Ik kan niet anders zeggen dan dat dit klopt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:39:
[...]
Volgens mij zijn er inmiddels best wat forumleden hier met de GT99 (misschien tijd voor een eigen Cubot-topic?), maar buiten de GPS en de plastic achterkant die niet heel stevig lijkt komen er weinig problemen naar voren (of ik moet iets gemist hebben). Dat zegt misschien iets over het toestel.
Ik heb hem zelf, misschien schrijf ik nog wel een uitgebreide review. Maar in het kort, mijn ervaringen na 3 weken gebruik:
Cons:
- GPS: fix krijg ik wel na downloaden A-GPS data, heb hem nog niet getest in combinatie met een navigatie-app. Maar ik zet hem wel in de cons-lijst, aangezien het een MTK is en dit probleem redelijk algemeen is.
- Plastic achterkant voelt niet heel stevig. Bij veelvuldig openen moet hij een keer breken zou je zeggen. De telefoon in zijn geheel voelt overigens best degelijk aan, zeker met de gratis case die erbij zit. Alleen het lijkt zo'n breekbaar achterkantje, maar of dat zo is dat kan ik pas zeggen als ik hem heb laten vallen en dat is tot op heden nog niet gebeurd.
- Beetje backlight bleeding in de benedenhoek. Niet storend, het valt enkel op als je een backlight bleeding test via Youtube doet, en waarom zou iemand dat doen? (behalve om iets te testen)
Pro's:
- Heerlijk snel. Alles draait soepel en met gemak. GTA Vice City draait goed in ieder geval.
- Stabiel. Nog geen enkele spontane reboot gehad (wat een verademing is ten opzichte van mijn oude HTC Desire)
- Camera is meer dan behoorlijk, redelijk goed zelfs bij voldoende licht. Donkere foto's ietsje minder, de flits is niet heel sterk.
- Bij normaal verbruik (Twitter, whatsapp, bellen, internet, af en toe een candy crush of iets dergelijks) haal ik met gemak 2 dagen met een accu.
Ik kan verder niets verzinnen, als er iets specifieks is wat je wilt weten, don't hesitate to ask. Ik vind het een heerlijk toestelletje, mijn eerste chinaphone. Voor mij is een redelijke camera belangrijk, een snelle telefoon, en een redelijke accuduur. En daar voldoet dit toestel ruimschoots aan.
Ook ik kom van de Desire, heb nu de gt99 en ben er eigenlijk heel blij mee.
Vakantie foto's allemaal met de gt99 ipv de camera, en dat ging echt fijn.
Gps is minder, ok. Maar als je die zoals ik eigenlijk nooit gebruikt is dat niet echt relevant.
Als ik nu kijk wat ik voor 120€ in mijn handen heb, wow. Erg fijn. Ik lach me rot om alle dure telefoons, ik koop gewoon 3 keer een chinamanphone tegen 1 dure hiphop trend van 'de merken'