Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Zou je deze ook ergens kunnen uploaden? Krijg 'm niet gedownload... 404

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Greveldinges schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:59:
Zou je deze ook ergens kunnen uploaden? Krijg 'm niet gedownload... 404
Exynos4Brothers-1.0.zip
http://www60.zippyshare.com/v/7033093/file.html

N2_00.18_stock_kernel.zip
http://www60.zippyshare.com/v/23943487/file.html

Alsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:33
En, al ervaringen? Volgens mij heeft scorpio92 intussen zijn biertjes via PayPal wel verdiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Draai 'm nu 2 dagen, merk eigenlijk geen verschil tov de normale kernel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik nu goed dat de kernel is gelekt/gereleased?

Ik heb ook last van de batterij bug en nog geen oplossing gevonden. Ik ga maar even een nieuwe ROM flashen (draai nog MIUI, maar lag is vreselijk) en fuel gauge draaien.

Overigens helpt het bij mij niet de batterij leeg maken en dan zonder aan te zetten volledig op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:57:
...
Overigens helpt het bij mij niet de batterij leeg maken en dan zonder aan te zetten volledig op te laden.
Ben je niet de enige. Vaak gebeurt er dan alsnog niks (d.w.z. de accu wordt nog geen procent opgeladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
kaas3000 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:46:
Gister heb ik toch CyanogenMod eens willen proberen, omdat ik begreep dat hij al aardig stabiel was. Op een of andere manier gedraagt de WiFi zich een beetje eigenwijs, wat inhoudt dat hij gewoonweg op geen enkele manier aan wil gaan. Vroeger had CM last van een WiFi probleem, maar dat is toch al een poosje opgelost? Op vondroid las ik dat CWM ook voor WiFi problemen kan zorgen, maar op mijn vorige firmware (CleaN2 0.18) werkt het wel gewoon.
Heeft iemand hier ook last van, of misschien zelfs wel een oplossing?
Ik kwam wat op Vondroid tegen waardoor ik aan je vraag moest denken. Ik had eerder hetzelfde en toen geen zin om het uit te zoeken dus ben niet verder gegaan. De oplossing is vemroed ik vrij simpel: zie http://vondroid.com/threa...0.11019/page-7#post-46953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Bokkiej schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:31:
[...]

Ik kwam wat op Vondroid tegen waardoor ik aan je vraag moest denken. Ik had eerder hetzelfde en toen geen zin om het uit te zoeken dus ben niet verder gegaan. De oplossing is vemroed ik vrij simpel: zie http://vondroid.com/threa...0.11019/page-7#post-46953
Bedankt voor je antwoord. Ik ga het gelijk eens uitproberen, CM installeren is een stuk leuker dan allerlei sql-termen uit je hoofd leren :+ .

Nu zie ik gelijk wat ik fout heb gedaan, ik had geen zin om zowel de vondroid thread als die op 4pda bij te houden, waardoor ik die van vondroid eigenlijk nog nooit goed heb doorgelezen. Helaas is 4pda iets te professioneel voor me en is google-translate soms niet helemaal te volgen.
Conclusie: kijk niet alleen verder dan je neus lang is, maar ook daarvoor!

Ik laat het zo wel weten of het heeft gewerkt.

Edit: en jawel, resultaat :D. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
http://4pda.ru/forum/inde...&view=findpost&p=26389596

Ik krijg 'm niet gedownload... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
http://vondroid.com/threa...o.11019/page-7#post-47046

Daar staat de nieuwe kernel, klaar om te downloaden. 1 ding dat ik meteen merkte, DE GRAPHICS TEARING BUG OP 4.1 IS WEG :D Eindelijk werkt ie goed... Er is wel een ander puntje, de graphics zijn geloof ik iets minder snel, op 00.18 met Exynos4Brothers 1.1 haal ik dit :

2D Graphics : 1241
3D Graphics : 3617

Dat de graphics wat minder vloeiend zijn maakt me weinig uit, de tearing is weg en dat is echt heel fijn. Had niet verwacht dat dit 4.1 probleem nog opgelost zou worden :+

Totaalscore is btw 17500 +/-, dat laat dus een beetje te wensen over.

[ Voor 5% gewijzigd door Greveldinges op 05-11-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit biedt perspectief! Ben benieuwd of we nu echt een mooie CM10 ROM krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier iemand die zijn scherm vervangen heeft? Ik heb van de week mijn telefoon laten vallen en nu ligt het scherm aan gruzelementen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Ik heb dingen gelezen over hoge prijzen (100 euro?) en beperkt aanbod van reserve onderdelen omdat cellon gestopt is met de productie. Geen idee wat daarvan waar is...

Edit: zie http://vondroid.com/threads/display-problem.8305/page-4

[ Voor 17% gewijzigd door Bokkiej op 07-11-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
volgens mij zag ik een kapotte N2 advertentie in Vraag en Aanbod staan.

Edit: die is inmiddels weg.

[ Voor 17% gewijzigd door TheDweep op 08-11-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Zojuist ook mijn N2 verkocht. Ik gebruik hem nog totdat de Nexus 5 op de deurmat valt. Iedereen erg bedankt voor dit topic, ik zie jullie nog wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Greveldinges schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:27:
Zojuist ook mijn N2 verkocht. Ik gebruik hem nog totdat de Nexus 5 op de deurmat valt. Iedereen erg bedankt voor dit topic, ik zie jullie nog wel _/-\o_
Felici!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Bedankt! M'n N2 gaat naar familie, komt dus in goede handen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdroos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 17:19
Voor degene die ook schermproblemen hebben, ik heb ondertussen slechte ervaringen. Aangezien newman zelf geen reservedelen meer heeft, is de kans op hulp van de verkoper ook minimaal. Ik heb rechtstreeks met hun geprobeerd de zaak op te lossen maar tot op heden geen succes. Zie bijgevoegd mijn laatste email. Ik zou iedereen willen oproepen hun problemen naar newman te sturen.

to: chenmeiling@newsmy.com

"I replied to on the 8th of October but have not recieved any reaction anymore. I am really disappointed and if i read the forums of vondroid.com, i am not the only one. It is clearly a design fault and it is really unsatisfying that you keep referring to the seller because you are clearly aware that the seller also does not have any possibilty to help their customer. This gives not only your company but also the sellers a bad reputation and this will reflect on all chinese companies and even chinese people. In my opinion, you should take responsibility for your mistakes and give the people, who trusted your company, a solution."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:55
Dat zou ergens wel en ergens niet prettig zijn.
Mijn N2 ligt nu al ongeveer 2 maanden in China met een kapot scherm en ik heb nog steeds niet gehoord of ie nou gerepareerd is of niet...
Als er geen schermen meer zijn kunnen ze 'm niet meer repareren waardoor ze me een ander toestel moeten aanbieden! Dus wie weet, volgende keer ga ik er voor eentje met een mediatek soc want dat draait toch iets stabieler heb ik zo t idee.
Maar even naar China mailen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Ben dat ook van plan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Gefeliciteerd inderdaad! Wil 'm ook, maar vind 'm duur in vergelijking met de Amerikaanse prijs... :p

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
TomONeill schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:00:
[...]

Gefeliciteerd inderdaad! Wil 'm ook, maar vind 'm duur in vergelijking met de Amerikaanse prijs... :p
Jup, vrij prijzig inderdaad. Heb ook even getwijfeld, maar wilde al langer een Nexus en toch de knoop maar doorgehakt. Morgen heb ik 'm, zal even een paar foto's posten van de 2 naast elkaar, en een kleine vergelijking plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Ik vermoed dat veel ook geen N2 hadden gekocht als de Nexus 4 vanaf launch voor de prijs zoals in andere landen te koop was geweest. En nu is 'iedereen' hier blijkbaar afgeknapt op Chinaphones :D

Edit: nieuwe kernel van user karmelon, cm10.2 based. Turk v1 preview: http://vondroid.com/threa...-64-kernel-complie.16317/

[ Voor 25% gewijzigd door Bokkiej op 13-11-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik ben niet afgeknapt op Chinaphones, vind alleen de Nexus 5 een erg mooi apparaat, en wil graag een normale, goedwerkende Cyanogenmod draaien in de toekomst. Mijn hoop op de N2 is een klein beetje vergaan, de sources zijn een jaar te laat gereleased, de telefoon wordt niet eens meer geproduceerd.

Ik kan trouwens geen vergelijking meer plaatsen, sorry. Ik heb de N2 al niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Hier nog steeds een lurkende gebruiker :Y)

Mijn i20 draait nog steeds op Newman_N2_00.18_4.1 met NovaLauncher (gratis) en swype (89 cent). Geroot en met die bootloader die andere roms kan installeren en een paar fixes. Weet niet meer precies welke, maar o.a. dat je weer betaalde apps uit de play store kan halen.

Ik ben qua werking redelijk tevreden. Hij is snel, het scherm is goed, alle apps installeren en werken, en hij lijkt stabiel. Zo eens per maand moet ik ineens de sim-pincode invoeren, dan is hij in de tussentijd zonder duidelijke reden er uit geklapt, maar verder geen stabiliteitsissues. Ook het laden gaat goed, elke nacht laadt hij goed bij, eens per week ofzo is het ledje ook blauw, maar meestal blijft hij rood en zit er 98% of 99% lading in. Goed genoeg voor mij. 's-Avonds is de accu meeestal nog 60 tot 70 procent vol, dus ik ben dik tevreden.

De enige bug die mij irriteert is dat maps zeer instabiel is. Hij loop vaak vast tijdens het invoeren van een adres, het wachten op de GPS fix of uberhaupt ergens bij het zoeken naar de route. Als hij eenmaal aan het navigeren is blijft hij het meestal wel doen. Ik moet alleen ook niet het scherm draaien (portrait->landscape en/of andersom), want dat is ook bijna een garantie op een vastloper. Als ik dat nog eens zou kunnen oplossen zou ik erg blij worden.

Voor de rest is de spanning en het nieuwe er wel af. Zolang hij het goed doet blijf ik hem gebruiken. Overigens ben ik niet China-phone moe: een kennis heeft de Jiayu G4 Advanced gekocht: ziet er erg mooi uit! Ik hoop dat mijn N2 het nog wat langer uithoud, zodat ik een volgende generatie kan kopen, maar de prijs-kwaliteit verhouding vind ik nog steeds doorslaggevend.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Ik heb hetzelfde maps probleem. Heb jij ook een niet-matchende firmware? Een workaround lijkt om eerst een oude bestemming aan te klikken en dan de bestemming aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie problemen heeft met Google Maps: hier een link waar je de oude Maps kunt downloaden, die werkt perfect op mijn N2. Alleen wel automatische updates in de Play Store uitzetten, anders heb je zo weer de nieuwe :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Waar? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:56:
Voor wie problemen heeft met Google Maps: hier een link waar je de oude Maps kunt downloaden, die werkt perfect op mijn N2. Alleen wel automatische updates in de Play Store uitzetten, anders heb je zo weer de nieuwe :)
Wow! Start nu gewoon op en ik kan navigeren. GPS ga ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 08:53
Top tip! Maps had bij mij ook kuren...

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Die custom kernels worden maar beter en beter, zelfs 1GB RAM bruikbaar nu, en tal van andere optimalisaties. Zie het topic op vondroid. Vind het wel jammer dat ik niet meer kan testen.

• EMP
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Handmatige procedures om dingen die het automatisch zouden moeten doen houd ik niet van (weet ik, mijn probleem, maar toch ;)).

Als 'workaround' heb ik Navfree maar eens geinstalleerd. Gisteren 1x gebruikt. Het crasht in ieder geval niet. Moet even wennen aan het interface, maar ik kan in ieder geval auto-updates aan laten staan :)

Keep you posted!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• timpy007
Ik heb eindelijk na 1,5 maand wachten te horen gekregen dat mijn toestel gerepareerd zou worden maar..!!
Vermoedelijk omdat er geen schermen meer beschikbaar zijn zeggen ze dat ik lekker 80 dollar mag op gaan hoesten voor de reparatie (waarschijnlijk omdat ze dan gewoon een scherm van Xtreamer of Freelander kopen).
Ben een beetje bang dat ik dus moet gaan betalen of mijn Newman gedag kan zeggen.

• Bokkiej
Dat moet toch hun probleem zijn??!

• timpy007
Dat zou je inderdaad zeggen ja. ik heb ze ook gezegd dat het gewoon in de garantie moet vallen en dat ik het niet ga betalen.
Krijg waarschijnlijk maandag pas een mailtje terug..
Probleem is dat ik hier zit en zij daar in China met mijn telefoon. En de consumentenbond zal er vast niet zo veel aan kunnen doen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Hoe ver zijn ze ondertussen met CM? Ik lees ook dingen over een nieuwe kernel. Is die goed? Zitten er nadelen aan? Is die supported voor stock en/of CM?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Meeste reacties lijken wel positief op de laatste CM, alhoewel die al een maand niet geupdate is. Nieuwe kernel kan ook op stock 4.1 (of dus een andere ROM). De laatste Turk kernel zijn 'ze' ook wel positief over, misschien zelfs nog wel positiever dan de 1.1+ kernel van Scorpio92.

Aangezien de laatste week ontwikkelingen opeens snel gaan wil ik aan de ene kant wel weer proberen, en aan de andere kant denk ik: misschien juist even wachten, anders blijf ik weer steeds updaten :D

[ Voor 8% gewijzigd door Bokkiej op 16-11-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Thanks voor de update :D
Ik heb al een hele tijd niet meer geüpdate, daarom maar even gevraagd hoe het nu ervoor staat. Ik zit ook te denken aan updaten, maar als het de laatste tijd snel gaat, kan ik misschien beter wachten net als jij :p
Draai jij CM?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Nee ik was nadat ik op diverse roms op .18 gelazer bleef hebben met moeizaam unlocken (helemaal niet of pas na x seconden) weer eens naar een 4.0.3 rom (new-xperia-joy). Dat bevalt me qua stabiliteit eigenlijk beter, maar heeft weer een paar andere dingetjes qua personalisatie die me niet helemaal bevallen.
En als je wéét dat er nieuwe versies zijn dan gaat het toch kriebelen :P Ik vermoed dus dat ik binnen 2 weken er CM of de Google Edition ROM en een nieuwe kernel op heb zitten.

Nadeel van de nieuwe kernels (zowel Scorpio92 als Karmelon (Turk)) trouwens lees ik net dat ze foto's in de staande stand niet goed nemen, daarvoor moet je je telefoon op z'n kop houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik draai nu de Google Edition 2.9 met de Scorpio 1.1+ kernel.
Tot nu toe zowat de beste ROM ik al heb geprobeerd, de Android 4.4 looks zijn ook best mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai op dit moment exynos4brothers 1.1 plus for MIUI V5 als kernel me teen nog wat oudere MIUI ROM en ik moet zeggen dat ik minder last heb van lag, maar het is er nog wel. Ik ga eens updaten naar een nieuwe MIUI versie om te kijken of dat nog meer verbeterd.

Overigens doet de camra het prima. Geen problemen in staande stand zoals Bokkiej hierboven beschijft.

Interresant overgiens dat CosmicDan zich tegen de 4.2.2 kernel implementatie aan bemoeid. Hij is erg behulpzaam zo te zien. Het lijkt wel alsof hij nu ineens meer kernel details mag verspreiden van Xtreamer.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
temintyd schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:52:
Ik draai nu de Google Edition 2.9 met de Scorpio 1.1+ kernel.
Tot nu toe zowat de beste ROM ik al heb geprobeerd, de Android 4.4 looks zijn ook best mooi.
Daar is die Scorpio 1.1+ kernel al in geintegreerd toch? Waar kwam je van af?
Ik zit ook aan die te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:54:
Ik draai op dit moment exynos4brothers 1.1 plus for MIUI V5 als kernel me teen nog wat oudere MIUI ROM en ik moet zeggen dat ik minder last heb van lag, maar het is er nog wel. Ik ga eens updaten naar een nieuwe MIUI versie om te kijken of dat nog meer verbeterd.

Overigens doet de camra het prima. Geen problemen in staande stand zoals Bokkiej hierboven beschijft.

Interresant overgiens dat CosmicDan zich tegen de 4.2.2 kernel implementatie aan bemoeid. Hij is erg behulpzaam zo te zien. Het lijkt wel alsof hij nu ineens meer kernel details mag verspreiden van Xtreamer.
Of hij denkt, laat ik de sources maar delen, aangezien andere fabrikanten dit ook hebben gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Bokkiej schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:31:
[...]
Nadeel van de nieuwe kernels (zowel Scorpio92 als Karmelon (Turk)) trouwens lees ik net dat ze foto's in de staande stand niet goed nemen, daarvoor moet je je telefoon op z'n kop houden.
Dat heb ik nu met de stock kernel ook weleens, vet vaag haha. Het is weliswaar niet met de default app, maar toch opvallend.

Die Google Edition ziet er wel super nice uit trouwens. Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens aan ga beginnen! Ik heb nog geen ervaring met de twee verschillende kernels, maar mocht ik willen switchen van Scorpio1.1+ naar die ander, is dat gewoon mogelijk?

Zijn er al plannen/ROMs voor 4.2, 4.3 of 4.4? We blijven volgens mij namelijk wel hangen op 4.1 (de laatste versie die vanuit stock mee kwam).

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
TomONeill schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:41:
[...]

Dat heb ik nu met de stock kernel ook weleens, vet vaag haha. Het is weliswaar niet met de default app, maar toch opvallend.

Die Google Edition ziet er wel super nice uit trouwens. Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens aan ga beginnen! Ik heb nog geen ervaring met de twee verschillende kernels, maar mocht ik willen switchen van Scorpio1.1+ naar die ander, is dat gewoon mogelijk?

Zijn er al plannen/ROMs voor 4.2, 4.3 of 4.4? We blijven volgens mij namelijk wel hangen op 4.1 (de laatste versie die vanuit stock mee kwam).
Je kunt altijd switchen, vergeet alleen niet je dalvik cache te wipen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Greveldinges schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:49:
[...]

Je kunt altijd switchen, vergeet alleen niet je dalvik cache te wipen!
Cool, bedankt voor de tip.

Ik heb trouwens af en toe dat ik geen wifi meer heb thuis. Dan staat er onder de SSID Verbinding Verbroken en dan maakt ie ook geen verbinding meer. Niet na het uit en aanzetten van de wifi van de telefoon, niet na het opnieuw instellen van de wifi, niet na het herstarten van de telefoon... Ik moet dan m'n router resetten.
Ik gok dat het aan de router ligt, want bij anderen heb ik het niet. Wat wel weer raar is, is dat andere Android apparaten er geen last van hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door TomONeill op 18-11-2013 16:01 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
Gisteravond die Google Edition 2.9 met de Scorpio 1.1+ kernel maar eens erop gezet... Moest m 2 keer flashen, want de eerste keer bleef de boel hangen tijdens het rebooten...

Ziet er goed uit en loopt soepel... 2 minpuntjes zover:
- Idd camera in staande stand werkt niet goed...
- Exchange optie voor email is weg... is wel toe te voegen via http://www.androidfilehost.com/?fid=23203820527944950&

GPS, bluetooth doet t verder allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai inmiddels de laatste MIUI met de Turk goldenmaster 1 kernel. Dat is nogal een verschil qua grafische performance t.o.v. de scorpio kernel. Antutu score is 3000 punten hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Ik draai nu ook de Google Edition 2.9 met Scorpio 1.1+, want die zat er al in. In één keer gelukt. Camera wilt inderdaad nog weleens de foto een kwartslag draaien, maar daar heb ik Cymera voor, daarmee kun je ze meteen draaien. Ik heb wel 't idee dat de foto's scherper zijn dan eerst.

Wat ik wel jammer vind is dat Nieuws en Weer verdwenen is. Die gebruikte ik dagelijks. Had er geen backup van gemaakt voordat ik ging flashen... Ik kon geen backup maken van de versie die ik op mn tablet heb. 't Wilde gewoon niet. Kan/weet iemand toevallig die app voor mij fixen?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
De APK daarvoor heet GenieWidget.APK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Cool! Dank je wel. Ingevoerd in google en meteen eerste link de APK. Awesome.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
Ik heb nu die google edition met Scorpio 1.1+ draaien... (die installatie komt als één pakketje)...
Dat draaien van de foto's zie ik idd ook niet als een probleem...

Hoe zet ik trouwens het "shutter"geluid van de camera uit... kan dat nergens vinden...

EDIT:Kheb mini tutorial al gevonden:
1. Use file/root Explorer
2. Navigate to system -> media -> audio -> ui
3. Scroll down to camera_click.ogg and rename it to camera_click.ogg.bak

Nieuwste bijgewerkte Maps + navigatie werkt nu wel prima trouwens... das wel weer een pluspuntje

Als ik alleen een andere kernel wil proberen (bijv. die Turk goldenmaster) wat zijn dan de handelingen die ik moet doen?

Flashen doe ik voor ROMs met CWM..

Moet ik net als bij het flashen van ROMs eerst van alles wipen of juist niet? Moet ik nu juist format kernel doen (in CWM onder mounts & storage) of is dat niet nodig?

Kun je het zo doen dat je huidige ROM gewoon intact en actief blijft of zul je die dan ook opnieuw moeten flashen?

[ Voor 10% gewijzigd door Polleke-01 op 20-11-2013 12:05 . Reden: oplossing al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige wat je hoeft te doen is de kernel die in een zipje komt in CWM te flashen.

Aangeraden wordt wel de dalvikcache te wipen voordat je dit doet, maar vaak doet het script dit al voor je.

ROM blijft intact. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Helaas, scherm valt sinds eergister uit... Waarin ik niet de enige ben gezien de eerdere posts hier en op vondroid. Ben benieuwd wat er uit de garantie afhandeling komt en hoe lang het duurt. Jammer, nu ee net weer beweging komt in het ROM gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik heb het gevoel dat ik op tijd ben geswitcht van toestel, levensduur van de N2 lijkt niet erg lang te zijn helaas... Erg jammer, want het is echt een goed toestel voor een (destijds) leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Da's balen, Bokkiej :(

Hebben anderen ook dat de spellingscontrole niet werkt op zowel Systeemtaal als Engels en als Nederlands? Het systeem geeft toch overal een rood lijntje onder. Dit deed ie ook al op stock.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Bokkiej schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:37:
Helaas, scherm valt sinds eergister uit... Waarin ik niet de enige ben gezien de eerdere posts hier en op vondroid. Ben benieuwd wat er uit de garantie afhandeling komt en hoe lang het duurt. Jammer, nu ee net weer beweging komt in het ROM gebeuren.
Ik ben bang dat er dan net als bij mij uit gaat komen dat je dan 80 dollar bij mag gaan betalen voor het repareren. Ik heb er bezwaar tegen gemaakt maar heb hier nog steeds geen antwoord op, die aftersale van pandawill doet er naar mijn mening altijd erg lang over. Ik laat in ieder geval weten wat het antwoord hierop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Da's niet wat ze zelf beloven: http://vondroid.com/threa...arranty.16246/#post-47583 . Ook ik heb bij Pandawill besteld overigens. Jammer dat ze geen Mi2s hebben als alternatief, anders was dat misschien nog een uitwijkmogelijkheid.

[ Voor 141% gewijzigd door Bokkiej op 22-11-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Er staat iets onder wel dat een unlocked bootloader bv al een complicatie word (wat ik eruit begrijp). Ik denk dat ik vergeten ben mijn mobiel naar een stock 0.15 te flashen waardoor ze nu een redelijk aangepaste telefoon in hun bezit hebben, wat een beetje stom is van mijn kant natuurlijk.
Dat is het probleem of dus het tekort aan schermen, heb nog steeds geen antwoord dus dat komt hopelijk volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Dat staat er inderdaad, dus ik ga nog Freelander firmware erop flashen etc.. Als er ooit meer duidelijk wordt horen jullie het wel...

OT: een Samsung ATIV S (Windows Phone 8!) besteld om de tijd mee te overbruggen (of te houden als het niet goed opgelost wordt of hij beter bevalt dan de Freelander i20). Ik twijfelde tussen die en een Moto G, belangrijkste reden om de ATIV S te nemen is de betere camera. Met de beperkte opslag van de Moto G kon ik namelijk wel leven. Heb verder nagedacht over een Xiaomi mi2s/mi3 maar dat is weer duurder en zit je ook weer met langere levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Toch blij dat ik geen Nexus 5 gekocht heb.
Draai sinds gisteren de Google 2.9 ROM met die kernel van Scorpio.
16,5 uur op batterij met wifi constant aan, pushover berichten die binnenkomen, foursquare, facebook, Gmail,...die de hele tijd synchroniseren...
Met de Xtreamer ROM moest ik hem smiddags bijladen omdat hij dan al < 50% had.

Prima ROM nu. Geen vastlopers en het ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Het lijkt slim te zijn bij de Google Edition ROM niet alleen de Modaco module te installeren als je betaalde apps hebt. Soms gaat er wat mis waardoor je toch in de bootloop terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
En net nu alles goed ging kom je dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/11/24/P11103683da5k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/11/24/rszp1110366.jpg

Hij werkt wel nog perfect.
Dan toch maar eens uitkijken voor een Nexus 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
:o Hoe komt dat?? Echt klote! Op eBay ook nergens reserve onderdelen te krijgen en als ik zo de berichten lees heeft Pandawill die ook niet...

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik dacht dat ik hem op de salontafel legde maar blijkbaar was mijn arm te kort. :+
Met de schermkant op de grond gevallen, dan krijg je dat.

Anyway, met een beetje geluk heb ik volgende week een Nexus 5 in huis :9

• VerrekteZakStro
  • Laatst online: 10-09 13:38
Ik weet niet of ik het al eerder gemeldt had, maar diegene waarbij de telefoon (erg) warm wordt tijdens het gebruik adviseer ik de power saving stand te gebruiken i.p.v. performance oid. Sinds ik dat gebruik wordt mijn telefoon in ieder geval niet meer extreem warm, zonder waarneembaar verlies aan snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Mijn Nexus 5 is binnen :9
Afmetingen quasi gelijk aan de Newman N2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:14
Ik heb dit forum niet echt gevolgd, maar wellicht zijn er mensen die het leuk vinden om te weten dat je dit toestel nu voor slechts $134 kan kopen. (tijdelijke aanbieding op Antelife)

Volgens mij zijn de specs echt niet verkeerd, met name de chip ben ik blij mee. Wat is jullie opinie over dit toestel voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Bizar lage prijs voor de hardware die je krijgt wat mij betreft. Software heeft soms (kleine) foutjes, als je je daaraan stoort weet ik niet of het een goed idee is. Aangezien mijn telefoon nu defect is zit mijn grootste twijfel in de betrouwbaarheid, nu is alleen mijn telefoon een kleine steekproef maar je hoort hetzelfde probleem (scherm dat uitvalt) wel vaker. Wat dat betreft neem je wel een risico(otje?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Precies wat Bokkiej zegt, prachtige telefoon maar voor mij was het uiteindelijk geen goed toestel omdat hij niet betrouwbaar was qua hardware. Ik wou dat ik hem van harte kon aanbevelen maar volgens mij kan je beter even doorsparen en dan voor de Motorola Moto G gaan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Laatst online: 10-01 14:06
Jongens.
Ik had de telefoon.
Heb hem verkocht, omdat hij echt langzaam word.

NIET KOPEN.

Koop dan Xiaomi Hongmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htwannabee
  • Laatst online: 10-04 14:54
Het is bijna niet te geloven, maar Pandawill doet 'm morgen (maandag) voor minder dan 100 dollar in de aanbieding.
(97,99).
Als je kijkt wat je daar voor krijgt, is dat echt niet verkeerd. Ook al is het niet de meest betrouwbare.

Sinds ik de Google Edition 2.9 draai, vind ik het echt weer een heerlijk toestel.

Toch ga ik in 2014 voor een 8-core zoals de Thl Monkey King 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik zit bijna te twijfelen of ik er weer eentje ga bestellen als reservetoestel oid... 98 dollar is echt niks voor deze telefoon, vergelijkbare telefoons zijn echt een heel stuk duurder. Koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Wablief? Nog geen €75 voor een toestel als dit? Daar verliezen ze toch wel serieus op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij Pandawll zijn dat dan de eerste 10 toestellen ofzo, ik zou uitgaan van de prijs van de vervolgrondes tenzij je helemaal klaar in de aanval gaat zitten op dat tijdstip :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 13-09 16:22
Marzman schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:07:
Bij Pandawll zijn dat dan de eerste 10 toestellen ofzo, ik zou uitgaan van de prijs van de vervolgrondes tenzij je helemaal klaar in de aanval gaat zitten op dat tijdstip :)
First Round: $97,99 (64% off)
Second Round: $107,99 (60% off)

Nog steeds heel interessant dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
offtopic:
Ik heb ze eens gemaild of ze niet gewoon mij een nieuwe kunnen sturen. Zit nu hier rond te mailen of iemand het in Nederland kan repareren omdat ze gezegd hebben het te vergoeden, maar vooralsnog geen succes. Wordt het wel een beetje zat intussen, eerst tig keer heen en weer mailen en filmpje maken en dan weer converteren omdat ze hem niet kunnen openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
ivo001 schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:33:
[...]

First Round: $97,99 (64% off)
Second Round: $107,99 (60% off)

Nog steeds heel interessant dus!
Allemaal uitverkocht zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hmm dus dan was de aanbieding wel vanochtend om zes uur dus :( Blijft jammer om te lezen hoe betrouwbaar het scherm is. Mijn Blade is overduidelijk traag aan het worden,als gevolg waarvan ik hem uit frustatie vaak genoeg op de vloer gegooid heb (allerlei soorten oa steen)Paar keer ook met scherm als eerste aanrakingspunt, 0 barsten of krasjes atm. Wel in de hoeken veel stofverzameling maar dat ziet er alleen lelijk uit, meer niet. Zat dus te overwegen qua specs voor die $135 dan maar een N2 te halen, maar als die zo barstgevoelig is hou ik het liever bij een stoot/smijtbestendig traag ding als ik nu heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

heb er 2 weten te bemachtigen vanochtend bij Pandawill. Nu maar wachten tot ze arriveren. Toch niet slecht voor 82 euro per stuk.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
De N2 is niet zo barstgevoelig geloof ik, niet erger dan andere telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Om half 10 gisterochtend waren er nog 99 in de 2e wave, volgens mijn browser. Ik keek toevallig net en dacht dat het blijkbaar niet zo hard ging, maar toen ik later refreshte waren ze allemaal weg.
Het scherm barst niet sneller (dat zie ik niet vaak langskomen, niet vaker dan ik zou verwachten tenminste), de schermproblemen gaan meer (tenminste, dat is de hypothese) over een schermconnector die los gaat (stuk gaat?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Bokkiej schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:41:
Om half 10 gisterochtend waren er nog 99 in de 2e wave, volgens mijn browser. Ik keek toevallig net en dacht dat het blijkbaar niet zo hard ging, maar toen ik later refreshte waren ze allemaal weg.
Klopt toen ik het laatst keek waren er nog 94 (ook ergens rond half tien) en om 9:38, was alles weg. ;w

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Zat gelukkig bij de gelukkigen die konden bestellen. Nu nog bij de gelukkigen horen die hem daadwerkelijk ontvangen. Zal wel volgend jaar worden denk ik zo.

Heb nu een Jiayu G3. Ik hoop dat de GPS in ieder geval beter is dan de G3. Dat is het enige grote minpuntje bij dit toestel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
GPS werkt perfect :) de eerste keer duurt de fix wat langer, maar daarna werkt ie erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Greveldinges schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:01:
GPS werkt perfect :) de eerste keer duurt de fix wat langer, maar daarna werkt ie erg goed.
Dat zou mooi zijn. Dan kan eindelijk de Nokia N78 weg als navigatie. Had Sygic al gekocht, maar dat is echt niet bruikbaar met een Jiayu G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Heb nu wel een raar probleem. M'n telefoon was weer helemaal leeg, dus accubug was terug :( Nu is ie 0% en probeerde 'm op te laden via USB, maar lukte niet goed. Toen aan netstroom, maar ik krijg 'm niet meer hoger dan 0%. Misschien is 't wel 'n beetje m'n eigen schuld, want ik heb battery gauge gedownload en batterycalibration gedaan met app, maar dat zegt nog niet waarom mijn telefoon zichzelf gewoon uitschakelt terwijl ie gewoon aan 't netstroom hangt...

[ Voor 195% gewijzigd door TomONeill op 11-12-2013 15:11 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Gewoon blijven proberen, uiteindelijk begint ie wel met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Ben ermee bezig geweest en hij laadt wel op als ik 'm uit heb staan, want ik had 'm een tijd op de lader en toen weer aangezet en toen stond ie op 7%:p Moet 'm maar aan de lader hangen tot ie vol is, dan aanzetten en fuel gauge downloaden denk. Ik wil 'm eigenlijk gebruiken voor Whatsapp :x Maar goed, even niks aan te doen denk ik...

Edit:
Oké, heb ontdekt waarom ie niet meer wilt opladen. Kabeltje is denk niet helemaal lekker meer. Ik had 'm toch maar weer even aangezet en ging gewoon goed, tot ik even de kabel aanraakte, meteen ging Android zichzelf uitschakelen en op de achtergrond zag ik nog snel: "Sluit de oplader aan", terwijl deze er in zat. Als ik zonder accu de lader er in doe, zie ik ook dat de oranje LED een beetje knippert en als ik aan de kabel zit te rommelen gaat ie wat feller branden of soms uit. Maar een nieuwe kabel kopen, denk ik zo! Ben wel blij dat dat het is eigenlijk!

[ Voor 46% gewijzigd door TomONeill op 11-12-2013 19:29 ]

In the window.

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Oké. Het is dus niet de USB kabel... Het lijkt erop dat de USB jack niet lekker meer is... Of het komt gewoon omdat ik al een hele tijd nu met de accubug rond loop zonder 'm te fixen en omdat ik 'n keer de Fuel Gauge heb gedownload terwijl ie bijna leeg was..? :( Als ik thuis een andere lader probeer doet die het wel, dus misschien is het wel de lader en dat als ik 'm via m'n laptop oplaad, dat ie dan niet genoeg power levert... Heb 'n nieuwe lader in bestelling, dus even kijken dan.. Ook kijken wat er gebeurt als ik eindelijk een keer 100% bereik en dan de bug fix.. Ik hou jullie op de hoogte.

In the window.

• temintyd
  • Laatst online: 19-10-2023
9.2. Battery charging issue: http://vondroid.com/threa...-tos-noob-friendly.10478/
Methode die daar beschreven staat werkt perfect.
Accubug komt terug van zodra je hem volledig laat leeglopen.

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Is er geen app die ervoor zorgt dat je telefoon op 3% uitschakelt? Zou wel DE oplossing zijn.

Misschien is mijn meegeleverde lader wel stuk. Ik weet het, ik heb al verschillende dingen gezegd hierboven xD Maar met een Samsung oplader laadt ie nu wel gewoon normaal op. Laptop levert blijkbaar niet genoeg stroom. Denk dat toevallig ook 't originele kabeltje stuk is, aangezien die licht erin gaat en op sommige punten (van hoe ie er in zit) niet oplaad. Goed nieuws dus eigenlijk. Ligt het niet aan de jack :p

Edit:
@hierboven, ja die deed ik ook elke keer. Maar laatste tijd niet hoger dan 98% gekomen, omdat ik elke keer net weg moest.. Morgen vrij, dus dan gaat het vast wel lukken xD Thx voor de tip anyways.

[ Voor 16% gewijzigd door TomONeill op 19-12-2013 20:14 ]

In the window.

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik gebruikte met m'n N2 een oplader en kabel van een SGS III, echt amper batterijproblemen gehad en nooit last van een brakke verbinding tijdens het opladen. De bijgeleverde oplader is niet erg goed, en de kabel ging bij mij al vrij snel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Aha. Vandaar. Zal de mijne ook wel stuk zijn. Gister kwam ik gewoon tot 100% zonder problemen met de SGS Plus lader. Nu accu weer gekalibreerd, dus als het goed is is alles weer goed :P

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt ook gek van dat battery issue. Ik moet eens fuel gauge draaien, maar aangezien ik op MIUI draai kost dat weer even tijd om naar een andere ROM te gaan.

Ik heb daarom gezocht naar een workaround en zoek nu een app die de telefoon uitzet bij 5% batterij. Deze kan ik echter niet echt vinden. Weet iemand hier een app/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Ik zit nog steeds op JB (XT firmware versie 3.8.1), maar van plan weer eens te switchen om te zien wat er inmiddels beschikbaar is. Zit te denken aan de MIUI, Google version of CM10. Iemand ervaing met al deze versies?

Ik heb verder geen issues met de calibratie. Ten aanzien van de batterijduur, ik heb nu de app 2x battery draaien en kan makkelijk twee dagen door zonder de telefoon aan de oplader te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Gister heb ik Action Launcher Pro geïnstalleerd, alleen blijkt dat als je dan je telefoon herstart, de telefoon niet meer na de bootanimatie komt. Dit probleem doet zich voor bij (in ieder geval) die Google Edition rom en CleaN2. Zou ik daar nog wat aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Betaalde app fix op vondroid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Ach natuurlijk, het is mijn eerste aankoop op de play store, vandaar.
Op een of andere manier wil het maar niet lukken. Die fix (XposedInstaller en zo'n module daarvoor) krijg...
Nvm, het werkt!

[ Voor 149% gewijzigd door kaas3000 op 26-12-2013 17:00 . Reden: Werkt eindelijk. ]

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.