Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:33

klaaz

it's me!

Voor de geinteresseerden: Ik heb besloten mijn Newman N2 weer van de hand te doen. Heb twee weken later een HTC 8X gekocht en merk dat ik het Windows 8 mobile OS een stuk fijner vind dat Android. De telefoon is twee weken gebruikt en smetteloos. Voorzien van een 8 Gb geheugenkaartje.

Vraag en aanbod link: http://tweakers.net/aanbo...groen-roze-wit-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
dCY schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:19:
[...]

Nog niet geroot en geen Google play e.d. erop.
Tevens nog een QQ (china bloatware) erop.
Ik ben er mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Dat wordt upgraden! Hopelijk zijn die kleine bugjes opgelost, ik heb er vertrouwen in :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Info:
Getweakted officiële 4.1 Jelly Bean ROM voor de Newman N2
Play store, 4.2 camera, root, flex & build.prop aangepast, geen bloatware,...

Hoe installeren?
Met CWM Recorvery 6.0.3.0 (kan je vinden op vondroid)
Wipe Data en wip cache en installeer de zip from sdcard en dan de update.zip selecteren die je hieronder vindt.

Screenshots:
Screenshots 8)
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-35-52bKIQD.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-36-15n0A12.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-36-32NVFus.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-36-50mEsHo.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-36-581kOv.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-37-121F58k.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-37-21p5zoi.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-37-24SPMY.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-39-51.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-40-02.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-40-13.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-40-18.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-54-34.png Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/11/Screenshot2013-05-11-20-56-08.png

Download:
http://d-h.st/882

Plaats de inhoud van het bestand op je sdcard en flashen maar.

Opmerking:
Nog niet uitvoerig getest eigenlijk. Kan zijn dat ik hier en daar iets ben vergeten.
Gewoon geen zin meer om er nu nog verder naar te kijken. Ben morgen jarig dus nu heb ik wat rust verdiend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Thnx! Heb een fijne verjaardag! Als ik morgenavond thuis ben link ik de ROM in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Chris.nl schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:21:
Thnx! Heb een fijne verjaardag! Als ik morgenavond thuis ben link ik de ROM in de startpost.
Bedankt!
Ik heb de mijne weer terug gezet met een backup dus heb ik hem niet verder getest.
Moet nog een paar games uitspelen en heb niet overdreven veel tijd om alles terug in orde te zetten ( eindwerk |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Ik draai nu een paar uur met de officiele 4.1, maar ik merk weinig/geen verschil met de gelekte beta... Er was een probleem dat de telefoon af en toe stopte met laden in de gelekte versie, dat is geloof ik wel verholpen, nog geen last van gehad. Verder nog steeds soms blokjes/artifacts in beeld, op willekeurige momenten erg langzaam en artifacts tijdens het booten. Beetje jammer dat cellon/Newman geen betere firmware uit kan brengen...

*#66*# werkt niet meer, maar 235566 intoetsen en dan op bellen klikken tovert hetzelfde menu (mat) tevoorschijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Greveldinges op 11-05-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
CedricD schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:06:
Info:

Hoe installeren?
Met CWM Recorvery 6.0.3.0 (kan je vinden op vondroid)
Wipe Data en wip cache en installeer de zip from sdcard en dan de update.zip selecteren die je hieronder vindt.

Screenshots:
Screenshots 8)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Download:
http://d-h.st/882

Plaats de inhoud van het bestand op je sdcard en flashen maar.

Opmerking:
Nog niet uitvoerig getest eigenlijk. Kan zijn dat ik hier en daar iets ben vergeten.
Gewoon geen zin meer om er nu nog verder naar te kijken. Ben morgen jarig dus nu heb ik wat rust verdiend. :+
Nice dat je hem weer deelt! Het lukt me alleen helaas niet te installeren.
Ik heb wipe data/cache etc gedaan, maar als ik daarna de zip probeer te installeren via CWM 6.0.3.0 (zowel via intern geheugen als SD geprobeerd) krijg ik:

- finding update package
- opening update package
- installing update
- installation aborted

Helaas breekt hij de installatie dus zelf af :(

Ik heb de rom al een keer opnieuw gedownload om een corrupte download uit te sluiten.

iemand enig idee?

/edit:

STOM STOM STOM... ik probeerde jouw zip te installen, maar ik moest deze dus eerst nog even uitpakken de zip die daar weer in zat installeren.

Na het installeren kreeg ik een melding dat root lost was en of ik dit wilde herstellen. Dit heb ik gedaan, maar CWM was wel weg. Deze heb ik weer opnieuw moeten flashen.
Ik heb helaas nog wel het mislukte opstartschermpje met de grijze ruis.

Nu eerst maar eens m'n apps etc. weer installeren :)

/edit2

vooralsnog werkt alles goed, alleen de automatische timezone detectie werkt niet en ik moet clocksync installeren om elk uur de tijd goed te laten zetten, anders gaat deze verkeerd lopen. Maar dat was bij de vorige rom ook al zo.
Ook moest ik weer even handmatig de Vodafone Office APN toevoegen.

/edit3

het mislukte opstartschermpje met de grijze ruis is net na een reboot spontaan weer terug :'(

/edit4

Ik merk nu dat ik weer problemen heb met Wifi. Dat had ik ook al met de gelekte 4.1 rom :(
Direct na het flashen van de rom, bij eerste boot verbind ik met m'n wifi en dat werkt. Tot ik reboot. Daarna vindt hij m'n wifi nog wel, maar wil er niet mee verbinden. Ook niet als ik hem opnieuw instel.

Voor de zekerheid heb ik 'm nog een keer helemaal gewiped, rom geflasht en express niet CWM geinstalleerd om alles uit te sluiten, maar zelfde issue.

Ik ga weer terug naar de 4.0 van Greveldinges.

@Greveldinges. Als jij jouw versie van de officiele 4.1 eventueel weer wilt delen, ben ik de eerste die hem weer gaat proberen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Pusherman_ op 12-05-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Als je de orginele rom hebt gedownload, zit er een map AP_Newman_N2_00.0E_4.1_signed

Daarin zit een IMG file waar je heet boot Logo mee zou fixen...
Heb zelf nog niet geprobeert.
Eerst de rom zelf maar eens flashen.

Edit, Rom staat erop, alleen bij eerste keer opstarten, had ik last van dat logo.
Nu bij het herhadelijk opstarten geen last meer van...

@CedricD, bedankt vooor de moeite, scheeld mij weer tijd.
Heb er nog wel het 1 en ander uitgesloopt,maar het werkt dan ook toppie!

[ Voor 41% gewijzigd door Windkracht13 op 12-05-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Windkracht13 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:30:
Als je de orginele rom hebt gedownload, zit er een map AP_Newman_N2_00.0E_4.1_signed

Daarin zit een IMG file waar je heet boot Logo mee zou fixen...
Heb zelf nog niet geprobeert.
Eerst de rom zelf maar eens flashen.

Edit, Rom staat erop, alleen bij eerste keer opstarten, had ik last van dat logo.
Nu bij het herhadelijk opstarten geen last meer van...

@CedricD, bedankt vooor de moeite, scheeld mij weer tijd.
Heb er nog wel het 1 en ander uitgesloopt,maar het werkt dan ook toppie!
werkt jouw wifi wel gewoon goed? gek ook dat bij jou het logo wel weer goed is..

Ik heb het idee dat ik misschien anders het toestel maar eens helemaal moet terugzetten naar v00.15 ofzo en dan daarna pas weer 4.1 er op moet gooien, of zou dat niets uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waar deze toestel te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje,
mijn scherm van mijn Newman n2 is sinds kort jammer genoeg gebarsten..
Kan ik mijn telefoon opsturen naar Pandawill en het scherm repareren? Ik neem aan dat ik moet betalen, maar is dit mogelijk of doen zij hier niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 08:53
Sinds woensdag int bezet van de N2. Kom van een HTC One V dus verschil is geweldig!
Hij werd geleverd met 00.28 en het rooten en erop zetten van GAPPS werkte direct. Top How-To’s in dit forum.

Ook ik had (of heb?) een batterij issue. Met de oplader aan netstroom wordt er geladen tot 93-95% maar daarna looptie rap terug als die aan de lader blijft zitten. ’s Nachts opladen is dus eigenlijk geen optie… Dat het LEDje blauw wordt bij 100% volle batterij heb ik dus in een week tijd nog niet mogen meemaken.

Op vondroid en hiero vind ik een paar ideeen en opties om met batterij calibratie apps de boel te verbeteren of andere roms te proberen.

Gisteren eerst 00.29 een keer geprobeerd, maar eigenlijk binnen een uur besloten om gewoon maar direct naar 4.1 Jellybean te gaan (gewoon omdat het kon). Eerst CWM erop gezet (geen probleem) wipe alles en de door CedricD getweakte versie van 4.1 erop.
Ook bij mij was de eerste keer het logo grijze ruis, vervolgens typte ik mn simcode in en daarna rebootte de telefoon zichzelf. Toen wel netjes het Newman logo en vervolgens het nieuwe “Android manneke met blauwe draaiende cirkel erom”.

Alles werkt prima, maar helaas de batterij ging tot 96% en begon weer terug te lopen terwijl aant netsnoer.

Vanochtend 5kwartier in de auto moeten zitten en de telefoon aan de auto-oplader… En wat gebeurt, hij loopt door tot 100% en het LEDje wordt idd blauw! Direct op calibreren gedrukt en nu moet ik ff geduld hebben. Denk dat ik m leeg laat lopen vandaag en dan helemaal via netstroom probeer op te laden.

Over de door CedricD getweakte 4.1 versie van zondag: Alles ziet er netjes uit en lijkt te functioneren, maar heb nog verre van alles getest.
Punt 1. Complimenten over de snelheid en overzichtelijkheid waarmee op dit forum dit soort zaken beschikbaar komen. Vondroid is toch een beetje een doolhof zullen we maar zeggen.

Vind het in zn algemeenheid niet beter of sneller overkomen dan vorige 00.28versie. Weet alleen niet oft aan de APEX launcher ligt of aan deze jellybean versie of aan iets dat ik anders had kunnen moeten doen...

Paar issues: enkele games willen niet installeren (bv. stickman base jumper, drag racing 3d en flight carrier lite).

Sommige overgangen (vanuit whatsapp een groepsfoto toevoegen vanuit je gallerij) lijken wat minder soepel en lijken zelfs ff vast te lopen.

Antutu score is 11454 dus flink gezakt tov 15900 bij 00.28. (er draaien echter wel flink wat zaken op de achtergrond dus is wellicht niet helemaal te vergelijken)

Vanochtend viel mij op dat Flitsmeister en Navigon geen goede GPS fix kunnen maken. Hij update wel je plek op de kaart om de zoveel tijd, maar geen fix…

De tutorial om de LG ui 3.0 erop te krijgen werkt niet (meer?)...

WIFI doet het bij mij probleemloos trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Polleke-01 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:48:
Sinds woensdag int bezet van de N2. Kom van een HTC One V dus verschil is geweldig!
Hij werd geleverd met 00.28 en het rooten en erop zetten van GAPPS werkte direct. Top How-To’s in dit forum.

- knip -

Over de door CedricD getweakte 4.1 versie van zondag: Alles ziet er netjes uit en lijkt te functioneren, maar heb nog verre van alles getest.
Punt 1. Complimenten over de snelheid en overzichtelijkheid waarmee op dit forum dit soort zaken beschikbaar komen. Vondroid is toch een beetje een doolhof zullen we maar zeggen.

Vind het in zn algemeenheid niet beter of sneller overkomen dan vorige 00.28versie. Weet alleen niet oft aan de APEX launcher ligt of aan deze jellybean versie of aan iets dat ik anders had kunnen moeten doen...

Paar issues: enkele games willen niet installeren (bv. stickman base jumper, drag racing 3d en flight carrier lite).

Sommige overgangen (vanuit whatsapp een groepsfoto toevoegen vanuit je gallerij) lijken wat minder soepel en lijken zelfs ff vast te lopen.

Antutu score is 11454 dus flink gezakt tov 15900 bij 00.28. (er draaien echter wel flink wat zaken op de achtergrond dus is wellicht niet helemaal te vergelijken)

Vanochtend viel mij op dat Flitsmeister en Navigon geen goede GPS fix kunnen maken. Hij update wel je plek op de kaart om de zoveel tijd, maar geen fix…

De tutorial om de LG ui 3.0 erop te krijgen werkt niet (meer?)...

WIFI doet het bij mij probleemloos trouwens...
Ik heb gisteren ook even gespeeld met de ROM van CedricD en de officiele 4.1 ROM vanuit Newman.
Mijn ervaring was wel wat minder brak, 'k had alles aan de praat gekregen.

Ben toch weer terug gegaan naar v00.29 (Android 4.0.3.) volgens mij moet er idd nog even aan 4.1 gewerkt worden. 'k Verwacht dat er de komende weken / maanden nog updates zullen komen om alles smoother te laten verlopen. Daarnaast zijn de weinige tutorals voor 4.1 nog vrij beperkt / onduidelijk.

