Custom roms voor de UMI X1, zijn er best veel wat er op deze pagina staan.
Nu nog 4.1Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:16:
Custom roms voor de UMI X1, zijn er best veel wat er op deze pagina staan.
Dat dit topic staat in het android forum betekend niet dat andere OS-en niet besproken mogen worden. Doordat dit de admins de beste plaats leek staat het topic hier.chaola schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:28:
[...]
Antwoord op mijn eigen vraag: neen dus, blijkbaar zijn er maar 4 fabrikanten geselecteerd door MS en is 't met Huawei al ambras: http://www.zdnet.com/micr...global-launch-7000006529/
Dit is trouwens een android-topic, oeps
But please, with extra cherry and nuts on top of it, bespreek hier alle relevante aziatische smarthphones (iOS, Android, Firefox, Linux en WP)
[ Voor 29% gewijzigd door eL_Jay op 30-10-2012 15:53 ]
Verwijderd
Zo, ik heb mijn Newman N1 binnen.
Wat een verbetering t.o.v. mijn SGS zeg, alles reageert veel sneller. Wel is het scherm iets minder mooi qua kleuren. Tevens is het vervelen dat dat menutje dat je naar beneden trekt van boven transparant is en ik heb nog geen manier gevonden dat te counteren
Wat een verbetering t.o.v. mijn SGS zeg, alles reageert veel sneller. Wel is het scherm iets minder mooi qua kleuren. Tevens is het vervelen dat dat menutje dat je naar beneden trekt van boven transparant is en ik heb nog geen manier gevonden dat te counteren
Herr Roedy, doe eens pics posten en een klein reviewtje. Er is gewoon geen Engelstalige / NL review.
Hoe lang duurde het voordat je hem kreeg?Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:01:
Zo, ik heb mijn Newman N1 binnen.
Verwijderd
Ik heb het topic aan gemaakt voor de Huawei Honor 2 dus daar kan over de honor 2 gediscussieerd worden.
[Huawei Honor 2] Ervaringen en Discussie//1351619365
[Huawei Honor 2] Ervaringen en Discussie//1351619365
Verwijderd
Ik knal even de accu van mn DSLR in de lader, met een half uurtje komen de foto's.Arsenius schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:24:
Herr Roedy, doe eens pics posten en een klein reviewtje. Er is gewoon geen Engelstalige / NL review.
een paar dagen. Hij was donderdag verzonden en maandagochtend werd ie aangeboden. Dit was wel met DHL verzending van 30 dollar (ong.)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Merimobiles heeft mijn Newman N1 na een week nog steeds niet verstuurd. Is het het al waard om ze lastig te vallen? Aangezien ik van anderen hier snellere verhalen hoor.
Dat was dus wel ff inklaringskosten en BTW aftikken, hoeveel als ik mag vragen?Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:51:
[...]
Ik knal even de accu van mn DSLR in de lader, met een half uurtje komen de foto's.
[...]
een paar dagen. Hij was donderdag verzonden en maandagochtend werd ie aangeboden. Dit was wel met DHL verzending van 30 dollar (ong.)
Verwijderd
35 euro. Al met al is het dus te overwegen voor gratis verzending te gaan.Arsenius schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:40:
[...]
Dat was dus wel ff inklaringskosten en BTW aftikken, hoeveel als ik mag vragen?
Also:
productreview: Newsmy Newman N1 Zwart review door Verwijderd
Verwijderd
Bedankt voor de snelle review. Hopelijk kan je na een dagje gebruik ook wat over de accuduur zeggen.
Eigenlijk ben ik best wel dom geweest om hem voor $190 bij merimobiles te hebben besteld als ie voor $170 bij etotalk ligt
Eigenlijk ben ik best wel dom geweest om hem voor $190 bij merimobiles te hebben besteld als ie voor $170 bij etotalk ligt

Ik was 195 dollar kwijt bij merimobiles.. etotalk heeft geen free shipping. Voor DHL enzo +34 dollar standaard. Dan heb je hem wel sneller maar dan moet je gegarandeerd ook inklaringskosten en BTW betalen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:06:
Bedankt voor de snelle review. Hopelijk kan je na een dagje gebruik ook wat over de accuduur zeggen.
Verwijderd
En Newman komt met een Quadcore model met een Samsung chip erin en die moet zo tussen de 1400 yuan en 1500 yuan kosten.
http://www.gizchina.com/2...oes-on-sale-mid-november/
http://www.gizchina.com/2...oes-on-sale-mid-november/
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 08:24 ]
Die ziet er niet slecht uit, stuk mooier dan de vorige Newman. Nu nog hopen dat die ook goedkoop word voor internationale klanten.
Verwijderd
1400 yuan is in iedere geval omgerekend € 172 dus dan kom je internationaal al in de € 200 ik denk richting € 250 a € 300 met invoeren en al.
Verwijderd
Tip voor iedereen: Als Merimobiles na een week je order nog niet heeft verstuurd dan moet je gewoon ff bij ze gaan zeuren, want dan krijg je 5 uur later direct de volgende message: 
edit: De order status staat wel nog steeds op Awaiting Fulfillment30th Oct 2012 @ 9:41 PM
MeriMobiles.com Said:
hello sir
we have sent your phone . you will get your traking number in 3-4days.thank you.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 10:21 ]
Waren jullie al op de hoogte van de *nieuwe* Amoi N821. Schijnt een IPS-LCD scherm te hebben ipv een TFT-LCD scherm. Voor de rest zien de specs er hetzelfde uit.
$219,- bij etotalk (leverbaar).
Vind de design wel heel mooi met o.a. 3 knoppen i.p.v. 4.
$219,- bij etotalk (leverbaar).
Vind de design wel heel mooi met o.a. 3 knoppen i.p.v. 4.
Verwijderd
Bedankt voor de review!Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:50:
[...]
35 euro. Al met al is het dus te overwegen voor gratis verzending te gaan.
Also:
productreview: Newsmy Newman N1 Zwart review door Verwijderd
Voor wat ik er van ken en zeker in vergelijking met wat hier de revue passeert is dat maar een pover beestje. In de commentaren bij dat artikel wordt ie dan ook terecht gefileerd.
It's just technology, not religion
Newman N1 besteld
Ben van het getwijfel af en wacht wel tot ergens volgend jaar of er een betere telefoon komt. Koop dan wel een nieuwe 
Ik hoop op een levering op zaterdag maar vrees dat het maandag of dinsdag gaat worden.
Ik hoop op een levering op zaterdag maar vrees dat het maandag of dinsdag gaat worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 31-10-2012 10:54 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zojuist m'n second payment uitgevoerd voor de Neomobile N02-M.

Als het goed is komt hij dus over 2-4 weken in Nederland!
Totaal trouwens incl. creditcard kosten ed. zo'n 125 euro voor betaald!

Als het goed is komt hij dus over 2-4 weken in Nederland!
Totaal trouwens incl. creditcard kosten ed. zo'n 125 euro voor betaald!
[ Voor 7% gewijzigd door Joukea op 31-10-2012 10:57 ]
Hij heeft 1GB RAM. En je komt zo goedkoop uit omdat je hem via een reseller koopt die geen hele infrastructuur heeft en daarom maar een kleine winstmarge hoeft te pakken 
Mijn Newman N1 heb ik bij Etotalk gekocht, kom ik op 165 euro uit. Via een simpele reseller zou dat nog een stukje goedkoper kunnen, alleen geen zin in gehad.
Heb er dan wel DHL shipping bij zitten.
Mijn Newman N1 heb ik bij Etotalk gekocht, kom ik op 165 euro uit. Via een simpele reseller zou dat nog een stukje goedkoper kunnen, alleen geen zin in gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 31-10-2012 11:06 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
iOS draait alleen op devices van Apple (dus Aziatische phones met iOS zijn fake waarschijnlijk), en sinds wanneer is Firefox een OS?eL_Jay schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:44:
[...]
Dat dit topic staat in het android forum betekend niet dat andere OS-en niet besproken mogen worden. Doordat dit de admins de beste plaats leek staat het topic hier.
But please, with extra cherry and nuts on top of it, bespreek hier alle relevante aziatische smarthphones (iOS, Android, Firefox, Linux en WP)
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
nieuws: Video toont interface mobiel besturingssysteem Firefox OS
nieuws: ZTE en Alcatel gaan telefoons met Firefox OS maken
nieuws: ZTE wil smartphone met Firefox OS nog dit jaar uitbrengen
nieuws: ZTE en Alcatel gaan telefoons met Firefox OS maken
nieuws: ZTE wil smartphone met Firefox OS nog dit jaar uitbrengen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
150 € is wel goedkoop ( zelfde prijs betaald voor pre order Jiayu G3)Tsurany schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:06:
Hij heeft 1GB RAM. En je komt zo goedkoop uit omdat je hem via een reseller koopt die geen hele infrastructuur heeft en daarom maar een kleine winstmarge hoeft te pakken
Spijtig dat maar 900*500 resolutie is en batterij maar 1700 is.
Ow, ik dacht dat er bij etotalk stond dat de Neo NO2-M 512MB RAM heeft. Dat is dus niet correct?Tsurany schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:06:
En waarom ben jij toch voor de Newman N1 gegaan en niet voor de Neo NO2-M? De schermherlderheid/kleuren zijn wat flets volgens degene in dit topic die de review heeft geplaats. Dat zal bij de Neo niet anders zijn waarschijnlijk?
Verwijderd
Voor mensen die geinteresseerd zijn in Newman, ik heb vanmorgen de Chinese webshop gevonden.
http://www.newman.mobi/category-2.html
Ik denk dat er wel agents zijn die voor je van zo'n webshop zouden willen bestellen, ik vermoed dat Zarmark dat wel zou willen doen wellicht.
http://www.newman.mobi/category-2.html
Ik denk dat er wel agents zijn die voor je van zo'n webshop zouden willen bestellen, ik vermoed dat Zarmark dat wel zou willen doen wellicht.
Inderdaad, meer accu capaciteit dan ik nu heb en een hogere DPI dan ik nu heb. De accu capaciteit nu is een klein minpunt maar absoluut niet storend, ik laad elke autorit m'n accu op. DPI nu is prima en ik hoef geen scherper scherm, het is een telefoon.Arsenius schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:17:
Spijtig maar niet onoverkombaar.
Elke bron die ik ken heeft het over 1GB ram, wellicht is er een 512MB versie? Dat zou kunnen.Gusev schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:20:
Ow, ik dacht dat er bij etotalk stond dat de Neo NO2-M 512MB RAM heeft. Dat is dus niet correct?
Etotalk geeft aan dat JB er aan komt en er is een XDA topic voor waar een simpele custom rom is. Meer reden heb ik niet. De specs zijn van beiden vergelijkbaar, de Newman N1 is bij Etotalk op voorraad en de prijs scheelt ook eigenlijk niks. Dan komt de Newman N1 er marginaal beter van af. Scherm zal inderdaad niet super zijn maar dat verwacht ik ook niet.En waarom ben jij toch voor de Newman N1 gegaan en niet voor de Neo NO2-M? De schermherlderheid/kleuren zijn wat flets volgens degene in dit topic die de review heeft geplaats. Dat zal bij de Neo niet anders zijn waarschijnlijk?
Enige nadeel van de Newman N1 is dat hij niet mooi in mijn autohouder past omdat de oplaad ingang nu precies zit waar hij vast geklemd zou worden. Hier vind ik wel weer wat op
^ duidelijk verhaal. Voor mij is een goed scherm toch wel de belangrijkste eis. Ik ben me nu nog aan het orienteren welke het gaat worden. Design speelt ook mee voor moi
Verwijderd
Voor de liefhebbers, de Newman N2 afbeelding van het Chinese forum waar je met QQ login dus meer te zien kreeg en dat is deze mooie afbeelding die ik gedownload heb en geupload voor jullie heb.

Ik vind het persoonlijk een erg mooi toestel, vooral de witte versie, waar Huawei en Xiaomi het wit zwart maken is deze gewoon of helemaal wit of helemaal zwart en wit vind ik best mooi bij een telefoon.

Ik vind het persoonlijk een erg mooi toestel, vooral de witte versie, waar Huawei en Xiaomi het wit zwart maken is deze gewoon of helemaal wit of helemaal zwart en wit vind ik best mooi bij een telefoon.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 12:11 ]
Verwijderd
Andi van Gizmondo zei hij ging tussen de 1400 yuan en 1500 yuan en 1400 yuan is € 170 dus hij zal wel rond de € 200 verkocht gaan worden voor export.
Maar ik vind dit toestel ook erg mooi, dus misschien koop ik hem wel zelf wel via China.
Maar ik vind dit toestel ook erg mooi, dus misschien koop ik hem wel zelf wel via China.
Denk dat je wel erg laag zit qua bedrag. Net als toen bij de G3, uiteindelijk ben je veel meer kwijt als je 'm daadwerkelijk wil bestellen.
Waar heb je die telefoon gekocht voor dat geld ? Als ik het probeer via Mr TaoBao kom ik uit ook uit op zo'n €125 en dat is nog zonder douanekosten etc..Joukea schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:54:
Zojuist m'n second payment uitgevoerd voor de Neomobile N02-M. Totaal trouwens incl. creditcard kosten ed. zo'n 125 euro voor betaald!
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Verwijderd
Ik ga gewoon in China kopen dus zal de Chinese prijs betalen en kan er ook wel twee of drie met me mee nemen.Arsenius schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:27:
Denk dat je wel erg laag zit qua bedrag. Net als toen bij de G3, uiteindelijk ben je veel meer kwijt als je 'm daadwerkelijk wil bestellen.
