Hierbij nog wat handleidingen voor een aantal (eenvoudige) tweaks.
Hoe installeer ik de Galaxy S3 statusbar & het instellingen menu?
Onderstaande dien je uit te voeren op eigen risico!
Mogelijk kan onderstaande ook met een root file explorer zoals ES File Explorer worden uitgevoerd, maar ik heb zelf gekozen voor adb (omdat ik hier al gebruik van maakte en omdat je bestanden vervangt die in gebruik zijn. Maar ook om te voorkomen dat je in het geheel geen instellingenmenu en statusbar meer hebt als het kopiëren van de *.apk bestanden niet, maar het verwijderen van de twee *.odex bestanden wel, goed is verlopen. Met adb kan je dan echter zonder problemen bestanden opnieuw kopiëren e.d.).
De volgende beschrijving (met dank aan Vondroid) gaat dan ook uit van Android Debug Bridge (adb). Allereerst dien je je telefoon te
rooten (als je dit niet al hebt gedaan). Wat je in elk geval nodig hebt is
Java SDK,
adb,
Busybox (installatie via Playstore en vervolgens in de app de werkelijke installatie 'Install'. Deze app zorgt o.a. voor het gebruik van extra's commando's waaronder het cp commando) en de
drivers (de Newman wordt niet
herkend, na installatie staat deze
geregistreerd als Samsung Android phone). Op je telefoon dien je tevens binnen 'Instellingen' de optie 'USB-foutopsporing' te activeren onder 'Opties voor ontwikkelaars'.
1. Download
deze *.apk bestanden.
2. Unzip het bestand en plaats deze op de sd kaart in de map /sdcard/TW/ (als voorbeeld kan uiteraard elke naam hebben).
3. Sluit je Newman aan op je PC en voer adb uit, door middel van het openen van het 'cmd.exe' bestand waarmee je direct in de command prompt komt (je kan ook via 'Start', 'Uitvoeren' het volgende invoeren 'cmd'. Je moet dan echter wel eerst navigeren naar de map waarin adb.exe is geplaatst).
4. Type 'adb devices' en controleer of je Newman wordt herkend:
5. Typ het volgende in (let er hierbij op dat er geen foutmeldingen worden weergegeven bij het invoeren van één van onderstaande commando's, anders dan dat het commando zelf wordt herhaald):
adb shell
su
stop
Het '$' incoontje zal veranderen in een '#' icoontje voor root toegang na het 'su' commando (su='substitute user') . Je telefoon zal niet meer reageren, dit is normaal!
mount -o rw,remount /system/ /system/
cp /sdcard/TW/* /system/app/
Je hebt nu de apk bestanden in de 'system/app' map geplaatst / vervangen.
Als je op stock rom (odexed rom) zit, dien je 'SystemUI.odex' en 'Settings.odex' te verwijderen
rm /system/app/SystemUI.odex
rm /system/app/Settings.odex
mount -o ro,remount /system/ /system/
reboot
Je telefoon zal herstarten
Je zou het volgende moeten zien. Tevens is het nu mogelijk om de helderheid van het scherm handmatig aan te passen (via 'slider'):
Hoe installeer ik de LG UI 3.0 Home Launcher en Weather Widget?
Ik ben erg enthousiast over deze launcher en widget. Deze kunnen eenvoudig worden geïnstalleerd op elk Android toestel met ICS en Jelly Bean waaronder uiteraard de Newman N2 (met dank aan XDA-er Impact7):
1. Zorg ervoor dat je telefoon
geroot is. Installeer ES File Explorer en ken de root opties toe, zoals je reeds hebt gedaan toen je de GoogleAPPS hebt
geïnstalleerd na de firmware upgrade. Uiteraard kan je onderstaande stappen ook uitvoeren via adb.
2. Download
deze *.apk bestanden en plaats deze op je telefoon (intern of extern geheugen).
3. Kopieer de bestanden naar de 'system/app' folder.
4. Wanneer de bestanden zijn gekopieerd geeft ES File Explorer dit aan, reboot vervolgens je telefoon.
5. Druk de 'Home' knop in en selecteer de launcher.
Hoe maak ik een screenshot van mijn scherm?
Druk gelijktijdig de 'Power' en de 'Volume -' (Volume down) knoppen in gedurende ongeveer 1 a 2 seconden.
Mijn Nederlands woordenboek (T9) werkt niet?
Twee mogelijke oplossingen om het toetsenbord en het woordenboek te vervangen:
• Installeren van de volgende twee apps:
keyboard en
languagepack.
1. Gingerbread-Toetsenbord als standaard invoer instellen bij Instellingen -> Taal en toetsenbord.
2. Daarna Nederlands aanvinken bij Instellingen -> Taal en toetsenbord -> Ginger-Toetsenbord instellingen -> Invoertalen
• Installeren van
Swiftkey. Hierover zijn veel mensen erg positief, deze app kost echter wel € 3,99.