noteboeki schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:21:
Iemand hier ervaring met de INEW M2?
ziet er volgens mij niet verkeerd uit en de prijs is ook erg schappelijk :)

http://www.tinydeal.com/i...id-421-phone-p-96637.html
S4 kloon nummer 345675 en de batterij is vrij klein.
Freekers schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:59:
Helaas is het me niet gelukt Google Apps op mijn G700 te krijgen mbv de Google Apps installer apk van XIAOMI. Ik bleef force closures krijgen, dus ben aan de slag gegaan met de tutorial die op XDA stond en op een Russische site.
Met die combo van beide en wat gezond verstand is het me gelukt mijn toestel te rooten, van CWM te voorzien en GApps.zip te flashen. Alles loopt nu als een tierelier. Ik heb het beknopt uitgetikt voor het 'nageslacht' en zal het een dezer dagen in het G700 topic zetten.
Blij dat het gelukt is met die tutorial van XDA :)
Wat betreft het toestel verder zelf: Wat een luxe om 2GB RAM te hebben. Apps blijven allemaal lekker in het geheugen staan, dus ze openen super snel. GPS is 'voldoende'. Cold fix duurt 2 minuten. Hot fix (?) duurt enkele seconden. Nauwkeurigheid voor navigeren is goed genoeg, voor andere zaken geen idee... (GPSTest zegt bij accruacy tussen de 2-5 meter met 9 sattelites in view en 7 in use)
Any chance dat je Flitsmeister zou kunnen testen? :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• staten
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Hallo iedereen, ik zit me tegenwoordig ook te verdiepen in de wereld van de chinese telefoons en wat is het aanbod toch groot! Mijn vorige telefoon was een Wolfgang AT-AS43D2 van de Aldi. Nu deze meerdere scheuren in het scherm heeft, vond ik het eens tijd dat ik naar een vervanger ging zoeken.

Ik zoek een grote (4.7-5.0 inch) telefoon met een heel scherpe weergave van rond de 200 euro.
De UMI X2 (5.0 inch en full hd) vind ik daarom heel interessant, maar deze heeft wel heel veel weg van de Galaxy S3 ;)
Iemand enige ervaring met de Neken N6?

Eigenlijk zoek ik naar een telefoon met metalen behuizing in plaats van een met plastic, maar het lijkt erop dat deze wel erg zeldzaam zijn, want ik kan ze niet vinden |:(

Is er een telefoon van rond de 200 euro die ik misschien gemist heb die aan deze eisen voldoet?

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:47
nexus 4 ;)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Nexus 4 heeft voor en achter glas, lijkt mij niet echt een vooruitgang. Dan heb je dubbel zoveel glas wat stuk kan gaan. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:44
-The_Mask- schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:14:
De Nexus 4 heeft voor en achter glas, lijkt mij niet echt een vooruitgang. Dan heb je dubbel zoveel glas wat stuk kan gaan. :p
Non-discussie want toestel valt niet binnen budget van 200€. Next!

Ik denk dat het lastig wordt voor 200€, je wilt in een BMW rijden maar hebt budget voor een Trabant..

edit: okee ik overdrijf, budget is minimaal voor een degelijke middenklasser ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 29-08-2013 19:18 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lord_Dain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:17:
[...]

Non-discussie want toestel valt niet binnen budget van 200€. Next!
Nexus 4 8GB kost tegenwoordig $200 en 16GB $250

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Crap, op ibuygou lees ik nu de volgende specs bij de umi x1s:
1750mAH batterij, bluetooth 2.0 en gewicht 124g

Terwijl op dit vlak de x1s:
1850mAH, bluetooth 4.0 en 131g ... tenminste volgens de meeste sites.

Die eerste specs zijn bekend voor de umi x1 (zonder s)

Echter staat er wel quadcore MT6589 welke alleen de x1s heeft en in de titel staat uiteraard x1s..

Is dit nu een typisch gevalletje; specs verkeerd gekopieerd, titel verkeerd getypt (lijkt mij onwaarschijnlijk), of een teken van oplichterij? Voor zover ik heb gelezen leek ibuygou me juist betrouwbaar (partner van Xaiomi, geen individuele verkopers, etc.)
Kan iemand mijn (waarschijnlijk) overbezorgdheid wegpraten? |:(

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
persoonlijk vind ik als je geen dual sim nodig hebt, dat je dan best even kan kijken bij nexus/xiaomi

Dual sim is de grootste doorslag toch om bij china te kopen, of ben ik dan verkeerd?
Buiten Xiaomi en meizu of huawei zijn er toch niet veel merken die degelijke toestellen geven voor een mooie prijs, Single sim?

En zoals gezegd heb je dan minder kans op brakke GPS/andere problemen als je wegblijft bij de meeste MTK phones?

kan hier compleet verkeerd in zijn misschien? :D

• staten
  • Niet online
De Nexus 4 is inderdaad een interessante telefoon. In de video reviews is het duidelijk dat de nexus een mooi scherm heeft, maar in de specs is maar een ppi van 320 terug te vinden (de X2 heeft bijvoorbeeld 441 PPI). Hoe beoordelen jullie de schermkwaliteit uit de specs? Kijken jullie naar ips vs amoled of naar de kijkhoek of ..?

Dual-sim is altijd wel chill om te hebben, maar ik moet toegeven dat ik de functionaliteit nooit in mijn wolfgang gebruikt hebt :P . Kruidvat biedt nu prepaid 9ct/MB aan, opzich wel handig als tweede simkaart als je 3g alleen sporadisch gebruikt.

• Robinator
staten schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:49:
De Nexus 4 is inderdaad een interessante telefoon. In de video reviews is het duidelijk dat de nexus een mooi scherm heeft, maar in de specs is maar een ppi van 320 terug te vinden (de X2 heeft bijvoorbeeld 441 PPI). Hoe beoordelen jullie de schermkwaliteit uit de specs? Kijken jullie naar ips vs amoled of naar de kijkhoek of ..?

Dual-sim is altijd wel chill om te hebben, maar ik moet toegeven dat ik de functionaliteit nooit in mijn wolfgang gebruikt hebt :P . Kruidvat biedt nu prepaid 9ct/MB aan, opzich wel handig als tweede simkaart als je 3g alleen sporadisch gebruikt.
volledig correct dat laatste, bij ons in Belgie staan ze qua telecom nog stevig wat achter tov de rest van Europa, het is aan het verbeteren de laatste tijd dankzij mobile vikings.
Een jaartje geleden was permanente 3G onbetaalbaar zonder mobile vikings, dankzij hun concurentie zijn de andere provider moeten zakken om de klanten niet kwijt te spelen ;)

Wat je wel al lange tijd hebt is dat je bij de grote internet providers een datasim geleverd krijgt bij je abbonement (bedoelt voor tablets of wat dan ook), wat dus perfect gaat voor je 3G te gebruiken in een 2de sim, op die manier kan je idd stevig wat geld besparen.

Dit is maar een van de vele mogelijkheden, ikzelf gebruik hem gewoon voor het werk, eentje voor prive met 3G verbinding, en eentje van het werk waar de klanten/werk me kan op bereiken.

• Lord_Dain
-The_Mask- schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:20:
[...]

Nexus 4 8GB kost tegenwoordig $200 en 16GB $250
Was? Alleen in het buitenland denk ik? Duitsland ofzo? Last I checked (paar weken geleden) was ie aanzienlijk duurder dan 200€

WOW- ik lees het nu! Vet zeg, super telefoontje tbh! Eens kijken of ik die mijn vriendin en/of ouders kan aansmeren. Kan ze zo gauw nog niet in de winkel vinden voor dat bedrag, zullen wel achterlopen bij het nieuws..

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 29-08-2013 20:28 ]

• staten
  • Niet online
robin-sips2 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:55:
[...]

volledig correct dat laatste, bij ons in Belgie staan ze qua telecom nog stevig wat achter tov de rest van Europa, het is aan het verbeteren de laatste tijd dankzij mobile vikings.
Een jaartje geleden was permanente 3G onbetaalbaar zonder mobile vikings, dankzij hun concurentie zijn de andere provider moeten zakken om de klanten niet kwijt te spelen ;)

Wat je wel al lange tijd hebt is dat je bij de grote internet providers een datasim geleverd krijgt bij je abbonement (bedoelt voor tablets of wat dan ook), wat dus perfect gaat voor je 3G te gebruiken in een 2de sim, op die manier kan je idd stevig wat geld besparen.

Dit is maar een van de vele mogelijkheden, ikzelf gebruik hem gewoon voor het werk, eentje voor prive met 3G verbinding, en eentje van het werk waar de klanten/werk me kan op bereiken.
Ja bij een prive en zakelijke sim is dualsim natuurlijk ideaal. Ik probeer nu mijn netwerkverbruik te meten en ik bekijk of een abonnement voor mijn nieuwe telefoon misschien voordeliger zou kunnen zijn dan prepaid. Voor alleen Whatsapp voldoet prepaid bijvoorbeeld. Erg jammer dat het onbeperkte internet voor x euro/ maand van een aantal jaar geleden verdwenen is.

Ik las inderdaad net ook dat de nexus 4 zo goedkoop is geworden, maar blijkbaar niet in nederland?
Via de Google playstore is hij vanaf 199 dollar te vinden, maar je kan niet bestellen via NL. :/

[ Voor 0% gewijzigd door staten op 29-08-2013 20:40 . Reden: typo ]

Veel succes met het verschil tussen 320 en 441 ppi te zien ;)
Hint: dat ga je niet zien.
Heb je al wel door dat je de nexus niet in nederland voor 200 euro kunt krijgen, maar bijvoorbeeld bij onze oosterse buren wel?

• Lord_Dain
staten schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:39:
[...]
Ik las inderdaad net ook dat de nexus 4 zo goedkoop is geworden, maar blijkbaar niet in nederland?
Via de Google playstore is hij vanaf 199 dollar te vinden, maar je kan niet bestellen via NL. :/
Er is dus een workaround. Virtueel adres in Duitsland en bestellen via een vpn of proxy met duits IP...

http://delvauxkoen.blogsp...-4-from-germany-when.html

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 22:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Lord_Dain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:10:
[...]

Er is dus een workaround. Virtueel adres in Duitsland en bestellen via een vpn of proxy met duits IP...

http://delvauxkoen.blogsp...-4-from-germany-when.html
Makkelijke manier (zeker als je minder dan een uur rijden van de Duitse grens woont): er heen karren en de eerste de beste Mediamarkt/Saturn binnen struinen. Desnoods bel je vantevoren en laat je er één klaarleggen.
gwystyl schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:33:
[...]

Makkelijke manier (zeker als je minder dan een uur rijden van de Duitse grens woont): er heen karren en de eerste de beste Mediamarkt/Saturn binnen struinen. Desnoods bel je vantevoren en laat je er één klaarleggen.
Zowel bij Saturn als bij Mediamarkt in Duitsland hebben ze alleen de 16GB versie en die kost daar €329,-
staten schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:39:
[...]

Ja bij een prive en zakelijke sim is dualsim natuurlijk ideaal. Ik probeer nu mijn netwerkverbruik te meten en ik bekijk of een abonnement voor mijn nieuwe telefoon misschien voordeliger zou kunnen zijn dan prepaid. Voor alleen Whatsapp voldoet prepaid bijvoorbeeld. Erg jammer dat het onbeperkte internet voor x euro/ maand van een aantal jaar geleden verdwenen is.

In Nederland... \/ \/ \/

[ Voor 24% gewijzigd door FlowDesign op 29-08-2013 22:46 ]

hier hebben we de topic report knop voor

[ Voor 73% gewijzigd door Bullet NL op 30-08-2013 09:02 ]

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
Ik had de Cubot M6589S in m'n bezit.

en na een weekje testen ermee, moet ik zeggen, dat ik super verrast ben in de positieve zin :)
ik kwam van een HTC Sensation, wat ik toen een topding vond, maar de laatste tijd toch wel erg traag werd.

Dit ding is supersnel, ziet er echt designtechnisch mooi uit en een stuk lichter dan m'n HTC ondanks dat hij groter is 8)
Ikzelf vind het de optimale grootte, ook voor te navigeren, maar nu komen we meteen bij het minpunt.

Ik las pas achteraf hier op dit forum dat de processors niet zo goed zijn met GPS ontvangst... nou de mijne mag je gerust zeggen, GEEN gps ontvangst :(
met A-GPS en EPO aan ( met dank hier aan de tip _/-\o_ ) krijg je wel een fix, maar als ik ga rijden dan zit ik al meteen volgens hem in een veld en sla ik helemaal niet af, als ik rechts ga :+
ik HOOP dat het aan mijn toestel ligt, want het is een supertoestel en zou het willen hebben en houden met een werkende GPS.

Ik heb focalprice ingelicht, ze vroegen wat foto's maar ik heb heb filmpjes gestuurd.
met mijn htc links en superwerkend en de Cubot erlangs, geen fix te krijgen :p
alsook in de auto dat hij grandioos de mist in gaat.
Of ik eens met een ander programma wilde proberen, ik gedaan , zelfde resultaat. lost in seconds.

Ik mag hem terug sturen ( kosten terugsturen zijn wel voor mij, 23,78€ aangetekend reguliere post )
en ze zullen bij ontvangst me een meteen een nieuwe sturen.

Zelfs met die 23,78€ kosten erbovenop is de prijs voor m'n Cubot nog naar mijn mening laag :)
ik heb iets meer dan een jaar nog €200 betaald voor een tweedehandse HTC Sensation ( ik wist nog niet beter, de weg naar china was nog niet gekend, hihi >:) )
als nu maar die GPS goed werkt, dan ben ikke een zéér tevreden mens :*)

m'n A6589 is nog niet binnengekomen, en ik vermoed dat ik die toch wel een beetje te groot zal gaan vinden O-)

Ik houd jullie op de hoogte.
als GPS niet noodzakelijk is, maar je wil toch een goede, goedogende leuk geprijsde vette phone... raad ik je echt de M6589S ( de S van silver niet die lelijke witte ) aan, topding :9

PS: ik zag vandaag bij hardware.info, een filmpje dat de Samsung MEGA uit is of kwam, en die kost €500 . Het is een dualcore gsm van 6"
de Cubot A6589 is 5,8" , dus eigenlijk ongeveer even groot, quadcore en kost DE HELFT .....
iemand is dikke centen aan het verdienen :o

[ Voor 14% gewijzigd door Dinny op 29-08-2013 23:04 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dinny schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:57:
Ik had de Cubot M6589S in m'n bezit.

en na een weekje testen ermee, moet ik zeggen, dat ik super verrast ben in de positieve zin :)
ik kwam van een HTC Sensation, wat ik toen een topding vond, maar de laatste tijd toch wel erg traag werd.

Dit ding is supersnel, ziet er echt designtechnisch mooi uit en een stuk lichter dan m'n HTC ondanks dat hij groter is 8)
Ikzelf vind het de optimale grootte, ook voor te navigeren, maar nu komen we meteen bij het minpunt.

Ik las pas achteraf hier op dit forum dat de processors niet zo goed zijn met GPS ontvangst... nou de mijne mag je gerust zeggen, GEEN gps ontvangst :(
met A-GPS en EPO aan ( met dank hier aan de tip _/-\o_ ) krijg je wel een fix, maar als ik ga rijden dan zit ik al meteen volgens hem in een veld en sla ik helemaal niet af, als ik rechts ga :+
ik HOOP dat het aan mijn toestel ligt, want het is een supertoestel en zou het willen hebben en houden met een werkende GPS.

Ik heb focalprice ingelicht, ze vroegen wat foto's maar ik heb heb filmpjes gestuurd.
met mijn htc links en superwerkend en de Cubot erlangs, geen fix te krijgen :p
alsook in de auto dat hij grandioos de mist in gaat.
Of ik eens met een ander programma wilde proberen, ik gedaan , zelfde resultaat. lost in seconds.

Ik mag hem terug sturen ( kosten terugsturen zijn wel voor mij, 23,78€ aangetekend reguliere post )
en ze zullen bij ontvangst me een meteen een nieuwe sturen.

Zelfs met die 23,78€ kosten erbovenop is de prijs voor m'n Cubot nog naar mijn mening laag :)
ik heb iets meer dan een jaar nog €200 betaald voor een tweedehandse HTC Sensation ( ik wist nog niet beter, de weg naar china was nog niet gekend, hihi >:) )
als nu maar die GPS goed werkt, dan ben ikke een zéér tevreden mens :*)

m'n A6589 is nog niet binnengekomen, en ik vermoed dat ik die toch wel een beetje te groot zal gaan vinden O-)

Ik houd jullie op de hoogte.
als GPS niet verreist is, maar je wil toch een goede, goedogende leuk geprijsde vette phone... raad ik je echt de M6589S ( de S van silver niet die lelijke witte ) aan, topding :9
'

Bijzonder om een Chinaphone terug te sturen voor een niet werkende GPS.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
En terecht, als er wordt geadverteerd met GPS, dan moet het ook werken. Dit geldt zowel bij grote (Asus) als kleiner merken.
Op mijn Mediatek werkt GPS gewoon zoals het hoort, het kan dus wel goed gaan vanuit China.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Dinny
Momus schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:02:
Bijzonder om een Chinaphone terug te sturen voor een niet werkende GPS.
Tja hun specs staat GPS / A-GPS supported

dan verwacht ik ook dat die moet werken. Ik gebruik namelijk navigatie vaak.
of hij van China komt of niet :D
Trouwens die iphone lookalike die ik van hen ook kocht, is nog eens de helft goedkoper en die navigeert prima waardoor ik vertrouwen kreeg om die Cubot te kopen.

• Momus
Dinny schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:07:
[...]

Tja hun specs staat GPS / A-GPS supported

dan verwacht ik ook dat die moet werken. Ik gebruik namelijk navigatie vaak.
of hij van China komt of niet :D
Trouwens die iphone lookalike die ik van hen ook kocht, is nog eens de helft goedkoper en die navigeert prima waardoor ik vertrouwen kreeg om die Cubot te kopen.
Persoonlijk begrijp ik niet dat wanneer je GPS zo belangrijk vindt, je een dergelijk toestel bestelt. Maar goed. Succes ermee!

• Dinny
Momus schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:10:
je een dergelijk toestel bestelt. Maar goed.
Omdat het bewijs met die iphone lookalike is geleverd dat ze goed kunnen werken, als ook dat het gewoon echte toptoestellen zijn. ze hoeven en doen echt niet onder voor de Samsung, HTC's etc....
sterker nog, ze doen meer voor de lagere prijs :) :)
Dankjewel :P

[ Voor 18% gewijzigd door Dinny op 29-08-2013 23:16 ]

• Momus
Dinny schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:14:
[...]

Omdat het bewijs met die iphone lookalike is geleverd dat ze goed kunnen werken, als ook dat het gewoon echte toptoestellen zijn. ze hoeven en doen echt niet onder voor de Samsung, HTC's etc....
sterker nog, ze doen meer voor de lagere prijs :) :)

[...]

Dankjewel :P
Maar de GPS problemen zijn alom bekend. Daar doen wel werkende toestellen niks aan af.
Overigens moet je ook niet denken dat op een samsung van 200 euro gps gegarandeerd goed werkt. :o

• Dinny
dutchgio schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 23:25:
Overigens moet je ook niet denken dat op een samsung van 200 euro gps gegarandeerd goed werkt. :o
hail hail _/-\o_

maar ook dan ga je terug naar de winkel en zegt :" hij doet het niet " :X

[ Voor 14% gewijzigd door Dinny op 29-08-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 22:25
heinhuiz schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 05:09:
Ik zie dat jullie zeer snel reageren op hulpvragen. Mag ik de mijne ook stellen: waar ik op zoek naar ben. In volgorde van belangrijkheid:

4G/LTE ready
Dual SIM

...

Als iemand een dual SIM weet die op beide SIMs 3G/4G ondersteunt, dan ook graag een reactie, onafhankelijk van de overige specs.
Ik ben idd ook op zoek naar een telefoon die LTE en Dual Sim ondersteunt en daarnaast niet té groot is.
Het lijkt erop dat we even zullen moeten wachten, want de enige telefoon die ik nu kan vinden die daaraan voldoet is de Samsung S4 mini duos
Of zie ik iets over het hoofd?

Nu ben ik momenteel in Kirgizie en ga misschien als het lukt met visas naar China.
Daar kan ik wel wat rondkijken.

edit: de duos versie ondersteund geen LTE

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Kruidvat biedt nu prepaid 9ct/MB aan, opzich wel handig als tweede simkaart als je 3g alleen sporadisch gebruikt.
Dat idee had ik dus ook, maar mijn Kruidvat sim lijkt zo'n €40 per MB te berekenen als ik mijn verbruiksmeter mag geloven (78KB verbruik kost bij mij €3,02, ik heb er eigenlijk nog niet eens echt gebruik van gemaakt!). Ik snap alleen nog niet waar dat vandaan is gekomen, ik heb al eerder twee simkaarten gebruikt en toen kwam dat probleem niet voor. Nog vreemder is het, dat er in een uur €2 van het tegoed af ging terwijl wifi aan stond.

Heeft iemand dat ook al eens meegemaakt, dat er onverklaarbaar veel tegoed werd verbruikt? Het enige verschil ten opzichte van de vorige sim-kaarten is dat beiden nu op het KPN netwerk zitten, maar dat zou toch niet uit mogen maken?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 19:22
effem schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:53:
Mijn Haier W910 is binnen.

Wat eerste bevindingen.
Documentatie vooral in het chinees met nog een kleine engelstalige handleiding van een Cubot :?

Toestel ziet er robuust uit, alleen de klepjes zien er wat iel uit, geen idee hoe lang dat houdt.
Verder moet je zowel sim kaart als sd kaart er diep in duwen.

Geheugen: is wat vreemd, het systeem wordt geacht 8GB aan data storage te hebben, maar voor application storage geeft ie 1.48 GB en als internal storage 4.83 GB (dat wordt dan gepresenteerd als interne SD card)

Rooten: was via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460 een eitje.
wel even de drivers installeren

display: voor mij alleszins acceptabel.
gps lijkt redelijk, heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal, binnen zie ik nog een paar satellieten, lock lijkt snel

performance bevalt ook prima, maar kwam van een zte blade af dus ben niet veel gewend :-)

Niet veel bloatware, alleen de startup/shutdown sequence zouden wat beter kunnen.
Als iemand weet hoe dat te tunen: graag.
Eerst maar eens wat appjes installeren....

Als er specifieke vragen zijn, laat maar weten.

offtopic: besteld do 15 aug 's avonds, volgens track & trace de 18e verzonden, ontvangen op de 27e. voor usd 120 (ca. eur 90) geen invoerrechten oid (aangegeven waarde was usd 8)

edit: is dus met play store en gmail en maps en zo, heb geen chinese apps gevonden.
Blij dat de Haier je bevalt! Ik heb na lang wikken & wegen toch beslist om voor een Lenovo S750 te gaan, als die binnen is rapporteer ik wel eens af. Is vandaag verzonden, zal zien wanneer hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:15
effem schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:53:
Mijn Haier W910 is binnen.

Wat eerste bevindingen.
Documentatie vooral in het chinees met nog een kleine engelstalige handleiding van een Cubot :?

Toestel ziet er robuust uit, alleen de klepjes zien er wat iel uit, geen idee hoe lang dat houdt.
Verder moet je zowel sim kaart als sd kaart er diep in duwen.

Geheugen: is wat vreemd, het systeem wordt geacht 8GB aan data storage te hebben, maar voor application storage geeft ie 1.48 GB en als internal storage 4.83 GB (dat wordt dan gepresenteerd als interne SD card)

Rooten: was via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460 een eitje.
wel even de drivers installeren

display: voor mij alleszins acceptabel.
gps lijkt redelijk, heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal, binnen zie ik nog een paar satellieten, lock lijkt snel

performance bevalt ook prima, maar kwam van een zte blade af dus ben niet veel gewend :-)

Niet veel bloatware, alleen de startup/shutdown sequence zouden wat beter kunnen.
Als iemand weet hoe dat te tunen: graag.
Eerst maar eens wat appjes installeren....

Als er specifieke vragen zijn, laat maar weten.

offtopic: besteld do 15 aug 's avonds, volgens track & trace de 18e verzonden, ontvangen op de 27e. voor usd 120 (ca. eur 90) geen invoerrechten oid (aangegeven waarde was usd 8)

edit: is dus met play store en gmail en maps en zo, heb geen chinese apps gevonden.
Ik kom ook regelmatig weer op dit toestel uit vanwege de GPS-kwaliteit en zeker de prijs. Twijfelpunten voor mij zijn met name:
- is GPS echt goed genoeg voor m.n. hardlopen icm Sports Tracker app (of Endomondo/Runkeeper)?
- Android 4.0 en geen zicht op updates, zou toch graag minimaal 4.1 erop hebben als dat kan
- Snelheid v/d processor (nu wel voldoende, maar ik doe graag wat langer met een telefoon)
- Play Store aanwezig? Maar ik zie dat dat bij jou wel het geval was.

Water- en stofdichte behuizing zijn wel weer handig, zeker met hardlopen in de regen, scheelt weer wat zorgen.

Zo heel veel alternatieven zijn er niet zonder een Mediatek SOC (ivm GPS-kwaliteit) en een prijs die onder de 150 Euro komt. FAEA F1 eventueel,maar voor zover ik weet is die ook niet helemaal stabiel/betrouwbaar en vergt nogal wat werk voordat hij goed loopt (en ik moet nog ervaring opbouwen met rooten/flashen etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:31

arnoudwokke

Redacteur
Ik denk dat voor iedereen die een Chinaphone overweegt, dit verhaal de moeite waard kan zijn reviews: Bieden Chinese smartphones meer waar voor je geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoudwokke schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:32:
Ik denk dat voor iedereen die een Chinaphone overweegt, dit verhaal de moeite waard kan zijn reviews: Bieden Chinese smartphones meer waar voor je geld?
Wilde 'm ook net hier posten :)
Ben nog het filmpje aan het kijken.

Jouw stem is overigens echt uitermate geschikt voor voice-overs e.d. Je kunt zo een job krijgen bij de televee :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Jouel schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:43:
Tevens heb ik een vraagje over de bestelling, maar wellicht moet ik hiervoor bij een ander topic zijn? Ik heb namelijk een bestelling geplaatst via "checkout with paypal" en daarna betaald zonder een ibuygou-account aan te maken o.i.d.
Nu heb ik wel een paypal betalingsnummer (of hoe het ook officieel heet) maar ik heb geen order nummer, geen tracking code, niks :? Ik weet ook niet hoe ik hier aan moet komen want ik heb geen account.. wil ik te veel/is dat niet nodig/krijg ik dit nog of hebben jullie een creatieve oplossing? Anders ga ik eens mailen!

Alvast bedankt!
Wordt pas opgestuurd na enkele dagen. Wanneer uw pakketje effectief klaar is voor vertrek.
Ik gebruik ook altijd paypal zonder me in te schrijven op paypal en meestal zonder een account aan te maken op de chinese site.
Ik vertrouw paypal voor geen haar meer met hun veranderende TOS en andere zever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
yodeluxe schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:39:
[...]

Heeft iemand dat ook al eens meegemaakt, dat er onverklaarbaar veel tegoed werd verbruikt? Het enige verschil ten opzichte van de vorige sim-kaarten is dat beiden nu op het KPN netwerk zitten, maar dat zou toch niet uit mogen maken?
A-GPS misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qdauwqhmsas]

Ik hoef geen MediaTek Octocore ;)

Ze richten zich ook duidelijk op MediaTek, kijk maar naar het lettertype van "competitor" ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2013 12:59 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdown66
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02-2024
cubot gt99

wil ik net de cubot gt99 dit weekend bestellen lees ik hierboven dat paypal niet betrouwbaar is, en ik ben niet in het bezit van een credit card.
is het nu nog wel veilig voor mij om een smartphone te bestellen??

en is banggood een betrouwbare webshop volgens jullie

gr macdown66

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:58:
[video]

Ze richten zich ook duidelijk op MediaTek, kijk maar naar het lettertype van "competitor" ;)
Ik heb ook liever een Qualcomm voor een lage prijs, maar dan moeten ze wel even gaan zorgen dat ze minimaal dezelfde Dual SIM ondersteuning gaan bieden op software gebied. Dat is echt een grote voorsprong voor Mediatek op het moment :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:58

RvL

Inderdaad.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een dual-sim telefoon en dan kom je, voor een leuk toestel voor een leuke toch al snel in China terecht.

Alternatief is de Galaxy S4 Mini Duos maar die is een hele klap duurder (€477). Nog even afgezien dat die op dit moment ook bijna nergens te krijgen is.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:58:
[video]

Als ze het nou ook aanbieden voor een competitief prijsje ;)
Overigens is het wel duidelijk gericht op mediatek: eerst de qudcore vergelijken, en daarna een octacore.
En dat "competitor" zijn duidelijk de kleiren van mediatek's logo.

Overigens kiezen ze ook "15 chinese apps" dus zal wel voor een reclamecompagne in china oid zijn.
Maar of het gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:05:
Welke Android versie heeft dit toestel? Ik heb op mijn computer voor Android 4.0 en 4.1 een soort installatie batch bestand dat zich uitvoert via de cmd van Windows en dan de gapps op je toestel zet.

Enige vereiste is root en adb. Op mijn Huawei Honor 2 werkte die methode, maar als je een custom recovery hebt kun je ook gewoon een gapps zipje flashen.
Android 4.2.1, maar het is reeds gelukt hoor :) Bedankt voor je aanbod.
Mijn stappenplan zet ik een dezer dagen online. Valt best mee als je de juiste tooltjes hebt.
Lord_Dain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:07:

Bedankt voor je ervaringen zo ver. Het zou wel tof zijn als je de GPS uitvoeriger wil testen, met een app die echt afhankelijk is van GPS satellieten. Zelf ben ik niet zo'n GPS freak, dus zou ff niet weten welke app je dan zou kunnen testen. Iemand een idee/voorstel?

Hoe is het scherm? Mijn vriendin heb ik een Huawei Y300 kado gegeven en ik vind het een hele mooie telefoon, alleen het scherm vind ik ietwat 'flets' met een lichte waas er overheen. Als ik hem naast mijn iOcean X7 houdt dan wint mijn iOcean het ruim, qua scherpte, kleur en helderheid.
Ik ook niet, dus roept u maar.
Lord_Dain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:07:
Hoe is het scherm? Mijn vriendin heb ik een Huawei Y300 kado gegeven en ik vind het een hele mooie telefoon, alleen het scherm vind ik ietwat 'flets' met een lichte waas er overheen. Als ik hem naast mijn iOcean X7 houdt dan wint mijn iOcean het ruim, qua scherpte, kleur en helderheid.
Ik ben toevallig ook in het bezit van een iOcean X7. Ik zal ze straks eens naast elkaar leggen.
Flets en een waas kan ik niet zeggen. Persoonlijk vind ik het wel een 'mooi' scherm. Niet super, of uit de kunst, maar vergelijkbaar met het scherm van mijn oude Samsung Note.
FlowDesign schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:02:
Any chance dat je Flitsmeister zou kunnen testen? :)
Ik weet niet precies hoe de app werkt maar ik heb gisteren even een stukje gereden met Flitsmeister. Volgens mij werkt deze wel goed. Hij volgt me netjes op dat kaartje en herkend de N wegen waar ik op rijdt. Hier staan alleen niet zoveel flitsers dus ik kan zo 123 niet testen of hij ze goed/op tijd herkend.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
macdown66 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:00:
cubot gt99

wil ik net de cubot gt99 dit weekend bestellen lees ik hierboven dat paypal niet betrouwbaar is, en ik ben niet in het bezit van een credit card.
is het nu nog wel veilig voor mij om een smartphone te bestellen??

en is banggood een betrouwbare webshop volgens jullie

gr macdown66
Paypal niet betrouwbaar? Och, dat is slechts een mening. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en er is al voor vele duizenden euro's overheen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Overigens heb ik een echte showstopper ontdekt bij mijn Huawei G700;
Als ik verbonden ben met WiFi en het signaal van mijn WiFi valt weg doordat ik bijvoorbeeld van huis vertrekt oid, krijg ik altijd deze melding in beeld:

Data connection change
WLAN is unavailable, try to connect to mobile network?

Ik kan dan kiezen tussen Connect of Cancel. Doe ik niets, wordt mijn mobiel internet dus niet ingeschakeld.
Ik heb geGoogled op exact deze melding en ik krijg precies 0 hits.... Ik heb het proberen op te lossen met een event in Tasker/Event (If WiFi Disconnected AND NOT Roaming, Enable Data) maar dat werkt niet....

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Hoe kan ik dit oplossen? Dit is uiterst vervelend :(

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik vind de Chinaphone shootout op de FP wat vlak. En vooral heel erg globaal.
Jammer. Had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:36:
Had je verwacht dat heel de shop van bv. Pandawill voorbij zou komen dan? Stel dat de schrijf/onderzoekstijd een paar weken bedraagt, dan zijn er dus ondertussen alweer tig nieuwe modellen geïntroduceerd. Het is geen best buy guide van China phones ;)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
eNaSnI schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:39:
[...]

Had je verwacht dat heel de shop van bv. Pandawill voorbij zou komen dan? Stel dat de schrijf/onderzoekstijd een paar weken bedraagt, dan zijn er dus ondertussen alweer tig nieuwe modellen geïntroduceerd. Het is geen best buy guide van China phones ;)
Ik had het niet over breder, ik had het over dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:43:
[...]

Ik had het niet over breder, ik had het over dieper.
Je bent niet de enige.
Zo wordt in de video(review) niet eens gezegd dat de Faea NFC heeft. Een vrij unieke feature voor een telefoon van 120 lijkt me.
Daarnaast is het alternatief een nexus 4. Ook niet heel reeël als je die gewoon in nederland wilt bestellen lijkt me. Het jammere is dat de diepgang ontbreekt.
Wellicht omdat het te veel tijd vergt om alle toestellen goed te belichten, maar het was nu een vrij algemene review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Je bent niet de enige.
Zo wordt in de video(review) niet eens gezegd dat de Faea NFC heeft. Een vrij unieke feature voor een telefoon van 120 lijkt me.
Daarnaast is het alternatief een nexus 4. Ook niet heel reeël als je die gewoon in nederland wilt bestellen lijkt me. Het jammere is dat de diepgang ontbreekt.
Wellicht omdat het te veel tijd vergt om alle toestellen goed te belichten, maar het was nu een vrij algemene review.
Inderdaad. Met als belangrijkste conclusie dat er wel wat getweaked moet worden als je uit China bestelt.
Ja. Goh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59
Ook kan ik me niet vinden in het stotteren en algehele trage gevoel bij de FAEA F1.
Bij mij start Whatsapp net zo snel op als op elke andere telefoon (qua gevoel) en scrollen tussen homescreens gaat gewoon soepel.

De Xiaomi is volgens mij gewoon echt één van dé top telefoons van het moment. Die is gewoon te vergelijken met een Samsung GS4 of Sony Xperia Z volgens mij.
De hele MIUI community is erg belangrijk en mede daarom is 'betrouwbaarheid 3 sterren' moeilijk uit te leggen...

Hoe dan ook, leuk dat er aandacht wordt geschonken aan de chinaphones :) .
Het is gewoon duidelijk een groeimarkt en des te meer dit wordt erkend door de grote jongens des te scherper de prijzen zullen worden (hoop ik :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:36:
Ik vind vooral de conclusie raar, want midden in artikel word pijnlijk duidelijk dat al die toestellen behalve de Xiaomi vooral met cijfertjes willen gooien en daardoor de interface soms hangt en langzaam is.

En dan heb ik het vooral over die 1080p schermen, maar Arnoud vond ook het 720p scherm van de Jiayu soms langzaam werd.

Dus persoonlijk zou ik niet tot zo'n positieve conclusie komen en ik zou mensen dan ook aanraden om gewoon eens naar bijvoorbeeld de Lenovo A820 kijken, maja dan kun je uiteraard niet opscheppen over een 1080p scherm, maar wel loopt de mt6589 in de qHD configuratie gewoon heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:28:
[...]

Ik vind vooral de conclusie raar, want midden in artikel word pijnlijk duidelijk dat al die toestellen behalve de Xiaomi vooral met cijfertjes willen gooien en daardoor de interface soms hangt en langzaam is.

En dan heb ik het vooral over die 1080p schermen, maar Arnoud vond ook het 720p scherm van de Jiayu soms langzaam werd.

Dus persoonlijk zou ik niet tot zo'n positieve conclusie komen en ik zou mensen dan ook aanraden om gewoon eens naar bijvoorbeeld de Lenovo A820 kijken, maja dan kun je uiteraard niet opscheppen over een 1080p scherm, maar wel loopt de mt6589 in de qHD configuratie gewoon heel soepel.
Dan had je hem aan moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen Lenovo A820 en daarnaast heb ik zelf al een review erover geschreven, dus die kan mooi geraadpleegd worden :) .

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 22:25
RvL schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:05:
Alternatief is de Galaxy S4 Mini Duos maar die is een hele klap duurder (€477). Nog even afgezien dat die op dit moment ook bijna nergens te krijgen is.
Hier in Kyrgizie is ie verkrijgbaar. Ik zou 'm kunnen kopen voor 1 of 2 mensen die interesse hebben.
Ik denk dat ie ergens tussen 350 en 400 zal zijn.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:38:
Ik heb geen Lenovo A820 en daarnaast heb ik zelf al een review erover geschreven.
Er is om input gevraagd, daar zat deze niet bij. Daarom is die niet meegenomen in deze test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Freekers schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:28:
Overigens heb ik een echte showstopper ontdekt bij mijn Huawei G700;
Als ik verbonden ben met WiFi en het signaal van mijn WiFi valt weg doordat ik bijvoorbeeld van huis vertrekt oid, krijg ik altijd deze melding in beeld:

Data connection change
WLAN is unavailable, try to connect to mobile network?

Ik kan dan kiezen tussen Connect of Cancel. Doe ik niets, wordt mijn mobiel internet dus niet ingeschakeld.
Ik heb geGoogled op exact deze melding en ik krijg precies 0 hits.... Ik heb het proberen op te lossen met een event in Tasker/Event (If WiFi Disconnected AND NOT Roaming, Enable Data) maar dat werkt niet....

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Hoe kan ik dit oplossen? Dit is uiterst vervelend :(
Moet op te lossen zijn! Bij de Y300 van mijn vriendin kreeg ik ook rare meldingen bij het gebruik van Wifi, uiteindelijk door een parameter van true naar false te wijzigen in de build.prop file, kon ik deze melding uitzetten. Je zult deze even in de build.prop file (staat op je \device\system folder) moeten kijken en daar de keys waar wifi in voorkomt checken.

Als je de build.prop naar mij kan sturen via DM, wil ik ook wel even kijken of ik iets kan vinden.

Heb je trouwens ook in de Wifi Advanced opties gekeken (als je in het Wifi menu zit, in je netwerkoverzicht, menu knop, kan je een advanced menu openen. Dikke kans dat je daar de switch ook aan/uit kan zetten).

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 30-08-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 22-09 14:59
Wat betreft het artikel op T.net

Hier wordt de Iocean x7 ELITE beschreven.
Veel mensen hebben niet echt iets aan de meerwaarde van een rom van 32GB.
Dan kun je er ook een sd-kaartje insteken. De gewone iocean youth kost 150 euro. En de turbo kost 170 euro?
Nou ok. Neem dan de turbo deze is tenminste iets sneller dan de youth. De turbo heeft ook een FHD scherm net zoals de elite.
Maar de turbo kost geen 250-300 euro maar 150-200 euro, afhankelijk van de douane kan daar nog een bedragje bovenop komen (max 30 euro blijkt het bij DHL, 0-10 euro voor swisspost).
Bovendien is de accuduur helemaal niet slecht van de Iocean x7 turbo. Ik gebruik nu de 3000mAh accu en deze gaat +/- 50 uur mee met vrij intensief gebruik. Het is gewoon fijn om ook eens 's avonds je telefoon niet op te laden en dat er altijd 40-50% accu over is in plaatss van 10-20%.

En ja uit china bestellen duurt helaas 1-5 weken... En met de Iocean heb je brakke gps, maar dat is voor 90% van de mensen ook weer geen probleem heb ik gemerkt. In Nederland zelf kun je niet echt verdwalen.

Ik zou zelf echt de iocean x7 youtuh/turbo(/eventueel de elite) aanraden van de huidige chinese telefoon.
Voor 200 euro (zoals ik): heb je enorm veel accessoires (die zijn immers heel goedkoop bij de chinese winkels) en een FHD telefoon met quadcore processor en uitmuntende accu duur, vind ik.

Ik vind de review van T.net eigenlijk een klein beetje kort door de bocht samengevat.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14:17
alaintje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:50:
Wat betreft het artikel op T.net

Hier wordt de Iocean x7 ELITE beschreven.
Veel mensen hebben niet echt iets aan de meerwaarde van een rom van 32GB.
Dan kun je er ook een sd-kaartje insteken. De gewone iocean youth kost 150 euro. En de turbo kost 170 euro?
Nou ok. Neem dan de turbo deze is tenminste iets sneller dan de youth. De turbo heeft ook een FHD scherm net zoals de elite.
Maar de turbo kost geen 250-300 euro maar 150-200 euro, afhankelijk van de douane kan daar nog een bedragje bovenop komen (max 30 euro blijkt het bij DHL, 0-10 euro voor swisspost).
Bovendien is de accuduur helemaal niet slecht van de Iocean x7 turbo. Ik gebruik nu de 3000mAh accu en deze gaat +/- 50 uur mee met vrij intensief gebruik. Het is gewoon fijn om ook eens 's avonds je telefoon niet op te laden en dat er altijd 40-50% accu over is in plaatss van 10-20%.

En ja uit china bestellen duurt helaas 1-5 weken... En met de Iocean heb je brakke gps, maar dat is voor 90% van de mensen ook weer geen probleem heb ik gemerkt. In Nederland zelf kun je niet echt verdwalen.

Ik zou zelf echt de iocean x7 youtuh/turbo(/eventueel de elite) aanraden van de huidige chinese telefoon.
Voor 200 euro (zoals ik): heb je enorm veel accessoires (die zijn immers heel goedkoop bij de chinese winkels) en een FHD telefoon met quadcore processor en uitmuntende accu duur, vind ik.

Ik vind de review van T.net eigenlijk een klein beetje kort door de bocht samengevat.
Besef je wel dat zij deze review met telefoons moeten doen die tweakers kunnen lenen. Dus dan is het vrij lastig om álle modellen te kunnen reviewen. De insteek is ook meer of de chinaphone in het algemeen goed is.

Daarbij zijn er zo onwijs veel dat je moeilijk alles kan reviewen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:52:
[...]

Besef je wel dat zij deze review met telefoons moeten doen die tweakers kunnen lenen. Dus dan is het vrij lastig om álle modellen te kunnen reviewen. De insteek is ook meer of de chinaphone in het algemeen goed is.

Daarbij zijn er zo onwijs veel dat je moeilijk alles kan reviewen :)
En de één heeft genoeg aan een 720p scherm, de ander wil persé 1080p, de looks van de telefoon zijn al dan niet van belang, accuduur kan een rol spelen. Oftewel, zoveel mensen, zoveel wensen.

Persoonlijk vind ik deze aankondigingen wel interessant (CPU SD800 vergelijkbaar met LG G2, Sony Xperia Ultra Z):
http://www.chinaphonereview.com/xiaomi-mi3-xiaomi-m3
http://www.engadget.com/2...x910-k910-snapdragon-800/

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Ik ben op het punt om ook een phone te bestellen uit china.
Het gaat om de Cubot A6589S bij focalprice.com (linkje)

Alleen vroeg ik mij af of het ook handig is om er wat accesoires voor de telefoon en een tablet hoes bij het pakketje te doen. Dit ivm invoerrechten, omdat ik niet weet hoe groot het pakketje dan wordt. Wellicht is het handiger als ik alleen de telefoon bestel en vervolgens wat accesoires in een andere bestelling/ pakket doe zodat het minder opvalt bij de douane?

Of kan ik gewoon wat accesoires bij de telefoon doen?

Iemand tips of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Saiya schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:57:
Ik ben op het punt om ook een phone te bestellen uit china.
Het gaat om de Cubot A6589S bij focalprice.com (linkje)

Alleen vroeg ik mij af of het ook handig is om er wat accesoires voor de telefoon en een tablet hoes bij het pakketje te doen. Dit ivm invoerrechten, omdat ik niet weet hoe groot het pakketje dan wordt. Wellicht is het handiger als ik alleen de telefoon bestel en vervolgens wat accesoires in een andere bestelling/ pakket doe zodat het minder opvalt bij de douane?

Of kan ik gewoon wat accesoires bij de telefoon doen?

Iemand tips of ervaring hiermee?
Als je voor free shipping gaat zou ik gewoon meerdere pakketjes laten versturen, dmv meerdere orders. Ik dacht dat pakketjes met een waarde onder de 20,- belastingvrij zijn, correct me if i'm wrong..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Greveldinges schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:08:
[...]

Als je voor free shipping gaat zou ik gewoon meerdere pakketjes laten versturen, dmv meerdere orders. Ik dacht dat pakketjes met een waarde onder de 20,- belastingvrij zijn, correct me if i'm wrong..
Belastingvrij hangt af van de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:11:
[...]

Belastingvrij hangt af van de inhoud.
Alles onder de 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Oh ja, douanerechten zijn afhankelijk van de inhoud icm de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZTE V987 binnengekomen via DHL in Duitsland. Echt een mooi toestel zo op het eerste gezicht *O*

Ondanks dat er op de papieren gewoon "PHONE" stond en een waarde van $20 ( :') ) hoefde ik geen importkosten te betalen dus in totaal maar 181 euro kwijt en in minder dan een week geleverd door Mixeshop :)

Hij hangt nu aan de lader... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:28:
[...]

Het hangen van de interface zul je bij de iOcean Elite weinig meemaken, als ik het goed begrepen heb heeft Arnoud daar alleen last van gehad bij het spelen van games. Ik doe dat nooit, het scherm spat er voor wat betreft kleuren echt af en de telefoon is bij 'normaal' gebruik snel genoeg, zonder haperingen. Jammer dat heel tweakers nu weet dat de GPS van mijn Elite zeker weten slecht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:06:
Jammer dat heel tweakers nu weet dat de GPS van mijn Elite zeker weten slecht is :P
Toch blijft het allemaal wel gek met die GPS dat er ook bij dezelfde telefoons toch nog zo veel verschil kan zijn. Mijn Cubot M6589 had bijvoorbeeld vrij goede GPS na een paar software tweaks, maar las hier een paar dagen terug van iemand met Cubot M6589 die helemaal geen fix kreeg.

Quality testing staat blijkbaar niet heel hoog aangeschreven in China ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:06:
[...]

Het hangen van de interface zul je bij de iOcean Elite weinig meemaken, als ik het goed begrepen heb heeft Arnoud daar alleen last van gehad bij het spelen van games. Ik doe dat nooit, het scherm spat er voor wat betreft kleuren echt af en de telefoon is bij 'normaal' gebruik snel genoeg, zonder haperingen. Jammer dat heel tweakers nu weet dat de GPS van mijn Elite zeker weten slecht is :P
In de review staat echt niet dat alleen met games was, wel zag hij het ook terug in de benchmark.
De MT6589T heeft een singlecore-PowerVR SGX544-gpu van Imagination. Deze gpu is hoger geklokt in de turboversie in de iOcean. Dat mag ook wel in een toestel met een full-hd-scherm. Toch is duidelijk dat deze soc niet is gemaakt voor telefoons met full-hd-schermen. Hij kan het simpelweg niet aan. Op de T-Rex HD-test van GFX Bench komt hij tot iets meer dan 3fps en ook in de dagelijkse praktijk merk je dat de gpu niet is toegerust om zo veel pixels aan te sturen.
Maja als ik een mt6589 telefoon zou kopen dan zou ik liever een kopen van Lenovo of ZTE met een qHD dan van een onbekend merk die er een 1080p scherm ingepropt hebben, dat is vooral leuk om op te scheppen mee, al staat je mooi voor schut als de boel dan begint te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:06

RobertowNL

For your gear!

De Iocean X7 (normaal) had die lagg niet constant. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de X7 Eliete met de hoger geklokte GPU nog zoveel last heeft van de interface lagg/gestotter.

Dat je niet hoeft te gaan gamen kan ik mij voorstellen maar dat de interface nog heel veel last heeft van het 1080P scherm niet. Maar wellicht heb ik het helemaal fout, heb hem nog niet in mijn handen gehad.

540P is qua resolutie wel een hele grote stap terug, dat verschil ga je echt duidelijk merken.

[ Voor 47% gewijzigd door RobertowNL op 30-08-2013 17:45 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:56:
Maja als ik een mt6589 telefoon zou kopen dan zou ik liever een kopen van Lenovo of ZTE met een qHD dan van een onbekend merk die er een 1080p scherm ingepropt hebben, dat is vooral leuk om op te scheppen mee, al staat je mooi voor schut als de boel dan begint te haperen.
Een Lenovo telefoon met MT6589 en 720p scherm zoals de P780 is weer niet bijzonder goedkoop, wat toch i.h.a. de reden is om voor een Chinaphone te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinny
Greveldinges schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:08:
[...]

zou ik ook doen, en op de verpakking van de gsm bij focalprice staat : household goods, ter waarde van €8
O-)

of kijk eens op ebay, misschien zijn accessoires daar goedkoper.
http://www.benl.ebay.be/i..._trksid=p3984.m1436.l2649

http://www.aliexpress.com...mart-Phone/890705763.html

ik las dat bij de gsm al 2 batterijen worden meegeleverd, wat niet in de info op focalprice zelf staat.
ik ga die A6589 binnekort in de bus krijgen, heb hem twee weekjes geleden besteld, maar hij heeft zo te zien wat vertraging opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:56:
[...]

In de review staat echt niet dat alleen met games was, wel zag hij het ook terug in de benchmark.

[...]

Wie heeft die Elite hier nou in huis liggen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Arnoud Wokke heeft hem ook getest en die schrijft:
Toch is duidelijk dat deze soc niet is gemaakt voor telefoons met full-hd-schermen. Hij kan het simpelweg niet aan. Op de T-Rex HD-test van GFX Bench komt hij tot iets meer dan 3fps en ook in de dagelijkse praktijk merk je dat de gpu niet is toegerust om zo veel pixels aan te sturen.
Ik wil jullie ook best geloven als jullie het niet eens zijn met Arnoud en dat jullie niet merken wat Arnoud merkt? Maar blijkbaar merkte Arnoud het wel of hij is kritischer, want hij heeft die telefoon niet zelf gekocht en dan ga je het ook niet extra goed beoordelen omdat het van je zuur verdiende centjes gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:04
Ik ben helemaal geen gamer, ben dus benieuwd hoe hij bij gewoon dagelijks gebruik werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djiedjee schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:47:
Ik ben helemaal geen gamer, ben dus benieuwd hoe hij bij gewoon dagelijks gebruik werkt.
Op hill climb racing na speel ik geen games, maar dat vergt dan ook niet heel veel van de GPU..

android draait dan ook gewoon vloeiend, zomder enkele lagg/problemen.
En dat op een youth zonder turbo.
Wel op mn eigen geoptimaliseerde rom natuurlijk ;)

[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 30-08-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

dutchgio schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:12:
[...]

Ik ook niet, android draait dan ook gewoon vloeiend, zomder enkele lagg/problemen.
Op hill climb racing na speel ik geen games, maar dat vergt dan ook niet heel veel van de GPU..
En dat op een youth zonder turbo.
Wel op mn eigen geoptimaliseerde rom natuurlijk ;)
Ook geen problemen vanuit een app richting de app drawer of homescreen?. Dat was nl het moment waarop de Youth het meeste lagg had. Verder waren de animaties zeker niet 100% vloeiend.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:40:

[...]

Ik wil jullie ook best geloven als jullie het niet eens zijn met Arnoud en dat jullie niet merken wat Arnoud merkt? Maar blijkbaar merkte Arnoud het wel of hij is kritischer, want hij heeft die telefoon niet zelf gekocht en dan ga je het ook niet extra goed beoordelen omdat het van je zuur verdiende centjes gekocht is.
Wat ik over de MTK6589T lees is dat dit juist weg is, maar aangezien ik hem niet in de handen heb gehad en Arnoud wel zal ik die dan maar moeten geloven ;).
Weet overigens niet welke firmware er gebruikt is; dit kan natuurlijk ook een verschil maken.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:40:

[...]

Wat een b*llshit, if you don't mind me saying. Ik denk juist dat iemand die een telefoon koopt, over het algemeen kritischer is dan iemand die er verder objectief naar kijk en wat standaard zaken naloopt en benchmarked. Of zit ik er nou naast en is dat wat je zelf ook bedoelt? :*)

Ik vind overigens de conclusie, dat de GPU in de iOcean niet toereikend is voor FHD schermen nogal ongenuanceerd. Dit geldt volgens mij alleen als je een gamer bent. Ik gebruik nog steeds mijn PC om te gamen en als dat saai wordt, kan ik op mijn XBOX een spelletje spelen. Het is dus alleen een nadeel voor diegenen die intensief gaan gamen (of casual hele zware games spelen..). Zo niet dan voldoet de GPU ruim voldoende.

PS. Ik had zoals eerder vermeld wat 'hickups' bij het zijdelings door de launcher schermen scrollen. Ik heb echter de stock ROM uitgekleed, bloatware eruit gehaald en wat andere apps gefrozen en uit de startup gehaald. Wat ook de oorzaak was voor de 'hickups' ik heb er daarna nooit meer last van gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 30-08-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Staan er hier nog mensen in de wachtrij voor de Xiaomi Mi3?
Wat een krachtpatser lijkt dat te worden zeg.

http://www.chinaphonereview.com/xiaomi-mi3-xiaomi-m3?lang=en

Alle specs lijken top te zijn, daarnaast vind ik het design ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Laatst online: 22-09 12:35
Weinig is nog officieel bekent over de mi3, alle specs zijn gebaseerd op geruchten. 5 sept wordt hij hopelijk gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertowNL schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:19:
[...]

Ook geen problemen vanuit een app richting de app drawer of homescreen?. Dat was nl het moment waarop de Youth het meeste lagg had. Verder waren de animaties zeker niet 100% vloeiend.

[...]

Wat ik over de MTK6589T lees is dat dit juist weg is, maar aangezien ik hem niet in de handen heb gehad en Arnoud wel zal ik die dan maar moeten geloven ;).
Weet overigens niet welke firmware er gebruikt is; dit kan natuurlijk ook een verschil maken.
Nee, alles gaat prima.
Nogmaals: ik draai een zelfgemaakte rom met allerlei optimalisaties.
Wellicht dat dat ook wat uitmaakt. :+

Over het algemeen is de review oppervlakkig. Daarnaast kan Arnoud nou eenmaal niet alle chinese smartphones de hemel in prijzen,....

Want ik kan me ook niet herrineren dat ik ooit een chinese notificatie heb gehad, of dat er 'plotseling' iets chinees in het beeld stond. Op de chinese apps na, maar dat noemt men 'bloatware', en heeft elke android telefoon wel, op zijn eigen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Na een lange zoektocht voor een smartphone onder de 200 euro heb ik mijn oog op de jiayu g4 laten vallen. Ik heb de tweakers review gelezen en hij kreeg nog een best goede score. Dus nu vraag ik voor de laatste keer : Zou ik de jiayu g4 kopen of niet? is er nog een beter smartphone on de 200 euro?
Gr
Pookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

elpookie schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:15:
Na een lange zoektocht voor een smartphone onder de 200 euro heb ik mijn oog op de jiayu g4 laten vallen. Ik heb de tweakers review gelezen en hij kreeg nog een best goede score. Dus nu vraag ik voor de laatste keer : Zou ik de jiayu g4 kopen of niet? is er nog een beter smartphone on de 200 euro?
Gr
Pookie
Definieer beter..Het hangt allemaal heel erg af van wat jij wilt met een telefoon. Ik zit zelf met smart op een UMI X2 te wachten die ik net besteld heb voor net geen €200,-. Die was voor mij beter dan een G4. Dat zegt niets over de kwaliteit van de telefoon (die moet ik aan den lijve gaan ondervinden), maar zegt iets over hoe ver het aansluit bij mijn wensen.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpookie schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:15:
Gr
Pookie
Er is op tweakers een uitgebreide Jiayu G4 topic waar je antwoord krijgt op jouw vraag :

[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Kan iemand mij vertellen wat voor zakelijk gebruik de beste dual-sim < 4.5" telefoon is?

Voor mij zijn een goede accuduur, helder scherm en een degelijkheid/ondersteuning heel relevant.
Hoewel ik graag voor een Chinese telefoon zou willen gaan kom ik toch bij de Samsung S4 Mini Duos uit.
Indien het iets groter (en goedkoper) mag zijn, de Samsung Galaxy Core Duos i8262 .

Zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Lord_Dain schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:23:
[...]

Wat een b*llshit, if you don't mind me saying. Ik denk juist dat iemand die een telefoon koopt, over het algemeen kritischer is dan iemand die er verder objectief naar kijk en wat standaard zaken naloopt en benchmarked. Of zit ik er nou naast en is dat wat je zelf ook bedoelt? :*)

Ik vind overigens de conclusie, dat de GPU in de iOcean niet toereikend is voor FHD schermen nogal ongenuanceerd. Dit geldt volgens mij alleen als je een gamer bent. Ik gebruik nog steeds mijn PC om te gamen en als dat saai wordt, kan ik op mijn XBOX een spelletje spelen. Het is dus alleen een nadeel voor diegenen die intensief gaan gamen (of casual hele zware games spelen..). Zo niet dan voldoet de GPU ruim voldoende.

PS. Ik had zoals eerder vermeld wat 'hickups' bij het zijdelings door de launcher schermen scrollen. Ik heb echter de stock ROM uitgekleed, bloatware eruit gehaald en wat andere apps gefrozen en uit de startup gehaald. Wat ook de oorzaak was voor de 'hickups' ik heb er daarna nooit meer last van gehad.
Zo denk ik er ook over. Ik game niet met de telefoon, dus heb er minder last/ervaar het anders/etc....... De iOcean is volledig stock aangeleverd trouwens, had er niets aan versleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Kwam deze tegen: http://www.etotalk.com/ouki-ok-u3_p4337.html

Is dat wat of heeft die niet de goede frequentie voor NL?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

MrMarcie schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:36:
Kwam deze tegen: http://www.etotalk.com/ouki-ok-u3_p4337.html

Is dat wat of heeft die niet de goede frequentie voor NL?
Gewoon een WCDMA dus werkt in NL.

Maar 512MB RAM? Dat kan echt niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

RobertowNL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:47:
[...]

Gewoon een WCDMA dus werkt in NL.

Maar 512MB RAM? Dat kan echt niet meer ;)
HaHa,

Ff verder gezocht. Dit lijkt er meer op (wel stukje duurder, wil ff weinig uitgeven): ThL W200
Weet alleen niet wat ik aan importkosten kan verwachten. Zie dat ze wel voor de douane er een lagere prijs voor je opzetten.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Lord_Dain schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:43:
Moet op te lossen zijn! Bij de Y300 van mijn vriendin kreeg ik ook rare meldingen bij het gebruik van Wifi, uiteindelijk door een parameter van true naar false te wijzigen in de build.prop file, kon ik deze melding uitzetten. Je zult deze even in de build.prop file (staat op je \device\system folder) moeten kijken en daar de keys waar wifi in voorkomt checken.

Als je de build.prop naar mij kan sturen via DM, wil ik ook wel even kijken of ik iets kan vinden.

Heb je trouwens ook in de Wifi Advanced opties gekeken (als je in het Wifi menu zit, in je netwerkoverzicht, menu knop, kan je een advanced menu openen. Dikke kans dat je daar de switch ook aan/uit kan zetten).
Ik hoop dat het op te lossen is want het is highly annoying :P
Ik heb geen problemen met WIFi zelf. Het probleem is dat als WiFi wegvalt, omdat het bijvoorbeeld buiten bereik is, mijn G700 elke keer vraagt of hij hij toestemming heeft om mobiel internet te gebruiken.
Dit is mijn build.prop;
http://pastebin.com/5bFVeSLm

Yup, advanced opties heb ik gekeken maar daar staat niks relevants in.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Net de knoop doorgehakt en een Cubot GT99 gekocht bij Geekbuying voor mijn vriendin. GPS gebruikt ze toch niet. Ben benieuwd!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Leolinedance schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:40:
Kan iemand mij vertellen wat voor zakelijk gebruik de beste dual-sim < 4.5" telefoon is?

Voor mij zijn een goede accuduur, helder scherm en een degelijkheid/ondersteuning heel relevant.
Hoewel ik graag voor een Chinese telefoon zou willen gaan kom ik toch bij de Samsung S4 Mini Duos uit.
Indien het iets groter (en goedkoper) mag zijn, de Samsung Galaxy Core Duos i8262 .

Zijn er nog alternatieven?
Xiaomi Hongmi, kan interessant worden. Als je geen snel internet nodig hebt althans ;)
De software is nog onder constructie, maar het zal snel beter worden (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06-2024
Na een beetje zoekwerk is mijn oog gevallen op de ZTE Nubia Z5 mini. Hij is ongeveer even duur als de mi2s en heeft volgens mij vergelijkbaar specs, een iets groter scherm en NFC wat ik eigenlijk het enige grote nadeel vind van de mi2s, want volgens mij wel een technologie voor de toekomst. Nu heeft er in deze topic nog niemand over gesproken en ik kan er eigenlijk ook vrij weinig informatie over vinden. Ik kan hem ook alleen bij pandawill en aliexpress vinden (is dit te betrouwen van een trusted seller?). Of is er iets anders dat ik over het hoofd zie?

groets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb nu gemerkt dat de navigatie tijdens het rijden je de weg prima kan wijzen, ga je dit echter meten, dan gaat het mis en hersteld hij zichzelf waarschijnlijk steeds met het gevolg dat de afstanden en snelheden niet kloppen.
Het kan aan de chipset liggen.
Het kan aan de app liggen icm deze chipset.

De vraag is dan als het aan de GPS ligt, waarom gaat het dan goed via een navigatiesysteem, waarom zijn de snelheden daarin wel goed?
Ik zou zeggen oordeel zelf ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kg4e9UPBbBGcPtFSxxcWKMI1/medium.png

Met de auto
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F0I89wpiYrh0NKVLt324yaBD/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WK1TBIat1VQEocZ88VC2rVLd/medium.png

Op de fiets
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IQ7gnkJHHeHHjdEhuvO8z8qr/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jVDVHJfYf83ErPqb7NQPWdrm/medium.png

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 31-08-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Freekers schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:17:
[...]

Yup, advanced opties heb ik gekeken maar daar staat niks relevants in.

Alvast bedankt
Wil je het volgende proberen?

optie 1:

- system mounten met rw permissions
- edit build.prop
- voeg regel ro.config.hw_RemindWifiToPdp=false toe
- sla build.prop op
- reboot telefoon (hard)

optie 2:

- edit build.prop
- voeg regel ro.config.hw_new_wifitopdp=0 toe
- sla build.prop op
- reboot telefoon (hard)

Éen van die 2 zou moeten werken. Ik zou de regel overigens neerzetten na 'ro.config.zh_unicom=true'

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 31-08-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Kiswum schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:34:
Ik heb nu gemerkt dat de navigatie tijdens het rijden je de weg prima kan wijzen, ga je dit echter meten, dan gaat het mis en hersteld hij zichzelf waarschijnlijk steeds met het gevolg dat de afstanden en snelheden niet kloppen.
Het kan aan de chipset liggen.
Het kan aan de app liggen icm deze chipset.

De vraag is dan als het aan de GPS ligt, waarom gaat het dan goed via een navigatiesysteem, waarom zijn de snelheden daarin wel goed?
Ik zou zeggen oordeel zelf ;)

[afbeelding]

Met de auto
[afbeelding]

[afbeelding]

Op de fiets
[afbeelding]

[afbeelding]
dit is krak hetzelfde probleem met de Zopo C2, zoals enkele tweakers hier gepost hebben denken ze dat dit aan de gps liegt, hoewel ik dit zelf ook moeilijk kan geloven.
Volgens mij zit het probleem in de combinatie van de software met de mtk chip. En heeft het compleet niets te maken met de gps ontvangst zelf.

Ik heb verschillende navigatie apps gebruikt, Copilot, googlemaps, Igo, tomtom, Sygic, allemaal getest met en zonder a-gps/epo.
Zonder a-gps en Epo duurt het langer voordat je een lock hebt, maar uiteindelijk rijd hij net hetzelfde als met a-gps/Epo.

Ik dacht eerst dat de a-gps/epo de situatie op verschillende plaatsen zou corrigeren en daardoor zo'n rare snelheden berekende, maar zonder a-gps en epo deed hij net hetzelfde.

Als het onderbrekingen zouden zijn van de gps ontvanger zelf zou je dit toch moeten merken tijdens het rijden, niet?

Kan het zijn dat er bij mtk iets verkeerd loopt met de berekening van de snelheid gewoon? ergens een functie die niet goed omgezet word ofzo?

Ik zou graag de oorzaak van dit probleem te weten komen, op die manier zijn de discusies van mtk vs andere merken enzo misschien eens voor altijd duidelijk?

Edit: hier even wat achter gezocht op google, blijkt inderdaad een mtk probleem gewoon te zijn, hieronder de pagina staat een possible fix, iemand zin om eens te testen?

https://getsatisfaction.c...em_in_all_mtk6589_devices

de fix:

Try to fix with adding line
dalvik.vm.execution-mode=int:fast
to /system/build.prop and rebooting.

hier heb je natuurlijk root voor nodig, moesten hier mensen zijn die dat niet zouden weten ;)
Het zou JIT disablen (geen idee wat dit is en ook geen idee of dit iets speciaals doet)

met Runkeeper melden vele mensen dat de snelheden wel correct zijn?

Zelf geen MTK chip hier momenteel om te testen.......

[ Voor 16% gewijzigd door Robinator op 31-08-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 22:35
Is er een (engelse) vergelijkingssite voor Chinese telefoons waarop ook vermeld wordt of er bijvoorbeeld infrarood en een fm-radio op zit? Ik zoek een high-end telefoon met liefst ook die functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op alienexpress een dagaanbieding van een Jiayu G3 MTK6589 voor US $ 31.65, verkocht door Big Discount Festival

Nu vraag ik mij af of dit te vertrouwen zou zijn, of is het te mooi om waar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:07:
Ik zie op alienexpress een dagaanbieding van een Jiayu G3 MTK6589 voor US $ 31.65, verkocht door Big Discount Festival

Nu vraag ik mij af of dit te vertrouwen zou zijn, of is het te mooi om waar te zijn :)
de gewone G3 is toch een mtk6577 dacht ik, niet? heb er zelf zo eentje gehad althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat om de MTK6589
indien het toegelaten is zou ik hier even de aanbiedingslink posten.
Ik twijfel nl om de bestelling te plaatsen.
De telefoon kan als gift verzonden worden voor 6$ extra, echter kan ik bij het bestellen dit ook nergens aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rimshaker schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:54:
Is er een (engelse) vergelijkingssite voor Chinese telefoons waarop ook vermeld wordt of er bijvoorbeeld infrarood en een fm-radio op zit? Ik zoek een high-end telefoon met liefst ook die functies.
Fm-radio zit overal wel op, alleen zul je een infraroodsensor niet zo snel tegenkomen.
De chinese versie van de htc one misschien?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Lord_Dain schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:32:
Wil je het volgende proberen?

optie 1:

- edit build.prop
- voeg regel ro.config.hw_RemindWifiToPdp=false toe
- sla build.prop op
- reboot telefoon (hard)

optie 2:

- edit build.prop
- voeg regel ro.config.hw_new_wifitopdp=0 toe
- sla build.prop op
- reboot telefoon (hard)

Éen van die 2 zou moeten werken. Ik zou de regel overigens neerzetten na 'ro.config.zh_unicom=true'
Bedankt voor je reply, uitzoekwerk en moeite!

Ik heb beide opties geprobeerd (los van elkaar of samen/tegelijk), helaas heeft geen van beide het probleem opgelost.
Ik heb echter wat meer research gedaan, door te googlen op jouw build.prop regels, en ik ben erachter gekomen dat de melding alleen voorkomt op Huawei devices vanaf eind 2012 (https://www.facebook.com/huaweidevice/posts/451385944907754) en vaker ook zo uit kan zien:

Wi-Fi disconnected
Continuing Internet access will lead to traffic. Continue?

Normaliter zouden de build.prop regels die jij aangeeft het probleem inderdaad moeten oplossen, maar op mijn G700 helaas niet. Build.prop wordt echt overschreven, als ik namelijk reboot staat mijn regel er nog netjes in, dus het mounten zou goed moeten zijn gegaan....

Ik ben er echter ook achter gekomen dat deze melding alleen wordt weergegeven als je Data én Wifi hebt ingeschakeld. Als je dan WiFi verliest, komt hij met deze vraag.
Heb je echter alleen WIFi ingeschakeld en geen data, dan komt deze vraag natuurlijk niet als je WiFi verliest.
Wat ik dus heb gedaan zijn 2 LLama/Tasker events gemaakt:

Disable WiFi:
When connected to any WiFi, delay for 1 second and then disable mobile data

Enable data
When disconnected from any WiFi AND when NOT roaming, delay for 1 second and then enable mobile data

Op die manier omzeil je dus het probleem. Not pretty, als het maar werkt... Die 1 seconde delay was nodig omdat het anders niet altijd werkte. Ik heb het nu 5x getest en 5x werkte het naar behoren. Ik zal het in de gaten houden.

Mocht dat toch niet blijken te werken, kan ik deze app nog proberen:
Google Play: Network Control Free
Met deze settings:
Install and go to settings (skip tutorial)
set Enabled
Selected Networks - Both
Set Mobile data depends on wifi.

Should do it.. set mobile data on, and then wifi. mobile data should switch off automatically after wifi connects.

Now if wifi is lost (go out of range or unplug router) within a few seconds (30 max) mobile data should be switched on automatically. Without any notifications or questions!

Now go back into wifi range and mobile data goes off, wifi connects again shortly.
Source: http://forums.moneysaving...ead.php?t=4165069&page=45

Nogmaals dank voor je moeite! I keep you posted.

Pagina: 1 ... 71 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.