displaciamento schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:57:
[...]
Zelf vind ik de keuze tussen een THL W100 en de Xiaocai X9 een moeilijke. De THL W100 heb ik zelf gehad en is een zeer plezierig toestel: snel, kleuren van het scherm zijn erg mooi, GPS werkte bij mijn exemplaar prima i.c.m. met TomTom, en maakte naar mijn mening erg goede foto's, de meegeleverde Android 4.2.1 installatie was super stabiel en dit was dan ook de eerste telefoon waarbij ik totaal niet de behoefte voelde om een andere rom te installeren (wel om Root te worden, uiteraard... ;-) ). Echter, de hoofdtelefoonaansluiting gaf aan één kant geen geluid, en daarom is hij eruit gegaan.
Nou hij gaat na een inwerkperiode om te testen en te proberen, want ja het is en blijft speelgoed

, naar mn ma toe. Deze heeft een Galaxy Ace en dan is elke telefoon een vooruitgang, een Chinaphone met 512MB RAM had zelfs wel volstaan.

.
Ik laat hem verder gewoon stock, de telefoon wordt gebruikt voor licht bel gebruik, veel whatsapp en facebook updaten. (ja mn oudje gaat ook met de tijd mee.

). Als de hoofdtelefoon het niet of wel doet, of de GPS het wel of niet doet maakt niet uit, zolang WiFi en GSM maar werkt voor bellen en sms en internet.
Ik vind de Xiaocai X9 er echter mooier uitzien en één van de grootste nadelen van de THL W100 is niet van toepassing: het is sowieso niet een erg spannend ontwerp met een flinke bezel en mede daardoor ook een flink formaat, maar om op de achterkant dan ook nog eens groot "Technologie Happy Life" te zetten deed hem wel een beetje de das om. Een logo is prima, maar drie random Engelse woorden bij elkaar zetten op een goedkope plastic achterkant gaf hem wel een erg cheap uitstraling, IMHO. Alleen weet ik dus niet of de technologie (scherm, rom, GPS, camera) van de Xiaocai X9 net zo goed is als van de THL W100. Op de hoofdtelefoonaansluiting na dan, maar ik ben er van overtuigd dat dit geen veel voorkomend euvel is.
Hij ziet er gewoon simplistisch en degelijk uit, met een mooi scherm zoals het er naar uit lijkt. Qua formaat lijkt het ook mee te vallen (134*65*7,9mm), ter vergelijking, een
pricewatch: Huawei Ascend G510 Zwart heeft 134*67*9,9mm, wat die telefoon ietsjes groter maakt.
Ook voor mij hoeft hij niet te fancy zijn, en ik denk dat deze telefoon dat ook gewoon niet is, simpel strak maar toch vlotjes voor wat hij moet doen. In de filmpjes die ik heb gezien beschikt de telefoon wel over de Play Store, daar ga ik dus ook gewoon vanuit dat deze dat heeft soms wil je wel eens voor een verrassing komen te staan lees ik wel eens.
De GPU (van beide toestellen uiteraard) is in ieder geval erg geschikt voor 540*960: alles liep erg soepel, ook de wat zwaardere 3D spellen. Ik weet niet of dat met 720P ook zo is: ik heb nu een Cubot GT99 in bestelling staan, dus dat zal nog blijken (overigens schijnt de GPS van dat toestel standaard erg slecht te zijn). Ik verwacht echter dat de GPU het dan een heel stuk zwaarder gaat krijgen. En 540*960 geeft een verbazingwekkend mooi beeld op de W100: alleen bij lezen van teksten met een schreef lettertype zag je toch wel karteltjes, maar in spellen en bij video kijken volstaat 540*960 pixels naar mijn mening prima.
Tsja ach, games zullen er niet op komen, hooguit Candy Crush, Wordfeud of een spelletje voor mn neefje. De Galaxy Ace draait momenteel helemaal niets, dus alles zal wel een vooruitgang zijn heb ik zo het idee. Ook het beeld en foto's van wat ik heb gezien is erg mooi in verhouding met wat ze gewend zal zijn. Het zal misschien mijn HTC One X niet overtreffen maar de telefoon geeft voor €125,- wel een hele hoop bang for buck.
Nog een leuk filmpje waar je hem ook foto's ziet maken oa: klik.En een Banggood coupon van 10 Dollar krijg je door je uit te laten nodigen door een vriend. Die krijgt daar ook nog een 3 Dollar voor, dus vrienden vinden is meestal niet zo'n punt... ;-)
Tsja ach, ik had nog een 1$ coupon liggen, ik ben al vaste klant bij onze beste vrienden van Banggood dus dat ging even niet.

Ik heb de
XiaoCai X9 dus besteld voor €125,- en als ik goed gerekend heb komt daar een bedrag bovenop van bijna €40,- invoerkosten, maar in al mijn orders nog geen enkele keer extra mogen betalen.
Ik ben benieuwd naar mijn tijdelijke nieuwe speeltje!