Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 18:14
Ik heb nu een iphone 5 prive en een iphone 4 voor de zaak en zou deze graag vervangen voor een snelle chinese android. Ik lees ook nog goede dingen over de xiaomi smartphones, klopt dit?

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nock372 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:34:
Wat is nu zo een beetje de beste chinese smartphone dat je kan kopen?
Ik wil wel eens zo een toestel proberen.
Xiaomi telefoons en de Oppo Find 5. De laatste heeft een van de beste schermen die je kan zien in telefoons.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Nock372 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:41:
Ik heb nu een iphone 5 prive en een iphone 4 voor de zaak en zou deze graag vervangen voor een snelle chinese android. Ik lees ook nog goede dingen over de xiaomi smartphones, klopt dit?
Dat klopt, alleen zijn die niet dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Techdy heeft zijn belofte dus niet nagekomen en niemand heeft een shipping notification of payment request gekregen, hoewel er zgz 2 dagen geleden de 5.000 units werden verscheept.

Spijtig, want ik keek uit naar die Bear Pro. Maar niet getreurd: een Xiaomi is op weg naar huis \(^_^)/ en ik denk dat het uiteindelijk een betere keuze is dan die Bear. Dus brute pech voor Techdy. Nu weet ik eigenlijk niet wat ik ervan moet denken: is het vaporware of een héél slecht georganiseerde launch waarmee ze met smoesjes er onderuit proberen te komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een topic aangemaakt voor Chinese smartphones met 'protective glass' . Misschien handig om beide topics te linken.

Chinese telefoons met 'protective glass'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:48:
Ik heb een topic aangemaakt voor Chinese smartphones met 'protective glass' . Misschien handig om beide topics te linken.

Chinese telefoons met 'protective glass'
Dank voor je goede bedoelingen maar ik vind het een beetje een nutteloos topic, wat je ook kunt afleiden uit de vragen die Tsurany in je topic heeft gesteld.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mooi ding.. zeker i.v.m. Chinese prijs + 60 dollar tussenpersoon = verkoopprijs: $200? Dat voor een MTK6589T SoC 1GB RAM, 4GB ROM, 4,7 inch en 720p resolutie. Spijtig is alleen wel: td-scdma ergo geen 3G want geen wdcma zoals bij andere toestellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 13:03
Damn, nou ja, laten we er maar aan wennen, de chinezen halen ons straks links en rechts in qua gadgets en luxe en wij zakken lekker af naar een geweldig mooie united states of EU derde wereld land..

ontopic ps. er zal vast wel een EU model komen die aanzienlijk hoger geprijsd ligt.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 31-07-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Joosie200 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:42:
[...]

Mooi ding.. zeker i.v.m. Chinese prijs + 60 dollar tussenpersoon = verkoopprijs: $200? Dat voor een MTK6589T SoC 1GB RAM, 4GB ROM, 4,7 inch en 720p resolutie. Spijtig is alleen wel: td-scdma ergo geen 3G want geen wdcma zoals bij andere toestellen :'(
Dus eigenlijk nutteloos in nederland, tenzij je veel wifi gebruikt. Jammer want ik zag dit toestel wel zitten, ben op zoek naar een nieuwe gezien m'n Zopo C2 kapot is gevallen. Heb na ruim een week nog steeds geen keuze kunnen maken...

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momus schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:41:
[...]

Leuk.
Als je in China woont.
Het is in ieder geval mooi dat Xiaomi goedkopere telefoons gaat produceren, zeker als ze zo'n SoC gebruiken die dualsim ondersteund en ook WCDMA kan ondersteunen. Kan zijn dat er nog een internationale variant komt.
Lord_Dain schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:44:
Damn, nou ja, laten we er maar aan wennen, de chinezen halen ons straks links en rechts in qua gadgets en luxe en wij zakken lekker af naar een geweldig mooie united states of EU derde wereld land..

ontopic ps. er zal vast wel een EU model komen die aanzienlijk hoger geprijsd ligt.. :)
Inhalen? Er zijn weinig bedrijven die qua kwaliteit in de buurt komen van gevestigde merken. En de bedrijven die dat doen breiden al snel internationaal uit zoals Oppo, ZTE en Huawei.
Daarnaast hebben de mensen daar het geld niet om al die gadgets aan te schaffen en houd de markt daar ook relatief snel op. Europese en Amerikaanse markt is een stuk groter dus internationaal leveren zullen ze alsnog snel gaan doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Tsurany op 31-07-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Laatst online: 26-09 07:55
Meer informatie (en foto's) over Xiaomi Red Rice is hier te vinden: http://www.xiaomi.com/hongmi

Jammer dat alleen voor de Chinese markt is bedoeld.

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 20:19
M-Opensource schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:30:
[...]

Dus eigenlijk nutteloos in nederland, tenzij je veel wifi gebruikt. Jammer want ik zag dit toestel wel zitten, ben op zoek naar een nieuwe gezien m'n Zopo C2 kapot is gevallen. Heb na ruim een week nog steeds geen keuze kunnen maken...
Je kan niet kiezen omdat de Zopo C2 zon geweldig toestel is :p

Koop gewoon de zopo c2 platinum wit, ik heb daar nog geen kapot scherm van gezien op forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Tc662 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:23:
[...]

Je kan niet kiezen omdat de Zopo C2 zon geweldig toestel is :p

Koop gewoon de zopo c2 platinum wit, ik heb daar nog geen kapot scherm van gezien op forums.
Ik twijffel tussen de Zopo C2 Ultimate en de Jiayu G4 Advanced, die 2 GB ram en dikkere batterij spreken mij wel aan. Bij de C2 ben ik echter bang om een toestel met ghost touches te krijgen, die zijn helaas nog steeds in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
M-Opensource schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:31:
[...]

Ik twijffel tussen de Zopo C2 Ultimate en de Jiayu G4 Advanced, die 2 GB ram en dikkere batterij spreken mij wel aan. Bij de C2 ben ik echter bang om een toestel met ghost touches te krijgen, die zijn helaas nog steeds in omloop.
Daar is al een update voor. Ik denk ook dat gorilla glass redelijk wat verschil maakt kwa sterkte van toestel.
Jiayu g4 is natuurlijk ook prachtig toestel, maar misschien nog even wachten op the Xiaomi m3?

[ Voor 9% gewijzigd door Tc662 op 31-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Tc662 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:40:
[...]

Daar is al een update voor. Ik denk ook dat gorilla glass redelijk wat verschil maakt kwa sterkte van toestel.
Jiayu g4 is natuurlijk ook prachtig toestel, maar misschien nog even wachten op the Xiaomi m3?
Ik heb gelezen over die update, maar die lijkt het voornamelijk te verminderen, niet op te lossen als ik de reacties lees. Ik vermoed nog steeds een hardware issue.

Xiaomi m3 heeft geen dual-sim, een harde eis voor mij. Ik blijf nog even op een oude Jiayu G3 zitten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
M-Opensource schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:43:
[...]

Ik heb gelezen over die update, maar die lijkt het voornamelijk te verminderen, niet op te lossen als ik de reacties lees. Ik vermoed nog steeds een hardware issue.

Xiaomi m3 heeft geen dual-sim, een harde eis voor mij. Ik blijf nog even op een oude Jiayu G3 zitten vrees ik.
Nou van wat ik lees, lost die update zeker de ghost touches op.

