Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:16

MsD

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:39:
[...]
Volgens mij zijn er inmiddels best wat forumleden hier met de GT99 (misschien tijd voor een eigen Cubot-topic?), maar buiten de GPS en de plastic achterkant die niet heel stevig lijkt komen er weinig problemen naar voren (of ik moet iets gemist hebben). Dat zegt misschien iets over het toestel.

Ik heb hem zelf, misschien schrijf ik nog wel een uitgebreide review. Maar in het kort, mijn ervaringen na 3 weken gebruik:

Cons:
- GPS: fix krijg ik wel na downloaden A-GPS data, heb hem nog niet getest in combinatie met een navigatie-app. Maar ik zet hem wel in de cons-lijst, aangezien het een MTK is en dit probleem redelijk algemeen is.
- Plastic achterkant voelt niet heel stevig. Bij veelvuldig openen moet hij een keer breken zou je zeggen. De telefoon in zijn geheel voelt overigens best degelijk aan, zeker met de gratis case die erbij zit. Alleen het lijkt zo'n breekbaar achterkantje, maar of dat zo is dat kan ik pas zeggen als ik hem heb laten vallen en dat is tot op heden nog niet gebeurd.
- Beetje backlight bleeding in de benedenhoek. Niet storend, het valt enkel op als je een backlight bleeding test via Youtube doet, en waarom zou iemand dat doen? (behalve om iets te testen)

Pro's:
- Heerlijk snel. Alles draait soepel en met gemak. GTA Vice City draait goed in ieder geval.
- Stabiel. Nog geen enkele spontane reboot gehad (wat een verademing is ten opzichte van mijn oude HTC Desire)
- Camera is meer dan behoorlijk, redelijk goed zelfs bij voldoende licht. Donkere foto's ietsje minder, de flits is niet heel sterk.
- Bij normaal verbruik (Twitter, whatsapp, bellen, internet, af en toe een candy crush of iets dergelijks) haal ik met gemak 2 dagen met een accu.

Ik kan verder niets verzinnen, als er iets specifieks is wat je wilt weten, don't hesitate to ask. Ik vind het een heerlijk toestelletje, mijn eerste chinaphone. Voor mij is een redelijke camera belangrijk, een snelle telefoon, en een redelijke accuduur. En daar voldoet dit toestel ruimschoots aan.
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit klopt.
Ook ik kom van de Desire, heb nu de gt99 en ben er eigenlijk heel blij mee.
Vakantie foto's allemaal met de gt99 ipv de camera, en dat ging echt fijn.
Gps is minder, ok. Maar als je die zoals ik eigenlijk nooit gebruikt is dat niet echt relevant.

Als ik nu kijk wat ik voor 120€ in mijn handen heb, wow. Erg fijn. Ik lach me rot om alle dure telefoons, ik koop gewoon 3 keer een chinamanphone tegen 1 dure hiphop trend van 'de merken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:11
Mijn vrouw heeft de GT99 en ik zelf de Xperia Z en ik moet zeggen voor de prijs verschilt het bijna niks.
Het scherm van de GT99 is echt super.
Grootste nadeel? tja de GPS verder niet echt.
De achterklep lijkt gammel, maar dat was bij de eerste Samsung Galaxy S ook zo en die ging ook niet stuk.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Nu online

Zenix

BOE!

Cubot topic zou leuk zijn.

Ben ook nog steeds blij met de GT99, ik heb er ook cwm recovery voor gemaakt.
Ook ben ik bezig geweest met porten van roms dat ging redelijk, alleen de stock is goed zonder Chinese troep, geen reden dus om daar veel mee bezig te houden op dit moment.

Gebruik ook aantal root apps zoals gravitybox, viper4android. Vooral gravitybox is aanrader lijkt net of je custom rom hebt.

Mijn vorige telefoon was ook een desire, totaal niet te vergelijken met de GT99. Gps vind ik ook prima met Google maps.

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 13-08-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie ook weleens dat het lijkt alsof sommige instellingen "vergeten" raken? Dan bedoel ik bijvoorbeeld de voorkeur voor met welke app een link geopend moet worden of bij verbinden met de auto via Bluetooth telkens opnieuw een pairing request.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlowDesign schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:26:
Hebben jullie ook weleens dat het lijkt alsof sommige instellingen "vergeten" raken? Dan bedoel ik bijvoorbeeld de voorkeur voor met welke app een link geopend moet worden of bij verbinden met de auto via Bluetooth telkens opnieuw een pairing request.
Geen last van, maar dat kan worden getriggered als je bijvoorbeeld voor de instellingen van de standaardbrowser een andere browser installeerd; dan wordt het opnieuw gevraagd bij het openen van een link.
In plaats van 'vergeten' zou ik het dan eerder 'niet opgeslagen' noemen.
Je geeft wel aan om voortaan altijd die app te gebruiken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-05 21:17
MsD schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:07:
[...]

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit klopt.
Ook ik kom van de Desire, heb nu de gt99 en ben er eigenlijk heel blij mee.
Vakantie foto's allemaal met de gt99 ipv de camera, en dat ging echt fijn.
Gps is minder, ok. Maar als je die zoals ik eigenlijk nooit gebruikt is dat niet echt relevant.

Als ik nu kijk wat ik voor 120€ in mijn handen heb, wow. Erg fijn. Ik lach me rot om alle dure telefoons, ik koop gewoon 3 keer een chinamanphone tegen 1 dure hiphop trend van 'de merken'
Weet jij dan mss dit;
Heb wat rond gezocht online , maar vind het niet direct. Is er een externe batterij lader voor de cubot GT99 ? ik heb een reserve batterij gekocht en zou gemakkelijk zijn als ik niet constant batterijen moet verwisselen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 14:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik zoek eigenlijk een appje waardoor ik de sd-kaart van mijn telefoon rechtstreeks kan benaderen vanuit de laptop, en vice versa.

Bestaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FTP server opzetten op je Android telefoon :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

greatgonzo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:17:
Ik zoek eigenlijk een appje waardoor ik de sd-kaart van mijn telefoon rechtstreeks kan benaderen vanuit de laptop, en vice versa.

Bestaat dit?
Als je root hebt Samba server; zonder root rechten mag je volgens mij de sd-kaart niet benaderen vanaf een andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Laatst online: 01:16

MsD

vintage88 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:17:
[...]

Weet jij dan mss dit;
Heb wat rond gezocht online , maar vind het niet direct. Is er een externe batterij lader voor de cubot GT99 ? ik heb een reserve batterij gekocht en zou gemakkelijk zijn als ik niet constant batterijen moet verwisselen ...
Er zijn op dx universele li-ion laders te koop, even li-ion als zoekterm ingeven en ik denk dat er wel wat is. Ik ga dit zsm ook uitproberen. Waarschijnlijk kan je lokale gsmboer je ook helpen.
Same problem here...dus update zodra ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:11:
[...]

Geen last van, maar dat kan worden getriggered als je bijvoorbeeld voor de instellingen van de standaardbrowser een andere browser installeerd; dan wordt het opnieuw gevraagd bij het openen van een link.
In plaats van 'vergeten' zou ik het dan eerder 'niet opgeslagen' noemen.
Je geeft wel aan om voortaan altijd die app te gebruiken?!
Uiteraard. ;) De voorkeur wordt blijkbaar niet (altijd) opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-05 21:17
MsD schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:15:
[...]

Er zijn op dx universele li-ion laders te koop, even li-ion als zoekterm ingeven en ik denk dat er wel wat is. Ik ga dit zsm ook uitproberen. Waarschijnlijk kan je lokale gsmboer je ook helpen.
Same problem here...dus update zodra ik meer weet.
oke, bedankt.. keep me updated :)
ps: als je wil mag je mij altijd ook prive bericht sturen als je iets meer weet, want bezoek soms lange tijd deze site niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een android-gsm, liefst niet te duur, (max 200euro als dat mogelijk is), en hij moet een goede camera hebben (ik dacht iets van 8 MegaPixels?) en een goede bouwkwaliteit (dus niet dat het scherm ervan valt als je hem eens te hard op de tafel legt), de grootte van het scherm of de resolutie maakt niet veel uit, en de processor maakt ook niet zo veel uit, het belangrijkste is de bouwkwaliteit en de camera.
Hij mag ook geen problemen hebben met 3g en zeker niet met wifi.

Ik vraag het hier omdat het dus niet echt een normale telefoon is, misschien bestaat er wel een goede Chinese telefoon.
Iemand een voorstel?

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:35:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een android-gsm, liefst niet te duur, (max 200euro als dat mogelijk is), en hij moet een goede camera hebben (ik dacht iets van 8 MegaPixels?) en een goede bouwkwaliteit (dus niet dat het scherm ervan valt als je hem eens te hard op de tafel legt), de grootte van het scherm of de resolutie maakt niet veel uit, en de processor maakt ook niet zo veel uit, het belangrijkste is de bouwkwaliteit en de camera.

Ik vraag het hier omdat het dus niet echt een normale telefoon is, misschien bestaat er wel een goede Chinese telefoon.
Iemand een voorstel?

Robin
Je bent niet de eerste met eenzelfde soort vraag.
Mijn voorstel:
Lees even de topicstart door en vraag je stel in het mobiele aankoopadviesforum.
Want het is hier Tweakers en geen Helpmij.nl forum :+
Enig eigen inzet wordt verwacht. Lees je goed in in dit topic, en de topics van de specifieke chinaphones zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hallo,

Iemand een voorstel?

Robin
Ik stel voor... dat je je eisen even door het zoekfilter van Pandawill heenhaalt en ziet wat er overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrackan schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Ik stel voor... dat je je eisen even door het zoekfilter van Pandawill heenhaalt en ziet wat er overblijft.
Ik heb gezien dat zowat alle chinese smartphones van het moment 8 Megapixels als camera hebben, dus het belangrijkste is de bouwkwaliteit en de wifi/3g, en dat kan ik niet even door de zoekfilter halen.
Ik moet het dus hebben van mensen die de gsm al hebben/gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
en hij moet een goede camera hebben (ik dacht iets van 8 MegaPixels?)
Wat zegt het aantal megapixels over de kwaliteit van de camera :?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yodeluxe schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:09:
[...]

Evenveel als het niet uit de behuizing vallen van het scherm als je de telefoon te hard op de tafel legt over de bouwkwaliteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat nu echt uit naar de Jiayu 3GS.
Mooie telefoon, dual-sim waarbij per sim kaart ingesteld kan worden welk communicatieverkeer er doorheen gaat.

Nu zie ik echter op www.fastcardtech.com de Jiayu3GT langskomen met een 1,5 GHz ipv 1,2.
Deze kom ik echter niet tegen op dealextreme.com.

Enig idee of de 3GT de betere keuze is of toch liever de 3GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
yodeluxe schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:09:
[...]

Geeft een basale indicatie van de potentie van de camera.
Net zoals cilinderinhoud en pk's bij een motor ook niet zeggen hoe hard die gaat kun je er wel een idee van krijgen.
Lens en type sensor is minstens zo belangrijk, maar 8mp is beter dan 5 mp bij verder gelijke specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 20:19
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:15:
Mijn voorkeur gaat nu echt uit naar de Jiayu 3GS.
Mooie telefoon, dual-sim waarbij per sim kaart ingesteld kan worden welk communicatieverkeer er doorheen gaat.

Nu zie ik echter op www.fastcardtech.com de Jiayu3GT langskomen met een 1,5 GHz ipv 1,2.
Deze kom ik echter niet tegen op dealextreme.com.

Enig idee of de 3GT de betere keuze is of toch liever de 3GS?
Oppassen met fastcardtech, heel vaak fakes en ook neppe specificaties bij de toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc662 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:17:
[...]

Oppassen met fastcardtech, heel vaak fakes en ook neppe specificaties bij de toestellen.
Dank u, dealextreme leek mij ook iets betrouwbaarder. Ik was al verschillende namen van webshops tegen gekomen maar niet één keer fastcardtech.

Daarnaast kom ik de Jiayu G4 vaak tegen op bijvoorbeeld jiayunederland.nl(ziet er allemaal niet echt betrouwbaar uit). Maar deze telefoon kom ik ook niet op dealextreme tegen. Lijkt alsof deze helemaal nog niet gereleased is maar wel op sites aangeboden wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
eL_Jay schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:16:
[...]

Geeft een basale indicatie van de potentie van de camera.
Net zoals cilinderinhoud en pk's bij een motor ook niet zeggen hoe hard die gaat kun je er wel een idee van krijgen.
Lens en type sensor is minstens zo belangrijk, maar 8mp is beter dan 5 mp bij verder gelijke specs ;)
Dat is mij wel bekend ;)

Waar ik meer op doel, is dat zoveel mensen in de verkooptruuk trappen dat meer megapixels automatisch ook betere kwaliteit betekent. En dat is dus lang niet altijd waar, ook in het voorbeeld die je zelf aanhoudt. Want als de specs gelijk zouden zijn, dan is de sensor ook net zo groot, alleen de pixels kleiner. En dan krijg je weer extra ruis. Filteren kan natuurlijk wel, maar krijg je weer met verlies van detail te maken.

Daarom zijn foto's die ik ruim 10 jaar geleden heb gemaakt met een 3Mpixel compactcamera nog steeds veel beter dan foto's die ik nu kan maken met een 12Mpixel camera.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:18:
[...]

Dank u, dealextreme leek mij ook iets betrouwbaarder. Ik was al verschillende namen van webshops tegen gekomen maar niet één keer fastcardtech.
Dealextreme heeft vooral aan merkloze telefoons. Het is een prima webshop met een enorm assortiment, en ook wel 'de moeder der chinese webshops' genoemd, maar voor een telefoon uit china kun je beter kijken bij Pandawill en Antelife.
Fastcardtech is niet erg betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
greatgonzo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:17:

Bestaat dit?
file expert (via wifi en pincode)
en gewoon met een usb kabeltje kon al in 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
[...]

Daarnaast kom ik de Jiayu G4 vaak tegen op bijvoorbeeld jiayunederland.nl(ziet er allemaal niet echt betrouwbaar uit). Maar deze telefoon kom ik ook niet op dealextreme tegen. Lijkt alsof deze helemaal nog niet gereleased is maar wel op sites aangeboden wordt.
De turbo is niet beter maar wel sneller. Sowieso zou ik hem dan eerder op bv. Pandawill bestellen, waar ik hem ook zag staan vanochtend. Jiayu G3T bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Lord_Dain schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:27:
[...]

De turbo is niet beter maar wel sneller..
Mag ik wat verdere uitleg hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De turbo is niet beter maar wel sneller. Sowieso zou ik hem dan eerder op bv. Pandawill bestellen, waar ik hem ook zag staan vanochtend. Jiayu G3T bedoel ik dan.
Maar ook weer wat duurder :( Met mindere batterij als je pech hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mitch187 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:20:
[...]

Mag ik wat verdere uitleg hierover?
Waarschijnlijk bedoelt hij dat de SoC enkel op hogere clocksnelheden draait en verder niet verbeterd is qua ontwerp of qua betrouwbaarheid of wat dan ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tsurany schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:23:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt hij dat de SoC enkel op hogere clocksnelheden draait en verder niet verbeterd is qua ontwerp of qua betrouwbaarheid of wat dan ook.
Hmm ja. Imo sneller != beter.. dus dat was idd wat ik bedoelde.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 11:14
[...]

De Jiayu G4 is al enkele maanden uit. Ik heb die van mij bestled bij Jiayunederland. Werd duidelijk gecommuniceerd en kreeg netjes een track en trace code.
Ik heb die van mij sinds eind Juni in gebruik.

Dealextreme heb ik alleen maar gebruikt voor kleine elektronica aankopen. Voor telefoons kan je misschien beter bij Pandawill/Antelife kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
http://link.marktplaats.nl/703392890

Kwam net dit tegen, als we dit dus moeten geloven, zullen we binnenkort ook de Xiaomi red rice met WCDMA kunnen verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Tc662 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:45:
http://link.marktplaats.nl/703392890

Kwam net dit tegen, als we dit dus moeten geloven, zullen we binnenkort ook de Xiaomi red rice met WCDMA kunnen verwachten
"een Maserati onder de Chinese Telefoons" Kom op, niet overdrijven.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Freekers schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:34:
[...]

"een Maserati onder de Chinese Telefoons" Kom op, niet overdrijven.
Ik denk dat ze de kleur bedoelen, maar dan Ferrari.

Net ff de firma tegen het licht gehouden, levertijden 1 week tot wel 4 tot 8 weken.
Wel fysiek bezoek adres na afspraak, NIET voor klachten.
Geld terug na mislukte reparatie(s) doa niet tevreden, een tegoedbon of evt geld terug, hangt er vanaf hoe de onderlinge communicatie is verlopen :?

Iets in mij zegt dat je beter af bent om zelf rechtstreeks in China of Hongkong te bestellen.
Want dat doen hun ook.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Retailheaven moet je gewoon vermijden, stel idioten daar. Je kan hem voor minder geld zelf importeren en als je met PayPal/CreditCard betaald zit je qua veiligheid prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Linkte het ook alleen maar voor het zinnetje "Het laatste nieuws is dat Xiaomi, oa op ons verzoek, binnenkort OOK zal leveren met ondersteuning voor het 3G gebeuren. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Tc662 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:48:
Linkte het ook alleen maar voor het zinnetje "Het laatste nieuws is dat Xiaomi, oa op ons verzoek, binnenkort OOK zal leveren met ondersteuning voor het 3G gebeuren. "
Gelukkig zijn zij zo'n grote speler dat Xiaomi naar hun luisterd... ;) Ik zou er niet al te veel van verwachten. Waarschijnlijk heeft iemand bij Xiaomi via de mail gestuurd: Ja die komt eraan. Vraag is wanneer.

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de Huawei G700 aanschaf. Zoja zal dat in ieder geval via Etotalk zijn, maar ik zit te dubben of ik de Etotalk Mod ROM neem. Het liefste heb ik gewoon zoals hij uit de fabriek komt. Met custom Chinese ROMs heb ik namelijk weinig goede ervaring, maar pre-rooted en zonder Chinese rommel is ook wel fijn, al kan ik me niet indenken dat Huawei er veel Chinese zooi op zet.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tc662 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:48:
Ik heb lang en smakelijk gelachen.... dank je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap zoiezo niet waarom ie geen WCDMA ondersteunt, want de soc kan er prima mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Freekers schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:51:
[...]

Gelukkig zijn zij zo'n grote speler dat Xiaomi naar hun luisterd... ;) Ik zou er niet al te veel van verwachten. Waarschijnlijk heeft iemand bij Xiaomi via de mail gestuurd: Ja die komt eraan. Vraag is wanneer.

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de Huawei G700 aanschaf. Zoja zal dat in ieder geval via Etotalk zijn, maar ik zit te dubben of ik de Etotalk Mod ROM neem. Het liefste heb ik gewoon zoals hij uit de fabriek komt. Met custom Chinese ROMs heb ik namelijk weinig goede ervaring, maar pre-rooted en zonder Chinese rommel is ook wel fijn, al kan ik me niet indenken dat Huawei er veel Chinese zooi op zet.
ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar dit is naar mijn mening best een prijzig toestel, niet?
Als je vergelijkt met een Zopo C2/C3 (ik kom altijd op dit toestel terug omdat ik er zelf eentje gehad heb)
maar er kan natuurlijk niets op tegen persoonlijke smaak qua uiterlijk enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

robin-sips2 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:44:
ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar dit is naar mijn mening best een prijzig toestel, niet?
Als je vergelijkt met een Zopo C2/C3 (ik kom altijd op dit toestel terug omdat ik er zelf eentje gehad heb)
maar er kan natuurlijk niets op tegen persoonlijke smaak qua uiterlijk enzo ;)
ZOPO C2/C3 is twee tientjes duurder op Etotalk dan de Huawei G700 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
bij mixeshop is hij cheaper, daar heb je een c3 voor 203 euro

ik zou niet twijfelen met dat toestel, mooeie resolutie, goede gps, dualsim, goede ondersteuning hier op tweakers, wat keuze aan roms, maar das ieder zijn mening natuurlijk.
2gb ram is mooi maar is al meerdere keren bewezen dat je deze enkel gebruikt bij superveel multitasken en of zwaar gamen.
Ik zelf ben geen zware gebruiker, gebruik enkel veel gps blauwtand en hier en daar eens wat angrybirds ofzo, niets intensiefs dus ;)

Blijft wel een hoge prijs vind ik voor een chinees mobieltje, maar als je vergelijkt met de prijzen hier in Belgie / Nederland, dan weet je wel dat je nooit deze specs gaat krijgen voor die prijs.

Mijn galaxy S duos heeft me 2 maand terug 225 euro gekost, single core, crappy rom, megaveel bloaware, om nog maar te zwijgen over de traagheid van dat ding, kon er gewoon zelfs niet mee surfen.

[ Voor 16% gewijzigd door Robinator op 14-08-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een paar tweakers die zeggen dat ze een fix krijgen maakt geen goede gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Grote verschil tussen ZOPO en Huawei is garantie. Je kan je bv. met je Huawei telefoon nog inschrijven voor de 3x3 deal (3 jaar pick up and return garantie). Daar kan Zopo niet tegenop. Daarnaast richt Huawei zich op dit moment op de europese markt, dus ik verwacht een grotere community en ondersteuning qua ROM's.

Ik ben erg benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen met de Huawei G700, maar kan er helaas nog niet veel vinden op de interwebz, omdat hij zo nieuw is.

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 14-08-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
dutchgio schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:04:
Een paar tweakers die zeggen dat ze een fix krijgen maakt geen goede gps.
volledig mee akkoord, en je moet mij en die andere tweakers daarom niet geloven, ik wil enkel laten weten dat ik al enkele jaren op zoek was naar een mediatek phone met goede gps, en heb er 3 gehad waarvan 2 waardeloze gps hadden, dus ik weet vaan het algemene probleem dat deze toestelletjes hebben.

Verder gebruik ik hem dagelijks gemiddeld 8-12 keer voor te navigeren met de wagen, in centrum antwerpen waar mijn eigen Navigon, de garmin van het werk, of de tomtom van de vriendin geen van allen mooi mijn weg volgt, ze rijden allemaal parallel met mij mee een straat naast me.
Dit had men C2 niet, heb hem dus niet gebruikt voor te sporten of te lopen ofzo, want daarvan heb ik inderdaad slechte zaken gehoord over mediatek.

Voor dagelijkse turn by turn navigatie is hij goed genoeg naar mijn mening, en ik ben een redelijk perfectionist op dat punt.

Zelfs de galaxy S3 zijn gps komt niet aan dezelfde accuracy als de C2 TIJDENS het rijden. stilstaand kan je zoveel screenshots maken, en zeggen dat hij sneller een fix heeft, ik wacht liever bij het vertrekken s'morgens 20-30 secs voor een goede fix voor de rest van de dag, dan een instant fix te hebben die tijdens het rijden om de haverklap zijn eigen weg gaat.

Je mag zeggen wat je wilt, ik ben maar met 1 ding akkoord en dat is dat de meerderheid van de qualcomm toestellen betere gps hebben dan het gemiddeld mediatek toestel, maar niet elke gsm heeft crappy ontvangst.
Lord_Dain schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:15:
Grote verschil tussen ZOPO en Huawei is garantie. Je kan je bv. met je Huawei telefoon nog inschrijven voor de 3x3 deal (3 jaar pick up and return garantie). Daar kan Zopo niet tegenop. Daarnaast richt Huawei zich op dit moment op de europese markt, dus ik verwacht een grotere community en ondersteuning qua ROM's.

Ik ben erg benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen met de Huawei G700, maar kan er helaas nog niet veel vinden op de interwebz, omdat hij zo nieuw is.
Dat is waar, en dit wist ik niet, daarom dat ik dus de vraag stelde waarom voor die prijs een huawei kiezen.
Ik wist al langer dat het een beter merk is dan de meeste merken.

Mijn keuze zou een xiaomi zijn als ik geen nood had aan een dual sim, ze zijn iets prijziger, maar hebben echt mooie toestellen die naast de to ptoestellen van het ogenblik mogen gelegd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Robinator op 14-08-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Ik ben al een hele tijd verschillende chinese smartphones aan het vergelijken en mijn voorkeur gaat uit naar de Jiayu G4. Nu twijfel ik enorm tussen de gewone of de advanced (staat overal nog op presell) vanwege de kleine 4GB Rom die de standaard G4 heeft. Uit een review blijkt dat hier slechts 1,5 GB van over blijft. Is dit voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@robin-sips2, ik wil je bevindingen niet marginaliseren of een party pooper zijn, maar als ik in het Zopo topic filter op GPS zie ik dat er toch een hoop mensen zijn die er problemen mee hebben. Dus ik vind het nogal gewaagd om hier de ZOPO dan aan te bevelen omdat de GPS zo geweldig is. Just saying..
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:31:
Hey iedereen,

Ik ben al een hele tijd verschillende chinese smartphones aan het vergelijken en mijn voorkeur gaat uit naar de Jiayu G4. Nu twijfel ik enorm tussen de gewone of de advanced (staat overal nog op presell) vanwege de kleine 4GB Rom die de standaard G4 heeft. Uit een review blijkt dat hier slechts 1,5 GB van over blijft. Is dit voldoende?
Ik zou zeggen dat hangt er een beetje vanaf wat je ermee van plan bent? Ik heb zelf een iOcean met 4GB ROM en ik heb nog ruim 1GB over zowel intern geheugen als interne opslag.
robin-sips2 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:20:
[...]
Mijn keuze zou een xiaomi zijn als ik geen nood had aan een dual sim, ze zijn iets prijziger, maar hebben echt mooie toestellen die naast de to ptoestellen van het ogenblik mogen gelegd worden.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden want ik vind de Xiaomi toestellen ook heel vet, maar ook ik zit (nog) aan dualsim vast. In december loopt gelukkig mijn privé abbo af en dan kan ik de afweging maken of ik genoeg ga hebben aan een zakelijke SIM met 250 MB data limiet.

[ Voor 75% gewijzigd door Lord_Dain op 14-08-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:32:
@robin-sips2, ik wil je bevindingen niet marginaliseren of een party pooper zijn, maar als ik in het Zopo topic filter op GPS zie ik dat er toch een hoop mensen zijn die er problemen mee hebben. Dus ik vind het nogal gewaagd om hier de ZOPO dan aan te bevelen omdat de GPS zo geweldig is. Just saying..
En dat is dus exact wat ik bedoel.
De kans is groter dat je gps noet goed werkt dan wel, ook bij de C3. Hier en daar zijn er ook tweakers die bij een jiayu g3 een goede gps ontvangs hebben, dus een paar positieve reacties zegt helemaal niks over de daadwerkelijke ervaring als je zelf het toestel koopt.
Je kunt je er beter van bewust zijn dat de kans behoorlijk groot is dat je gps niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Lord_Dain schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:32:

[...]

Ik zou zeggen dat hangt er een beetje vanaf wat je ermee van plan bent? Ik heb zelf een iOcean met 4GB ROM en ik heb nog ruim 1GB over zowel intern geheugen als interne opslag.

[...]

Dan kunnen we elkaar de hand schudden want ik vind de Xiaomi toestellen ook heel vet, maar ook ik zit (nog) aan dualsim vast. In december loopt gelukkig mijn privé abbo af en dan kan ik de afweging maken of ik genoeg ga hebben aan een zakelijke SIM met 250 MB data limiet.
Dat is zo maar het is allemaal op gebied van software en apps die ze gebruiken, dat is ook wat ik bedoelde te zeggen ivm sport apps en programma's zoals flitmeister enzo. Ik gebruik de gps enkel voor autonavigatie, Copilot met live traffic, daarvoor is hij meer dan geschikt. En ik wil hem zeker niet aanbevelen op gebied van gps, wel op alle andere punten (scherm processor, geluidskwaliteit, batterijduur enzovoorts)
Voor gps moet je nog steeds bij qualcomm zijn, simpel
Ik denk dat Mediatek de gps problemen ook middels een betere driver op zou moeten kunnen lossen.

MediaTek is liever bezig met nieuwe SoC's ontwikkelen dan daadwerkelijk support leveren dus verwacht daar maar niks van.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:52
dutchgio schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:08:
Huawei draait toch de zelf gemaakte Emotion skin op haar telefoons, niet MIUI?
Voor jouw budget zou ik geen Ascend P6 halen.
Een dunne telefoon is leuk, maar daar betaal je dan ook voor. Want op zn dunheid na is ie niet heel exclusief.

Je kunt ook al een hoop trekken uit de review van tweakers, alleen de kopteksten al:

Inhoudsopgave

1. Inleiding: de aandacht trekken
2. Design: hé, is dat een iPhone?
3. Accuduur: niet zo zuinig
4. Scherm: prima, maar geen uitblinker
5. Camera, software en browser: buggy
6. Hardware: te weinig
Knip
9. Conclusie: beter goed gejat
Best bizar dat er nu zo veel reclame voor de P6 wordt gemaakt eigenlijk. Het viel me echt op.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Joster schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:30:
[...]

Best bizar dat er nu zo veel reclame voor de P6 wordt gemaakt eigenlijk. Het viel me echt op.
Mijn vrouw was helemaal blij: "goh, dit is de eerste telefoon die ik heb waarvoor reclame op TV wordt gemaakt" 8)

Op AllAboutPhones wordt hij kort vergeleken met de Ascend P2. Volgens mij zijn de grootste verschillen dat de P2 wel LTE ondersteunt en dat de P6 een stukje dunner en van aluminium ipv plastic is. Verdere specs liggen erg dicht bij elkaar (4,7" 720p scherm, zelfde SoC en geheugen), en ook de prijs is vergelijkbaar.

Mijn vrouw is er in ieder geval blij mee, dus dan is hij het geld waard O+

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er nog algemene hardware mods om de gps wat te verbeteren?
sander817 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:09:
zijn er nog algemene hardware mods om de gps wat te verbeteren?
In het iocean-topic zijn er een aantal tweakers in geslaagd om de gps antenne te 'verlengen.'
Wellicht dat je dat ook voor je eigen toestel kunt doen.

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
[...]

Ik heb de jiayu G3T besteld op pandawill op 13-8-2013
Ze vertelden me daar dat hij niet op voorraad was, maar zou tussen de 2-10 dagen beschikbaar zijn.

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Weet iemand een Goede,Betrouwbare, smartphone voor 200 euro of lager :)

Alvast bedankt

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

elpookie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:35:

Alvast bedankt
Aangezien je geen specifieke eisen stelt voldoet eigenlijk elke smartphone wel die hier de afgelopen 10-20 bladzijdes is besproken.

Alvast bedankt
Ik zou het echt niet weten.
Misschien moet je zelf eens op zoek gaan?
Het is hier geen afhaalchinees :+

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022

Alvast bedankt
de xiaomi m2a kan je krijgen voor 227euro (incl verzendkosten DHL):
http://beexz.com/

heb hem zelf daar gekocht, betrouwbare website, goede service en zeer snelle levering (2-3 dagen met DHL)

hier kan je ook reviews lezen van andere mensen die het van dezelfde verkoper hebben gekocht:
http://www.aliexpress.com...new-mobile/941388272.html

[ Voor 23% gewijzigd door dest1 op 15-08-2013 17:50 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

franssie

Save the albatross

Tristanh35 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:58:
Op het moment de beste bang for buck: Tengda T94
http://www.pandawill.com/...-camera-black-p77618.html

5''
MTK6589
720P IPS
1GB ram

voor 109,99 eur $ wat een koopje...

Kon het niet laten, heb er één besteld.
Vandaag binnen gekregen (zonder douane) dus echt een super koopje! Helaas nu uitverkocht, man wat een fatastische telefoon en scherm voor dat geld!
Hoop dat ze weer leverbaar worden voor een vergelijkbare prijs.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Bij EditieNL zojuist een stukje over chinese smartphones: onder andere Huawei en Xiaomi worden genoemd. Voordelen: de prijs. Nadelen: garantie; terugsturen.
Jammer dat ze de echte "bang-for-buck" telefoons als de zopo c2 en iocean x7 niet noemen..

Hier kun je het op de site ook lezen, daar werd in de aflevering ook naar verwezen:
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/smartphone-made-china-doen

Jammer dat ze dan de Umi x2 wel vermelden op de site. Zo krijg je dat "cloon-imago' nooit van de baan :(
En de kwaliteit van de umi x2 is ook teleurstellend.
Android-planet heeft niet heel erg goed onderzoek gedaan als je het mij vraagt.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 15-08-2013 18:32 ]

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:30:
Bij EditieNL zojuist een stukje over chinese smartphones: onder andere Huawei en Xiaomi worden genoemd. Voordelen: de prijs. Nadelen: garantie; terugsturen.
Jammer dat ze de echte "bang-for-buck" telefoons als de zopo c2 en iocean x7 niet noemen..

Hier kun je het op de site ook lezen, daar werd in de aflevering ook naar verwezen:
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/smartphone-made-china-doen

Jammer dat ze dan de Umi x2 wel vermelden op de site. Zo krijg je dat "cloon-imago' nooit van de baan :(
En de kwaliteit van de umi x2 is ook teleurstellend.
Android-planet heeft niet heel erg goed onderzoek gedaan als je het mij vraagt.
Weer die lekkere prutsers van editienl, de Xiaomi red rice/ hongmi meenemen in de vegelijking? Geen 3g in nederland?

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
ben onlangs op deze gsm uitgekomen pricewatch: Jiayu Jiayu G4 Wit, Zwart het is een chinese smartphone die ik dan moet importeren. Wat vinden jullie ervan? Waar zou ik hem het best kunnen kopen en zijn er betere alternatieven?
elpookie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:01:
ben onlangs op deze gsm uitgekomen pricewatch: Jiayu Jiayu G4 Wit, Zwart het is een chinese smartphone die ik dan moet importeren. Wat vinden jullie ervan? Waar zou ik hem het best kunnen kopen en zijn er betere alternatieven?
Ik zou 'm denk ik bij die ene shop daar op Groenland bestellen. Die is echt super :Y

• Lord_Dain
elpookie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:01:
Mooie telefoon hoor, als je GPS niet heel belangrijk vindt ;)
Pandawill.com Antelife.com mixeshop.com zijn een paar webshops waar je zou kunnen kijken en die redelijk goed bekend staan. Zie ook het daarvoor betreffende topic waar nog veel meer webshops in staan waar je zou kunnen bestellen.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Wie is Daniël Verlaan? En waarom verkoopt ie onzin?

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 19:22
Kan iemand even raad geven? Ben op zoek naar een rugged smartphone om oa als handheld gps te gaan gebruiken. Belangrijk voor mij is dus goed leesbaar scherm, ruggedness, batterijduur & gps. Ik ben niet vies van wat prutsen met custom rom's enzo, maar wil daarna wel gewoon een erg stabiel toestel.

Mogelijke opties:

- Lenovo A660 (ong 95 euro)
- Haier W910 (ong 110 euro)
- Lenovo S750 (ong 175 euro)

Is de S750 het prijsverschil waard? Of ben ik beter af met de Haier, door z'n qualcomm chipset? Of voldoet de oude A660 hier ook? Bedankt!

• Lord_Dain
Jongens, iemand anders ook de reply balk kwijt opeens? Vaag dit!

Verwijderd

Die S750 is ook IP67 certified. Die kun je dus in principe in het water laten vallen zonder dat het toestel naar de zak is. Ik denk je vooral uit die hoek moet kijken voor de meerprijs.
Die Haier is een dualcore Qualcomm soc... In principe is dat voldoende als je niet zwaar gaat gamen. En ik denk dat het navigatie ten goede komt als ik al die mtk klachten lees qua gps ontvangst :s

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 20:26 ]

Momus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:38:
Wie is Daniël Verlaan? En waarom verkoopt ie onzin?
Huh? Geen idee, maar hoe kom je daar zo ineens bij?

• Momus
FlowDesign schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:56:
[...]

Huh? Geen idee, maar hoe kom je daar zo ineens bij?
Stukje op de site van RTL. Als je dan toch info geeft over China Phones, zorg dan dat ie klopt.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:52
Lord_Dain schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:21:
Jongens, iemand anders ook de reply balk kwijt opeens? Vaag dit!
Jep, staat er bij mij ook niet meer :/

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
jorge.regula schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:49:
Kan iemand even raad geven? Ben op zoek naar een rugged smartphone om oa als handheld gps te gaan gebruiken. Belangrijk voor mij is dus goed leesbaar scherm, ruggedness, batterijduur & gps. Ik ben niet vies van wat prutsen met custom rom's enzo, maar wil daarna wel gewoon een erg stabiel toestel.

Mogelijke opties:

- Lenovo A660 (ong 95 euro)
- Haier W910 (ong 110 euro)
- Lenovo S750 (ong 175 euro)

Is de S750 het prijsverschil waard? Of ben ik beter af met de Haier, door z'n qualcomm chipset? Of voldoet de oude A660 hier ook? Bedankt!
Ik heb na enig beraad zojuist de Haier besteld Deze leek me behoorlijk robuust. 8G rom is ook wel fijn.
Bij focalprice maar $ 120 (was volgens paypal eur 82.nogiets)
ben benieuwd.
edit: bescheiden nadeeltje zou single sim kunnen zijn

[ Voor 3% gewijzigd door effem op 15-08-2013 21:41 ]

effem schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:38:
[...]

Ik heb na enig beraad zojuist de Haier besteld Deze leek me behoorlijk robuust. 8G rom is ook wel fijn.
Bij focalprice maar $ 120 (was volgens paypal eur 82.nogiets)
ben benieuwd.
edit: bescheiden nadeeltje zou single sim kunnen zijn
Vppr een tientje meer had je een cubot GT99 gehad bij Banggood. :+
Quadcore en wel dualsim.
Momus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:10:
[...]

Stukje op de site van RTL. Als je dan toch info geeft over China Phones, zorg dan dat ie klopt.
Ze hebben het 'artikel' laten schrijven door iemand van androidplanet, een nederlandse androidnieuwssite.
Die daniel verlaan was dus ook niet helemaal op de hoogte. :o
Als je die foto ook ziet weet je genoeg. Deze komt van androidplanet zelf overigens.

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/q5upadtvl/image.jpg

• Lord_Dain
dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:44:
[...]

Vppr een tientje meer had je een cubot GT99 gehad bij Banggood. :+
Quadcore en wel dualsim.
Niet echt rugged toch? :)

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
Sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een JiaYu G3S. Heerlijk toestel. Zelfs in de huiskamer een fix binnen 18 seconden!

Wifi:perfect
GSM bereik: perfect.

Na een G2S en een maandje de Faea F1 eindelijk een toestel wat mij volledig bekoort.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Overheengelezen, ik vond het al een vreemde keus van toestellen ;)

BTW: ik ben geabonneerd op mailtjes van Antelife. Vaak verwijder ik ze meteen, maar vandaag kwam er wel een interessante binnen.
Het zijn er flink wat, dus hier een hele rits kortingscodes voor iedereen die graag een telefoon wil bestellen.
Hierbij de codes:

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/uztt44ga3/image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/btgm0xzsb/image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/mrrvj4odn/image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/srfmms963/image.jpg

[ Voor 109% gewijzigd door dutchgio op 15-08-2013 22:37 ]

dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:48:
[...]

Ze hebben het 'artikel' laten schrijven door iemand van androidplanet, een nederlandse androidnieuwssite.
Die daniel verlaan was dus ook niet helemaal op de hoogte. :o
Als je die foto ook ziet weet je genoeg. Deze komt van androidplanet zelf overigens.

[afbeelding]
Als ie nou ff dit topic had gelezen ;)

FlowDesign schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:36:
[...]

Als ie nou ff dit topic had gelezen ;)
Toppunten:
Een ZTE grans Sin de top 5, zelfs voor mij een onbekende ;)
De Red Rice aka HongMi?! Wordt als topper genoemd, omdat er 100.000 examplaren waren verkocht in nog geen minuut. Bij EditieNL gebruikten ze het om het onderwerp in te leiden, en grapten een beetje met het uitspreken van de naam "Huawei". De grootste fout is echter dat die is opgenomen in de top 5 van androidplanet; want de red rice ondersteund helemaal geen 3G in Nederland.

Dus dat zegt wel weer genoeg over het niveau van androidplanet..

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:44
dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:09:

BTW: ik ben geabonneerd op mailtjes van Antelife. Vaak verwijder ik ze meteen, maar vandaag kwam er wel een interessante binnen.
Het zijn er flink wat, dus hier een hele rits kortingscodes voor iedereen die graag een telefoon wil bestellen.
Hierbij de codes:
Heb ik ook gekregen. als je klikt op de links kom je op een pagina waar een telefoon met bijvoorbeeld 22$ korting 20$ duurder is dan als je gewoon zoekt op de site (had even de G4 gecontroleerd). Niet echt een spectaculaire korting :(

Verwijderd

Iemand ervaring met de cubot one?
Ik kan maar zeer weinig vinden over deze phone...

Grtz,
Nick
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:52:
Iemand ervaring met de cubot one?
Ik kan maar zeer weinig vinden over deze phone...

Grtz,
Nick
Wat wil je met een HTC one' kloon. :(
Als ie wordt onderschept ben je m of kwijt of je krijgt een boete.

• Momus
dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:44:
[...]

Toppunten:
Een ZTE grans Sin de top 5, zelfs voor mij een onbekende ;)
De Red Rice aka HongMi?! Wordt als topper genoemd, omdat er 100.000 examplaren waren verkocht in nog geen minuut. Bij EditieNL gebruikten ze het om het onderwerp in te leiden, en grapten een beetje met het uitspreken van de naam "Huawei". De grootste fout is echter dat die is opgenomen in de top 5 van androidplanet; want de red rice ondersteund helemaal geen 3G in Nederland.

Dus dat zegt wel weer genoeg over het niveau van androidplanet..
Prijzen die ze noemen, tussen de 300 en 400, is ook exorbitant.
Oppo is helemaal niet 1 van de grootste in China, lang niet zelfs.
Wel de Umi in de top 5 maar geen ZOPO of iOcean slaat ook nergens op...
Kansloos stukje. Als je iets doet, zorg dan dat je het goed doet.

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Momus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:02:
[...]

Ik vind het prima. Hoe onaantrekkelijker ze de Chinaphones doen lijken, hoe lager de prijzen blijven. :p

too old, too cold

• Momus
Negakinu schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:03:
[...]

Ik vind het prima. Hoe onaantrekkelijker ze de Chinaphones doen lijken, hoe lager de prijzen blijven. :p
Ja ik vind het ook prima, maar ik begrijp zoiets gewoon niet...

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:58:
[...]

Wat wil je met een HTC one' kloon. :(
Als ie wordt onderschept ben je m of kwijt of je krijgt een boete.
Waarom hebben er dan zoveel mensen een Jiayu G3?
Momus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:02:
[...]

Ze rekenen inclusief BTW en inklaringskosten, je kunt op de nationale TV natuurlijk niet vertellen dat de kans ook aanwezig is dat je niets hoeft te betalen.
Op het wereld wijde web daarentegen kan dat wel :+
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:09:
[...]

Waarom hebben er dan zoveel mensen een Jiayu G3?
Die is al van vorig jaar, voordat de HTC One ook maar in productie ging.

• Momus
dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:10:
[...]

Ze rekenen inclusief BTW en inklaringskosten, je kunt op de nationale TV natuurlijk niet vertellen dat de kans ook aanwezig is dat je niets hoeft te betalen.
Op het wereld wijde web daarentegen kan dat wel :+
Okay, ja daar heb je een punt. Ik las het als prijs van de telefoon.
Maar toch, ik vind het een kansloos stukje :)

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:11:
[...]

Die is al van vorig jaar, voordat de HTC One ook maar in productie ging.
ah k wist ik niet.

Zal dan maar wachten tot ik de G4 advanced kan aankopen...

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Eindelijk was gisteren de THL w100 afgeleverd, de douane wilde niet meewerken maar goed dat kan gebeuren. Ik had voor $149 (free shipping) de telefoon bij to2c besteld, omdat er een gratis hoesje en een cover bij zaten.
Ik zat al een paar maanden te denken om weer een China phone te bestellen, ik had een goede ervaring met de ZTE V970 die ik voor mijn vader had besteld. Dat toestel heeft me geleerd dat het belangrijk is voor dit type telefoons dat er tenminste 1 goede up to date custom rom voor is. In het geval van de V970 was dat de rom van Bruno (XDA).
In deze thread lees je opvallend vaak post over telefoons die geheel onvrijwillig op de grond belanden, maar ik zie weinig info over telefoons met echt nuttige roms, die door goede dev's bug free worden gehouden.

Voor mij is dat het belangrijkste punt geweest tot de keuze van de phone. Ik weet dat Bruno ook de V987 suppport, alleen vind ik het prijs verschil te groot met de rest van de MTK6589 phones. De prijs is nu wel gezakt naar $220, maar als je dan ziet dat een W100, GT99 of Xiaocai x9 $150 dollar is, dan is de keuze snel gemaakt.

De telefoon is voor mijn vriendin, haar SGS+ is afgeschreven. En ik hoop dat de W100 probleemloos zijn werk gaat doen. En tot nu toe ben ik nog geen rare dingen tegen gekomen. De W100 loopt als een zonnetje op de laatste rom van RO.EDI _/-\o_
De telefoon zelf voelt degelijk aan, geen kieren, geen bleeding aan de randen van het scherm of de bij de menu knoppen. Wifi werkt goed, 3G data ook, alleen de GPS moet ik nog testen (gebruikt ze toch nooit).

Een vervanger voor mijn eigen SGS2 heb ik nog niet besteld. Ik had eerst gewacht op de MotoX release, te duur. Dan de ZTE Geek, is de prijs goed dan even wachten of er een goede rom bakker er mee aan de slag gaat. THL W200 te saai. Nog even wachten dus en kijken wat voor leuks er nog meer aan komt.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:17:
[...]

ah k wist ik niet.

Zal dan maar wachten tot ik de G4 advanced kan aankopen...
De G3 zelf is naar mijn mening ook wat groot ten opzichte van de schermgrootte.
In de volksmond noemt men dit ook wel 'lomp.' :+
In de generatie van zo groot mogelijke schermen in een zo klein mogelijke behuizing en een zo dun mogelijke bezel heb je al verloren voordat er is afgetrapt.

@ hierboven
Als je die garantie echt zo graag wilt, is het dan gen optie om er zelf handig in te worden? _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 15-08-2013 23:27 ]

Deacon schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:23:
Eindelijk was gisteren de THL w100 afgeleverd, de douane wilde niet meewerken maar goed dat kan gebeuren. Ik had voor $149 (free shipping) de telefoon bij to2c besteld, omdat er een gratis hoesje en een cover bij zaten.
Ik zat al een paar maanden te denken om weer een China phone te bestellen, ik had een goede ervaring met de ZTE V970 die ik voor mijn vader had besteld. Dat toestel heeft me geleerd dat het belangrijk is voor dit type telefoons dat er tenminste 1 goede up to date custom rom voor is. In het geval van de V970 was dat de rom van Bruno (XDA).
In deze thread lees je opvallend vaak post over telefoons die geheel onvrijwillig op de grond belanden, maar ik zie weinig info over telefoons met echt nuttige roms, die door goede dev's bug free worden gehouden.

Voor mij is dat het belangrijkste punt geweest tot de keuze van de phone. Ik weet dat Bruno ook de V987 suppport, alleen vind ik het prijs verschil te groot met de rest van de MTK6589 phones. De prijs is nu wel gezakt naar $220, maar als je dan ziet dat een W100, GT99 of Xiaocai x9 $150 dollar is, dan is de keuze snel gemaakt.

De telefoon is voor mijn vriendin, haar SGS+ is afgeschreven. En ik hoop dat de W100 probleemloos zijn werk gaat doen. En tot nu toe ben ik nog geen rare dingen tegen gekomen. De W100 loopt als een zonnetje op de laatste rom van RO.EDI _/-\o_
De telefoon zelf voelt degelijk aan, geen kieren, geen bleeding aan de randen van het scherm of de bij de menu knoppen. Wifi werkt goed, 3G data ook, alleen de GPS moet ik nog testen (gebruikt ze toch nooit).

Een vervanger voor mijn eigen SGS2 heb ik nog niet besteld. Ik had eerst gewacht op de MotoX release, te duur. Dan de ZTE Geek, is de prijs goed dan even wachten of er een goede rom bakker er mee aan de slag gaat. THL W200 te saai. Nog even wachten dus en kijken wat voor leuks er nog meer aan komt.
Als de MotoX dezelfde prijzen gaat krijgen als de Nexus 4 dan zou dat toch een mooie prijs zijn? Even afwachten tot die in Duitsland verkrijgbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Deacon schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:23:

Zou je kunnen kijken of de GPS het doet en hoe lang de batterij meegaat gezien de lage mah?
Zit zelf te twijfelen over de THL w100 en de Cubot GT99 aangezien ze voor vergelijkbare prijzen weggaan en de specs ook dicht bij elkaar liggen.

De GT99 heeft echter vaak problemen met de GPS heb ik gelezen, dus als deze THL W100 dat wel goed doet, ga ik daarvoor.

Enig idee of stock android ook goed draaide? Ben niet into rooting en custom roms, de telefoon zou stock goed moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:35
De stock rom van de W100 draait prima en super stabiel. GPS werkt ook prima, in ieder geval als EPO aanzet en de timeserver naar een Europese server zet. Voor dat laatste is root nodig: het toestel rooten is redelijk eenvoudig, hoewel ik het wel via de PC moest doen.

Met werkende GPS bedoel ik niet alleen dat de GPS veel satellieten ziet (meestal tussen de 11 en 13) en redelijk snel een fix heeft (ongeveer 30 seconden gemiddeld), maar ook dat navigeren in bijvoorbeeld TomTom prima verloopt. Hij houdt zijn fix dus ook vast.

Batterijduur: bij mij staat hij aan het einde van de dag ('s ochtends van de lader) ongeveer op 50%. Hangt er uiteraard vanaf wat je ermee doet, maar de accuduur lijkt vergeleken met de iPhone 4S van mijn werk in ieder geval niet onder te doen.

Toevallig weet ik dat er morgen een geroot exemplaar op Markplaats komt te staan voor 100 Euro; enige manco is dat de headphone aansluiting rechts geen geluid geeft. Maar als je een nieuw exemplaar wilt dan kan je hem uiteraard het beste halen in één van de chinese shops.

[ Voor 14% gewijzigd door displaciamento op 16-08-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
Klopt het dat wanneer je geen 900 mhz ondersteuning voor 3G hebt (zoals bij de Cubot GT99) je wellicht problemen gaat krijgen nu ze bezig zijn de 3g over 900mhz te laten zenden? Zijn er onder jullie die hiermee ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kan een Mod. Verklaren waarom de quick reply is uitgezet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:55:
Misschien kan een Mod. Verklaren waarom de quick reply is uitgezet?!
[bug] Quickreply weg in specifiek topic

Pagina: 1 ... 66 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.