Freekers schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:12:
"I just bought 'Huawei Ascend G700 Dual Sim MTK6589 Quad Core 1.2GHz 5.0 inch 720p Android4.2 2GB RAM Dual Cam' on MeriMobiles.com"
Ik heb de knoop doorgehakt

Komt met DHL Express, Ik zal jullie updaten over mijn bevindingen qua GPS. Eens even uitvogelen hoe ik die 3x3 Huawei garantie krijg.
Zou leuk zijn, bedankt alvast, ik ben meer en meer benieuw of ze het waar kunne maken om samsung wat concurentie te bieden, hoewel ik persoonlijk denk dat er meer en meer mensen naar china kijken voor hun mobieltjes.
Heb daarstraks nog een discussie gehad met iemand die dacht dat hij een kenner was, hij zou men FAEA F1 mee genomen hebben voor 200 euro, puur op de looks beoordeeld, tot ik hem omdraaide, wa merk is da???????
Verder hieronder een korte samenvatting wat ik van dit toestel vind (ik vergelijk hem met men ervaring van men vorig toestel welke iets duurder was, een Zopo C2):
Scherm is fantastisch qua kleuren en helderheid, gps vind onmiddelijk een hoop sattelieten, maar hij locked niet snel, duurt de eerste keer smorgens altijd een minuut of 2 wat me persoonlijk wel dik tegenvalt van een qualcomm chip.
Verder heb ik enkele vastlopers gehad tijdens het navigeren, dus moet nog uitzoeken of dit aan de software of de hardware ligt (denk eerder het eerste)
Android op zich is mooi stonden 2 chinese app's op die ik er dadelijk af gewerkt hebt.
Rooten kan je hier vinden in de Faea F1 topic,
Batterijduur is naar mijn mening ook niet zoals het hoort te zijn, 2000mah op een 4.5 inch schermpje met de hele dag beginnend van 8u enkel edge aan (2g only), hele dag bluetooth headset op en tussendoor wat navigeren, dan mag hij omstreeks 17h terug aan de lader
Warmte is zoals elke qualcomm die ik al gehad heb, hij word warm ter hoogte van de camera, als ik wat surf en daarna bv youtube ofzo bekijk voel je hem warm worden.
De Cover aan de achterzijde zit goed vast, eens je hem verwijderd voel je ook dat de toetsen een iets lagere kwaliteit hebben dan de grotere merken.
Dual sim menu is iets minder uitgebreid als die van MTK toestelletjes, ergens ook niet optimaal vind ik voor bv in de wagen, je kan geen standaard sim aanduiden waar je de voorkeur aan geeft, daarentegen kan je wel per sim een andere beltoon kiezen, wat voor mij persoonlijk wel makkelijker is, op die manier weet ik of men werk belt of men prive sim
Als je dit toestel zou vergelijken met een hedendaagse Samsung Galaxy S2 ofzo ga jer er naar mijn mening nog steeds op vooruit, maar voor heavy duty work zou ik hem niet adviseren, gewoon puur voor de batterijduur en de stevigheid van de toetsen enzo.
De gsm is bedoelt voor men vriendin, daar is hij perfect voor geschikt, wat whatsappen, hier en daar een sms en wat telefoneren, daar is ie meer als voldoende voor.
Geen vertragingen tijdens het navigeren door de menu's enzo, een mooie breathing light home knop, en best een mooie afwerking.
voor 150 euro was hij geshipt van mixeshop via dhl, ik had hem op 7 werkdagen, geen extra kosten, met de gewoonlijke extra's zoals een hoesje dat direct stuk was, kabeltjes etc.