25-9-2013 JIayu G3T besteld bij Antelife voor USD 180 +USD 25 accessoires (extra batterij, zo'n cradle om te laden en een paar hoesjes). Met een coupon van USD 5 was ik USD 200 kwijt.
25-9-2013 Betaald via PayPal, ik moest EUR 153 betalen. Vreemd genoeg ontving ik de bestelbevestiging van Antelfie niet op het emailadres dat ik had gebruikt voor de registratie van mijn account maar op het account dat ik gebruik voor PayPal.
28-9-2013 Shipping confirmation ontvangen van Antelife.
2-10-2013 Omdat Singapore Post het trackingnumer niet kende, een email gestuurd naar Antelife. Kreeg een geautomatiseerde email terug dat er een national holiday was in China van 30/9 t/m 7/10.
7-10-2013 Antelife antwoord dat ze Singapore Post gecontacteerd hebben en dat het nummer klopt: ik moet gewoon even geduld hebben.
10-10-2013 Eindelijk geeft Singapore Post thuis maar helaas niet met de melding die ik had verwacht:
3/10/2013 Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article).
13-10-2013 Status wijzigt naar :
Despatched to overseas (Country code: NL).
22-10-2013 Status wijzigd naar:
Arrived at overseas (Country code: NL)
30-10-2013 Nog niets ontvangen. Ik las ergens op internet dat je een PostNL trackingcode kon aanvragen voor buitenlandse paketten, dus heb ik de klantenservice gebeld. Die wisten mij te vertellen dat er een informatieformulier naar mij onderweg was i.v.m. inklaring. Thuis gekomen lag er zowaar een enveloppe met twee formulieren, waarvan één formulier voor een pakket met een tracking code die ik niet kende. Allebei Singpore Post.
1-11-2013 PostNL bevestigd dat ze de formulieren ontvangen hebben en dat ik nu vier werkdagen geduld moet hebben.
6-11-2013 Telefoon is bezorgd. Ik moest EUR 23 bijbetalen. Tweede pakket nog onderweg.
7-11-2013 Tweede pakket is ook bezorgd maar helaas niet bij mij. Naam en handtekening die op internet bij dit pakket staan geregistreerd ken ik niet. De vaste postbode (ik woon in een dorp) weet nergens van. PostNL gebeld, ze gaan een onderzoek instellen. Ik ben benieuwd.
9-11-2013 Telefoon bleek al geroot. Probeerde met het Flash programma om CWM erop geïnstalleerd te krijgen maar programma herkent de telefoon niet op twee verschillende W7 computers. W7 probeert iets te installeren maar kan geen drivers vinden, ik kan niets aanvinken om handmatig naar drivers te zoeken. Apparaatbeheer laat geen onbekend device zien.
Op een W8 computer wordt de G3T wel herkend maar helaas niet door het Flash programma. Uiteindelijk CWM geinstalleerd via Mobile UncleTools. Dat werkte perfect. (wel ondersteboven) Vervolgens enkele roms uitgeprobeerd. GPS wil binnen niet erg lukken, diverse dingen geprobeerd, later TomTom geprobeerd, werkt perfect. Tevens case in flip cover hoesje geplakt met superlijn (die lijmstrook in het hoesje leek mij onvoldoende), ik denk dat dit het wel gaat houden. (Voordeel van een Samsung telefoon is wel de uitgebreide beschikbaarheid van goede hoesjes met stevige bescherming.)
Jiayu G3T is inmiddels USD 160 (EUR 120) bij Fastcardtech.com met free shipping, mijns inziens een koopje voor zo'n telefoon.
[
Voor 10% gewijzigd door
Aziona op 12-11-2013 09:33
. Reden: Nog lagere prijs gezien. ]
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh