Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:50
cyanogenmod bedoel je als support?

het loopt niet erg snel maar de release moet er wel aan komen dit jaar.
Zeker als ik het forum lees dat mediatek sources gaat vrijgeven voor chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

En ik begrijp dat dit CM11 wordt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:03
Ik zelf heb een F2S. Vergeleken met mijn Galaxy S3 is dit toestel een stuk trager in reageren (vooral in whatsapp), en sindskort blijft ie ook regelmatig freezen als ik een bericht aan het typen ben, duurt een x aantal seconden, maar herhaalt zich regelmatig. Misschien dat ik dit met formateren op kan lossen.

Ben ook van plan hem binnenkort te gaan rooten (en misschien ook wel een andere rom er op te zetten als die beschikbaar zijn), zodat het allemaal wat soepeler gaat.

Laatst ook, ik had google maps navigatie aangezet. Hij begon helemaal te spacen, reageerde nergens op en bleef steeds hetzelfde zinnetje te herhalen. Dit soort dingen had ik bij mijn S3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Toch maar de gok gewaagd en een F2S besteld. Ik ben benieuwd wanneer er weer een public beta CM11 (of andere goede ROM) komt. Momenteel lijkt de development nogal stil te liggen.
Wordt als $80,- telefoonaccesoire verzonden

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel via FAEAMobile he? Hebben nu super aanbiedingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Uiteraard; <$150,-
Kan geen miskoop zijn voor het bedrag.

Klopt het trouwens dat deze 5GHz (802.11a) WiFi heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door timovd op 14-04-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Gisteren mijn F2S binnengekregen (snel; met DHL).
Er zit inderdaad geen 5GHz Wifi in in tegenstelling tot wat er op de website staat.
Ik heb er ook een flip-cover bij besteld, maar dan werkt de NFC chip niet meer. De sticker heb ik voorzichtig losgehaald van de oorspronkelijke back-cover en op de juiste plaats geplakt op de flip-cover.
Eerst stond er een versie van 09-2013 op, maar die hapert enorm. Nu van oktober er op gezet en die loopt vloeiender.
De telefoon voelt vrij goed aan, maar toch net iets te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Iemand hier ervaringen met het rooten en een andere ROM op de Faea F2S te zetten? Ik zou graag een andere rom willen proberen in de hoop dat de telefoon wat vloeiender gaat.

Het gaat dan om deze rom:
http://www.needrom.com/mobile/faea-f2s-miui-v5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackthunderAwf schreef op maandag 21 april 2014 @ 13:12:
Iemand hier ervaringen met het rooten en een andere ROM op de Faea F2S te zetten? Ik zou graag een andere rom willen proberen in de hoop dat de telefoon wat vloeiender gaat.

Het gaat dan om deze rom:
http://www.needrom.com/mobile/faea-f2s-miui-v5/
De handleiding staat er toch bij? :X

Step 1: Download the custom ROM copied to an external SD card root directory
Step 2: the shutdown state. While holding down:
– Power button + volume button up, to enter the recovery mode.
– Wipe Data / Factory Reset -> delete all user data
– Wipe Cache Partition -> Wipe cache
– Advanced -> Wipe Dalvik Cache
Step 3: Return to recovery main interface Install zip from sdcard -> choose zip from sdcard -> Select your ROM
Step 4: Brush complete, restart the phone Patience required – first boot takes a while

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Dat had ik gezien inderdaad, maar toen ik in de Recovery Mode was, zag ik geen "Wipe Dalvik Cache".
En kan ik de software gewoon in de map laten en zo op de SD kaart plaatsen? En welke, de nog gezipte versie, of de versie die ik op mijn pc al heb uitgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackthunderAwf schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:10:
Dat had ik gezien inderdaad, maar toen ik in de Recovery Mode was, zag ik geen "Wipe Dalvik Cache".
En kan ik de software gewoon in de map laten en zo op de SD kaart plaatsen? En welke, de nog gezipte versie, of de versie die ik op mijn pc al heb uitgepakt?
Indien je geen recovery ROM op de FAEA F2s hebt gezet dan gaat dat niet lukken met updaten.
Dat is de 1e stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:11:
[...]

Indien je geen recovery ROM op de FAEA F2s hebt gezet dan gaat dat niet lukken met updaten.
Dat is de 1e stap.
Ik heb verder geen verstand van ROM's veranderen. Dus dan zou dit inderdaad eerst moeten alvorens ik uberhaupt verder kan. Aangezien dit niet bij de instructies stond wist ik hier niks vanaf.

Beter wacht ik even totdat een maat van mij beschikbaar is om mij hier mee te helpen. Nadat de telefoon naar fabrieksinstellingen was gegaan, was het trage, niet reagerende deel ook grotendeels weg.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackthunderAwf op 21-04-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

http://forum.faeamobile.com/thread-1048-1-1.html

Download een recovery en zet deze op je telefoon (interne of externe opslag). Ik had een apk-file Recovery Tools waarmee je een willekeurige recovery (img-bestand) kunt laden.

[ Voor 4% gewijzigd door timovd op 22-04-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik krijg mijn F2S niet ge-unroot. Vanuit de fabriek zat er al root-access op (wat ik vreemd vind), maar voor het werk heb ik een Citrix client die checkt of de telefoon geroot is. Ik heb geprobeerd SU te verwijderen via CWM en unrooten via Root keeper en andere apps. Dit werkt totdat ik het toestel opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Je kunt ook je root status verbergen:

Cydia substrate:
Google Play: Cydia Substrate

En daarna Root Cloak plus:
Google Play: RootCloak Plus (Cydia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Heb ik geprobeerd, maar werkt ook niet. Ook via Xposed en RootCloak (non-plus). Dit had ik op mijn vorige telefoon.
Probleem dat ik hiermee heb is dat wanneer ik opstart een hoop apps zijn verwijderd. Inclusief TouchDown (via Citrix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de FAEA F1 (bij Pandawill gekocht voor 66 euro, kon het niet laten voor dat geld). Nu zijn er een paar dingetjes die ik ergerlijk vind en waarvan ik me afvraag of er iets aan te doen is.

Allereerst flikkert de notification bar soms als ik scroll in bijvoorbeeld instellingen of Google Play. Ik zag dat andere mensen dit ook hadden. Is dit te fixen?

Ik kan alle Google-apps installeren, behalve Google+. Dat vind ik jammer, want ik was dat op mijn JiaYu G3 net gaan gebruiken om foto's automatisch te back-uppen, wat ik erg prettig vond. Is hier iets aan te doen?

Tot slot, ik heb Kernel version 3.4.0-perf met als datum Mon Nov 18 14:08:22 CST 2013. Is dit nou de nieuwste ROM of kan ik ergens een nieuwere (betere) downloaden?

Al met al maakt de F1 voorlopig niet zo'n beste indruk op me (batterij erg snel leeg, camera niet best, touchscreen reageert soms irritant (vooral in de camera-app), cheap-ass volume/powerknopjes (die overigens zwart zijn op mijn toestel)). Als dit zo blijft ga ik mijn JiaYu maar weer gebruiken en trek ik volgende maand wel de portemonnee voor de OnePlus One...

Edit: dat flikkeren van de notification bar is opgelost... Is alleen als je een live wallpaper hebt. Geen live wallpaper meer dan maar. Jammer, maar valt mee te leven.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
Weet er iemand een flipcase voor de Faea f2s Net zoals deze :http://www.digitalsonline.nl/upl/fts/2012/1341476946.jpg
Of deze: http://www.gsmenzo.nl/ima...00-flip-case-750x750.jpeg
Of deze: https://www.google.nl/url...ukDg&ust=1405340543294651

Maar niet 1 met een gat erin bij het scherm of deze: http://www.aliexpress.com...r-Faea-F2/1955741235.html

b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Een flipcase van een DOOGEE DG450 past goed op een F1. Met een perforator alleen een mooi gaatje moeten maken voor de microfoon.
Besteld bij Banggood.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een oud topic een schop na geven.

Inmiddels is Faea offline, kennelijk is de boel opgeheven. Jammer, de F2 was op zich een toestel met goede specificaties en een mooi prijsje. Helaas was de kwaliteit niet over om naar huis te schrijven.

Ik was op zoek naar een vervangend display voor de F2, die van mij geeft strepen maar de rest van de telefoon is nog in orde. Ik ga het toestel doorgeven aan iemand anders, mocht hij er een ander scherm in willen zetten dan is dat mogelijk. Het punt is alleen: waar vind ik nog zo'n scherm.

Ik heb het toestel niet open geschroefd om te kijken wat voor display er in zit. Verdere informatie over onderdelen voor dit toestel is ook niet te vinden op het web. Ik neem aan dat er ook niet zomaar ieder willekeurig 5" display in geschroefd kan worden in verband met de displaykabel?

En mocht er nog iemand een Faea in gebruik hebben: Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen na zo'n periode.

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Er ligt er hier nog één in een la met een kapot scherm. Hopeloze bouwkwaliteit, kraakte en piepte bij aanschaf, maar toen voor die prijs goede specs. Zeer goed zelfs. Zal het vast nog wel goed doen - als hij heel is gebleven.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste