Idem hier, kan niet zien wat voor update dat nu is. 0.30 misschien?
Ik wacht maar even af...
Ik wacht maar even af...
[ Voor 51% gewijzigd door Chris.nl op 27-04-2013 23:30 ]
:)
Ze konden het niet voor mij instellen vanwege mijn abonnement. En moet dus eerst een abonnement hebben die daar wel toegang tot geeft voordat ze het kunnen veranderen.dangerousp schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:14:
Het is een setting die eigenlijk niet meer beschikbaar is.
Via Twitter de smartphonecrew benaderen gaat het het beste.. in de winkel weten ze daar sowieso niets van.
'k Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn er een paar versies geweest waarbij een SD (indien geplaatst) werd gezien als intern geheugen. Ik vond dit zelf iig behoorlijk irritant...Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:51:
dit wil dus niet via instellingen en dan apps dan kan ik geen apps op mijn sd zetten. mischien verkeerd geroot heb wel eens gelezen dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. mischien andere rom?
[ Voor 63% gewijzigd door Chris.nl op 28-04-2013 01:36 ]
[ Voor 63% gewijzigd door TomONeill op 28-04-2013 08:19 ]
In the window.
Ik heb dit ook 2x gehad, juist nadat ik dacht de batterij goed te doen door volledig te ontaden. Wanneer je nu de lader opnieuw aansluit hem of eventueel opnieuw opstart, zal je merken dat ie wel volledig oplaad. Het is best vervelend als je denkt hem 's ochtends te hebben opgeladen maar dit niet zo is.TomONeill schreef op zondag 28 april 2013 @ 08:13:
Na een nacht opladen op 17%.... Dat lijkt me niet normaal
Edit:
Op netstroom. Eerste gebruik helemaal leeg laten lopen, nu wilde ik helemaal opladen, maar dat gaat dus niet.
Ik heb eerst de phone geroot, cwm, 0.29 geflasht en that's it. Iemand die weet hoe dit kan?
[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 28-04-2013 08:31 ]
In the window.
Blijkbaar is 4.1 al gelekt. Hij is dus nog niet officieel vrijgegeven maar op vondroid heeft iemand hem al kunnen flashen. 't Gaat dus wel goed komen! 'k Ben vooral benieuwd of met 4.1 een eind komt aan de Vodafone bug.Greveldinges schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:00:
Krijg nu zelf ook een melding, maar kan de update niet downloaden, blijft grijs.. Ik heb weer een beetje hoop gekregen voor 4.1
[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 28-04-2013 22:29 ]
ik zag het inderdaad, maar dit is een beta/test versie toch, of is het al de echte?Chris.nl schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:27:
[...]
Blijkbaar is 4.1 al gelekt. Hij is dus nog niet officieel vrijgegeven maar op vondroid heeft iemand hem al kunnen flashen. 't Gaat dus wel goed komen!
Zelf wacht ik nog even met updaten, ben erg tevreden over ICS. De komende weken zullen er nog wel wat officiële JellyBean updates langskomen.This early JB ROM is much faster and responsive than any ROM from ICS. I think there is a huge improvement but antutu score for me it's around 15000 points, anyway i had more score with 00.29 but the feeling is that 00.0C is running faster.
Update is very recommendable.
[ Voor 92% gewijzigd door Chris.nl op 29-04-2013 07:54 ]
pak je die build van Xenius9?Greveldinges schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:53:
Ik ben aan het downloaden en ga meteen flashen, ik laat jullie m'n eerste bevindingen weten!
Nop downloaden duurt me te lang, pak deze
[ Voor 34% gewijzigd door Greveldinges op 29-04-2013 15:33 ]
en daarna upload je een kant en klare update.zip voor ons?Greveldinges schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:00:
[...]
Nop downloaden duurt me te lang, pak deze
GAPPS en Root
Na het flashen van de ROM, flash ik CWM weer terug, en via CWM installeer ik die zipjes
Sorry, daar ga ik geen tijd in stekenPusherman_ schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:44:
[...]
en daarna upload je een kant en klare update.zip voor ons?
begrijpelijk hoor! wel nice dat het je direct gelukt is.Greveldinges schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:08:
[...]
Sorry, daar ga ik geen tijd in stekenDenk dat er vanavond op vondroid al wel een zipje staat, zo niet maak ik er morgen wel een voor jullie
.
Tot nu toe best tevreden, hij is een stuk soepeler dan ICS, en alles reageert wat vlotter. Ook werkt de camera naar mijn idee wat beter, sneller een focus. Tijdens het booten (wanneer hij nog in de bootloader zit) verschijnt er een vreemde artifact, maar die is zo weer verdwenen. Ook merk ik af en toe tijdens het gebruik dat het scherm soms last heeft van tearing, wat in ICS niet het geval was. Dit merk je echter maar minimaal, en is voor mij geen reden om terug te gaan naar ICS. Verder werkt alles voor zo ver ik het getest heb prima, en ben ik geen problemen tegengekomen. De telefoon lijkt zelfs sneller uit slaapstand te komen, chapeau!
In the window.
Heb zelf ook wel eens gehad dat m'n telefoon niet goed oplaadde, een wipe heeft geholpen, maar ik denk dat het probleem zichzelf ook wel op zou kunnen lossen, aangezien het waarschijnlijk een probleem is met de calibratie van je batterij.TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:22:
Eerder al een bericht geplaatst over de accu die niet goed oplaadde. Nu had ik hem vannacht op de lader en was zelf niet thuis. Toen ik thuis kwam vanmiddag zag ik tot mijn grote verbazing dat het lampje nog rood was. De telefoon had ik van te voren uitgeschakeld (in de hoop dat het laden sneller ging). Ik haalde de lader eruit en het rode lampje bleef branden. Ik kon de telefoon niet meer aanzetten. Toen de accu eruit, weer erin. Telefoon ging nog steeds niet aan. Lader er in, rood lampje, lader eruit, lampje uit. Oké, verbetering, maar hij ging nog steeds niet aan. Toen even later op de lader ging de telefoon wel aan, maar de accu stond op 0%... Nu hangt ie anderhalf uur op de lader en 26%. Lijkt me niet erg snel, maar goed. Hopen dat dit slechts kleine dingetjes zijn die met de tijd zichzelf oplossen.
In the window.
Het beste is denk ik om nu even op te laden, de batterijmeter te negeren en als je denkt dat ie redelijk vol zit downgraden naar 0.15 via deze guide. Daarna weer upgraden naar 0.29, en kijken of het probleem opgelost is. Of je laad hem op en ontlaad hem weer, en dan maar zien of je problemen opgelost zijn..TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:41:
Dat denk ik ook, want ik keek net en de batterij staat op 25%. 1% minder?!
Ik zou een CWM (nandroid) backup kunnen maken en even een wipe kunnen uitvoeren, maar blijven de problemen dan niet bestaan?
In the window.
Yes, die fifteen klopt. Ik geloof dat er in oudere versies van de firmware ook een battery bug zit, misschien dat je daar last van hebt. Het beste is gewoon om helemaal opnieuw te beginnen, 0.15 en daarna 0.29. Als je dat gedaan hebt zou je nog even kunnen checken of je software versie correct is, aangezien dat misschien ook een probleem zou kunnen vormen icm bluetooth.TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:49:
Ik had geloof ik v0.26, maar toen direct geüpdadet naar 0.29:
http://vondroid.com/threa...rmware.4782/#.UX6H5LV7J-o
2e puntje: fifteen: N2_00.29 Full Update_Remastered Newman_N2_00.29_ota_update.zip ( Date 2013.03.21 )
Is dat wel de goeie?
De telefoon zou vol moeten zijn, maar denk dat de software had bepaald dat ie niet moest opladen en dus leeg is geraakt. Ik laad m nu wel lekker hangen en ga zo 0.15 flashen. Bedankt voor de hulp.
In the window.
Typ in de telefoon app *#66*#, hierna ga je naar een soort testmenu. Klik op buildinfo en kijk of je nergens abc of XXXXXXXXXXXX oid ziet staan.TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:27:
Software versie? Hoe controleer ik dat? Daar heb ik even overheen gelezen denk.
In the window.
Nope, maar ik zou als ik jou was alsnog eerst downgraden naar 0.15 en daarna upgraden naar 0.29. Ik denk dat je software versie dan ook correct is. Als die dan nog steeds niet correct is, kun je via deze guide je softwareversie repareren.TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:37:
Build-nummer
Newman_N2_00.29
Softwareversie BP
abc
ISP version:
0x108
Kernel-versie
(info over kernel van 00.29 ROM)
Smallbandversie
Unavailable (zit geen SIM in)
Flex version:
UNKNOWN
Dat software BP is niet goed zeker?
In the window.
In the window.
Een paar keer proberen, heb het zelf nog nooit gedaan, maar dat heb ik gelezen. Het gaat niet altijd de eerste keer goed.TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:55:
Process time was 30.0 sec.
An EBL must be injected. None was found in the downloaded file.
For some systems there must be an injected EBL. The file specified for download does not contain an injected EBL.
Check that the file is correct for the target. This error can also occur on a normal boot time out, in which case just try again.
Channel 1 is succesfully closed.
Even checken in aparaatbeheer of ie goed geïnstalleerd is.TomONeill schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:55:
Process time was 30.0 sec.
An EBL must be injected. None was found in the downloaded file.
For some systems there must be an injected EBL. The file specified for download does not contain an injected EBL.
Check that the file is correct for the target. This error can also occur on a normal boot time out, in which case just try again.
Channel 1 is succesfully closed.
Hoe kan ik die installeren/zien in apparaatbeheer?Waarschuwing hijnlijk heb je al wel die WMC_comneon2_3.33.0.zip geinstalleerd, maar ben je de modem drivers uit de Utilities.zip vergeten. Vanuit aparaatbeheer kan je wel zien of ie alle drivers heeft.
Nu kijken wat er gaat gebeuren.Try to install FlashUSB driver from FlashTool_E2_V4.70.3.51.zip, in 64 bit OS need to rename x64_uninstall.exe->uninstall.exe.
[ Voor 41% gewijzigd door TomONeill op 29-04-2013 21:25 ]
In the window.
[ Voor 88% gewijzigd door Chris.nl op 29-04-2013 21:28 ]
Inderdaad!Chris.nl schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:25:
Nou dat waren weer een paar uurtjes goed besteed. Hopelijk nu geen gedoe meer met je accu.
In the window.
[ Voor 101% gewijzigd door Pusherman_ op 30-04-2013 11:06 ]
Het kan zijn dat er dingen zoals drivers zijn blijven hangen, en die kunnen problemen geven met andere roms.Pusherman_ schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:30:
wat is eigenlijk het nut van het downgraden naar 0.15 wat ik vaak voorbij zie komen, als je bv problemen hebt en een andere rom gaat flashen?
ik heb net die leaked 4.1 geprobeerd
http://vondroid.com/threa...-xenius9.9358/#post-31885
maar die raad ik af.
wifi is random, hij vind mijn router niet meer en de mogelijke wifi verbindingen schieten door het scherm.
*#66*# werkt ook niet meer. dus ik wacht het nog lekker even af tot er een 'echte' 4.1 is.
ik ben nu bezig om de xtreamer uit te proberen:
http://vondroid.com/threads/xtreamer-os-gio-01.9204/
[ Voor 14% gewijzigd door Greveldinges op 30-04-2013 11:11 ]
top dat het voor jou wel werkt! ik vind het wel ff prima zo, geen kracht meer om weer te gaan klooienGreveldinges schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:05:
[...]
Het kan zijn dat er dingen zoals drivers zijn blijven hangen, en die kunnen problemen geven met andere roms.
Ben zelf nog erg tevreden met 4.1, maar heb zelf een beetje gesleuteld en niet die xenius9 rom gebruikt. M'n wifi werkt prima, en *#66*# werkt inderdaad niet meer. Ik vind 't niet erg, want alles werkt verder goed voor mij, en de snelheid van het systeem is echt een stuk beter.
Is de oplader die je gebruikt wel krachtig genoeg. Ik zou voor de zekerheid even een andere oplader proberen. Lijkt me geen softwareprobleem.T-homas schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:13:
Nu alles werkende draai v00.28 dus laat hem er ook mooi opzitten nu alles werkt.
Alleen probleem met opladen, zolang ik via de computer laad gaat het probleemloos leg ik hem aan het stopcontact dan laad hij eerst een tijdje op tot 40-50% en stopt er dan opeens mee!?! Niet echt relaxed als ik hem dan nog de hele dag nodig heb met 15% batterij
Ik heb mijn oude samsung oplader geprobeerd en eentje van HTC maar geven allebei hetzelfde probleemGreveldinges schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:43:
[...]
Is de oplader die je gebruikt wel krachtig genoeg. Ik zou voor de zekerheid even een andere oplader proberen. Lijkt me geen softwareprobleem.
Verwijderd
Ik denk niet dat het aan de ROM ligt. Hier sync ik alle contacten met Gmail en dat ging alle roms eigenlijk al prima.Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:28:
Ik heb iets heel raars hij gooit alle contacten door elkaar . Marco is ineens mike mike is Wesley en ga zo maar door .weet een van jullie waar dat aan kan liggen. Onstabiele rom ? Zoja hoe moet ik er een andere rom opzetten
[ Voor 11% gewijzigd door TomONeill op 02-05-2013 07:40 ]
In the window.
Super dat je hem geupload hebt!Greveldinges schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:27:
Heb toch een eigen zipje gemaakt van 4.1, iemand intresse?
GrevelMOD 4.1 JB voor Newman N2
Hierbij post ik mijn eigen Jelly Bean rom gebaseerd op Newman_N2_00.0C_4.1. Ik heb vrij weinig veranderd, behalve een paar tweaks zodat het systeem wat soepeler moet lopen, een paar irritante geluiden weggehaald en een aantal handige apps toegevoegd. Alle Chinese crapware heb ik vaarwel gezegd, evenals dat de standaardtaal Chinees was. De standaardtaal is nu gewoon Nederlands, geen gedoe met tijdzone's of data. Je dataverbinding zou nu ook meteen moeten werken zonder dat je zelf een APN instelt, ik heb alle APN's van CM10 toegevoegd.
Lijst met veranderingenAangeraden is om eerst de normale gelekte JB beta te installeren en daarna deze zip. Ik raad je ook aan om een wipe te doen, aangezien dit problemen voorkomt.
- Rooted
- Google Apps (met Google Now)
- Standaard taal en tijd naar Nederlands
- Standaard launcher vervangen door Apex Launcher
- Bloatware verwijderd
- Google Play Music toegevoegd
- CM10 APN lijst toegevoegd
- Standaard wallpapers verwijderd
- Titanium Backup toegevoegd
- SD Kaarten zijn weer zoals in 0.29
- Bootsound verwijderd
- Camera geluiden verwijderd
Link
Ik ben nergens verantwoordelijk voor, ontploft je telefoon? Niet mijn schuld. Doe met deze rom wat je wilt.
Zeker vervelend. Wat ik raar vind is dat er kleine piekjes omhoog gaan af en toe. Alsof ie zichzelf weer oplaadtChris.nl schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:42:
Vervelend. Op Vondroid.com zijn volgens mij ook een paar van die gevallen. Hopelijk gebeurd het niet elke nacht, gaat het "vanzelf" over of is het de volgende update verholpen. Je zou een 2e batterij voor +/-10 euro kunnen bestellen, zodat je er één volle reserve hebt liggen. Maar je hebt natuurlijk niet voor de prijs/kwaliteit verhouding van de N2 gekozen om achteraf extra geld uit te geven.
In the window.
Ah dat is erg jammer. Ik heb jouw rom ook geinstalleerd, maar helaas nog niet alles kunnen testen. Ik had wel goede hoop dat dit de eerste rom zou zijn waarmee ik het toestel gewoon voor dagelijks gebruik zou kunnen gebruiken. Elke 4.0 rom die ik heb geprobeerd gaf bij mij dusdanige issues dat dat niet mogelijk was.Greveldinges schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:27:
Ik ga denk ik toch terug naar 4.0 tot 4.1 officieel uit is... Het werkt allemaal toch nog net niet lekker, soms loopt m'n toestel spontaan 10 seconde vast, de interne sd-kaart wordt spontaan niet meer gezien en vannacht heeft het toestel niet goed opgeladen. Erg jammer, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt! Zelf heb ik niet de skills om dit soort dingen te fixen zonder kernel sources, dus ik kan er helaas niks aan doen. Ik ben al lang blij dat ik even heb mogen proeven van 4.1 op de N2, hoop dat de bugs snel gefixed worden. Stiekem hoop ik ook nog een beetje op kernel sources, aangezien de Xtreamer Joyz nu uit is gekomen in Europa
Ik zit nu weer op 4.0, maar merk toch wel een enorm verschil... 4.1 is een stuk soepeler, en het lijkt alsof de telefoon sneller reageert op aanrakingen. Als je in 4.0 door bijvoorbeeld je instellingen scrollt, loopt het menu achter met je beweging. Dit is vrij irritant nu ik 4.1 gewend ben, maar het moet maar even zo. Verder is 4.0 natuurlijk ook een heel stuk minder soepel, waar ik wel van baal. Laat me weten of je APN problemen opgelost zijn in 4.1!Pusherman_ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:45:
[...]
Ah dat is erg jammer. Ik heb jouw rom ook geinstalleerd, maar helaas nog niet alles kunnen testen. Ik had wel goede hoop dat dit de eerste rom zou zijn waarmee ik het toestel gewoon voor dagelijks gebruik zou kunnen gebruiken. Elke 4.0 rom die ik heb geprobeerd gaf bij mij dusdanige issues dat dat niet mogelijk was.
Ik hou nog hoop dat er een officiele stabiele 4.1 binnenkort vanuit Newman komt, aangezien deze 'eind april' zou komen. Anders is het wachten op een 4.1 van Xtreamer of iets beters.
Heb je wel de juiste drivers geïnstalleerd?sterremos schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:22:
Goedemorgen, na het maanden lezen van dit forum ook een N2 aangeschaft, en voor de prijs ben ik tevreden met het toestel.heb het geupgraded naar V29 .en ook bij mij een probleem met de BP . ik krijg deze niet verbeterd, daat het toestel voor derest goed werkt laat ik het maar zo zitten.
nu wil ik eigenlijk op toestel clockwork mod installeren en eens met een andere ROm "spelen
Zou graag meer uitleg hierover weten.
Op het zipfile opgehaald van de link op de eerste pagina. maar hoe verder. welke moet ik openene. alle exe zijn dos pragramma's?
als ik deze open en zet het toestel in de juiste upgrade stand ( power en volume knop) krijg ik een melding dat PC "waiting for device .
als hetCWM erop heb hoe installeer ik dan een nieuwe rom?
Welke adviseren jullie?
als ik dit doe bern ik mijn bestaande instellingen kwijt?
Hoor graag van jullie
Ron
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE hij heeft het gewoon vanaf gistermiddag tot een half uur geleden helemaal TOP gedaan.. en net opeens zijn m'n APN's weer weg en werkt het niet meerGreveldinges schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:51:
[...]
Ik zit nu weer op 4.0, maar merk toch wel een enorm verschil... 4.1 is een stuk soepeler, en het lijkt alsof de telefoon sneller reageert op aanrakingen. Als je in 4.0 door bijvoorbeeld je instellingen scrollt, loopt het menu achter met je beweging. Dit is vrij irritant nu ik 4.1 gewend ben, maar het moet maar even zo. Verder is 4.0 natuurlijk ook een heel stuk minder soepel, waar ik wel van baal. Laat me weten of je APN problemen opgelost zijn in 4.1!
Thx,dangerousp schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:11:
[...]
Heb je wel de juiste drivers geïnstalleerd?
Het gemakkelijkste is om CMD te openen en dan 'fastboot devices' als hij dan je toestel ziet, dan is het goed.
Ziet hij hem niet, ga dan via rechtermuisknop op deze computer -> beheren -> apparaatbeheer. Als het goed is, staat er 1 bij die geen drivers heeft. Klik er op en installeer de juiste driver (meestal in een mapje met drivers). Kijk dan nog eens bij 'fastboot devices'.
Ook had ik 1 keer een foute kabel gebruikt.
Als fastboot dan is gelukt, dan kun je het gewoon via het stappenplan van vondroid installeren.
Die heb ik hier ff voor je online gezet.sterremos schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:40:
[...]
Thx,
als ik de N2 in boot zet en aansluit op de PC zie ik inderdaad een 1 die geen driver heeft
Overige apparaten melding Android 1.0.
kan er geen driver voor vinden, welke heb ik nodig?
ron
Chris. Bedankt is gelukt.
Aahw, dat is zuur.. Hopelijk wordt het opgelost in de 'final' (voor zo ver dat kan bij Newman) versie van JB, anders zou ik 'm terug sturen...Pusherman_ schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:34:
[...]
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE hij heeft het gewoon vanaf gistermiddag tot een half uur geleden helemaal TOP gedaan.. en net opeens zijn m'n APN's weer weg en werkt het niet meer
jammer zeg, ik dacht echt dat dit de fix was voor mij...
Verwijderd
Ik heb mijn accu problemen opgelost door een dubbele calibratie uit te voeren. Installeer eerst van de playstore de battery calibration app van NeMa. Hiermee reset je de calibratie info van het toestel en kan het in ieder geval opladen tot 100%. Daarna (als het opgeladen is), de accu eruit halen en zeker een uur het device accu-loos laten, zodat alle (rest)stroom eruit is. Daarna de accu terug plaatsen en opstarten. Voorheen deed ik 6 uur met een volle accu lading, nu een dag of 3 (als ik alle mail-sync uitzet).Chris.nl schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:42:
Vervelend. Op Vondroid.com zijn volgens mij ook een paar van die gevallen. Hopelijk gebeurd het niet elke nacht, gaat het "vanzelf" over of is het de volgende update verholpen. Je zou een 2e batterij voor +/-10 euro kunnen bestellen, zodat je er één volle reserve hebt liggen. Maar je hebt natuurlijk niet voor de prijs/kwaliteit verhouding van de N2 gekozen om achteraf extra geld uit te geven.
[ Voor 6% gewijzigd door TomONeill op 05-05-2013 16:48 ]
In the window.
Ik las op Vondroid.com dat Xtreamer wil die 4.1 rom niet upload maar hij alleen als OverTheAir update beschikbaar is. Verder zouden ze al werken aan een 4.2 rom.dangerousp schreef op maandag 06 mei 2013 @ 06:49:
Wat een vreselijke website van xtreamer. Ik kan geen download vinden!
Ik heb sinds kort steeds meer random reboots en vastlopers. Ik dacht dat het door google now kwam, maar ook vanmorgen nog een keer vastgelopen en dan wordt hij gloeiend heet!Chris.nl schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:13:
[...]
Ik las op Vondroid.com dat Xtreamer wil die 4.1 rom niet upload maar hij alleen als OverTheAir update beschikbaar is. Verder zouden ze al werken aan een 4.2 rom.
Ach... Vroeg of laat komem de (custom)roms. Zelf wacht ik nog even op de officiële 4.1 rom vanuit newman. 4.0.3 werkt tot die tijd ook prima.
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=603261Chris.nl schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:13:
[...]
Ik las op Vondroid.com dat Xtreamer wil die 4.1 rom niet upload maar hij alleen als OverTheAir update beschikbaar is. Verder zouden ze al werken aan een 4.2 rom.
Ach... Vroeg of laat komem de (custom)roms. Zelf wacht ik nog even op de officiële 4.1 rom vanuit newman. 4.0.3 werkt tot die tijd ook prima.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
In the window.
Hij geeft bij mij aan dat er geen nieuwe updates zijn in de 3.2.18 rom.CedricD schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:58:
Ik heb nu eens een domme vraag:
Je hebt een Newman N2 en je zet er 3.2.18 op van de Xtreamer JoyZ die overal beschikbaar is (http://vondroid.com/resources/xtreamer-os.91/#.UYfgypyzyHM). Kan je hem dan niet OTA updaten naar 3.3.18 wat de nieuwste versie zou moeten zijn?
Of is het dat wat dangerousp heeft geprobeerd?
Ben mijn phone aan het backuppen. Eens die rom proberen en als het niet bevalt kan ik sowieso terug naar hoe het wasdangerousp schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:12:
[...]
Hij geeft bij mij aan dat er geen nieuwe updates zijn in de 3.2.18 rom.
[ Voor 56% gewijzigd door CedricD op 06-05-2013 20:27 ]
Verwijderd
wat ervaar je dan precies voor storing als je SIM-kaart wegvalt?Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:02:
Ik heb dit al eerder op dit forum gevraagd. Mijn SIM-Kaart valt regelmatig weg.
Soms duurt het lang, en soms is hij al binnen een uur weggevallen.
Ik heb al geprobeerd een papiertje tussen de SIM gedaan, maar dit werkte niet..
Zou het probleem aan de software kunnen liggen? Zou ik het probleem kunnen verhelpen door te updaten?
Ik heb al de fabrieksinstellen terug gezet, dit heeft ook niet geholpen. Of zou het probleem aan de hardware liggen? Hoe zou ik het kunnen verhelpen?
Verwijderd
Heb je al een andere simkaart geprobeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:34:
Nou, ik heb het anders dan jou. Mijn APN settings blijven nog wel gewoon aanstaan.
Ik heb het eigenlijk ook wel overal, of ik nou op wifi of 3g zit, dat maakt niet uit.
Ik heb ook niet dat ik m'n pincode weer moet invoeren. De hele simkaart valt weg.
En om hem te laten werken moet ik de batterij en simkaart eruit halen, en dan weer erin.
Als ik hem gewoon opnieuw opstart doet hij het meestal niet. Zegt dit je wat?
Ik heb deze, maar hij past net wel/niet. Moet hem er eigenlijk in proppen en dan krijg je de telefoon er bijna niet meer uit, want het trek touwtje is niet sterk genoeg (denk ik). Met het meegeleverde hoesje van mijn HTC HD2 moest ie ook wat oprekken, maar dit gaat wel een tikkie zwaarder. Misschien een nachtje in de hoes laten zitten, dat ie dan beter past.EMP schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:27:
Weet iemand of de (pull-pouch) hoesjes voor de Samsung Galaxy S3 passen, of zitten die te krap?
Ik wil graag zo snel mogelijk een hoesje hebben voor als de mijne binnenkomt, maar geen winkel kent dit toestel natuurlijk.
In the window.
Is het een originele micro sim of een geknipte?Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:46:
Ook al andere SIM geprobeerd, daar ligt het probleem ook niet..
Verwijderd
Dat is inderdaad niet hetzelfde wat ik ervaar. Ik denk dat het bij jouw wel echt een hardwarematig probleem is als ik dat zo hoor. Bij mij twijfel ik nog, aan de ene kant lees ik van bijna niemand hetzelfde probleem, aan de andere kant speelt het met alle roms die ik tot nu toe heb geprobeerd...Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:34:
Nou, ik heb het anders dan jou. Mijn APN settings blijven nog wel gewoon aanstaan.
Ik heb het eigenlijk ook wel overal, of ik nou op wifi of 3g zit, dat maakt niet uit.
Ik heb ook niet dat ik m'n pincode weer moet invoeren. De hele simkaart valt weg.
En om hem te laten werken moet ik de batterij en simkaart eruit halen, en dan weer erin.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfe probleem als wat mrSmartfone omschrijft. Op de meest random momenten valt mijn sim weg. Ik heb een micro SIM van KPN. Een reboot verhelpt het probleem (tijdelijk). Wat me ook is opgevallen is dat dan ook de batterij als een malle leeg loopt (gezien in batterij stats). De telefoon probeert namelijk uit alle macht verbinding te maken met cellen, maar dit lukt dus niet. Hebben andere mensen hier ook last van gehad en een oplossing voor gevonden?Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:34:
Verwijderd
Verwijderd
op dag 1 heb ik er volgens mij al MIUI rom 00.25. ik heb pas een week later er een sim in geplaatst. ik heb altijd al het probleem gehad. naar mijn idee niks bijzonders gedaan. heb jij ook een KPN micro sim?Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:14:
En mag ik je vragen wat je ermee gedaan hebt/had?
Misschien hebben wij ongeveer hetzelfde gedaan, dat daarom het probleem er is.
Verwijderd
[ Voor 116% gewijzigd door CedricD op 11-05-2013 14:59 ]
Interessant!! Ik zou de mijne ook wel wat willen onderclocken, scheelt wellicht wat accu.CedricD schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:37:
De Xtreamer ROM (Android 4.1) zal er nog wel komen.
Bron:
http://forum.xtreamer.net...view__findpost__p__259009
Heb trouwens een Russische 4.1 ROM geïnstalleerd. Werkt eigenlijk nog redelijk goed.
Kan je de CPU ook beter mee controleren. Met 4.0 moest ik hem altijd rebooten als ik een max CPU waarde instelde. Met een minimum van 200 MHz en maximaal 600 MHz haal ik nu een aanvaardbare Antutu score van 9611. Niet dat dat hoog is maar het toestel werkt nog echt 'smooth' en de batterij zal het ook wel graag hebben. De GPU haalt trouwens 63 fps dan (3D). Meer dan genoeg voor te gamen. Zet ik hem op 800 MHz dan haal ik 66 fps wat gelijk is aan het aantal op 1,4 GHz. Antutu score is dan 11011 wat erg netjes is. Op 1,4 GHz haal ik 15532 wat zeker niet beter is dan dat de telefoon op Android 4.0 draait.
Nu terug switchen naar mijn vorige rom omdat ik nu al mijn gegevens kwijt ben
Als we de Xtreamer JoyZ rom willen hebben moeten we dus deze persoon aanspreken.Don't get all exited, Xtreamer has never developed any software / Fw themselves because there is no R&D.
Fw / Roms are made by 1 project developers that are hired for 1 project only.
The Roms for the mobile devices are created by gh.rohit, a XDA-member who gets his sources through the XDA community.
Why you think all mobile devices Xtreamer sells come with so called "custom" Roms..?
Obviously because original stock Android is to expensive.
Joyz is nothing more than a re-branded OEM-phone like the Newman N2 you already mentioned.
The same goes for the media-players, all re-branded OEM-stuff, just casings were made for Xtreamer.
[ Voor 3% gewijzigd door CedricD op 11-05-2013 16:07 ]
[ Voor 25% gewijzigd door ReinTheMan op 11-05-2013 17:33 ]
Let's try, thnx!ReinTheMan schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:31:
4.1 is vandaag officieel door Newman uitgebracht.
Zie: http://bbs.newman.mobi/fo...tid=225885&extra=page%3D1
Hij is hier te downloaden:
https://docs.google.com/u...hYUnpFcjg&export=download
Nog niet geroot en geen Google play e.d. erop.ReinTheMan schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:31:
4.1 is vandaag officieel door Newman uitgebracht.
Zie: http://bbs.newman.mobi/fo...tid=225885&extra=page%3D1
Hij is hier te downloaden:
https://docs.google.com/u...hYUnpFcjg&export=download
In the window.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq