Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Ik ben momenteel bezig met het testen van een toestel met een 1,5 Quadcore Mediatek 6589.
Ik hoop volgend weekend een volledige review hiervan te kunnen plaatsen.

Nog even geduld met terug sturen dus ;)
Ik zal GPS absoluut aan bod laten komen, net als benchmarks zoals ik bij mijn Xiaomi Mi2 heb gedaan.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:04:
Ik ben momenteel bezig met het testen van een toestel met een 1,5 Quadcore Mediatek 6589.
Ik hoop volgend weekend een volledige review hiervan te kunnen plaatsen.

Nog even geduld met terug sturen dus ;)
Ik zal GPS absoluut aan bod laten komen, net als benchmarks zoals ik bij mijn Xiaomi Mi2 heb gedaan.
Moeten we nou heel erg benieuwd worden naar je review?
De mt6589t is toch niet zo exclusief?!
En je vertelt niet eens over welke telefoon het gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil jij de opgebouwde spanningsboog in 1 klap verpesten of zo?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:34:
Wil jij de opgebouwde spanningsboog in 1 klap verpesten of zo?

;)
het is al geen spanningsboog.
De mt6589t is helemaal niet exclusief ofzo, maar zo doet Kwiswum dat wel overkomen.
Het zou anders zijn als Kwiswum de eerste was in Nederland(en dus het Got-topic) die er 1 heeft, maar dan had ie iets eerder moeten zijn met je 'review'
Hij pobeerd te hypen met het aankondigen van een 'review', maar inhoudelijk zegt hijhelemaal niets, zelfs de naam van de telefoon niet.
En inmiddels is de mt6589t niet onbekend meer; benchmarks zijn al vaak genoeg uitgevoerd en de kwaliteit van gps is ook wel bekend..

[ Voor 2% gewijzigd door dutchgio op 24-08-2013 15:20 . Reden: bericht as niet aan ge-quote tweaker gericht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
dutchgio schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:43:
[...]
het is al geen spanningsboog.
De mt6589t is helemaal niet exclusief ofzo, maar zo doe jij dat wel overkomen.
Het zou anders zijn als jij de eerste was in Nederland(en dus het Got-topic) die er 1 heeft, maar dan had je iets eerder moetenvzijn met je 'review'
Je probeerd te hypen met het aankondigen van een 'review', maar inhoudelijk zeg je helemaal niets, zelfs de naam van de telefoon niet.
En inmiddels is de mt6589t niet onbekend meer; benchmarks zijn al vaak genoeg uitgevoerd en de kwaliteit van gps is ook wel bekend..
Sirius is geen Kiswum.

[ Voor 3% gewijzigd door Domokun op 24-08-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
Momus schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:32:
[...]

Als je echt waarde hecht aan GPS op een Xiaomi. Mi2 Mi2A of Mi2S...
Dan nog 1 vraag van mijn kant: zijn er telefoons die binnen nu en 3 maanden op de markt komen waar ik nogecht uit moet kijken met mijn eisen?

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:19
boombes schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:01:
[...]

Dan nog 1 vraag van mijn kant: zijn er telefoons die binnen nu en 3 maanden op de markt komen waar ik nogecht uit moet kijken met mijn eisen?
Xiaomi mi3.

Mogelijk dual sim, wel hogere prijs dan 200 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Tc662 op 24-08-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boombes schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:01:
[...]

Nee, ik denk het niet.
Op langere termijn zullen alle telefoons wel worden vervangen met een opvolger van de mt6589 al dan niet mt6589t, maar voordat Mediatek zijn opvolger klaar heeft, die mogelijk zelfs 8 cpu cores krijgt, zijn we vast al een halfjaar verder. Tussentijds zal er nog wel wat uitkomen, maar niet veel vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dutchgio schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

Hij pobeerd te hypen met het aankondigen van een 'review', maar inhoudelijk zegt hijhelemaal niets, zelfs de naam van de telefoon niet.
Ik probeer inderdaad de spanning op te bouwen, ik heb onlangs het toestel laten toevoegen in de pricewatch zodat ik de review netjes kan koppelen.
Voor zover ik weet heeft niemand dit toestel in Nederland, vandaar dat in de naam nog niet noem.
Hier even 1 benchmark van het toestel. Daar onder het resultaat van mijn Xiaomi mi2 bij 1 run.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FaleRp6QmKwdSZObWnIseQ6j/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mmaMH8XHjIfWYHTUbjUDwgYU/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:45:
[...]

Ik probeer inderdaad de spanning op te bouwen, ik heb onlangs het toestel laten toevoegen in de pricewatch zodat ik de review netjes kan koppelen.
Voor zover ik weet heeft niemand dit toestel in Nederland, vandaar dat in de naam nog niet noem.
Hier even 1 benchmark van het toestel. Daar onder het resultaat van mijn Xiaomi mi2 bij 1 run.

[afbeelding]

[afbeelding]
Die naam kun je nu wel noemen, want dat heb je zojuist 'verraden' aka 'verteld'
Ik ga geen gokje doen, maar neem maar van mij aan dat ik weet over welk toestel je het hebt.
Een review van de telefoon word zeker gewaardeerd,, maar specifiek over de mt6589t is het eigenlijk niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Hey iedereen, heb een klein maandje een Cubot GT99 en ben er tevreden over. Zou ook graag een review willen schrijven, maar hoe kan ik dat doen als dit toestel niet in de prijsvergelijker staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Iemand anders die ook een account heeft bij Mixeshop en daar weleens iets besteld heeft en nu ook zijn orders (orderhistorie) niet meer ziet? :?

Nevermind: had met het verkeerde e-mailadres ingelogd :')
Alles is ok :)

[ Voor 22% gewijzigd door FlowDesign op 25-08-2013 00:12 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dutchgio schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:16:
[...]

Die naam kun je nu wel noemen, want dat heb je zojuist 'verraden' aka 'verteld'
Ik ga geen gokje doen, maar neem maar van mij aan dat ik weet over welk toestel je het hebt.
Een review van de telefoon word zeker gewaardeerd,, maar specifiek over de mt6589t is het eigenlijk niet interessant.
Hmm, dan heb ik blijkbaar toch teveel verklapt, maar overigens geen naam geen naam genoemd, alleen wat specs, maar deze zijn op minimaal 2 toestellen van toepassing.

Ik heb de GPS even getest op het toetsel en vergeleken met de Xiaomi Mi2 en Sony Xperia S.
Mi2 had binnenhuis ontvangst de Xperia S een klein beetje, maar niet genoeg om te navigeren en het testtoestel kon maar met 1 satelliet worden verbonden.
Ik ben even naar buiten geweest en na 1 minuut kon ik in ieder geval genoeg satellieten vinden zodat navigatie mogelijk is. Eigenlijk is dit wat ik tot voor kort gewend was. Via het programma GPS-test heb ik ook wat screenshots van mijn Xiaomi Mi2 en het testtoestel gemaakt.
Nu heb ik jullie hulp nodig, wat willen jullie graag zien dat ik voor jullie test t.a.v. de GPS? Ik zal kijken of dit binnen mijn mogelijkheden past zodat dit goed bekeken kan worden voor de toekomstige koper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kiswum schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:55:
[...]

Nu heb ik jullie hulp nodig, wat willen jullie graag zien dat ik voor jullie test t.a.v. de GPS? Ik zal kijken of dit binnen mijn mogelijkheden past zodat dit goed bekeken kan worden voor de toekomstige koper..
Tijdens autorijden met een GPS-logger (of sporttracker app) metingen verrichten en met Flitsmeister testen. Dat geeft een goed beeld van de stabiliteit van de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Flitsmeister? De app om flitspalen door te geven?
http://www.flitsmeister.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:35
Kiswum schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:55:
[...]

Als GPS logger zou je Mytracks kunnen gebruiken. De track kun je dan later naar bijvoorbeeld kml of gpx formaat exporteren en in bijvoorbeeld Google Earth bekijken hoe nauwkeurig het was. In Mytracks zit ook een statistics pagina zodat je kunt zien of de afstand een beetje klopt.

Als je geen navigatie programma hebt kun volgens my Sygic nog steeds eerst een week gratis gebruiken, net genoeg voor je review.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kiswum schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:17:
Flitsmeister? De app om flitspalen door te geven?
http://www.flitsmeister.nl/
Exact.
Verreweg de beste app voor flitsers, maar werkt vaak niet goed op MTK6589 telefoons omdat de GPS positie niet stabiel is.
Hetzelfde euvel in van die sport apps waarmee je de afgelegde weg registreerd. Dan schiet de snelheid ook heen en weer (Superman-modus met 1100 KM/h :') ) omdat de locatie telkens van hot naar her vliegt.

Edit:
oeps schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 06:11:
[...]

Als GPS logger zou je Mytracks kunnen gebruiken. De track kun je dan later naar bijvoorbeeld kml of gpx formaat exporteren en in bijvoorbeeld Google Earth bekijken hoe nauwkeurig het was. In Mytracks zit ook een statistics pagina zodat je kunt zien of de afstand een beetje klopt.
Je kunt ook direct in de app zelf al aan de snelheidsgrafiek aflezen of het een beetje klopte en ook de afgelegde weg in de app op een Google maps kaartje tonen. Als daar stukjes ontbreken dan klopt het niet.
Als je geen navigatie programma hebt kun volgens my Sygic nog steeds eerst een week gratis gebruiken, net genoeg voor je review.

Dank!
Of Navfree :)

[ Voor 42% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2013 17:38 . Reden: 2 posts samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Je kunt ook gewoon je laatste post editen als je zelf als laatste hebt gereageerd, zoals ook staat boven het [reageer] vakje als je aan het typen bent.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb de volledige versie van Sygic, ik heb gisteren de "te voet" modus even gebruikt, maar dit was de eerste keer voor mij. Het leek overigens allemaal goed te werken Ik heb voor de te voet modus niet echt een referentiekader, maar ik zal hem ook een aantal keren vanuit de auto testen met een ander toestel ernaast en dan kan ik zien of alle opdrachten op hetzelfde moment binnen komen en of er eventuele andere verschillen waarneembaar zijn..

Tevens zal GPS-logger op de achtergrond draaien zodat ik de statistieken vanuit een tekstbestand kan bekijken, Flitsmeister heb ik er inmiddels ook op gezet en ik zal eens kijken wat die app allemaal kan, ik heb het nooit eerder gebruikt :).
Google Earth vereist volgens mij een volledige installatie op een Windows machine en deze zal ik waarschijnlijk niet gebruiken ;)

Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Kiswum schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:37:
Ik heb de volledige versie van Sygic, ik heb gisteren de "te voet" modus even gebruikt, maar dit was de eerste keer voor mij. Het leek overigens allemaal goed te werken Ik heb voor de te voet modus niet echt een referentiekader, maar ik zal hem ook een aantal keren vanuit de auto testen met een ander toestel ernaast en dan kan ik zien of alle opdrachten op hetzelfde moment binnen komen en of er eventuele andere verschillen waarneembaar zijn..

Tevens zal GPS-logger op de achtergrond draaien zodat ik de statistieken vanuit een tekstbestand kan bekijken, Flitsmeister heb ik er inmiddels ook op gezet en ik zal eens kijken wat die app allemaal kan, ik heb het nooit eerder gebruikt :).
Google Earth vereist volgens mij een volledige installatie op een Windows machine en deze zal ik waarschijnlijk niet gebruiken ;)

Bedankt voor jullie input!
ik zal een gokje wagen, want ik ben er niet zo van op de hoogte denk ik, de Red Rice? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Hallo allemaal,

Ik ben me ook steeds meer aan het verdiepen in chinese smartphones.
Mijn vriendin worsteld nu een jaartje met mijn oude Samsung Galaxy S plus, maar vindt hem nu ook wel echt traag worden en is de regelmatige uitvallers beu.

Dit leek mij de perfecte periode eens te zoeken voor een nieuw telefoontje voor haar, en in dit geval; een chinees modelletje.

Nu heb ik al wat rond gekeken maar ik heb een moeilijke zoek-eis namelijk; de telefoon moet een scherm van gorilla glass hebben of ander kras-resistief glas en een redelijke leesbaarheid in de zon. Mijn LG L7II is bijvoorbeeld volledig nutteloos in de zon.

Voor de rest zoek ik voor haar:

- Schermgrootte van 4.3 tot 5 inch
- Het liefst een quad-core (met werkende GPS, ik lees vanalles over de MT6589)
- minimaal android 4.1
- bluetooth
- wifi
- minimaal 720p scherm
- minimaal 1GB ram
- 16 GB opslag of mogelijkheid tot MicroSD
- Tot maximaal 200 dollar, het liefst eronder natuurlijk
- camera moet er gewoon opzitten, 5 MP is al genoeg, maar dat lijkt me het probleem niet.

Hopelijk vraag ik niet te veel, anders hoor ik graag welke eis ik wellicht af moet laten vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Jouel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:26:
Hallo allemaal,

Mijn vriendin worsteld nu een jaartje met mijn oude Samsung Galaxy S plus, maar vindt hem nu ook wel echt traag worden en is de regelmatige uitvallers beu.

Dit leek mij de perfecte periode eens te zoeken voor een nieuw telefoontje voor haar, en in dit geval; een chinees modelletje.

Nu heb ik al wat rond gekeken maar ik heb een moeilijke zoek-eis namelijk; de telefoon moet een scherm van gorilla glass hebben of ander kras-resistief glas en een redelijke leesbaarheid in de zon. Mijn LG L7II is bijvoorbeeld volledig nutteloos in de zon.

- minimaal android 4.1
- bluetooth
- wifi
- minimaal 720p scherm
- minimaal 1GB ram
- camera moet er gewoon opzitten, 5 MP is al genoeg, maar dat lijkt me het probleem niet.

Hopelijk vraag ik niet te veel, anders hoor ik graag welke eis ik wellicht af moet laten vallen!
Denk dat een Faea F1 wel iets voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Jouel schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:26:
Hallo allemaal,

- minimaal android 4.1
- bluetooth
- wifi
- minimaal 720p scherm
- minimaal 1GB ram

Gorilla glass en genoegen nemen met een Mediatek processor, anders kom je bijzonder moeilijk onder de 200 dollar.

Edit; Faea F1 is inderdaad de beste optie met deze eisen, maar dan heb je geen Gorilla Glass. Alhoewel dat ook meer een marketing term is...

[ Voor 4% gewijzigd door Momus op 25-08-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele maanden geleden de Miz Z2 gekocht op hongkongeek.com. Intussen is de touch screen interface gebarsten, zonder duidelijke aanleiding (waarschijnlijk gewoon door de torsie van in mijn voorste broekzak te zitten en in of uit de auto te stappen). Hongkongeek gecontacteerd: ze willen hem wel herstellen als ik 68€ betaal, want de smartphone was 'broken by himself' ('k weet niet wat dat chinese engels betekent: stuk door mijn toedoen?zelf stuk gegaan?).
Die prijs wil ik niet betalen dus vroeg ik of ik het onderdeel apart kon bestellen of de info kon krijgen waar elders ik het kon bestellen. Geen hulp van Hongkongeek.
Dan maar zelf gegoogled maar maar ik vind enkel de combinatie display/touch screen (80$) en niet de touch screen interface apart. Voor andere merken vind je die wel voor ongeveer 20 à 25$.
Kan iemand me vertellen waar ik zo'n touch screen kan vinden dat compatibel is met de Miz Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
robin-sips2 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:05:
[...]

ik zal een gokje wagen, want ik ben er niet zo van op de hoogte denk ik, de Red Rice? ;)
Een gokje wagen mag altijd, maar ik laat volgend weekend wel zien of je gelijk hebt.

Vandaag navigatie kort getest (60 min in de binnenstad), so far so good. Ik heb hem vergeleken met de navigatie van de auto (ook een sygic), deze navigatie wordt aangestuurd via een Sirf IV GPS module en er was eigenlijk geen verschil zichtbaar. Soms reageerde het toestel echter net iets eerder en soms de autoradio. De log moet ik nog nakijken om te zien of alles goed wordt opgeslagen.
Ik weet niet wat de problemen precies zijn bij deze procs, maar ook heb er nog niets van gemerkt.

Edit:
Hmm.. Ik hoef het in ieder geval niet meer geheim te houden. Ik test inderdaad een Xiaomi HongMi (Chinese naam voor Red Rice) en ik test niet de Jiayu G4 met dezelfde specs en cpu ;)
Facebook bericht:

Ibuygou
hi,all the hongmi guess contest winners, have you received your gifts from ibugyou? Maybe you could share with us whether you have got it and whether you like it? ps:ibuygou's giveaway won't end # gift

[ Voor 23% gewijzigd door Kiswum op 26-08-2013 09:20 . Reden: geen verrassing meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Momus schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:30:
[...]
Edit; Faea F1 is inderdaad de beste optie met deze eisen, maar dan heb je geen Gorilla Glass. Alhoewel dat ook meer een marketing term is...
Ik heb de F1 net , maar vandaag in de zon buiten kwam ik er achter dat hij heel erg spiegelt, en dus moeilijk leest. Hij zegt wel hard glas te hebben, maar tegen breken wrkt denk ik een siliconen hoesje met randje beter.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Momus schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:30:
[...]

Gorilla glass en genoegen nemen met een Mediatek processor, anders kom je bijzonder moeilijk onder de 200 dollar.

Heb jij/jullie dan nog leuke alternatieven als ik de MT6589 zijn GPS issues voor lief neem en de andere eisen wel nog wil houden?
leuk_he schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:37:
[...]

Ik heb de F1 net , maar vandaag in de zon buiten kwam ik er achter dat hij heel erg spiegelt, en dus moeilijk leest. Hij zegt wel hard glas te hebben, maar tegen breken wrkt denk ik een siliconen hoesje met randje beter.
Ok.. dat het glas wat zonlicht spiegelt is niet zo heeel erg, het is meer dat de helderheid van mijn LG zo slecht was dat ik in daglicht, zelfs als ik mijn hand erboven hield voor schaduw, ik nog steeds maar met moeite het scherm aflezen kan.. en dat gun ik niemand :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Jouel schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:40:
[...]

Heb jij/jullie dan nog leuke alternatieven als ik de MT6589 zijn GPS issues voor lief neem en de andere eisen wel nog wil houden?

[...]

Ok.. dat het glas wat zonlicht spiegelt is niet zo heeel erg, het is meer dat de helderheid van mijn LG zo slecht was dat ik in daglicht, zelfs als ik mijn hand erboven hield voor schaduw, ik nog steeds maar met moeite het scherm aflezen kan.. en dat gun ik niemand :9
Jiayu G3T: http://www.pandawill.com/...-screen-black-p78429.html

Voor zover ik weet, is dit dan de enige die aan al je eisen, behalve GPS, voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:27:
[...]

Een gokje wagen mag altijd, maar ik laat volgend weekend wel zien of je gelijk hebt.

Vandaag navigatie kort getest (60 min in de binnenstad), so far so good. Ik heb hem vergeleken met de navigatie van de auto (ook een sygic), deze navigatie wordt aangestuurd via een Sirf IV GPS module en er was eigenlijk geen verschil zichtbaar. Soms reageerde het toestel echter net iets eerder en soms de autoradio. De log moet ik nog nakijken om te zien of alles goed wordt opgeslagen.
Ik weet niet wat de problemen precies zijn bij deze procs, maar ook heb er nog niets van gemerkt.

Edit:
Hmm.. Ik hoef het in ieder geval niet meer geheim te houden. Ik test inderdaad een Xiaomi HongMi (Chinese naam voor Red Rice) en ik test niet de Jiayu G4 met dezelfde specs en cpu ;)
Facebook bericht:

Ibuygou
hi,all the hongmi guess contest winners, have you received your gifts from ibugyou? Maybe you could share with us whether you have got it and whether you like it? ps:ibuygou's giveaway won't end # gift
Dat vermoedde ik al; kijk eens naar de screenshots die je plaatste. De statusbalk van de 2s en het voorheen onbekende toestel zijn vrijwel hetzelfde... En aangezien de 2s standaard Miui draait, was het aannemelijk dat die andere dat ook deed. Dus danvmoest het wel een Xiaomi zijn, want zover ik weet zijn er geen andere toestellen die ook standaard MIUI draaien.

En "de enige in nederland die er 1 heeft" bevestigd dat hetde red rice is; die ondersteunt (nog) geen 3G dus is het ook niet heel bewust om er 1 aan te schaffen. (Tenzij je geen 3G gebruikt dan)

Maar je hebt m dus 'gekregen' van iBuygou?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:51:
[...]

Dat vermoedde ik al; kijk eens naar de screenshots die je plaatste. De statusbalk van de 2s en het voorheen onbekende toestel zijn vrijwel hetzelfde... En aangezien de 2s standaard Miui draait, was het aannemelijk dat die andere dat ook deed. Dus danvmoest het wel een Xiaomi zijn, want zover ik weet zijn er geen andere toestellen die ook standaard MIUI draaien.

En "de enige in nederland die er 1 heeft" bevestigd dat hetde red rice is; die ondersteunt (nog) geen 3G dus is het ook niet heel bewust om er 1 aan te schaffen. (Tenzij je geen 3G gebruikt dan)

Maar je hebt m dus 'gekregen' van iBuygou?!
Haha, oh ja... Daar stond ik niet bij stil, bij die statusbalk. Het is zo normaal geworden voor me haha.
Er is 1 persoon die vorige week maandag een review heeft geplaatst op de site van Miui, maar vooralsnog heb ik hem nog nergens gezien. Hij is sinds 12 augustus te koop voor de Chinezen, maar na de 100.000 toestellen hebben ze volgens mij niets meer uitgeleverd.

Volgens mij heeft Ibuygou 7 toestellen verstuurd over de gehele wereld. Hier in Nederland mag ik hem onder handen nemen.
Door het gebrek aan 3G is internetten mogelijk, maar zeer traag en dus niet echt aan te raden voor websites/Facebook. Pushberichten, mail, WA, etc komen gewoon binnen met zo'n 26kbps via het T-mobile netwerk, op het Vodafone netwerk krijg ik geen internet (dualsim toestel).

p.s. ik heb hem inderdaad gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:06:
[...]

Haha, oh ja... Daar stond ik niet bij stil, bij die statusbalk. Het is zo normaal geworden voor me haha.
Er is 1 persoon die vorige week maandag een review heeft geplaatst op de site van Miui, maar vooralsnog heb ik hem nog nergens gezien. Hij is sinds 12 augustus te koop voor de Chinezen, maar na de 100.000 toestellen hebben ze volgens mij niets meer uitgeleverd.

Volgens mij heeft Ibuygou 7 toestellen verstuurd over de gehele wereld. Hier in Nederland mag ik hem onder handen nemen.
Door het gebrek aan 3G is internetten mogelijk, maar zeer traag en dus niet echt aan te raden voor websites/Facebook. Pushberichten, mail, WA, etc komen gewoon binnen met zo'n 26kbps via het T-mobile netwerk, op het Vodafone netwerk krijg ik geen internet (dualsim toestel).

p.s. ik heb hem inderdaad gekregen :)
Prima telefoon lijkt me. Op 3G na ;(
Mt6589t, 4.7 inch HD, 1gb RAM, MIUI, en dat alles voor een heel interessant prijsje...
Wharsappen moet op 2G nog wel kunnen, maar foto's binnenhalen gaat dan wat langer duren lijkt me, dus is facebook geen optie.
De witte versie(white rice :+ ? ) die nog uit moet komen ondersteunt wel 3G, dus dat biedt wel een leuk perspectief voor je review, voor tweakers die er 1 overwegen kan dat de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Wel de bevestiging dat een falende GPS niet aan de chipset ligt, zoals velen ons graag doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Momus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:28:
Wel de bevestiging dat een falende GPS niet aan de chipset ligt, zoals velen ons graag doen geloven.
Dat wordt door mij deze week getest. Tot nu toe geen falende GPS (60 minuten navigeren) kunnen ontdekken op het scherm, ik weet nog niet wat de logs aangeven. GPS is net zo betrouwbaard als een Sirf IV GPS, maar minder goed dan de combinatie GPS+Glonass, waardoor je binnenshuis de kaart niet goed kunt pre-loaden, tenzij je voor het raam zit. Dit is bij een Sony Xperia S (met Glonass) ook niet altijd mogelijk, maar met de Xiaomi Mi2 gaat dat zonder problemen.

@DutchGio, het kan inderdaad een zeer interessant toestel zijn, vooral als je ziet dat het zo is getweaked dat hij de S3 in sommige testen net voorbij streeft.
Als de witte variant (witte voorkant), alleen een netwerk voor 1 van de 2 simkaarten gebruikt dan is het een favoriet toestel voor velen.
p.s. het is de gewone chipset, niet de opgevoerde "T" variant

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SnThruceBt6TmUSmCfjZcWqs/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ARUgSJLHcFyMUCTuQt4xYNHl/full.png

Samples:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nQ8zMVklssHRq2xf72tcxbnt/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aLeFagrAdfjZZdkdr1ZW5UyA/medium.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Kiswum op 26-08-2013 10:52 . Reden: laatste foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:33:
[...]

Dat wordt door mij deze week getest. Tot nu toe geen falende GPS (60 minuten navigeren) kunnen ontdekken op het scherm, ik weet nog niet wat de logs aangeven. GPS is net zo betrouwbaard als een Sirf IV GPS, maar minder goed dan de combinatie GPS+Glonass, waardoor je binnenshuis de kaart niet goed kunt pre-loaden, tenzij je voor het raam zit. Dit is bij een Sony Xperia S (met Glonass) ook niet altijd mogelijk, maar met de Xiaomi Mi2 gaat dat zonder problemen.

@DutchGio, het kan inderdaad een zeer interessant toestel zijn, vooral als je ziet dat het zo is getweaked dat hij de S3 in sommige testen net voorbij streeft.
Als de witte variant (witte voorkant), alleen een netwerk voor 1 van de 2 simkaarten gebruikt dan is het een favoriet toestel voor velen.
Het feit dat je überhaupt kunt navigeren is al een overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:33:
[...]

p.s. het is de gewone chipset, niet de opgevoerde "T" variant

[afbeelding]

[afbeelding]

Samples:
[afbeelding] [afbeelding]
Het is wel de T variant, aangezien er in je screenshots staat dat 1.5Ghz max is, dat is de snelheid van de 6589T processor.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Greveldinges schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:34:
[...]

Het is wel de T variant, aangezien er in je screenshots staat dat 1.5Ghz max is, dat is de snelheid van de 6589T processor.
Inderdaad.
T-variant is ook de gewone 6589, alleen dan opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Momus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:34:
[...]

Het feit dat je überhaupt kunt navigeren is al een overwinning.
Nou nou nou... niet overdrijven zeg. Met de meeste MTK6589 toestellen kun je prima navigeren, alleen sporttrackers en Flitsmeister werken niet goed genoeg. Volgens mij komt het met name bij sommige Jiayu's en Zopo's voor dat de GPS echt helemaal niet werkt, maar dat zijn denk ik de uitzonderingen waarbij de GPS antenne slecht gesoldeerd is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FlowDesign schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

Nou nou nou... niet overdrijven zeg. Met de meeste MTK6589 toestellen kun je prima navigeren, alleen sporttrackers en Flitsmeister werken niet goed genoeg. Volgens mij komt het met name bij sommige Jiayu's en Zopo's voor dat de GPS echt helemaal niet werkt, maar dat zijn denk ik de uitzonderingen waarbij de GPS antenne slecht gesoldeerd is ofzo.
iOcean ook...
Als het vlekkeloos werkt op de Hongmi, is het iig geen chipset probleem. En dat lijkt me een prettige conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Greveldinges schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:34:
[...]

Klopt je hebt gelijkt, ik had een T achter het nummer verwacht:

http://www.gizchina.com/2...m-mt6589-and-mt6589t-soc/

Flitsmeister heeft geen logfile of wel?
Ik vind het maar irritant dat ik bij elke flitspaal wordt gewaarschuwd (volgens mij is het geluid hiervan niet apart te regelen.) Het werkt in ieder geval wel bij de palen die ik tegenkwam op de route.

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 26-08-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
boombes schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:23:
[...]

Stel ik laat de 5" varen en het mag een maatje groter of kleiner zijn op welke telefoons kom ik dan uit. En mensen alvast heel erg bedankt voor jullie reacties want na 2 maanden zoeken weer ik nu dat de ideale telefoon voor mij niet bestaat :)
het wordt zeer gewaardeerd!
Ik zou eens kijken naar een Haier W910. $ 120. IP54 en stofdicht. 4.5" 720p gorilla glass
QUALCOMM chipset.
Is wel dual core (maar je mag mij uitleggen wat de toegevoegde waarde van een quad core is bij geocaching)
Het enige echte nadeel dat ik voor geocaching kan verzinnen is de vaste batterij. Je kunt dus niet halverwege een battery swap doen (maar natuurlijk kun je in plaats daarvan wel zo'n power pack meenemen ipv een reserve batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik nou een G3 Jiayu hebben, die weet nog niet eens waar ik me op de weg bevind. Daar heb ik echt niks aan. Komt dat niet omdat ie op de aziatische satellieten afgestemd staat?
Het is aan te passen(YouTube: Jiayu G3 G4 GPS fix), maar door een weigerachtige app is mij dat nog niet gelukt.
:/
FlowDesign schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je de Jiayu G3 doorschakelt? Bij afwezigheid wil ik de gesprekken doorsluizen naar een collega. Nog niet gevonden waar je dat kan doen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij Vodafone: *21# en dan telefoonnummer en afsluiten met een # uit mijn hoofd.
Telefoon onhankelijk.

Hoe je dit kunt vinden in jouw toestel? Geen idee :)
Check even of op de website van je provider staat hoe je het kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:25:
Laat ik nou een G3 Jiayu hebben, die weet nog niet eens waar ik me op de weg bevind. Daar heb ik echt niks aan. Komt dat niet omdat ie op de aziatische satellieten afgestemd staat?
Het is aan te passen(YouTube: Jiayu G3 G4 GPS fix), maar door een weigerachtige app is mij dat nog niet gelukt.
:/
[...]
het kan ook met een willekeurige root/system browser app, navigeer naar /system/etc/gps.conf en pas het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Momus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

iOcean ook...
Als het vlekkeloos werkt op de Hongmi, is het iig geen chipset probleem. En dat lijkt me een prettige conclusie.
Ohja, die was ik nog vergeten. Maar bij de iOcean komt het volgens mij iets minder vaak voor dat de GPS echt helemaal niet werkt. Bij Jiayu volgens mij het vaakst, dan Zopo/iOcean.

Edit:
dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:14:
[...]

het kan ook met een willekeurige root/system browser app, navigeer naar /system/etc/gps.conf en pas het daar aan.
Inderdaad, volgens mij heb ik al eens in dit topic gepost wat je aan moet passen in dat bestandje.
cn vervangen door nl ofzo, meer niet.

Als je root hebt op het toestel kun je het bestandje openen met Root explorer in de app ES File explorer.

[ Voor 36% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Niet 2 x achter elkaar posten, zie ook mijn vorige edit :)

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06
Even wat foto's van en gemaakt met mijn Dapeng/Tengda T94 voor de liefhebbers.

T94Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_DSC_5133.JPGAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_DSC_5134.JPGAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_DSC_5135.JPGAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_DSC_5136.JPG
BenchmarksAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_2013-08-26%2013.26.59.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_2013-08-26%2013.29.58.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_2013-08-26%2015.04.13.png
8MPAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_2013-08-26%2012.06.15.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_2013-08-26%2012.07.19.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_2013-08-26%2012.07.34.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59648204/T94/tn_2013-08-26%2012.07.59.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juicie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:16:
Even wat foto's van en gemaakt met mijn Dapeng/Tengda T94 voor de liefhebbers.
Dat is wel een hele matige camera. Het is natuurlijk een onbekend merk maar het had toch wel iets beter gekunt?

Ter vergelijking een foto die ik gemaakt heb met de Oppo Find 5, dan zie je echt een flink verschil:
https://www.dropbox.com/s.../IMG20130824112518264.jpg

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
FlowDesign schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

Ohja, die was ik nog vergeten. Maar bij de iOcean komt het volgens mij iets minder vaak voor dat de GPS echt helemaal niet werkt. Bij Jiayu volgens mij het vaakst, dan Zopo/iOcean.
Ik vraag me af hoe je er bij komt dat de gps totaal niet werkt bij zopo? Zopo is juist een van de weinige toestellen waar gps met navigatie perfect werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

Dat is wel een hele matige camera. Het is natuurlijk een onbekend merk maar het had toch wel iets beter gekunt?

Ter vergelijking een foto die ik gemaakt heb met de Oppo Find 5, dan zie je echt een flink verschil:
Is ook maar ietsjes duurder gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb ook een Zopo C2 platinum en Gps werkt zéér vlot, ik heb direct een fix met verschillende sattelieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06
dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:39:
[...]

Inderdaad, de T94 koste mij in totaal 115 Euro. En het is hier aardig bewolkt dus minder licht voor die goedkope sensor.

[ Voor 14% gewijzigd door Juicie op 26-08-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

Ik vind het ook erg slechte foto's, het is bijna een olieverf effect. Mijn N2 maakt ook geen perfecte foto's, maar wel een stuk beter dan dit!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:39:
[...]

Natuurlijk is hij duurder, maar ik vind het verschil wel behoorlijk groot. Die Tengda T94 moet alsnog 150 euro kosten, dan mag het toch wel iets beter?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:44:
[...]

Natuurlijk is hij duurder, maar ik vind het verschil wel behoorlijk groot. Die Tengda T94 moet alsnog 150 euro kosten, dan mag het toch wel iets beter?
Ik moet toegeven dat het geen hoge kwaliteit-foto's zijn; maar vergelijken met een toestel voor de prijs van 3 maal(?) de Tengda T94 is ook niet reeël.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 26-08-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
*knip*

Daarna nog is met:

Je zegt duidelijk dat de GPS niet goed werkt op de zopo, terwijl dit helemaal niet zo is.

*knip*

[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
*knip*

Doe eens niet zo kinderachtig.

Graag ook even naar boven scrollen voor mijn opmerking over achter elkaar posten :)

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
*weg* Het is niet toegestaan om in een topic je beklag te gaan doen over de forumregels, heb je een probleem met een opmerking of wil je iets navragen kan dit in het Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile topic.

Het is in elk geval nooit toegestaan om off-topic in topic je beklag te doen.

[ Voor 109% gewijzigd door Bullet NL op 26-08-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Laatst online: 25-09 08:39
Hopelijk op de juiste plek:

Ik heb hier een Alps GT-N7100 Note II-kloon liggen die weigert geroot te worden. Hij is van een kennis van me die gek wordt van de Chinese apps die erop staan. Ik heb zo'n beetje alle one-click rooters wel geprobeerd, maar er komt niets concreets uit. Regelmatig komt voorbij dat ik bij data-restore op restore moet klikken, alleen krijg ik die optie niet tevoorschijn. Het is een MTK6517-systeem met Android 4.1.2 (MT6575 zie ik in MobileUncle ook voorbij komen)

Iemand nog enig idee wat ik kan proberen? Er zijn hier al heel wat telefoons voorbij gekomen, maar deze is een behoorlijke draak, als ik het zo mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miglow schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:10:
Hopelijk op de juiste plek:

Ik heb hier een Alps GT-N7100 Note II-kloon liggen die weigert geroot te worden. Hij is van een kennis van me die gek wordt van de Chinese apps die erop staan. Ik heb zo'n beetje alle one-click rooters wel geprobeerd, maar er komt niets concreets uit. Regelmatig komt voorbij dat ik bij data-restore op restore moet klikken, alleen krijg ik die optie niet tevoorschijn. Het is een MTK6517-systeem met Android 4.1.2 (MT6575 zie ik in MobileUncle ook voorbij komen)

Iemand nog enig idee wat ik kan proberen? Er zijn hier al heel wat telefoons voorbij gekomen, maar deze is een behoorlijke draak, als ik het zo mag zeggen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
Eventueel op een andere PC/ ander OS proberen.
Zorg ervoor dat usb-debugging aan staat en de juiste drivers zijn geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Tc662 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:32:
[...]

Ik vraag me af hoe je er bij komt dat de gps totaal niet werkt bij zopo? Zopo is juist een van de weinige toestellen waar gps met navigatie perfect werkt..
Eindelijk iemand die me hier wilt bijspringen, ik heb op aanraden van enkele tweakers hier op dit forum, de C2 enkele maanden terug laten overkomen. Op flitsmeister na werkt hier alles perfect van, en dit liegt volgens mij niet aan de gps maar aan de software, (hoewel ik hier niet 100% zeker van ben)

Voor mij persoonlijk is het belangrijkste dat je er met een degelijke accuracy kan autonavigeren in drukke steden zoals antwerpen/brussel/parijs etc... Uiteindelijk worden mobieltjes niet gemaakt voor geacoaching denk ik toch?

Die Red rice zonder 3g is voor mij een afknapper, hopelijk is de witte versie zoals beloofd met 3G, dan zou dit voor mij HET toestel worden denk ik, miui out of the box, mooie prestaties etc, iemand een idee naar de kostprijs?

En zoals inderdaad menig anderen hier al dachten Xiaomi bewijst hier duidelijk dat het niet aan mediatek liegt, maar aan de fabrikant van de gps ontvangers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Laatst online: 25-09 08:39
dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:19:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
Eventueel op een andere PC/ ander OS proberen.
Zorg ervoor dat usb-debugging aan staat en de juiste drivers zijn geinstalleerd.
Misschien dat een andere pc wel helpt ja. Ik doe dit nu op mijn W7-laptop met forticlient en die gaf nog wel eens een exploit-melding (duh :D ) dus die ik heb ik wel uitgeschakeld, maar ik kan via adb ook niets pushen naar het kreng, krijg steeds dat de directory niet bestaat (oid, hij ligt weer in de hoek). Drivers heb ik vandaag nog opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp tot nu toe nog niet, zucht.

Dank je voor de link naar bin4ry, maar die werkt ook nog niet. Raar rotding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Miglow schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:32:
[...]

Misschien dat een andere pc wel helpt ja. Ik doe dit nu op mijn W7-laptop met forticlient en die gaf nog wel eens een exploit-melding (duh :D ) dus die ik heb ik wel uitgeschakeld, maar ik kan via adb ook niets pushen naar het kreng, krijg steeds dat de directory niet bestaat (oid, hij ligt weer in de hoek). Drivers heb ik vandaag nog opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp tot nu toe nog niet, zucht.

Dank je voor de link naar bin4ry, maar die werkt ook nog niet. Raar rotding :(
Het is niet helemaal hetzelfde typenummer wat erbij staat, maar deze iets meer ingewikkelde methode heb ik vaker langs zien komen voor Mediatek chips. Weet niet of het je bekend voorkomt en/of al geprobeerd hebt, maar misschien heb je er iets aan :)

http://bm-smartphone-revi...75-flashing-tutorial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:29:
Eindelijk iemand die me hier wilt bijspringen, ik heb op aanraden van enkele tweakers hier op dit forum, de C2 enkele maanden terug laten overkomen. Op flitsmeister na werkt hier alles perfect van, en dit liegt volgens mij niet aan de gps maar aan de software, (hoewel ik hier niet 100% zeker van ben)
Nog even voor de duidelijkheid: Niemand beweert hier dat alle Zopo's geen GPS onvangst hebben, er is alleen van bekend dat sommige (C2/C3/980) geen of slechte ontvangst hebben. Net als bij Jiayu en iOcean het geval is en vast nog een heleboel andere merken.
Flitsmeister an sich werkt prima, ik heb de nieuwste versie die op mijn Cubot niet zo goed werkte gisteren getest op mijn HTC Sensation en daar werkte het perfect.
Voor mij persoonlijk is het belangrijkste dat je er met een degelijke accuracy kan autonavigeren in drukke steden zoals antwerpen/brussel/parijs etc... Uiteindelijk worden mobieltjes niet gemaakt voor geacoaching denk ik toch?
Dat is persoonlijk. Voor de een is het belangrijk voor de ander niet. Ik heb ingebouwde navi in m'n auto dus ik vind dat weer wat minder belangrijk, maar Flitsmeister die het goed doet zou ik wel fijn vinden.
En zoals inderdaad menig anderen hier al dachten Xiaomi bewijst hier duidelijk dat het niet aan mediatek ligt, maar aan de fabrikant van de gps ontvangers ;)
Ik heb nog geen onomstotelijk bewijs gezien dat Xiaomi het wel allemaal perfect doet want hij heeft nog geen GPS-logger en/of Flitsmeister getest. Dus van de stabiliteit kun je nog niks zeggen.
De GPS-chip bij de Mediatek toestellen worden ook door Mediatek gemaakt. Is gewoon onderdeel van heel de chipset die de fabrikanten kopen. Dus het gaat om de antennes die niet goed zijn.

Maak gebruik van de wijzig-knop om je iets aan je berichten op het forum toe te voegen, het dubbelposten wordt als ongewenst gezien

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 26-08-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
geen root en toch google apps/play nodig?
Hier heb ik mijn installatie vandaan gehaald en werkte perfect en zonder problemen.
Ik weet niet hoe universeel het is, maar je kunt er gewoon via je telefoon naartoe browsen.
http://en.miui.com/forum....98&highlight=google%2Bapp

@gps gebruikers; hoe snel wisten jullie dat de mediatek GPS waardeloos was? Met de apps die zijn voorgesteld kan ik niet veel. hoe kan ik zien dat iets wel of niet werkt?
GPS logger logt wel, maar je kunt niet zien dat je van de weg af bent geraakt zeg maar.
flitsmeister laat volgens mij alleen flitspalen zien, verder niets toch? Hoe kom je erachter dat de app goed werkt?

Het enige bewijs wat ik echt kan checken en monitoren is mijn Sygic navigatie en dat is tot nu toe minimaal 60 reistijd geweest in de binnenstad zonder problemen.
Als het bij jullie na 10 minuten al fout gaat, dan is de GPS betrouwbaar lijkt mij.

[ Voor 51% gewijzigd door Kiswum op 26-08-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
@Flowdesign, We zijn inderdaad nog nergens zeker van, enige wat ik kan zeggen is van persoonlijke ervaring, ook moet ik je gelijk geven over Jiayu, ik heb de G3 gehad, en die had compleet geen ontvangst.
Als je naar de iets duurdere modellen/merken gaat merk ik toch dat alle toestelletjes best goede ontvangst hebben. enige waar ik wel zeker van ben is dat de fouten niet bij mediatek liegt,

hieronder de persoonlijke ervaringen die ik gehad heb:

Galaxy 3 Appolo (het oude kleine model) onbruikbaar gps signaal
Galaxy Ace: Gps werkte perfect, toestelletje ondersteunde indertijd geen dual sim adapter
Galaxy S: GPS was standaard ook onbruikbaar, maar hier heb ik hem compleet open gesmeten en zag dat het gewoon een slechte contact was tussen het moederbord en de gps ontvanger, heb deze gesoldeerd en was perfect
Acer Liquid gallant duos: GPS was degelijk, andere problemen
Alcatel 997D, zelfde als hierboven.
Galaxy S duos, koop dit toestel gewoon niet als je iets of wat degelijk wilt kunnen 3G surfen ;)
Jiayu G3: goede phone, gewoon geen gps op mijn toestelletje, dus die heb ik verpatst.
Zopo C2, naar mijn mening een van de beste toestellen die ik zelf gebruikt heb. Scherm laat je qua kwaliteit gewoon achterover vallen.
FAEA F1, degeljike gps, maar niet zo accuraat en snel als men C2....

ik ben al een tijdje op zoek naar een hoogwaardig mtk 6589T toestel die Hongmi lijkt me wel wat als hij 3G krijgt natuurljk, GPS, androidversie, en wat custom roms lijken me leuk, Als deze er niet komt met 3G denk ik een C3 te kopen, kwestie van een beschermrandje voor het scherm te hebben, want daardoor is de mijne gesneuveld (zopo C2 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:42:
@gps gebruikers; hoe snel wisten jullie dat de mediatek GPS waardeloos was?
Programma zoals GPS Test, die rapporteert de snelheid tot een fix en de nauwkeurigheid van de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mijn F1 laat in GPSTest direct 6 of meer satelieten zien. Gaat al heel snel naar de 9 of 10, maar een fix krijgen.... daar kun je lang op wachten.

Het vreemde is dat in navigatie apps, google maps etc ik mijn positie vrijwel meteen op enkele meters nauwekeurig heb. Snap daar helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Googlemaps maakt volgens mij juist gebruik van telefoon palen en data. Helaas is het niet te testen zonder dataverkeer. Puur GPS test je op die manier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 11:20
Freakster86 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:29:
Mijn F1 laat in GPSTest direct 6 of meer satelieten zien. Gaat al heel snel naar de 9 of 10, maar een fix krijgen.... daar kun je lang op wachten.

Het vreemde is dat in navigatie apps, google maps etc ik mijn positie vrijwel meteen op enkele meters nauwekeurig heb. Snap daar helemaal niks van.
Dat merk ik ook met de F1, als ik het progje GPSstatus draai zie ik vrijwel direct een stuk of 6 satellieten, maar de lock is pas na een minuut ofzo. Echter als ik de navigatie app Igo Primo start dan heb ik voordat ik klaar ben met het intoetsen van plaatstnaam en straat al een lock, misschien in 20 seconden. Lijkt een beetje afhankelijk van de software dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
3meter schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:02:
[...]

Dat merk ik ook met de F1, als ik het progje GPSstatus draai zie ik vrijwel direct een stuk of 6 satellieten, maar de lock is pas na een minuut ofzo. Echter als ik de navigatie app Igo Primo start dan heb ik voordat ik klaar ben met het intoetsen van plaatstnaam en straat al een lock, misschien in 20 seconden. Lijkt een beetje afhankelijk van de software dus.
zelfde hier met copilot op de FAEA F1, hoewel ik hem toch niet echt superaccuraat vind, zoals al men samsungs rijd hij in Antwerpen centrum makkelijk de straat naast me ipv waar ik rijd (scheelt iets van een 25-35m schat ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brace yourselves..
8 cores are coming. :o

http://youtu.be/UWskNEnl_gc

BTW: Nooit geweten dat Soc dus uitgesproken wordt als S-O-C, ik zat meer aan "sok" te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Merken jullie dat er binnenhuis satellieten worden ontvangen of is dat op het moment dat je de straat uit bent gereden/gelopen?
Het is namelijk logisch dat je in een bebouwde wijk wat minder contact hebt dan op een open plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:28:
Merken jullie dat er binnenhuis satellieten worden ontvangen of is dat op het moment dat je de straat uit bent gereden/gelopen?
Het is namelijk logisch dat je in een bebouwde wijk wat minder contact hebt dan op een open plek.
Binnen heb ik vrij snel een fix als ik vlak bij het raam bent. Je hoort in principe in een seconde of 5 een fix te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:42:
geen root en toch google apps/play nodig?
Hier heb ik mijn installatie vandaan gehaald en werkte perfect en zonder problemen.
Ik weet niet hoe universeel het is, maar je kunt er gewoon via je telefoon naartoe browsen.
http://en.miui.com/forum....98&highlight=google%2Bapp

@gps gebruikers; hoe snel wisten jullie dat de mediatek GPS waardeloos was? Met de apps die zijn voorgesteld kan ik niet veel. hoe kan ik zien dat iets wel of niet werkt?
GPS logger logt wel, maar je kunt niet zien dat je van de weg af bent geraakt zeg maar.
flitsmeister laat volgens mij alleen flitspalen zien, verder niets toch? Hoe kom je erachter dat de app goed werkt?

Het enige bewijs wat ik echt kan checken en monitoren is mijn Sygic navigatie en dat is tot nu toe minimaal 60 reistijd geweest in de binnenstad zonder problemen.
Als het bij jullie na 10 minuten al fout gaat, dan is de GPS betrouwbaar lijkt mij.
Heb je Google Mytracks geprobeerd?
Met Flitsmeister moet je ff met de auto langs een paar flitspalen rijden en constateren of ie op tijd begint te piepen en of ie maximaal 2 keer waarschuwt voor 1 paal en niet 4 of 5 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
kent iemand deze smartphone: de Huawei G700-U00 heeft er iemand hem al en wat zijn de eventuele ervaringen, + of - punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ghostygod schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:31:
kent iemand deze smartphone: de Huawei G700-U00 heeft er iemand hem al en wat zijn de eventuele ervaringen, + of - punten...
Behalve dan door ene Diqui-Long(tweaker) aka Huawei-investeerder die alle Huawei telefoons de hemel inprijst en graag B of C labeltjes plakt op onbekende merken die hier juist begeerd worden, worden huawei telefoons niet heel veel geimporteerd.
Mijn inziens de reden: veel minder 'bang-for-buck'; de prijs ligt relatief hoger voor de specificaties. Zo ook seze G700; veel mt6589 telefoons hebben voor die prijs( of voor minder) een full-hd scherm op 5 inch en mogelijk zelfs een turbo model.
Qua bouwkwaliteit en ondersteuning zijn ze wel prima overigens.
Maar voor de echte goedkope deal kom je bij andere merken terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:28:
Het is zeker zoals u het zegt, maar ik heb zowel de FAEA F1 als de ZOPO C2 op dezelfde plaatsen getest, volgende keer neem ik er een gps log van, dan kan ik ze vergelijken.

ideale situatie is beide toestellen naast elkaar te zetten in de wagen, een ritje te maken met dezelfde programma's, en dezelfde settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:41:
[...]

Behalve dan door ene Diqui-Long(tweaker)
Nou je hebt het helemaal verkeerd, ik heb alleen ervaring met de Huawei Honor 2 u9508 aka g615 en dat toestel vind ik inderdaad erg goed en die heb ik nu al acht maanden en werkt nog steeds heel erg goed, dus no need for replacement :)

Huawei komt nu ook met een update voor Android 4.2 voor de Huawei Honor 2, dus dat zal al de derde grote update zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:02
dutchgio schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:41:
[...]

Qua bouwkwaliteit en ondersteuning zijn ze wel prima overigens.
Maar voor de echte goedkope deal kom je bij andere merken terecht.
Wellicht dat je qua garantie en beschikbaarheid updates ook wat beter zit bij Huawei dan bij random china phone merk. Nu is de grote vraag, hoe is de GPS in deze G700. Volgens mij heeft 1 mede tweaker hem besteld dus met wat mazzel horen we binnenkort hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:30:
[...]

Nou je hebt het helemaal verkeerd, ik heb alleen ervaring met de Huawei Honor 2 u9508 aka g615 en dat toestel vind ik inderdaad erg goed en die heb ik nu al acht maanden en werkt nog steeds heel erg goed, dus no need for replacement :)

Huawei komt nu ook met een update voor Android 4.2 voor de Huawei Honor 2, dus dat zal al de derde grote update zijn.
want hij kwam met 4.0? Dat is dan best wel goed van Huawei.
Al is dat vaak niet representatief voor alle modellen, zoals dat ook bij Samsung het geval is.
De high-end S/Note-reeks wordt wel ondersteund, maar alles daarnaast wat ook 'Samsung Galaxy' in de productnaam heeft, moet het doen met beperkte ondersteuning qua software- al dan niet android-updates.
Overigens was mijn vorige reactie ietwat sarcastisch bedoeld; dat jij fan bent van Huawei telefoons inmiddels bekend, en geef je eens ongelijk. Mooi toestel die Honor 2. Jammer dat Huawei die niet gebruikt in de Nederlandse marketingcampagne, want de Ascend P6 is een stuk minder goed.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 26-08-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
robin-sips2 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:51:
[...]

Het is zeker zoals u het zegt, maar ik heb zowel de FAEA F1 als de ZOPO C2 op dezelfde plaatsen getest, volgende keer neem ik er een gps log van, dan kan ik ze vergelijken.

ideale situatie is beide toestellen naast elkaar te zetten in de wagen, een ritje te maken met dezelfde programma's, en dezelfde settings.
Ik zal mijn vriendin binnenkort een filmpje laten maken. Parrot radio + Mi2 in houder + Hongmi liggend in een vak met het scherm richting bestuurder, alles gefilmd met een Sony Xperia S.
Wat ik toch allemaal voor jullie over heb :P (ach ja ook een beetje voor mezelf, ik heb nog een geluidstest nodig vanuit de auto voor de Parrot review)

Wat betreft gelijkenissen ben ik overtuigd. Nauwelijks een verschil met de Parrot autoradio met Sygic icm offline kaarten. De ene keer is Asteroid Smart sneller bij het kruispunt, de andere keer is de Hongmi sneller. Snelheden die zichtbaar zijn op de navigatiesystemen blijven continu gelijk.
Flitsmeister geeft 2 keer aan dat er een flitspaal staat op je route. Als je te voet richting een paal loopt, dan geeft hij dit ook aan (ik ben er minimaal 8 tegen gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ghostygod schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:31:
Iemand meldde een paar dagen geleden dat hij er deze week eentje binnen krijgt, even afwachten dus.
Ik wilde er zelf misschien ook eentje gaan bestellen maar heb een ZTE V987 besteld bij Mixeshop. Hoop die eind deze week binnen te krijgen.
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:44:
[...]
Flitsmeister geeft 2 keer aan dat er een flitspaal staat op je route. Als je te voet richting een paal loopt, dan geeft hij dit ook aan (ik ben er minimaal 8 tegen gekomen).
Kijk, dat klinkt goed. Hij hoort idd 2 keer te alarmeren voor een flitser :)

[ Voor 48% gewijzigd door FlowDesign op 27-08-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hoi,

Ik heb een vraagje...
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw toestel en vond op internet de GooPhone i5...
Nou is het volgende... Ik weet niet of ik mijn Vodafone kaartje er in kan doen... En heeft
Iemand anders meer ervaring met dit toestel? Ik zou graag willen weten of het wel een goed toestel is..

Alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:37:
Googlemaps maakt volgens mij juist gebruik van telefoon palen en data. Helaas is het niet te testen zonder dataverkeer. Puur GPS test je op die manier niet.
Beetje zever he. Zet gewoon AGPS af en hij gebruikt geen assisted GPS.
Op die manier kan je perfect zien hoe slecht GPS data ontvangen/geïnterpreteerd door de MTK chipsets.
Verder kan je gewoon navfree gebruiken als je helemaal zeker wil zijn. Data af en gaan (allezja, verkeerd rijden vooral).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 02:46:
Hey hoi,

Ik heb een vraagje...
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw toestel en vond op internet de GooPhone i5...
Nou is het volgende... Ik weet niet of ik mijn Vodafone kaartje er in kan doen... En heeft
Iemand anders meer ervaring met dit toestel? Ik zou graag willen weten of het wel een goed toestel is..

Alvast bedankt :-)
Niet aan beginnen.
Tegen het importeren van cloons kunnen hoge boetes worden opgelegd als je pakketje word onderschept.
En waarom wil je zoiezo met een iPhone cloon rondlopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Hoge boetes?
Heb alleen nog maar gehoord van vernietiging en dat was dan omdat er Apple/Samsung opstond terwijl het namaak was. Heb je hier meer info over? Interesseert me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whackertje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:20:
Hoge boetes?
Heb alleen nog maar gehoord van vernietiging en dat was dan omdat er Apple/Samsung opstond terwijl het namaak was. Heb je hier meer info over? Interesseert me wel.
http://www.rijksoverheid....-en-douane/namaakvangsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die was ik ook net aan het opzoeken..

"Voor eigen gebruik is het wel toegestaan om een (zeer klein) aantal nagemaakte artikelen mee te nemen naar Nederland. Daarvoor geldt een richtlijn van het Openbaar Ministerie. Als de douane meer artikelen aantreft in uw bagage, dan neemt de douane alle artikelen van die goederensoort in beslag en krijgt u een boete.

De uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Goederen die per post of koeriersbedrijf naar Nederland worden geïmporteerd worden wel in beslag genomen door de douane. U kunt dan worden vervolgd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Erg duidelijk, thanks. Ben Belg maar hier is het vergelijkbaar blijkbaar.
Absoluut niet de moeite dan, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor iedereen die een mt6589(t) heeft en de welbekende sms-bug 'berichten is gestopt' krijgt bij het ontvangen van een SMS: er is hoop:

Geloof het of niet, maar de SMS 'berichten is gestopt' bug is opgelost!
En dat allemaal Dankzij XDA-member Sambaa waarmee ik op XDA veel contact heb rondom de ontwikkeling voor de iOcean. Nadat ik hen vertelde over de bug, reageerde hij en nog een paar gebruikers dat zij het probleem niet hadden, wat de aannemelijkheid voor een nederlandse vertaalfout verhoogde.
Ik heb al even navraag gedaan hoe hij het heeft gedaan, maar daar heeft ie nog niet op gereageerd. Maar ik vermoed dus dat het een verkeerde vertaling is geweest die bijvoorbeeld te lang is en zo buiten de plek waar het zou moeten staan valt, en wat resulteerd in een crash.

Het belangrijkste is nu dat de 'berichten is gestopt'-bug weg is, en je gewoon weer kunt SMS-en!

Patch, te flashen in recovery modus:
http://d-h.st/xja

Omdat dit een mt6589-breed-probleem is zal ik het in meerdere topics posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:42:
Voor iedereen die een mt6589(t) heeft en de welbekende sms-bug 'berichten is gestopt' krijgt bij het ontvangen van een SMS: er is hoop:

En dat allemaal Dankzij XDA-member Sambaa waarmee ik op XDA veel contact heb rondom de ontwikkeling voor de iOcean. Nadat ik hen vertelde over de bug, reageerde hij en nog een paar gebruikers dat zij het probleem niet hadden, wat de aannemelijkheid voor een nederlandse vertaalfout verhoogde.
Ik heb al even navraag gedaan hoe hij het heeft gedaan, maar daar heeft ie nog niet op gereageerd. Maar ik vermoed dus dat het een verkeerde vertaling is geweest die bijvoorbeeld te lang is en zo buiten de plek waar het zou moeten staan valt, en wat resulteerd in een crash.

Het belangrijkste is nu dat de 'berichten is gestopt'-bug weg is, en je gewoon weer kunt SMS-en!

Ik herken het ook niet hoor, heb m'n telefoon namelijk altijd op Engels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:06:
[...]

Ik herken het ook niet hoor, heb m'n telefoon namelijk altijd op Engels staan.
Gebeurt ook enkel wanneer je de telefoon op NL hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 14:39
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:42:

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 15:59
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:44:
[...]

Wat betreft gelijkenissen ben ik overtuigd. Nauwelijks een verschil met de Parrot autoradio met Sygic icm offline kaarten. De ene keer is Asteroid Smart sneller bij het kruispunt, de andere keer is de Hongmi sneller. Snelheden die zichtbaar zijn op de navigatiesystemen blijven continu gelijk.
Dat maakt een HongMi versie met 3G (White Rice?) toch wel erg interessant!
Alleen ben ik bang dat ik het toestel iets te groot vind. Voor een 4,7inch scherm heeft het geen kleine behuizing, ik dacht zelfs meer dan 135mm lang?!

De FAEA F1 die ik nu heb gaat precies, is 128mm lang. De Jiayu G3 hiervoor was echt te groot (135mm), de Jiayu G2s was ook prima (vrij klein scherm 4inch) (125mm).

Die Xiaomi toestellen hadden juist zulke mooie formaten met hun 4,3" en 4,5" schermen... Komt er eindelijk een dual sim toestel maken ze hem weer onnodig groot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:15:
[...]

Gebeurt ook enkel wanneer je de telefoon op NL hebt staan.
Precies, dat wilde ik nog even bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iedereen zijn eigen smaak; ik vindt 5 inch wel lekker werken, en 4.7 zou ook niet erg zijn.
maar veel groter hoeft van mij niet, want dan wordt het wel lastig om m in je broekzak te proppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:57:
iedereen zijn eigen smaak; ik vindt 5 inch wel lekker werken, en 4.7 zou ook niet erg zijn.
maar veel groter hoeft van mij niet, want dan wordt het wel lastig om m in je broekzak te proppen. :+
Inderdaad, zo lang de buitenmaat niet (veel) groter wordt dan 140mm x 70mm vind ik het nog wel ok :)

Maar stel dat je bijvoorbeeld maar 1,70m lang bent en je benen en dus je spijkerbroek is korter, dan zijn je zakken misschien ook wel korter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
FlowDesign schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

Inderdaad, zo lang de buitenmaat niet (veel) groter wordt dan 140mm x 70mm vind ik het nog wel ok :)

Maar stel dat je bijvoorbeeld maar 1,70m lang bent en je benen en dus je spijkerbroek is korter, dan zijn je zakken misschien ook wel korter :+
1m72 en vind de ThL W8 (5") echt geen probleem in mijn broekzak hoor. Nuja, ik steek zelfs mijn Kindle (keyboard) in mijn broekzak.
Al is het formaat van de Faea F1 wel leuk.
Pagina: 1 ... 69 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.