Mobile ? De discussie in dit topic over de bruikbaarheid van deze telefoon met 1800Mhz doen mij twijfelen..
[ Voor 33% gewijzigd door Rincewind op 05-11-2012 13:39 ]
interessant topic, wel ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de camera's van deze nieuwe generatie "China-telefoons"
Ik kom van een ZTE blade, met als tussenstop een tweedehands LG optimus 2x, maar ik wil eigenlijk wel naar een nieuw toestel, die iets groter is, een betere resolutie, en meer RAM
Ik kom van een ZTE blade, met als tussenstop een tweedehands LG optimus 2x, maar ik wil eigenlijk wel naar een nieuw toestel, die iets groter is, een betere resolutie, en meer RAM
Verwijderd
En dan graag een gebruikersreview. Zijn er nog niet veel.Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:06:
DHL heeft mijn Newman N1 opgehaald, komt er waarschijnlijk donderdag of vrijdag aan
Mooi :D! Donderdag binnen dusTsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:06:
Dit dus. Geen medelijden hebben. Vooral als ze al wat duurder zijn. Ze liegen je soms keihard voor dus dan mag je best wat meer eisen :P!Arsenius schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:02:
Wat is er triest? Ik betaal 195 dollar voor de newman n1, dat ze hem niet op voorraad hadden en niet hadden aangegeven verdient enige compensatie. Ze verdienen er nog zat op. Want bij Etotalk gaat hij voor 169 dollar de deur uit.
Die hoesjes die ze soms wegegeven zijn daar op de markt voor nog geen dollar (max 2) te koop. Slaap ik niet minder om als ze die met een klein beetje druk geven in plaats van verkopen.Freekers schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:27:
[...]
Vrij triest idd als je het mij vraagt, aangezien die 5 dollar voor hun in verhouding veel meer waard zijn dan voor jou.
Onderhandelen is op Aliexpress ook heel gebruikelijk dus waarom dit ook bij webshops niet proberen
Denk dat Downstar hem als eerste binnen heeft. Die maakt vast wel een review of iets dergelijks.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:44:
Op fok zou dat iemand sowieso gaan testen die ook de Neo N02-M besteld had.
Zelf verwacht ik de telefoon eind deze/begin volgende week binnen te hebben zal dan vast ook wel het e.e.a schrijven.
Verschillend per unit. Meestal zijn er op Chinese fora wel wat voorbeeld foto's te vinden.greatgonzo schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:25:
interessant topic, wel ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de camera's van deze nieuwe generatie "China-telefoons"
Ik schat het ongeveer zo in: Betere camera als in de in Nederland verkrijgbare 100-200 euro toestellen en minder dan een toestel van 400 euro
Maar zoals aangegeven verschilt het per telefoon. De G3 had wel redelijke foto's maar bij wat zoom waren ze schilderachtig. Heb al zeer veel vergelijkbare of betere foto's van de 8MP camera's uit andere toestellen gezien.
Dit effect dus (uitvergrote foto):

Normale foto:

meer:
http://t1.qpic.cn/mblogpic/afe6741f14eb5ae4c30a/2000.jpg
http://t1.qpic.cn/mblogpic/48385c9e3cef3d0f12f2/2000.jpg
http://t1.qpic.cn/mblogpic/1a62a00c9d6c45fa39cc/2000.jpg
http://t1.qpic.cn/mblogpic/63b03aca6fc8b38d6166/2000.jpg
http://t1.qpic.cn/mblogpic/c4c3d8425884d6c14ebc/2000.jpg
http://t1.qpic.cn/mblogpic/83add9e4ae1fcb420936/2000.jpg
VanzelfsprekendVerwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:39:
En dan graag een gebruikersreview. Zijn er nog niet veel.
Hij is nu in Hong Kong sorteercentrum, douane inklaring is compleet als laatste status. Geen idee hoe lang het dan gaat duren
Mmh ik heb nog wat meer navraag gedaan bij iemand die een tijd geleden (6 maanden ofzo) een chinese telefoon had besteld.
Hij vertelde me dat hij veel problemen had gehad met google play en apps, inmiddels weer terug gewisseld naar zijn oude telefoon.
Iemand hier ervaring mee?
Hij vertelde me dat hij veel problemen had gehad met google play en apps, inmiddels weer terug gewisseld naar zijn oude telefoon.
Iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Google play staat ook vaak niet op deze mobieltjes, maar Google play store heb je niet per se nodig, want zolang je de APK van apps hebt komt het ook wel in orde.
Daarom neem ik een telefoon waarbij er een XDA community is. Die hebben al roms ontwikkeld die volledig Engels zijn zonder verdere crapware.
En Etotalk kan er standaard gewoon Google Play op zetten en de Chinese apps verwijderen
En Etotalk kan er standaard gewoon Google Play op zetten en de Chinese apps verwijderen
Verwijderd
Ik vond de camera in de UMI X1 wel mooie foto's maken, in algemeen denk ik dat ze prima foto's maken maar de camera's in de Xiaomi M2 en Huawei Honor 2 zijn volgens mij wel beter dan die in de Jiayu G3 en de Xiaomi M2 kan de front camera 1080p opnemen.greatgonzo schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:25:
Ja das wel een voordeel ja, maar je schijnt Google playstore gewoon erop te kunnen krijgen door de .apk te installeren.Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:15:
Daarom neem ik een telefoon waarbij er een XDA community is. Die hebben al roms ontwikkeld die volledig Engels zijn zonder verdere crapware.
http://www.theandroidsoul...d-google-play-apk-3-9-17/
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 19:24 ]
Ach je kan er altijd vanuit gaan dat al die camera's stuk voor stuk waardeloze bagger zijn waar je geen fatsoenlijke foto's mee gaat maken. Dan kan het alleen maar positiever uitvallen... alhoewel die kans errug klei is.
Verwijderd
De Huawei Honor 2 heeft in iedere geval wel een hele goeie 8MP camera, hier wat samples.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 21:12 ]
//edit nvm, rehosted.
[ Voor 113% gewijzigd door Xufuja op 05-11-2012 21:37 ]
Heb me er ook al even in verdiept voor de Neo het lijkt er op dat het niet te moeilijk moet zijn om Play er op te zetten 3 apk's en wat in de build.prop sleutelen als ik het zo zie.Tsurany schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:15:
Zou dus wel goed moeten lukken.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:20:
[...]
Ik vond de camera in de UMI X1 wel mooie foto's maken, in algemeen denk ik dat ze prima foto's maken maar de camera's in de Xiaomi M2 en Huawei Honor 2 zijn volgens mij wel beter dan die in de Jiayu G3 en de Xiaomi M2 kan de front camera 1080p opnemen.
[...]
Ja das wel een voordeel ja, maar je schijnt Google playstore gewoon erop te kunnen krijgen door de .apk te installeren.
http://www.theandroidsoul...d-google-play-apk-3-9-17/
@Diqiu-Long foto's zien er goed uit. Wel iets minder dat vage/schilder effect als bij enkele foto's van de G3.
[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 05-11-2012 21:55 ]
Excuus. Ik volg het topic wel, maar gezien het gigantisch aantal replies in een aantal dagen is me dat erbij in geschoten. Je hebt dan inderdaad wel recht van spreken, maar waarom koop je hem dan niet bij Etotalk als hij daar goedkoper én op voorraad is? Alleen voor de root en hoesje? Je bent Tweaker of nietArsenius schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:02:
Mijn volgende phone wordt zeer zeker ook zo'n Chinese smartphone. Die Note 2 clone ziet er erg goed uit!
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
http://www.gizchina.com/2...moi-n809-is-dual-battery/
Als je nou de ene kan wisselen terwijl de ander de telefoon draaiend houd! Vind al jaren dat dit in laptops en telefoon moet, kleinere backup batterij die het device in leven houd terwijl je accu's wisselt.
Als je nou de ene kan wisselen terwijl de ander de telefoon draaiend houd! Vind al jaren dat dit in laptops en telefoon moet, kleinere backup batterij die het device in leven houd terwijl je accu's wisselt.
Ik koop al jaren spullen uit Azië en in de regel geldt dat je alle getallen moet delen door twee, dan zit je meestal in de richting van wat het echt is. 3800mAh AA batterijen? Reken maar max op 1900 mAh etcRincewind schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:20:
Hier is trouwens een review van die B92M en wat blijkt ? Er zit geen 12MP camera in:
Verwijderd
Ja inderdaad je ziet duidelijk dat er in die Huawei Honor 2 echt een goeie camera in zit, maar de telefoon kost ook ruim het dubbele van de Jiayu G3.RobertowNL schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:53:
[...]
Heb me er ook al even in verdiept voor de Neo het lijkt er op dat het niet te moeilijk moet zijn om Play er op te zetten 3 apk's en wat in de build.prop sleutelen als ik het zo zie.
[...]
Zou dus wel goed moeten lukken.
@Diqiu-Long foto's zien er goed uit. Wel iets minder dat vage/schilder effect als bij enkele foto's van de G3.
Maar die Huawei Honor 2 is overall wel goeie telefoon en als een van de weinige quadcore modellen heeft die een microsd kaart slot, maar ik vind wel jammer eigenlijk dat hij met ICS komt, want je weet niet of ze ook een update gaan uitbrengen van Android 4.1.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 22:53 ]
Verwijderd
Lees nou gewoon ff het topic. Dat is voor iedereen makkelijker.Freekers schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:17:
[...]
waarom koop je hem dan niet bij Etotalk als hij daar goedkoper én op voorraad is?
Anders wordt dit topic steeds groter waardoor niemand meer terug kan lezen, dus moeten er steeds meer onnodige vragen worden gesteld waardoor het topic weer groter wordt -> oneindige spiraal
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 23:03 ]
De MTK6577 ondersteund tot maximaal 8MP, daarna moet het dus met een apparte chip (zoals bijvoorbeeld in de One X zit uit mijn hoofd). Leek mij ook al sterk.Rincewind schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:20:
[...]
Hier is trouwens een review van die B92M en wat blijkt ? Er zit geen 12MP camera in:
[...]
Batterijen doe ik altijd maar even research na. Vooral die 18650's zijn leuke brandstichters.Freekers schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:20:
[...]
Ik koop al jaren spullen uit Azië en in de regel geldt dat je alle getallen moet delen door twee, dan zit je meestal in de richting van wat het echt is. 3800mAh AA batterijen? Reken maar max op 1900 mAh etc
Bij de merk smartphones valt het vaak wel wat mee maar bij de namaak en OEMS gaat het heel vaak fout met dat soort dingen inderdaad.
Foto's zien er inderdaad zeer goed uit. Met de camera van de G3 of Neo kan ik vast ook wel goed uit de voeten. Zijn vast weinig in dat budget die echt uitblinken met de camera.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:29:
[...]
Ja inderdaad je ziet duidelijk dat er in die Huawei Honor 2 echt een goeie camera in zit, maar de telefoon kost ook ruim het dubbele van de Jiayu G3.
Maar die Huawei Honor 2 is overall wel goeie telefoon en als een van de weinige quadcore modellen heeft die een microsd kaart slot, maar ik vind wel jammer eigenlijk dat hij met ICS komt, want je weet niet of ze ook een update gaan uitbrengen van Android 4.1.
[ Voor 25% gewijzigd door RobertowNL op 05-11-2012 23:53 ]
Verwijderd
Ja denk ik ook, de Neo N02-M blijft trouwens een interessant model hoor, mooi design, niet slechte hardware voor de prijs in iedere geval.
Maja de vraag is wat er in januari te koop is voor dat geld.
Maja de vraag is wat er in januari te koop is voor dat geld.
Dit topic is gesloten.
Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.