Tc662 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:55:
[...]
De accuracy van de GPS is helemaal niet slecht. (tenminste op de zopo c2 dan)
Dit is buiten tussen de 5 en 10 feet (1,5m - 3m)
Mijn sgs2 haalt de 5 feet niet eens, die blijft steady op 8.
Het werkt alleen voor geen meter met apps als endomondo etc, ik denk zelf dat het ergens een software/driver probleem is.
Ik ga hierin mee, het is heel makkelijk om blijven kritiek te geven op de mediatek phones (heb er 3 gehad waarvan 2 met een waardeloze gps)
Alles draait gewoon om de bouwkwaliteit van die gps strip (ja dat kleine stomme stickertje dat aan da achterkant op je gsm kleeft)
hieronder men persoonlijke ervaring met mediatek en samsung enzovoort:
Ik heb een Jiayu G3 gehad, deze zijn strip was gewoon waardeloos, Na 3 dagen viel hij opeens uit mijn gsm toen ik de batterij was aan het vervangen... chinese phones zijn rommel dacht ik dan.
Beetje later via het werk een Alcatel one touch 997D mogen kopen, vet toestel, supersnel, gps viel mee te navigeren, maar de accuracy was niet hoog genoeg voor hele dag in centrum Antwerpen te navigeren als technieker (pas later erachter gekomen dat het ook een mediatek was).
Daarna een SAMSUNG galaxy s i9000 gehad voor een tijdje, GPS hiervan was gewoon een ramp, de wagen reed op de gps nog door terwijl ik stil stond aan het licht en zo van die prullen, uiteindelijk had ik hem open gesloopt, zelf de gps chip vast gesoldeerd aan de achterste gps strip, en toen had ik een gps die supersnel en accuraat was.
Wegens de nood aan dualsim heb ik dan uiteindelijk een Samsung Galaxy s duos gekocht, snelle gps fix, maar de accuracy is om naar huis te schrijven, rijd parralel met me mee op de weg 30m naast me, gevolg weer op zoek naar een beter toestel.
Toen heeft iemand hier me aangezet om de Zopo C2 te proberen, toen ik hem had heb ik hem direct volledig getest, met verschillende apps om zeker te zijn dat alles waarvoor ik hem nodig had goed was, wel geloof me, dit was verruit de beste gsm die ik ook gehad heb en gebruikt heb.
Al dat gezever over dat Qualcomm beter is is dikke zever in mijn ogen, ik heb er 4 gehad van een A merk, en ze hadden allemaal dikke brol gps, de Zopo werkt uitstekend, enige dat ik ervan kan zeggen is dat de fix snelheid iets lager is (wat voor sommige een punt kan zijn) tegen ik het adres ingegeven had van men klant moest ik de eerste keer smorgens altijd een 15 tal secs wachten (men straat uitrijden had ie een fix)
Maar dit heeft bij mij geen voorang op accuracy, liever eventjes wachten op een goede en accurate fix, dan brol ontvangst te hebben tijdens het rijden.
buiten gps kan ik nog enkele zaken zeggen van Zopo, bijna geen bloatware op hun stock rom, kwalitatief best goede afwerking, enige dat je niet moet ermee doen is tegen een betonijzer lopen haha (persoonlijke ervaring)
ik koop hierna gewoon opnieuw een C2, enkel een platinum versie nu....
dan heb ik ook nog de specs en de batterij prestaties buiten beschouwing gelaten, want Samsung = een synoniem voor bloatware en batterijen die geen volledige dag mee gaan met wat normaal gps gebruik....
[
Voor 3% gewijzigd door
Robinator op 23-07-2013 17:47
]