Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:46:
[...]

Heb je toevallig al wat voorbeeld foto's? :)

Wat zijn de eventuele minpunten aan dit toestel? En hoelang kunnen jullie er gemiddeld op werken voordat je hem weer moet opladen. (Gemiddeld gebruik, dus zegmaar bijvoorbeeld voornamelijk whatsapp, mss heel af en toe een simpele game of browsen en wat bellen)

Edit:
En ondersteund hij MHL? (Wikipedia: Mobile High-Definition Link) Om hem bijvoorbeeld op je tv aan te sluiten.
Batterij lijkt bij mij steeds beter te worden, hij gaat bij mij om de dag aan de lader. Foto's heb ik nog niet veel gemaakt, maar voor snapshots prima. De foto's zijn trouwens wel gigantisch!

Er zit volgens mij geen MHL of hdmi op.

Minpunten heb ik op dit moment niet.. Niet vastgelopen, geen reboots , super snel.. maar als ik dan toch wat moet zeuren, het scherm wordt snel vies en niet zo gemakkelijk schoon te krijgen. Je hebt er niet veel last van, maar om dan toch een min puntje te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Eindelijk, ik heb m'n N2 binnen! Ik moet zeggen, het was het wachten waard. Meteen CWM geinstalleerd, via CWM gewoon de GAPPS geflashed en hij werkt geweldig. Heb wel een paar kleine probleempjes, zoals dat de notification led niet werkt voor Whatsapp en gemiste oproepen/sms, en de software voelt soms wat buggy. Zit nog op versie 26, maar update denk ik pas wanneer jelly bean beschikbaar is. Ben er heel erg tevreden mee!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Wat foto's:
Let op: Deze zijn getrokken met de camera die standaard op Android 4.2 zit. Dus niet met de ingebouwde camera app. Ik werk liever met deze camera omdat de autofocus een stuk sneller/beter is. Ook al kan ik maar maximaal 8MP foto's maken met deze app. Denk dat ik ergens nog een file moet aanpassen. Maar dat is werk voor na de update van Android 4.1 :).

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_183033_zps6a6aa30c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_182942_zps3195c682.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_182901_zps3d48c00a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_182749_zpsa1517118.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_182705_zpsd132591c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_182638_zpsd6a0a52b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_182536_zps63c00f70.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_182447_zpsad2cafea.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_182247_zpsc1f0111c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130326_182154_zps7e17d9eb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130325_114604_zpsd8fbc914.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/PANO_20130320_110914_zps2d44e5b3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg182/CDhacker_vs_R_Creations/IMG_20130312_152121_zpsdf27bbd8.jpg

Morgen wat vergezicht foto's proberen nemen. Heb ik nu hier thuis niet gedaan om privacyredenen :)

Vind persoonlijk dat de camera goed genoeg is voor een smartphone. Als ik echt kwaliteitsvolle foto's wil nemen dan gebruik ik het fototoestel wel :)

Denk wel dat hij nog kan geoptimaliseerd worden als de mannen van Newman een betere camera firmware ontwikkelen :)

Hier vind je trouwens nog een hele hoop foto's:
http://www.gizchina.com/2...ewman-n2-camera-shootout/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Dank je wel voor de foto's. Erg mooi! Jammer dat ze niet met meer pixels zijn genomen, maar desondanks toch nog heel erg mooi!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
TomONeill schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:34:
Dank je wel voor de foto's. Erg mooi! Jammer dat ze niet met meer pixels zijn genomen, maar desondanks toch nog heel erg mooi!
Hier kan je ze in volledig formaat downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 10:10
Hoi mede-tweakers,

Sinds gisteren heb ik ook een Newman N2 (Hiervoor HTC Sensation). De GAPPS en alles heb ik er allemaal op staan. Maar hoe update ik in godsnaam de software? Ik zit nu op 00.26 en wil graag naar de nieuwste 00.29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Had je al op vondroid gekeken? Links staan in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 18:05
Even een tip, lokaal via het menu updaten deet het bij mij niet. zet het update bestand op je sd kaart. Telefoon herstarten en powerknop en volume + 3 seconden ingedrukt houden. Lees voor de rest de beschrijving op vondroid. Camera udaten is ook heel simpel, het staat allemaal op de vondroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Zijn hier N2 gebruikers die de modem hacks hebben gebruikt?
Ik lees op VonDroid dat dit ook kan doen? Is het wijsheid om dit te doen? Echt nog misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Ik heb ook al even een N2 in bezit. Nog niet zoveel mee gedaan, omdat er even de tijd moet worden genomen om alles software-matig in orde te krijgen op de N2. Merkte wel dat ik met de firmware die er standaard op stond, v0.23, het toestel al ontzettend warm wordt aan de onderzijde binnen een klein kwartiertje browsen. Is hier (software-matig?) wat aan te doen? Ik heb liever een wat trager toestel dan eentje met een doorgebrand scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
VerrekteZakStro schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:13:
Ik heb ook al even een N2 in bezit. Nog niet zoveel mee gedaan, omdat er even de tijd moet worden genomen om alles software-matig in orde te krijgen op de N2. Merkte wel dat ik met de firmware die ik er standaar op stond v0.23, het toestel al ontzettend warm wordt aan de onderzijde binnen een klein kwartiertje browsen. Is hier (software-matig?) wat aan te doen? Ik heb liever een wat trager toestel dan eentje met een doorgebrand scherm..
Moet zeggen dat ik de indruk heb dat het met v00.28 wat koeler aanvoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip voor iedereen die er over denkt een mobieltje te kopen: Bij Pandawill hebben ze een paasactie, je kan kortingcoupons tot $25 krijgen door paaseieren 'kapot te slaan'. geldig tot 1 april. Wel eerst abonneren op de nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 18:05
Inmiddels ook internet via Vodafone aan de praat, gewoon een mail gestuurd aan de klantenservice en binnen 1,5 werkdag terug gebeld dat het geregeld is. Top service van Vodafone!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:14:
Een tip voor iedereen die er over denkt een mobieltje te kopen: Bij Pandawill hebben ze een paasactie, je kan kortingcoupons tot $25 krijgen door paaseieren 'kapot te slaan'. geldig tot 1 april. Wel eerst abonneren op de nieuwsbrief.
Heb je daar een link naar? Ik heb me net aangemeld voor de nieuwsbrief maar ik denk dat ik die actie dan niet meer in mijn mail krijg.
Kun je die 25 euro korting ook gebruiken icm. een coupon? (PANDAFORYOU5 of een betere als iemand die kent) De prijzen zijn dan voor de N2/i20 namelijk of 246.69 dollar (of 247.94 dollar, afhankelijk van de volgorde ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb deze Newman N2 nu al een paar dagen, en ben erg tevreden over.
Maar ik heb 3 vragen: als ik mijn Newman n2 wil updaten naar android 4.1, Newman_N2_00.27, dan geeft hij een foutmelding, dat ik te weinig capaciteit heb, maar ik heb zeker genoeg capaciteit, meer dan 20gb op mijn sd kaart, en ook bijna al het geheugen nog van mijn standaard geheugen. De update staat bij System Update, en dan Online update. Wat moet ik doen?? En mijn volgende vraag: hoe maak ik een screenshot met mijn Newman N2? En de laatste vraag, deze is niet erg belangrijk maar toch wil ik het weten: Als ik mijn n2 aan doe, en het newman logo komt in beeld, dan hoor ik altijd een hard geluid van dat hij opstart, weten jullie misschien of dit geluid uit kan? En zo ja, hoe? Want volgens mij heb ik alles al op stil gezet.. Graag een antwoord op deze vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
dangerousp schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:41:
[...]

Batterij lijkt bij mij steeds beter te worden, hij gaat bij mij om de dag aan de lader.

Minpunten heb ik op dit moment niet.. Niet vastgelopen, geen reboots , super snel.. maar als ik dan toch wat moet zeuren, het scherm wordt snel vies en niet zo gemakkelijk schoon te krijgen. Je hebt er niet veel last van, maar om dan toch een min puntje te noemen
Helemaal eens, de batterij gaat op dit moment (door nieuwe firmware?) redelijk lang mee (zit nu na 8 uur gebruik op 93%).

Het scherm wordt inderdaad snel vies en is dan niet makkelijk schoon te krijgen. Geen idee waardoor dit wordt veroorzaakt. Ik heb hier ook een Iphone en Galaxy S2 en die hebben daar veel minder last van. Geen last van vastlopers, reboots, bugs o.i.d.
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:06:
[...]

Heb je daar een link naar? Ik heb me net aangemeld voor de nieuwsbrief maar ik denk dat ik die actie dan niet meer in mijn mail krijg.
Kun je die 25 euro korting ook gebruiken icm. een coupon? (PANDAFORYOU5 of een betere als iemand die kent) De prijzen zijn dan voor de N2/i20 namelijk of 246.69 dollar (of 247.94 dollar, afhankelijk van de volgorde ;) )
Om te voorkomen dat dit topic een waarschuwing krijgt, vragen over webwinkels, prijzen, kortingen, levertijden etc kan je in dit topic stellen.
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:17:
Hallo allemaal,

Maar ik heb 3 vragen: als ik mijn Newman n2 wil updaten naar android 4.1, Newman_N2_00.27, dan geeft hij een foutmelding, dat ik te weinig capaciteit heb, maar ik heb zeker genoeg capaciteit, meer dan 20gb op mijn sd kaart, en ook bijna al het geheugen nog van mijn standaard geheugen. De update staat bij System Update, en dan Online update. Wat moet ik doen?? En mijn volgende vraag: hoe maak ik een screenshot met mijn Newman N2? En de laatste vraag, deze is niet erg belangrijk maar toch wil ik het weten: Als ik mijn n2 aan doe, en het newman logo komt in beeld, dan hoor ik altijd een hard geluid van dat hij opstart, weten jullie misschien of dit geluid uit kan? En zo ja, hoe? Want volgens mij heb ik alles al op stil gezet.. Graag een antwoord op deze vragen!
Heb je ook geprobeerd te updaten vanaf SD kaart (lokaal)?

Voor het maken van een screenshot en voor het aanpassen van het boot/shutdown geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe kom ik precies in het BOOT menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:51:
En hoe kom ik precies in het BOOT menu?
Ik snap even niet wat je bedoelt :? Heb je de link wel gevolgd?

Je dient enkel bestanden ter hernoemen of te verwijderen:
The files located in the system/flex/animation folder. (Just as bootanimation, but talk about this one later.)
Simple overwrite them with your choice, and set permissions RW-R--R--.

Other way, if you don't want any, just rename/delete it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:17:
Hallo allemaal,

Ik ervaar hetzelfde probleem als mrSmartfone hierboven. Dacht eerst dat het lag aan mijn ietwat vreemde partitieopstelling, maar na proberen met een andere microSD-kaart waar het ook niet bij lukte gaf ik het op. Toestel geroot en werkt goed op 00.26. Wanneer ik "Local update" selecteer geeft hij aan dat hij de SD-kaart niet vindt, wat vreemd is want in een filemanager krijg je hem wel gewoon te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@mrSmartfone Heb je je phone al geroot? Zonder root kom je niet in de map system/flex/animation.
Zou handig zijn als je iets meer info geeft van de stappen die je zelf al geprobeerd hebt.
Volgens mij bedoel je met "het BOOT menu" de recovery. Daar kom je door de N2 eerst uit te schakelen en vervolgens op te starten terwijl je de volume+ knop ingedrukt houd.

@AppliArt. Klopt, Newman houd er een bijzondere partitieopstelling op na. 'k Heb de N2 op dit moment niet in mijn bezit maar als het goed is zou het moeten werken wanneer je het bestand update.zip op de root van je SDkaart zet.

@zerocool82 check je DM :)

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 27-03-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Chris.nl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:10:
@AppliArt. Klopt, Newman houd er een bijzondere partitieopstelling op na. 'k Heb de N2 op dit moment niet in mijn bezit maar als het goed is zou het moeten werken wanneer je het bestand update.zip op de root van je SDkaart zet.
Hmm, gedaan, maar hij ziet ze niet. Heb op Vondroid de 00.26 naar 00.28 OTA update gedownload, en de update.zip (samen met RS_M7MO.bin) op de root van de sd-kaart neergepoot. Doet nog steeds niets.

[ Voor 3% gewijzigd door AppliArt op 27-03-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
AppliArt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:01:
Hmm, gedaan, maar hij ziet ze niet. Heb op Vondroid de 00.26 naar 00.28 OTA update gedownload, en de update.zip (samen met RS_M7MO.bin) op de root van de sd-kaart neergepoot. Doet nog steeds niets.
Apart.. probeer je die update uit te voeren via instellingen->bla->bla of via het recovery-menu?
Ik deed het altijd via stock recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Chris.nl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:32:
[...]

Apart.. probeer je die update uit te voeren via instellingen->bla->bla of via het recovery-menu?
Ik deed het altijd via stock recovery.
Is gelukt via het Recovery menu. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hoppa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idylle
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-10-2022
Hoi,

Heb hetzelde gedaan maar iedere keer wordt de installatie afgebroken:
Heb nu versie 00.26
De update naar 00.28 samen met update.zip en RS_M7O.bin op de sd gezet en update uitgevoerd via recovery:

Error in /tmp/sideload/package.zip

Updaten naar 00.29 lukte wel ... ook goed!
:P

[ Voor 9% gewijzigd door idylle op 28-03-2013 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Op Android-sale.com beweren ze dat dit toestel dualsim is, maar het ding is toch maar single sim? (Wat jammer is, want ik moet juist een dual sim hebben.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
GaMeOvEr schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:35:
Op Android-sale.com beweren ze dat dit toestel dualsim is, maar het ding is toch maar single sim? (Wat jammer is, want ik moet juist een dual sim hebben.)
Past echt maar 1 micro sim in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat was ook al wat ik hier in het topic las ja. ;)

Duidelijk!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
Heb de mijne geüpdatet naar v00.29 en er een andere SystemUI.apk op gezet (zelf wat bewerkt :P), zie onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/03/30/xxxx.png

Andere veranderingen:
- Android 4.2 Camera + Galerij
- build.prop & flex.prop edit voor Play Store
- GAPPS (Play Store, Gmail, etc)
- Chinese bloatware er af gesmeten
- Bootanimation naar de bootanimation van Cyanogenmod gewijzigd + geluid er af gesmeten.
- Lelijke Newman icoontjes naar stock android icoontjes gezet
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
CedricD schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:52:
Heb de mijne geüpdatet naar v00.29 en er een andere SystemUI.apk op gezet (zelf wat bewerkt :P), zie onderstaande afbeelding:

[afbeelding]

Andere veranderingen:
- Android 4.2 Camera + Galerij
- build.prop & flex.prop edit voor Play Store
- GAPPS (Play Store, Gmail, etc)
- Chinese bloatware er af gesmeten
- Bootanimation naar de bootanimation van Cyanogenmod gewijzigd + geluid er af gesmeten.
- Lelijke Newman icoontjes naar stock android icoontjes gezet
- ...
Ziet er goed uit! Zou je willen delen hoe je dit hebt gedaan?(en de apk delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag/probleem.
Ik kan op mijn Newman n2 niet op 3g/2g, ik heb vodafone, en was langs de vodafone winkel geweest.
En daar wisten ze het probleem ook niet te verhelpen. Ondersteund vodafone dit apparaat dan wel?
Of weten jullie hier iets van om het of op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou rooten of een update misschien kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:04:
Ik heb nog een vraag/probleem.
Ik kan op mijn Newman n2 niet op 3g/2g, ik heb vodafone, en was langs de vodafone winkel geweest.
En daar wisten ze het probleem ook niet te verhelpen. Ondersteund vodafone dit apparaat dan wel?
Of weten jullie hier iets van om het of op te lossen?
Heb je de topic start wel bekeken of de zoekfunctie gebruikt..? ;)

Hierbij (met dank aan Chris.nl):
De N2 werkt prima op het datanetwerk van KPN & T-Mobile, maar waar een pap of chap login in combinatie met gebruikersnaam en wachtwoord nodig is, zou je vooralsnog problemen kunnen krijgen.
Wat VodafoneNL betreft ben je dus gewaarschuwd! Wegens een bugje kan de N2 op dit moment wel verbinding maken met de zakelijke office.vodafone.nl maar je krijgt geen dataverbindingen met de particuliere live.vodafone.com. Wellicht wordt het met een toekomstige firmware update opgelost, een hoogbegaafde dolfijn is ook flink aan klooien om een bugfix te maken.

Zelf heb ik het weten op te lossen door de klantenservice van Vodafone te bellen, ze uitgelegd dat ik een exotisch toestel heb die problemen heeft met live maar werkt met office. Klantenservice heeft meegedacht en me met de blox "Telefoon als Modem Smart" toegang gegeven tot office.vodafone.nl
Let op: Je hebt geen recht op deze blox, hij kan standaard niet aangesloten worden. De klantenservice moet flink moeite voor je willen doen om dit met een omweg aan de praat te krijgen. Op het forum van Vodafone loopt ook een topic over deze casus.
Via Twitter (@vodafoneNL) had ik het binnen 20 minuten geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
zerocool82 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:16:
[...]

Heb je de topic start wel bekeken of de zoekfunctie gebruikt..? ;)

Hierbij (met dank aan Chris.nl):

[...]

Via Twitter (@vodafoneNL) had ik het binnen 20 minuten geregeld.
Sociale media helpt inderdaad, zie ook nog wel eens een bericht op facebook naar een groot bedrijf, en dan willen ze ineens alles voor je doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zerocool82 is tot mede-auteur gebombardeerd. 'k Ben m'n N2 zelf nog een dikke maand kwijt en dus ook wat minder fanatiek bezig. Mocht iemand willen helpen de TS up-to-date te houden met hier en daar een tutoral over CWM oid dan zou 't mooi zijn. CedricD misschien? :)

[ Voor 189% gewijzigd door Chris.nl op 30-03-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:50
Mijn Newman wil niet automatisch naar zomertijd, hebben meer mensen daar last van?

[ Voor 6% gewijzigd door Fleurieus op 31-03-2013 11:35 . Reden: woord zomertijd vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Fleurieus schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:14:
Mijn Newman wil niet automatisch naar, hebben meer mensen daar last van?
Naar wat wil jou Newman niet automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
ReinTheMan schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:56:
[...]

Ziet er goed uit! Zou je willen delen hoe je dit hebt gedaan?(en de apk delen)
Vanavond. Heb eerst nog enkele verplichtingen en dan de Ronde van Vlaanderen bekijken :P

Heeft er trouwens iemand hetzelfde 'probleem'?:
Ik werd wakker deze morgen. Op mijn wekkerradio stond er 8u30 en op mijn Newman 10u30 :+
Newman heeft een sprongetje gemaakt van 2 uur in plaats van 1 uur. Staat nochtans op netwerktijd ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Ik ben nu ook al een tijdje aan het kijken voor mooie geprijsde chinese smartphones. Nu heb ik er al heel wat gezien. Het recenste, nieuwste en ''beste'' op de markt is de MTK6589 Quad Core chipset als ik het goed heb. Nu ik dit topic een tijd terug tegenkwam geloofde ik het eerst niet, cpu van S3, LG scherm, goede camera en accu. Alle reviews hier laten ook weten dat het een goed toestel is.
Mijn conclusie na een paar maanden vergelijken is dat deze telefoon onder de 300 euro ver boven de concurrentie uitloopt. Dat komt volgens mij vooral door het scherm en de cpu. Die zijn standaard al vele malen beter dan de 6589 chipset, als ik alle benchmarks en reviews zie.
Om zeker te weten dat ik niks over het hoofd heb gezien: Afgezonderd van die G4 advanced en de Newman K1, die de mindere 6589 chipset hebben, en al het andere met die chipset, is er nog serieuze overweegbare concurrentie qua specs voor deze smartphone onder de 300 euro?

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
CedricD schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:48:
[...]

Vanavond. Heb eerst nog enkele verplichtingen en dan de Ronde van Vlaanderen bekijken :P

Heeft er trouwens iemand hetzelfde 'probleem'?:
Ik werd wakker deze morgen. Op mijn wekkerradio stond er 8u30 en op mijn Newman 10u30 :+
Newman heeft een sprongetje gemaakt van 2 uur in plaats van 1 uur. Staat nochtans op netwerktijd ingesteld.
Ja heeft me vanmorgen flinke stress bezorgd podikkiean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
HackingDutchman schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:33:
Ik ben nu ook al een tijdje aan het kijken voor mooie geprijsde chinese smartphones. Nu heb ik er al heel wat gezien. Het recenste, nieuwste en ''beste'' op de markt is de MTK6589 Quad Core chipset als ik het goed heb. Nu ik dit topic een tijd terug tegenkwam geloofde ik het eerst niet, cpu van S3, LG scherm, goede camera en accu. Alle reviews hier laten ook weten dat het een goed toestel is.
Mijn conclusie na een paar maanden vergelijken is dat deze telefoon onder de 300 euro ver boven de concurrentie uitloopt. Dat komt volgens mij vooral door het scherm en de cpu. Die zijn standaard al vele malen beter dan de 6589 chipset, als ik alle benchmarks en reviews zie.
Om zeker te weten dat ik niks over het hoofd heb gezien: Afgezonderd van die G4 advanced en de Newman K1, die de mindere 6589 chipset hebben, en al het andere met die chipset, is er nog serieuze overweegbare concurrentie qua specs voor deze smartphone onder de 300 euro?
Zelfs onder de 200 euro.. Tenminste ik heb er 195 voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Tot nu toe nog steeds erg tevreden met mijn N2, heb een paar kleine puntjes die ik vervelend vind, maar dit is toch wel een erg goede telefoon voor wat ik er voor betaald heb. Zit nu zelf op 0.29, maar wacht met smart op JB :D . Hoop dat de update binnenkort komt, zodat ie nog n stukje sneller en soepeler is!

Het installeren van CWM is ontzettend simpel en makkelijk. Het is niet meer dan een drivertje installeren en een executable openen. Verder heb ik geen problemen met CWM en kan ik allerlei tweaks gewoon toepassen. Ook een volledige back-up werkt, evenals het terugzetten van de back-up. Ik heb ook de SystemUI.apk vervangen zodat deze een S3 look heeft, is te vinden op vondroid. Ook de LG Home launcher werkt helemaal perfect, erg soepel.

Kortom, erg tevreden met m'n telefoon tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Greveldinges schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:42:
Tot nu toe nog steeds erg tevreden met mijn N2, heb een paar kleine puntjes die ik vervelend vind, maar dit is toch wel een erg goede telefoon voor wat ik er voor betaald heb. Zit nu zelf op 0.29, maar wacht met smart op JB :D . Hoop dat de update binnenkort komt, zodat ie nog n stukje sneller en soepeler is!

Het installeren van CWM is ontzettend simpel en makkelijk. Het is niet meer dan een drivertje installeren en een executable openen. Verder heb ik geen problemen met CWM en kan ik allerlei tweaks gewoon toepassen. Ook een volledige back-up werkt, evenals het terugzetten van de back-up. Ik heb ook de SystemUI.apk vervangen zodat deze een S3 look heeft, is te vinden op vondroid. Ook de LG Home launcher werkt helemaal perfect, erg soepel.

Kortom, erg tevreden met m'n telefoon tot nu toe!
Wat zijn de puntjes die je vervelend vindt? Ik heb er op het moment namelijk geen een. Ik blijf nu bij deze rom.. Eerst maar eens zien hoeveel bugs jb heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

dangerousp schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:33:
[...]

Zelfs onder de 200 euro.. Tenminste ik heb er 195 voor betaald
Ja, ik bedoelde tot rond de 300 euro is er geen betere. ;)

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
dangerousp schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:29:
[...]

Wat zijn de puntjes die je vervelend vindt? Ik heb er op het moment namelijk geen een. Ik blijf nu bij deze rom.. Eerst maar eens zien hoeveel bugs jb heeft
Als ik een foto maak via Whatsapp is de preview van de gemaakte foto niet juist, als ik de telefoon niet elke ochtend reboot kan deze af en toe vast lopen en soms lijkt ie niet zo snel te reageren of heeft ie een kleine lag. Niet echt grote problemen dus, maar wel kleine puntjes die toch vrij irritant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Greveldinges schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:46:
[...]

Als ik een foto maak via Whatsapp is de preview van de gemaakte foto niet juist, als ik de telefoon niet elke ochtend reboot kan deze af en toe vast lopen en soms lijkt ie niet zo snel te reageren of heeft ie een kleine lag. Niet echt grote problemen dus, maar wel kleine puntjes die toch vrij irritant kunnen zijn.
Ik heb hem al 2 weken niet opnieuw opgestart en nog geen enkele vastloper gehad! Enige waar een kleine vertraging lijkt te zitten is bij de aan en uitknop.

Foto met whatsapp ken ik niet.. Al geprobeerd whatsapp er opnieuw op te zetten, soms rotzooit whatsapp met de namen..
Foto's maak ik eerst en dan komt er zo'n whatsapp snelkoppeling onder te staan.

De gele back cover heeft bij mij een haarscheurtje gekregen, daardoor kraakt hij een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Hierbij nog wat handleidingen voor een aantal (eenvoudige) tweaks.

Hoe installeer ik de Galaxy S3 statusbar & het instellingen menu?

Onderstaande dien je uit te voeren op eigen risico!

Mogelijk kan onderstaande ook met een root file explorer zoals ES File Explorer worden uitgevoerd, maar ik heb zelf gekozen voor adb (omdat ik hier al gebruik van maakte en omdat je bestanden vervangt die in gebruik zijn. Maar ook om te voorkomen dat je in het geheel geen instellingenmenu en statusbar meer hebt als het kopiëren van de *.apk bestanden niet, maar het verwijderen van de twee *.odex bestanden wel, goed is verlopen. Met adb kan je dan echter zonder problemen bestanden opnieuw kopiëren e.d.).

De volgende beschrijving (met dank aan Vondroid) gaat dan ook uit van Android Debug Bridge (adb). Allereerst dien je je telefoon te rooten (als je dit niet al hebt gedaan). Wat je in elk geval nodig hebt is Java SDK, adb, Busybox (installatie via Playstore en vervolgens in de app de werkelijke installatie 'Install'. Deze app zorgt o.a. voor het gebruik van extra's commando's waaronder het cp commando) en de drivers (de Newman wordt niet herkend, na installatie staat deze geregistreerd als Samsung Android phone). Op je telefoon dien je tevens binnen 'Instellingen' de optie 'USB-foutopsporing' te activeren onder 'Opties voor ontwikkelaars'.

1. Download deze *.apk bestanden.
2. Unzip het bestand en plaats deze op de sd kaart in de map /sdcard/TW/ (als voorbeeld kan uiteraard elke naam hebben).
3. Sluit je Newman aan op je PC en voer adb uit, door middel van het openen van het 'cmd.exe' bestand waarmee je direct in de command prompt komt (je kan ook via 'Start', 'Uitvoeren' het volgende invoeren 'cmd'. Je moet dan echter wel eerst navigeren naar de map waarin adb.exe is geplaatst).
4. Type 'adb devices' en controleer of je Newman wordt herkend:

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/cIFoh4cb

5. Typ het volgende in (let er hierbij op dat er geen foutmeldingen worden weergegeven bij het invoeren van één van onderstaande commando's, anders dan dat het commando zelf wordt herhaald):
adb shell
su
stop
Het '$' incoontje zal veranderen in een '#' icoontje voor root toegang na het 'su' commando (su='substitute user') . Je telefoon zal niet meer reageren, dit is normaal!
mount -o rw,remount /system/ /system/
cp /sdcard/TW/* /system/app/
Je hebt nu de apk bestanden in de 'system/app' map geplaatst / vervangen.
Als je op stock rom (odexed rom) zit, dien je 'SystemUI.odex' en 'Settings.odex' te verwijderen
rm /system/app/SystemUI.odex
rm /system/app/Settings.odex

mount -o ro,remount /system/ /system/
reboot
Je telefoon zal herstarten
Je zou het volgende moeten zien. Tevens is het nu mogelijk om de helderheid van het scherm handmatig aan te passen (via 'slider'):

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/mUGHNPU9 Afbeeldingslocatie: http://db.tt/I6CpUEcs

Hoe installeer ik de LG UI 3.0 Home Launcher en Weather Widget?

Ik ben erg enthousiast over deze launcher en widget. Deze kunnen eenvoudig worden geïnstalleerd op elk Android toestel met ICS en Jelly Bean waaronder uiteraard de Newman N2 (met dank aan XDA-er Impact7):
1. Zorg ervoor dat je telefoon geroot is. Installeer ES File Explorer en ken de root opties toe, zoals je reeds hebt gedaan toen je de GoogleAPPS hebt geïnstalleerd na de firmware upgrade. Uiteraard kan je onderstaande stappen ook uitvoeren via adb.
2. Download deze *.apk bestanden en plaats deze op je telefoon (intern of extern geheugen).
3. Kopieer de bestanden naar de 'system/app' folder.
4. Wanneer de bestanden zijn gekopieerd geeft ES File Explorer dit aan, reboot vervolgens je telefoon.
5. Druk de 'Home' knop in en selecteer de launcher.

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/XknjBW9l Afbeeldingslocatie: http://db.tt/ls634Cnx Afbeeldingslocatie: http://db.tt/yGAPHlY9

Hoe maak ik een screenshot van mijn scherm?

Druk gelijktijdig de 'Power' en de 'Volume -' (Volume down) knoppen in gedurende ongeveer 1 a 2 seconden.

Mijn Nederlands woordenboek (T9) werkt niet?

Twee mogelijke oplossingen om het toetsenbord en het woordenboek te vervangen:

• Installeren van de volgende twee apps: keyboard en languagepack.

1. Gingerbread-Toetsenbord als standaard invoer instellen bij Instellingen -> Taal en toetsenbord.
2. Daarna Nederlands aanvinken bij Instellingen -> Taal en toetsenbord -> Ginger-Toetsenbord instellingen -> Invoertalen

• Installeren van Swiftkey. Hierover zijn veel mensen erg positief, deze app kost echter wel € 3,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
De LG UI werkt echt perfect, had hem er al langer op staan. Erg soepele launcher en ziet er gaaf uit, telefoon voelt een stukje sneller. Heb ook Xperia launcher, Apex launcher, Nova launcher en nog een aantal andere launchers geprobeerd, maar kom steeds terug bij LG UI. Heb alleen wel een ander icon pack geïnstalleerd, deze vind je hier. Deze zet je in system/app met rw-r--r--. Heb zelf ook een andere weather/time widget geïnstalleerd, dit is WeatherTime widget van ASUS, hier ook een linkje .
Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/2628/screenshot2013040115291.png

[ Voor 3% gewijzigd door Greveldinges op 01-04-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Zelf gebruik(te) ik Nova launcher (prime) en Swiftkey.
Morgen maar weer eens mailen met China wanneer ik mijn N2 terug krijg, 'k begin um flink te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Ik wil met name Chris.nl nog even bedanken! Binnen anderhalf uur mijn telefoon geupdate, geroot, en Chinese rommel eraf gehaald door je heldere uitleg/tutorials, thx! En is mijn eerste keer dat ik zoiets gedaan heb. Heb v0.28 erop staan en alles werkt wel lekker soepel. Alleen de auto focus van de camera, ondanks een camera update, blijft wel eens klooien helaas.

Ik blijf het wel een beetje 'eng' vinden dat mijn telefoon na een half uurtje browsen nog steeds aardig warm wordt aan de onderzijde (zowel aan schermkant, als de backcover kant).

[ Voor 15% gewijzigd door VerrekteZakStro op 02-04-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

VerrekteZakStro schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:38:
Ik wil met name Chris.nl nog even bedanken! Binnen anderhalf uur mijn telefoon geupdate, geroot, en Chinese rommel eraf gehaald door je heldere uitleg/tutorials, thx! En is mijn eerste keer dat ik zoiets gedaan heb. Heb v0.28 erop staan en alles werkt wel lekker soepel. Alleen de auto focus van de camera, ondanks een camera update, blijft wel eens klooien helaas.

Ik blijf het wel een beetje 'eng' vinden dat mijn telefoon na een half uurtje browsen nog steeds aardig warm wordt aan de onderzijde (zowel aan schermkant, als de backcover kant).
IK zie dat veel 0.28 firmware wordt gebruikt, waarom wordt de 0.29 niet zoveel gerbuikt? Is daar een goede reden voor dat je ook naar 0.28 bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
dCY schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:18:
[...]

IK zie dat veel 0.28 firmware wordt gebruikt, waarom wordt de 0.29 niet zoveel gerbuikt? Is daar een goede reden voor dat je ook naar 0.28 bent gegaan?
Omdat men, voor zover ik vluchtig las op vondroid, wel tevreden is over v0.28 en ik over v0.29 nog maar weinig gelezen had. Dus voor de 'veilige' optie gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
VerrekteZakStro schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:33:
[...]

Omdat men, voor zover ik vluchtig las op vondroid, wel tevreden is over v0.28 en ik over v0.29 nog maar weinig gelezen had. Dus voor de 'veilige' optie gegaan.
In v0.29 is er een Skype/Viber probleem met het geluid opgelost, weet niet precies wat het probleem was maar het werkt bij mij perfect (0.29). Telefoon kwam met 0.26, meteen geupdate naar v0.29 en alle Chinese zooi er zelf afgehaald, zelf een leuke launcher geinstalleerd en alles werkt toppie! Heb ook gehoord dat Cellon echt niet van plan is om de kernel sources vrij te geven, ivm een overeenkomst met Samsung... Balen, dat wel, maar de pijn kan verzacht worden met een stabiele 4.1 JB rom ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
VerrekteZakStro schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:38:
Ik wil met name Chris.nl nog even bedanken! Binnen anderhalf uur mijn telefoon geupdate, geroot, en Chinese rommel eraf gehaald door je heldere uitleg/tutorials, thx!
Leuk om te horen! Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05-2017

roomkaas1

smeer je weg

Greveldinges schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:43:
[...]

In v0.29 is er een Skype/Viber probleem met het geluid opgelost, weet niet precies wat het probleem was maar het werkt bij mij perfect (0.29). Telefoon kwam met 0.26, meteen geupdate naar v0.29 en alle Chinese zooi er zelf afgehaald, zelf een leuke launcher geinstalleerd en alles werkt toppie! Heb ook gehoord dat Cellon echt niet van plan is om de kernel sources vrij te geven, ivm een overeenkomst met Samsung... Balen, dat wel, maar de pijn kan verzacht worden met een stabiele 4.1 JB rom ;) .
Ik zit zelf een weekje op de geremasterde 0.29. GPS en Bluetooth werken niet.

Ook doet de processor (of gpu) op sommige (willekeurige) momenten raar, wat leidt tot slechtere grafische performance.
Bijvoorbeeld bij Antutu benchmark: soms laat de 3D benchmark het zwaar afweten zonder aanwijsbare reden. Ook bij het switchen tussen schermen gaat soms niet meer vloeiend. Het lijkt er in elk geval wel op dat na een reboot alles weer naar behoren werkt. :?

Ik heb geen zin om te downgraden, dus ik wacht rustig op 4.1 en hoop dat deze stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
Ik heb helemaal nergens problemen mee met v00.29. En batterij doet het (mijn indruk) beter.

1d 5u 46m 6s op accu = 45%
Als je weet dat mijn LG in 10 uur zonder gebruik volledig leeg was is dit een gigantisch verschil :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
CedricD schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:44:
Ik heb helemaal nergens problemen mee met v00.29. En batterij doet het (mijn indruk) beter.

Als je weet dat mijn LG in 10 uur zonder gebruik volledig leeg was is dit een gigantisch verschil :P.
Ik heb ook 00.29 (nog de originele versie) met BP version op abc. Geen problemen whatsoever en bluetooth werkt perfect (minimaal 2 uur per dag op carkit) en kom ongeveer 36 uur door (dus 1x in de 2 dagen aan de lader als ik ga slapen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

Hmm. Wat jammer dat die van mij zo vreemd doet dan. Hoe heb jij de firmware upgrade uitgevoerd? Eerst downgrade naar 0.15? CWM of stock recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06

Hee Cedric! Indien mogelijk, zou je je gecustomiseerde apk willen delen?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
roomkaas1 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:09:
[...]

Hmm. Wat jammer dat die van mij zo vreemd doet dan. Hoe heb jij de firmware upgrade uitgevoerd? Eerst downgrade naar 0.15? CWM of stock recovery?
Via de recovery.
Phone afleggen, daarna tegelijkertijd Power on + Volume up induwen voor een paar seconden.
Daarna apply update from external device (denk toch dat het zo is) en dan je update.zip pakket selecteren en wachten.
Daarna reboot phone now en je hebt de nieuwe firmware. :)
ReinTheMan schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:33:
[...]

Hee Cedric! Indien mogelijk, zou je je gecustomiseerde apk willen delen?

Hartelijk dank!
Vanmiddag! Ik ga eerst een brute force attack op een draadloos netwerk doen voor mijn eindwerk. Zal toch eventjes duren vooraleer dit voltooid is :P. Terwijl hij aan het kraken is kan ik alles netjes uitleggen want het zijn meerdere APK's / files.

Sorry dat het zo lang duurde, was ik compleet vergeten 7(8)7

edit:
Ik heb een .zip gemaakt die je kan flashen. Enige probleem is dat er een foutje zit in SystemUI.apk (dat zorgt voor de balk bovenaan in je scherm. Als ik dat gefixt heb komt hij online)

[ Voor 8% gewijzigd door CedricD op 03-04-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
Ik heb een topic aangemaakt op vondroid:
http://vondroid.com/threa...-newman-n2-firmware.8147/

Is wel met de 'groene' systemui.apk, heb mijn 'blauwe' versie per ongeluk overschreven ermee 8)7

Was eigenlijk toch niet echt tevreden van de kleur, het blauw was te fel. Ik ga het later nog wel eens opnieuw maken, nu gaat mijn eindwerk toch voor :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
De Xtreamer Joyz is nu te pre-orderen bij smartphoneshop.nl voor 329 euro.. wel 2 jaar garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
CedricD schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:58:
Ik heb een topic aangemaakt op vondroid:
http://vondroid.com/threa...-newman-n2-firmware.8147/

Is wel met de 'groene' systemui.apk, heb mijn 'blauwe' versie per ongeluk overschreven ermee 8)7

Was eigenlijk toch niet echt tevreden van de kleur, het blauw was te fel. Ik ga het later nog wel eens opnieuw maken, nu gaat mijn eindwerk toch voor :)

Succes!
Zo te zien is je rom gestolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
International fame! maar zou wel netjes zijn als ze de credits er bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Is een Chinese gewoonte ;). Ben tot nu toe uitermate tevreden met de telefoon. Bellen e.d. gaat ook gewoon zuiver en zonder problemen. Enkel de hitteproductie blijft een puntje van kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
Kan mij niet schelen dat ze mijn ROM stelen, zou wel tof geweest zijn moesten ze mijn adf.ly links overgekopieert hebben, dan verdiende ik er nog iets aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

CedricD schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:47:
Kan mij niet schelen dat ze mijn ROM stelen, zou wel tof geweest zijn moesten ze mijn adf.ly links overgekopieert hebben, dan verdiende ik er nog iets aan :+
Zou mooi zijn als er anderen meer dingen gingen doen.. beetje de communitie jumpstarten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Zag net dit.
Ik durf alleen nog niet te flashen, en ben eigenlijk wel tevreden met mijn CWM nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een probleem. Mijn SIM-kaart wordt niet gelezen door mijn mobiel.
Ik heb wel geprobeerd wat ROM's erop te zetten. Maar dat was niet gelukt.
Weten jullie wat dit probleem is? Of is het ook bij anderen voorgekomen?
En weten jullie ook hoe dit op te lossen is. Ik heb hem ook naar de fabrieksinstellingen teruggezet,
Maar dat was ook niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het eigenlijk alleen een uurtje. Hij wordt een uurtje gelezen. Daarna valt hij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:42:
Hij doet het eigenlijk alleen een uurtje. Hij wordt een uurtje gelezen. Daarna valt hij weg.
Meerdere SIM's getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Is je IMEI e.d. in tact? Misschien help het als je een keer downgrade en opnieuw begint. Hopelijk ligt het aan je firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Aangezien hij het een uurtje deed zou de IMEI intact moeten zijn. Je kunt een stukje papier oid achter het simmetje steken om beter contact te maken, aangezien ik niet denk dat het een softwareprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Greveldinges schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:32:
Aangezien hij het een uurtje deed zou de IMEI intact moeten zijn. Je kunt een stukje papier oid achter het simmetje steken om beter contact te maken, aangezien ik niet denk dat het een softwareprobleem is.
Er kan maar 1 iemand met hetzelfde imei geregistreerd staan. Kan dus zo zijn dat hij het wel even doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Ik heb de Freelander i20 weer een dag of 2 in gebruik..
Ik stoor mij een beetje aan het feit dat de percentage (%) van de batterij niet wordt weergegeven..
De optie is totaal niet aanwezig onder "display" is iemand gelukt dit te enablen.

Ik draai de 0.29 versie (tweaked versie by CerdicD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
dCY schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:34:
Ik heb de Freelander i20 weer een dag of 2 in gebruik..
Ik stoor mij een beetje aan het feit dat de percentage (%) van de batterij niet wordt weergegeven..
De optie is totaal niet aanwezig onder "display" is iemand gelukt dit te enablen.

Ik draai de 0.29 versie (tweaked versie by CerdicD)
Dit is geen standaard Android feature, ik gebruik battery widget hiervoor. Die geeft dan linksboven een percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
Goedenavond allemaal,

Sinds vandaag dan ook mijn Freelander i20 binnen. Ziet er gelikt uit, tot nu alleen de standaard upgrade kunnen doen naar 0.29.....

graag zou ik toch de custom roms proberen, maar hier schijn ik CWM voor nodig te hebben. Rooten is gelukt maar via deze tutorial http://vondroid.com/threa...covery.5157/#.UWXKbrUqx8F ben ik nog nie verder gekomen.... Na wat zoek werk ben ik erachter gekomen dat er meerdere mensen zijn die met Win7/64 problemen hebben om de Newman/Freelander USB drivers te installeren. Kan iemand mij hier misschien mee helpen ? Ik heb geen pc of laptop met winXP draaien.

- USB debugging mode staat aan.
- Ik kom ook in het witte scherm (bootloader),
- In device manager staat Android 1.0 als extra apparaat aangegeven.(met gele driehoek ervoor)

Beetje extra info. als ik mijn foon aansluit krijg ik wel een (soort van ) installatie scherm te zien, hierbij geeft hij aan dat de drivers voor usb device en android device niet kunnen worden geinstalleerd...

BVD.

[ Voor 8% gewijzigd door RaymondG op 10-04-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
RaymondG schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:28:
Goedenavond allemaal,

Sinds vandaag dan ook mijn Freelander i20 binnen. Ziet er gelikt uit, tot nu alleen de standaard upgrade kunnen doen naar 0.29.....

graag zou ik toch de custom roms proberen, maar hier schijn ik CWM voor nodig te hebben. Rooten is gelukt maar via deze tutorial http://vondroid.com/threa...covery.5157/#.UWXKbrUqx8F ben ik nog nie verder gekomen.... Na wat zoek werk ben ik erachter gekomen dat er meerdere mensen zijn die met Win7/64 problemen hebben om de Newman/Freelander USB drivers te installeren. Kan iemand mij hier misschien mee helpen ? Ik heb geen pc of laptop met winXP draaien.

- In device manager staat Android 1.0 als extra apparaat aangegeven.(met gele driehoek ervoor)

Beetje extra info. als ik mijn foon aansluit krijg ik wel een (soort van ) installatie scherm te zien, hierbij geeft hij aan dat de drivers voor usb device en android device niet kunnen worden geinstalleerd...

BVD.
Je hebt gewoon de drivers niet gedownload en geïnstalleerd... Op vondroid zijn de juiste drivers te vinden. Zelf heb ik ook Windows 7 x64, en heb er geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
RaymondG schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:28:
Goedenavond allemaal,

BVD.
Voor Signed Roms is geen CWM per se nodig. Alle huidige Rom's zijn signed en je hebt dus nog niet per se CWM nodig. Het is wel handig voor het maken van backups en dergelijke.

Rooten is gemakkelijk door de app exynosabuse te starten en op root te drukken. Chris.nl heeft hier een paar pagina's terug een tut voor online gezet.

Ik draai momenteel 0.29 op mijn Freelander en dit is voor mij momenteel de meest stabiele versie. Alles werkt, geen vastlopers, goede battery life en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
Lukt mij ook niet hier op Win 7 x64... Op de pc van mijn ouders (Win XP) werkt het wel perfect. Als je nog een pc hebt staan met Win XP dan raad ik je aan om het daar eens mee te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
[quote]Greveldinges schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:00:
[...]

Je hebt gewoon de drivers niet gedownload en geïnstalleerd... Op vondroid zijn de juiste drivers te vinden. Zelf heb ik ook Windows 7 x64, en heb er geen problemen mee gehad.
[/quote]

Euhm, je hebt gewoon.... wel de drivers gedownload. maar het lukt me niet ze te installeren... dat is correct.

Mag ik vragen hoe jij die geinstalleerd hebt ? De drivers heb ik hier vandaan : http://vondroid.com/threa...for-pc.4781/#.UWXxX7Uqx8E , via device manager rechtermuisknop etc etc pakt ie niet. Hetzelfde geld voor de link naar de 64 CDC drivers.

Edit, eindelijk gelukt. kreeg via een DM op Vondroid (waar ik ook gepost had) de juiste drivers toegemaild.
Eindelijk gelukt en toestel word herkend door Device manager als Android Bootloader Interface.....

voor diegene die er ook moeite mee hebben, hier een link naar de drivers: https://www.dropbox.com/sh/gwd40j2594jns4m/tcRS7w6YWV

Geen idee wat het verschil is met die andere, maar deze werken dus wel bij mij...

[ Voor 32% gewijzigd door RaymondG op 11-04-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
RaymondG schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:32:
[...]

[/quote]

Euhm, je hebt gewoon.... wel de drivers gedownload. maar het lukt me niet ze te installeren... dat is correct.

Mag ik vragen hoe jij die geinstalleerd hebt ? De drivers heb ik hier vandaan : http://vondroid.com/threa...for-pc.4781/#.UWXxX7Uqx8E , via device manager rechtermuisknop etc etc pakt ie niet. Hetzelfde geld voor de link naar de 64 CDC drivers.

Edit, eindelijk gelukt. kreeg via een DM op Vondroid (waar ik ook gepost had) de juiste drivers toegemaild.
Eindelijk gelukt en toestel word herkend door Device manager als Android Bootloader Interface.....

voor diegene die er ook moeite mee hebben, hier een link naar de drivers: https://www.dropbox.com/sh/gwd40j2594jns4m/tcRS7w6YWV

Geen idee wat het verschil is met die andere, maar deze werken dus wel bij mij...
Mooi dat het toch gelukt is, ik begin nu te twijfelen waar ik m'n drivers vandaan heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Nu online
Vondroid is gewoon onoverzichtelijk... Alles staat door elkaar. Ik heb er ook altijd moeite mee om mijn weg te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
yep Vondroidis nog niet heel erg georganiseerd. Maar met een beetje zoek en knutselwerk kom je weer een eind...

Nu nog eens gaan bedenken of ik voor €15, - die blox aan ga laten zetten voor de komende 3 maanden of ik nog ff met een appel blijf rondlopen tot ik mijn abo verander.

Tot nu toe loopt ie als een zonnetje.. wel ff wennen aan het formaat. is toch wat groter dan ik gewend was de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
RaymondG schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:12:
yep Vondroidis nog niet heel erg georganiseerd. Maar met een beetje zoek en knutselwerk kom je weer een eind...

Nu nog eens gaan bedenken of ik voor €15, - die blox aan ga laten zetten voor de komende 3 maanden of ik nog ff met een appel blijf rondlopen tot ik mijn abo verander.

Tot nu toe loopt ie als een zonnetje.. wel ff wennen aan het formaat. is toch wat groter dan ik gewend was de laatste tijd.
Ik vind het formaat erg fijn. Ik kom van 4.3", dus het is maar een kleine stap, maar toch goed merkbaar als je filmpjes kijkt of websites bezoekt. De breedte was wel even wennen, maar ik ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
RaymondG schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:12:

Via de helpdesk moest ik ook 15 euro per maand betalen, via smartphone crew via Twitter gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CedricD Na een paar maanden met MIUI te hebben gezeten ben ik nu over naar jouw ROM. Eerste indruk is prima! Wel heb ik direct MIUI launcher geinstalleerd. Die vind ik prettig.
Wat me wel opviel is dat ik na het updaten van de ROM mijn CWM recovery kwijt ben en dat hij weer wordt gereset naar de originele recovery. Was je je hier bewust van?

Ik heb er overigens ook last van dat mijn newman mijn headphones standaard als headset ziet... Met andere woorden; ik kan niet bellen met oordopjes in :( Ik heb al een app gevonden die dit blocked maar dat werkt ook niet helemaal lekker. Overigens had ik daar als last van met mijn andere ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Hebben jullie het idee dat de N2 met huidige software wel een beetje 'volwassen' is?
Ik bedoel gewoon voor dagelijks gebruik voor een jaartje ofzo... of moet er echt nog wel wat aan de software gaan gebeuren?

Is er al bekend wanneer de volgende android update (en welke versie) komt?
kan ik beter de N2 of de Freelander halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Pusherman_ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:07:
Hebben jullie het idee dat de N2 met huidige software wel een beetje 'volwassen' is?
Ik bedoel gewoon voor dagelijks gebruik voor een jaartje ofzo... of moet er echt nog wel wat aan de software gaan gebeuren?

kan ik beter de N2 of de Freelander halen?
Ik heb momenteel geen problemen.. dus ja, volwassen genoeg.

Vind je geel een leuke kleur (net als ik :) ) kies dan de Freelander (ivm gratis extra backcover).
Voordeel van newman is dat imei op de doos staat, bij de Freelander moet je die even op een blaadje schrijven. Verder geen verschil. (althans volgens mij, ben nog nooit iemand met een Newman tegen gekomen)

[ Voor 23% gewijzigd door dangerousp op 12-04-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10-2023
Pusherman_ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:07:
Op diverse fora wordt er gemeld dat 4.1 eraan komt eind april, maar lijkt dat de update steeds uitgesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de N2 via etotalk gekocht en super service, binnen 5 dagen binnen.
Hij werkt prima, alleen ik krijg het internet niet geinstalleerd. Kan iemand aangeven hoe dit moet ? Ik heb nu volgens simyo / kpnhet volgende staan (maar deze werkt niet )

Naam Mobiel Internet
APN internet
Proxy niet ingesteld
Poort 5080
Gebruikersnaam niet ingesteld
Wachtwoord niet ingesteld
Server 0.0.0.0
MMSC niet ingesteld
MMS-poort niet ingesteld
MMS-proxy niet ingesteld
MCC 204
MNC 08
Verificatietype PAP
APN -type internet

Onderstaande stonden niet op site simyo maar wel in de telefoon
APN-protocol IPv4
Drager opties LTE of eHRPD of niet opgegeven

Het zou super zijn als iemand mij hiermee uit de brand kan helpen.

G
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

RaymondG schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:32:
[...]

[/quote]

Geweldig, het is mij eindelijk ook gelukt (Win7-x64). Talloze drivers gedownload die zouden moeten werken, maar windows zag ze gewoon niet staan. De drivers in jouw link werkte zomaar ineens wel!
8ERT schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:55:
[...]

Op diverse fora wordt er gemeld dat 4.1 eraan komt eind april, maar lijkt dat de update steeds uitgesteld wordt.
Bij mijn weten is het altijd al april geweest dat 4.1 zou komen. De 0.29 firmware (gelijk aangekondigd met Android 4.1) was destijds met een weekje uitgesteld, maar over 4.1 was gezegd dat die de volgende maand (april dus) gereleased zou worden... Vooralsnog is het geen mei, dus ze zitten op schema :)

[ Voor 15% gewijzigd door roomkaas1 op 12-04-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:50:
Hallo,

Ik heb de N2 via etotalk gekocht en super service, binnen 5 dagen binnen.
Hij werkt prima, alleen ik krijg het internet niet geinstalleerd. Kan iemand aangeven hoe dit moet ? Ik heb nu volgens simyo / kpnhet volgende staan (maar deze werkt niet )

Naam Mobiel Internet
APN internet
Proxy niet ingesteld
Poort 5080
Gebruikersnaam niet ingesteld
Wachtwoord niet ingesteld
Server 0.0.0.0
MMSC niet ingesteld
MMS-poort niet ingesteld
MMS-proxy niet ingesteld
MCC 204
MNC 08
Verificatietype PAP
APN -type internet

Onderstaande stonden niet op site simyo maar wel in de telefoon
APN-protocol IPv4
Drager opties LTE of eHRPD of niet opgegeven

G
Rene
Heb je roaming wel aan staan? Het is een virtuele provider en dat is een standaard bug in bijna alle chinese toestellen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:50: Ik heb nu volgens simyo / kpnhet volgende staan (maar deze werkt niet

G
Rene
bijdeze de juiste KPN instellingen

Naam: Mobiele Startsite
APN: internet
Proxy: leeg
Poort: leeg
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MMC: 204
MNC: 08
Verificatietype: pap
APN-Type: default (Let op kleine letters!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clubvibe...super..dat is hem dank je wel.........
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:21:
[...]

bijdeze de juiste KPN instellingen

Naam: Mobiele Startsite
APN: internet
Proxy: leeg
Poort: leeg
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MMC: 204
MNC: 08
Verificatietype: pap
APN-Type: default (Let op kleine letters!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Er is een Xtreamer Joyz rom beschikbaar. Ik heb hem nog niet getest, maar ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Als ik het goed had begrepen is die ROM gebaseerd op v0.29 en heeft Xtreamer er wat eigen meuk aan toegevoegd, weet niet of ik daar nu op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik lees wel dat die ROM sneller en vloeiender voelt dan de normale v0.29, maar ik heb niks geprobeerd. Heb vanavond tijd om te flashen en laat m'n bevindingen weten!

EDIT
Heb inmiddels deze Xtreamer ROM geïnstalleerd :

Xtreamer OS 3.2.18 with small updates -
- fixed camera flip
- added init.d support
- added /data/app
- installed root explorer, multiling keyboard, NOVA launcher (as alternative launcher)
- changed boot animation
- start language - english (You can change it on init setup, or in settings.)
- all applications updated to last versions (YouTube, Maps, Supersu, PlayMusic, Gmail, Apex launcher, Play Market, File Explorer.)
- added wallpapers from giomod.
Download link -

Hier te vinden.

Ik ben eigenlijk aangenaam verrast door deze firmware, ik had verwacht dat hij vol bloat zou zitten, en er een heleboel gekopieerd was van 'A-merken'. Dit valt allemaal reuze mee, een paar icoontjes doen me denken aan HTC en er zitten een aantal MIUI apps in, maar dat vind ik zeker niet erg. Het thema dat gebruikt is oogt erg mooi, en het ziet er netjes en afgewerkt uit. Het lockscreen is gewoon een kopie van MIUI, maar dat is ook zeker niet erg, het functioneert namelijk prima, en ziet er mooi uit!

Standaard zit er ook een versie van Google Now ingebakken, wat vreemd is, aangezien de Android versie nog steeds 4.0.3 is. Het werkt echter prima, maar heb nog niet veel tijd gehad om het te testen. De Play Store is ook geupdate naar de nieuwste versie, deze ziet er ook gelikt uit.

De Antutu score komt bij mij op 15553, maar dit verschilt per run, zoals we gewend zijn. Qua performance heb ik zeker niets te klagen, het systeem lijkt inderdaad wat soepeler te lopen dan met de originele firmware, en er zitten mooiere (jelly bean) animaties in verwerkt. Standaard is er Apex launcher en Nova launcher geïnstalleerd, maar mijn voorkeur gaat naar Apex. Zoals is te verwachten is deze heerlijk soepel, en zijn er verder geen rare problemen mee.

Een dingetje wat ik wel mis is de widget met toggles voor Wifi, GPS etc. Deze is gewoon stomweg niet aanwezig. Dit is echter geen grote ramp, aangezien alle toggles ook in het notification center staan.

Kortom, ik ben erg blij met deze ROM! Ga nog verder testen, maar voor nu is het wel een blijvertje.

Ik heb de ROM geïnstalleerd via CWM, maar dit ging niet geheel vlekkeloos. De build.prop van de ROM die ik op mijn Newman had staan was anders dan die van deze ROM, en dat slikte hij niet. Dit is echter erg makkelijk op te lossen door dit updater-script bestand te gebruiken. Dit doe je als volgt. Je opent de ROM met bijvoorbeeld Winrar, gaat naar META-INF/com/google/android. Hier plak je mijn aangepaste updatet-script in, je sluit Winrar en de ROM is te flashen via CWM. Vergeet niet je /data partitie te formatteren nadat je hebt geflashed, daardoor kunnen vreemde problemen ontstaan!

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/04/15/Screenshot2013-04-15-18-41-28.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/04/15/Screenshot2013-04-15-18-40-44.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/04/15/Screenshot2013-04-15-18-40-19.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/04/15/Screenshot2013-04-15-18-40-09.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/04/15/Screenshot2013-04-15-18-39-52.png

[ Voor 95% gewijzigd door Greveldinges op 15-04-2013 18:48 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.