Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
Flashen op de F2S is nog een hele operatie als je geen Windows draait... Ik heb blijkbaar een toestel uit de eerste serie, welke geshipped zijn met hetzelfde modelnummer als de F2. De F2S roms welke je via de SD card kan flashen doen een assert op dit modelnummer en daardoor kan je ze alleen installeren als je eerst die assertion uit het update-script sloopt.

Anyway, met de nieuwe ROM draait het allemaal als een zonnetje. Geen freezes meer en alles lijkt prima te werken :)

root is the money off all evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Blij dat te horen. Ik ben nog geduld aan het beoefenen en hoop hem zeer binnenkort te ontvangen.
Welke heb jij geinstalled en wat heb je ervoor moeten doen?

Dank,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
wh1t3 sh4d0w schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:53:
Flashen op de F2S is nog een hele operatie als je geen Windows draait... Ik heb blijkbaar een toestel uit de eerste serie, welke geshipped zijn met hetzelfde modelnummer als de F2. De F2S roms welke je via de SD card kan flashen doen een assert op dit modelnummer en daardoor kan je ze alleen installeren als je eerst die assertion uit het update-script sloopt.

Anyway, met de nieuwe ROM draait het allemaal als een zonnetje. Geen freezes meer en alles lijkt prima te werken :)
Dat kan gewoon op windows hoor, zelfs met het standaard windows-kladblok.
Zo moeilijk is dat toch niet, 1 regeltje bovenaan een scriptje weghalen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
dutchgio schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:47:
[...]

Dat kan gewoon op windows hoor, zelfs met het standaard windows-kladblok.
Zo moeilijk is dat toch niet, 1 regeltje bovenaan een scriptje weghalen... ;)
Zeg ik ergens dat dat niet kan? Ik zeg alleen dat ik geen Windows draai en dat dat de zaken enigzins moeilijker maakt. Er is een flashtool, welke alleen op Windows draait, waar een groot deel van de ROMS voor gemaakt is. Het formaat dat geflashed kan worden via SD kaart heeft een wat bepertker aanbod.

Verder is het inderdaad niet heel veel werk om het scriptje aan te passen (je hebt wel wat meer nodig dan alleen notepad, want hij is gezipped. Geen flauw idee of het een standaard zip is of dat er nog iets bijzonders mee is). Maar dat doet er eigenlijk ook niet toe, het punt is dat het nog allemaal een beetje in de kinderschoenen staat. Dat geeft niks, maar het kan voor veel mensen wel een reden zijn om nog even te wachten. De standaard ROM was bij mij erg laggy en een nieuwe ROM installeren is niet direct voor iedereen heel simpel.

@WDev: Na wat uitzoeken viel het allemaal wel mee. Als je hem nog moet krijgen heb je een goede kans dat bij jou het type-nummer al wel goed staat en dan kan je zonder wijzigingen de F2S ROM die je hier vinden flashen: http://forum.faeamobile.c...1048&pid=3545&fromuid=672. Daar staan er voor de F2S een aantal welke je via SD kaart of de flashtool kan flashen. Daar staat verder ook alles vrij duidelijk uitgelegd. Als je een versie hebt met het oude modelnummer (net als ik), dan moet je bij de SD kaart versie even het update-script aanpassen. De flashtool versie zou wel gewoon moeten werken heb ik mij laten vertellen (niet zelf kunnen testen aangezien ik geen Windows draai en de flashtool alleen op dat platform draait).

root is the money off all evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fyi,

Dear customer,

Sorry for the late reply.

We just had a holiday for the National Day.

The one which supports 3G WCDMA 900/2100MHz band will be stock about 2 weeks later.

Best wishes!

--

Dus binnenkort toch 900 mhz 3g normaal ;..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Nou goeienavond, kennen jullie me nog ? :-)
Vandaag EINDELIJK de nieuwe FAEA binnen gekregen. De vervanger voor degene die ik 16-07 had besteld maar niet goed werkte.

Nu even bijlezen wat ik ook alweer moest doen om de nieuwe ROM er op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:52
Raar probleem met de F1 welke ik aan mijn dochter heb af moeten staan.

Ze kan bellen met haar T-mobile sim maar als ze gebeld wordt klinkt een in gesprek toon.

Ik heb haar sim in mijn gsm gedaan. Geen probleem. Ik kan bellen en gebeld worden.

Ik heb mijn sim in haar F1 gedaan (simyo) en exact hetzelfde probleem. Kan wel bellen maar inkomende oproepen geven een in gesprek toon aan.

Lijkt dus echt aan de F1 te liggen.

Iemand hier ervaring mee, of beter nog een oplossing......

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
@Noppesnada: Welke ROM heb je op de F1 draaien?
Het lijkt erop dat je een van de eerste ROM nog hebt draaien.

Dit is de laatste ROM met een Engelse CWM recovery: https://copy.com/3m2Z28LZgu3Y
Dit is een alternatieve MIUI ROM: https://copy.com/DMHqmCLq67kU
Zit wat chinese apps in de je waarschijnlijk wilt verwijderen.

@ExTaxi: http://forum.faeamobile.com/thread-1048-1-1.html

@DoctoeWho55: Ja zodra ze de MT6589T met v7 modem binnenkrijgen kunnen ze meerdere CDMA banden ondersteunen. Er is een tekort aan chippies. Zoals het er nu naar uitziet, de laatste week oktober.
Faea forum claimt dat cyanogenmod een build gaat maken voor de f2S
We claimen niks, er is namelijk niks te claimen, het is gewoon waar. Ik stuur het test team aan.
Samen met Tweakers.net was dat de enige publieke mededeling tot nu toe.
hier nog mijn antwoord in een andere thread: http://gathering.tweakers...bookmark/1520485/41015537
En ook geen geport naar andere toestellen. Een nieuwe kernel bouwen is genoeg shitzooi!
Gelukkig is het devteam het neusje van de zalm. Als zij het niet kunnen kan niemand het }:O

@wh1t3 sh4d0w: Standaard ZIP bestand. Installeer echter de meest recente ROM via SP flash!
Hier zitten diverse performance verbeteringen in. Dus niet het bestand voor SD kaart.
Ik zou adviseren deze te gebruiken met aangepaste CWM: https://copy.com/uyr8J4NNwGJN

@alle flashers:
Ik kwam ook regelmatig hickups tegen na het flashen (bij Chinese toestellen)
Uit ervaring met het continu flashen, flashen, bricken en de-bricken van Faea toestellen zou ik de volgende procedure aanhouden:
1. Cache en Dalvik-cache opschonen.
2. Flashen
3. Nogmaals flashen (ja je leest het goed dubbel flashen)
4. Cache en Dalvik-cache opschonen
5. Opstarten.

P.S. stuur me een P.M. als je grote problemen hebt met je toestel. Ik lees niet elke dag het forum. Maar de frontpage wel...zie ik in ieder geval je bericht. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door kwakzalver op 09-10-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik een sim van simyo heb vraagt de f1 na elke start een pincode. Als ik google lees ik dat dat normaal is, maar ik kan me niet herinneren het ooit eerder gezien te hebben. M'n tmobile kaartje doet het in ieder geval nooit. Kan ik daar nog iets aan doen behalve geen simyo gebruiken?

Edit: Nevermind. dat zit dus bij options - security - network settings.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat mijn F1 verkeerd is geflashed. Opstarten lukt niet, ook niet met een volle batterij die ik van een medetweaker heb geprobeerd.

Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begoudy
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-04-2024
Heb mij F2S op 10 september besteld.

Nog niet binnen. Track en trace (singpost) werkt niet in Nederland. Gaat lekker.

Net toch maar weer eens bij track en trace gekeken.

!! Return to sender !!

Dat is echt niet grappig. :(

Contact met faea, ben benieuwd wat er uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@Kwakzalver. Het toestel draait de rom van 6 augustus.

Die eerste link die je geeft is ook een Miui Rom klopt dat ?

Ik zal komend weekend weer eens gaan flashen.

Enig idee wanneer 4.2 uit komt ? (je schijnt nogal dicht bij het vuur te zitten)

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:50
begoudy schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:38:
Heb mij F2S op 10 september besteld.

Nog niet binnen. Track en trace (singpost) werkt niet in Nederland. Gaat lekker.

Net toch maar weer eens bij track en trace gekeken.

!! Return to sender !!

Dat is echt niet grappig. :(

Contact met faea, ben benieuwd wat er uit komt
Dat had ik ook. Blijven veel telefoons hangen in China. Is ook een post van op faea forum.
Als je het meld krijg je gelijk een mail van support dat je geld word terug gestort.

Dus ik ga hem opnieuw bestellen. }:O

Ik had hem besteld met gratis NFC key's en na een 2e mail naar support krijg ik die toch nog bij mij nieuwe order want de actie was al verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Nadat ik dus 3 maanden ben bezig geweest met het krijgen van een goeie Faea F1 blijkt dat het vervang-toestel ook een handicap heeft. Als ik een witte pagina open zie ik rechtsonderin gekleurde pixels. Man o man wat een bedrijf.......Moet ik nu weer dat ding terug gaan sturen en 2 maanden wachten op een nieuwe? Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begoudy
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-04-2024
Inderdaad na contact faea,
geld terug, nu opnieuw bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik heb geen dual sim meer nodig, dus mijn FAEA gaat in de V&A.
Het is een fijn toestel, maar uiteindelijk moet je toch wel het eea aanpassen om hem goed te laten draaien, iets waarvoor ik op dit moment niet zoveel tijd heb, dus ik ben overgestapt op iOS.

Ik zal waarschijnlijk stiekem de thread wel in de gaten blijven houden, uit nieuwsgierigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Even een opsomming van de laatste 2 dagen.

2x shutdowns
5x opnieuw simkaart codes invoeren
1x muziek starten (tijdens de les) en scherm reageerde vervolgens niet ....

Ik zou hem graag terugsturen, maar aangezien ik hem 1x heb laten vallen ben ik bang dat ik m'n geld nooit terug zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
begoudy schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:36:
Inderdaad na contact faea,
geld terug, nu opnieuw bestellen.
dat heb ik dus net achter de rug en wekenlang moeten wachten op mijn nieuwe toestel.
Ik ga nog maar eens even bedenken. Het is niet HEEL hinderlijk maar het hoort gewoon niet bij een nieuwe smartphone. Erg klote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Ik heb allemaal dezelfde problemen gehad, ik ben net overgestapt op LewaOS, en ben bezig met alle bloatware eraf te halen. Securty etc laat ik er voorlopig opstaan uit nieuwsgierigheid wat deze apps zoal kunnen. Verder zit ik nog bezig met een manier om de stock root manager van lewa te vervangen met bv superuser.

ik hoop dat hij nu wat stabieler draait, want stock android draaide voor geen meter, miui is te traag, en ondersteunde geen dualsim.

Daarom nu lewa eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
vandaag ook gezien dat het toestel last van ghosting heeft. Grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Last van ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwakzalver schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:06:

@DoctoeWho55: Ja zodra ze de MT6589T met v7 modem binnenkrijgen kunnen ze meerdere CDMA banden ondersteunen. Er is een tekort aan chippies. Zoals het er nu naar uitziet, de laatste week oktober.

[...]

We claimen niks, er is namelijk niks te claimen, het is gewoon waar. Ik stuur het test team aan.
Samen met Tweakers.net was dat de enige publieke mededeling tot nu toe.
hier nog mijn antwoord in een andere thread: http://gathering.tweakers...bookmark/1520485/41015537
En ook geen geport naar andere toestellen. Een nieuwe kernel bouwen is genoeg shitzooi!
Gelukkig is het devteam het neusje van de zalm. Als zij het niet kunnen kan niemand het }:O

[
Nice, veel succes ermee! Wat is je nick of faeaforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@kwakzalver,

de laatste rom van 19 augustus geinstalleerd (van Faea zelf). Ik krijg dat ding om de een of andere reden niet geroot, dus deze maar gedaan.

Toestel kan nu oproepen ontvangen. Dit probleem lijkt dus opgelost.

Bedankt voor het meedenken.

Als iemand nog een goeie suggestie heeft voor het rooten houd ik me aanbevolen.

Ik heb al diverse manuals gelezen, maar het is erg lastig om überhaupt de drivers compleet geinstalleerd te krijgen.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Noppesnada schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:26:

Als iemand nog een goeie suggestie heeft voor het rooten houd ik me aanbevolen.
Deze methode :

unfold in "Faea mobile"

Heeft geen exploit nodig maar gebruikt recovery. Hoe ver kom je daarmee?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Die gaan we eens proberen.

Voorlopig is mijn dochter weer happy. Ze kan weer gebeld worden en het lock screen werkt ook weer.

Die rom van 19 augustus is echt beter.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
ja niet heel vaak, maar dat de phone dus uit zichzelf dingen doet. Dus dat het lijkt alsof er iemand iets aanklikt. Dat kun je ook zichtbaar maken in het menu van de telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door ExTaxi op 14-10-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
ExTaxi schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:35:
[...]

ja niet heel vaak, maar dat de phone dus uit zichzelf dingen doet. Dus dat het lijkt alsof er iemand iets aanklikt. Dat kun je ook zichtbaar maken in het menu van de telefoon.
Ah, mijn eerste hit was:
" Ghosting was a special Jedi power that very few individuals had been able to master. →"

Daarna de iets logischere, maar een stuk verontrustendere hit:
"Ghosting is a form of identity theft in which someone steals the identity..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ashen Shugar schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:07:
[...]

Ah, mijn eerste hit was:
" Ghosting was a special Jedi power that very few individuals had been able to master. →"

Daarna de iets logischere, maar een stuk verontrustendere hit:
"Ghosting is a form of identity theft in which someone steals the identity..."
Het heet dan ook 'ghost touches' :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
Yep, de links naar de recovery ROM's zijn stabiele ROM's. Voordat ik ze vrijgeef heb ik ze zelf een aantal keren geflashed om uit te testen.

F1 en Android 4.2:
Geen idee wanneer dit in de planning staat.
De F1 draait nu een MIUI v5 ROM en is door de vrouw geconfisceerd.

@Docterwho55:
Mjaah de ingredienten zijn: Portie geluk en aantal chef-devs van CM inc. en aankruiden met de MT source.
We zijn net begonnen met koken, maar met alles gloednieuw is het altijd afwachten...
Ik verwacht deze week een alfa ROM voor het testen.

P.S. Faea heeft nu een Italiaanse distributeur: faea.eu
Tevens is men bezig een europese support/repair center op te tuigen.
De prijzen zijn duurder en in Euro's, maar incl. BTW.
De volgende code's geeft €10,- korting GIZFAEA -of- FAEAEURO
Maar de 'shipping' is dan ook weer €10,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
dutchgio schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:15:
[...]

Het heet dan ook 'ghost touches' :o
ah, ja, eens in de week wel een keer, heb touches zichtbaar maken ook aan staan(in development). Af en toe dat hij denk dat de rechterrand vaak getouched word, of soms midden boven als hij aan de lader hangt. Software heeft er mee te maken, want een reboot (/batterij eruit) helpt tot nu toe altijd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 05-09 16:24
Hoop niet dat ik dit draadje te erg misbruik met mijn volgende verzoek, maar hoop dat iemand mij kan helpen hier.

Ik heb zelf een ZOPO C2 maar die wil niet verbinden met mijn Toyota Touch and Go system. Nu blijkt dat de Faea F1 dat wel doet. Ik ben, vanwege de specs e.d. op zoek naar iemand die óf de F2(s) al werkend heeft getest met een toyota T&G óf bereid is deze even te testen in mijn auto (dan weet ik zeker dat ik de juiste aankoop doe). Uiteraard komt ik langs om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
Even een CM update:
De development van de (officiële) CyanogenMod ROM gaat voorspoedig. Het blijft voorlopig een closed build totdat alles stabiel werkt. We willen geen brakke Mediatek Kernel laten rondzweven op het net.

CM is de eerste buildruns op hun servers aan het uittesten. Als dat alles werkt, gaan we de eerste Alfa met de testgroep testen. Dat zal een dezer dagen gebeuren.

Ben ook benieuwd waar Faea nu weer mee bezig zijn. Persoonlijk stond ik op de 2/32 F2S te wachten.
In plaatst daarvan komen ze hiermee op de proppen.
Afbeeldingslocatie: http://forum.faeamobile.com/data/attachment/forum/201310/26/042323cm61v4u01msrrxbe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De F3 wordt een galaxy mega-kloon als we GizChina mogen geloven, van die F4 heb ik nog geen nieuws vernomen, maar dat beloofd niet veel goeds...

Mooi om te horen dat er wordt gewerkt aan Cyanogenmod, en er al 'buildruns' getest worden (op servers, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
F1 is hier overleden.

Kleine val (op een zachte vloer nog wel) heeft rechts bovenin het scherm helemaal verkloot. Barstje van midden naar rechts (halve maantje) en de hoek is totaal zwart. Rechterkant van het scherm werkt ook niet meer.

Zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Eén van onze Faea F1's is onderweg terug naar Pandawill. Ook met tips van kwakzalver kreeg ik de foon niet meer aan de praat. Ik ben benieuwd of en wanneer er een vervanger door Pandawill wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Mijn telefoon ook overleden door een val. Door een eerdere val zat het scherm al los, nu zwarte vlek en reageert niet meer. Als iemand nog iets heeft aan de electronica... :)
Ik zoek nu een alternatief voor deze telefoon, omdat ik hem iedere dag moest herstarten (anders zou die dat zelf doen) en ik ook een iets sterkere zoek. Wat raden jullie aan? Jammer dat echte merken geen snelle dual sim's maken!

edit: het lastige bij het maken van een keuze is dat een goede GPS voor mij erg belangrijk is onderweg, en Mtek's hebben dat niet.

[ Voor 14% gewijzigd door pierre-oord op 02-11-2013 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Hier en hier staan twee mogelijke renders van de F4. Geen idee hoe echt, maar ik vond ze en ik denk ik deel ze even.

Trouwens, hoe zit het met de support voor Cyanogenmod voor de F2S 2/32GB? Ik ben best wel geïntereseerd, echter ben ik een behoorlijke CM fan. Trouwens, is die 2/32GB al wel te koop? Ik zie hem wel in de TS staan, maar ik krijg hem niet te zien bij de officiële reseller.
Ik zie, helaas, ook veel problemen met de F1 voorbij komen. Zit de F2 ook met zoveel issues of is dat een prima vervanger voor mijn HTC Sensation (nu op 4.3)?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:01
Ik gebruik de F1 al een tijdje en ben er redelijk tevreden over, maar er zitten wel een aantal ruwe randjes aan. De hinderlijkste is dat de spraakkwaliteit in het appartement woon matig is waar andere telefoons er geen last van hebben. Het lijkt alsof ik "in de wind fiets". Ik heb de telefoon in en uit elkaar gehaald, wellicht dat dat het probleem verhelpt.

Verder inderdaad de onverklaarbare sporadische reboot. De camera is traag. Voor de rest een prima dingetje voor de prijs en hetgeen wat ik ermee doe; beetje internetten, whatsappen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Timorad schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:05:
Ik gebruik de F1 al een tijdje en ben er redelijk tevreden over, maar er zitten wel een aantal ruwe randjes aan. De hinderlijkste is dat de spraakkwaliteit in het appartement woon matig is waar andere telefoons er geen last van hebben. Het lijkt alsof ik "in de wind fiets". Ik heb de telefoon in en uit elkaar gehaald, wellicht dat dat het probleem verhelpt.

