Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
leuk_he schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:40:
[...]
Ligt aan de provider...

http://klantenservice.tel...-er-een-r-in-mijn-scherm/

Sommige maken gebruik van een netwerk van een ander.
Bedankt voor je snelle reactie. Je hebt precies de goeie, ik zit bij Tele2. Vanmiddag had ik ruim 8 minuten gebeld met Menzis, in mijn herinnering had ik zo'n 28 euro te goed, na het gesprek was het nog ruim 10. Daar schrok ik van, maar misschien klopt die 28 niet. Goed om te weten dat er geen extra kosten aan zijn verbonden.

Edit:
Net even een minuut gebeld, kostte me 0.46 dat zou wel kunnen kloppen.

[ Voor 6% gewijzigd door The farmer op 03-09-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ_V
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 10:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat ook gewoon op de frontpage van tweakers hoor...
Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op gevaar af een hoop **shit** over me heen te krijgen de volgende vraag: Ik lees veel over goede ervaringen met de Samsung Gs3 maar niemand heeft het over de Haipai I9389, volgens mij een kloon? Moet zeggen dat ik gloedjenieuw ben in de 'China-gsm-wereld' en wel de Haipai heb besteld. Did I do wrong? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:32:
Op gevaar af een hoop **shit** over me heen te krijgen de volgende vraag: Ik lees veel over goede ervaringen met de Samsung Gs3 maar niemand heeft het over de Haipai I9389, volgens mij een kloon? Moet zeggen dat ik gloedjenieuw ben in de 'China-gsm-wereld' en wel de Haipai heb besteld. Did I do wrong? :?
niet heel slim.
Het importeren van namaakproducten is niet toegestaan.
Er is een kans dat je pakket, inclusief telefoon in beslag word genomen/vernietigd. Ook kun je een fikse boete kunt krijgen voor het importeren van een namaakproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:32:
Wat DutchGio ook al zegt, het mag gewoon niet.

Daarnaast heeft die Haipai ook een vrij matige prijs/kwaliteit verhouding tegenover sommige andere telefoons. Het scherm gaat je vooral heel erg tegenvallen ben ik bang. Voor 50 euro meer had je de iOcean X7 kunnen hebben met 1080p scherm en aardig wat andere voordelen.

Ik zou even kijken of je nog kunt annuleren, bespaar jezelf een hoop ellende en lees eerst even een aantal pagina's van deze topic door.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Hij staat ook op Amazon, lijkt me sterk dat die een kloon opnemen in de shop

http://www.amazon.com/HAI...one-Android/dp/B00DAAESHS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hij heeft hem al besteld dus adviseren iets anders te kopen is niet echt meer nodig. Zolang er geen Samsung op staat zal het wel meevallen bij de duane, ookal is het er sterk op geinspireerd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01

Garyu

WW

Iemand hier al ervaringen met de Huawei Honor 3 (IP-57 water resist)?

Afbeeldingslocatie: http://pic.pandawill.com/media/banner/2013-08-31_15_06_14huaweihonor3%20(5).jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic.pandawill.com/media/catalog/product/cache/1/image/309d7dc39e373b178fdbbfcc3c9523fd/s/k/sku49142_2.jpg

Display: 4.7" 1280*720px
CPU: HUAWEI Hisilicon K3V2E Hi3620, Cortex A9 quad core, 1.5GHz

Ziet er erg mooi uit, wel $330 ofwel ongeveer €260, maar een erg mooie telefoon?
http://www.pandawill.com/catalog/product/view/id/58631

[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 04-09-2013 13:53 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitch187 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:46:
Hij staat ook op Amazon, lijkt me sterk dat die een kloon opnemen in de shop

http://www.amazon.com/HAI...one-Android/dp/B00DAAESHS
Rijst nu bij mij de vraag 'wat is een kloon'? Is dat een gelijkend toestel waar de merknaam op staat of is een exact gelijkend toestel zonder naam (alleen Haipai staat erop geloof ik). Fijn dat jullie zo snel reageren trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:58:
[...]

Rijst nu bij mij de vraag 'wat is een kloon'? Is dat een gelijkend toestel waar de merknaam op staat of is een exact gelijkend toestel zonder naam (alleen Haipai staat erop geloof ik). Fijn dat jullie zo snel reageren trouwens. :)
Een Haipai is geen probleem. Alleen artikelen die ten onrechte de naam van bijvoorbeeld Samsung gebruiken, maar waarvan je kunt aanvoelen dat dit nep is, kun je een boete voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 22:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:58:
[...]

Een dead giveaway is het uiterlijk. Alleen de sensoren zitten bij de Haipai links van de speaker ipv rechts bij de SGS3, maar verder is hij qua uiterlijk identiek. Op die Amazon link die je geeft wordt zelfs dezelfde bureaubladachtergrond gebruikt die Samsung ook gebruikt in hun reclames.

Bij sommige van de hier besproken toestellen van bijvoorbeeld Jiayu of Xiaomi kan je discussieren of er enige gelijkenis is met andere bekende telefoons zoals de iPhone, maar de verschillen zijn in bijna alle gevallen groter dan bij jouw specifieke voorbeeld.

@Huawei Honor: ziet er goed uit voor die prijs. Mijn vrouw heeft de P6 gekocht voor bijna € 400 met praktisch dezelfde specs, en die is niet waterdicht. De aangepaste Android versie is even wennen (lijkt meer op MIUI dan op stock Android), maar werkt erg goed. Hij is erg vlot, heeft een aardig scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 04-09-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
gwystyl schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:05:
[...]

Een dead giveaway is het uiterlijk. Alleen de sensoren zitten bij de Haipai links van de speaker ipv rechts bij de SGS3, maar verder is hij qua uiterlijk identiek. Op die Amazon link die je geeft wordt zelfs dezelfde bureaubladachtergrond gebruikt die Samsung ook gebruikt in hun reclames.

Bij sommige van de hier besproken toestellen van bijvoorbeeld Jiayu of Xiaomi kan je discussieren of er enige gelijkenis is met andere bekende telefoons zoals de iPhone, maar de verschillen zijn in bijna alle gevallen groter dan bij jouw specifieke voorbeeld.
Dat is niet relevant voor de koper. Daar kan de fabrikant problemen mee krijgen, niet de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:02:
[...]

Een Haipai is geen probleem. Alleen artikelen die ten onrechte de naam van bijvoorbeeld Samsung gebruiken, maar waarvan je kunt aanvoelen dat dit nep is, kun je een boete voor krijgen.
Pfff....gelukkig. Het was ook beslist niet mijn bedoeling om een 'nepmerk' te kopen maar een gsm met plm dezelfde specs als de Samsung S3 omdat ik daar goede berichten over heb gehoord. Mijn ervaringen met S. zijn goed (geen veeleisende gebruiker) ben toe aan een nieuwe, wat grotere maar een 'echte' is me veel te duur. Dat er geen Samsung op staat boeit me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 22:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Momus schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:08:
[...]

Dat is niet relevant voor de koper. Daar kan de fabrikant problemen mee krijgen, niet de koper.
Namaak lijkt mij in de legale zin als een toestel er (bijna) exact zo uitziet als het origineel, zelfs met gebruik van logo's/namen van dat origineel. Hier wordt niet de illusie gewekt dat je het origineel zou kopen, maar hij is wel overduidelijk nagemaakt vanaf een SGS3.
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:11:
[...]

Pfff....gelukkig. Het was ook beslist niet mijn bedoeling om een 'nepmerk' te kopen maar een gsm met plm dezelfde specs als de Samsung S3 omdat ik daar goede berichten over heb gehoord. Mijn ervaringen met S. zijn goed (geen veeleisende gebruiker) ben toe aan een nieuwe, wat grotere maar een 'echte' is me veel te duur. Dat er geen Samsung op staat boeit me niks.
Ik denk dat je die Haipai niet rechtstreeks moet vergelijken met een SGS3. Het uiterlijk lijkt er wel op, maar de hardware is anders en de software is anders, waardoor de gebruikservaring toch erg kan verschillen van de SGS3. Er zit in dit geval stock Android op zo te zien (in plaats van TouchWiz van Samsung), en de chip wordt in dit topic veel besproken. Vergelijk hem dus eerder met toestellen uit de topicstart met die chip dan met de SGS3

[ Voor 49% gewijzigd door gwystyl op 04-09-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
gwystyl schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:11:
[...]

Namaak lijkt mij in de legale zin als een toestel er (bijna) exact zo uitziet als het origineel, zelfs met gebruik van logo's/namen van dat origineel. Hier wordt niet de illusie gewekt dat je het origineel zou kopen, maar hij is wel overduidelijk nagemaakt vanaf een SGS3.
Ja, precies.
Een setje Beats by Dre earphones voor 11 dollar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
[...]

Deze telefoon redt het niet bij de specs van de S3 hoor, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee, maar één die qua uiterlijk 95% overeenkomt met de S3 wel?!

En dan nog denken dat de specificaties hetzelfde zijn ook...
Dat word pixeltjes tellen op je S3 kloon.
Nogmaals: er zijn betere telefoons voor hetzelfde geld beschikbaar. Had nou niet lukraak de eerste beste S3 kloon besteld, dan heb je uiteindelijk meer waar voor je geld.
Gevalletje impulsaankoop?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:41:
[...]

Nee, maar één die qua uiterlijk 95% overeenkomt met de S3 wel?!

En dan nog denken dat de specificaties hetzelfde zijn ook...
Dat word pixeltjes tellen op je S3 kloon.
Nogmaals: er zijn betere telefoons voor hetzelfde geld beschikbaar. Had nou niet lukraak de eerste beste S3 kloon besteld, dan heb je uiteindelijk meer waar voor je geld.
Gevalletje impulsaankoop?!
Nee, beslist geen impulsaankoop maar wel kwestie van weinig verstand van helaas. Dacht er goed aan te doen omdat er steeds 'cloon S gs3' bij stond en Samsung is vertrouwd voor mij. Uiterlijk doet me niet veel maar menustructuur en gebruiksgemak wel. Had toch de specs beter moeten vergelijken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Dacht je serieus dat de specs hetzelfde zijn als die van de S3? 8)7

OT: benieuwd naar de MI3 hopelijk heeft het een prima design en stoppen ze de 800 erin en gebruiken ze de Tegra4's voor hun Purple Rice. Stel het design staat me niet aan moet ik even wachten op de find 7 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:32
gwystyl schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:05:
@Huawei Honor: ziet er goed uit voor die prijs. Mijn vrouw heeft de P6 gekocht voor bijna € 400 met praktisch dezelfde specs, en die is niet waterdicht. De aangepaste Android versie is even wennen (lijkt meer op MIUI dan op stock Android), maar werkt erg goed. Hij is erg vlot, heeft een aardig scherm.
Zelfde specs? Tweakers.net was niet heel erg enthousiast over de P6. Dus dan zou een prijs van €400 voor de P6 of een prijs van €260 voor de Honor 3 aan de hoge kant zijn.

Als je dan persé een Huawei wilt, zou ik adviseren een G700 voor €279 te bestellen bij pdashop.

Maar beter koop je een ZTE V987 voor €180 want ZTE is kwalitatief gezien minimaal gelijk aan Huawei en deze is qua specs praktisch gelijkwaardig aan de G700.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:59:
[...]

Zelfde specs? Tweakers.net was niet heel erg enthousiast over de P6. Dus dan zou een prijs van €400 voor de P6 of een prijs van €260 voor de Honor 3 aan de hoge kant zijn.

Als je dan persé een Huawei wilt, zou ik adviseren een G700 voor €279 te bestellen bij pdashop.

Maar beter koop je een ZTE V987 voor €180 want ZTE is kwalitatief gezien minimaal gelijk aan Huawei en deze is qua specs praktisch gelijkwaardig aan de G700.
Tweakers was inderdaad niet heel enthousiast over de P6, maar hij heeft toch gewoon drie van de vijf sterren gekregen.

Maar als je de gebruikers ervaringen leest krijg je een heel andere beeld dan Tweakers schets in hun review, vele gebruikers spreken de problemen juist tegen die Tweakers constanteerde.

Persoonlijk vind ik het trouwens niks zeggend om de review van de Huawei Ascend P6 als uitgangs punt te nemen voor telefoons met dezelfde chipset, ik zelf draai sinds maand ook Android 4.2.2 met emui 1.6 en ik wou dat ik die functies die in emui 1.6 zat eerdere had, want nu kan ik tenminste ervoor zorgen bijvoorbeeld dat alleen whatsapp mijn data kan gebruiken.

Gezien de ervaring met de Huawei Honor 2 kun je er wel vanuit gaan dat Huawei gaande weg wel updates uit brengt om de boel te fixen, bij HTC mocht ik met mijn Evo 3D blij zijn dat ik ICS kreeg, maar bij Huawei heb ik nu zelfs al Android 4.2.2.

Verder is de Huawei Honor 3 natuurlijk bedoeld voor de Chinese markt en kost ie omgerekend € 235, dus nu kunnen we wel met zijn alle een beetje gaan zeiken over de prijs van Huawei, maar het blijft een feit dat het toestel verkocht word op de Chinese markt en dat een paar webshops hem voor een meer prijs aanbieden.

Alles wat je meer dan € 235 betaald is gewoon omdat je niet in China bent en dat is gewoon een Laowai toeslag, zelfs voor de ioceans en jiayu's die hier passeren betalen jullie meer dan een Chinees zou betalen, maar die meerprijs is meer voor het verzenden en nog beetje winst voor de webshop.

Maar kwa garantie kun je beter de Huawei Ascend P6 kopen, dat is ook nog eens een schitterende telefoon en die software bugs worden wel opgelost, dat hebben ze ook bij de Huawei Honor 2 gedaan, HTC zou er wat van kunnen leren in iedere geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
@Oranjekarin

geloof me van iemand die het meegemaakt heeft, Gsmpje besteld van Dealextreme, 120 eurootjes voor een gsm die het uiterlijk had van een iphone, stond android op, en heeft in het groot vanachter er android op gedrukt staan, vorm was hetzelfde als een iphone 4, zonder enig merknaam erop, geen appeltjes of wat dan ook, zoals je enkele pagina's geleden kan lezen heb ik indertijd de gsm mogen laten vernietigen, er een boete van apple bij bovenop gekregen en een andere telefoon mogen lopen zoeken.

Dat kan u snel wat euro's kosten, 120 voor de gsm die vernietigd word, 150 voor apple dacht ik, en dan nog een het geld dat je besteed aan een nieuw toestel.

Ik zou de order echt annuleren, Douane zijn er echt niet zacht mee (hier in belgie althans toch niet)
Een ander toestel nemen met een neutraal uiterlijk, bv die Iocean/zopo/Lenovo of wat dan ook, zolang het niet te hard trekt op een bekend model zoals de galaxy's of Sony's ofzo ;)

Even een andere tip, als je van Galaxy vormgeving houd, kan je in principe met elke gsm, bv Nova/Apex launcher hebben hier themas voor. de menustructuur vaan een galaxy is bijna identiek aan die van de meeste normale chinezen, op de icoontjes na.

[ Voor 26% gewijzigd door Robinator op 04-09-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:15:
[...]

Tweakers was inderdaad niet heel enthousiast over de P6, maar hij heeft toch gewoon drie van de vijf sterren gekregen.

Maar als je de gebruikers ervaringen leest krijg je een heel andere beeld dan Tweakers schets in hun review, vele gebruikers spreken de problemen juist tegen die Tweakers constanteerde.

Persoonlijk vind ik het trouwens niks zeggend om de review van de Huawei Ascend P6 als uitgangs punt te nemen voor telefoons met dezelfde chipset, ik zelf draai sinds maand ook Android 4.2.2 met emui 1.6 en ik wou dat ik die functies die in emui 1.6 zat eerdere had, want nu kan ik tenminste ervoor zorgen bijvoorbeeld dat alleen whatsapp mijn data kan gebruiken.

Gezien de ervaring met de Huawei Honor 2 kun je er wel vanuit gaan dat Huawei gaande weg wel updates uit brengt om de boel te fixen, bij HTC mocht ik met mijn Evo 3D blij zijn dat ik ICS kreeg, maar bij Huawei heb ik nu zelfs al Android 4.2.2.

Verder is de Huawei Honor 3 natuurlijk bedoeld voor de Chinese markt en kost ie omgerekend € 235, dus nu kunnen we wel met zijn alle een beetje gaan zeiken over de prijs van Huawei, maar het blijft een feit dat het toestel verkocht word op de Chinese markt en dat een paar webshops hem voor een meer prijs aanbieden.

Alles wat je meer dan € 235 betaald is gewoon omdat je niet in China bent en dat is gewoon een Laowai toeslag, zelfs voor de ioceans en jiayu's die hier passeren betalen jullie meer dan een Chinees zou betalen, maar die meerprijs is meer voor het verzenden en nog beetje winst voor de webshop.

Maar kwa garantie kun je beter de Huawei Ascend P6 kopen, dat is ook nog eens een schitterende telefoon en die software bugs worden wel opgelost, dat hebben ze ook bij de Huawei Honor 2 gedaan, HTC zou er wat van kunnen leren in iedere geval.
Ik twijfel wel vaker aan de reviews van Tweakers. De review/hands-on/vergelijking met een aantal chinaphones was bijvoorbeeld best wel summier en gaf geen goede conclusie.
Een firewall noemt men dat. Zijn gewoon apps voor hoor, geen emui 1.6 voor nodig _/-\o_
En inderdaad; als je lokaal in china je telefoon koopt betaal je (nog) minder als bij een webshop.

Softwarebugs zijn naar mijn mening erg vervelend en kan voor grote irritaties zorgen.
Met een hardware-probleem weet je dat je 'er mee terug moet' om een ander toestel te krijgen of om deze te laten reparen. Maar bij een software-probleem zul je moeten wachten op een oplossing van de fabrikant. In dat geval kun je ook beter wachten met het kopen van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:21:
[...]

Ik twijfel wel vaker aan de reviews van Tweakers. De review/hands-on/vergelijking met een aantal chinaphones was bijvoorbeeld best wel summier en gaf geen goede conclusie.
Ik ben het er eigenlijk wel eens mee dat het geen goeie conclusie gaf.
Een firewall noemt men dat. Zijn gewoon apps voor hoor, geen emui 1.6 voor nodig _/-\o_
Klopt en tot voor kort had ik zo'n app geïnstalleerd die dat deed genaamd LBE Privacy Guard, maar via een aparte app vind ik de implementatie maar slecht, het werkte wel waarvoor ik het nodig had, maar is een stuk minder gebruiksvriendelijk dan hoe Huawei het doet in emui en via die app heb je root nodig, dat is in emui 1.6 niet het geval en die app liet andere apps crashen, zoals Google toetsenbord.
Softwarebugs zijn naar mijn mening erg vervelend en kan voor grote irritaties zorgen.
Met een hardware-probleem weet je dat je 'er mee terug moet' om een ander toestel te krijgen of om deze te laten reparen. Maar bij een software-probleem zul je moeten wachten op een oplossing van de fabrikant. In dat geval kun je ook beter wachten met het kopen van de telefoon.
Softwarebugs zijn inderdaad vervelend, maar ik kan maar weinig smartphones welke geen softwarebugs hadden, bij mijn HTC's was het blijkbaar zo erg dat een custom rom wel een must was, dat gevoel heb ik bij Huawei helemaal niet.

Maar ik heb liever een softwarebug dan een hardware-probleem / productie fout, want dan moet ik of er mee leven of de smartphone moet weg voor garantie en dan zit ik zonder smartphone en bij mijn vorige smartphones is, zo kwam ik erbij mijn Nexus 7 achter dat ik een minimale screenlift heb en dat is dan net zo'n productiefout wat niet erg hinderlijk is en je er beter maar aan kunt wennen dan opsturen voor garantie want dan ben je device een paar weken kwijt en als je pech hebt is het probleem niet opgelost.

Wat dat betreft heb ik wel vertrouwen erin dat Huawei vervelende bugs wel oplost, ik zou minder vertrouwen hebben in de fabrikant die gewoon een kant en klaar bouwpakket van Mediatek krijgt waarbij het erop lijkt dat mediatek zelfs de complete firmware aan levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Niet doen, wanneer jij je aan andere users richt gewoon op een volwassen manier zijn username gebruiken.

De ZTE V987 die ik nu heb werd geleverd met Android 4.1, maar ZTE had zelf al 4.2 uitgebracht. Draait als een trein en zonder bugs. Zeer netjes :)
Daarnaast is er ook (unofficial) support voor Miui, die draait ook perfect, maar mist nog de extra software voor dual sim. Dual sim werkt wel, maar je kunt geen contactpersonen aan een sim koppelen. Voor mij een must.

Ik merk wel dat wanneer ik in de auto bel, dat geluidskwaliteit over GSM een stuk slechter is dan over UMTS (beide KPN). Maar dat ligt volgens mij meer aan het netwerk dan aan de Mediatek toestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 04-09-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
FlowDesign schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:41:
[mbr] Niet doen, wanneer jij je aan andere users richt gewoon op een volwassen manier zijn username gebruiken. [/]

De ZTE V987 die ik nu heb werd geleverd met Android 4.1, maar ZTE had zelf al 4.2 uitgebracht. Draait als een trein en zonder bugs. Zeer netjes :)
Daarnaast is er ook (unofficial) support voor Miui, die draait ook perfect, maar mist nog de extra software voor dual sim. Dual sim werkt wel, maar je kunt geen contactpersonen aan een sim koppelen. Voor mij een must.

Ik merk wel dat wanneer ik in de auto bel, dat geluidskwaliteit over GSM een stuk slechter is dan over UMTS (beide KPN). Maar dat ligt volgens mij meer aan het netwerk dan aan de Mediatek toestellen.
en werkt alles naar een behoorlijke snelheid qua gps enzo? (puur op fix en accuracy bedoeld niet op apps zoals flitsmeister enzo)

Beetje nieuwsgierig de ZTE zat namelijk mee in men Toplijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Een misplaatste grap hoort gewoon niet op het forum thuis,. Overigens, net als kritiek op de moderatie, dat mag in het feedback forum en/of via een DM aan de betreffende mod.

[ Voor 125% gewijzigd door Bullet NL op 05-09-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.focalprice.com...800_Android_422_Dual.html

Iemand ooit van het merk Doogee gehoord? De DG100 en de DG200 zijn de eerste telefoons die ik van dit merk zie.
De website is doogee.cc

*knip* off-topic

[ Voor 86% gewijzigd door Bullet NL op 05-09-2013 00:13 ]

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:19:
[...]

en werkt alles naar een behoorlijke snelheid qua gps enzo? (puur op fix en accuracy bedoeld niet op apps zoals flitsmeister enzo)

Beetje nieuwsgierig de ZTE zat namelijk mee in men Toplijst ;)
Ik heb vandaag voor het eerst echt de GPS kunnen testen.
Fix, nauwkeurigheid en stabiliteit waren al een stuk beter, maar dankzij de dalvik fix zie je duidelijk een verbetering in de stabiliteit van het GPS signaal! *O*
Of misschien kunnen we beter zeggen in de "stabiliteit" van het doorgeven van het GPS-signaal aan de app :)

Voor de fix:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/x1ac61.png
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/sgtq2g.png

Na de fix:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/n2y6q9.png
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ojfd38.png

Het blijkt dus echt te werken _/-\o_

Try to fix with adding line
dalvik.vm.execution-mode=int:fast
to /system/build.prop and rebooting

[ Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 05-09-2013 00:15 ]

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
nope, maar ik had ook nog nooit van Cubot gehoord en daar ben ik toch wel tevreden over.
als er op focalprice bij de gsm niet DUTCH staat bij de talen, dan zit er ook echt geen Nederlands op, hou daar rekening mee

Ik heb al veel gsm's gezien, waarvan ik dacht, wow die wil ik, vooral omdat ze net iets goedkoper zijn dan de andere toestellen, en telkens zijn dat net de toestellen zonder Nederlandse taal op.

[ Voor 17% gewijzigd door Dinny op 05-09-2013 00:26 ]

• FlowDesign
Ik ga vrijdag denk ik even langs een kantoor van ZTE in Duitsland. Even contact zoeken en vragen of het mogelijk is om de ZTE V987 rechtstreeks van ZTE China naar Nederland te importeren. Ze verkopen dat toestel namelijk niet in Europa.

• Momus
robin-sips2 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:26:
@Oranjekarin

geloof me van iemand die het meegemaakt heeft, Gsmpje besteld van Dealextreme, 120 eurootjes voor een gsm die het uiterlijk had van een iphone, stond android op, en heeft in het groot vanachter er android op gedrukt staan, vorm was hetzelfde als een iphone 4, zonder enig merknaam erop, geen appeltjes of wat dan ook, zoals je enkele pagina's geleden kan lezen heb ik indertijd de gsm mogen laten vernietigen, er een boete van apple bij bovenop gekregen en een andere telefoon mogen lopen zoeken.

Dat kan u snel wat euro's kosten, 120 voor de gsm die vernietigd word, 150 voor apple dacht ik, en dan nog een het geld dat je besteed aan een nieuw toestel.

Ik zou de order echt annuleren, Douane zijn er echt niet zacht mee (hier in belgie althans toch niet)
Een ander toestel nemen met een neutraal uiterlijk, bv die Iocean/zopo/Lenovo of wat dan ook, zolang het niet te hard trekt op een bekend model zoals de galaxy's of Sony's ofzo ;)

Even een andere tip, als je van Galaxy vormgeving houd, kan je in principe met elke gsm, bv Nova/Apex launcher hebben hier themas voor. de menustructuur vaan een galaxy is bijna identiek aan die van de meeste normale chinezen, op de icoontjes na.
Pertinente nonsens. Je betaalt als koper sowieso niet aan Apple.

Xiaomi Mi3 komt met Nvidia Tegra 4 chipset. Ik ben benieuwd hoe krachtig die zal zijn...
Bijzonder gezien de investeringen van Qualcomm in Xiaomi.

[ Voor 5% gewijzigd door Momus op 05-09-2013 07:44 ]

• mitch187
Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:41:
[...]

Xiaomi Mi3 komt met Nvidia Tegra 4 chipset. Ik ben benieuwd hoe krachtig die zal zijn...
Was al bang dat ik de enige was op tweakers die zich enigszins bezighoud met het Xiaomi event over 10 min. Ben alleen bang dat het design me wat zal tegenvallen..
Afbeeldingslocatie: https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1176192_650836468274267_1698968247_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.cnbetacdn.com/newsimg/2013/0904/01378269054.jpg

• Momus
mitch187 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:52:
[...]

Was al bang dat ik de enige was op tweakers die zich enigszins bezighoud met het Xiaomi event over 10 min. Ben alleen bang dat het design me wat zal tegenvallen..
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het design ondergeschikt aan de mogelijkheden.
De M2S die ik heb, is ook niet de mooiste die ik gezien heb...

• mitch187
Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:57:
[...]

Ik vind het design ondergeschikt aan de mogelijkheden.
De M2S die ik heb, is ook niet de mooiste die ik gezien heb...
Gelukkig valt er over smaak niet te twisten ;)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:44
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
En het design leek dit te gaan worden in eerste instantie?:

Afbeeldingslocatie: http://www.chinaphonereview.com/wp-content/uploads/2013/04/Xiaomi-Mi3.jpg

• EJ_V
FlowDesign schreef op donderdag 05 september 2013 @ 00:11:
[...]
Fix, nauwkeurigheid en stabiliteit waren al een stuk beter, maar dankzij de dalvik fix zie je duidelijk een verbetering in de stabiliteit van het GPS signaal! *O*
Of misschien kunnen we beter zeggen in de "stabiliteit" van het doorgeven van het GPS-signaal aan de app :)
Heb wat zitten googlen, kom er niet helemaal aan uit.
Heb je misschien wat meer info over zo'n fix?
Ben wel benieuwd hoe dat werkt. :)
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wacht keurig op de samenvatting van het event :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• mitch187
Joster schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:52:
[...]

En het design leek dit te gaan worden in eerste instantie?:

[afbeelding]
Dat was slecht een concept dat veel werd gebruikt door webshops om hem als pre order aan te bieden, het was nooit geverifieerd of dat de mi3 was.

Zover ik begrijp komt de Mi3 in een Tegra4 ( 3g in China only ) en een snapdragon 800 versie

Snapdragon 800: (Plaatje is er groot dus plaats slechts een link)
http://ww1.sinaimg.cn/wor...e8blnxgx7fj20jg1aote8.jpg

Mi3 promo filmpje
YouTube: Introducing Xiaomi MI3 (3D)

[ Voor 12% gewijzigd door mitch187 op 05-09-2013 09:34 ]

• highlore
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 20:50
Zie ik het nu goed dat die Mi3 uitkomt in 2 smaken? 16GB en 64GB? En kloppen die prijzen wel? $327 voor de 16GB versie en $408 voor de 64GB? Als dat klopt is dit mijn nieuwe telefoon en gooi ik mijn samsung galaxy note 2 de laan uit.

http://en.miui.com/thread-7486-1-1.html

• Momus
highlore schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:27:
Zie ik het nu goed dat die Mi3 uitkomt in 2 smaken? 16GB en 64GB? En kloppen die prijzen wel? $327 voor de 16GB versie en $408 voor de 64GB? Als dat klopt is dit mijn nieuwe telefoon en gooi ik mijn samsung galaxy note 2 de laan uit.

Dit zijn de prijzen vanuit de Xiaomi shop. Deze leveren echter niet buiten China, dus je zult moeten wachten op resellers. Waar de prijzen wel een stukje hoger zullen liggen.
Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:41:
[...]

Dit zijn de prijzen vanuit de Xiaomi shop. Deze leveren echter niet buiten China, dus je zult moeten wachten op resellers. Waar de prijzen wel een stukje hoger zullen liggen.
Het zou mooi zijn als er een reseller komt enkel voor Xiaomi. Net als Oppostyle zich enkel richt op Oppo telefoons en ze ook goedkoop en snel kan leveren in Europa. Een Xiaomistyle die Xiaomi telefoons tegen een zeer voordelig tarief in Europa kan leveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• mitch187
Neem aan dat dat de taak van Hugo Barra gaat worden, zorgen dat ze internationaal in de schappen komen te liggen. Maar dat soort dingen duren altijd lang

• Momus
Tsurany schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:47:
[...]

Het zou mooi zijn als er een reseller komt enkel voor Xiaomi. Net als Oppostyle zich enkel richt op Oppo telefoons en ze ook goedkoop en snel kan leveren in Europa. Een Xiaomistyle die Xiaomi telefoons tegen een zeer voordelig tarief in Europa kan leveren.
Inderdaad. En niet alleen telefoons. Die Xiaomi tv van 460$ kwijl ik ook van... :9~
highlore schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:27:

Reken maar op een omgerekende prijs van minstens 327 euro, als het niet meer is.

• Momus
dutchgio schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:00:
[...]

Reken maar op een omgerekende prijs van minstens 327 euro, als het niet meer is.
Bij Ibuygou.com is de 64GB versie 499$ en de 16GB versie 416$...
Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:06:
[...]

Bij Ibuygou.com is de 64GB versie 499$ en de 16GB versie 416$...
324 euro voor de 16gb versie dus,

Close enough. :9~

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.engadget.com/2...-xiaomi-tv-china-android/

:9~ :9~ ik vind het design wel wat hebben en de specs ook!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:31
Heeft iemand ervaring met de lenovo p770?
Kost net meer dan 100 euro en de 3500mah accu staat me wel aan! Heb nu een neo n002, verder dus zelfde specs. Nadeel nu is eigenlijk alleen de accu. Gps is ook belangrijk en dat verschilt toch van merk tot merk...

• EJ_V
Tonkey schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:18:
Heeft iemand ervaring met de lenovo p770?
Kost net meer dan 100 euro en de 3500mah accu staat me wel aan! Heb nu een neo n002, verder dus zelfde specs. Nadeel nu is eigenlijk alleen de accu. Gps is ook belangrijk en dat verschilt toch van merk tot merk...
Zou ik eerder een Lenovo A820 kopen, snellere processor en kost hetzelfde!
Staat een review op de eerste pagina van dit topic, sowieso zou ik eerst wat meer rond lezen hier!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:31
EJ_V schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:26:
[...]

Zou ik eerder een Lenovo A820 kopen, snellere processor en kost hetzelfde!
Staat een review op de eerste pagina van dit topic, sowieso zou ik eerst wat meer rond lezen hier!
De snelheid van mijn neo is goed hoor, en de a820 heeft maar een 2000mah accu. Ik ben grootgebruiker met een uur gps en een uur bellen per dag, dat haal ik gewoonweg niet nu. Vandaar dat een enkele lenovo of jiayu opties zijn. G4 is prachtig maar 100 euro duurder

• FlowDesign
EJ_V schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:59:
[...]

Heb wat zitten googlen, kom er niet helemaal aan uit.
Heb je misschien wat meer info over zo'n fix?
Ben wel benieuwd hoe dat werkt. :)
Staat toch al in mijn post onder de plaatjes? :)

Je moet root hebben op je telefoon.
ES File Explorer installeren.
In ES File Explorer app ga je naar settings > Tools > Root Explorer aanzetten > Alles op R/W zetten.

Dan in ES File explorer ga je naar /system/ en open je build.prop (in ES Note Editor).

Klik op Edit.

Voeg helemaal onderaan de volgende nieuwe regel toe:

Save, exit, reboot, klaar :)

• EJ_V
FlowDesign schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:50:
[...]

In ES File Explorer app ga je naar settings > Tools > Root Explorer aanzetten > Alles op R/W zetten.

Dan in ES File explorer ga je naar /system/ en open je build.prop (in ES Note Editor).

Klik op Edit.

Bedankt voor de uitgebreide toelichting, heb zelf nog geen "chinaphone", maar dit klonk wel als iets wat ik even moet onthouden :).

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:19

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:13:
324 euro voor de 16gb versie dus,

Close enough. :9~
Ik hoop wel dat dit naar beneden gaat. Xiaomi's eerdere toestellen zijn ook released met als prijs 1999 yuan, die kon je redelijk snel krijgen voor onder de €300.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Momus
XanderDrake schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:20:
[...]

Ik hoop wel dat dit naar beneden gaat. Xiaomi's eerdere toestellen zijn ook released met als prijs 1999 yuan, die kon je redelijk snel krijgen voor onder de €300.
Als dat gebeurt ga ik verkopen en kopen. Alhoewel het formaat van de M2s bijzonder bevalt.
XanderDrake schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:20:
[...]

Jammer dat ze bij Xiaomi de Youth/Elite-verdeling niet kennen.
1gb RAM is meer dan voldoende, net als 4GB ROM. In combinatie met een Snapdragon 600/800. Pak er een 5 inch schermpje bij en een schaffelijke prijs(onder de 250.-) en ik ben een tevreden man. En vast niet de enige. :9~

• Momus
dutchgio schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:54:
[...]

Jammer dat ze bij Xiaomi de Youth/Elite-verdeling niet kennen.
1gb RAM is meer dan voldoende, net als 4GB ROM. In combinatie met een Snapdragon 600/800. Pak er een 5 inch schermpje bij en een schaffelijke prijs(onder de 250.-) en ik ben een tevreden man. En vast niet de enige. :9~
En dan draag je continu een externe SD bij je? 8)

• XanderDrake
  • Laatst online: 08:19

XanderDrake

Build the future!

dutchgio schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:54:
RAM en ROM zijn niet duur he Gio ;) Daar zit het dus niet in, ze zullen op nog meer moeten bezuinigen dan.

Ik verwacht trouwens wel stevige concurrentie en hopelijk ook €200-250 Chinaphones met Snapdragon 600 of Tegra 4 nog voor het einde van het jaar. Als alles loopt zoals nu!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Joster
XanderDrake schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:05:
[...]

RAM en ROM zijn niet duur he Gio ;) Daar zit het dus niet in, ze zullen op nog meer moeten bezuinigen dan.

Ik verwacht trouwens wel stevige concurrentie en hopelijk ook €200-250 Chinaphones met Snapdragon 600 of Tegra 4 nog voor het einde van het jaar. Als alles loopt zoals nu!
Misschien moet ik eerst maar een cheap-ass telefoon nemen. Mijn HTC Sensation kan echt niet meer en dan kan ik wellicht beter een "tijdelijke" telefoon kopen alvorens ik tegen het einde van het jaar mijn gewenste Chinaphone aanschaf :/

Of de Xperia ZL uit Duitsland halen, maar die is me eigenlijk te duur :/

Btw al afmetingen van de Mi3 beschikbaar?

• Momus
Joster schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:07:
[...]

Misschien moet ik eerst maar een cheap-ass telefoon nemen. Mijn HTC Sensation kan echt niet meer en dan kan ik wellicht beter een "tijdelijke" telefoon kopen alvorens ik tegen het einde van het jaar mijn gewenste Chinaphone aanschaf :/

Of de Xperia ZL uit Duitsland halen, maar die is me eigenlijk te duur :/

Btw al afmetingen van de Mi3 beschikbaar?
114mm×72mm×8.1mm

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59
Ibuygou is en blijft de officiële reseller, het kan zijn dat er een apart verkoop kanaal gaat lopen, maar de kans is groot dat het door ibg wordt afgehandeld.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

XanderDrake schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:05:
[...]

Nee maar die fabrikanten kunnen wel 40-50 euro extra vragen voor een extra 'gigje' RAM en 28gb ROM.
Als dat er bij de Xiaomi mi3 afkan komt het al in de buurt :*)

Maar we kunnen wel stellen dat er genoeg mogelijkheden zijn.
Een snapdragon 600, tegra 4 of mt6589t(of die ene true-octacore).
Ik hoop dat er zich allemaal Jiayu-taffarelen rondgaan aan het einde van het jaar. :+
want ik heb nog geen nieuwe telefoon nodig, 'de volgende generatie' mag van mij nog wel even op zich laten wachten..

• ArcticWolf
  • Niet online
Die extra gb is toch best handig... mijn telefoon (ik heb 2gb) zit idle tussen de 800 en 900mb en 1gb kan wel, maar dan gaat hij dingen afsluiten. Bij 2gb laat hij alles gewoon openstaan, kost 1 minder batterij en 2 het laadtijden van zware dingen wordt verkort.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Really?
Hoewel hij een centimeter breder is dan gemiddeld is 114 mm hoog wel erg weinig. Mijn ZTE blade was al 117mm hoog met een 3,5 inch scherm
ArcticWolf schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:32:
Die extra gb is toch best handig... mijn telefoon (ik heb 2gb) zit idle tussen de 800 en 900mb en 1gb kan wel, maar dan gaat hij dingen afsluiten. Bij 2gb laat hij alles gewoon openstaan, kost 1 minder batterij en 2 het laadtijden van zware dingen wordt verkort.
als er meer 'open blijft staan' kost het toch juist meer batterij?!
Meer applicaties open > meer RAM load > meer CPU kracht nodig > hoger batterijverbruik

• ArcticWolf
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:37:
[...]

als er meer 'open blijft staan' kost het toch juist meer batterij?!
Meer applicaties open > meer RAM load > meer CPU kracht nodig > hoger batterijverbruik
Niet echt, misschien dat het ram geheugen wat meer stroom trekt als het voller zit, maar dat is te verwaarlozen. De CPU doet niks als de telefoon idle is, ook al zit het ram vol. Als hij steeds applicaties moet afsluiten en opnieuw moet opstarten (want dat gaat hij doen als hij niet voldoende ruimte heeft) gaat de CPU juist wel werken.

• Robinator
Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:41:
[...]

Geen nonsens, ik ga er verder niet op ingaan maar als je zelf alles tot een rechtzaak wil laten komen bij apple moet je dit vooral doen.....
Ik heb er de nodige papieren van liggen, maar dat hoort hier niet thuis is het topic, anders had ik ze met plezier gepost ;)

Het enige wat ik hier wil bereiken, is de beginnende kopers hier op het forum laten voorkomen dat ze hetzelfde meemaken als mij, ik val hier niemand persoonlijk aan :D

Ik vind het ook niet echt gepast als je dit gaat aanraden aan iemand die totaal geen ervaring heeft met importeren van chinese cloons.

• Momus
robin-sips2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:15:
[...]

Geen nonsens, ik ga er verder niet op ingaan maar als je zelf alles tot een rechtzaak wil laten komen bij apple moet je dit vooral doen.....
Ik heb er de nodige papieren van liggen, maar dat hoort hier niet thuis is het topic, anders had ik ze met plezier gepost ;)

Het enige wat ik hier wil bereiken, is de beginnende kopers hier op het forum laten voorkomen dat ze hetzelfde meemaken als mij, ik val hier niemand persoonlijk aan :D

Ik vind het ook niet echt gepast als je dit gaat aanraden aan iemand die totaal geen ervaring heeft met importeren van chinese cloons.
Een rechtszaak bij Apple omdat je een kloon koopt die niet eens een kloon is? Dat zou dan alleen in België kunnen.

• Robinator
Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:20:
[...]

Een rechtszaak bij Apple omdat je een kloon koopt die niet eens een kloon is? Dat zou dan alleen in België kunnen.
Dat is net men punt, het hoeft geen identieke cloon te zijn qua specs, als hij er qua uitzicht op trekt word hij hier bij ons op de douane gewoon tegengehouden en halen ze er zogezegd een apple expert bij die dan beoordeelt of je een boete krijgt. Ik kan dan misschien te braaf zijn geweest om er tegenin te gaan maar daar draait het uiteindelijk allemaal niet om. Het enige wat ik wil duidelijk maken is dat je zo'n hoop zever beter kan vermijden door een neutraal uiterlijk te kiezen. Zeker als je de eerste keer een gsm laat overkomen.

het betreft dit toestel: (1.5jaar geleden ongeveer)

http://www.aliexpress.com...ked/712777_631770155.html

Verwijderd

robin-sips2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:26:
[...]

Dat is net men punt, het hoeft geen identieke cloon te zijn qua specs, als hij er qua uitzicht op trekt word hij hier bij ons op de douane gewoon tegengehouden en halen ze er zogezegd een apple expert bij die dan beoordeelt of je een boete krijgt. Ik kan dan misschien te braaf zijn geweest om er tegenin te gaan maar daar draait het uiteindelijk allemaal niet om. Het enige wat ik wil duidelijk maken is dat je zo'n hoop zever beter kan vermijden door een neutraal uiterlijk te kiezen. Zeker als je de eerste keer een gsm laat overkomen.

Hier in Nederland werkt het net zo hoor echter krijg je niet zozeer Apple achter je aan als wel een instantie die names oa Apple etc dit soort zaken in de gaten houdt.

• Joster
eL_Jay schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:37:
[...]

Really?
Hoewel hij een centimeter breder is dan gemiddeld is 114 mm hoog wel erg weinig. Mijn ZTE blade was al 117mm hoog met een 3,5 inch scherm
Zo'n idee had ik ook ja. Ik denk eerder aan 137 mm oid.
robin-sips2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:26:
[...]

Je hoeft geen expert te zeggen om te zeggen dat dat een kloon is.
Qua specificaties misschien niet, maar dat kan ook niet.
Apple maakt namelijk zowel hun eigen OS als de CPU, en stelt dit niet beschikbaar aan andere fabrikanten.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Het is toch 144 mm hoogte? :p Typfoutje?

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
Hier een video van de Xiaomi mi3, YouTube: Short Xiaomi Mi3 Hands on Video

Ziet er wel erg groot uit!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik ga de xiaomi mi-3 als opvolger nemen van mijn ''oude'' xperia z. Ik neem waarschijnlijk die op de site van ibuygou.com Ik hoop dat iemand zich aangesproken voelt om een topic te maken ;).
Ik snap alleen niet wat het nut is van de tegra-4 editie! Die gaat waarschijnlijk een prijs-dump krijgen, of weet iemand een specifiek voordeel tegenover de snapdragon 800, ik in ieder geval niet.

• mitch187
Willian40 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:36:
Ik ga de xiaomi mi-3 als opvolger nemen van mijn ''oude'' xperia z. Ik neem waarschijnlijk die op de site van ibuygou.com Ik hoop dat iemand zich aangesproken voelt om een topic te maken ;).
Ik snap alleen niet wat het nut is van de tegra-4 editie! Die gaat waarschijnlijk een prijs-dump krijgen, of weet iemand een specifiek voordeel tegenover de snapdragon 800, ik in ieder geval niet.
[Xiaomi Mi3] Ervaringen en Discussie

Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen

Waarom zou die een prijs dump krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door mitch187 op 05-09-2013 20:38 ]

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Willian40 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:36:
Voor ons Europeanen is er geen voordeel,maar voor de chinezen wel. De Tegra 4 variant ondersteund een in china veel gebruikt netwerk. In Nederland heb je helemaal niets aan dat toestel.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Momus
Thmz159 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:10:
[...]

Het is toch 144 mm hoogte? :p Typfoutje?
Ik had het van de Facebookpagina van Xiaomi...

Verwijderd

Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:20:
[...]

Nou, wel wat overhoop gehaald hier geloof ik... :-( Was niet m'n bedoeling. Dacht 'even' een telefoontje te regelen in China maar dat heeft dus meer voeten in de aarde dan ik dacht. Ik hou jullie op de hoogte.

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59
Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:28:
[...]

Ik had het van de Facebookpagina van Xiaomi...
Helaas hebben veel sites deze typefout overgenomen, terwijl in hetzelfde bericht van Xiaomi de juiste formaten in een foto staan.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:50:
[...]

Klik op Edit.

Toch wel een handige uitleg dit voor de nieuwere tweaker, bedankt.

Misschien een simpele vraag, kan ik iets verzieken als ik een regel toevoeg aan de build.prop?Of kan ik hooguit iets tijdelijk verzieken, als ik al iets verziek, en kan ik daarna gewoon de regl weer weghalen mocht er iets niet functioneren?

Ik vind de flitser van mijn cubot gt99 niet heel sterk, en nu schijn je die dus ook via de build.prop aan te kunnen passen door middel van een regel toevoegen. Even van het Spaanse forum....

..confirmado el aumento de la intensidad del flash modificando el build.prop (que está en la carpeta "system")
hay que añadir las siguientes líneas, yo lo he hecho justo antes de "#end build propierties":
ro.media.capture.flashIntensity=50
ro.media.capture.torchintensity=50
Reiniciamos y listo, por fin tenemos el máximo de luz en el flash..

Iemand dit al eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maak gewoon een backup in cwm recovery, dan zit je altijd goed.
Het enige dat kan gebeuren is dat me niet meer verder dan de bootanimatie kunt booten of dat je flash/camera hetiet meer doet.
Als je nog gewoon in Android kunt komen gebruik je ES file explorer en verwijder je de regels op dezelfde manier als dat je ze toevoegd.

Als je niet meer kunt booten, hang je m aan de PC, start je commandpromptje op, en typ: adb reboot recovery. (Wel eerst adb installeren)
Restore je meest recente backup en je telefoon is weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mannen, excuus, ik ben de laatste paar dagen wat druk geweest.

Ik heb de G700 nu zo'n anderhalve week in bezit. Het is een fijn toestel. Het voldoet aan mijn verwachtingen en werkt zoals je mag verwachten van een smartphone; Snel, stabiel en betrouwbaar. Hij is in die anderhalve week pas 1x vastgelopen.
Accuduur: Die is in orde en vergelijkbaar met die van mijn Note 1. Op licht gebruik gaat hij 2,5 dag mee, medium gebruik 2 dagen en zwaar gebruik (4 uur spotify muziek luisteren, 2 uur browsen en appen in de trein) haal je er 1 dag mee. Ik heb geen tweaks doorgevoerd, behalve de Llama workaround zodat hij netjes automatisch omschakelt van WiFi naar 3G (ipv te vragen of hij dat mag doen).
De camera is matig. Je moet hem zelf scherpstellen anders is je foto vaag. Tevens lijkt het alsof er een waterverf laag overheen zit.
De kleurenweergave van het scherm is ietwat aan de donkere kant. Voornamelijk het ING logo lijkt donker oranje ipv het felle oranje wat ik gewend bent van mijn Note 1
De backcover vind ik wat 'los' zitten. Hij komt namelijk gemakkelijk los als je er even aan peutert. Gelukkig heb ik er een rubberen backcover hoesje omheen dus dan merk je dat niet
De GPS werkt probleemloos. Het krijgen van een initiele fix duurt 1-2 minuten maar houdt deze daarna gewoon vast. Navigeren gaat er in ieder geval goed mee, hoe de accuracy is weet ik niet.
Welke app is dit? Dan kan ik de accuracy van mijn GPS ook eens testen

[ Voor 4% gewijzigd door Freekers op 06-09-2013 15:34 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:09:
[...]
Toch wel een handige uitleg dit voor de nieuwere tweaker, bedankt.
Geen dank :)
Freekers schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:33:
Mannen, excuus, ik ben de laatste paar dagen wat druk geweest.

Ik heb de G700 nu zo'n anderhalve week in bezit. Het is een fijn toestel. Het voldoet aan mijn verwachtingen en werkt zoals je mag verwachten van een smartphone; Snel, stabiel en betrouwbaar. Hij is in die anderhalve week pas 1x vastgelopen.
Accuduur: Die is in orde en vergelijkbaar met die van mijn Note 1. Op licht gebruik gaat hij 2,5 dag mee, medium gebruik 2 dagen en zwaar gebruik (4 uur spotify muziek luisteren, 2 uur browsen en appen in de trein) haal je er 1 dag mee. Ik heb geen tweaks doorgevoerd, behalve de Llama workaround zodat hij netjes automatisch omschakelt van WiFi naar 3G (ipv te vragen of hij dat mag doen).
De camera is matig. Je moet hem zelf scherpstellen anders is je foto vaag. Tevens lijkt het alsof er een waterverf laag overheen zit.
De kleurenweergave van het scherm is ietwat aan de donkere kant. Voornamelijk het ING logo lijkt donker oranje ipv het felle oranje wat ik gewend bent van mijn Note 1
De backcover vind ik wat 'los' zitten. Hij komt namelijk gemakkelijk los als je er even aan peutert. Gelukkig heb ik er een rubberen backcover hoesje omheen dus dan merk je dat niet
De GPS werkt probleemloos. Het krijgen van een initiele fix duurt 1-2 minuten maar houdt deze daarna gewoon vast. Navigeren gaat er in ieder geval goed mee, hoe de accuracy is weet ik niet.
Als ik het zo lees dan denk ik dat ik geen spijt heb van mijn keuze voor de ZTE ipv de Huawei ;)

Heb vanmiddag ook even een e-mail geschreven naar ZTE Duitsland met de vraag of het mogelijk is om toestellen die tot nu toe alleen in China leverbaar zijn (m.n. de ZTE Grand S, X2 en X Quad (V987)) direct van ZTE China naar Duitsland en/of Nederland te importeren. Ben zeer benieuwd :)
Welke app is dit? Dan kan ik de accuracy van mijn GPS ook eens testen
Google MyTracks, is gratiesj :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

FlowDesign schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:21:
Als ik het zo lees dan denk ik dat ik geen spijt heb van mijn keuze voor de ZTE ipv de Huawei ;)

Google MyTracks, is gratiesj :)
Why? Herken je bepaalde probleempunten in mijn verhaal die de ZTE niet heeft?

