Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:21
Vandaag de lenovo a660 binnen gekregen die ik 24 juli had besteld op antelife. De eerste indruk is positief telefoon voelt stevig aan. Alleen betwijfel ik of de telefoon zo waterdicht is als de ip67 certificaat doet vermoeden want de achterklep klikt gewoon dicht met een aantal plastic lipjes maar ik ga het niet uitproberen. Of de telefoon stofdicht is kan ik jullie over een paar maanden vertellen. De telefoon heeft een opvallend dikke bezel en het tril alarm gaat vrij zacht. Die telefoon kwam bij mij met android 4.0.4 met de play store geinstalleerd. Ook was de telefoon geroot en stonden superSU en root explorer erop. Lenovo heeft er ook nog een aantal bloatware apps opgezet voor backup e.d. en de standaard google agenda ingeruild voor een eigen brouwsel dat is nu weer omgedraaid. Sommige van die apps kunnen zonder root niet uitgeschakeld en verwijderd worden.
Het grootste minpunt tot nu toe is de launcher deze heeft als homescreen een "scene" dat is een scherm met niet aanpasbare widgets die niet verwijderd kan worden. Ik heb dan ook de apex launcher erop gezet.
Bij een korte GPS test kreeg ik geen fix, dit ga ik later nog wel een keer proberen op een meer open plek.
Ik ga morgen avond de cybermaus ROM eens bewerken en flashen samen met de google apps. Ook zal ik over een week eens een kleine review in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Xiaomi MI-2 M2S ook vandaag ontvangen die op 1 augustus was besteld bij ibuygou.
Daarnet rustig alles open gemaakt en, eens bekeken en in mekaar gestoken.

De backcover was toch een verassing. Die gaat niet zo makkelijk open als bij de meeste toestellen en vergt gewoon wat geduld. Ga je eraan wringen, dan loopt het mis denk ik :D
Alle side buttons zijn er trouwens in verwerkt. Dat had ik nog nooit gezien.
Nu eventjes wachten tot de accu op niveau is om het aan te zetten. Het kan niet snel genoeg gaan \(^_^)/

Ondertussen maar de zending voor de koper uit de VS van m'n Omnia 7 klaarmaken, dan kan dat morgen mee met de koerier.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OmO1YQhs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Sxcmhws.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oxOjSYvs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5e1F3sYs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n0RIt7ls.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FMILthLs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uzR5TlSs.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 22:26 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43
michiel_hc schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:30:
Vandaag de lenovo a660 binnen gekregen die ik 24 juli had besteld op antelife. De eerste indruk is positief telefoon voelt stevig aan. Alleen betwijfel ik of de telefoon zo waterdicht is als de ip67 certificaat doet vermoeden want de achterklep klikt gewoon dicht met een aantal plastic lipjes maar ik ga het niet uitproberen.
Dit kan wel degelijk, heb net even wat foto's gegoogled van die Lenovo, en er lijkt wel een rubber rondom de batterij te zitten, ik hoop dat dat ook zo is op jouw exemplaar :).

De Sony Xperia V had ook een dergelijk systeem:
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.mos.techradar.futurecdn.net//art/mobile_phones/Sony/XperiaV/HandsOn/XperiaV_19_HandsOn-580-100.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
Vanochtend m'n Cubot M6589 op de tegelvloer van de badkamer laten vallen en tot mijn verbazing nauwelijks een beschadiging te zien. Als je het weet moet je nog goed kijken. Valt me echt mee *O*

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik hoop dat Xiaomi nog een versie van die Red Rice uit gaat brengen die wel 3G (en 4G) in Europa ondersteund :) Daar zouden een boel mensen gelukkig van worden :)

http://qz.com/112251/the-...-more-bad-news-for-apple/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

@poema mijn oog was ook gevallen op de Lenovo P780

Contact gehad met pandawill en deze is niet in stock hun gaven terug minimaal 1 a 2weken levertijd.

Ben jij trouwens in je zoektocht ergens een reserve batterij en hoesjes tegen gekomen? Tevens update mogelijkheden van android via de site van Lenovo?

Wat al werd aangegeven dat waarschijnlijk Lenovo ook naar Europa komt met zijn toestellen maarja waarneer en voor welke prijs dan te koop.. in de UK zijn ze wel te verkrijgen maar gemiddeld wel 100-150euro duurder als via China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ik heb verder niet gekeken voor accessoires. Order is als het goed is geannuleerd en ik krijg mijn geld terug. Ik kijk nog even of ik 'm via taobao bestel.

Edit. Da's snel, nu al mijn geld terug op paypal.

[ Voor 14% gewijzigd door poema op 07-08-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-05 21:17
Ik ben op zoek (zoals zovele) naar een goede chinese smartphone .

Onder goed bedoel ik:
-goede batterijduur
-goede Gps
-moet niet speciaal spelletjes kunnen spelen
-prijs max 150 euro

Zou deze dan een goede optie zijn : http://www.mixeshop.com/q...gps-smartphone_p2561.html ?

enige tips qua websites om zo een gsm te bestellen?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
MTK staat niet bekend om zijn goede GPS, je hebt hierbij minimaal A-GPS nodig om binnen enig acceptabele tijd een fix te krijgen, evenals recente EPO data.

Met die chipset heb je voor €115 al een Cubot GT99.

Wil je een andere chipset dan zou de hierboven al vaker besproken Faea F1 iets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
bigfoot1942 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:56:
MTK staat niet bekend om zijn goede GPS, je hebt hierbij minimaal A-GPS nodig om binnen enig acceptabele tijd een fix te krijgen, evenals recente EPO data.

Wil je een andere chipset dan zou de hierboven al vaker besproken Faea F1 iets zijn?
Zijn dit gsm's dit ietwat waard zijn? wat zijn dan de negatieve punten t.o.v. bv samsung enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
vintage88 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:58:
[...]

Zijn dit gsm's dit ietwat waard zijn? wat zijn dan de negatieve punten t.o.v. bv samsung enzo?
Bouwkwaliteit, support, garantie, softwareupdates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
Momus schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:00:
[...]

Bouwkwaliteit, support, garantie, softwareupdates...
qua prestaties zoveel slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:51
vintage88 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:04:
[...]

qua prestaties zoveel slechter?
Puur op benchmark en optimalisatie: ja.

In de praktijk ligt het er natuurlijk gewoon aan wat je er mee wil doen. En laat dit forum nou vol staan met praktijkervaringen van gebruikers.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Een midrange toestel voor low-budget prijs.
Goede deal, uiteraard moet je niet vergelijken met high-end...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
guapper schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:08:
[...]

Puur op benchmark en optimalisatie: ja.
En dat zegt helemaal niks. Samsung belazert zelfs de boel door de CPU automatisch over te klokken tijdens het draaien van een herkende benchmark :')

In de praktijk is een MTK6589 1.2GHz en 1GB RAM echt ruim voldoende om alles wat je met je smartphone wilt doen te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
vintage88 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:49:

Onder goed bedoel ik:
-goede batterijduur
-goede Gps
-prijs max 150 euro

Zou deze dan een goede optie zijn : http://www.mixeshop.com/q...gps-smartphone_p2561.html ?

thnx
Mixeshop is sowieso een goede, top 5 minimaal :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
bigfoot1942 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:56:

Kan niet kiezen tussen :
-Cubot GT99
-Faea F1
-q9000

iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
vintage88 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:57:
[...]