Maar ik schat importen je tussen € 200 en € 300 zou kosten.
Is idd een mooi ding, wellicht dat ik die ook nog aan ga schaffen
Ik heb hem ook via Mistertao besteld. Link: http://www.mistertao.com/...bao-item-15175383290.htmlRincewind schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:33:
[...]
Waar heb je die telefoon gekocht voor dat geld ? Als ik het probeer via Mr TaoBao kom ik uit ook uit op zo'n €125 en dat is nog zonder douanekosten etc..
Kosten incl. verzenden zijn 125 euro. Dit is inderdaad excl. dounakosten. Maar ik hoop dat ik niet gepakt wordt door de douane
Jammer dat er geen community voor is. Mooi prijsje wel. 25 euro meer heb ik mijn Newman die een relatief grote community heeft. Straks update naar Jellybean.
Weet jij daar al wat meer over? Heb het enkel op Etotalk gelezen.
Verwijderd
Ja ik overweeg hem ook, voor zijn prijs bied ie veel voor zijn geld, hij kost 1499 yuan heb ik net gelezen, dus zelfde geld als die deovo V5 en de Huawei Honor 2 is dan iets duurdere 1888 yuanTsurany schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:39:
Is idd een mooi ding, wellicht dat ik die ook nog aan ga schaffen
Enige meer bang for bucks geeft de hard to get Xiaomi M2.
Verwijderd
Pffff net de N821 besteld bij MeriMobiles.com tot we er toevallig (beter deze rubriek lezen!) achter kwamen dat er in de N820 geen kompas zit en dan waarschijnlijk ook niet in de N821. Het gekke is dat het wel vermeld staat op de site van de N820 en N821 . Dus daar gingen we de mist in. Of heeft iemand andere informatie over het kompas in de N821. Ik heb hierover al een vraag gesteld aan MeriMobiles.com. Niet al te best als ik hem niet kan gebruiken met Google Maps of Google Sky of soortgelijke programma's. Dat is een duidelijke toepassing bij mij. Nog suggesties?
ZTE v970 krijgt ook een update naar 4.1 in de toekomst volgens ZTE.
@fagur: maps gaat prima, je ziet alleen stilstaand niet welke kant je opkijkt.
Layar, Sky Maps wordt inderdaad niet echt bruikbaar.
Ik heb sinds zaterdag de aldi-phone, ook geen kompas. 1 geocache geprobeerd te vinden, niet optimaal hoor!
Layar, Sky Maps wordt inderdaad niet echt bruikbaar.
Ik heb sinds zaterdag de aldi-phone, ook geen kompas. 1 geocache geprobeerd te vinden, niet optimaal hoor!
[ Voor 29% gewijzigd door djiedjee op 01-11-2012 08:05 ]
Verwijderd
Dat is mooi, heb je daar ook een bron van en wanneer is de toekomst? Want die ZTE v970 heeft mijn vriendin en ik wil die wel updaten gaan.
Hi <snip>
,
Thanks very much for your interest! The Grand X is in line for an upgrade to Jelly Bean, however we don't yet have a date on its availability. Rest assured that we'll keep you posted.
Thanks and take care.
Cheers,
ZTE
Bron: Mijn Facebook Inbox
,
Thanks very much for your interest! The Grand X is in line for an upgrade to Jelly Bean, however we don't yet have a date on its availability. Rest assured that we'll keep you posted.
Thanks and take care.
Cheers,
ZTE
Bron: Mijn Facebook Inbox
Verwijderd
Maar gaat het dan om de Tegra2 versie of de MT6577 versie want beide hebben dezelfde naam.
Geen idee
Verwijderd
Helaas, ze zijn nu echt niet meer op voorraad (in zwart), maandag besteld en kreeg net een mailtje dat hij pas 7 nov. weer beschikbaar is. De Freelander I10 wordt nu aangeboden maar ga toch maar gewoon een weekje wachten.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:13:
Tip voor iedereen: Als Merimobiles na een week je order nog niet heeft verstuurd dan moet je gewoon ff bij ze gaan zeuren, want dan krijg je 5 uur later direct de volgende message:![]()
[...]
edit: De order status staat wel nog steeds op Awaiting Fulfillment
Da's toch dezelfde zo te zien: ook een Newman zie je in die screenshots van Antutu.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:06:
[...]
Helaas, ze zijn nu echt niet meer op voorraad (in zwart), maandag besteld en kreeg net een mailtje dat hij pas 7 nov. weer beschikbaar is. De Freelander I10 wordt nu aangeboden maar ga toch maar gewoon een weekje wachten.
Hier staan ze gewoon samen vermeld in de titel: YouTube: Newman N1(Freelander i10) краткий видеообзор
Overigens nog een originele test gevonden: de telefoon als snijplank: YouTube: Newsmy/NewMan N1 MTK6577 Dual-Core qHD 940x560 IPS Gorilla Glass
[ Voor 5% gewijzigd door chaola op 01-11-2012 11:04 ]
Zou ik toch niet na gaan doen, je scherm kan het wel vol houden maar de plastic randen van je telefoon hak je zo in stukjes
Verwijderd
Nou de JiaYu G4 die zal er ook aankomen, wanneer is me niet bekend maar JiaYu heeft weer gebruikers gevraagd wat ze liefste in de JiaYu G4 zien.
http://www.mtksj.com/html/MTKshoujizixun/1703.html
Een G4 zou 4G moeten hebben natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:33:
Nou de JiaYu G4 die zal er ook aankomen, wanneer is me niet bekend maar JiaYu heeft weer gebruikers gevraagd wat ze liefste in de JiaYu G4 zien.
Zou het niet grappig zijn als de G4 uitkomt en geleverd word voor de G3.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:33:
Verwijderd
Alsof we 4G nodig hebben, zijn de huidige standaarden soms te langzaam? Ik heb sowieso geen mobiel internet meer.chaola schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:37:
[...]
Een G4 zou 4G moeten hebben natuurlijkmaar naar ik lees is men daar in China niet zo gehaast mee, jammer...
Trouwens andere al de vertalingen op gevallen van die Chinese merken. JiaYu = Goede domein, UMI = Goede machine.
Jawel eigenlijk wel, maar ik heb gehoord dat die MT6589 goedkoper zou zijn dan de MT6577. Ik ben zelf ook benieuwd wanneer we die G4 kunnen verwachten, want nu hoor ik iedere week wel aankondiging van budget quadcore telefoons.Creqaw schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:39:
[...]
Zou het niet grappig zijn als de G4 uitkomt en geleverd word voor de G3.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 11:41 ]
Zo werkt het toch? Achter elkaar nieuwe telefoons lanceren, de een nog slechter leverbaar dan de ander. Het is daar een gigantische prijs/specs race. Het is niet zo dat ze een model introduceren en daar vele honderden duizenden van willen verkopen, ze willen gewoon model na model lanceren om maar bekendheid te krijgen.
En we hebben idd 4G nodig, huidige standaarden zijn niet voldoende.
En we hebben idd 4G nodig, huidige standaarden zijn niet voldoende.
Verwijderd
Nouja ik denk dat de vraag gewoon erg groot is, China is ja het grootste land in de wereld dus kan me voorstellen dat opkomende fabrikanten de vraag dan plots niet meer aankunnen.
Maar als iets niet leverbaar is dan kijk ik maar naar een alternatief, maar UMI zou ook met nieuw model komen.
http://www.mtksj.com/html/MTKshoujizixun/1667.html
Maar als iets niet leverbaar is dan kijk ik maar naar een alternatief, maar UMI zou ook met nieuw model komen.
http://www.mtksj.com/html/MTKshoujizixun/1667.html
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 11:45 ]
Zal wel van regio tot regio afhangen maar hier in Vlaanderen vind ik de 3G van mijn provider toch niet bijzonder overtuigend...Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:39:
[...]
Alsof we 4G nodig hebben, zijn de huidige standaarden soms te langzaam? Ik heb sowieso geen mobiel internet meer.
Tijdens de actie op SK.net heb ik de Jiayu G3 besteld, mijn eerste ervaring met chinaphones. Iedereen kent nu natuurlijk de soap daarachter, dus het zal jullie niet verbazen dat ik heb geannuleerd voordat de 60 dagen van de terugbetalingstermijn om waren.
Maarja, wat dan wel te kiezen? In de wirwar van chinese smartphones kon ik door de bomen het bos niet meer zien, dus ik heb een overzichtje gemaakt in Excel, en deze ook even op Google-Docs gezet.
Voel je vrij om het opmerkingenveld te bewerken en natuurlijk het weegfactoren veld. De rest liever niet, dan blijft het een beetje overzichtelijk.
Als je een nieuwe telefoon toegevoegd wilt zien, zet 'm in het opmerkingen veld, met zoveel mogelijk specs/links etc.
De specsheet
De sheet is bewerkbaar zodat jullie ook de formules e.d. kunnen zien en kunnen meedenken.
Als de formules zijn 'uitontwikkeld' kunnen we dan nog wel eens kijken of het ook gebruiksvriendelijker kan (automagisch telefoons toevoegen met macro, alleen weegfactoren-vakje bewerkbaar, etc.)
Maarja, wat dan wel te kiezen? In de wirwar van chinese smartphones kon ik door de bomen het bos niet meer zien, dus ik heb een overzichtje gemaakt in Excel, en deze ook even op Google-Docs gezet.
Voel je vrij om het opmerkingenveld te bewerken en natuurlijk het weegfactoren veld. De rest liever niet, dan blijft het een beetje overzichtelijk.
Als je een nieuwe telefoon toegevoegd wilt zien, zet 'm in het opmerkingen veld, met zoveel mogelijk specs/links etc.
De specsheet
De sheet is bewerkbaar zodat jullie ook de formules e.d. kunnen zien en kunnen meedenken.
Als de formules zijn 'uitontwikkeld' kunnen we dan nog wel eens kijken of het ook gebruiksvriendelijker kan (automagisch telefoons toevoegen met macro, alleen weegfactoren-vakje bewerkbaar, etc.)
Verwijderd
Ja ik snap niks meer van die winkel. Ik heb 30 oktober gezeurd wanneer ze me Newman eindelijk eens gaan shippen en 6 uur later kreeg ik de mail dat ze hem hebben verstuurd en dat ik over 3-4 dagen de tracking nummer zou krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:06:
[...]
Helaas, ze zijn nu echt niet meer op voorraad (in zwart), maandag besteld en kreeg net een mailtje dat hij pas 7 nov. weer beschikbaar is. De Freelander I10 wordt nu aangeboden maar ga toch maar gewoon een weekje wachten.
En nu pluk ik ineens een mail van ze uit mijn spam folder dat ze mijn Newman N1 alleen nog in de kleur rood kunnen versturen of dat ik zou moeten wachten tot 7 november tot te zwarte. Ze hebben de Freelander wel, maar ik wil de Newman ivm betere custom rom support.
In die vragen die customers in het openbaar kunnen stellen per artikel zeiden ze gisteren nog dat Black en Blue available is?!
Wat een dramawinkel zeg
Verwijderd
Specs zijn wel ietsje anders:chaola schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:03:
[...]
Da's toch dezelfde zo te zien: ook een Newman zie je in die screenshots van Antutu.
Hier staan ze gewoon samen vermeld in de titel: YouTube: Newman N1(Freelander i10) краткий видеообзор
Overigens nog een originele test gevonden: de telefoon als snijplank: YouTube: Newsmy/NewMan N1 MTK6577 Dual-Core qHD 940x560 IPS Gorilla Glass
N1
WCDMA/HSPA/HSPA+:850/1900/2100MHz
Freelander
WCDMA/HSPA/HSPA+:850/900/1900/2100MHz
En volgens Merimobiles heeft de Freelander geen gorilla glass en is de afwerking wat goedkoper.
Heb hetzelfde mailtje. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik word ongeduldig. Ik weet alleen niet hoe snel ik mijn geld zou krijgen als ik de phone cancel.
Verwijderd
Ik denk dat de nieuwe batch eerder binnen is dan dat jij je geld terug hebt.Arsenius schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:47:
Heb hetzelfde mailtje. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik word ongeduldig. Ik weet alleen niet hoe snel ik mijn geld zou krijgen als ik de phone cancel.
Denk het ook ja, gewoon maar afwachten. Die Freelander hoef ik niet als ik niet de newman roms erop kan flashen. Als ze qua hardware 1 haar verschillen dan gaat dat sowieso niet.
De Neo hebben ze ook niet. G3 veel te duur en niet in stock. Weinig keus?
Verwijderd
Was nog even aan het onderhandelen voor extra's als ik die Freelander zou nemen, ter compensatie. Ik ga ook gewoon in de wacht modus.Arsenius schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:57:
Denk het ook ja, gewoon maar afwachten. Die Freelander hoef ik niet als ik niet de newman roms erop kan flashen. Als ze qua hardware 1 haar verschillen dan gaat dat sowieso niet.

Er is nu ook de mogelijkheid om de verkrijgbaarheid van de telefoon aan te geven.edwinwijnja schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:16:
Tijdens de actie op SK.net heb ik de Jiayu G3 besteld, mijn eerste ervaring met chinaphones. Iedereen kent nu natuurlijk de soap daarachter, dus het zal jullie niet verbazen dat ik heb geannuleerd voordat de 60 dagen van de terugbetalingstermijn om waren.
De specsheet
Etotalk heeft toch gewoon de Newman N1 op voorraad?
Net alsof je dat zeker weet bij chinese webshops. Iedereen zegt altijd voordat je gekocht hebt dat van alles op voorraad is. Is het geld binnen dan is het, ja nee volgende week weer stock, misschien!
Etotalk is volgens mij redelijk accuraat, ze zeggen ook vaak genoeg dat ze geen stock hebben. Maar zullen het zien, ik verwacht vandaag mijn verzending. Had op Skype nog even naar de voorraad gevraagd bij ze.
Ik zie net dat je behoorlijk wat werk erbij hebt gekregen qua telefoons toevoegen. Is het misschien een idee om degene die een telefoon wil (laten) opnemen ook een link plaatst met details van de desbetreffende telefoon ?edwinwijnja schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:11:[...]
Er is nu ook de mogelijkheid om de verkrijgbaarheid van de telefoon aan te geven.
Heel graag zelfsAls je een nieuwe telefoon toegevoegd wilt zien, zet 'm in het opmerkingen veld, met zoveel mogelijk specs/links etc.
Je bent nu zelfs de sheet aan het aanpassen. Dan wacht ik wel even met mijn toevoeging van de Huawei Honor 2
Verwijderd
Mooi lijstje, maar hoe kun je die Quadcores zo weinig voor je geld beoordelen? In vergelijking met de MT6577 bieden ze best veel voor hun geld.edwinwijnja schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:16:
De specsheet
Ik zelf vind de UMI X1 mooi alternatief voor die Jiayu G3.
Aw super, ik zat ook met het idee om een dergelijke sheet aan te maken, heb alleen geen GMail account
.
Als ik zo even naar de Value for money kijk, komt de Neomobile N02-M er het beste uit. Die is namelijk op voorraad.
Als ik zo even naar de Value for money kijk, komt de Neomobile N02-M er het beste uit. Die is namelijk op voorraad.
Ga je gang!Rincewind schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:30:
[...]
Je bent nu zelfs de sheet aan het aanpassen. Dan wacht ik wel even met mijn toevoeging van de Huawei Honor 2
Geef maar aan in de opmerkingen hoe je de cpu zou ratenVerwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:31:
[...]
Mooi lijstje, maar hoe kun je die Quadcores zo weinig voor je geld beoordelen? In vergelijking met de MT6577 bieden ze best veel voor hun geld.
Ik zelf vind de UMI X1 mooi alternatief voor die Jiayu G3.
[ Voor 31% gewijzigd door Ravocs op 01-11-2012 13:36 ]
Verwijderd
Misschien ook een idee om erbij te zetten op welke (betrouwbare) webshop elke telefoon te koop is
Verwijderd
Dat gaat niet ik kan niks in die sheet typen. Maar de CPU zou ik beoordelen aan hand van benchmarks zoals Antutu al test die alles. En dan komt een Huawei Honor 2 op op zo'n 11000 a 12000 das dus dubbele score van een MT6577 toestel.edwinwijnja schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:33:
[...]
Ga je gang!
[...]
Geef maar aan in de opmerkingen hoe je de cpu zou raten
De Xiaomi M2 scoort ruim 14000 in Antutu, dus denk juist dat de Quadcore modellen net nog wat meer voor hun geld bieden, maar je moet er wel iets meer voor neerleggen dan een MT6577 toestel.
Maar de Newman N2 gaat bijvoorbeeld 1499 kosten geloof ik, dus bied ook veel waar voor zijn geld.
Benchmarks zijn de grootste onzin die je kan gebruiken om CPU's te beoordelen als je naar aanschaf kijkt. Of ga je echt je telefoon gebruiken om elke dag benchmarks te draaien?
Dit.Tsurany schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:42:
Benchmarks zijn de grootste onzin die je kan gebruiken om CPU's te beoordelen als je naar aanschaf kijkt. Of ga je echt je telefoon gebruiken om elke dag benchmarks te draaien?
Bovendien is de score van een benchmark als Antutu opgebouwd uit allerlei onderdelen, dat zegt niet per sé iets over de CPU.
[ Voor 54% gewijzigd door Ravocs op 01-11-2012 13:44 ]
Verwijderd
Hangt er ook heel veel vanaf of je programma's erop gaat draaien die single-core of multi-core rekenwerk kunnen doen.
Verwijderd
Nee dat niet maar zegt wat over de performance, zo'n benchmark liegt namelijk niet. Want als een MT6577 5500 haalt dan is ie dus op een lijn wat betref de high end modellen van vorig jaar en heb je een snelle telefoon.Tsurany schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:42:
Maar die quadcores halen allemaal in de 10000 en hebben dus net wat meer proccesor power en ook GPU power.
Ja die telt alles bij elkaar, maar ze hebben ook de scores los van elkaar, maar dat post bijna niemand die scores los van elkaar.edwinwijnja schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:44:
[...]
Dit.
Bovendien is de score van een benchmark als Antutu opgebouwd uit allerlei onderdelen, dat zegt niet per sé iets over de CPU.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 13:46 ]
Wat ik dus zeg, grootste onzin om dat te gaan gebruiken.
Verwijderd
Dus maar geen Quadcores kopen? Want in praktijk zul je nooit die extra power kunnen gebruiken? Ik heb zowel een HTC Evo 3D en een Nexus 7 en die Nexus 7 heeft een Tegra 3 en in praktijk werkt die dus ook net wat snellere dan mijn HTC Evo 3D.
Ik kan me er wel in vinden dat die MT6577 snel genoeg zijn voor de huidige Android releases.
Ik kan me er wel in vinden dat die MT6577 snel genoeg zijn voor de huidige Android releases.
De Neomobile N02-M is de afgelopen 2 a 3 dagen behoorlijk populair geworden (o.a. op FOK).
Dat is dan wel mooi af te lezen uit de sheet...
Dat is dan wel mooi af te lezen uit de sheet...
Nee, dat het onzin is om benchmark scores te pakken in een vergelijking omdat je enkel de pure cpu kracht berekent terwijl je met de use cases rekening moet houden, stroomverbruik relevant is, applicaties multithreading moeten ondersteunen. Je kan niet gewoon even een benchmark pakken en dat omzetten naar een formule voor waarde.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:49:
Dus maar geen Quadcores kopen? Want in praktijk zul je nooit die extra power kunnen gebruiken? Ik heb zowel een HTC Evo 3D en een Nexus 7 en die Nexus 7 heeft een Tegra 3 en in praktijk werkt die dus ook net wat snellere dan mijn HTC Evo 3D.
Sowieso vind ik het een waardeloos systeem om overal maar een cijfertje aan te moeten plakken. Gaat nergens over en het eind cijfer heb je dan ook niks aan.
Verwijderd
Die Neo N2 is inderdaad ook wel mooi, maar duidelijk geinspireerd door HTC One X, er zijn trouwens twee versies van een met MT6577 en andere met een ST-E U8520. Wel jammer dat het geen 720p scherm heeft, al is QHD ook prima.
http://www.neomobile.com.cn/goods.php?id=38
http://www.neomobile.com.cn/goods.php?id=17
http://www.neomobile.com.cn/goods.php?id=38
http://www.neomobile.com.cn/goods.php?id=17
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 14:32 ]
Inderdaad, zeker gebaseerd op de HTC One X. Maar vind m wel heel leuk. En qHD is prima als je jaren een 480x320 schermpje gewend bent geweest ;-)...
Verwijderd
Maja ik snap nou niet goed welke chipset beter is, volgens mij is de GPU van de MT6577 beter, maar omdat de CPU in ST-E U8520 iets hogere geklokt is zal ie wel iets betere zijn.
Dat de CPU hoger geklokt is hoeft nog niet te betekenen dat die ook echt beter is.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:51:
Maja ik snap nou niet goed welke chipset beter is, volgens mij is de GPU van de MT6577 beter, maar omdat de CPU in ST-E U8520 iets hogere geklokt is zal ie wel iets betere zijn.
Verwijderd
Nee dat weet ik en daarom ga ik het Googlen.Creqaw schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:04:
[...]
Dat de CPU hoger geklokt is hoeft nog niet te betekenen dat die ook echt beter is.
http://bbs.neomobile.com.cn/thread-7896-1-1.html
En ik concludeer dat de MT6577 allround beter is denk ik. Ik vind maar moeilijk als ik puur voor budget zou gaan is die Neo N02-M erg mooi en omgerekend net iets meer dan € 100, maar als die UMI X1 op voorraad zou zijn bij UMI dan is die natuurlijk ook interessant, want die zou 999 yuan moeten kosten.
En de Neo 868 yuan, het verschil zit hem in QHD bij de Neo en 720P bij de X1, maar de NEO heeft een 1850mAh en de UMI X1 1750mAh, maar das erg klein verschil.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 15:33 ]
Als die Umi X1 gemakkelijk leverbaar zou zijn dat is die uiteraard prima. Maar ja het duurt allemaal zo vreselijk lang.
Ik ga vanavond maar de Neo bestellen. Ben het wel een beetje beu geworden
...
Ik ga vanavond maar de Neo bestellen. Ben het wel een beetje beu geworden
Verwijderd
Ja inderdaad want voor 131 yuan meer heb je dan wel een 720P scherm en dat heeft de Neo niet, maar ik heb nog tijd genoeg, dus kijk wel later weer.
Maar de temptatie zit er behoorlijk in met deze Chinese telefoons.
Maar de temptatie zit er behoorlijk in met deze Chinese telefoons.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 15:49 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.