Heeft iemand ervaring met de Miui versie? Hier is overigens ook een redelijke community, waar ik erg blij om ben.. http://www.htcmania.com/forumdisplay.php?f=952
'k Heb zojuist de firmware geüpdatet naar v00.27 en gelijk wat screenshots gemaakt voor enkele FAQ's

Om de taal in te stellen kies:

Om dit te kunnen doen gaan we je toestel ook even voorzien van ROOT.
Hier heb ik alle bestanden die je nodig hebt online gezet, pak deze zip uit en zet de bestanden op de root van je SDkaart.
Om te beginnen zorg je ervoor dat je bij Instellingen->Beveiliging de optie Onbekende bronnen aangevinkt hebt. Daarmee sta je de installatie van apps vanaf (bijvoorbeeld) je SDkaart toe.
Ga via bestandsbeheer naar je SDkaart en installeer de APP ExynosAbuse-v1.40.
Na het installeren open je dit programma en kies je voor de optie Root Device. Je toestel is nu geroot
Ga via bestandsbeheer naar je SDkaart en installeer de APP com.estrongs.android.pop-1.
Na het installeren open je dit programma ES File Explorer, druk op de menu knop en vervolgens op Instellingen, onderaan vind je het submenu Root opties. Stel die opties in zoals op onderstaande screenshot.

Navigeer binnen ES File Explorer naar de map /sdcard/GAPPS (Die je zelf op de SDkaart had gezet). Druk op Selecteren en selecteer alle submappen zoals op onderstaande screenshot.

Druk vervolgens op de knop Kopiëren.
Navigeer naar de map /system/ (Hier kan je komen door eerst enkele keren op de omhoogknop de drukken).
Je ziet nu precies hetzelfde als onderstaande screenshot.

Druk op de knop Plakken en accepteer onderstaande waarschuwing.

Naast een succesmelding krijg je waarschijnlijk ook een foutmelding als onderstaand te zien.

Die foutmelding geeft niets, druk op de powerknop en kies voor opnieuw opstarten.
Gefeliciteerd je hebt nu zelf de Google APPS op je N2 geïnstalleerd.
In het topic op Vondroid wordt ook omschreven hoe je de bestandspermissies kan instellen, dit gaan wij niet doen want alles werkt al
Let op: Ivm bovenstaand geintje moment heb je de APP Gallerij twee keer op je toestel geïnstalleerd staan. In onderstaande FAQ leg ik uit hoe je één hiervan weer kan verwijderen.
Navigeer binnen ES File Explorer naar de map /flex/app/ en verwijder de apps die je kwijt wil.
Ook deze NetworkLocation.app kan je verwijderen, je heb die met de andere GAPPS ook al in /system/app/ gezet.

Andere Chineese apps kan je via instellingen/Apps verwijderen, maar om ervoor te zorgen dat die na een factory-reset ook wegblijven navigeer je binnen ES File Explorer naar de map: /flex/unapp/ en verwijder je de apps die je kwijt wil.

Andere apps zou je ook met ES File Explorer uit het systeem kunnen verwijderen.
Maar ik heb hier Titanium backup voor gebruikt en daar screenshots van gemaakt, dus..
Binnen de app Titanium Backup, zie je (ivm bovenstaande FAQ) onder het tabblad Back-up/Terugzetten de app Gallery twee keer geïnstalleerd staan.

Druk op één van de twee apps en kies de optie Deinstalleren, zie onderstaande screenshot.

Accepteer de waarschuwingen die volgen.
Je kan ervoor kiezen om ook andere apps die je niet nodig hebt te verwijderen. Zelf verwijder ik bijvoorbeeld Google Nieuws, Talk, en de stock muziek speler. Onderaan de lijst met apps zie je nog één Chineese app staan die je wil verwijderen, zie screenshot.

Druk op die app, kies de optie Deinstalleren, en accepteer de waarschuwingen die volgen.

Na een nieuwe firmware update mag je alle stappen weer doorlopen
Hoe zet ik de taal op Nederlands?
Instellingen weet je zelf vast te vinden, voor Taal en Invoer kies:
Om de taal in te stellen kies:

Hoe installeer ik na een firmware update GoogleAPPS?
Let op! Deze tutoral heb ik destijds gemaakt voor Android 4.0. gebruik hem niet voor Android 4.1.Om dit te kunnen doen gaan we je toestel ook even voorzien van ROOT.
Hier heb ik alle bestanden die je nodig hebt online gezet, pak deze zip uit en zet de bestanden op de root van je SDkaart.
Om te beginnen zorg je ervoor dat je bij Instellingen->Beveiliging de optie Onbekende bronnen aangevinkt hebt. Daarmee sta je de installatie van apps vanaf (bijvoorbeeld) je SDkaart toe.
Ga via bestandsbeheer naar je SDkaart en installeer de APP ExynosAbuse-v1.40.
Na het installeren open je dit programma en kies je voor de optie Root Device. Je toestel is nu geroot
Ga via bestandsbeheer naar je SDkaart en installeer de APP com.estrongs.android.pop-1.
Na het installeren open je dit programma ES File Explorer, druk op de menu knop en vervolgens op Instellingen, onderaan vind je het submenu Root opties. Stel die opties in zoals op onderstaande screenshot.

Navigeer binnen ES File Explorer naar de map /sdcard/GAPPS (Die je zelf op de SDkaart had gezet). Druk op Selecteren en selecteer alle submappen zoals op onderstaande screenshot.

Druk vervolgens op de knop Kopiëren.
Navigeer naar de map /system/ (Hier kan je komen door eerst enkele keren op de omhoogknop de drukken).
Je ziet nu precies hetzelfde als onderstaande screenshot.

Druk op de knop Plakken en accepteer onderstaande waarschuwing.

Naast een succesmelding krijg je waarschijnlijk ook een foutmelding als onderstaand te zien.

Die foutmelding geeft niets, druk op de powerknop en kies voor opnieuw opstarten.
Gefeliciteerd je hebt nu zelf de Google APPS op je N2 geïnstalleerd.
In het topic op Vondroid wordt ook omschreven hoe je de bestandspermissies kan instellen, dit gaan wij niet doen want alles werkt al
Let op: Ivm bovenstaand geintje moment heb je de APP Gallerij twee keer op je toestel geïnstalleerd staan. In onderstaande FAQ leg ik uit hoe je één hiervan weer kan verwijderen.
Hoe verwijder ik de stock Chinese apps en andere meuk?
In de FAQ hierboven heb je ES File Explorer al geïnstalleerd en de juiste ROOT-rechten gegeven.Navigeer binnen ES File Explorer naar de map /flex/app/ en verwijder de apps die je kwijt wil.
Ook deze NetworkLocation.app kan je verwijderen, je heb die met de andere GAPPS ook al in /system/app/ gezet.

Andere Chineese apps kan je via instellingen/Apps verwijderen, maar om ervoor te zorgen dat die na een factory-reset ook wegblijven navigeer je binnen ES File Explorer naar de map: /flex/unapp/ en verwijder je de apps die je kwijt wil.

Andere apps zou je ook met ES File Explorer uit het systeem kunnen verwijderen.
Maar ik heb hier Titanium backup voor gebruikt en daar screenshots van gemaakt, dus..
Binnen de app Titanium Backup, zie je (ivm bovenstaande FAQ) onder het tabblad Back-up/Terugzetten de app Gallery twee keer geïnstalleerd staan.

Druk op één van de twee apps en kies de optie Deinstalleren, zie onderstaande screenshot.

Accepteer de waarschuwingen die volgen.
Je kan ervoor kiezen om ook andere apps die je niet nodig hebt te verwijderen. Zelf verwijder ik bijvoorbeeld Google Nieuws, Talk, en de stock muziek speler. Onderaan de lijst met apps zie je nog één Chineese app staan die je wil verwijderen, zie screenshot.

Druk op die app, kies de optie Deinstalleren, en accepteer de waarschuwingen die volgen.
GAPPS geïnstalleerd en o.a. de Chineese meuk verwijderd, wat nu?
In principe is het niet nodig, maar 'k vind het zelf wel prettig om de N2 op dit moment z'n laatste factory-reset te geven, om er zeker van te zijn dat er geen restbestanden blijven hangen. Na de factory-reset kan je bij het welkomst scherm de taal instellen om vervolgens de Google account setup te doorlopen
Na een nieuwe firmware update mag je alle stappen weer doorlopen
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 13-05-2013 11:46 ]
Ja 'k heb de Miui versie een testrit gegeven, hij werkte prima!dangerousp schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:42:
Heeft iemand ervaring met de Miui versie? Hier is overigens ook een redelijke community, waar ik erg blij om ben.. http://www.htcmania.com/forumdisplay.php?f=952
Omdat ik de Miui nooit eerder gebruikt had, dus menu's niet kende, was het wel even vogelen hoe ik de taal van Chinees af kreeg. Maar Miui draaide stabiel en vlot. 't Was alleen niet helemaal mijn ding, ik zit weer op de stock ROM.
Chris.nl schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:21:
'k Heb zojuist de firmware geüpdatet naar v00.27 en gelijk wat screenshots gemaakt voor enkele FAQ's
Erg netjes en duidelijk. Kun je ook zeggen wat de voordelen van 0.27 zijn?
[ Voor 89% gewijzigd door klaaz op 25-02-2013 23:28 . Reden: quote verwijderd ;-) ]
Thnx... D'r zullen naargelang er vragen komen nog wel wat FAQ's volgen.
Er is in het *#66*# service-menu blijkbaar een instelling bijgekomen voor de batterij.
Verder nog wat: Optimize system fluency and stability / Optimize the camera's shooting.
Lees meer op vondoid. Verder zitten in v00.27 ook alle fixes die ik sinds v00.24 had laten liggen.
Bij v00.25 en v00.26 zou er een bugje zitten waarbij de accu tussen de 100% en 80% snel leeg leek te lopen, daarom had ik die updates niet gedaan. Omdat er nu een camera optimalisering bij zit heb ik v00.27 dus wel gedaan.
Bij v00.27 hier geen last van een 100% -> 80% batterydrain, ik zit na 2 uur (17 minuten schermtijd) nog op 100%. Apps lijken iets sneller te starten dus die optimize system fluency zou kunnen kloppen. Verder lijkt v00.27 me ook een stabiele ROM. Ik moet um echt een paar dagen hebben draaien om iets zinnigs te kunnen zeggen hé..
Er is in het *#66*# service-menu blijkbaar een instelling bijgekomen voor de batterij.
Verder nog wat: Optimize system fluency and stability / Optimize the camera's shooting.
Lees meer op vondoid. Verder zitten in v00.27 ook alle fixes die ik sinds v00.24 had laten liggen.
Bij v00.25 en v00.26 zou er een bugje zitten waarbij de accu tussen de 100% en 80% snel leeg leek te lopen, daarom had ik die updates niet gedaan. Omdat er nu een camera optimalisering bij zit heb ik v00.27 dus wel gedaan.
Bij v00.27 hier geen last van een 100% -> 80% batterydrain, ik zit na 2 uur (17 minuten schermtijd) nog op 100%. Apps lijken iets sneller te starten dus die optimize system fluency zou kunnen kloppen. Verder lijkt v00.27 me ook een stabiele ROM. Ik moet um echt een paar dagen hebben draaien om iets zinnigs te kunnen zeggen hé..
[ Voor 37% gewijzigd door Chris.nl op 01-03-2013 16:12 ]
Idd mooie post!
Is je Antutu-score ook lager geworden?
Thnx. AnTuTu is bij mij vrijwel hetzelfde gebleven..CedricD schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:58:
Idd mooie post!

Tja, 290 punt lager als m'n test onder v00.24.
Dit verschil is verwaarloosbaar, als ik beide tests opnieuw doe zou ik er ook 100 punt boven kunnen komen.
Oké thanks!
Idd, antutu kan nogal varieren aan de hand van de apps die draaien op het moment
.
En je batterij is nog altijd vol
Idd, antutu kan nogal varieren aan de hand van de apps die draaien op het moment
En je batterij is nog altijd vol
Super Chris.nl! Denk dat dit veel mensen gaat helpen en dan gaan de meesten ook erg gelukkig worden van deze telefoon!
Heel erg bedankt Chris, zal het proberen zodra mijn N2 binnen is! Heb alleen 1 vraagje, wat doet de NetworkLocation.apk, en zou je deze ook kunnen verwijderen?

(van deze screenshot)

(van deze screenshot)
:)
Ik heb geen idee wat die NetworkLocation.apk deed, ik had hem verwijderd omdat ie me iets te gezellig tussen de andere? Chinese meuk stond. Daarnaast zit in de GAPPS van hierboven ook een NetworkLocation.apk die je handmatig in /system/app/ plaatst, dus is die uit /flex/app/ echt overbodig.Greveldinges schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:12:
Heel erg bedankt Chris, zal het proberen zodra mijn N2 binnen is! Heb alleen 1 vraagje, wat doet de NetworkLocation.apk, en zou je deze ook kunnen verwijderen?
[afbeelding]
(van deze screenshot)
Zit standaard in android, niks met chineze meuk te maken.Chris.nl schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:29:
[...]
Ik heb geen idee wat die NetworkLocation.apk deed, ik had hem verwijderd omdat ie me iets te gezellig tussen de andere? Chinese meuk stond. Daarnaast zit in de GAPPS van hierboven ook een NetworkLocation.apk die je handmatig in /system/app/ plaatst, dus is die uit /flex/app/ echt overbodig.
Bedankt! Toch blijf ik het raar vinden dat deze apk dan in flex/app staat, maar het zij zoChris.nl schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:29:
[...]
Ik heb geen idee wat die NetworkLocation.apk deed, ik had hem verwijderd omdat ie me iets te gezellig tussen de andere? Chinese meuk stond. Daarnaast zit in de GAPPS van hierboven ook een NetworkLocation.apk die je handmatig in /system/app/ plaatst, dus is die uit /flex/app/ echt overbodig.
Dient deze apk niet om je locatie in Google Maps te kunnen weergeven?
Verwijderd
Ik heb nu al een tijdje de MIUI rom draaien. Eerst 3.2.1 met kernel 00.25 en nu 3.2.22 met kernel 00.27 Deze heb ik van htcmania afgehaald. Het makkelijke is dat het update script alles afhandeld, dus je hoeft niet apart de kernel en gapps te flashen.
De rom zelf ben ik erg blij mee. Deze gebruikte ik ook al op mijn HTC desire, dus ik ben al gewend. Echter zijn er wel een aantal bugs die vrij irritant zijn. Ik ben benieuwd of andere (die MIUI of stock rom draaien) hier ook last van hebben.
Zo gaat het bellen niet fantastisch. Zodra mijn 3G actief is gaat opnemen erg moeizaam. Als ik opneem dan gaat mijn ringtoon nog zo'n 5 seconde door en daarna neemt hij pas de telefoon op. Met bluetooth aan in de auto hetzelfde verhaal. Met de laatste update is het me ook al 2 keer overkomen dat de connectie wegvalt tijdens het bellen. Dan zie ik ook dat hij geen verbinding heeft, deze hersteld weer na enkele secondes.
Ook is de telefoon soms wat traag en ik heb 2 keer nu gehad dat het scherm zwart bleef (batterij eruit halen was de enige remedie)
Al met al nog niet helemaal lekker dus. Als deze issues worden opgelost dan ben ik zeer tevreden met de telefoon, maar nu levert het nog wat frustratie op. Wellicht moet ik toch maar naar de stock rom als hier geen problemen mee zijn. wat is jullie ervaring?
De rom zelf ben ik erg blij mee. Deze gebruikte ik ook al op mijn HTC desire, dus ik ben al gewend. Echter zijn er wel een aantal bugs die vrij irritant zijn. Ik ben benieuwd of andere (die MIUI of stock rom draaien) hier ook last van hebben.
Zo gaat het bellen niet fantastisch. Zodra mijn 3G actief is gaat opnemen erg moeizaam. Als ik opneem dan gaat mijn ringtoon nog zo'n 5 seconde door en daarna neemt hij pas de telefoon op. Met bluetooth aan in de auto hetzelfde verhaal. Met de laatste update is het me ook al 2 keer overkomen dat de connectie wegvalt tijdens het bellen. Dan zie ik ook dat hij geen verbinding heeft, deze hersteld weer na enkele secondes.
Ook is de telefoon soms wat traag en ik heb 2 keer nu gehad dat het scherm zwart bleef (batterij eruit halen was de enige remedie)
Al met al nog niet helemaal lekker dus. Als deze issues worden opgelost dan ben ik zeer tevreden met de telefoon, maar nu levert het nog wat frustratie op. Wellicht moet ik toch maar naar de stock rom als hier geen problemen mee zijn. wat is jullie ervaring?
Met v00.24 en v00.27 geen problemen qua bellen of opnemen, ook niet terwijl 3G actief gebruikt wordt door de browser oid.
Met v00.24 had ik geen glitches of zwarte schermen meegemaakt, qua v00.27 zal ik eerst een paar dagen ervaring moeten opdoen voordat ik zeker weet of die even stabiel is. (lijkt me wel)
- edit -
@Clubvibe, waarschijnlijk ben je al bekend met onderstaand maar ook voor anderen kan dit interessant zijn.
Er is nog meer als alleen de firmware versie. Wanneer je *#66*# invoert kom je in een service-app.
Bij optie 1 Build-test kan je meer informatie opvragen, screenshot.
Bij die screenshot is de firmware v00.24
Software SB (modem) v00.22
Camera fimware versie 0x108
Op dit moment is de hoogste/beste software SB versie 00.22.
Wanneer je N2 een andere versie heeft kan je hier lezen hoe je um kan updaten.
Met v00.24 had ik geen glitches of zwarte schermen meegemaakt, qua v00.27 zal ik eerst een paar dagen ervaring moeten opdoen voordat ik zeker weet of die even stabiel is. (lijkt me wel)
- edit -
@Clubvibe, waarschijnlijk ben je al bekend met onderstaand maar ook voor anderen kan dit interessant zijn.
Er is nog meer als alleen de firmware versie. Wanneer je *#66*# invoert kom je in een service-app.
Bij optie 1 Build-test kan je meer informatie opvragen, screenshot.
Bij die screenshot is de firmware v00.24
Software SB (modem) v00.22
Camera fimware versie 0x108
Op dit moment is de hoogste/beste software SB versie 00.22.
Wanneer je N2 een andere versie heeft kan je hier lezen hoe je um kan updaten.
[ Voor 55% gewijzigd door Chris.nl op 25-02-2013 23:22 ]
Hier dan verder voor praat over levertijden en prijzen.RoD schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:36:
Ondanks de modbreak hierboven blijven er hier offtopiczaken worden gepost. Hier graag technische discussie, en onderwerpen zoals bestellingen en garantie elders, in de subfora waar ze thuishoren.
He Chris.nl
Een vraagje, misschien dat het al gesteld is. Maar ondervind jij al klachten van je screen? Dat hoeken helder is dan de rest, of vlekken die zich uitbreiden over het scherm?
Hoop van je te horen
Een vraagje, misschien dat het al gesteld is. Maar ondervind jij al klachten van je screen? Dat hoeken helder is dan de rest, of vlekken die zich uitbreiden over het scherm?
Hoop van je te horen
Dit lijkt voor te kunnen komen indien hij oververhit raakt. Bij zeer zware spellen inclusief opladen.Arwien schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:22:
He Chris.nl
Hoop van je te horen
En als het scherm op volledige helderheid staat...dangerousp schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:34:
[...]
Dit lijkt voor te kunnen komen indien hij oververhit raakt. Bij zeer zware spellen inclusief opladen.
Hoi. Ik heb zelf een perfect scherm, geen last van de hoeken of vlekken. In dit topic op vondroid hebben wel een paar bezitters klachten.Arwien schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:22:
He Chris.nl
Hoop van je te horen
Daarnaast kan het idd voorkomen dat de CPU flink heet wordt van tegelijkertijd opladen en flink gamen. Bij normaal gebruik wordt de mijne ook wel "wat warm" tijdens het opladen, ik ben daar niet bang van geworden. Op vondroid wordt geopperd dat de schermklacht kan komen van een overhitte CPU.
Er is een handvol meldingen op X verkochte toestellen, ik weet alleen niet hoe hoog de X is.
Ik kan niet zo goed Chinees, maar volgens Google translate komt 4.1 update er aan!
http://bbs.newman.mobi/fo...&tid=126594&extra=&page=1

Dat is mooi nieuws !!dangerousp schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:07:
Ik kan niet zo goed Chinees, maar volgens Google translate komt 4.1 update er aan!
[afbeelding]
Maar waarom dan niet direct 4.1.2 ipv 4.1.1?dangerousp schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:07:
[afbeelding]

Dat ze nog niet direct naar 4.2 gaan kan ik nog begrijpen
Ik ben allang blij dat er iets aan zit te komenCedricD schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:21:
[...]
Maar waarom dan niet direct 4.1.2 ipv 4.1.1?![]()
Dat ze nog niet direct naar 4.2 gaan kan ik nog begrijpen
Balen balen balen.. ik hem Vodafone bel+sms+web en daarop kan die blox niet! Misschien dat een andere blox van 15 euro per maand wel werkt.. maar dat vind ik wel erg duur! Iemand nog een oplossing?
Dit hoort niet hier in dit topic
Dit hoort niet hier in dit topic
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 02-03-2013 13:52 ]
Verwijderd
M'n Newman N2 lijkt goed te werken, behalve één probleempje: als ik mensen bel horen ze me niet. Ik kan degene die ik bel wel goed horen, maar m'n microfoon lijkt wel uitgeschakeld. Alleen als ik handsfree inschakel kunnen ze me wel horen. Zet ik de dual mic uit, dan ben ik wel te horen, maar erg slecht. Iemand enig idee?
Build: 00.24
BP: 00.23
ISP: 0x108
Smalband: unavailable
Flex: Unknown
Als ik test 17 uitvoer (ontvanger, MIC, SDCard) dan hoor ik ook niks. Bij test 18 (receiver, Secondary Mic, SDCard) slechts heel zachtjes.
Als ik test 17 uitvoer (ontvanger, MIC, SDCard) dan hoor ik ook niks. Bij test 18 (receiver, Secondary Mic, SDCard) slechts heel zachtjes.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 11:32 ]
Omdat je toestel het handsfree wel goed doet, denk/hoop ik dat het geen hardwarematig probleem is. Op vondroid ben ik jou issue niet tegengekomen, dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Hopelijk is het op te lossen met een firmware update oid.Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:29:
M'n Newman N2 lijkt goed te werken, behalve één probleempje: als ik mensen bel horen ze me niet. Ik kan degene die ik bel wel goed horen, maar m'n microfoon lijkt wel uitgeschakeld. Alleen als ik handsfree inschakel kunnen ze me wel horen. Zet ik de dual mic uit, dan ben ik wel te horen, maar erg slecht. Iemand enig idee?
Build = firmware versie
BP = modem versie
ISP = camera versie
Vanochtend is firmware v00.28 uitgekomen, daarmee zou ook automatisch de BP+ISP geüpdatet worden, maar die zijn bij hou al up te date. Misschien kan je 't best maar die laatste firmware proberen, op het moment dat je contact opneemt met de webshop voor eventuele garantie (als je um echt niet kan fixen) reageren ze toch eerst dat je moet updaten.
Ja, dat antwoord kreeg ik ook twee keer: "Die blox kan niet aangesloten worden op je abonnement".dangerousp schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:28:
Balen balen balen.. ik hem Vodafone bel+sms+web en daarop kan die blox niet! Misschien dat een andere blox van 15 euro per maand wel werkt.. maar dat vind ik wel erg duur! Iemand nog een oplossing?
Staat ook in de startpost:
Misschien kan je ze via facebook wijzen op hun eigen forum. Zelf kreeg ik bij de derde keer bellen een medewerker aan de lijn die zei dat ie even moest overleggen om die gratis blox met een omweg op mijn abbonement aan te sluiten, ik stond een flinke tijd in de wacht. Het is dus wel mogelijk voor ze...Je hebt geen recht op deze blox, hij kan standaard niet aangesloten worden. De klantenservice moet flink moeite voor je willen doen om dit met een omweg aan de praat te krijgen. Op het forum van Vodafone loopt ook een topic over deze casus.
Tip: Bel niet vaker dan 1x per dag, ander heb je kans dat ze een aantekening bij je nr in het systeem zetten en dan krijg je structureer een kort antwoord waar je niets mee kan. Je moet gewoon een medewerker treffen die 'outside the box' kan denken. Ik heb ook gehoord dat iemand éénmalig 7 euro moest bijbetalen om die (gratis) blox te laten activeren, maar 15 euro per maand is waanzin.
Zelf heb ik een Vodafone friends&family BSW sim only abbo: 225 minuten + onbeperkt bellen met vodafone klanten + onbeperkt SMS + 11GB data -> daarna onbeperkt data maar afgeknepen. Dit voor 18,90 per maand, prijs blijft ook na het verlopen contract hetzelfde. Aan die info heb jij natuurlijk niets, maar dit ter illustratie dat ik 15 euro per maand bijbetalen om gebruik te kunnen maken van office.vodafone.nl echt waanzin vind.
[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 02-03-2013 14:39 . Reden: outside the box ]
Uh.. dit hoort zeker wel in dit topic, het is een toestelspecifiek probleem dat ik probeer op te lossen.. en anderen hebben wellicht hetzelfde probleem.dangerousp schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:28:
[mbr]Dit hoort niet hier in dit topic[/mbr]
Inmiddels via twitter de blox gekregen, maar office apn werkt niet. Nog anderen met vodafone bel sms web gebruikers? Ik begin een beetje radeloos te worden.. hopelijk zit de oplossing in 4.1
office.vodafone.nl moet werken, heb je het verificatietype op PAP staan?dangerousp schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:29:
[...]
Uh.. dit hoort zeker wel in dit topic, het is een toestelspecifiek probleem dat ik probeer op te lossen.. en anderen hebben wellicht hetzelfde probleem.
Inmiddels via twitter de blox gekregen, maar office apn werkt niet. Nog anderen met vodafone bel sms web gebruikers? Ik begin een beetje radeloos te worden.. hopelijk zit de oplossing in 4.1
Rest weet ik niet uit mijn hoofd...
Chris.nl schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:42:
De N2 werkt prima op het datanetwerk van KPN & T-Mobile, maar waar een pap of chap login in combinatie met gebruikersnaam en wachtwoord nodig is, zou je vooralsnog problemen kunnen krijgen. Wat VodafoneNL betreft ben je dus gewaarschuwd! Wegens een bugje kan de N2 op dit moment wel verbinding maken met de zakelijke office.vodafone.nl maar je krijgt geen dataverbindingen met de particuliere live.vodafone.com. Wellicht wordt het met een toekomstige firmware update opgelost, een hoogbegaafde dolfijn is ook flink aan klooien om een bugfix te maken.
Mother_lepard schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:23:
Er lijken wat problemen op te treden met de schermen: http://vondroid.com/threa...ith-newman-n2.6095/page-1 Hoeken pixels die meer/minder licht geven.
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:21:
ik zag dat enkele mensen last hebben van hoekjes waarbij het scherm wat lichter is. bij mij is dit ook het geval. de linker hoek onder is lichter. ik heb er niet heel veel last van, maar ik kan me voorstellen dat mensen hier problemen mee hebben.
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:31:
Ik heb nu al een tijdje de MIUI rom draaien. Eerst 3.2.1 met kernel 00.25 en nu 3.2.22 met kernel 00.27
Zo gaat het bellen niet fantastisch. Zodra mijn 3G actief is gaat opnemen erg moeizaam. Als ik opneem dan gaat mijn ringtoon nog zo'n 5 seconde door en daarna neemt hij pas de telefoon op. Met bluetooth aan in de auto hetzelfde verhaal. Met de laatste update is het me ook al 2 keer overkomen dat de connectie wegvalt tijdens het bellen. Dan zie ik ook dat hij geen verbinding heeft, deze hersteld weer na enkele secondes. Ook is de telefoon soms wat traag en ik heb 2 keer nu gehad dat het scherm zwart bleef (batterij eruit halen was de enige remedie)
Er lijken toch een aantal problemen te zijn. Ben benieuwd of deze problemen inmiddels zijn opgelost (en of het hardware- of softwarematige problemen zijn). Kan mij voorstellen dat een aantal problemen met nieuwe firmware is opgelost (regelmatig verschijnen er nieuwe versies) en andere problemen worden mogelijk veroorzaakt door gebruik van een custom rom (zoals bij Clubvibe het geval zou kunnen zijn). Chris.nl, geen problemen zoals bovenstaande tegen gekomen (op vodafone bug na)?Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:29:
Is waarschijnlijk software. Dus mogelijk te verhelpen na een update, als ze bij Newman er van op de hoogte zijn en de tijd en moeite ervoor neemt.zerocool82 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:05:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Er lijken toch een aantal problemen te zijn. Ben benieuwd of deze problemen inmiddels zijn opgelost (en of het hardware- of softwarematige problemen zijn). Kan mij voorstellen dat een aantal problemen met nieuwe firmware is opgelost (regelmatig verschijnen er nieuwe versies) en andere problemen worden mogelijk veroorzaakt door gebruik van een custom rom (zoals bij Clubvibe het geval zou kunnen zijn). Chris.nl, geen problemen zoals bovenstaande tegen gekomen (op vodafone bug na)?
Verwijderd
Ben de hele avond bezig geweest met m'n microfoon. Zoals eerder gezegd kan ik zonder problemen handsfree bellen. Maar, zo bleek uit een paar tests, als ik de telefoon 'gewoon' gebruik (dus niet handsfree) is het volume heel laag, alsof ik het gesprek fluister. Alleen als ik m'n mond heel dichtbij de onderste microfoon plaats, wordt het beter. Een update v00.28 heeft dat niet verholpen.
Ik vermoed nu dat er of iets voor de microfoon zit, of dat 'ie misschien is verschoven (??). Hoewel dat niet zou verklaren waarom het geluid bij handsfree wel goed is. Want dat gaat toch via dezelfde microfoon?
Is het geluid tijdens gesprekken bij jullie wel goed?
Morgen maar eens contact zoeken met Pandawill
Trouwens, Chris.nl, erg bedankt voor de handleidingen, die hebben me al een paar keer goed geholpen.
Ik vermoed nu dat er of iets voor de microfoon zit, of dat 'ie misschien is verschoven (??). Hoewel dat niet zou verklaren waarom het geluid bij handsfree wel goed is. Want dat gaat toch via dezelfde microfoon?
Is het geluid tijdens gesprekken bij jullie wel goed?
Morgen maar eens contact zoeken met Pandawill
Trouwens, Chris.nl, erg bedankt voor de handleidingen, die hebben me al een paar keer goed geholpen.
Ook ik heb een bel-sms-web abo, maar nog geen contact gehad met de klantenservice. Heb zojuist op twitter een bericht geplaatst. Weet je welke medewerker jou aan die blox geholpen heeft?dangerousp schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:29:
[...]
Uh.. dit hoort zeker wel in dit topic, het is een toestelspecifiek probleem dat ik probeer op te lossen.. en anderen hebben wellicht hetzelfde probleem.
Heb nu de 00.28 formware op het toestel staan, daarin nog geen oplossing voor de live.vodafone.nl APN.
Net ook even gezocht (ik heb de Newman N2 zelf nog niet binnen, dus kan het zelf niet testen). Ik heb het probleem bij andere gebruikers niet terug kunnen vinden. Ik kwam echter wel de volgende link tegen (over de Newman N1) en de volgende link over microphone sensitivity levels. Mogelijk heb je hier iets aan? Volume van de microfoon in normale stand is een andere instelling dan de luidspreker en de headset. Mogelijk dat het volume (instelling in service menu, zie verderop in het topic) zeer laag is ingesteld (in tegenstelling tot de instelling voor handsfree)?Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:40:
Ben de hele avond bezig geweest met m'n microfoon. Zoals eerder gezegd kan ik zonder problemen handsfree bellen. Maar, zo bleek uit een paar tests, als ik de telefoon 'gewoon' gebruik (dus niet handsfree) is het volume heel laag, alsof ik het gesprek fluister. Alleen als ik m'n mond heel dichtbij de onderste microfoon plaats, wordt het beter. Een update v00.28 heeft dat niet verholpen.
[ Voor 5% gewijzigd door zerocool82 op 03-03-2013 09:13 . Reden: Extra link toegevoegd ]
Zijn er nog mee bezig, werkt dus nog niet. Heb van volgens mij van wel 6 mensen een bericht gehad:)Fleurieus schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:08:
[...]
Ook ik heb een bel-sms-web abo, maar nog geen contact gehad met de klantenservice. Heb zojuist op twitter een bericht geplaatst. Weet je welke medewerker jou aan die blox geholpen heeft?
Heb nu de 00.28 formware op het toestel staan, daarin nog geen oplossing voor de live.vodafone.nl APN.
Verwijderd
Dank jezerocool82 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:23:
[...]
Net ook even gezocht (ik heb de Newman N2 zelf nog niet binnen, dus kan het zelf niet testen). Ik heb het probleem bij andere gebruikers niet terug kunnen vinden. Ik kwam echter wel de volgende link tegen (over de Newman N1). Mogelijk heb je hier iets aan? Volume van de microfoon in normale stand is een andere instelling dan de luidspreker en de headset. Mogelijk dat het volume (instelling in service menu, zie verderop in het topic) zeer laag is ingesteld (in tegenstelling tot de instelling voor handsfree)?
In elk geval fijn om te weten dat het op de N1 ook voor kwam, en dat daarvoor op deze manier een oplossing is gevonden. Dan moet die oplossing er voor de N2 toch ook zijn.
Zie dat je die andere link ook gevonden had (had hem een paar minuten geleden ook toegevoegd aan mijn vorige postVerwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:20:
[...]
Een oplossing voor de N1 schijnt ook de app MobileUncle te zijn, die je naar de Engineering Mode van het toestel brengt, waar dan de optie Audio staat (zie ook: http://amitbhatia.in/newman/#sthash.30RDIq7r.dpuf). Maar op de N2 staat Audio er niet bij. Ergens moet dat menu dus verborgen zijn op de N2...maar waar?
Verwijderd
Hmmm, misschien moet ik Newman dan maar eens mailen en ze uitleggen dat m'n telefoon onbruikbaar is met zo'n laag volume van de mic en ze smeken om me de code te gevenzerocool82 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:26:
[...]
Zie dat je die andere link ook gevonden had (had hem een paar minuten geleden ook toegevoegd aan mijn vorige post). Ik kwam de volgende link tegen op Vondroid, waarschijnlijk heeft Newman de code tot het service menu nog niet vrij gegeven...

Ik zou in elk geval de vraag ook bij Pandawill neerleggen (mogelijk dat er meerdere personen zijn met het zelfde probleem en ze de oplossing reeds hebben?).Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:29:
[...]
Hmmm, misschien moet ik Newman dan maar eens mailen en ze uitleggen dat m'n telefoon onbruikbaar is met zo'n laag volume van de mic en ze smeken om me de code te geven
Mogelijk dat het volgende werkt:
Turn off "Dual microphone" in settings. Only this thing helped me.
[ Voor 5% gewijzigd door zerocool82 op 03-03-2013 09:38 ]

Screenshots zijn van mijn LG genomen
Ik heb een vraag over dit:
De N2 werkt prima op het datanetwerk van KPN & T-Mobile, maar waar een pap of chap login in combinatie met gebruikersnaam en wachtwoord nodig is, zou je vooralsnog problemen kunnen krijgen.
Als je de screenshots hierboven bekijkt zie je dat ik moet inloggen om op het internet te kunnen via mijn gsm omdat ik bij de virtuele operator Mobile Vikings ben. Is het dit een pap of chap login? Of is dat nog iets anders?
Als dat toegangspunt niet ingesteld staat kan ik wel gewoon bellen en sms'en, maar enkel niet op het internet.
Ten minste, dat denk ik toch
[ Voor 8% gewijzigd door CedricD op 03-03-2013 09:56 . Reden: screenshots wat geresized + typo ]
Verwijderd
Ik heb een mail gestuurd naar Newman (tenminste, ik hoop dat ik het juiste mailadres uit de vertaling heb weten te halen) en een post geplaatst op Vondroid en Pandawill. Nu maar hopen dat iemand het antwoord weet.zerocool82 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:36:
[...]
Ik zou in elk geval de vraag ook bij Pandawill neerleggen (mogelijk dat er meerdere personen zijn met het zelfde probleem en ze de oplossing reeds hebben?).
Mogelijk dat het volgende werkt:
[...]
Het uitzetten van de dual mic maakt bij mij geen verschil. Behalve dan dat ik kan horen dat een van de twee een tikkeltje harder staat dan de ander, maar niet hard genoeg om er een telefoongesprek mee te voeren helaas.
Je hebt volgens mij een *# teveel in de code...Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:20:
[...]
Dank jeDie thread had ik nog niet gevonden. Ik denk inderdaad dat de oplossing in dat service menu ligt, alleen lukt het me niet om het te openen. De code *#*#3646633#*#* werkt bij mij niet. Een anders code die wordt gebruikt bij Samsung toestellen is *#*#197328640#*#*, maar ook die werkt op dit toestel niet. Een oplossing voor de N1 schijnt ook de app MobileUncle te zijn, die je naar de Engineering Mode van het toestel brengt, waar dan de optie Audio staat (zie ook: http://amitbhatia.in/newman/#sthash.30RDIq7r.dpuf). Maar op de N2 staat Audio er niet bij. Ergens moet dat menu dus verborgen zijn op de N2...maar waar?
In elk geval fijn om te weten dat het op de N1 ook voor kwam, en dat daarvoor op deze manier een oplossing is gevonden. Dan moet die oplossing er voor de N2 toch ook zijn.
*#3646633*#
Volgens het topic dat ArghhH gestart is op Vondroid zouden het idd de volgende code moeten zijn (*#3646633*# in plaats van *#*#3646633#*#*):Fleurieus schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:58:
[...]
Je hebt volgens mij een *# teveel in de code...
*#3646633*#
Zou je aan kunnen geven of je op deze wijze in het service menu kan komen?*#3646633*# is the code.. or *#66*# for testing. Some people have issues with dual mic, like extreverse suggested.
Verwijderd
Met de eerste code (*#3646633*#) kom ik in onderstaande testmenu:zerocool82 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:13:
[...]
Volgens het topic dat ArghhH gestart is op Vondroid zouden het idd de volgende code moeten zijn (*#3646633*# in plaats van *#*#3646633#*#*):
[...]
Zou je aan kunnen geven of je op deze wijze in het service menu kan komen?

Met de tweede (*#66*#) in deze:

Beide zijn testmenu's, waar ik geen instellingen kan aanpassen. Met het tweede menu kan ik de microfoons wel testen (en die bevestigen eerdere bevindingen, ze staan te zacht). Maar, in de topics van de N1 en Galaxy Nexus wordt gesproken over een service menu waar je het volume van de microfoon kunt aanpassen. Alleen de codes die ze gebruiken om dat menu te bereiken, werken dus niet meer op de N2.
Prut... Mijn N2 is defect. Het beeldscherm ging niet meer aan, of er kwamen regenboog-strepen op.
Alleen als ik hard op een bepaald punt (iets onder de touch knoppen) drukte was het beeld goed.
In de hoop dat er een connector los zat met de juiste torx schroevendraaier het ding opengehaald, alle connectors 3x nagelopen maar nog steeds hetzelfde probleem. 'k Heb een zegeltje van een schroef afgehaald dus naar de garantie kan ik in theorie fluiten. 't Was een top toestel, android 4.0.3. liep vlekkeloos op mooie hardware. Een garantieverhaal gaat sowieso erg lang duren denk ik, dat wordt verder kijken naar een vervangend toestel. Nu gebruik ik noodgedwongen een Galaxy Gio.
Ik hoop dat het jullie meer plezier hebben van de N2, ga zelf niet nog een N2 kopen, dan kan ik toch beter even 100 euro meer sparen en tzt in Europa / Nederland een vergelijkbaar toestel halen met betere garantie. Wel shit dit.
Alleen als ik hard op een bepaald punt (iets onder de touch knoppen) drukte was het beeld goed.
In de hoop dat er een connector los zat met de juiste torx schroevendraaier het ding opengehaald, alle connectors 3x nagelopen maar nog steeds hetzelfde probleem. 'k Heb een zegeltje van een schroef afgehaald dus naar de garantie kan ik in theorie fluiten. 't Was een top toestel, android 4.0.3. liep vlekkeloos op mooie hardware. Een garantieverhaal gaat sowieso erg lang duren denk ik, dat wordt verder kijken naar een vervangend toestel. Nu gebruik ik noodgedwongen een Galaxy Gio.
Ik hoop dat het jullie meer plezier hebben van de N2, ga zelf niet nog een N2 kopen, dan kan ik toch beter even 100 euro meer sparen en tzt in Europa / Nederland een vergelijkbaar toestel halen met betere garantie. Wel shit dit.
Maar je gaat toch wel pogen een vervangend toestel te krijgen? Ik had mijn hoop nog op jou gevestigd, aangezien je de enige was zonder problemen in dit topic (nu is de kans uiteraard wel groter dat er reacties worden geplaatst van Newman N2 bezitters die tegen problemen aanlopen...) Sterk aan het twijfel om toch niet voor een ander toestel te gaan, mocht ik mijn bestelling nog kunnen annuleren...Chris.nl schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:49:
Prut... Mijn N2 is defect. Het beeldscherm ging niet meer aan, of er kwamen regenboog-strepen op.
Dat is mooi balen Chris.nl! Hopelijk toch nog garantie! Anders misschien in delen verkopen?
Behalve het Vodafone issue, had ik een probleem met laden.. als ik de kabel er in deed dan kwam hij op de stand ontladen en liep dus leeg.. nu lijkt hij weer goed te laden. Ik heb een miui rom er op staan en hij is echt razend snel in verhouding met mijn HTC sensation! Ook qua hardware lijkt hij goed in elkaar te zitten.
Ik heb de freelander en daar zit een extra backcover in maar is verder hetzelfde!
Behalve het Vodafone issue, had ik een probleem met laden.. als ik de kabel er in deed dan kwam hij op de stand ontladen en liep dus leeg.. nu lijkt hij weer goed te laden. Ik heb een miui rom er op staan en hij is echt razend snel in verhouding met mijn HTC sensation! Ook qua hardware lijkt hij goed in elkaar te zitten.
Ik heb de freelander en daar zit een extra backcover in maar is verder hetzelfde!
Ja natuurlijk ga ik mailen en gebruik proberen te maken van de garantie, misschien wordt dat zegeltje op die schroef over het hoofd gezien. Op z'n snelst ben ik (denk ik) anderhalve maand verder totdat ik de N2 weer in mijn bezit heb. De komende maanden zal ik wel rondlopen met een budget toestel + met budget hardwarezerocool82 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:43:
Maar je gaat toch wel pogen een vervangend toestel te krijgen? Ik had mijn hoop nog op jou gevestigd, aangezien je de enige was zonder problemen in dit topic (nu is de kans uiteraard wel groter dat er reacties worden geplaatst van Newman N2 bezitters die tegen problemen aanlopen...) Sterk aan het twijfel om toch niet voor een ander toestel te gaan, mocht ik mijn bestelling nog kunnen annuleren...
Mocht ik geen vervangende/gerepareerde N2 terug krijgen dan koop ik een duurder maar vergelijkbaar toestel.
Ik had um bij tmallbox gekocht, daar zeggen ze 2 jaar garantie te geven en binnen drie maand na aankoop de verzendkosten van het gerepareerde toestel te betalen. Ik moet um dus alleen zelf naar China sturen en dan flink duimen.
@dangerousp. Tja, mooi stukje hardware is het hé... Ik baal idd flink, heb een probleemloos toestel gehad en dacht er echt een tijd plezier van te hebben.
Heb nog even over nagedacht, maar lijkt inderdaad op een los contactje.. je hebt hem neem ik aan niet laten vallen ofzo? Wellicht dat zo'n schermreparatie service er eens naar kan kijken? Die verwisselen schermpjes voor 25 euro volgens mij.. weten vast wel hoe die connectoren zitten..Chris.nl schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:15:
[...]
Ja natuurlijk ga ik mailen en gebruik proberen te maken van de garantie, misschien wordt dat zegeltje op die schroef over het hoofd gezien. Op z'n snelst ben ik (denk ik) anderhalve maand verder totdat ik de N2 weer in mijn bezit heb. De komende maanden zal ik wel rondlopen met een budget toestel + met budget hardware![]()
Mocht ik geen vervangende/gerepareerde N2 terug krijgen dan koop ik een duurder maar vergelijkbaar toestel.
Ik had um bij tmallbox gekocht, daar zeggen ze 2 jaar garantie te geven en binnen drie maand na aankoop de verzendkosten van het gerepareerde toestel te betalen. Ik moet um dus alleen zelf naar China sturen en dan flink duimen.
@dangerousp. Tja, mooi stukje hardware is het hé... Ik baal idd flink, heb een probleemloos toestel gehad en dacht er echt een tijd plezier van te hebben.
Ik had de hoop ongeveer een jaartje te doen met deze telefoon.. afwachten dan maar.
@chris.nl Dat is balen zeg, hopelijk aan maandagmorgen fout en geen structureel probleem.
Zou het ergens door kunnen zijn veroorzaakt? Mogelijk klem gezeten? Op Vondroid zijn er (zoals eerder besproken) problemen met de hitte veroorzaakt door de CPU (scherm op hoogste helderheid en gamen)? Anders toch een slecht exemplaar...Chris.nl schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:15:
[...]
Ik denk dat ik pech heb en het geen structureel probleem van de N2 is..
Inmiddels heb ik een xperia sola als tijdelijk toestel, die verkoop ik wanneer ik de N2 weer terug heb na reparatie
Inmiddels heb ik een xperia sola als tijdelijk toestel, die verkoop ik wanneer ik de N2 weer terug heb na reparatie
Stuur je hem op voor garantie of lokaal ergens repareren?Chris.nl schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:49:
Ik denk dat ik pech heb en het geen structureel probleem van de N2 is..
Hij gaat terug naar tmallbox in China. Ben benieuwd of ik iets te horen krijg over dat ik hem zelf open had geschroefd.dangerousp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:39:
[...]
Stuur je hem op voor garantie of lokaal ergens repareren?
Mijn batterij laadt niet voorbij de 98%, heeft iemand anders die ervaring ook?
En daarnaast reageert de power knop redelijk traag, of is dat normaal?
(vodafone heeft voor mij ook de 'modem' blox gratis geactiveerd, en dat werkt. fijne service)
(vodafone heeft voor mij ook de 'modem' blox gratis geactiveerd, en dat werkt. fijne service)
Op Vondroid hebben meer gebruikers hier last van. Er is volgens mij nog geen oplossing, het laatste bericht is:Fleurieus schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:08:
It's the same gauge in 27, so eighter its the battery stats (delete batterystats.bin), or gauge needs to be reset (full charge, put battery off 1h, putt it back in...)
Ik dacht net, ik check nog een keer met dezelfde office apn settings, nu werkt hij ineens wel! Probleem is bij mij nu ook opgelost! (alleen nog niet gechecked op de Newman.. dat wordt vanavond.)Fleurieus schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:08:
@Fleurieus: Staat onderstaande ook bij jouw abonnement? Ik heb er namelijk geen akkoord ofzo voor gegeven..
Telefoon als Modem BloX
Je telefoon als modem gebruiken? Sluit dan de Telefoon als modem BloX aan. Voor 15 euro per maand 1 GB aan dataverkeer.
€ 15,25 per maand.
[ Voor 20% gewijzigd door dangerousp op 05-03-2013 12:01 ]
2 maart is mijn Newman N2 shipped (via Singapore post), vermoedelijk binnen 2 weken thuis.
Even een vraagje m.b.t. die Modem BloX (ja ik zit bij Vodafone), hoelang duurt dit voordat dit geactiveerd is? en houd ik nog wel internet verbinding met mijn huidige Galaxy S als ik het nu al laat activeren?
Nog meer advies over bovenstaande?
Even een vraagje m.b.t. die Modem BloX (ja ik zit bij Vodafone), hoelang duurt dit voordat dit geactiveerd is? en houd ik nog wel internet verbinding met mijn huidige Galaxy S als ik het nu al laat activeren?
Hangt van de medewerker af en hoe vaak je het probeert. Je moet een beetje mazzel hebben!cassanov99 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:54:
2 maart is mijn Newman N2 shipped (via Singapore post), vermoedelijk binnen 2 weken thuis.
Je kunt zowel de office als de live apn gebruiken en die kun je op iedere telefoon instellen.
Zaterdagavond heb ik het webcare team benadert via Twitter, maandag gevraagd op statusupdate, dinsdag was het geregeld. Zou het pas regelen als je het toestel daadwerkelijk hebt. In het eerste bericht naar Vodafone heb ik verwezen naar het topic op het vodafone forum.cassanov99 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:54:
Oke bedankt voor de antwoorden.
Fleurieus schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:01:
[...]
Zaterdagavond heb ik het webcare team benadert via Twitter, maandag gevraagd op statusupdate, dinsdag was het geregeld. Zou het pas regelen als je het toestel daadwerkelijk hebt. In het eerste bericht naar Vodafone heb ik verwezen naar het topic op het vodafone forum.
Staat er bij mij ook, op Twitter werd me verteld dat ik voor die blox korting krijg, dat zal straks wel op de rekening staan.dangerousp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:56:
[...]
Ik dacht net, ik check nog een keer met dezelfde office apn settings, nu werkt hij ineens wel! obleem is bij mij nu ook opgelost! (alleen nog niet gechecked op de Newman.. dat wordt vanavond.)
@Fleurieus: Staat onderstaande ook bij jouw abonnement? Ik heb er namelijk geen akkoord ofzo voor gegeven..
Telefoon als Modem BloX
Je telefoon als modem gebruiken? Sluit dan de Telefoon als modem BloX aan. Voor 15 euro per maand 1 GB aan dataverkeer.
€ 15,25 per maand.
Hoe tevreden ben je met de miui rom, nog zaken die (nog) niet lekker werken?dangerousp schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:09:
Dat is mooi balen Chris.nl! Hopelijk toch nog garantie! Anders misschien in delen verkopen?
Ik heb hem net pas een beetje ingesteld.zerocool82 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:15:
[...]
Hoe tevreden ben je met de miui rom, nog zaken die (nog) niet lekker werken?
Als ik hem nu beoordeel als een telefoon van <200 euro, dan kan ik niet anders concluderen dat het gewoon erg veel bang voor buck is. Hij is tot nu toe nog stabiel, snel en nog geen echte irritaties (ik heb nog niet gebeld etc. maar installeren van apps en dergelijk gaat zonder problemen en kan alles vinden) De batterij loopt binnen een paar uur leeg naar 80%, maar heb vernomen dat dit een bekende bug kan zijn en dat hij daarna langzamer leeg loopt. We zullen zien.
Alleen foto's worden op de kop weergegeven. Ik heb nu 3.3.1 er op staan en er is een update maar die kan ik nog niet vinden. edit: gevonden! als je inlogt op bbs.newman.mobi dan kun je hem vinden
MMI codes werken niet, dus geen idee welke versie ik van wat draai.
Zoek knop werkt niet helemaal zoals ik zou willen, kan opgelost worden met andere browser. Chrome werkt niet soepel, Opera al beter en ga Dolphin nog testen.
vannacht was hij opgeladen tot 100% en heb hem er aan laten hangen en nu is hij 97%.
1 irritatie gevonden, na het opnemen duurt het 4 seconden voordat de telefoon ook echt opgenomen wordt. Ik kan de 3.3.2 nog steeds niet vinden. (Edit: schijnt een veiligheids dingetje in MIUI voor onbekende bellers te zijn? Kan niet iets vinden om het uit te zetten)
Ik heb hem nu helemaal naar smaak ingesteld (widgetlocker, swiftkey etc.) en moet zeggen
[ Voor 82% gewijzigd door dangerousp op 06-03-2013 13:30 ]
De bootloader is unlocked
Dit betekent waarschijnlijk dat er snel CWM naartoe komt
http://vondroid.com/threa...ry.5157/page-4#post-26254
Woot!!! Dat is enorm goed nieuws! Dan worden ook echte custom roms mogelijkGreveldinges schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:02:
De bootloader is unlockedDit betekent waarschijnlijk dat er snel CWM naartoe komt
![]()
- edit -
Oeps, iets te enthousiast gereageerd, zonder kernel source blijven custom roms lastig.
[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 07-03-2013 19:48 ]

Maakt me heel blij!
Zeker nu de mijne thuis op mij ligt te wachten
Hopelijk komt er dan snel CM10.1 of toch tenminste CM10
Ben er wat mee aan het spelen 
Er staat nu v00.23 op. Ik wil hem updaten naar v00.28.
Over the air lukt dat niet...
Ik heb de update packages gedownload van v00.23 > v00.25
Een package van v00.25 > V00.26
en van v00.26 > v00.28.
Wat moet ik met die bestanden doen? Heb ze al op mijn sdkaart en intern geheugen geplaatst en een local update proberen doen maar zonder succes...
edit:
Het is gelukt
Dus niet de update.zip die in de gedownloade zipfiles zit op de sdkaart zetten maar wel bijvoorbeeld het hele bestand [VonDroid.com]-Newman_N2_00.23-Newman_N2_00.25_ota_update.zip en daarna local update. Dom van me
Er staat nu v00.23 op. Ik wil hem updaten naar v00.28.
Over the air lukt dat niet...
Ik heb de update packages gedownload van v00.23 > v00.25
Een package van v00.25 > V00.26
en van v00.26 > v00.28.
Wat moet ik met die bestanden doen? Heb ze al op mijn sdkaart en intern geheugen geplaatst en een local update proberen doen maar zonder succes...
edit:
Het is gelukt
Dus niet de update.zip die in de gedownloade zipfiles zit op de sdkaart zetten maar wel bijvoorbeeld het hele bestand [VonDroid.com]-Newman_N2_00.23-Newman_N2_00.25_ota_update.zip en daarna local update. Dom van me
[ Voor 24% gewijzigd door CedricD op 07-03-2013 20:17 ]
Verwijderd
Zonde man! Wat een pech. Voor ons is het ook balen ntuurlijk. Je was zo'n goede hulp voor ons.Chris.nl schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:49:
Prut... Mijn N2 is defect.
Ik moet zeggen dat ik nog niet tevreden ben over de software. Ik draai nu al een tijdje de MIUI rom, maar de problemen met de dailer app (bellen) blijven aanhouden. Verder heb ik ook soms vastlopers. Ik heb er ertrouwen in met nieuwe kernels en custom roms dat het uiteindelijk wel goed komt, maar goed voor nu is het even ergeren eraan.
Iemand die Foursquare er al op heeft gekregen? Heb al via de playstore en via een gedownload apk geprobeerd maar zonder succes...
edit:
Is gefixr.
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben: shoot
edit:
Is gefixr.
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben: shoot
[ Voor 22% gewijzigd door CedricD op 08-03-2013 18:50 . Reden: dt fout :+ ]
Dank je, ach.. het komt wel goed. En ook tijdelijk zonder N2 kan ik wellicht nog een steentje bijdragen.Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:20:
[...]
Zonde man! Wat een pech. Voor ons is het ook balen ntuurlijk. Je was zo'n goede hulp voor ons.
Ik moet zeggen dat ik nog niet tevreden ben over de software. Ik draai nu al een tijdje de MIUI rom, maar de problemen met de dailer app (bellen) blijven aanhouden. Verder heb ik ook soms vastlopers. Ik heb er ertrouwen in met nieuwe kernels en custom roms dat het uiteindelijk wel goed komt, maar goed voor nu is het even ergeren eraan.
Misschien kan je ervoor kiezen om MIUI even te laten voor wat het is en terug gaan naar stock? Zelf was ik tevreden over de 4.0.3 stock rom, met een custom launcher ed. was het een stabiel en vlot toestel.
De meeste momenten dat je je N2 gebruik zal je wel in een app zitten (facebook / whatsapp / browser / bellen) en dan maakt het niet uit of je MIUI of stock hebt draaien, het gaat erom dat ie het goed doet toch?
Zelf vermaak ik me totdat ik de N2 terug heb aardig met de Xperia Sola, maar 3.7inch met 854x480px en een 1GHz dual core is wel minder, als je de N2 net gewend was.
Het is wel stil hierChris.nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:46:
[...]
Dank je, ach.. het komt wel goed. En ook tijdelijk zonder N2 kan ik wellicht nog een steentje bijdragen.
Misschien kan je ervoor kiezen om MIUI even te laten voor wat het is en terug gaan naar stock? Zelf was ik tevreden over de 4.0.3 stock rom, met een custom launcher ed. was het een stabiel en vlot toestel.
De meeste momenten dat je je N2 gebruik zal je wel in een app zitten (facebook / whatsapp / browser / bellen) en dan maakt het niet uit of je MIUI of stock hebt draaien, het gaat erom dat ie het goed doet toch?
Zelf vermaak ik me totdat ik de N2 terug heb aardig met de Xperia Sola, maar 3.7inch met 854x480px en een 1GHz dual core is wel minder, als je de N2 net gewend was.
Haha, nu Chris.nl geen N2 meer heeft is de conversatie wat stiller idd.
Zelf wacht ik nog op mijn N2, ik hoop dat ik m komende week mag ontvangen.
Ben wel benieuwd welke firmware het best werkt voor de Newman N2, ik heb het idee dat de meningen zijn verdeeld?
Zelf wacht ik nog op mijn N2, ik hoop dat ik m komende week mag ontvangen.
Ben wel benieuwd welke firmware het best werkt voor de Newman N2, ik heb het idee dat de meningen zijn verdeeld?
Ik ben de mijne nog volop aan het ontdekken
.
Momenteel draai ik versie v00.27. Werkt voor mij goed.
Onderkant wordt inderdaad warm als je er mee speelt dus de schermproblemen kunnen daar mss wel van komen. Niet te lang spelen dus
.
De Quick Reply functie als je een sms krijgt mis ik wel. Afbeelding voor de duidelijkheid:

Geen idee of dat iets typisch Cyanogenmod is of dat dat iets is dat standaard in Android 4.1+ zit.
Voor de rest dat wat op mijn oude gsm de enter-button was die nu een smiley-button is als je een sms aan het typen bent. Je kan dus niet op een nieuwe lijn beginnen typen
.
Denk voor de rest dat de camera firmware nog kan verbeterd worden. Soms wordt iets overbelicht, dan weer iets onderbelicht. Dan is er een weer een blauwe schijn op of is de foto niet geheel scherp
. Het is natuurlijk maar een telefooncamera maar ik heb de indruk dat mijn LG kwalitatief betere foto's nam. Mss dat ik later eens een vergelijkingsfoto maak
.
De notificatieled werkt ook niet. Het enige wat hij doet is rood oplichten als hij aan het laden is, blauw oplichten als hij vol is. Zou handig zijn mocht het oplichten als je een sms, mail, ... krijgt. Is wel een gekend probleem op vondroid.
Verder hoop ik dat er Cyanogenmod voor uit komt. En toch zeker een upgrade naar Android 4.1 of hoger.
Binnen enkele maanden komt Android 5.0 uit dus het mag wel eens beginnen komen
Ik heb ook wat moeten sukkelen om er Foursquare op te installeren. Moest enkele files aanpassen en had blijkbaar iets verkeerds gedaan. Terug firmware v00.15 er op gezet en dan geupgrade naar v00.27 en dan alles correct gedaan. Mijn Newman N2 wordt nu aanzien als een Samsung Galaxy S3 dus ik kan er alles op installeren wat voordien niet mogelijk was. Foefelare zoals we hier zeggen
.
Toestel ziet er ook beter uit in het echt dan op foto vind ik. Qua grootte en gewicht vind ik hem perfect. Ik dacht dat de shock van een 4" naar 4.7" scherm groter ging zijn
.
So far so good
.
Antutu geeft mij nu trouwens een score van 15828
Momenteel draai ik versie v00.27. Werkt voor mij goed.
Onderkant wordt inderdaad warm als je er mee speelt dus de schermproblemen kunnen daar mss wel van komen. Niet te lang spelen dus
De Quick Reply functie als je een sms krijgt mis ik wel. Afbeelding voor de duidelijkheid:

Geen idee of dat iets typisch Cyanogenmod is of dat dat iets is dat standaard in Android 4.1+ zit.
Voor de rest dat wat op mijn oude gsm de enter-button was die nu een smiley-button is als je een sms aan het typen bent. Je kan dus niet op een nieuwe lijn beginnen typen

Denk voor de rest dat de camera firmware nog kan verbeterd worden. Soms wordt iets overbelicht, dan weer iets onderbelicht. Dan is er een weer een blauwe schijn op of is de foto niet geheel scherp
De notificatieled werkt ook niet. Het enige wat hij doet is rood oplichten als hij aan het laden is, blauw oplichten als hij vol is. Zou handig zijn mocht het oplichten als je een sms, mail, ... krijgt. Is wel een gekend probleem op vondroid.
Verder hoop ik dat er Cyanogenmod voor uit komt. En toch zeker een upgrade naar Android 4.1 of hoger.
Binnen enkele maanden komt Android 5.0 uit dus het mag wel eens beginnen komen
Ik heb ook wat moeten sukkelen om er Foursquare op te installeren. Moest enkele files aanpassen en had blijkbaar iets verkeerds gedaan. Terug firmware v00.15 er op gezet en dan geupgrade naar v00.27 en dan alles correct gedaan. Mijn Newman N2 wordt nu aanzien als een Samsung Galaxy S3 dus ik kan er alles op installeren wat voordien niet mogelijk was. Foefelare zoals we hier zeggen
Toestel ziet er ook beter uit in het echt dan op foto vind ik. Qua grootte en gewicht vind ik hem perfect. Ik dacht dat de shock van een 4" naar 4.7" scherm groter ging zijn
So far so good
Antutu geeft mij nu trouwens een score van 15828

Ik zit op miui, maar wil terug naar stock.. Hiervoor moet ik downgraden via fastboot,. Maar krijg het niet voor elkaar om het werkend te krijgen. Ik heb de tutorial gewoon gevolgd. Mijn ergenissen zijn veel wakelocks en veel bugs met bellen. Verder prima, maar soms wat irritaties.
Welke 'stap' blijf je steken dan?dangerousp schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:14:
Ik zit op miui, maar wil terug naar stock.. Hiervoor moet ik downgraden via fastboot,. Maar krijg het niet voor elkaar om het werkend te krijgen. Ik heb de tutorial gewoon gevolgd. Mijn ergenissen zijn veel wakelocks en veel bugs met bellen. Verder prima, maar soms wat irritaties.
Verwijderd
hier heb ik wel over na zitten denken. Maar het fijne van de MIUI rom voor mij is dat hij mooi en vlot werkt. Bovendien ben ik er gewend aan geraakt na ongeveer 2 jaar op mijn HTC desire te hebben gebruikt. Maar goed misschien moet ik maar gewoon terug gaan en dan alleen de MIUI of andere launcher installeren. Ik wacht het nog tot 1 april af en dan beslis ik.Chris.nl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:46:
[...]
Met de bootloader unlocked is er toch al weer wat meer hoop en bovendien zijn NAND backup's te maken neem ik aan dat scheelt ook weer een hoop. Ben namelijk niet fantastisch handig met alles qua roms tweaken, dus voordat ik het brick kan ik mooi even backuppen
Mijn computer zegt dat fastboot niet bestaat..
Ik heb de mijne ook moeten downgraden en heb dat op deze manier gedaan.
Ik moet toegeven dat de tutorial wel wat duidelijker kan op bepaalde plekken maar eigenlijk is het toch nog simpel. Het flashen zelf duurde net geen 100 seconden.
Heb het wel op een oude Windows XP 32-bit machine gedaan. Maar werkt volgens de tutorial ook gewoon op Windows 7...
Ik moet toegeven dat de tutorial wel wat duidelijker kan op bepaalde plekken maar eigenlijk is het toch nog simpel. Het flashen zelf duurde net geen 100 seconden.
Heb het wel op een oude Windows XP 32-bit machine gedaan. Maar werkt volgens de tutorial ook gewoon op Windows 7...
Ik kwam nog een uitgebreide review tegen, misschien iets voor de topic start?
De conclusie (waarbij hij bijvoorbeeld nog niet de firmware van de camera had geupdate):
De conclusie (waarbij hij bijvoorbeeld nog niet de firmware van de camera had geupdate):
This is the easiest conclusion I ever have to write so far. The phone is an unfinished product and hence is not fit to be sold to the general public in its current software status. Fortunately, the guys at the Vondroid forum are working on multiple ROMs to try and compensate for this but make no mistake, I am not endorsing manufacturers that sell products that are still in their Alpha stage. If you want a good, tested and cheap phone, I still would recommend any Xiaomi phones. Heck, even the ThL phone I tested before performed better and more consistent overall. On the bright side, it was still fun experience reviewing this product.
Ik heb exact die geprobeerd alleen de zevende stap lukt niet! Ik heb handmatig de drivers geïnstalleerd en lijkt goed te gaan.. alleen als ik op Flash.bat klik dan doet hij het niet.CedricD schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:01:
Ik heb de mijne ook moeten downgraden en heb dat op deze manier gedaan.
Edit: Ik heb de vraag daar ook gesteld in het topic, maar nog geen reacties.
[ Voor 5% gewijzigd door dangerousp op 11-03-2013 09:39 ]
Heb je de flash.bat die origineel is vervangen door deze flash.bat?dangerousp schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:39:
[...]
Ik heb exact die geprobeerd alleen de zevende stap lukt niet! Ik heb handmatig de drivers geïnstalleerd en lijkt goed te gaan.. alleen als ik op Flash.bat klik dan doet hij het niet.
Edit: Ik heb de vraag daar ook gesteld in het topic, maar nog geen reacties.
Hiervan heb ik geen last:zerocool82 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:20:
Ik kwam nog een uitgebreide review tegen, misschien iets voor de topic start?
[...]
De twee middenste lichtjes zijn wel minder fel op mij gsm, maar daar stoor ik mij niet aan. Als ik thuis ben zal ik er eens een foto van proberen maken.
De batterij doet het momenteel wel niet zo goed bij mij... Zit nu 4u30 op de accu en heb nog maar 58% over.
Android-systeem 64%
Mobiel stand-by 20%
Telefoon inactief 12 %
Scherm 2 %
Foursquare 2 %
Misschien toch beter eens updaten naar v00.28
[ Voor 15% gewijzigd door CedricD op 11-03-2013 11:53 ]
Ja, die heb ik vervangen..
De batterij gaat niet lineair leeg, eerste 50 procent gaat snel. Daarna langzamer
De batterij gaat niet lineair leeg, eerste 50 procent gaat snel. Daarna langzamer
Weird... Eens op een andere pc proberen.
Vroeger kon ik mijn LG ook niet flashen op mijn laptop en gebruikte ik altijd de oude computer van m'n ouders (Win XP). Werkt daarop perfect
.
Ik heb nu v00.28 er op gezet. Eens zien wat dat gaat geven
Vroeger kon ik mijn LG ook niet flashen op mijn laptop en gebruikte ik altijd de oude computer van m'n ouders (Win XP). Werkt daarop perfect
Ik heb nu v00.28 er op gezet. Eens zien wat dat gaat geven
@CedricD
Als jouw N2 wordt herkend als Samsung S3, betekent dat dan ook dat je Cyanogenmod 10.1 kunt installeren op je N2, aangezien de processor hetzelfde is? Of werkt dat niet zo simpel?
Ik zou zelf graag de AOKP ROM willen installeren, maar ik denk dat dat een natte droom blijft.
Als jouw N2 wordt herkend als Samsung S3, betekent dat dan ook dat je Cyanogenmod 10.1 kunt installeren op je N2, aangezien de processor hetzelfde is? Of werkt dat niet zo simpel?
Ik zou zelf graag de AOKP ROM willen installeren, maar ik denk dat dat een natte droom blijft.
De officiele rom versies zijn in principe AOKP. Cyanogenmod is helaas niet zo gemakkelijk.. behalve de processor zijn alle drivers anders.roomkaas1 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:43:
@CedricD
Ja, zit denk ik niets anders op. Heb zo geen andere tot mijn beschikking.
Zo simpel is het spijtiggenoeg nietroomkaas1 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:43:
@CedricD
Ik zou ook gewoon liefst de cleane versie van Cyanogenmod draaien.
En nog een nuttige unboxing en review (eerste deel, het tweede deel volgt nog)
Antutu met v00.28:

edit: er staat dus GT-I9300. Dit is enkel omdat ik mijn build.prop & flex.prop heb aangepast om enkele apps te kunnen installeren uit de Playstore die standaard niet beschikbaar waren (zoals Foursquare, Tweakers, iCoyote,...)

edit: er staat dus GT-I9300. Dit is enkel omdat ik mijn build.prop & flex.prop heb aangepast om enkele apps te kunnen installeren uit de Playstore die standaard niet beschikbaar waren (zoals Foursquare, Tweakers, iCoyote,...)
[ Voor 36% gewijzigd door CedricD op 11-03-2013 18:40 ]
Als ik het goed heb gelezen/begrepen hebben ze CWM al deels aan de praat gekregen. Volgens mij is het een kwestie van dagen totdat ie er echt is. Hoewel ik zelf tevreden was met stock 4.0.3 en Nova Launcher zou het ook leuk zijn als de kernel source beschikbaar komt, dan kunnen de rombakkers echt bezig.
Inderdaad goed nieuws, kun je backups maken en unsigned roms gebruiken. Maw ik hoef ook niet te downgraden
ik wil deze heel graag kopen alleen heeft hij wel genoeg ROM voor goede spellen en is dat te verhelpen met een micro-SD kaart?
nog een paar andere vragen:
1. hebben jullie hem vis pandawil besteld? (dat leek mij de beste webshop)
2. is de 1GB RAM ook wel daadwerkelijk 1GB ipv 500MB/?(zag ik op internet)
4. hoe is de bouwkwaliteit?
5. en las laatste, heeft hij nog grote problemen zoals uitvallende pixels ofzo?
2GB opslag om applicaties te installeren.markdm schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:10:
ik wil deze heel graag kopen alleen heeft hij wel genoeg ROM voor goede spellen en is dat te verhelpen met een micro-SD kaart?
1. Bij Pandawill gekocht. (Zie ook CedricD in "[Newman N2] Levertijden en prijzen.")
2. Is 770Mb. De rest is gereserveerd voor de 'videokaart'. Ik heb zeker nog niet het gevoel gehad dat ik RAM geheugen mis.
3. Geen vraag 3 blijkbaar
4. Goed, niet slechter dan een 'Europese' telefoon. Ligt goed in je hand door de 'rubberen' achterkant. Voelt zeker niet goedkoop aan als je dat bedoelt.
5. Nee, bij mij toch niet
Android 4.1 zit er alvast voor de stock ook aan te komen:Chris.nl schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:59:
Als ik het goed heb gelezen/begrepen hebben ze CWM al deels aan de praat gekregen. Volgens mij is het een kwestie van dagen totdat ie er echt is. Hoewel ik zelf tevreden was met stock 4.0.3 en Nova Launcher zou het ook leuk zijn als de kernel source beschikbaar komt, dan kunnen de rombakkers echt bezig.
http://vondroid.com/threa...ekend-for-newman-n2.7306/

Het zou geweldig zijn als de sources van 4.1 dan ook vrijgegeven worden, maar daar heb ik weinig vertrouwen in..
(Mijn n2 is nog steeds niet verzonden (pandawill)... Er zit ook een witte Jiayu G1 bij mn pakketje en die is waarschijnlijk niet op voorraad
)
(Mijn n2 is nog steeds niet verzonden (pandawill)... Er zit ook een witte Jiayu G1 bij mn pakketje en die is waarschijnlijk niet op voorraad
Volgens de specs heeft hij 8GB ROM... Ik zie dat hij werkelijk 7,4GB heeft.markdm schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:49:
@CedricD bedankt het antwoord!
alleen heb jij wel genoeg aan 2 gb rom? het lijkt mij namelijk best wel weinig.
1GB staat het besturingssysteem op
2GB kan je gebruiken om apps te installeren...
Dan heb je nog 4.4GB over om foto's, muziek, filmpjes,... op te zetten
Nog gelukt om een foto te kunnen maken? Volgens mij ook wel een beetje 'gezeur' van de reviewer. Volgens mij is de foto ook in een totaal donkere ruimte genomen. Als je een film / fimpje kijkt of iets dergelijks geeft dit licht af en zal het nog minder opvallen (als je je er al aan stoort).CedricD schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:51:
[...]
Hiervan heb ik geen last:
[afbeelding]
De twee middenste lichtjes zijn wel minder fel op mij gsm, maar daar stoor ik mij niet aan. Als ik thuis ben zal ik er eens een foto van proberen maken.
Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.