Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
mad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:32:
[...]

Zag em indd staan, maar ga toch liever voor een groter scherm(bij voorkeur 5.5")
Die is niet meer in mijn broekzak te houden. Mijn Mi3 pas er net in, en dat is een 5". Bovendien heb ik een 6592 gehad. Behalve enorm stroom vreten niet echt denderend. Om de een of andere reden blijf ik wat tegen mtk cpu's houden. Daarom ook die N2.
dutchgio schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:29:
En voor de echte die-hard is de 1S over anderhalf uur in de aanbieding bij Pandawill voor nog 10 dollar minder.
Zijn wel maar 5 toestellen, dus je moet er snel bij zijn :+
En jij bent zo'n gek die hijgend voor het scherm gaat liggen wachten? >:)

[ Voor 38% gewijzigd door starcopy op 30-05-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:33
Nee, ik heb geen nieuwe telefoon nodig, maar anders zou ik het wel overwegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik vraag me af waarom ik toch zo'n moeite heb om dat te geloven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
En inmiddels verkocht aan een of andere muts die dacht dat het om een Samsung telefoon ging... 7(8)7

Iemand nog leuke tip voor 5.5" met 2GB en fatsoenlijke GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Aiieeee.. hier komt er geen MTK gebaseerde telefoon meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Lord_Dain schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:02:
Aiieeee.. hier komt er geen MTK gebaseerde telefoon meer binnen.
Heb de gok toch maar weer genomen in de vorm van de Doogee DG550... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:46:
Ben benieuwd naar je ervaringen, als je dat gaat doen.
Gaat hem ff niet meer worden vrees ik. Heb de N2 gisteravond onverwachts verkocht aan een vriendin, die vond het zo'n leuke koelkast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
starcopy schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:39:
[...]

Gaat hem ff niet meer worden vrees ik. Heb de N2 gisteravond onverwachts verkocht aan een vriendin, die vond het zo'n leuke koelkast. ;)
En wat wordt het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Xiaomi Hongmi 1S. Gezien de specs en de prijs, was dat de beste keuze. Werkende gps is gewoon een must hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne komt met de Clean2 rom om de paar minuten even uit de standby.
Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat mijn Newman N2 na ruim een jaar gebruik overleden is. Het scherm vertoond kuren, vergelijkbaar met wat hier in het filmpje te zien is: YouTube: Newman n2 display problem

Ik zal hem nog eens resetten, maar heb er weinig geloof in dat dat wat uit gaat halen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

@matt dan moet je hem terugflashen naar de originele rom. Volg op vondroid de downgrade tutorial. En dan CleaN2 opnieuw flashen. Jij hebt CleaN2 wss over de originele rom geflashed. Die originele rom is echter brak.

Ik heb btw nog een flipcase te koop in het zwart voor de newman n2 :) 2 tientjes inclusief ofzo :)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Heeft er iemand hier ervaring met kernel modules? Ik probeer cifs.ko te laden om een samba share te kunnen mounten, maar dat doet hij niet. Op een of andere manier pakt insmod het bestand niet o.i.d. Hoe zou ik dat werkend kunnen krijgen?
De terminal output heb ik even op pastebin gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
kaas3000 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:42:
Heeft er iemand hier ervaring met kernel modules? Ik probeer cifs.ko te laden om een samba share te kunnen mounten, maar dat doet hij niet. Op een of andere manier pakt insmod het bestand niet o.i.d. Hoe zou ik dat werkend kunnen krijgen?
De terminal output heb ik even op pastebin gezet.
Kun je het niet gewoon met zoiets redden?

Google Play: CifsManager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
starcopy schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:03:
[...]

Kun je het niet gewoon met zoiets redden?

Google Play: CifsManager
Haha daar begon ik mee, maar die geeft de melding "mount: no such device". Volgens het XDA topic van de app geeft dat aan dat de kernel CIFS niet ondersteund alleen staat bij de features van mijn huidige kernel (exynos4brothers 1.4-stable) dat het er wel degelijk ondersteuning voor heeft. Volgens mij klopt dat ook, anders zou "/etc/system/modules/cifs.ko" niet bestaan.
Oftewel: nee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthewk schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:15:
@matt dan moet je hem terugflashen naar de originele rom. Volg op vondroid de downgrade tutorial. En dan CleaN2 opnieuw flashen. Jij hebt CleaN2 wss over de originele rom geflashed. Die originele rom is echter brak.

Ik heb btw nog een flipcase te koop in het zwart voor de newman n2 :) 2 tientjes inclusief ofzo :)
Ik dacht dat het flashen over de originele rom niets uitmaakte. Die wordt toch volledig overschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
kaas3000 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:13:
[...]