Kan niet kiezen tussen :
-Cubot GT99
-Faea F1
-q9000

iemand ervaringen?
Kijk eens bovenin beeld. Daar zit een zoekfunctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
vintage88 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:57:
[...]

Kan niet kiezen tussen :
-Cubot GT99
-Faea F1
-q9000

iemand ervaringen?
Als je de volgende keer nou even de zoekfunctie gebruikt en even de tijd neemt om wat te lezen. Kom je veel verder dan telkens vragen hier neer te zetten.

Om te beginnen de starq9000 is een 5-inch toestel en vrij lomp qua afmetingen. De F1 en GT99 zijn beter vergelijkbaar. De F1 is de meest compacte van de 3 en heeft een qualcomm soc wat op papier de beste GPS functie geeft. Maar hij is op papier iets langzamer (10.000 vs 12-13.000 antutu) en ondersteund niet de Nederlandse taal (wel engels). Aan je de keuze wat je belangrijker vind.
In't kort: Formaat: F1>GT99>q9000, GPS: F1>GT99>q9000, Accu: q9000>GT99>F1, Benchmarks: q9000/GT99>F1, OS (versie): q9000/GT99>F1

Voor webshops check de levertijden topic of zoekfunctie wederom lezen.

@momus Bedoelde eigenlijk scherm - behuizing ratio. De q9000 is 5-inch als je een 5-inch zoekt prima maar hij is vrij lomp - vooral breed. Daarnaast zijn er 4.7inch telefoons die even groot zijn als de GT99 en F1 is het kleinst van allemaal (dikte weggelaten). Vandaar die volgorde.

[ Voor 13% gewijzigd door benbaba op 07-08-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
benbaba schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:15:
[...]

Als je de volgende keer nou even de zoekfunctie gebruikt en even de tijd neemt om wat te lezen. Kom je veel verder dan telkens vragen hier neer te zetten.

Om te beginnen de starq9000 is een 5-inch toestel en vrij lomp qua afmetingen. De F1 en GT99 zijn beter vergelijkbaar. De F1 is de meest compacte van de 3 en heeft een qualcomm soc wat op papier de beste GPS functie geeft. Maar hij is op papier iets langzamer (10.000 vs 12-13.000 antutu) en ondersteund niet de Nederlandse taal (wel engels). Aan je de keuze wat je belangrijker vind.
In't kort: Formaat: F1>GT99>q9000, GPS: F1>GT99>q9000, Accu: q9000>GT99>F1, Benchmarks: q9000/GT99>F1, OS (versie): q9000/GT99>F1

Formaat doe je verkeerd om ;) Q9000>GT99>F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vintage88 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:49:

Onder goed bedoel ik:
-goede batterijduur
-goede Gps
-prijs max 150 euro

thnx
De FAEA F1 is zoals genoemd ivm de GPS een goede optie.

Promoten eigen website is niet de bedoeling op GoT

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 07-08-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:53
knip

[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 07-08-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:54:
[...]

De FAEA F1 is zoals genoemd ivm de GPS een goede optie.

knip
knip
Mixeshop raad ik iedereen aan, hij is ietsje duurder dan bv pandawill, maar levertijden zijn iets beter, en ze hebben geen nep offer die ze dan nog zelf moeten bestellen, hun stock klopt met wat je op de website ziet ;)

eigenlijk is dit wel meer voor de topic levertijden denk ik?

Ik ben er zelf ook niet uit, blijven zoeken en denken welke ik zou nemen ;)
Voorkeur blijft gaan naar de C3, FAEA F1 lijkt me ook wel wat, maar de warmte problemen die sommige gebruikers melden blijven me op afstand houden. verder zijn er niet veel toestellen die degelijk gps hebben voor een normale prijs...

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 07-08-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben voor een vriend van me aan het kijken naar een nieuwe GSM.
Zelf heb ik de iOcean X7 en dat bevalt goed, alhoewel ik het jammer vind dat de GPS zeer onbetrouwbaar is. Elke keer hem moeten knijpen of je nou wel of geen fix krijgt is jammer, zeker als het je Navigatiesysteem is. De ene keer duurt het maar een aantal seconden, de andere keer 10 minuten. Nou heb ik zelf nog wel een TomTom, mijn vriend niet. Zodoende dat het een pre is dat de GPS gewoon goed werkt, waardoor je al snel op een non-MTK uitkomt. Sinds de aanschaf van mijn X7 is weliswaar de 6859T uitgekomen, maar ik betwijfel of de GPS daarin veel beter is. Ik denk dat GPS jammer genoeg een 'bekend probleem' is voor MTK chipsets.
Gamen gaat hij er niet op doen, gewoon alledaagse dingen zoals appen, browsen en natuurlijk navigeren.

De lijst van eisen is vrij short:
Minimaal 4.7 inch scherm
QuadCore
1GB+ RAM
Geen MTK SoC
Budget: ca. 200 euro
DualSim/Accuduur/Camera etc is allemaal niet van belang.

Ik heb zelf wat rond gekeken en de Faea F1 ziet er goed uit, maar is helaas maar 4.5 inch.
De Haier W910 is ook maar 4.5 inch en heeft een veel te brede bezel.
Beidou Hot Pepper M1Y, Huawei G520, allemaal 4.5 inch.

Zoek ik iets wat niet bestaat? :+

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 20:19
Jiayu s1? Mogelijk duurt het nog wel een jaar.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
edit: reactie mag verwijderd worden

[ Voor 98% gewijzigd door dest1 op 07-08-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29
Is de [Newman N2] Ervaringen en Discussie misschien wat? Zit volgens mij geen MTK in dus mogelijk heeft deze een beter functionerende gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Tc662 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:37:
Jiayu s1? Mogelijk duurt het nog wel een jaar.. :p
Haha, nee bedankt. Zoek iets op korte termijn als in deze week ;)
ADDG schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:38:
Is de [Newman N2] Ervaringen en Discussie misschien wat? Zit volgens mij geen MTK in dus mogelijk heeft deze een beter functionerende gps.
Bedankt ik ga ernaar kijken

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoektochtje op Aliexpress -- hoera voor de filters \(^_^)/

Voldoen aan je voorwaarden geloof ik:

5"
  • K-Touch S5 - 5" - Tegra 3 - 1GB RAM - 5 mp - Link
4.7"
  • Beidou Hot Pepper LA-Q1 - Tegra 3 - 1GB RAM - 8MP - 720p IPS - Link
  • K-Touch U90 - Snapdragon MSM8225Q - 1GB RAM - 8MP - Link
  • Deovo V5 - Tegra 3 - 1GB RAM - 8MP - 720p IPS - Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:08:
Zoektochtje op Aliexpress -- hoera voor de filters \(^_^)/

Voldoen aan je voorwaarden geloof ik:

