Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htwannabee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-04 14:54
Idem hier, kan niet zien wat voor update dat nu is. 0.30 misschien?
Ik wacht maar even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk zien jullie dit: Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tweaktopic/N-N2/melding.jpg

Dat betekend dat je de laatst beschikbare firmware draait, vandaar dat ie niet downloadbaar is.
Ik heb zelf de update functie uit mijn ROM gesloopt, dus geen last van die meldingen :)

Iets anders, er schijnt een 4.1 beta ROM beschikbaar te zijn, info.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/tweaktopic/N-N2/N2-4.1.1%20beta.jpg

'k Ben op vondroid nog geen downloadlink tegengekomen.

[ Voor 51% gewijzigd door Chris.nl op 27-04-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Krijg nu zelf ook een melding, maar kan de update niet downloaden, blijft grijs.. Ik heb weer een beetje hoop gekregen voor 4.1 :p

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Geweldige service bij vodafone, zit op het moment met een voordeelabonnement oftewel ze mogen mijn geen toegang to APN office verlenen. Nu is mijn abonnement in 3 maanden afgelopen ik kan hem dus vervangen voor een ander abonnement maar welk abonnement wel geschikt is weet niemand mij te vertellen. Tot dat iemand zij dat ze vaker hebben gehoord van dit probleem en dat ze alleen een speciaal abonnement hebben waarmee je als particulier gebruik kunt maken van het zakelijke internet. Maandag dus maar eens naar de winkel kijken of ze daar iets meer hersens hebben en ze me geen veel te duur abonnement door de neus heen boren. En anders stap ik bij de buren naar binnen en neem ik een T-mobile abonnement waar het wel werkt :)

Dus voor de mensen met een "voordeel-abonnement" kun je geen gebruik maken van de APN-service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Het is een setting die eigenlijk niet meer beschikbaar is.

Via Twitter de smartphonecrew benaderen gaat het het beste.. in de winkel weten ze daar sowieso niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
dangerousp schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:14:
Het is een setting die eigenlijk niet meer beschikbaar is.

Via Twitter de smartphonecrew benaderen gaat het het beste.. in de winkel weten ze daar sowieso niets van.
Ze konden het niet voor mij instellen vanwege mijn abonnement. En moet dus eerst een abonnement hebben die daar wel toegang tot geeft voordat ze het kunnen veranderen.

Maar antwoord op mijn vraag met welk abonnement het wel kan hebben ze niet dus ze verwezen mij door met de technische service die mij vervolgens met tien man sterk naar de winkel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Uhm.. Ik kreeg ook een paar keer te horen dat die blox niet op mijn abbo kon worden aangesloten. Ik heb een paar dagen (1x per dag) gebeld met de klantenservice, totdat ik een pipo trof die 'het systeem' wel naar zijn hand kon zetten. 'k Zou het dus nog niet opgegeven, hopelijk heb je snel mazzel...
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:51:
dit wil dus niet via instellingen en dan apps dan kan ik geen apps op mijn sd zetten. mischien verkeerd geroot heb wel eens gelezen dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. mischien andere rom?
'k Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn er een paar versies geweest waarbij een SD (indien geplaatst) werd gezien als intern geheugen. Ik vond dit zelf iig behoorlijk irritant...

'k Heb net v00.29 getest om via instellingen -> apps -> gedownload, apps te verplaatsen naar SD. Volgens mij werkte dit gewoon... Wanneer je echt tegen beperkingen aanloopt zou je dus kunnen proberen te updaten ja. Met de laatste officiële ROM heb je 's mijns inziens sowieso het minst kans op bugs.

Misschien moest ik maar eens een Nederlanse FAQ maken over hoe je de ROM, BP-versie en camera firmware kan updaten en eventueel het IMEI kan herstellen. Maar wanneer je de FAQ's op vondroid goed volgt zou het ook moeten lukken.

[ Voor 63% gewijzigd door Chris.nl op 28-04-2013 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Na een nacht opladen op 17%.... Dat lijkt me niet normaal :o

Edit:
Op netstroom. Eerste gebruik helemaal leeg laten lopen, nu wilde ik helemaal opladen, maar dat gaat dus niet.
Ik heb eerst de phone geroot, cwm, 0.29 geflasht en that's it. Iemand die weet hoe dit kan?

[ Voor 63% gewijzigd door TomONeill op 28-04-2013 08:19 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TomONeill schreef op zondag 28 april 2013 @ 08:13:
Na een nacht opladen op 17%.... Dat lijkt me niet normaal :o

Edit:
Op netstroom. Eerste gebruik helemaal leeg laten lopen, nu wilde ik helemaal opladen, maar dat gaat dus niet.
Ik heb eerst de phone geroot, cwm, 0.29 geflasht en that's it. Iemand die weet hoe dit kan?
Ik heb dit ook 2x gehad, juist nadat ik dacht de batterij goed te doen door volledig te ontaden. Wanneer je nu de lader opnieuw aansluit hem of eventueel opnieuw opstart, zal je merken dat ie wel volledig oplaad. Het is best vervelend als je denkt hem 's ochtends te hebben opgeladen maar dit niet zo is.

Nu ik mijn phone normaal gebruik (hij eigenlijk niet onder de 5% komt) gaat het laden wel telkens goed. Hoe bovenstaand probleem eigenlijk kon voorkomen weet ik niet exact, het blijft gissen...

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 28-04-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Hé ja, ik heb de lader opnieuw aangesloten en m opnieuw opgestart en nu laad ie wel gewoon goed op!
Ik zag al voor me dat ik de accu moest opsturen enzo,,maar gelukkig.
Bedankt voor de hulp, Chris!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 18:05
Met firmware 28 had ik ook accu laad problemen en snel leeg lopen van de accu, bleek dat de front speaker steeds geactiveerd werd waardoor lichte ruis hoorbaar was, sinds v0.29 geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Greveldinges schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:00:
Krijg nu zelf ook een melding, maar kan de update niet downloaden, blijft grijs.. Ik heb weer een beetje hoop gekregen voor 4.1 :p
Blijkbaar is 4.1 al gelekt. Hij is dus nog niet officieel vrijgegeven maar op vondroid heeft iemand hem al kunnen flashen. 't Gaat dus wel goed komen! 'k Ben vooral benieuwd of met 4.1 een eind komt aan de Vodafone bug.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 28-04-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Chris.nl schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:27:
[...]

Blijkbaar is 4.1 al gelekt. Hij is dus nog niet officieel vrijgegeven maar op vondroid heeft iemand hem al kunnen flashen. 't Gaat dus wel goed komen!
ik zag het inderdaad, maar dit is een beta/test versie toch, of is het al de echte?

jammer dat ie niet geborsteld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Deze versie lijkt me eigenlijk nog niet klaar bedoeld voor het grote publiek.
Hier screenshots en een uitleg om te flashen / rooten.

De eerste reacties zijn behoorlijk positief:
This early JB ROM is much faster and responsive than any ROM from ICS. I think there is a huge improvement but antutu score for me it's around 15000 points, anyway i had more score with 00.29 but the feeling is that 00.0C is running faster.

Update is very recommendable.
Zelf wacht ik nog even met updaten, ben erg tevreden over ICS. De komende weken zullen er nog wel wat officiële JellyBean updates langskomen.

[ Voor 92% gewijzigd door Chris.nl op 29-04-2013 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:27
Ik ben benieuwd of de overstap naar 4.1 in eerste instantie meer bugs op gaat leveren. Dan skip ik liever de eerste versie(s). En bij 4.1 is een van de belangrijkste veranderingen de snelheid natuurlijk dus het is te verwachten dat het sneller en responsiever is :) (Ik kan me nog even niet zo goed voorstellen hoe het nog sneller kan, maar goed, ik kom net van een 800mhz singlecore telefoon af :P).

Ik heb zelf intussen twee keer gehad dat mobiel internet (dus geen wifi) het niet meer deed en ik moest rebooten om het weer werkend te krijgen. In- en uitschakelen van de dataverbinding had geen effect. Iemand die dat herkent? De APN bleef overigens wel staan dus dit is niet dat probleem dat sommigen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik ben aan het downloaden en ga meteen flashen, ik laat jullie m'n eerste bevindingen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Greveldinges schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:53:
Ik ben aan het downloaden en ga meteen flashen, ik laat jullie m'n eerste bevindingen weten!
pak je die build van Xenius9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Pusherman_ schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:56:
[...]

pak je die build van Xenius9?
Nop downloaden duurt me te lang, pak deze

GAPPS en Root

Na het flashen van de ROM, flash ik CWM weer terug, en via CWM installeer ik die zipjes

[ Voor 34% gewijzigd door Greveldinges op 29-04-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Greveldinges schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:00:
[...]

Nop downloaden duurt me te lang, pak deze

GAPPS en Root

Na het flashen van de ROM, flash ik CWM weer terug, en via CWM installeer ik die zipjes
en daarna upload je een kant en klare update.zip voor ons? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Pusherman_ schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:44:
[...]

en daarna upload je een kant en klare update.zip voor ons? O-)
Sorry, daar ga ik geen tijd in steken :p Denk dat er vanavond op vondroid al wel een zipje staat, zo niet maak ik er morgen wel een voor jullie 8) .

Tot nu toe best tevreden, hij is een stuk soepeler dan ICS, en alles reageert wat vlotter. Ook werkt de camera naar mijn idee wat beter, sneller een focus. Tijdens het booten (wanneer hij nog in de bootloader zit) verschijnt er een vreemde artifact, maar die is zo weer verdwenen. Ook merk ik af en toe tijdens het gebruik dat het scherm soms last heeft van tearing, wat in ICS niet het geval was. Dit merk je echter maar minimaal, en is voor mij geen reden om terug te gaan naar ICS. Verder werkt alles voor zo ver ik het getest heb prima, en ben ik geen problemen tegengekomen. De telefoon lijkt zelfs sneller uit slaapstand te komen, chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Greveldinges schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:08:
[...]

Sorry, daar ga ik geen tijd in steken :p Denk dat er vanavond op vondroid al wel een zipje staat, zo niet maak ik er morgen wel een voor jullie 8) .

Tot nu toe best tevreden, hij is een stuk soepeler dan ICS, en alles reageert wat vlotter. Ook werkt de camera naar mijn idee wat beter, sneller een focus. Tijdens het booten (wanneer hij nog in de bootloader zit) verschijnt er een vreemde artifact, maar die is zo weer verdwenen. Ook merk ik af en toe tijdens het gebruik dat het scherm soms last heeft van tearing, wat in ICS niet het geval was. Dit merk je echter maar minimaal, en is voor mij geen reden om terug te gaan naar ICS. Verder werkt alles voor zo ver ik het getest heb prima, en ben ik geen problemen tegengekomen. De telefoon lijkt zelfs sneller uit slaapstand te komen, chapeau!
begrijpelijk hoor! wel nice dat het je direct gelukt is.
Ik wacht zelf ook wel even op een kant en klare rom, of wellicht de officiele van Newman. Heb nu met Qnight/Qday voor de deur ook geen tijd/zin om weer een paar uur in updaten te gaan steken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Eerder al een bericht geplaatst over de accu die niet goed oplaadde. Nu had ik hem vannacht op de lader en was zelf niet thuis. Toen ik thuis kwam vanmiddag zag ik tot mijn grote verbazing dat het lampje nog rood was. De telefoon had ik van te voren uitgeschakeld (in de hoop dat het laden sneller ging). Ik haalde de lader eruit en het rode lampje bleef branden. Ik kon de telefoon niet meer aanzetten. Toen de accu eruit, weer erin. Telefoon ging nog steeds niet aan. Lader er in, rood lampje, lader eruit, lampje uit. Oké, verbetering, maar hij ging nog steeds niet aan. Toen even later op de lader ging de telefoon wel aan, maar de accu stond op 0%... Nu hangt ie anderhalf uur op de lader en 26%. Lijkt me niet erg snel, maar goed. Hopen dat dit slechts kleine dingetjes zijn die met de tijd zichzelf oplossen.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:22:
Eerder al een bericht geplaatst over de accu die niet goed oplaadde. Nu had ik hem vannacht op de lader en was zelf niet thuis. Toen ik thuis kwam vanmiddag zag ik tot mijn grote verbazing dat het lampje nog rood was. De telefoon had ik van te voren uitgeschakeld (in de hoop dat het laden sneller ging). Ik haalde de lader eruit en het rode lampje bleef branden. Ik kon de telefoon niet meer aanzetten. Toen de accu eruit, weer erin. Telefoon ging nog steeds niet aan. Lader er in, rood lampje, lader eruit, lampje uit. Oké, verbetering, maar hij ging nog steeds niet aan. Toen even later op de lader ging de telefoon wel aan, maar de accu stond op 0%... Nu hangt ie anderhalf uur op de lader en 26%. Lijkt me niet erg snel, maar goed. Hopen dat dit slechts kleine dingetjes zijn die met de tijd zichzelf oplossen.
Heb zelf ook wel eens gehad dat m'n telefoon niet goed oplaadde, een wipe heeft geholpen, maar ik denk dat het probleem zichzelf ook wel op zou kunnen lossen, aangezien het waarschijnlijk een probleem is met de calibratie van je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Dat denk ik ook, want ik keek net en de batterij staat op 25%. 1% minder?!
Ik zou een CWM (nandroid) backup kunnen maken en even een wipe kunnen uitvoeren, maar blijven de problemen dan niet bestaan?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:41:
Dat denk ik ook, want ik keek net en de batterij staat op 25%. 1% minder?!
Ik zou een CWM (nandroid) backup kunnen maken en even een wipe kunnen uitvoeren, maar blijven de problemen dan niet bestaan?
Het beste is denk ik om nu even op te laden, de batterijmeter te negeren en als je denkt dat ie redelijk vol zit downgraden naar 0.15 via deze guide. Daarna weer upgraden naar 0.29, en kijken of het probleem opgelost is. Of je laad hem op en ontlaad hem weer, en dan maar zien of je problemen opgelost zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Ik had geloof ik v0.26, maar toen direct geüpdadet naar 0.29:
http://vondroid.com/threa...rmware.4782/#.UX6H5LV7J-o
2e puntje: fifteen: N2_00.29 Full Update_Remastered Newman_N2_00.29_ota_update.zip ( Date 2013.03.21 )
Is dat wel de goeie?

