Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:21:
[...]
Apps sorteren op alfabet lukt gewoon niet. Hij valt steeds terug op laatst gebruikt eerst, terwijl alfabet gewoon staat aangevinkt. Snap er niks van. Was met de vorige rom ook al. Heeft iedereen hier last van?
Nu je dat zegt. Daar heb ik ook last van. Een keer sorteren wil prima, sluit je dan de appdrawer af en start je hem opnieuw op > alles weer op datum van installatie dus kriskras door elkaar heen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 16:28
Vandaag de F1 ontvangen en tot dus ver zeer tevreden. Moet echter nog wel even flashen naar de laatste release, maar dat komt aankomend weekend wel.

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
[...]

Toch ook nog een klacht van mijn kant.. Apps sorteren op alfabet lukt gewoon niet. Hij valt steeds terug op laatst gebruikt eerst, terwijl alfabet gewoon staat aangevinkt. Snap er niks van. Was met de vorige rom ook al. Heeft iedereen hier last van?
Wederom een omzeiling en geen oplossing: Nova launcher wordt hier gebruikt en ik heb nog geen klachten gehad van de dames.
Sterker: de ipad blijft weer in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 18:59
Ik ben eigenlijk zeer tevreden met mijn F1 tot nu toe, maar ik hoor wel dat ik minder goed te verstaan ben door de telefoon. Ik vermoed dat het aan het toestel ligt, weet iemand of er een optie is om het geluid van de microfoon op te schroeven? Ik kon het zo snel even niet vinden in het menu.

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:44

Toch ook nog een klacht van mijn kant.. Apps sorteren op alfabet lukt gewoon niet. Hij valt steeds terug op laatst gebruikt eerst, terwijl alfabet gewoon staat aangevinkt. Snap er niks van. Was met de vorige rom ook al. Heeft iedereen hier last van?
Bij mij doet ie precies hetzelfde, best wel irritant.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
[F1]

Ik ben gisteren bij een persoon langs geweest die de telefoon via Marktplaats verkocht, ik schrok me wezenloos! Het toestel was traag, direct na een reset. Het omlaag trekken van de notification drawer ging niet vloeiend, maar in 8 stappen voor een gemiddelde van 1 beeldje per 90 pixels omlaag! Navigeren door de launcher was traag, en het opstarten van Gmail duurde 10 seconden. Bovendien ving het toestel zo snel vingerafdrukken dat ik die vanaf 7 meter zag terwijl ik er niet eens bewust naar keek!

Als laatste deed de home knop het niet (hij trilde wel maar deed niks), en in de notification area deed de instellingen knop he tniet, terwijl de reboot knop direct ernaast het wel deed!

Er stond software van 8 augustus op, ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben? Het toestel in deze staat deed me kwa vloeiendheid nog het meest denken aan die oude iPad-kloons met Android1.6

[ Voor 4% gewijzigd door thefal op 29-08-2013 09:37 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
thefal schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:59:
[F1]

Ik ben gisteren bij een persoon langs geweest die de telefoon via Marktplaats verkocht, ik schrok me wezenloos! Het toestel was traag, direct na een reset. Het omlaag trekken van de notification drawer ging niet vloeiend, maar in 8 stappen voor een gemiddelde van 1 beeldje per 90 pixels omlaag! Navigeren door de launcher was traag, en het opstarten van Gmail duurde 10 seconden. Bovendien ving het toestel zo snel vingerafdrukken dat ik die vanaf 7 meter zag terwijl ik er niet eens bewust naar keek!

Als laatste deed de home knop het niet (hij trilde wel maar deed niks), en in de notification area deed de instellingen knop he tniet, terwijl de reboot knop direct ernaast het wel deed!

Er stond software van 8 augustus op, ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben? Het toestel in deze staat deed me kwa vloeiendheid nog het meest denken aan die oude iPad-kloons met Android1.6
Haha, wow daar is echt wat mis mee!
Dat is dus misschien wel 1tje die je goedkoop kan kopen, ff de software er opnieuw opzetten en klaar ben je :) .
Het feit dat de homeknop het niet doet heeft te maken met het feit dat je na een nieuwe flash de batterij eruit moet halen, niet alleen reboot drukken. Iets wat veel genoemd wordt, maar niet veel opgevolgd wordt ;) .
Dat het hele systeem zo traag is lijkt me ook getuige van een slechte software installatie, het moet namelijk gewoon helemaal vloeiend zijn :+

• ophidian877
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11-2013
Ik heb het al voor elkaar gekregen om mijn scherm te vernielen. In een dronkenbui heeft hij een tik gekregen en er loopt een barst horizontaal een kwart lengte van de onderkant af. Voorheen toen het glas van een scherm brak deed de touchscreen het nog gewoon maar nu is de onderste helft werkloos en kan mijn telefoon dus niet van de unlock sliden! Komt dit omdat het een OGS screen is? Heeft iemand een idee hoe ik dit provisorisch kan maken tijdelijk? Ik heb een nieuw scherm bij Faea besteld voor 50USD. Hopelijk ben ik handig genoeg om het te vervangen zonder de hele telefoon te slopen.

Enige tips zijn welkom.

Cheers,

• thefal
[F1]
Smobbo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:55:
[...]

Het feit dat de homeknop het niet doet heeft te maken met het feit dat je na een nieuwe flash de batterij eruit moet halen, niet alleen reboot drukken. Iets wat veel genoemd wordt, maar niet veel opgevolgd wordt ;) .
Hadden we ook ter plekke geprobeerd, maar hielp ook niet. Diegene die het toestel verkoopt heeft de software geupdate, waarna de knoppen het wel doet. Twijfel echter nog wel gezien de hele slechte performance, ik wilde juist een keer een toestel waar ik weining aan hoef te doen, ben bang dat ik toch weer veel ga moeten zoeken bij dit apparaat.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
thefal schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:18:
[F1]

[...]

Hadden we ook ter plekke geprobeerd, maar hielp ook niet. Diegene die het toestel verkoopt heeft de software geupdate, waarna de knoppen het wel doet. Twijfel echter nog wel gezien de hele slechte performance, ik wilde juist een keer een toestel waar ik weining aan hoef te doen, ben bang dat ik toch weer veel ga moeten zoeken bij dit apparaat.
Waarom focus je je dan op Chineesjes?

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
ophidian877 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:20:
Ik heb het al voor elkaar gekregen om mijn scherm te vernielen. In een dronkenbui heeft hij een tik gekregen en er loopt een barst horizontaal een kwart lengte van de onderkant af. Voorheen toen het glas van een scherm brak deed de touchscreen het nog gewoon maar nu is de onderste helft werkloos en kan mijn telefoon dus niet van de unlock sliden! Komt dit omdat het een OGS screen is? Heeft iemand een idee hoe ik dit provisorisch kan maken tijdelijk? Ik heb een nieuw scherm bij Faea besteld voor 50USD. Hopelijk ben ik handig genoeg om het te vervangen zonder de hele telefoon te slopen.

Enige tips zijn welkom.

Cheers,
Ik heb wel een scherm voor je....Sterker: een hele foon.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Mijn Faea F1 is vandaag gearriveerd, de 15/16e besteld via de officiële website! Eerste indrukken zijn positief, al zijn er ook al direct wat minpuntjes ontdekt. Zal later vandaag wel even een verslagje posten.

Zwarte - alhoewel, meer grijs - cover zat er ook bij. Is een half doorzicht vrij buigzaam dingetje, met niet echt veel toegevoegde waarde. Had hem vooral besteld omdat ik de gladde witte achterkant niet zo mooi vind, maar de telefoon wordt er niet bepaald mooier op :P. En is ook niet echt $5 waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Kwabbernoot op 29-08-2013 14:14 ]

• thefal
Prijs :P En de enige telefoons die kwa specificaties voldoen aan al mijn eisen zijn chineesjes. Heb nu een HTC One S en die is perfect behalve opslaggeheugen. Leuke snelle toestellen met genoeg opslag of met sd kaart zijn er nauwelijk (bijvoorbeeld alle HTC toestellen niet) of zijn veel te duur of veel te groot (Galaxy S3, alle huidige topmodellen)....
De F1 voldoet in principe aan al die dingen: Niet duur, niet te groot, niet te sloom , best wel mooi, sd kaart voor extra opslag. Meteen als extra voordeel erbij NFC en je hebt een toptoestel! Ga vanavond toch maar weer langs en mocht het toestel toch traag zijn, heb ik ook weer wat te doen :P

• Momus
thefal schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:21:
Prijs :P En de enige telefoons die kwa specificaties voldoen aan al mijn eisen zijn chineesjes. Heb nu een HTC One S en die is perfect behalve opslaggeheugen. Leuke snelle toestellen met genoeg opslag of met sd kaart zijn er nauwelijk (bijvoorbeeld alle HTC toestellen niet) of zijn veel te duur of veel te groot (Galaxy S3, alle huidige topmodellen)....
De F1 voldoet in principe aan al die dingen: Niet duur, niet te groot, niet te sloom , best wel mooi, sd kaart voor extra opslag. Meteen als extra voordeel erbij NFC en je hebt een toptoestel! Ga vanavond toch maar weer langs en mocht het toestel toch traag zijn, heb ik ook weer wat te doen :P
Wanneer je je focust op Chineesjes omwille van de prijs, moet je incalculeren dat je er tijd en energie in moet steken. Als je dat doet, zul je niet ongelukkig zijn met je keuze.

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Ah, speciale F2-cover is bij m'n agent aangekomen. :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7jCaL09.jpg

Is deze: http://item.taobao.com/item.htm?id=19182194188

Inmiddels wel m'n Neomobile N003 binnen, de FAEA F2 duurt ben ik bang nog wat langer.

• Kwabbernoot
Smobbo schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:00:
[...]

Er is een nieuwe versie van de MIUI Rom voor de FAEA F1 op Needrom.com gepost (http://www.needrom.com/mobile/faea-f1-miui/).
Vanavond of morgen eens kijken of in deze Rom de bovenstaande problemen opgelost zijn of dat het nog steeds niet mogelijk is om een exchange account toe te voegen en Gapps te flashen.

Mocht iemand anders dit ook willen proberen dan hoor ik graag of de Rom bevalt :)!
Toevallig al geprobeerd? Ik ga hem mijn Faea F1 in het weekend ff flashen, eerst even wat inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ashen Shugar schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:22:
[...]

Toevallig al geprobeerd? Ik ga hem mijn Faea F1 in het weekend ff flashen, eerst even wat inlezen.
Nog niet aan toe gekomen, staat voor dit weekend op het programma (hopelijk) ;) .
Op het forum.faeamobile.com staat ook een link naar een MIUI Rom, maar dit zou dezelfde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Toch maar eens even geprobeerd om de MIUI Rom van Needrom.com te installeren om te kijken of de 2 problemen die ik eerder had met de 1e MIUI Rom opgelost waren.
De 2 problemen die ik had waren: Geen Gapps, Geen exchange account.

En zie daar, beide problemen zijn opgelost :D!
Ik heb Gapps erop gekregen door in de MIUI Market te zoeken op 'google', dan krijg je als eerste hit een app van Eric Xiang (geen idee hoe de app heet, is chinees, maar betekent iets als Google Installer).
Deze gedownload en vervolgens via deze app google play en alle andere google spullen erop gezet :+

Enige onhandige wat ik nu zo snel merk is dat de root permissie app chinees is. Ik ben er nu achter dat optie 2 van de 3 'accepteren' is. Dus als hij vraagt of hij een app toestemming mag geven dan heb je 3 opties, kies optie 2 voor ja ;)
Het blijkt toch dat optie 1 root acces geeft. Althans dan doet Titanium Backup het ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Smobbo op 30-08-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kreeg vandaag antwoord op een mailtje van vorige week, wat ik naar de klantenservice had gestuurd van Faea. De oplossing waar ze mee kwamen: resetten naar de fabrieksinstellingen.

Ik zou dit graag willen maar het apparaat begint nog vóór het laden van Android al te herstarten, dit gaat dus never nooit lukken.

Iemand in Zwolle die een F1 heeft en de batterij van mijn toestel een dagje/nachtje wil laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sypie schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:10:
Kreeg vandaag antwoord op een mailtje van vorige week, wat ik naar de klantenservice had gestuurd van Faea. De oplossing waar ze mee kwamen: resetten naar de fabrieksinstellingen.

Ik zou dit graag willen maar het apparaat begint nog vóór het laden van Android al te herstarten, dit gaat dus never nooit lukken.

Iemand in Zwolle die een F1 heeft en de batterij van mijn toestel een dagje/nachtje wil laden?
En via de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
de f1 wordt hier tegen zijn chinese broertjes en zusjes gezet die 2-3 x zoveel kosten.

reviews: Bieden Chinese smartphones meer waar voor je geld?

Waar ik me in kan vinden zijn de prestaties van het scherm buiten (niet genoeg contrast).

het verhaal van root fabriek af klopt niet bij mijn levering. En hoewel ik het niet met conclusies eens ben, klopt het wel allemaal wat er staat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Smobbo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:07:
Toch maar eens even geprobeerd om de MIUI Rom van Needrom.com te installeren om te kijken of de 2 problemen die ik eerder had met de 1e MIUI Rom opgelost waren.
De 2 problemen die ik had waren: Geen Gapps, Geen exchange account.

En zie daar, beide problemen zijn opgelost :D!
Ik heb Gapps erop gekregen door in de MIUI Market te zoeken op 'google', dan krijg je als eerste hit een app van Eric Xiang (geen idee hoe de app heet, is chinees, maar betekent iets als Google Installer).
Deze gedownload en vervolgens via deze app google play en alle andere google spullen erop gezet :+

Enige onhandige wat ik nu zo snel merk is dat de root permissie app chinees is. Ik ben er nu achter dat optie 2 van de 3 'accepteren' is. Dus als hij vraagt of hij een app toestemming mag geven dan heb je 3 opties, kies optie 2 voor ja ;)
Het blijkt toch dat optie 1 root acces geeft. Althans dan doet Titanium Backup het ;)
Top! Ga me er morgen aan wagen!

Dingen die mij tot nu toe opvallen;

Zeer onder de indruk van de prestaties en scherm. Ik kom dan ook van een Blade, maar ook in vergelijking met een Htc Desire S en iPhone 4; top!
De minpuntjes die het een budgettelefoon maken:
- Powerbutton is heel gammel. Heeft geen goede feedback, waardoor je nooit zeker weet of je hem goed hebt ingedrukt. Idem voor de volume knoppen, maar minder storend.
- Hij laad erg sloom op. Ik speelde een spelletje toen de accu bijna leeg was, maar ondanks dat ik hem tegelijkertijd op de lader had hangen viel hij uit.
- Accuverbruik heb ik nog niet echt kunnen testen, maar ik denk dat het Tweakersartikel al het één en ander vaststelt. Lijkt niet lang mee te gaan.
- Met de standaard - voor geïnstalleerde - software heb ik wat wifi rariteiten. Niet zien van wifinetwerken bij geen verbinding, als ik wel verbinding heb is ie wel redelijk stabiel, maar nog niet top.
- Te zonde dat de touchknoppen niet verlicht zijn.
- Scherm gaat niet echt fel, net naast een Alcatel OT-995 en een iPhone 4 gehouden, verschil is duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
leuk_he schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:47:
de f1 wordt hier tegen zijn chinese broertjes en zusjes gezet die 2-3 x zoveel kosten.

reviews: Bieden Chinese smartphones meer waar voor je geld?