De turorals waren tot nu toe gemaakt voor Android 4.0.3, kans dat bij Android 4.1.1. sommige dus niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Ik ben toe aan een nieuwe telefoon, en deze Newman N2 lijkt me wel wat. Nu heb ik ooit een gigantisch goedkope chinese tablet gekocht. Hier is het geluid verschrikkelijk crap bij. Het boxje wat erin zit gaat nog wel, maar muziek luisteren via oordopjes (wat ik het belangrijkst vind) lukt gewoonweg niet. Het laagste volume is nog steeds oorverdovend en er zit een ruis door.
Is zoiets bij deze telefoon ook aan de hand, of zit er gewoon een degeljike geluidskaart in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
kaas3000 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:57:
Ik ben toe aan een nieuwe telefoon, en deze Newman N2 lijkt me wel wat. Nu heb ik ooit een gigantisch goedkope chinese tablet gekocht. Hier is het geluid verschrikkelijk crap bij. Het boxje wat erin zit gaat nog wel, maar muziek luisteren via oordopjes (wat ik het belangrijkst vind) lukt gewoonweg niet. Het laagste volume is nog steeds oorverdovend en er zit een ruis door.
Is zoiets bij deze telefoon ook aan de hand, of zit er gewoon een degeljike geluidskaart in?
het volume en geluid is verrassend goed! Ik vind zelfs dat bij muziek/film/spelletje het zachtste volume eigenlijk nog te hard is. Dat zou nog even ietsje zachter mogen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Pusherman_ schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:08:
[...]

het volume en geluid is verrassend goed! Ik vind zelfs dat bij muziek/film/spelletje het zachtste volume eigenlijk nog te hard is. Dat zou nog even ietsje zachter mogen van mij.
Okee, hardstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 12:39

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Volgens mij bestaan er ook wel apps om het geluid nog zachter/harder te zetten dan normaal mogelijk is. Je hebt dan wel root nodig.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
TomONeill schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:27:
Volgens mij bestaan er ook wel apps om het geluid nog zachter/harder te zetten dan normaal mogelijk is. Je hebt dan wel root nodig.
Klopt, die gebruik ik ook voor die tablet. Die app heet "Fine Volume Control", maar is wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Pusherman_ schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:51:
[...]

werkt jouw wifi wel gewoon goed? gek ook dat bij jou het logo wel weer goed is..

Ik heb het idee dat ik misschien anders het toestel maar eens helemaal moet terugzetten naar v00.15 ofzo en dan daarna pas weer 4.1 er op moet gooien, of zou dat niets uitmaken?
Denk 't wel hoor.
Wifi werkt helemaal goed, zo ook Bluetooth.
Bij de eerste keer opstarten na de flash, had ik ook die ruis op het beeld.
Bij de 2e herstart liet die dat niet meer zien, en heb het daarna ook niet meer gezien.
Toen ik de telefoon 1 maand geleden uit de doo trok, stond daar v28 op.
Ik heb toen gelijk v29 erop gezet, maar dat werkte niet helemaal vlekkeloos.
Ik merkte ook op, dat de camera niet was geupdate, en nog wat anders...

Heb toen terug gezet naar v15 via de beschrijvingen op Vondroid.
Weer naar v28, v29 (alle benodigde files geflasht)

En nu als laatste 4.1 van CedricD, en dit werkt bij mij vlekkeloos.
Ik hoor dalijk van mijn wederhelft, of er evt. problemen naar voren zijn gekomen.
Toestel is nl niet van mij, cadeautje voor vriendin...

[ Voor 9% gewijzigd door Windkracht13 op 13-05-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:06:
Info:
Hoi Cedric,

Ik heb jouw ROM geinstalleerd met deze gids: http://vondroid.com/threa...-4-1-1-cwm-recovery.9803/
Hij draaide daarna goed, maar hij was niet geroot. SuperUser was wel geinstalleerd maar geen enkele app kon root-rechten verkrijgen en ik kon zelf ook niks instellen bij SuperUser. Bovendien was CWM 6.0.3.0. ook ineens weer vervangen door de originele Recovery.
ExynosAbuse staat ook tussen de Apps, maar Root Device geeft een foutmelding: FAILURE:Could not root device
Weet jij hoe dit kan?
Dank!

Edit: Kan het ermee te maken hebben dat er geen SD-kaart in de telefoon zat?
Edit2: nee, met doet 'ie het ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
Even een update naar aanleiding van mn previous post:

Draai nog steeds op de CedricD getweakte 4.1.1 versie

GPS fix deed het gisteren en vanochtend toch prima... Gisteren eerst GPS fix afgewacht en toen gaan rijden...Vanochtend eerst rijden toen de fix afgewacht, wekte dus ook.

Bovenstaande posts kan ik bevestigen... Exynosabuse geeft bij mij dezelfde melding.
CWM is nog wel te "installeren" maar moet idd opnieuw want het "oude/originele" recovery is weer actief.

Gek vind ik dat in de camera app de maximum instelling 8MP is en niet 13MP (want dat istie toch eigenlijk??)

Belangrijkste vind ik wel dat ik inmiddels voor het eerst vandaag de telefoon via het netsnoer heb kunnen opladen tot 100%, daarbij een blauw LEDje krijg en dattie ook 100% en blauw blijft zelfs al hangtie nog aan het netsnoer.
Vervelende is alleen dat ik nu niet zeker weet wat de oplossing is:
- Ist deze 4.1.1 versie?
- Ist het meerdere malen calibreren geweest?
- Gisteren na voor het eerst 100% gezien te hebben via de autolader(!) helemaal leeg getrokken, batterij 20min. eruit en toen weer gaan opladen (maar niet non stop, hij is er ook weer vanaf geweest, pas zojuist wastie helemaal opgeladen)
- Ist de andere (Belkin) oplader die ik nu gebruik.
Ik probeer de komende dagen nog wel wat zaken en zal laten weten als ik iets kan bevestigen of uitsluiten.

Verder doet vandaag de Bluetooth het niet meer... Ik zet m op aan, maar hij blijft grijs en hij komt niet voorbij "Bluetoototh inschakelen". inmiddels 2 maal opnieuw opgestart, maar helaas...

In zijn algemeenheid wil overigens wel zeggen dat erg te spreken ben over de telefoon: Geluid, scherm, soepelheid, formaat etc. Echt top!
Dit getweak en getune was van te voren duidelijk dus daar hoor je mij niet over... Zeker niet voor deze 210euris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Die camera app komt van de Galaxy S3, die heeft maar 8 MP.
Mss dat er wel ergens een app bestaat die 13MP ondersteund, ik zou eens moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CedricD schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:00:
Die camera app komt van de Galaxy S3, die heeft maar 8 MP.
Mss dat er wel ergens een app bestaat die 13MP ondersteund, ik zou eens moeten zoeken.
Kun je misschien van jouw 4.1 ROM een (werkend) geroote versie maken? Ik wil graag een 'kale' 4.1-versie op mijn telefoon zonder XPeria of samsung-skins, en die is er bij mijn weten niet (tenminste niet met GApps en Root).
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:48:
[...]

Kun je misschien van jouw 4.1 ROM een (werkend) geroote versie maken? Ik wil graag een 'kale' 4.1-versie op mijn telefoon zonder XPeria of samsung-skins, en die is er bij mijn weten niet (tenminste niet met GApps en Root).
Dank!
Zal er volgende week eens voor kijken. Eindwerk is nu prioritair. Mijn excuses. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polleke-01
Als ik toch van (de door CedricD getweakte) 4.1.1 terug wil naar 00.29, wat is dan de slimste/correcte manier?

Ik merkte dat alles wipen en daarna mn 00.29 backup via recovery terugzetten niet werkt (blijft hangen in newman opstartlogo).
Batterij eruit en vervolgens mn 4.1.1 backup terugzetten werkte daarna wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Polleke-01 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:40:
- knip -

Verder doet vandaag de Bluetooth het niet meer... Ik zet m op aan, maar hij blijft grijs en hij komt niet voorbij "Bluetoototh inschakelen". inmiddels 2 maal opnieuw opgestart, maar helaas...

In zijn algemeenheid wil overigens wel zeggen dat erg te spreken ben over de telefoon: Geluid, scherm, soepelheid, formaat etc. Echt top! Dit getweak en getune was van te voren duidelijk dus daar hoor je mij niet over... Zeker niet voor deze 210euris
Mooi dat je flink wil tweaken, 't kost misschien een paar uur de tijd maar 't toestel is wel perfect te krijgen.
Misschien dat je Bluetooth niet werkt omdat je met de laatste rom niet de laatste BP versie bijgewerkt hebt?
Wanneer je *#66*# intoetst, kan je bij optie 1 "build-test" zien welke firmware en BP versie je hebt.
Bij de laatste 4.1 rom zou er bij BP versie ook iets als "Newman_N2_00.0E" moeten staan.
De allerlaatste 4.0 rom heeft BP versie Newman_N2_00.29.

Je kan de BP versie bijwerken door deze turoral te volgen, maar dan de fls files te gebruiken die bij de laatste rom zitten. Hou er wel rekening mee dat je daarmee kans loop dat je ook het IMEI nr van je toestel moet herstellen, daar is deze turoral weer goed voor.
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:54:
[...]

Hoi Cedric,

Ik heb jouw ROM geinstalleerd met deze gids: http://vondroid.com/threa...-4-1-1-cwm-recovery.9803/
Hij draaide daarna goed, maar hij was niet geroot. SuperUser was wel geinstalleerd maar geen enkele app kon root-rechten verkrijgen en ik kon zelf ook niks instellen bij SuperUser. Bovendien was CWM 6.0.3.0. ook ineens weer vervangen door de originele Recovery.
ExynosAbuse staat ook tussen de Apps, maar Root Device geeft een foutmelding: FAILURE:Could not root device
Weet jij hoe dit kan?
Dank!
Edit: Kan het ermee te maken hebben dat er geen SD-kaart in de telefoon zat?
Edit2: nee, met doet 'ie het ook niet.
Ik denk dat je geen ROOT kan gebruiken, omdat je bij het flashen met CWM de laatste waarschuwing genegeerd hebt. Bij mij gaf CWM aan dat SU waarschijnlijk gecomprimeerd is en vraagt om hem te herstellen, je moet dan YES kiezen...

Wanneer je je toestel verkloot hebt, kan je altijd met de flashtool terug naar v00.15. Hier kan je lezen hoe. Vanaf v00.15 kan je weer updaten naar v00.29 en/of JB. Hou er opnieuw rekening mee dat je de BP versie ook moet updaten.
CedricD schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:01:
Zal er volgende week eens voor kijken. Eindwerk is nu prioritair. Mijn excuses. :)
Een stock 4.1 ROM met GoogleApps zou idd mooi zijn, liefst geroot met SuperSU.
Andere tweaks en aanpassingen zou iedereen dan zelf kunnen doen. Zelf voeg ik bijvoorbeeld AdAway, BetterBatteryStats en Nova Launcher toe als systeemapps, maar dat ik dit prettig vind wil nog niet zeggen dat anderen hierop zitten te wachten. Zodoende zou ik jou vorige 4.1 ROM weer moeten versleutelen om hem naar mijn hand te zetten, dan liever een stock ROM om mee te beginnen.

Wanneer je een turoral wil maken hoe mensen zelf de stock ROM kunnen rooten en GoogleApps toevoegen ben je in 1x klaar, en hoef je niet van elke update een nieuwe ROM te maken.
Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
- edit -
Jij bent natuurlijk drukker met je opleiding.
Donderdag zal ik een faq maken over hoe je stock 4.1 kan rooten en GoogleApps installeren.
Polleke-01 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:56:
Als ik toch van (de door CedricD getweakte) 4.1.1 terug wil naar 00.29, wat is dan de slimste/correcte manier?

Ik merkte dat alles wipen en daarna mn 00.29 backup via recovery terugzetten niet werkt (blijft hangen in newman opstartlogo).
Batterij eruit en vervolgens mn 4.1.1 backup terugzetten werkte daarna wel...
Je kan dus altijd terug naar 00.15 en dan weer updaten naar 00.29. Hier kan je lezen hoe.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 15-05-2013 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik denk dat je geen ROOT kan gebruiken, omdat je bij het flashen van CWM de laatste waarschuwing genegeerd hebt. Bij mij gaf CWM aan dat SU waarschijnlijk gecomprimeerd is en vraagt om hem te herstellen, je moet dan YES kiezen...
Dat werkt inderdaad, ik heb nu wel ROOT in de ROM van CedricD

Het lijkt ook dat het timezone probleem (tijd stond een uur verkeerd) opgelost is na het installeren van de nieuwe BP (uitleg hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je geen ROOT kan gebruiken, omdat je bij het flashen van CWM de laatste waarschuwing genegeerd hebt. Bij mij gaf CWM aan dat SU waarschijnlijk gecomprimeerd is en vraagt om hem te herstellen, je moet dan YES kiezen...
Ik krijg die waarschuwing niet te zien hoor.
Ik neem aan dat je met "het flashen van CWM"het flashen van de ROM bedoelt?

EDIT: Ahaaa, die zie je alleen als je "reboot system now" koos, en ik deed "reboot recovery".
Kijken of t werkt.. :)

EDIT2: Jee, t werkt! Dank!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ja, ik bedoelde die ROM fashen met CWM. Waarom je die waarschuwing niet te zien zou krijgen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:51:
[...]

Ik krijg die waarschuwing niet te zien hoor.
Ik neem aan dat je met "het flashen van CWM"het flashen van de ROM bedoelt?

EDIT: Ahaaa, die zie je alleen als je "reboot system now" koos, en ik deed "reboot recovery".
Kijken of t werkt.. :)

EDIT2: Jee, t werkt! Dank!
Ik geloof trouwens wel dat betaalde apps installeren in de Play Store nog steeds niet goed werkt, helaas.

Als ik CWM wil installeren na deze ROM dan lukt het me niet om CWM te starten. Is iemand anders dit wel gelukt?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:16:
[...]

Ik geloof trouwens wel dat betaalde apps installeren in de Play Store nog steeds niet goed werkt, helaas.

Als ik CWM wil installeren na deze ROM dan lukt het me niet om CWM te starten. Is iemand anders dit wel gelukt?
Ja ik kon CWM gewoon installeren nadat ik 4.1 geflashed had. Zou volgens mij geen centje pijn moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Chris.nl schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 07:47:
[...]

Ja ik kon CWM gewoon installeren nadat ik 4.1 geflashed had. Zou volgens mij geen centje pijn moeten zijn.
2 seconden werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jajaja ik weet wel hoe ik CWM moet flashen, maar daarna kreeg ik CWM niet opgestart. Er gebeurde niks (zwart scherm) als ik de telefoon aanzette met Vol+ ingedrukt.
Na het flashen van de bootloader uit eerder genoemde Vondroid-gids lukte het wel. Helaas is daarmee ook het "grijze ruis"-opstartscherm terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik had jullie toch verteld over mijn wegvallende APN en dat ik continu m’n SIMpincode weer opnieuw moest invoeren, met alle verschillende roms?

Ik dacht eerst dat het aan de accu lag. Ik had een extra accu meebesteld en ik had eerst het vermoeden dat het probleem alleen bij de 2e accu speelde. Echter kreeg ik het probleem toen ook weer een keer bij accu1.
Echter heb ik nu al 2x 4 dagen geen problemen met accu1. Toen ik tussendoor weer een halve dag accu2 gebruikte was het probleem continu.

Wellicht heb ik eerder dan toch niet helemaal goed gekeken welke accu er in zat? :S Of is het probleem zo vaag dat het met accu 1 spontaan is opgelost.
In ieder geval ben ik blij dat ik m’n toestel nu gewoon voor dagelijks gebruik kan gebruiken.

Heeft een van jullie een idee wat in de accu het probleem zou kunnen gebruiken? Zou het iets kunnen zijn in de trant van dat de accu niet een constante spanning levert of af en toe even heel kort uitvalt? Op het moment dat dit probleem speelt valt m’n telefoon niet uit, maar komt spontaan het SIMpincode scherm of verdwijnt m’n verbinding met Vodafone en is de manual ingestelde APN ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Zou idd kunnen dat er een mindere batch accu's is. Ik heb wel vaker gelezen dat vage problemen verholpen waren met een andere accu. Kan me indenken dat wanneer de spanning fluctueert het toestel er niet blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Hoe installeer ik na een JB firmware update GoogleAPPS & ROOT?

Android 4.1.1. is makkelijk te rooten en voorzien van GoogleAPPS via CWM, hier lees je hoe je CWM kan flashen. Vervolgens kan je onderstaande stappen doorlopen om GoogleAPPS & ROOT te installeren.

- Download hier de benodigde bestanden.
- Pak de zipfiles uit en zet ze op je SDkaart
- Start CWM.
- Kies: install zip from sdcard -> choose zip from sdcard > kies juiste zip > kies YES
- Reboot je toestel :*)

Het is mogelijk om beide zip's direct na elkaar of zelfs direct na een JB firmware update te installeren, tussendoor rebooten is niet nodig.

- Hier eventueel de fix voor betaalde apps.

[ Voor 55% gewijzigd door Chris.nl op 08-06-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik ben wel benieuwd naar wat Greveldinges nu draait? Nog steeds officiele 4.1? Hoe bevalt het? en heb je weer zo'n mooie kant en klare rom gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
Heeft er iemand al een oplossing gevonden voor de tijd die een uur verkeerd staat al je die op automatisch zet? Ik heb voorlopig de tijd op manueel ingesteld en gebruik Clocksync om tijd te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
temintyd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:56:
Heeft er iemand al een oplossing gevonden voor de tijd die een uur verkeerd staat al je die op automatisch zet? Ik heb voorlopig de tijd op manueel ingesteld en gebruik Clocksync om tijd te syncen.
ik gebruik ook clocksync, nog nergens een oplossing gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik maak nu gebruik van NewXperiaN2z N2 JellyBean 4.1 v1 by PikPak (Xperia Z style) en mijn BP versie is nu weer abc. Ik krijg deze maar niet goed! Ik laat het maar zo, want volgens mij werkt alles. (iig 3g, wifi, bluetooth en gps). Ik heb nog geen idee wat de BP versie dus precies doet.

Verder vind ik de Xperia Z launcher echt super mooi! En alles loopt super strak en geen gestotter. Ook heeft 4.1 echt meerwaarde die ik miste (ik draaide op mijn vorige telefoon ook 4.1) vooral in het notificatiescherm met 2 vingers naar beneden swipen bij email en whatsapp berichten.

Batterij lijkt ietsiepietsie minder lang mee te gaan, maar kom de dag gemakkelijk door.

Kortom: aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
dangerousp schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:20:
Ik maak nu gebruik van NewXperiaN2z N2 JellyBean 4.1 v1 by PikPak (Xperia Z style) en mijn BP versie is nu weer abc. Ik krijg deze maar niet goed! Ik laat het maar zo, want volgens mij werkt alles. (iig 3g, wifi, bluetooth en gps). Ik heb nog geen idee wat de BP versie dus precies doet.

Verder vind ik de Xperia Z launcher echt super mooi! En alles loopt super strak en geen gestotter. Ook heeft 4.1 echt meerwaarde die ik miste (ik draaide op mijn vorige telefoon ook 4.1) vooral in het notificatiescherm met 2 vingers naar beneden swipen bij email en whatsapp berichten.

Batterij lijkt ietsiepietsie minder lang mee te gaan, maar kom de dag gemakkelijk door.

Kortom: aanrader!
Ik zag deze ook staan inderdaad, maar die van PikPak zijn op basis van de leaked 4.1 en niet de officiele 4.1's.. Dat houdt me nog even tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Pusherman_ schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:22:
[...]

Ik zag deze ook staan inderdaad, maar die van PikPak zijn op basis van de leaked 4.1 en niet de officiele 4.1's.. Dat houdt me nog even tegen...
Nee hoor:

NewXperiaN2z Update 1.2

-Update all based on official update 4.1_00.0E
-New official kernel
-Some fixes market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
dangerousp schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:24:
[...]

Nee hoor:

NewXperiaN2z Update 1.2

-Update all based on official update 4.1_00.0E
-New official kernel
-Some fixes market
Oh beter... dan is dat wellicht het proberen wel waard..
eens kijken wanneer ik weer een paar uurtjes tijd heb om te klooien :)

Ik snap trouwens ook niet helemaal het doel van die mod waarbij intern geheugen en SD kaart worden omgewisseld?

[ Voor 13% gewijzigd door Pusherman_ op 16-05-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Pusherman_ schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Oh beter... dan is dat wellicht het proberen wel waard..
eens kijken wanneer ik weer een paar uurtjes tijd heb om te klooien :)

Ik snap trouwens ook niet helemaal het doel van die mod waarbij intern geheugen en SD kaart worden omgewisseld?
Ik ook niet, als ze maar beide te bereiken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Marie
  • Laatst online: 10-01-2022
He jongens,

Een vraagje hier.
Is er ondertussen al een oplossing voor gevonden dat ik mijn data verbinding kan gebruiken zonder roaming op te zetten.

Ik heb een King abonement van telenet (belgie) en ik heb enkel data-verbinding dat ik roaming opzet.
Als naam van provider staat er ook Mobistar i.p.v. telenet. (telenet is een MVNO (Mobile Virtual Network Operator) die gebruikmaakt van het netwerk van Mobistar).

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Pusherman_ schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:13:
Ik ben wel benieuwd naar wat Greveldinges nu draait? Nog steeds officiele 4.1? Hoe bevalt het? en heb je weer zo'n mooie kant en klare rom gebouwd?
Ik heb het erg druk op dit moment, daarom reageer ik ook niet/laat. Ik draai zelf nu de officiele 4.1, maar heb geen kant en klare rom gemaakt. Dit aangezien ik hier dus totaal geen tijd voor heb... Als er meer animo voor is kan ik proberen wat tijd te maken, maar ik weet niet zeker of dat lukt. M'n roms zijn niet veel anders dan de standaard rom, dus je zou het zelf ook kunnen proberen. Ik pluk de APN lijst uit een CM10 rom, voeg een paar apps toe, wijzig en verwijder wat kleine dingetjes en meer doe ik niet. Wel fijn om te horen dat m'n werk gewaardeerd wordt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Greveldinges op 17-05-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Greveldinges schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Ik heb het erg druk op dit moment, daarom reageer ik ook niet/laat. Ik draai zelf nu de officiele 4.1, maar heb geen kant en klare rom gemaakt. Dit aangezien ik hier dus totaal geen tijd voor heb... Als er meer animo voor is kan ik proberen wat tijd te maken, maar ik weet niet zeker of dat lukt. M'n roms zijn niet veel anders dan de standaard rom, dus je zou het zelf ook kunnen proberen. Ik pluk de APN lijst uit een CM10 rom, voeg een paar apps toe, wijzig en verwijder wat kleine dingetjes en meer doe ik niet. Wel fijn om te horen dat m'n werk gewaardeerd wordt _/-\o_
Helemaal geen probleem. Ik vind het al super dat je het vorige keer hebt gedaan. Ik dacht dat je sowieso voor jezelf een kant en klare rom maakte om zo altijd snel terug te kunnen bij het testen van zaken.
Het is gewoon relaxt dat jij van die kleine tweaks, apps en instellingen al standaard zo hebt staan dat het out of the box direct goed werkbaar is :)

In de APN lijst die jij gebruikt zit trouwens nog wel een foutje in de Vodafone zakelijk APN. Verificatietype moet 'PAP' zijn en APN-type moet leeg blijven.

Ik was ook benieuwd naar hoe jouw ervaringen met 4.1 zijn.
Ik heb hem helaas nog niet uitgebreid kunnen testen, aangezien mijn wifi niet werkt met de 4.1 roms die ik heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
In 4.1 heb ik soms nog wat kleine bugs en vastlopertjes. Ik neem ze echter voor lief, omdat het er wel echt veel mooier uit ziet en wat kleine functionaliteit verbeteringen heeft die ik niet meer wil missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:27
Ik hoorde wat zaken dat de Wifiproblemen te maken hebben met de bootlader (locked/unlocked). Als je de ene heb, probeer de andere en vice versa ;). Zie Vondroid. Hetzelfde geldt misschien voor eventuele bluetooth problemen.
Ik moet zelf uberhaupt nog flashen. Ben benieuwd!

[ Voor 29% gewijzigd door Bokkiej op 17-05-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
@Greveldinges:

Ik vind het trouwens toch nog best een flinke lijst met veranderingen hoor:
  • Rooted
  • Google Apps (met Google Now)
  • Standaard taal en tijd naar Nederlands
  • Standaard launcher vervangen door Apex Launcher
  • Bloatware verwijderd
  • Google Play Music toegevoegd
  • CM10 APN lijst toegevoegd
  • Standaard wallpapers verwijderd
  • Titanium Backup toegevoegd
  • SD Kaarten zijn weer zoals in 0.29
  • Bootsound verwijderd
  • Camera geluiden verwijderd
Zijn allemaal zaken waar ik erg blij mee ben en waar ik niet allemaal van weet hoe ik dat in een rom moet inbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
http://nutech.nl/mobiel/3...er-joyz-verkrijgbaar.html

Voor degene die hem dus met garantie willen hebben, hij is beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dangerousp schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:31:
http://nutech.nl/mobiel/3...er-joyz-verkrijgbaar.html

Voor degene die hem dus met garantie willen hebben, hij is beschikbaar!
Newman heeft zelf ook een prima garantieafhandeling heb ik ervaren, ik had hem zelf al opgeschroefd dus het zegeltje was eraf en nog werd ie zonder extra kosten gerepareerd. 'k Moest wel 26euro betalen om hem naar China te verschepen, maar zelfs dan is de N2 goedkoper dan de JoyZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Chris.nl schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:52:
[...]

Newman heeft zelf ook een prima garantieafhandeling heb ik ervaren, ik had hem zelf al opgeschroefd dus het zegeltje was eraf en nog werd ie zonder extra kosten gerepareerd. 'k Moest wel 26euro betalen om hem naar China te verschepen, maar zelfs dan is de N2 goedkoper dan de JoyZ.
Ik heb ook niet de illusie dat er veel mensen zijn die deze telefoon gaan kopen. Bij coolblue kost hij 330 euro.. das een boel geld extra voor binnenlandse garantie.

Ben wel benieuwd of er nog reviews van komen. Ben wel benieuwd hoe de 'experts' hem vergelijken met andere telefoons.

[ Voor 9% gewijzigd door dangerousp op 17-05-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Zou wel een flop zijn als die Vodafone bug er nog inzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
temintyd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:56:
Probeer deze app anders eens. Ik heb tijd gewoon op handmatig staan en met die app de tijdzone goed ingesteld. Deze stond op China :p
Hopen dat die ook de tijd goed zet voor automatisch, maar dat weet ik niet zeker. Anders zet je de tijdzone gewoon een uur anders om het te compenseren :p

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wanneer je de tijdzone anders zet, klopt de berichttijd bij WhatsApp niet ondanks dat de systeemtijd dan wel klopt. Tijdzone moet dus wel de juiste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds deze week ook trotse eigenaar van de n2,
na 5 jaar ios gebruik toe aan iets nieuws!
na een maandje te lezen dacht ik: dat kan niet zo heel moeilijk zijn! die telefoon updaten en wat modden en aanpassen. wel dus :( ik ben niet zo een handige harry als ik dacht en zou hierbij graag wat hulp willen

ik heb de telefoon geupdate naar versie 29 maar zou hem ook willen updaten naar android 4.1
na de update 29 krijg ik mn playstore niet meer aan de praat. ik zie door de bomen het bos niet meer qua forums/apks/zipjes/root/patch.
ik zou graag opnieuw beginnen om alles te kunnen updaten zoals ik wil
er staat nu etotalk tools,exynos ebuse, root explorer, super su op

iemand tips? of iemand die me er persoonlijk bij zou willen helpen?
(huijbergen) bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temintyd
@TomONeill: die app werkt niet

Als ik de telefoon normaal in mijn hand hou, heb ik slechts 1 streepje wifi en mobiel ontvangst.
Op tafel leggen of aan de bovenkant vasthouden: volle wifi en gsm ontvangst.
Heb dit op verschillende plaatsen geprobeerd, het lijkt alsof de ontvangst sterk afzwakt als ik met mijn hand de onderkant van de telefoon afdek (wat dus bij normaal gebruik gebeurt).
Ik las dat dit probleem ook bij iPhone4 voorkomt.
Iemand hier nog last van?
Op zich blijft de spraak en netwerkverbinding wel ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:16:
ik zou graag opnieuw beginnen om alles te kunnen updaten zoals ik wil
http://vondroid.com/threa...lashtool.4968/#post-18823

Dan kan je weer verder met wat je wil zoals staat in http://vondroid.com/threa...-first.5155/#.UZcsyqJzm-N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
@temintyd ik zie net dat ik dat ook heb. Momenteel 2 streepjes. Hand om onderkant heen. Al hou ik de telefoon aan de bovenkant vast, 3 streepjes! Heb er verder geen last van, maar toch xD

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Voor de geïnteresseerden: mijn problemen met 4.1 (pikpak xperia) zijn
- betaalde apps installeren niet
- Goal.com app scrollt vreemd, flikkert. Misschien dat dit ook in andere apps terugkomt?
- LBE privacy guard installeren zorgt voor reboots
Misschien valt dat allemaal wel te fixen maar ik heb er weer even genoeg tijd in zitten.En wat zijn de voordelen? Die merk ik eigenlijk niet zo. Niet per se de moeite nog om up te graden als je van .29 komt wat mij betreft maar ook geen dealbreakers dat ik weer terugmoet.

Als iemand weer van plan is een rom te bakken ben ik wel geïnteresseerd in een kale met gapps, root en aangepaste build.prop enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist de 00.11_4.1 update geïnstalleerd
Loopt vlot, met de versie van CedricD had ik problemen met m'n wifi & data connectie dus heb ik maar ineens de nieuwste versie erop gezet. (ook wat haperingen in menu's)
Antutu 15239 @ 1.4Ghz

Betaalde apps heb ik niet dus ook niet getest

Was wel spannend de eerste keer flashen & cwm installeren...
Wat ik wel lastig vond was dat ze niet echt uitleggen wat je aan het doen bent in de guides en ik een beetje blind aan het volgen was terwijl ik probeerde te snappen wat er gebeurde...
Ook het vaak gebrekkige Engels hielp niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hoewel ik 4.1 een vooruitgang vind is het niet kunnen installeren van betaalde apps voor mij echt een nono. Hoop dat dit verholpen wordt, of is met de laatste update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
ik lees dat problemen die sommigen hadden met de sd/intern geheugen iig opgelost zijn met de nieuwe update (al was daar al een fix voor gevonden). Changelog zou wel handig zijn, maar ja... :p

Ik zie wat dingen langskomen over de camerasoftware flashen maar kan op de een of andere manier niet vinden hoe dat moet, waar ik kan checken welke versie ik heb of wat het verschil zou zijn. Iemand een idee? Volgens mij mislukken er namelijk nog veel meer foto's dan nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Een changelog zou wel handig zijn ja. Wel geruststellend dat er al weer zo snel een nieuwe update was. Betekent toch dat ze er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Ik zit met mijn (nog stock) freelander i20 te kijken wat voor ROMs er zijn, maar zie door de bomen het bos niet meer om eerlijk te zijn.

Ik wil graag dat hij zo stabiel mogelijk is, en dat de chinese meuk er uit is. Is het een idee om hem dan naar de stock newman firmware te zetten, en die vervolgens te updaten met alle patches, of is de 4.1 build van bijvoorbeeld Cedric of pikpakal helemaal stabiel?

Ik wil hem dit weekend in gebruik nemen, en mijn mobiel is vrijwel de enige manier waarmee mensen met mij contact opnemen. Vandaar dat ik hem eerst naar een stabiele rom wil updaten voordat ik hem definitief in gebruik neem :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik krijg nu trouwens (net als de afgelopen weken) weer een update melding voor een OTA update.

Neman_N2_00.0E

verschil is dat ik deze wel kan installen. Ik durf het alleen nog niet aangezien ik nu ff geen tijd heb om het te fixen als het mis gaat :P

nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:43
ik heb een klein vraagje.

Ik heb de freelander i30 besteld. Dit is dezelfde als de newman k1.

zijn de roms van de n2 nu ook compatible met deze telefoon? Het is dezelfde hardware wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
hutmannetje schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:46:
ik heb een klein vraagje.

Ik heb de freelander i30 besteld. Dit is dezelfde als de newman k1.

zijn de roms van de n2 nu ook compatible met deze telefoon? Het is dezelfde hardware wat erin zit.
Nee je zegt zelf al dat de i30 zelfde is als de K1 maar de N2 is weer een heel ander toetel. De i30/k1 maken gebruik van een mediatek chipset en de N2 een exynos dus niet compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:43
duidelijk,

Ik dacht dat de n2/ i20 ook eem mediatekc cpu hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Betaalde apps installeren nog steeds niet goed in de nieuwste update volgens vondroid . Volgende week weer een kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Kan ik die update over 0.29 flashen en heb ik alles dan nog? :x

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TomONeill schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:04:
[...]

Nope, dan ben je alles kwijt. En je mag er rekening mee houden dat je geen betaalde apps kan installeren.
Hopelijk komt er binnenkort een strakke custom rom of update die perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Oké, bedankt voor het antwoord, Chris :)

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
dat probleem met die betaalde apps heb ik ook in eerdere roms gezien.
Toen kon ik het oplossen door de gegevens te wissen van de google play services en play store. Daarna werkte alles downloaden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Zouden ze dat op Vondroid niet weten dan? :) Ik zie ook mensen praten over gehackte play stores en over backuppen met Titanium Backup en vervolgens programma's een voor een weer terugzetten. Alleen succes daarvan van alles lijkt wisselend. Ik ga mijn tijd er niet aan verkwisten, ik wacht wel op een nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
is die update bij jullie ook OTA beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
Pusherman_ schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:52:
is die update bij jullie ook OTA beschikbaar?
Gisteren niet, heb maar handmatig geupdate. Merk trouwens weinig/geen verschil met de vorige release, maar zal aan mij liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn newman n2 wil na het opladen ineens niet meer aan . het led lampje brand ook niet als je de lader er in doet. weet iemand wat dit is? kapotte accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
Doet-ie het als je de batterij eruit haalt en de oplader eraan doet? (Ik weet niet zeker of dat überhaupt werkt maar als dat normaal gesproken wel werkt en nu niet moet het bijna wel iets met de accu zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Iemand nog ervaring met wat nu een stabiele rom is om te kiezen zonder de chinese meuk? Ik neem aan dat de freelander rom niet echt veel updates zal krijgen...

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Topicstarter
EMP schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:27:
[...]

Iemand nog ervaring met wat nu een stabiele rom is om te kiezen zonder de chinese meuk? Ik neem aan dat de freelander rom niet echt veel updates zal krijgen...
Als ik jou was zou ik gewoon 0.29 draaien, zelf de troep eruit gooien en wachten op een stabiele 4.1. De huidige releases van 4.1 zijn naar mijn mening nog niet echt stabiel, en er zijn een paar vreemde problemen mee (geen betaalde apps o.a.). Ik ga er vanuit dat de originele Freelander rom geen update meer krijgt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Helemaal met Greveldinges eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvanvlerken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-12-2013
Ik heb zojuist een bevestiging ontvangen van Xtreamer dat de Vodafone bug nog steeds actueel is en dus ook op de Xtreamer Joyz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Greveldinges schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:00:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon 0.29 draaien, zelf de troep eruit gooien en wachten op een stabiele 4.1. De huidige releases van 4.1 zijn naar mijn mening nog niet echt stabiel, en er zijn een paar vreemde problemen mee (geen betaalde apps o.a.). Ik ga er vanuit dat de originele Freelander rom geen update meer krijgt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Thanks!

De freelander firmware geeft aan dat er inderdaad geen update beschikbaar is. De huidige firmware is van 21-12-2012.

Ik ben de guide op Vondroid aan het volgen om de firmware te updaten. Eerst naar 'second' en daarna naar een (de) nieuw(st)e versie.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-mechanic
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 22:28
yep ,
ben ook nog steeds bezig met vodafone op twitter om men blox smart modem aan gezet te krijgen
ze weten en snappen nog niet hoe
men abbo is goed
modem kan ik aan zetten maar alleen zakelijk vermoed ik
ben er nog niet echt achter waar het um nou in zit bij vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Contact ze ff op facebook.. Daar was het binnen een half uur geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Kan iemand mij vertellen of er 1 of meerdere gekleurde back covers bij de telefoon geleverd worden?

Ik zie al die leuke kleurtjes maar kom er niet echt achter of ze erbij zitten.
Heb wat rond lopen snuffen en tot nu toe alleen een losse gele voor 8 dollar gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
De gele zit standaard bij de Freelander i20 (daar zit ook een zwarte bij overigens). Andere kleurtjes heb ik afgezien van de promoplaatjes nog niet gezien, alleen van die gelhoesjes. Misschien de moeite waard om de fabrikant eens een berichtje te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeyuentuen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 19:52
TomONeill schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:04:
[...]

Ik heb zelf niet verwacht dat vondroid.com een zo groot success heeft..

Nogmaals... De mensen die hier supporteren... Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Bokkiej schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:13:
De gele zit standaard bij de Freelander i20 (daar zit ook een zwarte bij overigens). Andere kleurtjes heb ik afgezien van de promoplaatjes nog niet gezien, alleen van die gelhoesjes. Misschien de moeite waard om de fabrikant eens een berichtje te sturen?
Really? Ik heb alleen een zwarte (met een soort fijne ruitjesstructuur) bij mijn Freelander i20 gekregen...

Zal thuis nog eens kijken...

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 23-05-2013 17:45 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Er is weer eens iets mis bij Vondroid.com waardoor we niets kunnen zien. Handig.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TomONeill schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:00:
Er is weer eens iets mis bij Vondroid.com waardoor we niets kunnen zien. Handig.
Klopt ze zijn aan het overzetten/schakelen naar een andere server, vanmiddag stond op vondroid dat dit 24h kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Chris.nl schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:41:
[...]

Klopt ze zijn aan het overzetten/schakelen naar een andere server, vanmiddag stond op vondroid dat dit 24h kan duren.
Alweer :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
EMP schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:43:
[...]

Really? Ik heb alleen een zwarte (met een soort fijne ruitjesstructuur) bij mijn Freelander i20 gekregen...

Zal thuis nog eens kijken...
Misschien niet algemeen, dat dacht ik omdat het bij mij wel zo was: http://www.pandawill.com/...0-point-touch-p70195.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-mechanic
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 22:28
nou wat ik ook doe
facebook-twitter-klantenservice
ze zeggen allemaal hetzelfde mijn collega is hiermee bzig pfffffff
kheb ze alleen nog niet gebeld maar daar weet ik het antwoord ook al

ik vraag me toch af aan diegene die wel zijn aangesloten bij vodafone
op welke manier en hoe kunnen ze het zien dat er iets verandert is
het zij op de telefoon bij apn of staat er iets anders op de factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pc-mechanic schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:48:
nou wat ik ook doe
facebook-twitter-klantenservice
ze zeggen allemaal hetzelfde mijn collega is hiermee bzig pfffffff
kheb ze alleen nog niet gebeld maar daar weet ik het antwoord ook al

ik vraag me toch af aan diegene die wel zijn aangesloten bij vodafone
op welke manier en hoe kunnen ze het zien dat er iets verandert is
het zij op de telefoon bij apn of staat er iets anders op de factuur
Dan is het misschien echt dat een collega ermee bezig is, zal wel als aantekening bij jou gegevens in het vodafone systeem staan dan. In de startpost link ik naar een afbeelding waarop je die blox ziet, als die is aangesloten kan je die binnen de app van my vodafone terugvinden.

Misschien kan je ze idd bellen, of via my vodafone een mail sturen met uitleg en link naar dit topic of hun eigen forum. Hopelijk heb je snel mazzel. ps, check je pm even.
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, prijzen, bestellingen en alle andere niet-technische dingen graag HIER.