Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

*Lurker 29834234 komt tevoorschijn*

Geen problemen mee eigenlijk! Dit ding is stabieler dan mijn vorige (originele stock) Morotola Defy+!

Draai op 0.29

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Ja, misschien is het toch wel slim om weer lekker 0.29 te draaien, altijd snel, geen extreem warme telefoon, lekker stabiel en een fatsoenlijke graphics driver. Op elke 4.1 rom heb ik er last van dat ik het beeld opgebouwd zie worden als de processor flink gebruikt wordt... Ik zou alleen de uitgebreide notificaties missen van 4.1

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:27
Zou daar een app voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 08:53
Ik draai nu inmiddels een dag of 10 op die Xenius 00.18 rom (http://vondroid.com/threa...-1_18.11487/#.UfDu3o3viSq) en ben eigenlijk best tevreden...

Geflashed vanuit CWM met behoud van CWM. Wel alle 3 de wipes (data, cache dalvik) + format system gedaan.
Bluetooth, GPS, Wifi etc werkt zoals bij alle andere ROMS.
Ja bij bepaalde spelletjes langer dan 30minuten spelen wordt hij warm, maar ook weer niet zo dat ik me zorgen maak.

Ik heb inderdaad het idee dat het opladen nu stabieler is.
Ik heb inderdaad een blauw ledje bij inkomende email, en rood+blauw tegelijk bij een whatsappie.

De enige zaken die wat mij betreft overblijven zijn:
Wifi ontvangst is niet supersterk en blijft af en toe hangen op: "slechte verbinding vermeden". Als je dan reboot heb je wel gewoon verbinding. Soms is dit 3 keer per week, soms 2 weken niet. Dit had ik met de Cedric 4.1 rom ook.

De camera blijft bij vlagen en bij weinig licht onbetrouwbaar. Te vaak zitten hier onverklaarbaar onscherpe fotos tussen. Maar ook dit heb ik altijd ervaren bij elke rom.

En hij zal wellicht al een paar keer aangehaald zijn maar ik vind deze vondroid page een prima naslag werk: http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.UfDxXY3viSp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Polleke-01 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:38:
Wifi ontvangst is niet supersterk en blijft af en toe hangen op: "slechte verbinding vermeden". Als je dan reboot heb je wel gewoon verbinding. Soms is dit 3 keer per week, soms 2 weken niet. Dit had ik met de Cedric 4.1 rom ook.
Dat slechte verbinding vermijden is een optie die standaard aan staat. Mijn router staat beneden en heb vaak maar 1 streepje bereik waardoor ik met die optie aan ook geen goeie verbinding krijg.
Ga eens naar Instellingen > Wifi > Menu knop Geavanceerd > Vinkje uit bij "Slechte verbindingen vermijden".

Ik heb nog wel last (bij zowel ICS als JB) dat de WiFi soms de volgende dag niet meer wilt verbinden en na een reboot nog steeds niet wilt verbinden. Na een router reboot (of een uur wachten ofzo) werkt het dan weer. Ook soms gewoon tijdens het browsen ofzo valt ineens verbinding weg en even later weer vverbinding. Vaag. Misschien ligt dat wel aan het slechte ontvangst. Met mijn laptop krijg ik bijna vol bereik op dezelfde plek. Met mijn tablet iets minder, maar blijft verbinding houden.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 13:40
Ik heb hem gister binnen gekregen, was even zoeken hoe ik nou de play store installeerde, omdat de meeste guides alleen waren voor de 4.0 versie. Het is me alsnog gelukt met een uitleg op vondroid.

Wat me wel opviel is dat de telefoon heel warm is. Ik was minecraft aan het spelen terwijl die aan de lader lag, en hij was te warm om eigenlijk nog vast te houden.

Op dat na is het een top telefoon, mooie onderdelen en hij ligt lekker in de hand en voelt niet 'chinees' aan.

Over de wifi, waar mensen blijkbaar vaak problemen mee hebben:
Ik kon het netwerk meteen vinden en ik heb in het hele huis 5 van de 5 streepjes en ook geen problemen mee gehad.

Helaas is de telefoon voor me broer en moet ik het nog even doen met een HTC maar ik weet zeker dat het voor mij ook een Newman word. Deze telefoon is naar mijn mening een top telefoon voor dit geld.

[ Voor 28% gewijzigd door Merlinni op 25-07-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
ControlProdi schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:54:
Ik heb hem gister binnen gekregen, was even zoeken hoe ik nou de play store installeerde, omdat de meeste guides alleen waren voor de 4.0 versie. Het is me alsnog gelukt met een uitleg op vondroid.

Wat me wel opviel is dat de telefoon heel warm is. Ik was minecraft aan het spelen terwijl die aan de lader lag, en hij was te warm om eigenlijk nog vast te houden.

Op dat na is het een top telefoon, mooie onderdelen en hij ligt lekker in de hand en voelt niet 'chinees' aan.

Over de wifi, waar mensen blijkbaar vaak problemen mee hebben:
Ik kon het netwerk meteen vinden en ik heb in het hele huis 5 van de 5 streepjes en ook geen problemen mee gehad.

Helaas is de telefoon voor me broer en moet ik het nog even doen met een HTC maar ik weet zeker dat het voor mij ook een Newman word. Deze telefoon is naar mijn mening een top telefoon voor dit geld.
Opladen en gamen tegelijk wordt niet echt aangeraden, het kan waarschijnlijk niet zoveel kwaad, maar ik doe het voor de zekerheid ook maar niet. (hoor wel veel over hitte, maar niet over verbrandde chips etc) Ik vind dit ook eigenlijk het enige echte nadeel aan de Newman, al komt het alleen maar voor in de 4.1 firmware. Misschien wordt het nog opgelost, misschien niet. Wat wel zeker is, is dat Newman de N2 wel constant update, dus ik denk dat het probleem wel gefixt wordt, net als het oplaad probleem dat in 00.18 gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
TomONeill schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:58:
[...]

Dat slechte verbinding vermijden is een optie die standaard aan staat. Mijn router staat beneden en heb vaak maar 1 streepje bereik waardoor ik met die optie aan ook geen goeie verbinding krijg.
Ga eens naar Instellingen > Wifi > Menu knop Geavanceerd > Vinkje uit bij "Slechte verbindingen vermijden".

Ik heb nog wel last (bij zowel ICS als JB) dat de WiFi soms de volgende dag niet meer wilt verbinden en na een reboot nog steeds niet wilt verbinden. Na een router reboot (of een uur wachten ofzo) werkt het dan weer. Ook soms gewoon tijdens het browsen ofzo valt ineens verbinding weg en even later weer vverbinding. Vaag. Misschien ligt dat wel aan het slechte ontvangst. Met mijn laptop krijg ik bijna vol bereik op dezelfde plek. Met mijn tablet iets minder, maar blijft verbinding houden.
Dat ik die nou nooit gevonden heb, die "geavanceerde" WIFI instelling... bedankt voor de tip!

Dat laptop altijd de beste ontvangst heeft schijnt logisch te zijn aangezien hier een "sterkere" antenne in zit, in tablets iets minder en telefoon nog iets minder.. Dat heb ik mij tenminste laten vertellen en het klopt ook altijd (werk, thuis, hotelkamers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
Polleke-01 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:12:
[...]

Dat ik die nou nooit gevonden heb, die "geavanceerde" WIFI instelling... bedankt voor de tip!

Dat laptop altijd de beste ontvangst heeft schijnt logisch te zijn aangezien hier een "sterkere" antenne in zit, in tablets iets minder en telefoon nog iets minder.. Dat heb ik mij tenminste laten vertellen en het klopt ook altijd (werk, thuis, hotelkamers).
Niet persé. Met mijn vorige gsm (LG P970) had ik een beter WiFi ontvangst dan mijn Newman. Ik geraakte even ver als met mijn laptop toen. Nu ja, dankzij de Asus RT-N66U heb ik overal in huis bereik nu. (Beste draadloze router ever :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik heb m'n N2 vandaag de hele dag aan de oplader gehad, maar hij laadt niet verder dan 52%... iemand enig idee wat ik hier mee moet? Heb al gereboot, telefoon uitgezet tijdens het opladen, andere kabel, andere oplader, maar het helpt allemaal niets.. heb geen 2e batterij dus dat kan ik ook niet testen. Misschien nog m'n software BP upgraden? Zit met software version op 00.18 CleaN2 en met BP nog op 00.13, maar heb er nog niet eerder last van gehad dus het lijkt me sterk dat het daardoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Misschien iets met calibreergebeuren? Ik heb het zelf niet gehad dus kan er weinig zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Hmm.. gebruik nu een ipad oplader en een kabel van een Galaxy S3, lijkt te werken. Kan ook toeval zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Greveldinges schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:34:
Hmm.. gebruik nu een ipad oplader en een kabel van een Galaxy S3, lijkt te werken. Kan ook toeval zijn natuurlijk
Ook al gehad.
Wat er bij mij hielp was gewoon de batterij uithalen. Minuutje wachten. Batterij er weer in. Telefoon opstarten en dan aan de lader hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
Greveldinges schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Opladen en gamen tegelijk wordt niet echt aangeraden, het kan waarschijnlijk niet zoveel kwaad, maar ik doe het voor de zekerheid ook maar niet. (hoor wel veel over hitte, maar niet over verbrandde chips etc) Ik vind dit ook eigenlijk het enige echte nadeel aan de Newman, al komt het alleen maar voor in de 4.1 firmware. Misschien wordt het nog opgelost, misschien niet. Wat wel zeker is, is dat Newman de N2 wel constant update, dus ik denk dat het probleem wel gefixt wordt, net als het oplaad probleem dat in 00.18 gefixt is.
Hoe kan een hitte probleem eigenlijk aan de firmware liggen? Het lijkt me namelijk meer een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
ControlProdi schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:59:
[...]

Hoe kan een hitte probleem eigenlijk aan de firmware liggen? Het lijkt me namelijk meer een hardware probleem.
Kan ik niet verklaren, weet alleen dat het op 4.0 wel goed is, ookal wordt ie dan ook wel een beetje warm. Met 4.1 is ie soms echt heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
Hmm, Naja zal vast wel goed komen als het in 4.0 ook niet zo warm wordt.
Hopen dat er snel een update komt. Nog over de update, gaat dit gewoon via die app? Of moet je met CWM zelf de rom flashen? Ik heb de telefoon namelijk niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Zonder rooten kan je gewoon flashen als je de notificatie in je telefoon krijgt.

Hitte is softwareprobleem als je processor meer bezig blijft dan nodig bijvoorbeeld omdat software niet netjes afsluit ofzo. Processoren moeten eigenlijk zsm weer in idle stand om verbruik en hitteproductie omlaag te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
Bokkiej schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:28:
Zonder rooten kan je gewoon flashen als je de notificatie in je telefoon krijgt.

Hitte is softwareprobleem als je processor meer bezig blijft dan nodig bijvoorbeeld omdat software niet netjes afsluit ofzo. Processoren moeten eigenlijk zsm weer in idle stand om verbruik en hitteproductie omlaag te krijgen.
Dat klinkt best logisch ja. Bedankt voor de informatie, ben al lang blij dat het niet aan de telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Hmm, ben ik het niet helemaal mee eens. Ook als je in 4.1 je telefoon flink terugclockt wordt hij nog even warm. Ik heb zelf meer het vermoeden dat het ligt aan het netwerk, omdat hij veel warmer wordt als ik op m'n data zit dan op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
CedricD schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:00:
[...]

Ook al gehad.
Wat er bij mij hielp was gewoon de batterij uithalen. Minuutje wachten. Batterij er weer in. Telefoon opstarten en dan aan de lader hangen :)
Geprobeerd, werkte niet. Kreeg 'm met geen mogelijkheid meer aan het laden. Ik heb nu weer 0.29 geinstalleerd en het lijkt nu toch echt te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Greveldinges schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:25:
Het is me ook opgevallen dat alleen het linker kanaal werkt als ik muziek afspeel. Als ik bijvoorbeeld Snow van RHCP luister, hoor ik de gitaar in het begin niet, omdat deze dus op het rechter kanaal speelt. Het probleem heb ik op alle roms, hebben jullie dit ook? Hopelijk is het geen hardwarematig probleem..
Net getest, is bij mij ook zo.
Kdraai nog steeds op Xstreamer ROM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Greveldinges schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:47:
[...]

Geprobeerd, werkte niet. Kreeg 'm met geen mogelijkheid meer aan het laden. Ik heb nu weer 0.29 geinstalleerd en het lijkt nu toch echt te werken :)
Als je je battery gauge download op 100% en (voor de zekerheid) de battery file verwijderd en dan accu er even uit en weer in moet het opgelost zijn. Werkte voor mij wel. Met 0.18 hoefde ik gelukkig niks doen, de battery fix, aldus de changelog, heeft voor mijn toestel wel geholpen :)

Is er al een nieuwe camera fix? Ik heb die ene die bij 0.18 zat (dezelfde als 0.14) al geïnstalleerd, maar is nog steeds wel traag, alsof het hapert als je nog geen foto maakt. Heel raar. In het donker is ie ook niet fantastisch en soms (kan aan CleaN2 liggen) neemt ie de flits niet goed mee, waardoor je wat donkere foto's krijgt.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Laatst online: 28-12-2024
Ikzelf draai de niewste van Xenius9, ook hoor ik mensen over de CleaN2 en de XtreamerROM.
Wat is nou een goede ROM voor dagelijks gebruik? Wat zijn de pluspunten van bepaalde ROM's en eventueel de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Andere roms schijnen soms wat minder lag te hebben dan Xenius9. Ik moet zeggen dat ik me alleen stoor aan dat het unlock screen zich soms pas na een aantal seconden (tot tig seconden!) laat zien. Xtreamer heb ik nooit geprobeerd, verhalen zijn erg wisselend op de een of andere manier: sommigen zijn dolenthousiast en anderen raden het af. CleaN2 zal, net als alle roms, zijn foutjes hebben, mogelijk is de camera dus een probleempje en hij stelt niet automatisch je internettoegang in zoals andere roms wel doen. Dat zal met een nieuwe versie overigens wel zo zijn.

Ik ben net overgestapt op de MIUI van afgelopen vrijdag. Het leuke is dat die er compleet anders uitziet en ook netjes consistent, maar je moet toch wel een hoop knutselen om het weer eigen te maken. De browser breekt regels niet automatisch af bij inzoomen en ik wil dat die als eerste scherm mijn favorieten laat zien dus die ga ik weer vervangen, sommige chinese apps kan je niet zomaar verwijderen (kan blijkbaar via rootexplorer ofzo), een vreselijk irritant toetsenbord, de rom is niet 100% snappy (ook niet echt traag overigens), overal zit Xiaomi troep (cloudservice etc.), geen app-drawer dus dat is ook weer wennen, telefoon wordt alsnog warm ook al werd in het topic genoemd dat dat niet of minder zou zijn... Oh ja, en de graphicsbug die in alle JB roms zitten zit hier ook in. Al met al wat mij betreft niet de moeite om over te stappen behalve als je echt heel blij wordt van het uiterlijk.

Tom: op welke camera firmware zit je nu dan? was 0x108 de laatste? Ik zag in het topic van CleaN2 nog iemand daarover klagen, alhoewel de maker zegt dat hij daar niks mee gedaan heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Bokkiej op 30-07-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
0x108 is de laatste, inderdaad. Wel raar. De accu bug is trouwens terug, dus die 0.18 fix heeft daarin niets betrkent. Straks als ie 100% is maar battery gauge downloaden en accu er even uit.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
De Xenius9 00.18 draait bij mij nu ca. 3 weken. Eigenlijk heb ik nog steeds geen klachten. En waar ik vooral blij mee ben, is dat ik hem ´s avonds op het nachtkastje aan de oplader leg en gewoon iedere keer ´s ochtends wakker word met een blauw 100% vol LEDje... Dat heb ik nog niet eerder gehad met andere ROMs.

Verders nog amper lag problemen ervaren. Warm wordt hij af en toe wel (bij het spelen van spelletjes), maar heet wil ik het niet noemen.

Eerlijk is eerlijk, zo 1-3keer per week moet ik hem eens rebooten, soms omdat het echt moet, soms omdat ik denk dat meerwaarde zal hebben. Aan de andere kant, ik heb eigenlijk nog nooit een Android toestel gehad waarbij ik dat niet had (maar ik heb ook nog nooit een Android toestel ongetweaked gelaten)

Verder heb ik nog 2 zaken waarvan ik hoop dat iemand er een mening over heeft:

Op vondroid (http://vondroid.com/threa...endly.10478/#.UftvlI3viSp) heb ik nog 2 önderwerpen gevonden waarbij ik me het een en ander afvraag

1)
9.5. Camera Focus.
1. Download CWM_Camera_Focus_Button_Fix.zip (http://www.mediafire.com/...mera_Focus_Button_Fix.zip)
2. Put it to your SD
4. Boot into CWM and choose ”install zip from sdcard > chose zip from sdcard”
5. Select "CWM_Camera_Focus_Button_Fix.zip"
6. Reboot and in camera settings choose "Focus mode" > "Auto"

weet iemand of dit de camera gaat helpen vaker (en wellicht sneller) scherpe foto's te maken??

2)
8.1. How to update Software version BP (modem). (Original Thread)
1. Clear previous update files from SD.
2. Download latest BP 00.29 (4.0) or 00.18 (4.1) (http://www.mediafire.com/....18_4.1_N2_ota_update.zip)
3. Put it to your SD
4. Navigate to "System settings" > "About phone" > "System update" > "Local update" > "OK"
5. Wait for process to complete
6. Done

Werkt deze alleen met de N2 firmware of ook met aangepaste (bijv mijn Xenius9 00.18) variant. Ik heb weliswaar geen wifi of GPS problemen, maar sinds 2 weken krijg ik veel klachten over de geluidskwaliteit als ik met de carkit bel (via Bluetooth)
Daarnaast, zou deze update (als hij werkt, minder IMEI risico (en bijbehorend geprul om het te fixen) in houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Ik denk dat de camera fix gaat over scherpstellen met je camera knopje. Tenminste, zo klinkt het. Dan heeft het waarschijnlijk niet het effect dat je hoopt.

Je kan die software ook updaten met je gemodde variant. Ik zou niet weten of dat effect heeft voor je probleem. Verder kan ik van je laatste zin geen chocola maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
Sorry voor de onduidelijke laatste zin. Ik doel op het feit dat het vaak lijkt voor te komen dat je IMEI gewist wordt als je probeert je Software BP version wil updaten van bijv abc naar 00.18. Bijkomend probleem lees ik vaak dat het weer restoren van je IMEI meer geprul en geknutsel oplevert dan de diverse guides aangeven...

Ik vroeg me af of deze "officiele" variant dat probleem niet heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Geen idee. Bij mij was de IMEI juist kwijt (maar ik deed het via download modem etc) en kostte het een paar uur moeite om terug te zetten omdat het niet volgens het boekje ging. Volgens mij heb ik nog nergens iemand gezien die er ook echt wat mee opschoot in de zin dat problemen ermee verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Hij heeft vannacht weer niet opgeladen... Werd net wakker en er zat maar 3% in. Ik zit op 00.18, dus ik weet niet welk oplaadprobleem is opgelost, maar niet deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:18
Dat heb ik ook wel eens gehad, draai nu al een paar weken op de 00.18 versie van CleaN2. Bij mij is het een keertje voorgekomen dat hij niet op wou laden en dat mijn mobiel de volgende ochtend was uitgevallen. Voor de rest laad hij bij mij gewoon goed op deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Weet iemand wanneer de nieuwe versie van CleaN2 of de nieuwe Xenius9 komt, ik draai nu namelijk de nieuwe Xenius en ik krijg geen GPS verbinding. Bij de vorige Xenius deed ie dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Dat zal waarschijnlijk pas gebeuren wanneer de nieuwe Newman software uitkomt. In die kleine periode dat ik hier mee ga heb ik nog niet gezien dat ze tussendoor een update uitvoeren. Ze halen gewoon wat weg uit de standaard ROM en voegen zelf wat toe, verder passen ze bij mijn weten niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Greveldinges schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:24:
Hij heeft vannacht weer niet opgeladen... Werd net wakker en er zat maar 3% in. Ik zit op 00.18, dus ik weet niet welk oplaadprobleem is opgelost, maar niet deze.
Ik heb het de afgelopen drie nachten nu ook opeens gehad. Joy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Ik kwam er vd week achter nadat ik de geluidsrecorder een keer had gebruikt dat ie nu alle gesprekken die ik voer opneemt en in het mapje bewaard waar de geluidjes standaard worden opgeslagen.
Ik draai de laatste van Xenius9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Is dat niet een instelling die je hebt aangeklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Niet bij de geluidsrecorder, daar zit bijna geen instelmogelijkheden bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Mijn N2 is dus ter reparatie terug naar China (etotalk).
Aangetekend verstuurd met postnl. Nu een maand later nog steeds niet aangekomen daar. Ik moet nu een navraag formulier invullen van Postnl.
Op het verzendformulier heb ik een waarde opgegeven van €15 en 'mp4 player' om de Chinese douane wat soepeler door te komen.

Waarschijnlijk betekent dit dat als m'n pakket kwijt is, ik dus max €15 vergoed krijg...
kakzooi... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Pusherman_ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:01:
Mijn N2 is dus ter reparatie terug naar China (etotalk).
Aangetekend verstuurd met postnl. Nu een maand later nog steeds niet aangekomen daar. Ik moet nu een navraag formulier invullen van Postnl.
Op het verzendformulier heb ik een waarde opgegeven van €15 en 'mp4 player' om de Chinese douane wat soepeler door te komen.

Waarschijnlijk betekent dit dat als m'n pakket kwijt is, ik dus max €15 vergoed krijg...
kakzooi... :|
Wauw, dat is echt ontzettend kut... Hopelijk komt je pakketje alsnog aan in China, want je mag toch niet hopen dat hij echt weg is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
wouters84 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:58:
Niet bij de geluidsrecorder, daar zit bijna geen instelmogelijkheden bij.
En bij oproepinstellingen? Daar zit bij mij (xenius9) een optie om het aan te zetten. Ik zou denken dat dat per ongeluk aan is gegaan.

Ik heb trouwens gewoon stereo output bij de koptelefoonuitgang, in reactie op eerdere berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

En toen was mijn scherm gebarsten van de N2... weet iemand waar je een nieuw scherm kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Is niet goedkoop, richting 100 euro volgens mij omdat het zo'n one glass solution is (scherm en glas ineen) Op vondroid ben ik weleens wat tegengekomen, daar zou ik zoeken (naast even zelf ebay en chinaprices checken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met deze webshop of deze case? Klikje Wil graag zo'n harde plastic case, heb nu een zacht buigbaar dingetje van plastic, maar heb liever een gladde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvspr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:48
Ik heb daar een beschermhoesje en reserve accu besteld werd netjes geleverd binnen 2a3 weken.
Prijzen zijn ook niet te duur en je kunt er gewoon met paypal betalen.
Ik had zelf wel de zwarte kunstof case met ruwe afwerking aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Bokkiej, bedankt. Het stond idd bij de oproepinstellnigen. Ik wist niet eens dat het kon.
Maar hij is per ongeluk aangegaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Lang geleden dat ik hier nog iets geplaatst heb.
Heb eigenlijk niet veel te melden. Toestel draait nog steeds erg soepel op de laatste Xtreamer ROM.

Was onlangs wel naar een 720p .mkv aan het kijken terwijl het toestel aan het opladen was en hij sloeg na ongeveer 20 minuten uit. Waarschijnlijk kreeg hij wat te warm? Anyway, hij startte vanzelf terug op en ik kon verder kijken. Geen probleem meer mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Newman N2 ontvangen van banggood.com. Er zit echter enkel een Chinese handleiding bij, geen Engelse/...
Weet iemand waar ik een Engelstalige versie kan vinden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
@CedricD

Welke versie van Xtreamer draai je?
Is dat deze:
http://vondroid.com/threads/xtreamer-joyz-3-8-1.12208/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Nee, deze nog.

Wou die nieuwe niet installeren om deze reden:
NOTICE - The Updater app in previous versions is incompatible with this update, it must be installed manually via Recovery.

IMPORTANT - You *must* Factory Reset *before* installing this ZIP. Failure to wipe at all - or wiping after you install - *will* result in problems

Anders moest ik alles weer wipen en ik had geen zin om alles weer opnieuw te installeren :+
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:12:
Ik heb vandaag mijn Newman N2 ontvangen van banggood.com. Er zit echter enkel een Chinese handleiding bij, geen Engelse/...
Weet iemand waar ik een Engelstalige versie kan vinden?

Bedankt!
Wat lukt er precies niet? Of wat wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
Ik zoek gewoon een goede ROM voor dagelijks gebruik. Ik heb nu de Xenius9 maar m'n GPS krijgt geen fix.
Dus vandaar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdikkie.. wou eens posten dat mijn v0.28 (Android 4.0) naar behoren werkt en ik weinig problemen heb op een paar minpuntjes na (Foto's worden wel hard gecomprimeerd, kan niet alle foto's in de galerij zien, soms blijft mijn TomTom app of google maps hangen).

Maar nu heb ik ineens serieuze problemen :(! Ik was een beetje aan het whatsappen en muziek aan het luisteren.. beide apps sluiten vrij snel na elkaar af met een 'nette' melding van Android. Dus ik telefoon opnieuw starten.. sindsdien kom ik niet meer voorbij het 'Newman' logo bij het opstarten.. Wat te doen? Batterij er al uitgehaald.uiteraard, en werkt niet. Maar gaan flashen oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Eerst eens kijken wat gebeurd als je de caches wiped. Helpt dat niet, dan factory reset. Helpt dat niet, dan flashen... maar dan heb ik al niet zoveel hoop meer. Ben benieuwd!

Wouter84: andere populaire roms zijn MIUI, clean2, xperia-joy-rom en xtreamer roms. Her is maar net wat je zoekt. De xperia rom is denk ik noghet meest betrouwbaar maar is een oudere android en mist bijv. uitgebreide notificaties bij bijv. Whatsapp.

[ Voor 42% gewijzigd door Bokkiej op 12-08-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Bokkiej schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:34:
Eerst eens kijken wat gebeurd als je de caches wiped. Helpt dat niet, dan factory reset. Helpt dat niet, dan flashen... maar dan heb ik al niet zoveel hoop meer. Ben benieuwd!

Wouter84: andere populaire roms zijn MIUI, clean2, xperia-joy-rom en xtreamer roms. Her is maar net wat je zoekt. De xperia rom is denk ik noghet meest betrouwbaar maar is een oudere android en mist bijv. uitgebreide notificaties bij bijv. Whatsapp.
CleaN2 heeft goede support van de developer, als er iets is hoef je het maar te vragen in het topic en je krijgt antwoord. Telt ook mee vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de tip Bokkiej.. na de factory reset zit er iig. weer leven in het speelgoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
De Newman van mij laad ook niet goed op,
Maar als ik de telefoon uitzet lijkt die het wel te doen.
Iemand anders nog een fix?

Btw, De update app geeft altijd aan dat er een update beschikbaar is, maar die update is dan "null"
is er dan wel of geen update? Ik zit momenteel op de standaard 4.1 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Na mijn goede beleving op de CleaN2 00.18 is daar een paar dagen geleden toch een einde aan gekomen. Ik heb er uiteindelijk 2 dagen over gedaan om mijn mobiel op te laden omdat hij dit steeds maar vertikte.
Hij zit nu wel eindelijk vol maar ik kijk nu al vol spanning uit naar de volgende keer dat hij aan de lader komt te liggen.
Ik zit er zelf aan te denken om terug te gaan naar 4.0 / 00.29 gezien ik (na alles wat ik gelezen heb) toch t idee krijg dat die versie het stabielst is. In ieder geval qua opladen zou dat handig zijn.
Het probleem dat ik nu ook heb met mijn huidige versie is dus het opladen en ook (zoals meerdere mensen hier volgens mij) dat ik geen fix krijg van m'n GPS.

Zal ik terug gaan naar 00.29 of is die niet veel beter dan de 4.1 / 00.18?
En weten jullie of er al vorderingen zijn met de CM mod, want ik zie niks meer op diegene's twitter verschijnen (https://twitter.com/Scorpio92666).

Edit:
Ik ben laatst overgestapt van de Ben naar Simyo en ik merk dat mijn accu toch een stuk sneller leeg gaat bij Simyo dan bij Ben. Kan dit komen door verschillende bandbreedtes?

[ Voor 9% gewijzigd door timpy007 op 13-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Ik twijfel ook wat om terug te gaan naar .29 maar heb de stap (nog?) niet genomen. Geen zin om apps enzo weer terug te zetten :). Het gekke is dat ik in de afgelopen maanden 1x oplaadproblemen heb gehad tot vorige week, toen het opeens 3 nachten achter elkaar raak was (of juist niet, net hoe je het bekijkt). Terwijl met .18 (4.1) problemen juist opgelost zouden moeten zijn.

Ik vermoed dat er weinig gebeurd met CM10 als er geen twitterupdates zijn. Je kan het russische forum doorspitten als je graag meer wil weten, of als je dan nog benieuwd ben moet je scorpio maar een berichtje sturen :P

Je stroomverbruik kan hoger zijn als je minder ontvangst hebt volgens mij. Iets met meer stroom er naartoe om toch nog voldoende bereik te hebben. Bandbreedte zal weinig uitmaken denk ik. Misschien kost vaak wisselen tussen verschillende banden (2G/3G) ook nog veel stroom. Maar goed, ik weet niet zoveel van telefoons, ik lees hoogstens soms wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Bij mij ging het in het begin ook erg goed maar dat is nu dus niet meer het geval.
Ik let ook een beetje op hoe hij oplaad nu en soms laad hij op tot een bepaald aantal % om vervolgens niet meer te laden. Terwijl de telefoon wel gewoon aangeeft dat hij oplaad gebeurt er niks. Als ik hem dan weer uit en in het stopcontact doe gaat hij wel vrolijk verder...
het is een merkwaardig probleem.

Zover ik zag hebben T-Mobile en KPN allemaal dezelfde bandbreedtes, maar ik denk dat je gelijk kan hebben wat de afstand aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Heb hem eventjes stresstest gedaan vandaag. Na 4 minuten CPU load op 100% viel hij uit.
Batterijtemperatuur: 69.0°C
System load: 51.37 :+

Zonder te stressen zat de temperatuur al op 45 graden. Was er vandaag mee bezig en ik zat vlak in de zon omringt door allerlei witte muren. Omgevingstemperatuur was dus +/- 30°C en je moet rekenen dat de zon vlak op het toestel zat.

Ondanks de hoge temperatuur (ik kon hem niet meer normaal vastnemen) is mijn scherm niet kapot gegaan. Voorkant van het scherm was ook erg heet. Ik moest eventjes wachten tot dat hij afgekoeld was vooraleer ik weer kon typen/vegen op mijn scherm. Ik betwijfel dus ten zeerste dat het scherm stuk gaat door een te hoge temperatuur :).

Was leuk om eens te doen. Heb dit verwezenlijkt door Battery Drainer Extreme en StabilityTest tegelijkertijd te laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bizar.. sinds mijn android 4.0, v0.28 corrupt raakte en ik deze heb moeten factory resetten (de telefoon startte niet meer op), heb ik ook de genoemde oplaadproblemen. De accu laadt nog maar op tot zo'n 20% en dan houdt het op. Vreemd dat er wat dat betreft de eerste 5 maanden niks aan de hand was en dit nu ineens problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Kijk, eens gecheckt op Vondroid of er nog nieuwe roms komen, reageert iemand (die wel vaker dingen weet volgens mij) als volgt:
00.18 4.1 is marked as final version for N2!
Zie http://vondroid.com/threa...ial-firmware.4782/page-64 . Ook zag in in het Russische topic voor CM10 dat er nog wel activiteit is dus daar komt vast nog meer nieuws van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Sinds een paar weken heeft mijn newman n2 het probleem dat hij soms niet met de wifi wil verbinden. In het overzicht geeft hij aan vol bereik te hebben, maar als ik dan verbind met ons netwerk gaat dat (als hij eens moeilijk doet) naar 1 streepje en staat hij ongeveer 1 seconde op connecting. Dan stopt hij en staat hij zonder verbonden te zijn weer op vol bereik.
Dit probleem had ik toen ik cleaN2 had en is niet opgelost toen ik de MIUI rom installeerde.
Zou iemand mij hiermee uit de brand willen helpen?

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Hmm... Als er echt geen updates meer komen voor de N2, is dat wel begrijpelijk. Ze hebben het toestel nu vrij lang ondersteund en geupdate, langer dan veel chinese fabrikanten doen. Ik heb trouwen gelezen op het Xtreamer forum dat vodafone de authenticatie uitgeschakeld heeft, dus daar zit geen probleem meer :D

• timpy007
Wel jammer dat ze er nu mee stoppen ondanks dat de telefoon nog niet optimaal werkt. Dan toch maar weer terug gaan naar 00.29 als ik daar ooit eens zin in heb. Ben wel blij dat er nog steeds gewerkt word aan de CM10 ROM, maar dan word het natuurlijk ook nog afwachten of daar ooit een goeie stabiele variant van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Het geheugen probleem in CM10 waardoor hij soms zo tergend langzaam is is opgelost :) Hopelijk worden er nog meer bugs gefixt in die CM10 build, dat wordt sowieso de ROM die ik ga flashen wanneer hij goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien 00.18 final is kunnen we nu kijken welke ROM bakker het beste de kernel tekortkomingen heeft weten te omzeilen/verbeteren. Het wordt tijd voor een poll denk ik met favoriete roms! Kan de stichter van dit Topic dat doen?

Overigens zit ik nog op 00.29. Ik wil denk ik over naar de MIUI rom van 00.18. MIUI is me eerder op 4.0 tegen gevallen, maar ik ga het nog een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
De stichter van dit topic is reeds weg, maar hij heeft deze in een paar kundige handen achtergelaten. Ben bang dat dit dan een erg uitgebreide poll kan worden maar wie weet.

Ik had nog een vraagje. Ik heb nu de 00.29 versie er weer op gezet (de stock versie) en ik vroeg mij af hoe je het batterij percentage in het batterij icoontje zet zoals Xenius9 dat altijd doet. Weet een van jullie dat misschien?

[ Voor 40% gewijzigd door timpy007 op 23-08-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
timpy007 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:23:
De stichter van dit topic is reeds weg, maar hij heeft deze in een paar kundige handen achtergelaten. Ben bang dat dit dan een erg uitgebreide poll kan worden maar wie weet.

Ik had nog een vraagje. Ik heb nu de 00.29 versie er weer op gezet (de stock versie) en ik vroeg mij af hoe je het batterij percentage in het batterij icoontje zet zoals Xenius9 dat altijd doet. Weet een van jullie dat misschien?
Installeer het Xposed framework, en pak hier een battery icon die je aanstaat. Installeer de module, en activeer deze via Xposed. Simpel als dat :)

Ik kan wel een poll maken voor in de topicstart, maar ik weet niet welke ROMs er allemaal in moeten staan. Ik dacht zelf hier aan :
  • 00.29 Standaard 4.0 ICS
  • 00.18 Standaard 4.1 JB
  • Nieuwste Xtreamer
  • MIUI ICS (3.2.22)
  • MIUI JB (Alles daarna)
  • CyanogenMod 10
  • Xenius9
  • Xperia-joy-rom
  • CleaN2
  • Libra v3.0
Iemand nog iets toe te voegen?

[ Voor 20% gewijzigd door Greveldinges op 23-08-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Dankje Greveldinges, wat je allemaal al wel niet kan met een simpel tweakje.
Kan je met hetzelfde programma ook de boot-animatie aanpassen?

Is het al wel verstandig de CM10 ROM eraan toe te voegen, gezien deze nog niet geheel stabiel draait?
Ik zag laatst ook nog een aangepaste 00.29 ROM van onze eigen CedericD volgens mij; http://vondroid.com/threa...-newman-n2-firmware.8147/

Ik heb voor de boot-animatie al geprobeerd wat hier staat; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1580642. En dan ergens van het internet een paar van die animaties gedownload maar hij laat die animaties dan maar klein zien en sommigen speelt hij gewoon helemaal niet af.
Ook heb ik steeds wanneer ik hem opstart dat hij applicaties bij moet werken, en dit doet hij elke keer.

[ Voor 32% gewijzigd door timpy007 op 23-08-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
timpy007 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:32:
Dankje Greveldinges, wat je allemaal al wel niet kan met een simpel tweakje.
Kan je met hetzelfde programma ook de boot-animatie aanpassen?

Is het al wel verstandig de CM10 ROM eraan toe te voegen, gezien deze nog niet geheel stabiel draait?
Ik zag laatst ook nog een aangepaste 00.29 ROM van onze eigen CedericD volgens mij; http://vondroid.com/threa...-newman-n2-firmware.8147/

Ik heb voor de boot-animatie al geprobeerd wat hier staat; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1580642. En dan ergens van het internet een paar van die animaties gedownload maar hij laat die animaties dan maar klein zien en sommigen speelt hij gewoon helemaal niet af.
Ook heb ik steeds wanneer ik hem opstart dat hij applicaties bij moet werken, en dit doet hij elke keer.
Wat betreft de CM10 ROM, ik denk dat ik hem er gewoon in kan zetten, misschien met een waarschuwing oid.

De bootanimatie kun je veranderen door bootanimation.zip in de flex map te vervangen, of door bootanimation.zip te verwijderen uit de flex map en een nieuwe in de media map te plaatsen. Let echter wel op dat je een 720p bootanimatie hebt, van bijvoorbeeld een SGS3 of een Galaxy Nexus oid, xhdpi levert genoeg resultaten op. Het probleem dat android steeds bijgewerkt wordt tijdens het opstarten is erg simpel op te lossen. In je /system/framework map staat dit bestand : com.google.widevine.software.drm.jar . Die verwijder je met bijv. root explorer en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Ik probeer nu beide dingen te verwijderen en aan te passen maar ES file explorer zegt dan steeds dat het een read only file is, ondanks dat ik hem root toegang heb gegeven. Met de root explorer kom ik niet in het gewenste gedeelte en bij de instellingen kan ik ook niets vinden om dit op te lossen.

Is dat com.google.widevine.software.drm.jar bestand ook niet voor andere dingen van toepassing dan alleen het probleempje dat ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
timpy007 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:33:
Ik probeer nu beide dingen te verwijderen en aan te passen maar ES file explorer zegt dan steeds dat het een read only file is, ondanks dat ik hem root toegang heb gegeven. Met de root explorer kom ik niet in het gewenste gedeelte en bij de instellingen kan ik ook niets vinden om dit op te lossen.

Is dat com.google.widevine.software.drm.jar bestand ook niet voor andere dingen van toepassing dan alleen het probleempje dat ik heb?
Whoops, je moet com.google.widevine.software.drm.jar.odex verwijderen... mijn fout. Moet lukken met root explorer, als je een melding krijgt dat je geen rechten hebt of dat het read only is klik je bovenaan op de knop Mount as R/W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Ahh geweldig, loopt allemaal weer als een zonnetje met een leuke boot zonder het geluid. Dankjewel!

Ik ben vandaag trouwens terug gegaan naar 00.29 (stock) vanaf de CleaN2 00.18 ROM en hier zijn mijn bevindingen tot nu toe:
- Het systeem zelf voelt iets minder snel aan. Het werkt nog steeds goed en reageert gewoon op alle veeg bewegingen zoals je zou verwachten, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat het net iets trager is.
- Qua warmte ben ik nog niet helemaal onder de indruk. Hij word nog steeds warm zelfs bij normaal gebruik maar ik heb het idee dat het toch minder warm is dan in de 00.18 ROM. Hoewel dit natuurlijk ook gewoon aan mijn beleving kan liggen.

Of de batterij problemen nu ook weg zijn kan ik pas over een weekje vertellen na meerdere malen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
timpy007 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:50:
Ahh geweldig, loopt allemaal weer als een zonnetje met een leuke boot zonder het geluid. Dankjewel!

Ik ben vandaag trouwens terug gegaan naar 00.29 (stock) vanaf de CleaN2 00.18 ROM en hier zijn mijn bevindingen tot nu toe:
- Het systeem zelf voelt iets minder snel aan. Het werkt nog steeds goed en reageert gewoon op alle veeg bewegingen zoals je zou verwachten, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat het net iets trager is.
- Qua warmte ben ik nog niet helemaal onder de indruk. Hij word nog steeds warm zelfs bij normaal gebruik maar ik heb het idee dat het toch minder warm is dan in de 00.18 ROM. Hoewel dit natuurlijk ook gewoon aan mijn beleving kan liggen.

Of de batterij problemen nu ook weg zijn kan ik pas over een weekje vertellen na meerdere malen opladen.
Heb je de software BP ook naar een oudere versie geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Ja, ik heb hem weer eerst helemaal opgeschoond naar de 00.15 versie (zoals in de downgrade tutorial op vondroid). Die installeert automatisch de goeie BP'tjes erbij en toen ik hem geüpgraded had naar 00.29 bleek hij het ook automatisch te doen gezien hij bij de build-test gewoon aangeeft dat de 00.29 BP's erin zitten.
Maar toen ik al m'n apps in een keer aan het downloaden en installeren was over de wifi werd hij ook wel weer redelijk warm. Hoewel dit ook wel redelijk normaal is.
Bij de accu info staat hij dat hij nu 30 graden is en dat is na al een tijdje niet meer gebruikt te zijn. Volgens mij heb ik hem in android 4.1 nog nooit zo laag gehad.

Ik merk ook dat hier nu apps vastlopen, zoals de laatste versie van PlayerPro (een vorige versie werkt wel gewoon) en Maps loopt ook vaak vast, dus daar moet ik ook nog iets voor downloaden.

Ik heb nu een oudere versie van Maps gedownload (de nieuwste is 7.0.iets en ik heb 6.14.iets erop gezet) en deze werkt wel goed samen met 00.29.

Trouwens Greveldinges, ik zag dat jij ooit je eigen costum ROM hier had neergezet waarbij je de notificatie LED aan wist te krijgen. Is daar een handige .zip voor om te flashen want in de stock versie doet hij het niet. Ik heb nu Light Flow erop staan maar dat is ook niet alles...

[ Voor 20% gewijzigd door timpy007 op 23-08-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
timpy007 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:43:
Ja, ik heb hem weer eerst helemaal opgeschoond naar de 00.15 versie (zoals in de downgrade tutorial op vondroid). Die installeert automatisch de goeie BP'tjes erbij en toen ik hem geüpgraded had naar 00.29 bleek hij het ook automatisch te doen gezien hij bij de build-test gewoon aangeeft dat de 00.29 BP's erin zitten.
Maar toen ik al m'n apps in een keer aan het downloaden en installeren was over de wifi werd hij ook wel weer redelijk warm. Hoewel dit ook wel redelijk normaal is.
Bij de accu info staat hij dat hij nu 30 graden is en dat is na al een tijdje niet meer gebruikt te zijn. Volgens mij heb ik hem in android 4.1 nog nooit zo laag gehad.

Ik merk ook dat hier nu apps vastlopen, zoals de laatste versie van PlayerPro (een vorige versie werkt wel gewoon) en Maps loopt ook vaak vast, dus daar moet ik ook nog iets voor downloaden.

Ik heb nu een oudere versie van Maps gedownload (de nieuwste is 7.0.iets en ik heb 6.14.iets erop gezet) en deze werkt wel goed samen met 00.29.

Trouwens Greveldinges, ik zag dat jij ooit je eigen costum ROM hier had neergezet waarbij je de notificatie LED aan wist te krijgen. Is daar een handige .zip voor om te flashen want in de stock versie doet hij het niet. Ik heb nu Light Flow erop staan maar dat is ook niet alles...
Ik zal kijken wat ik kan doen voor 00.29 wat betreft de LED, maar waarschijnlijk kun je gewoon het bestandje dat onder andere LED notificaties regelt kopieeren uit de 4.0 Xtreamer ROM, daar werkt de LED namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Oke, ik ben hier geheel nieuw mee dus daar zal ik dan wel wat hulp mee nodig hebben.
Ik Heb de ICS versie van Xtreamer en zit daar nu in te kijken. Ik vind dit zelf ook wel interessant om verder te weten en vaker te doen so bare with me please. Dan naar systeem want dat lijkt me logisch. Lib (geen idee waar dat voor staat) wat voor bestanden staan er in die map?
- Bluez-plugin zie ik audio, netwerk en bluetooth dus ik neem aan dat alles daarin die aansluitingen en ontvangers regelen.
- Drm zou ik niet weten.
- Egl staan bestanden in met mali, dus ik neem aan dat dat voor de videokaart is.
- Hw zal dan voor hardware staan en ik neem aan dat ik het lights.smdk4x12.so bestand in mijn mobiel moet kopiëren voor de LED's. Deze zit alleen ook al in mijn mobiel, heb ik een ander bestand nodig of is dit een aangepaste variant?
- Omx zijn decoders en encoders, geen idee wat dat doet.
- Soundfx zal wel dingen voor het geluid regelen?

Is er een soort online tutorial waarin al die verschillende mappen en inhouden staan beschreven en waar ook in staat hoe je daarvan dan een ROM kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
timpy007 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:18:
Oke, ik ben hier geheel nieuw mee dus daar zal ik dan wel wat hulp mee nodig hebben.
Ik Heb de ICS versie van Xtreamer en zit daar nu in te kijken. Ik vind dit zelf ook wel interessant om verder te weten en vaker te doen so bare with me please. Dan naar systeem want dat lijkt me logisch. Lib (geen idee waar dat voor staat) wat voor bestanden staan er in die map?
- Bluez-plugin zie ik audio, netwerk en bluetooth dus ik neem aan dat alles daarin die aansluitingen en ontvangers regelen.
- Drm zou ik niet weten.
- Egl staan bestanden in met mali, dus ik neem aan dat dat voor de videokaart is.
- Hw zal dan voor hardware staan en ik neem aan dat ik het lights.smdk4x12.so bestand in mijn mobiel moet kopiëren voor de LED's. Deze zit alleen ook al in mijn mobiel, heb ik een ander bestand nodig of is dit een aangepaste variant?
- Omx zijn decoders en encoders, geen idee wat dat doet.
- Soundfx zal wel dingen voor het geluid regelen?

Is er een soort online tutorial waarin al die verschillende mappen en inhouden staan beschreven en waar ook in staat hoe je daarvan dan een ROM kan maken?
Om eerlijk te zijn, ik zou niet weten wat al die losse bestanden precies zijn. De map lib is echter kort voor libraries, daar staan drivers en scripts etc. in. Om meer te leren over custom ROMs kun je hier kijken, het is niet zo moeilijk om een simpele ROM in elkaar te zetten, alleen het kost wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Dankje voor die tutorial, die ga ik zeker eens doorkijken!
Maar weet jij toevallig of dat bestandje nou degene is die vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
timpy007 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:54:
Dankje voor die tutorial, die ga ik zeker eens doorkijken!
Maar weet jij toevallig of dat bestandje nou degene is die vervangen moet worden?
Hier staat beschreven hoe je de LED werkend maakt. Het gaat om framework-res.apk en services.jar, allebei in de /system/framework map. Decompilen, de code toevoegen en weer compilen zou moeten werken, niet heel ingewikkeld en met een beetje google kom je er wel uit, heb alleen zelf niet zoveel tijd, sorry :P

[ Voor 15% gewijzigd door Greveldinges op 24-08-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Haha prima, hartelijk bedankt voor je hulp. Ik ga er lekker mee aan de slag ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Toen ik net m'n N2 aan wilde doen, flitste er één keer een schermpje van een lege batterij, daarna niets meer. Nu krijg ik een rood lampje als ik 'm aan de oplader doe, verder gebeurt er helemaal niks... Hopelijk komt er straks nog een beetje leven in.

Edit

Na een hele tijd aan de lader te hebben gelegen kreeg ik 'm aan, hij gaf aan dat er 0% in de batterij zat. Even fuel gauge gedownload en hij laadt weer op! inmiddels 16% and counting :) . Ik zit trouwens ook weer op 00.29, lekker stabiel.

Edit 2

Inmiddels zakt m'n percentage weer terwijl hij aan de oplader zit... Heeft iemand nog ideeën? Ik zal zelf nog proberen om de laatste Xtreamer ROM te flashen, misschien helpt dat, aangezien ik dan BP 18 en software versie 18 heb.

[ Voor 52% gewijzigd door Greveldinges op 25-08-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Ik heb dat ook een paar keer gehad wat je als eerste beschrijft. Wat ik dan deed was de batterij eruit halen, hem aan de lader leggen en dan pas de batterij er weer in. Dan wil hij wel weer even laden.

Ik heb het ook wel een paar keer gehad dat hij tot een bepaald percentage aan het opladen was en daarna weer inzakte. Een reboot werkte bij mij dan wel, maar als je (zoals het hoort) 's nachts je mobiel oplaad lukt dat niet.
Bij mij laad hij tot nu toe gewoon op in 00.29.
Misschien als je hem steeds door uit en in de oplader te stoppen hem tot 100% krijgen en dan die battery reset doet, dat hij dan wel normaal blijft laden.
Ik heb het probleem dat als hij helemaal is opgeladen hij daarna ook weer gewoon draint. Dus misschien is het ook zo'n bestandje wat je kan verwijderen (zoals dat bestandje waardoor hij die app's niet steeds bijwerkt) waardoor hij alleen maar op blijft laden in de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
@Greveldinges, dat heb ik momenteel ook!
Als het goed is kun je het inderdaad oplossen door hem eerst op 100% zien te krijgen en dan de fuel gage te downloaden, battery file verwijderen en dan uitzetten en accu er even uithalen. Aan/uit knop even indrukken en houden en dan weer accu erin doen en hij moet weer blijven werken.
Eerst nog op 100 % zien te krijgen... :p

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik kreeg 'm met geen mogelijkheid op 100% met 00.29, heb 00.18 geflashed en zit inmiddels op 42%, maar dat is ook een dood punt geloof ik, daar staat ie al een uurtje... Achja, zo heb je wel iets te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Als je hem dan weer uit en in de oplader stopt, gaat hij dan wel weer verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
timpy007 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:29:
Als je hem dan weer uit en in de oplader stopt, gaat hij dan wel weer verder?
Nope, hij daalt nog verder nu, 33%... Ik bestel morgen een externe lader en een extra batterij voor de zekerheid, krijg ik hem in ieder geval op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Heb ik allemaal geen problemen mee. De ROM van Xtreamer draait hier nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Ik heb dus geprobeerd die files aan te passen maar dat is mij tot nu toe nog niet gelukt. Gezien de LED's het in de Xtreamer ROM wel gewoon doen dacht ik dat ik ze daar wel uit kon kopiëren maar als ik die file's op m'n mobiel zet en dan wil kopiëren naar de system\frameworks map krijg ik redelijk veel problemen omdat Android niet goed werkt zonder die bestanden. Ik neem aan dat het mogelijk is ze gewoon uit de Xtreamer ROM te halen, maar hoe kopieer ik ze weer in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vraagje,

De Newman N2 / Xtreamer Joyz staat bij specificaties 1GB ram,
Nu staat er op deze site http://www.androidbenchma...e.php?phone=Xtreamer+Joyz
Total RAM 769.9 MB

Heeft hij nu 1024MB ram of 770MB ram?

Ik heb jaren terug een LG Optimus L7 gekocht met zogezecht 512MB ram, maar hij heeft maar 384MB... wat een afzetterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Dat komt (zover ik weet) omdat de rest van dat geheugen door de videochip word benut. Ik zie hier op mijn toestel dat mijn beschikbare werkgeheugen inderdaad rond die 770 MB ligt.
Voor mij is dat meer dan genoeg maar ik speel er ook geen spelletjes op ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit bij meeredere telefoons het geval?

Bijvoorbeeld Samsung Galaxy s3, heeft die dan ook ''maar'' 770mb ram en de rest voor de videochip?

Heb net even zelf gegoogled en het blijkt dat de Samsung Galaxy S3 er ook last van heeft.
Ik dacht even wat een oplichters actie, maar het is inderdaad gereserveerd voor gpu en of andere dingen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Dat zou ik niet weten.
Zover is zie in mijn snelle search is het bij de S3 ook het geval dat je rond de 800MB hebt.
Het is in ieder geval niet bij alle apparaten zo, ik zie hier op mijn Nexus 7 dat deze wel gewoon toegang heeft tot de volle 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
timpy007 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:22:
Ik heb dus geprobeerd die files aan te passen maar dat is mij tot nu toe nog niet gelukt. Gezien de LED's het in de Xtreamer ROM wel gewoon doen dacht ik dat ik ze daar wel uit kon kopiëren maar als ik die file's op m'n mobiel zet en dan wil kopiëren naar de system\frameworks map krijg ik redelijk veel problemen omdat Android niet goed werkt zonder die bestanden. Ik neem aan dat het mogelijk is ze gewoon uit de Xtreamer ROM te halen, maar hoe kopieer ik ze weer in het systeem?
Maak een flashable zip, zo kun je het bestand vervangen via CWM. Hierrrr is een guide, als deze niet goed is moet je maar even een andere zoeken, heb de eerste aangeklikt die ik kon vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Dankje, ik hoopte al dat zoiets mogelijk was.
Nou, het hele flashen ging wel gewoon prima. Het enige probleem was dat ik in een bootloop kwam te zitten =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Hier staat een zipje voor 4.1.1 ROMs om je notificatie ledje te fixen, vervang de bestanden in het zipje door jouw 4.0.3 bestanden en het zou moeten werken!

Er staat overigens dat het alleen op 00.13 werkt, maar ik heb 'm succesvol geflashed op 00.18 :)

[ Voor 38% gewijzigd door Greveldinges op 27-08-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Aha, dankje. Ik zat er nog aan te denken om die van andere ROM's te proberen.
Moest even werken dus had even geen tijd om tussendoor iets anders te testen. Zal deze zo gelijk installeren als hij weer een beetje is opgeladen.
Het bestand ziet er precies hetzelfde uit als degene die ik geflashed en waar ik toe neen bootloop bij kreeg, maar dat kan volgens mij ook iedere keer weer veranderen.

Hoe gaat het met jouw oplaadprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Misschien had je dat zipje op ICS geflashed?

Met m'n batterij is het nog niet goed trouwens, nog steeds geen 100% gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Ik had de bestandjes uit de laatste Xtreamer ICS formware gehaald en in de blank CWM gezet in een system\framework map. misschien dat de Xtreamer en Newman firmware onderdelen niet onderling uitwisselbaar zijn, hoewel mij dat erg onwaarschijnlijk lijkt. Het is waarschijnlijk zo dat ik het niet goed heb gedaan, maar zo leer je weer wat hè.

Edit;
Nou, dat leverde hetzelfde resultaat. Na 1,5 minuut naar mijn bootanimation te hebben gekeken had ik wel het idee dat hij het waarschijnlijk niet ging doen. Deze werkt dus niet op 00.29 =[.
Nu maar even bij andere ROM's gaan kijken of ik hem daaruit kan stelen.

[ Voor 28% gewijzigd door timpy007 op 27-08-2013 22:40 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.