5"
  • K-Touch S5 - 5" - Tegra 3 - 1GB RAM - 5 mp - Link
4.7"
  • Beidou Hot Pepper LA-Q1 - Tegra 3 - 1GB RAM - 8MP - 720p IPS - Link
  • K-Touch U90 - Snapdragon MSM8225Q - 1GB RAM - 8MP - Link
  • Deovo V5 - Tegra 3 - 1GB RAM - 8MP - 720p IPS - Link

Had deze zelf ook nog gevonden:
http://www.antelife.com/i...mah-smartphone-white.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Wow dit is net iets voor mij denk ik, 3000MAh batterij man !!! resolutie is best goed, en een Snapdragon, goede gps dus, dual sim ook nog eens dus zo hoort het !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet de snelste Snapdragon, volgens mij die nieuwe 200 serie van Qualcomm die ze als antwoord op MediaTek hebben uitgebracht. Ook met dualsim ondersteuning inderdaad. Kwaliteit zal wel prima in orde zijn, alleen geen snelheidsmonster. Wel fijn dat er eindelijk concurrentie is voor MediaTek.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Tsurany schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:32:
Niet de snelste Snapdragon, volgens mij die nieuwe 200 serie van Qualcomm die ze als antwoord op MediaTek hebben uitgebracht. Ook met dualsim ondersteuning inderdaad. Kwaliteit zal wel prima in orde zijn, alleen geen snelheidsmonster. Wel fijn dat er eindelijk concurrentie is voor MediaTek.
Inderdaad, mediatek staan er wel bekend om om lekker snel te zijn, perfect voor de gamers onder ons, ik speel zelf hoogstens een kaartje op de plee haha, voor mij geen gaming power nodig dus.
Ik gebruik hoogstens de email, sms, en vooral gps en bluetooth, doet voor mij de job dan perfect :D

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de Zopo C2 voor mij een monster gsm was, zo snel en vlot, zoveel mogelijkheden :D
Maar wel wat groot naar men zin eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

robin-sips2 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:27:
Wow dit is net iets voor mij denk ik, 3000MAh batterij man !!! resolutie is best goed, en een Snapdragon, goede gps dus, dual sim ook nog eens dus zo hoort het !
Op MAh getalletjes staar ik me niet meer blind, zeker niet bij Chinezen. Die willen nog wel eens graag overdrijven ;)
Tsurany schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:32:
Klopt. Het is in ieder geval een kandidaat. Het wordt denk ik die, of toch misschien stiekem een MTK6589 en wel deze: http://www.etotalk.com/huawei-g700_p3813.html
2GB RAM voor die prijs, ongelofelijk en dan van Huawei. Vind echter weinig over het toestel of de GPS een beetje werkt... ik zoek verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:20:
Ik heb m'n Xiaomi MI-2 M2S ook vandaag ontvangen die op 1 augustus was besteld bij ibuygou.
Daarnet rustig alles open gemaakt en, eens bekeken en in mekaar gestoken.

De backcover was toch een verassing. Die gaat niet zo makkelijk open als bij de meeste toestellen en vergt gewoon wat geduld. Ga je eraan wringen, dan loopt het mis denk ik :D
Alle side buttons zijn er trouwens in verwerkt. Dat had ik nog nooit gezien.
Nu eventjes wachten tot de accu op niveau is om het aan te zetten. Het kan niet snel genoeg gaan \(^_^)/

Ondertussen maar de zending voor de koper uit de VS van m'n Omnia 7 klaarmaken, dan kan dat morgen mee met de koerier.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Mooi toestelletje! Ik zou toch echt eerst mijn accu leeg laten lopen i.p.v. hem meteen aan de lader te hangen. Ik las nl. dat dit nogal vervelende effecten en dooie accu's kan veroorzaken, omdat de accu al zo lang niets heeft gedaan hij eigenlijk eerst ontladen moet worden en dan pas opgeladen. Zal wel loslopen maar goed.. can't be too sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Die is wel nice :Y
Ben zeer benieuwd naar hoe de Dual SIM software hierop werkt en of de GPS stabiel is.
Als dat goed is dan mogen er van mij wel meer toestellen komen met deze chipset. Oh en minimaal Android 4.2 natuurlijk en bij voorkeur 4.3 :)

[ Voor 61% gewijzigd door FlowDesign op 07-08-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Freekers schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:53:
[...]

Op MAh getalletjes staar ik me niet meer blind, zeker niet bij Chinezen. Die willen nog wel eens graag overdrijven ;)

[...]

Klopt. Het is in ieder geval een kandidaat. Het wordt denk ik die, of toch misschien stiekem een MTK6589 en wel deze: http://www.etotalk.com/huawei-g700_p3813.html
2GB RAM voor die prijs, ongelofelijk en dan van Huawei. Vind echter weinig over het toestel of de GPS een beetje werkt... ik zoek verder. :)
Ik ben zelf ook weer op zoek naar een telefoon, nu 1tje voor mijn pa - en die gebruikt dus geen GPS maar ik wil wel een merk waarbij ik nog iets met garantie kan en dan is Huawei al een betere optie dan al die china merken. Ik kan helaas ook weinig vinden aan reviews voor de G700, wel wat unboxing filmpjes en wat reclame e.d. Je zou eigenlijk verwachten van Huawei dat ze de GPS wel netjes hebben afgewerkt..en ja lekker, 8G+2G :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 07-08-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

FlowDesign schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:16:

Die is wel nice :Y
Ben zeer benieuwd naar hoe de Dual SIM software hierop werkt en of de GPS stabiel is.
Als dat goed is dan mogen er van mij wel meer toestellen komen met deze chipset. Oh en minimaal Android 4.2 natuurlijk en bij voorkeur 4.3 :)
Design heeft wat weg van de iOcean.
Wat is er zo belangrijk aan 4.2? Vanaf 4.0 oid zie ik weinig verschil/verbeteringen als normale sterveling.
Lord_Dain schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:32:
Ik ben zelf ook weer op zoek naar een telefoon, nu 1tje voor mijn pa - en die gebruikt dus geen GPS maar ik wil wel een merk waarbij ik nog iets met garantie kan en dan is Huawei al een betere optie dan al die china merken. Ik kan helaas ook weinig vinden aan reviews voor de G700, wel wat unboxing filmpjes en wat reclame e.d. Je zou eigenlijk verwachten van Huawei dat ze de GPS wel netjes hebben afgewerkt..en ja lekker, 8G+2G :)
Lord_Dain schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:32:
Hij staat iig ook op de officiele Huawei site, zij het met een knoepert van een typefout:
http://consumer.huawei.co...ones/overview/g700-en.htm
"Dual-Core" terwijl voor de rest overal Quad Core staat....
Ik verwacht idd ook van Huawei dat de GPS goed afgewerkt is, maar je weet het niet.. verleidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:08:
[...]

Design heeft wat weg van de iOcean.
Heeft wel wat weg van de Oppo Find 5 ook.
Wat is er zo belangrijk aan 4.2? Vanaf 4.0 oid zie ik weinig verschil/verbeteringen als normale sterveling.
Voor mij vooral het notificatiesysteem, dat vind ik toch een stuk beter dan in Android 4.1.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 07-08-2013 22:22 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:59:
[...]

