Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
zerocool82 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:32:
[...]

Nog gelukt om een foto te kunnen maken? Volgens mij ook wel een beetje 'gezeur' van de reviewer. Volgens mij is de foto ook in een totaal donkere ruimte genomen. Als je een film / fimpje kijkt of iets dergelijks geeft dit licht af en zal het nog minder opvallen (als je je er al aan stoort).
Zal ik morgen doen. Tijd voor mijn nachtrust nu. ;). Slaapwel! :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Alstublief:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/03/13/newman.jpg

Moet zeggen dat ik er niet veel belang aan hecht. Die knoppen weet je na een dag toch gewoon vanbuiten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:33
markdm schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:10:
(...)
1. hebben jullie hem vis pandawil besteld? (dat leek mij de beste webshop)
(...)
ChrisNL heeft hem bij tmallbox besteld en heeft daar twee jaar garantie i.p.v. één jaar bij pandawill. Met coupons scheelt het wel iets in prijs maar een jaar extra garantie is ook wel een hoop zekerheid, zeker als je je al wat zorgen maakt over bouwkwaliteit. Mocht je hem door willen verkopen vind ik het ook altijd wel prettig als er nog garantie op zit. Ik kan alleen nauwelijks ervaringen met tmallbox vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik ben ook sinds gisteren in het bezit van de Newman N2, heerlijk toestel voor wat die koste...

Alles werkt naar behoren, maar ondervind 1 probleem, die ik hoop op te lossen.
Ik gebruik nl. de hangout vrij vaak van google+, maar bij het opnemen loopt de frontcam vast, en daarna Google +

We kunnen elkaar wel horen, maar de tegenparij ziet mij dan niet.
Ohja, ook werkt de notification led niet bij nieuwe berichten.

Wie zou dit willen checken voor mij, of dit bij jullie ook gebeurd, anders heb ik weer een uitdaging.

TH@NKZzz...

[ Voor 6% gewijzigd door Windkracht13 op 13-03-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
CedricD schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:20:
Alstublief:

[afbeelding]

Moet zeggen dat ik er niet veel belang aan hecht. Die knoppen weet je na een dag toch gewoon vanbuiten zitten :)
Thanks!
Bokkiej schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:49:
[...]

ChrisNL heeft hem bij tmallbox besteld en heeft daar twee jaar garantie i.p.v. één jaar bij pandawill. Met coupons scheelt het wel iets in prijs maar een jaar extra garantie is ook wel een hoop zekerheid, zeker als je je al wat zorgen maakt over bouwkwaliteit. Mocht je hem door willen verkopen vind ik het ook altijd wel prettig als er nog garantie op zit. Ik kan alleen nauwelijks ervaringen met tmallbox vinden...
Deze garantie geeft een koper wel minder 'zekerheid', als je bijvoorbeeld een Samsung met aankoopbon koopt kan je bij Samsung aankloppen in NL. Dat is in dit geval wat moeilijker. Daarbij komen nog de verzendkosten naar de leverancier (en vaak ook de verzendkosten terug, indien buiten 3 maanden) op een telefoon die over bijvoorbeeld 1.5 jaar al aanzienlijk minder waard is. Het verkopen met of zonder garantie heeft m.i. dan ook weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Na dit topic een paar weken gevolgt te hebben ben ik van plan om misschien een Newman N2 te gaan bestellen. Ik had nog alleen 1 vraag, welke rom kan ik het best erop draaien als die binnen is? Het liefst geen beta rom maar gewoon een stabiele rom, het maakt niet uit of het een customrom of stockrom is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik heb 'm na ontvangst gelijk geupdate naar de laatste versie, 28
Werkt perfect, ben nog geen gekke dingen tegen gekomen...

Komende week komt de grote update naar android 4.1 _/-\o_

Notification leds heb ik inmiddels ook werkend gekregen, nu weet ik teminste dat er nieuwe berichten zijn binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Windkracht13 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:19:
Ik heb 'm na ontvangst gelijk geupdate naar de laatste versie, 28
Werkt perfect, ben nog geen gekke dingen tegen gekomen...

Komende week komt de grote update naar android 4.1 _/-\o_

Notification leds heb ik inmiddels ook werkend gekregen, nu weet ik teminste dat er nieuwe berichten zijn binnen gekomen.
Ik denk eerder op het eind van de maand zoals in de post op vondroid staat:
this weekend released last rom 00.29 for newman n2 4.0.4 .i guess is that it goes to 4.1 jelly bean at the end of the month
http://vondroid.com/threa...ewman-n2.7306/#post-26875
Willian40 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:05:
Na dit topic een paar weken gevolgt te hebben ben ik van plan om misschien een Newman N2 te gaan bestellen. Ik had nog alleen 1 vraag, welke rom kan ik het best erop draaien als die binnen is? Het liefst geen beta rom maar gewoon een stabiele rom, het maakt niet uit of het een customrom of stockrom is!
De stock rom doet het goed. Hopen dat er rap CyanogenMod voor uitkomt. Toch stiekem mijn favoriet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Er komt geen cyanogenmod uit, dus hoop daar niet al te veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
dutchgio schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:34:
Er komt geen cyanogenmod uit, dus hoop daar niet al te veel op.
Geen officiële mss, maar hopelijk is er iemand die er verstand van heeft en die hem kan werkend maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Laatst online: 10-09 22:17
CedricD schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:01:
[...]

Volgens de specs heeft hij 8GB ROM... Ik zie dat hij werkelijk 7,4GB heeft.
1GB staat het besturingssysteem op
2GB kan je gebruiken om apps te installeren...
Dan heb je nog 4.4GB over om foto's, muziek, filmpjes,... op te zetten :)
bedankt! :)

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Heb nu handmatig via fastboot de update doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dangerousp schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:46:
Heb nu handmatig via fastboot de update doorgevoerd.
Gelukkig is het je gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Xtreamer gaat de Xtreamer JoyZ uitbrengen (was al bekend, maar nu is de prijs ook bekend). Volgens mij een Newman N2 met een Xtreamer logo voor 299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Had er niet meer naar gekeken, maar kan er niet tegen dat als iets niet werkt..

Gelikte video van Xtreamer! Ben erg benieuwd! Zou zeker een meerwaarde zijn, zeker ook voor onze toestellen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
zerocool82 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:19:
Xtreamer gaat de Xtreamer JoyZ uitbrengen (was al bekend, maar nu is de prijs ook bekend). Volgens mij een Newman N2 met een Xtreamer logo voor 299 euro.
Ziet er alvast helemaal hetzelfde uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
CedricD schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:08:
[...]

Ziet er alvast helemaal hetzelfde uit...
Lijkt aangepaste firmware te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
dutchgio schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:46:
[...]

Lijkt aangepaste firmware te draaien
Daarom: meerwaarde voor de Newman N2 bezitters wanneer je de firmware/software van Xtreamer ook op je N2 kunt installeren. Op hun site vermelden ze helaas ook dat de Xtreamer Android 4.0.4 zal draaien. Dus wanneer Newman met 4.1 komt zal het wellicht niet zo'n meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
VerrekteZakStro schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:14:
[...]

Daarom: meerwaarde voor de Newman N2 bezitters wanneer je de firmware/software van Xtreamer ook op je N2 kunt installeren. Op hun site vermelden ze helaas ook dat de Xtreamer Android 4.0.4 zal draaien. Dus wanneer Newman met 4.1 komt zal het wellicht niet zo'n meerwaarde hebben.
Xtreamer staat bekend om de open boodloader en de hoge tweakbaarheid.

Ik ben afgestapt van miui en draait nu stabiel en eigenlijk vooralsnog helemaal super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05-2017

roomkaas1

smeer je weg

dangerousp schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 06:34:
[...]

Xtreamer staat bekend om de open boodloader en de hoge tweakbaarheid.

Ik ben afgestapt van miui en draait nu stabiel en eigenlijk vooralsnog helemaal super
Welke firmware draai jij nu? Heb je ook ClockWorkMod geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
roomkaas1 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:23:
[...]

Welke firmware draai jij nu? Heb je ook ClockWorkMod geinstalleerd?
Ik draai gewoon standaard 0.28 met wat apps verwijderd etc.
CWM geïnstalleerd, maar weer terug gezet.. heb je pas nodig als er custom roms zijn, die zijn er nog niet. (er zijn wel custom roms, maar die zijn signed met stock kernel)

Vondroid ligt er uit volgens mij en ik kan op de newman website de rom sectie niet meer vinden.. Is er nog nieuws?

Edit: Hij doet het weer.

Originele plaats voor de officiele roms:
http://bbs.newman.mobi/fo...ctid=99&fromop=&fromtid=0

en voor de custom roms:
http://bbs.newman.mobi/fo...n=view&ctid=100&fromop=my

[ Voor 31% gewijzigd door dangerousp op 15-03-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Ik heb ook 0.28 draaien, aantal apps verwijderd en GoogleAPPS + een launcher (Smart Launcher) geïnstalleerd. Nog geen problemen tegengekomen (SIM kaart nog niet geplaatst), zeer tevreden! Is bekend of het probleem met de Vodafone pap / chap login is opgelost (buiten het activeren van de blox om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

zerocool82 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:26:
Ik heb ook 0.28 draaien, aantal apps verwijderd en GoogleAPPS + een launcher (Smart Launcher) geïnstalleerd. Nog geen problemen tegengekomen (SIM kaart nog niet geplaatst), zeer tevreden! Is bekend of het probleem met de Vodafone pap / chap login is opgelost (buiten het activeren van de blox om)
Ok netjes. Ik wacht nog op mn telefoon, vandaag formuliertje over inklaring teruggestuurd :/

Las net op 4pda.ru/bbs.newman.mobi dat ze firmware 0.29 hebben uitgesteld of zelfs geschrapt (dat Android 4.1 de volgende firmware wordt). Begrijp het niet precies, maar ik moet het dan ook doen met google translate :)

Vondroid ligt er het hele weekend al uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
roomkaas1 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:49:
[...]

Ok netjes. Ik wacht nog op mn telefoon, vandaag formuliertje over inklaring teruggestuurd :/

Las net op 4pda.ru/bbs.newman.mobi dat ze firmware 0.29 hebben uitgesteld of zelfs geschrapt (dat Android 4.1 de volgende firmware wordt). Begrijp het niet precies, maar ik moet het dan ook doen met google translate :)

Vondroid ligt er het hele weekend al uit overigens.
Hopen dat Android 4.1 er idd rap aankomt.
Nja, de servers van vondroid zijn gewoon te zwak. Ze hosten al hun files zelf. Dat ze dat eens op zippyshare zetten ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zerocool82 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:26:
Nee, dat live.vodafone.com probleem is er volgens mij nog steeds, het is de vraag zijn of het met 4.1 opgelost wordt. Er was iemand op Vondroid druk bezig geweest met een fix maar die had het uiteindelijk ook moeten opgeven, gelukkig heeft tot nu toe iedereen het voorelkaar gekregen om die box te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:33:
Beide zijn testmenu's, waar ik geen instellingen kan aanpassen. Met het tweede menu kan ik de microfoons wel testen (en die bevestigen eerdere bevindingen, ze staan te zacht). Maar, in de topics van de N1 en Galaxy Nexus wordt gesproken over een service menu waar je het volume van de microfoon kunt aanpassen. Alleen de codes die ze gebruiken om dat menu te bereiken, werken dus niet meer op de N2.
Bovenstaand probleem nog op kunnen lossen? Ik heb de SIM kaart nog niet geplaatst (heb vodafone en wil eerst de blox geregeld hebben), maar de mic testen die ik heb uitgevoerd (17 en 18) lijken bij mij succesvol.
CedricD schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:17:
Denk voor de rest dat de camera firmware nog kan verbeterd worden. Soms wordt iets overbelicht, dan weer iets onderbelicht. Dan is er een weer een blauwe schijn op of is de foto niet geheel scherp :P. Het is natuurlijk maar een telefooncamera maar ik heb de indruk dat mijn LG kwalitatief betere foto's nam. Mss dat ik later eens een vergelijkingsfoto maak :P.
Ik vind de camera tot op heden ook redelijk tegenvallen, naast dat het scherpstellen soms erg lang duurt zijn de foto's ook niet altijd even scherp... Mogelijk dat dit opgelost kan worden met een firmware upgrade (die nog niet beschikbaar is). Heb ook het idee dat mijn Galaxy S2 mooiere foto's maakt. Als ik de tijd kan vinden, ga ik beide telefooncamera's eens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Misschien een onnodige vraag, maar kun je updaten als je geroot bent?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
TomONeill schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:30:
Misschien een onnodige vraag, maar kun je updaten als je geroot bent?
Ja hoor, gaat prima. Rooten is sowieso 1 druk op de knop in exynosabuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik kom nu een ander klein dingetje tegen...
Heb de app Dumpert erop staan, alleen bij het afspelen van een filmpje, krijg ik de melding dat deze niet af te spelen is... 8)7

Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Windkracht13 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:05:
Ik kom nu een ander klein dingetje tegen...
Heb de app Dumpert erop staan, alleen bij het afspelen van een filmpje, krijg ik de melding dat deze niet af te spelen is... 8)7

Is dit bij jullie ook zo?
Is hij geroot?
Zo ja: Unroot hem eens en herstarten.

Daarna nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkitzen
  • Laatst online: 11-08 22:25
Belangrijk voor CHRIS.NL:

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij met de Newman. Ik heb het echter opgelost. Geloof het of niet maar het wisselen van de batterij heeft mijn probleem verholpen. Ik heb een collega met een Freelander i20 dus ik kon even een andere batterij proberen. Daarmee lijkt hij weer prima te werken inclusief het scherm.

Hoop dat dit bij jou ook zo is!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
mkitzen schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:48:
Belangrijk voor CHRIS.NL:

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij met de Newman. Ik heb het echter opgelost. Geloof het of niet maar het wisselen van de batterij heeft mijn probleem verholpen. Ik heb een collega met een Freelander i20 dus ik kon even een andere batterij proberen. Daarmee lijkt hij weer prima te werken inclusief het scherm.

Hoop dat dit bij jou ook zo is!

:)
Chris.nl heeft het toestel reeds teruggestuurd naar de leverancier. En bij het terugplaatsen van je eigen batterij, kwam het probleem toen weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkitzen
  • Laatst online: 11-08 22:25
Ja. Ik heb nu even beide batterijen ter beschikking. eentje gaat goed, de ander geeft de schermstoring! Heel erg vreemd maar ik ben er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
mkitzen schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:07:
Ja. Ik heb nu even beide batterijen ter beschikking. eentje gaat goed, de ander geeft de schermstoring! Heel erg vreemd maar ik ben er wel blij mee.
Goed om te horen!

Misschien ga ik sowieso een reservebatterij halen, zodra er ook goedkopere varianten zijn.

De goedkoopste zijn toch nog 15 dollar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerocool82 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:33:
[...]

Bovenstaand probleem nog op kunnen lossen? Ik heb de SIM kaart nog niet geplaatst (heb vodafone en wil eerst de blox geregeld hebben), maar de mic testen die ik heb uitgevoerd (17 en 18) lijken bij mij succesvol.

[...]
Nee, niet echt. Ik heb 'm gedowngrade en vervolgens weer geupgrade. Daardoor is het wel iets beter geworden. Als ik de tests uitvoer is die bij 17 erg zacht (nauwelijks te horen) en bij 18 wel goed. Als ik een testgesprek met Skype doe, is het wel te horen, maar wat aan de zachte kant. Ik heb een paar tests gedaan door te bellen naar m'n vriendin, maar dat was echt nauwelijks te horen :|
Ik heb overigens op het Newman forum (dankzij Google Translate) wel gezien dat meer mensen hier last van hebben. Schijnt vooral met de laatste batch te maken te hebben. Een oplossing werd echter nergens genoemd. Ik kan nu alleen maar hopen dat de update van dit weekend (v29) of 4.1 verbetering zal brengen. Maar, ik baal er wel enorm van. Heb al even aan Pandawill gevraagd hoe dat zit met terugsturen, maar dan moet je eerst een video maken van het probleem en dat vind ik in dit geval wat lastig. En ik vraag me af hoe veel kosten het terugsturen met zich mee gaat brengen. Kortom, als nieuwe software geen oplossing biedt, koop ik geen Chinese telefoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Hoe kan je weten wanneer je phone gemaakt is?
Op mijn doosje hing een sticker van 22-2-2013 dacht ik (zou nog eens moeten kijken).
Zou hij dan gefabriceerd geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sticker heb ik ook (met zelfde datum) maar ik denk dat dat een verzendsticker van Pandawill is,Verder kan ik op de telefoon ook geen datum of versienummer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
CedricD schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:47:
Hoe kan je weten wanneer je phone gemaakt is?
Op mijn doosje hing een sticker van 22-2-2013 dacht ik (zou nog eens moeten kijken).
Zou hij dan gefabriceerd geweest zijn?
Bij mij staat er ook 22-2-2013. Ik heb geen problemen met de mic.

Eigenlijk werkt alles grotendeels naar behoren. Erg snel en het scherm is echt top (net even de Hobbit trailer in HD gekeken :) ! Ze kunnen echter nog wel wat verbeteringen doorvoeren op de camera, het scherpstellen duurt soms wat langer en het duurt even voordat de foto genomen is (waardoor je de telefoon enkele seconden geheel stil moet houden om te voorkomen dat hij weer gaat scherp stellen). Ook is er soms een 'blauwachtige' waas bij het gebruik van de flits. De foto's (in het licht) zijn daarentegen wel erg gedetailleerd en kleurgetrouw (ook dankzij de 13MP!). Ik moet het nog in wat meer situaties gaan testen.

Ik ben vanavond redelijk wat zaken aan het uittesten waardoor de batterij redelijk hard is gegaan, de batterij heeft nog 35% over na 12.5 uur. (59% Mobiel stand-by). Ik moet het nog even wat langer aankijken, maar de batterij lijkt het niet heel lang vol te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik zit met licht gebruik nu na 16 uur op 67%.. Met veel scherm aan kom ik net de dag door, die is erg mooi, maar vreet energie!

Ik heb trouwens software version BP op ???? Staan en isp version ik op 0x99.
Nu heb ik geen idee wat dit betekent, want alles doet het prima (behalve dat de camera iets beter kan.. Details zijn super, maar flits loopt volgens mij niet gelijk) en op vondroid stond er wat over, maar die is nu down

[ Voor 54% gewijzigd door dangerousp op 18-03-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
zerocool82 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:32:
[...]

Bij mij staat er ook 22-2-2013. Ik heb geen problemen met de mic.

Eigenlijk werkt alles grotendeels naar behoren. Erg snel en het scherm is echt top (net even de Hobbit trailer in HD gekeken :) ! Ze kunnen echter nog wel wat verbeteringen doorvoeren op de camera, het scherpstellen duurt soms wat langer en het duurt even voordat de foto genomen is (waardoor je de telefoon enkele seconden geheel stil moet houden om te voorkomen dat hij weer gaat scherp stellen). Ook is er soms een 'blauwachtige' waas bij het gebruik van de flits. De foto's (in het licht) zijn daarentegen wel erg gedetailleerd en kleurgetrouw (ook dankzij de 13MP!). Ik moet het nog in wat meer situaties gaan testen.

Ik ben vanavond redelijk wat zaken aan het uittesten waardoor de batterij redelijk hard is gegaan, de batterij heeft nog 35% over na 12.5 uur. (59% Mobiel stand-by). Ik moet het nog even wat langer aankijken, maar de batterij lijkt het niet heel lang vol te houden...
Ik heb dezelfde ervaring qua camera en batterij. Denk dat dat nog een stuk beter kan. Voor de rest top-telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

Merken jullie, zoals anderen ook, dat de telefoon erg warm wordt bij intensief gebruik (games)?

Wordt de telefoon ook heet van bijv. video in hoge resolutie afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
roomkaas1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:17:
Merken jullie, zoals anderen ook, dat de telefoon erg warm wordt bij intensief gebruik (games)?

Wordt de telefoon ook heet van bijv. video in hoge resolutie afspelen?
Ik vind het wel meevallen, maar ik heb nog niet intensief een game gespeeld (wel langdurig het scherm gebruikt). In vergelijking met bijvoorbeeld de Nexus 4 (zelfde scherm) schijnt het met de warmte juist erg mee te vallen, zoals ook in deze review wordt aangegeven (Nexus 4 en Newman N2 naast elkaar, op ongeveer 15 minuten). Ik zou in elk geval het scherm niet op volle helderheid zetten als je intensief gaat gamen (als is het maar om de batterij te sparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb pas m'n N2 ontvagen, maar ik moet nog een SD kaartje kopen. Nu staat er bij deze specs dat je kan uitbreiden tot 64GB, maar overal elders zeggen ze tot 32GB. Wat is nu juist? En kan je er wel een 64GB kaartje in stoppen (dat je dan maar voor de helft kan benutten), of werkt het kaartje dan helemaal niet?
Mvg Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Welkom op tweakers Rob. Wanneer je een 64gb kaartje als FAT32 formatteert kan je ze alle 64 gebruiken. Werkt prima, zelf getest.

In deze review van zo'n kaartje kan je lezen hoe je hem als FAT32 kan formatteren.

[ Voor 53% gewijzigd door Chris.nl op 19-03-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, is duidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
CedricD schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:03:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring qua camera en batterij. Denk dat dat nog een stuk beter kan. Voor de rest top-telefoon :)
Vandaag 71% batterij na 14 uur over, waarbij ik de telefoon regelmatig heb gebruikt. Valt niet tegen. Ik denk dat je er niet aan ontkomt met een dergelijk (groot) scherm. Als ik de topics over de Nexus bekijk komen daar dezelfde meldingen voorbij (korte batterijduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zouden jullie kiezen als gebruikers?

de Newman N2 of de Jiayu G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
N2 heeft een beter scherm, camera, gps-chip en is vlotter. Hiervoor had ik een Jiayu G3 dat is ook absoluut een toptoestel voor zijn prijsklasse, alleen ik kreeg stof tussen touchplaat+LCD dat stoorde me.
Ik denk dat je met beide toestellen sowieso blij zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
De Jiayu is natuurlijk ook weer een stuk goedkoper en heeft een nieuwere Android versie.

Verder ben ik echt super blij met mijn Freelander! Geen enkele vastloper gehad, goede batterij duur en super snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jiayu G3 heeft een stabiele 4.0.3 en een brakke beta 4.1.2, die had ik destijds nog pre-rooted CWM geschikt gemaakt. N2 heeft een stabiele 4.0.3. Straks hebben beide toestellen een stabiele 4.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

dangerousp schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:46:
Ik zit met licht gebruik nu na 16 uur op 67%.. Met veel scherm aan kom ik net de dag door, die is erg mooi, maar vreet energie!

Ik heb trouwens software version BP op ???? Staan en isp version ik op 0x99.
Nu heb ik geen idee wat dit betekent, want alles doet het prima (behalve dat de camera iets beter kan.. Details zijn super, maar flits loopt volgens mij niet gelijk) en op vondroid stond er wat over, maar die is nu down
Dank je voor de info.

Overigens, Vondroid is weer up sinds vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Heb de indruk dat als hij op wifi draait hij langer meegaat dan op data van het mobiele netwerk. Zat gisteren na bijna 11 uur nog op 60%. Daarna nog wat spelletjes gespeeld en hem in 2,5 uur naar 17% gekregen :P.
Toen ik na nog wat facebooken op 13% nam wou ik nog eens een foto nemen en tot mijn verassing kreeg ik een melding dat mijn batterijniveau te laag was. Aan de lader gehangen en ik kon nog steeds geen foto's trekken. De batterij moet boven de 15% zijn. Ik kon echter wel met de ingebouwde camera-app van facebook foto's nemen.
Zouden we de camera.apk niet kunnen vervangen zodat we toch nog foto's kunnen nemen als we minder dan 16% baterij hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
CedricD schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:01:
Heb de indruk dat als hij op wifi draait hij langer meegaat dan op data van het mobiele netwerk. Zat gisteren na bijna 11 uur nog op 60%. Daarna nog wat spelletjes gespeeld en hem in 2,5 uur naar 17% gekregen :P.
Toen ik na nog wat facebooken op 13% nam wou ik nog eens een foto nemen en tot mijn verassing kreeg ik een melding dat mijn batterijniveau te laag was. Aan de lader gehangen en ik kon nog steeds geen foto's trekken. De batterij moet boven de 15% zijn. Ik kon echter wel met de ingebouwde camera-app van facebook foto's nemen.
Zouden we de camera.apk niet kunnen vervangen zodat we toch nog foto's kunnen nemen als we minder dan 16% baterij hebben?
wel de flitser uit gezet? is er wellicht een energie bespaarstand actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
dangerousp schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:34:
[...]

wel de flitser uit gezet? is er wellicht een energie bespaarstand actief?
Kan gewoon de camera app niet openen. Krijg een melding van 'low power, en dan nog iets'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
CedricD schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:41:
[...]

Kan gewoon de camera app niet openen. Krijg een melding van 'low power, en dan nog iets'.
Stamdaard 'functie' in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Had ik met mijn oude LG niet. Die draaide wel CyanogenMod :).

Heb eens de Android 4.2 camera er op gezet (heb nu dus 2 camera apps staan :P).

Kan alvast filmpjes en foto's nemen.

Filmpje op 720p:
http://addicted2bass.info/newman/VID_20130320_110840.mp4
Je ziet wel dat hij de gezichtsherkenning ook opneemt :+ . Ergens een bugje

Je kan dat blijkbaar ook niet afzetten...

Foto's nemen lukt ook, en hij wordt scherpgesteld als je zachtjes op de foto-neem-knop drukt. Beter dan hoe het nu in elkaar zit :P. Kan ze wel nie groter nemen dan 8MP. Maar is meer dan voldoende voor mij.

Panoramafoto's kan ik ook maken. Alleen 360° foto's werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
CedricD schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:26:
Had ik met mijn oude LG niet. Die draaide wel CyanogenMod :).

Heb eens de Android 4.2 camera er op gezet (heb nu dus 2 camera apps staan :P).

Kan alvast filmpjes en foto's nemen.

Filmpje op 720p:
http://addicted2bass.info/newman/VID_20130320_110840.mp4
Je ziet wel dat hij de gezichtsherkenning ook opneemt :+ . Ergens een bugje

Je kan dat blijkbaar ook niet afzetten...

Foto's nemen lukt ook, en hij wordt scherpgesteld als je zachtjes op de foto-neem-knop drukt. Beter dan hoe het nu in elkaar zit :P. Kan ze wel nie groter nemen dan 8MP. Maar is meer dan voldoende voor mij.

Panoramafoto's kan ik ook maken. Alleen 360° foto's werken niet.
Op cyanogen inderdaad niet, maar op een stock samsung rom wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Ondertussen is versie 00.29 uit:

Changelog:
Update Description:
1. Repair your camera photos ghosting problem.
2. Optimize the camera's focus speed.
Enhanced System fluency and stability.
4. Increase compatibility issues on the c10 the TF card, to solve cause system instability due to the memory card.
Repair BP read version has a certain probability is not the problem.

http://bbs.newman.mobi/fo...tid=134896&extra=page%3D1

4.1 wordt volgende maand verwacht.

Download link voor de ROM:
http://yadi.sk/d/KbFx9aQ53Q_R0

[ Voor 5% gewijzigd door ReinTheMan op 21-03-2013 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik draai de 28 rom en heb via de onderstaande proberen te updaten,
maar krijg dan een foutmelding.. nu de full versie proberen.
28 to 29 http://yadi.sk/d/hH67oFE23QZqA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik heb ook gewon een full update naar 00.29 gedaan (2 weken geleden al trouwens).
Via system update > local update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
0.29 is net nieuw? bedoel je niet 00.28 CedricD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
dangerousp schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:27:
0.29 is net nieuw? bedoel je niet 00.28 CedricD?
Oeps, idd. Foutje van de firma :+ .
Ga hem niet updaten denk ik... Wachten op 4.1.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
CedricD schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:31:
[...]

Oeps, idd. Foutje van de firma :+ .
Ga hem niet updaten denk ik... Wachten op 4.1.1 :)
Via full update is het in ieder geval gelukt. Ik las iets over de BP versie en die staat bij mij op ???? en na de update op abc.

ISP version moet ik nog updaten, want die is nog 0x99 bij mij.

Hmm.. Wifi lijkt kapot te zijn. lijkt het spontaan weer te doen.

Updaten via flashtool lijkt niet te functioneren om de juiste BP versie terug te zetten. Gekloot met drivers.. geen idee wanneer ik welke nou moet hebben.

Iemand enig idee waar de BP versie voor staat? ISP version dacht ik voor de camera.?

[ Voor 28% gewijzigd door dangerousp op 21-03-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

dangerousp schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:38:
[...]

Via full update is het in ieder geval gelukt. Ik las iets over de BP versie en die staat bij mij op ???? en na de update op abc.

ISP version moet ik nog updaten, want die is nog 0x99 bij mij.

Hmm.. Wifi lijkt kapot te zijn. lijkt het spontaan weer te doen.

Updaten via flashtool lijkt niet te functioneren om de juiste BP versie terug te zetten. Gekloot met drivers.. geen idee wanneer ik welke nou moet hebben.

Iemand enig idee waar de BP versie voor staat? ISP version dacht ik voor de camera.?
Wellicht dat je zelf een van deze mensen bent, maar er zijn meer mensen die het was opgevallen dat BP op abc staat nu.

http://vondroid.com/threa...e.4782/page-31#post-27556

Maar vooralsnog geen problemen met de functionaliteit geloof ik.

edit: de ISP versie is inderdaad de camerafirmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ah.. nee, maar blijkbaar ben ik dus niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik heb de 29 versie over de 28 gezet, klein aandachtspuntje!
Mocht je updaten via ClockworkMod Recovery, deze wordt terug gezet naar de orginele recovery! }:O

Ook krijg ik nog steeds geen filmpje afgespeeld met de Dumpert app.
"Video valt niet af te spelen"

Heb verschillende flashplayers geprobeert, met zelfde resultaat.
Ook na het unrooten van het toestel, niet af te spelen.

Wel heb ik gemerkt, dat na de install van flashplayer, er 1 malig een filmpje kan worden afgespeeld met de dumpert app.

Bij het starten van een 2e filmpje komt weer de melding niet af te spelen....

[ Voor 57% gewijzigd door Windkracht13 op 21-03-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Mijn GAPPS werken in 1 keer niet meer! Kan geen account meer toevoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Heb je wel een werkende account dan?

Probeer die eens te verwijderen, en dan opnieuw account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Windkracht13 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:05:
Heb je wel een werkende account dan?

Probeer die eens te verwijderen, en dan opnieuw account aanmaken.
Nee, google account kan ik niet meer uit kiezen sinds de upgrade.. Dat is het probleem! Ik heb geprobeerd om de bestanden uit gapps weer te kopieren naar system, maar dat doet hij niet. Iemand een idee hoe ik bij accounts weer een google account kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Wat voor melding krijg je bij het overzetten van de gapps naar system?

Enne niet toevallig vergeten om je toestel opnieuw te rooten, dan krijg je inderdaad niets naar de system geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
De naam van de map en dan mislukt!

Ja hij is nog steeds geroot.

Edit: Eindelijk! Blijkbaar was de download van de GAPPS corrupt. Files opnieuw gedownload en er neer gezet en nu doet hij het eindelijk!

[ Voor 51% gewijzigd door dangerousp op 21-03-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
Is de camera nu verbeterd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Als ik het zo allemaal lees lijkt het mij het beste om te wachten op Jelly Bean :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

De camera is iets verbeterd, het scherp stellen gaat een stukje sneller.
Ik vind het toestel in zijn geheel beter reageren, maar dat zal wel een placebo effect zijn.

Wel moest ik na de update, de custom recovery er opnieuw opzetten, ook de APN settings moest opnieuw ingevoerd worden.

Ook de batterij laad weer tot de volle 100% op, dus weer een fijn blauw lampje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik heb er niets meer aan gedaan, maar zie de noodzaak ook niet :) geen enkele vastloper gehad en alles werkt zoals het moet

Ding vliegt echt.. Gisteren even terug naar mijn HTC sensation, maar dan merk je echt verschil in Power en scherm! Nu nog een aardige levensduur en het is by far de beste deal die ik mij kon wensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Mijn Freelander i20 staat in bestelling.. zijn er nog leuk truuks met firmwares?
Laatste firmare zie ik dat is 0.29_OTA? Zijn er nog mogelijkheden om de firmware van de camera te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dangerousp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 07:58:
Ik heb er niets meer aan gedaan, maar zie de noodzaak ook niet :) geen enkele vastloper gehad en alles werkt zoals het moet

Ding vliegt echt.. Gisteren even terug naar mijn HTC sensation, maar dan merk je echt verschil in Power en scherm! Nu nog een aardige levensduur en het is by far de beste deal die ik mij kon wensen!
:'( ik mis m'n N2 door dit soort berichten steeds meer. De Xperia Sola die ik nu gebruik volstaat maar ik loop wel tegen z'n beperkingen aan qua snelheid en schermruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Chris.nl schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:33:
[...]

:'( ik mis m'n N2 door dit soort berichten steeds meer. De Xperia Sola die ik nu gebruik volstaat maar ik loop wel tegen z'n beperkingen aan qua snelheid en schermruimte.
Word je wat op de hoogte gehouden van de herstellingswerken of moet je gewoon wachten tot hij weer in je brievenbus ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
Ik heb de Newman nu 1 dag in bezit. Ik moet zeggen dat ik het een prachtig toestel vind; zeer degelijk met een zakelijke uitstraling.

Ik ben aan het flashen geraakt, en na wat problemen(boot loop) heb ik de laatste rom erop weten te flashen, i.c.m. Clockworkmod Recovery en GAPPS.

Probleem dat ik heb met de laatste rom(v29) is dat de AnTuTu score zeer laag ligt(12538!). Ik hoop dat dit niet aan het toestel ligt en dat de laatste rom gewoon brak is. Hebben jullie dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

ReinTheMan schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:09:
Ik heb de Newman nu 1 dag in bezit. Ik moet zeggen dat ik het een prachtig toestel vind; zeer degelijk met een zakelijke uitstraling.

Ik ben aan het flashen geraakt, en na wat problemen(boot loop) heb ik de laatste rom erop weten te flashen, i.c.m. Clockworkmod Recovery en GAPPS.

Probleem dat ik heb met de laatste rom(v29) is dat de AnTuTu score zeer laag ligt(12538!). Ik hoop dat dit niet aan het toestel ligt en dat de laatste rom gewoon brak is. Hebben jullie dit probleem ook?
ff een ander vraagje.. staat CWM versie 6 erop? (CWM-Recovery-v.6.0.2.9-by-Findlee-v.1.zip)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
CedricD schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:53:
Word je wat op de hoogte gehouden van de herstellingswerken of moet je gewoon wachten tot hij weer in je brievenbus ligt?
Via tracktrace heb ik kunnen zien dat ze hem 14 maart ontvangen hebben.
'k Heb tmallbox de 20e gemaild en info gevraagd, 'k weet dus nog niet of ik op de hoogte zal worden gehouden. Denk wel dat ik bericht krijg als ie weer richting NL is gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
dCY schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:16:
[...]

ff een ander vraagje.. staat CWM versie 6 erop? (CWM-Recovery-v.6.0.2.9-by-Findlee-v.1.zip)?
Klopt! Die heb ik erop staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik mijn N2 in bootloader modus kan starten (voor het flashen van CWMR)? Specifiek het installeren van de fastboot drivers. Ik zit op een Win7-64 bit machine. Ik kom er niet uit via vondroid... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Newman N2 ook SD kaartjes gebruiken die als NTFS zijn geformatteerd? Ik weet niet of jullie dat ooit geprobeerd hebben, maar zou me niks verbazen als dit gewoon werkt.

Op mijn Huawei Honor 2 werkt het namelijk en dat was een aangename verrassing omdat Fat32 nogal wat beperkingen met zich mee brengt.
Mauw mijn Nexus 7 scoort ongeveer hetzelfde, maar de score is inderdaad laag vergeleken met de S3, ik heb laatste namelijk antutu gedraaid op mijn broertje zijn S3 en die scoorde 15500.

Maar voor rest is die score in orde, ik denk dat je verwachten gewoon te hoog waren kwam de antutu benchmark, sowieso zegt de score niet alles.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
roomkaas1 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:41:
[...]

Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik mijn N2 in bootloader modus kan starten (voor het flashen van CWMR)? Specifiek het installeren van de fastboot drivers. Ik zit op een Win7-64 bit machine. Ik kom er niet uit via vondroid... :(
Wat betreft de drivers kan ik je denk ik niet helpen. Ik had het geluk dat ik hier naast mijn Win8 notebook ook een XP-notebook had staan waarmee ik het flash-werk heb uitgevoerd.

De telefoon in bootloader starten is heel eenvoudig; Houd de Volume Omlaag-toets ingedrukt en druk tegelijkertijd de Power-on knop in. Je komt zo in het bootloader scherm(wit scherm met wat tekst).

Voor het flashen van CWM op je N2, voer het volgende uit:
Pak het volgende archief ergens op je PC uit:
http://www7.zippyshare.com/v/41348748/file.html

Start de telefoon in bootloader modus, en zorg dat je het witte scherm met tekst hebt.
Sluit je telefoon vervolgens aan op de computer.
Als je de drivers goed hebt geïnstalleerd(dit zou ook moeten kunnen op Win7 64-bit, Win8 is alleen lastig), dan moet je bij het runnen van cmd.exe(ook te vinden in het archief, gewoon even dubbelklikken) iets zien wanneer je het volgende commando geeft:
fastboot devices

Als het goed is staat er nu een nummer/naam onder dit commando. Zo ja, dan zijn je drivers goed geinstalleerd en kan je flashen, zo nee, zorg eerst dat de drivers geinstalleerd worden.

Om vervolgens CWM erop te flashen, start de telefoon weer in bootloader modus.
Sluit hem aan op de computer.
Dubbelklik flash_CWM.bat

Als dit goed gaat, staat er nu CWM op je telefoon.

Dit kan je testen door het volgende te doen:
* Zorg dat de telefoon uit staat.
* Houd de volume-omhoog toets in en druk de Power-on knop in.
* Wanneer het Newman logo verschijnt, laat dan de power on knop los, maar de volume omhoog knop ingedrukt.

Als het goed is kom je nu in CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:58:
Kan de Newman N2 ook SD kaartjes gebruiken die als NTFS zijn geformatteerd? Ik weet niet of jullie dat ooit geprobeerd hebben, maar zou me niks verbazen als dit gewoon werkt.

Op mijn Huawei Honor 2 werkt het namelijk en dat was een aangename verrassing omdat Fat32 nogal wat beperkingen met zich mee brengt.

[...]

Mauw mijn Nexus 7 scoort ongeveer hetzelfde, maar de score is inderdaad laag vergeleken met de S3, ik heb laatste namelijk antutu gedraaid op mijn broertje zijn S3 en die scoorde 15500.

Maar voor rest is die score in orde, ik denk dat je verwachten gewoon te hoog waren kwam de antutu benchmark, sowieso zegt de score niet alles.
Bedankt voor je antwoord. De Newman N2 haalt bij anderen(op andere ROM versies) scores van rond de 16000. 12538 is een groot verschil met de scores die anderen halen, vandaar mijn zorgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

ReinTheMan schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:16:
[...]

Bedankt voor je antwoord. De Newman N2 haalt bij anderen(op andere ROM versies) scores van rond de 16000. 12538 is een groot verschil met de scores die anderen halen, vandaar mijn zorgen. ;)
Heb je de ROM wel een beetje bloatware vrij gemaakt? (chinese meuk).
Misschien de app pimp my ROM, om verder te tweaken?

[ Voor 6% gewijzigd door dCY op 23-03-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
dCY schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:51:
[...]

Heb je de ROM wel een beetje bloatware vrij gemaakt? (chinese meuk).
Misschien de app pimp my ROM, om verder te tweaken?
Yes, alle Chinese meuk is eraf. Ik vraag me alleen af of deze lage score niet gewoon puur aan de ROM ligt. Als anderen op v29 dezelfde lage score hebben, ga ik niet tweaken en wacht ik tot er een betere versie uit komt of downgrade ik. Thanks voor de tip, ga die app eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik zou gewoon de volledige firmware eens opnieuw flashen en alles over doen. Ik zit nog op v00.28 en haal nu 15315 als score. Moet wel zeggen dat er enkele apps actief bezig waren tijdens de test. Toen ik v00.28 er net op had gezet haalde ik 16089.

edit:
Ik had eigenlijk ook nog een vraag. Heeft er iemand al eens een filmpje gemaakt op een feest met deze gsm? Zou graag eens de geluidskwaliteit horen bij een opname van luide muziek. :9

[ Voor 28% gewijzigd door CedricD op 23-03-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Wel de goede sd kaart geselecteerd? Voor de i o score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

@ReinTheMan bedankt voor de uitleg over CWM, ik heb alles weer doorgelopen, maar het wil niet echt vorten op mijn 64 bit machine, ik ga op zoek naar een 32 bits. Moet ik USB debugging overigens aanvinken voor ik de flash doe?

Ik heb inmiddels wel al firmware 0.29 (2e versie) geinstalleerd via stock recovery. Ik was mn IMEI kwijt en software BP staat nu op abc, maar dat schijnt niet erg te zijn. IMEI gerepareerd (ging vrij gemakkelijk) en alles werkt naar behoren.

Ook Antutu benchmark gedaan met fw 0.29 met score van 15240 (1x gerund).

[ Voor 1% gewijzigd door roomkaas1 op 24-03-2013 13:34 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
de freelander i20 is toch hetzelfde? dinsdag voor 240 dollar bij pandawill :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

jernij schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:50:
damm had ik maar een paar dagen gewacht... ohwell.. de mijne is al onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zag de actie idd ook voorbij komen. Dacht eerst om de G4 te kopen, maar dit ziet er ook wel interessant uit. Waar ik benieuwd naar ben is de kwaliteit van de camera, al kan ik tot nu toe niet echt foto's vinden die gemaakt zijn met deze telefoon. Ook in dit topic niet. Wil iemand toevallig wat foto's plaatsen die met de N2/i20 gemaakt zijn? (graag verschillende soorten. Binnen, buiten, met/zonder flits, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:28:
Ik zag de actie idd ook voorbij komen. Dacht eerst om de G4 te kopen, maar dit ziet er ook wel interessant uit. Waar ik benieuwd naar ben is de kwaliteit van de camera, al kan ik tot nu toe niet echt foto's vinden die gemaakt zijn met deze telefoon. Ook in dit topic niet. Wil iemand toevallig wat foto's plaatsen die met de N2/i20 gemaakt zijn? (graag verschillende soorten. Binnen, buiten, met/zonder flits, etc.)
Als ik er aan denk zal ik er morgen wat maken!

Mss ben je alvast hier iets mee;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
jernij schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:50:
Zijn die wel hetzelfde?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik heb een freelander i20. Hij heeft een extra backcover, voor de rest helemaal hetzelfde.. Je kunt dus ook gewoon Newman software flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Bij mij werkte het Nederlands woordenboek (T9) niet. Ik heb dit opgelost door het volgende te installeren (ongetwijfel zijn er meerdere 'oplossingen'): keyboard en languagepack.

1. Gingerbread-Toetsenbord als standaard invoer instellen bij Instellingen -> Taal en toetsenbord.
2. Daarna Nederlands aanvinken bij Instellingen -> Taal en toetsenbord -> Ginger-Toetsenbord instellingen -> Invoertalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
zerocool82 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:18:
Bij mij werkte het Nederlands woordenboek (T9) niet. Ik heb dit opgelost door het volgende te installeren (ongetwijfel zijn er meerdere 'oplossingen'): keyboard en languagepack.

1. Gingerbread-Toetsenbord als standaard invoer instellen bij Instellingen -> Taal en toetsenbord.
2. Daarna Nederlands aanvinken bij Instellingen -> Taal en toetsenbord -> Ginger-Toetsenbord instellingen -> Invoertalen
Ik gebruik swiftkey.. erg fijn toetsenbord moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

CedricD schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:45:
[...]

Als ik er aan denk zal ik er morgen wat maken!

Mss ben je alvast hier iets mee;
Heb je toevallig al wat voorbeeld foto's? :)

Wat zijn de eventuele minpunten aan dit toestel? En hoelang kunnen jullie er gemiddeld op werken voordat je hem weer moet opladen. (Gemiddeld gebruik, dus zegmaar bijvoorbeeld voornamelijk whatsapp, mss heel af en toe een simpele game of browsen en wat bellen)

Edit:
En ondersteund hij MHL? (Wikipedia: Mobile High-Definition Link) Om hem bijvoorbeeld op je tv aan te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Markos op 25-03-2013 21:49 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.