Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-07 15:54
voil schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:13:
Hoe is jullie ervaring met de GPS?
Speelt iemand toevallig Ingress die dat op die telefoon kan testen? :)
GPS is uitstekend, zelfs stuk beter dan op mijn oude SE XPeria Arc S. Ding staat wel ingesteld op Chinese NTP-server, dus het is wel zaak dat naar een lokale om te zetten, bijvoorbeeld met Fasterfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij mijn F1 is de standaard server time.gpsonextra.net, dus een US server. Zonder wijziging of GAPPS fix van pool (die ook het lokatie via 3g/wifi probleem schijnt op te lossen) kreeg ik al fietsend pas halverwege mijn ritje naar huis een fix (toestel in de hand, 1.4KM) Vanavond thuis even fix er op gooien (buienradar, consumentbondapp bijvoorbeeld zijn nu niet te installeren) en kijken hoe 't dan gaat.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben eventueel geïnteresseerd in de FAEA F2, maar dan wel met 2GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:52
De knoop doorgehakt.

De F1 besteld.

Ben benieuwd, heb nu een jiayu G3 met brakke GPS.

Wil wel eens gaan experimenteren met NFC

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Twee sporen beleid: gister een nieuwe F1 besteld, vandaag ook wat zilverlijm om te proberen mijn huidige F1 te fixen. Zelfs ik kan met lijm niet veel fout doen.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 19:49
hansdegit schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:41:
Twee sporen beleid: gister een nieuwe F1 besteld, vandaag ook wat zilverlijm om te proberen mijn huidige F1 te fixen. Zelfs ik kan met lijm niet veel fout doen.
Lijmen? Misschien zit de connector van het coaxkabeltje niet goed erop gedrukt, komt wel vaker voor. Als je 'm open schroeft zie je dat zo zitten (coaxje loopt van linksboven naar linksonder). Iemand een idee waar die andere connector voor is die nu niet in gebruik is? Die zit er vlak naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
coaxkabeltje? Is dát een antenne?

Ik zou toch zweren dat de contacten voor alle antennes bovenin zitten. Als de telefoon op het scherm ligt, zitten de Wifi connectoren linksboven.Rechtsboven zitten de GSM connectoren.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 19:49
hansdegit schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:50:
coaxkabeltje? Is dát een antenne?

Ik zou toch zweren dat de contacten voor alle antennes bovenin zitten. Als de telefoon op het scherm legt, zitten de Wifi connectoren linksboven.Rechtsboven zitten de GSM connectoren.
een coaxkabel is natuurlijk geen antenne, dat is een afgeschermd kabeltje juist bedoelt om het HF signaal binnen te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ik ga vanavond eens heel rustig kijken. Gisteravond was ik nl. niet zo rustig.

Ik zou al blij worden als ik het GSM gedeelte weer aan de praat krijg; bij mijn weten heb ik alleen met het binnendekseltje lopen rommelen.

edit:

3meter, mag ik voor jou een standbeeld? _/-\o_
Connectortje zat los aan de onderkant, idd, naast de mic. Even voorzichtig vastgezet, alle schroefjes weer vast en voila! Met alles een beter bereik! GPS goed, wifi goed, GSM goed.

Nu even kijken of ik de koop van gisteravond ongedaan kan maken, in alle andere gevallen staat er binnenkort een coole foon op MP.

Het verbaast me wel dat dit exemplaar blijkbaar op maandagochtend geassembleerd was.....

[ Voor 51% gewijzigd door hansdegit op 23-07-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
dizzytal schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:32:
Bij mijn F1 is de standaard server time.gpsonextra.net, dus een US server. Zonder wijziging of GAPPS fix van pool (die ook het lokatie via 3g/wifi probleem schijnt op te lossen) kreeg ik al fietsend pas halverwege mijn ritje naar huis een fix (toestel in de hand, 1.4KM) Vanavond thuis even fix er op gooien (buienradar, consumentbondapp bijvoorbeeld zijn nu niet te installeren) en kijken hoe 't dan gaat.
Gaat werken, ben er zelf erg tevreden mee. De Gapps fix is voor de gps zelf (en Google Maps) op zich niet nodig, maar wel voor alle apps die google libraries gebruiken, zoals idd Buienradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
monkeytree schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:21:
[...]

Gaat werken, ben er zelf erg tevreden mee. De Gapps fix is voor de gps zelf (en Google Maps) op zich niet nodig, maar wel voor alle apps die google libraries gebruiken, zoals idd Buienradar.
Daar twijfel ik ook niet aan, dat 't gaat werken. Voordeel van de fix is dat er ook een patch bij inzit zodat er wel WiFi/3G gebruikt wordt/kan worden voor positiebepaling, scheelt toch aardig voor de niet GPS persé gerelateerde locatie doeleinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afgelopen zondag besteld via faeamobile.com en betaald via PayPal. Gekozen voor de duurdere verzendmethode. Ik heb nog geen enkel teken van Faea gehad. Iemand een idee hoeveel tijd hier ongeveer tussen gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Als het goed is heb je binnen 24 uur een orderbevestiging in de mail. Anders mail je ze even:
support@faeamobile.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De bevestiging heb ik gehad, met ordernummer en dergelijke. Maar ik zit te wachten op een mailtje met een track&trace code, waar ik $4,99 voor betaald heb.

Oftewel: ik wil dat ze opschieten met mijn bestelling op de post te doen zodat ik eerder van mijn telefoon kan genieten. (althans, dat hoop ik. 'T is mijn eerste Android na jaren 6310i.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Zondag besteld zonder track en trace en zojuist een track en trace code ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat doe je met die code? Aan www.hongkongpost.hk/eng/tracking/hour heb je niks. Waar voer je dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Daar heb je wel wat aan, het duurt alleen even voor hij actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik kreeg antwoord dat mijn pakketje geshipped was maar dat de code nog niet bijgewerkt was. De code komt z.s.m. naar mij toe.

Het is in ieder geval een goed teken dat de bestelling onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Kan er iemand al iets zeggen over het batterij verbruik? Voor mij wel een afweging om wel of niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:02
In standby met notificaties voor wa, gmail, exchange fb, twitter wel relatief zuinig, ik merk zeker geen battery drain.

Zit nu op 70% batterij vanochtend 07:00 van de lader, maar als ik straks op de bank zit en er mee ga internetten etc. dan gaat t metertje snel omlaag. Ik heb 'm met actief gebruik dus elke avond voor t slapen wel aan de lader. Maar dat had ik m'n iPhone ook, dus niets nieuws onder de zon.

Vraagje voor overige bezitters: Hoeveel van het internal memory hebben jullie nog vrij? staat bij mij nu op 155MB van 1,1 GB gebruikt, Android begint bij installatie van nieuwe apps nu te piepen dat het interne geheugen vol is.

Heb alle apps op SD geinstalleerd behalve WA,FB,Twitter en Dropbox omdat die telkens bij mijn 'Accounts' weg waren na een reboot waarschijnlijk omdat de SD pas initialiseert na boot.

Anderen deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ganjakru
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 21:51
Hoe zijn de prestaties van deze telefoon? Ik ben opzoek naar een vervanger voor mij S2.Ik zag dat de antutu scores redelijk gelijk zijn maar dit zegt natuurlijk weinig in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Wow. Twee dagen in zak en as, maar sinds gisteravond word ik steeds enthousiaster over dit apparaat.
Ik heb even alle antennecontacten op de binnencover een druppeltje zilverlijm gegeven. Sindsdien super Wifi, GPS en GSM bereik. Ik denk dat ik wel vrolijk ga worden van deze foon.

Zeker de GPS is een verademing tov de JiaYu G2s die ik hiervoor had: zelfs binnen op de begane grond gewoon een fix met een satelliet of 6.

@dataSlut: ik ben een heel simpele gebruiker denk ik; ik heb nog 900 MB vrij aan intern geheugen. Op de interne SD is nog 1,49G beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
ariedude schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:34:
Kan er iemand al iets zeggen over het batterij verbruik? Voor mij wel een afweging om wel of niet te bestellen.
Ik kan er 'iets' over zeggen... Maandagavond toestel opgehaald bij DHL aan gezet, apps gedownload, ingesteld blabla, maandagnacht aan de lader en 100% geladen. Dinsdag (vanaf 06:58, toen de wekker ging)de hele dag intensief gebruikt. Nog wat extra apps downloaden, zowel via WiFi als 3G, flink wat berichten heen en weer sturen, wat telefoontjes plegen, paar foto's maken, GPS, WiFi en 3G snelheid testen (die niet geweldig was) en toen kreeg ik tegen 20:00-20:30 de melding dat 'ie aan de lader wilde met nog iets van 14% te gaan.

Vervolgens nieuwste firmware (die van 12-7 er op gezet, GAPPS patch uitgevoerd, die helaas zelf na een gps app fix geen soelaas bood voor het moeilijk krijgen van een GPS fix, apps weer geinstalleerd, zelfde blabla verhaal als hierboven) Toestel weer 's nacht aan de lader, vanochtend 100%. Vandaag juist relatief weinig gedaan, wat berichtjes gestuurd, beetje geïnternet (3G) en pas later op de dag zelf maar gps.conf handmatig ingesteld (fast fix, crashed op m'n toestel en de rest maakt er een zooitje van) met alternatieve ntp servers en een vodafone supl host (link) en toen ik thuis was even een minuut of tien Ingress gespeeld, vervolgens voornamelijk weer standby. Nu: 14h16m 29% discharging.

Ik had op wat meer gehoopt, mijn 'oude' HOX ging in het begin langer mee dan deze, maar wellicht na een paar keer (ont)laden dat 't nog wat beter gaat. Dit is echt een geval van één dag gebruiken, 's nachts aan de lader.
dataSlut schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:59:
Vraagje voor overige bezitters: Hoeveel van het internal memory hebben jullie nog vrij?
Internal Storage? 366MB,Total space: 1,21GB; Apps 406MB Other 463MB

[ Voor 7% gewijzigd door dizzytal op 24-07-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
Herhaalde oproep: hoe ik ook klooi, ik kan met mijn F1 geen foto's plaatsen met Instagram. Zou een andere F1 bezitter zo vriendelijk willen zijn dat ook eens te proberen en de ervaring te delen? Bij voorbaat dank... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
monkeytree schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:21:
Herhaalde oproep: hoe ik ook klooi, ik kan met mijn F1 geen foto's plaatsen met Instagram. Zou een andere F1 bezitter zo vriendelijk willen zijn dat ook eens te proberen en de ervaring te delen? Bij voorbaat dank... _/-\o_
Geen probleem kan er niet meer van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Hmm.. Ik heb 781MB "other" wat mijn internal storage bezet, en 316MB apps..
Batterij gaat nu net op 19 procent na 16 uur van de lader te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Nu 3x spontane reboot in 15 minuten; van di op woe ook, afgelopen nacht voor het eerst niet. Dus ik kan er nog geen peil op trekken.

Wat is de handigste manier om dat probleem te troubleshooten?
Zijn er meer F1's met dat probleem?

[ Voor 41% gewijzigd door hansdegit op 25-07-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
hansdegit schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:20:
Nu 3x spontane reboot in 15 minuten; van di op woe ook, afgelopen nacht voor het eerst niet. Dus ik kan er nog geen peil op trekken.

Wat is de handigste manier om dat probleem te troubleshooten?
Zijn er meer F1's met dat probleem?
Heb je hem voorzien van de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
De firmware uit deze post, maar dan op de OTA manier.
dataSlut in "Faea mobile"

[ Voor 15% gewijzigd door hansdegit op 25-07-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
Waar is de F1 het goedkoopst momenteel? Kom niet lager dan 158 dollar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ariedude schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:37:
Waar is de F1 het goedkoopst momenteel? Kom niet lager dan 158 dollar..
Wil je NOG goedkoper!? Dat is al erg netjes.

Excl verzending, BTW en invoerrechten neem ik toch wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
Op mijn F1 crasht hoofdapplicatie van Instagram niet, maar de filtergalerij na het croppen van de foto. Ben je dus weer terug bij af; foto kan niet geplaatst worden.

Inmiddels van alles geprobeerd, heb er geen verklaring voor. Dat het op jouw F1 wel werkt, maakt het alleen nog maar mysterieuzer... 7(8)7 Heb jij toevallig al een ROM-update geïnstalleerd?

Evengoed bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
monkeytree schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:33:
[...]

Op mijn F1 crasht hoofdapplicatie van Instagram niet, maar de filtergalerij na het croppen van de foto. Ben je dus weer terug bij af; foto kan niet geplaatst worden.

Inmiddels van alles geprobeerd, heb er geen verklaring voor. Dat het op jouw F1 wel werkt, maakt het alleen nog maar mysterieuzer... 7(8)7 Heb jij toevallig al een ROM-update geïnstalleerd?

Evengoed bedankt! _/-\o_
Even je foto's weggooien en de map waar ze in opgeslagen worden ook. Daarna opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:58:
19 juli = aankomst post office
22 juli = The item left Hong Kong for its destination on 22-Jul-2013

Hup hup!
Destination - Netherlands
The item (RC2453XXXXXXXX) arrived at its destination country on 24-Jul-2013.

:| Holy shit. 17e besteld, 24ste al in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Zoiets heb ik ook:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/shipping.png

Die van mij was gisteren al in Duitsland als ik het goed begrijp, staat links bovenin.

21e besteld, 23e geshipped, vandaag tracking code ontvangen, daar was een kleine vertraging bij de vervoerder. Nu maar hopen dat deze zonder BTW en naheffingen binnenkomt.

[ Voor 32% gewijzigd door sypie op 25-07-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, maar FEDEX of HongKong Post is wel even wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik hoop dat ik daarvoor ook die $5 extra heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
Inc verzenden en ex de rest ;-)
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:29:
[...]

Wil je NOG goedkoper!? Dat is al erg netjes.

Excl verzending, BTW en invoerrechten neem ik toch wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
Momus schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:35:
[...]

Even je foto's weggooien en de map waar ze in opgeslagen worden ook. Daarna opnieuw proberen...
Bedankt voor de suggestie, maar het helpt niet. Probleem blijft: filtergalerij Instagram crasht. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
ariedude schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:03:
Inc verzenden en ex de rest ;-)

[...]
158 is een mooie prijs. Heb zelf 149,99 betaald. Van die 8 dollar zou ik niet wakker liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je bent niet de enige. Ik zou het in Instagram zoeken, niet in je telefoon...

https://www.google.nl/#sc...b62bba4c&biw=1920&bih=995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Wat is eigenlijk "goedkoper" in termen van batterijverbruik? Mobile data of Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik denk dat dit sterk afhangt van de signaalsterkte en kwaliteit.

Een 3G verbinding die erg onstabiel is en die veel van de telefoon vraagt zal duurder zijn dan een wifi signaal met een sterke verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 20:38
Zo, de eerste dag met de Faea F1 erop zitten.
Ik kocht hem als vervanger van mijn Jiayu G3 waarvan de 3G/Wifi een beetje brak is.

Het is een leuk toestel, maar er zal op het vlak van batterijduur nog heel wat moeten verbeteren.
Vandaag heb ik 9 uur en 14 minuten gehaald na een nacht laden voordat ik hem weer aansloot met 8% resterend, en ik heb 2 webpaginas bezocht en 3 keer mail gekeken! dit was met de Jiayu wel anders.

De grootste verbruikers zijn "cell standby 48%"en "phone idle 40%".
Herkent iemand dit? Ik draai stock firmware btw, kernel van 4 juli.

[ Voor 4% gewijzigd door appul op 25-07-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Vandaag ook mijn Faea F1 ontvangen! Het ging vrij vlot, de 19e uit Hongkong verzonden en de 24e afgeleverd.

Opzich werkt het goed out of the box. Een paar kleine chinese apps verwijderd.
Ik zie dat ik een kernel versie van 4 juli heb, En mijn build nummer is V1.5.

Maar heb eigenlijk geen idee of dat de nieuwste rom is..?
GPS duurt trouwens enorm lang om een fix te krijgen, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
voil schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:12:

GPS duurt trouwens enorm lang om een fix te krijgen, iemand tips?
Ja, je gps.conf aanpassen, handmatig of via een fastfix app. Standaard ntp server staat waarschijnlijk op een server in Azië of de US. Daarnaast wordt er geen WiFi/GSM signaal gebruikt voor een eerste snelle locatie.

Ik heb uiteindelijk gsp.conf zelf aangepast omdat FasterFix crashte en FasterGPS het probleem niet oploste. Heb in een eerder bericht een dropboxlinkje gezet.

[ Voor 22% gewijzigd door dizzytal op 25-07-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Voor de snelle positiebepaling via wifi/gsm installeer je de GAPPS update via recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt niet goed van al die succesverhalen over vlugge levering hier. Ik heb de 19e besteld en krijg vandaag pas op de tracking site van hongkongpost te zien dat 'The item was posted on 25-Jul-2013 and is being processed for delivery to the addressee'.
Destination Netherlands staat er nog bij, maar niet waar dat ding nu uithangt. Ik mag een extra formulier gaan invullen als ik meer wil weten. En ik heb wel met die extra verzendkosten besteld.

Ik kreeg die mail met tracking nummer trouwens van paypal. Jullie gebruiken toch ook
http://app3.hongkongpost.hk/CGI/mt/enquiry.jsp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:12:
Ik wordt niet goed van al die succesverhalen over vlugge levering hier. Ik heb de 19e besteld en krijg vandaag pas op de tracking site van hongkongpost te zien dat 'The item was posted on 25-Jul-2013 and is being processed for delivery to the addressee'.
Destination Netherlands staat er nog bij, maar niet waar dat ding nu uithangt. Ik mag een extra formulier gaan invullen als ik meer wil weten. En ik heb wel met die extra verzendkosten besteld.

Ik kreeg die mail met tracking nummer trouwens van paypal. Jullie gebruiken toch ook
http://app3.hongkongpost.hk/CGI/mt/enquiry.jsp ?
Dat is het nadeel van zelf importeren uit het Verre Oosten natuurlijk.
Als track&trace kun je beter 17track.net of sao.cn gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik kreeg de tracking via Fedex.
Ik moet mij wel even correct uitdrukken. Ik kreeg de tracking via Faea maar het is verzonden via Fedex.

[ Voor 64% gewijzigd door sypie op 26-07-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:18:
[...]

Dat is het nadeel van zelf importeren uit het Verre Oosten natuurlijk.
Als track&trace kun je beter 17track.net of sao.cn gebruiken.
Anderen schijnen toch andere ervaringen te hebben zo te lezen. Waarom dat dan zo'n willekeur is mag joost weten.
Die sites geven geen resultaat trouwens.
Ik wacht het wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Thanks voor de tips. Helaas werkt mijn gps nog steeds niet ook niet nadat ik de inhoud van jou gps.conf naar mijn gps.conf gekopieerd heb. Ik blijf maar searching for gps krijgen..

Ook heb ik de rom "geupgrade" ROM_Flash_Faea_F1_20130702 alleen blijkt die versie niet nieuwer te zijn dan mijn versie die ik op mijn telefoon had maar dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
@appul. Firmware update uitvoeren verbetert het batterijverbruik.
op het faeamobile forum staat een 3g/wifi fix welke ontvangst verbetert en batterijverbruik vermindert.
Tevens ook een link naar een gpsapp in de playstore om de fix tijd te verbeteren.

edit: op het forum las ik: Als je gratis shipment neemt, zonder die 5 extra voor track en trace, komt ie toch met hk post inclusief track en trace.

[ Voor 23% gewijzigd door kwakzalver op 26-07-2013 01:21 . Reden: track en trace ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Volgens Fedex zou de mijne vandaag moeten arriveren op mijn adres. Het wordt een spannende dag, ik blijf thuis in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar eens een mail gestuurd naar customer support. De tracking site zegt elke dag hetzelfde, 'your item will leave hongkong today'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:17:
Ik heb maar eens een mail gestuurd naar customer support. De tracking site zegt elke dag hetzelfde, 'your item will leave hongkong today'.
Customer support waarvan? Het duurt 7 tot 25 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
voil schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:52:
Thanks voor de tips. Helaas werkt mijn gps nog steeds niet ook niet nadat ik de inhoud van jou gps.conf naar mijn gps.conf gekopieerd heb. Ik blijf maar searching for gps krijgen..
Je hebt wel een reboot van je telefoon gedaan? Controleer anders even of er nu een stuk of vijf ntp servers in staan (standaard is 't bestand ro, dus je moet wel de permission aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:36:
[...]
Customer support waarvan? Het duurt 7 tot 25 dagen.
Ik denk dat ik ook doodgemaakt ben met een blije mus.

Fedex zegt op zijn website dat die vandaag bezorgt gaat worden. Mijn hoop wordt steeds kleiner, gezien de tijd van de dag.

Het zou toch mooi zijn dat het binnen een week geleverd zou kunnen worden (en ik geloof er echt in dat dit mogelijk is).

Nu heeft Fedex de status aangepast:
Fedex schreef:
Estimated delivery :
N/A
ZWOLLENL

[ Voor 10% gewijzigd door sypie op 26-07-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
Zo, na de rom van 12-7 geflashed te hebben is mijn batterijverbruik ontzettend verbeterd.
sinds de telefoon vanochtend van de lader af is gehaald zit ik nu nog op 81 procent met wat whatsapp, half uurtje browsen en push email.

Ik weet in ieder geval dat dit de vervanger is voor mijn Jiayu G3, misschien dat ik nog wel een vergelijkende review maak. Ben zeer te spreken over de telefoon, en heb alweer een tweede besteld voor een enthousiaste collega... :)

Nu maar hopen dat de douane deze ook overslaat, bij de vorige was ik voor 118 euro klaar all-in (20% coupon, registered airmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
dizzytal schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 12:48:
[...]

Je hebt wel een reboot van je telefoon gedaan? Controleer anders even of er nu een stuk of vijf ntp servers in staan (standaard is 't bestand ro, dus je moet wel de permission aanpassen)
Ja ik heb een reboot gedaan. Wat ik heb gedaan is de originele gps.conf verwijderd.. een nieuwe lege aangemaakt.. en de inhoud van jou gps.conf gekopieerd naar het nieuw gecreëerde bestand.. in dezelfde map uiteraard.. maar niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
vandaag de F1 voor mijn vriendin binnengekregen. 14 juli besteld, voor € 124
rom upgrade uitgevoerd, opnieuw geroot, gps.conf aangepast en werkt als een zonnetje

nu ben ik nog op zoek naar een hoesje, bij voorkeur flipcase of iets wat ook de voorkant beschermt. past er toevallig een hoesje omheen van een ander merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
Ik heb een pull up pouch op ebay besteld voor de Blackberry Z10, die kwam redelijk dichtbij qua afmetingen en voor €3.50 wil ik de gok best wagen.

Ik had hier ook nog een paarse pull up pouch van mn vriendin liggen waar ie goed in past, de buitenmaten daarvan zijn: L: 142.5 / B: 82.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
kwakzalver schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 01:17:
@appul. Firmware update uitvoeren verbetert het batterijverbruik.
op het faeamobile forum staat een 3g/wifi fix welke ontvangst verbetert en batterijverbruik vermindert.
Tevens ook een link naar een gpsapp in de playstore om de fix tijd te verbeteren.

edit: op het forum las ik: Als je gratis shipment neemt, zonder die 5 extra voor track en trace, komt ie toch met hk post inclusief track en trace.
Heb je een linkje naar die firmware? Ik kan het zo snel niet vinden....

Ik vind de batterijduur best wel ruk, eigenlijk. Ik zou graag nog wat apps verwijderen, maar sommige ken ik niet; 'k heb geen idee wat ik zou stukmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNZ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07-2016

KNZ

Iemand de nieuwe rom van op needrom.com al uitgetest?
http://www.needrom.com/mobile/faea-f1-3/

En hier nog altijd aan het wachten op de F1...

[ Voor 10% gewijzigd door KNZ op 26-07-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

hstoker

Yatta!

Vandaag de FAEA F2 binnen gekregen.

Besteld: 5 Juli
Verzonden door Faea Mobile: 17 Juli
Hong Kong verlaten: 22 Juli
Aangekomen in NL: 25 Juli
Geleverd door TNT: vandaag :)

Prijs: $219 (met coupon)
Verzenden via Hong Kong Post: $4,99
Inklaringskosten/BTW: Geen:
Totaal: €179,62

Kleine Fotoimpressie:

PakketjeAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250195.JPG

Waarde op pakket:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250196.JPG

Omschrijvingop pakket:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250197.JPG

Doos:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250200.JPG

Inhoud doos:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250202.JPG

Batterij: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250203.JPG

Telefoon: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250205.JPG

Achterkant telefoon:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250208.JPG

Naast de galaxy Note: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250209.JPG

Homescreen:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250211.JPG

Apps 1:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250213.JPG

Apps 2:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250214.JPG

Closeup:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250215.JPG

Eerste indruk: erg goed! Het scherm ziet er geweldig uit, de bouwkwaliteit vind ik bijna net zo goed als de Samsung Galaxy Note. Als eerste de GPS maar eens getest. Buiten in de tuin had ik binnen een halve minuut een GPS fix, met 8 à 9 satellieten en een accuracy van 9 feet. Vanmiddag moet ik een stukje in de auto rijden en dan zal ik eens kijken hoe het navigeren gaat :)

Edit: GPS eens binnenshuis aangezet: na vier minuten een fix met vijf satellieten en een accuracy van 26 feet :)Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250218.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door hstoker op 27-07-2013 11:49 ]

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Wil je, ter vergelijk, dit toestel eens op de Galaxy Note leggen? In één hoek uitgelijnd en dan een foto recht van boven maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Unboxing foto's... Mijn F1 is sinds de 24ste al in NL. Hoop vandaag precies hetzelfde te kunnen doen als jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

sypie schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:49:
Wil je, ter vergelijk, dit toestel eens op de Galaxy Note leggen? In één hoek uitgelijnd en dan een foto recht van boven maken?
Ofcourse:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250219.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22363024/faea%20f2/P7250220.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Kijk, dat is een netjes formaat. Nu heb ik een beetje een idee van wat de ware grootte is.

Mijn vrouw heeft een BlackBerry en ik werk nog met een Nokia 6310i. Zij krijgt de F1 van mij (bescheiden formaatje) en ik neem een F2... Ik ga me voorbereiden op het dragen van een "murse" om mijn telefoon in te doen ;-)

Bedankt voor de snelle foto.

[ Voor 6% gewijzigd door sypie op 27-07-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansdegit schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:57:
Ik ga vanavond eens heel rustig kijken. Gisteravond was ik nl. niet zo rustig.

Ik zou al blij worden als ik het GSM gedeelte weer aan de praat krijg; bij mijn weten heb ik alleen met het binnendekseltje lopen rommelen.

edit:

3meter, mag ik voor jou een standbeeld? _/-\o_
Connectortje zat los aan de onderkant, idd, naast de mic. Even voorzichtig vastgezet, alle schroefjes weer vast en voila! Met alles een beter bereik! GPS goed, wifi goed, GSM goed.

Nu even kijken of ik de koop van gisteravond ongedaan kan maken, in alle andere gevallen staat er binnenkort een coole foon op MP.

Het verbaast me wel dat dit exemplaar blijkbaar op maandagochtend geassembleerd was.....
Ik heb er ook 1 met WiFi issues.

Heb je de schroefjes losgehaald om hier achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hstoker, thanks. Nu weet ik ook dat het helemaal niet gek is dat zo'n ding dagen in hongkong blijft liggen enzo.
Wat voor app voor gps status is dat? Die zie ik wel vaker maar kan hem niet zo vlug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:51:
[...]

Ik heb er ook 1 met WiFi issues.

Heb je de schroefjes losgehaald om hier achter te komen?
Ja, ik was nl. "zeer ervaren" door allerlei issues met mijn JiaYu G2S....
Wel ff opletten dat je power button en volume button niet kwijtraakt, die zitten behoorlijk los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansdegit schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:13:
[...]

Ja, ik was nl. "zeer ervaren" door allerlei issues met mijn JiaYu G2S....
Wel ff opletten dat je power button en volume button niet kwijtraakt, die zitten behoorlijk los.
Ja ben er al mee begonnen en power en volume knoppen lagen er al meteen langs :)
Ga nu zilverlijm halen!

Gewoon op de 2 connectors van die grijze draad wat zilverlijm doen voor betere geleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Nee nee.

Je pakt het zwarte kapje wat je eraf geschroefd hebt en doet wat druppels op de connectoren voor de antennes (dus op het kapje, niet aan de electronica gaan rommelen). Even laten drogen en dan de boel weer vastschroeven.

@all:
wordt jullie F1 ook zo bloedheet tijdens het laden?

[ Voor 11% gewijzigd door hansdegit op 27-07-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah zo!

Hij wordt inderdaad heet tijdens opladen.

Ga de GSM retour sturen, want zilverlijm in onderhand net zo duur :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
retour is toch ook bepaald niet gratis. Laat je 'm omruilen of ga je voor iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:48
Ik heb zojuist ook een F1 bestel met 10$ koringbon
Er is 126 euro afgeschreven door paypal (met screenprotector)
Ik heb voor de langzame verzending gekozen.

Voor mij is GPS belangerijk, dus wil niet de gok nemen met een mediatek

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
A.s. vrijdag in de Happy Hour bij Pandawill: http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=friday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Total 5 items on shelf

Succes met F5en :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Freakster86 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:22:
[...]

Total 5 items on shelf

Succes met F5en :9
Dat staat er standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Momus schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:24:
[...]

Dat staat er standaard...
Oh oke. Nou dan is het een goede deal! 143 dollar is echt geen geld voor deze telefoon. Verwacht de mijne maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59
Zo ik heb 'm ook binnen.
Ik heb de F1 besteld met screenprotector en hoesje er omheen en heb in totaal 129 euro betaald.
Niets hoeven te betalen aan de deur! Dus helemaal top!

[ Voor 124% gewijzigd door ExTaxi op 28-07-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Paar vraagjes, ik heb nog geen SD-card, heb ik die nodig als ik ga rooten en flashen? Dan moet ik er sowieso even mee wachten.

Kan ik nu de nieuwe software via OTA downloaden of moet ik het via SD/USB doen?
Vanuit mijn ervaring van eerdere telefoon moet je eerst rooten en daarna heb je pas de permissie om te flashen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Via systeem update is er nog geen nieuwe versie beschikbaar zie ik.
Kernel version is van 4 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar ...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een mailtje van PayPal met daarin de bevestiging dat mijn pakket was verzonden, inclusief het Fedex nummer wat ik al een aantal dagen heb. Zou dit nou echt betekenen dat het pakket nog in China ligt?

Ik zit alleen nog te kijken naar een nette (luxe) flipcover, niet van plastic. Het is mijn tweede smartphone. De eerste, een iPhone 3G, zat in een daarvoor bestemde sok-telefoonhoes. Dat was niks en heeft me een mute-knopje gekost. Dit toestel wil ik zo netjes mogelijk houden voor een zo lang mogelijke tijd. Telefoons die je lekker bij je abonnement "krijgt" maken meestal niet zoveel uit. 2 jaar de tijd om zo'n ding te verslijten. Maar omdat ik dit toestel zelf betaal en dus zelf bepaal kies ik er voor om er zuinig mee om te willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbabu
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 21:14
hstoker schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:40:
Heel net en uitgebreid verhaal over de Faea F2
Ten eerste; super dat je dit met ons deelt! Chapeau.

Nog wel een vraagje over het scherm. Is die voldoende helder? Ook met deze zonnige dag? Daarnaast zie ik dat je de telefoon op engels hebt staan, is dat een bewuste of noodzakelijke keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nbabu schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:49:
[...]

Nog wel een vraagje over het scherm. Is die voldoende helder? Ook met deze zonnige dag? Daarnaast zie ik dat je de telefoon op engels hebt staan, is dat een bewuste of noodzakelijke keuze?
Noodzakelijk. Er is geen Nederlands beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNZ

KNZ

Momus schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:29:
[...]

Noodzakelijk. Er is geen Nederlands beschikbaar.
Source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Even googlen? Review filmpje kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De F2 heeft:
Operating System: Android 4.2 OS

Sinds Android 1.5 wordt Nederlands al ingebakken: http://www.apps4android.org/?p=3695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNZ

KNZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sypie schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:57:
De F2 heeft:
Operating System: Android 4.2 OS

Sinds Android 1.5 wordt Nederlands al ingebakken: http://www.apps4android.org/?p=3695
Nee hoor, dat ligt er maar net aan welke Android language pack erin gebakken zit.
Bij FAEA ontbreekt Nederlands. De F1 dus. De F2 heeft het blijkbaar wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Momus op 28-07-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zit nu te stoeien om de drivers correct werkend te krijgen. Bij eerste keer aansluiten als media device in W8 pakte ie hem meteen. Open ik daarna QDL geeft ie aan: device not ready. Rooten was eenvoudig, maar omdat geen enkele driver gepakt word (W8 geeft aan dat ie al correct werkt en dus geen bijwerking nodig heeft) Nu kan ik dus de nieuwste update niet via ota manier proberen mee te nemen om daarna opnieuw te rooten. Niemand hier die weet of het via W8 werkend te krijgen valt zoals Dataslut aangeeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ophidian877
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11-2013
Ik heb mij F1 nu twee weken en het toestel bevalt goed. Vooral de bouw kwaliteit (heb hem al twee keer laten vallen) en het scherm bevallen mij erg goed. Vooral de brightness is een positief punt tijdens gebruik in zonlight. Wel al wat scheurtjes in de doorschijnende laag van de cover. Maar dat valt niet op. Het design en de afwerking krijg ik veel positieve feedback op. In tegenstelling tot de eerdere teleurstellende berichten hierboven doet mijn batterij het erg goed en met middelmatig gebruik haal ik 1,5 dag makkelijk.

Kleine minpuntjes in de afwerken bij mij zijn dat de "breathing light" ongelijkmatig verlicht word en duidelijk het ledje doorschijnt aan een kan. Ziet er slordig en goedkoop uit. Daarnaast is het roostertje bovenaan van de speaker ongelijkmatig zwart geverft. Toch een rondje quality dat gemist wordt in China. De Andreno 203 GPU is een stuk langzamer dan de 544SGX die in de meeste China foons zit. De telefoon werkt redelijk vloeiend maar het kan soepeler. Ik game persoonlijk niet dus voor mij is het niet van groot belang.

Een probleem dat ik nog tracht op te lossen zonder succes zover. Wanneer ik gebeld wordt zie ik geen caller ID en alleen het nummer. Als ik na het gesprek vervolgens in de bel geschiedenis kijk staat de caller ID er wel. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of moet ik een andere android gaan installeren?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Momus schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:09:
[...]

Nee hoor, dat ligt er maar net aan welke Android language pack erin gebakken zit.
Bij FAEA ontbreekt Nederlands. De F1 dus. De F2 heeft het blijkbaar wel.
Inderdaad. De telefoon stond standaard ingesteld op Engels, maar Nederlands is ook gewoon een optie.
Nbabu schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:49:
[...]

Qua helderheid is hij niet zo goed als de Galaxy Note, maar ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee ondervind. Bedienen met een zonnebril op is een no-go, maar dat is met de Note ook behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Goed, ik ben nu een stapje verder. Device is ready geeft QDL aan, maar ik kan geen ap/cp files aanvinken.
Afbeeldingslocatie: http://forum.faeamobile.com/data/attachment/forum/201307/10/175750f64ul666bnxbrgnm.jpg

De melding is nu: 'Couldn't open rawprogram0.xml in the folder!' zodra ik downall klik. En na het ingeven van AP file en CP file path komt er geen lijstje met ap/cp files die ik kan aanvinken. Dus hoe los je dat nu weer op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbabu
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 21:14
hstoker schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:16:
Qua helderheid is hij niet zo goed als de Galaxy Note, maar ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee ondervind. Bedienen met een zonnebril op is een no-go, maar dat is met de Note ook behelpen.
Top, dank je voor je antwoord. Mijn huidige telefoon is buiten bedienen met een zonnebril op ook geen optie. Binnen en in de auto zie ik het scherm wel prima.

Ik denk dat ik 'm maar ga bestellen de F2. Eens zien wat China mij te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik root de FAEA F1 gewoon met Framaroot, een appje wat je kan installeren (te halen op xda).
Veel makkelijker dan via je computer. Bij een nieuwe rom moet je het appje weer opnieuw installeren en op 1 knopje drukken en klaar ben je :).

Heb je de versie van 12 juli erop staan (+gapps fix). Voorals nog lijkt de weergave van het batterij gebruik realistischer (bij de originele rom bleef hij heel lang stabiel om bij gebruik gelijk heel snel in te zakken).
Verder geen verschillen gemerkt. Enige is dat ik nu Google Now niet meer aan de praat krijg. Ik kan wel zoeken met Google Search, maar de handige kaartjes van Google Now zie ik niet meer.
Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb het gekloot met drivers maar gelaten voor wat het is. Met usb-debugging aan herkent W8 de Faea F1 als MTP device en ik kan zo hem benaderen op de pc. Root is gelukt, de firmware update van 12 juli heb ik via de recovery erop gegooid, op dezelfde wijze gapps fix er door heen doen resulteerde in een abort. Dus geen idee wat die fix nu doet voor de gapps, maar voor de rest zal het wel. Morelocale2 geprobeerd, maar bij mij doet het weinig. Settings blijft engels als ook menig app.

edit:

Andere gapps file gepakt, in recovery file verification disabled en nu doet ie het wel. Lag dus aan de verificatie die roet in het eten gooide. Ah well.. root: check, firmware update: check, gapps: check. Nu nog morelocale aan de praat krijgen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 29-07-2013 12:32 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste