Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13

kwakzalver

Headerfaea
Mobile Topic
Tussen de vele Chinese smartphone fabrikanten is er sinds kort een nieuwe speler genaamd FAEA.
De eerste smartphone die ze gemaakt hebben is de Faea F1 niet veel later kwam ook de F2 en de F2S. Binnenkort verschijnt de F3 (een variant van de Galaxy S4 maar dan 'waterproof') en de F4 een model met (waarschijnlijk) de MT6592 Octacore. De telefoons hebben een goede prijstechniek verhouding en features bijvoorbeeld NFC. Naast telefoons ontwikkelt Faea samen met CyanogenMod Inc. een ROM gebaseerd op de Mediatek 6589T kernel.
In dit topic kun je alles bespreken en vinden omtrent de smartphones van Faea.

De officiële websites zijn:
www.faea.com.cn (Chinees)
www.faeamobile.com (Internationaal)

F1 & F2

Afbeeldingslocatie: http://1-ps.googleusercontent.com/h/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/xfaea-f3-waterproof.jpg.pagespeed.ic.AsIgYXABaC.jpg

Specificaties
Faea F1Faea F2(S)Faea F3
OS4.1.2 Jelly Bean4.2 Jelly Bean
CPUQualcomm 8225Q 1.2GHzMediatek 6589 1.2GHz (Mediatek 6589T 1.5GHz)
GPUAdreno 203SGX544MP1
Geheugen (RAM/ROM)1GB/4GB1GB/4GB
(1GB/16GB of 2GB/32GB)
ExternMicroSD(HC) max.32GBMicroSD(HC) max.64GB
Scherm4.5-inch OGS IPS 1280*7205.0-inch OGS IPS 1920*1080
Camera8MP achter & 2MP voor13MP achter & 5MP voor
2G GSM900/1800/1900 mhz850/900/1800/1900MHz
3G WCDMA900/2100MHz2100MHz
DataEDGE, GPRS, HSPDA, GPS/A-GPSEDGE, GPRS, HSPDA, GPS/A-GPS
ExtraBluetooth + EDR, Wi-Fi, USB 2.0Bluetooth + EDR, Wi-Fi, USB 2.0
Batterij2000mAh 2300mAh
OverigNFC, Notificatie LEDNFC, OTG, Notificatie LED
Afmetingen128*63.8*10.3mm 138g141*71*9.7mm 150g

Voor zover bekend komt er van de F2 ook nog een ge-upgrade (elite) variant die beschikt over een MT6589 Turbo SoC icm 2GB RAM & 32GB ROM en een 3000mAh batterij. Wanneer en de exacte configuratie moet nog blijken.
Aantal verkooppunten
Faeamobile Shop (officieel)
Europese distributeur (officieel/Italië)
Pandawill
Antelife
Android-Inside
Aliexpress
Dualslim.nl (FBLIKE 10%korting)

Foto's
- klik hieronder voor de foto galerij (F1) -
KLIK 4 fotoalbum F1

- klik hieronder voor de foto galerij (F2) -
KLIK 4 fotoalbum F2

Foto's genomen met de Faea F1 camera: Tweakers 3meter, Faea Forum

Overig
Google Apps fix/patch locatie bepalen op basis van wifi in maps kan pas na deze fix(todat faea dit in toekomstige roms zelf oplost)
• Let op, bij nieuwe modellen de eerste fabrieks ROM hebt altijd updaten! Door de grote vraag verkoopt men in China de telefoons al zodra deze in de testfase zitten. De eerste kopers zijn dan ook gelijk de testers.
• Keyboard. Installeer MultiLing keyboard uit de playstore. Adfree.
• Root. Installeer Shuame One Click Root. Als je geroot hebt draai dan ook fastergps om de ntp naar een nl pool te laten wijzen.
• Hoe te flashen en rooten zie hier NL of faea forum EN
• De Faea F1 ondersteund (nog niet volledig) de Nederlandse Taal de F2 wel. (deels op te lossen met morelocale2)
• Veelgestelde vragen importeren en/of levering
recovery ROM's en ROM's
http://forum.faeamobile.com/thread-1048-1-1.html

[ Voor 62% gewijzigd door janvanduschoten op 19-12-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNZ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07-2016

KNZ

Zonet ook de Faea F1 aangekocht, mijn eerste Chinese smartphone en Android phone...
Heb ook een extra batterij, case en screen protectors bijgekocht. Nu nog een SD-kaart aanschaffen.

Ben me al wat aan het voorbereiden om enkele aanpassingen uit te voeren wanneer hij aankomt.
-Officiële update installeren
-MoreLocale 2 app installeren
-Rooten met Framaroot 1.4.2
-Link2SD (alle grote apps op SD-card)
-GPS setting naar nl.ntp.pool.org aanpassen
-Google apps and wifi/3g location FIX installeren (http://forum.faeamobile.com/thread-59-1-1.html)
-NFC tag voor in auto

Nog aanpassingen die ik vergeten ben of tips?

En wat is de beste manier om alle overbodige Chinese apps te verwijderen? Factory reset zal niet helpen vermoed ik?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:26
Ahja hier zat ik op te wachten. 2 vraagjes voor de Faea F1 bezitters:
-hoe presteert hij in gamen (bijv tov de mtk6577/6589)
-Accuduur bij normaal gebruik (af en toe browsen, whatsappen)

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
KNZ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:09:

-Link2SD (alle grote apps op SD-card)

En wat is de beste manier om alle overbodige Chinese apps te verwijderen? Factory reset zal niet helpen vermoed ik?
link2sd (eigenlijk nauwelijks nodig, veel apps kun je al met android verplaatsen), kan ook systeem applicaties deinstalleren.

Ik twijfel nog aan dergelijke hoge resoluties op een telefoon.. Al die pixels moeten ook aangestuurd worden. kost dat niet veel geheugen/ wordt dat niet soms traag?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
lutkeveld schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:16:
Ahja hier zat ik op te wachten. 2 vraagjes voor de Faea F1 bezitters:
-hoe presteert hij in gamen (bijv tov de mtk6577/6589)
-Accuduur bij normaal gebruik (af en toe browsen, whatsappen)
YouTube: Faea F1 Review

Gamen gaat de F1 goed af als ik deze review mag geloven. Ziet er allemaal heel soepeltjes uit.

Vandaag ook de F1 besteld :) Ben benieuwd hoelang het gaat duren. Gok zo'n 2 weekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 10:35
Op 12-07 bij Antelife ook een Faea F1 besteld, hoop ook dat ie snel komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Ik heb gister de FAEA F1 besteld via de FAEA webshop. Ik heb normal shipping gedaan, dat gaat via hong kong post en ze hebben 30 dollar op het pakket gezet. Hopelijk hoef ik niet teveel bij te betalen als het NL in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-07 15:54
@voil Om de één of andere reden zetten onze Chinese vrienden tegenwoordig vaak twee bedragen op het pakket, die onderling niet niet kloppen. Helaas pindakaas zegt de douane/koerier dan - en je kan voor de volle mep dokken. :(
Is voor een telefoon gelukkig nooit meer dan BTW plus inklaringskosten.

Overigens werd mijn F1 door FAEA mobile ongevraagd per DHL verstuurd. Retesnel en hoefde geen inklaringskosten te betalen. BTW was € 28, niet te erg dus. Klopte bijna precies met betaalde bedrag; hoe ze daar achter kwamen is me een raadsel; op het pakket stond $ 30 èn $ 60....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12:58
Ik heb hem ook binnen, met DHL verstuurd.
Woensdag besteld nu binnen, erg netjes dus :).
Ik heb er een extra hoesje bij gekregen, prima niet echt een top ding maar toch.
Verpakking was matig, gelukkig alleen wat deukjes in het doosje.

Nu eens even die google apps fix installeren, krijg inderdaad bij een aantal apps een 'incompatible' melding (google+ e.d.). Gmail, Google Play, Maps en Hangout zijn wel compatible lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
Smobbo schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:43:
Ik heb hem ook binnen, met DHL verstuurd.
Woensdag besteld nu binnen, erg netjes dus :).
Ik heb er een extra hoesje bij gekregen, prima niet echt een top ding maar toch.
Verpakking was matig, gelukkig alleen wat deukjes in het doosje.

Nu eens even die google apps fix installeren, krijg inderdaad bij een aantal apps een 'incompatible' melding (google+ e.d.). Gmail, Google Play, Maps en Hangout zijn wel compatible lijkt het.
Alle apps die Google Maps gebruiken (o.a. Buienradar, Foursquare, etc.) deden het niet doordat betreffende libraries niet correct zijn geinstalleerd. Door deze fix: werkt alles nu bij mij. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Waarom zijn alle chinese smartphones als deze 99% hetzelfde als de Xiaomi MI2? Natuurlijk is het mooi, maar niet erg origineel van ze.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
KNZ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:09:

-Rooten met Framaroot 1.4.2

thanks
Veel Chinese apps staan er niet op en zijn zo verwijderd.

Voor rooten beveel ik Root_with_Restore_by_Bin4ry aan, werkte bij mijn F1 prima en is geen woord Chinees bij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
He bah, heb gisteren met de korting nog de FAEA 2 besteld, maar had niet de optie voor DHL. Dus maar Standard gekozen en een mailtje erachter aan, waar ik in aanbied bij te betalen. Krijg ik vandaag antwoord dat ze hem niet via DHL gaan versturen...

Maar, dan maar na mijn vakantie binnen. Ik hoop dat dit goed komt... Heb er erg naar uit gekeken.

Las trouwens bij de Costumer Reviews op de site het volgende :
WCDMA Support Review by bertus
Why does it not support 900MHz WCDMA? The F1 does.

Re: Sorry, it only support WCDMA 850/2100MHz band, but F1 support 900MHz band. (Posted on 7/12/13)
, dus dat moet misschien even aangepast worden..

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNZ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07-2016

KNZ

monkeytree schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:22:
[...]

Veel Chinese apps staan er niet op en zijn zo verwijderd.

Voor rooten beveel ik Root_with_Restore_by_Bin4ry aan, werkte bij mijn F1 prima en is geen woord Chinees bij... :)
Bedankt voor de tip, wat is het verschil dan met Framaroot? Of doet dit eigenlijk juist hetzelfde? (het is voor mij de eerste keer dat ik zal rooten btw :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik heb 'm gisteren ook besteld. Zal ook eens vragen of ze 30 dollar er op kunnen zetten en niet 2 bedragen die verschillen. Is het dan een voordeel via DHL? Sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
KNZ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:34:
[...]

Bedankt voor de tip, wat is het verschil dan met Framaroot? Of doet dit eigenlijk juist hetzelfde? (het is voor mij de eerste keer dat ik zal rooten btw :P )
Framaroot zal ongetwijfeld ook goed werken. Maar ik heb al vier heel verschillende telefoons zonder enig probleem geroot volgens de andere methode, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
ExTaxi schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:15:
Ik heb 'm gisteren ook besteld. Zal ook eens vragen of ze 30 dollar er op kunnen zetten en niet 2 bedragen die verschillen.
Misschien is 60 US$ een betere gok. Vaak staat er namelijk "phone" op en 60 dollar is een heel plausibel bedrag voor een Chinese featurephone. Met pech betaal je dan € 9,50 BTW.

[ Voor 4% gewijzigd door monkeytree op 16-07-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
Wdeb schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:16:

Las trouwens bij de Costumer Reviews op de site het volgende :

[...]
, dus dat moet misschien even aangepast worden..

Wdeb
Wat is je probleem dan? UMTS in grootste deel van de wereld draait prima op 2100MHz alleen: Wikipedia: List of UMTS networks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Nou ik heb hem een dagje in gebruik, so far so good :)
De fix voor apps die google maps gebruiken werkt prima.
Alles wat ik gebruik weer geinstalleerd, de altijd prettige Nova Launcher als basis :).
Alle apps draaien soepel en het navigeren door de telefoon gaat zonder haperingen!

Alles werkt goed en zowel gisteren (terug van werk) als vanochtend (op weg naar werk) gebruik gemaakt van de navigatie.
Ik heb een houder die laag op het middenconsole zit (zeg maar ter hoogte van de pook van de meeste auto's van pakweg 10 jaar oud). Als ik hem daarin doen dan kan hij net bijhouden waar ik ben, maar niet genoeg om goed te navigeren (op deze plek werkt de iPhone 4 van mijn vriendin ook net wel/net niet).

Als ik hem echter in een houder aan de ruit plak werkt hij perfect!
Zowel google maps als TomTom geven foutloos de route weer, zowel op de snelweg als in de stad.
Tijd om locatie te krijgen heb ik niet met een stopwatch gecontroleerd, maar zal iets van 30 seconden zijn (google maps opstarten, adres invoeren, in houder klikken en rond die tijd had hij ook een fix).

Ik had echter nog niet de ntp.pool aangepast naar NL, dus wellicht gaat het vanmiddag op de terugweg nog iets sneller...

Het verschil met een Jiayu G2s en Jiayu G3 is in ieder geval erg groot. Vooral tijdens het navigeren verliest hij de fix niet en heeft hij ook niet de neiging om 'te draaien', alsof ik de auto in stilstand om gedraaid heb, iets wat de Jiayu's beide deden.

Het enige zorgpuntje wat ik heb is dat de backcover eigenlijk bijna te krap zit. Hij past precies, maar hierdoor is hij erg lastig om goed vast te klikken, hij zit dus gewoon te strak. Wellicht kan ik aan de binnenkant iets van de backcover afschuren op de krappe plekken (aansluiting usb, 3,5mm). Hier ga ik nog even mee experimenteren.

Edit: Wat me opvalt is dat hij ontzettend snel oplaad! Hij heeft 40% opgeladen in minder dan een uur!
Hoe lang de batterij mee gaat bij normaal gebruik weet ik nog niet, ik blijf een beetje pielen en aanpassen, dus het is nog niet erg representatief ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Smobbo op 17-07-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smobbo Het is mij niet helemaal duidelijk of je de Faea F1 of de F2 hebt gebruikt voor het navigeren. Ik lees vaker dat een gps fix verkrijgen en behouden met een Mediatek 6589 nogal problematisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik gok de F1, aangezien de F2 nog niet te koop is ;)

Op de een of andere manier hebben bijna alle mediatek telefoons problemen met de gps. Waar dat aan ligt mag joost weten.

Al die positieve verhalen over de F1... ben blij dat ik hem ook gekocht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Licht aan de SoC, daar kunnen mobielfabrikanten niks aan veranderen.

Ik ga hem zo ook maar eens bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Soc en antenne zijn aparte onderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Getunede crap blijft crap. Met een antenne valt niet alles op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:02
Ik heb gisteren de GPS en Bluetooth ook voor het eerst echt gebruikt.
Ik heb gebruik gemaakt van Sygic, en de telefoon was via bluetooth gekoppeld aan een Parrot MKI 9000.

Over een rit van 380 KM werd ik feilloos genavigeerd, de spraakinstructies kwamen keurig over bluetooth.
Ik had het toestel op hoogte van de ventilatieroosters geplaatst.

Ook het telefoneren over bluetooth werkt goed, met de MKI 9000 worden alleen niet meer de namen uitgesproken zoals ik bij m'n iPhone wel gewend was.

Wat opviel is dat de telefoon erg warm werd, maar dat was de iPhone ook na zo'n rit navigeren.
Het krap zitten van de backcover herken ik overigens ook, maar heb er eigenlijk geen last van zeker niet in combinatie met de backcase.

@ Smobbo
Grappig dat die bij jou snel laad, ik vind het juist erg lang duren!
Gebruik jij de bijgevoegde lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 22:34
Andi van Gizchina heeft een videoreview online gezet en is gematigd positief over de phone.
Oordeel zelf: http://www.gizchina.com/2...o-faea-f1-penguin-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:50
http://www.gizmochina.com...or-faea-f1-and-f2-phones/ <- nieuwe coupon code maar deze keer voor 10 dollar. ( FFD10 )

Ik twijfel nog tussen de F1 of de F2 of dan toch nog maar wachten op de F2 Elite.

}:O

[ Voor 14% gewijzigd door Scoro op 17-07-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
barbarian schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:48:
Andi van Gizchina heeft een videoreview online gezet en is gematigd positief over de phone.
Oordeel zelf: http://www.gizchina.com/2...o-faea-f1-penguin-review/
Ik vind dat Andi behoorlijk wat dingen achterwege laat. GPS wordt niet eens genoemd. En 'telefoon voor je moeder' vind ik nou niet bepaald een juist oordeel.

Ik had gekozen voor free shipping, maar krijg zojuist een tracking nummer gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Freakster86 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:31:
[...]

Ik vind dat Andi behoorlijk wat dingen achterwege laat. GPS wordt niet eens genoemd. En 'telefoon voor je moeder' vind ik nou niet bepaald een juist oordeel.

Ik had gekozen voor free shipping, maar krijg zojuist een tracking nummer gemaild :)
Ook bij free shipping krijg je altijd een tracking number.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Mavamaarten schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:14:
Waarom zijn alle chinese smartphones als deze 99% hetzelfde als de Xiaomi MI2? Natuurlijk is het mooi, maar niet erg origineel van ze.
Deze telefoons gebruiken allemaal de MTK SOC. (of, de F1, de qualcomm )

http://www.visionmobile.c...ew-smartphone-disruption/

Fabrikanten voegen hier hun eigen scherm en design aan toe.

Over het algemeen na het lezen van een stoot reviews kom ik de volgende zwakke punten tegen:
-GPS lock.
-3G of wifi lijkt gevoelig, of de een is goed, of de ander is goed bij sommige telefoons. Probleem: als het niet in de review staat is het niet zeker of het goed getest is of dat het gewoon zonder issues werkt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Momus schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:35:
[...]

Ook bij free shipping krijg je altijd een tracking number.
:? ik dacht dat je daarvoor 5 dollar extra moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Freakster86 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:46:
[...]

:? ik dacht dat je daarvoor 5 dollar extra moest betalen.
Dat zou een knap staaltje oplichting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dit kreeg je te zien als je NL aanvinkte:

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/adfvquH8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
quote: Gizchina
It is also the phone you should buy if you just want a solid smartphone for browsing the web, keeping up to date on Twitter and Facebook, and casual gaming (games like Angry Birds)
Welnu daarom heb ik hem juist gehaald. Meer doe ik niet op een smartphone dus meer raw power van cpu/gpu benut ik niet. Kortom Andi bevestigt het idee wat ik al had van de F1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
dataSlut schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:00:
Ik heb gisteren de GPS en Bluetooth ook voor het eerst echt gebruikt.
Ik heb gebruik gemaakt van Sygic, en de telefoon was via bluetooth gekoppeld aan een Parrot MKI 9000.

Over een rit van 380 KM werd ik feilloos genavigeerd, de spraakinstructies kwamen keurig over bluetooth.
Ik had het toestel op hoogte van de ventilatieroosters geplaatst.

Ook het telefoneren over bluetooth werkt goed, met de MKI 9000 worden alleen niet meer de namen uitgesproken zoals ik bij m'n iPhone wel gewend was.

Wat opviel is dat de telefoon erg warm werd, maar dat was de iPhone ook na zo'n rit navigeren.
Het krap zitten van de backcover herken ik overigens ook, maar heb er eigenlijk geen last van zeker niet in combinatie met de backcase.

@ Smobbo
Grappig dat die bij jou snel laad, ik vind het juist erg lang duren!
Gebruik jij de bijgevoegde lader?
Ik kan me herinneren dat ik bij het verbinden met mijn bluetooth apparaat ik een instelling in de parrot moest aanpassen (ergens in bluetooth instellingen krijg je een lijst met apparaten en dan helemaal onder aan de optie om iets te synchroniseren). Dit moest ik doen bij de jiayu G3 (mijn eerste Android toestel), daarna niet meer. (zo, dit leg ik wazig uit... ik weet even niet meer precies hoe het ging, google zal dit nog wel weten :/ )
Wellicht is dit bij jou ook het geval? Ik weet trouwens nog niet of hij ze bij mij wel op leest, moet nog gebeld worden in de auto (heb een parrot 9100)

Ik laad hem op via mijn laptop. Verder gebruik ik een aantal laders van samsung (gekocht bij de MM) van 700 of 1000mAh.

Ik heb nu ook die case er omheen, vind het toch wel mooi staan dat zwart van de case waarbij kleine witte accenten zichtbaar zijn (knoppen + camera) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
monkeytree schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:36:
[...]

Wat is je probleem dan? UMTS in grootste deel van de wereld draait prima op 2100MHz alleen: Wikipedia: List of UMTS networks
Ik heb geen probleem, in elk geval niet hier mee..... Gaat mij er niet om dat het er niet is, maar dat in de TS het niet correct staat. Dus meld ik het, gewoon omdat ik voor correctheid ben.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 20:38
Hier ook maar een Faea F1 besteld ter vervanging van mij Jiayu G3.
De bekende mediatek bugs begonnen me toch een beetje te storen, dus ik was al een tijdje op zoek naar iets zonder MTK chip. Ik ben benieuwd hoe deze soc bevalt.

Zoals ik het verder begreep heeft deze telefoon toch een glazen (ogs) voorzijde net als de Jiayu, behalve dat deze niet gehard is? Nog een vraag aan de trotse bezitters, is de notificatie led een rgb led of 1 kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Is RGB. Maar je kan m niet instellen op t moment is die voor notificaties blauw, voor standby groen en laden rood/groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Waar bestellen jullie nu? Of hebben jullie allemaal met die 20 dollar discount kunnen bestellen? Was iets te laat met lezen. Wil ook wel iets met een betere gps functie tov de iocean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
leuk_he schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:40:
[...]

Deze telefoons gebruiken allemaal de MTK SOC. (of, de F1, de qualcomm )

http://www.visionmobile.c...ew-smartphone-disruption/

Fabrikanten voegen hier hun eigen scherm en design aan toe.

Over het algemeen na het lezen van een stoot reviews kom ik de volgende zwakke punten tegen:
-GPS lock.
-3G of wifi lijkt gevoelig, of de een is goed, of de ander is goed bij sommige telefoons. Probleem: als het niet in de review staat is het niet zeker of het goed getest is of dat het gewoon zonder issues werkt.
Hij bedoelde het uiterlijk, want de FAEA is zo goed als een uiterlijke kopie van de Xiaomi.
En de Xiaomi's hebben juist geen soc van mediatek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
ariedude schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:29:
Waar bestellen jullie nu? Of hebben jullie allemaal met die 20 dollar discount kunnen bestellen? Was iets te laat met lezen. Wil ook wel iets met een betere gps functie tov de iocean.
de recente bestellingen zijn via de website van Faea gewoon en idd met de 20 dollar korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
monkeytree schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:08:
[...]

Misschien is 60 US$ een betere gok. Vaak staat er namelijk "phone" op en 60 dollar is een heel plausibel bedrag voor een Chinese featurephone. Met pech betaal je dan € 9,50 BTW.
te laat, hij is al onderweg. Wat is nu het meest waarschijnlijk wat ik moet betalen? Hij wordt via HongKongPost verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Laatst online: 20-03 13:24
Meest waarschijnlijk niks. Alleen bij DHL moet je vaak bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
D!ablo schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:34:
Meest waarschijnlijk niks. Alleen bij DHL moet je vaak bijbetalen.
Gevalletje verkeerd begrepen.
Je kunt er beter vanuit gaat dat je altijd moet betalen, en je soms mazzel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
>:) Verhip zie ik opeens wat bekende avatars van het faeaforum.
Bedacht opeens om op tweak rond te neuzen of hier iets te vinden was over de F1.

_/-\o_ Die van mij is net binnengekomen met de snailmail. Dus het spul staat in de lader.
Tijd om deze thread door te pluizen.

De nieuwe gammele kortingscode:
The Faea F1 and F2 both are available to buy now and if you use this discount code before 15th August you can save $10: FFD10.
@exTaxi
te laat, hij is al onderweg. Wat is nu het meest waarschijnlijk wat ik moet betalen? Hij wordt via HongKongPost verstuurd.
Hmmm O-) Ik kreeg een luchtkussen envelop met onderdelen van de postbode. Duurde alleen 3 dagen van ontvangst 'customs' tot levering deur. Op de website kan je via ems.com.cn je pakketje netjes traceren.

[ Voor 27% gewijzigd door kwakzalver op 17-07-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
De dualsim functionaliteit is net iets anders dan bij de Jiayu's.
Handiger is het feit dat je onderin de telefoon app 2 belknoppen hebt, voor elk 1. Dit scheelt 1 klik ten opzichte van de jiayu's (klik op bellen en dan op sim 1 of 2).
Onhandiger is het feit dat als je via bluetooth in de auto belt hij op het scherm 2 opties weergeeft (sim 1 of 2), maar niet automatisch 1 van de 2 kiest. In de auto bellen via de Parrot is dus niet mogelijk zonder ook 1x op het scherm te klikken.

Heeft iemand al een manier gevonden om bepaalde contactpersonen aan een simkaart te koppelen of om standaard (via bluetooth) met 1 van de 2 simkaarten te bellen?

Ik heb overigens nog niet de officiele update gedownload. Ik ga dat volgende week even doen (dan heb ik tijd), maar ik ben benieuwd of dit iets toevoegd (die changelog op faeamobile blijft nog altijd uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Dinsdag ook een F1 besteld via Antelife, vanochtend melding dat 'ie verzonden is (DHL, geen zin om lang te wachten dus gewoon de gok maar genomen wat betreft douanekosten) we zullen zien hoe lang 't duurt.

Deze gekozen om de Qualcomm SoC, het formaat en 't feit dat ik de Xiaomi M2S toch wat te duur vind. Als ik even snel de conclusie van Andi lees 't gewoon een goede telefoon als je voor het 'normale ' gebruik. Zodra het toestel binnen is zal ik laten weten wat mijn bevindingen zijn.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
Even wat linkjes neerplempen voor de TS

ROM sources:
[CN] Faea ROM varianten:
http://bbs.faea.com.cn/forum-55-1.html

Needrom varianten:
http://www.needrom.com/phone-roms/other-categories/other/

[CN] Ange ROM varianten:
http://bbs.apkhot.com/forum-221-1.html

Root:
[CN] Faea root (incl. videos):
http://bbs.faea.com.cn/thread-13195-1-1.html

[CN] KingRoot:
http://bbs.faea.com.cn/thread-20088-1-1.html

Framaroot 1.4.2 (of lager):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2130276

Root_with_Restore_by_Bin4ry:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

Andere Tools:
[CN] CWM variant:
http://bbs.apkhot.com/thread-209918-1-1.html
http://www.cofface.com

Faea flashtools & drivers:
http://forum.faeamobile.com/thread-49-1-1.html
https://www.dropbox.com/s...lash_Faea_F1_20130702.rar
https://www.dropbox.com/s...odz/FaeaF1_FlashTools.rar
https://www.dropbox.com/s/k48z449t8nibzny/FaeaF1_Driver.rar
1 driver kan zich onder windows 7 niet goed installeren, dat is een ADB composite driver.

Mobieltje met dezelfde processor als de F1:
1. HTC Desire 600
2. Huawei G610S(5")
3. Lenovo A820e(4.5")
4. Coolpad 5890(CDMA, 4.5")
5. ZTE N909 (4.5")
6. Huawei c8813q (4.5",CDMA)
7. Huawei G610C
8. Samsung Galaxy win
9. Karbonn Titanium S5
source: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2235153

Links met [CN] is in Chinees, gebruik Google of Bing translator:

Toegang via USB --> USB debugging aan
Flashen via SD --> USB debugging uit

[ Voor 58% gewijzigd door kwakzalver op 18-07-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Weet iemand of er een gyroscoop in de F1 zit?

Op het officieele forum van Faea heb ik twee keer een post aangemaakt met die vraag, maar ze plaatsten 'm beide keren niet. Raarrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
1. D'r zit een lasergyroscoop in de chipset gebakken.
D'r zijn met sommige ROM's wel problemen mee.

2. Sinds ze gespamd zijn kan je niet meer zomaar een post aanmaken op het faeamobile forum die een link bevat. Moet je de link even 'verkreupelen' als je het snel wilt posten.
bijvoorbeeld link . naareensite . com <-- spaties ertussen ofzo _/-\o_

3. Klik bij 10 gebruikers elke dag even hun 'space'. Krijg je 20 punten. Ben je in no-time senior of zo.
De chinezen kicken op punten in ieder geval.....

[ Voor 8% gewijzigd door kwakzalver op 18-07-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar, gedateerd op 12-07-2013

Change log:

1. optimization standby current; [save power]
2. optimization TP use effect, paddling with a fingernail can touch; touch effect [improve]
3 Change the ringing tone when putting the headphones small trouble spots;
4 optimization dial interface losers No clear key small problem;
5. optimized charging to 99% of the charge after a relatively long time before to 100% problem;
6. optimizing photographic effects; (red group weakened, but also to be continued optimization)
7 software speed optimization;
8 Software compatibility issues (can not run the game to defend radish, etc.).
9. breathing light is not lit (improved 7.2 question)

Zijn 2 versies van, 1 voor USB flash en 1 voor via SD kaart.
Ben ze aan het downloaden en zal ze daarna op dropbox plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door dataSlut op 19-07-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
leuk_he schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:40:
[...]
-GPS lock.
Dan bedoel je zeker de GPS en 3G/wifi van de MTK's. Op mijn Qualcomm-F1 werken deze uitstekend. Kan ik van de MTK-Jiayu van mijn vrouw niet zeggen. GPS doet het op dat toestel zo goed als niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Oké, heb zojuist msm8x25q_n451_f1-ota-eng.root_mmc geflashed via recovery mode en dan update vanaf SD kaart. Ging prima, en de telefoon is nu tenminste niet helemaal kaal meer na het flashen.

Daarna ook nog de GAPPS fix geherinstalleerd, omdat dit kennelijk nog niet is meegenomen in de officiële update.

Denk dat deze update zelfs via het menu geïnstalleerd kan worden (omdat ze het een OTA update noemen in de titel.) via About phone > System update > en dan het bestand kiezen

Zie dropbox voor de bestanden:
https://www.dropbox.com/sh/nwl10tdncxh3pcm/Y-cUSm8c22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
monkeytree schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:10:
[...]

Dan bedoel je zeker de GPS en 3G/wifi van de MTK's. Op mijn Qualcomm-F1 werken deze uitstekend. Kan ik van de MTK-Jiayu van mijn vrouw niet zeggen. GPS doet het op dat toestel zo goed als niet... :(
Precies dat bedoel ik. In eerste instantie toen ik dit topic koos had ik ook een niet door dat de F1 een qualcomm is en alleen de F2 een MTK. De specs van de MTK's zijn erg in orde, maar de bugs lijken wel in het platform te zitten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
dataSlut schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:59:
Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar, gedateerd op 12-07-2013
Bedoel je niet 02-07-2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvd64 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:36:
[...]

Bedoel je niet 02-07-2013?
als je alleen daar aan denkt is het raar dat je in een topic zit. dit is echt een slecht antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Net de ROM 'sm8x25q_n451_f1-ota-eng.root_mmc' geinstalleerd via de 'ota-manier'. Ziet er in eerste instantie goed uit, ben alleen m'n root weer kwijt, dus dat wordt zo weer ff prutsen :)

Ander vraagje, hebben jullie ook dat de auto-brightness maar 2 standen kent, en daar met een bepaalde lichtsterkte steeds tussen wisselt?

[ Voor 27% gewijzigd door SlinkingAnt op 20-07-2013 14:30 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Jep heel irritant. Wordt op het faea forum ook over geklaagt. Staat bij mij altijd handmatig op t moment.
En nee ik bedoel niet 02-07-2013 maar 12-7-2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:37:
[...]

als je alleen daar aan denkt is het raar dat je in een topic zit. dit is echt een slecht antwoord
Ik heb dus die rom gedownload en het (b)leek dezelfde te zijn als de 02-07, gezien de data van de files in de zip. Dus ik snap jouw antwoord niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
dataSlut schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:45:
Jep heel irritant. Wordt op het faea forum ook over geklaagt. Staat bij mij altijd handmatig op t moment.
En nee ik bedoel niet 02-07-2013 maar 12-7-2013.
Ok, thanks. Ik had even naar de data van de files gekeken en het leek mij dezelfde als de 02-07, vandaar mijn vraag. Ik heb mijn Faea nog niet, dus ik probeer alvast alle roms e.d. te verzamelen zodat ik meteen aan de slag kan als ie arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Hmmm O-) Ik kreeg een luchtkussen envelop met onderdelen van de postbode. Duurde alleen 3 dagen van ontvangst 'customs' tot levering deur. Op de website kan je via ems.com.cn je pakketje netjes traceren.
maar wat moest je betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier de wens om 2 van deze apparaten te bestellen, zodra de verlate centjes van de belastingdienst terugzijn. De F1 voor mijn vrouw, die hoofdzakelijk gaat WhatsAppen en Instagrammen en de F2 voor mij. Waarom? Verschil moet er blijven. Zo kunnen we ze ook uit elkaar gaan houden.

Ik wil in ieder geval met NFC aan de slag om zo in huis leuke features in te bouwen. (deur uit= wifi uit, 3G aan, en dat soort gepruts) Lijkt me een uitdaging om daar iets leuks van te maken.

Ook ik ben benieuwd wat de extra kosten zullen zijn voor BTW en inklaringtoestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Pfff...Word dat wachten nu wel een beetje beu. Weet iemand of DHL op maandag bezorgt? Hij ligt al sinds vrijdagmiddag in Amsterdam met de status "ingepland voor aflevering". Dan weet je dus eigenlijk nog niks.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Volgens mij doet DHL pas vanaf dinsdag weer rondjes rijden. Maandag wordt volgens mij gebruikt om achterstallige bezorging (2e keer aanbieden) te doen.

EDIT: Ik ben een ideale klant voor dit soort bedrijven. Ik kon mijn geduld niet in bedwang houden en heb 2 toestellen besteld. Dat ik bij moet betalen voor BTW en inklaring dat neem ik voor lief. Ik heb gekozen voor de duurdere verzendmethode.

Ik heb er geen extra's bij besteld. Ik vermoed dat eventuele screenprotectors hier ook te koop zijn, of anders achteraf nog een keer. USB-kabeltjes heb ik wel en een oplader idem.

Nu nog op zoek naar een mooi en vooral functioneel telefoonhoesje.

[ Voor 66% gewijzigd door sypie op 21-07-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit toestelletje wellicht bestellen (F1).

Echter pruts ik niet graag e.d.

Zou ik iets moeten doen opdat alles vlot werkt?
Wat moet ik dan eventueel doen?
En hoe moet ik dit eventueel doen? :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Naar wat ik begrepen heb zit hier geen skin overheen dus de boel draait al aardig vlotter dan andere Android toestellen.

De Chinese apps kun je er afhalen door in dit topic even te zoeken op Rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Laatst online: 08-09 19:49
hansdegit schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:36:
Pfff...Word dat wachten nu wel een beetje beu. Weet iemand of DHL op maandag bezorgt? Hij ligt al sinds vrijdagmiddag in Amsterdam met de status "ingepland voor aflevering". Dan weet je dus eigenlijk nog niks.
Ja hoor, die komt gewoon maandag. Ik had precies hetzelfde, in het weekend doen ze niks maar als ie al in NL is dan zal ie morgen bij de koerier zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Pfffff. Eindelijk binnen, maar ik krijg wlan niet aan de praat. Dus ik denk, jammer, dan halen we alle settings toch even op van mijn Google account. Ho maar...Bij het opzetten van een account eist -ie dat het via WLAN gaat.

8)7

edit:
dan ziet -ie een zootje netwerken, 10 seconden later weer niks.

Eerst maar eens flashen met de laatste ROM denk.

[ Voor 21% gewijzigd door hansdegit op 22-07-2013 12:31 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbabu
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 21:14
Volgens de engelse site van FAEA is de F2 in stock. Iemand deze al besteld of wellicht al binnen?

Ik ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen! Ik ben voornamelijk geintreseerd naar de bouwkwaliteit en de snelheid van de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Vanochtend DHL aan de deur; ik zweten op m'n werk, m'n vrouw met de kleine in de schaduw in de tuin, dus geen bel gehoord. Krijg ik een smsje, mislukte afleverpoging.. :( Vanavond even naar DHL afhaalpunt ding ophalen (en 26,76 extra aftikken, maar dat was al wel ingecalculeerd)

Zal mijn bevindingen wel neer 'pennen' (nog snel even een simkaart of adapterje microsim>sim regelen, iemand in de buurt van Zwolle met z'n ding over ;) ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ik snap nog weinig van de Foon....Mobile data aangezet, Google Playstore zegt dat -ie geen verbinding heeft.
Stel je nou voor dat er geen wifi beschikbaar is, hoe kan ik dan toch iets downloaden?

Is er al iemand die de laatste officiele ROM (https://www.dropbox.com/s...SD_Faea_F1_2013_05_31.zip) heeft geinstalleerd? Worden we vrolijk van die nieuwe ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
hansdegit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:36:
Ik snap nog weinig van de Foon....Mobile data aangezet, Google Playstore zegt dat -ie geen verbinding heeft.
Stel je nou voor dat er geen wifi beschikbaar is, hoe kan ik dan toch iets downloaden?

Is er al iemand die de laatste officiele ROM (https://www.dropbox.com/s...SD_Faea_F1_2013_05_31.zip) heeft geinstalleerd? Worden we vrolijk van die nieuwe ROM?
Wat is je provider? Waarschijnlijk moet je nog een APN instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
hansdegit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:36:

Heb je voor je mobiele data wel een APN geconfigureerd staan? ga naar je mobile network settings en dan acces point names. Je moet dan waarschijnlijk zelf je APN aanmaken, verschilt per provider.

De update van 31-05 is niet de laatste firmware, de laatste officiële is van 12-07-2013 zie mijn een na laatste post voor een OTA update - 'msm8x25q_n451_f1-ota-eng.root_mmc'

Die werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
_/-\o_ Er gaat een wereld voor me open dankzij de medetweakers.

Provider is Telfort. Als iemand het uit zijn hoofd weet, graag. Anders surf ik ff naar Telfort.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
http://www.telfort.nl/mij...ernet/handmatig-instellen

Bij instellingen->meer netwerken->mobiele netwerken->namen toegangspunten een nieuwe APN toevoegen.
En dan de volgende instellingen erin zetten.

Naam: Telfort
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

[ Voor 65% gewijzigd door Momus op 22-07-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
OTA update uitgevoerd, Kernel Version staat nu op: "#2 SMP PREEMPT Fri Jul 12 21:57:15 CST 2013".
Ziet dat er goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Jup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

hstoker

Yatta!

Nbabu schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:00:
Volgens de engelse site van FAEA is de F2 in stock. Iemand deze al besteld of wellicht al binnen?

Ik ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen! Ik ben voornamelijk geintreseerd naar de bouwkwaliteit en de snelheid van de GPS.
Volgens de website van Hong Kong Post heeft die van mij vandaag Hong Kong verlaten... :)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ik vind de WIFI antenne niet heel sterk. Zijn er tips/mogelijkheden om dat wat te verbeteren?

edit:
vooralsnog is het Chinese avontuur me nog bepaald niet bevallen. Eerst eentje met brakke GPS, nu eentje met brakke WIFI. Bah. :(

Ik snap er geen donder van. Foon even aan de lader, 5 minuten later ziet -ie ineens allerlei netwerken. Paar seconden wachten en -poef- , alle netwerken foetsie en "WLAN on, but no network available".

Ik krijg het vermoeden dat het met het battery level te maken heeft.

Nu een uurtje aan de lader en er lijken geen disconnects meer voor te komen.
Ben ik de enige die dit constateert?

[ Voor 89% gewijzigd door hansdegit op 22-07-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 17:14
Het kan zijn dat de lader onbedoeld dienst doet als antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
hansdegit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:44:
_/-\o_ Er gaat een wereld voor me open dankzij de medetweakers.

Provider is Telfort. Als iemand het uit zijn hoofd weet, graag. Anders surf ik ff naar Telfort.nl
Probeer Tweakker.
Downloaden via Wifi dan, hè... ;)

Tweakker kent APN's van heul veul providers overal ter wereld. Vooral prima app voor de avontuurlijke reiziger die wel eens een lokale sim in z'n telefoon schuift. Scheelt vaak een berg geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Contact tussen moederbord en wifi antenne was ruk. Hoe weet ik dat? Bij stevig vastpakken in de rechterbovenhoek zag de foon "ineens" heel veel wifi netwerken. Loslaten en foetsie.
Maar repareren blijkt risicovol, ik heb nu iig flink wat reserveonderdelen.

Ik baal stevig en twijfel of ik nu nog eens mijn hoofd ga stoten. Op deze manier is het eigenlijk niet leuk meer en al helemaal niet meer goedkoop. :(

[ Voor 47% gewijzigd door hansdegit op 22-07-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
hansdegit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:30:
Ik vind de WIFI antenne niet heel sterk. Zijn er tips/mogelijkheden om dat wat te verbeteren?

edit:
vooralsnog is het Chinese avontuur me nog bepaald niet bevallen. Eerst eentje met brakke GPS, nu eentje met brakke WIFI. Bah. :(

Ik snap er geen donder van. Foon even aan de lader, 5 minuten later ziet -ie ineens allerlei netwerken. Paar seconden wachten en -poef- , alle netwerken foetsie en "WLAN on, but no network available".

Ik krijg het vermoeden dat het met het battery level te maken heeft.

Nu een uurtje aan de lader en er lijken geen disconnects meer voor te komen.
Ben ik de enige die dit constateert?
Bij mij geen enkel probleem met Wifi; ben dit ook nog niet op het FAEA forum tegengekomen. Dat er geen netwerk te zien is, heeft mijn oude SE Xperia ook wel eens. Geen paniek, gewoon ff rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
hansdegit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:58:
Contact tussen moederbord en wifi antenne was ruk. Hoe weet ik dat? Bij stevig vastpakken in de rechterbovenhoek zag de foon "ineens" heel veel wifi netwerken. Loslaten en foetsie.
Maar repareren blijkt risicovol, ik heb nu iig flink wat reserveonderdelen.

Ik baal stevig en twijfel of ik nu nog eens mijn hoofd ga stoten. Op deze manier is het eigenlijk niet leuk meer en al helemaal niet meer goedkoop. :(
Met alle respect, je hebt geen idee waar je mee bezig bent gezien je eerdere posts.
Wellicht is het verstandig om je vooraf te verdiepen in de materie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ik had me er behoorlijk in verdiept; ik ben gewoon erg onhandig.
Point taken, overigens.

edit: of doelde je op mijn posts in dit topic?

[ Voor 22% gewijzigd door hansdegit op 22-07-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
hansdegit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:03:
Ik had me er behoorlijk in verdiept; ik ben gewoon erg onhandig.
Point taken, overigens.

edit: of doelde je op mijn posts in dit topic?
Ja ook, in combi met wat je net tikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Nou ben in inmiddels ook druk aan t spelen met het toestel. Eerste indruk is erg positief. F1 ziet er goed uit, netjes afgewerkt, cover sluit naadloos aan op het scherm. De achterkant is niet helemaal wit, maar het buitenste gedeelde is transparant met een witte binnenkant, geeft een leuk effect net weer iets anders dan m'n witte HOX. Wat mij betreft, ligt het toestel beter in mijn hand (die niet geweldig groot is) dan de HOX, hij is iets smaller dan fit toestel en iets breder dan de HTC One V van mijn vrouw. Door de hoge resolutie is het scherm perfect scherp en steekt t de HOX naar de kroon. Het glas is wel wat stroever al lijkt dat wel minder te worden (ja, natuurlijk is t folie er af... ;) ) Geen problemen met de Play store of WiFi, alleen nog even. Vanavond even verder instellen, apps downloaden en dan morgen eens wat testen en kijken hoe lang de accu mee gaat...

Net even gesprek(je) gevoerd, dan hoor je in eens weer het verschil en blijkt de HOX toch wel een zachte luidspreker te hebben. Je kunt je gesprekspartner weer goed horen. Zelf ben je ook goed duidelijk verstaanbaar (een negen wat betreft mijn belmaatje)

Als iemand nog specifiek iets wil weten....

[ Voor 12% gewijzigd door dizzytal op 22-07-2013 23:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Jij hebt 'm echt in een week binnen gehad. Da's erg netjes. het zal mij benieuwen wanneer die van mij binnenkomt, besteld via de website van Faea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
19 juli = aankomst post office
22 juli = The item left Hong Kong for its destination on 22-Jul-2013

Hup hup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
Heb de F1 inmiddels een paar weken in gebruik met stock rom (natuurlijk plus de Gapps fix) en het toestel bevalt prima. De enige irritatie is dat Instagram maar half werkt; crasht bij de filtergalerij. Hebben meer mensen deze ervaring?

[ Voor 0% gewijzigd door monkeytree op 22-07-2013 23:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Hoe is jullie ervaring met de GPS?
Speelt iemand toevallig Ingress die dat op die telefoon kan testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Heb 't wel op m'n toetsel, maar speel eigenlijk niet/te weinig (dat krijg je als je in een dorp met stadsrechten woont, waar (bijna) geen portals zijn) Zal zo dadelijk GPS wel even aanzetten als ik ga lunchen, kijken wat de eerste bevinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem besteld. Heeft het ding eigenlijk een kompas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Volgens mij wel ja. Las dat laatst ergens, maar weet niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die 'Coyote' gebruikt en weet of het goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Niet negatief bedoelt, het model lijkt een beetje op een iPhone met dat ronde ding op het knopje. Telefoons zien er wel mooi uit, ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Ik heb nu een toestel die veel lijkt op een Galaxy Note maar die is erg slecht van bouwkwaliteit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:55:
Niet negatief bedoelt, het model lijkt een beetje op een iPhone met dat ronde ding op het knopje. Telefoons zien er wel mooi uit, ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Ik heb nu een toestel die veel lijkt op een Galaxy Note maar die is erg slecht van bouwkwaliteit.
Het is alleen maar een tekentje op de touch-toetsje, meer niet dus niet echt een knopje, maar idd omdat het zo typerend is voor een Apple product lijkt het direct. Ik ben goed te spreken over de bouwkwaliteit, batterijklep/achterkant sluit goed aan. Enige wat ik vanochtend zag is dat de binnenkant van de cover (die dus wit is, en de buitenkant transparant) op een plekje niet helemaal goed wit gemaakt is, waardoor het lijkt of er een stukje van de cover af gebrokkeld is. Maar een kijken of een beetje aanstippen met een witte pen of typex helpt.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:52:
Ik heb hem besteld. Heeft het ding eigenlijk een kompas?
Een kompas? Als in kompas app? Nee standaard niet gezien, maar hoeveel wil je er downloaden? GPS zit er natuurlijk wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 17:14
Hebben jullie dit filmpje al gezien? YouTube: FAEA F2 MT6589 Quad Core 1.2GHz 5 inch FHD 1080P Android 4.2 OS NFC Smartphone

Multitouch blijkt aan het einde van het filmpje belabberd te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kompas? Als in kompas app? Nee standaard niet gezien, maar hoeveel wil je er downloaden? GPS zit er natuurlijk wel in.
Gps zorg ook voor kompas functie? Ja dat zal dan wel. Ok, das mooi.:)

Hm, ik zie dit staan bij de specs van die nieuwe ubuntu foon: - GPS, accelerometer, gyro, proximity sensor, compass, barometer

Kompas staat daar dus apart vermeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:42:
[...]

Gps zorg ook voor kompas functie? Ja dat zal dan wel. Ok, das mooi.:)

Hm, ik zie dit staan bij de specs van die nieuwe ubuntu foon: - GPS, accelerometer, gyro, proximity sensor, compass, barometer

Kompas staat daar dus apart vermeld.
Er zit een kompas in volgens mij.
Ik zie in google maps namelijk welke kant ik op kijk ;) deze draait netjes mee als ik de telefoon draai.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste