FlowDesign schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:59:
[...]
Zelfde specs? Tweakers.net was niet heel erg enthousiast over de P6. Dus dan zou een prijs van €400 voor de P6 of een prijs van €260 voor de Honor 3 aan de hoge kant zijn.
Als je dan persé een Huawei wilt, zou ik adviseren een G700 voor €279 te bestellen bij pdashop.
Maar beter koop je een ZTE V987 voor €180 want ZTE is kwalitatief gezien minimaal gelijk aan Huawei en deze is qua specs praktisch gelijkwaardig aan de G700.
Tweakers was inderdaad niet heel enthousiast over de P6, maar hij heeft toch gewoon drie van de vijf sterren gekregen.
Maar als je de gebruikers ervaringen leest krijg je een heel andere beeld dan Tweakers schets in hun review, vele gebruikers spreken de problemen juist tegen die Tweakers constanteerde.
Persoonlijk vind ik het trouwens niks zeggend om de review van de Huawei Ascend P6 als uitgangs punt te nemen voor telefoons met dezelfde chipset, ik zelf draai sinds maand ook Android 4.2.2 met emui 1.6 en ik wou dat ik die functies die in emui 1.6 zat eerdere had, want nu kan ik tenminste ervoor zorgen bijvoorbeeld dat alleen whatsapp mijn data kan gebruiken.
Gezien de ervaring met de Huawei Honor 2 kun je er wel vanuit gaan dat Huawei gaande weg wel updates uit brengt om de boel te fixen, bij HTC mocht ik met mijn Evo 3D blij zijn dat ik ICS kreeg, maar bij Huawei heb ik nu zelfs al Android 4.2.2.
Verder is de Huawei Honor 3 natuurlijk bedoeld voor de Chinese markt en kost ie omgerekend € 235, dus nu kunnen we wel met zijn alle een beetje gaan zeiken over de prijs van Huawei, maar het blijft een feit dat het toestel verkocht word op de Chinese markt en dat een paar webshops hem voor een meer prijs aanbieden.
Alles wat je meer dan € 235 betaald is gewoon omdat je niet in China bent en dat is gewoon een Laowai toeslag, zelfs voor de ioceans en jiayu's die hier passeren betalen jullie meer dan een Chinees zou betalen, maar die meerprijs is meer voor het verzenden en nog beetje winst voor de webshop.
Maar kwa garantie kun je beter de Huawei Ascend P6 kopen, dat is ook nog eens een schitterende telefoon en die software bugs worden wel opgelost, dat hebben ze ook bij de Huawei Honor 2 gedaan, HTC zou er wat van kunnen leren in iedere geval.