De telefoon zou vol moeten zijn, maar denk dat de software had bepaald dat ie niet moest opladen en dus leeg is geraakt. Ik laad m nu wel lekker hangen en ga zo 0.15 flashen. Bedankt voor de hulp.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:49:
Ik had geloof ik v0.26, maar toen direct geüpdadet naar 0.29:
http://vondroid.com/threa...rmware.4782/#.UX6H5LV7J-o
2e puntje: fifteen: N2_00.29 Full Update_Remastered Newman_N2_00.29_ota_update.zip ( Date 2013.03.21 )
Is dat wel de goeie?

De telefoon zou vol moeten zijn, maar denk dat de software had bepaald dat ie niet moest opladen en dus leeg is geraakt. Ik laad m nu wel lekker hangen en ga zo 0.15 flashen. Bedankt voor de hulp.
Yes, die fifteen klopt. Ik geloof dat er in oudere versies van de firmware ook een battery bug zit, misschien dat je daar last van hebt. Het beste is gewoon om helemaal opnieuw te beginnen, 0.15 en daarna 0.29. Als je dat gedaan hebt zou je nog even kunnen checken of je software versie correct is, aangezien dat misschien ook een probleem zou kunnen vormen icm bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Software versie? Hoe controleer ik dat? Daar heb ik even overheen gelezen denk.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:27:
Software versie? Hoe controleer ik dat? Daar heb ik even overheen gelezen denk.
Typ in de telefoon app *#66*#, hierna ga je naar een soort testmenu. Klik op buildinfo en kijk of je nergens abc of XXXXXXXXXXXX oid ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Build-nummer
Newman_N2_00.29

Softwareversie BP
abc

ISP version:
0x108

Kernel-versie
(info over kernel van 00.29 ROM)

Smallbandversie
Unavailable (zit geen SIM in)

Flex version:
UNKNOWN

Dat software BP is niet goed zeker?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:37:
Build-nummer
Newman_N2_00.29

Softwareversie BP
abc

ISP version:
0x108

Kernel-versie
(info over kernel van 00.29 ROM)

Smallbandversie
Unavailable (zit geen SIM in)

Flex version:
UNKNOWN

Dat software BP is niet goed zeker?
Nope, maar ik zou als ik jou was alsnog eerst downgraden naar 0.15 en daarna upgraden naar 0.29. Ik denk dat je software versie dan ook correct is. Als die dan nog steeds niet correct is, kun je via deze guide je softwareversie repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Je moet sowieso de BP software uit de v00.29 download hebben, dus eest downgraden is niet nodig.
Helaas kan ik niet uitgebreider reageren, ben aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
OH ik zie het al, die zitten in de zip meeverpakt. 4 fls files. Ik ga dat even doen. Thanks voor alle hulp!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Process time was 30.0 sec.

An EBL must be injected. None was found in the downloaded file.
For some systems there must be an injected EBL. The file specified for download does not contain an injected EBL.
Check that the file is correct for the target. This error can also occur on a normal boot time out, in which case just try again.
Channel 1 is succesfully closed.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:55:

For some systems there must be an injected EBL. The file specified for download does not contain an injected EBL.
Check that the file is correct for the target. This error can also occur on a normal boot time out, in which case just try again.
Een paar keer proberen, heb het zelf nog nooit gedaan, maar dat heb ik gelezen. Het gaat niet altijd de eerste keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:55:

Even checken in aparaatbeheer of ie goed geïnstalleerd is.
Waarschuwing hijnlijk heb je al wel die WMC_comneon2_3.33.0.zip geinstalleerd, maar ben je de modem drivers uit de Utilities.zip vergeten. Vanuit aparaatbeheer kan je wel zien of ie alle drivers heeft.

Daarnaast is het ook een kwestie van opnieuw proberen, na een reboot of het uitschakelen van antivirusprogramma heb je kans dat ie hem ineens wel pakt. Mij lukt het ook nooit 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Ik heb m'n PC even herstart, omdat ie niet echt meer wilde werken met USB, alleen werkt het nog steeds niet.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/msy5n9.png
De geselecteerde heb ik handmatig geïnstalleerd, dus weet niet of die goed is, maar de andere werken er niet mee.
Waarschuwing hijnlijk heb je al wel die WMC_comneon2_3.33.0.zip geinstalleerd, maar ben je de modem drivers uit de Utilities.zip vergeten. Vanuit aparaatbeheer kan je wel zien of ie alle drivers heeft.
Hoe kan ik die installeren/zien in apparaatbeheer?

Edit:
Het heeft gewerkt :D
Ik had dit gedaan:
Try to install FlashUSB driver from FlashTool_E2_V4.70.3.51.zip, in 64 bit OS need to rename x64_uninstall.exe->uninstall.exe.
Nu kijken wat er gaat gebeuren.

Edit2:
De BP versie staat nu goed :D
Mijn IMEI nummer is wel veranderd. Moet ik nu downgraden en de stappen uitvoeren in dit topic?

Edit 3:
Sorry voor alle edits, maar ik heb gewoon met 0.29 het IMEI nummer hersteld. Wel lastig, aangezien de download modem knop soms opnieuw ingedrukt moest worden, gooide de verbinding elke keer weer met de pc weg. Kwam misschien omdat ik geen SIM erin heb.

[ Voor 41% gewijzigd door TomONeill op 29-04-2013 21:25 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nou dat waren weer een paar uurtjes goed besteed. Hopelijk nu geen gedoe meer met je accu.

[ Voor 88% gewijzigd door Chris.nl op 29-04-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Chris.nl schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:25:
Nou dat waren weer een paar uurtjes goed besteed. Hopelijk nu geen gedoe meer met je accu.
Inderdaad! :p
Hartstikke bedankt voor alle hulp, beide! :*)

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
wat is eigenlijk het nut van het downgraden naar 0.15 wat ik vaak voorbij zie komen, als je bv problemen hebt en een andere rom gaat flashen?

ik heb net die leaked 4.1 geprobeerd
http://vondroid.com/threa...-xenius9.9358/#post-31885

maar die raad ik af.

wifi is random, hij vind mijn router niet meer en de mogelijke wifi verbindingen schieten door het scherm.
*#66*# werkt ook niet meer. dus ik wacht het nog lekker even af tot er een 'echte' 4.1 is.

ik ben nu bezig om de xtreamer uit te proberen:
http://vondroid.com/threads/xtreamer-os-gio-01.9204/

m'n bluetooth werkt nog steeds niet en m'n sim wordt niet herkend..

ik leg m'n N2 lekker even een weekje aan de kant, voordat hij door de kamer vliegt en ik wacht op een knappe firmware versie..

[ Voor 101% gewijzigd door Pusherman_ op 30-04-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Pusherman_ schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:30:
wat is eigenlijk het nut van het downgraden naar 0.15 wat ik vaak voorbij zie komen, als je bv problemen hebt en een andere rom gaat flashen?

ik heb net die leaked 4.1 geprobeerd
http://vondroid.com/threa...-xenius9.9358/#post-31885

maar die raad ik af.

wifi is random, hij vind mijn router niet meer en de mogelijke wifi verbindingen schieten door het scherm.
*#66*# werkt ook niet meer. dus ik wacht het nog lekker even af tot er een 'echte' 4.1 is.

ik ben nu bezig om de xtreamer uit te proberen:
http://vondroid.com/threads/xtreamer-os-gio-01.9204/
Het kan zijn dat er dingen zoals drivers zijn blijven hangen, en die kunnen problemen geven met andere roms.

Ben zelf nog erg tevreden met 4.1, maar heb zelf een beetje gesleuteld en niet die xenius9 rom gebruikt. M'n wifi werkt prima, en *#66*# werkt inderdaad niet meer. Ik vind 't niet erg, want alles werkt verder goed voor mij, en de snelheid van het systeem is echt een stuk beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Greveldinges op 30-04-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Nu alles werkende draai v00.28 dus laat hem er ook mooi opzitten nu alles werkt.
Alleen probleem met opladen, zolang ik via de computer laad gaat het probleemloos leg ik hem aan het stopcontact dan laad hij eerst een tijdje op tot 40-50% en stopt er dan opeens mee!?! Niet echt relaxed als ik hem dan nog de hele dag nodig heb met 15% batterij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Greveldinges schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:05:
[...]

Het kan zijn dat er dingen zoals drivers zijn blijven hangen, en die kunnen problemen geven met andere roms.

Ben zelf nog erg tevreden met 4.1, maar heb zelf een beetje gesleuteld en niet die xenius9 rom gebruikt. M'n wifi werkt prima, en *#66*# werkt inderdaad niet meer. Ik vind 't niet erg, want alles werkt verder goed voor mij, en de snelheid van het systeem is echt een stuk beter.
top dat het voor jou wel werkt! ik vind het wel ff prima zo, geen kracht meer om weer te gaan klooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
T-homas schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:13:
Nu alles werkende draai v00.28 dus laat hem er ook mooi opzitten nu alles werkt.
Alleen probleem met opladen, zolang ik via de computer laad gaat het probleemloos leg ik hem aan het stopcontact dan laad hij eerst een tijdje op tot 40-50% en stopt er dan opeens mee!?! Niet echt relaxed als ik hem dan nog de hele dag nodig heb met 15% batterij :/
Is de oplader die je gebruikt wel krachtig genoeg. Ik zou voor de zekerheid even een andere oplader proberen. Lijkt me geen softwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Greveldinges schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:43:
[...]

Is de oplader die je gebruikt wel krachtig genoeg. Ik zou voor de zekerheid even een andere oplader proberen. Lijkt me geen softwareprobleem.
Ik heb mijn oude samsung oplader geprobeerd en eentje van HTC maar geven allebei hetzelfde probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Heb toch een eigen zipje gemaakt van 4.1, iemand intresse?

GrevelMOD 4.1 JB voor Newman N2

Hierbij post ik mijn eigen Jelly Bean rom gebaseerd op Newman_N2_00.0C_4.1. Ik heb vrij weinig veranderd, behalve een paar tweaks zodat het systeem wat soepeler moet lopen, een paar irritante geluiden weggehaald en een aantal handige apps toegevoegd. Alle Chinese crapware heb ik vaarwel gezegd, evenals dat de standaardtaal Chinees was. De standaardtaal is nu gewoon Nederlands, geen gedoe met tijdzone's of data. Je dataverbinding zou nu ook meteen moeten werken zonder dat je zelf een APN instelt, ik heb alle APN's van CM10 toegevoegd.

Lijst met veranderingen
  • Rooted
  • Google Apps (met Google Now)
  • Standaard taal en tijd naar Nederlands
  • Standaard launcher vervangen door Apex Launcher
  • Bloatware verwijderd
  • Google Play Music toegevoegd
  • CM10 APN lijst toegevoegd
  • Standaard wallpapers verwijderd
  • Titanium Backup toegevoegd
  • SD Kaarten zijn weer zoals in 0.29
  • Bootsound verwijderd
  • Camera geluiden verwijderd
Aangeraden is om eerst de normale gelekte JB beta te installeren en daarna deze zip. Ik raad je ook aan om een wipe te doen, aangezien dit problemen voorkomt.

Link

Ik ben nergens verantwoordelijk voor, ontploft je telefoon? Niet mijn schuld. Doe met deze rom wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets heel raars hij gooit alle contacten door elkaar . Marco is ineens mike mike is Wesley en ga zo maar door .weet een van jullie waar dat aan kan liggen. Onstabiele rom ? Zoja hoe moet ik er een andere rom opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:28:
Ik heb iets heel raars hij gooit alle contacten door elkaar . Marco is ineens mike mike is Wesley en ga zo maar door .weet een van jullie waar dat aan kan liggen. Onstabiele rom ? Zoja hoe moet ik er een andere rom opzetten
Ik denk niet dat het aan de ROM ligt. Hier sync ik alle contacten met Gmail en dat ging alle roms eigenlijk al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Oplaad probleem nog niet opgelost na de BP update, helaas. Gisteravond 9% op de lader. Vanmorgen: 1%! Trok lader eruit en telefoon schakelde zichzelf uit. Toen weer er in en nu laadt ie wel op, maar da's iets rte laat...

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/1f7d5s.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door TomONeill op 02-05-2013 07:40 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vervelend. Op Vondroid.com zijn volgens mij ook een paar van die gevallen. Hopelijk gebeurd het niet elke nacht, gaat het "vanzelf" over of is het de volgende update verholpen. Je zou een 2e batterij voor +/-10 euro kunnen bestellen, zodat je er één volle reserve hebt liggen. Maar je hebt natuurlijk niet voor de prijs/kwaliteit verhouding van de N2 gekozen om achteraf extra geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Greveldinges schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:27:
Heb toch een eigen zipje gemaakt van 4.1, iemand intresse?

GrevelMOD 4.1 JB voor Newman N2

Hierbij post ik mijn eigen Jelly Bean rom gebaseerd op Newman_N2_00.0C_4.1. Ik heb vrij weinig veranderd, behalve een paar tweaks zodat het systeem wat soepeler moet lopen, een paar irritante geluiden weggehaald en een aantal handige apps toegevoegd. Alle Chinese crapware heb ik vaarwel gezegd, evenals dat de standaardtaal Chinees was. De standaardtaal is nu gewoon Nederlands, geen gedoe met tijdzone's of data. Je dataverbinding zou nu ook meteen moeten werken zonder dat je zelf een APN instelt, ik heb alle APN's van CM10 toegevoegd.

Lijst met veranderingen
  • Rooted
  • Google Apps (met Google Now)
  • Standaard taal en tijd naar Nederlands
  • Standaard launcher vervangen door Apex Launcher
  • Bloatware verwijderd
  • Google Play Music toegevoegd
  • CM10 APN lijst toegevoegd
  • Standaard wallpapers verwijderd
  • Titanium Backup toegevoegd
  • SD Kaarten zijn weer zoals in 0.29
  • Bootsound verwijderd
  • Camera geluiden verwijderd
Aangeraden is om eerst de normale gelekte JB beta te installeren en daarna deze zip. Ik raad je ook aan om een wipe te doen, aangezien dit problemen voorkomt.

Link

Ik ben nergens verantwoordelijk voor, ontploft je telefoon? Niet mijn schuld. Doe met deze rom wat je wilt.
Super dat je hem geupload hebt!

Aangezien het met de andere roms niet lukte, heb ik toch maar even geprobeerd om deze te flashen. Had eerst alles gewiped en daarna deze geinstalleerd. (ik had daarvoor als laatste de xtreamer rom geprobeerd, en niet de gelekte JB beta, dus na de eerste installatie ging het niet helemaal goed en kreeg ik bij het opstarten van Android dat vrijwel alle systeemprocessen continu stopten en ik niets kon doen) Daarna nog een keer de boel gewiped en de rom geflasht en het opstarten ging toen wel goed.

Ik heb nog geen tijd gehad om te testen of m'n APN instellingen nu wel blijven staan, maar dat ga ik vanavond even doen.

Mijn eerste ervaringen zijn positief. Wel heb ik helaas nog het grijs/gekleurde artifact schermpje bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Chris.nl schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:42:
Vervelend. Op Vondroid.com zijn volgens mij ook een paar van die gevallen. Hopelijk gebeurd het niet elke nacht, gaat het "vanzelf" over of is het de volgende update verholpen. Je zou een 2e batterij voor +/-10 euro kunnen bestellen, zodat je er één volle reserve hebt liggen. Maar je hebt natuurlijk niet voor de prijs/kwaliteit verhouding van de N2 gekozen om achteraf extra geld uit te geven.
Zeker vervelend. Wat ik raar vind is dat er kleine piekjes omhoog gaan af en toe. Alsof ie zichzelf weer oplaadt :p
Ik heb er wel aan gedacht, maar inderdaad geen zin om weer extra geld eraan uit te moeten besteden.

Wat ook raar is, is het volgende:
Als ik naar Yellowbrick (parkeerservice) bel, moet ik de zondecode invoeren. Als ik dan de code invoer zegt ie vaak dat ie niet klopt. Ik moet de code snel achter elkaar invoeren al wilt het werken. Andere telefoon app is misschien een oplossing. Eens kijken of ik daar naar kan kijken.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik ga denk ik toch terug naar 4.0 tot 4.1 officieel uit is... Het werkt allemaal toch nog net niet lekker, soms loopt m'n toestel spontaan 10 seconde vast, de interne sd-kaart wordt spontaan niet meer gezien en vannacht heeft het toestel niet goed opgeladen. Erg jammer, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt! Zelf heb ik niet de skills om dit soort dingen te fixen zonder kernel sources, dus ik kan er helaas niks aan doen. Ik ben al lang blij dat ik even heb mogen proeven van 4.1 op de N2, hoop dat de bugs snel gefixed worden. Stiekem hoop ik ook nog een beetje op kernel sources, aangezien de Xtreamer Joyz nu uit is gekomen in Europa O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Greveldinges schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:27:
Ik ga denk ik toch terug naar 4.0 tot 4.1 officieel uit is... Het werkt allemaal toch nog net niet lekker, soms loopt m'n toestel spontaan 10 seconde vast, de interne sd-kaart wordt spontaan niet meer gezien en vannacht heeft het toestel niet goed opgeladen. Erg jammer, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt! Zelf heb ik niet de skills om dit soort dingen te fixen zonder kernel sources, dus ik kan er helaas niks aan doen. Ik ben al lang blij dat ik even heb mogen proeven van 4.1 op de N2, hoop dat de bugs snel gefixed worden. Stiekem hoop ik ook nog een beetje op kernel sources, aangezien de Xtreamer Joyz nu uit is gekomen in Europa O-)
Ah dat is erg jammer. Ik heb jouw rom ook geinstalleerd, maar helaas nog niet alles kunnen testen. Ik had wel goede hoop dat dit de eerste rom zou zijn waarmee ik het toestel gewoon voor dagelijks gebruik zou kunnen gebruiken. Elke 4.0 rom die ik heb geprobeerd gaf bij mij dusdanige issues dat dat niet mogelijk was.

Ik hou nog hoop dat er een officiele stabiele 4.1 binnenkort vanuit Newman komt, aangezien deze 'eind april' zou komen. Anders is het wachten op een 4.1 van Xtreamer of iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Pusherman_ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:45:
[...]

Ah dat is erg jammer. Ik heb jouw rom ook geinstalleerd, maar helaas nog niet alles kunnen testen. Ik had wel goede hoop dat dit de eerste rom zou zijn waarmee ik het toestel gewoon voor dagelijks gebruik zou kunnen gebruiken. Elke 4.0 rom die ik heb geprobeerd gaf bij mij dusdanige issues dat dat niet mogelijk was.

Ik hou nog hoop dat er een officiele stabiele 4.1 binnenkort vanuit Newman komt, aangezien deze 'eind april' zou komen. Anders is het wachten op een 4.1 van Xtreamer of iets beters.
Ik zit nu weer op 4.0, maar merk toch wel een enorm verschil... 4.1 is een stuk soepeler, en het lijkt alsof de telefoon sneller reageert op aanrakingen. Als je in 4.0 door bijvoorbeeld je instellingen scrollt, loopt het menu achter met je beweging. Dit is vrij irritant nu ik 4.1 gewend ben, maar het moet maar even zo. Verder is 4.0 natuurlijk ook een heel stuk minder soepel, waar ik wel van baal. Laat me weten of je APN problemen opgelost zijn in 4.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:28
Goedemorgen, na het maanden lezen van dit forum ook een N2 aangeschaft, en voor de prijs ben ik tevreden met het toestel.heb het geupgraded naar V29 .en ook bij mij een probleem met de BP . ik krijg deze niet verbeterd, daat het toestel voor derest goed werkt laat ik het maar zo zitten.

nu wil ik eigenlijk op toestel clockwork mod installeren en eens met een andere ROm "spelen
Zou graag meer uitleg hierover weten.
Op het zipfile opgehaald van de link op de eerste pagina. maar hoe verder. welke moet ik openene. alle exe zijn dos pragramma's?
als ik deze open en zet het toestel in de juiste upgrade stand ( power en volume knop) krijg ik een melding dat PC "waiting for device .

als hetCWM erop heb hoe installeer ik dan een nieuwe rom?
Welke adviseren jullie?
als ik dit doe bern ik mijn bestaande instellingen kwijt?

Hoor graag van jullie

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
sterremos schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:22:
Goedemorgen, na het maanden lezen van dit forum ook een N2 aangeschaft, en voor de prijs ben ik tevreden met het toestel.heb het geupgraded naar V29 .en ook bij mij een probleem met de BP . ik krijg deze niet verbeterd, daat het toestel voor derest goed werkt laat ik het maar zo zitten.

nu wil ik eigenlijk op toestel clockwork mod installeren en eens met een andere ROm "spelen
Zou graag meer uitleg hierover weten.
Op het zipfile opgehaald van de link op de eerste pagina. maar hoe verder. welke moet ik openene. alle exe zijn dos pragramma's?
als ik deze open en zet het toestel in de juiste upgrade stand ( power en volume knop) krijg ik een melding dat PC "waiting for device .

als hetCWM erop heb hoe installeer ik dan een nieuwe rom?
Welke adviseren jullie?
als ik dit doe bern ik mijn bestaande instellingen kwijt?

Hoor graag van jullie

Ron
Heb je wel de juiste drivers geïnstalleerd?

Het gemakkelijkste is om CMD te openen en dan 'fastboot devices' als hij dan je toestel ziet, dan is het goed.

Ziet hij hem niet, ga dan via rechtermuisknop op deze computer -> beheren -> apparaatbeheer. Als het goed is, staat er 1 bij die geen drivers heeft. Klik er op en installeer de juiste driver (meestal in een mapje met drivers). Kijk dan nog eens bij 'fastboot devices'.

Ook had ik 1 keer een foute kabel gebruikt.

Als fastboot dan is gelukt, dan kun je het gewoon via het stappenplan van vondroid installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Greveldinges schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:51:
[...]

Ik zit nu weer op 4.0, maar merk toch wel een enorm verschil... 4.1 is een stuk soepeler, en het lijkt alsof de telefoon sneller reageert op aanrakingen. Als je in 4.0 door bijvoorbeeld je instellingen scrollt, loopt het menu achter met je beweging. Dit is vrij irritant nu ik 4.1 gewend ben, maar het moet maar even zo. Verder is 4.0 natuurlijk ook een heel stuk minder soepel, waar ik wel van baal. Laat me weten of je APN problemen opgelost zijn in 4.1!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE hij heeft het gewoon vanaf gistermiddag tot een half uur geleden helemaal TOP gedaan.. en net opeens zijn m'n APN's weer weg en werkt het niet meer :'(

jammer zeg, ik dacht echt dat dit de fix was voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
dangerousp schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:11:
[...]

Heb je wel de juiste drivers geïnstalleerd?

Het gemakkelijkste is om CMD te openen en dan 'fastboot devices' als hij dan je toestel ziet, dan is het goed.

Ziet hij hem niet, ga dan via rechtermuisknop op deze computer -> beheren -> apparaatbeheer. Als het goed is, staat er 1 bij die geen drivers heeft. Klik er op en installeer de juiste driver (meestal in een mapje met drivers). Kijk dan nog eens bij 'fastboot devices'.

Ook had ik 1 keer een foute kabel gebruikt.

Als fastboot dan is gelukt, dan kun je het gewoon via het stappenplan van vondroid installeren.
Thx,

als ik de N2 in boot zet en aansluit op de PC zie ik inderdaad een 1 die geen driver heeft
Overige apparaten melding Android 1.0.

kan er geen driver voor vinden, welke heb ik nodig?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
sterremos schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:40:
[...]

Thx,

als ik de N2 in boot zet en aansluit op de PC zie ik inderdaad een 1 die geen driver heeft
Overige apparaten melding Android 1.0.

kan er geen driver voor vinden, welke heb ik nodig?

ron
Die heb ik hier ff voor je online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Chris.nl schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:56:
[...]

Die heb ik hier ff voor je online gezet.
Chris. Bedankt is gelukt.
zie de loader bij volume up.
dus een zip op de SD kaart installeren en dan installeren/
Welke rom raden jullie aan?
hoe maak ik een back-up en kan je die na installeren van een Rom weer terug zetten?

Thanks for the moment

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Pusherman_ schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:34:
[...]

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE hij heeft het gewoon vanaf gistermiddag tot een half uur geleden helemaal TOP gedaan.. en net opeens zijn m'n APN's weer weg en werkt het niet meer :'(

jammer zeg, ik dacht echt dat dit de fix was voor mij...
Aahw, dat is zuur.. Hopelijk wordt het opgelost in de 'final' (voor zo ver dat kan bij Newman) versie van JB, anders zou ik 'm terug sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:42:
Ik heb mijn accu problemen opgelost door een dubbele calibratie uit te voeren. Installeer eerst van de playstore de battery calibration app van NeMa. Hiermee reset je de calibratie info van het toestel en kan het in ieder geval opladen tot 100%. Daarna (als het opgeladen is), de accu eruit halen en zeker een uur het device accu-loos laten, zodat alle (rest)stroom eruit is. Daarna de accu terug plaatsen en opstarten. Voorheen deed ik 6 uur met een volle accu lading, nu een dag of 3 (als ik alle mail-sync uitzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Ik lees wel dat die calibratie apps niet werken, maar omdat ik op Vondroid toch resultaat las, heb ik het volgende gedaan:
- Accu laden tot 100% in Android.
- Nema Battery Calibrator gedaan.
- Fuel gauge gedownload via de instellingen *#3646633*#.
- Telefoon uit en wachten tot het LED lampje blauw werd.
- Accu eruit voor 10 minuten en een paar keer de aan/uit knop ingedrukt om te ontladen.

Nu wachten tot ik weer moet laden...

[ Voor 6% gewijzigd door TomONeill op 05-05-2013 16:48 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Xtreamer heeft Jelly Bean uitgebracht voor de Xtreamer JoyZ (Newman N2 kloon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Wat een vreselijke website van xtreamer. Ik kan geen download vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dangerousp schreef op maandag 06 mei 2013 @ 06:49:
Wat een vreselijke website van xtreamer. Ik kan geen download vinden!
Ik las op Vondroid.com dat Xtreamer wil die 4.1 rom niet upload maar hij alleen als OverTheAir update beschikbaar is. Verder zouden ze al werken aan een 4.2 rom.

Ach... Vroeg of laat komem de (custom)roms. Zelf wacht ik nog even op de officiële 4.1 rom vanuit newman. 4.0.3 werkt tot die tijd ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Chris.nl schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:13:
[...]

Ik las op Vondroid.com dat Xtreamer wil die 4.1 rom niet upload maar hij alleen als OverTheAir update beschikbaar is. Verder zouden ze al werken aan een 4.2 rom.

Ach... Vroeg of laat komem de (custom)roms. Zelf wacht ik nog even op de officiële 4.1 rom vanuit newman. 4.0.3 werkt tot die tijd ook prima.
Ik heb sinds kort steeds meer random reboots en vastlopers. Ik dacht dat het door google now kwam, maar ook vanmorgen nog een keer vastgelopen en dan wordt hij gloeiend heet!

Geprobeerd om ota te downloaden, maar lijkt niet bij mij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
Chris.nl schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:13:
[...]

http://www.htcmania.com/showthread.php?t=603261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Weet iemand of de (pull-pouch) hoesjes voor de Samsung Galaxy S3 passen, of zitten die te krap?

Ik wil graag zo snel mogelijk een hoesje hebben voor als de mijne binnenkomt, maar geen winkel kent dit toestel natuurlijk.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
@EMP, ik heb er één besteld, maar nog niet binnen vanuit de VS. Ik zal het je laten weten zodra ik de hoes ontvang.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik heb nu eens een domme vraag:
Je hebt een Newman N2 en je zet er 3.2.18 op van de Xtreamer JoyZ die overal beschikbaar is (http://vondroid.com/resources/xtreamer-os.91/#.UYfgypyzyHM). Kan je hem dan niet OTA updaten naar 3.3.18 wat de nieuwste versie zou moeten zijn?

Of is het dat wat dangerousp heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
CedricD schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:58:
Ik heb nu eens een domme vraag:
Je hebt een Newman N2 en je zet er 3.2.18 op van de Xtreamer JoyZ die overal beschikbaar is (http://vondroid.com/resources/xtreamer-os.91/#.UYfgypyzyHM). Kan je hem dan niet OTA updaten naar 3.3.18 wat de nieuwste versie zou moeten zijn?

Of is het dat wat dangerousp heeft geprobeerd?
Hij geeft bij mij aan dat er geen nieuwe updates zijn in de 3.2.18 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
dangerousp schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:12:
[...]

Hij geeft bij mij aan dat er geen nieuwe updates zijn in de 3.2.18 rom.
Ben mijn phone aan het backuppen. Eens die rom proberen en als het niet bevalt kan ik sowieso terug naar hoe het was :P

edit: Zal voor morgen zijn. Kan hem nie flashen. Eens proberen met een nieuwe versie van CWM. Heb daarvoor wel ff de pc van mijn ouders nodig. Ik krijg die drivers niet aan de praat op mijn Windows 7 x64. Heb ze nochtans toegevoegd met pnputil maar zonder succes. :+ . Iemand die weet hoe ik dat kan fixen?

edit2: Found it:
RaymondG in "[Newman N2] Ervaringen en Discussie"
Wat een kutforum is vondroid toch. Staat nergens een deftige uitleg 8)7 . Lang leve tweakers <3

edit3:
Die xtreamer rom ziet er wat goedkoop uit vind ik. Heb ze gevraagd hoe ik kan updaten naar 3.3.18 via facebook. Hopelijk krijg ik een antwoord :). Ondertussen de backup aan het restoren.

[ Voor 56% gewijzigd door CedricD op 06-05-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik heb nog niet eerder GPS gebruikt, maar ik merk nu dat ik geen fix kan krijgen in Google Maps. Via GPS FIX wel, maar gewoon in Google Maps niet.. Zal dit met de BP versie te maken kunnen hebben?
Wordt de BP versie gewijzigd als je update naar 4.1?

Ik krijg namelijk de drivers niet geïnstalleerd op mijn PC, wel voor fastboot, maar niet die voor flash tool.. wat een draak is dat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit al eerder op dit forum gevraagd. Mijn SIM-Kaart valt regelmatig weg.
Soms duurt het lang, en soms is hij al binnen een uur weggevallen.
Ik heb al geprobeerd een papiertje tussen de SIM gedaan, maar dit werkte niet..
Zou het probleem aan de software kunnen liggen? Zou ik het probleem kunnen verhelpen door te updaten?
Ik heb al de fabrieksinstellen terug gezet, dit heeft ook niet geholpen. Of zou het probleem aan de hardware liggen? Hoe zou ik het kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:02:
Ik heb dit al eerder op dit forum gevraagd. Mijn SIM-Kaart valt regelmatig weg.
Soms duurt het lang, en soms is hij al binnen een uur weggevallen.
Ik heb al geprobeerd een papiertje tussen de SIM gedaan, maar dit werkte niet..
Zou het probleem aan de software kunnen liggen? Zou ik het probleem kunnen verhelpen door te updaten?
Ik heb al de fabrieksinstellen terug gezet, dit heeft ook niet geholpen. Of zou het probleem aan de hardware liggen? Hoe zou ik het kunnen verhelpen?
wat ervaar je dan precies voor storing als je SIM-kaart wegvalt?
Is dit hetzelfde als wat ik heb, dat m'n APN settings dan ook weg zijn en ik geen verbinding kan maken met internet via m'n mobiele netwerk? Ik heb ook vaak dat ik spontaan weer m'n SIM pincode moet invoeren. Soms komt daarna m'n APN wel weer terug, soms ook niet.
Het vreemde is dat ik dat probleem bijna nooit thuis of op werk heb (waar ik meestal op wifi zit), maar vaak onderweg of op plekken waar ik geen wifi heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb het anders dan jou. Mijn APN settings blijven nog wel gewoon aanstaan.
Ik heb het eigenlijk ook wel overal, of ik nou op wifi of 3g zit, dat maakt niet uit.
Ik heb ook niet dat ik m'n pincode weer moet invoeren. De hele simkaart valt weg.
En om hem te laten werken moet ik de batterij en simkaart eruit halen, en dan weer erin.
Als ik hem gewoon opnieuw opstart doet hij het meestal niet. Zegt dit je wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:34:
Nou, ik heb het anders dan jou. Mijn APN settings blijven nog wel gewoon aanstaan.
Ik heb het eigenlijk ook wel overal, of ik nou op wifi of 3g zit, dat maakt niet uit.
Ik heb ook niet dat ik m'n pincode weer moet invoeren. De hele simkaart valt weg.
En om hem te laten werken moet ik de batterij en simkaart eruit halen, en dan weer erin.
Heb je al een andere simkaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
EMP schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:27:
Weet iemand of de (pull-pouch) hoesjes voor de Samsung Galaxy S3 passen, of zitten die te krap?

Ik wil graag zo snel mogelijk een hoesje hebben voor als de mijne binnenkomt, maar geen winkel kent dit toestel natuurlijk.
Ik heb deze, maar hij past net wel/niet. Moet hem er eigenlijk in proppen en dan krijg je de telefoon er bijna niet meer uit, want het trek touwtje is niet sterk genoeg (denk ik). Met het meegeleverde hoesje van mijn HTC HD2 moest ie ook wat oprekken, maar dit gaat wel een tikkie zwaarder. Misschien een nachtje in de hoes laten zitten, dat ie dan beter past.

Zie ook mijn bericht in het andere topic voor afmetingen van de twee telefoons.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al andere SIM geprobeerd, daar ligt het probleem ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:46:
Ook al andere SIM geprobeerd, daar ligt het probleem ook niet..
Is het een originele micro sim of een geknipte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een originele, daarvoor heb ik wel geprobeerd geknipte SIM kaarten erin te doen, ik had ze zelf geknipt. Kan het SIM-kaart slot beschadigd zijn? En zo ja, kan ik het dan laten repareren? Of is het de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Dat is inderdaad niet hetzelfde wat ik ervaar. Ik denk dat het bij jouw wel echt een hardwarematig probleem is als ik dat zo hoor. Bij mij twijfel ik nog, aan de ene kant lees ik van bijna niemand hetzelfde probleem, aan de andere kant speelt het met alle roms die ik tot nu toe heb geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben je jouw verhaal wel een paar keer tegengekomen. Kijk eens op google.
Maar zou ik het dan misschien bij een belwinkel kunnen laten repareren? Of zou ik hem beter kunnen opsturen naar waar ik hem gekocht heb? Want ik denk dat dit niet onder de garantie valt.. of wel?
Want ik heb zelf geprobeerd wat SIM kaartjes te knippen zodat deze in mijn telefoon passen.
Zou het zo kunnen zijn dat het daar aan ligt? Of zou dat niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is het SIM-kaart slot van de Newman N2 hetzelfde als dat van andere micro-SIM kaart telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Volgens mij is die simsleuf gewoon standaard. Je zou idd pech kunnen hebben, dat je gebruik moet maken van de garantie. Ik neem aan dat je alles al gebrobeerd hebt, bv contactstrips van de simkaart met een scherpe naald lichtjes opkrassen zodat die ook zeker niet geoxideerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfe probleem als wat mrSmartfone omschrijft. Op de meest random momenten valt mijn sim weg. Ik heb een micro SIM van KPN. Een reboot verhelpt het probleem (tijdelijk). Wat me ook is opgevallen is dat dan ook de batterij als een malle leeg loopt (gezien in batterij stats). De telefoon probeert namelijk uit alle macht verbinding te maken met cellen, maar dit lukt dus niet. Hebben andere mensen hier ook last van gehad en een oplossing voor gevonden?

Ik heb deze issues btw altijd gehad (op zowel 00.23, 00.25 en 00.29).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mag ik je vragen wat je ermee gedaan hebt/had?
Misschien hebben wij ongeveer hetzelfde gedaan, dat daarom het probleem er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:14:
En mag ik je vragen wat je ermee gedaan hebt/had?
Misschien hebben wij ongeveer hetzelfde gedaan, dat daarom het probleem er is.
op dag 1 heb ik er volgens mij al MIUI rom 00.25. ik heb pas een week later er een sim in geplaatst. ik heb altijd al het probleem gehad. naar mijn idee niks bijzonders gedaan. heb jij ook een KPN micro sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb een vodafone micro SIM. Maar ik zou echt niet weten wat het probleem is.
Ik heb geprobeerd allerlei instellingen te veranderen, maar niks hielp.. Ik zou ook graag willen weten wat er aan te doen is. Maar ik denk dat er niks aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
De Xtreamer ROM (Android 4.1) zal er nog wel komen.

Bron:
http://forum.xtreamer.net...view__findpost__p__259009

Heb trouwens een Russische 4.1 ROM geïnstalleerd. Werkt eigenlijk nog redelijk goed.
Kan je de CPU ook beter mee controleren. Met 4.0 moest ik hem altijd rebooten als ik een max CPU waarde instelde. Met een minimum van 200 MHz en maximaal 600 MHz haal ik nu een aanvaardbare Antutu score van 9611. Niet dat dat hoog is maar het toestel werkt nog echt 'smooth' en de batterij zal het ook wel graag hebben :). De GPU haalt trouwens 63 fps dan (3D). Meer dan genoeg voor te gamen. Zet ik hem op 800 MHz dan haal ik 66 fps wat gelijk is aan het aantal op 1,4 GHz. Antutu score is dan 11011 wat erg netjes is. Op 1,4 GHz haal ik 15532 wat zeker niet beter is dan dat de telefoon op Android 4.0 draait.

Nu terug switchen naar mijn vorige rom omdat ik nu al mijn gegevens kwijt ben :+

[ Voor 116% gewijzigd door CedricD op 11-05-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
CedricD schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:37:
De Xtreamer ROM (Android 4.1) zal er nog wel komen.

Bron:
http://forum.xtreamer.net...view__findpost__p__259009

Heb trouwens een Russische 4.1 ROM geïnstalleerd. Werkt eigenlijk nog redelijk goed.
Kan je de CPU ook beter mee controleren. Met 4.0 moest ik hem altijd rebooten als ik een max CPU waarde instelde. Met een minimum van 200 MHz en maximaal 600 MHz haal ik nu een aanvaardbare Antutu score van 9611. Niet dat dat hoog is maar het toestel werkt nog echt 'smooth' en de batterij zal het ook wel graag hebben :). De GPU haalt trouwens 63 fps dan (3D). Meer dan genoeg voor te gamen. Zet ik hem op 800 MHz dan haal ik 66 fps wat gelijk is aan het aantal op 1,4 GHz. Antutu score is dan 11011 wat erg netjes is. Op 1,4 GHz haal ik 15532 wat zeker niet beter is dan dat de telefoon op Android 4.0 draait.

Nu terug switchen naar mijn vorige rom omdat ik nu al mijn gegevens kwijt ben :+
Interessant!! Ik zou de mijne ook wel wat willen onderclocken, scheelt wellicht wat accu.
Hoe heb je dat precies gedaan / welke app(s) gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
No-frills cpu control, setCPU, zolang je root hebt kun je gewoon onderclocken via apps die in google play staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik kreeg zonet deze mail.
Don't get all exited, Xtreamer has never developed any software / Fw themselves because there is no R&D.
Fw / Roms are made by 1 project developers that are hired for 1 project only.
The Roms for the mobile devices are created by gh.rohit, a XDA-member who gets his sources through the XDA community.
Why you think all mobile devices Xtreamer sells come with so called "custom" Roms..?
Obviously because original stock Android is to expensive.
Joyz is nothing more than a re-branded OEM-phone like the Newman N2 you already mentioned.
The same goes for the media-players, all re-branded OEM-stuff, just casings were made for Xtreamer.
Als we de Xtreamer JoyZ rom willen hebben moeten we dus deze persoon aanspreken.

Wie durft? :P
Ik hem hem een mail verzonden. Hopen op antwoord :).

[ Voor 3% gewijzigd door CedricD op 11-05-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
4.1 is vandaag officieel door Newman uitgebracht.

Zie: http://bbs.newman.mobi/fo...tid=225885&extra=page%3D1

Hij is hier te downloaden:
https://docs.google.com/u...hYUnpFcjg&export=download

[ Voor 25% gewijzigd door ReinTheMan op 11-05-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Nog niet geroot en geen Google play e.d. erop.
Tevens nog een QQ (china bloatware) erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Awesome! Dank je wel! Die ga ik binnenkort installeren. Ben benieuwd naar de snelheid enz.

In the window.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.