Mooi toestelletje! Ik zou toch echt eerst mijn accu leeg laten lopen i.p.v. hem meteen aan de lader te hangen. Ik las nl. dat dit nogal vervelende effecten en dooie accu's kan veroorzaken, omdat de accu al zo lang niets heeft gedaan hij eigenlijk eerst ontladen moet worden en dan pas opgeladen. Zal wel loslopen maar goed.. can't be too sure.
Oei :-/
Dat is toch iets met die accu's. Er zitten heel wat onduidelijkheden rond wat goed en slecht is voor zo... Nu ja, het kwade is geschied moest dat de capaciteit ervan negatief beïnvloeden.

Voor de rest valt ze toch mee. Na 14u nog zo'n 24%. Hierbij doet deze het dus beter dan m'n Lumia 800 die ofwel reeds aan de lader hing, ofwel op zijn power saving reserves zat. Door hem nu niet te gebruiken, maar gewoon wifi & gsm aan te laten op het bureau, heeft ie nog steeds meer dan de helft over. Ik speel precies te veel met mijn toestellen O-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ECbynh1l.jpg

Maar goed. Tijd voor wat sample foto's van deze avond rond 21u met gans overtrokken en grijze lucht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YZS6CNxs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E6P4W1Ps.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qrgxD0ss.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EcFmTVJs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nrz1R3Ys.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AhW2Nuis.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G5JWVx2s.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U2u3AUos.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rirkrnus.jpg

Echt goed vergelijkingsmateriaal heb ik niet met betrekking tot hetzelfde weer of licht, maar de camera lijkt me net iets meer ruis te hebben of waziger te zijn de andere toestellen die ik heb (gehad):

Nokia Lumia 800:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8CjJfrUs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U7fFAXCs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tZD4Cs3s.jpg

Samsung Omnia 7:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A5CH7SVs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5yFXPjOs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5ptcesys.jpg

LG Optimus 2X:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MznLjLhs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6ZqCVFIs.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GjwYVjas.jpg

Dat terzijde ben ik tot nu toe echt tevreden van die Xiaomi \(^_^)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:37:
[...]

Oei :-/
Dat is toch iets met die accu's. Er zitten heel wat onduidelijkheden rond wat goed en slecht is voor zo... Nu ja, het kwade is geschied moest dat de capaciteit ervan negatief beïnvloeden.
Gewoon niet volledig ontladen, verder normaal gebruiken en opladen wanneer je wilt of wat praktisch is. Niet al te druk maken over de manier waarop je met de accu om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele dome vraag misschien maar is de Samsung Galaxy S2 beter dan de Jiayu G3 qua processor en videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:13:
Hele dome vraag misschien maar is de Samsung Galaxy S2 beter dan de Jiayu G3 qua processor en videokaart?
Tussen die 2 zou het m.i. een no-brainer zijn om voor een goede 2ehands S2 te gaan. Knal er een custom rom op en je kan weer een tijd vooruit. De accu van de G3 is wel weer beter, niet onbelangrijk natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:13:
Ik kom van een samsung galaxy s2 af naar een zopo c2, er is een behoorlijk verschil, de zopo c2 is stukken sneller terwijl die wel 1080p is. Omdat de jiayu g4 720p is, lijkt me dat er een nog groter verschil in zit. (Je ziet het verschil vooral in games en hoe snel apps opstarten) Ik vind wel dat het verschil kwa snelheid niet groot genoeg is om te upgraden, voor mij was het meer het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-09 14:17
Weet iemand iets over de Pulid F17 ?
Zie 'em staan bij antelife: http://www.antelife.com/p...era-smartphone-black.html

720p, 2gb ram, mtk6589t in 1 pakketje. Punt is dat ik er verder niet zoveel over kan vinden. Alleen een Pulid F17, maar die is met mtk6589 en 1gb ram.

Als het klopt bij antelife, lijkt me dit een interessante telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Guido. schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:03:
Weet iemand iets over de Pulid F17 ?
Zie 'em staan bij antelife: http://www.antelife.com/p...era-smartphone-black.html

720p, 2gb ram, mtk6589t in 1 pakketje. Punt is dat ik er verder niet zoveel over kan vinden. Alleen een Pulid F17, maar die is met mtk6589 en 1gb ram.

Als het klopt bij antelife, lijkt me dit een interessante telefoon!
Pulid lijkt verdacht veel op de STAR S5/X920. Zal wel uit dezelfde fabriek komen of cloon zijn.
Ik zie dus uiterlijk 0,0 verschil. Ik denk dus dat de Pulid de turbo versie van de STAR S5 is..

Ahh, het is een 'STAR PULID' bedrijf wat ze bouwt is ZHIDUOXING. Hoop dat je er wat aan hebt.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 08-08-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Die Innos D10 ziet er wel goed uit. En dan ook nog eens de optie voor een 6000mah batterij! Bij Merimobiles is die nog geen $200, inclusief die enorme batterij. Al denk ik dat ze de specs fout hebben en dat het hier om het model met 3000mah batterij zal gaan, de prijs is net iets te goed.
Dan nog lijkt het me een heel interessant toestel. Toch maar eens gaan nadenken of ik mijn JiaYu G3 wil gaan vervangen...

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

yodeluxe schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:15:
Die Innos D10 ziet er wel goed uit. En dan ook nog eens de optie voor een 6000mah batterij! Bij Merimobiles is die nog geen $200, inclusief die enorme batterij. Al denk ik dat ze de specs fout hebben en dat het hier om het model met 3000mah batterij zal gaan, de prijs is net iets te goed.
Dan nog lijkt het me een heel interessant toestel. Toch maar eens gaan nadenken of ik mijn JiaYu G3 wil gaan vervangen...
6000mAh in dat formaat telefoon lijkt me erg sterk. Ik gooi dit op een pre-order stunt om de klanten te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 11:20
Thrackan schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:28:
[...]

6000mAh in dat formaat telefoon lijkt me erg sterk. Ik gooi dit op een pre-order stunt om de klanten te trekken.
The Innos D10 is the successor to the previous Innos D9 which became popular due to its massive 4160mAh battery capacity. The Innos D10 will have a 6000mAh battery, its quite impossible to believe yet its really coming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
3meter schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:32:
[...]

The Innos D10 is the successor to the previous Innos D9 which became popular due to its massive 4160mAh battery capacity. The Innos D10 will have a 6000mAh battery, its quite impossible to believe yet its really coming.
Lithium polymer batterijen zijn wel dunner en lichter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Ik heb gewoon maar de gok gewaagd en die Innos D10 bij Merimobiles besteld. Het is een preorder, maar gelukkig hoef je niet direct te betalen (wat bij sommige webwinkels wel noodzakelijk is). Ook gelijk maar even een pdf gemaakt van die pagina met de specs en de prijs, mocht het toch ineens een stuk duurder worden of wanneer ze het verkeerde toestel zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Thrackan schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:28:
[...]

Zou me niks verbazen als het gaat om 2 accu's van 3000 mAh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
yodeluxe schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:47:
Ik heb gewoon maar de gok gewaagd en die Innos D10 bij Merimobiles besteld. Het is een preorder, maar gelukkig hoef je niet direct te betalen (wat bij sommige webwinkels wel noodzakelijk is). Ook gelijk maar even een pdf gemaakt van die pagina met de specs en de prijs, mocht het toch ineens een stuk duurder worden of wanneer ze het verkeerde toestel zenden.
Cool. We zijn zeer benieuwd naar je ervaringen en indrukken zodra deze binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
FlowDesign schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

Zou me niks verbazen als het gaat om 2 accu's van 3000 mAh ;)
Ze hebben wel degelijk een accu van 6000mah, of dat staat er in ieder geval op ;) Er is ook een 3000mah model, maar die is natuurlijk dunner.
FlowDesign schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

Cool. We zijn zeer benieuwd naar je ervaringen en indrukken zodra deze binnen is :)
Eerst maar afwachten of deze uberhaupt leverbaar gaat worden. En dan natuurlijk nog de prijs. Maar met een aanbetaling van 0 (je hoeft niet eens je CC of Paypal op te geven!) is het het gokje wel waard. Het is me ook al eens eens gebeurd bij een preorder dat ik had betaald, maar dat de levering telkens weer werd uitgesteld.

Maar als het uiteindelijk doorgaat, laat ik het hier natuurlijk wel weten.

En om nog even de specs vast te leggen voor het nageslacht (deels op basis van de winkel, deels op basis van de website van Innos):
•CPU: Qualcomm Snapdragon MSM8625Q Quad Core 1.2GHz
•GPU: Adreno 203
•Memory: RAM 1GB+ ROM 4GB eMMC (MAX supports 32GB TF-Card)
•Screen: 5.0 inch,HD 1280*720 pixels IPS-LCD, Capacitive Multi Touch Screen / OGS
•3G Network: WCDMA/HSPA/HSPA+: 900/2100MHz
•2G Network: GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
•Wi-Fi : IEEE 802.11 b/g/n, supports Wi-Fi hotspot
•Bluetooth with EDR & A2DP
[b]•Camera:[/ b] Front:2.0MP, Back:8.0MP/Auto Focus/Flash Light
•Battery: Li-Pol Battery 3000mAh/6000mAh
•Size: 140x68,6x9,8 (3000mAh)/140x68,6x14,9 (6000mAh)

◦Dual micro SIM
◦Built-in GPS
◦Gravity sensing
◦Proximity sensor
◦Light Sensor
◦USB 2.0
◦FM Radio
◦3.5mm earphone port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
yodeluxe schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:02:
[...]

Ze hebben wel degelijk een accu van 6000mah, of dat staat er in ieder geval op ;) Er is ook een 3000mah model, maar die is natuurlijk dunner.
Achso :)
Eerst maar afwachten of deze uberhaupt leverbaar gaat worden. En dan natuurlijk nog de prijs. Maar met een aanbetaling van 0 (je hoeft niet eens je CC of Paypal op te geven!) is het het gokje wel waard. Het is me ook al eens eens gebeurd bij een preorder dat ik had betaald, maar dat de levering telkens weer werd uitgesteld.

Maar als het uiteindelijk doorgaat, laat ik het hier natuurlijk wel weten.

En om nog even de specs vast te leggen voor het nageslacht (deels op basis van de winkel, deels op basis van de website van Innos):

[...]
Kan heel dat ding niet vinden op de site van Innos, maar hoe kom je bij Android 4.2 ?
Hier zie je iig aan het einde van het filmpje aan de camera app dat het geen Android 4.2 is :N

YouTube: Exclusive Innos D10 Review By Antelife.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Valt het jullie overigens ook op dat er bar weinig Chinaphones zijn die een digitaal kompas aan boord hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
FlowDesign schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:20:

[...]

Kan heel dat ding niet vinden op de site van Innos, maar hoe kom je bij Android 4.2 ?
Hier zie je iig aan het einde van het filmpje aan de camera app dat het geen Android 4.2 is :N

YouTube: Exclusive Innos D10 Review By Antelife.com
Hier is die te vinden, daar staat ook de Android versie bij. Op het forum zie ik ook dat ze actief nieuwe ROM's uitbrengen, dus ik verwacht daar toch nog wel een stukje support te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Ik zag toevallig deze aanbieding, 20 eur p/m 275 min of sms of data bij Hollands Nieuwe met de huawei ascend p6.
Reviews gelezen en bekeken en het ziet er uit als een degelijke telefoon (behalve op grafisch vlak, maar ik ga er toch niet echt op gamen). De looks zijn uiteraard prima :)

Vergeleken met het sim only abo los 8eur p/m komt de telefoon uit op 12*24=288 eur (over 2 jaar).

Ik heb geen ervaring met rooten en custom roms (alleen maar slechte, waarbij een vriend wat custom roms op mijn LG Optimus 2x P990 heeft gezet en er alleen maar functies niet werkten en ik nu niet degelijk kan browsen of voip programma's kan gebruiken --> microfoon werkt dan niet).

Hij zou dus out of the box moeten werken en de service 3x3 van Huawei (3 jaar garantie, in 3 dagen repareren en 3 jaar data protection) mij wel aanspreken.

Heb de TS gelezen, maar nog geen ervaringen met de Ascend P6 tegengekomen en ben nog steeds niet echt into de markt van Chinese mobieltjes, het wordt dan ook mijn eerste. Zit ik degelijk op 288 eur voor deze telefoon of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die P990 draait als een droom met de Djangomanouche rom op XDA.
Bijna alle andere cm-based roms hebben problemen met allerlei onderdelen. Die van DM is gebouwd op de laatste V30a en V30b firmware van LG zelf, maar met een custom kernel en nog want andere handigheidjes. Echt een aanrader icm met TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 14:33
Ik zoek nog een cheap toestel om runkeeper te draaien als ik ga fietsen, vind het een beetje jammer om mijn huidge dure toestel mee te nemen. Als het dan regent gaat iig mij dure toestel niet kaduk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:22
FlowDesign schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:21:
Valt het jullie overigens ook op dat er bar weinig Chinaphones zijn die een digitaal kompas aan boord hebben? :?
De Oppa Find 5 heeft een kompas.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
yodeluxe schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:47:
200 USD is een nette prijs, alleen wel vaag, de prijs kan blijkbaar nog omhooggaan, omdat je nog niet betaald? Wat is de verwachte levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 11:14
Saiya schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:28:
Ik zag toevallig deze aanbieding, 20 eur p/m 275 min of sms of data bij Hollands Nieuwe met de huawei ascend p6.
Reviews gelezen en bekeken en het ziet er uit als een degelijke telefoon (behalve op grafisch vlak, maar ik ga er toch niet echt op gamen). De looks zijn uiteraard prima :)

Vergeleken met het sim only abo los 8eur p/m komt de telefoon uit op 12*24=288 eur (over 2 jaar).

Ik heb geen ervaring met rooten en custom roms (alleen maar slechte, waarbij een vriend wat custom roms op mijn LG Optimus 2x P990 heeft gezet en er alleen maar functies niet werkten en ik nu niet degelijk kan browsen of voip programma's kan gebruiken --> microfoon werkt dan niet).

Hij zou dus out of the box moeten werken en de service 3x3 van Huawei (3 jaar garantie, in 3 dagen repareren en 3 jaar data protection) mij wel aanspreken.

Heb de TS gelezen, maar nog geen ervaringen met de Ascend P6 tegengekomen en ben nog steeds niet echt into de markt van Chinese mobieltjes, het wordt dan ook mijn eerste. Zit ik degelijk op 288 eur voor deze telefoon of zijn er betere alternatieven?
€20 per maand voor 2 jaar is toch echt €480. Nog een goede deal denk ik, angezien de telefoon bij coolblue €449 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Saiya schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:28:

Hier voor je, doe maar lezen :)

reviews: Huawei Ascend P6: niet alleen dun, maar ook mager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
yodeluxe schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:30:
[...]

Hier is die te vinden, daar staat ook de Android versie bij. Op het forum zie ik ook dat ze actief nieuwe ROM's uitbrengen, dus ik verwacht daar toch nog wel een stukje support te vinden.
Ik zie het idd. Zou wel relaxed zijn.
Ben alleen wel bang, maar dit is speculatie, dat de Dual-SIM "software" gelijk zal zijn als bij de Faea F1.
Die van Mediatek biedt net genoeg functionaliteit, maar als het zo is als op de F1 dan zou ik 'm niet willen.
Zou mooi zijn als ik ongelijk krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
marnix1977 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:25:
Ik zoek nog een cheap toestel om runkeeper te draaien als ik ga fietsen, vind het een beetje jammer om mijn huidge dure toestel mee te nemen. Als het dan regent gaat iig mij dure toestel niet kaduk
Stop je je toestel toch in een klein plastic zakje. Doe ik ook met fietsen, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Mijn vriendin wilt na al mijn enthousiaste verhalen over China phones ook een vervanger voor haar ZTE Blade. De enige criteria zijn dat hij niet duurder is dan 150, stabiel en zonder poespas is en de behuizing wit is. :p Het hoeft niet de allernieuwste, allersnelste telefoon te zijn, maar het liefst een met al een beetje community support zodat als er iets is, ik hem in ieder geval voor haar kan fixen.

Dus even een opsomming:

- max 150 euro
- stabiel toestel met actieve community
- wit
- tussen 4" en 5", niet groter

Suggesties? Ik heb na de Jiayu G3 even de huidige Chinaphone trend gemist. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Ik ben eigenlijk op zoek naar een telefoon met min of meer dezelfde criteria, al gaat mijn voorkeur uit naar zwart. Maar veel verder dan een Iocean x7 kom ik eigenlijk ook niet. Deze is zelfs nog iets duurder plus het heeft een 5" scherm, wat me eigenlijk te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:51
Negakinu schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:24:
Mijn vriendin wilt na al mijn enthousiaste verhalen over China phones ook een vervanger voor haar ZTE Blade. De enige criteria zijn dat hij niet duurder is dan 150, stabiel en zonder poespas is en de behuizing wit is. :p Het hoeft niet de allernieuwste, allersnelste telefoon te zijn, maar het liefst een met al een beetje community support zodat als er iets is, ik hem in ieder geval voor haar kan fixen.

Dus even een opsomming:

- max 150 euro
- stabiel toestel met actieve community
- wit

Suggesties? Ik heb na de Jiayu G3 even de huidige Chinaphone trend gemist. :)
Hoe groot mag ie zijn?

Kijk eens naar de Cubot M6589 en GT99, en de Faea F1 zou ik zeggen. Vergeet ook de vernieuwde G3 niet; die heeft een quadcore cpu en gehard glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marnix1977 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:25:
Niet liever een GPS sporthorloge? Makkelijker en betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
guapper schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:45:
[...]

Hoe groot mag ie zijn?

Kijk eens naar de Cubot M6589 en GT99, en de Faea F1 zou ik zeggen. Vergeet ook de vernieuwde G3 niet; die heeft een quadcore cpu en gehard glas.
Niet kleiner dan 4" en zeker niet groter dan 5". :) Ik zal mijn vorige post even aanpassen met die criteria toegevoegd. De nieuwe G3 is een optie, maar lijkt niet heel hard te gaan in de community.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iocean X7 misschien, maar die zit wel net boven de 150 euro.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb weer wat advies nodig. Het scherm van mijn vader's iPhone 3G heeft het weer eens begeven en nu heeft hij aan mij gevraagd een nieuwe telefoon voor hem te kiezen en kopen. Voor hem is het belangrijk dat het eenvoudig werkt (NL taal), geen gemod/custom ROM's en als er iets kapot gaat dat hij ook iets met garantie kan (dus bij voorkeur niet opsturen naar China).

Eisen
Groot scherm 4.5" (bij voorkeur 5")
Nederlandse taal
Degelijke camera (maakt af en toe foto voor zijn werk, hij is schilder)
Garantie
Betrouwbaar
Wordt gebruikt voor browsen, messaging, bellen (duh), geen gaming

Budget, phone mag best 200€ kosten als hij maar een paar jaar mee kan gaan. Ik koop liever een telefoon voor hem die wat langzamer is maar betrouwbaar is + garantie, dan een snelle waar ik 0 garantie op heb.

Zaken die ik me nu zelf afvraag;
- is het wel verstandig om dan een chinaphone te kopen voor iemand die ouder is en van iPhone afkomt?
- kan ik niet beter een 2e hands iphone 4 op de kop proberen te tikken?
- Huawei geeft bv. wel goede garantie (bv de 3x3 deal), maar doen andere china phones dat ook.

Suggesties more than welcome!

Ik had zelf wat ideëen, Newman N2, Xiaomi M2A, Huawei G700 (of wellicht G615), Cubot GT99, maar bijna al deze toestellen hebben toch wel de nodige nadelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 09-08-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zou op die D10 met quallcomm de gps wel goed moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
Met de meeste china phones kan je naar garantie fluiten, als je wel garantie krijgt moet je ook vaak nog de verzendkosten zelf betalen. Als je dus garantie wilt, haal dan een telefoon uit nederland.

(Dus bijv gewoon een china phone van nederlandse shop halen)

[ Voor 13% gewijzigd door Tc662 op 09-08-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tc662 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:13:
Met de meeste china phones kan je naar garantie fluiten, als je wel garantie krijgt moet je ook vaak nog de verzendkosten zelf betalen. Als je dus garantie wilt, haal dan een telefoon uit nederland.

(Dus bijv gewoon een china phone van nederlandse shop halen)
Helemaal mee eens. Ik weiger gewoon uit principe en categorisch om 100€ bij te leggen voor een stuk marketing, BTW en snelle praatjes, wat je helaas extra kwijt bent als je een toestel hier koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
Thanks, voor de respons :)
Ik heb uiteindelijk voor de cubot gt99 gekozen.
Als ik rondkijk op het forum zie ik een topic voor de F1 maar niet over de GT99, weet er iemand wat je allemaal moet veranderen (Topic F1 las ik dat je simkaart ofzo moet knippen en ROMS installeren enzo)
is dit bij de GT99 ook allemaal nodig?

Iemand een lijstje wat ik moet veranderen als de GT99 geleverd is ?

Thnx
benbaba schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:15:
[...]

@momus Bedoelde eigenlijk scherm - behuizing ratio. De q9000 is 5-inch als je een 5-inch zoekt prima maar hij is vrij lomp - vooral breed. Daarnaast zijn er 4.7inch telefoons die even groot zijn als de GT99 en F1 is het kleinst van allemaal (dikte weggelaten). Vandaar die volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
vintage88 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:37:
(Topic F1 las ik dat je simkaart ofzo moet knippen en ROMS installeren enzo)
Simkaart hoef je niet te knippen, dat is gewoon de 'normale' ofwel minisim, geen microsim. En ROMS installeren is een eitje als je maar de stap voor stap uitgelegde handelingen volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vintage88 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:37:

Iemand een lijstje wat ik moet veranderen als de GT99 geleverd is ?

Thnx

[...]
Het hangt er ook vanaf wat je wilt veranderen. Ik heb hem nu een week of 3 en draai nog steeds de standaard ROM, heb nog geen behoefte om er een custom rom op te knallen, al zal ik dat puur omdat het kan :) binnenkort heus wel gaan doen. De standaard rom is redelijk kaal, en werkt goed.

Heb hem wel geroot via één van de links uit een post van Zenix en fastergps geinstalleerd. Verder heb ik nog niets gedaan, en draait het soepel voor wat ik er mee wil. Fijn toestelletje hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lord_Dain schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:57:
Ik heb weer wat advies nodig. Het scherm van mijn vader's iPhone 3G heeft het weer eens begeven en nu heeft hij aan mij gevraagd een nieuwe telefoon voor hem te kiezen en kopen. Voor hem is het belangrijk dat het eenvoudig werkt (NL taal), geen gemod/custom ROM's en als er iets kapot gaat dat hij ook iets met garantie kan (dus bij voorkeur niet opsturen naar China).

Eisen
Groot scherm 4.5" (bij voorkeur 5")
Nederlandse taal
Degelijke camera (maakt af en toe foto voor zijn werk, hij is schilder)
Garantie
Betrouwbaar
Wordt gebruikt voor browsen, messaging, bellen (duh), geen gaming

Budget, phone mag best 200€ kosten als hij maar een paar jaar mee kan gaan. Ik koop liever een telefoon voor hem die wat langzamer is maar betrouwbaar is + garantie, dan een snelle waar ik 0 garantie op heb.

Zaken die ik me nu zelf afvraag;
- is het wel verstandig om dan een chinaphone te kopen voor iemand die ouder is en van iPhone afkomt?
- kan ik niet beter een 2e hands iphone 4 op de kop proberen te tikken?
- Huawei geeft bv. wel goede garantie (bv de 3x3 deal), maar doen andere china phones dat ook.

Suggesties more than welcome!

Ik had zelf wat ideëen, Newman N2, Xiaomi M2A, Huawei G700 (of wellicht G615), Cubot GT99, maar bijna al deze toestellen hebben toch wel de nodige nadelen.
Iets langzamer, degelijker garantie, eenvoudig in het Nederlands. Ik denk dat je dan beter een telefoon hier kan kopen. Zou je nog naar een Huwei ofzo kunnen kijken, maar met die telefoons uit China heb je Chinese Apps, geen garantie, lekker snel en niet altijd in het Nederlands (zou zo maar in het Chinees kunnen staan na een reset). Eigenlijk het tegenovergestelde allemaal van wat je vader zoekt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ja precies, mijn idee. Ik wil hem natuurlijk een leuke chinaphone regelen maar dan weet ik al wat er gebeurt; niet snappen, defecten zonder garantie, 24/7 helpdesk. Ik denk dat ik eens ga kijken naar de Huawei G615 en de G700, waar ik overigens bijna niets over kan vinden, want net uit.

Ik vind de Google Nexus 4 ook een mooi toestel, maar dan zou het een 2e hands moeten worden en kan ik net zo goed voor een 2e hands SIII gaan ofzo, of een 2e hands iPhone 4.

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 09-08-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
Banggood.com betrouwbare site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Wie kan mij helpen?

Vorige week is mijn vertrouwde HTC One X kwijt geraakt of gestolen... Ik denk het laatste en nu ben ik op zoek naar een nieuw toestel.

Mijn eisen:
Minimaal 4,3 inch, maximaal 5.
Stevige behuizing, bij voorkeur aluminium of e.d.
Minimaal 1 gb ram, bij voorkeur meer.

Overwegingen:
Quad core (afhankelijk van de prijs)
Dual sim

Ik heb al even gekeken en ik lees goede verhalen over de Oppo Find 5. Mooi toestel met een stevige behuizing. Camera achterop het toestel vind ik wel erg lelijk maar daar kan ik overheen komen. Het is echter wel zo dat ik hem nog vrij prijzig vind met 399 euro. Kent iemand andere alternatieven?

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40

Zenix

BOE!

Ja, en snelle verzending is mijn ervaring. Heb tablet daar gekocht volgende dag verzonden binnen 17 dagen hier en goed verpakt. Ook reageren ze altijd binnen 24uur op vragen.
SjaakDeBeer schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:27:
Wie kan mij helpen?

Vorige week is mijn vertrouwde HTC One X kwijt geraakt of gestolen... Ik denk het laatste en nu ben ik op zoek naar een nieuw toestel.

Mijn eisen:

Overwegingen:
Dual sim

Ik heb al even gekeken en ik lees goede verhalen over de Oppo Find 5. Mooi toestel met een stevige behuizing. Camera achterop het toestel vind ik wel erg lelijk maar daar kan ik overheen komen. Het is echter wel zo dat ik hem nog vrij prijzig vind met 399 euro. Kent iemand andere alternatieven?
Xiaomi als dual sim niet hoeft.
Anders een mt6589T met 2gb, genoeg te vinden.

[ Voor 57% gewijzigd door Zenix op 09-08-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40

Zenix

BOE!

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Zenix op 09-08-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
Zenix schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:31:
[...]

Ja, en snelle verzending is mijn ervaring. Heb tablet daar gekocht volgende dag verzonden binnen 17 dagen hier en goed verpakt. Ook reageren ze altijd binnen 24uur op vragen.

[...]

Xiaomi als dual sim niet hoeft.
Anders een mt6589T met 2gb, genoeg te vinden.
ligt site bij jullie ook offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraakjj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-05 13:13
Heb dus even een review geschreven over de UMI X1S. Benieuwd wat jullie er van vinden!
productreview: Umi X1S Wit review door kraakjj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
weet er iemand het verschil tussen deze kaart: http://www.banggood.com/W...4-Camera-Etc-p-57275.html en deze : http://www.banggood.com/W...3-MP4-Camera-p-55160.html

welke kan ik zeker gebruiken in mijn cubot gt99 gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 23:31
SjaakDeBeer schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:27:
Wie kan mij helpen?

Mijn eisen:

Overwegingen:
Dual sim

De iocean X7 komt binnekort bij mij binnen.
Als je gewoon op een website gaat kijk als bijvoorbeeld antelife.com en dan wat gaat vergelijken kom je veel tegen.

Ik zag gister trouwens een galaxy s4 wannabe haha. Die lijkt er echt verrektes veel op!
Het scherm zal wel tegenvallen, maar zelfs gesture en zo was al ingebouwd. Menig persoon ziet geen verschil, behalve dat er geen samsung op staat :+ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
vintage88 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:04:
weet er iemand het verschil tussen deze kaart: http://www.banggood.com/W...4-Camera-Etc-p-57275.html en deze : http://www.banggood.com/W...3-MP4-Camera-p-55160.html

welke kan ik zeker gebruiken in mijn cubot gt99 gsm?
Waarom zou je nu het risico willen lopen met een SD-kaart die net zoveel kost als hier, maar waar het risico groter is dat je een fout exemplaar krijgt? Het komt nogal eens voor dat ze die kaartjes van andere firmware voorzien, dan heb je bijvoorbeeld een 1GB kaartje met de firmware van 16GB. En na 1GB te hebben gevuld, geeft de telefoon aan dat het kaartje corrupt is.

Kijk dan gewoon naar deze kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

alaintje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:18:
[...]

De iocean X7 komt binnekort bij mij binnen.
Als je gewoon op een website gaat kijk als bijvoorbeeld antelife.com en dan wat gaat vergelijken kom je veel tegen.

Ik zag gister trouwens een galaxy s4 wannabe haha. Die lijkt er echt verrektes veel op!
Het scherm zal wel tegenvallen, maar zelfs gesture en zo was al ingebouwd. Menig persoon ziet geen verschil, behalve dat er geen samsung op staat :+ .
Kan best dat het er bij levering wel op staat hoor. Ik heb ooit een ifoon gekocht en bij levering stond er iPhone en het Apple trademark op. De Iphone (1) was nog niet eens uit toen. Software was een ramp van dat toestel, wat dat betreft mogen we blij zijn dat de Chinezen er nu Android op kunnen zetten :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vintage88
yodeluxe schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:25:
[...]

Waarom zou je nu het risico willen lopen met een SD-kaart die net zoveel kost als hier, maar waar het risico groter is dat je een fout exemplaar krijgt? Het komt nogal eens voor dat ze die kaartjes van andere firmware voorzien, dan heb je bijvoorbeeld een 1GB kaartje met de firmware van 16GB. En na 1GB te hebben gevuld, geeft de telefoon aan dat het kaartje corrupt is.

Kijk dan gewoon naar deze kaartjes.
Bedankt, het is daarmee dat ik het hier ook vraag :) ik ga eens kijken op de site die je me hebt gegeven.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Thanks, de P6 wordt het dus niet. Gaming maakt me niet zoveel uit, maar wat wel heeft overgehaald om hem niet te halen is de slechte accuduur en problemen met wifi. Op zoek naar een ander dus :/

Denk dat ik het dan tijdelijk ga doen met een Samsung Galaxy Core voor 15 p/m met 275 bmin of sms of data bij Hollands Nieuwe wat uitkomt op 7x24=168 eur in totaal voor 2 jaar. Totdat ik een betere phone heb gevonden. Tot die tijd wat meer inlezen op de chinese phones.

https://www.studentmobiel...t_version_id=&sms=&voice=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Saiya schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:53:
[...]

Thanks, de P6 wordt het dus niet. Gaming maakt me niet zoveel uit, maar wat wel heeft overgehaald om hem niet te halen is de slechte accuduur en problemen met wifi. Op zoek naar een ander dus :/

Denk dat ik het dan tijdelijk ga doen met een Samsung Galaxy Core voor 15 p/m met 275 bmin of sms of data bij Hollands Nieuwe wat uitkomt op 7x24=168 eur in totaal voor 2 jaar. Totdat ik een betere phone heb gevonden. Tot die tijd wat meer inlezen op de chinese phones.

Huh? Hoe kom je op 168 euro totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:20:
[...]

Huh? Hoe kom je op 168 euro totaal?
Sim only kost 8 euro. 15 euro inclusief telefoon. Dus telefoon wordt dan 24 maanden keer (15-8=7).

Even over de GT99.

Heeft iemand de laatste firmware al geinstalleerd?

http://blog.geekbuying.co...smart-phone/#.UgTd9dLwmSr

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:22:
[...]
Sim only kost 8 euro. 15 euro inclusief telefoon. Dus telefoon wordt dan 24 maanden keer (15-8=7).
Ah, zo. Okay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saiya schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:53:
[...]

Volgens mij : 24x15 euro=360 euro
Laat maar, al geantwoord. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
>:) Rare manier van berekenen, vaak betaal je voor een abbo i.c.m. een telefoon nl. een ander bedrag per minuut, ze willen nl. altijd de waarde van het toestel er uit halen. Dus dat bedrag daar ben ik het niet mee eens... Je moet eigenlijk andersom rekenen; ( maandprijs X 24 ) - prijs toestel los = bedrag, dit bedrag deel je door 24 en dan weet je wat je belminuten icm het toestel kosten.

( (15x24) - 254€ ) / 24 = 4€42 per maand voor je belminuten..

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 09-08-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Lord_Dain schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:27:
>:) Rare manier van berekenen, vaak betaal je voor een abbo i.c.m. een telefoon nl. een ander bedrag per minuut, ze willen nl. altijd de waarde van het toestel er uit halen. Dus dat bedrag daar ben ik het niet mee eens... Je moet eigenlijk andersom rekenen; ( maandprijs X 24 ) - prijs toestel los = bedrag, dit bedrag deel je door 24 en dan weet je wat je belminuten icm het toestel kosten.

( (15x24) - 254€ ) / 24 = 4€42 per maand voor je belminuten..
Dat maakt de berekening alleen maar nog mooier ;) 4.42eur p/m!

Ik bekijk het meer als, abonnement geld ben ik toch kwijt. Dan kijken hoeveel ik kwijt ben voor de telefoon om de "beste" optie voor telefoon te kiezen voor dat geld. Zij het nieuw/ 2e hands of een andere phoon met abo. En voor die 168 euro voor de samsung Core kan ik niet echt een betere telefoon vinden, zij het 2e hands of nieuw.

Excuus voor de even offtopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Saiya schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:01:
[...]

Dat maakt de berekening alleen maar nog mooier ;) 4.42eur p/m!

Ik bekijk het meer als, abonnement geld ben ik toch kwijt. Dan kijken hoeveel ik kwijt ben voor de telefoon om de "beste" optie voor telefoon te kiezen voor dat geld. Zij het nieuw/ 2e hands of een andere phoon met abo. En voor die 168 euro voor de samsung Core kan ik niet echt een betere telefoon vinden, zij het 2e hands of nieuw.

Excuus voor de even offtopic!
Valt op zich toch mee qua offtopic, vindt het eigenlijk wel interessant. Sim-only lijkt soms goedkoop, maar is volgens mij het meest interessant als je al een toestel hebt, of een goedkope chinaphone of een 2e hands op de kop kan tikken. Anders lijkt het toch dat je i.c.m. abbo goedkoper uit bent..

Weer fully on-topic. Denk dat ik toch maar geen china phone voor mijn vader ga bestellen, maar ben aan het kijken voor een Huawei G615/G700, of een LG Optimus 4X. Wel iets ouder (G615 en 4X) maar wel heerlijke toestellen, de G700 is nog een ?.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 09-08-2013 15:08 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.