Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
timpy007 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:28:
Ik had de bestandjes uit de laatste Xtreamer ICS formware gehaald en in de blank CWM gezet in een system\framework map. misschien dat de Xtreamer en Newman firmware onderdelen niet onderling uitwisselbaar zijn, hoewel mij dat erg onwaarschijnlijk lijkt. Het is waarschijnlijk zo dat ik het niet goed heb gedaan, maar zo leer je weer wat hè.
Hmm zou kunnen, als ik tijd had was ik er zelf even naar gaan kijken, maar ik ben helaas een beetje druk deze week en volgende week..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:18
Maakt niet uit hoor, er moet wel wat voor te regelen zijn. Overigens heb ik nu ook weer even problemen met deze ROM, het alom bekende oplaadprobleem. Vannacht heeft hij niet opgeladen en vanmorgen ook niet. Heb 'm opnieuw opgestart en nu lijkt hij het wel gewoon weer te doen. We zullen het wel weer zien =].

Edit;
Het ziet ernaar uit dat scorpio een nieuwe versie van CM10 heeft geüpload met wat grote aanpassingen.

[ Voor 15% gewijzigd door timpy007 op 29-08-2013 08:42 ]

• Bas Drenth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-09 08:39
Mijn Newman N2 is defect de accu is 2 keer zo dik geworden en hierdoor is zelfs mijn scherm geknapt, pandawill gemaild en deze zegt dat ze hem kunnen vervangen als ik hem opstuur. Nu is mijn probleem dat er een custom rom op staat vervalt hierdoor mijn garantie ( als die er al is )?

• timpy007
Volgens mij had iemand hier een probleem met het scherm en had hij eerst zelf z'n mobiel uit elkaar gehaald om het te repareren, wanneer dat niet lukte stuurde hij hem op ter garantie. Dat hebben ze ook gewoon in de garantie laten vallen.
Ik denk niet dat je nu nog veel kan doen aan die ROM. En ik zie ook niet in waarom ze een duidelijk defect aan de accu af zullen schrijven aan een custom ROM.
Ik denk persoonlijk dat ze hem nog wel in de garantie laten vallen.

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Nieuwe CM10 geflashed :) Een stuk beter dan de vorige, maar nog steeds een beetje laggy, en ik had niet meteen een verbinding, moest eerst vliegtuigmodus even activeren en weer deactiveren. Het RAM probleem lijkt inderdaad opgelost, heb geen problemen gehad terwijl ik veel apps tegelijk open had staan en aan het installeren was. Animaties zijn wat minder vloeiend, en de DPI was standaard veel te laag. Ik heb de DPI weer terug gezet naar 320 met een app uit de Play Store. De LED notificaties werken ook prima, geen problemen mee gehad nog. De TV-Off animatie is trouwens ook aanwezig als je het scherm uit zet, vind ik persoonlijk wel mooi. Standaard staan er al GAPPS op, evenals de 4.2 camera app. De camera app liep echter meteen vast toen ik de eerste foto maakte, maar daarna geen problemen meer mee gehad.

Tijdens het testen had ik BP 00.18 en de nieuwste camera firmware. Ik kwam vanaf stock 00.18.

Samengevat, het grootste probleem is de lag in de interface, die is duidelijk veel meer aanwezig dan bij de stock builds van Cellon. Verder is er eigenlijk nog weinig aan te merken op deze build, als de lag wordt gefixt blijf ik op CM10, maar ik ga nu weer lekker terug naar 100% stock 00.18 :)

• timpy007
Ik snap persoonlijk ook niet echt waarom ze de DPI zo omlaag hebben geschroefd. Heb jij toevallig iets gemerkt over de hitte? Die zou namelijk ook teruggeschroefd moeten zijn.

• Polleke-01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 08:53
Greveldinges: Als jij zegt stock 00.18, welke bedoel je dan? CleaN2 ?

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Polleke-01 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:38:
Greveldinges: Als jij zegt stock 00.18, welke bedoel je dan? CleaN2 ?
Helemaal standaard 00.18, dus van Cellon, inclusief de Chinese apps. Ik pas alleen het update.zip bestandje aan zodat de bootloader en recovery niet locked zijn, en ik verwijder een paar apps. Verder doe ik er niks aan en hij loopt als een zonnetje. Dit is geloof ik ook wat er bij CleaN2 is gedaan, dus veel verschil zal er niet in zitten.

Van meer of minder hitte heb ik niks gemerkt, hij werd even warm als normaal tijdens het installeren van een groot aantal apps.

[ Voor 10% gewijzigd door Greveldinges op 29-08-2013 11:42 ]

• Polleke-01
Ok... Ik draai nu sinds een paar dagen die CleaN2 rom.,..

Ik was heel tevreden over de Xenius9 00.18 rom, maar die begaf het opeens volledig... Na een reboot bleef de boel gewoon hangen in het opstartscherm. Paar keer opnieuw geflashed en iedere keer werkte alles weer, totdat ik weer een serie apps installeerde... een reboot zorgde er dan telkens voor dat hij bleef hangen bij het opstarten... Na een paar keer stap voor stap wat apps installeren had ik het vermoeden dat het misging bij terugzetten van Swiftkey via Titanium BU en vervolgens updaten via de appstore, maar helemaal zeker was ik niet...

Omdat ik het beu was na een keer of wat, de CleaN2 geflashed en die heeft nergens problemen mee...

Ik had grappig genoeg ook de eerste keer bij de Camera dattie vastliep en crashte, maar daarna niet meer...

Met beide Roms overigens een paar keer per week dat de boel ff blijft hangen (10-30sec) en het daarna weer doet... Dit blijft vaag en een beetje irritant, maar tis ook/nog geen showstopper...

Ben wel blij dat ook met deze ROM ik hem gewoon 's avonds aan de lader kan hangen en 's ochtends een net blauw ledje heb bij 100% geladen...

Warmte, ook bij deze ROM, maar geen verschil met andere en ook niet zodanig dat ik hem niet meer vast kan houden

En oh ja, de BP is gewoon nog steeds "abc"... WIFI, GPS en bluetooth werken gewoon...
Ik merkte trouwens ook nu weer dat de eerste paar keer (na het flashen van een nieuwe rom), de GPS ontzettend lang nodig heeft voor een fix. Na 2 dagen echter gaat het gewoon zo snel als het hoort...

[ Voor 10% gewijzigd door Polleke-01 op 29-08-2013 12:02 ]

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Polleke-01 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:59:
Ok... Ik draai nu sinds een paar dagen die CleaN2 rom.,..

Ik was heel tevreden over de Xenius9 00.18 rom, maar die begaf het opeens volledig... Na een reboot bleef de boel gewoon hangen in het opstartscherm. Paar keer opnieuw geflashed en iedere keer werkte alles weer, totdat ik weer een serie apps installeerde... een reboot zorgde er dan telkens voor dat hij bleef hangen bij het opstarten... Na een paar keer stap voor stap wat apps installeren had ik het vermoeden dat het misging bij terugzetten van Swiftkey via Titanium BU en vervolgens updaten via de appstore, maar helemaal zeker was ik niet...

Omdat ik het beu was na een keer of wat, de CleaN2 geflashed en die heeft nergens problemen mee...

Ik had grappig genoeg ook de eerste keer bij de Camera dattie vastliep en crashte, maar daarna niet meer...

Met beide Roms overigens een paar keer per week dat de boel ff blijft hangen (10-30sec) en het daarna weer doet... Dit blijft vaag en een beetje irritant, maar tis ook/nog geen showstopper...

Ben wel blij dat ook met deze ROM ik hem gewoon 's avonds aan de lader kan hangen en 's ochtends een net blauw ledje heb bij 100% geladen...

Warmte, ook bij deze ROM, maar geen verschil met andere en ook niet zodanig dat ik hem niet meer vast kan houden

En oh ja, de BP is gewoon nog steeds "abc"... WIFI, GPS en bluetooth werken gewoon...
Ik merkte trouwens ook nu weer dat de eerste paar keer (na het flashen van een nieuwe rom), de GPS ontzettend lang nodig heeft voor een fix. Na 2 dagen echter gaat het gewoon zo snel als het hoort...
Jup, CleaN2 is eigenlijk ook gewoon een prima ROM... Dat de GPS zo lang bezig is voor een fix komt doordat hij denkt dat ie nog in Azië zit, waar het GPS bestandje is gemaakt. Hij moet zich even aanpassen aan je locatie.

• wouters84
  • Laatst online: 28-12-2024
Is er een manier om te kijken of je GPS het wel doet, want ik ben van de Xenius9 naar de CleaN2 overgestapt omdat m'n GPS het niet deed, (eerst wel met de eerste Xenius9 versie, maar daar had ik laad problemen mee)
Ik krijg gewoon geen fix, niet in de auto of als ik op de fiets zit, zelfs niet na een uur.

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
GPS zou gewoon moeten werken, misschien heb je in je instellingen de GPS-sattelieten niet aan staan? En krijg je in Google Maps wel een locatie? Het kan de eerste keer even duren voor je een fix hebt, maar een uur is wel erg overdreven. Probeer met GPS Test eens een fix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Laatst online: 28-12-2024
@Greveldinges:
Ja, kreeg nu binnen 30sec. een fix. Ik had al wel GPS Status erop staan, maar daar lukte het ook niet mee. Met GPS Test lukte het wel.

Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
De nieuwe MIUI is eigenlijk best goed, na een hele dag met 3 uur screentime nog 54%. Brightness staat vrij laag en bluetooth gps etc uit. Wifi en 3G staan aan. Ook is alles best smooth, alleen de 4.1 graphics glitch is wel erg aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dan eindelijk geupgrade! Ben van stock 00.29 naar laatste MIUI build gegaan. Op het eerste oog een verademing, maar ik moet het nog maar zien of alle kleine irritaties nu weg zijn.

Titanium is nu al mijn apps aan het terugzetten. Hopelijk gaat dat goed (ICS apps -> JB rom zal nog wel het 1 en ander aan gedoe gaan geven denk ik.)

Wat ik me wel afvraag is of de kernel update ook goed is gegaan. Aangezien de test codes niet werken in MIUI vraag ik me af hoe ik kan checken of ik wel de juiste firmware heb. iemand een idee?

Overigens zie ik dat ik nog wel de oude camera app heb. Weet iemand of dat komt omdat ik niet de laatste RS_M7MO.bin er op heb gezet? Of moet ik ook nog een andere camera flashen? En zo ja hoe doe ik dat en hoe verwijder ik dan de oude?

update: Ik heb inmiddels de Android 4.2.2 app (die het prima op 13 Mp doet overigens). Jammer dat de camera (of camerafirmware?) geen HDR ondersteunt :( Ik heb er wel een aparte app voor, maar die vind ik erg traag.

Ik dacht ik zet weer wat vragen neer om het draadje wat op te leuken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
De test codes werken nooit in MIUI, dus je kunt eigenlijk niet checken of je BP enzo juist staat, daarvoor moet je eerst gewoon een standaard build flashen... Gewoon even een cwm backupje maken van miui, 00.18 flashen, aanpassen wat je aan moet passen en de backup terugzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat kan ook idd... Ik heb er nu een dag mee gewerkt en na het installeren van mijn apps zie ik dat de boel erg laggy wordt. Gemiddeld heb ik zo'n 300mb RAM vrij. Naar mijn idee is dat wat weinig. ook de bluetooth werkt (net als in 00.29) soms en daarna is een reboot nodig. Misschien dat ik inderdaad maar even een backup moet maken om te kijken of BP veranderen hier aan gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gsm is vandaag teruggekomen van reparatie (kapot scherm)
Nu is hij teruggekomen met de OFW 00.16 4.1.1
Ik zou graag naar MIUI V5 gaan.
Om daar te geraken moet ik
1) unlocked bootloader flashen
2) CMW installeren
3) Custom Rom flashen
4) GAPPS flashen
5) eventueel rooten

Kloppen de volgorde en de stapppen zo ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt...vergeet indien je een Nederlandse MIUI wil draaien ook niet om na stap 3 direct (zonder reboot) de mulit language pack voor MIUI te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:48:
klopt...vergeet indien je een Nederlandse MIUI wil draaien ook niet om na stap 3 direct (zonder reboot) de mulit language pack voor MIUI te flashen
Bedankt daarvoor :)
Maar ik heb een probleem:
Als ik MIUI wil flashen zegt hij:
finding package ...
opening package ...
E:can't open /sdcard/miuiandroid_C8690_jb-3.8.30.zip
(bad)
Installation aborted

En MD5 klopt :s

Edit

Ik heb het ook eens geprobeerd met een ander sdkaartje en nu krijg ik de volgende errror:
finding package ...
opening package ...
installing update ...
assert failed: getprop("ro.product.device") == "C8690" ||
getprop("ro.build.product") == "C8690" ||
getprop("ro.product.device") == "C8690" ||
getprop("ro.build.product") == "C8690"
E: Error in /sdcard/miuiandroid_C8690_jb-3.8.30.zip
(status 7)
Installation aborted

-_-

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Verwijder de assert regels in updater-script. Deze vind je in je rom, META-INF\google\android\updater-script dacht ik. Kan gewoon met winrar, even de regeltjes weghalen en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greveldinges schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:47:
Verwijder de assert regels in updater-script. Deze vind je in je rom, META-INF\google\android\updater-script dacht ik. Kan gewoon met winrar, even de regeltjes weghalen en opnieuw proberen.
Bedankt voor je reactie maar twas juist gelukt door gwn CMW te verwijderen en een oudere versie van CWM :) te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:58:
[...]

Bedankt voor je reactie maar twas juist gelukt door gwn CMW te verwijderen en een oudere versie van CWM :) te installeren
Dat kan ook een oplossing zijn ja :9

Verwijderd

We zijn weer lekker aan het installen met zijn allen. Ik moest inderdaad ook de regel uit het update script halen. Zojuist mijn BP geupdate (stond inderdaad nog op 00.29). Mijn MIUI backup wordt nu terug gezet door CWM... ben benieuwd. Ik heb overigens ook Crossbreeder geinstalleerd. Dat gaf me zeker een duidelijk merkbare performance boost in GUI en browsen.
Ik zal binnen enkele dagen aangeven hoe de rom (met juiste BP en Crossbreeder) bevalt.

• temintyd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik heb het probleem dat enkele keren per dag mijn gsm signaal wegvalt (op alle ROMS) en dan niet automatisch terugkomt (herstarten of pincode opnieuw ingeven). Het ligt niet aan mijn SIM kaart want in een andere telefoon heb ik geen problemen.
Een goede app hiervoor is Signal Reset : detecteert signaalverlies en reset het automatisch.

Verwijderd

Begrijp ik dat 'signal' reset dit euvel oplost? Of reset de app de telefoon alleen maar automatisch?

Verwijderd

oops dubbele post.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 12:32 ]

• temintyd
Nee hij reboot de telefoon niet, zet de phone op airplane mode en terug.
Bij mij staat pin beveiliging wel uit op CM10, maar zou ook moet werken met pin beveiliging:
"It does NOT need for the SIM to be unlock, and doesn't ask you for the pin every time it is activated, it just goes to air plane mode. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
CedricD schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:54:
Heb ik allemaal geen problemen mee. De ROM van Xtreamer draait hier nog steeds perfect.
Nog steeds op de Xtreamer rom? Ik maak zelf nog gebruik van 3.6.18, maar zit er aan te denken om over te gaan op de 3.8.1. Iemand al ervaring met deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje MIUI draaien, maar ik ga over op wellicht de xtreamer rom of Nclean. De lag (ondanks Crossbreeder) is te veel aanwezig. Bovendien moet ik om de dag mijn gapps opnieuw flashen omdat hij geen verbinding meer kan maken. Jammer maar helaas. De UI van MIUI blijft de mooiste en prettigste die er is IMHO.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Mijn stabiele 0.29 is inmiddels niet zo stabiel meer.

Google Maps crasht om de haverklap, en sinds een paar dagen laadt de batterij ook nog maar op tot zo'n 58%. De bluetooth heeft nooit gewerkt (met deze versie), maar inmiddels zou ik dat wel weer werkend willen hebben. Het gsm signaal valt sinds een tijdje ook steeds vaker we (wifi is stabiel). Ook zou ik graag betaalde apps willen kunnen installeren (met name swype, de trial-period is over, dus zit weer op het deault android toetsenbord :S)

Ik geloof dat 00.18 de meest stabiele 4.1 firmware is? Zou een update naar 00.18 bovenstaande problemen verhelpen?

[ Voor 15% gewijzigd door EMP op 12-09-2013 12:27 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
EMP schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:26:
Mijn stabiele 0.29 is inmiddels niet zo stabiel meer.

Google Maps crasht om de haverklap, en sinds een paar dagen laadt de batterij ook nog maar op tot zo'n 58%. De bluetooth heeft nooit gewerkt (met deze versie), maar inmiddels zou ik dat wel weer werkend willen hebben. Het gsm signaal valt sinds een tijdje ook steeds vaker we (wifi is stabiel). Ook zou ik graag betaalde apps willen kunnen installeren (met name swype, de trial-period is over, dus zit weer op het deault android toetsenbord :S)

Ik geloof dat 00.18 de meest stabiele 4.1 firmware is? Zou een update naar 00.18 bovenstaande problemen verhelpen?
00.18 verhelpt (meestal) de oplaadproblemen, bluetooth werkt en betaalde apps kunnen worden geïnstalleerd middels een tweak. Dat het GSM signaal weg valt kan ik niets over zeggen, heb daar zelf nooit last van gehad. Google maps werkt overigens prima.

• timpy007
Mijn 00.18 firmware heeft een paar weken stabiel gedraaid maar geeft nu weer problemen. Ik kan hem niet meer ontgrendelen en dat geeft een redelijk probleem (het scherm blijft gewoon zwart). Iedere keer dat ik het scherm vergrendel krijg ik hem daar niet meer vanaf en start hij uiteindelijk opnieuw op. Soms lukt het wel en dan geeft hij het scherm ondersteboven weer. Soms wanneer ik hem wel van de vergrendeling af krijg gaat het scherm flikkeren of reageert hij soms nergens meer op en vervaagt het scherm en word hij daarnaast ook heel erg heet door geen gebruik.

Ik ga nu even kijken of de Xtreamer ROM het goed doet en anders probeer ik de experimentele CM10 ROM.
Update de Xtreamer ROM de BP's automatisch of moet dat ook via de downloadmodum? Ik ben daar een beetje huiverig voor gezien de IMEI er dan nogal graag af gaat en dat wil ik een beetje proberen te voorkomen.

Edit:
Ik heb het idee dat er iets mis is met de videochip, zelfs in de bootloader of in CWM weet het scherm te haperen, vervagen of telkens hetzelfde balkje onder elkaar weer te geven.
Misschien maar eens tijd om contact te zoeken met Pandawill, tenzij jullie weten wat er mis mee is?

Na even op het forum rondgekeken te hebben denk ik dat ik hetzelfde probleem heb als Pusherman_ had. Ik ga hem terugsturen en proberen een ander toestel te krijgen gezien deze toch wel meer problemen geeft dan ik hem waard vind. Wie weet gaan ze er wel op in.

[ Voor 24% gewijzigd door timpy007 op 12-09-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Ai... het accuprobleem werd steeds erger, bijladen lukte nog nauwelijks. Vandaag eindelijk tijd om de andere firmware er op te zetten, is de accu zo leeg dat hij niet eens meer aan wilt :S

Verschillende batterijladers geprobeert, maar geen succes. Ik heb de firmware al klaar staan op de sd kaart, maar als ik hem (aan de lader) aan probeer te zetten dan krijg ik (soms) het freelander bootloader-logo te zien, maar het firmware boot-logo (newman in mijn geval, 0.29 staat er op) komt niet meer in beeld

Iemand enig idee hoe ik deze nog van de dood kan redden?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:33
Nieuwe accu voor 15e ofzo bestellen? Iets anders dan stug volhouden zou ik anders niet weten. Als ik je hoor lukt dat soms ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Haal je accu er even een half uurtje uit, doe 'm er weer in en leg je telefoon aan de lader. Start hem niet op, gewoon laten opladen. Als ie genoeg stroom heeft om een paar minuutjes aan te kunnen staan, start je 'm op en download je de fuel gauge (*#3646633*#). Laat 'm even opladen en waarschijnlijk laad hij weer bij. Ik had zelf dat ie steeds vast zat op een bepaald punt, dat was op te lossen door batterystats.bin te verwijderen van /data met root explorer. Nu laadt ie weer vrolijk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Accu er een tijd uit gehad, en weer aan de lader. Na veel geklooi weer gestart gekregen accu op 11%... na nog een tijdje laden 24%!

Update maar meteen gedraaid, die is nu bezig, kijken wat het uithaalt!

update! Ja, het lijkt gelukt! Ik draai een schone 4.1.1 android nu. De stappen CWM/root/chinese meuk verwijderen/market fix gaan nog wat moeizaam, maar moet lukken...

update update! Ja, alles gelukt! Guides zijn soms wat outdated, maar met wat creativiteit en tijd doet alles het weer. Toestel lijkt alles goed te doen, gokje van 200 euro destijds stelt wederom niet teleur :)

update update update. Bluetooth getest, en werkt prima. Hij laadde alsnog nog maar tot ~60% op. Fuel gauge gedownload en batterystats.bin in /system hernoemd (oftewel technisch gezien verwijderd ;)), en hij is zojuist tot 98% opgeladen. Hij lijkt niet te settelen op de 100%, maar dat is niet zo heel erg.

[ Voor 71% gewijzigd door EMP op 16-09-2013 12:34 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
EMP schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:55:
Accu er een tijd uit gehad, en weer aan de lader. Na veel geklooi weer gestart gekregen accu op 11%... na nog een tijdje laden 24%!

Update maar meteen gedraaid, die is nu bezig, kijken wat het uithaalt!

update! Ja, het lijkt gelukt! Ik draai een schone 4.1.1 android nu. De stappen CWM/root/chinese meuk verwijderen/market fix gaan nog wat moeizaam, maar moet lukken...

update update! Ja, alles gelukt! Guides zijn soms wat outdated, maar met wat creativiteit en tijd doet alles het weer. Toestel lijkt alles goed te doen, gokje van 200 euro destijds stelt wederom niet teleur :)

update update update. Bluetooth getest, en werkt prima. Hij laadde alsnog nog maar tot ~60% op. Fuel gauge gedownload en batterystats.bin in /system hernoemd (oftewel technisch gezien verwijderd ;)), en hij is zojuist tot 98% opgeladen. Hij lijkt niet te settelen op de 100%, maar dat is niet zo heel erg.
Kijk, dat is goed nieuws :) Die van mij had hetzelfde probleem, ook zo opgelost. Nog steeds blij met m'n telefoon, al zou ik over een tijdje wel graag een Xiaomi willen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
ivm de batterij problemen, lees volgende topic op Vondroid eens (vooral laatste pagina): http://vondroid.com/threads/battery-issues.9900/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai sinds een paar dagen de nieuwste MIUI, 3.9.13. En die draait super! de beste ROM tot nog toe, met afstand. Ik heb Seeder en Adaway draaien, in eerste instantie had ik ook CrossBreeder en PureGraphics grflasht, maar dat wekte niet goed samen (veel lag).
Ik ten memory management op gebalanceerd gezet ipv multitasking. En bij Seeder de I/O queue verlengd.
Echt en aanrader wat mij betreft! Snel, betrouwbaar en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htwannabee
  • Laatst online: 10-04 14:54
Ik heb sinds zondag de CleaN2 rom erop staan, omdat ik toch regelmatig probleempjes had met de Xtreamer rom.

Lijkt een stuk soepeler te lopen nu.
Heb de ongelooflijke Antutu score van 17385...
Is er wat veranderd aan Antutu? Want de laatste keer had ik iets van bijna 15000, wat ik me kan herinneren.

Overigens heb ik nog steeds af en toe dat ie m'n sd kaart niet ziet. In gallery of camera bijvoorbeeld geeft ie dan aan:
'No external storage available'
Een restart helpt dan, maar best irritant als je een foto wil maken.
Weet iemand een permanente oplossing hiervoor?

Ik heb trouwens ook vanaf het begin dat m'n microfoon stoort, zoals iemand anders hier ook al had. Ik los het op door een headset te gebruiken of op speaker te zetten.
Zou 'm eigenlijk moeten terugsturen, maar dat vind ik de moeite niet.

Toch een beetje een haat/liefde verhouding met de Newman... :)

• EMP

EMP

Krulloos!

htwannabee schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:29:
Toch een beetje een haat/liefde verhouding met de Newman... :)
Herkenbaar ;)

Heel fijn en snel toestel, maar het accu-issue is er bij mij nog steeds.
Met de tips van het eerder genoemde vondroid forum probeer ik nu het een en ander uit, hopelijk krijg ik dit gefixed, of kom er binnenkort een FW uit die het oplost.

My anime addiction.

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Xtreamer heeft een beta / experimentele versie uitgebracht (3.9.18) om zodoende de gebruikers te laten testen. Ze beloven nog steeds aan hun klanten dat ze 4.2 gaan uitbrengen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren ;)
Experimental Firmware #1 - 3.9.18 ALPHA
Changes [since 3.8.1]:
- Major performance improvements (Mostly with graphics/gaming)
- Xtreamer Recovery 1.4 (CWM-based) added
- New kernel battery driver (experimental)
- Wifi MAC address changed, will stay the same for all future firmwares. MAC can only be changed by manually editing /etc/wifi/bcmdhd.cal (plain-text file) for now
- Better power savings on CPU clock governor
- New Xtreamer Wallpaper picker
- Google Apps updated
- Misc. minor kernel (core) optimizations
- Add charging type (AC/USB) to lockscreen charging text
- Update Snap Camera/Gallery
- New Advanced Date/Time settings for manually setting hour offsets. Only had quick testing but should work well.
- GPS Calibration and Diagnostics options added (Settings > Location Services)
- Fixed assigning contact pictures
- Improved battery icon on statusbar

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Ik had terugkerende accu problemen met de CleaN2 ROM, maar nu gefixt en ben erg blij.

Heb de app Greenify geïnstalleerd (root): Google Play: Greenify *ROOT: Renew my Phone
en Outlook en Facebook toegevoegd, zodat deze niet meer automatisch openen.
Echt maar 35% drain of zo na een dag met toch nog best wat gebruikt ervan te hebben gemaakt.

Het nadeel is wel dat je emails en Facebook berichten niet meer automatisch binnenkomen.
Wellicht kan ik Outlook weer uit de lijst halen, maar vind het wel best zo. In ieder geval gebruikt Facebook enorm veel stroom en je krijgt toch alles van Facebook ook in de mail binnen, dus je zou mail kunnen aanzetten en Facebook uit. Greenify: echt een aanrader!

In the window.

• Bokkiej
zerocool82 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:33:
Xtreamer heeft een beta / experimentele versie uitgebracht (3.9.18) om zodoende de gebruikers te laten testen. Ze beloven nog steeds aan hun klanten dat ze 4.2 gaan uitbrengen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren ;)

[...]
Ze hebben Cellon om de sourcecode gevraagd, dus wie weet... in ieder geval hoopvol wat ze nu aan het doen zijn. Misschien toch nog niet het einde voor de romontwikkelingen, blijft er tenminste wat te knutselen over!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Bokkiej schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:47:
[...]

Ze hebben Cellon om de sourcecode gevraagd, dus wie weet... in ieder geval hoopvol wat ze nu aan het doen zijn. Misschien toch nog niet het einde voor de romontwikkelingen, blijft er tenminste wat te knutselen over!
Heb 'm geïnstalleerd, en het valt me op dat er een andere kernel is gebruikt, namelijk 3.0.31-g1db22c3 cosmicdan@xtreamermobile) ). Merk erg weinig verschil met de normale ROM, behalve dat de batteryicon best gaaf is, en de Xtreamer ring zit in het lockscreen... Verder een paar kleine tweaks, en bugfixes voor de klok en GPS. De 'fix' voor GPS snap ik niet helemaal, ik heb nog nooit gehoord dat daar problemen mee zijn, werkt ook prima voor mij. Er zijn iig nu wel een heleboel instellingen voor GPS, en ook de mogelijkheid om 'm te kalibreren.

• Bokkiej
Ik heb in clean2 en xenius gebaseerd op .18 gps problemen. Als ik maps een route wil late maken loopt hij steeds vast. Misschien goed als je je ervaringen daar deelt, nu is het nog wat stil in dat topic :)

EDIT: ze hebben inderdaad de kernel! Dat betekent dat zij binnen 4.1.1 ineens een stuk meer aan kunnen passen of optimaliseren. De sources proberen ze ook binnenkort te releasen, behalve van de zaken waar dat niet mag (Samsung drivers etc.).

Ik heb met CWM en na deleten van de caches de Xtreamer rom geïnstalleerd over mijn CleaN2 .18 heen. Dat lijkt vooralsnog prima te werken. Ook eindelijk weer een normaal Nederlands toetsenbord in een rom, tijd die meteen goed staat. GPS lijkt het weer goed te doen na calibratie en verwijderen van de cache etc. van de maps applicatie. Camera app doet HDR.

De balans in de haat/liefde schuift weer naar de liefde :D Ik zat voorzichtig al te kijken naar de Xiaomi Mi3 maar zo kan ik denk ik wel weer een tijd vooruit.

[ Voor 67% gewijzigd door Bokkiej op 22-09-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Accubug weer terug...
Wordt er wel een beetje moe van. De bug kwam terug nadat de telefoon 100% leeg was, dus denk dat dat er mogelijk iets mee te maken heeft.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Klopt, zie het topic hierboven gelinkt

EDIT: http://vondroid.com/threads/battery-issues.9900/ die dus

[ Voor 46% gewijzigd door Bokkiej op 22-09-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Ik draai nu op 3.9.18. Werkt nu toch al een uurtje of 4 zoals het zou moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had altijd waardeloze GPS op mijn telefoon, een fix krijgen duurde eindeloos (10-20 minuten was geen uitzondering). Nu heb ik op xda een gps.conf gevonden waarmee het binnen de minuut lukt.. ben er helemaal blij mee :) Zie deze thread voor meer info http://vondroid.com/threa...worthless-to-great.14504/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

De mijne doet het de afgelopen dagen weer voorbeeldig! Gisteren zelfs een blauw ledje in de ochtend om aan te geven dat hij vol zit. Vanochtend niet, maar het lock-screen gaf aan dat hij op 99% zat (met 48% aan de lader gehangen gisterenvond). Ook prima dus.

Het blijft een raar verhaal. Erg irritant als het aanhoud, maar ik hoop dat een toekomstige FW update de problemen helemaal verhelpt. Tot die tijd blijf ik nog even trouw aan mijn i20-je, ondanks de issues :)

My anime addiction.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Even samengevat:
Pusherman_ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:11:
Mijn N2 heeft de geest gegeven
Gisteravond voor het slapen aan de lader gehangen en vanochtend kwam hij niet meer uit standby.
Ik heb de accu er even uit gehaald en daarna startte hij weer op. Echter het scrambled bootscreen verscheen niet direct, maar werd langzaam opgebouwd van boven naar beneden.
na een minuut gaat het scherm weer op standby en daar komt hij niet uit.
Hij is er tot nu toe (20x proberen) 1x doorheen gekomen. Het unlockscreen was toen op z'n kop en gespiegeld, na een paar seconden normaal en toen heb ik de telefoon heel even kunnen gebruiken.
Daarna kwam hij weer niet uit standby.

Ik kom ook niet in recovery modus.
Daarna:
Mijn N2 is dus ter reparatie terug naar China (etotalk).
Aangetekend verstuurd met postnl. Nu een maand later nog steeds niet aangekomen daar. Ik moet nu een navraag formulier invullen van Postnl.
Op het verzendformulier heb ik een waarde opgegeven van €15 en 'mp4 player' om de Chinese douane wat soepeler door te komen.
Inmiddels (ruim 3 maanden later) is de N2 dus gelukkig wel aangekomen in China, bleek niet meer te repareren en ik heb een nieuwe toegestuurd gekregen. :) Gelukkig is de boel dus helemaal goed gekomen!

In de tussentijd heb ik een Nexus 4 gekocht waar ik erg tevreden mee ben. Aangezien ik het momenteel erg druk heb met werk en klussen in m'n woning etc. heb ik niet zo veel tijd meer om met de N2 aan de gang te gaan (het blijft toch wel een echte tweak telefoon en daar gaat veel tijd in zitten).

Vandaar dat ik hem wil verkopen. Voor ik tijd en moeite in een marktplaats ad ga steken, wil ik hier in de community vragen of iemand interesse heeft (ik maak er natuurlijk liever een mede N2 tweaker blij mee ;) )

Het gaat dus om een nieuwe N2 met extra accu en bureaulader en hoesje.
PM maar als je interesse hebt.

(als dit trouwens niet op prijs wordt gesteld hier, let me know, dan haal ik het natuurlijk weg)

Verwijderd

Er is een nieuwe root app uit voor o.a. de newman. Best handig Framaroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Heb de laatste tijd met CleaN2 wat problemen. Tijdens elke reboot dat ik doe weigert 'ie verder te gaan dan het booten zelf. Hij blijft dus mooi laden. En laden. Enige wat helpt is een nandroid backup terugzetten maar dat is natuurlijk ook niet de beste oplossing. Heb alles al gecleared, alsook de Dalvik Cache. Heb de zip van CleaN2 ook al teruggezet, maar heeft ook gewoon hetzelfde probleem.

Toch maar eens terug stock gaan en zien wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Heb je een betaalde app geïnstalleerd zonder het xposed gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
Xtreamer heeft de sourcecode, dus dit is onze enige hoop op vooruitgang vermits Newman geen updates meer uitbrengt.
Ik draai nu 3.9.23 beta van http://forum.xtreamer.net...n-beta-testing-reporting/ (registratie nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Hopelijk wordt t nog iets met CM of 4.2, maar ik denk t niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
De 2e testversie (3.9.23) van Xtreamer is bij mij verschrikkelijk laggy. Ik twijfel of ik de eerste weer terugzet of cyanogenmod eens probeer... Vondroid doet het bij mij alleen niet op het moment.

EDIT: Aha, nieuwe CM! CM10-20131004-Exynos4Brothers. Zie http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=473990&st=420 . Nu met de Xtreamer ROM als basis (die kunnen tenslotte aan de source sleutelen). Video werkt alleen niet optimaal als Google Translate het goed heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Bokkiej op 06-10-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 10:10
Beste mensen,

Voor iets minder dan 1 jaartje heeft mijn Newman trouwe dienst gedaan. Helaas is heb ik nu zwart beeld (waarschijnlijk defecte LCD). Omdat ik een nieuwe telefoon heb, gebruik ik de Newman niet meer en ben ook niet van plan om hem op te sturen voor garantie.

Dus, Wie o wie wil mijn Newman overnemen voor onderdelen of hem overnemen en terug sturen voor garantie?

Ik heb de factuur, originele doosje met boekjes en oplader allemaal nog! Ook heb ik er 2 hoesjes bij (zwarte en een witte)

U kunt hier bieden/reageren/mailen! (klik)

[ Voor 11% gewijzigd door A.M.H op 07-10-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Heb de nieuwe CM10 geprobeerd, hij draait prima. Het enige puntje is nu nog dat ie soms even hangt, wegens een tekort aan RAM, dit komt gelukkig niet vaak voor. Het enige dat tot nu toe heeft geholpen is een reboot. Verder niks te klagen, werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greveldinges schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:22:
Heb de nieuwe CM10 geprobeerd, hij draait prima. Het enige puntje is nu nog dat ie soms even hangt, wegens een tekort aan RAM, dit komt gelukkig niet vaak voor. Het enige dat tot nu toe heeft geholpen is een reboot. Verder niks te klagen, werkt goed.
Ik draai 'm ook een paar dagen nu, en hij draait inderdaad prima. Wel en aantal bugs, maart die zaten ook in de Xtreamer ROM, dus die zullen met de kernel te maken hebben:
-rode led gaat af en toe spontaan aan
-oriëntatie-sensor werkt soms niet, het scherm blijft dan in landscape staan terwijl schermdraaiing aan staat.
-en stuk of vijf spontane reboots of vastlopers gehad sinds zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Nu binnen 2 uur een groot aantal reboots gehad, ik installeer maar weer 00.18 wanneer ik tijd heb... Helemaal stock 00.18 van Newman, geen custom ROM. Ik pas alleen 't LEDje en de launcher aan, en dan vind ik het prima. Liever een snelle, (aardig)foutloze telefoon dan deze glitches en problemen. De fouten in CM wegen nog niet op tegen de functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
Ik ben zelf een ROM aan het maken. Weet iemand hoe ik app settings kan preinstalleren?
APK's op voorhand aanpassen lukt wel, maar daar vind ik niet alle settings terug.
/data/data folder kopieren tijdens ROM installatie lukt wel, maar de settings worden overschreven bij de eerste boot.
Via init.d de app settings kopieren naar /data/data/ bij de eerste boot werkt ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door temintyd op 10-10-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
temintyd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:02:
Ik ben zelf een ROM aan het maken. Weet iemand hoe ik app settings kan preinstalleren?
APK's op voorhand aanpassen lukt wel, maar daar vind ik niet alle settings terug.
/data/data folder kopieren tijdens ROM installatie lukt wel, maar de settings worden overschreven bij de eerste boot.
Via init.d de app settings kopieren naar /data/data/ bij de eerste boot werkt ook niet.
Geen idee, maar waarom zou je dat willen doen? Misschien is er een andere oplossing voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
bv launcher settings om iconen en uiterlijk aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Je kunt natuurlijk ook de launcher APK dan aanpassen, en de XML met de standaard waarden over welk thema wordt gebruikt, en welke icons er op de homescreens staan, vervangen door een aangepaste XML. Ik denk niet dat er een andere oplossing is die goed werkt helaas. Alle settings zouden er toch in moeten staan? Welke launcher gebruik je? Misschien kan ik helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Greveldinges op 10-10-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
Vind het nogal omslachtig om die res/xml aan te passen, en daarenboven lukt het me niet om Nova Launcher te decompileren.

Het volgende staat in mij updater-script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
format("ext4", "EMMC", "/dev/block/mmcblk0p3", "0", "/data");
mount("ext4", "EMMC", "/dev/block/mmcblk0p3", "/data");
package_extract_dir("data", "/data");
set_perm(1000, 1000, 0771, "/data");
set_perm_recursive(1000, 1000, 0771, 0644, "/data/app");
set_perm_recursive(1000, 1000, 0771, 0644, "/data/data");
unmount("/data");

De folders worden wel degelijk correct gekopieerd, maar Android overschrijft die bij de eerste boot.
Als ik overigens /data/data manueel overschrijf nadat ik de ROM geflasht heb en herstart, staan de settings wel juist.
Ideaal dus zou een script zijn dat wacht tot Android de eerste keer volledig gestart is, dan app settings kopieert en dan reboot. Echter weet ik niet hoe het met permissies zit, want dit lijkt voor elke app anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Hmm, dan heb ik echt geen idee.. Misschien dat je je vraag op XDA kunt stellen? Ik geloof dat de Xtreamer ROM wel standaard een aangepaste homescreenlayout en thema heeft, misschien zou je daar naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 13:40
Ik heb ook de oplaad problemen en vaak vastgelopen apps op de N2, ik gebruik de 0.29 (dacht ik, de laatste standaard versie) maar vind het maar niks.

Heeft iemand een link hoe ik CMW kan installeren?
En welke rom ik dan wel moet installeren

Ik las ook dat 0.18 goed zou werken, heb je ook CMW nodig om dat te installeren?

[ Voor 0% gewijzigd door Merlinni op 13-10-2013 16:14 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
ControlProdi schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:13:
Ik heb ook de oplaad problemen en vaak vastgelopen apps op de N2, ik gebruik de 0.29 (dacht ik, de laatste standaard versie) maar vind het maar niks.

Heeft iemand een link hoe ik CMW kan installeren?
En welke rom ik dan wel moet installeren

Ik las ook dat 0.18 goed zou werken, heb je ook CMW nodig om dat te installeren?
Alles vind je op het forum rondom http://vondroid.com/forums/newman-n2-freelander-i20.216/ . De site is nu alleen down.

Globaal gezien heb je Android 4.0 voor de N2 waarvan de laatste versie 0.29 is, en Android 4.1 waarvan de laatste versie 0.18 is. Van beide versies heb je custom roms. Om die te installeren kan je CWM gebruiken, maar ik geloof dat er ook andere manieren zijn. De officiele 4.1 (bijv. 0.18) kan je denk ik sowieso zonder al te moeilijk te hoeven doen erop zetten.

Voor de laadproblemen zou je kunnen proberen je batterij er een half uurtje uit te halen en dan opnieuw laden tot hij vol zit. Vastlopende apps valt misschien al op te lossen door een factory reset te doen, alhoewel ik uit mijn hoofd niet weet hoe je dat zonder CWM zou doen. (Kan denk ik wel, google maar). Dat betekent wel dat je apps opnieuw moet installeren en instellingen goed moet zetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Factory reset kan gewoon in je settings -> back-up en restore -> fabrieksinstellingen, of recovery (Vol up tijdens boot) en dan data wipen. Ik denk ook dat dit het probleem oplost, als je verder geen redenen hebt om naar 4.1 te gaan, kun je het beter niet doen. 4.0 is veel stabieler en en vlotter, het is de moeite niet waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Sinds het weekend een N2 en het toestel kan gebruikt worden met een simkaart van Hollands Nieuwe.
Ik maak gebruik van 00.29(4.0.3) remastered en dat werkt super.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is het mounten van m'n NFS share. Daar geeft hij aan 'no such device'. Het mounten lukt wel met m'n Alcatel OT995 met rooted 4.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
TheDweep schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:24:
Sinds het weekend een N2 en het toestel kan gebruikt worden met een simkaart van Hollands Nieuwe.
Ik maak gebruik van 00.29(4.0.3) remastered en dat werkt super.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is het mounten van m'n NFS share. Daar geeft hij aan 'no such device'. Het mounten lukt wel met m'n Alcatel OT995 met rooted 4.0.4.
ES File explorer geprobeerd? Werkt prima bij mij, even handmatig het IP van de homeserver intikken en ik krijg een keurige lijst met shared folders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
Greveldinges schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:28:
[...]

ES File explorer geprobeerd? Werkt prima bij mij, even handmatig het IP van de homeserver intikken en ik krijg een keurige lijst met shared folders ;)
Net geprobeerd en daar krijg ik de melding dat de server niet vindbaar is. Heb m'n server gereboot, en opnieuw geprobeerd, maar de.melding blijft hetzelfde.

Edit: als ik kijk naar /proc/filesystems dan staat daar geen 'nodev nfs' tussen. Ook bij het opnieuw installeren van busybox kan ik het nfs-command niet kiezen om te installeren. Deze 4.0.3 ondersteund dus geen NFS.

Das minder....

[ Voor 21% gewijzigd door TheDweep op 17-10-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Ik ga eens MIUI proberen :9

Edit: niets voor mij, terug 3.9.23 van Xtreamer geflashed :9

[ Voor 55% gewijzigd door CedricD op 25-10-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Hahahaha begrijpelijk, ik vind MIUI persoonlijk wel erg fijn werken, alleen de lag vind ik jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
CedricD schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:52:
Ik ga eens MIUI proberen :9

Edit: niets voor mij, terug 3.9.23 van Xtreamer geflashed :9
Hoe bevalt de Xtreamer rom? Wat zijn de voordelen ten opzichte van de stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Ik zit nu al even op new-xperia-joy-ics. Wat een verademing, niet steeds dat gezeik met unlocken en dat je moet wachten of dat het helemaal niet werkt en je kan rebooten... Dat bleef ik op alle .18 roms toch min of meer houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Overgestapt naar Xtreamer_by-alfa_JB_v3, gebaseerd op 3.8.1 (0.18). Kwam van 3.6.18 af. Tot op heden zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
Net ook Xtreamer 3.9.23 geïnstalleerd en hij voelt goed aan. :)

M'n contacts laden vanuit Thunderbird geeft een foutmelding op alle bestanden. Bij 4.0.3 gaf hij een foutmelding op een paar. Dat is wel jammer. Eens kijken of ik die export vanuit Thunderbird anders kan doen.

NFS werkt ook op deze versie niet.... bummer... :|

Edit: Hij ziet de sdcard als Phone Storage.... vreemd. Hij mount nu als: /sdcard/external_SD en kan hem niet unmounten.

Btw, kunnen jullie de telefoon zien met 'adb devices' in cmd? Bij mij krijg ik geen resultaat. Welk VendorID hoort bij de Xtreamer JoyZ(voor in /.android/adb_usb.ini)? Die krijg ik niet bovenwater getov :) erd met Google.

Edit 2: Ik weet dat veel van deze telefoons gebruikers veel verschillende ervaringen geven. Dat kom ik bij deze rom ook tegen.

De volume knoppen werken niet als het scherm uit staat.
Ook werkt schermoriëntatie niet altijd. Dat is nog het meest frustrerend. Ben je een mail aan het tikken in landscape, doe je het scherm even uit omdat je de trein uit moet. Zet je de telefoon weer aan, kun je alleen verder in portrait.

Vanavond ga ik weer terug naar 4.0.3.

[ Voor 68% gewijzigd door TheDweep op 29-10-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
Dat is voor de fastboot driver. Dankjewel. Telefoon wordt inderdaad herkent wanneer deze in recovery is, maar niet met adb. Dit werkt onder Ubunu 12.04 overigens vlekkeloos.

Zag een tip voorbij komen om /data na het flashen van de rom te wipen. Dat ga ik nog proberen voor ik deze rom opgeef. :)

Ik kom niet meer op het Xtreamer forum: op de een of andere reden krijg ik het login venster niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Dat bedoelde ik niet, daar staat de kernel source :p

Xtreamer website werkt prima bij mij, misschien even een andere browser proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
ik ben gebanned op het xtreamer forum.. zonder ook maar een post te hebben gemaakt :S. Kan dat dus niet meer lezen (IP-ban en account gebanned, ook geen zin om daar omheen te gaan werken).

Ben benieuwd wat de sources gaan opleveren aan snoepjes! Als ik de Russische Cyanogenmod-thread goed begrijp is 'the sky the limit' (oftewel, ook 4.4 etc. mogelijk).

@TheDweep: je kan de storage bij de xtreamer rom omwisselen geloof ik via een instellingen menu.... bij Xtreamer tweaks ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Bokkiej op 29-10-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
zerocool82 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:07:
Overgestapt naar Xtreamer_by-alfa_JB_v3, gebaseerd op 3.8.1 (0.18). Kwam van 3.6.18 af. Tot op heden zeer tevreden!
Ook over de batterijduur zeer tevreden, na 1 dag en 16 uur (wel na beperkt gebruik) op 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Laatst online: 10-09 13:38
Het batterij oplaad probleem komt me een beetje de neus uit... Verscheidene opties geprobeerd die ik op vondroid tegen kwam, maar lijken allemaal geen blijvende oplossing te geven. Om de batterij geheel vol te krijgen dien ik dus handmatig de lader regelmatig in en uit te pluggen.

Iemand een gouden tip?

Ik werk met 4.0 v0.28 firmware.

Geprobeerd:
- Accu eruit halen (soms ook noodzakelijk omdat anders het rode led lampje blijft branden terwijl de telefoon niet meer aan de lader hangt)
- Battery calibration app gebruiken wanneer de accu 100% vol is geladen
- Fuel gauge optie in het *#3646633*# menu. Wanneer de telefoon aan de lader hangt geeft deze aan dat dit 'succesvol' is gedownload. Wanneer deze niet aan de lader hangt, reboot de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
De accu leeg laten lopen, dan haal je hem er even een half uurtje uit, terugstoppen, telefoon niet opstarten en opladen. Als ie vol is start je je telefoon op, en download je de fuel gauge. Werkte voor mij :)

Waarom draai je trouwens niet op 0.29?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Ik heb ook weer last van die accuproblemen. Komt telkens terug als je accu helemaal leeg is geweest. Ze zouden eigenlijk een ROM moeten maken die ervoor zorgt dat de telefoon op 2% automatisch uitschakelt, zodat de phone nog een paar dagen uit kan blijven, zonder dat de accu helemaal leeg is. Zo komt de bug tenminste niet (snel) terug.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Greveldinges schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:12:
De accu leeg laten lopen, dan haal je hem er even een half uurtje uit, terugstoppen, telefoon niet opstarten en opladen. Als ie vol is start je je telefoon op, en download je de fuel gauge. Werkte voor mij :)

Waarom draai je trouwens niet op 0.29?
V0.28 werkt perfect, op de accu problemen na (ok, Tom Tom europe loopt ook nog wel eens vast). Dus onder het motto "if it ain't broken, ain't fix it" waag ik me niet aan andere firmwares.

Het downloaden van fuel gauge, dat doe je terwijl de laadadapter nog aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Nee, ik haal de kabel eruit nadat de batterij opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Greveldinges schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:05:
Nee, ik haal de kabel eruit nadat de batterij opgeladen is.
Bij het drukken van download (bij fuel gauge) gaat de telefoon bij mij dan rebooten (i.p.v. het weergeven van de melding download succesfull, wat ik wel krijg als ik hem aan de lader laat hangen tijdens het downloaden van fuel gauge). Is dit bij jou ook het geval?

[ Voor 3% gewijzigd door VerrekteZakStro op 30-10-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik geloof dat de telefoon gewoon aanbleef en een groene melding gaf, al weet ik dit niet zeker. Gewoon even proberen, en kijken of het probleem opgelost is. Het probleem lost zichzelf ook op na een tijdje, maar ik weet hoe irritant het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
Bokkiej schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:08:
ik ben gebanned op het xtreamer forum.. zonder ook maar een post te hebben gemaakt :S. Kan dat dus niet meer lezen (IP-ban en account gebanned, ook geen zin om daar omheen te gaan werken).

Ben benieuwd wat de sources gaan opleveren aan snoepjes! Als ik de Russische Cyanogenmod-thread goed begrijp is 'the sky the limit' (oftewel, ook 4.4 etc. mogelijk).

@TheDweep: je kan de storage bij de xtreamer rom omwisselen geloof ik via een instellingen menu.... bij Xtreamer tweaks ofzo?
Ik ben ook gebanned: [#2000] You are not allowed to visit this forum.

Ik ga met de source aan de slag om te kijken of ik iets voor elkaar kan krijgen. Zal wel een paar weken duren denk ik :O

De settings voor de sdcard ga ik nog proberen.

Zit nu weer op 00.29(remastered). Daar heb ik nog geen enkel probleem mee ervaren de afgelopen weken. _/-\o_
Overigens koppel ik de telefoon los zodra de batterij vol is. Ik laat hem dus niet de hele nacht aan de lader. Heb één keer gehad dat de telefoon uitviel omdat de batterij leeg was, maar ook daarna lade hij keurig op.

[ Voor 23% gewijzigd door TheDweep op 30-10-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ja, het is gewoon hit or miss, soms gaat het prima en soms krijg je last van die bug. Zelf heb ik er al een tijdje geen last meer van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
Draai nu al bijna 3 maanden op CleaN2 00.18. Eigenlijk probleemloos... In het begin ging het opladen na installeren van deze ROM foutloos: snacht aan de oplader en 'sochtend blauw LEDje en 100%. Sinds een week of 4 wordt ik 'sochtends wakker en dan is het LEDje nog rood en istie opgeladen tot 98-99%. Das een beetje vreemd, maar ik doe het ervoor...

Heb 2-3 weken geleden wel weer meegemaakt dat de hele boel crashte (hij bleef hangen in het bootscherm). Alles gewiped en opnieuw geflashed. Erg teleurstellend en het kwam ook volledig uit het niets... Ik denk alleen dat ik wel weer door heb waardoor dat kwam:

http://vondroid.com/threa...ctory.10372/#.UnIIK_lWySo

Dit (GPS logging) was ik even vergeten. Aangezien ik de GPS dagelijks gebruik loopt die GPS-log directory razendsnel vol. Gisteren zag ik dat in 2-3 weken alweer ruim 700MB aan log files was opgebouwd. Dat is natuurlijk best veel op een totaal van 2GB. Ik vermoed dat mijn phone memory op het moment van die "crash" simpelweg was volgelopen. De 2 keer dat ik zo'n rare crash (vastlopend opstartscherm) heb meegemaakt, was beide keren tijdens actief gebruik van GPS.

Dat genoemde vondroid topic gevolgd: Alle loggings weggegooid en logging uitgezet. Ik verwacht/hoop dat ik nu langere tijd stabiel blijf...
Dit is blijkbaar iets waar je altijd even aan moet denken na het flashen van een (nieuwe) rom en je gebruikt de GPS met enige regelmaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Gister heb ik toch CyanogenMod eens willen proberen, omdat ik begreep dat hij al aardig stabiel was. Op een of andere manier gedraagt de WiFi zich een beetje eigenwijs, wat inhoudt dat hij gewoonweg op geen enkele manier aan wil gaan. Vroeger had CM last van een WiFi probleem, maar dat is toch al een poosje opgelost? Op vondroid las ik dat CWM ook voor WiFi problemen kan zorgen, maar op mijn vorige firmware (CleaN2 0.18) werkt het wel gewoon.
Heeft iemand hier ook last van, of misschien zelfs wel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 4PDA is een aangepaste kernel verschenen: http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=473990&st=520
Ik kan 'm alleen niet downloaden omdat ik geen account kan aanmaken, het lukt me niet om een Russische Captcha over te typen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:50:
Op 4PDA is een aangepaste kernel verschenen: http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=473990&st=520
Ik kan 'm alleen niet downloaden omdat ik geen account kan aanmaken, het lukt me niet om een Russische Captcha over te typen :-/
Die heb ik hier (onaangeraakt) voor je geüpload: http://www62.zippyshare.com/v/26270908/file.html :)

[ Voor 37% gewijzigd door Domokun op 01-11-2013 01:18 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.