Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11-2023

bck

Ik dacht dat de wakeup bij mij was opgelost maar nu, een paar dagen verder en na de installatie van de gps en camera fix toch weer het wakeup probleem.

Mocht ik dat eens oplossen dan laat ik het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bck schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:10:
Ik dacht dat de wakeup bij mij was opgelost maar nu, een paar dagen verder en na de installatie van de gps en camera fix toch weer het wakeup probleem.

Mocht ik dat eens oplossen dan laat ik het horen.
Zie mijn vorige post, op het forum van pandawill staat een rom die dit verhelpt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:17:
Het is echt niet met alle chinaphones. Nooit issues gehad zoals deze met een iOceanX7 of een Zopo ZP980. De newman was toch echt ook ooit 300USD.. de iOceanX7 en Zopo had ik beide voor minder. Newman N2 is gewoon een verschrikkelijke miskleun geweest..... lijkt me..
Het is niet zo zeer dat ze slecht zijn, maar bij een hoop is de batterij wel een zwak punt. De N2 heeft heel goede onderdelen, maar is gewoon verdomd slecht in elkaar gezet. Dat, en die laadbug maken het een phone die eigenlijk de hoge prijs toen niet waard was. Maar dat zijn zaken die je vaker ziet als je zo'n ding een half jaar of langer in gebruik hebt. Als je alle topics een beetje leest, dan zie je ook onder de duurdere modellen wel van da soort zaken.

Ff een aanvulling, die lader van Ebay met de extra batterij werken goed. Net opgeladen zonder problemen of warm worden. Nu kijken hoe zich de batterij zelf gaat houden. En aangezien ik ga proberen wat de beste combo is van rom en kernel, zal dat snel duidelijk worden denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door starcopy op 12-06-2014 16:58 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:02:
[...]

Zie mijn vorige post, op het forum van pandawill staat een rom die dit verhelpt. ;)
Had ik gezien. Was inderdaad ook van plan die nu te gaan proberen. Zat eigenlijk te wachten hoe jouw resultaten waren na het upgraden met CleaN2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Yahoo, zit hier al vast. Scherm geeft aan: system recovery E3. Maar weer flashen. >:)

Even een vraagje aan diegene die last van het kort opkomen van het scherm hebben. Gebeurt dit als je hem vanzelf inde slaapstand laat gaan, of ook als je het scherm uitzet met de knop aan de zijkant?

Ben nu NL aan het zoeken en proberen om de zaak goed tot zeer goed werkend te krijgen.

[ Voor 63% gewijzigd door starcopy op 12-06-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55
starcopy schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:58:
Yahoo, zit hier al vast. Scherm geeft aan: system recovery E3. Maar weer flashen. >:)

Even een vraagje aan diegene die last van het kort opkomen van het scherm hebben. Gebeurt dit als je hem vanzelf inde slaapstand laat gaan, of ook als je het scherm uitzet met de knop aan de zijkant?

Ben nu NL aan het zoeken en proberen om de zaak goed tot zeer goed werkend te krijgen.
Ook met de knop heb ik er last van. Maar het is bij mij niet zo'n groot probleem, de batterij gaat toch wel een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

starcopy schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:58:

Had ik ook geprobeerd. Handmatig uit zetten, vanzelf uit laten gaan, als de telefoon nog in de lock zit uit laten gaan of uitzetten, herstarten, er niet aan zitten en uit laten gaan, alles hielp niet helaas. Ik had zelf even het idee dat het aan de wifi ontvangst lag. Dat de telefoon er bij volle ontvangst geen last van had maar dat bleek toch wel zo te zijn.

Dit alles allemaal nog met de CleaN2. Ga hopelijk vandaag de rom van Pandawill proberen maar moet even uitzoeken hoe ik die er op zet.... ze hebben daar eigen instructies en dat is zonder CWM... Geen idee of die rom ook te flashen is met CWM.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Werkt het dan als je die pandawill rom flashed, en dan weer clean2 erop zet? Of zit je dan vast aan de pandawill rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Je zit nooit vast aan 1 ROM, als je maar in fastboot kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Herp de derp...

Wat ik bedoelde was:

Blijft de wakeup bug weg als je pandawill flashed en daaroverheen clean2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ff mijn resultaten tot nu toe. Deze handleiding precies uitgevoerd, ook al is het eigenlijk gewoon een adb flash. Wel met die second : N2_15 Newman_N2_15.zip( Date 2012.12.15 ) rom.

http://vondroid.com/threa...shtool.4968/#.U5q49Ciw6zr

Na opstarten kreeg ik dus een zwart scherm, al kon ik wel zien dat het scherm oplicht. NA opstarten in recovery gaf het aan: system recovery E3

Dus nog maar eens een flash via recovery er op losgelaten. Wel eerst:
”wipe factory/data > Yes”
”wipe cache > Yes”
”advanced > wipe dalvik cache > Yes”

En toen de cleaN2 er overheen.

Resultaat tot nu toe: 82% ontladen, 12u47m392 op accu
mobiel stand-by 71%
Telefoon inactief 10%
Wi-Fi 10%
Bluetooth 9%

Geen scherm bleeding. Als ik kijk bij Scherm aan, Zie ik 3 korte streepjes van ongeveer 1 minuut in al die tijd dat hij aan is. En die komen overeen met de keren dat ik hem zelf aan heb gezet.

Dit was kaal, dus nog geen apps geïnstalleerd, maar wel Wi-Fi en Bluetooth Continu aan. Verder stond het scherm op het batterij scherm zodat ik het verbruik kon blijven volgen. Elke keer uitgezet met de knop.

Om de zaak te flashen heb ik eerst ik eerst de Bootloader unlocked, en toen CWM 6.0.3.5. er op.

Maar dit is al hoopvol. In elk geval niet die idiote Digma rom rom gebruiken of de Digma upgrade van PandaWill. Ik heb daar nog niets fatsoenlijks van gezien.

Als iemand er behoefte aan heeft dan kan ik alle benodigde software in een rar pakken en ter download klaarzetten.

Nu ga ik de zaak onder belasting proberen, en zien wat die laadbug doet.

Nog even een kleine opmerking. Ik heb dus geen backup terug gezet van de apps, maar echt alles opnieuw geïnstalleerd. Ik wilde 100% zeker zijn dat er van de oude rom niets mee zou komen.

[ Voor 5% gewijzigd door starcopy op 14-06-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eefekt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-10-2021
@Starcopy

ik hou me aanbevolen voor het rar pakketje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier degene die CleaN2 heeft gemaakt, ik zag dat er hier veel gesproken werd over mn rom dus ik wip even langs. Ik heb zelf geen N2 meer, dus ik kan niet overal te diep op ingaan, maar die wakelock is mij niet bekend van de oude batch N2's. Als iemand een fix heeft wil ik deze best in mn rom zetten en uitbrengen, maar ik kan 'm dan zelf niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:49:
Hier degene die CleaN2 heeft gemaakt, ik zag dat er hier veel gesproken werd over mn rom dus ik wip even langs. Ik heb zelf geen N2 meer, dus ik kan niet overal te diep op ingaan, maar die wakelock is mij niet bekend van de oude batch N2's. Als iemand een fix heeft wil ik deze best in mn rom zetten en uitbrengen, maar ik kan 'm dan zelf niet testen.
Ik vermoed meer dat het probleem in de nu standaard geïnstalleerde Digma rom zit. Dat ding is behoorlijk bagger. Ik heb een downgrade gedaan naar N2 versie 15 van december 2012, en daarna jouw cleaN2 er op gezet. En op dit moment loopt het eigenlijk vlekkeloos. Enige probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden is de matig tot slechte gps. Misschien dat jij je daar nog wat van kunt herinneren? Dat zou heel erg mooi zijn.
eefekt schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:41:
@Starcopy

Ik heb de zaak klaar.Ik zal je een pm sturen met daarin de link. Je hoeft niets meer uit te zoeken, of te sorteren beide mappen die in de C partitie map staan naar je C van de pc copieren. En dan in ADB map flash aanklikken. Wel met admin rechten. Ook heb ik de cleaN2 rom bijgevoegd en alles om de bootloader en CWM te flashen. Uitleg staan in beide onderstaande handleidingen.

Voor de downgrade:

En voor de cwm:

http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.U5q47yiw6zr

Wel opletten dat voordat je aan die downgrade begint, je wel de bootloader moet hebben unlocked en CWM er op moet staan.

ook staan er 2 latere N2 roms op, maar die heb je eigenlijk niet nodig. Mocht je er toch niet uitkomen dan laat het maar weten. Er staan nog wel een gps en camera patch bij, maar kijk eerst maar of het ook zonder die 2 werkt.

Nog even een kleine opmerking. Ik heb dus geen backup terug gezet van de apps, maar echt alles opnieuw geïnstalleerd. Ik wilde 100% zeker zijn dat er van de oude rom niets mee zou komen.

[ Voor 42% gewijzigd door starcopy op 14-06-2014 22:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Ik houd me ook aanbevolen voor de download link. tia !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bck schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:19:
Ik houd me ook aanbevolen voor de download link. tia !
DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
eefekt schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:41:
@Starcopy

Kan je de link niet sturen, je kunt geen dm/pm ontvangen. Mail me ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
starcopy schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:03:
[...]

Ik vermoed meer dat het probleem in de nu standaard geïnstalleerde Digma rom zit. Dat ding is behoorlijk bagger. Ik heb een downgrade gedaan naar N2 versie 15 van december 2012, en daarna jouw cleaN2 er op gezet. En op dit moment loopt het eigenlijk vlekkeloos. Enige probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden is de matig tot slechte gps. Misschien dat jij je daar nog wat van kunt herinneren? Dat zou heel erg mooi zijn.

[...]

Ik heb de zaak klaar.Ik zal je een pm sturen met daarin de link. Je hoeft niets meer uit te zoeken, of te sorteren beide mappen die in de C partitie map staan naar je C van de pc copieren. En dan in ADB map flash aanklikken. Wel met admin rechten. Ook heb ik de cleaN2 rom bijgevoegd en alles om de bootloader en CWM te flashen. Uitleg staan in beide onderstaande handleidingen.

Voor de downgrade:

En voor de cwm:

http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.U5q47yiw6zr

Wel opletten dat voordat je aan die downgrade begint, je wel de bootloader moet hebben unlocked en CWM er op moet staan.

ook staan er 2 latere N2 roms op, maar die heb je eigenlijk niet nodig. Mocht je er toch niet uitkomen dan laat het maar weten. Er staan nog wel een gps en camera patch bij, maar kijk eerst maar of het ook zonder die 2 werkt.
Supermooi. Ik heb de afgelopen twee weken nog geen tijd gehad om aan mijn nieuwe Newman te prutsen. Gisteren heb ik mijn laatste tentamen gehad en ga dus eindelijk komende week met de Newman spelen.

Nu heb ik al snel wat dingen doorgenomen en had wat vragen (ik heb (nog) geen verstand van flashen e.d. Dit wordt mijn eerste keer, je moet toch ergens beginnen ;) ).

Eerst werd gezegd om je Newman te updaten via de gewone OTA, maar nu moet dat dus absoluut niet meer en moet ik hem downgraden?
Vervolgens de handleidingen volgen en als ik er dan CWM op heb staan, CleaN2 erop zetten?
That's it?

Voor het terugklokken van de CPU No-frills CPU control gebruiken, of is er een betere app/optie?

Ik ontvang dus ook graag een linkje van je starcopy via een DM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
MLPN schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:22:
[...]

Supermooi. Ik heb de afgelopen twee weken nog geen tijd gehad om aan mijn nieuwe Newman te prutsen. Gisteren heb ik mijn laatste tentamen gehad en ga dus eindelijk komende week met de Newman spelen.

Nu heb ik al snel wat dingen doorgenomen en had wat vragen (ik heb (nog) geen verstand van flashen e.d. Dit wordt mijn eerste keer, je moet toch ergens beginnen ;) ).

Eerst werd gezegd om je Newman te updaten via de gewone OTA, maar nu moet dat dus absoluut niet meer en moet ik hem downgraden?
Vervolgens de handleidingen volgen en als ik er dan CWM op heb staan, CleaN2 erop zetten?
That's it?

Voor het terugklokken van de CPU No-frills CPU control gebruiken, of is er een betere app/optie?

Ik ontvang dus ook graag een linkje van je starcopy via een DM :).
De N2 was ook mijn eerste ervaring met het flashen van een phone. Tablets doe ik al langer, maar dit was toch wel een totaal nieuwe ervaring.

Ik heb tot nu toe nog geen No frills gebruikt. (is wel de beste) Hij is nog niet warm geworden. Maar ik moet nu een app zien te vinden die ik in een tijd bepaalde loop kan zetten. Dan kan ik beter zien wat hij onder belasting doet. Op dit moment gedraagt dat ding zich echter zo netjes dat ik me afvraag of het wel een N2 is. 8)7

Je hebt dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, qua GPS heb ik persoonlijk niet zoveel problemen gehad. De eerste fix duurde een paar minuten, maar daarna was er geen enkel probleem om snel een fix te krijgen. Je zou een andere gps.conf file van XDA kunnen halen, maar ik weet niet of dat wel helpt. Het lijkt erop dat de nieuwere batches kwalitatief minder zijn, sneller warm worden, en meer vreemde problemen hebben die de oudere duurdere variant niet heeft. Ik heb trouwens zelf ook nooit problemen gehad met mijn eigen N2, alleen de welbekende battery bug heb ik wel eens gehad, maar dat was eigenlijk niet echt een groot probleem. Gebeurde misschien eens in de 2 maand, en alleen als ik 'm helemaal leeg liet lopen. Voor de zekerheid had ik altijd een volle batterij op m'n bureau liggen, zodat ik kon switchen als er niet was opgeladen. Daarna was het probleem ook altijd meteen weer opgelost, dus zelf heb ik dat eigenlijk nooit echt als een ergernis ervaren. Als er verder vragen zijn over m'n rom hoor ik t graag, al is het wel een tijdje geleden allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zo, laatste bevindingen. Resultaten tot nu toe:

Geen wake-up screen gehad.
Batterij bug kan ik nog niet zeggen, hij loopt nog steeds op de eerste lading: 1d13u47m45s restlading 40%
Getest met Wi-Fi, Gps, Bluetooth, en 4 verschillende apps continu aan. Ook het scherm niet met de knop uitgezet, maar vanzelf in slaapstand laten gaan.

Gps fix binnen een paar minuten, ook al is die niet even nauwkeurig. Af en toe woon ik 60 meter verderop.

Antutu gebruikt om de warmte te testen. Wordt dan wel wat warmer maar nog niet verontrustend. Maar met no frills kun je de zaak altijd terug klokken op 1.2 of 1.0 Mhz. Dan is er zeker geen warmte probleem.

In elk geval conclusie: De standaard geïnstalleerde Digma rom is grote zooi. Die was hier dus duidelijk het probleem van alle ellende. Na het downgraden is tot nu toe nog geen probleem opgetreden.

Ik heb tot nu toe geen enkele update uitgevoerd. Na het downgraden naar N2-15, alleen cleaN2 er op gezet. En vervolgens niks getweaked of wat dan ook. Alleen apps er op gezet en laten lopen.

Aanrader is wel de app: recent apps. Dan kun je zien welke programma's allemaal nog actief zijn en deze uitzetten. Hou je toch iets meer over van die1Gb.

@ fraN2,

Inderdaad nu wel sneller een gps fix. Maar erg nauwkeurig is het niet. Verder lijkt me de bouw niet veel veranderd, wel de Digma rom die er nu standaard op staat. die is echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
starcopy, bedankt voor het posten van de voortgang.

Ik heb alleen clean2 en wat fixes er op gezet.
Die van mij heeft ook last van wakelocks (elke paar min scherm aan), en batterij loopt snachts aan de lader leeg. Ook valt de gps erg tegen. Hij valt regelmatig weg tijdens spelen van Ingress, of spring ineens naar een paar honderd meter verder.
Vandaag nadat hij vol was (4200mV) batterij eruit gehaald, 30+ min laten liggen, en er weer in. Dat had helaas geen effect tegen de wakelocks.

Post je nog hoe wij hetzelfde kunnen bereiken?
Of moeten we daarvoor gewoon de post van vrijdag 13 juni 2014 11:02 volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Morked schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:42:
starcopy, bedankt voor het posten van de voortgang.

Ik heb alleen clean2 en wat fixes er op gezet.
Die van mij heeft ook last van wakelocks (elke paar min scherm aan), en batterij loopt snachts aan de lader leeg. Ook valt de gps erg tegen. Hij valt regelmatig weg tijdens spelen van Ingress, of spring ineens naar een paar honderd meter verder.
Vandaag nadat hij vol was (4200mV) batterij eruit gehaald, 30+ min laten liggen, en er weer in. Dat had helaas geen effect tegen de wakelocks.

Post je nog hoe wij hetzelfde kunnen bereiken?
Of moeten we daarvoor gewoon de post van vrijdag 13 juni 2014 11:02 volgen?
Alles staat in die post. Ik heb alleen van alle benodigde files 1 hapklare brok gemaakt omdat het zo'n gedoe is om alle goede versies bij elkaar te krijgen.

De benodigde links staat wel in die handleidingen, maar je moet goed kijken dat je ze ook meekrijgt. Ik ben verscheidene keren op een Russische site geland waar je behalve spam, niks kon halen.

Mocht je de file willen hebben dan kan ik de link voor de hapklare wel pm/dm en.

[ Voor 7% gewijzigd door starcopy op 14-06-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De hele truc van de wakelock zit hem dus in het downgraden naar een (oudere) officiële ROM?

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 15-06-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:11:
De hele truc van de wakelock zit hem dus in het downgraden naar een (oudere) officiële ROM?
Yup, zo ver ik het tot nu toe heb gezien wel. Maar je moet dan ook geen backup terugzetten, want dan heb je kans dat je dezelfde ellende ook weer terug zet. Ik heb zelfs geen upgrades uitgevoerd voor gps en camera. En alles lijkt toch heel goed te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door starcopy op 15-06-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
starcopy schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:39:
[...]

Ik heb tot nu toe nog geen No frills gebruikt. (is wel de beste) Hij is nog niet warm geworden. Maar ik moet nu een app zien te vinden die ik in een tijd bepaalde loop kan zetten. Dan kan ik beter zien wat hij onder belasting doet. Op dit moment gedraagt dat ding zich echter zo netjes dat ik me afvraag of het wel een N2 is. 8)7

Je hebt dm.
Trickster MOD kan je over het bereik dat je telefoon aanstaat de cpu load zien. En ook real time van elke core.

Als je busybox on rails erop zet kan je ook kiezen uit meerdere governors. Ik gebruik nu pegasusuq, die werkt wel prima. Minder last van wake lock lijkt het wel..Welke govs gebruik jij met no frills?

Mag ik die link ook? Als het zo goed bevalt dan wil ik ook nog wel ff prutsen 8) bedankt voor het uitzoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door FitTiv op 16-06-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Vandaag het pakketje van starcopy geinstalleerd. Hierbij mijn bevindingen.

Ik kom van de originele 00.18 met daar overheen de CleaN2. CWM was geinstalleerd.

Na de downgrade zoals beschreven op vondroid (met dit verschil dat het pakketje van starcopy reeds de C partitie bestanden bevatte dus ik kon beginnen bij stap 6) starte mijn Newman gewoon op. Voor mijn gevoel bleef hij heel lang hangen op het Newman logo maar uiteindelijk kwam ik toch in het chinese opstartscherm. Niet zoals starcopy dus beschreef in zijn posting op 134 juni 11:02 een zwart scherm.

Daarna opgestart in recovery (vol up en aan zetten). Waar ik normaal CWM zou krijgen is dit nu de originele android recovery (3e).

Hierin kan ik wel de "wipe data/factory reset" en "wipe cache partion" uitvoeren maar er is geen menu met "advanced > wipe dalvik cache"

Dus eerst maar de unlocked bootloader en CWM er weer op gezet zoals in de andere vondroid pagina uitgelegd. (geen idee in hoeverre (beide) nodig is maar zonder kan ik in ieder geval de dalvik cache blijkbaar niet wissen)

Daarna dus CleaN2 en nu boot de telefoon wel weer op met het normale taal en instellingen keuzemenu.

De eerste 10 minuten dat de telefoon nu weer in gebruik is geen last meer van de wakeup dus hopelijk is het opgelost.

Daarna cpu teruggeklokt met no frills, enkele apps geinstalleerd, het lijkt nu goed te gaan. Mocht het toch nog fout gaan dan laat ik wat horen.

Allemaal hartelijk dank voor de goede info en hulp hier !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bck schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:18:

De eerste 10 minuten dat de telefoon nu weer in gebruik is geen last meer van de wakeup dus hopelijk is het opgelost.

Daarna cpu teruggeklokt met no frills, enkele apps geinstalleerd, het lijkt nu goed te gaan. Mocht het toch nog fout gaan dan laat ik wat horen.

Allemaal hartelijk dank voor de goede info en hulp hier !!
Ben blij dat het geholpen heeft, maar het zou inderdaad mooi zijn als je ons op de hoogte blijft houden. Ik ben wel benieuwd of dit nu de oplossing is geweest.
FitTiv schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:17:
[...]

Trickster MOD kan je over het bereik dat je telefoon aanstaat de cpu load zien. En ook real time van elke core.

Als je busybox on rails erop zet kan je ook kiezen uit meerdere governors. Ik gebruik nu pegasusuq, die werkt wel prima. Minder last van wake lock lijkt het wel..Welke govs gebruik jij met no frills?

Mag ik die link ook? Als het zo goed bevalt dan wil ik ook nog wel ff prutsen 8) bedankt voor het uitzoeken.
Met no frills heb ik alleen de cpu terug geklokt op 1.2, verder had ik er niet aan veranderd. En na de downgrade heb ik het niet meer gebruikt.

Je hebt een pm.

[ Voor 29% gewijzigd door starcopy op 16-06-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik bevestig hierbij ook dat starcopy's zip (downgraden) werkt.
10.5 uur van lader af nu, WIFI constant aan, schatting 30min scherm aan, 95% batterij over. Wel 5x ingeschakeld streep zichtbaar uit zichtzelf.
En hij kwam eindelijk een keer vol van de lader, normaal liep hij leeg.

Ook unlocked bootloader en CWM geflasht.
Verder opnieuw root erop gezet.
Ik heb wel de paid app fix gebruikt. Na installeren van betaalde apps bootte hij namelijk niet meer.

2 problemen nog:
- GPS nog steeds teleurstellend. Ook na GPS fix.
- De Google Maps app loopt vast bij intypen adres. Dit had ik ook al op stock+cleaN2 combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Google Maps bug zit er inderdaad al een tijdje in, een oudere versie installeren werkt wel. Ik durf alleen niet te zeggen vanaf welke versie hij niet meer werkt. Verder goed om te horen dat CleaN2 wel goed werkt na het eerst downgraden van de firmware :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eefekt
@starcopy, ik heb een instelling op tweakers die ik even niet goed krijg, maar ik heb gereageerd op je berichtje die je me had gestuurd. Ik hou me nog graag aanbevolen voor jou .rar of .zip pakketje, ik wordt in elk geval gek van die Digma rom... telefoon viel voor de zoveelste keer spontaan uit en meteen accu leeg, terwijl er nog meer dan 50% in zat ?... ik moet echt snel aan die andere rom.

Alvast heel hartelijk dank voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
eefekt schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:14:
@starcopy, ik heb een instelling op tweakers die ik even niet goed krijg, maar ik heb gereageerd op je berichtje die je me had gestuurd. Ik hou me nog graag aanbevolen voor jou .rar of .zip pakketje, ik wordt in elk geval gek van die Digma rom... telefoon viel voor de zoveelste keer spontaan uit en meteen accu leeg, terwijl er nog meer dan 50% in zat ?... ik moet echt snel aan die andere rom.

Alvast heel hartelijk dank voor je hulp.
Ik had gister al gereageerd op je email, is die niet aangekomen, k*808 toch?

Door die digma kreeg ik de neiging om het hele geval in de prullenbak te kieperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eefekt
starcopy schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:05:
[...]

Ik had gister al gereageerd op je email, is die niet aangekomen, k*808 toch?

Door die digma kreeg ik de neiging om het hele geval in de prullenbak te kieperen.
zat in m'n junk folder, sorry... 8)7 8)7 ... nogmaals heel hartelijk dank !, ik zal forum ook
laten weten wat mjin resultaten zijn, al zal het even duren, heb dit alles nog nooit gedaan
van iphone nu naar android...

Again thanks ! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
eefekt schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:20:
[...]

zat in m'n junk folder, sorry... 8)7 8)7 ... nogmaals heel hartelijk dank !, ik zal forum ook
laten weten wat mjin resultaten zijn, al zal het even duren, heb dit alles nog nooit gedaan
van iphone nu naar android...

Again thanks ! _/-\o_ _/-\o_
Het was voor mij ook de eerste keer. Maar handleiding goed lezen, en na elke stap uitproberen of het goed is gegaan. Het was eigenlijk het uitzoek werk wat het meest tijd in beslag nam. Die van het CWM verhaal is gewoon te uitgebreid. Daardoor weet je soms niet goed welke je precies moe doen.

In elk geval succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Een kleine update.

Nu een weekje draai ik met het pakketje van Starcopy. (oude rom met daaroverheen CleaN2 en de GPS en camera fix)

Bevalt 200% Het scherm gaat niet automatisch meer aan en mijn batterij doet het prima (71% vol na 36 uur met wifi aan) Ik durf niet te zeggen hoe snel ik een GPS fix krijg en hoe nauwkeurig die is. Net even geprobeerd maar kon niet klagen. Ik gebruik het op deze telefoon echter zo goed als nooit dus heb dat niet uitvoerig getest.

Nogmaals dank aan allen hier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hebben mensen ook bevestiging dat het battery oplaad probleem hiermee opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je batterij niet tot 0% leeg laat lopen heb je sowieso geen last van het laadprobleem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij de N2 die ik heb helaas dus wel :( meerdere keren de truc toegepast en niet leeg laten lopen. Toch blijft ie 2-3 keer per volledige lading dat probleem zien. Irritant. Mja, mijn moeder vindt het niet heel erg, maar ik vind het wel vervelend. Denk dat ik stiekem een nieuwe chinaphone bestel en hem dan een keer omwissel. Kan ik eerst de problemen met deze N2 tackelen en heeft zij een normaal ladende phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hier na die downgrade nog geen problemen gehad. Maar ik heb hem dan ook niet meer helemaal leeg laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Hoe kan ik trouwens achter mijn huidige versie van de Newman komen?

Als ik *#66*# of *#66#* probeer krijg ik 'geen geldige MMI code'. Ben wel benieuwd wat voor versie ik nu al heb voordat ik aan het downgraden begin.

Ik heb overigens op dit moment geen last van dat het scherm ineens aan gaat. Ook de accu laad gewoon tot 100% (wel vlak na aansluiten op lader een klein dipje, maar daarna gewoon omhoog). Wel gaat de blauwe LED soms aan als het beeldscherm uit staat en de LED gaat dan weer uit zodra ik het scherm aan zet.

Dit allemaal zonder nog enige aanpassingen. Moet er wel bijzeggen dat dit nog maar de tweede keer opladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eefekt
MLPN schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:34:
Hoe kan ik trouwens achter mijn huidige versie van de Newman komen?

Als ik *#66*# of *#66#* probeer krijg ik 'geen geldige MMI code'. Ben wel benieuwd wat voor versie ik nu al heb voordat ik aan het downgraden begin.

Ik heb overigens op dit moment geen last van dat het scherm ineens aan gaat. Ook de accu laad gewoon tot 100% (wel vlak na aansluiten op lader een klein dipje, maar daarna gewoon omhoog). Wel gaat de blauwe LED soms aan als het beeldscherm uit staat en de LED gaat dan weer uit zodra ik het scherm aan zet.

Dit allemaal zonder nog enige aanpassingen. Moet er wel bijzeggen dat dit nog maar de tweede keer opladen is.
Probeer *#628*# eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eefekt
@starcopy

Heeft eventjes geduurd, maar heb de stappen doorlopen en alles is me gelukt,
niet slecht voor een noob zou ik zo willen zeggen :-).

Vooralsnog loopt alles goed en zal komende week 'm ff in de gaten houden wanneer ik 'm
in gebruik heb. Ik zal tegen die tijd nog wat feedback plaatsen.

Voor nu, heel hartelijk dank nogmaals, ik denk dat deze cleaN2 de beste ROM is voor deze newman N2 die ik voor 71 euri bij Pandawill heb besteld. Misschien kunnen we zeggen dat de prijs/kwaliteits verhouding eigenlijk nog niet zo gek is.

Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
eefekt schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:46:
[...]

Probeer *#628*# eens ?
dankje! Dat is hem, was al aan het zoeken, had al andere codes gevonden (die het overigens niet deden), maar deze doet het :)

Ik heb het idee dat ik al een wat oudere versie heb van de Newman bij build test zegt hij namelijk het volgende:

Build nummer:
C8690_4.1_00.13

BP
C8690_4.1_Linux_00.10

ISP version:
0x108

Kernel-versie:
3.0.31-svn5320
buildsrv@Ixdex2 #2

Ik kon bij in het downgrade linkje van starcopy niet zo goed vinden naar welke versie je hem nou eigenlijk 'downgrade'.

[ Voor 41% gewijzigd door MLPN op 22-06-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Versie 15 van december 2012. Maar de cleaN2 is dan weer van eind 2013 als ik het goed heb. Dus dan ben je van alle Digma ellende af.

[ Voor 65% gewijzigd door starcopy op 23-06-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Gratis zwarte achterkant te bestellen bij pandawill (als je er pas een Newman hebt gekocht). Kreeg er zojuist een mailtje van en gelijk gebruikt.
Je moet wel ingelogd zijn met de account waarmee je hem besteld hebt. Vervolgens voer je de code NewmanN2 in en zo hoef je niets te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hier nog iemand interesse voor een extra accu met bureaulader, goede screenprotectors en andere zaken? Een potentiële koper was zo vriendelijk om mijn N2 om zeep te helpen door de simkaart houder kapot te drukken. Niks zeggen natuurlijk, en gauw verdwijnen. Nu zit ik dus met een hele hoop spare parts. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
starcopy schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:14:
Hier nog iemand interesse voor een extra accu met bureaulader, goede screenprotectors en andere zaken? Een potentiële koper was zo vriendelijk om mijn N2 om zeep te helpen door de simkaart houder kapot te drukken. Niks zeggen natuurlijk, en gauw verdwijnen. Nu zit ik dus met een hele hoop spare parts. :(
Jeetje wat kut |:(

Heb interesse in een zwart achterkantje, en evnt ook accutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Wtf, lekker dan. Hij zei dus snel ik hoef hem niet en liep snel weg? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wow. Ik zou iemand dan ook niet zelf laten k*tten met de phone tot hij betaald heeft.
Mja. Hard lesson learned, je kan mensen gewoon niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eefekt
@starcopy...

wat en *aaistreek zeg..., zo zie je maar weer... je blijft ze houden.. mensen en fietsbellen...

mocht je eea kwijt willen, stuur me anders ff een lijstje met wat je ervoor vraagt, dan kan ik kijken of ik wat van je kan overnemen ? heb je m'n email adres nog ? stuur het anders daarheen ?.. ik hoor het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Help!

Kan iemand mij toevallig snel helpen?

Heb zojuist Clean2 geinstalleerd en ik kreeg de standaard schermpjes van heb je al gmail enz. Vervolgens kon ik play store gebruiken, maar had SIM kaart er nog niet inzitten. Dus na en herstart met SIM erin, zegt hji ineens dat mijn play store niet meer bestaat.

Als ik vervolgens via CWM Gapps update.zip erop wil zetten, doet hij het niet. Iemand een idee?

Edit:
Vreemd, nu heb ik mijn SIM kaart er weer uit gedaan en pakt hij de play store ineens weer.

[ Voor 10% gewijzigd door MLPN op 27-06-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Heb je een bestemming voor het scherm? Van de mijne is de kabel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
MLPN schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:44:
Help!

Kan iemand mij toevallig snel helpen?

Heb zojuist Clean2 geinstalleerd en ik kreeg de standaard schermpjes van heb je al gmail enz. Vervolgens kon ik play store gebruiken, maar had SIM kaart er nog niet inzitten. Dus na en herstart met SIM erin, zegt hji ineens dat mijn play store niet meer bestaat.

Als ik vervolgens via CWM Gapps update.zip erop wil zetten, doet hij het niet. Iemand een idee?

Edit:
Vreemd, nu heb ik mijn SIM kaart er weer uit gedaan en pakt hij de play store ineens weer.
Wat doet je foon als je hem in vliegtuigmodus zet, simkaart erin stopt en dan van vliegtuigmodus afhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Haal je de accu er wel uit voordat je de kaart er in stopt?

@ eefekt en fti,

Is stuur jullie ff een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
starcopy schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:54:
Haal je de accu er wel uit voordat je de kaart er in stopt?

@ eefekt en fti,

Is stuur jullie ff een berichtje.
Ah, dat verklaard:p.

Zit nu in zuid Amerika en had beetje haast met flashen, dus clean2 gelijk over rom geflashd die ik al had, ging goed, alleen heb ik nu wel ineens last van screen wake up bug :(, maar even goed maken als ik weer in NL ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
MLPN schreef op zondag 29 juni 2014 @ 02:01:
[...]

Ah, dat verklaard:p.

Zit nu in zuid Amerika en had beetje haast met flashen, dus clean2 gelijk over rom geflashd die ik al had, ging goed, alleen heb ik nu wel ineens last van screen wake up bug :(, maar even goed maken als ik weer in NL ben.
Ah, voetbal fanaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Grrr...

Alles ging prima, draait nu top met het pakketje van starcopy en CleaN2. niks met de telefoon gedaan, en nu... laad hij opeens niet meer goed op. Ik kom op 30% en daar blijft het bij. Icoontje geeft aan dat hij aan het laden is maar meer stroom gaat er niet in. Zal hem ergens wel te lang aan hebben gelaten (was al 4 dagen geleden dat ik hem had opgeladen)

Accu al een nacht er uit gehad, helpt helaas ook niet...

Bummer want verder een prima telefoon. Misschien maar een extra accu met lader bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bck schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:26:
Grrr...

Alles ging prima, draait nu top met het pakketje van starcopy en CleaN2. niks met de telefoon gedaan, en nu... laad hij opeens niet meer goed op. Ik kom op 30% en daar blijft het bij. Icoontje geeft aan dat hij aan het laden is maar meer stroom gaat er niet in. Zal hem ergens wel te lang aan hebben gelaten (was al 4 dagen geleden dat ik hem had opgeladen)

Accu al een nacht er uit gehad, helpt helaas ook niet...

Bummer want verder een prima telefoon. Misschien maar een extra accu met lader bestellen....
Lader uit de telefoon trekken, niet uit het stopcontact. Ff wachten, er weer in drukken. Kan zijn dat je dit nog een paar keer moet herhalen. Maar een extra batterij met bureaulader is wel DE oplossing voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Ja, heb vandaag al gekeken wat die dingen kosten. DUUR ten opzichte van een complete telefoon :) Goedkoopste, wat er nog een beetje normaal uit zag, was 22 euro wat ik kon vinden.

Heb het overigens, na steeds er uit en er in en er weer uit en er weer etc. etc. het nu wel voor elkaar gekregen om hem op 100% te krijgen. Meteen daarna de Battery Callibration gedaan (dat had ik nog niet gedaan). Zal laten horen of ik het wel of niet terug krijg...

En verder zoeken naar een lader... dat ga ik ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Nee niet eens :p, probeer het wel te volgen, maar gewoon vakantie :p.

Ik heb overigens nu ook een 'zaag' van mijn batterij gebruik :p, klopt dus niks van.
Welke soort batterij calibratie kan ik het best toe passen? Bij meeste moet je toch tot 5% batterij ofzo gaan en dat is met die batterij bug toch niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
MLPN schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 02:29:
[...]

Nee niet eens :p, probeer het wel te volgen, maar gewoon vakantie :p.

Ik heb overigens nu ook een 'zaag' van mijn batterij gebruik :p, klopt dus niks van.
Welke soort batterij calibratie kan ik het best toe passen? Bij meeste moet je toch tot 5% batterij ofzo gaan en dat is met die batterij bug toch niet handig?
Ik heb deze gebruikt, maar daar moet je tijdens de test wel af en toe naar kijken of het niet blijft hangen.

Google Play: Accu & Batterij HD

Ik heb ook nog een andere gebruikt, maar die kan ik niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Dit topic toch maar weer eens een schopje gegeven.

Mijn N2 (Freelander i20 om precies te zijn) begon wat nogal te haperen bij vanalles en nogwat, dus laatst maar eens m.b.v. het pakketje van Starcopy de boel geherinstalleerd.

Netjes terug naar release 15, daarna mbv CWM de CleaN2 rom er op gezet.

Alles gaat goed, en hij loopt beter dan ooit. Alleen de tijd is een uur 'te laat'.

De tijdzone handmatig instellen op GMT+1 zogt ervoor dat de tijd wel klopt, maar alle afspraken in mijn agenda een uur verschoven zijn :(

Toen heb ik Timezonefixer geprobeert, maar wat blijkt, superSU werkt niet :( Na cleanen en opnieuw installeren krijg ik de volgende melding:

SuperSU
There is no SU binary installed, and SuperSU cannot install it. This is a problem!

Toen op vele manieren geprobeert dit aan de praat te krijgen. Andere versie van SuperSU geinstalleerd met CWM, de boel gedeinstalleerd en opnieuw uit de store gehaald, zelfs nog een complete ronde release N15, CleaN2, SuperSU proberen levert niets op (behalve een hoop werk).

Heeft iemand een idee hoe de tijd te fixen is? Voorheen had ik een time sync tool geinstalleerd, maar deze vereiste ook root als ik het mij goed herrinner.

Iemand een idee hoe de tijd te fixen en/of SuperSU te fixen?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• EMP

EMP

Krulloos!

Komop overgebleven N2 gebruikers :>

My anime addiction.

• MLPN
EMP schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:08:
Dit topic toch maar weer eens een schopje gegeven.

Mijn N2 (Freelander i20 om precies te zijn) begon wat nogal te haperen bij vanalles en nogwat, dus laatst maar eens m.b.v. het pakketje van Starcopy de boel geherinstalleerd.

Netjes terug naar release 15, daarna mbv CWM de CleaN2 rom er op gezet.

Alles gaat goed, en hij loopt beter dan ooit. Alleen de tijd is een uur 'te laat'.

De tijdzone handmatig instellen op GMT+1 zogt ervoor dat de tijd wel klopt, maar alle afspraken in mijn agenda een uur verschoven zijn :(

Toen heb ik Timezonefixer geprobeert, maar wat blijkt, superSU werkt niet :( Na cleanen en opnieuw installeren krijg ik de volgende melding:

SuperSU
There is no SU binary installed, and SuperSU cannot install it. This is a problem!

Toen op vele manieren geprobeert dit aan de praat te krijgen. Andere versie van SuperSU geinstalleerd met CWM, de boel gedeinstalleerd en opnieuw uit de store gehaald, zelfs nog een complete ronde release N15, CleaN2, SuperSU proberen levert niets op (behalve een hoop werk).

Heeft iemand een idee hoe de tijd te fixen is? Voorheen had ik een time sync tool geinstalleerd, maar deze vereiste ook root als ik het mij goed herrinner.

Iemand een idee hoe de tijd te fixen en/of SuperSU te fixen?
Ik gebruik hem niet zoveel, echt alleen als back up. Bij mij klopt de tijd ook helemaal niet. Heb er verder nog niet naar gekeken.
Verder had ik ook wat problemen om volgens mij SuperSU aan te krijgen. Dit heb ik opgelost door hem nog een keer rootacces te geven via CWM, blijkbaar was er iets mis gegaan de eerste keer dat ik dat probeerde. Daarna werkte het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
EMP schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:04:
Komop overgebleven N2 gebruikers :>
http://vondroid.com/attac...-96-zip.2414/?version=220

Die geprobeerd?

Ik heb inmiddels ook de downgrade uitgevoerd. Wat een hoop werk.

1. juiste usb driver
2. flashen
3. restart
4. flashen
5. unlocken bootloader
6. cwm opnieuw installeren
7. clean2 flashen
8. kernel updaten naar 00.18
9. updates flashen.

Dus een hoop geflashed.. :P

[ Voor 36% gewijzigd door FitTiv op 29-09-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Weer een klein schopje :)

Eind september inderdaad gedowngrade en naar CleaN2 gegaan. Wat een verademing, hij werkt weer heerlijk snel en vrijwel probleemloos. Root heb ik volgens mij niet, maar de tijd blijft correct staan, dus functioneel gezien vind ik het prima.

Recentelijk steken er echter een aantal problemen de kop op. Hij wordt soms niet wakker na het indrukken van de power knop (uiteindelijk wel, maar soms pas na een hele tijd (>30 s). Bijkomend geeft hij regelmatig aan dat de simkaart gelocked is, en ik de simkaart-code moet invoeren. Momenteel een paar keer per dag :?

Ik vrees dat mijn N2 toch echt aan het overlijden is... maar wil uiteraard graag een second (third, fourth...) opinion, voordat ik hem opgeef ;)

[ Voor 9% gewijzigd door EMP op 11-11-2014 10:54 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Mijn Newman N2 lijkt al enige tijd overleden en inmiddels al weer enkele maanden vervangen met een LG G2. De Newman geeft een 'regenboog' scherm'. Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/lw2fb6f3f/newman_arcoiris_1.jpg%5D'

Iemand dit probleem al op kunnen lossen? Het gaat waarschijnlijk om een connectie probleem en dienen een aantal schroefjes aangedraaid te worden. Op Vondroid zijn er mensen met hetzelfde probleem. Als ik op de telefoon / het scherm druk wil de telefoon soms nog wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe rom+kernel lijkt aan te slaan

http://vondroid.com/threa...efore.29043/#.VLVApSuG_0w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bij mij was het screen ook naar de klote, maar ik heb met de connector achter de batterij lopen spelen, goed aangedrukt en daarna rond de kabel wat plakband gedaan zodat de batterij de kabel niet meer hard plat drukt. Sindsdien werkt het scherm weer en geen problemen meer gehad.

Het probleem is dus echt de dubbelgevouwen kabel en of connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Interessant. Maar eens updaten in het weekend. Fijn dat er nog leven zit in de N2! Ik gebruik het toestel nog iedere dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Arsenius schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:45:
Bij mij was het screen ook naar de klote, maar ik heb met de connector achter de batterij lopen spelen, goed aangedrukt en daarna rond de kabel wat plakband gedaan zodat de batterij de kabel niet meer hard plat drukt. Sindsdien werkt het scherm weer en geen problemen meer gehad.

Het probleem is dus echt de dubbelgevouwen kabel en of connector.
Bedankt! _/-\o_ Bovenstaande oplossing werkte bij mij niet, maar bracht mij wel op het goede spoor. Ik heb de witte sticker over de connector verwijderd en stukje papier tussen de connector geplaatst, waardoor deze inderdaad niet te 'scherp' dubbel is gevouwen. De Newman werkt (voor nu) weer zonder problemen. Ik heb vervolgens de New Sensation Stock (v4.1) er op gezet, met de Nadia kernel. Werkt zeer goed tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Iemand die zijn Newnman N2 nog in gebruik heeft? ;) Mocht er iemand nog interesse hebben, voor maar 322 euro kan je nog een gloednieuwe Xtreamer Joyz (=Newman N2) aankopen 8)7
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.