Thnx, ga ermee klooien

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,

mijn iOcean x7 turbo is binnen,
alleen heb ik problemen met internet, welk slot was het 1 of 2?
mijn provider is tele2.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 09:44
Ik ben op zoek naar een telefoon voor mijn broertje en dacht naast de normale opties (Samsung Ace 2, 2e hands OneX of S3) ook aan de chinese opties. Zelf heb ik er ook een, de Oppo Find 5, echter valt die nu uit het budget (200 euro ongeveer). Zijn er nog degelijke chinese opties voor die prijs? De telefoon is vooral bedoeld voor zaken zoals wapp, een internetpagina bezoeken, nu.nl en af en toe een spelletje.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:46
tobitronics schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:05:
Ik ben op zoek naar een telefoon voor mijn broertje en dacht naast de normale opties (Samsung Ace 2, 2e hands OneX of S3) ook aan de chinese opties. Zelf heb ik er ook een, de Oppo Find 5, echter valt die nu uit het budget (200 euro ongeveer). Zijn er nog degelijke chinese opties voor die prijs? De telefoon is vooral bedoeld voor zaken zoals wapp, een internetpagina bezoeken, nu.nl en af en toe een spelletje.

Alvast bedankt!
Xiaocai X9? Nu verkrijgbaar voor rond de 125,- exclusief inklaring / btw.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
tobitronics schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:05:

Alvast bedankt!
Faea F1? Dient wel wat aan getweaked te worden. ~€130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:34:
He,

mijn iOcean x7 turbo is binnen,
alleen heb ik problemen met internet, welk slot was het 1 of 2?
mijn provider is tele2.

alvast bedankt.
Maakt niet uit.
Zorg dat je de instellingen goed hebt staan.

Dus:
. : instellingen > meer > mobiele netwerken
Gegevensverbinding: aan
3G-service: aan
Namen toegangspunten:
Apn toevoegen > zie site tele2

Instellingen > sim beheer
Roaming: aan, want bij Tele2 maak je gebruik van het netwerk van T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Ashen Shugar schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:21:
[...]

Faea F1? Dient wel wat aan getweaked te worden. ~€130.
Zoals men voorganger hier zegt, ik kan zeggen dat de FAEA F1 goed waar levert voor zijn geld. er zijn enkele minpuntjes maar die wegen niet op tegen het extra geld dat je neerlegt voor andere phones van die grootte. Ik zou voor die prijs de Zopo C2/Iocean X7/ ofzo nemen.
Verder lees ik goede reviews van toestellen zoals deze:

http://www.mixeshop.com/s...rtphone_p2603.html#review

GPS snelheid is niet gekend, maar ik lees er over heel europa goede reviews van. dus het hangt er allemaal vanaf wat je met de phone wilt gaan doen (gamen/navigeren/social networking etc)

als grootte van de phone zelf een rol speelt beland je al snel bij de FAEA F1 of xiaomi's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

robin-sips2 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:33:
[...]

GPS snelheid is niet gekend, maar ik lees er over heel europa goede reviews van. dus het hangt er allemaal vanaf wat je met de phone wilt gaan doen (gamen/navigeren/social networking etc)
Ik heb een f1.

De tijd om een eerste gps lock te krijgen valt wat tegen, 30 sec- 4 minuten, mijn vorige foon met een cusom rom deed het in 10 seconden. Als hij echter een lock heeft is hij wel goed.
Na 10 minuten opnieuw een lock krijgen gaat daarna meestal wel snel.
Ik speel ingress, en daar staat hij dan na 1 minuut lock op de goede locatie, op ~5 meter nauwkeurig, en slingert dan nog maar heel zelden (die vorige telefoon, een P990 zwabberde veel meer met gps) De gps antenne is ook redelijk goed binnen.

Ik heb alleen geen ervaring met een losse gps.

volgnes mij hebben de duurdere qualcomms de mogelijkheid op glonass terug te vallen als gps niet genoeg sattelieten ziet.

mediatek (MT) implementaties schijnen vaak een beroerde gps antenne te hebben. als gps belangrijk voor je is zou ik die niet nemen tenzij je een goede test ziet van die telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 06-09-2013 20:51 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:45
Hoop aankomende week mijn neo n003 Premium 2GB/32GB binnen te krijgen, laat het dan wel horen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:48:
[...]

Maakt niet uit.
Zorg dat je de instellingen goed hebt staan.

Dus:
. : instellingen > meer > mobiele netwerken
3G-service: aan
Namen toegangspunten:
Apn toevoegen > zie site tele2

Instellingen > sim beheer
Roaming: aan, want bij Tele2 maak je gebruik van het netwerk van T-mobile.
Heeft de iOcean twee 3G sloten dan? Wist ik niet :)
Freekers schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:30:
[...]

Why? Herken je bepaalde probleempunten in mijn verhaal die de ZTE niet heeft?

Thnx, ga ermee klooien
Het enige negatieve punt dat je noemt en de ZTE ook een beetje heeft is dat het klepje achter een klein beetje speling heeft na een paar keer open en dicht maken. Maar daar hebben al die plastic dingen last van ongeacht het merk.

[ Voor 36% gewijzigd door FlowDesign op 06-09-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:10:
[...]

Heeft de iOcean twee 3G sloten dan? Wist ik niet :)

[...]
Moet ik daar nou serieus op ingaan? ;w
Op de red rice na ken ik geen mt6589(t) smartphone die niet dual-sim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:15:
[...]

Moet ik daar nou serieus op ingaan? ;w
Op de red rice na ken ik geen mt6589(t) smartphone die niet dual-sim is.
Tweemaal 3G is wat anders dan Dual Sim ;) Hij bedoelt dat het tweede slot ook daadwerkelijk 3G aan kan. En dat kan met de MT6589 wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:16:
[...]

Tweemaal 3G is wat anders dan Dual Sim ;) Hij bedoelt dat het tweede slot ook daadwerkelijk 3G aan kan. En dat kan met de MT6589 wel idd.
Ow, op die fiets. 8)7
Het maakt niet uit met welk simslot je 3G wilt, alleen niet 2 tegelijk.
Dat moet nog uitgevonden worden. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ja, het kán wel. Maar bij de meeste is toch 1 slot voor 3G/GSM en de andere alleen GSM? ;)

Pagina: 1 ... 73 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.