Waar ik me in kan vinden zijn de prestaties van het scherm buiten (niet genoeg contrast).

het verhaal van root fabriek af klopt niet bij mijn levering. En hoewel ik het niet met conclusies eens ben, klopt het wel allemaal wat er staat.
Ze benadrukken mijns inziens te weinig dat je slechts 110 euro voor deze telefoon betaalt. En ze vergeten voor het gemak NFC te noemen... voor 110 euro. Ik ben blij dat ik hem hier voor me heb liggen en wel beter weet. Voor normaal gebruik (dus niet constant gamen of youtube streamen) is deze telefoon echt meer dan prima.

Natuurlijk zijn er wat mindere punten, maar kom op zeg; 110 euro. En als Tweaker redactie een telefoon bijna gaan afraden vanwege het feit dat je heel misschien iets moet 'tweaken'...
Ashen Shugar schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:51:
[...]
Dingen die mij tot nu toe opvallen;

Zeer onder de indruk van de prestaties en scherm. Ik kom dan ook van een Blade, maar ook in vergelijking met een Htc Desire S en iPhone 4; top!
De minpuntjes die het een budgettelefoon maken:
- Powerbutton is heel gammel. Heeft geen goede feedback, waardoor je nooit zeker weet of je hem goed hebt ingedrukt. Idem voor de volume knoppen, maar minder storend.
Powerbutton hier wel gammel, maar reageert prima. Geeft ook goede feedback. Volume min daarentegen..
- Hij laad erg sloom op. Ik speelde een spelletje toen de accu bijna leeg was, maar ondanks dat ik hem tegelijkertijd op de lader had hangen viel hij uit. Gamen kost veel stroom. Dan kan hij het gewoon niet bijbenen. Er komt minder in dan eruit vliegt.
- Accuverbruik heb ik nog niet echt kunnen testen, maar ik denk dat het Tweakersartikel al het één en ander vaststelt. Lijkt niet lang mee te gaan. 's Avonds aan de lader. Met heel licht gebruik is een dagje extra haalbaar. Niks nieuws iig. Mijn HTC Legend ging minder lang mee.
- Met de standaard - voor geïnstalleerde - software heb ik wat wifi rariteiten. Niet zien van wifinetwerken bij geen verbinding, als ik wel verbinding heb is ie wel redelijk stabiel, maar nog niet top. Komt mij niet bekend voor.
- Te zonde dat de touchknoppen niet verlicht zijn. Eens, maar na een paar weken kan ik zeggen dat er echt wel mee te leven valt.
- Scherm gaat niet echt fel, net naast een Alcatel OT-995 en een iPhone 4 gehouden, verschil is duidelijk zichtbaar. Dat is inderdaad zo. Hier ook naast een iPhone 4 gehouden en dan is 50% van de helderheid denk ik het hoogst haalbare. Desondanks vind ik het prima bruikbaar. Zelfs buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Geen van bovenstaande minpuntje beschouw ik als onacceptabel overigens. Zeker niet in vergelijking met de prijs ;) (om nog maar wat tegengas te geven aan het artikel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:12
Ik ben zelfs wat ontstemt over het feit dat Arnoud roept dat het onacceptabel is dat je hem, bij normaal gebruik, na 2 dagen aan de lader moet doen. Dit is toch meer regel dan uitzondering? Ik heb echt niet het idee dat ik de hele dag moet controleren hoeveel 'juice' er nog in de batterij zit. In de review, vind ik, dat ze deze indruk wel willen wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:58:
En als Tweaker redactie een telefoon bijna gaan afraden vanwege het feit dat je heel misschien iets moet 'tweaken'...
LOL

Hoe durven ze, onze mooie faea even neerzetten als een goedkoop prul waar niks van deugt, klopt nie..

Nou weet ik wel hoe je het uitspreekt, 'faja' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Even wat feedback op de nieuwe MIUI Rom.

Alles werkt erop, behalve NFC en de breathing light.
De camera is echter erg zwak, in vergelijking met de standaard rom.
Gapps heb ik gewoon los geflashd, de versie die op miuiandroid staat werkt prima.
GPS deed het (Google maps navigatie ritje van 30 minuten zonder problemen), evenals WiFi, 3G en Bluetooth.
De root app is een onhandige Chinese app, je hebt steeds 3 opties: 1=Ja, 2=Nee, 3=Open Root app.

Gisteravond heb ik ff wat met andere thema's zitten klooien, leuk, maar tricky :+ .
Ik had er 1 ingesteld die een reboot vereiste, daarna werkte alles wel, maar kon ik de thema kies app niet meer openen, vrij onhandig... Dus vandaag maar weer een factory reset doen.

Je houdt de originele 3e Recovery, dus je kan altijd makkelijk terug naar backups. Ik heb er nu weer een oude backup van de 14 (of 2?) juli rom op. Ik moest wel eerst de backup terug zetten en daarna de originele rom weer flashen?! Achja, zo blijf je lekker bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De tweakers shootout bevestigt wat de Faea F1 kan leveren, maar alles is relatief. T.o.v. andere toestellen kan de F1 inderdaad niet mee. T.o.v. wat goed genoeg is voor mijn eigen gebruik volstaat de F1 prima. Mij maakt het niet uit dat ie qua gaming geen krachtpatser is. Qua accu kan ik de dag doorkomen, want ga ik niet 24/7 films kijken of browsen noch emails laten pushen. Dat de helderheid v/h scherm en de camera tegenvallen.. alles is relatief, zeker t.o.v. wat je kwijt bent voor een Faea F1. Alsof de helderheid en camera van een willekeurig budgettoestel van Sony/HTC/Samsung nu zo goed scoort. :? Bovendien ben je voor die meteen 150+ euro kwijt en dan komen ze qua specs nog niet eens in de buurt (die ontstijgen het niveau van 3,5/4,0 inch met wvga resolutie en nog steeds Android 2.3 + 512MB ram niet van mijn ZTE Blade)

Dus tja.. nogal wiedes dat de Faea F1 het aflegt t.o.v. een iOcean X7/Jiayu G4/Newman N2 en zeker een Xiaomi Mi2s. Maar t.o.v. een budgettoestel van Samsung/HTC/Sony heb ik liever de F1 dan één van die. Ik had ook niet anders verwacht, want alle waar naar zijn geld hé. Tis een beetje apart om wonderen te verwachten van een toestel van 115 euro. Alleen Huawei blijkt echt in de buurt te kunnen komen met hun Y300 en G510, maar de gevestigde merken laten de budgetmarkt liever links liggen ten faveure van ten eerste hun flagships en ten tweede de midrange. Niets mis mee, maar het is wel een beetje appels met peren vergelijken als je een budgettoestel (F1) afzet tegen midrange (Newman N2, Jiayu G4 en iOcean X7) of flagship (Xiaomi Mi2s) wanneer je zeg maar dezelfde zet eisen hebt. Dan valt een Faea F1 uiteraard door de mand, wat had je anders gedacht?

Ik vind het leuk dat Tweakers dit idee heeft opgepakt n.a.v. de shootout tussen A-merk midrange-toestellen. En de shootout bevestigt wat ik op het oog allang wist. In willekeurig welke benchmark komt een Faea F1 niet mee, maar in normaal gebruik valt het best mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Er ligt hier een Huawei Y300 en twee F1's. Beide dames zijn zeer tevreden met de F1 aangezien de Huawei zijn leven tot nu toe nog in het doosje slijt :)
Mijn dochter komt van een S2 en ook die is inmiddels al weer vergeten.

ergo: voor dagelijks gebruik een prima smartphone voor het bedrag dat een gebruiksvoorwerp mag kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Er is op dit moment niks mogelijk, het toestel begint al met herstarten nadat het Faea logo gepresenteerd is. Het laden van Android is op dit moment niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Overigens spreekt arnoud in zijn review over chineese popups.

Ik heb er maar 3x last van:
-Eerste opstart in chinees. In de settings vinden waar taal instellingen zijn is uitdaging. (hint: A icoon in settings, dan bovenste)
-Er is een NFC applicatie die 90% chinees is. kun je denk ik soort NFC instellen???
-Als ik bel zet hij: "locatie: <chinese string>" Wat is dit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
leuk_he schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:33:
Overigens spreekt arnoud in zijn review over chineese popups.

Ik heb er maar 3x last van:
-Eerste opstart in chinees. In de settings vinden waar taal instellingen zijn is uitdaging. (hint: A icoon in settings, dan bovenste)
-Er is een NFC applicatie die 90% chinees is. kun je denk ik soort NFC instellen???
-Als ik bel zet hij: "locatie: <chinese string>" Wat is dit?
Die lokatie string kan je uitzetten.
In de telefoonapp op menu drukken, vervolgens settings en dan show caller location ofzo uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgareth
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
sypie schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:10:

DM mij even voor details. Ik woon in Zwolle dus dat moet wel te organiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Smobbo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:14:
Even wat feedback op de nieuwe MIUI Rom.

Alles werkt erop, behalve NFC en de breathing light.
De camera is echter erg zwak, in vergelijking met de standaard rom.
Gapps heb ik gewoon los geflashd, de versie die op miuiandroid staat werkt prima.
GPS deed het (Google maps navigatie ritje van 30 minuten zonder problemen), evenals WiFi, 3G en Bluetooth.
De root app is een onhandige Chinese app, je hebt steeds 3 opties: 1=Ja, 2=Nee, 3=Open Root app.

Gisteravond heb ik ff wat met andere thema's zitten klooien, leuk, maar tricky :+ .
Ik had er 1 ingesteld die een reboot vereiste, daarna werkte alles wel, maar kon ik de thema kies app niet meer openen, vrij onhandig... Dus vandaag maar weer een factory reset doen.

Je houdt de originele 3e Recovery, dus je kan altijd makkelijk terug naar backups. Ik heb er nu weer een oude backup van de 14 (of 2?) juli rom op. Ik moest wel eerst de backup terug zetten en daarna de originele rom weer flashen?! Achja, zo blijf je lekker bezig.
Hmm. Geen NFC en vooral de LED is wel een gemis. Nog maar even wachten dan.

Mijn Faea F1 was out-of-the-box voorzien van een Engelse ROM en met GAPPS geïnstalleerd. Hoe kan ik zien of dit de nieuwste ROM is? Android 4.1.2. en kernel 3.4.0 van 4 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ashen Shugar schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:43:
[...]

Mijn Faea F1 was out-of-the-box voorzien van een Engelse ROM en met GAPPS geïnstalleerd. Hoe kan ik zien of dit de nieuwste ROM is? Android 4.1.2. en kernel 3.4.0 van 4 juli.
mpx200_05 in "Faea mobile"

versie met kernel 6 aug is net een beetje nieuwer. (wel zelfde adroid versie, maar wat bugfixes) Changelog kun je op FAEA mobile vinden.
Of gapps goed is kun je simpel testen of je binnen met google maps op basis van wifi je locatie kunt vinden.
(ook in eerste post opgenomen)
Camera van die ROM versie ben ik echter aan het vervangen door Snap camera HDR, want de stock kernel blijft bij mij onvoorspelbaar onscherp.

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 31-08-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Ik heb zojuist succesvol de 6 augustus ROM geflashed, de Playstore, Gmail en Google Talk stonden er al wel op. Maar ondanks dat het in recovery goed leek te gaan met het flashen van de Gappfix, heb ik nog steeds niet de beloofde apps erop staan (Antutu e.d.) en kan ik ook nog steeds niet bepaalde apps vinden in de store (Buienrader, Tasker). Wel heb ik per ongeluk na de install van de Gappsfix per ongeluk op reboot geklikt voordat ik de batterij eruit gehaald had (dat blijft lastig met dat verdraaide klepje). Daarna eerst de batterij verwijderd en opnieuw opgestart, geen verschil. Daarna opnieuw Gappsfix geïnstalleerd en wel de batterij verwijderd, maar ook geen verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Kwabbernoot op 01-09-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
nl simkaart erin?
google maps geinstalleerd?
location services geactiveerd?
evt bij apps>google play>cache leegmaken.

anders even zoeken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
mpx200_05 schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:45:
nl simkaart erin?
google maps geinstalleerd?
location services geactiveerd?
evt bij apps>google play>cache leegmaken.

anders even zoeken in dit topic.
Danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Dat hij uitvalt bij het spelen van een spel ondanks dat de lader er inzit is volgens mij een softwarebug. Bij mij gebruikt hij ook meer dan 800mA in de wagen (als GPS) want de batterij gaat op terwijl hij aan het laden is.
Neem daarbij dat de lader die je krijgt maar 500mA is (althans bij mij) en je weet waar je aan toe bent.

Mijn vriendin heeft net de Desire X gekregen van haar werk. Is trager dan de Faea (CPU is minder, zelfde GPU, minder RAM, ...) en 2x zo duur.
Ik ben tevreden met mijn toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Geweldige telefoon!

- Nieuwe firmware erop gezet
- Gapps, location services aan en maps geinstalleerd
- Root via bootloader

Veel sneller dan mijn oude HTC Desire Z. Even wennen aan het feit dat ik geen hardware toetsenbord meer heb, maar dat gaat met het iets grotere display wel prima. Na veel ontkoppelen/koppelen van SD kaart en installeren van navigatie had ik na een dag gebruik dat hij opeens opnieuw was opgestart. Wellicht door het installeren van veel apps.

Twee simkaarten van Simyo in het toestel, waarvan er 1 op uitgeschakeld staat.

Enige wat me opvalt is dat de batterij erg langzaam oplaad. Hoop dat als ik ga navigeren de telefoon genoeg kan bijladen, zoals iemand hierboven aangeeft problematisch kan zijn.

Spraakkwaliteit is ook beter dan mijn vorige telefoon. Verder heb ik de stock software vervangen door:
- Go launcher (prima sortering etc)
- Go Dialer (o.a. geschiedenis zie je dan staan). Dialer werkt prima met dual-sim, enige nadeel is dat als je 2 kaartjes erin hebt, het toestel vraagt welke kaart je wil gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Heeft er iemand al een app gevonden om de LED te beheren? Light Flow Lite werkt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ashen Shugar schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:14:
Heeft er iemand al een app gevonden om de LED te beheren? Light Flow Lite werkt bij mij niet.
Nee, het schijnt dat de breathing light niet als een standaard notification LED funcitoneert, dus is hij ook niet als zodanig in te stellen...

Ik heb hem uberhaupt standaard uit staan, ik vind die notification LED's maar irritant. Ik kijk wel op mijn telefoon als het mij uitkomt niet om dat zo'n irritant lampje om aandacht vraagt :+ (ja ik weet het, dit is een aparte houding :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:02
Zojuist van het Chinese FAEA forum geplukt nieuwe officiele rom voor de F1: Faea_F1WCDMA-ota-eng.root_mmc20130819.zip.
Is zoals de titel al doet vermoeden een Over The Air firmware update van 16-09-2013 voor de FAEA F1.

Mooie van dit type 'OTA' firmware is dat je die gewoon vanaf het 'About phone' > 'System update' menu kan flashen nadat je de zip op je SD kaart hebt gezet. En dit niet hoeft te doen via recovery, en daarna in de weer moet met backups om alle instellingen en apps weer als vanouds te krijgen.

Wel moet je na het flashen opnieuw rooten + gapps fix draaien.

Change log vertaald met google translate, volgens mij zijn punt 10 t/m 15 nieuw:

August 19th Line (card) brush pack optimization problem point.
1 optimization standby current; [save power]
2. optimization TP use effect, paddling with a fingernail can touch; touch effect [improve]
3 Change the ringing tone when putting the headphones small trouble spots;
4 optimization dial interface losers No clear key small problem;
5. optimized charging to 99% of the charge after a relatively long time before to 100% problem;
6. optimizing photographic effects; (red group weakened, but also to be continued optimization)
7 software speed optimization;
8 Software compatibility issues (can not run the game to defend radish, etc.)
9 Breathing light is not lit (improved 7.2 issues)
10. amendment does not automatically restart the phone to the standby interface issues.
11 Fixed play Temple Escape 2 recent version of flash back problems.
12 speed optimization software.
13 fever reducing power consumption optimization.
14. improve earpiece break the sound problem .
15 update wallpaper pictures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 22:34
Heeft iemand hem al geprobeerd?
Ik begin de reboots wel een beetje zat te worden. Het wordt tijd dat de roms stabiel gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Ik draai m sinds ik m poste, ervaringen heb ik nog niet echt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Ziet er niet heel spectaculair uit. 'Updated wallpaper pictures'?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 20:52
Ik krijg op de een of andere manier screen lock met pattern niet werkend. Ik kan het instellen maar als ik dan de power toets kort in druk en na een paar seconden weer is hij al unlocked.

Doe ik iets verkeerd ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ashen Shugar schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:14:
Welke led? Ik heb helemaal geen led op mijn F1? En inderdaad... als je een notificatieled zou hebben zou dat -heel- fijn zijn, ik mis dit erg van m'n vorige HTC!

Ik heb wel één probleem: als iemand mij bijlagen stuurt in een Gmail bericht (afbeelding o.i.d.), dan gaat m'n telefoon die automatisch proberen te downloaden. Dat mislukt echter altijd, waar ik ook ben. Als ik zelf de e-mail open, zie je een preview van de bijlage, maar de echte versie komt nooit.

Zodra ik Wifi aanzet haalt die de bijlage meteen binnen. Is er iemand bekend met een dergelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb jij het over deze rom: http://forum.faeamobile.com/thread-49-1-1.html
Er staat daar ook engelse tekst.
Die rom is hier toch al door een paar mensen gebruikt.
dataSlut schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:45:
Zojuist van het Chinese FAEA forum geplukt nieuwe officiele rom voor de F1: Faea_F1WCDMA-ota-eng.root_mmc20130819.zip.
Is zoals de titel al doet vermoeden een Over The Air firmware update van 16-09-2013 voor de FAEA F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Nee hoor, die heeft als kernel date 06-08 en die ik post 19-08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pierre-oord schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:23:
[...]

Welke led? Ik heb helemaal geen led op mijn F1? En inderdaad... als je een notificatieled zou hebben zou dat -heel- fijn zijn, ik mis dit erg van m'n vorige HTC!

Ik heb wel één probleem: als iemand mij bijlagen stuurt in een Gmail bericht (afbeelding o.i.d.), dan gaat m'n telefoon die automatisch proberen te downloaden. Dat mislukt echter altijd, waar ik ook ben. Als ik zelf de e-mail open, zie je een preview van de bijlage, maar de echte versie komt nooit.

Zodra ik Wifi aanzet haalt die de bijlage meteen binnen. Is er iemand bekend met een dergelijk probleem?
Waarschijnlijk heb je ingesteld staan dat de bijlages alleen met WiFi binnengehaald mogen worden.
En de home button is je notificatieled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dataSlut schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:09:
Nee hoor, die heeft als kernel date 06-08 en die ik post 19-08.
Ja die datum staat in de filenaam maar de changelog is wel zowat regel voor regel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Momus schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:36:
[...]

Waarschijnlijk heb je ingesteld staan dat de bijlages alleen met WiFi binnengehaald mogen worden.
En de home button is je notificatieled.
Ah, heb die nog nooit zien branden, zal er eens op letten.

Wat betreft het download probleem: of het aan of uit staat... als die via Wifi alleen zou mogen downloaden, verwacht ik ook geen "Download unsuccesful." melding in de statusbalk. Vreemd?..

• dataSlut
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:23:
[...]

Ja die datum staat in de filenaam maar de changelog is wel zowat regel voor regel gelijk.
Ik ga je niet proberen te overtuigen..

Vervelende probleem met de status bar die flikkert heb ik niet meer gehad.

• Momus
pierre-oord schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:41:
[...]

Ah, heb die nog nooit zien branden, zal er eens op letten.

Wat betreft het download probleem: of het aan of uit staat... als die via Wifi alleen zou mogen downloaden, verwacht ik ook geen "Download unsuccesful." melding in de statusbalk. Vreemd?..
Misschien moet je hem nog aanzetten, in je instellingen even naar "breathing light" zoeken...
En dat bijlage probleem, geen idee. Even door de instellingen van je account spitten, denk ik.

• Smobbo
@DataSlut, bedankt voor het posten van de nieuwe rom.
Ik zat op de juli rom en heb deze update gewoon via het About phone menu kunnen updaten, erg handig.
De kernel version is nu 19 augustus, dus het is wel echt een nieuwere rom.
Ik had de laatste tijd last van resets, eens kijken of dat minder wordt ;).

Net al even de gapps fix gedaan, maar root via framaroot kan niet. Wat is nu de makkelijkste manier om te rooten, bij voorkeur zonder pc nodig te hebben ;) ?

Over het bijlage download probleem: volgens mij moet je bij gmail in instellingen aangeven dat hij niet via wifi alvast bijlagen mag downloaden. Hij lijkt namelijk anders op 3G de download te starten en dan te stoppen (want hij zit niet op wifi), waardoor hij faalt.

[ Voor 22% gewijzigd door Smobbo op 05-09-2013 11:01 ]

Verwijderd

Ik denk dat ze bij de changelog gewoon de nieuwe dingen eronderaan hebben geplakt. Als dat zo is, zijn alleen punt 14 en 15 nieuw tov de 6-8 rom.

• pierre-oord
Momus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:50:
[...]

Misschien moet je hem nog aanzetten, in je instellingen even naar "breathing light" zoeken...
En dat bijlage probleem, geen idee. Even door de instellingen van je account spitten, denk ik.
Dank! Ging er vanuit dat het net zoals bij m'n HTC niet in te stellen was, fout gedacht!
Smobbo schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:59:
.....

Over het bijlage download probleem: volgens mij moet je bij gmail in instellingen aangeven dat hij niet via wifi alvast bijlagen mag downloaden. Hij lijkt namelijk anders op 3G de download te starten en dan te stoppen (want hij zit niet op wifi), waardoor hij faalt.
Volgens mij had ik dat al eens geprobeerd, maar zal het nog eens doen. Blijft vreemd dat er foutmeldingen komen, zo'n basic Google-app zou je van verwachten dat die goed werkt :)

• Momus
Hij werkt perfect, want hij doet precies wat je ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Smobbo schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:59:
@DataSlut, bedankt voor het posten van de nieuwe rom.
Ik zat op de juli rom en heb deze update gewoon via het About phone menu kunnen updaten, erg handig.
De kernel version is nu 19 augustus, dus het is wel echt een nieuwere rom.
Ik had de laatste tijd last van resets, eens kijken of dat minder wordt ;).

Net al even de gapps fix gedaan, maar root via framaroot kan niet. Wat is nu de makkelijkste manier om te rooten, bij voorkeur zonder pc nodig te hebben ;) ?

@Smobbo: hoe heb jij die GAPPS fix kunnen draaien? Na de update naar de ROM van 19 augustus kom ik niet meer in recovery modus....Dwz: ik zie alleen het FAEA opstartlogo (nu al 10 minuten).

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Dat is gek Hans, ik kom wel gewoon in recovery.
Ik kwam vanaf de 12-07 romen smobbo ook misschien is dat het verschil?

De root heb ik terug gekregen door gebruik te aken van de CWM Miro recovery en supersu.zip zoals ook eerder in dit topic ter sprake is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
hansdegit schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:09:
[...]
Dwz: ik zie alleen het FAEA opstartlogo (nu al 10 minuten).
Heb je hem NIET aan usb hangen? Want volgens mij springt hij in bootloader modus als je de Volume Up powerdown +power+usb aan computer hangen aan hebt.

Volgens mij als je in het logo hangt staat hij in bootloader mode.... Ik ben nu zelf aan het vechten om flash drivers te installeren op mijn PC. Lukt nog voor geen meter.

[ Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 06-09-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Nee, hij "hangt" nergens aan.
- Ik zet hem netjs uit
- dan druk ik vol- + power totdat ik het FAEA logo zie
- en dan blijf ik lekker lang naar dat logo staren, er gebeurt niets meer.

Misschien dat ik wel even met wat flashtools aan de gang ga. Ik ben vandaag een beetje inspiratieloos, qua oplossingen zoeken.

edit: lul de behanger....Met vol+ en power gaat het goed.

[ Voor 8% gewijzigd door hansdegit op 06-09-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 18:59
Heeft iemand al wat veranderingen gemerkt met die nieuwe ROM? Ik draai nu zelf al een tijdje de ROM van 6 augustus. Geen flikkerend notificatiebalkje meer tijdens scrollen (had ik wel met de ROM waarmee hij werd geleverd). Ik heb met mijn Simyo (3G + bellen in SLOT1) overigens nog nooit een reboot geconstateerd, hebben anderen hier nog steeds last van?

Het lukt mij overiges niet om de breathing light goed werkend te krijgen. Als ik het aanzet krijg ik bij notificaties wel een blauw ledje dat rustig gaat flikkeren, maar ik krijg het niet voor elkaar om een andere kleur notificatie in te stellen. Is dit iemand inmiddels al gelukt.

PS. Ik vond Arnoud wel wat erg negatief over de F1 in de review van de Chinaphones, vooral in de video geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
dataSlut schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:50:
Dat is gek Hans, ik kom wel gewoon in recovery.
Ik kwam vanaf de 12-07 romen smobbo ook misschien is dat het verschil?

De root heb ik terug gekregen door gebruik te aken van de CWM Miro recovery en supersu.zip zoals ook eerder in dit topic ter sprake is gekomen.
Oja, de miro recovery was ik even vergeten, bedankt voor de reminder!
Ik heb nu ook weer root toegang en kan dus ff de gpsfix (ntp-pool) toepassen.

Ik heb trouwens zo'n slim back cover ontvangen. De gele is een stuk feller dan hij op de foto op de website van FAEA mobile lijkt!
Hij past ook beter dan de originele (die had een klein beetje speling), hierdoor voelt de powerknop beter aan (nog steeds niet top).
Daarnaast is ie fractie dunner, altijd leuk ;). Ik hoop voornamelijk dat deze geen barstjes gaat vertonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Nu online
Smobbo schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:51:
[...]

Oja, de miro recovery was ik even vergeten, bedankt voor de reminder!
Ik heb nu ook weer root toegang en kan dus ff de gpsfix (ntp-pool) toepassen.

Ik heb trouwens zo'n slim back cover ontvangen. De gele is een stuk feller dan hij op de foto op de website van FAEA mobile lijkt!
Hij past ook beter dan de originele (die had een klein beetje speling), hierdoor voelt de powerknop beter aan (nog steeds niet top).
Daarnaast is ie fractie dunner, altijd leuk ;). Ik hoop voornamelijk dat deze geen barstjes gaat vertonen :)
Ik heb ook die dunnere cover binnen, de witte versie, hij past inderdaad prima. Ik heb hier 2 F1's, als ze naast elkaar liggen moet je wel goed kijken om het verschil in dikte te zien, het scheelt een fraktie. De kleur is wat meer creme-wit, wel mooi. Deed bij jou de NFC het nog? Ik had het probleem dat de antennesticker geen contact maakte met de 2 pennetjes op de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
3meter schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:19:
[...]

Ik heb ook die dunnere cover binnen, de witte versie, hij past inderdaad prima. Ik heb hier 2 F1's, als ze naast elkaar liggen moet je wel goed kijken om het verschil in dikte te zien, het scheelt een fraktie. De kleur is wat meer creme-wit, wel mooi. Deed bij jou de NFC het nog? Ik had het probleem dat de antennesticker geen contact maakte met de 2 pennetjes op de F1.
Hoe kan ik testen of NFC nog werkt? Ik heb geen NFC sticker oid (voor mij is het nog steeds een onnodige gimmick :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Nu online
Smobbo schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:20:
[...]

Hoe kan ik testen of NFC nog werkt? Ik heb geen NFC sticker oid (voor mij is het nog steeds een onnodige gimmick :+ )
Ja, ik had 'm ook niet gekocht voor NFC, maar het is toch wel erg handig. Nouja, je zou kunnen kijken of die pennetjes op de foon een indruk achterlaten op de 2 contactjes in de cover, dus 2 kleine putjes, zoals in je oude achterkantje. Bij mij was dat niet het geval, kon dus ook geen contact krijgen met m'n NFCstickertjes. Ik heb een klein stukje dubbelzijdig tape onder die contactjes in de cover geplakt zodat ze ongeveer 1 mm hoger komen, nu werkt het weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08 20:49
Een vriend van mij zit te twijfelen tussen de F2 en de F2S.
De enige verschillen zijn toch de turbo, de 16GB ROM (ipv 4GB) en de gratis Flip Case en NFC tag (mits bij aankoop Faea website)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Prodigy.NL schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:07:
Een vriend van mij zit te twijfelen tussen de F2 en de F2S.
De enige verschillen zijn toch de turbo, de 16GB ROM (ipv 4GB) en de gratis Flip Case en NFC tag (mits bij aankoop Faea website)?
En naar ik hoop de camera. Ik heb de mijne terug gestuurd vanwege het ontbreken van de beloofde lens. En ik verwacht dat er meer mensen met de F2s gaan spelen voor de roms etc dan met de de F2. Maar dat is gewoon een ongegronde gedachte.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXxXx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik ben van plan een f1 te kopen.
Alleen ik hoor slechte verhalen over de batterij.
Is de batterij vervangbaar zoja door wat?
En zijn er nog andere dingen waarop ik moet letten.
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaXxXx schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:03:
Ik ben van plan een f1 te kopen.
Alleen ik hoor slechte verhalen over de batterij.
Is de batterij vervangbaar zoja door wat?
En zijn er nog andere dingen waarop ik moet letten.
Max
De batterij is zeker vervangbaar, echter enkel door eenzelfde batterij en niet door een met meer capaciteit bijv.
Verder moet je letten dat je wel de GSM update naar laatste versie voor stabiliteit, maar ook batterij prestatie.

Ga er maar van uit dat je de accu dagelijks moet opladen echter moet dat ook met een iPhone tegenwoordig dus eigenlijk enkel lastig indien op een hutje op de hei zonder stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXxXx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06-2024
kan je hem ook naar de laatste android zetten?
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Let wel; ik vind het klepje nogal star. Vergt wat inspanning :D

Hier staan enkele ROMS: http://forum.faeamobile.com/forum-36-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Het was mijn eerste Chinese phone maar ook meteen de laatste.
Toen de eerste aankwam bleek al snel dat het touch screen defect was.

16 juli heb ik ze ingelicht dat mijn F1 defect was en dat ik 'm zou terugsturen (niet meteen gedaan).
8 augustus hebben ze 'm uiteindelijk ontvangen.
21 augustus vraag ik na waarom ik mijn nieuwe telefoon nog niet ontvangen heb en krijg als antwoord dat ze zsm de nieuwe gaan opsturen.

Gisteren weer nagevraagd waar hij blijft en ik kreeg de reactie dat ze de nieuwe van de fabriek nog niet binnen hadden. Met andere woorden dat ding is dus niet eens onderweg!

Erg slechte service........eens maar nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ExTaxi schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:40:
Het was mijn eerste Chinese phone maar ook meteen de laatste.
Toen de eerste aankwam bleek al snel dat het touch screen defect was.

16 juli heb ik ze ingelicht dat mijn F1 defect was en dat ik 'm zou terugsturen (niet meteen gedaan).
8 augustus hebben ze 'm uiteindelijk ontvangen.
21 augustus vraag ik na waarom ik mijn nieuwe telefoon nog niet ontvangen heb en krijg als antwoord dat ze zsm de nieuwe gaan opsturen.

Gisteren weer nagevraagd waar hij blijft en ik kreeg de reactie dat ze de nieuwe van de fabriek nog niet binnen hadden. Met andere woorden dat ding is dus niet eens onderweg!

Erg slechte service........eens maar nooit meer
Gevalletje pech en China. Het is en blijft een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:06:
[...]
Ga er maar van uit dat je de accu dagelijks moet opladen echter moet dat ook met een iPhone tegenwoordig dus eigenlijk enkel lastig indien op een hutje op de hei zonder stroom :)
Mijn F2 doet langer dan 2 dagen op 1 batterij. Dat komt mede omdat ik overdag enkele zaken uit heb staan zoals 3G, wifi en BT. Dit doe ik met Tasker zodat ik er niet om hoef te denken. Overdag ben ik toch aan het werk en kan ik geen telefoon gebruiken, dus kunnen deze onderdelen ook wel uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:54:
[...]
Mijn F2 doet langer dan 2 dagen op 1 batterij. Dat komt mede omdat ik overdag enkele zaken uit heb staan zoals 3G, wifi en BT. Dit doe ik met Tasker zodat ik er niet om hoef te denken. Overdag ben ik toch aan het werk en kan ik geen telefoon gebruiken, dus kunnen deze onderdelen ook wel uit staan.
Mijn antwoord was op een vraag over de F1 :)

• Kwabbernoot
Topic op Faeamobile.com over SAR: http://forum.faeamobile.com/thread-935-3-1.html.

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Review over de F2S met 1GB RAM op Gizchina

http://www.gizchina.com/2013/09/12/faea-f2s-review/

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik zie geen GPS test. jammer. Dat is juist op veel MTK implementaties een manco. Opvallend dat ook se F2S problemen heeft met de autofocus, dat heeft mijn F1 soms ook zomaar (ligt niet aan camera app, andere camera app doet het ook soms zomaar niet).

• Freakster86
  • Niet online
[F1]

Spijtig maar waar, ik ondervind de laatste dagen nogal wat problemen met mijn FAEA F1.
  • Spontane shut downs
  • Simkaart die ineens verdwijnt (er komt dan een kruisje te staan). Gebeurt alleen bij SIM 1
  • Connected met WIFI, maar dan gaat hij plots over op mobiel internet.
  1. In systeeminstellingen onder batterij zie je ten tijde van de shut downs dat de grafiek helemaal naar 0 gaat. Wanneer ik de telefoon heb aangezet gaat hij door met de grafiek als het ware. Vaak wel zo'n 5 tot 10% lager in 1 klap.
  2. SIM 1 krijgt misschien te weinig stroom? Het rare is dat het verdwijnen van SIM 1 soms ook gebeurt wanneer ik hem aan de oplader hang. Dan staat er ineens een kruisje...
  3. Het ineens weigeren om WIFI te pakken gebeurt telkens als de telefoon uit slaapstand is gekomen (deep sleep).
Dus het enige wat ik kan bedenken is de accu. Of heeft iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Nu online
Terug van vakantie in Italie, was gelijk een mooie test voor de Faea F1.
Bij aankomst in Pisa gelijk een data simmetje gescoort (TIM 300MB/week 3,- lekker goedkoop), handig dat 2-de slot. De hele tijd goed bereik gehad met 3G. Geen WiFi nodig gehad.
Voor navigatie Igo Primo en Tomtom gebruikt, handig voor het vinden van de hotelletjes. Ook 2 keer in het vliegtuig de GPS getest (zat bij het raam), vrij snel een fix, 820KM/uur (wel grappig, Tomtom zet daar 3 uitroeptekens achter :-)).
Iets van 300 foto's gemaakt, kwaliteit goed genoeg voor vakantiekiekjes. Hier een paar als voorbeeld http://www.dewest.nl/faea/
Accu hield het de hele dag uit bij intensief gebruik (3G verbinding, foto's maken, internet, email, navi), 'savonds zo rond de 20% over.
In de volle zon is het display niet al te best te zien, was eigenlijk het enige minpunt, verder heeft het apparaatje gedaan wat ie moest doen, zonder problemen. Nu helaas weer in de regen hier :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon.. voor hen die willen weten hoe lang het duurt... kon het zelf nergens vinden, de afgelopen weken.

Ik heb de Faea F2S (1GB, 16GB; available: 0.98GB, 12.71GB) via hun website besteld (www.faeamobile.com) en zojuist is hij bezorgd (via hongkong post). Gelukkig geen inklaring/invoering/douane of watvoor extra kosten dan ook. Wel gratis (lelijke) flipcase en NFC-tag erbij gekregen.

2013-09-04: BESTELD

2013-09-13
The item (*) will leave Hong Kong for its destination on 13-Sep-2013
2013-09-15
The item (*) left Hong Kong for its destination on 13-Sep-2013
2013-09-23
The item (*) arrived at Netherlands on 23-Sep-2013.
2013-09-24
The item (*) was in transit within its destination country on 23-Sep-2013.

2013-09-24 10:04 BEZORGD!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[F1]

Blijf het jammer vinden dat er nog geen NL ROM is voor de FAEA F1!

• Nbabu
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 21:14
[F2]

Ik heb nu al een tijdje de F2. Even in het kort een wat plus en minpunten:

+ Mooi scherm
+ Tof design (zwart met rood)
+ Prima camera
+ Goede bouwkwaliteit/prijs verhouding
+ Niet te dik & zwaar
+ Prima wifi connectie

- Accuduur van een dag bij gemiddeld gebruik
- Bluetooth connectie niet optimaal
- GPS minder dan mijn vorige toestel (Dat was een HTC. Let wel, ik heb een verwarmbare voorruit)
- Op de een of andere manier krijg ik Nederlandse spellingcheck/woordsuggestie niet aan de praat
- Trilfunctie is dramatisch (zeg maar gewoon: niet bestaand)

Wel vroeg ik me af of er iets van een software update of een goede ROM voor is, want de volgende punten zijn meer dan storend:

- Accuduur van een dag (geen verbetering tov mijn vorige telefoon)
- Nadat ik een gesprek afbreek, wordt de hele connectie met het mobiele netwerk verbroken en mag ik opnieuw mijn PIN invoeren. Gebeurt niet altijd, vooral als ik in de auto zit (bluetooth).
- Melding: Verificatie met google talk mislukt
- Op mijn 32gb micro sd lijkt ie over zijn nek te gaan

[ Voor 5% gewijzigd door Nbabu op 25-09-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
Vandaag de F2S bezorgd. Ik krijg alleen 3G niet aan de praat... Heb beide slots geporbeerd en beide een no-go. Bij het aanzetten van data connection duurt het een poos en komt er uiteindelijk een oranje sim-kaart rechtsonder te staan, maar geen verbinding. Ik had van tevoren gechecked en zag Vodafone bij de 1900MHz band staan, welke de F2S ondersteunt. Blijkbaar niet goed gekeken, want het lijkt erop dat Vodafone 2100MHz gebruikt.

Iemand enig idee of ik ergens een instelling niet goed heb staan, of het alleen bij Vodafone voor problemen zorgt of dat ik gewoon pech heb?

Kon het verder in het topic en op het forum nergens vinden, dus heb momenteel nog redelijk goede hoop dat ik gewoon wat verkeerd doe.

EDIT: ok... scratch that. Na een paar keer aan uitzetten en openen van de APN en opslaan zonder wijzigingen heeft hij besloten dat hij het toch gaat doen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door wh1t3 sh4d0w op 30-09-2013 18:35 . Reden: probleem opgelost ]

root is the money off all evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
@wh1t3 sh4d0w

Installeer gelijk de laatste ROM op de F2S. Die zuipt wat minder batterij.
http://forum.faeamobile.com/thread-1048-1-1.html

Downloads opmerking:
De ROM's hebben geen wachtwoord.
De Tools als wachtwoord: faeamobile.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F1
Ik wil een ander abo gaan bestellen. De simkaart die in de F1 zit, dat is toch een micro? (en geen nano?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:32:
F1
Ik wil een ander abo gaan bestellen. De simkaart die in de F1 zit, dat is toch een micro? (en geen nano?)
Allebei de simsloten zijn volgens mij gewone sim sloten, niets micro en zeker geen nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof je. Ik had 'iets' toen ik de simkaart verplaatste vanaf mn htc desire naar de faea, maar nu herinner ik me dat het niet met de grootte van de simkaart te maken had maar met de plaatsing, ik kon me'n oude simkaart gebruiken. thx. :) Maar even simyo gaan bestellen nu ik af ben van t-immobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faea forum claimt dat cyanogenmod een build gaat maken voor de f2S

http://forum.faeamobile.com/thread-1080-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Het heeft zelfs de frontpage van Tweakers bereikt. 0.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 10:35
Zou fijn zijn als ze dat ook voor de F1 gaan doen, zou een hoop bugs schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
@kwakzalver

Klinkt als een plan. Hij lijkt bij mij ook iedere 2 min ofzo een seconde of 3 te 'hangen'. Gebeurt niet tijdens het bellen, maar wel tijdens bedienen van de interface en in applicaties. Wellicht dat een nieuwe ROM dat ook op gaat lossen...

Hoe heb jij hem overigens geinstalleerd? Bij mijn vorige toestel ging het gewoon via recovery -> install from ZIP. Maar ik meen dat ik de eerste keer via de kabel iets moest doen (bootloaders ofzo, lang geleden...). Er staan in de forum post waar je naar linkt meerdere methodes omschreven, het is me niet helemaal duidelijk of ze allemaal in alle gevallen werken, of dat sommige methods voor specifieke gevallen zijn.

root is the money off all evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:44
Gebeurd de laatste tijd regelmatig dat zodra de telefoon ergens voor een poosje gelegen heeft en ik wil hem weer aanzetten( ontgrendelen) dat hij om de pincode van de simkaart vraagt, betekend dus dat hij zichzelf opnieuw heeft opgestart en daarna geen ontvangst krijgt aangezien er een pincode op de sim zit.

Er zit de recentste rom op de F1

Behoorlijk vervelend deze bug.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Dit gebeurde mij ook een paar keer, denk ik tenminste. Kan me in ieder geval nooit herinneren dat ik hem aan of uit had gedaan.
Ook valt hij een enkele keer uit als ie via audio-in muziek afspeelt.

Maar allemaal zo willekeurig en incidenteel. Afgelopen maand minder dan vijf keer. Vaag, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Sinds gisteren hier problemen met een F1. Beeld werd wazig en een maat kleiner vervolgens ontstonden er een soort reboots met een grijsoplichtend scherm.
Accu eruit en opnieuw opstarten is een paar maal gelukt maar uiteindelijk alleen 'grijze reboots'.
Opnieuw flashen met de 6 augustus ROM werkte totdat de taal en het toetsenbord ingesteld werden. Wederom het zelfde probleem. Installatie van de 19 augustus ROM was nog problematischer. Al reboots voor het instellen van de taal.
Na het flashen met Mui V5 ROM komt de F1 zelfs niet meer voorbij het het bootscherm waarbij de gekleurde ballen bij elkaar komen.
Een bijbehorend item is dat zodra de lader wordt aangesloten de F1 opstart, maar dan niet verder komt dan het Faea logo.
Iemand een oplossing of een (duur) retourtje Pandawill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[F1]

Ik begin het langzamerhand echt zat te worden. :( De problemen lijken zich nu op te stapelen en te verergeren. Naast de paar 'irritante' bugs als reboot = shutdown en vice versa, het zo nu en dan niet inschakelen van WIFI (constant obtaining IP adres) en het verliezen van de verbinding (dan sim 1, dan sim 2) zijn dit de grootste ergernissen nu
  • Crashes.
  • 3,5mm jack aansluiting lijkt brak te zijn.
Je headset aansluiten en ongestoord muziek luisteren zit er niet meer in. Zo snel de plug een verkeerde tik krijgt, stopt het geluid en kun je wiebelen wat je wilt (of opnieuw aansluiten), maar dan krijg ik geen geluid. Hierdoor raakt de muziek app ook van slag naar het lijkt. Play/pause wil dan niet meer reageren.

De crashes zijn nu echt stront vervelend aan het worden. Dat komt steeds vaker voor. Het gebeurt op willekeurige momenten. Soms valt de telefoon helemaal uit en soms wordt het scherm gewoon zwart en reageert hij nergens meer op (dan zie je onder een hoek nog wel de schermverlichting branden). Even een opsomming:

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aciOsM3C.jpg Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/acsHzXze.jpg Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/acuhzrFV.jpg Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aczvU8d2.jpg Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/abo4Wk8j.jpg Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/abhmc1Gr.jpg Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/adcBOT1m.jpg Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/abphAi5s.jpg

Die drops zijn dus de crashes. Gebeurt wanneer ik de telefoon in de zak heb, maar kan ook tijdens het spelen van een spelletje of surfen op het web. Lijkt geen donder uit te maken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Beide F1's van mij rebooten ook constant, eentje is al terug naar faeamobile, de andere moet ik nog aanmelden bij pandawil. Gevalletje duurkoop.

Pardon my dutch

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste