Newman N2 / Freelander i20 / Xtreamer JoyZ

Dit topic is voor de technische discussie.
Voor praat over levertijden en prijzen, ben je welkom in het [Newman N2] Levertijden en prijzen topic.
Inhoudsopgave
- Newman
- Highlights
- Specificaties
- Afbeeldingen
- Reviews, Video's enzo
- Tips / Rooten / Firmware / ClockworkMod / Custom ROMs en FAQ
- Waarschuwing
Newman

Newman Digital Technology Company is opgericht in 1996. Het is een hightech bedrijf met zijn hoofdkwartier in het Silicon Valley van China: Zhongguancun. Met meer dan 3500 werknemers organiseren ze de R&D, fabricatie, distributie en aftersales.
Newman heeft een waslijst van elektronica voor de Chinese consument. Deze bevat digitale audio en video producten (MP3/MP4), autoradio en -video producten, draagbare opslag (usb flash en hard disk), GPS autonavigatiesystemen, educatie elektronica, digitale memorecorders, camera's, foto frames, webcams, koptelefoons, E-book readers etc.
Newman claimt sinds 2007 het grootste marktaandeel MP3/MP4 spelers te hebben, en noemt zichzelf een invloedrijk en bekend merk binnen het IT landschap van China. Newman Company is ISO 9001- en UKAS- gecertificeerd, alle producten zijn CE- and FCC- goedgekeurd. Newman blijft constant in ontwikkeling en wil zichzelf voorin de markt drukken met hun “Diamond Quality and Golden Service” business strategie. Ze hebben een speciaal (after)sales support beleid voor grote klanten buiten China.
Met de Newman N1, hun eerste android toestel, hebben ze zichzelf 2011 goed in deze markt gezet.
Dit succes hebben ze eind 2012 voortgezet met de Newman N2, en daar gaat dit topic nu over.
Highlights

Samsung Exynos 4412 Quad Core 1.4GHz CPU Zelfde als Samsung Galaxy SIII

LG 4.7 Inch HD IPS Touch Screen. Gorilla Glas. One Glas Solution Screen (OGS) Zelfde als LG Nexus 4

Sony Exmor RS second Generation back-illuminated 13MP Camera sensor met LED flash (F2.2)

2500mAh Accu

Specificaties
CPU:Samsung Exynos 4412 Quad Core 1.4GHz CPU
GPU:
Mali-400MP
Camera:
Front: 2MP
Back: 13MP Sony Exmor RS second Generation back-illuminated sensor (F2.2) / 1080p video
LED Flash en fysieke cameraknop
Netwerk:
GSM 850/900/1800/1900MHz (GPRS, EDGE)
WCDMA 2100MHz (3G, HSPDA)
Sim:
Micro-sim
Microfoon:
Er is een 2e microfoon ingebouwd voor noise reduction tijdens het bellen. NICAM audio compressie technologie wordt gebruikt zodat je ook bij eventueel matig ontvangst helder te verstaan bent.
Geheugen:
1GB RAM / 8GB ROM
Uitbreidbaar met MicroSD tot 64GB
Sensoren:
Nabijheid
Omgevingslicht
G-sensor
Gyroscoop
Kompas
GPS:
Built-in GPS chipset
Scherm:
7.5e generatie LG 4.7 Inch HD IPS / Resolutie: 1280px bij 720px
10-Punts Touch Screen
Gorilla Glass
One Glas Solution Screen (OGS)
Connectiviteit:
3,5 mm stereo audioaansluiting
Bluetooth 2.1, Bluetooth Audio (A2DP)
Wi-Fi:IEEE 802.11 b/g/n
Standaard 2.0 micro-USB
Notificatieled:
Er zit een rood/blauwe led op de voorkant van het toestel, tijdens het laden laat die zich zien.
Notificaties zijn mogelijk met de app Light Flow / info.
Afmetingen:
137x71x10.5mm
Android:
ICS 4.0.3. kan bijgewerkt worden naar JB 4.1.1.
Talen:
Ja d'r zitten echt een heleboel talen op, ook Nederlands (België & Nederland) wordt ondersteund.
Multimedia: Onderstaand is een aannemelijke copy&paste 'k heb niet alles getest.
Video: AVI、MP4、3GP、MOV、MKV、FLV
Audio: FLAC、APE、MP3、OGG、AMR、AAC
Image: JPG、PNG、BMP、GIF
FM Radio

Afbeeldingen met en zonder case
Reviews, Video's enzo
Randomness reviewGizchina review
Gizmochina review
Gizchina Newman N2 vs Xiaomi M2 photo shootout
XDA post with photo and video samples
Android 4.2 camera-test door CedricD
Uitgebreide product review door AppliArt
Pandawill video
Android-sale video
Fastcardtech video
Etotalk video
Blog JT Geek video
Zeceri.com unboxing and review
Video sample 1
Video sample 2
Video sample 3
Video sample 4
Schermvergelijking met Samsung SIII
Nog zo'n schermvergelijking op Vondroid.com
Tips / Rooten / ClockworkMod / Firmware / Custom ROMs en FAQ
Dude, kan je zoveel onderwerpen onder één kopje drukken? Jazeker, er bestaat al een levendig forum voor de Newman N2. Ik verwacht dat zo'n beetje alle pittige vragen die in dit topic gesteld zullen worden, kunnen worden beantwoord met een link naar Vondroid.com.Tip:
Als jij een Newman N2 koopt, zal je op dat forum ook een account moeten aanmaken om alles te kunnen lezen en downloaden.
Rooten:
Whoppa. Dit toestel is even makkelijk te rooten als elke Samsung o.i.d. met deze Exynos4 CPU.
ClockworkMod:
Hier lees je hoe je CWM kan flashen.
Firmware:
De laatste maanden zijn er bijna wekelijks een firmware updates uitgekomen. Zeker in het begin was dit broodnodig. De komende maanden zullen we elkaar vast nog om de oren kunnen slaan met bugfixes e.d.
Vanaf firmware v00.22 worden AnTuTu scores boven de 16000 behaald, met firmware v00.24 vind ik mijn N2 stabiel, hier zeg ik daar iets meer over.
Custom ROMs:
Verschillende getweakte firmwares zijn verschenen, er is ook een MIUI ROM voor de N2.
De N2 heeft aan de Freelander i20 en Xtreamer JoyZ identieke tweelingbroers, hun firmware is uitwisselbaar. Tweaker CedricD heeft hier een officiële 4.1 Jelly Bean ROM beschikbaar getweakt. Er zijn nog een aantal mensen die de Newman 2 'levend' houden. Op 24 december 2014 is versie 4.1 van de New Sensation Stock met de Nadia kernel uitgebracht. Op 13 januari 2015 is een nieuwe kernel (r2) uitgebracht.
FAQ:
Op Vondroid.com is er ook een prima FAQ selectie. 'k Heb zelf de eerste dagen tijdens het update- en downgrade proces zo'n beetje alle guides succesvol doorlopen. We sleuren elkaar er wel doorheen hiero, gaandeweg zullen hier meer Nederlandstalige FAQ's verschijnen.
- Hoe zet ik de taal op Nederlands? link
- Hoe installeer ik na een ICS firmware update GoogleAPPS? link
- Hoe installeer ik na een JellyBean firmware update GoogleAPPS & ROOT? link
- Hoe fix ik Android 4.1.1. zodat ik betaalde GoogleAPPS kan installeren? link
- Hoe verwijder ik de stock Chinese apps en andere meuk? link
- Hoe installeer ik de Galaxy S3 statusbar & het instellingen menu?
link - Hoe installeer ik de LG UI 3.0 Home Launcher en Weather Widget?
link - Hoe maak ik een screenshot van mijn scherm?
link - Mijn Nederlands woordenboek (T9) werkt niet?
link
Waarschuwing
De N2 werkt prima op het datanetwerk van KPN & T-Mobile, maar waar een pap of chap login in combinatie met gebruikersnaam en wachtwoord nodig is, zou je vooralsnog problemen kunnen krijgen.Wat VodafoneNL betreft ben je dus gewaarschuwd! Wegens een bugje kan de N2 op dit moment wel verbinding maken met de zakelijke office.vodafone.nl maar je krijgt geen dataverbindingen met de particuliere live.vodafone.com. Wellicht wordt het met een toekomstige firmware update opgelost, een hoogbegaafde dolfijn is ook flink aan klooien om een bugfix te maken.
Zelf heb ik het weten op te lossen door de klantenservice van Vodafone te bellen, ze uitgelegd dat ik een exotisch toestel heb die problemen heeft met live maar werkt met office. Klantenservice heeft meegedacht en me met de blox "Telefoon als Modem Smart" toegang gegeven tot office.vodafone.nl
Let op: Je hebt geen recht op deze blox, hij kan standaard niet aangesloten worden. De klantenservice moet flink moeite voor je willen doen om dit met een omweg aan de praat te krijgen. Op het forum van Vodafone loopt ook een topic over deze casus.
[ Voor 255% gewijzigd door zerocool82 op 14-02-2015 17:38 ]