Verder inderdaad de onverklaarbare sporadische reboot. De camera is traag. Voor de rest een prima dingetje voor de prijs en hetgeen wat ik ermee doe; beetje internetten, whatsappen, etc.
Een andere camera app zorgde er bij mij voor dat die wel scherpe foto's maakte. Volgens mij iets van "silent camera" of iets dergelijks. De normale app maakt soms wel 3 wazige foto's na elkaar (terwijl ik maar 1x op de knop klikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Heeft iemand de nieuwe ROM op faea mobile al geprobeerd? Ik kan niet echt achterhalen of het een officiële Faea ROM is (hoewel hij wel via hun site te downloaden is) en wat er precies veranderd is. In het topic spreken ze over nieuwe Wifi drivers en dat Android wat minder laggy zou zijn (waar ik overigens niet zo'n last van heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Zalmanman schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:08:
Hier en hier staan twee mogelijke renders van de F4. Geen idee hoe echt, maar ik vond ze en ik denk ik deel ze even.

Trouwens, hoe zit het met de support voor Cyanogenmod voor de F2S 2/32GB? Ik ben best wel geïntereseerd, echter ben ik een behoorlijke CM fan. Trouwens, is die 2/32GB al wel te koop? Ik zie hem wel in de TS staan, maar ik krijg hem niet te zien bij de officiële reseller.
Ik zie, helaas, ook veel problemen met de F1 voorbij komen. Zit de F2 ook met zoveel issues of is dat een prima vervanger voor mijn HTC Sensation (nu op 4.3)?
Ikzelf verwacht dat de iedere F2s door CM wordt ondersteund, straks. Want processor etc is volgens mij gelijk.
Die F1 kent volgens mij veeeeeel meer problemen dan de F2s. Ik vond ook de F2 niet fijn, maar de F2s maakt mij erg happy. En ik heb nog maar weinig anders gedaan dan er een andere ROM op te zetten.
pierre-oord schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 01:49:
Mijn telefoon ook overleden door een val. Door een eerdere val zat het scherm al los, nu zwarte vlek en reageert niet meer. Als iemand nog iets heeft aan de electronica... :)
Ik zoek nu een alternatief voor deze telefoon, omdat ik hem iedere dag moest herstarten (anders zou die dat zelf doen) en ik ook een iets sterkere zoek. Wat raden jullie aan? Jammer dat echte merken geen snelle dual sim's maken!

edit: het lastige bij het maken van een keuze is dat een goede GPS voor mij erg belangrijk is onderweg, en Mtek's hebben dat niet.
Ik heb met F2s geen echte issues met GPS. Gebruik hem iedere dag en gaat feilloos. Soms even GPSFix aan, maar dat is ook in 30 seconden gedaan.
meintje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:53:
Heeft iemand de nieuwe ROM op faea mobile al geprobeerd? Ik kan niet echt achterhalen of het een officiële Faea ROM is (hoewel hij wel via hun site te downloaden is) en wat er precies veranderd is. In het topic spreken ze over nieuwe Wifi drivers en dat Android wat minder laggy zou zijn (waar ik overigens niet zo'n last van heb).
Tsja, welke bedoel je nou? Want er is één via Needrom, met de MIUI. Dat is die van 15 oktober (dacht ik). Misschien kan je linken naar het juiste topic waar je hem vandaan hebt?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Ik heb het over een ROM in het "officiële" Faea F1 ROM download topic. http://forum.faeamobile.com/thread-49-20-1.html

Echter staat deze ROM niet in de topicstart, maar wordt er gelinked naar een Dropbox file ergens in de comments. Maar goed, gemakshalve ga ik er maar van uit dat dit geen erkende Faea ROM is.

[ Voor 3% gewijzigd door meintje op 02-11-2013 18:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
pierre-oord schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:07:
[...]

Een andere camera app zorgde er bij mij voor dat die wel scherpe foto's maakte. Volgens mij iets van "silent camera" of iets dergelijks. De normale app maakt soms wel 3 wazige foto's na elkaar (terwijl ik maar 1x op de knop klikte).
Idem. Ik gebruik SuperCamera. Vooral de HDR functie - welke ik normaal vreselijk vind - die er op zit zorgt voor een betere kwaliteit foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Dat CM geport wordt is inderdaad geweldig nieuws voor een Chinees merk! Echter kan ik nog altijd niet vinden waar ik een 2/32GB F2S kan kopen. Bestaat dat ding eigenlijk al wel? Van de F3/F4 weet ik dat ze nog niet (officieel) aangekondigd zijn.
Verder, voelt die F2S niet erg cheap aan, door die plastic achterkant?

EDIT:
De 2/32GB F2S is inderdaad, net als de F3/F4 nog niet officieel aangekondigd. Dat moet dan wel een beest worden: FHD scherm, 2GB RAM en 32GB ROM mét een volledige CM ondersteuning. Overigens zijn ze al bezig met het porten van van 4.4 op het Faea forum.

[ Voor 28% gewijzigd door Zalmanman op 03-11-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik had op beide simkaarten channel 919 aangezet in de messages-> settins-> cell broarcasts, maar heb geen NL alert gehad. Iemand die die dit wel goed had weten in te stellen voor de F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 18:59
Niets gehad, maar heb dan ook niet iets aangepast daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
leuk_he schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:16:
Ik had op beide simkaarten channel 919 aangezet in de messages-> settins-> cell broarcasts, maar heb geen NL alert gehad. Iemand die die dit wel goed had weten in te stellen voor de F1?
nieuws: Veel mensen klagen over te laat of niet ontvangen NL-Alerts

Op mn iOcean kreeg ik m ook niet, had wel kanaal 919 toegevoegd.
Nadat het om 10 over 12 niet werkte heb im het weer uitgezet, maar dat had ik dus niet moeten doen, wilde ik het testbericht ontvangen, want die kwam soms vertraagd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Kleine update voor de geïnteresseerden. Ik vroeg Faea wanneer de 2/32GB F2S uit zou komen. Ik heb toen ook maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om na te vragen wat de ETA is van de F3/F4. Hieronder de reply die ik van ze kreeg:
Hi,my friend, we will release 2GB RAM/32GB ROM version after 2 to 3 week.Please wait.For F3,F4, we are making an effort now.
FaeaMobile Support
----------------
Faea International Official Website
www.faeamobile.com
Het ziet er dus naar uit dat we zo rond de maandwisseling de nieuwe 2/32GB mogen verwachten, geloof ik. Wat ze met de F3/F4 bedoelen weet ik niet zo goed, maar ik vermoed dat ze ook zo rond die tijd uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalmanman schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:56:
Kleine update voor de geïnteresseerden. Ik vroeg Faea wanneer de 2/32GB F2S uit zou komen. Ik heb toen ook maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om na te vragen wat de ETA is van de F3/F4. Hieronder de reply die ik van ze kreeg:

[...]

Het ziet er dus naar uit dat we zo rond de maandwisseling de nieuwe 2/32GB mogen verwachten, geloof ik. Wat ze met de F3/F4 bedoelen weet ik niet zo goed, maar ik vermoed dat ze ook zo rond die tijd uitkomen.
Die mails zeggen niet veel, ik heb al 2 maanden gevraagd achter wanneer er een V7 chip in de F2S zou komen (ondersteund ook 900 mhz wcdma) en telkens hetzelfde antwoord::

" hi,this version will be stock about 3-4 weeks later,

Best wishes!

Anna"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Dan pak je toch gewoon je TARDIS? :+
Nee, even serieus, jammer dat dat zo is. Ik zie graag de 2/32 verschijnen in vergelijkingen zodat ik uit kan vogelen wat mijn Sensation opvolgt. Ik dacht eerst aan de N5 maar die is me iets te duur. Keuzes, keuzes, keuzes. Nouja, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
misschien een stomme vraag in dit Topic, mijn vriendin heeft een FAEA F1, stock rom reboot hij gemiddeld 2x per dag, hij word redelijk heavy gebruikt qua telefonie en internet. ik heb er voorlopig de nieuwste Lewa op gezet en nu draait ie zonder reboots, maar ze zou graag stock rom hebben omdat die iets sneller is qua menu's enzo.

Enige oplossingen voor mijn probleem? meest ideale zou stock rom zijn zonder reboots (onmogelijk zeker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
F2S eindelijk binnen !

vanavond maar even mee gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whelder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik ben ERG benieuwd naar de F2S ervaringen. Zoals waar je hem hebt gekocht, GPS, NFC, degelijkheid en wat al niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
Ik heb hem gekocht bij Faea zelf, met express mail besteld was hij er in 1,5 week binnen.

Toestel voelt goed aan en eerder commentaar dat materiaal slecht is of telefoon buigt zie ik niks van terug.

De standaard ROM staat er nog op omdat ik wou wachten op Cyanogen maar blijkbaar duurt dat nog even. Alles werkt prima in de standaard ROM.

GPS moet ik nog fixen want ik vermoed dat hij nog steeds naar China gps gaat want ik krijg geen fix nog. Maar moet zeggen dat ik GPS ook niet echt gebruik. Zal deze week is proberen dat aan te oasen.

Qua NFC nog niet veel gespeelt mee maar telefoon kan prima uitlezen en acties aanmaken.

Dualsim in toestel werkt echt perfect. Maar das dan ook een deel android zelf vermoed ik.
Gebruik Data/bellen op mijn werk SIM en prive alleen voor bellen.

Ik kwam van een samsung galaxy S met hardware matige 3-wegs knoppen en ik moet zeggen dat ik die wel mis op de Faea. Als het scherm nu zwart word moet je altijd naar de rechter zijkant knop en dat is net wat minder snel en ongemakelijker.

Verder kleine light bleeding als je via de zijkant dichtbij naar het scherm kijkt. een 1 mm streepje waar licht te zien is. Zie je verder niks van bij normaal gebruik en is misschien te verwachten voor deze prijs.

Verder heb ik wel 3 keer meegemaakt dat de telefoon was vastgelopen (in 2 weken) Dan word het scherm langzaamzwart, de pixels doven echt van grijs naar zwart.

Uit en aan en het was opgelost. 2 keer gedaan met de vergrendelknop en 1 keer moest ik de batterij er uit halen. Was verder niet zo veel bijzonders aan het doen toen het toestel vastliep.

Ik heb me oude samsung galaxy een update gegeven naar CM 10 en aan me GF gegeven. En als Cyanogenmod beschikbaar is voor de F2S zal ik die ook wel meteen installeren. Want ik vermoed dat de crashes meer software matig zijn dan hardware matig.

Verder mmmz, fijne telefoon. Is snel met een goed beeld. Misschien wel handig om hoesje gelijk mee te bestellen aangezien ik nu wel beetje moet zoeken naar een goed hoesje dat past.

Dit was ff alles zo uit het hoofdje getypt zonder aandacht voor zinsopbouw maar je hebt er vast wel wat aan :)

Als je meer vragen hebt moet je het maar zeggen. Zal kijken of ik deze week nog kan spelen met GPS en NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
Scoro schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:09:
I
Als je meer vragen hebt moet je het maar zeggen. Zal kijken of ik deze week nog kan spelen met GPS en NFC.
Ben je toevallig in het bezit van een Toyota met Touch&Go systeem? Of woon je in de buurt van Rotterdam zodat ik een keer langs te komen om deze telefoon met mijn auto te testen??
(Jiayu G3 en Zopo C2 werken namelijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
BiggyB schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:06:
[...]

Ben je toevallig in het bezit van een Toyota met Touch&Go systeem? Of woon je in de buurt van Rotterdam zodat ik een keer langs te komen om deze telefoon met mijn auto te testen??
(Jiayu G3 en Zopo C2 werken namelijk niet)
zie je PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
BiggyB schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:05:
Hoop niet dat ik dit draadje te erg misbruik met mijn volgende verzoek, maar hoop dat iemand mij kan helpen hier.

Ik heb zelf een ZOPO C2 maar die wil niet verbinden met mijn Toyota Touch and Go system. Nu blijkt dat de Faea F1 dat wel doet. Ik ben, vanwege de specs e.d. op zoek naar iemand die óf de F2(s) al werkend heeft getest met een toyota T&G óf bereid is deze even te testen in mijn auto (dan weet ik zeker dat ik de juiste aankoop doe). Uiteraard komt ik langs om te testen.
Ik heb de Faea van Scoro mogen testen in min auto, helaas zonder het gewenste resultaat. Ik ga op zoek naar een andere vergelijkbare telefoon, die wel kan verbinden met mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
BiggyB schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:36:
[...]

Ik heb de Faea van Scoro mogen testen in min auto, helaas zonder het gewenste resultaat. Ik ga op zoek naar een andere vergelijkbare telefoon, die wel kan verbinden met mijn auto.
Of je zoekt een nieuwe auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
dutchgio schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:40:
[...]

Of je zoekt een nieuwe auto :+
Haha, ik zal m'n werkgever eens lief aankijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Weet iemand of het mogelijk is om een vervangend scherm te kopen voor de F1? Ik heb 'em laten vallen en nu zit er een barst in het scherm. Volgens mij is het alleen de top laag waarin het touch gedeelte zit. (als het 2 lagen zijn tenminste ?) in ieder geval reageerd het touch nauwelijks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Laatst online: 08-09 19:49
ocdaan schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:33:
Weet iemand of het mogelijk is om een vervangend scherm te kopen voor de F1? Ik heb 'em laten vallen en nu zit er een barst in het scherm. Volgens mij is het alleen de top laag waarin het touch gedeelte zit. (als het 2 lagen zijn tenminste ?) in ieder geval reageerd het touch nauwelijks meer.
http://www.faeamobile.com...een-part-for-faea-f1.html maar out of stock zo te zien, misschien omdat ze met een nieuwe versie van de F1 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan waarschijnlijk wel zo'n scherm of de reparatie voor je verzorgen.
Scherm is wel gelijmd, dus heb je zowel LCD als touchscreen nodig.

PM maar als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb support van Faea een mailtje gestuurd, kijken wat ze zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
Sinds een week de MIUI 3.11.15 rom erop zitten en ik moet zeggen, een hele verbetering t.o.v. die stock rom. Nog geen enkele keer een "spontane reset" gehad. (fingers crossed)
Ook heb ik het idee dat de batterijduur beter is dan de stock rom.

Om andere thema's te gebruiken moet je je wel ff registreren bij MIUI maar dan heb je ook een giga hoeveelheid keus hierin.

Deze rom blijft er mooi opzitten :-)

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• ExTaxi
Nou we hebben weer wat. Het scherm laat een aantal beschadigde pixels zien dus ik vrees dat de telefoon weer terug kan naar China.

Dit is nu de 2e keer dat ik iets in de pixel-sfeer heb, is deze telefoon (F1) daar niet gewoon gevoelig voor?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yv0zmVJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nvaC67u.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door ExTaxi op 12-12-2013 22:48 ]

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

ocdaan schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:12:
Ik heb support van Faea een mailtje gestuurd, kijken wat ze zeggen...
Heb zojuist vanmiddag een scherm van de F1 vervangen, mocht dit toestel gratis hebben en heb via de support een schermpje besteld. Scherm koste 60 dollar (vrij prijzig dus) en was ruim 40 dagen onderweg.

Antwoord op de mail kan soms een paar dagen duren maar uiteindelijk kan je wel bestellen.

Met de forum post van 26-10 er bij was het een eitje (en zonder had het ook wel gelukt).
http://forum.faeamobile.com/thread-1017-1-2.html
Aansluiten van de connectors was lastig volgens sommige mensen maar dat ging hier ook in 1 keer goed.

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QKJ73rNm.jpg

Gaat hier gewoon een reserve toestel worden; beetje spelen / flashen etc. Voor dagelijks gebruik heb ik ofwel een Xperia Z of Jiayu G4 :P Of ik maak iemand blij met de F1, maar die moet die 40 euro reparatie kosten er wel voor overhebben natuurlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 12-12-2013 23:22 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 18:59
ophidian877 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:20:
Ik heb het al voor elkaar gekregen om mijn scherm te vernielen. In een dronkenbui heeft hij een tik gekregen en er loopt een barst horizontaal een kwart lengte van de onderkant af. Voorheen toen het glas van een scherm brak deed de touchscreen het nog gewoon maar nu is de onderste helft werkloos en kan mijn telefoon dus niet van de unlock sliden! Komt dit omdat het een OGS screen is? Heeft iemand een idee hoe ik dit provisorisch kan maken tijdelijk? Ik heb een nieuw scherm bij Faea besteld voor 50USD. Hopelijk ben ik handig genoeg om het te vervangen zonder de hele telefoon te slopen.

Cheers,
Hey allemaal, even een kleine update qua 'durability'. Ik zit nu met hetzelfde probleem als hierboven. Ik heb mijn FAEA F1 vanochtend per ongeluk van het nachtkastje gestoten, nu zit een heel dun barstje horizontaal over het scherm vanaf de volumeknop tot de power knop. Ik dacht eerst nog: gelukkig valt de schade mee, maar als snel bleek dat het hele touchscreen niet meer reageert, dat is dus mooi zonde! Ik ben toch wel een beetje verbaasd aangezien een barst in de glasplaat meestal niet meteen fataal is, de lcd is gewoon nog intact. Ik was erg te spreken over deze telefoon, maar dit is toch wel jammer.

Nu toch maar op zoek naar een wat gangbaardere telefoon waar wat beter beschermende hoesjes voor zijn, wat dit gaat mij in de toekomst ongetwijfeld nog vaker gebeuren....

Ik hoor goede verhalen over de Moto G, dus zal daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
[F2]

Het display van mijn F2 heeft vandaag een nieuw issue laten zien: het beeld wordt wazig en er lopen meerdere beelden door elkaar. Sommige icoontjes zorgen er zelfs voor dat er een lichte streep van boven naar onder over het beeld gaat. Het beeld functioneert verder nog prima, ik kan nog steeds netjes swipen en tikken wat ik wil.

Iemand dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Vraagje van mij.

Ik heb 8 oktober een F2S besteld via de Faea site, betaald met paypal en gekozen voor de duurdere verzending. Van Paypal en Faea bevestiging gekregen. So far so good. Ik dus wachten op trackcode. Tijdje later gemaild en antwoord dat hij 16 oktober verzonden is, dat ik 2-4 weken moet wachten en dat het druk is bij de post office. Inmiddels nog niks en ook geen tracking code. Gemaild (12-12) waar hij nu is en waar mijn tracking code blijft, maar nog geen reactie... Hoop dat ik hem dit jaar nog krijg.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
oh dat is apart- die trackingcode moet je toch wel krijgen.

Check anders ook het faea forum, is redelijk actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvl55
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2018
Goede middag,

In mijn zoektocht naar oplossingen voor mijn F2S problemen kwam ik hier terecht.
Ik heb sinds 3 dagen een F2S in huis na veel gezeur met Faea over de verzending, ze liegen je gewoon voor, ze zeggen dat hij verstuurd is maar dat bleek helemaal niet zo te zijn.
Na dreigementen van mijn kant om eea kenbaar te maken op internet werd hij gauw verstuurd, na bijna 2 weken, de mijn werd helaas gratis met DHL verstuurd wat je dus uiteindelijk toch 31 euro kost aan kosten voor een opgegeven waarde van $80. O bij mij was ook de post te druk, maar je moet hem wel eerst aanleveren om daar eventueel last van te hebben, en bij DHL, ik denk het niet.

Maar nu waar het om gaat, bij mij werkt de 3G niet, alleen heel soms heel even, GPS doet het ook niet, heb alles wat ik op het net kan vinden geprobeert, hij ziet wel 12 satelieten maar maakt geen fix, en ook de notificatie led is niet werkend te krijgen voor notificaties, dit alles met de originele rom van 15-10-2013.

Ik wens jullie veel succes met de Faea, de mijne gaat de prullebak in, ik blijf bij mijn Amoi N828, dat is een super ding maar mist alleen de led en NFC, maar is in alle opzichten beter, heeft een beter scherm, langer batterij duur en een super GPS met een MTK6589.

Als je zo veel tijd in een toestel moet steken om het werkend te krijgen heb je een verkeerd product gekocht, en zoekende op het net blijken mijn klachten bij veel mensen te spelen, en Faea zwijgt in alle talen
Het klinkt allemaal erg negatief maar zo ervaar ik het ook, ik heb veel telefoons gehad als hobby, iedere paar maanden een andere, maar dit is de grootste miskleun, de fijnste tot nog toe is met afstand de Amoi, ik heb ook een aantal Samsungs gehad.

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val maar het moest er even uit. Ik hoop oprecht dat niemand hier de zelfde ervaring zal hebben.

Met vriendelijke groet.
Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Na gister een reminder te hebben gestuurd al twee mails te hebben gekregen. Track code komt met 2-4 dagen. Ze gaan uitzoeken wat er aan de hand is :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvanas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-08 21:59
Ik heb een probleempje met mijn F1, ik kan de telefoon namelijk niet meer aanzetten. Ik denk zelf dat er iets niet helemaal goed met de batterij is, omdat ook het lampje niet gaat branden als ik hem probeer op te laden. Hij probeert wel steeds op te starten als hij (uit) aan de stroom hangt, dit zou een bekende issue zijn bij de oudere ROMs.

Ik had al even online rondgekeken en de telefoon opnieuw flashen zou het probleem op kunnen lossen. Helaas heb ik mijn telefoon niet standaard op USB debugging mode staan en kan ik dus niet via USB in de telefoon komen, of de telefoon aanzetten (ook niet in de recovery).

Heeft iemand een idee om alsnog een verbinding te krijgen met de telefoon, zodat ik er een nieuwe ROM op kan pleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
Volgens mij moet je met een knoppencombinatie bij de boot in recovery kunnen komen.

Weet alleen ff niet wat de combinatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Power + volume omhoog. (Werkt mogelijk alleen wanneer ie aan de oplader ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvanas
Aanzetten kan dus niet, ik kom niet verder dan "Faea" (zonder laadbalkje) als ik hem insteek, meteen daarna wordt het weer zwart, ik kom dus niet eens in de recovery...
Ik heb het geprobeerd met/zonder SIM-kaart, SD-kaart en zelfs batterij (je gaat van alles proberen als je 2 dagen zonder telefoon zit) :p

Ik heb een Vraag-advertentie aangemaakt voor een vervangende batterij, hopelijk krijg ik het probleem daarmee opgelost, anders wordt het wel weer een duur grapje waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:03
Sinds vandaag ook eigenaar van een Faea F2S Black toestel. Ziet er goed uit, voelt nog niet zo vlot aan als mijn oude S3, maar misschien dat dat met een andere Rom verholpen is.

Alleen loop ik tegen de volgende twee problemen aan. Mijn telecomaanbieder Tele2 herkent het apparaat niet en vervolgens ben ik de hele tijd aan het "roamen". Is dit erg? En als ik mijn databundel aanzet, krijg ik dan ook extra kosten?

Het tweede probleem is GPS. GPS doet het niet, kan ik hier ook wat aan doen? Khoorde iemand over een GPS fix, maar ik ben daar verder niet zo bekend mee.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
Denk dat het met elkaar te maken heeft. Mijn telefoon dacht ook eerst dat ik nog in taiwan was met GPS.

Probeer dit is : http://www.gizchina.com/2...es/?ModPagespeed=noscript

En misschien eerst de FasterGPS en GPSFix apps gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Ik heb de vraag ook op het Tele2 forum gegooid. Daar werd op gereageerd dat het werd gezien als roaming omdat het Tele2 netwerk over die van T-Mobile gaat. Ben benieuwd of ik een torenhoge factuur krijg, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
BlackthunderAwf schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:45:
Ik heb de vraag ook op het Tele2 forum gegooid. Daar werd op gereageerd dat het werd gezien als roaming omdat het Tele2 netwerk over die van T-Mobile gaat. Ben benieuwd of ik een torenhoge factuur krijg, haha.
Heb je de APN wel goed ingesteld?
Die wordt namelijk vaak verkeerd ingesteld bij virtual providers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Roaming bij tele2 is normaal hoor, dus verwacht geen onverwachte kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Smobbo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:21:
[...]

Heb je de APN wel goed ingesteld?
Die wordt namelijk vaak verkeerd ingesteld bij virtual providers ;)
Had internet nog niet ingesteld voordat ik een belletje ging plegen. Dus dat kon het niet zijn.
dutchgio schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:19:
Roaming bij tele2 is normaal hoor, dus verwacht geen onverwachte kosten..
Dat zou mooi zijn, ik wacht de factuur nog even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
BlackthunderAwf schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:11:
[...]

Had internet nog niet ingesteld voordat ik een belletje ging plegen. Dus dat kon het niet zijn.
Huh? Wat heeft dit met elkaar te maken :+ .
De APN gaat volgens mij over het internet en eventueel MMS, niet over bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Smobbo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:02:
[...]

Huh? Wat heeft dit met elkaar te maken :+ .
De APN gaat volgens mij over het internet en eventueel MMS, niet over bellen?
Oh, ik ben ook ontzettend slim enzo :9. Had het probleem nooit met mijn S3, vandaar dat ik het vreemd vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
lexvanas schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:00:
Aanzetten kan dus niet, ik kom niet verder dan "Faea" (zonder laadbalkje) als ik hem insteek, meteen daarna wordt het weer zwart, ik kom dus niet eens in de recovery...
Ik heb het geprobeerd met/zonder SIM-kaart, SD-kaart en zelfs batterij (je gaat van alles proberen als je 2 dagen zonder telefoon zit) :p

Ik heb een Vraag-advertentie aangemaakt voor een vervangende batterij, hopelijk krijg ik het probleem daarmee opgelost, anders wordt het wel weer een duur grapje waarschijnlijk.
Waarschijnlijk hier hetzelfde meegemaakt. Zoek eens naar mijn topics.
Uiteindelijk op en neertje naar China en is daar opnieuw geflashed aangezien hetzelfde toestel terug is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Zijn er al mensen die een scherm kunnen vervangen van een Faea F1 tegen schappelijke kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een maand of 2 geleden vanuit V&A hier ooit een F1 overgenomen, had het hele topic al voor de lol doorgenomen, kende dus eigenlijk alles wat zou kunnen spelen, maar ervoer eigenlijk geen issues, tot afgelopen weekend, nadat ik in de slaapkamer een slechte wlan verbinding had, rebootte ik het toestel en sindsdien wil WLAN zich niet meer inschakelen.

Normaliter had ik in het WLAN menu een melding dat deze uitstond, en na de toggle op ON schuiven kwamen de beschikbare wifi netwerken in beeld, en toggle je deze uit kwam er een melding dat in beeld dat wlan uitgeschakeld staat. Nu is het veld leeg, en na willen inschakelen blijft hij hangen op WLAN inschakelen en zie ik de toggle weer op OFF vallen zonder dat de melding verdwijnt. Ook via de togglebalk bovenin zie ik enkel de widget groen opkleuren en dan weer in een grijze vervallen. Resets of batterij er een tijd uitlaten helpen ook niet, merk ook in het WLAN ADVANCED menu dat de bovenste keuze is uitgegrijst met een vink bij beschikbare netwwerken tonen, is me wifi chip overleden, of hoe mag ik dit allemaal intrepeteren.?

Stiekem ben ik hem erg gaan waarderen, maar heb weer me sgs2 terug in gebruik, maar ben benieuwd of iemand dit euvel kent, nu las ik hierboven net wat van de toetscombi met opstarten om in de recovery te komen, dus wrs is flashen niet zo heel moeilijk, maar gaat dit zin hebben, of mag ik wifi vaarwel zwaaien?

In het recovery menu zojuist ook nog eens een factory reset en een cache wissen uitgevoerd, maar wederom de zelfde issues en zelfs in het chinees.. :P :(

Iemand die daar wat licht op kan schijnen?

[ Voor 1% gewijzigd door SAiN ONeZ op 12-02-2014 00:45 . Reden: edit ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Beetje out-of-the-box gedacht:

Bij mij heb ik dit als ik in het openbare netwerk op mijn werk in moet loggen. Niet thuis. Schijnt iets met een certicfaat te zijn...

Heb je dit geintje dus ook al eens in een ander netwerk geprobeerd? Raar genoeg heeft dat bij mij invloed.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
lexvanas schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:00:

Wanneer je verder terugkijkt in dit topic en zoekt op naar de posts die ik gedaan heb rond problemen met de F1 dan zul je zien dat ik exact hetzelfde probleem heb (gehad). Ik heb deze miskoop aan de kant gelegd. Nog even een batterij van een medetweaker uit de buurt geprobeerd, zonder resultaat.

De F1 is daarmee afgeschreven, waardeloos product in mijn ogen. De F2 is ook geen geweldig exemplaar, althans die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Wdeb schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:06:
Beetje out-of-the-box gedacht:

Bij mij heb ik dit als ik in het openbare netwerk op mijn werk in moet loggen. Niet thuis. Schijnt iets met een certicfaat te zijn...

Heb je dit geintje dus ook al eens in een ander netwerk geprobeerd? Raar genoeg heeft dat bij mij invloed.

Wdeb
Omdat hij thuis altijd goed werkte, en ik niet in de router heb gezeten, en me overige toestellen wel prima wlan hebben, lijkt me dat sterk, maar morgen kan ik je meer vertellen dan neem ik hem eens mee naar me werk, of een ander wlan netwerk... thnx voor het meedenken :9

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
De Faea F1 van mijn dochter heeft een tweede (!) val op de straatstenen niet overleefd. Het display is gescheurd en reageert nog maar voor de helft.

Nu ben ik even aan het kijken voor een nieuw display. De Faeamobile.com site heeft ze niet meer.

Google levert ook alleen maar out of stock op (Aliexpress e.d.).

Iemand een suggestie ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je zou FAEA zelf kunnen mailen om te vragen hoe dit op te lossen..
Ik neem aan dat ze dergelijke vragen wel vaker krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Noppesnada schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:28:
De Faea F1 van mijn dochter heeft een tweede (!) val op de straatstenen niet overleefd. Het display is gescheurd en reageert nog maar voor de helft.

Nu ben ik even aan het kijken voor een nieuw display. De Faeamobile.com site heeft ze niet meer.

Google levert ook alleen maar out of stock op (Aliexpress e.d.).

Iemand een suggestie ?

John
Heb net een Cubot GT99 besteld bij Focalprice voor 105 euro.

Zal de F1 eens in vraag en aanbod zetten

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

dutchgio schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:36:
Je zou FAEA zelf kunnen mailen om te vragen hoe dit op te lossen..
Ik neem aan dat ze dergelijke vragen wel vaker krijgen ;)
Ik heb eind vorig jaar 1 besteld via de mail (stie was toen out of stock).
Kosten zijn rond de 50 euro, ik zou lekker een nieuwe telefoon bestellen ;).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
RobertowNL schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:45:
[...]

Ik heb eind vorig jaar 1 besteld via de mail (stie was toen out of stock).
Kosten zijn rond de 50 euro, ik zou lekker een nieuwe telefoon bestellen ;).
Zie de reactie boven je. Ik heb net een Cubot GT99 besteld.

Het defecte toestel staat in vraag en aanbod.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvanas
sypie schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:10:
[...]

Wanneer je verder terugkijkt in dit topic en zoekt op naar de posts die ik gedaan heb rond problemen met de F1 dan zul je zien dat ik exact hetzelfde probleem heb (gehad). Ik heb deze miskoop aan de kant gelegd. Nog even een batterij van een medetweaker uit de buurt geprobeerd, zonder resultaat.

De F1 is daarmee afgeschreven, waardeloos product in mijn ogen. De F2 is ook geen geweldig exemplaar, althans die van mij.
Oeps, helemaal vergeten om hier een update te plaatsen!
Ik heb meer geluk gehad dan jij! Ik heb een nieuwe accu gekocht van een medetweaker en daarmee het probleem weten op te lossen. De telefoon heeft ondertussen nog enkele maanden goed gefunctioneerd, heb er verder helemaal geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Noppesnada schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:13:
[...]

Zie de reactie boven je. Ik heb net een Cubot GT99 besteld.

Het defecte toestel staat in vraag en aanbod.

John
Cubot is binnen. In alle opzichten een beter toestel ! Degelijker, sneller. Mijn dochter is er erg blij mee.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Mocht iemand nog gratis een zwart hoesje voor zijn F1 willen, stuur me even een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Zou super zijn, dm.

[ Voor 17% gewijzigd door Birrel op 15-03-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

*Enorme kick!

Iemand in het bezit van een F2S en overwogen om de iNew V3 aan te schaffen? Ik twijfel tussen deze twee toestellen. De F2S lijkt mij beter, al zegt mijn eerste gedachte dat je aan support helemaal niets hoeft te verwachten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste