Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:55
Update over mijn garantie gedoe:
Ik ben nu dus alweer een paar maanden verder, het duurt daadwerkelijk weken en meerdere mails van mij voordat ze antwoorden. Erg vervelend...
Nu zeggen ze dus in de laatste paar mails dat de leverancier niet gratis een scherm kan plaatsen en omdat het toestel meer dan 3 maanden oud was zij de kosten ook niet kunnen dekken.
Misschien heb ik ergens overheen gelezen, maar waar halen ze die 3 maanden vandaan?
Ik zou toch zweren dat de garantie een jaar is...

On yet another notice, ik heb maar een Nexus 5 besteld die nu dan binnen 2 weken in huis moet zijn gezien ik niet verwacht ooit nog een werkend toestel uit China terug te krijgen.
Het is jammer, je krijgt wel waar je voor betaald maar de klantenservice is (bij Pandawill) echt om te huilen op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Vet genaaid dat ze ineens zeggen dat het toestel ouder is dan 3 maanden... Goed om te weten voor toekomstige aankopen op Pandawill ...

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Heb nu n nieuwe oplader met dezelfde waarden als de originele gekocht (even uit mn hoofd 5 V, 1A), maar nu loopt ie gewoon leeg als ie aan de lader hangt... Of zou dat door mijn 5 meter kabel komen? Moet k dan een lader kopen met meer ampére?

Edit:
Korte kabel werkt wel.. Moet dus n lader hebben met meer power. Kan iemand mij daarbij helpen? Moet 'k dan meer ampére hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door TomONeill op 29-12-2013 02:20 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Ik had precies hetzelfde probleem, heb er geen oplossing voor gevonden.. Heb hetzelfde met m'n nieuwe telefoon trouwens, dus niet N2 specifiek.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Oh serieus? Ik dacht al dat het aan de N2 lag, maar niet dus. Maar even op jacht naar een andere lader, kijke of dat helpt.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Het kan zijn dat het een slechtere kwaliteit kabel is. Ik weet nog dat ik in Kenia soms moeite had met het opladen van mijn telefoon (Samsung) met zijn eigen meegeleverde oplader. Ik had zelf het vermoeden dat dit door de slechte stroom daar kwam.
Ik heb ergens gelezen dat het niet uit maakt hoeveel ampère de lader heeft zolang het voltage maar goed is. Als het te weinig ampère heeft zal het gewoon traag opladen en met teveel dan trekt hij alleen van de lader wat hij nodig heeft. Dus meer is potentieel altijd beter in het geval van de ampère zou ik zeggen =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
zerocool82 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:27:
Ik zit nog steeds op JB (XT firmware versie 3.8.1), maar van plan weer eens te switchen om te zien wat er inmiddels beschikbaar is. Zit te denken aan de MIUI, Google version of CM10. Iemand ervaing met al deze versies?

Ik heb verder geen issues met de calibratie. Ten aanzien van de batterijduur, ik heb nu de app 2x battery draaien en kan makkelijk twee dagen door zonder de telefoon aan de oplader te hangen.
Niemand met enige ervaring met deze fw versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIUI heb ik lang gedraaid, maar ik bleef problemen hebben met vertraging in telefoon beantwoorden en had nog wat andere irritaties. Erg jammer, want de gebruiksvriendelijkheid en eye candy blijft het mooist.

Ik draai nu de google 2.9.1 google edition en daar ben ik erg blij mee. Overigens draai ik nog wel de Miui launcher. Ook de kernel (Exynosbrothers 1.1) vind ik erg goed. Ik heb ook Goldmaster kernel gedraaid, maar vind Exynos 1.1 stabieler aanvoelen. Het battery issue lijk ik te hebben opgelost, maar ik ben bang dat als de battery helemaal leeg is dat deze weer terug keert. Met deze ROM en Kernel voelt het eindelijk alsof ik een goede telefoon in handen heb. Zeker als de batterij het normaal blijft doen.

Ik denk overigens ook dat de ontwikkeling van verdere ROM's redelijk tot een stilstand zal komen. Mijn hoop op 4.2+ kernels heb ik opgegeven. Wellicht dat de google Rom nog eens wordt geupdate of dat MIUI toch echt goed gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Heb vandaag m'n N2 binnengekregen, witte versie. Staat standaard 4.1.1 op versie Newman_N2_00.16_41
Heb wel Superuser erop gekregen en wat app verwijderd, maar CWM kom ik niet helemaal uit. Ik heb wel gezien dat er al een soort van recovery op staat. Kan ik daarmee ook nieuwe roms installeren?

Andere vraag. Heb m'n Google account erop gezet, maar als ik daarop klik zie ik alleen:
App-gegevens
Persoonsgegevens

De rest synchroniseert hij dus niet, dus geen contracten en zo. Iemand die weet hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 10:10
Wil iemand voor een leuk prijsje mijn defecte Newman N2 overnemen? Alles werkt nog op het LCD na, deze geeft 90% van de tijd zwart beeld.

Verpatst voor €22,50

[ Voor 10% gewijzigd door A.M.H op 06-01-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Heb vandaag de Google Edition 2.9.1 erop gezet en nu kon ik welde contacts syncen.
Hij draaide vanmiddag prima, tot vanavond. Ik wilde kijken in de agenda en klikte het scherm aan. Hij bleef echter zwart en reageerde nergens op. Batterij eruit gehaald en opnieuw opgestart. Hij blijft echter op het google logo staat wat rondjes draait.

Iemand die weet wat de oorzaak daar van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Vandaag mijn N2 binnen gekregen van de antelife actie. Geen btw ofzo moeten betalen, wat me zwaar verbaasde aangezien er wel een waarde van 30 dollar op stond en cellphone. Maarja.
Nu mijn eerste ervaringen met andriod na jaren met windows mobile gewerkt te hebben. Ik hoop dat dit de oplossing is om mijn windows mobile definitief de deur uit te doen. Wel mis ik nog steeds een QWERTY toetsenbord.
Alles staat standaard 4.1.1 op versie Newman_N2_00.16_41. Engels. Mijn eerste indrukken zijn eigenljik goed over de telefoon. Groter als verwacht, beeldscherm en alles ziet er best strak uit. Foto kwaliteit gaat. Maar eens meer mee gaan spelen de komende weken. Nu alleen hopen dat ik al mijn data (tel nr's en afspraken) OFFLINE kan synchroniseren met MS OFFICE outlook en niet zoals bij windows phone met
de online (oud hotmail) Outlook.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Check out @Scorpio92666's Tweet: https://twitter.com/Scorpio92666/status/420165645578141696

Reden om te juichen? Nog niet, maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Waw. Dat lijkt me echt zo tof! Ik dacht dat hij al een beetje gestopt was met de development voor de N2, maar niet dus! Hopen dat ie het zo ver kan brengen dat het een daily-driver kan worden!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Als er iemand is met interesse of je iemand kent, de mijne gaat in de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greveldinges schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:32:
Check out @Scorpio92666's Tweet: https://twitter.com/Scorpio92666/status/420165645578141696

Reden om te juichen? Nog niet, maar wie weet :)
Van wat ik begrijp was de verandering om het überhaupt aan de prat te krijgen niet eens zo heel lastig. Maar goed dat geeft nog geen garanties. WE wachten rustig af. Ondertussen werkt de google edition voor 99% naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Net vet raar.. Ik had nog 30-40% accu en ineens was de telefoon uit toen 'k 'm erbij wilde pakken. Ik probeerde 'm aan te zetten, maar dat ging niet meer. Ik heb 'm net aan de lader gehangen en hij blijkt leeg te zijn... Dat betekend dat de bug ook weer terug is.. Ik heb de hoop voor deze telefoon al wel een beetje opgegeven. Ik volg wel Merimobiles op Facebook waarin ik regelmatig nieuwe Chinese toestellen voorbij zie komen, dus mijn hoop voor Chinese telefoons is er nog steeds.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik heb pas gelezen dat er een paar developers bezig zijn met de kernel, en met name de batterijproblemen. Wie weet wordt het nog opgelost. Je kunt natuurlijk ook altijd een externe batterijlader en een extra batterij gebruiken zodat je altijd een reserve hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Zou wel vet zijn, die nieuwe kernel.
Ik zat inderdaad al wel te denken aan een reserveaccu, indien 't weer gebeurt.. Misschien binnenkort bestellen.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een abrupt einde gekomen aan mijn aandacht voor deze telefoon. Ik heb hem in een opwelling verkocht. No more newman. Ik ga vanmiddag waarschijnlijk een hongmi bestellen. Dank voor alle support en vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimme-jan
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2017
Hallo,
Ik heb sinds gisteren mijn Newman N2 binnengekregen.
Nu heb ik problemen met mijn dataverbinding.
Ik heb er een sim-only van youfone in.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Gr. Fimme-jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Heb je de APN ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimme-jan
Ik heb de APN zo ingesteld:
Naam: Youfone
APN: portalmmm.nl
Proxy: leeg
Poort: leeg
Gebruikersnaam: leeg
Wachtwoord: leeg
Mobiele landcode MCC: 204
Mobiele netwerkcode MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: internet

Ik weet niet wat ik nu fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Roaming al aangezet?
Kan ook nodig zijn bij een virtuele provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimme-jan
Het probleem is opgelost!
met de app: tweakker APN heb ik eindelijk mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimme-jan
Ik heb nu het probleem dat mijn batterij 's nachts niet goed wil opladen.
Hij laad helemaal op tot 100% en dan ontlaad hij weer, terwijl hij gwn aan de lader hangt.
Ligt dit aan de firmware of aan de batterij zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Fimme-jan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:21:
Ik heb nu het probleem dat mijn batterij 's nachts niet goed wil opladen.
Hij laad helemaal op tot 100% en dan ontlaad hij weer, terwijl hij gwn aan de lader hangt.
Ligt dit aan de firmware of aan de batterij zelf?
Dat is volgens mij een bekend probleem. Als je de batterij helemaal oplaadt (100% en nog even door laten gaan voor de zekerheid) door zo nu en dan het snoer er in en uit te doen, en daarna de batterij er een kwartiertje uithaalt zou het opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Tipje, laat je telefoon niet naar 1% leeg lopen. Gewoon uitzetten als je nog 5% oid hebt, anders krijg je af en toe last van de laadbug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Binnenkort moet ik mijn auto met bluetooth carkit inleveren, totdat ik in de nieuwe auto een bluetooth oplossing heb, zou ik graag een simpel headsetje willen om de tijd te overbruggen.

Ik kon mbv de specs en verschillende sites niet uitvinden of zo'n simpel oordopje+microfoon ook werkt in de N2. Weet iemand of zoiets werkt? Andere low-cost oplossingen zijn ook welkom ;)

Afbeeldingslocatie: http://telecom-pro.nl/images/134298-blackberry-wired-mono-headset-7000.jpg

@ onder: Thx TomONeill!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
@EMP
Ja, dat werkt. Ik heb net mijn (neppe) iPod oortjes ((€12) http://tinyurl.com/qjcmb9h
) met zo'n mic geprobeerd en dat werkt, dus diegene in dat plaatje moet ook werken.

Mijn N2 staat te koop en morgen komt m'n Nexus 5 binnen :)

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:33
Dat betekent dat intussen de meest actieve posters hun telefoon kwijt zijn / kwijt willen geloof ik!

Nou, mijn Freelander is als het goed is in China (Pandawill), ben benieuwd wat de uitkomst is. Had er niet zo'n vaart achter gezet omdat ze eerst twintig keer mailen voordat ik een RMA nummer kreeg en ik toch al een vervangende telefoon had.

Wat is nu de uitkomst bij de andere RMA's?

Ben wel benieuwd naar hoe de laatste Cyanogenmods (nieuwe versie: http://vondroid.com/threads/cyanogenmod10.11019/page-10 ) en Google Edition (2.9.3, http://vondroid.com/threa...tion-v2-9-3.16420/page-13) het doen, ik blijf totdat m'n telefoon definitief is afgeschreven toch soms nog checken wat er allemaal gebeurt :).

Scorpio geeft ook het volgende aan: 'a script to switch off the phone with a low battery' (die gaat hij maken geloof ik, Google Translate is niet altijd duidelijk). Die suggestie had ik vaker gezien, telefoon gewoon uit voordat hij leeg is en die irritante bug opspeelt, maar nog niet een uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-D
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 08:24
Met veel plezier hier het topic gevolgd, waarvoor dank aan allen. Maar helaas heeft mijn N2 sinds gister het probleem met de display. De telefoon wilde niet meer unlocken, het beeld bleef zwart. Pas na ferm op het display drukken komt er weer wat leven in.

Ik heb net een Motorola Moto G gekocht. Voor dat geld ga ik me niet wagen aan een ChinaPhone. Als straks 4g LTE telefoons in China beschikbaar zijn ga ik weer eens om me heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Nou we zijn weer een maand verder en er komt bijna een einde aan de RMA.
Ik vermoed dat er maar 3 maanden garantie op het scherm zit en dat ik daarom moest gaan betalen hiervoor.
Ik heb aangevraagd een vervangend toestel te kunnen ontvangen en dit kan blijkbaar gewoon. Het is wel een gerepareerd toestel maar zolang het werkt ben ik blij.
Het enige wat nog resteert is het kortsluiten hiervan en het ontvangen van het apparaat. Dus tegen april moet ik wat binnen hebben.
Ik laat het jullie nog weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Bokkiej schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:58:
Dat betekent dat intussen de meest actieve posters hun telefoon kwijt zijn / kwijt willen geloof ik!

Nou, mijn Freelander is als het goed is in China (Pandawill), ben benieuwd wat de uitkomst is. Had er niet zo'n vaart achter gezet omdat ze eerst twintig keer mailen voordat ik een RMA nummer kreeg en ik toch al een vervangende telefoon had.

Wat is nu de uitkomst bij de andere RMA's?

Ben wel benieuwd naar hoe de laatste Cyanogenmods (nieuwe versie: http://vondroid.com/threads/cyanogenmod10.11019/page-10 ) en Google Edition (2.9.3, http://vondroid.com/threa...tion-v2-9-3.16420/page-13) het doen, ik blijf totdat m'n telefoon definitief is afgeschreven toch soms nog checken wat er allemaal gebeurt :).

Scorpio geeft ook het volgende aan: 'a script to switch off the phone with a low battery' (die gaat hij maken geloof ik, Google Translate is niet altijd duidelijk). Die suggestie had ik vaker gezien, telefoon gewoon uit voordat hij leeg is en die irritante bug opspeelt, maar nog niet een uitvoering.
Ik heb mijn Newman N2 nog steeds en werkt nog zonder een enekel probleem. Wel een Lg G2 besteld, maar hou de Newman N2 voorlopig nog wel om een aantal nieuwe firmwares te testen (waaronder Google Edition, release candidate Xtreamer etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Toch nog iemand, dat valt mee! ;). Ik zag ook Toeter nog posten op Vondroid maar weet niet meer of die hier ook zat (al dan niet onder een andere naam... of ben jij dat?), die is ook Nederlands geloof ik.

Wat me de afgelopen tijd trouwens nog was opgevallen is dat Cosmicdan het erover had dat de Freelander i20 een andere camera heeft. Dat was de eerste keer dat ikd at ergens gelezen had. Ik dacht dat alleen die Highscreen Explosion net iets andere hardware had (was dat niet de camera? 8mp ipv 13 mp).

Nou, ben benieuwd wat mijn RMA doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Mijn N2 doet het ook nog steeds super.
Ik draai nu Google Edition 2.9.1 en wil binnenkort overstappen naar 2.9.3 als alle bugs eruit zijn.

Dus ik ben nog steeds tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Ik heb laatst bericht gekregen dat ik een werkend reparatietoestel gestuurd krijg. Moet alleen nog even wachten op het verzendbewijs.
Hopen dat het een beetje snel gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
  • Laatst online: 08-08 08:53
Ik heb hem ook nog steeds... En ben nog steeds tevreden... Draai nu al ca 2 maanden Google edition 2.9.1-stable in combinatie met de Turk Gold master kernel...En eigenlijk probleemloos. Hou ook nog steeds de Vondroid forums bij en dus ga ik binnenkort misschien die 2.9.3 versie proberen of de CM10... Maar noodzaak is er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Polleke-01 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:50:
Ik heb hem ook nog steeds... En ben nog steeds tevreden... Draai nu al ca 2 maanden Google edition 2.9.1-stable in combinatie met de Turk Gold master kernel...En eigenlijk probleemloos. Hou ook nog steeds de Vondroid forums bij en dus ga ik binnenkort misschien die 2.9.3 versie proberen of de CM10... Maar noodzaak is er niet...
Fijn voor je.
Tja, als de mijne niet 2x stuk was gegaan had ik hem nu ook nog gebruikt denk ik. Toestel was vlot zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Ik heb net de nieuwe versie van Google Edition Version 2.9.3.1 - Code Name: Unbuged​
geinstalleerd. Er zijn wel wat grafische dingetjes verbeterd en ook een betere launcher, en er is ook heel wat onder de motorkap verbeterd, o.a een nieuwe kernel.
Tot nu ben ik erg tevreden.

Gedownload van Vondroid:
http://vondroid.com/threa...9-3-1.16420/#.UwdhU4WKUU0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Bokkiej schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:45:
Toch nog iemand, dat valt mee! ;). Ik zag ook Toeter nog posten op Vondroid maar weet niet meer of die hier ook zat (al dan niet onder een andere naam... of ben jij dat?), die is ook Nederlands geloof ik.

Wat me de afgelopen tijd trouwens nog was opgevallen is dat Cosmicdan het erover had dat de Freelander i20 een andere camera heeft. Dat was de eerste keer dat ikd at ergens gelezen had. Ik dacht dat alleen die Highscreen Explosion net iets andere hardware had (was dat niet de camera? 8mp ipv 13 mp).

Nou, ben benieuwd wat mijn RMA doet.
Nee, dat ben ik niet (zit wel op Vondroid trouwens).

Dat de Freelander een andere camera zou hebben, dat heb ik ook niet eerder gehoord.

Ik heb mijn LG G2 binnen gekregen. Mooi moment om weer even te experimenteren met een nieuwe fw. Draai nu Google Edition v2.9.3.1 (met kernel Exynos4Brothers 1.4). Werkt zeer prettig. Heb alleen het probleem dat Antutu vastloopt en de telefoon herstart (of uitgaat en nergens meer op reageert). Meer mensen dit probleem (mogelijk veroorzaakt door oc door 1.4 kernel?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Er is weer een nieuwe versie van de Google Edition - Version 2.9.4 - Code Name: Edge

Info en download hier:
http://vondroid.com/threa...gle-edition-v2-9-4.16420/

Ik draai hem nog niet, misschien dat ik het vd week ga proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Ik mag ook betalen voor de vervanging van mijn scherm. Op de site van pandawill staat ook (zie ik nu) dat je 12 maanden garantie op reparatie hebt, en maar 1 maand op vervanging dus dat klopt. Alleen ga ik dan nooit meer wat bij ze bestellen... Ik heb gereageerd dat dat niet acceptabel is en ze wat anders mogen voorstellen, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Bokkiej schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:02:
Ik mag ook betalen voor de vervanging van mijn scherm. Op de site van pandawill staat ook (zie ik nu) dat je 12 maanden garantie op reparatie hebt, en maar 1 maand op vervanging dus dat klopt. Alleen ga ik dan nooit meer wat bij ze bestellen... Ik heb gereageerd dat dat niet acceptabel is en ze wat anders mogen voorstellen, ben benieuwd...
Sorry, ik heb al reeds een week het reparatietoestel binnen.
Ik heb dus gekozen voor een Cubot One die lekker goed werkt en waar mijn moeder heel tevreden mee is! Heb er overigens wel importbelasting over moeten betalen en gezien er op het pakketje staat dat deze uit Singapore komt kan het nog eens grappig worden dat geld terug te krijgen...
In ieder geval heb ik nu een goed werkend toestel en ik hoop ook dat jij een mooie aangeboden krijgt.
Ben het ermee eens dat Pandawill niet op mijn lijstje staat van webshops waar ik vaker zaken mee wil doen, maar het blijft natuurlijk wel een bedrijf uit China dat goedkope elektronica verkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
De afgelopen week liet het scherm een paar keer artifacts zien. Zo werden de icoontjes van bijvoorbeeld de Playstore en Gmail weergegeven met paarse strepen erdoorheen. Alsof al het wit vervangen is rode, witte en blauwe lijnen. De homepage van Tweakers was toen ook een feest om naar te kijken. Lijkt op 8-bit kleuren, maar met 16-bit stukken ertussen..... vreemd.... Een reboot verhielp het probleem.

Verder draait de telefoon nog super :)

[ Voor 18% gewijzigd door TheDweep op 14-03-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
offtopic:
[quote]timpy007 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:39:
[...]
In ieder geval heb ik nu een goed werkend toestel en ik hoop ook dat jij een mooie aangeboden krijgt.
[/quote]

Nou, de nieuwe optie die ze gaven was het toestel terugsturen. Weer aangegeven dat ik hoop dat ze een bevredigender optie hebben. Voor mij zouden gratis reparatie, een Xiaomi Hongmi (desnoods gerepareerd) of 2/3 van aankoopbedrag terug fair enough zijn. Maar daar durf ik eigenlijk nog niet op te hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Mijn n2 doet het nog prima. De Google Edition rom werkt heerlijk!
Wel had ik wat problemen met het overschakelen naar de zomertijd, maar dat heb ik ondertussen ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Leuke banner bij pandawill:
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/wfm2i9afh/image.jpg

Ik zeg: goede deal voor een Newman N2 ;)
http://www.pandawill.com/...t-touch-white-p84419.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Die deal is idd verleidelijk. Maar nu ik zo snel de laatste pagina van dit topic terug lees zie ik alleen maar problemen. Is 99 dollar dus nog steeds te duur voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:52:
Die deal is idd verleidelijk. Maar nu ik zo snel de laatste pagina van dit topic terug lees zie ik alleen maar problemen. Is 99 dollar dus nog steeds te duur voor dit toestel?
Het is echt een prima telefoon, zeker voor die prijs. Wel twee kanttekeningen:
- Het is wel aan te bevelen om hem te flashen met een custom ROM, dus voor de normale gebruiker wordt dat al lastig. Dat is voor tweakers geen enkel probleem natuurlijk, maar je moet het wel willen.
- Verschillende mensen krijgen last van een scherm wat ermee stopt als de telefoon te warm wordt. Dat zou komen door een productiefout. Die van mij gebruik ik vanaf eind juli en het scherm doet het nog als vanouds, blijkbaar hebben niet alle telefoons er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zit er een screenprotector op vanuit de fabriek? Ik bedoel dus niet het plastic beschermvelletje, maar een echte screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Arsenius schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:09:
Zit er een screenprotector op vanuit de fabriek? Ik bedoel dus niet het plastic beschermvelletje, maar een echte screenprotector.
Ik dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
Ik heb laatst een newman n2 overgekocht van hier, maar de batterij was 0%, na een tijd laad hij wel op maar na een aantal uur blijft hij op 15% en zakt dan weer. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
vincent198 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:41:
Ik heb laatst een newman n2 overgekocht van hier, maar de batterij was 0%, na een tijd laad hij wel op maar na een aantal uur blijft hij op 15% en zakt dan weer. Hoe kan ik dit oplossen?
Lader loskoppelen en weer aansluiten is makkelijkst, en heeft mij destijds wel eens geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Newman N2 sinds 05/2013, altijd heel tevreden geweest...
Sinds 2dagen doet hij heel raar.
Wanneer ik hem opstart, krijg ik strepen op mijn scherm, zoals hier:
http://imageshack.us/photo/my-images/577/imagewzs.jpg/

Ik heb al gegoogled, dit zou aan de batterij ofwel aan de schroefjes liggen.
Alle schroefjes nagekeken, eentje was los, allemaal goed vastgedraaid, ging die weer goed voor enkele uren.
Ik had er ook direct een extra batterij bijgekocht, deze geswitched, maar helpt niet.
Ik moet nu 20X ofzo opstarten eer hij opstart.
Wanneer hij dan 1x goed opstart, krijg ik bij het opstarten van een app ofwel horizontale strepen op het scherm, ofwel krijg ik een fade-out naar zwart scherm, en reageert niet meer (moet ik hem herstarten door startknop 10sec in te houden).
Ik heb hem ook al terug naar factory settings gezet, maar helpt ook niet.

Ik denk dat de Video chip naar de haaien is. Iemand een idee?
Opsturen naar China lijkt me niet de beste manier, ben ik hem 2 of 3 maand kwijt (tenzij DHL, maarja dan is het al 2x 35euro voor verzendkosten, wordt het ook een dure grap).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09-2017
Ik ben van plan een Newman N2 te kopen, iemand ervaring met hoe lang hij meegaat? zou graag een reactie van iemand hebben die het toestel langer dan 8 maanden in zijn bezit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Heb deze phone ook laatst aangeschaft. Hij is snel, maar hij wordt snel warm. Als je een game speelt dan wordt hij gloeiend heet en na een tijdje gaat hij rebooten.

Ook de Accu doet rare dingen, bijna leeg en dan ineens staat er weer 20% charge op de teller. Als de phone idle is dan springt het scherm even paar seconden aan en dan gaat hij weer in idle modus.

Dus ik vind deze phone tot nu toe niet erg stabiel of betrouwbaar. Beeld is prachtig en het apparaat werkt vlot, dus erg jammer dat Newman zulke steken laat vallen. Anders zou het een top telefoontje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09-2017
Maar zou jij een tweedehands s2 kiezen in plaats van een newman N2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Als ik de telefoon makkelijk kon retourneren en mijn geld terug zou kunnen krijgen dan zou ik dat doen. Kijk voor het geld krijg je veel waar, kostte mij 120 euro incl. BTW, je krijgt quadcore samsung cpu, hele goede camera enz. Maar er zijn veel dingen waar je je aan gaat irriteren, bugs enz.

Dus wil je voor weinig geld een extreem snelle phone en maakt het jou niet uit dat de telefoon hier en daar problemen kan vertonen, ga dan voor de newman. Als je wil dat je phone gewoon geen flaws heeft dan moet je meer geld besteden en dan koop je gewoon een telefoon in NL van een bekende brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
  • Laatst online: 08-08 08:53
Ik heb mijn N2 nu op de kop af een jaar... Eigenlijk ist een prima toestel mits je het leuk vind om een klein beetje te tweaken en te tunen... Ik ben/was absoluut geen echte tweaker maar mbv dit forum en Vondroid heb ik me het hele rooten, en custom ROMS + kernels verhaal voor deze N2 prima eigen kunnen maken...

http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.UeOp4fnviSo is eigenlijk altijd mijn grootste vriend geweest, want hiermee is het serieus waar allemaal goed te doen...

Voor mij is het verder simpel... (Android) telefoons hebben toch vrijwel allemaal een soort van onderhoud nodig anders worden ze in de loop van de tijd wat trager... Dus wat ik bij deze newman doe, hoort er gewoon bij... Hier zal niet iedereen het mee eens zijn, maar goed dit is ergens (o.a.) ook een reden waarom mensen vaak na max 1,5 - 2 jaar een nieuwe telefoon kopen...

Draai nu al maanden lang één van de laatste 2.9.1 Google editions en de exynos 1.4 stable kernel...

Deze zijn wat mij betreft hartstikke stabiel mits je hem (met bijv No-frills CPU control) terugklokt naar 1.0Ghz... Bij hogere kloksnelheden wordt het toestel warm en valtie na verloop van tijd een keer uit... Maar 1.0Ghz is prima, dus heb ik geen probleem mee...

Snelheid vant toestel is prima, scherm is goed.
Foto's en video zijn bij goed daglicht prima (niet supersnel en een beetje hit & miss moet je af en toe gewoon accepteren, maar dat hoort bij smartphone cameras) .
Accuduur is goed genoeg (gaat bij normaal gebruik zeker een dag mee).

Opladen is met de 2.9.1 en 1.4kernel ook geen probleem meer, hoewel hij vorige week opeens voort eerst sinds maanden weer eens van leg raakte ('savonds aan de oplader, volgende ochtend batterij op 17% ????). Maar dit is simpel op te lossen: aan de oplader hangen, ieder half uur (of zoiets) stekker ff eruit en weer erin, wachten tot die dan 100% haalt en via Battery calibration op Calibrate duwen... Hij doet t nu weer top...

Ik heb er eigenlijk nooit spijt van gehad... Ik hoorde bij de eerste lichtingen en heb dus nog 200dollar betaald, maar dat was zeker toen ook een koopje... Ik heb m in heel Europa, VS, Rusland, Oekraine meegehad en hij heeft me eigenlijk nooit in de steek gelaten... gebruik de (offline) navigon software veelvuldig en ook die heeft me nergens op deze N2 teleurgesteld...

Heb natuurlijk wel een paar keer gedonder gehad omdat ik een Custom Rom erop had gezet die bugs bleek te hebben, maar dat is al maanden niet meer. Dit hoorde een beetje bij de "opstart-fase' van deze telefoon...

Dit alles gezegd hebbende: Heb me vorige week laten verleiden om een LG G2 op de kop te tikken, maar ik schuif deze N2 zonder problemen door naar mijn vriendin... Zij heeft een cheap-ass Huawei van 8-9 maanden oud (toen 140euris) en zij gaat er 100% zeker op vooruit...

Voor 99dollar zou ik niet twijfelen... daar vind je absoluut niks beters voor .... mist je bereid ben je te verdiepen in http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.UeOp4fnviSo ;-)

En tot slot: in de wereld van Samsungs, HTC's, LG's, Apple's en Motorola's liet ik altijd vol trots de achterkant van mn telefoon zien: "NEWMAN"... hahaha... Dat bleef grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
100% mee eens! Heb 'm een tijdje geleden al doorgeschoven naar familie, werkt ook nog steeds perfect. Die van mij zal nu ook ongeveer een jaartje oud zijn, nog geen enkel mankement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:20
Ik overweeg deze telefoon te kopen, maar er is een belangerijk punt dat mij hiervan weerhoud.

Werkt Vodafone nu wel volledig, of nog steeds niet?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Adr01 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:51:
Ik overweeg deze telefoon te kopen, maar er is een belangerijk punt dat mij hiervan weerhoud.

Werkt Vodafone nu wel volledig, of nog steeds niet?
Alvast bedankt!
Werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Dat is goed om te horen! :)

Ik neem aan dat ik hier wel voor een bepaalde software update zou moeten uitvoeren of minimaal moet hebben voordat dit werkt?

Zoals de 029 FW of Google Play Edition 294 ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Nee, vodafone heeft aan hun kant een aantal aanpassingen gedaan. Je moet misschien een APN aanmaken maar dat is een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
Klinkt goed.
Maar een nieuwe APN aanmaken gebeurt in het Android systeem of moet ik hiervoor iets regelen bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bck
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11-2023

bck

Adr01 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:25:
Klinkt goed.
Maar een nieuwe APN aanmaken gebeurt in het Android systeem of moet ik hiervoor iets regelen bij Vodafone?
Gebeurt in de Android software en heb je Vodafone dus niet voor nodig.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
kaas3000 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:42:
[...]

Het is echt een prima telefoon, zeker voor die prijs. Wel twee kanttekeningen:
- Het is wel aan te bevelen om hem te flashen met een custom ROM, dus voor de normale gebruiker wordt dat al lastig. Dat is voor tweakers geen enkel probleem natuurlijk, maar je moet het wel willen.
- Verschillende mensen krijgen last van een scherm wat ermee stopt als de telefoon te warm wordt. Dat zou komen door een productiefout. Die van mij gebruik ik vanaf eind juli en het scherm doet het nog als vanouds, blijkbaar hebben niet alle telefoons er last van.
Ik heb er 1 besteld voor mijn vriendin, was inderdaad te verleidelijk. Maar uit het flash verhaal kom ik niet echt uit. De stappen hier zijn toch wat complexer dan bij een Tablet. Ik heb naar de handleiding op Vondroid gekeken maar als nitwitt op dit gebied is de stap om te flashen niet zo makkelijk gedaan.

Is er ook ergens een noobproof iets te vinden, of kan/wil iemand me er mee op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
kaas3000 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:08:
Mijn n2 doet het nog prima. De Google Edition rom werkt heerlijk!
Wel had ik wat problemen met het overschakelen naar de zomertijd, maar dat heb ik ondertussen ook weer opgelost.
Hoe heb je dat gerepareerd? De mijne loopt nu standaard een uur voor als ik de tijd op automatisch zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik heb de mijne net binnen gekregen. Maar eens proberen de google play erop te zetten i guess.... weet iemand hoe ik de newman n2 in bootloader mode krijg ? Bij mij gaat hij de hele tijd in uboot als ik power + volume - indruk... pokke irritant. Of is dit net goed :p

Blijkbaar was dit goed... ben nu CWM aan't isntalleren en krijg "waiting for device" spannend !

CWM staat er op... maar hoe boot ik in cwm Oo? Volume up + power geeft mij een heel erg fucked up scherm (komt door de vereiste boodloader)

[ Voor 80% gewijzigd door matthewk op 06-05-2014 13:02 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Anyone? Please? Ik moet gewoon weten hoe ik in de recovery kom ....

[ Voor 63% gewijzigd door matthewk op 06-05-2014 13:24 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
matthewk schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:33:
Ik heb de mijne net binnen gekregen. Maar eens proberen de google play erop te zetten i guess.... weet iemand hoe ik de newman n2 in bootloader mode krijg ? Bij mij gaat hij de hele tijd in uboot als ik power + volume - indruk... pokke irritant. Of is dit net goed :p

Blijkbaar was dit goed... ben nu CWM aan't isntalleren en krijg "waiting for device" spannend !

CWM staat er op... maar hoe boot ik in cwm Oo? Volume up + power geeft mij een heel erg fucked up scherm (komt door de vereiste boodloader)
Kun je in stappen aangeven wat je allemaal hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

gewoon de tutorial gevolgd

http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.U2jCxYa0P-q

nu moet ik cwm in, maar ik geraak er niet in door op de knoppen te drukken volume + en power.

Ik druk hierop tot het newman logo weg is maar niets komt er op... En ik heb die hele tutorial gewoon 1 op 1 gevolgd. Moet ik ze apart indrukken? Ik druk ze exact op hetzelfde moment in.

[ Voor 31% gewijzigd door matthewk op 06-05-2014 13:35 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
Als ik het goed begrijp is je doel het installeren van de GApps. Dan hoef je alleen stap 5 uit te voeren.

Je hebt nu risicovolle aanpassingen gedaan die in sommige gevallen niet teruggedraait kunnen worden. Is dit je eerste ervaring met rooten van Android?

Edit: De unlocked bootloader is alleen nodig voor sommige ROMs, bijvoorbeeld Google Edition. Wellicht is het verstandig om terug te gaan naar de stock bootloader en dan CWM en de GApps installeert.

[ Voor 35% gewijzigd door TheDweep op 06-05-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

TheDweep schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:41:
Als ik het goed begrijp is je doel het installeren van de GApps. Dan hoef je alleen stap 5 uit te voeren.

Je hebt nu risicovolle aanpassingen gedaan die in sommige gevallen niet teruggedraait kunnen worden. Is dit je eerste ervaring met rooten van Android?
Neen, daarom. Heb al mijn telefoons tot nog toe aangepast met CWM en custom roms... maar dit gebeurt me echt nooit :s Blijkbaar was het wel zo dat na de bootloader je hem twee keer moet laten opstarten voor je cwm in kan...

Denk er nu wel aan de boel terug te draaien (alles herflashen kan namelijk) want dit belooft niet veel voor later... Maar zit nou net voor het einde, heb bijna die custom rom draaiende. Heb alleen geen idee of ik uberhaupt met mijn firmware versie google play editie kan flashen. Heb cwm in ieder geval wel nodig voor gps fix (ga er ook wat koperband ronddoen) en voor de camera fix. Daarnaast vind ik het ook irritant dat het scherm soms random oplicht (dat moet ik niet hebben, drains battery ! vooral omdat dit elke minuut lijkt te gebeuren...) dus eigenlijk moet ik wel een custom rom.

@ iedereen

Ik heb twee newmans, ze zijn niet erg makkelijk om te zetten naar nieuwe firmware door de bootloader (vind ik). Ik speel nu met de eerste en doe de tweede dan inclusief video :) Dan heeft ieder1 er wat aan :)

Edit: bijna klaar.

Een eerste stappenplan zonder video in't kort vertaald van vondroid:
1. USB drivers installeren
2. Unlocked bootloader installeren
3. Update je firmware naar 0.18 (dit is eig de nieuwste newman update die je niet OTA kan krijgen)
4. Install CWM
4.1 houd vol up + power button ingedrukt, laat hem twee maal trillen en bij de tweede keer het newman logo te hebben gezien laat je de power button los
5. Install Superuser
6. Install custom rom
7. Happy times

[ Voor 63% gewijzigd door matthewk op 06-05-2014 16:36 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eefekt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-10-2021
bedankt zover !, ben benieuwd of dat dus in combinatie kan met de google edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

GE is geinstalleerd. Helaas! Het wifi netwerk van mijn saegem modem lijkt hij niet te kunnen vinden. Dit kan aan de rom liggen en de compatibiliteit met de router, maar ik ga toch even op vondroid proberen uit te vissen waar dit aan kan liggen. Normaal is het niet, want tot nog toe heeft elk toestel probleemloos verbinding kunnen maken met mijn modem.

Ik zal volgende week zorgen voor die video als ik de bugs er een beetje uit heb gewerkt. Jammere is dat mijn telefoon echter nog steeds randomly oplicht...

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
matthewk schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:47:
[...]

*knip*

@ iedereen

Ik heb twee newmans, ze zijn niet erg makkelijk om te zetten naar nieuwe firmware door de bootloader (vind ik). Ik speel nu met de eerste en doe de tweede dan inclusief video :) Dan heeft ieder1 er wat aan :)

Edit: bijna klaar.

Een eerste stappenplan zonder video in't kort vertaald van vondroid:
1. USB drivers installeren
2. Unlocked bootloader installeren
3. Update je firmware naar 0.18 (dit is eig de nieuwste newman update die je niet OTA kan krijgen)
4. Install CWM
4.1 houd vol up + power button ingedrukt, laat hem twee maal trillen en bij de tweede keer het newman logo te hebben gezien laat je de power button los
5. Install Superuser
6. Install custom rom
7. Happy times
Goed bezig, al zijn niet alle stappen verplicht. Ik ben begonnen bij stap 4, daarna stap 6 en toen stap 7 :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheDweep op 07-05-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:47:
[...]

@ iedereen

Je doet mij er al een heel groot plezier mee. Ik ben op gsm gebied een complete nittwitt wat flashen betreft, en dit helpt enorm. Ik wacht met spanning op de video, ik heb de popcorn al gekocht. d:)b

Na alles op Vondroid doorgelezen te hebben, was de drempel al ff een aardige berg aan het worden. Maar nu wordt al weer een stuk begrijpelijker.

[ Voor 48% gewijzigd door starcopy op 07-05-2014 12:36 . Reden: kleiner gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Hey,

:) graag gedaan. Ik moet zeggen dat dit wel de moeilijkste rom replacement was tot nog toe. Ik weet dat ik op mijn lenovo echt na een half uur al klaar was. Vooral irritant waren de windows 8 drivers....

Zometeen eens kijken of het scherm dat aanspringt niet heeft te maken met het simkaartje. Hij laadt nu op tot 100% en dan gaat battery calibration aan. Laatste stap is dan uitvinden waarom het WIFI niet werk. Ik denk dat dit WEP gerelateerd is. Net door maastricht gewandeld en kon echt elk wifi netwerk vinden dat ook maar wat uitzendbereik had... dus hij is niet wifi ongevoelig :p

Edit: het oplichten van het scherm is nog altijd een giga probleem hmm
Edit 2: De batterijlading lijkt te verspringen van 89 naar 95 %... dat tijdens battery calibration. Raar.
Edit 3: Wakelock geinstalleerd. Misschien imcompatibele app... maar tot nog toe is er alleen android system onder wakelock... geen app.
Edit 4: Ik ga nu een andere Rom proberen. Deze zou de problemen moeten oplossen. Ik begin erg veel hitteproblemen te merken bij deze telefoon en ook op andere fora lees ik hierover. Zou het echt helpen om aluminium folie rond de batterij te doen? Ik ga in ieder geval de CPU naar 800 mhz zetten per core om verdere problemen te voorkomen. Ik gebruik toch geen games.

[ Voor 36% gewijzigd door matthewk op 07-05-2014 17:56 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aangezien PW een beetje geblunderd heeft, kan ik intussen in elk geval vast alle benodigde software bij elkaar zoeken. Heb je dat ook via Vondroid gedaan? Ik dacht zelf aan de google edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Nou ik merk met de google edition dat hij mijn wifi niet vindt. Ik ben aan het kijken of ik niet terug kan gaan van GE naar 0.29.... maar hoe dat kan ... geen idee :p Heb al een andere custom rom willen flashen over deze heen, maar dat resulteert in een zwart laadscherm. Ben ik nu aan het uitzoeken. Waarom terug gaan? De huidige kernel zorgt ervoor dat het scherm de hele tijd aanspringt. Dit is met ALLE new arrivals van deze telefoon.

Iemand die trouwens al wat heeft gevonden tegen de warmteproblemen? CPU underclocken naar 800 mhz is goed voelbaar bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door matthewk op 07-05-2014 21:30 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hmm, dan lijkt het me verstandig dat ik nog ff wacht. Zal toch zeker een week (of langer) duren voordat de mijn binnen is.Het vliegveld in China had wat tegen de batterij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

starcopy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:34:
Hmm, dan lijkt het me verstandig dat ik nog ff wacht. Zal toch zeker een week (of langer) duren voordat de mijn binnen is.Het vliegveld in China had wat tegen de batterij. :P
Please do elaborate ? :p

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik heb zelf een lange tijd de N2 gebruikt en eigenlijk nooit last gehad van een hitteprobleem, je moet er gewoon niet mee gamen terwijl je aan het opladen bent. Denk er trouwens aan dat de stock roms je recovery terugflashen naar de stock versie, dus verwijder het lijntje even uit updater-script in het zipje van de stock rom, of vervang de recovery.img door de cwm recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Okkkk cwm is dus net weg hahaha thanks voor de heads up though ! Ik ga hem terugflashen iig vanavond. Vanaf 0 beginnen. Hij is softbricked... gebeurt niets na het newman logo. Moet hem dus zien te flashen nu .

[ Voor 27% gewijzigd door matthewk op 07-05-2014 22:05 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
In het levertijden en prijzen topic zijn we met 5 man die bij Pandawill 1 of meer N2's hebben besteld. Die zijn dus allemaal op 16-4 om 18.25 naar het vliegtuig gestuurd welke op Beijing airport stond.

Ja, echt geen gein, zo stond het er letterlijk. Iedereen had dus exact die regel, tijd en datum ook precies zo. Na 2 weken begon ik me af te vragen hoe ver dat vliegtuig dan wel niet weg stond. Blijkt dat al die N2's in 1 zending zaten en dus ook allemaal door de controle er uit gepikt zijn. En ja, natuurlijk geen papieren voor de batterijen. Dus terug afzender. En nu worden ze dus opnieuw verstuurt. _O-

Ik wilde er eigenlijk mee spelen totdat mijn MI3 binnen is. Hij is NL voor mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Wat je ook doet, ga niet klooien met custom roms met deze telefoon. Ik raad het iedereen af nu ik hiermee gewerkt heb. Ik heb de telefoon nu helemaal terug stock gezet en ga alleen de standaard firmware erop laten staan. Nog nooit in mijn hele android-"carrière" zoveel moeite gehad met het flashen.... Iemand die er niet zo heel veel vanaf weet zit al snel met een hard bricked telefoon dat kan ik je nou al zeggen. Het probleem met de wifi is nu wel weg. Dat lag dus duidelijk aan de google edition rom. Helaas pindakaas!

[ Voor 26% gewijzigd door matthewk op 07-05-2014 23:37 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:36:
Wat je ook doet, ga niet klooien met custom roms met deze telefoon. Ik raad het iedereen af nu ik hiermee gewerkt heb. Ik heb de telefoon nu helemaal terug stock gezet en ga alleen de standaard firmware erop laten staan. Nog nooit in mijn hele android-"carrière" zoveel moeite gehad met het flashen....
Ik neem aan dat het wel Nedelands in te stellen is, en google play heeft? Zo ja, dan zal zij er niet veel van merken denk ik.

Ga je wel naar de laatste officiële firmware, of doe je dat ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door starcopy op 07-05-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

starcopy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:38:
[...]

Ik neem aan dat het wel Nedelands in te stellen is, en google play heeft? Zo ja, dan zal zij er niet veel van merken denk ik.
De stock rom die erbij zit gewoon "fixen" via cwm met de gps en camera fix. Voor de rest is het de beste versie die je kan krijgen. GE (de nieuwe iig) is te non-functional imo en die screen bug is echt irritant.

Wat heb ik nu "undone"

- standaard bootloader er op
- Oude firmware er op
- Standaard ROM
- Oude recovery er op

Wat is het nadeel? Geen google now etc er meer op, maar door nu terug te upgraden naar nieuwere firmware komt dat wel goed :)

I know, gekkenwerk... maar het werkte gewoon alles behalve goed. Liever een bricked phone dan eentje die na 4 uur leeg is door een scherm dat oplicht.

[ Voor 8% gewijzigd door matthewk op 07-05-2014 23:42 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
CleaN2 vond ik altijd wel een goeie ROM, lijkt heel erg op de stock ROM die standaard op de N2 zit (of zat?), minus de chinese troep. Ook een aantal extra features, die ROM heb ik t meest gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Greveldinges schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:02:
CleaN2 vond ik altijd wel een goeie ROM, lijkt heel erg op de stock ROM die standaard op de N2 zit (of zat?), minus de chinese troep. Ook een aantal extra features, die ROM heb ik t meest gebruikt.
Ik heb daar ff zitten kijken, maar zitten (op het oog) interessante roms bij. Zelfs aan een 4.4 wordt geknutseld door cyanogenmod. Ik had niet verwacht dat het voor de N2 nog zo levendig zou zijn.

http://vondroid.com/resou...stom-rom.94/#.U2u5M1ew6zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Rom op 2 minuten tijd geinstalleerd inc root acces. Wat een ZALIGHEID die CleaN2

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:41:
[...]

De stock rom die erbij zit gewoon "fixen" via cwm met de gps en camera fix. Voor de rest is het de beste versie die je kan krijgen. GE (de nieuwe iig) is te non-functional imo en die screen bug is echt irritant.

Liever een bricked phone dan eentje die na 4 uur leeg is door een scherm dat oplicht.
Ha hier komt de noob weer om de hoek kijken. Hoe werktda?

Ik zag bij 1 van de mods op vondroid dat die bug bekend is, en blijkbaar ook al verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

starcopy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:28:
[...]

Ha hier komt de noob weer om de hoek kijken. Hoe werktda?

Ik zag bij 1 van de mods op vondroid dat die bug bekend is, en blijkbaar ook al verwijderd is.
Screen lighting bug zou ik eigenlijk gewoon oplossen door CleaN2 te installeren. Die werkt perfect. Dat werkt vrij simpel

1. Bootloader flashen met unlocked bootloader
2. CWM er op flashen
3. CleaN2 er op zetten
4. ???
5. Profit

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:31:
[...]

Screen lighting bug zou ik eigenlijk gewoon oplossen door CleaN2 te installeren. Die werkt perfect. Dat werkt vrij simpel

1. Bootloader flashen met unlocked bootloader
2. CWM er op flashen
3. CleaN2 er op zetten
4. ???
5. Profit
Daar had ik ook al naar gekeken. Als, dan die, of de Cyanogenmod 10. Die 2 lijken me het betrouwbaarst.. Alleen kreeg ik van de CleaN2 de indruk dat alles van google eruit was.

die noob vraag was eigenlijk over
matthewk schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:41:
[...]

Maar ik denk dat ik jouw (en die van Greveldinges) advies opvolg en ook naar CleaN2 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

CleaN2 heeft alles buiten maps. Ik heb er zonet een windows 8 launcher skin overgegooid en cpu underclockt naar 1 ghz via no frills. Warmte blijft nu vrij beperkt. Ik zie dat veel apps werken :) goed nieuws. Bij mijn lenovo was veel incompatibel.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:13:
CleaN2 heeft alles buiten maps. Ik heb er zonet een windows 8 launcher skin overgegooid en cpu underclockt naar 1 ghz via no frills. Warmte blijft nu vrij beperkt. Ik zie dat veel apps werken :) goed nieuws. Bij mijn lenovo was veel incompatibel.
Das inderdaad goed nieuws. Maps heb ik niet nodig aangezien ik toch TT gebruik. Hoe moet ik dat warmte verhaal zien? Gebruiks gerelateerd of standby/ licht gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Hmmm bij intensief gebruik wordt hij warm. Intensieve games spelen is ten strengste af te raden.

CleaN2 draait stabiel en na battery calibratie werkt de battery icon eindelijk :)

Phone draait nu goed. CleaN2 is een fantastische ROM. Temperatuur blijft constant, niet langer warm to the touch en alles werkt (eindelijk). Best lang eer ik een goede rom kon vinden...

[ Voor 64% gewijzigd door matthewk op 12-05-2014 17:49 ]

Consultant - Autogek

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.