Polleke-01 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:40:
- knip -
Verder doet vandaag de Bluetooth het niet meer... Ik zet m op aan, maar hij blijft grijs en hij komt niet voorbij "Bluetoototh inschakelen". inmiddels 2 maal opnieuw opgestart, maar helaas...
In zijn algemeenheid wil overigens wel zeggen dat erg te spreken ben over de telefoon: Geluid, scherm, soepelheid, formaat etc. Echt top! Dit getweak en getune was van te voren duidelijk dus daar hoor je mij niet over... Zeker niet voor deze 210euris
Mooi dat je flink wil tweaken, 't kost misschien een paar uur de tijd maar 't toestel is wel perfect te krijgen.
Misschien dat je Bluetooth niet werkt omdat je met de laatste rom niet de laatste BP versie bijgewerkt hebt?
Wanneer je *#66*# intoetst, kan je bij optie 1 "build-test" zien welke firmware en BP versie je hebt.
Bij de laatste 4.1 rom zou er bij BP versie ook iets als "Newman_N2_00.0E" moeten staan.
De allerlaatste 4.0 rom heeft BP versie Newman_N2_00.29.
Je kan de BP versie bijwerken door
deze turoral te volgen, maar dan de fls files te gebruiken die bij de laatste rom zitten. Hou er wel rekening mee dat je daarmee kans loop dat je ook het IMEI nr van je toestel moet herstellen, daar is
deze turoral weer goed voor.
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:54:
[...]
Hoi Cedric,
Ik heb jouw ROM geinstalleerd met deze gids:
http://vondroid.com/threa...-4-1-1-cwm-recovery.9803/
Hij draaide daarna goed, maar hij was niet geroot. SuperUser was wel geinstalleerd maar geen enkele app kon root-rechten verkrijgen en ik kon zelf ook niks instellen bij SuperUser. Bovendien was CWM 6.0.3.0. ook ineens weer vervangen door de originele Recovery.
ExynosAbuse staat ook tussen de Apps, maar Root Device geeft een foutmelding: FAILURE:Could not root device
Weet jij hoe dit kan?
Dank!
Edit: Kan het ermee te maken hebben dat er geen SD-kaart in de telefoon zat?
Edit2: nee, met doet 'ie het ook niet.
Ik denk dat je geen ROOT kan gebruiken, omdat je bij het flashen met CWM de laatste waarschuwing genegeerd hebt. Bij mij gaf CWM aan dat SU waarschijnlijk gecomprimeerd is en vraagt om hem te herstellen, je moet dan YES kiezen...
Wanneer je je toestel verkloot hebt, kan je altijd met de flashtool terug naar v00.15.
Hier kan je lezen hoe. Vanaf v00.15 kan je weer updaten naar v00.29 en/of JB. Hou er opnieuw rekening mee dat je de BP versie ook moet updaten.
Een stock 4.1 ROM met GoogleApps zou idd mooi zijn, liefst geroot met SuperSU.
Andere tweaks en aanpassingen zou iedereen dan zelf kunnen doen. Zelf voeg ik bijvoorbeeld AdAway, BetterBatteryStats en Nova Launcher toe als systeemapps, maar dat ik dit prettig vind wil nog niet zeggen dat anderen hierop zitten te wachten. Zodoende zou ik jou vorige 4.1 ROM weer moeten versleutelen om hem naar mijn hand te zetten, dan liever een stock ROM om mee te beginnen.
Wanneer je een turoral wil maken hoe mensen zelf de stock ROM kunnen rooten en GoogleApps toevoegen ben je in 1x klaar, en hoef je niet van elke update een nieuwe ROM te maken.
Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
- edit -
Jij bent natuurlijk drukker met je opleiding.
Donderdag zal ik een faq maken over hoe je stock 4.1 kan rooten en GoogleApps installeren.
Polleke-01 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:56:
Als ik toch van (de door CedricD getweakte) 4.1.1 terug wil naar 00.29, wat is dan de slimste/correcte manier?
Ik merkte dat alles wipen en daarna mn 00.29 backup via recovery terugzetten niet werkt (blijft hangen in newman opstartlogo).
Batterij eruit en vervolgens mn 4.1.1 backup terugzetten werkte daarna wel...
Je kan dus altijd terug naar 00.15 en dan weer updaten naar 00.29.
Hier kan je lezen hoe.
[
Voor 9% gewijzigd door
Chris.nl op 15-05-2013 07:10
]