Zie: 4pda.ru, zoppomobileshop forum.. movildualsim.. 592.cn staan tientallen berichten dat het opgelost is met die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Tc662 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Nou van wat ik lees, lost die update zeker de ghost touches op.

Zie: 4pda.ru, zoppomobileshop forum.. movildualsim.. 592.cn staan tientallen berichten dat het opgelost is met die update.
Je hebt gelijk, ik zie op het Zopo Mobile forum dat het inderdaad is opgelost, dat is erg goed nieuws. Ik had niet gedacht dat Zopo het zou fixen, dat het echt een hardware probleem was. Good :)

Wellicht dat ik toch voor die C2 ultimate platinum ga...

[ Voor 1% gewijzigd door M-Opensource op 31-07-2013 16:55 . Reden: niet ultimate, platinum natuurlijk... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2022
Hi,

Mijn NEO N002 is inmiddels aan vervanging toe, echter hecht ik toch wel waarde aan een goede Gps dus ik concentreer mijn zoektocht naar of een qualcomm processor of een beter merk en dan wel met een MTK processor maar met een goede kwalitatieve antenne ( als die er zijn -:) ) . Nou viel mijn oog op deze
http://www.etotalk.com/huawei-g700_p3813.html
Het is een MTK maar van Huawei mag je toch wel verwachten dat ze een fatsoenlijke gps antenne erin zetten of is dat te makkelijk gedacht ? Iemand ervaring met een Huawei MTK en gps die on track blijft ...

Gr. Zorba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die Neo N002 nu al afgeschreven? :+ Dat getuigt niet echt dat het zo'n goed toestel was, want hij is niet eens een jaar uit geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 27-09 13:03
Leuk toestelletje, je mag het inderdaad van Huawei verwachten maar of ze het ook hebben gedaan?
Ik heb een plaatje gevonden van de binnenkant alhier;
http://www.chinaphonerevi...i-ascend-g700-u00?lang=nl

Als je goed kijkt kan je de antenne zien zitten linksboven. Helaas geen idee of ze hier iets bijzonders mee hebben gedaan of in de back cover iets hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die NEO N002 was nou niet bepaald een top toestel, geen wonder dat die na een paar maanden al aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Laatst online: 03-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:10:
Is die Neo N002 nu al afgeschreven? :+ Dat getuigt niet echt dat het zo'n goed toestel was, want hij is niet eens een jaar uit geloof ik.
Ik heb niet de ips versie, scherm is niet best maar de belangrijkste reden is toch wel het batterij verbruik, ik maak veel gebruik van de dual sim functie en vaak moet ie al in de middag aan de lader :'( . Scherm is ook zeer krasgevoelig. Maar de bouwkwaliteit vindt ik wel goed, echt niks mis mee. Het was mijn eerste China phone maar ik wil nu iets meer kwaliteit en met name een goede gps , jammer dat de toppers ( oppo, xiaomi etc ) geen dual sim functie hebben anders had ik het al geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
M-Opensource schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:52:
[...]

Je hebt gelijk, ik zie op het Zopo Mobile forum dat het inderdaad is opgelost, dat is erg goed nieuws. Ik had niet gedacht dat Zopo het zou fixen, dat het echt een hardware probleem was. Good :)

Wellicht dat ik toch voor die C2 ultimate platinum ga...
geloof het van mij man, blijf weg van jiayu G3 als je gps belangrijk vind ;)
De zopo is een verademing

@ TC662 men collega zijn C2 platinum is stuk gegaan, wel laten vallen op de hoek van het scherm (ook best hard) en dat is nu eenmaal dodelijk voor een C2 omdat het scherm geen echte beschermingsrand heeft....
+ de C2's geven hard mee, ze zijn enorm buigzaam, wat ook niet zo gezond is voor zon groot scherm?

Verder geen commentaar op de C2 vond het een prachtig toestel, en ben zelf ook aan het twijfelen voor een ander toestel, maar weet niet goed hetwelke

Dual sim, android 4.2 en wat custom roms zijn wel een vereiste, ook hitte problemen enzo lees ik her en der wat van (FAEA F1 bedoel ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
robin-sips2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:40:
[...]

geloof het van mij man, blijf weg van jiayu G3 als je gps belangrijk vind ;)
De zopo is een verademing
I know, ik had er een soort van review over geschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 07:20
M-Opensource schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:30:
[...]

Thl w100, wel 3g en 140 usd dual sim en nl oob...
Begrijp niet dat deze phone niet wat meer aandacht krijgt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
robin-sips2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:40:
[...]
ook hitte problemen enzo lees ik her en der wat van (FAEA F1 bedoel ik dan)
Hitte is alleen een punt zodra Antutu gaat draaien of Antutu tester je cpu-load omhoog gooit naar 100%. Ja, dan laat ie de SoC wel peentjes zweten en dus warm aanvoelen aan de achterkant. Maar das logisch, in normaal gebruik wordt ie niet heet. (/ymmv)

In ander nieuws..

Psst.. Jiayu S2 kopen (volgend jaar augustus wss :+) iemand? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/jiayu-s2-specifications-hero.jpg
From the leaked promotional image shown above the JiaYu S2 will come with a 5-inch 1920 x 1080 FHD display and Mediatek’s 8-core MT6592 processor all neatly tucked up inside a 6mm thin metal body. The dimensions of the JiaYu S2 are stated as 139 67.5 x 6mm suggesting the bezels around the 5-inch display could be as narrow as 1.7mm.
intraxi schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:49:
[...]

Thl w100, wel 3g en 140 usd dual sim en nl oob...
Begrijp niet dat deze phone niet wat meer aandacht krijgt hier.
Dan zou ik persoonlijk de Thl W200 leuker vinden, maar beide zijn nogal een generiek design. Die F1 heeft een eigen smoel (ja, beter slecht gejat van een kruising tussen een Meizu en Xiaomi dan slecht bedacht wat mij betreft) net zoals de Jiayu G4, de iOcean X7, Zopo C2 etc etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 01-08-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Joosie200 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:02:

Psst.. Jiayu S2 kopen (volgend jaar augustus wss :+) iemand? :P
JiaYu doet dan wel raar, want de S-serie zou specifiek voor toestellen met een Snapdragon worden. Tenminste, zo had ik het ergens gelezen... En nu gaan ze toch in die serie een toestel uitbrengen met een Mediatek erin?

[ Voor 7% gewijzigd door yodeluxe op 01-08-2013 09:14 ]

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik heb de knoop toch maar doorgehakt, en gelijk stevig ook. Heb via Mixeshop een Zopo ZP980 besteld (de upgraded versie, MTK6589T 1,5 GHz, 2 GB ram en 32 GB storage).

Komt volgende week op voorraad en dan mag het verversen op de DHL tracking pagina weer beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADK schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:20:
[...]

Gaat vanzelf weer weg en komt dan weer terug, heb het ook gehad met een ThL W8+. Denk dat het lucht is tussen de glasplaat en het LCD scherm.
Je hebt helemaal gelijk. Vanochtend ineens het belletje weer helemaal verdwenen. Apart, maar wel fijn uiteraard.

Toestel (GT99) werkt verder helemaal perfect. Enige nadeel is dat de usb-aansluiting wat dieper ligt, bij de meegeleverde kabel is de aansluiting dan ook wat langer. Geen probleem, maar daardoor kan ik niet makkelijk opladen met mijn oude opladers met een wat kortere aansluiting. Ik moet dus toch nog een aantal kabels bijbestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Kan iemand mij een Chinafoon aanraden die ook bij weinig licht goede / acceptabele opnames maakt op 1080p, of tenminste 720p? Of een link naar een sample? Ik wil 'm gebruiken als Dashcam met Dailyroads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
M-Opensource schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:19:
Ik heb de knoop toch maar doorgehakt, en gelijk stevig ook. Heb via Mixeshop een Zopo ZP980 besteld (de upgraded versie, MTK6589T 1,5 GHz, 2 GB ram en 32 GB storage).

Komt volgende week op voorraad en dan mag het verversen op de DHL tracking pagina weer beginnen!
Nice, kan gewoon niet misgaan, als je hem niet laat vallen haha ;)
Ik denk dat ik voor de C3 ga gaan (zodra ik er wat geld voor opzij heb)
Kzou enkel dit ding willen bepantseren tegen mijn vallen en stoten :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-09 11:26
Na vele jaren wil ik mijn Nokia E66 te vervangen. Gebruikte hem alleen om te bellen en het draaien van Sygic mobile(via bluetooth met nav.muis) Ben op zoek naar een simpel Chinees toestel, met een 4" -4.3"screen, kleur zwart of grijs en een max. prijs tussen €100 á €150.
Elke suggestie is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
tuppes schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:42:
Na vele jaren wil ik mijn Nokia E66 te vervangen. Gebruikte hem alleen om te bellen en het draaien van Sygic mobile(via bluetooth met nav.muis) Ben op zoek naar een simpel Chinees toestel, met een 4" -4.3"screen, kleur zwart of grijs en een max. prijs tussen €100 á €150.
Elke suggestie is welkom
Kijk eens in de FAEA mobile topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Laatst online: 10-09 18:28
Elke suggestie is welkom.
4" is best moeilijk en een beetje zelf zoeken in dit topic is niet verboden :+ maar ik zou zeggen koop een Faea F1 als je het niet erg vind om alleen engels als toestel taal te hebben of een Cubot GT99 is ook leuk. Uit ervaring kan ik zeggen dat sygic wel werkt op de cubot GT99, al is de gps niet zo goed als de Faea F1. De cubot kan wel gewoon op Nederlands. Beide zijn zeer leuke telefoons voor 110-140 euro afhankelijk van verzenden en welke shop je ze haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Elke suggestie is welkom
Thl w100 goeie gps op sygic, igo binnen 20sec fix, accuracy 6m, nl oobox...
Faea f1 heeft geen backlit toetsen voor sommige (me!) dealbreaker. Goeie bouwkwaliteit en doos vol acc. erbij... daaag meneertje samsung. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:08:
[...]

Thl w100 goeie gps op sygic, igo binnen 20sec fix, accuracy 6m, nl oobox...
Faea f1 heeft geen backlit toetsen voor sommige (me!) dealbreaker. Goeie bouwkwaliteit en doos vol acc. erbij... daaag meneertje samsung. ;)
Vergeet je steeds aan welke kant, welke toets zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Momus schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:15:
[...]

Vergeet je steeds aan welke kant, welke toets zit?
Ja gewoon armoedig geen backlit toetsen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Ik zie het probleem niet, maar goed, ieder zijn voorkeuren.
Als je daar een telefoon op laat zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
intraxi schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Ik dacht dat de knop onderaan in het midden wel verlicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik ben benieuwd wanneer de Moto X in Europa verkocht gaat worden. En in welke landen eerst. Ik verwacht dezelfde prijzen als de Nexus 4, maar dan met 8GB meer opslag. Dus 16GB voor €299.
Nieuwe Nexus 7 laat ook nog op zich wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
FlowDesign schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:13:
[...]

Ik dacht dat de knop onderaan in het midden wel verlicht is?
Als je naar settings > display > breathing light gaat kun je dat instellen ja.

Voor als ie aan het laden is, voor als ie low power heeft (zeg <15%), als er een notificatie is en in standby kun je breathing light inschakelen zodat je in feite altijd de home button verlicht hebt. Zelf boeit de verlichting me weinig, op de tast weet ik nu dat menu links zit, terug rechts en home in het midden. Bij mijn blade zit home links, menu in het midden en terug rechts. Voor notificaties kan ik me nog voorstellen dat je wilt dat ie gaat branden, maar verlichting voor bij standby? Beetje onnodig wat mij betreft. Maar het kan dus wel, alleen niet alle drie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31
Na een paar dagen zoeken heb ik eigenlijk nog steeds geen keus kunnen maken. Waar mijn telefoon aan moet voldoen:
1. Niet groter dat mijn galaxy s2(125.3 x 66.1 x 8.5 mm) Hoewel de lengte mij iets minder uit maakt
2. De gps moet goed werken(ik gebruik de telefoon vaak om de weg te vinden op de fiets/voet)
3. Prijs mag niet hoger zijn dan 225e
4. Geen berichten over glas wat makkelijk stuk gaat
5. dual sim

Voornamelijk gebruik van telefoon:
1. Reddit/nu.nl
2. Navigatie
3. Whatsapp/bellen

Wat ik niet doe met mij telefoon:
1. Gamen

De G4 komt aardig in de buurt volgens mij. Nog meer suggesties?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Faea F1
Beidou Hot Pepper M1Y
Huawei G520

Allemaal dezelfde SoC aan boord, van Qualcomm dus je kunt een goed gps-signaal verwachten. Ze draaien de genoemde apps zonder meer prima en wanneer gaming je niet uitmaakt > daarom zet ik er bijv. geen Zopo C2 in (ook verkrijgbaar voor <225 euro = 300 dollar) waar de MTK6589(T) weer in uit blinkt.

Of neem een Newman N2, als allegaartje van alles.. Samsung SoC, Sony cameramodule, Sharp LCD-scherm. Kost 272 dollar = 205 euro ex verzending. Heb je èn wss beter gps èn zo'n mali400 gpu verslaat de gpu van een MTK-SoC zonder meer mocht je toch willen gamen ooit.

En als je nu een Samsung Galaxy S3 had gehad, had je kunnen ruilen tegen een nieuwe Huawei G615 aka 1GB ram variant van de Huawei Honor 2. Tweedehands haal je die wel voor 211 euro + hopelijk verzend er een vanuit DLD naar je Nederlandse adres ;)

Er zijn zoveel toestellen om op te noemen, maar ik denk dat je met willekeurig een van de eerste drie prima toe kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Thanks voor de tips!
Die telefoons had ik inderdaad al bekeken. Ze hebben of geen gorilla glass of geen dual sim(vergeten te noemen bij mij wensen). Vandaar dat ik op de G4 uit kwam.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friday, August 02, 2013 Location Time
15 Shipment on hold BRUSSELS - BELGIUM 17:16

14 Scheduled for delivery BRUSSELS - BELGIUM 15:33

13 With delivery courier BRUSSELS - BELGIUM 07:52

12 Departed Facility in BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 06:30

11 Processed at BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 05:32

10 Arrived at Sort Facility BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 04:05

9 Clearance processing complete at BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 02:52

8 Customs status updated BRUSSELS - BELGIUM 02:47

7 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:44

6 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 00:01

Is dit gewoon dat de werkdag erop zit en het niet geleverd kon worden en dus maandag gebracht wordt of dat het tegengehouden is door douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Zojuist de Lenovo P780 besteld op Pandawill. Snelheid van de cpu vind ik wat minder belangrijk (gewone 6589 1/4gb) dan bouwkwaliteit en accuduur (4000mah).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@krokodil86
Ik heb ongeveer hetzelfde. Dat het stuk custom clearance voorbij is, is imo goed nieuws. Normaal krijg je een soort onhold/withheld by customs status en krijg je telefoon van DHL om je invoer kosten te vereffenen door je creditcard nummer mee te delen, een speciale pay-link via email te krijgen of het via overschrijving te regelen.
Optie 1 en 2 zijn het snelst. Ik verwacht dus het toestel maandag. Spijtig voor mij zal het pas vrijdag zijn want het wordt bij mijn ouders geleverd (PayPal adres vergeten aan te passen :-\ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Joosie200 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:26:
[...]

Faea F1
Beidou Hot Pepper M1Y
Huawei G520

Allemaal dezelfde SoC aan boord, van Qualcomm dus je kunt een goed gps-signaal verwachten. Ze draaien de genoemde apps zonder meer prima en wanneer gaming je niet uitmaakt > daarom zet ik er bijv. geen Zopo C2 in (ook verkrijgbaar voor <225 euro = 300 dollar) waar de MTK6589(T) weer in uit blinkt.

Of neem een Newman N2, als allegaartje van alles.. Samsung SoC, Sony cameramodule, Sharp LCD-scherm. Kost 272 dollar = 205 euro ex verzending. Heb je èn wss beter gps èn zo'n mali400 gpu verslaat de gpu van een MTK-SoC zonder meer mocht je toch willen gamen ooit.

En als je nu een Samsung Galaxy S3 had gehad, had je kunnen ruilen tegen een nieuwe Huawei G615 aka 1GB ram variant van de Huawei Honor 2. Tweedehands haal je die wel voor 211 euro + hopelijk verzend er een vanuit DLD naar je Nederlandse adres ;)

Er zijn zoveel toestellen om op te noemen, maar ik denk dat je met willekeurig een van de eerste drie prima toe kunt :)
Als iemand iets uit Duitsland nodig heeft dan moet je ff contact met mij opnemen. Ik ben zeer regelmatig in Bonn. Er is hier ook een winkel van Conrad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar een waardige vervanger voor mijn ZTE Blade, die ik tot nu toe nog steeds heel graag gebruik. Het nadeel aan mijn huidige telefoon is de beperkte schermgrootte.

Wat ik zeker apprecieer, is de grote community achter de Blade: hoewel het toestel al een goeie twee jaar geleden werd gelanceerd, blijven de roms telkens up to date.

Tot nu toe ziet de Faea F1 er een mooie vervanger uit, ware het niet dat er (voorlopig) niet al te veel roms verschenen zijn.

Iemand die een idee heeft voor een goeie Android-phone met goeie specs (quad-core, hoge resolutie (1280*720 of hoger), voldoende ram en rom, werkende gps, redelijke batterij), een goede ondersteuning van roms via een actieve community) en een redelijke prijs (liefst rond de 160 euro of minder)?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:04:
@krokodil86
Ik heb ongeveer hetzelfde. Dat het stuk custom clearance voorbij is, is imo goed nieuws. Normaal krijg je een soort onhold/withheld by customs status en krijg je telefoon van DHL om je invoer kosten te vereffenen door je creditcard nummer mee te delen, een speciale pay-link via email te krijgen of het via overschrijving te regelen.
Optie 1 en 2 zijn het snelst. Ik verwacht dus het toestel maandag. Spijtig voor mij zal het pas vrijdag zijn want het wordt bij mijn ouders geleverd (PayPal adres vergeten aan te passen :-\ )
Mmm, I see want 't was precies wel eerst out for delivery?
Daarom dat ik me wat vragen stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Thierryziezo schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:21:

Tot nu toe ziet de Faea F1 er een mooie vervanger uit, ware het niet dat er (voorlopig) niet al te veel roms verschenen zijn.
Daarnaast heeft de F1 geen gorilla glass. Dat maakt de kans op beschadigingen aan het scherm een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pingkiller schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:51:
[...]

Daarnaast heeft de F1 geen gorilla glass. Dat maakt de kans op beschadigingen aan het scherm een stuk groter.
Is dat zo? Heb je een test waaruit dat blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:48:
[...]

Mmm, I see want 't was precies wel eerst out for delivery?
Daarom dat ik me wat vragen stel.
Was je thuis op het moment dat ze rondkwamen? Ofwel is de chauffeur er niet in geslaagd om zijn volledige ronde af te werken.

Mijn laatste updates zijn:

Saturday, August 03, 2013
10 Arrived at Sort Facility BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 05:11
9 Clearance processing complete at BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 03:51
8 Customs status updated BRUSSELS - BELGIUM 03:46

Ik verwacht het dus dat het maandag of dinsdag zal aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:10:
[...]

Was je thuis op het moment dat ze rondkwamen? Ofwel is de chauffeur er niet in geslaagd om zijn volledige ronde af te werken.

Mijn laatste updates zijn:

Saturday, August 03, 2013
10 Arrived at Sort Facility BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 05:11
9 Clearance processing complete at BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 03:51
8 Customs status updated BRUSSELS - BELGIUM 03:46

Ik verwacht het dus dat het maandag of dinsdag zal aankomen.
Andere topic please ;)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
poema schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 07:41:
Zojuist de Lenovo P780 besteld op Pandawill. Snelheid van de cpu vind ik wat minder belangrijk (gewone 6589 1/4gb) dan bouwkwaliteit en accuduur (4000mah).
ziet er mij inderdaad een degelijk toestel uit, kan je iets laten weten over de prestaties van de gps? ;) hier ben ik nogal nieuwsgierig achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 11:20
dirkhimself schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:40:
Kan iemand mij een Chinafoon aanraden die ook bij weinig licht goede / acceptabele opnames maakt op 1080p, of tenminste 720p? Of een link naar een sample? Ik wil 'm gebruiken als Dashcam met Dailyroads.
Gebruik zelf ook de foon als dashcam met Dailyroads, de Faea F1, prima beeld, gps- en snelheidsgegevens zet ie er mooi in het beeld erbij. Met de QHD setting heb ik het beste beeld, op 720p stand zie ik bij snelle beweging blokjes verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Thierryziezo schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:21:
Wat ik zeker apprecieer, is de grote community achter de Blade: hoewel het toestel al een goeie twee jaar geleden werd gelanceerd, blijven de roms telkens up to date.

Dat is ook niet zo heel gek gezien Faea de F1 pas goed en wel 1 maand zo'n beetje te koop aanbied. Als voormalig ZTE Blade-eigenaar weet ik nog goed dat er eind 2010 ook niet meteen CM9 bijv. beschikbaar was. Verder verzorgt Faea via hun eigen internationale forum en chinees forum updates/fixes, iets wat ik ZTE niet heb zien doen. Zo heeft Faea een firmware update uitgebracht via beide fora, iets waar ik ZTE ook nooit mee heb zien aan komen.
Iemand die een idee heeft voor een goeie Android-phone met goeie specs (quad-core, hoge resolutie (1280*720 of hoger), voldoende ram en rom, werkende gps, redelijke batterij), een goede ondersteuning van roms via een actieve community) en een redelijke prijs (liefst rond de 160 euro of minder)?
Ik zou dan op XDA/Modaco kijken welke androids qua rom-community populair zijn en de bijbehorende specs erbij pakken. Begrijp me niet verkeerd, ik had met dank aan de ZTE Blade ook graag een ander toestel in gebruik genomen met èn een flinke stap vooruit in specs èn goede rom-community zoals je op XDA gewend bent voor een schappelijk prijsje. Maar menig chinaphone biedt leuke specs voor een schappelijk prijsje of toffe specs voor een duurdere prijs. Aan custom roms ontbreekt het gewoon vaak.

Nu Android qua systeem na al die updates volwassen is geworden hecht ik ook minder aan custom roms. Als mijn Faea F1 geen update naar Android 4.3/5.0 krijgt boeit dat niet > op het moment dat het mij gaat boeien doe ik die F1 van de hand en haal zo een andere chinaphone in huis die wel de nieuwste android meekrijgt. En waarom? Omdat het kan voor die prijs. Als je in de categorie: 100-200 euro zoekt bij chinaphones kun je het gewoon veroorloven om na een jaar een nieuwe te halen. Dat menig tweaker met een toestel in de categorie: 400-600 euro graag 2/3 jaar voorzien blijft van een nieuwe versie kan ik snappen. Anders voelt zo'n high-end android snel verouderd aan zo zonder blijvende support. Maar voor goedkope androids? Als ik persé een nieuwe versie wil haal ik wel voor weinig een nieuw toestel die uitgerust is met de nieuwste versie.

En zo denkt menig fabrikant van Chinaphones ook. Die stoppen geen tijd/moeite/geld in updates 2/3 jaar na de release. Die nemen liever de nieuwste android versie, proppen die met de nieuwste specs samen in een toestel en verkopen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
volledig met akkoord, enige waar ik mezelf wel druk in maak is support op menig chinese merken hun forums, met dank aan de comunity hier is zopo bv redelijk ondersteund, maar zoals je zegt lijkt dit bij faea vele beter te gaan.
Lenovo lijkt me op dit punt ook vele verder, maar dat is ergens goed, hoe meer concurrentie hoe sneller de grotere merken zullen na denken over hun high end prijzen ;)

ik zie voorlopig zelf het bos door de bomen niet meer, zit me suf te piekeren tussen een Zopo C3 of een Lenovo p780, die 4000mah en metalen frame maken hem wel een pakje aantrekkelijker voor het werk....
Maar de prijs is wel hoger voor iets mindere specs.

Ik moet zelf kijken naar degelijk materiaal, dat tegen een stootje kan, men C2 was na 2 weken stuk (al is het men eigen dikke fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
robin-sips2 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:04:
[...]

ziet er mij inderdaad een degelijk toestel uit, kan je iets laten weten over de prestaties van de gps? ;) hier ben ik nogal nieuwsgierig achter.
Zal ik zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:26
Ik ben op zoek naar een dual sim toestel welke ook de 1700 mhz band ondersteunt ivm reizen naar de usa.
Het liefst ook nog met een actuele android versie :)
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Iemand hier met een FAEA F1 die me iets meer kan vertellen over de dual sim functies?
werken ze hetzelfde als een mtk phone? kan ik bv kiezen om elke keer te vragen welke van de 2 sims hij wilt gebruiken bij een oproep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Daaaar isie weer... thl-w100!
Faea f1 zit zonder backlit toetsen, armoedig... had mijn galaxy ace zelfs nog....tada ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Faea f1 zit zonder backlit toetsen, armoedig... had mijn galaxy ace zelfs nog....tada ;)
W100 heeft een armoedig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
pingkiller schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:49:
[...]

Thanks voor de tips!
Die telefoons had ik inderdaad al bekeken. Ze hebben of geen gorilla glass of geen dual sim(vergeten te noemen bij mij wensen). Vandaar dat ik op de G4 uit kwam.
Hallo thl w100! Alles wat je wil... dual sim en slechts 140 usd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Momus schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:57:
[...]

W100 heeft een armoedig scherm.
Heb je zeker niet gezien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:06:
[...]

Heb je zeker niet gezien? :P
Ik heb de resolutie gezien en de grootte.
Verlichte toetsen of een veel beter scherm en veel betere navigatie.
Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
robin-sips2 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:36:
Iemand hier met een FAEA F1 die me iets meer kan vertellen over de dual sim functies?
werken ze hetzelfde als een mtk phone? kan ik bv kiezen om elke keer te vragen welke van de 2 sims hij wilt gebruiken bij een oproep?
Je kunt -voorzover ik weet- geen voorkeur-sim vastleggen bij de contacts. Iedere keer als ik een nummer kies mag ik op dat moment kiezen met welk slot ik wil bellen.

Mijn JiaYu G2S had wel zoiets als een voorkeur-sim. Maar ook daar moest je tijdens het bellen aangeven met welke kaart je wilde bellen.

Er zullen vast wel appjes bestaan die het door jou gewenste gedrag kunnen triggeren. Zelf gebruik ik Dialer-One. Werkt ook wel leuk.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Momus schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:09:
[...]

Ik heb de resolutie gezien en de grootte.
Verlichte toetsen of een veel beter scherm en veel betere navigatie.
Ik zou het wel weten.
Je hebt het scherm niet gezien alleen de specs...
Het is een qhd scherm ja iets mindere resolutie, maar betere batterij duur.
Mt6589 rent rondjes om die verouderde qualcomm soc van faea... antutu 13569!
Navigatie is prima 20 sec fix, 6m accuracy... mt6589 slechte gps? Grote onzin, want op dit toestel goed geimplementeerd. Tip: ga nooit alleen op specs af, gebruikerservaring is zeker zo belangrijk.
De thl-w100 is een top toestel voor het geld... toedeledokie :*)

[ Voor 6% gewijzigd door intraxi op 05-08-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
poema schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 07:41:
Wat ben je onderaan de streep nou kwijt voor dat ding? Ik ben ook wel geinteresseerd in die P780, maar aangezien Lenovo schijnbaar binnenkort officieel naar Europa komt is importeren wellicht niet zo nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Dreamvoid schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:05:
[...]

Wat ben je onderaan de streep nou kwijt voor dat ding? Ik ben ook wel geinteresseerd in die P780, maar aangezien Lenovo schijnbaar binnenkort officieel naar Europa komt is importeren wellicht niet zo nodig...
213.84euro, ik heb dan wel gekozen voor HongKong Airmail i.p.v. China Post. Later zag ik pas de kortingscode van 5% |:(

Ik heb Pandawill zojuist wel even een mailtje gestuurd. Ik heb alleen de betalingsbevestiging van Paypal via de mail ontvangen, helemaal niks van Pandawill. En natuurlijk geen account aangemaakt maar "Express Checkout" gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:02:
[...]

Navigatie is prima 20 sec fix, 6m accuracy... mt6589 slechte gps? Grote onzin, want op dit toestel goed geimplementeerd. Tip: ga nooit alleen op specs af, gebruikerservaring is zeker zo belangrijk.
De F1 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
intraxi schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:02:
[...]

Fix en accuracy als je stil staat zeggen weinig, kom is met een rondje van bijv endomondo of google track.
Dat is het enige dat bewijst of de GPS een beetje goed.

Moet er ook nog wel even bijzeggen dat deze "mijn telefoon is beter" war tussen de faea f1 en thl w100 een beetje zat ben... discussiëren over telefoons prima.. afkraken vind ik wat minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mjah ik heb een Galaxy Nexus phone met redelijke GPS, maar het schijnt dat ook die in google tracks tegenvallende resultaten kan produceren.
Waarom dat precies was weet ik niet meer, was iets met WIFI assistance of kompas ofzo. In elk geval iets anders dan GPS zelf.... dus of een slechte google track nu alles zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 13:36
hansdegit schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:13:
[...]

Je kunt -voorzover ik weet- geen voorkeur-sim vastleggen bij de contacts. Iedere keer als ik een nummer kies mag ik op dat moment kiezen met welk slot ik wil bellen.

Mijn JiaYu G2S had wel zoiets als een voorkeur-sim. Maar ook daar moest je tijdens het bellen aangeven met welke kaart je wilde bellen.

Er zullen vast wel appjes bestaan die het door jou gewenste gedrag kunnen triggeren. Zelf gebruik ik Dialer-One. Werkt ook wel leuk.
Er is geen officiele Google APK voor de dual sim functionaliteit (naar ik begrijp), daarom ondersteunen 3rd party dialers eigenlijk geen dual sim. Ze maken gewoon gebruik van de al geinstalleerde functionaliteit.
Bij de Jiayu is dat bijvoorbeeld iets anders dan bij de FAEA F1.
Het ziet er anders uit, maar werkt hetzelfde (pop-up en dan kiezen).
Enige irritante is dat de FAEA niet standaard met 1 van de 2 belt als je via je carkit belt. De Jiayu deed dit wel. Nu moet ik dus op mijn telefoon klikken om handsfree te gaan bellen, niet ideaal.

Mocht iemand hier een oplossing voor bedacht hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Tc662 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:12:
[...]

Fix en accuracy als je stil staat zeggen weinig, kom is met een rondje van bijv endomondo of google track.
Dat is het enige dat bewijst of de GPS een beetje goed.

Moet er ook nog wel even bijzeggen dat deze "mijn telefoon is beter" war tussen de faea f1 en thl w100 een beetje zat ben... discussiëren over telefoons prima.. afkraken vind ik wat minder!
Vind ik ook. Het is dan ook nogal storend als bij vragen naar goeie dual sim phone slechts 1 telefoon wordt gepromoot... De faea f1... Over de nadelen hoor je de 'experts' niet. Thl w100 verdient meer aandacht hier vandaar mijn aktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:14:
[...]

Vind ik ook. Het is dan ook nogal storend als bij vragen naar goeie dual sim phone slechts 1 telefoon wordt gepromoot... De faea f1... Over de nadelen hoor je de 'experts' niet. Thl w100 verdient meer aandacht hier vandaar mijn aktie.
Wat zijn de nadelen dan, naast de door jouw genoemde niet verlichte toetsen en de iets minder snelle processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel is toch vaak genoeg genoemd? Alleen compleet irrelevant als je niet op het toestel gaat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Smobbo schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:08:
[...]

Er is geen officiele Google APK voor de dual sim functionaliteit (naar ik begrijp), daarom ondersteunen 3rd party dialers eigenlijk geen dual sim. Ze maken gewoon gebruik van de al geinstalleerde functionaliteit.
Bij de Jiayu is dat bijvoorbeeld iets anders dan bij de FAEA F1.
Het ziet er anders uit, maar werkt hetzelfde (pop-up en dan kiezen).
Enige irritante is dat de FAEA niet standaard met 1 van de 2 belt als je via je carkit belt. De Jiayu deed dit wel. Nu moet ik dus op mijn telefoon klikken om handsfree te gaan bellen, niet ideaal.

Mocht iemand hier een oplossing voor bedacht hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag ;)
Thanks voor deze info, ik was ook erg benieuwd naar hoe het op de F1 eraan toe gaat.

Dan neem ik de iets slechtere GPS van mijn MTK telefoon wel voor lief. Dat vind ik minder erg dan dat ik voor de Dual SIM geen voorkeurs-SIM in kan stellen. Heb het nu al wat trucs moeten uithalen, maar zonder extra apps (zie ook: http://forum.xda-develope...hp?p=43141781&postcount=8)

En het zou inderdaad fijn zijn als Google zelf een API voor Dual SIM in Android zou stoppen. Eentje welke door de telco's op eenvoudige wijze aan of uitgezet kan worden desnoods aangezien zo'n beetje alle telco's buiten Azië allergisch zijn voor Dual SIM.

FlowDesign in 'nieuws: MediaTek introduceert quadcore-soc met mix van A15- en A7-cores'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
intraxi schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Gozert, doe óf normaal óf ga je moeder pesten. :F ;w :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 27-09 13:36
FlowDesign schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:42:
[...]

Thanks voor deze info, ik was ook erg benieuwd naar hoe het op de F1 eraan toe gaat.

Dan neem ik de iets slechtere GPS van mijn MTK telefoon wel voor lief. Dat vind ik minder erg dan dat ik voor de Dual SIM geen voorkeurs-SIM in kan stellen. Heb het nu al wat trucs moeten uithalen, maar zonder extra apps (zie ook: http://forum.xda-develope...hp?p=43141781&postcount=8)

En het zou inderdaad fijn zijn als Google zelf een API voor Dual SIM in Android zou stoppen. Eentje welke door de telco's op eenvoudige wijze aan of uitgezet kan worden desnoods aangezien zo'n beetje alle telco's buiten Azië allergisch zijn voor Dual SIM.

FlowDesign in 'nieuws: MediaTek introduceert quadcore-soc met mix van A15- en A7-cores'
Ik las je berichtje op XDA en ik heb nooit geweten dat die functionaliteit met voorkeuren icm standaard 1 van de 2 bellen zo werkt dat je dan in ieder geval de helft van je contacten gelijk goed belt.
Bij de FAEA F1 kan ik alleen aangeven over welke sim de data verbinding loopt, voor bellen kan ik geen voorkeur aangeven. Dit moet je dus voor elk gesprek zelf aangeven (op zich prima, los van het probleem met bluetooth bellen wat ik hier boven al aangaf...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:31
Holy sh*t. Je ziet door de bomen het bos niet meer :| .

THL W9 blijkt ook wel een goede te zijn, alleen denk ik een iets te groot scherm.
Ga dan denk ik toch voor de Iocean x7. Zal hopelijk wel bevallen behalve de GPS misfunctie. Maar dat maakt mij niet zoveel uit voor dit prijsje ;) !

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand die een feiteng h9500+ heeft, en al een rom update heeft gedaan?
of een custom rom weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:17:
Nadeel is toch vaak genoeg genoemd? Alleen compleet irrelevant als je niet op het toestel gaat gamen.
Nou ja, om dan Intraxi even bijval te geven, nu doe je het voorkomen alsof alleen de CPU en GPU niet snel genoeg zijn om mee te gamen en voor de rest alles panklaar in orde is bij de F1. Als ik zo het FAEA topic lees is het zeker geen telefoon die out of the box werkt zoals het moet werken, en zijn er wel degelijk wat meer minpunten, overigens niet direct bij iedereen die er eentje heeft.

Al moet ik er uiteraard ook wel weer bij vermelden dat in een speciaal FAEA topic sneller en overzichtelijker gereageerd wordt dan in een algemeen topic, waardoor het allemaal misschien weer wat erger lijkt als het is.

Ik moet zeggen, ik heb na lang twijfelen tussen de F1 en de GT99 voor de Cubot gekozen met minpunten (vooral GPS) en pluspunten van zichzelf, en heb geen moment spijt van die keuze. GPS gebruik ik zo vaak ( ;) ) dat ik hem geeneens heb getest voorlopig (fix lukt na downloaden van A-GPS), en voor de rest loopt alles hartstikke soepel. Dus kan ik bij de keuze voor een goedkope smartphone de Cubot ook van harte aanraden. Net als Intraxi blijkbaar hele goede ervaringen heeft met de THL.

Dus afhankelijk van wat je belangrijk vindt is er in het ultragoedkope dual-sim segment best wat meer keuze dan de FAEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Laatst online: 25-09 15:16
Faea F1 blijkt ook redelijk warm te worden bij gebruik, met indd nog enkele andere problemen als je pech hebt, lees ook even het officiele forum.

http://forum.faeamobile.com/forum-38-1.html

Voor een product wat nog maar pas op de markt is zijn er al vrij veel topics met problemen.

Ik laat de F1 in ieder geval aan mij voorbij gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:16:
[...]
Nou ja, om dan Intraxi even bijval te geven, nu doe je het voorkomen alsof alleen de CPU en GPU niet snel genoeg zijn om mee te gamen en voor de rest alles panklaar in orde is bij de F1. Als ik zo het FAEA topic lees is het zeker geen telefoon die out of the box werkt zoals het moet werken, en zijn er wel degelijk wat meer minpunten, overigens niet direct bij iedereen die er eentje heeft.

Al moet ik er uiteraard ook wel weer bij vermelden dat in een speciaal FAEA topic sneller en overzichtelijker gereageerd wordt dan in een algemeen topic, waardoor het allemaal misschien weer wat erger lijkt als het is.

Ik moet zeggen, ik heb na lang twijfelen tussen de F1 en de GT99 voor de Cubot gekozen met minpunten (vooral GPS) en pluspunten van zichzelf, en heb geen moment spijt van die keuze. GPS gebruik ik zo vaak ( ;) ) dat ik hem geeneens heb getest voorlopig (fix lukt na downloaden van A-GPS), en voor de rest loopt alles hartstikke soepel. Dus kan ik bij de keuze voor een goedkope smartphone de Cubot ook van harte aanraden. Net als Intraxi blijkbaar hele goede ervaringen heeft met de THL.

Dus afhankelijk van wat je belangrijk vindt is er in het ultragoedkope dual-sim segment best wat meer keuze dan de FAEA.
Dank u voor de steun.
Tsurany e.a. helaas weinig objectief...
FlowDesign schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:43:
[...]

Gozert, doe óf normaal óf ga je moeder pesten. :F ;w :X
Ga lekker met je emmertje in de zandbak spelen joh als je niet tegen kritiek kan.
Bastynasterd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:32:
Faea F1 blijkt ook redelijk warm te worden bij gebruik, met indd nog enkele andere problemen als je pech hebt, lees ook even het officiele forum.

http://forum.faeamobile.com/forum-38-1.html

Voor een product wat nog maar pas op de markt is zijn er al vrij veel topics met problemen.

Ik laat de F1 in ieder geval aan mij voorbij gaan :).
Kijk ik bedoel maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Gezellig hier. Wat is dat toch met mensen die altijd maar denken dat het ding dat zij gekocht hebben wel beter moet zijn dan het ding waar een ander voor kiest. :')

Per definitie zijn Chinese phones en tablets out-of-the-box niet in staat om het volledige potentieel van de hardware te benutten. Daar zijn simpelweg geen uitzonderingen op, of het moeten Xiaomi en Huawei zijn en dan hebben we het gewoon over A-merken. En zelfs daarbij (hell, zelfs bij mijn Galaxy S3) is nog genoeg aan te merken. Ook de alom bejubelde Oppo en Zopo hebben hun onhebbelijkheden.

Laten we het er maar op houden dat wat voor de één belangrijk is, voor de ander niet belangrijk kan zijn. Een telefoon kan nog zo prachtig en fantastisch zijn, snappy reageren en op topniveau gamen, als de GPS hapert of er steeds 10 meter naast zit dan hoef ik hem niet. En voor een ander is GPS een non-issue en die wil een telefoon met 1080p resolutie. Lekker boeiend allemaal. Een F1 is zeker geen ideaal toestel en dat geldt ook voor een Jiayu G4. Of zo'n telefoon de prijs waard is, is voor iedereen verschillend. Persoonlijk zou ik de F1 nog niet kopen voor 2 tientjes en dat geldt ook voor de Cubot. Maar als iemand er blij mee is, dan voldoet het kennelijk aan de eisen van die persoon. Mooi toch! Proficiat met een telefoon die je blij maakt en die niet veel geld kostte!

Maar laten we elkaar vooral in waarde laten. Elkaar uitschelden voor kleuter doe je maar op Fok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Voila ben ik volledig mee eens, heb met expres niet gemoeid met deze discusie, ik heb mijn meningen over verschillende merken en dring die aan niemand op.
Ik zou nog liever een dual core telefoon nemen met superaccurate gps, dan een octacore met crappy gps.
Zoals Hoppa hier zegt, het hangt er vanaf wat je belangrijk vind.

Ik gebruik men gsm constant de hele dag door voor het werk, merendeels voor gps en gewoon gesprekken voeren via een bluetooth headsetje. Verder moet hij tegen enkele stootjes kunnen. Zo'n rugged phone vind je naar mijn mening niet met goede specs (voor een normale prijs)

De Zopo C2 deed die voor een tijdje goed, maar was niet opgewassen tegen mijn klappen haha (lees maar enkele 10 tal pagina's terug)

Verder wacht ik op gebruikers reviews van de Lenovo P780, 4000mah een alu body met gorilla glass en een degelijke gps lijkt me. Resolutie kan me niet veel schelen zolang het maar boven 800x480 is, en het scherm niet zo groot is dat ik pixels kan gaan tellen.

De C3 lijkt me ook wat maar hier lees ik dan weer reviews van over meer problemen met GPS dan de C2, hoewel het in principe dezelfde opbouw heeft (op de camera na).

De Faea F1 is een mooi toestel, mooie spec's voor een goede prijs, als je naar de merk tegenhangers kijkt betaal je al snel 200 euro meer (Galaxy Grand quatro dachtk)
Ik ben ook afgehaakt omwille van vele mensen op forums die beginnen hitteproblemen te melden (had ik met al mijn Qualcomm toestelletjes wel wat tijdens het gps'en)
Voor een normale gebruiker is dit geen probleem, als je wat sms't en belt en zo soms eens wat gps gebruikt is dit voornamelijk geen probleem.
Mijn gps en bluetooth draait bijna van 08-20h dusjah die gsm moet wat kunnen verdragen.

Elke gsm die ik gehad heb van android moest elke Dag aan de lader, sommige haalden de dag niet eens, dus ben echt op zoek naar grote batterijen in combinatie met een goede gps (en dual sim is een must)

Verder hoor ik best wenig over de Newmann K1 deze had glonass dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
intraxi schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:33:
[...]

Dank u voor de steun.
Tsurany e.a. helaas weinig objectief...

[...]

Ga lekker met je emmertje in de zandbak spelen joh als je niet tegen kritiek kan.
Het interesseert me eerlijk gezegd geen moer op welk product jij kritiek hebt (ik heb nml. geen F1) maar hier in dit topic willen we feiten en/of goed onderbouwde meningen die een nuttige bijdrage aan een discussie leveren. Jouw kleuterreacties worden hier niet op prijs gesteld. Als je dat niet begrijpt of wilt begrijpen, dan ben je hier verkeerd en kan ik je van harte TMF-chat aanbevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
@robin-sips2, heb je al gekeken naar modellen van ZTE of Huawei? Zijn wel wat duurder, maar passen denk ik beter bij jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:43:

Laten we het er maar op houden dat wat voor de één belangrijk is, voor de ander niet belangrijk kan zijn. Een telefoon kan nog zo prachtig en fantastisch zijn, snappy reageren en op topniveau gamen, als de GPS hapert of er steeds 10 meter naast zit dan hoef ik hem niet. En voor een ander is GPS een non-issue en die wil een telefoon met 1080p resolutie. Lekker boeiend allemaal. Een F1 is zeker geen ideaal toestel en dat geldt ook voor een Jiayu G4. Of zo'n telefoon de prijs waard is, is voor iedereen verschillend. Persoonlijk zou ik de F1 nog niet kopen voor 2 tientjes en dat geldt ook voor de Cubot. Maar als iemand er blij mee is, dan voldoet het kennelijk aan de eisen van die persoon. Mooi toch! Proficiat met een telefoon die je blij maakt en die niet veel geld kostte!
Ik kom van een oude vreselijk instabiele HTC Desire met een gingerbread rom en met een batterij die zo slecht geworden was dat die het bij normaal gebruik nog maar hooguit 2 dagdelen volhield en dus halverwege de avond al aan de lader moest. Voor mij is de Cubot GT99 als budget telefoon dus echt een toptelefoon, maar zoals je zelf zegt alles is relatief. Ondanks dat ik me nu na twee weken gebruik nog niet kan voorstellen dat de wat duurdere chinese telefoons soepeler of beter zijn (nogmaals, alles is relatief), geloof ik je wel gelijk dat er telefoons zijn die nog veel beter aan veel meer eisen kunnen voldoen.

Sterker nog, het smaakt eigenlijk wel naar meer, en ben nu eigenlijk al benieuwd naar mijn volgende Chinese telefoon ;) . Al zal ik de GT99 eerst nog even gebruiken en zal het voor weer een generatie verder zijn voor ik overga op een nieuwe aanschaf (maand of twee in China toch :P ?)
Maar laten we elkaar vooral in waarde laten. Elkaar uitschelden voor kleuter doe je maar op Fok!
Helemaal mee eens. Mijn post was ook zeker niet persoonlijk gericht, en ook niet om een telefoon af te kraken. Mocht dat zo opgevat zijn, excuses daarvoor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Ben hier al lang niet meer wezen kijken, maar ik wil gaan upgraden van mijn Jiayu G3.
Ik ben eigenlijk wachtend op de Xiaomi mi-3. Is daar al iets over bekend gemaakt? Of zijn er nieuwe/andere High-end smartphones die a.t.m. goed presteren.

Edit: lol, de Red Rice gaat 130 dollar kosten. Misschien ga ik daar ook wel een van halen voor de leuk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Noviomagus97 op 06-08-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
woutje p schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:53:
Ben hier al lang niet meer wezen kijken, maar ik wil gaan upgraden van mijn Jiayu G3.
Ik ben eigenlijk wachtend op de Xiaomi mi-3. Is daar al iets over bekend gemaakt? Of zijn er nieuwe/andere High-end smartphones die a.t.m. goed presteren.

Edit: lol, de Red Rice gaat 130 dollar kosten. Misschien ga ik daar ook wel een van halen voor de leuk :)
Je weet dat 3G niet werkt op de Red Rice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Ik probeer toch maar mijn order te annuleren van de Lenovo P780. Aangekocht bij Pandawill, maar kreeg net een antwoord op mijn vraag waarom ik maar niks hoor. Staat op "processing" en uit ervaring weet ik dat dat nog wel een tijdje kan duren. pfffff...😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
http://www.geeky-gadgets....appear-online-06-08-2013/

Dit wordt hij dan. Als ze hun belofte nakomen en het echt een goede camera is.... Wat een vreselijk mooie en geile telefoon......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:52:
Helemaal mee eens. Mijn post was ook zeker niet persoonlijk gericht, en ook niet om een telefoon af te kraken. Mocht dat zo opgevat zijn, excuses daarvoor dan.
Ik maakte die opmerking ook zeer zeker niet naar jou. Jij gaf tenminste een onderbouwde en genuanceerde mening, precies zoals het wat mij betreft hoort.

Het is hartstikke logisch dat je een voorkeur ontwikkeld als je je gaat oriënteren en het is hartstikke fijn dat een toestel dan uiteindelijk bevalt. Er is bovendien zoveel bekend van de wat populairdere Chinaphones dat een miskoop vrij lastig is. Tenzij je een early-adopter bent uiteraard, of gewoon een 'Lemon' te pakken hebt.

Ik heb zelf nog geen Chinaphone, juist om de reden dat ik een perfect (en dan bedoel ik ook PERFECT) werkende GPS wil in een quadcore toestel dat meekan met de laatste generatie Westerse telefoons. En ik wil een cameramodule die zich kan meten met een mid-end compactcamera (dus minimaal Iphone 5/Galaxy S3 kwaliteit) Daarnaast eis ik goede support (ofwel van de fabrikant, ofwel van de community) en een scherm van minder dan 5 inch. Vooralsnog heb ik in China de perfecte telefoon niet gevonden, althans geen telefoon waar ik mijn Galaxy S3 voor inlever.

Toen ik mijn S3 kocht wist ik precies wat ik kocht en wat de eventuele nadelen van het toestel waren. Het was een goed geïnformeerde koop en dan is het logisch dat ik argumenten kan geven waarom dit toestel beter bij mij past dan een vergelijkbare HTC/Sony/LG/Nexus. Neemt niet weg dat er in het segment van de S3 eigenlijk geen slechte telefoons zijn en dat is bij de highends uit China ook zo. Vaak is de één (objectief gezien) niet eens beter dan de ander, maar scoren ze gewoon op andere aspecten. De combinatie van zaken waar mijn toestel op moet scoren heb ik nog niet gezien in China. Komt nog wel, ik heb er net één gepost die, mits juiste formaat en werkende GPS, wel eens wat zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:26
stijnec1 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:27:
Ik ben op zoek naar een dual sim toestel welke ook de 1700 mhz band ondersteunt ivm reizen naar de usa.
Het liefst ook nog met een actuele android versie :)
Iemand een tip?
Niemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Alstu.

Maar waarom persé een toestel voor die band? In de VS is alleen T-mobile op die frequentie bezig. En dan nog is het niet populair:
Device support for AWS is limited, with many high-demand smartphones not supporting the service. This has limited the development of all-AWS carriers due to a limited selection of handsets.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1 ... 63 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.