Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 23:15

XanderDrake

Build the future!

effem schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:38:
Ik heb na enig beraad zojuist de Haier besteld Deze leek me behoorlijk robuust. 8G rom is ook wel fijn.
Bij focalprice maar $ 120 (was volgens paypal eur 82.nogiets)
ben benieuwd.
edit: bescheiden nadeeltje zou single sim kunnen zijn
Ik ben zeer benieuwd naar deze Haier, als zijnde sport en reis telefoon. En ook of er daadwerkelijk een Qualcomm Krait dualcore in zit. Laat ons aub weten hoe ie is.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, lekker dan.
De Mod die daarvoor verantwoordelijk is wordt hierbij hartelijk bedankt voor het uitschakelen van de quick-reply functie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:44:
[...]

Vppr een tientje meer had je een cubot GT99 gehad bij Banggood. :+
Quadcore en wel dualsim.
Ik heb daar wel naar gekeken maar vond het rugged zijn wel fijn.
En geode gps is voor mij belangrijk. GT99 = mtk en staat wat gps toch wat minder goed bekend als QUALCOMM.

(overigens vraag ik me af of quad core voor de gewone gebruiker nou wel zoveel oplevert, als je geen hard core gaming doet).

Zal mijn ervaringen met het toestel tzt wel melden.

(trouwens als je echt low budget iets zoekt: K-touch W760; op aliexpress zo'n $70, dual core, 4")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 19:22
effem schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:38:
[...]

Ik heb na enig beraad zojuist de Haier besteld Deze leek me behoorlijk robuust. 8G rom is ook wel fijn.
Bij focalprice maar $ 120 (was volgens paypal eur 82.nogiets)
ben benieuwd.
edit: bescheiden nadeeltje zou single sim kunnen zijn
Laat even wat weten wanneer je deze binnenkrijgt! Nog steeds twijfel tussen deze (haier w910) en lenovo s750. Verschil zit ook in IP-certifiering, haier is blijkbaar IP54, lenovo IP67.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:35
dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:44:
[...]
Vppr een tientje meer had je een cubot GT99 gehad bij Banggood. :+
Quadcore en wel dualsim.
Een tientje? De Haier W910 kost 119.99 Dollar bij Focalprice en de GT99 149.99 Dollar bij Banggood: dat is toch 30 Dollar oftewel meer dan 20 Euro? Of mis ik iets?

Hoe dan ook lijkt de Haier W910 mij een prima telefoon voor zijn geld, zeker als je hem inderdaad outdoor wilt gebruiken. Een nadeel vind ik wel dat de accu niet verwisselbaar is en dat hij standaard met Android 4.0 wordt uitgeleverd. Ik ben nu toch wel gewend aan de handigheidjes van Android 4.2...

[ Voor 29% gewijzigd door displaciamento op 16-08-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
displaciamento schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:16:
[...]

Een tientje? De Haier W910 kost 119.99 Dollar bij Focalprice en de GT99 149.99 Dollar bij Banggood: dat is toch 30 Dollar oftewel meer dan 20 Euro? Of mis ik iets?

Hoe dan ook lijkt de Haier W910 mij een prima telefoon voor zijn geld, zeker als je hem inderdaad outdoor wilt gebruiken. Een nadeel vind ik wel dat de accu niet verwisselbaar is en dat hij standaard met Android 4.0 wordt uitgeleverd. Ik ben nu toch wel gewend aan de handigheidjes van Android 4.2...
hij is in de 'bonus' bij Banggood, voor nog geen 117 euro kun je er al 1 bestellen. _/-\o_
nog goedkoper dan de Haier W910 dus.
ik snap ook niet dat je zo veel consessies wilt doen op een stevige telefoon, want qua specificaties is het gewoon 3 keer niks.
ik zou eerder een Cubot GT99 voor zelfs nog minder halen, want dan heb je een quadcore, en android 4.2.
doe er een mooi beschermend hoesje om heen en een ga er met beleid mee om en je hebt een prima telefoon.

hier overigens een linkje:
http://www.banggood.com/C...-Smart-Phone-p-77689.html

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 16-08-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:24:
@ hierboven
Als je die garantie echt zo graag wilt, is het dan gen optie om er zelf handig in te worden? _/-\o_
Tuurlijk maar dan heb ik nog zoveel meer opties, ik zou ook nog wel handig willen zijn in, timmeren, schilderen, social engineering, metaal bewerking, big wave surfen, schaken, free diving en the list goes on ;)
Voor nu kies ik de makkelijk weg en zoek ik een kant en klare oplossing. Het is maar een telefoon, zoveel tijd wil ik er nou ook weer niet in steken, er zijn veel leukere dingen te doen.
FlowDesign schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:38:
Als de MotoX dezelfde prijzen gaat krijgen als de Nexus 4 dan zou dat toch een mooie prijs zijn? Even afwachten tot die in Duitsland verkrijgbaar is :)
Precies, als de prijs goed is dan ga ik ook niet moeilijk doen en koop ik een telefoon in NL/DE.
Maar, het vinden van een leuke china phone tot $200 die perfect werkt en doet wat hij moet doen, blijft gewoon een leuke hobby.
Saiya schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:29:
Zou je kunnen kijken of de GPS het doet en hoe lang de batterij meegaat gezien de lage mah?
Zit zelf te twijfelen over de THL w100 en de Cubot GT99 aangezien ze voor vergelijkbare prijzen weggaan en de specs ook dicht bij elkaar liggen.

De GT99 heeft echter vaak problemen met de GPS heb ik gelezen, dus als deze THL W100 dat wel goed doet, ga ik daarvoor.

Enig idee of stock android ook goed draaide? Ben niet into rooting en custom roms, de telefoon zou stock goed moeten draaien.
Ik ga het voor je testen, wil het zelf namellijk ook wel weten. Een custom rom erop zetten is een makkie, het lastigste is de windows kant van het verhaal, het is soms even kloten met de drivers, maar dat had ik ook met Samsungs en Motorola's. Is de windows kant gelukt en staat er een custom recovery op dan is het flashen van een andere rom zo gedaan en hoef je de PC nooit meer aan te raken.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
Hij kost inderdaad 117 EURO, maar dat is niet hetzelfde als de 120 DOLLAR van de Haier. Als je hem op dollarprijs zet dan kom je uit op 150 Dollar voor de Cubot, wat dus 30 Dollar meer oftewel meer dan 20 Euro duurder dan de Haier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
dutchgio schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:38:
[...]

hij is in de 'bonus' bij Banggood, voor nog geen 117 euro kun je er al 1 bestellen. _/-\o_
ik snap ook niet dat je zo veel consessies wilt doen op een stevige telefoon, want qua specificaties is het gewoon 3 keer niks.
ik zou eerder een Cubot GT99 voor zelfs nog minder halen, want dan heb je een quadcore, en android 4.2.
doe er een mooi beschermend hoesje om heen en een ga er met beleid mee om en je hebt een prima telefoon.

hier overigens een linkje:
http://www.banggood.com/C...-Smart-Phone-p-77689.html
Kun je hem beter bij Geekbuying halen (als die shop een beetje ok is, geen ervaring ermee).

Voor 6 dollar meer heb je namelijk extra's erbij.
Bijvoorbeeld deze: met screen protector en witte achterkant:
http://www.geekbuying.com...te-Back-Shell-318152.html

Of een rode met extra batterij:

Of voor 23 dollar meer heb je extra batterij, case, en 2 achterklepjes in rood en zwart:
http://www.geekbuying.com...attery---Case-317364.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saiya schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:51:
[...]

Kun je hem beter bij Geekbuying halen (als die shop een beetje ok is, geen ervaring ermee).

Voor 6 dollar meer heb je namelijk extra's erbij.
Bijvoorbeeld deze: met screen protector en witte achterkant:

Of een rode met extra batterij:

Of voor 23 dollar meer heb je extra batterij, case, en 2 achterklepjes in rood en zwart:
http://www.geekbuying.com...attery---Case-317364.html
goed, beter, best :9

was overigens niet voor mij, nog altijd tevreden met mn iocean, maar ik zou het wel weten als ik 120 euro te besteden had, die Haier kon wel 20 keer op de grond vallen en het nog doen, maar ik kocht een Cubot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:30
Dit alles op de foto voor net geen 220€ :*) :*) .
Klikbaar voor grote versie.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/18lu2x.jpg
Het blauwe hoesje ipv oranje, echt een stuk mooier.

Net binnen gekomen. Heeft 8-10 dagen geduurd afhankelijk van hoe je kijkt. Echt geweldig.

[ Voor 8% gewijzigd door alaintje op 16-08-2013 13:34 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 09:34
Als de MotoX dezelfde prijzen gaat krijgen als de Nexus 4 dan zou dat toch een mooie prijs zijn? Even afwachten tot die in Duitsland verkrijgbaar is :)
Ik vrees dat je dan heel lang moet wachten: http://www.zdnet.com/no-m...e-way-instead-7000018910/ - bovendien is-ie niet dual sim.

De Samsung S4 mini (Duos) zakt al weer behoorlijk in prijs op eBay, hopelijk is er binnenkort ook Cyanogenmod voor dual sim telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:01
Wat is de reden dat de Ocean i7 en jiayus zoveel populairder zijn dan bijvoorbeeld de Neo N003? Is het de bouwkwaliteit? Qua specificaties lijkt de Neo de beste bang for budget te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Brentolinni schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:36:
Wat is de reden dat de Ocean i7 en jiayus zoveel populairder zijn dan bijvoorbeeld de Neo N003? Is het de bouwkwaliteit? Qua specificaties lijkt de Neo de beste bang for budget te zijn.
Ik zie de Neo N003 zo snel niet goedkoper voorbijkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Brentolinni schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:36:
Dat komt voornamelijk omdat de Neo N003 pas NU leverbaar begint te worden, terwijl de X7 al sinds begin mei leverbaar is en de G4 sinds een paar weken.
dutchgio schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:38: 117 euro kun je er al 1 bestellen. _/-\o_
Das dus niet waar, het scheelt 30% ($ vs €) 8)7
Ik denk, practisch gezien: snelle dualcore Krait is beter dan mt6589. Alleen ICS is jammer, maar ook geen ramp.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:01
Thrackan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:56:
[...]

Ik zie de Neo N003 zo snel niet goedkoper voorbijkomen?
Hier is eentje voor ~150 euro.
De ocean is 10-20 euro duurder met de turbo processor. Daarbij komt dat de neo N003 een veel grotere 3000mAh batterij heeft. Daarom ook al vind je de ocean voor dezelfde prijs, de neo is beter specificatiewijs.

Als er minder over gesproken wordt omdat hij nog niet leverbaar was snap ik het. Ik dacht dat mensen het toestel gewoon niet vertrouwden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af welke merken van chinese quadcore makelij er over een aluminum body beschikken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik denk dat ik de JiaYu G4 ga kopen :) Maar weet iemand hoe het met de duurzaamheid van zo'n toestel zet of weet misschien iemand nog een ander goed voorstel voor minder als 200 euro? Ik ga het toestel vooral gebruiken om te gamen en te browseren.
Gr

[ Voor 14% gewijzigd door elpookie op 16-08-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heren,
Ik wil de knoop doorhakken. Na een flinke pot research afgelopen dagen is mijn keuze gevallen op de volgende Chinese toppers:
iOcean X7 213 dollar
ZOPO C2 234 dollar
Beiden zien er super mooi uit vind ik en voldoen ook aan de prijsklasse die ik hanteer voor een mobiel.
Welke wint het van welke, en waarom? Mensen die ervaring hebben met één van de twee?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:21:
Hallo heren,
Ik wil de knoop doorhakken. Na een flinke pot research afgelopen dagen is mijn keuze gevallen op de volgende Chinese toppers:
iOcean X7 213 dollar
ZOPO C2 234 dollar
Beiden zien er super mooi uit vind ik en voldoen ook aan de prijsklasse die ik hanteer voor een mobiel.
Welke wint het van welke, en waarom? Mensen die ervaring hebben met één van de twee?
Ik heb zelf alleen met de iocean, die ik nu ongeveer 2 maanden heb.
Lees de specifieke topics eens door, want zowel de iocean als de zopo heeft zelf een topic, en daar wordt behoorlijk diep ingegaan op de desbetreffende telefoon.
Winnen doet geen het eigenlijk, want de hardware is zo goed als gelijk.
Het gaat dan afhangen van bijvoorbeeld het design en de software-ondersteuning..
Men beweerd dat er verschil in het ontvangen van een goed gps signaal zit, maar over het algemeen kunnen we wel stellen dat een telefoon met mtk chipset gewoon slecht is met het ontvangen van een gps signaal. In beide topics zijn dan ook tegenstrijdige berichten; de een lukt het vrij eenvoudig, de ander monteerde zelf een andere antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:42:
[...]

Winnen doet geen het eigenlijk, want de hardware is zo goed als gelijk.
De C2 heeft (krijgt?) Gorilla glas, gezien het groot aantal kapotte schermen in de iOcean topic zou ik toch kiezen voor de C2.

Je zou nog kunnen kijken naar de Umi X2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 20:19
Hallo heren,
iOcean X7 213 dollar
ZOPO C2 234 dollar
Voordelen zopo c2 (met gorilla glass, neem niet zonder!)

Geweldig scherm, is een van de beste die ik ooit heb gezien (Beter dan bijv sgs4)
Goede helderheid waardoor je het scherm ook in de zon kan lezen
Goede GPS als je werkt met bijv google maps.
Goede software ondersteuning, zeer actieve chinese community en nu ook officiële miui en lewa.

Nadelen:

GPS werkt niet goed met endomondo/flitsmesiter/meer apps, geeft verkeerde afstand/snelheid aan. route klopt wel.
Er zijn ghost touches (Op de meeste toestellen, niet op allen), maar er is een touchscreen update die dit oplost, alleen die werkt niet voor iedereen.
Op zwarte versie zijn de backlit buttons zwak.
Scherm gaat snel kapot als je versie neemt zonder gorilla glass, neem dus gorilla glass!

Dit is alles dat ik me zo kan herinneren op de vroege ochtend :) Kan niet veel over de iocean zeggen want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Hallo heren,
iOcean X7 213 dollar
ZOPO C2 234 dollar
Ik heb zelf een iOcean X7 en ben er op zich tevreden mee. Zie ook mijn 2,5 weken ervaring met pros en cons. Ik heb lang getwijfeld tussen de Zopo C2 en de Jiayu G4 en heb eigenlijk impulsief/spontaan de iOcean X7 besteld, omdat er een leuke aanbieding van langskwam.

Ik ben dus op zich tevreden, echter er zijn hier en daar verbeterpuntjes. Ik denk niet dat als ik mijn telefoon vandaag kapot laat vallen, ik weer de iOcean zou bestellen, maar wellicht de Zopo C2 / C3 zou proberen. De reden is niet zozeer dat de iOcean een slechte telefoon is, maar het gewoon leuk is om lekker te experimenteren en omdat er zoveel keus is.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 17-08-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen met spemall?

Dit is momenteel 1 van de enige webshops met de G4 advanced in stock en zou deze dus graag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie snelle reacties alvast!
Ik heb het gevoel dat de iOcean iets smoother werkt. Ik denk dat dit voor mij wel doorslaggevend is. Zie ook dit filmpje waarin ze beide mobieltjes vergelijken. YouTube: Antelife.com----------Zopo C2 VS Iocean X7
Ik hebinderdaad de topics van beiden al een paar doorgelezen en ook de reviews, maar uiteindelijk blijft het gewoon een persoonlijke keuze inderdaad van welke je mooier vindt. Op een gegeven moment moet je iets kiezen. Ik denk dat ik sowieso wel kwaliteit voor die prijzen krijg!
Ik moet sowieso ook nog een weekje wachten, voordat ik bestel (payday 8) )

Als ik er één definitief heb besteld en hem binnenkrijg, laat ik jullie mijn ervaringen weten!
Ik had onder andere de UMI X2 ook al bekeken, maar die viel af voor mij vanwege het speelse uiterlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:55:
Wat zijn de ervaringen met spemall?

Dit is momenteel 1 van de enige webshops met de G4 advanced in stock en zou deze dus graag bestellen.
In het Xiaomi mi2s topic zijn er verschillende mensen die daar besteld hebben. Weet niet of die mensen dit topic bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Hallo ik zit te twijfelen tussen de Zopo C2 (mooie gsm ,maar 5-inch is denk ik iets te groot, mooi scherm) Jiayu G4 ( 4,7 inch is denk ik al wat beter , mooi design) , Xiaomi (goede gaming performance)
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn me te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elpookie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:29:
Hallo ik zit te twijfelen tussen de Zopo C2 (mooie gsm ,maar 5-inch is denk ik iets te groot, mooi scherm) Jiayu G4 ( 4,7 inch is denk ik al wat beter , mooi design) , Xiaomi (goede gaming performance)
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn me te helpen?
Als een groot scherm en dual sim geen vereisten zijn, is de Xiaomi de beste keus.
De hardware, maar ook de software is velen malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
dutchgio schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:51:
[...]

Als een groot scherm en dual sim geen vereisten zijn, is de Xiaomi de beste keus.
Ik zit precies tussen dezelfde telefoons te twijfelen. De Xiaomi 2s lijkt wat lever problemen te hebben momenteel bij de meeste webwinkels, maar er wordt bericht dat deze over een weekje weer leverbaar moeten zijn, hoe lang het echt gaat duren is altijd maar afwachten.

Ik geef zelf niks om dual sim en zo'n groot scherm hoeft van mij ook niet. Verreweg het belangrijkst vind ik performance en stevigheid van de telefoon. Hierdoor komt de Xiaomi 2s voor mij al snel als beste voorbij, alleen is deze vrij duur vergeleken met de andere telefoons en de accuduur valt voor veel mensen nogal tegen. Je kan hier dan wel een grotere accu bij bestellen maar dan wordt het alleen nog maar duurder.

Ik blijf momenteel nog maar even afwachten denk ik tot de Xiaomi 2s weer leverbaar is en misschien geeft de tweakers Shootout die er aan zit te komen wat goede tips.

[ Voor 0% gewijzigd door Poeles op 17-08-2013 14:46 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
dutchgio schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:51:
[...]

Ik had graag de prijs onder de 200 euro gehad :) Welke is dan de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Helaas is de bekendmaking van de Xiaomi MI-3 geannuleerd. Op deze datum zou ook informatie over de Xiaomi Purple Rice tablet vrij worden gegeven. Iemand die hier iets meer van weet?

@Elpookie, De ZOPO C2 is een mooie phone. De grootte vind ik eigenlijk wel meevallen. Het scherm is hartstikke zuiver, misschien wel beter dan die van een S4. De gps werkt eigenlijk ook wel prima voor een MTK processor. Camera voor chinese begrippen goede foto's. Paar kleine minpuntjes zijn dat met het bladeren in de applijst soms een ghosttouch en of hapering voorkomt, maar dat gebeurt heel weinig. Als je voor de ZOPO kiest neem dan wel de versie met gorilla glas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elpookie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:10:
[...]

Ik had graag de prijs onder de 200 euro gehad :) Welke is dan de beste?
De zopo is volgens mij wat duurder.
Als je echt onder de 200 wil blijven kun je het beste vooraf rekening houden met exta kosten(btw en inklaring), en dan komen zowel de zopo als de jiayu boven de 200 euro uit, als ze dat niet al doen zonder het betalan van btw. Daarnaast heeft de zopo last van ghost touches. Heb je de iocean x7 ook overwogen?
woutje p schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:41:
Helaas is de bekendmaking van de Xiaomi MI-3 geannuleerd. Op deze datum zou ook informatie over de Xiaomi Purple Rice tablet vrij worden gegeven. Iemand die hier iets meer van weet?
Ja, ik werk toevallig bij Xiaomi. Ze willlen m zo snel mogelijk lanceren. :+

Als die informatie niet is vrijgegeven, hoe zouden wij het dan moeten weten?
Zover ik weet hebben we geen interne bronnen bij Xiaomi dus zal het nieuws toch echt van sites als Gizchina en dergelijke moeten komen

[ Voor 39% gewijzigd door dutchgio op 17-08-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
dutchgio schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:42:
[...]

Als je echt onder de 200 wil blijven kun je het beste vooraf rekening houden met exta kosten(btw en inklaring), en dan komen zowel de zopo als de jiayu boven de 200 euro uit, als ze dat niet al doen zonder het betalan van btw. Daarnaast heeft de zopo last van ghost touches. Heb je de iocean x7 ook overwogen?

[...]

Zover ik weet hebben we geen interne bronnen bij Xiaomi dus zal het nieuws toch echt van sites als Gizchina en dergelijke moeten komen
Die inklaringskosten heb je een erg lage kans op als je gewoon chinapost of een ander groot bedrijf het laat doen. Dat zou ik niet meenemen in het budget. De zopo ligt onder de 200.

Zopo C2 zonder Gorilla Glas (175,-):
http://www.antelife.com/zopo-c2-mtk6589-quad-core-android-4-2-5-0-inch-fhd-screen-1920-1080px-1g-4g-13-0mp-camera-smart-phone.html

Updated Zopo C2 (MTK6589T, Gorilla Glas) (201,-):
http://www.antelife.com/zopo-c2-quad-core-mtk6589t-1-5ghz-smartphone-with-5-0-inch-android-4-2-fhd-screen-16g-otg-black.html

[ Voor 4% gewijzigd door Noviomagus97 op 17-08-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
dutchgio schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:42:
[...]

[...]

En de newman n2 ik heb gelezen dat die de zelfde processor als de samsung galaxy s3 heeft. Is deze telefoon even goed als de Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Laatst online: 22-09 12:35
Xiaomi heeft ergens begin sept een persconferentie gepland staan, grote kans dat de mi3 dan gelanceerd wordt.

Over de verglijking met de newman kan ik geen eerlijk oordeel denk ik. Wat mij betreft is de mi2 een telefoon die dankzij de software ver boven de samsugs en de htc staat. Maar ach, ik ben inmiddels een mi fen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elpookie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:29:
[...]

En de newman n2 ik heb gelezen dat die de zelfde processor als de samsung galaxy s3 heeft. Is deze telefoon even goed als de Xiaomi?
Als je het topic van de newman doorleest merk je al gauw wat er aan mankeerd.
De hardware is goed, maar de software niet. Door een bug heb je geen internet met een vodafone sim(kan wel worden verholpen na aanvraag bij vodafone) en hij draait nog steeds op android 4.0, en daar blijft het ook bij. En dat laatste heeft meer (negatief) effect op de gebruikservaring dan je denkt. Mooie telefoon, maar te duur nu de niewe generatie mediatek telefoons zijn gelanceerd, want de newman n2 is stamt af van de jiayu G3 generatie/tijd en heeft nu veel meer concurrentie, omdat de mt6589t ook erg krachtig is. En goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:18

Greveldinges

Thank you, thank you very much

dutchgio schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:22:
[...]

Als je het topic van de newman doorleest merk je al gauw wat er aan mankeerd.
De hardware is goed, maar de software niet. Door een bug heb je geen internet met een vodafone sim(kan wel worden verholpen na aanvraag bij vodafone) en hij draait nog steeds op android 4.0, en daar blijft het ook bij. En dat laatste heeft meer (negatief) effect op de gebruikservaring dan je denkt. Mooie telefoon, maar te duur nu de niewe generatie mediatek telefoons zijn gelanceerd, want de newman n2 is stamt af van de jiayu G3 generatie/tijd en heeft nu veel meer concurrentie, omdat de mt6589t ook erg krachtig is. En goedkoop.
Er is al een vrij lange tijd 4.1 uit voor de N2, en ook de meeste bugs zijn eruit. Wel is het nog steeds zo dat vodafone niet meteen goed werkt, maar als je een andere provider hebt is dat geen probleem. Ook vind ik 'm eigenlijk nog steeds niet te duur voor de specificaties, het is gewoon een erg fijne chipset, met goedwerkende GPS, een prachtig scherm en een goede camera. Voor 210,- is het gewoon nog steeds een supertelefoon, erg ver boven mijn verwachtingen. Er is ook een CM10 ROM, wat de meeste chinaphones moeten missen. Ik zal alleen nu niemand meer aanraden om voor deze telefoon te gaan, aangezien er waarschijnlijk geen nieuwere Android versies meer naartoe komen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greveldinges schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:44:
[...]

Er is al een vrij lange tijd 4.1 uit voor de N2, en ook de meeste bugs zijn eruit. Wel is het nog steeds zo dat vodafone niet meteen goed werkt, maar als je een andere provider hebt is dat geen probleem. Ook vind ik 'm eigenlijk nog steeds niet te duur voor de specificaties, het is gewoon een erg fijne chipset, met goedwerkende GPS, een prachtig scherm en een goede camera. Voor 210,- is het gewoon nog steeds een supertelefoon, erg ver boven mijn verwachtingen. Er is ook een CM10 ROM, wat de meeste chinaphones moeten missen. Ik zal alleen nu niemand meer aanraden om voor deze telefoon te gaan, aangezien er waarschijnlijk geen nieuwere Android versies meer naartoe komen.
Van de prijsdaling was ik me niet bewust, ik nam aan dat ie voor rond de 230,- over de toonbank ging.
4.1 is ook een verbetering.
Het is inderdaad een erg goede telefoon en als je m vorig jaar hebt aangeschaft ook een erg goede aanschaf. Maar ik zou hem nu niet meer overwegen.
Ik vraag me ook af of newman hem nog wel maakt, net als of samsung die socs nog produceerd. Beide merken hebben inmiddels opvolgers uitgebracht, al heeft dat voor newman nog niet voor een heel groot succes gezorgd, vermoed ik.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 17-08-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

dutchgio schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:02:
[...]

Van de prijsdaling was ik me niet bewust, ik nam aan dat ie voor rond de 230,- over de toonbank ging.
4.1 is ook een verbetering.
Het is inderdaad een erg goede telefoon en als je m vorig jaar hebt aangeschaft ook een erg goede aanschaf. Maar ik zou hem nu niet meer overwegen.
Ik vraag me ook af of newman hem nog wel maakt, net als of samsung die socs nog produceerd. Beide merken hebben inmiddels opvolgers uitgebracht, al heeft dat voor newman nog niet voor een heel groot succes gezorgd, vermoed ik.
Zolang je overal nog een Galaxy S3 kunt kopen, wordt de SOC nog wel geproduceerd, het is namelijk dezelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greveldinges schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:47:
[...]

Zolang je overal nog een Galaxy S3 kunt kopen, wordt de SOC nog wel geproduceerd, het is namelijk dezelfde :P
Oh dan duirt het nog even ;)
Al zal die ook wel een keer samen met de soc uit de verkoop gaan. jammer want zou best een goed alternatief voor een mediatek soc zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Greveldinges schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:44:
[...]

Geldt dat ook voor de Iocean X7? Ik heb namelijk problemen met internet aan de gang krijgen.....

En wat is oplossing die je aangeeft: Vodafone om een nieuwe sim vragen?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

marco_sire schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:10:
[...]

Geldt dat ook voor de Iocean X7? Ik heb namelijk problemen met internet aan de gang krijgen.....

En wat is oplossing die je aangeeft: Vodafone om een nieuwe sim vragen?
Ik heb geen idee of de iOcean X7 hetzelfde probleem heeft, daarvoor zou je in het desbetreffende topic moeten kijken. Bij de N2 is de oplossing om de klantenservice te bellen, zij zetten een blox voor je open waardoor je de business APN kunt gebruiken, waardoor je internet wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 11:14
Volgende week is er in de Pandawill Happy Hour een THL Monkey King met 50% korting.
Lijkt me een hele strakke deal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Laatst online: 08-01-2023
Greveldinges schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 08:25:
[...]

Ik heb geen idee of de iOcean X7 hetzelfde probleem heeft, daarvoor zou je in het desbetreffende topic moeten kijken. Bij de N2 is de oplossing om de klantenservice te bellen, zij zetten een blox voor je open waardoor je de business APN kunt gebruiken, waardoor je internet wel werkt.
Dank, dat ga ik maandag doen :)

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo001 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:31:
Volgende week is er in de Pandawill Happy Hour een THL Monkey King met 50% korting.
Heel strak. Zal moeilijk worden om bij de eerste lichting te horen.

Vind de cubot m6589 ook wel een leuke aanbieding trouwens. Die is in de tweede lichting ook nog leuk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
Zit wel een kleine accu in, 2000 mAh, dit icm een Full HD scherm :X ?
Er staat ook dat er geen externe card wordt ondersteund.
BT 4.0 is dan wel weer leuk

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
antimos schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:45:
[...]
Zit wel een kleine accu in, 2000 mAhh, dit icm een Full HD scherm :X ?
Er staat ook dat er geen externe card wordt ondersteund.
En de accu is ook niet verwisselbaar. 16 GB opslagruimte die niet uitbreidbaar is, is voor mij sowieso te weinig en de accu trekt mij over de streep om zelfs voor zo'n lage prijs geen interesse te hebben. Waarschijnlijk dat hij daarom ook in de uitverkoop gaat, want ik denk dat er meer mensen zo over denken en hij voor de normale prijs dus niet zo goed verkoopt.
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:16:
[...]
Vind de cubot m6589 ook wel een leuke aanbieding trouwens. Die is in de tweede lichting ook nog leuk geprijsd.
Waar kan je zien voor welke prijs de telefoons na de eerst Happy Hour batch worden verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de newsletter. Tweede kans is die 159.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, na lang zoeken, afwegen en lezen in het forum kom ik tot de volgende keuze.

Het wordt of de Cubot GT99 of de Jiayu GS3 via Pandawill besteld.
Beide Dual-sim. Maar kan iemand me garanderen dat ik per Simkaart kan kiezen welk communicatieverkeer er doorheen gaat.

Sim 1: Bellen/sms'en
Sim 2: Dataverkeer (internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:08:

Beide Dual-sim. Maar kan iemand me garanderen dat ik per Simkaart kan kiezen welk communicatieverkeer er doorheen gaat.

Sim 1: Bellen/sms'en
Sim 2: Dataverkeer (internet)
Ik heb ze allebei en je kunt aangeven per SIM of data aan/uit moet.

Bellen en sms'en is kwestie van nummer intoetsen en dan aangeven via welke sim je gesprek wilt. Idem voor sms. Vaak ook standaard aan te geven in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:08:

Als je de G3S overweegt, waarom dan niet voor de G3T gaan voor 5 dollar meer? De GT99 is uiteraard wel een pak goedkoper van de G3S/G3T, maar bij de G3T krijg je naast gorilla glass en een beter design (IMHO) ook nog een snellere processor.

EDIT: even wat typenummers verbeterd, ik had er een beetje een zooitje van gemaakt... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door displaciamento op 18-08-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola, dat is idd wel een hele mooie deal. Hij was mij nog niets eens zo opgevallen, tussen de Zopo's, Jiayu's, iOceans en Xiaomo's

@DutchGio
Hoe bevalt jou de iocean x7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

displaciamento schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:44:
[...]

Als je de GS3 overweegt, waarom dan niet voor de G3T gaan voor 5 dollar meer? De GT99 is uiteaard wel een pak goedkoper van de GS3/GST, maar bij de GST krijg je naast gorrila glass en een beter design (IMHO) ook nog een snellere processor.
je hebt gelijk. Ik had er wel van gehoord maar heb hem niet bij dealextreme zien staan. Bij Pandawill wel zie ik nu. G3S heeft trouwens ook gewoon Gorilla Glass.

bedankt voor de tip!

edit: je maakte de vergelijking tussen de GT99 en de G3S/G3T. Ik begrijp 'm nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:35:
[...]

@DutchGio
Hoe bevalt jou de iocean x7?
Heel goed.
Ik kwam dan ook van een samsung galaxy gio en dan is de iocean x7 echt een verademing, en is het verschil wel erg groot met wat ik had, toen ik de telefoon in juni kreeg. Inmiddels ben ik wel gewend aan 5 inch en een quadcore ;)
Stock android 4.2.1 werkt prima en ik ben nog steeds bezig met het developen, wat ik bij mn vorige telefoon ook deed. Een net iets beter geoptimaliseerde en getweakte rom zonder chinese apps maar met handige toevoegingen wordt door velen gewaardeerd.
AOKP/CM10 zal nooit beschikbaar worden, maar met stock android, gravitybox en root kun je ook heel veel ;)
Gps is niet echt een toppertje, al heb ik het op mijn iocean nog nooit geprobeerd. Ik gebruik het dan ook vrijwel niet, mede omdat de kans groot is dat een fix krijgen erg lastig is. Maar dat blijft een probleem van mediatek gebaseerde telefoons.
IOcean zelf moet zich nog een beetje bewijzen, maar tot nu toe ziet het er goed voor ze uit. De iOcean verkoopt goed (denk ik, geen officiele cijfers bekend) en er zijn nieuwe firmware-updates uitgekomen, die een aantal problemen oplossen en zelfs OTG ondersteuning hebben toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met de GPS van de Jiayu 3GT?
Is deze goed te noemen?

En is er een specifieke reden waarom deze smartphone "rooted" wordt geleverd?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:36:
Iemand ervaringen met de GPS van de Jiayu 3GT?
Zelf heb ik geen ervaring, maar je kunt het ook eens in dit topic vragen: oorspronkelijk gaat deze over de G3, maar aan het einde ook over de G3S. En de G3T is daar weer een variant van en wordt op veel website ook gewoon de G3S genoemd, maar dan met in de specificaties de 6589T, bijvoorbeeld op Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me vaag nog herinneren dat iemand met een bepaalde telefoon bij handsfree bellen een blikkerig geluid had. Nu heb ik dus de Cubot M6589 en ben ik sinds vrijdag van Vodafone naar KPN overgestapt (privé SIM in 3G slot) en nu heb ik ook een blikkerig geluid in de auto. Maar met mijn zakelijke KPN SIM in het 2G slot is het geluid wel goed (alleen de ontvangst soms wat minder).
Weet iemand of er wellicht een setting of frequentie op het netwerk van KPN anders is dan bij Vodafone welke ik aan zou kunnen passen?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

displaciamento schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:49:
[...]

Zelf heb ik geen ervaring, maar je kunt het ook eens in dit topic vragen: oorspronkelijk gaat deze over de G3, maar aan het einde ook over de G3S. En de G3T is daar weer een variant van en wordt op veel website ook gewoon de G3S genoemd, maar dan met in de specificaties de 6589T, bijvoorbeeld op Banggood.
muchas gracias

Edit: Heb het JiaYu G3S topic gebruikt

GPS lijkt sinds de 3G flink verbeterd te zijn dus ik maak me er niet zo'n zorgen over.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 25-09 09:41
Het lijkt me sterk dat GPS op de G3S wel goed werkt, aangezien die telefoon een Mediatek chip heeft. Die chips scoren over het algemeen (onregel)matig bij het navigeren. Mijn iOcean is daar in ieder geval niet voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:55:
[...]

AOKP/CM10 zal nooit beschikbaar worden, maar met stock android, gravitybox en root kun je ook heel veel ;)
Niet zo pessimistisch, waarom zou CM10/AOKP nooit beschikbaar worden?
Kernel sources van de mt6589 zijn uitgelekt via acer, het enige wat je hoeft te doen is een device profile maken. Dit kan flink wat tijd in beslag nemen maar resultaat kan je zeker wel krijgen :)

Bij de gio releasde samsung ook alleen maar kernel source, dus verklaar je eens nader waarom het bij de gio wel kan en bij mt6589 devices niet?(behalve dat niemand het iniatief neemt en aan de slag gaat)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 00:59:
[...]

Kernel sources van de mt6589 zijn uitgelekt via acer, het enige wat je hoeft te doen is een device profile maken. Dit kan flink wat tijd in beslag nemen maar resultaat kan je zeker wel krijgen :)

Bij de gio releasde samsung ook alleen maar kernel source, dus verklaar je eens nader waarom het bij de gio wel kan en bij mt6589 devices niet?(behalve dat niemand het iniatief neemt en aan de slag gaat)
Precies om dat laatste vermoed ik. Zelfs al zouden ze alle benodigdheden hebben, wie gaat er dan CM10 of AOKP ontwikkelen voor wat in essentie een wegwerp telefoon is? Je moet echt geluk hebben dat iemand er mee aan de slag wilt gaan. De Chinezen zelf gaan enkel aan de slag met MIUI en LewaOS, daar zie ik CM10 niet snel vandaan komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 00:59:
[...]

Omdat je meer nodig hebt dan die kernel source.
Eerst een linux gebaseerd systeem draaien, dan de SDK downloaden, daarna repo sync met cm10/aokp en dan 'bouwen.' Maar dan kun je kiezen uit een stuk of 110 apparaten die officieel door cm worden ondersteund; de icean staat daar niet tussen dus zul je een eigen device tree moeten maken.
En dan kun je gaan builden, maar de eerste keer zal ie nooit booten.
Logcatten, en debuggen om erachter te komen waarom niet, gaat veel tijd in zitten.
Als je eenmaal kunt booten werkt waarschijnlijk zo ongeveer alle hardware niet, dus kun je bezig met het werkend krijgen van wifi, bluetooth, ril, display brightness, sound, en dergelijke.

Kortom: bij de gio waren er genoeg developers die de tijd namen om het te doen, en de grote broer van de gio, de ace, was op de camera na zo goed als dezelfde telefoon qua hardware, en had een veel grotere userbase, waardoor een build voor de ace in no-time ook op de gio beschikbaar was.
Cm7, 9 en 10, aokp, aosp, en zelfs pac(al heeft dat weinig nut met zo'n scherm) werden gecompileerd.

Maar het begint allemaal al bij de custom kernel die je nodig hebt, en zolang die er niet is, kom je nergens.
De kernel source van acer is maar een gedeeltelijke source, daar kun je vrij weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Ik heb zojuist de cubot gt99 voor mijn moeder gekocht. Met DHL levering voor 155 usd dus leek mij een top prijs. Zal kort verslag doen wanneer hij aan is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:14:
[...]

muchas gracias

Edit: Heb het JiaYu G3S topic gebruikt

GPS lijkt sinds de 3G flink verbeterd te zijn dus ik maak me er niet zo'n zorgen over.
Mocht je nog vragen hebben; heb momenteel de Cubot GT99 en de Jiayu G3s liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Het dual-sim gedeelte van MTK telefoons is ook niet vrijgegeven, waardoor je nooit een dergelijke functionaliteit kunt krijgen in een echte custom ROM op een mediatek. Als mediatek nou de sourcecode van de kernel en van de dualsim mogelijkheden vrijgeeft, kunnen we pas echt aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je een goede dual SIM telefoon?

http://en.oppo.com/press/...ience-without-compromise/

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jammer, ook weer gewoon een MT6589. Dual sim en >Cortex-A7 zie je maar weinig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:56:
[...]

Jammer, ook weer gewoon een MT6589. Dual sim en >Cortex-A7 zie je maar weinig :/
True, maar wel een fabrikant die gewoon lange termijn support gaat leveren op een toestel. En een fabrikant die een geschiedenis heeft van community ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

True, maar wel een fabrikant die gewoon lange termijn support gaat leveren op een toestel. En een fabrikant die een geschiedenis heeft van community ondersteuning.
Een geschiedenis? De Oppo Find 5 was het eerste echt succes op GSM gebied, dus die geschiedenis is wat karig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Een geschiedenis? De Oppo Find 5 was het eerste echt succes op GSM gebied, dus die geschiedenis is wat karig...
Die geschiedenis is nu al groter dan die van elke andere smartphone fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:04:
[...]

Die geschiedenis is nu al groter dan die van elke andere smartphone fabrikant.
Oppo heeft zich inderdaad wel bewezen met de find 5: een regelrecht succes.
Maar ik vermoed dat de prijs ook een stuk hoger ligt dan de doorsnee mt6589 smartphone, en het dus een afweging zal worden of je extra geld neerlegt voor die ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
€270,- voor een Samsung look-a-like MTK6589 vind ik toch echt wat veel. Of er nou Oppo op staat of niet. Het is nog geen garantie dat dan alles ineens vlekkeloos werkt.

http://www.expansys.com.h...locked-16gb-white-252489/

Edit:
XanderDrake schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:56:
[...]

Niet alles >A7 is per definitie beter.
A7 is bijvoorbeeld nieuwere architectuur dan A9.

[ Voor 38% gewijzigd door janvanduschoten op 19-08-2013 15:23 . Reden: 2 posts geplakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende keer even het [wijzig] knopje gebruiken ipv 2 x achter elkaar posten :)

[ Voor 80% gewijzigd door janvanduschoten op 19-08-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:10:
€270,- voor een Samsung look-a-like MTK6589 vind ik toch echt wat veel. Of er nou Oppo op staat of niet. Het is nog geen garantie dat dan alles ineens vlekkeloos werkt.

http://www.expansys.com.h...locked-16gb-white-252489/
Wel wat prijziger inderdaad maar je krijgt wel goede software ondersteuning, dat mis je bij veel andere telefoons toch al snel. Tevens heeft Oppo wel bewezen goede hardware in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 26-09 23:06
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:16:
[...]

Wel wat prijziger inderdaad maar je krijgt wel goede software ondersteuning, dat mis je bij veel andere telefoons toch al snel. Tevens heeft Oppo wel bewezen goede hardware in elkaar te zetten.
Ik denk dat je dan toch overgeneraliseert. Bij fabrikanten van allerlei verschillende producten heb je grote verschillen in de consistentie van kwaliteit en features. Als we het bij smartphone makers houden dan zijn er bij producenten als Huawei, Samsung en Lenovo erg grote verschillen tussen de kwaliteit en features van de toestellen te vinden. Ik denk dat het bij Oppo niet anders zal zijn, maar de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enkele pagina's doorgelezen te hebben en het nodige gezocht te hebben op google een korte vraag over de Cubot GT99. Dit lijkt me een leuk toestel zeker voor de prijs ca. 120 euro excl belastingen.

Echter ik begrijp dat dit toestel geen gorilla glass heeft. (opzich spring ik daarmee een gat in de lucht want ben aardig klaar met dat klote glass dat alleen maar breekt dan heb ik toch liever een paar krassen).

toestellen hebben bij een service monteur nu eenmaal wat te lijden. Maar nu is de vraag heeft deze cubot gt99 gewoon ouderwets plastic net als mijn oude samsung galaxy s plus had of is het toch ook een soort glas wat weer kan breken? uit de specs haal ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janvandunschoten schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:12:
[mbr]Volgende keer even het [wijzig] knopje gebruiken ipv 2 x achter elkaar posten :) [/]
:| :X ;( :F :-( :> O+
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:16:
[...]

In dat geval zou je voor minder geld misschien beter een Huawei kunnen kopen.

ZTE is overigens ook een stuk duurder dan ik dacht.

[ Voor 48% gewijzigd door FlowDesign op 19-08-2013 15:39 . Reden: Doe ik het zo goed? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit...

[ Voor 98% gewijzigd door FlowDesign op 19-08-2013 15:39 . Reden: Oeps, doe ik het weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 21:14
Heb je al een multi-quote knop aangevraagd bij de MOD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
guapper schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

Heb je al een multi-quote knop aangevraagd bij de MOD's?
Kan dat?!
Ik doe het meestal in een nieuw bericht, en dan copy paste in het daarvoor geplaatste bericht, via 'wijzig.'

@flowdesign: je leert er ook niet van, nu doe je het weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:24:
[...]

Mocht je nog vragen hebben; heb momenteel de Cubot GT99 en de Jiayu G3s liggen.
Werkt de GPS een beetje fatsoenlijk op de G3s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Kan dat?!
Ik doe het meestal in een nieuw bericht, en dan copy paste in het daarvoor geplaatste bericht, via 'wijzig.'
Ik ken die knop ook niet. Los daarvan vind ik het ook om moedeloos van te worden als je al niet eens meer losse berichten mag plaatsen waarbij je verschillende mensen quote. Gekkigheid.
@flowdesign: je leert er ook niet van, nu doe je het weer :+
Jonguh, zie mijn edit dan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:32:
In dat geval zou je voor minder geld misschien beter een Huawei kunnen kopen.

ZTE is overigens ook een stuk duurder dan ik dacht.
Ik heb Huawei nu niet bepaald hoog in het vaandel zitten qua community support. Huawei gaat Samsung achterna maar niet op de juiste wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 21:14
FlowDesign schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:44:
[...]

Ik ken die knop ook niet. Los daarvan vind ik het ook om moedeloos van te worden als je al niet eens meer losse berichten mag plaatsen waarbij je verschillende mensen quote. Gekkigheid.

[...]

Jonguh, zie mijn edit dan! :P
Op Slatedroid (en ik dacht ook op XDA) hebben ze zo'n feature. Ik weet niet of dat hier te implementeren is, gebruik zelf ook een work-around. Wanneer je bijvoorbeeld op een tablet of telefoon zit te posten wordt dat al een stuk lastiger, omdat je dan minder overzicht hebt over je openstaande vensters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:53:
[...]

Ik heb Huawei nu niet bepaald hoog in het vaandel zitten qua community support. Huawei gaat Samsung achterna maar niet op de juiste wijze.
Sorry, ik bedoelde qua techniek. Niet qua support en/of ROM-community.

Ik vraag me sterk af of een Huawei/ZTE/Oppo op basis van een MTK6589 beter is dan de wat meer onbekende el-cheapo MTK6589 modellen. En dan met name op gebied van ontvangst, kwaliteit van het geluid tijdens het bellen, GPS-stabiliteit e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 12:21
We zijn voor m'n vrouw aan 't kijken naar een telefoon. De vereisten zijn: max 4.5" scherm, en een goede camera. Het budget is pakweg €200. Ik heb o.a. in dit topic wat zitten lezen, en de 2 modellen die me bijbleven zijn de THL W100 en de Cubot GT99. Beiden zouden relatief goeie foto's maken. Maar misschien kan het nog wat beter, want de voorbeelden die ik vond zijn nu ook weer niet ZO geweldig goed. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:05:
[...]

Sorry, ik bedoelde qua techniek. Niet qua support en/of ROM-community.

Ik vraag me sterk af of een Huawei/ZTE/Oppo op basis van een MTK6589 beter is dan de wat meer onbekende el-cheapo MTK6589 modellen. En dan met name op gebied van ontvangst, kwaliteit van het geluid tijdens het bellen, GPS-stabiliteit e.d.
Ik verwacht wel dat het beter is, ik verwacht dat ze hogere kwaliteit onderdelen gebruiken en hun telefoons beter ontwerpen. Zeker geluidskwaliteit tijdens het bellen is iets wat in principe volledig los van de SoC zou moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 11:14
bmaster001 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:10:
We zijn voor m'n vrouw aan 't kijken naar een telefoon. De vereisten zijn: max 4.5" scherm, en een goede camera. Het budget is pakweg €200. Ik heb o.a. in dit topic wat zitten lezen, en de 2 modellen die me bijbleven zijn de THL W100 en de Cubot GT99. Beiden zouden relatief goeie foto's maken. Maar misschien kan het nog wat beter, want de voorbeelden die ik vond zijn nu ook weer niet ZO geweldig goed. Iemand suggesties?
In plaats van schermmaat kan je beter de toestelmaten vergelijken.

De GT99 is prima denk, je kan ook naar de FAEA F1 kijken.
Overigens is de Jiayu G4 met zijn 4,7" scherm door smalle randen even lang en breed als de GT99.
Hij is alleen een milimeter dikker, maar daar krijg je wel een accuduur van 2-3 dagen voor.
Met importeren zit die rond de €200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:15:
[...]

Ik verwacht wel dat het beter is, ik verwacht dat ze hogere kwaliteit onderdelen gebruiken en hun telefoons beter ontwerpen. Zeker geluidskwaliteit tijdens het bellen is iets wat in principe volledig los van de SoC zou moeten liggen.
Mwah ik heb er aardig mijn twijfels over...

Ik heb een iPod4 gehad, daar zat ook een brakke DA converter in van 0,25 dollar. Niet direct wat je van zo'n apparaat verwacht (en destijds was ie flink prijzig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiHouMa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-10-2017
China Phone Review kan men de laatste Chinese smartphone vinden met volledige beschrijving.
De moderator Kris verwijst bijna in alle gevallen naar FastCardTech die, zoals ik eerder heb laten weten, een uiterst negatieve beoordeling heeft WOT (Web of Trust)
Derhalve doe ik wat nieuwsgaring betreft mijn kennis op bij CPR en zal ik, iets duurder, kopen bij Aliexpress.com die Escrow betalings systeem heeft. De leverancier krijgt pas zijn geld als een product in goede staat bij je afgeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiHouMa
In plaats van schermmaat kan je beter de toestelmaten vergelijken.

De GT99 is prima denk, je kan ook naar de FAEA F1 kijken.
Overigens is de Jiayu G4 met zijn 4,7" scherm door smalle randen even lang en breed als de GT99.
Hij is alleen een milimeter dikker, maar daar krijg je wel een accuduur van 2-3 dagen voor.
Met importeren zit die rond de €200
Inmiddels is de Jiayu G4T op de markt gekomen met betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 16:06

jurma

simply connecting...

.
Had te snel op reageren gedrukt, had me antwoord al gevonden.

[ Voor 128% gewijzigd door jurma op 19-08-2013 18:36 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiHouMa
jurma schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:34:
.
Had te snel op reageren gedrukt, had me antwoord al gevonden.
Ziet er goed uit maar ik ben huiverig voor 'pre-orders'. Het is niet zeker wanneer deze op de markt komt, ze kunnen de specs nog wijzigen.
Ik zou dan nog even geduld opbrengen tot deze werkelijk op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op het moment rond aan het kijken voor een nieuw toestel.

Nu gaat mijn keuze tussen de Cubot GT99 en de Jiayu G3T. Zo rond de 150 - 170 usd incl free shipment.

De cubot GT99 zou geen gorilla glass hebben echter ben ik zelf niet kapot van het gg in telefoons omdat ik een service monteur ben en een toestel zoek dat tegen een stootje kan. Mijn ervaringen met de samsung galaxy S3 zijn dat het glas te kwetsbaar is.

weet iemand wat voor paneel de cubot gt99 wel gebruikt? gewoon old fashion plastic zoals op mijn oude samsung galaxy s plus of een ander soort glas?

Daarnaast leest ik problemen met de Jiayu G3 met betrekking op het bereik in gebouwen? of dit gegrond is kom ik niet achter.

Ik zoek een normaal formaat telefoon (4,5" ca.) ondersteuning voor dual sim waarvan 1 geschikt voor 3G op KPN netwerk. Het belangrijkste is de degelijkheid en dat het toestel minimaal 1,5 dag mee kan op een lading. (komt voor dat ik meer dan 24 uur aan het werk ben wegens storingen en dan moet die niet leegraken op de dag ook al wordt er redelijk mee gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het kan beoordelen is het scherm van de Cubot van kunststof en niet van glas.

Je zou ook nog eens kunnen overwegen een Amoi N828 te nemen. 4.5 inch, redelijke resolutie waardoor batterij zeker lang genoeg meegaat en Quad-Core.
Daarnaast nog eens een degelijk toestel.

Maar de Jiayu G3S/T is ook prima keuze ivm glas en behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiHouMa schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:15:
[...]

Inmiddels is de Jiayu G4T op de markt gekomen met betere specs.
Enige plek waar ik hem vind is jiayunederland.nl.
Met een groter beeldscherm en maar een 1.2 Ghz processor in tegenstelling tot de G3T met een 1.5 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:36:
[...]

Enige plek waar ik hem vind is jiayunederland.nl.
Met een groter beeldscherm en maar een 1.2 Ghz processor in tegenstelling tot de G3T met een 1.5 Ghz.
De G4T heeft een T processor, 1,5 Ghz dus.

En blijkbaar heb je niet gezocht. Eerste webshop waar ik kijk: http://www.antelife.com/j...b-thin-battery-black.html

[ Voor 25% gewijzigd door Momus op 19-08-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
partyondude schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 00:28:
Het lijkt me sterk dat GPS op de G3S wel goed werkt, aangezien die telefoon een Mediatek chip heeft. Die chips scoren over het algemeen (onregel)matig bij het navigeren. Mijn iOcean is daar in ieder geval niet voor te gebruiken.
Met mijn THL W100 wil navigeren echt prima lukken i.c.m. TomTom, en dat is ook een MTK6589. Wel geroot, de timeserver aangepast naar een Europese en A-GPS en EPO aangezet, maar dan zie ik meestal ook 9-13 satellieten en heb ik koud binnen ongeveer 30 seconden een fix. Zonder verder hardwarematige aanpassingen. Het kan dus wel, maar dan moeten ze wel een fatsoenlijke antenne inbouwen, iets wat blijkbaar veel fabrikanten nalaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:46:
[...]

De G4T heeft een T processor, 1,5 Ghz dus.

En blijkbaar heb je niet gezocht. Eerste webshop waar ik kijk: http://www.antelife.com/j...b-thin-battery-black.html
Je punt is duidelijk, maar je toon mag wel veranderen. Beetje onnodig om zo te reageren. En de specs zijn hetzelfde als de G3T op de screensize na. Dus BETER zijn ze niet.
Pagina: 1 ... 67 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.