Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Is het eigenlijk mogelijk om de N2met framaroot te rooten, of moet dat via de bootloader? Ik heb inmiddels een hoop info gevonden, maar niet is van die aard dat ik het als N2 noob aan durf om zo maar ff de boel te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt er op dat ik tegen een probleem ben aangelopen. Kan iemand me misschien een beetje op weg helpen?

Ik heb de pc bootloader drivers op de pc geïnstalleerd, N2 opnieuw opgestart, weer uitgezet. Vervolgens weer in bootloader modus gezet, kabel aangesloten en vervolgens Double-Click on FLASH_fused (unlocked bootloader).bat. gedaan.

Ik krijg op de pc volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/91634343/bootloader.png

Daar staat hij nu al 20 minuten op, en het scherm van de N2 is nog steeds dat van de bootloader. Geen veranderingen, geen auto-restart, niks. Aangezien ik niet zo maar de kabel er uit wil trekken omdat ik geen behoefte heb aan een hard bricked N2, weet ik het gewoon ff niet meer wat te doen.

Iemand een goede raad?

Na lang wachten staat er nu onderstaande. :?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/91634343/bootloader1.png

En er gebeurt verder nog steeds niks.

[ Voor 15% gewijzigd door starcopy op 17-05-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Meh. Heb je wel eerst 'fastboot devices' gedaan om te kijken of je PC de telefoon uberhaupt ziet. Volgens mij is ie gewoon ge timed out na 3600s (ca 1 uur) en ziet je PC de telefoon niet. Dus is er gelukkig ook niets aan de hand. Fastboot commando's doen gewoon niets omdat de telefoon niet gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik ben op mobiel gebied nog een leek. Je hebt in elk geval gelijk, ding doet nog. Pfoe. :$

Maar ik heb inderdaad geen fastboot devices gedaan. Stond ook niets over in de handleiding op Vondroid die ik volg. http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.U3hD5Siw6zr

Dus blijkbaar is het verhaal niet compleet. Ik heb stap1 wel uitgevoerd, stap2 was al mis. Is daar ook wat simpels voor? Op Xda kan ik er wel wat over vinden, maar dan ga ik onmiddellijk weer met parameters werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Normaliter is het stappenplan bij Android phones

Bootloader unlocken
Recovery flashen

en dan is het optioneel.. of rooten en tweaken, of er een custom rom opzetten via de recovery.

Om te beginnen kan je gewoon een command prompt openen, je toestel in fastboot/bootloader booten en dan op de command prompt 'fastboot devices' typen. Doe dat eens om te beginnen. Ziet ie geen device, dan zijn je drivers niet goed. Commando geef je natuurlijk uit t mapje waar al die .exe files staan, fastboot, adb ed.

Ziet 'ie het device wel? Dat is mooi..kan je de bootloader unlocked. Je moet wel ff goed opletten dat er qua hardware niet veel veranderd is. Is 'onze' Newman N2 qua hardware hetzelfde als de versie van vorig jaar? Dan denk ik dat je de bootloader wel kan overschrijven met het commando;

fastboot flash bootloader <naam.bin bestand> volgens mij wordt t dan fastboot flash bootloader u-boot-exynos-evt1-fused-tz.bin

Je moet dan iets zien in de trend van 'transfer OK, XX bytes uploaded/transferred'. Als hier al een error in staat dan zit er denk ik een andere bootloader op de telefoon.. back to the drawing board.

Gaat dat wel goed, kan je een custom recovery flashen met commando;

fastboot flash recovery <naam recovery img> bv fastboot flash recovery recoverycwmr6030.img

Daarna rebooten.. klaar is kees. Daarna een volledige backup maken van je foon vanuit de recovery. Als je dan nog iets verkloot (root bevalt niet, of je zipt een brakke ROM) kan je terug naar je 'factory install' backup. Ik zou de backup wel op een een Sd kaartje zetten.

[ Voor 61% gewijzigd door Lord_Dain op 18-05-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Op het moment kan ik f niks meer. Battery is leeg en ik zit in die stomme bug daarvan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Je zou ook dit kunnen proberen. Heb ik van pandawill forum. Hoef je niets te unlocked etc.

That is what I did, and it worked for me:

0. Charge the battery over 50%
1. Extract from "C8690_4.1_00.13_user_2014042113.zip\C8690_4.1_00. 13_Digma_ota_update.zip' -> file "update.zip"
2. Copy "update.zip" on root of your external SD card
3. "Power off" the phone.
4. Press and hold "Power +Volume up" buttons together until phone runs in factory restore mode
5. Do 'wipe of data and cache" (Volume button is for menu navigation and Power button is for menu execution)
6. Do "update from SD card" and select "update.zip"
7 Wait to complete ...
That is all.

Zie: http://www.pandawillforum...tomatically-wake-up/page6

Download link op pagina 1 van die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Op zich niet. Maar het is me ook na het lezen van het topic nog steeds niet duidelijk "wat" ze nou precies oplossen. De crappy camera, gps fix, batterydrain, battery bug. Ik ga het wel proberen, maar blijf een custom rom toch in mijn achterhoofd houden.

Ik ben op xda en vondroid al het ea tegengekomen wat er aan de originele rom's niet goed is. En dat wil ik toch wel verhelpen. Anders kan ik mijn Mi3 in gaan leveren. ;w

Die update staat er op. Nu maar kijken hoe en wat. Anders verder met custom install.

Niet happy, gps werkt niet. Battery wil niet tot 100% laden.

[ Voor 14% gewijzigd door starcopy op 18-05-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volgens mij lost die patch het battery drain/screen wake op. De rest moet je idd met losse fixes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:52:
Volgens mij lost die patch het battery drain/screen wake op. De rest moet je idd met losse fixes doen.
Ik hier inmiddels de unlocked bootloader en de cwm er op staan, en morgen gaat de cleaN2 rom er denk ik op.

Ik heb voor de gps nog niets kunnen vinden, alleen voor de camera blur. Maar juist de gps moet goed werken, want die gebruikt ze regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
werkt dit niet?

9.7. GPS.
NOTE: You need have CWM.
1. Download nicknova's GPS_Fix_v2.
2. Boot into CWM and flash nicknova's zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die ga ik zo proberen. Had hem eerst over het hoofd gezien. :$

Na veel zoeken en lezen tot de conclusie gekomen dat de gps van de N2 ruk blijkt te zijn. Eerste fix hier duurde 30 minuten, en kreeg hem pas nadat ik onderstaande had geprobeerd. De 9.7. GPS. deed helemaal niks.

http://vondroid.com/threa...great.14504/#.U3nLHCiw6zo

Maar hoe en voor hoe lang? :S

Ik kan alleen maar hopen dat 1 van de oude gebruikers hier een goed advies heeft, en dit zou willen delen.

Ik heb het gehad met de originele firmware. Heb het advies opgevolgd en er cleaN2 opgezet. Nu die aan het lopen maken.

Deze werkt beter dan de originele firmware. Gps blijft echter nog steeds achter. ;)

[ Voor 93% gewijzigd door starcopy op 19-05-2014 22:29 . Reden: telkens een stap verder ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:32:
Hmmm bij intensief gebruik wordt hij warm. Intensieve games spelen is ten strengste af te raden.

CleaN2 draait stabiel en na battery calibratie werkt de battery icon eindelijk :)

Phone draait nu goed. CleaN2 is een fantastische ROM. Temperatuur blijft constant, niet langer warm to the touch en alles werkt (eindelijk). Best lang eer ik een goede rom kon vinden...
Hier loopt deze ook goed. Enige minpunt is de gps. Heb jij die goed werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:33
Wow, misschien een goedkope fix voor het schermprobleem.

http://vondroid.com/threa...em.8305/page-5#post-59386

Die van mij komt binnenkort terug van Pandawill maar ze hebben het scherm niet gerepareerd, ik moest per se 90$ betalen voor reparatie. Dat had ik er niet voor over, gaat-ie in een half jaar weer stuk kan ik weer 90$ +€30 verzendkosten betalen... Dan is zo'n fix van $20 prettiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Bokkiej schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:14:
Wow, misschien een goedkope fix voor het schermprobleem.

http://vondroid.com/threa...em.8305/page-5#post-59386

Die van mij komt binnenkort terug van Pandawill maar ze hebben het scherm niet gerepareerd, ik moest per se 90$ betalen voor reparatie. Dat had ik er niet voor over, gaat-ie in een half jaar weer stuk kan ik weer 90$ +€30 verzendkosten betalen... Dan is zo'n fix van $20 prettiger :)
Prima idee, maar een paar berichten erboven staat hoe je het kunt voorkomen. En die is (zeker voor mij) ook belangrijk.

Bedankt voor het er op wijzen. Ik had het zelf niet gevonden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoe voorkom je een kapot scherm dan? Underclock? Alleen als je heavy user bent toch? Mijn pa maakt alleen maar een fototje en belt met de telefoon. Geen games, heavy lifting of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:20:
Hoe voorkom je een kapot scherm dan? Underclock? Alleen als je heavy user bent toch? Mijn pa maakt alleen maar een fototje en belt met de telefoon. Geen games, heavy lifting of whatever.
Nee, accu drukt tegen de kabel van het scherm zover ik het heb begrepen. Met te hard op de achterkant drukken kan dan de kabel kapot gaan, en dat is weer einde scherm. Had ik een tijd terug al over gelezen. Is echter vrij simpel op te lossen. Moet je echter wel weten.

Edit:

Blijkbaar klopt het bovenstaande niet helemaal. Het gebeurt ook door een te hete batterij.

[ Voor 8% gewijzigd door starcopy op 21-05-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nou hij is eindelijk binnen. Batterij is DOA denk ik, led knippert en telefoon lijkt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:26:
Nou hij is eindelijk binnen. Batterij is DOA denk ik, led knippert en telefoon lijkt leeg.
Sticker van de contactjes op de batterij er af gehaald? >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dank u! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Maar vast 1 tip. Pleur er een andere rom op. Die Digma is goed waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb er nu ook Clean18 op draaien. Draait soepel. Nu ff aan de lader de batterij volgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Batterij drain is heftig op deze ROM of op de telefoon zelf. Na 1 dag al op 6%. Pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:48:
Batterij drain is heftig op deze ROM of op de telefoon zelf. Na 1 dag al op 6%. Pfff...
Hier geen last van, maar wordt dan ook niet echt zwaar gebruikt. Zit nu na 1 dag op 62%.

Misschien eens opletten of hij goed oplaad. Kan die battery bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Overigens, zijn die laad problemen voor altijd? Want ik ben nu al de hele dag bezig om de Newman op te laden en hij is pas op 78% ik heb al meerdere keren gehad dat ie stilstond (keer of 4).

Als dat zo is, dan is het toestel onbruikbaar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:35:
Overigens, zijn die laad problemen voor altijd? Want ik ben nu al de hele dag bezig om de Newman op te laden en hij is pas op 78% ik heb al meerdere keren gehad dat ie stilstond (keer of 4).

Als dat zo is, dan is het toestel onbruikbaar imo.
Nee, er zijn 2 apps die ik gebruik om de boel te laten werken. De ene is:

Google Play: Accu & Batterij HD

En de andere:

Google Play: Battery Calibration

Wat ik ook gedaan heb is de batterij er uithalen en 30 minuten laten liggen. Daarna eigenlijk geen problemen meer gehad.

Ja, als je hem leeg laat lopen dan komen al je problemen weer terug. Ik heb voor de zekerheid maar een extra batterij met externe lader besteld. Die 18 euro deden het ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat bedoel je met leeg laten lopen? Ik heb hem tot min 6% laten lopen (toen gaf hij aan, hang aan een lader) direct aan de lader gehangen daarna. Elke accu loopt toch leeg? Wat is bij dit ding de benedengrens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
0 tot 10 volgens mij. Ik heb hem nog niet onder de 13% laten komen, en afgezien dat hij bij 99% blijft hangen is er verder niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb nu beide calibratie tools geinstalleerd en ben nu de calibratie die 1,5 uur duurt aan het doorlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Wel af en toe ff op het scherm tikken. Die N2 wil wel eens in slaap vallen tijdens die runtime. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Battery bug is echt een groot probleem. Toestel houdt meerdere malen op met laden tussen 0 en 100%

Gisteren bv. op 72%. Keek ik even later was ie gezakt naar 69% terwijl ie aan het laden zou moeten zijn.

Vanochtend hing ie nog steeds, nu op 84%. Daarna weer lader eruit en erin en eindelijk door naar 100%.

Ik probeer het nu met een half uur de accu er uit, hopen dat het daarna niet meer voorkomt. Als het nog steeds voorkomt dan gaat er een klacht uit met een vraag voor een nieuwe accu en/of inruilen van het toestel voor een ander merk en model toestel, want dit is niet werkbaar.

Update 1. de batterij een half uur uit de telefoon gehaald en er weer in geprikt, zonder aanzetten van de telefoon. Telefoon led is weer rood geworden en icoon geeft aan dat de batterij nog verder opgeladen wordt...

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 26-05-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:02:
Update 1. de batterij een half uur uit de telefoon gehaald en er weer in geprikt, zonder aanzetten van de telefoon. Telefoon led is weer rood geworden en icoon geeft aan dat de batterij nog verder opgeladen wordt...
Is dit met een aangesloten kabel? Of ben ik gewoon nog niet wakker en lees het verkeerd.

Maar er is af te komen, hier werkt hij nu normaal. Zit nu op 79% met 19 uur aan. Als is daar 3/4 slaapstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ander probleem. WiFi valt uit en gaat dan weer even aan, dan weer uit. etc etc. Wat is dat nou weer...
edit: lijkt een WLAN probleem geweest te zijn hier, nm

[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 26-05-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Goed nieuws (mag ook wel een keertje). Inmiddels 1dag 3uur en nog 50% batterij :P

Errrr watskebeurt (heeft niet aan lader gehangen maar geeft raar sprongetje).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iOjuWXB.png?1

Woohoo en nu ook van 50% naar 57%... :(

[ Voor 56% gewijzigd door Lord_Dain op 27-05-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Stop er eens een telefoon kaartje in.Misschien maakt dat wat uit. Bovendien misschien wat minder naar dit soort plaatjes kijken, je gaat op het laatst gewoon verwachten dat er wat gebeurt. ;)

Ik kijk na 1 1/2 dag eens hoeveel de lading op dat moment nog is. Meer wil ik niet eens meer weten, anders ga ik me blind staren op iets wat er misschien niet eens is. Dat ken ik nog van een machine monteur. Alles liep perfect, totdat hij meende dat het nog iets beter kon, of een geluidje hoorde. Vervolgens lag de productie 3 weken stil omdat hij de boel zo nodig verbeteren moest. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:59
If it ain't broke...
Inmiddels ook wederom een N2 besteld. Hoop dat die bugs op te lossen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
FitTiv schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:27:
If it ain't broke...
Inmiddels ook wederom een N2 besteld. Hoop dat die bugs op te lossen zijn!
Volgens mij niet echt. Batterij totdat hij een keer leeg is gelopen. Matige Gps heb ik nog steeds niets voor gevonden. Scherm is een kwestie van niet te heet laten worden. Maar het is verder gewoon een leuk ding voor het geld

Het eerste wat me opviel is de bel kwaliteit. Mijn vrouw belde me vanuit de auto en ik hoorde geen storing of andere ellende die ik van Htc zo kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Batterij weer op 49% :P gaat op en neer sinds ik thuis ben gekomen. Wel relaxed hoor een batterij die zichzelf tussentijds oplaadt via de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Super man. Je hebt nfc zonder het te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Laatst online: 22:59
Trollphysics!

Stel, de batterij heeft nog 5%, kan je dan de battery stats bewaren door het toestel uit te zetten? Als dat zo is, is er niet echt een probleem (voor mij).

[ Voor 85% gewijzigd door FitTiv op 27-05-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
FitTiv schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:12:
Trollphysics!

Stel, de batterij heeft nog 5%, kan je dan de battery stats bewaren door het toestel uit te zetten? Als dat zo is, is er niet echt een probleem (voor mij).
Geen idee. Dat ding heeft een battery bug, en die is niet te verklaren.Zolang je boven de 10% blijft is er niks aan de hand. Probleem treed op tussen de 0 en 10%. En dan duurt het ff voordat het weer goed werkt. Je moet er handmatig het ea voor doen. Oa de batterij er uithalen voor 30 minuten als hij met laden blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Probleem in de mijne is dus wel degelijk boven de 10% aanwezig. Wat zich uit op 2 manieren;
- tijdens laden dropt de battery % regelmatig en hierdoor stopt het toestel met laden (volgens mij is dit het activeren van de beveiliging die normaliter bij een batterij er voor zorgt dat hij niet blijft laden als hij denkt 'vol' te zijn).
- tijdens gebruik springt de batterij juist meerdere malen weer omhoog, dus van 50% meerdere keren omhoog naar ca. 60%.

Volgens mij beide problemen met dezelfde oorzaak; voltages die door de batterij worden afgegeven worden door de telefoon niet goed begrepen, waardoor e.e.a. niet lineair verloopt maar met hele rare ups en downs.

Ik zit overigens nu te kijken naar 1dag 10uur, en nog 40% over. Voor wat het waard is. Zou me niet verbazen als het voltage opeens dropt straks en hij opeens begint te gillen, hellup, 10%, sluit mij aaaaannnnn! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 27-05-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vanochtend, dus na bijna 2 dagen op 14% vragen om de oplader. Hangt nu aan de oplader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lijkt me dan toch niet echt slecht. Ben benieuwd hoe het daarna gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ok ik ben er echt klaar mee, het is gewoonweg K*T.

Op 14% aan de lader gehangen. Uurtje later op 35%. Half uur later 32%. Net gekeken 22%.

AAN DE LADER! Lijkt me dat deze batterij gewoon defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Dan blijft je niets ander over dan RMA melden. Het is dat je te ver weg zit, anders hadden we hetea kunnen testen met mijn batterij of de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11-2024
@Lord Dain.
Kan ook zijn dat de workaround voor de batterijbug niet goed is uitgevoerd.
Het is ook een nogal vreemde workaround. Maar als ik deze goed heb gelezen, moet de batterij er pas uit, nadat deze zeker enige tijd op 100% staat. Pas na ruim een uur er weer in, telefoon aanzetten, weer opladen tot 100%, gewoon gebruiken tot onder 10% en dan pas weer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zal het, als ie de 100% weer haalt, nog een keer probere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een handleiding om die andere rom erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:19:
Is er een handleiding om die andere rom erop te zetten?
http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.U4Xluiiw6zr

Wel goed lezen voordat je er aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is trouwens een fatsoenlijke lader te bestellen voor deze Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:50:
Waar is trouwens een fatsoenlijke lader te bestellen voor deze Phone?
Zolang je de telefoon niet gebruikt tijdens het laden kun je prima een lader van de Action gebruiken(ivm touchscreen die anders waarschijnlijk op hol springt). Anders gewoon een Belkin lader aanschaffen(of Apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik had hier nog een Htc liggen, maar ook een no name usb van 5V1A doet het hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Ik heb nu helaas nog geen tijd om er uitgebreid mee te spelen, komende twee dagen afwezig, maar daarna ga ik o.a. vondroid goed bijlezen over hoe en wat.

Ik heb al wel de laatste paar pagina's van dit topic doorgelezen. Begrijp ik het nu goed dat de standaard ROM verliezen is? Hiermee kan alles niet stabiel draaien? Ik ben namelijk een ontzettende noob op dit gebied (ik wil het wel leren), maar als het even kan wil ik dus zo min mogelijk aanpassen. Verder gaat bij mij bij deze telefoon stabiliteit ver boven performance.
Als de standaard ROM zo vervelend is, dus de ROM clean2 opzetten is als ik het zo lees de beste keuze.

@Starcopy heb jij nu ook zoals matthewk je CPU teruggeklokt naar max 1 Ghz.?
Ben je verder nog tegen problemen aangelopen de afgelopen dagen naast de GPS? Verder las ik dat jij ook nieuw op het gebied van flashen e.d. bent, heb je zo snel al tips wat ik absoluut niet moet doen en vooral wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
MLPN schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:39:
Ik heb nu helaas nog geen tijd om er uitgebreid mee te spelen, komende twee dagen afwezig, maar daarna ga ik o.a. vondroid goed bijlezen over hoe en wat.

Ik heb al wel de laatste paar pagina's van dit topic doorgelezen. Begrijp ik het nu goed dat de standaard ROM verliezen is? Hiermee kan alles niet stabiel draaien? Ik ben namelijk een ontzettende noob op dit gebied (ik wil het wel leren), maar als het even kan wil ik dus zo min mogelijk aanpassen. Verder gaat bij mij bij deze telefoon stabiliteit ver boven performance.
Als de standaard ROM zo vervelend is, dus de ROM clean2 opzetten is als ik het zo lees de beste keuze.

@Starcopy heb jij nu ook zoals matthewk je CPU teruggeklokt naar max 1 Ghz.?
Ben je verder nog tegen problemen aangelopen de afgelopen dagen naast de GPS? Verder las ik dat jij ook nieuw op het gebied van flashen e.d. bent, heb je zo snel al tips wat ik absoluut niet moet doen en vooral wel?
De stock rom is een bagger ding, daar zijn volgens mij de meeste gebruikers het ook wel over eens.

1 pagina terug heb ik een link naar een handleiding op Vondroid geplaatst. Die heb ik na een x aantal keren goed door gelezen te hebben, zelf gedaan. Wel alles in stappen en niet in 1x, zitten NL kleine dingen tussen die niet genoemd warden maar wel belangrijk zijn, en dat merk je als je 1 ding te gelijk doet.. Je moet er in elk geval aan denken dat je elke stap uitvoert met admin rechten, anders kon het wel eens niet werken.

Verder heb ik hem terug geklokt, alleen niet naar 1 maar naar 1.2Ghz. Er worden toch geen games op gespeeld en ik merk ook geen warm worden meer. Ding draait zo stabiel als wat. Enige waar ik tegenaan loop is de Gps. Die krijg ik niet goed werkend.

En ondanks dat het misschien een overbodige aankoop is geweest, heb ik toch een extra batterij met lader besteld. Dat is het enige echt zwakke punt van de N2 waar je ook daadwerkelijk last van krijgt.

Mocht je er met flashen niet uitkomen dan wil ik je wel verder helpen. Wel heel goed opletten dat je de files die je nodig hebt bij die handleiding, ook voor de goede versie pakt. CleaN2 is een 4.1 dus je moet ook de files voor een 4.1 pakken, anders heb je een probleem. En ook nadat je de CWM gedaan hebt, eerst in cwm mode een volledige backup maken. Gaat het dan niet goed dan kun je terug naar de oorspronkelijke fabrieks-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net van pandawill.
Ik neem aan dat ik bij punt 2 dan het tweede punt moet doen:
2.1. How to flash locked (stock) bootloader.
READ THE WARNING AT TOP THIS IS MAY HARD-BRICK YOUR PHONE
NOTE: Do not Flash 4.0 Bootloader over 4.1

1. Download 4.0 or 4.1 and extract it.
2. Put your phone into bootloader mode and connect it to your PC.
3. Double-Click on FLASH_efused (locked bootloader).bat.
4. Your phone will auto restart.
5. Disconect it from PC and boot it up.​

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:19:
Ik heb hem net van pandawill.
Ik neem aan dat ik bij punt 2 dan het tweede punt moet doen:
2.1. How to flash locked (stock) bootloader.
READ THE WARNING AT TOP THIS IS MAY HARD-BRICK YOUR PHONE
NOTE: Do not Flash 4.0 Bootloader over 4.1

1. Download 4.0 or 4.1 and extract it.
2. Put your phone into bootloader mode and connect it to your PC.
3. Double-Click on FLASH_efused (locked bootloader).bat.
5. Disconect it from PC and boot it up.​
Helemaal goed. Wel aanklikken met de rechter muisknop en uitvoeren als admin kiezen. Anders sta je over een uur nog te kijken naar een foutmelding. En nee, geen geintje, lees maar een paar bladzijdes terug. Ik ben daar knikkerhard ingestonken. Dat staat NL weer niet in die handleiding.

Voor cwm heb ik hier 6.0.3.5 gebruikt.

Voordat je verder wat gaat doen, installeer eerst framaroot op je N2. Opstarten en voor de 3e optie kiezen. Dan is je phone al geroot en hoef je stap 4 niet uit te voeren.

[ Voor 8% gewijzigd door starcopy op 28-05-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dat framaroot na cwm uitvoeren?

Ik moest hem trouwens juist niet als administrator uitvoeren, want dan kwam er een foutmelding :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:34:
Dus dat framaroot na cwm uitvoeren?

Ik moest hem trouwens juist niet als administrator uitvoeren, want dan kwam er een foutmelding :)
Of voor, maakt niet uit. Ik had het al gedaan voordat ik met die hele handleiding begon. Las daarna pas dat verhaal onder stap 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu staat er wel bij 3:
NOTE: You need to have fused (unlocked) bootloader to install CWM

Als ik nu 2.1 heb uitgevoerd en niet dat stukje erboven heb ik dan een unlocked bootloader (of juist niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Matt, ik snap ff niet waarom je de locked bootloader flashed? Je wilt denk ik de unlocked bootloader flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:43:
Nu staat er wel bij 3:
NOTE: You need to have fused (unlocked) bootloader to install CWM

Als ik nu 2.1 heb uitgevoerd en niet dat stukje erboven heb ik dan een unlocked bootloader (of juist niet)?
Je moet wel eerst de drivers op je pc installeren. En dat vind je helemaal bovenaan. Uitzoeken welke windows versie je gebruikt en die stappen volgen. Daarna pas naar het bootloader verhaal gaan. Zonder drivers zou ik de gok niet nemen.

1.2. Windows 7 (32 & 64).
1. Download drivers and extract them anywhere.
2. Open windows Device Manager. (Right Click on "My Computer" > "Manage" > "Device Manager")
3. Put your phone into bootloader and connect it to your PC.
4. Right click on new device that Device Manager found and choose "Update Driver Software".
5. Choose "Browse my computer for driver software".
6. Click on "Let me pick from a list of device drivers on my computer"
7. Choose "Show All Devices" and then click on "Have Disk" button
8. Click on "Browse" and select "android_winusb.inf" from "usb_driver" folder
9. Choose "Android ADB Interface" then click next and you done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driver gedeelte heb ik al uitgevoerd en is gelukt.

Denk het ook, maar aangezien ik er weinig verstand van heb...

Ik moet nu dus die andere proberen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:48:
Denk het ook, maar aangezien ik er weinig verstand van heb...

Ik moet nu dus die andere proberen?
Yup 2. Maar eerst driver verhaal.

2.1 kun je beter helemaal niet doen. Dus ook niet als je de nieuwe rom er op hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door starcopy op 28-05-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De hoofdlijnen en volgorde die je moet aanhouden.

- installeer de drivers (heb je nodig voor unlocken..) Deel 1 in vondroid handleiding
- unlock de bootloader (fused bootloader) Deel 2 in vondroid handleiding (let op, NIET 2.1 uitvoeren)
- installeren van custom recovery (CWM/TWRP) Deel 3 in vondroid handleiding (NIET 3.1 uitvoeren)
- flashen van ROM of stock rom houden en root flashen.. wat wil je zelf?

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 28-05-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga het eens proberen...

T is een beetje verwarrend omdat op vondroid ook het verhaal van de locked bootloader staat, wat dus eigenlijk niet van toepassing is.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nee dat is het. Ze laten alle opties zien, maar het is geen checklist die je rucksichtlos na loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de clean20...
Heb de bootloader geunlocked.
Windows herkend de Phone nu echter niet meer (onbekend apparaat)....Staat nog wel Newman bij in apparaatbeheer.

Verder werkt hij gewoon nog.

Drivers weer geïnstalleerd en hij werkt weer.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Als je het ding opnieuw gestart hebt, uitzetten en dan:

0.1. Fastboot: Turn off your phone press and hold "Volume DOWN" and "Power" buttons.

Kabel aansluiten

Dan:

3. How to Install Clockworkmod.(Original Thread)
NOTE: You need to have fused (unlocked) bootloader to install CWM.
1. Download CWM (6.0.2.9 or 6.0.3.0 or 6.0.3.1 or 6.0.3.5) and extract it. zou je gedaan moeten hebben
2. Put your phone into bootloader mode and connect it to your PC. Ook weer admin rechten.
3. Double-Click on flash_recovery.bat.
5. Disconect it from PC and boot it up.

[ Voor 5% gewijzigd door starcopy op 28-05-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu zover om de custom te installeren, dank voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe ik dit trouwens:
3. Boot your phone in CWM (make a backup of your current ROM).

Die backup maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:16:
Hoe doe ik dit trouwens:
3. Boot your phone in CWM (make a backup of your current ROM).

Die backup maken?
Als je in cwm zit, kun je bladeren door het menu. Dan zie je vanzelf de backup optie. Zorg gewoon dat je sd kaart groot genoeg is. Je cleN2 rom moet er ook op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb evt. een backup van het originele OS van de foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die heb ik ook wel, maar zou toch niet graag uitproberen of iedereen dezelfde hardware inside heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t lijkt gelukt te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Das mooi. Helemaal onderin de handleiding staan een paar patches voor oa camera en gps. Kan geen kwaad om die ook te installeren als je klaar bent. Scheelt alweer een paar bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Wie heeft er ervaring met de Google Edition(2.9.4)? Heb de hele root en CWM procedure achter de rug, wat verder zonder enig probleem ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
mad-dog schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:34:
Wie heeft er ervaring met de Google Edition(2.9.4)? Heb de hele root en CWM procedure achter de rug, wat verder zonder enig probleem ging..
L_D volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Ok. Nu een probleempje. Had na CWM de .18 update geinstalleerd en daarna weer geroot met framaroot. Nu wil fastboot echter geen toestel meer herkennen. Het fastboot scherm ziet er ook erg raar uit(partition table meldingen). Iemand een idee wat hier mis gaat?

PS.
USB-Debugging staat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
mad-dog schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:23:
Ok. Nu een probleempje. Had na CWM de .18 update geinstalleerd en daarna weer geroot met framaroot. Nu wil fastboot echter geen toestel meer herkennen. Het fastboot scherm ziet er ook erg raar uit(partition table meldingen). Iemand een idee wat hier mis gaat?

PS.
USB-Debugging staat aan...
Toch niet die van de originele rom of wel? Daar schijnen er meer een probleem mee te hebben. Las er wat over op Vondroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Jup, die. Die werd hoogst aangeraden voordat de Google Edition werd geflashed. Had er alleen even geen rekening mee gehouden dat ik opnieuw moest rooten en CWM flashen.

Rare ook was dat ik de adb driver opnieuw moest installeren. Apparaatbeheer gaf nu Newman aan ipv android 1.0

[ Voor 25% gewijzigd door mad-dog op 28-05-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zodra je een update installeert wordt volgens mij de standaard recovery teruggeflasht. Die zal je dus weer moeten flashen. Dat scherm wat jij ziet is volgens mij goed, meen dat ik ook een vaag scherm had met veel tekst en wat over partities :P

Geen ervaring met Google PLay editie hier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Maar in tegenstelling tot eerder wel lukte krijg ik fastboot niet meer aan de gang.. Enig idee wat hieraan te doen? Krijg anders op geen enkele manier CWM meer geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat krijg je te zien als je fastboot devices typt? Denk dat het een driver issue is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Helemaal niks, springt direct weer naar command prompt. Driver is wel goed geïnstalleerd, geen uitroeptekens, hoewel dat natuurlijk niet alles zegt. Wel de instructies voor Driversigning uitgevoerd(win8.1 x64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Welke ROM staat er nu op? Volgens vondroid heb je voor verschillende versies van de foon andere drivers nodig. Misschien is dat het? 00.29=4.0 en 00.18=4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Staat nu 00.18 op. Maar de driverversie komt helemaal niet overeen. Gebruik de Google ADB drivers(7.0.0.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Hmm. Vreemd. Nogmaals in fastboot mode gezet en driver opnieuw geinstalleerd. Wordt nu wel herkend..

Edit:
Toestel voorzien van Google Edition. Ben redelijk tevreden. GPS is wel duidelijk minder dan m'n Moto G . Maar prijs kwaliteit is super!

[ Voor 56% gewijzigd door mad-dog op 30-05-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
mad-dog schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:58:
Hmm. Vreemd. Nogmaals in fastboot mode gezet en driver opnieuw geinstalleerd. Wordt nu wel herkend..

Edit:
Toestel voorzien van Google Edition. Ben redelijk tevreden. GPS is wel duidelijk minder dan m'n Moto G en voelt toch ook wel iets minder smooth aan. Maar prijs kwaliteit is super!
Heb je de zaak inmiddels werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het is een reserve toestel toch md? moto g > newman n2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
SC: Jup, problemen zijn opgelost. Maar zoals ook al op Vondroid min of meer duidelijk wordt, de GPS is niet om over naar huis te schrijven, maar heb em dan ook nog half in huis getest. Buitenshuis nog niet

Waar ik overigens minder blij mee ben is dat de capacitieve knoppen geen feedback geven, iets wat ik met andere toestellen toch wel gewend ben

[ Voor 38% gewijzigd door mad-dog op 30-05-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
starcopy en Lord_Dain: Wat zijn jullie scores met Antutu? Lijkt hier helemaal nergens op met een score van 10994. Lijkt er sowieso op dat hij vastloopt op 3D, want daar komt een score van 0 uit. Maar ook de CPU-prestaties zijn erg laag (Integer 1625/Float 1116)

Edit: Laat maar, nieuwe run werd wel voltooid. Score van 15192

[ Voor 11% gewijzigd door mad-dog op 29-05-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Was iets van 17k op en als ik hem terugklok naar 1,2 dan haal ik zo'n 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Yup, hier ook zo. Zit op het moment nog te denken om ivm de gps met een andere kernel te gaan spelen.

Ik heb deze opgepikt uit de handleiding. For 4.1: Exynos4Brothers 1.2 Experimental

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ben benieuwd naar je ervaringen, als je dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Toch maar besloten het toestel in de verkoop te doen.Ga toch iets meer geld uitgeven voor een MTK6592 toestel. Bij interesse even een DM sturen(zie V&A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
mad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:58:
Toch maar besloten het toestel in de verkoop te doen.Ga toch iets meer geld uitgeven voor een MTK6592 toestel. Bij interesse even een DM sturen(zie V&A)
Kun je dan niet beter voor deXiaomi Hongmi S1 gaan? Die heb ik er ook net bij besteld. Is bij to2c in de aanbieding op dit moment. Was met leren hoes, bump cover, 3 screenprotectors, en DHL shipping, 140 euro kwijt.

Daar kan geen mtk tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
En voor de echte die-hard is de 1S over anderhalf uur in de aanbieding bij Pandawill voor nog 10 dollar minder.
Zijn wel maar 5 toestellen, dus je moet er snel bij zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
starcopy schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:23:
[...]

Kun je dan niet beter voor deXiaomi Hongmi S1 gaan? Die heb ik er ook net bij besteld. Is bij to2c in de aanbieding op dit moment. Was met leren hoes, bump cover, 3 screenprotectors, en DHL shipping, 140 euro kwijt.

Daar kan geen mtk tegenop.
Zag em indd staan, maar ga toch liever voor een groter scherm(bij voorkeur 5.5")
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.