Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ziet er mooi uit!! 'k Heb zelf mijn N2 ook net weer terug uit China, nouja... Ik had alle onderdelen onopvallend gemerkt, volgens mij hebben ze gewoon een gloednieuw toestel teruggestuurd. Fijn om de N2 weer in bezit te hebben, heb de snelheid en resolutie flink gemist..

Ik heb um nog niet voorzien van CWM, draai nu "stock" v0.28, ontmeukt en met Nova Launcher Prime.
Tot de android 4.1.x update verwacht ik dik tevreden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Chris.nl schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:38:
Ziet er mooi uit!! 'k Heb zelf mijn N2 ook net weer terug uit China, nouja... Ik had alle onderdelen onopvallend gemerkt, volgens mij hebben ze gewoon een gloednieuw toestel teruggestuurd. Fijn om de N2 weer in bezit te hebben, heb de snelheid en resolutie flink gemist..

Ik heb um nog niet voorzien van CWM, draai nu "stock" v0.28, ontmeukt en met Nova Launcher Prime.
Tot de android 4.1.x update verwacht ik dik tevreden te zijn.
Was ik ook van plan, maar ik kan gewoon niet stoppen met tweaken :p. Hoop wel dat 4.1 gauw komt, en stiekem heb ik stille hoop dat de kernel sources gereleased worden.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik heb hem gewoon via CWM geïnstalleerd en geen foutmeldingen en alles doet het nog.

Ik gebruik nu ook de Apex launcher en bevalt goed tot dusver!

[ Voor 27% gewijzigd door dangerousp op 15-04-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
dangerousp schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:44:
Ik heb hem gewoon via CWM geïnstalleerd en geen foutmeldingen en alles doet het nog.

Ik gebruik nu ook de Apex launcher en bevalt goed tot dusver!
Dan had jij in je build.prop je Newman niet aangepast naar een SGS3, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Greveldinges schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 07:07:
[...]

Dan had jij in je build.prop je Newman niet aangepast naar een SGS3, of wel?
Nee, heb nog geen apps niet kunnen vinden.. dus zie die noodzaak niet zo.

@Chris.nl Welcome back ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dangerousp op 16-04-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Nog even een update over de Xtreamer firmware. In de normale build 0.29 werkte mijn bluetooth niet, aangezien ik bp versie abc had. Nadat ik de Xtreamer ROM heb geflashed, werkte m'n bluetooth echter weer prima. Het lijkt erop dat er een aangepaste (nieuwe?) bp wordt geflashed met deze rom. Hier een screenshot.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qaKqqwo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Die modem versie is (op dit moment) nieuwer / hoger als de officiële N2 versie.
Dus nu al voordeel van de Xtreamer branded N2, hopelijk krijgt die ook een enorme userbase en komen er nog een boel updates / custom ROMs :9~
- edit -
Nope, officiele N2 firmware zit nu op 00.29

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 17-04-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Heb pas wat cases besteld, en heb ze binnen. Heb een blauwe en een witte gekocht, voor in totaal rond de 5 euro geloof ik. Passen perfect! Ik weet niet of ik mag delen bij welke winkel ik ze heb gekocht, maar op een dm antwoord ik altijd ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qLmBCii.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OOJAxJZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yyhFiFk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yTHYwa6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IgpVDJD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij op dit forum willen helpen om de Google Apps te installeren?
Ik snap het namelijk niet echt op de andere forums... vind het niet helemaal duidelijk uitgelegd.
Je kan me ook een PM sturen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:04:
Zou iemand mij op dit forum willen helpen om de Google Apps te installeren?
Ik snap het namelijk niet echt op de andere forums... vind het niet helemaal duidelijk uitgelegd.
Je kan me ook een PM sturen ;).
Chris.nl in "[Newman N2] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Iemand op de xtreamer ROM met "currentwidget" werkend gekregen?
Bij mij leest het niks uit, met de normale 0.29 versie ROM werkte het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Greveldinges schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:10:
Heb pas wat cases besteld, en heb ze binnen. Heb een blauwe en een witte gekocht, voor in totaal rond de 5 euro geloof ik. Passen perfect! Ik weet niet of ik mag delen bij welke winkel ik ze heb gekocht, maar op een dm antwoord ik altijd ;)
Die cases zijn goed te verkrijgen ja. Zelf heb ik precies dezelfde in het zwart, dat vond ik het mooist.
Met case wordt ie wel iets dikker en groter, maar 'k vind um nog prima in de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
Goedenavond.

heb mijn Freelander i20 nu een paar dagen en ben helaas toch al tegen een paar dingen aan gelopen die niet horen....

o.a. - Valt mijn telefoon uit, is geheel random, soms doet ie het uren achter elkaar, en zo valt ie om de 10-20 minuten uit. Meeste keren dat ie is uitgevallen is in mijn broekzak. Zou de aan/uit knop zo gevoelig zijn dat door de wrijving met mijn broekzak hij uit gaat ?
- Duur van het opladen is (van 0 tot 100% ) ongeveer 5 uur.
- Met een volle batterij doe ik net een dag (12-14 uur) zonder gebruik gaat er ongeveer 3% per uur af. Met gebruik veel sneller. tevens maakt de batterij sprongen. Van 40% naar 25 % bijvoorbeeld. Zomaar na een reboot.
- Geheel random vallen mijn APN settings weg. (vodafone office) Na en reboot zijn ze weer terug.

Zijn er meer mensen die deze problemen zijn tegen gekomen ?

Als Rom heb ik nu die van Xtreamer, maar deze problemen vallen voor met alle Rom's , origieneel en custom. tot nu toe gebruikt: 00.28, 00.29 (tweaked) en Xtreamer.

Misschien moet ik hem toch maar retourneren en vragen om een nieuwe op te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wat jij omschrijft is niet normaal. Hij hoort niet uit te vallen of APN settings te vergeten. Ook zou de accu niet zo wispelturig moeten zijn, al kan ik me wel indenken dat die na een paar keer volledig laden en ontladen pas optimaal is. Ik denk dat je hem het beste kan aanmelden en terugsturen voor garantie.

Ik heb gelezen dat sommige vreemde klachten verholpen kunnen worden door er een nieuwe accu in te stoppen, maar ja... Voordat je die hebt ... Heeft iemand in jou directe omgeving misschien een N2 die zonder problemen werkt? Dan zou je dit kunnen testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik moet zeggen dat het opladen bij mij ook bijzonder lang duurt. Soms is 's ochtends m'n batterij nog niet eens vol! Vind het niet zo'n heel groot probleem, maar het kan wel irritant zijn. Heb ook wel andere opladers geprobeerd, maar ik merk geen verschil. Als ik 'm gebruik tijdens het opladen loopt ie soms gewoon langzaam leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je batterij in de ochtend nog net niet vol is ligt eraan dat je mobiel stopt met opladen als hij helemaal vol is volgens mij ;). In die paar uur gaan er dan 3 procentjes af ongeveer, dat heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Iemand enig idee of het probleem met vodafone al opgelost is? Heb ook een Newman N2 besteld en verwacht binnen twee weken in huis.

Nu ben ik ook vrij nieuw met telefoons altijd alles met een oude Ace gedaan oftewel niks dus :p
Dus heb ik even aandachtig bestuurd wat rom's en dergelijke zijn :D

En van wat ik begrijp moet ik met dus rooten/unlocken.
Een firmware update.
En kan ik ervoor kiezen een custom ROM te gebruiken?(zoja welke)

Zou het fijn vinden als iemand mij hier advies over kan geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
T-homas schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:20:
Iemand enig idee of het probleem met vodafone al opgelost is? Heb ook een Newman N2 besteld en verwacht binnen twee weken in huis.

Nu ben ik ook vrij nieuw met telefoons altijd alles met een oude Ace gedaan oftewel niks dus :p
Dus heb ik even aandachtig bestuurd wat rom's en dergelijke zijn :D

En van wat ik begrijp moet ik met dus rooten/unlocken.
Een firmware update.
En kan ik ervoor kiezen een custom ROM te gebruiken?(zoja welke)

Zou het fijn vinden als iemand mij hier advies over kan geven :D
Check de OP :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Ik heb het topic aardig doorgebladerd en ben van alles en nog wat tegen gekomen dat lang niet allemaal in de eerste post staat ook weet ik hoe de zoekfunctie werkt.
Dus als je niks zinnigs te melden hebt of zo'n half gebakken antwoord hebt reageer dan niet.

Ik kom enkel om advies te vragen op een gebied waar ik nieuw ben :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
@Greveldinges: Ik had de softwareversie ook op abc staan en nu op ?????????????????, maar mijn Bluetooth, wifi en alles heeft het altijd nog gedaan. (ik gebruik BT iedere dag in mijn auto zonder problemen). Bij mij lukt hiet niet om via de flashtool de BP version en camera (staat bij mij op 0x99, maar weet niet wat het verschil met de nieuwere versies is) te updaten.. dus ik laat het vooralsnog hierbij.

@RaymondG Ik heb ook de Freelander i20 en Vodafone, maar na het instellen de APN settings geen enkele keer verwijderd of hoeven aan te passen.

Ik heb de telefoon altijd in mijn broekzak, maar nee, de aan uit knop raak ik niet aan. Het is goedkoper om een nieuwe batterij te kopen, dan de verzendkosten naar China te betalen. Zijn de batterij connectiepuntjes goed? Je zou bijvoorbeeld een papiertje achter de batterij kunnen steken, zodat hij wat strakker zit.

De batterij gaat bij mij in de Xtreamer rom minder lang mee. Op 0.29 kwam ik gemakkelijk 2 dagen door. Nu zat ik gisteren op slechts 39% na 1 dag. Het opladen gaat naar mijn idee niet sneller of langerzamer dan andere telefoons. Alleen is hij rond de 100% niet even accuraat.. meestal brand mijn blauwe lampje bij 99%.

Je zou kunnen kijken bij de battery stats of je veel blauwe streepjes hebt als je scherm uit staat. Dan heb je waarschijnlijk wakelocks en kun je met betterbatterystats (gratis te downloaden via XDA) de wakelocks analyseren.

@T-homas, de vragen zijn allemaal al langsgekomen hoor, maar alsnog:
Iemand enig idee of het probleem met vodafone al opgelost is? Nee is nog niet opgelost, maar de smartphonecrew via twitter kan dit oplossen. Het is een handmatige wijziging die niet elke medewerker kan of de ervaring voor heeft. Verwijs ze wellicht naar andere tweets.

En van wat ik begrijp moet ik met dus rooten/unlocken. Je moet niets, maar is 1 druk op de knop en kan sommige problemen oplossen, of bijvoorbeeld google apps installeren.

Een firmware update. Downloaden, op je SD kaart zetten en opstarten in recovery (uitzetten en dan volume + ingedrukt houden terwijl je de aanknop indrukt) update via sd kaart, selecteren en uitvoeren.

En kan ik ervoor kiezen een custom ROM te gebruiken?(zoja welke) Er staat een hele gemakkelijke guide op vondroid om CWM te installeren, dit is een custom recovery. Hiermee kun je alles flashen wat je wil.

[ Voor 21% gewijzigd door dangerousp op 17-04-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Net als Suurtje (toevallig ook de vertaler van de MKV's op Spotnet? ) de N2 besteld bij Etotalk. Gekozen voor DHL, dus hoop dat hij er met een weekje is.
Ik heb er maar meteen een extra accu en case bijgenomen. Weet iemand of er ook bumpers voor te krijgen zijn? (dus alleen voor om de randen, niet dat de hele achterkant dan bedekt is)?

komende dagen ook even dit topic goed doorspitten, vodafone op de hoogte stellen en bedenken welke rom ik er op ga zetten.
Leuk weer nieuwe speelgoed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog over het rooten. Is er ergens ook een camera update te verkrijgen? Ik heb gebruik mijn camera regelmatig en zou dus ook willen dat hij het blijft doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:56:
Even nog over het rooten. Is er ergens ook een camera update te verkrijgen? Ik heb gebruik mijn camera regelmatig en zou dus ook willen dat hij het blijft doen :)
Je moet als je root met exynosabuse de bug niet dichten, daardoor werkt je camera niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:56:
Wanneer je root blijft je camera gewoon werken hoor. In de startpost vind je een link hoe je kan rooten.

Ik denk dat ik wel begrijp waarom je bij rooten je ook zorgen maakt om de camerafunctie.
In de Exynos processor van Samsung zit een exploit/functie die het gebruik van de camera mogelijk maakt, diezelfde exploit/functie wordt benut om het toestel te kunnen rooten. In theorie is die functie dus een zwakheid van de Exynos processor. Je kan bij het programma om je toestel te rooten ook een optie kiezen om die exploit/functie/zwakheid te patchen, daar wordt je toestel dan in theorie veiliger van maar in de praktijk verlies je dan de camerafunctie.

- grrrrr -

Is dinges me net voor met het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe dicht je die bug?:p
Staat dat bij het programma zelf?
Sorry voor al deze vragen maar ben hier niet zo goed mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dat staat als optie bij dat programma zelf ja. Alleen wanneer je die exploit dicht verlies je de mogelijkheid om foto's te kunnen maken. Daarnaast wordt die "exploit" alleen gebruikt om het toestel te rooten, er zijn mij in het wild geen beveiligings risico's bekend wanneer je niet patcht. Anders zou het Samsung S3 topic er wel bol van staan (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is er dan ook een manier om hem te rooten zonder dat ik de camerafunctie verlies?
Of is daar echt geen mogelijkheid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:23:
Maar is er dan ook een manier om hem te rooten zonder dat ik de camerafunctie verlies?
Of is daar echt geen mogelijkheid voor?
Ja, die is er. We zitten niet op dezelfde lijn geloof ik.

1. Je kan dat programma gebruiken om het toestel te rooten.
2. Je kan dat programma gebruiken om de exploit waarmee je zou kunnen rooten te patchen.

Wanneer je optie 1 wel gebruikt, maar optie 2 niet heb je net als alle anderen hier je N2 geroot (zonder cameradunctie verlies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Chris voor je hulp :)
Het is helemaal gelukt. De PlayStore en andere Google Apps zitten erop.
En de camera werkt nog steeds haha. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik wil trouwens nog even kwijt hoe blij ik met dit toestel ben.
"Vroeger" zou ik op dit moment helemaal los gaan over de HTC One en Samsung GSIV, maar als ik zie waar die lui zich druk om maken, dan ben ik blij dat de Newman eigenlijk al aan al mijn eisen van dit moment voldoet.. en dat voor de losse toestelprijs, dat je voor de andere toestellen bij een abonnement bij moet betalen. Geef mijn portie maar aan vicky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
dangerousp schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:53:
Geef mijn portie maar aan vicky!
oeh... wie is Vicky? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Vicky Butler Henderson, ben autogek, dus wil wel een ritje met haar maken.

Baal trouwens wel dat mijn batterij niet meer 2 dagen mee gaat.. was daar net aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
dangerousp schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:49:
[...]

Vicky Butler Henderson, ben autogek, dus wil wel een ritje met haar maken.

Baal trouwens wel dat mijn batterij niet meer 2 dagen mee gaat.. was daar net aan gewend.
lol..

en... wat is de reden dat je accu eerst wel 2 dagen meeging en nu niet meer?

Ik heb trouwens bij Etotalk meteen een extra accu meebesteld. Ik kon kiezen uit originele voor $25 of een kopie voor $15. Ik had gekozen voor de kopie omdat mijn ervaring is dat die eigenlijk altijd wel prima zijn.
Kreeg ik een mail dat ze geen kopieen voor dit toestel in hun assortiment hebben en ik dan voor $5 meer een originele kon krijgen.
Nederlander die ik ben, heb ik ze teruggemaild dat het hun fout was dat het verkeerd op de website stond en ik het netjes zou vinden als ze de originele gewoon zouden meesturen zonder bijbetaling.
Hiermee gingen ze akkoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Pusherman_ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:56:
[...]

lol..

en... wat is de reden dat je accu eerst wel 2 dagen meeging en nu niet meer?

Ik heb trouwens bij Etotalk meteen een extra accu meebesteld. Ik kon kiezen uit originele voor $25 of een kopie voor $15. Ik had gekozen voor de kopie omdat mijn ervaring is dat die eigenlijk altijd wel prima zijn.
Kreeg ik een mail dat ze geen kopieen voor dit toestel in hun assortiment hebben en ik dan voor $5 meer een originele kon krijgen.
Nederlander die ik ben, heb ik ze teruggemaild dat het hun fout was dat het verkeerd op de website stond en ik het netjes zou vinden als ze de originele gewoon zouden meesturen zonder bijbetaling.
Hiermee gingen ze akkoord :)
Denk aan de Xtreamer rom.. weet niet specifiek waarom.. Maar ik heb Bluetooth, wifi en synchroniseren altijd aanstaan, dus vind dat hij lang genoeg mee gaat hoor.

edit: originele batterij kost op aliexpress ook gewoon 15 dollar free shipping: http://www.aliexpress.com...oplax-2500/812227005.html

[ Voor 8% gewijzigd door dangerousp op 19-04-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:20
Ik heb sinds kort een probleem met het opladen van mijn freelander i20. Als ik hem aan de oplader heb liggen dan laad hij, zoals het hoort, in het begin gewoon op, maar zodra hij ongeveer 20% is bijgeladen dan stopt hij met laden en loopt hij behoorlijk snel leeg.

Vannacht heb ik hem de hele nacht in de oplader gehad en toen ik wakker werd, was hij nog leger dan toen ik ging slapen. Dit is behoorlijk irritant.

Wat me ook opvalt is dat de telefoon altijd ingeschakeld is als hij an het opladen is.

Ik denk dat dit een software probleem zou moeten zijn, en vraag me dus af of er meerdere zijn met dit probleem, en hoe dit op te lossen is.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2mo4bco.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
xarow schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:09:
Ik heb sinds kort een probleem met het opladen van mijn freelander i20. Als ik hem aan de oplader heb liggen dan laad hij, zoals het hoort, in het begin gewoon op, maar zodra hij ongeveer 20% is bijgeladen dan stopt hij met laden en loopt hij behoorlijk snel leeg.

Vannacht heb ik hem de hele nacht in de oplader gehad en toen ik wakker werd, was hij nog leger dan toen ik ging slapen. Dit is behoorlijk irritant.

Wat me ook opvalt is dat de telefoon altijd ingeschakeld is als hij an het opladen is.

Ik denk dat dit een software probleem zou moeten zijn, en vraag me dus af of er meerdere zijn met dit probleem, en hoe dit op te lossen is.

[afbeelding]
Misschien heb je wakelocks, dit kun je checken met betterbatterystats (gratis via XDA) factory reset of een andere rom flashen.

Wellicht totaal niet het probleem, maar misschien ook eens een andere oplader proberen en de contactpuntjes van de micro usb en de batterij schoon blazen.

[ Voor 7% gewijzigd door dangerousp op 19-04-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N2 nu al een tijdje, maar nog steeds problemen met de primaire microfoon. Die is te zacht en daardoor is telefoneren onmogelijk. (de secundaire mic is perfect, dus handsfree werkt wel) Ik heb verschillende roms geprobeerd, in de hoop dat dat iets zou veranderen. Maar helaas...

Denken jullie dat ik de microfoon kan laten vervangen door zo'n telefoonshop die je in iedere stad vindt?

Hoe is de geluidskwaliteit van jullie N2's? Zijn jullie goed verstaanbaar tijdens het bellen? Mocht mijn N2 niet te repareren zijn, dan denk ik eraan om een nieuwe te kopen. Maar dan wil ik wel zeker weten dat dit probleem bij andere N2's gewoonlijk niet voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:48:
Ik heb de N2 nu al een tijdje, maar nog steeds problemen met de primaire microfoon. Die is te zacht en daardoor is telefoneren onmogelijk. (de secundaire mic is perfect, dus handsfree werkt wel) Ik heb verschillende roms geprobeerd, in de hoop dat dat iets zou veranderen. Maar helaas...

Denken jullie dat ik de microfoon kan laten vervangen door zo'n telefoonshop die je in iedere stad vindt?

Hoe is de geluidskwaliteit van jullie N2's? Zijn jullie goed verstaanbaar tijdens het bellen? Mocht mijn N2 niet te repareren zijn, dan denk ik eraan om een nieuwe te kopen. Maar dan wil ik wel zeker weten dat dit probleem bij andere N2's gewoonlijk niet voorkomt.
geen garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, volgens Pandawill zit er een jaar garantie op. Ik vraag me alleen af hoeveel het kost om het ding heen en weer te sturen. En ze willen dat je een video maakt van het probleem. Maar hoe doe ik dat bij een microfoon die niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:06:
[...]

tja, volgens Pandawill zit er een jaar garantie op. Ik vraag me alleen af hoeveel het kost om het ding heen en weer te sturen. En ze willen dat je een video maakt van het probleem. Maar hoe doe ik dat bij een microfoon die niet werkt?
Naar ze opbellen, dan merken ze dat vanzelf ;)

Ik heb nooit klachten gehad en ik zelf heb ook geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:58
xarow schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:09:

[afbeelding]
Ook gehad. Was inderdaad softwarematig. Opgelost door de rom er opnieuw op te flashen en alles te wipen. Waarschijnlijk kon het simpeler maar voor mijn eigen rom meermaals te flashen voor tests moest ik het toch doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:20
CedricD schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:01:
[...]

Ook gehad. Was inderdaad softwarematig. Opgelost door de rom er opnieuw op te flashen en alles te wipen. Waarschijnlijk kon het simpeler maar voor mijn eigen rom meermaals te flashen voor tests moest ik het toch doen :+
okay, mooi dat het softwarematig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@xarow. Lijkt me idd softwarematig, volgens die screenshot is ie namelijk actief op het moment dat je hem aan het laden bent.

@ArghhH. Ik denk dat je hem uiteindelijk toch moet terugsturen voor garantie. Zelf had ik via tmallbox.com garantie gehaald en een nieuw toestel teruggestuurd gekregen. Geen idee of dit service was vanuit Newman of die webshop, maar ik heb dus wel positieve ervaring qua garantie.

Ik was 25,60 kwijt om hem met tracktrace & aangetekend op te sturen naar China. (Aangetekend was 1 euro extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Inmiddels hebben we nog niets weer gehoord over 4.1 jb, hoop dat hij nog wel komt. Ik zou er niet raar van opkijken als er geen update komt, newman kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Greveldinges schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:39:
Inmiddels hebben we nog niets weer gehoord over 4.1 jb, hoop dat hij nog wel komt. Ik zou er niet raar van opkijken als er geen update komt, newman kennende.
waar baseer je dat op?

(ik realiseer me eigenlijk net pas dat dat ding 4.0 draait.. ik dacht al 4.1 :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Pusherman_ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:05:
[...]

waar baseer je dat op?

(ik realiseer me eigenlijk net pas dat dat ding 4.0 draait.. ik dacht al 4.1 :S )
Ik had op z'n minst een soort status update verwacht, maar sinds de aankondiging hebben we nog niets gehoord, en de maand is al over de helft. Achja, zo heel erg is het ook niet, 4.0 draait ook wel goed, maar 4.1 maakt dingen gewoon net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:16:

@ArghhH. Ik denk dat je hem uiteindelijk toch moet terugsturen voor garantie. Zelf had ik via tmallbox.com garantie gehaald en een nieuw toestel teruggestuurd gekregen. Geen idee of dit service was vanuit Newman of die webshop, maar ik heb dus wel positieve ervaring qua garantie.

Ik was 25,60 kwijt om hem met tracktrace & aangetekend op te sturen naar China. (Aangetekend was 1 euro extra).
Bedankt voor de info Chris! (sowieso bedankt voor al je info in dit topic) Ik heb opnieuw contact gezocht met Pandawill en ze een video opgestuurd waarin ik laat zie dat de app Sound Meter nauwelijks uitslaat. Hopelijk is dat voldoende en krijg ik snel bericht dat ik 'm kan terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Er is een nieuwe versie van CWM uit 6.0.3.0, te vinden via het Spaanse htcmania forum. Ik heb hem nog niet uitgetest.

http://www.htcmania.com/showthread.php?p=8200489#post8200489

Download:
https://mega.co.nz/#!Rd0m...m2CQNa7RMcSR8zufxT8IJLp60

EDIT:

Getest, en werkt super!

[ Voor 6% gewijzigd door ReinTheMan op 20-04-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
ReinTheMan schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:06:
Er is een nieuwe versie van CWM uit 6.0.3.0, te vinden via het Spaanse htcmania forum. Ik heb hem nog niet uitgetest.

http://www.htcmania.com/showthread.php?p=8200489#post8200489

Download:
https://mega.co.nz/#!Rd0m...m2CQNa7RMcSR8zufxT8IJLp60

EDIT:

Getest, en werkt super!
Dat had ik een paar pagina's terug al gepost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Trouwens, raak je bij het installeren van CWM je data kwijt (factory reset) of hoef ik me daar geen zorgen om te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
[

RMA aangevraagd voor mijn telefoon. Nu valt hij ook nog uit alleen al als ik hem op tafel leg. Zal wel een los draadje aan de binnenkant zijn. Batterij met een papiertje vastgezet maar helpt niets.

€25,60 om terug te sturen zullen er dan helaas maar bij horen. Baal er wel gigantisch van.

Uiteraard de originele firmware van Freelander erop... Zit op reactie van Pandawill te wachten wanneer ik hem terug kan sturen....

Hier linkje naar de video die ik gemaakt had betreffende het uitvallen. rond de 50-55 seconden zie je dat hij door slechts een een klein schokje bij het neerleggen op tafel al uit valt. https://www.dropbox.com/s/c11pjz2p7lubxrb/IMG_0836.MOV

[ Voor 23% gewijzigd door RaymondG op 21-04-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
zaterdag verzonden vanuit China en net door de bezorger gebracht.. :D
nu ff knutselen. Ik heb vodafone al gecontact en die hebben office.vodafone.nl voor me geactiveerd.

Nu maar eens kijken wat ik wil qua firmware. Ik denk dat ik toch eerst maar even de originele firmware installeer/update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pusherman_ schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:57:
zaterdag verzonden vanuit China en net door de bezorger gebracht.. :D
nu ff knutselen. Ik heb vodafone al gecontact en die hebben office.vodafone.nl voor me geactiveerd.

Nu maar eens kijken wat ik wil qua firmware. Ik denk dat ik toch eerst maar even de originele firmware installeer/update.
Nou, ga maar zitten voor een paar uurtjes knutselen.
Je kan best updaten naar v00.29, alleen dan moet je de BP versie ook updaten (met bestanden uit de v00.29 remastered download) en waarschijnlijk ook nog het IMEI nr van je toestel zelf opnieuw insprogrammeren.
Wanneer je de tutorals op vondroid.com op de letter volgt is het goed te doen. Vooral bij het updaten van de BP versie heb je kans dat ie pas na een paar pogingen of een pc reboot slaagt, even klooien maar dan heb je ook wat! Suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Chris.nl schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:17:
[...]

Nou, ga maar zitten voor een paar uurtjes knutselen.
Je kan best updaten naar v00.29, alleen dan moet je de BP versie ook updaten (met bestanden uit de v00.29 remastered download) en waarschijnlijk ook nog het IMEI nr van je toestel zelf opnieuw insprogrammeren.
Wanneer je de tutorals op vondroid.com op de letter volgt is het goed te doen. Vooral bij het updaten van de BP versie heb je kans dat ie pas na een paar pogingen of een pc reboot slaagt, even klooien maar dan heb je ook wat! Suc7
Inmiddels heb ik al wat dingen voor elkaar. Ik heb nu de rom van Cedric draaiende:
http://vondroid.com/threa...9-newman-n2-firmware.8147

Waarom moet ik eigenlijk de BP updaten? (en hoe) en waarom de IMEI opnieuw inprogrammeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Chris.nl schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:51:
Trouwens, raak je bij het installeren van CWM je data kwijt (factory reset) of hoef ik me daar geen zorgen om te maken?
Ik geloof niet dat dit het geval is, het enige dat gebeurt is dat je bootloader wordt geflashed en cwm op je recoverypartitie wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pusherman_ schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:51:
Waarom moet ik eigenlijk de BP updaten? (en hoe) en waarom de IMEI opnieuw inprogrammeren?
Hier kan je lezen hoe je de BP kan update.
Hier kan je lezen hoe je IMEI kan herstellen.

Waarom...
De BP software kan je zien als een stukje software wat zorgt voor de aansturing van je connectiviteit, danzij de BP software doet de bluetooth functie van je telefoon het bijvoorbeeld.
Wanneer je de firmware update (in dit geval had ik het over v00.29) bestaat de kans dat de BP software corrupt raakt, en je de bluetooth functie verliest. Om dit de fixen moet je dan de BP versie herstellen of updaten, want ook hiervoor is v00.29 beschikbaar.

Bij het herstellen of updaten van de BP software, heb je kans dat je IMEI nummer corrupt raakt. Wanneer dit gebeurd kan je geen verbinding maken met een provider. Maar ook die kan je gelukkig weer herstellen.

Kortom: De N2 is een mooi stukje hardware maar soms moet je even moeite doen bij een firmware update.
Greveldinges schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:46:
Ik geloof niet dat dit het geval is, het enige dat gebeurt is dat je bootloader wordt geflashed en cwm op je recoverypartitie wordt gezet.
Thnx, morgen krijg ik een verse N2 binnen (vriendendienst / tussenhandel) Die ga ik sowieso voorzien van de laatste officiële firmware en Google apps. Probeer ik het daar eerst even op uit. M'n eigen N2 draait prima, heb geen zin om die helemaal opnieuw in te stellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 22-04-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Chris.nl schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:18:
[...]
De BP software kan je zien als een stukje software wat zorgt voor de aansturing van je connectiviteit, danzij de BP software doet de bluetooth functie van je telefoon het bijvoorbeeld.
Wanneer je de firmware update (in dit geval had ik het over v00.29) bestaat de kans dat de BP software corrupt raakt, en je de bluetooth functie verliest.
Het hoeft inderdaad niet, dat Bluetooth niet meer werkt.

Ik heb inmiddels allerlei BP versies gehad behalve de juiste (abc, alleen maar????) en mijn bluetooth heeft het altijd perfect gedaan! Don't fix it if it ain't broke lijkt mij hier een juist advies. Ik heb namelijk meermaals geprobeerd om de BP te updaten (en dan metname voor de camera, die is bij mij nog 0x99) maar dit lukt mij niet.. maar ik ben gestopt met proberen, omdat eigenlijk alles perfect werkt!

[ Voor 27% gewijzigd door dangerousp op 22-04-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
dangerousp schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:28:
[...]

Het hoeft inderdaad niet, dat Bluetooth niet meer werkt.

Ik heb inmiddels allerlei BP versies gehad behalve de juiste (abc, alleen maar????) en mijn bluetooth heeft het altijd perfect gedaan! Don't fix it if it ain't broke lijkt mij hier een juist advies. Ik heb namelijk meermaals geprobeerd om de BP te updaten (en dan metname voor de camera, die is bij mij nog 0x99) maar dit lukt mij niet.. maar ik ben gestopt met proberen, omdat eigenlijk alles perfect werkt!
Jup, dat is het slimst. Mijn BP is abc op dit moment, maar alles werkt prima. Heb geen zin om er aan te sleutelen, want ik zie het nut niet zo. Ben bang dat ik alleen maar iets sloop als ik het probeer te 'repareren' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Klopt ik heb echter ook de abc gehad, en toen deed m'n bluetooth het niet dus heb ik wel gekozen voor die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:33
Ik heb sinds net een freelander en cedrics rom erop gezet (waarvoor dank!). Hij bevalt grotendeels, enige puntjes;
- de (fysieke) knoppen onder het scherm locken te snel, ik kon zo niet vinden of ik dat zelf aan kan passen
- ik heb meteen 3x spam voor google talk gehad
- welke camera is nou van 4.2? Minder megapixels boeien me niet zo.
- geen nederlands woordenboek. Stond al iets over in het topic zag ik.

bluetooth werkte overigens meteen! Hardwarematig bevalt alles me ook prima, eerste indruk is positief en typen gaat beter dan ik dacht (ik kom van een motorola droid met qwerty).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.M.H
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 10:10
Hoi mede-tweakers,

Ik heb sinds gisteren een probleempje met m'n Newman. De tijd loopt namelijk veel te snel (bijna 2x), maakt niet uit op welke tijd instellingen ik hem heb staan, hij blijft te snel gaan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Heb al factory reset gedaan en ook meerdere ROMS geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
tnx voor de uitleg, ik ga morgen eens kijken of Bluetooth werkt met m'n parrot. Zo niet, dan heb ik weer wat te knutselen.

een ander punt waar ik tegenaanloop is het meldingen venster (wanneer je je scherm naar beneden sleept). Ik ben nu een stuk of 20 apps uit de play store aan het installeren, maar ik kan nu die meldingen niet wegklikken. Ik zou ze dan 1 voor 1 moeten wegklikken om ze weg te krijgen :(
Is dit een instelling, of ligt het aan de standaard launcher?

nevermind... de getrapte blokjes naast de datum doen de truc :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pusherman_ op 22-04-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
dangerousp schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:40:
[...]

Dit is geen standaard Android feature, ik gebruik battery widget hiervoor. Die geeft dan linksboven een percentage.
het is jammer dat battery widget dan niet het standaard batterij icoontje vervangt. Nu heb je dus een icoontje en een percentage in de status balk.

Is dit iets wat in de launcher zit, of in die Galaxy s3 statusbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik heb nu Xtreamer rom met apex launcher en daar zit het percentage wel in het batterij icoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
dangerousp schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 07:29:
Ik heb nu Xtreamer rom met apex launcher en daar zit het percentage wel in het batterij icoontje
wellicht dat ik apex launcher ook wel weer ga gebruiken, die had ik hiervoor ook op m'n Desire Z met custom rom en die beviel op zich wel.

Wat betreft de vodafone settings, Ik begrijp dat ik hier handmatig een APN voor moet toevoegen met office.vodafone.nl. Waar kan ik de rest van de instellingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Naam
Vodafone NL

APN
office.vodafone.nl

Gebruikersnaam
vodafone

Wachtwoord
vodafone

MMSC
http://mmsc.mms.vodafone.nl

Mms-proxy
192.168.251.150

Mms-poort
8799

MCC
204

MNC
04

Verificatietype
PAP

APN-protocol
ipv4

APN inschakelen
aangevinkt

Drager
Niet gespecificeerd

(Proxy, Poort, en Server hoef je niets bij in te stellen)

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 23-04-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Chris.nl schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:48:
Naam
Vodafone NL

APN
office.vodafone.nl

Gebruikersnaam
vodafone

Wachtwoord
vodafone

MMSC
http://mmsc.mms.vodafone.nl

Mms-proxy
192.168.251.150

Mms-poort
8799

MCC
204

MNC
04

Verificatietype
PAP

APN-protocol
ipv4

APN inschakelen
aangevinkt

Drager
Niet gespecificeerd

(Proxy, Poort, en Server hoef je niets bij in te stellen)
werkt als een trein, top!
wellicht handig om in de OP over te nemen bij het stukje over Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik heb de APN instellingen voor Proximus (Belgie) ook manueel moeten ingegeven, alvorens 3G verbinding te kunnen maken. De instellingen zijn hier te vinden.
Ik gebruik deze ROM : NewMIUIman_N2_v4-5_N2_00.29_3.2.22_by_PikPak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Fleurieus schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:14:
Mijn Newman wil niet automatisch naar zomertijd, hebben meer mensen daar last van?
heeft iemand dit al opgelost eigenlijk? ik heb hier ook last van, hij staat een uur voor zeg maar.. :s
Ik kan het wel fixen door hem niet op Amsterdam, maar op Greenwich Mean Time (Londen) te zetten, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Is dat een ROM issue? Ik draai de 0.29 Cedric versie

[ Voor 30% gewijzigd door Pusherman_ op 23-04-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb er met v00.29 ook "last" van, moest de tijdzone ook even handmatig op GMT+01:00 zetten.
Pusherman_ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:48:
werkt als een trein, top!
wellicht handig om in de OP over te nemen bij het stukje over Vodafone?
De APN van alle providers moeten handmatig ingesteld worden, denk dat de meeste mensen er wel uitkomen met google.

[ Voor 63% gewijzigd door Chris.nl op 23-04-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Chris.nl schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:24:
Ik heb er met v00.29 ook "last" van, moest de tijdzone ook even handmatig op GMT+01:00 zetten.
Deze oplossing is dus ook niet helemaal lekker, want hierbij zijn de berichten die ik van andere mensen ontvang via bv Whatsapp een uur te vroeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nu je het zegt...

Je kan ook automatisch netwerktijd en netwerktijdzone uitvinken en wel de GMT +02:00 tijdzone kiezen screenshot. Vervolgens het gratis programma ClockSync gebruiken om hem toch op atoomtijd te laten lopen. screenshot

- edit -

Omdat ik 't ergens jammer vind dat dit met een app opgelost moet worden heb ik nog even verder gezocht.
Op Vondroid staat dat TimeZone Fixer helpt, maar dit werkte bij mij niet. Mocht iemand een betere fix vinden lees ik het graag.

[ Voor 70% gewijzigd door Chris.nl op 23-04-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
het heeft bij mij de hele dag goed gewerkt en vanmiddag na een accu wissel waren de APN settings opeens weg. Deze kan ik ook niet meer toevoegen, want als ik de hele lijst intyp en daarna op opslaan druk, dan krijg ik weer het lege APN scherm...

update:
accu 1 weer teruggedaan en het werkte direct weer, zonder nieuwe APN toe te hoeven voegen.
Vannacht de accu die het probleem veroorzaakte helemaal opgeladen via m'n bureaulader en vanmorgen toch nog even gecheckt of die nog steeds problemen geeft. Die werkt nu ook weer helemaal goed.
Een heel vreemd probleem dus, maar blij dat het is opgelost.

Verder ben ik er achter dat bij mij Bluetooth ook niet werkt, dus dat wordt vanavond die fixes uitvoeren.

Timezone Fixer zag ik ook op Vondroid. Deze werkt echter niet bij mij, dus de tijd en tijdzone heb ik maar weer op handmatig gezet.

update 2:

net weer random dat m'n APN weg was. Accu er even uit en er weer in en het was weer opgelost...

Ik ben bang dat ik dezelfde issues ervaar als RaymondG :( Random APN weg en batterij status sprongen). Gelukkig valt hij niet spontaan helemaal uit.

Nog maar even aankijken...

update 3:
Op random momenten is ook m'n sim weer vergrendeld en moet ik m'n ontgrendelcode invoeren.
Als m'n APN wegvalt helpt reboot ook meestal wel.

vermoeden jullie dat dit hardware of software issues zijn?

[ Voor 70% gewijzigd door Pusherman_ op 25-04-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:40:
Ben de hele avond bezig geweest met m'n microfoon. Zoals eerder gezegd kan ik zonder problemen handsfree bellen. Maar, zo bleek uit een paar tests, als ik de telefoon 'gewoon' gebruik (dus niet handsfree) is het volume heel laag, alsof ik het gesprek fluister. Alleen als ik m'n mond heel dichtbij de onderste microfoon plaats, wordt het beter. Een update v00.28 heeft dat niet verholpen.

Ik vermoed nu dat er of iets voor de microfoon zit, of dat 'ie misschien is verschoven (??). Hoewel dat niet zou verklaren waarom het geluid bij handsfree wel goed is. Want dat gaat toch via dezelfde microfoon?

Is het geluid tijdens gesprekken bij jullie wel goed?

Morgen maar eens contact zoeken met Pandawill :(

Trouwens, Chris.nl, erg bedankt voor de handleidingen, die hebben me al een paar keer goed geholpen.
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Freelander I20. Het apparaat werkt perfect, maar de microfoon(niet de handsfree-microfoon) werkt voor geen meter. Mensen verstaan me niet/nauwelijk met de normale microfoon. Ik heb verschillende roms geprobeerd, mocht helaas niet baten.

Heb jij al een oplossing gevonden, of heb je het apparaat teruggestuurd?

Bij het gebruik van een voice recorder app, is de geluidskwaliteit prima. in ieder geval 1 van de microfoons aan de voorkant van de telefoon doet het prima.

Hoe kan ik dit fixen, ik zou er van balen als ik hem terug moest sturen...?

[ Voor 8% gewijzigd door ReinTheMan op 24-04-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook sinds kort een Newman N2 freelander. hij werkt super, maar ik heb allen een probleem, ik kan geen bestanden opslaan op mijn sd kaart 32GB ik kan wel bij het menu opslag zien dat hij gekopelt is. dus ik dacht ik probeer mijn 8Gb sd even maar daar gebeurd precies hetzelfde bij. nu is mijn vraag heeft iemand hier er een oplossing voor. bij antutu herkent hij hem ook als sgs3 ik weet niet of dat wat uitmaakt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:13:
ik heb ook sinds kort een Newman N2 freelander. hij werkt super, maar ik heb allen een probleem, ik kan geen bestanden opslaan op mijn sd kaart 32GB ik kan wel bij het menu opslag zien dat hij gekopelt is. dus ik dacht ik probeer mijn 8Gb sd even maar daar gebeurd precies hetzelfde bij. nu is mijn vraag heeft iemand hier er een oplossing voor. bij antutu herkent hij hem ook als sgs3 ik weet niet of dat wat uitmaakt :|
Dit probleem ken ik niet. Per rom zijn er wel verschillen, soms is External_SD de interne schijf en soms de SD-Kaart. Misschien probeer je iets te plakken op het interne geheugen ipv de SD-Kaart?

@ReinTheMan heb je al geprobeerd om in telefoon -> menu -> instellingen -> dual microphone in en/of uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met app2sd kan ik mijn sd kaart niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReinTheMan schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:13:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Freelander I20. Het apparaat werkt perfect, maar de microfoon(niet de handsfree-microfoon) werkt voor geen meter. Mensen verstaan me niet/nauwelijk met de normale microfoon. Ik heb verschillende roms geprobeerd, mocht helaas niet baten.

Heb jij al een oplossing gevonden, of heb je het apparaat teruggestuurd?

Bij het gebruik van een voice recorder app, is de geluidskwaliteit prima. in ieder geval 1 van de microfoons aan de voorkant van de telefoon doet het prima.

Hoe kan ik dit fixen, ik zou er van balen als ik hem terug moest sturen...?
Ik stuur 'm terug, en hoop dat ik een nieuw toestel krijg of dat ze het fixen. Ik baal ook enorm hiervan, maar heb geen softwarematige oplossing kunnen vinden. Het is niet anders, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Net ontvangen SIM-kaart op maat geknipt maar hij leest hem niet :/
En met veel gepruts weer terug in de oude ACE, waar hij het wel gewoon doet..

Versie:
Newman_N2_00.028

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen ben nog al een newb op dit gebied :/

[ Voor 28% gewijzigd door T-homas op 25-04-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Misschien handig als in de FAQ ook nog een linkje komt te staan over hoe je in de verschillende modussen kunt komen.
Power knop + Volume naar beneden is bootloader/fastboot.
Power knop + Volume naar boven is Recovery.

Iemand nog toevoegingen?

[ Voor 18% gewijzigd door TomONeill op 25-04-2013 22:02 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Chris.nl schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:05:
Klopt ik heb echter ook de abc gehad, en toen deed m'n bluetooth het niet dus heb ik wel gekozen voor die update.
Ik heb ook abc en ik kan m'n bluetooth dus ook niet aanzetten. Maar het updaten via de flashtool lukt ook niet. Als ik exact alle stappen volg uit

http://vondroid.com/threa...er-i20.5004/#.UXmGYbVznTo

krijg ik uiteindelijk de succes melding in de flashtool (alles groen, helemaal ok) na een reboot staat m'n bluetooth nog steeds op abc en werkt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ai... En na een hard reset? Ik weet niet zeker of dat werkt, maar je moet toch iets proberen..

Zelf heb ik ook wel eens moeten downgraden naar v00.15 om vervolgens te upgraden en alles aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Chris.nl schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:13:
Ai... En na een hard reset? Ik weet niet zeker of dat werkt, maar je moet toch iets proberen..

Zelf heb ik ook wel eens moeten downgraden naar v00.15 om vervolgens te upgraden en alles aan de praat te krijgen.
hoe groot is de kans dat dit soort klote issues met de 4.1 update gefixt zijn? ik kan namelijk wel even zonder bluetooth als dat moet..

het continu uitvallen van m'n APN is een ander verhaal.. ik moet nu tientallen keren per dag m'n sim pin opnieuw invoeren of de telefoon rebooten.. echt super irritant.

gekke was trouwens dat m'n IMEI wel verdwenen was en ik die moest updaten. dat is wel weer gelukt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pusherman_ op 25-04-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Nog steeds geen oplossing :/ Hij pakt blijkbaar alleen de sim-kaart niet.
Geprobeerd te flashen naar 0.29 krijg hetzelfde probleem als is beschreven in de laatste post hier:
http://vondroid.com/threa...5004/page-11#.UXmYObVT5fY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Weet iemand waarom de telefoon niet trilt bij aanraking van het toetsenbord? Optie staat wel aan. Ook zou ik graag willen weten hoe ik de touch knoppen onderaan zo instel dat de tel ook gaat trillen.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een oplosing voor mijn probleem ik kan geen bestanden op sd krijgen maar hijbherkent hem wel. Mischien andere rom ofzo ? Heb geen iedee welke ik er nu op heb zitten .bij software staat Newman _n2_00.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TomONeill schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:05:
Weet iemand waarom de telefoon niet trilt bij aanraking van het toetsenbord? Optie staat wel aan. Ook zou ik graag willen weten hoe ik de touch knoppen onderaan zo instel dat de tel ook gaat trillen.
Instellingen - Geluid - Trillen bij aanraking.

De mate waarin het toetsenbord trilt kan je bij geavanceerde instellingen van het toetsenbord kiezen.

Verder zou ik wel inhoudelijk op meer posts willen reageren, maar ik ben nu aan het werk. Vanaf zaterdagavond meer tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:09:
Heeft iemand nog een oplosing voor mijn probleem ik kan geen bestanden op sd krijgen maar hijbherkent hem wel. Mischien andere rom ofzo ? Heb geen iedee welke ik er nu op heb zitten .bij software staat Newman _n2_00.22
Heb je ES File Explorer geïnstalleerd? Kan je daarmee wel iets met je SD kaart?
Krijg je de SD te zien wanneer je hem aansluit op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Dank je wel, Chris! Precies zoals jij zei :D Top!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met es file explorer kan ik op mijn sd alleen hoe kan ik mijn apps nu op mijn sd zetten met es file explorer snap er niks van hoe ik ze op sd kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:17:
Met es file explorer kan ik op mijn sd alleen hoe kan ik mijn apps nu op mijn sd zetten met es file explorer snap er niks van hoe ik ze op sd kan krijgen.
Daarmee kan je geen apps op je sd zetten, maar wel bestanden selecteren en kopiëren. Zelf speel ik geen spellen (dat zijn vaak grote apps) al mijn apps passen makkelijk op het interne geheugen, ik heb dus geen ervaring met het verplaatsen van apps. Maar volgens mij kan je onder instellingen -> apps -> gedownload, per app bekijken of ie verplaatst kan worden naar sd, en dit eventueel doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 26-04-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Je hebt daar ook een app voor. App to SD manager oid. Als je daar op googelt zul je zo wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
dangerousp schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:38:
[...]

Dit probleem ken ik niet. Per rom zijn er wel verschillen, soms is External_SD de interne schijf en soms de SD-Kaart. Misschien probeer je iets te plakken op het interne geheugen ipv de SD-Kaart?

@ReinTheMan heb je al geprobeerd om in telefoon -> menu -> instellingen -> dual microphone in en/of uit te schakelen?
Ik heb dual microphone uitgeschakeld, maar dit heeft niet geholpen. Er zit volgens mij iets in de software verkeerd, maar ik heb geen idee hoe ik in het serrvice menu kom of via een andere weg het volume van de microfoon kan veranderen.

Er zijn meer telefoons die hier last van hebben, maar zij kunnen in service menu's komen /Cyanogenmod installeren, wat ik niet kan.

Tips zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:17:
[...]

Ik stuur 'm terug, en hoop dat ik een nieuw toestel krijg of dat ze het fixen. Ik baal ook enorm hiervan, maar heb geen softwarematige oplossing kunnen vinden. Het is niet anders, ben ik bang.
Hmm flink balen.. Ik wil hem echt geen 2 maanden kwijt zijn/weer opnieuw met de douane geconfronteerd worden. Het lijkt er echt op dat het een software probleem is, aangezien het geluid prima is bij geluidsrecorder apps. Dit moet toch ergens te tweaken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
ReinTheMan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:38:
[...]

Hmm flink balen.. Ik wil hem echt geen 2 maanden kwijt zijn/weer opnieuw met de douane geconfronteerd worden. Het lijkt er echt op dat het een software probleem is, aangezien het geluid prima is bij geluidsrecorder apps. Dit moet toch ergens te tweaken zijn?
Welke firmware draai je? Met behulp van Chris.nl zijn tutorial heb je als android newbie je mobiel ook wel binnen 1 a 2 uur volledige geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
VerrekteZakStro schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:51:
[...]

Welke firmware draai je? Met behulp van Chris.nl zijn tutorial heb je als android newbie je mobiel ook wel binnen 1 a 2 uur volledige geupdate.
Ik heb versie 0.15 geprobeerd, en 2 verschillende Xtreamer roms. Ik kan nog een keer proberen om 0.29 erop te zetten, denk je dat dit kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
ReinTheMan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:37:
[...]

Ik heb versie 0.15 geprobeerd, en 2 verschillende Xtreamer roms. Ik kan nog een keer proberen om 0.29 erop te zetten, denk je dat dit kan helpen?
Ik zou inderdaad de standaard 0.29 eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 05:54:
[...]
Daarmee kan je geen apps op je sd zetten, maar wel bestanden selecteren en kopiëren. Zelf speel ik geen spellen (dat zijn vaak grote apps) al mijn apps passen makkelijk op het interne geheugen, ik heb dus geen ervaring met het verplaatsen van apps. Maar volgens mij kan je onder instellingen -> apps -> gedownload, per app bekijken of ie verplaatst kan worden naar sd, en dit eventueel doen.
dit wil dus niet via instellingen en dan apps dan kan ik geen apps op mijn sd zetten. mischien verkeerd geroot heb wel eens gelezen dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. mischien andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Nog steeds niets over 4.1... Denk dat we met 4.0 blijven zitten als ik eerlijk ben, heb er geen vertrouwen meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:33
Ik kreeg net (met cedrics rom) een bericht over een system update maar mijn chinees is niet zo goed :)
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.