Haha daar begon ik mee, maar die geeft de melding "mount: no such device". Volgens het XDA topic van de app geeft dat aan dat de kernel CIFS niet ondersteund alleen staat bij de features van mijn huidige kernel (exynos4brothers 1.4-stable) dat het er wel degelijk ondersteuning voor heeft. Volgens mij klopt dat ook, anders zou "/etc/system/modules/cifs.ko" niet bestaan.
Oftewel: nee :) .
Ik heb het hier ff geprobeerd op de N2, Mi3, en Pipo m9pro. En inderdaad, op alle 3 dezelfde melding. Lijkt me dus geen specifiek N2 probleem. En ik praat over verschillende types cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
starcopy schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:08:
[...]

Ik heb het hier ff geprobeerd op de N2, Mi3, en Pipo m9pro. En inderdaad, op alle 3 dezelfde melding. Lijkt me dus geen specifiek N2 probleem. En ik praat over verschillende types cpu.
Hmm, nu wordt het helemaal mooi dan. Het lijkt me dat ik dan niet de enige met dat probleem zal zijn. Misschien dat ik eens een paar andere zoekstrategiën moet proberen.

Het lijkt trouwens wel een beetje op dit probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1280489. Maar het lijkt me geen strak plan om zonder enige ervaring kernels te gaan compilen :P . Bovendien is het allesbehalve zeker dat dat ook de oplossing is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:56:
[...]

Ik dacht dat het flashen over de originele rom niets uitmaakte. Die wordt toch volledig overschreven?
Maakt wel uit, CleaN2 moet je niet helemaal zien als 100% rom, een aantal dingen ontbreken. Je kunt beter eerst de N2 00.18 stock rom flashen, dan cwm installeren en daarna CleaN2.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greveldinges schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:43:
[...]

Maakt wel uit, CleaN2 moet je niet helemaal zien als 100% rom, een aantal dingen ontbreken. Je kunt beter eerst de N2 00.18 stock rom flashen, dan cwm installeren en daarna CleaN2.
Kan ik eerst beter de oude terugzetten (met CWM backup terug zetten) of gelijk 00.18 er op doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
starcopy schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:39:
[...]

Dus jij hebt de telefoon van je vriendin verkocht? :P overigens, GPS deedt het hier perfect. Ik heb vanmiddag de N2 aan mijn ouders gegeven en in de tuin GPS getest, direct fix en 100% accuraat.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:03:
[...]

Kan ik eerst beter de oude terugzetten (met CWM backup terug zetten) of gelijk 00.18 er op doen?
Als je de backup hebt, zou ik de backup terugzetten, deze dan upgraden naar 00.18. Let hierbij wel op dat CWM wordt overschreven, dus je moet na deze upgrade, wel weer CWM installeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 31-05-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:37:
[...]

Dus jij hebt de telefoon van je vriendin verkocht? :P overigens, GPS deedt het hier perfect. Ik heb vanmiddag de N2 aan mijn ouders gegeven en in de tuin GPS getest, direct fix en 100% accuraat.

[...]

Als je de backup hebt, zou ik de backup terugzetten, deze dan upgraden naar 00.18. Let hierbij wel op dat CWM wordt overschreven, dus je moet na deze upgrade, wel weer CWM installeren.
Ssttt, niet te hard. Ze weet het nog niet. Merkt ze vanzelf als het in 1x van wit naar zwart is veranderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort via Pandawill een Newman N2 binnen gekregen. Echter is er probleem. Als ik automatisch tijd inschakel dan klopt de tijd niet meer. Stel ik het allemaal handmatig in en het toestel blijft op de lader aangesloten dan blijft de tijd gewoon goed lopen. Op de accu dan verspringt de tijd weer. Soms met een half uur of zelfs 6 uur verder. Toestel heb ik inmiddels geroot met Framaroot en Clocksync geinstalleerd. Echter dat helpt ook niet echt. Als je met toestel bezig bent dan loopt de tijd goed. Leg je hem weg dan kan het zo zijn dat de tijd weer anders is. Clocksync kan hem dan weer synchroniseren. Echter is daar wel een internetverbinding voor nodig. Mijn vrouw wilde hem gaan gebruiken en die heeft alleen Wifi. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik heb de tijd op handmatig gezet :)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthewk schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:02:
Ik heb de tijd op handmatig gezet :)
Dan nog is het zo dat de tijd verpringt als het toestel even niet wordt gebruikt en je het toestel weer van het slot afhaalt. Ik heb nu twee programmaatjes erop gezet om de tijd goed te laten lopen. Ben benieuwd wat de telefoon gaat doen als er geen Wifi verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:45:
[...]

Dan nog is het zo dat de tijd verpringt als het toestel even niet wordt gebruikt en je het toestel weer van het slot afhaalt. Ik heb nu twee programmaatjes erop gezet om de tijd goed te laten lopen. Ben benieuwd wat de telefoon gaat doen als er geen Wifi verbinding is.
In hoeverre ben je vertrouwd met het installeren van een custom rom? De fabrieksrom die er o staat is NL ruk. Die zit zo vol met bugs dat je er niet vrolijk van wordt. Als je hier een aantal pagina's terug leest, zie je dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Starcopy. Bedankt voor je reactie. Ik heb het toestel, zoals ook beschreven, geroot met Framaroot. Bij system update heb je ook de optie Local update. Neem aan dat je dan een nieuwe rom op een geheugenkaartje moet zetten en dan gaat de rest vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:38:
@Starcopy. Bedankt voor je reactie. Ik heb het toestel, zoals ook beschreven, geroot met Framaroot. Bij system update heb je ook de optie Local update. Neem aan dat je dan een nieuwe rom op een geheugenkaartje moet zetten en dan gaat de rest vanzelf?
Local update werkte hier niet. Gewoon toestel opstarten in recovery mode(power button+volume up) en dan de update.zip laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info. Kreeg het toestel met de Digma Rom... die schijnt dus ruk te zijn. Welke is de beste rom die dit soort problemen kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
CleaN2 Rom ben ik tevreden over. Wel eerst ff stock flashen ivm drivers en firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:43:
Ter info. Kreeg het toestel met de Digma Rom... die schijnt dus ruk te zijn. Welke is de beste rom die dit soort problemen kan verhelpen?
Ik heb de cleaN2 er op gezet. Was volgens een aantal ouder forum gebruikers de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Ik had zelf de Google Edition erop staan, die functioneerde best ok. Moet je alleen wel eerst CWM erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. Even CWM erop zetten... Ik heb Ubuntu 12.04 op mijn laptop. Gaat dat ook zo makkelijk of is er een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Geen punt geloof ik. Je kunt fastboot gewoon starten vanuit terminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een andere rom erop te zetten zonder PC? Of is er iemand die stap voor stap het uit kan leggen als je Ubuntu gebruikt? Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Beetje inzet wordt wel gewaardeerd, maar hier is wel een goede guide: https://www.google.nl/url...g2=TezHZny4gwn7B98g86TACw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Of deze.

http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.U4sQVCiw6zq

Is uitgebreider. En speciaal voor de N2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de updates heb ik nog steeds last van de wake up tijdens standby.

Iemand nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:21:

Updates, dus geen nieuwe rom geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Batterij eruit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Heb je gedaan zoals ik zei? De downgrade uitgevoerd? Daar ligt het probleem namelijk.
http://vondroid.com/threa...shtool.4968/#.U4ydcN7bNfc

en DAARNA pas de custom rom er op ;)

[ Voor 19% gewijzigd door matthewk op 02-06-2014 17:51 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:50:
[...]

Heb je gedaan zoals ik zei? De downgrade uitgevoerd? Daar ligt het probleem namelijk.
http://vondroid.com/threa...shtool.4968/#.U4ydcN7bNfc

en DAARNA pas de custom rom er op ;)
Ik heb net die handleiding ff doorgelezen, maar daar pak je drivers van 1 1/2 jaar oud op de N2 met die downgrade. Waar haal je dan die nieuwere drivers vandaan, en belangrijker, hoe installeer je dat verhaal?

Als ik het verhaal enigszins begrijp zou je ipv die downgrade naar N2_15, ook naar Newman N2 00.18 kunnen gaan. Of denk ik nu te simpel.

Zie dit topic.

http://vondroid.com/threa...-4-0-1.4782/#.U4y2Dyiw6zo

[ Voor 7% gewijzigd door starcopy op 02-06-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 22:59
Ik heb mijn newman inmiddels ook binnen.
Heb er 00.18 stock opgezet en daarna cleaN2.
Wel nog af en toe last van dat het scherm zomaar aangaat, maar stoort me niet.
Wat een fijn toestel zeg, prachtig scherm vergeleken met mijn oude jiayu g2 :) :)

[ Voor 20% gewijzigd door FitTiv op 03-06-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:35:
[...]

Ik heb net die handleiding ff doorgelezen, maar daar pak je drivers van 1 1/2 jaar oud op de N2 met die downgrade. Waar haal je dan die nieuwere drivers vandaan, en belangrijker, hoe installeer je dat verhaal?

Als ik het verhaal enigszins begrijp zou je ipv die downgrade naar N2_15, ook naar Newman N2 00.18 kunnen gaan. Of denk ik nu te simpel.

Zie dit topic.

http://vondroid.com/threa...-4-0-1.4782/#.U4y2Dyiw6zo
Dat heb ik dus gedaan. Eerst terug naar 00.13, daarna naar 00.18 en daarna naar Clean2.

FTI heeft daar kennelijk ook nog last van terwijl hij wel de juiste volgorde heeft gehanteerd.

Op het pandawill forum loopt er een topic:
http://www.pandawillforum...dby-automatically-wake-up

Maar het lijkt wel of het daar gewoon om de 00.13 gaat. Bestand is maar liefst 850 mb groot.

Zal de batterij er nog eens even uit halen morgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Probeer eens terug te flashen naar 00.15 ? Het flashen heeft bij mij geholpen (downgrade) en dat was toch echt de reden. Zou het de kernel kunnen zijn die ik toen heb meeveranderd... Is alweer even geleden :/

Ik kreeg de tering van dat scherm dus heb echt constant zitten flashen gedurende 2 dagen om het op te lossen.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Het lijkt me dat het opgelost is als je gewoon alles van de "oude" N2 flasht en daarna CleaN2 eroverheen flasht. De oude varianten hadden namelijk niet dat probleem, en het is gewoon een software dingetje.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem. Poging gedaan voor een andere ROM. Blijkbaar is er wat misgegaan. Blijft nu hangen op het Newman logo. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de Google Edition erop gezet. Gaf netjes aan Installation from sdcard complete. Dus ging er vanuit dat het is gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Altijd wipe doen van je cache + nog wat partities, weet ff niet uit mijn hoofd welke ook al weer. Maar boot up in CWM, daarna wipe, dan opnieuw flashen en dan zou 't moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:09:
Altijd wipe doen van je cache + nog wat partities, weet ff niet uit mijn hoofd welke ook al weer. Maar boot up in CWM, daarna wipe, dan opnieuw flashen en dan zou 't moeten werken.
Dit is dat stukje. ;)

6. How to Install Custom ROMs from CWM.
NOTE: Before you flash any ROM write down your IMEI and REMOVE Sim-card.
If you lost your IMEI here is a great guide how to restore it.
1. Download your favorite Custom ROM.
2. Put the .zip of ROM that you have downloaded in your SD (do not extract it).
3. Boot your phone in CWM (make a backup of your current ROM).
4. Before you install a new ROM you should ALWAYS do these 3 wipes from CWM
”wipe factory/data > Yes”
”wipe cache > Yes”
”advanced > wipe dalvik cache > Yes”
Not necessary but recommended to do this 4th wipe too
”mounts and storage > format/system > Yes”​
5. Back to CWM home menu ”install zip from sdcard > chose zip from sdcard” and choose your ROM zip.
6. Wait for installation to complete and you done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had toestel via power en volume up en via recover update via external SD gedaan. Hij gaf installatie complete..Dus dat zou wel goed gaan. Kan ik het nog redden? (mijn vrouw is nu niet zo blij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:25:
Ik had toestel via power en volume up en via recover update via external SD gedaan. Hij gaf installatie complete..Dus dat zou wel goed gaan. Kan ik het nog redden? (mijn vrouw is nu niet zo blij ;(
Heb je het goed gedaan.

0.2. Recovery or CWM (ClockWorkMod): Turn off your phone press and hold "Volume UP" and "Power" buttons.

Vervolgens het riedeltje wat ik hierboven al geplaatst had. Hij komt wel na update complete met de opmerking dat oude data terug geplaatst wordt. Weet zo ff niet meer precies hoe dat heet. Er komt dan het aanbod om cmw dat te laten doen. Heb je daar goed naar gekeken? Als je een aantal pagina's terug leest in dit topic, kom je het vanzelf tegen. Bijna alle info is er al te vinden. Je hebt wel een backup gemaakt voordat je bent begonnen met flashen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baal er als een stekker van... nu krijg ik dit... Een leeg wit gestoord scherm

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:12:
Baal er als een stekker van... nu krijg ik dit... Een leeg wit gestoord scherm
Batterij er uit en een uur laten liggen. Baat het niet, schaden doet het ook niet. Overigens krijg je na het unlocken van de N2 gelijk na het aanzetten altijd een gestoord scherm. Staat ook duidelijk in de flash handleiding vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had die Miui V5 er op proberen te zetten. Nu is het blijkbaar helemaal onbruikbaar lijkt het zo. Bepaalde symlinks ontbreken of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:33:
Ik had die Miui V5 er op proberen te zetten. Nu is het blijkbaar helemaal onbruikbaar lijkt het zo. Bepaalde symlinks ontbreken of zoiets.
Kom je nog wel in cwm, of 1 van de andere opties dan? zo nee, dan heb je een serieus probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom nog wel in de Android system recovery. Heb de optie apply update from external sd (hartelijk dank voor je hulp zover, echt super)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om eerlijk te zijn zo had ik het ook gedaan. Maar toen ik de Miui rom probeerde heeft het iets gedaan met de bootimage lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Geprobeerd of je via recovery je backup terug kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heb je uberhaupt een custom recovery (CWM) geinstalleerd? Want je kan niet zomaar een custom ROM flashen op je toestel via de default recovery..... zeker niet als je ook niet de bootloader unlocked hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk dat wel gedaan. Via default recovery. Omdat het toen ook lukte met de Xiaomi. Maar dat was meer een update. Beetje eigenwijs dus. Dus als ik het goed begrijp en wil het toeste redden moet ik dus volgens bovenstaande eerst CWM erop zetten en dan lukt het weer. Ik hoop dat jullie, ondanks mijn eigenwijsheid, mij toch kunnen helpen indien nodig. Als ik nu Volume Up en Power tegelijk indruk, dan zie ik een wit scherm met allemaal tekst. Bovenaan begint het met "Partition Table on Movi NAND etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:32:
Ik heb eigenlijk dat wel gedaan. Via default recovery. Omdat het toen ook lukte met de Xiaomi. Maar dat was meer een update. Beetje eigenwijs dus. Dus als ik het goed begrijp en wil het toeste redden moet ik dus volgens bovenstaande eerst CWM erop zetten en dan lukt het weer. Ik hoop dat jullie, ondanks mijn eigenwijsheid, mij toch kunnen helpen indien nodig. Als ik nu Volume Up en Power tegelijk indruk, dan zie ik een wit scherm met allemaal tekst. Bovenaan begint het met "Partition Table on Movi NAND etc...
Klopt, dat is fastboot-mode. Nu kun je vanaf de pc CWM erop knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
0.1. Fastboot: Turn off your phone press and hold "Volume DOWN" and "Power" buttons. -> FASTBOOT

Maar lees eerst eens deze link door:
http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.U47lLijRjG_

En onze tips hierboven met de volgorde; Drivers -> via Fastboot Bootloader unlocken -> via Fastboot CWM recovery flashen -? Party time..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yessss! Gelukt. Dankzij jullie hulp! Super. Ik heb gekozen voor de Google Edition Nu ik dus CWM erop heb staan zou ik ook voor eventuele andere ROMS kunnen kiezen. Gebruik zelf Miui. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik uit CWM ga, dan krijg ik de melding na de keuze op reboot, ROM may flash stock recovery on boot. Fix? This cannot be undone. En dan staat er een keuze Yes-Disable recovery flash en uiteraard meervoudig nee. Omdat dit niet teruggedraaid kan worden heb ik maar even voor No gekozen. Als ik achtergronden kies dan krijg ik de melding Home is gestopt. Lastig dus om een achtergrond te kiezen. Phone Memory ziet hij ook niet. Als je op SD kaart koppelen drukt dan gebeurt er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de CleaN2 00.18_4.1 er maar op gezet. Nu is het supersimpel als CWM op je telefoon staat. Bevalt de ROM niet? Hoppa, we zetten er een ander op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik zou maar niet overmoedig worden, als je dat ding bricked kun je hem bij het chemisch afval gooien. En er zijn er genoeg die het voor elkaar gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Nou het is een telefoon die toch vrij moeilijk te hardbricken is. Heb hem al soft-bricked gehad maar dat is makkelijk te fixen.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de overmoedigheid valt wel mee denk ik. Krijg ook niet echt de kans. Mijn vrouw gebruikt hem, dus die is allang blij dat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:09:
Met de overmoedigheid valt wel mee denk ik. Krijg ook niet echt de kans. Mijn vrouw gebruikt hem, dus die is allang blij dat het weer werkt.
Pas maar op. Mocht je em echt hardbricken voor straf een maand geen seks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:06:
Nou het is een telefoon die toch vrij moeilijk te hardbricken is. Heb hem al soft-bricked gehad maar dat is makkelijk te fixen.
Zijn er anders al verscheidene die een hardbrick voor elkaar gekregen hebben als je Vondroid zo leest. En gezien Newman zo'n fijne fabrikant is, en de shop het niet onder garantie zal oplossen, ben je dan toch redelijk in de aap gelogeerd.

Ik wacht zelf ook nog ff met knoeien totdat de 1S binnen is. Dan is de 2e N2 vrij om eens te kijken wat er te doen is om deze echt helemaal goed te laten lopen. Gaat het mis, pech gehad. Komen er in 1x een aantal extra's te koop die geen functie meer hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Heb EINDELIJK mijn Newman N2 cases op V 'n A staan.
V&A aangeboden: 2X Newman N2 Hoesje case PU leder te koop.

Gegadigden meld u :)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een stock android voor te krijgen is? Dus alles goed in het Nederlands, playstore etc. En Starcopy, mocht je wat vinden wat goed erop draait en volledig in het nederlands is. Ik hou me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:10:
Heb EINDELIJK mijn Newman N2 cases op V 'n A staan.
V&A aangeboden: 2X Newman N2 Hoesje case PU leder te koop.

Gegadigden meld u :)
Goeie marge. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:40:
Weet iemand of er een stock android voor te krijgen is? Dus alles goed in het Nederlands, playstore etc. En Starcopy, mocht je wat vinden wat goed erop draait en volledig in het nederlands is. Ik hou me aanbevolen!
Stock android is er niet en zal er waarschijnlijk ook nooit komen. Alle roms zijn uiteindelijk allemaal afgeleid van de roms van Newman.
Ik verwachtte vrij veel van dit toestel maar uiteindelijk was het toch wel een beetje een tegenvaller. Misschien niet helemaal terecht gezien de prijs, maar het feit dat er een Exynos 4412 in zat schepte toch wel wat verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik had hem gekocht voor €75,- bij Pandawill. Draait op zich prima. Alleen met de Digma Rom was het toestel nogal van zijn padje af. Met de CleanN2 draait het weer normaal. Alleen batterij is sneller leeg als de RedMi. Die heeft een 2000 mAh batterij. De N2 claimt 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:26:
Als ik uit CWM ga, dan krijg ik de melding na de keuze op reboot, ROM may flash stock recovery on boot. Fix? This cannot be undone. En dan staat er een keuze Yes-Disable recovery flash en uiteraard meervoudig nee. Omdat dit niet teruggedraaid kan worden heb ik maar even voor No gekozen. Als ik achtergronden kies dan krijg ik de melding Home is gestopt. Lastig dus om een achtergrond te kiezen. Phone Memory ziet hij ook niet. Als je op SD kaart koppelen drukt dan gebeurt er niks
Toch zou ik nog willen weten of ik hieraan gehoor moet gaan geven.... Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:30:
[...]

Toch zou ik nog willen weten of ik hieraan gehoor moet gaan geven.... Alvast bedankt voor de moeite!
Gewoon op Yes drukken. Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit. Alles is weer te fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:32:
[...]

Gewoon op Yes drukken. Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit. Alles is weer te fixen..
Dat snap ik, maar wat doet het? Disable recovery flash en wat is het nut. Ik heb nu gewoon op NO gedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Betekent puur dat de geflashte rom de bestaande recovery kan overschrijven. Dit voorkom je daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:40:
Ik zal kijken. Nederlands is in elk geval een pre hier, want als het goed werkt dan zal ik hem waarschijnlijk verkopen. Is zonde om hem dan in de la te gooien als reserve. Daar liggen er inmiddels al te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:40:
Betekent puur dat de geflashte rom de bestaande recovery kan overschrijven. Dit voorkom je daarmee
Dus heel simpel verteld. ik heb nu CWM erop staan en als ik op YES druk dan voorkom ik dat een ROM deze zou overschrijven...Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Correct! Daarom zei ik ook, het maakt niks uit wat je doet. CWM is er zo weet op geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik kies altijd NO. Het is nl. bullshit dat de CleaN2 rom de CWM recovery overschrijft met een default recovery :P

Eigenlijk alleen van toepassing als je de 'stock' ROM flasht via recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Als dat voor beide is. Maar welke heb jij, die met of die zonder ingeplakte rubber bumper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11-2023

bck

Hallo,

is er iemand die geen last heeft van het wake up probleem ?

Zo ja... welke rom gebruik je ?

Na aardig wat uurtjes zoeken en inlezen heb ik de CleanN2 geprobeerd over de digma heen (weet niet of je dat zo zegt... maar ik had in beginsel de opmerking dat je eerst moest upgraden naar 00.18 origineel gemist omdat CleaN2 ook een 00.18 was dacht ik dat dat niet nodig was) Helaas had ik daarna zoals zovelen last van het wakeup probleem.

Heb nu de 00.18 origineel geflashed maar had daarna nog steeds het wakeup probleem en een volledig chinese telefoon. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om hem op Nederlands te zetten. (zie geen taal en invoer bij instellingen) Ook heeft de telefoon nog steeds last van wakeups helaas. Verder gaan heeft dus op dit moment volgens mij geen nut omdat het probleem er blijkbaar nu al in zit. (Of toch weer CleaN2 er overheen zetten ??)

Hopelijk weet iemand een oplossing.

bvd !

[ Voor 22% gewijzigd door bck op 09-06-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kan je het via deze link niet op een andere taal instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Top, dank je. Vergeleek de newman met mijn Xiaomi en blijkbaar gebruiken ze daar dan andere iconen.

Kan ik tenminste weer iets doen... nu een oplossing zoeken voor de wakeup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Ondertussen toch nog even de CleaN2 er overheen gezet. Baad het niet dan schaad het niet was het idee.... Helaas bied dat niet de oplossing tot het wakeup probleem voor mij.

Wat het overigens wel bied is nadat je die update hebt gedaan opeens een meertalig "1e opstartscherm". Nu kon ik dus wel de taal kiezen en zat ik niet vast aan chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bck schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:41:
Hallo,

is er iemand die geen last heeft van het wake up probleem ?

Zo ja... welke rom gebruik je ?

Na aardig wat uurtjes zoeken en inlezen heb ik de CleanN2 geprobeerd over de digma heen (weet niet of je dat zo zegt... maar ik had in beginsel de opmerking dat je eerst moest upgraden naar 00.18 origineel gemist omdat CleaN2 ook een 00.18 was dacht ik dat dat niet nodig was) Helaas had ik daarna zoals zovelen last van het wakeup probleem.

Heb nu de 00.18 origineel geflashed maar had daarna nog steeds het wakeup probleem en een volledig chinese telefoon. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om hem op Nederlands te zetten. (zie geen taal en invoer bij instellingen) Ook heeft de telefoon nog steeds last van wakeups helaas. Verder gaan heeft dus op dit moment volgens mij geen nut omdat het probleem er blijkbaar nu al in zit. (Of toch weer CleaN2 er overheen zetten ??)

Hopelijk weet iemand een oplossing.

bvd !
Ik heb/had daar ook last van. De rom uit deze thread http://www.pandawillforum...dby-automatically-wake-up

heeft dat wel verholpen, is volgens mij een aangepaste digma 0.13. :)
Verder loopt hij op zich best wel goed, alleen het batterij verbruik is erg hoog, gaat op standby iets meer als een dag mee.
Ik ga misschien eens proberen de Clean2 er op te zetten, om te kijken of hij dan nog in de standby blijft staan.
Misschien zou ik dan eens niet moeten kiezen voor wipe cache of zo, maar weet niet of dat slim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:11:
[...]

Ik heb/had daar ook last van. De rom uit deze thread http://www.pandawillforum...dby-automatically-wake-up

heeft dat wel verholpen, is volgens mij een aangepaste digma 0.13. :)
Verder loopt hij op zich best wel goed, alleen het batterij verbruik is erg hoog, gaat op standby iets meer als een dag mee.
Ik ga misschien eens proberen de Clean2 er op te zetten, om te kijken of hij dan nog in de standby blijft staan.
Misschien zou ik dan eens niet moeten kiezen voor wipe cache of zo, maar weet niet of dat slim is.
Ik had er met CleaN2 geen last van. Maar vanaf overmorgen is de N2 hier over, dus zal ik er eens mee gaan stoeien om te kijken of het niet beter kan. Op dit moment doet hij, in hoofdzakelijk standby, bijna 2 dagen op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Batterij probleem is helaas persistent. Wmb 2 opties. Ding verkopen of nieuwe accu bestellen. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:09:
Batterij probleem is helaas persistent. Wmb 2 opties. Ding verkopen of nieuwe accu bestellen. Wat zouden jullie doen?
Ik heb voor de zekerheid gelijk al een nieuwe accu met desktoplader besteld.

http://www.ebay.nl/itm/32..._trksid=p3984.m1497.l2649

Voor die paar centen had wilde ik het risico niet lopen. Maar nu gaat de hele boel in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Werkt die externe lader wel dan? Ik denk dat ik de Newman N2 maar op V&A zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 07:53:
Werkt die externe lader wel dan? Ik denk dat ik de Newman N2 maar op V&A zet.
Ik heb hem nog niet binnen, maar was tot nu toe ook niet nodig. De batterij die er in zit doet het prima. Alleen de laad bug komt soms naar voren als je hem te ver leeg laat lopen. Maar hoe lang doe jij op 1 lading dan? Hier, met ongeveer 10 tot 20% gebruik en de rest standby ongeveer 44 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck

bck

Tot mijn verbazing heb ik vandaag geen last van de wakeup bug. Ik heb niets meer aan de telefoon veranderd anders dan nogmaals op de lader gehangen.

Ik heb nu dus de originele 00.18 geinstalleerd (Newman_N2_00.18_4.1_N2_ota_update) en daarna de CleaN2 er overheen gezet.

Batterij gaat eigenlijk ook prima. Gisteren avond van de lader af gehaald en er is amper te zien dat er wat uit is. Nu dus maar weer de gebruikelijke rommel installeren en normaal in gebruik nemen. Komt er toch weer verandering in dan laat ik het wel weten voor diegenen die hun telefoon nog niet verkocht hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@starcopy, op zich gaat de batterij ruim een dag mee met hier en daar wat gebruik, volgens mij moet 1,5 dag ook wel te doen zijn.

Echter ik krijg de oplaad bug er niet uit, waardoor de batterij voor de helft oplaadt en dan aan de lader leegloopt. Hierdoor is de batterij 's ochtends bv. 25% en kan ik niets met de telefoon. Ik moet gewoon een telefoon hebben die ik 's avonds aan de lader hang en die dan 's ochtends 100% geladen is. Dit is wel k*t moet ik zeggen.

Ik heb een aantal keer de batterij eruit truc gedaan maar mijn ouders die nu de telefoon in bezit hebben, hebben hem weer leeg laten lopen. Ik had ze nog uitgelegd hang hem op tijd aan de lader, maar ja. Eigenlijk kan ik het hen ook niet kwalijk nemen, zo'n ding moet het gewoon doen.

Overigens lees ik in verschillende reviews van de losse accu dat sommige nog brakker zijn dan het origineel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:20:
@starcopy, op zich gaat de batterij ruim een dag mee met hier en daar wat gebruik, volgens mij moet 1,5 dag ook wel te doen zijn.

Echter ik krijg de oplaad bug er niet uit, waardoor de batterij voor de helft oplaadt en dan aan de lader leegloopt. Hierdoor is de batterij 's ochtends bv. 25% en kan ik niets met de telefoon. Ik moet gewoon een telefoon hebben die ik 's avonds aan de lader hang en die dan 's ochtends 100% geladen is. Dit is wel k*t moet ik zeggen.

Ik heb een aantal keer de batterij eruit truc gedaan maar mijn ouders die nu de telefoon in bezit hebben, hebben hem weer leeg laten lopen. Ik had ze nog uitgelegd hang hem op tijd aan de lader, maar ja. Eigenlijk kan ik het hen ook niet kwalijk nemen, zo'n ding moet het gewoon doen.

Overigens lees ik in verschillende reviews van de losse accu dat sommige nog brakker zijn dan het origineel...
De laadbug is er ook niet uit te krijgen, dat is domweg een ontwerpfout in de hardware zelf. Zolang je boven de 10/15% blijft als je hem weer aan de lader hangt, gaat het vrij goed. Kom je er onder dan heb je pech. Is hier inmiddels ook alweer een keer gebeurt. Naja, tijdens het langslopen ff kijken op hoeveel hij staat (gebeurt hier vaak op 23, 48, en 78%). Stekker uit de telefoon, niet uit het stopcontact, er weer in en later nog eens langslopen.

Maar daarom dus ook de 2e batterij en lader. Gewoon batterij vervangen en tot 100% opladen in de externe lader. Bovendien slingeren er hier ook nog wat powerbanks rond, dus hier zitten we zelden met een lege batterij. Dat het ding het gewoon moet doen klopt wel, maar bijna elke goedkope smartphone is snel leeg. Dus af en toe eens op het scherm kijken is ook wel makkelijk. Probleem zal altijd op blijven treden, alleen krijg je er bij deze dan de laadstoring bij. Verder verschilt het niets. Kijk maar naar die Beidou Hot Pepper. Daar lees je ook al mindere dingen van over de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het is echt niet met alle chinaphones. Nooit issues gehad zoals deze met een iOceanX7 of een Zopo ZP980. De newman was toch echt ook ooit 300USD.. de iOceanX7 en Zopo had ik beide voor minder. Newman N2 is gewoon een verschrikkelijke miskleun geweest..... lijkt me..
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.