Vandaag de lenovo a660 binnen gekregen die ik 24 juli had besteld op antelife. De eerste indruk is positief telefoon voelt stevig aan. Alleen betwijfel ik of de telefoon zo waterdicht is als de ip67 certificaat doet vermoeden want de achterklep klikt gewoon dicht met een aantal plastic lipjes maar ik ga het niet uitproberen. Of de telefoon stofdicht is kan ik jullie over een paar maanden vertellen. De telefoon heeft een opvallend dikke bezel en het tril alarm gaat vrij zacht. Die telefoon kwam bij mij met android 4.0.4 met de play store geinstalleerd. Ook was de telefoon geroot en stonden superSU en root explorer erop. Lenovo heeft er ook nog een aantal bloatware apps opgezet voor backup e.d. en de standaard google agenda ingeruild voor een eigen brouwsel dat is nu weer omgedraaid. Sommige van die apps kunnen zonder root niet uitgeschakeld en verwijderd worden.
Het grootste minpunt tot nu toe is de launcher deze heeft als homescreen een "scene" dat is een scherm met niet aanpasbare widgets die niet verwijderd kan worden. Ik heb dan ook de apex launcher erop gezet.
Bij een korte GPS test kreeg ik geen fix, dit ga ik later nog wel een keer proberen op een meer open plek.
Ik ga morgen avond de cybermaus ROM eens bewerken en flashen samen met de google apps. Ook zal ik over een week eens een kleine review in elkaar zetten.
Het grootste minpunt tot nu toe is de launcher deze heeft als homescreen een "scene" dat is een scherm met niet aanpasbare widgets die niet verwijderd kan worden. Ik heb dan ook de apex launcher erop gezet.
Bij een korte GPS test kreeg ik geen fix, dit ga ik later nog wel een keer proberen op een meer open plek.
Ik ga morgen avond de cybermaus ROM eens bewerken en flashen samen met de google apps. Ook zal ik over een week eens een kleine review in elkaar zetten.