@Flowdesign, Het liegt volgens mij toch vooral hieraan in combinatie met de rom.
Ik heb men samsung i9000 ook zelf gesoldeerd, en daarna werkte hij perfect, maar het grote verschil is dat samsung en de grotere merken zoals Alcatel geen GPS strips gebruiken, maar een echte koperen fijn plaatje in de achtercover mee ingebouwd (heb ergens gelezen dat dit zelfs weerstandsafhankelijk is)
Als je bv naar de UMI X1 kijkt geven ze het bij umi zelf toe dat hun gps fout bij de strip ligt, en dat je bij hun voor een dollar of 2 een nieuwe kunt bestellen die je makkelijk zelf kunt bevestigen.
Verder weet ik ook van men Jiayu G3, dat je zelf met kopertape een eigen ontvanger kunt bouwen waardoor de ontvangst toch nog iets doet ipv niets.
Maar het blijft een feit dat vele fabrikanten inderdaad bezuinigen op juist die zaken zoals gps en wifi ontvangst....
De FAEA F1 is daarom in mijn mening zowat het beste toestel dat je kunt krijgen voor die prijs.
@Tsurany je hebt gelijk dat vele van de goedkopere toestelletjes crappy zijn qua toekomst voor android, daarom dat je moet zien of je iets of wat support hebt van tweakers / rom makers, dan kan je makkelijk enkele jaren mee.
XDA / Needrom staat vol met developers die niets anders doen, TC662 hier doet ook goed zijn best om alle fouten uit de Zopo C2 te halen, waarvoor vele malen dank