Hebben jullie pakketje van FAEAMOBILE dat ook gekregen?
Verwijderd
Je hoeft je geen zorgen te maken! Waarschijnlijk vinden de douane boys dit ook een leuke GSM om eens te inspecteren.
Ikzelf zit er aan te denken om een f2 te gaan nemen, wat m'n eerste chinaphone zou worden, maar zoek wat meer gebruikerservaringen
Waarschijnlijk krijg je vandaag of morgen een briefje in de bus met het verzoek de faktuur op te sturen omdat ze de waarde niet kunnen bepalen.barbarian schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:40:
oh oh...de status van mijn pakket geeft aan: The item (RCxxxxxxHK) is pending customs inspection at the destination as of 26-Jul-2013.
Hebben jullie pakketje van FAEAMOBILE dat ook gekregen?
Ik vraag me af of je zonder SD-card toch via de MTP-mode zoals jij beschrijft een flash kunt doen.
En waar heb jij die versie van 12-07 vandaan? Ik zie alleen die van 02-07 staan.
Ik maak gebruik van een Sandisk Ultra 32GB micro-sd die al vanaf het begin erin zit. Die 12-07 versie is idd de 02-07 versie, my badExTaxi schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:42:
Joosie, heb jij er al wel een SD-card in?
Ik vraag me af of je zonder SD-card toch via de MTP-mode zoals jij beschrijft een flash kunt doen.
En waar heb jij die versie van 12-07 vandaan? Ik zie alleen die van 02-07 staan.
Ja, heb ik soms ook.Joosie200 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:42:
Hebben jullie dit ook met jullie F1? Als ik scroll door een app en/of settings menu dan blijft hetgeen ik wegscroll naar boven toe haperen/flikkeren in de status bar tijdens het scrollen zelf.
Mt de screenprotector erop reageer het scherm niet echt goed ook, hard drukken en scrollen reageert pas als je al een 2cm hebt bewogen.
Geen Nederlands overigens, versie 14 juni.
maar jij bent niet de enige die het over de "12-07" versie heeft......Joosie200 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:53:
[...]
Ik maak gebruik van een Sandisk Ultra 32GB micro-sd die al vanaf het begin erin zit. Die 12-07 versie is idd de 02-07 versie, my bad
Hmm maar dan hoef ik dus niet te upgraden.
Bij mij staat er bij Kernel version: 3.4.0.-perf en een datum van 04-07
Hier ook. tip: bovenin je post staat "edit". Dat kun je de volgende keer beter gebruiken ipv 2x achter elkaar postenExTaxi schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:12:
[...]
maar jij bent niet de enige die het over de "12-07" versie heeft......
Hmm maar dan hoef ik dus niet te upgraden.
Bij mij staat er bij Kernel version: 3.4.0.-perf en een datum van 04-07
Anyhoe, vandaag ook mijn F1 ontvangen. Morgen even instellen en 'reviewtje' plaatsen.
Thanks!
3.4.0-perf
root@VM) )
#14 SMP PREEMPT Fri Jun 14 19:42:40 CST
2013
En bij Build number vervolgens:
Faea_HY508_V1.5
Toestel komt bij Faeamobile.com vandaan.
Maar iets anders: mijn microfoon doet het niet. Ik hoor de ander, mij de ander mij niet. Iemand ervaring hiermee?
Scherm mag ook gecalibreerd worden naar mijn idee, heb steeds verkeerde toetsaanslagen
[ Voor 13% gewijzigd door rik op 30-07-2013 14:54 ]
Kernel version 3.4.0-perf root@buidserver)) #2 SMP PREEMPT Fri Jul 12 21:57:15 CST 2013
De instructies heb ik ook eerder gepost, maar nog even opnieuw:
Download https://www.dropbox.com/s...1_f1-ota-eng.root_mmc.zip en zet deze op je interne geheugen dan wel externe SD kaart.
Daarna via About phone > System update > Local Updates de Zip kiezen en de update uitvoeren.
Je moet daarna wel de update.zip voor GAPPS opnieuw draaien, en opnieuw rooten.
Iemand enig idee waarom dit gebeurt? (al 2x reboot gedaan en ook opnieuw geïnstalleerd). Misschien een andere app om ntp te wijzigen?
Edit: wanneer ik superuser access weiger dan kom ik wel in de app, maar van server wisselen wil hij niet doen

Edit2: Busybox geïnstalleerd en nog een reboot later: het werkt
[ Voor 18% gewijzigd door Freakster86 op 30-07-2013 19:15 ]
Microfoonprobleem blijft. Als ik hem op speaker zet dan hoor je nog niets (tot weinig), maar als je dan er tegenaan tikt hoor je dat wel. Volumeinstelling in firmware?
3meter schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:17:
[...]
Ja, je hebt helemaal gelijk, vandaag de brief in de bus![]()
Waarschijnlijk krijg je vandaag of morgen een briefje in de bus met het verzoek de faktuur op te sturen omdat ze de waarde niet kunnen bepalen.
Gedaan, maar normaal gesproken ben je dan toch alles kwijt? Ik heb nu inderdaad de versie van 12-07 maar alles staat er gewoon nog op.......dataSlut schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:33:
Jongens, er is wel een versie van 12-07 die heb ik geïnstalleerd staan en zie dit ook terug in About Phone.
Kernel version 3.4.0-perf root@buidserver)) #2 SMP PREEMPT Fri Jul 12 21:57:15 CST 2013
De instructies heb ik ook eerder gepost, maar nog even opnieuw:
Download https://www.dropbox.com/s...1_f1-ota-eng.root_mmc.zip en zet deze op je interne geheugen dan wel externe SD kaart.
Daarna via About phone > System update > Local Updates de Zip kiezen en de update uitvoeren.
Je moet daarna wel de update.zip voor GAPPS opnieuw draaien, en opnieuw rooten.
Ah ik denk dat ik dan wipe data / factory reset nog moet doen daarna
[ Voor 4% gewijzigd door ExTaxi op 30-07-2013 20:57 ]
Ik heb ook die Gapps update gedraaid maar krijg niet de extra iccoontjes, erg vreemd. Ik heb wel de kernel update en supersuser trouwens.
Nou ja, tis wat vage software (en hardware) in ieder geval. Paar keer zwarte schermen na reboot. Touch screen wat z'n calibratie volledig kwijt is. Ik vind'em ook niet erg snel en het ding word verschikkelijk heet tijdens laden en gebruik.
Desondanks een leuk toestel, m'n vriendin is er in ieder geval blij mee
Inderdaad opletten dat na de factory reset je smartphone op Chinees staat, dus onthou even de plek waar je de taal instelt.
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem dat bepaalde letters op het keyboard niet goed werken, Dus ik vrees dat het touchscreen niet helemaal goed werkt. Zal nog even vragen bij Faea maar als dat het is zal de telefoon terug moeten naar China. Of heeft er iemand anders nog ideeën hoe je dit op zou kunnen lossen?
[Edit] Met de applicatie ScreenTouch inmiddels aangetoond dat het touch screen niet goed is. Er zitten delen in die niet goed werken. Dus dat wordt contact opnemen met Faea.
Ook heeft 'ie last van ghosting, dat kun je ook mooi zien met die applicatie.
afbeelding
[ Voor 38% gewijzigd door ExTaxi op 31-07-2013 20:48 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Joosie200 op 31-07-2013 22:52 ]
Thanks!
@ophidian877: het is een bekende bug, en er zijn inderdaad alternatieve roms (Ante rom bijvoorbeeld) die het oplossen.
Het heeft toevallig niets te maken met iets als internationale nummer notatie, dubbele contacten op SIM en in telefoon, daar soort basis dingen? (vast niet maar just checking)ophidian877 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 05:37:
Wanneer ik gebeld wordt zie ik geen caller ID en alleen het nummer. Als ik na het gesprek vervolgens in de bel geschiedenis kijk staat de caller ID er wel.
Heb toestel nu een weekje in gebruik en moet zeggen dat ik best tevreden ben over het ding, ik haal inderdaad standaard een dag gebruik, dus de nieuwe routine is elke avond toestel aan de lader. WiFi en 3G snelheid en bereik zijn goed (daar had ik wat problemen mee met een oorspronkelijke fw)
Tot nu toe maar één vreemd probleem gehad. Het toestel ging van de melding; nog 4% accu, in eens uit. OK, kan gebeuren, ik verwacht ook niet 4%, 3%, 2%, 1%..<uit> Lader gepakt, aangesloten, geboot.. geslapen... Ergens midden in de nacht wakker geworden en vervolgens er achter komen dat m'n F1 uit is (wel 100% geladen trouwens) Niet heel ernstig, (als 't hier bij blijft) maar wel vervelend als je tegenwoordig je telefoon ook gebruikt als wekker...

[ Voor 45% gewijzigd door dizzytal op 01-08-2013 09:32 ]
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Want de wekker gaat niet af als hij uit staat?dizzytal schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:40:
[...]
Het heeft toevallig niets te maken met iets als internationale nummer notatie, dubbele contacten op SIM en in telefoon, daar soort basis dingen? (vast niet maar just checking)
Heb toestel nu een weekje in gebruik en moet zeggen dat ik best tevreden ben over het ding, ik haal inderdaad standaard een dag gebruik, dus de nieuwe routine is elke avond toestel aan de lader. WiFi en 3G snelheid en bereik zijn goed (daar had ik wat problemen mee met een oorspronkelijke fw)
Tot nu toe maar één vreemd probleem gehad. Het toestel ging van de melding; nog 4% accu, in eens uit. OK, kan gebeuren, ik verwacht ook niet 4%, 3%, 2%, 1%..<uit> Lader gepakt, aangesloten, geboot.. geslapen... Ergens midden in de nacht wakker geworden en vervolgens er achter komen dat m'n F1 uit is (wel 100% geladen trouwens) Niet heel ernstig, (als 't hier bij blijft) maar wel vervelend als je tegenwoordig je telefoon ook gebruikt als wekker...
Of hing hij gewoon?
Heeft er al iemand de update van 12-7 via SD card en About phone > System update > Local Updates geprobeerd of lukt dit enkel via recovery menu?
Gisteren die voor mijn broertje ontvangen en inderdaad op die manier de update toegepast.KNZ schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:58:
Hier is de F1 ook aangekomen... Voorlopig werkt alles correct maar heb hem nog niet uitvoerig getest.
Heeft er al iemand de update van 12-7 via SD card en About phone > System update > Local Updates geprobeerd of lukt dit enkel via recovery menu?
Enige irritante is dat je geen voortgang ziet, maar een zwart verlicht scherm. Ik had even het idee dat het fout ging. Maar gewoon even geduld hebben en het komt goed.
Het worden mijn eerste Android toestellen, dus het wordt flink zoeken naar bepaalde zaken. Wat voor mij, en misschien ook anderen, heel handig zou zijn is een uitgebreide omschrijving van de weg van het updaten of het installeren van een geheel andere ROM. Het zegt mij niets, althans, ik weet wat een en ander inhoudt maar niet hoe ik het moet doen. Een stappenplan zou daarin al veel kunnen helpen. Als iemand daar een bron voor heeft of wil maken zou dat fijn zijn.
De happy hour is ook pas over 7 uur dus wel logisch dat je nog niet van de aanbiedings prijs gebruik kan maken.wolterious schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:58:
Heeft iemand al gebruik gemaakt van het happy hour van Pandawill? Ik kan alleen maar via de oude/originele prijs bestellen...
Je hebt geen verplichting om hem te bestellen, he.sypie schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:43:
Die mensen kunnen niet rekenen... $179,99 -21% is geen mooi rond bedrag, nee dat is $142,19. Daarnaast scheelt het dus niet zo heel veel als wanneer je direct bestelt: via de site van Faea kost het toestel al $10 minder, en misschien is er dan nog wel een kortingscode van $10 beschikbaar. Dan ben je ook al aardig in de buurt van die prijs...
Qua F1 had je je dus 17 dollar kunnen besparen.sypie schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:22:
Ik heb ze al besteld via Faea zelf, sterker nog ik verwacht ze de komende week. (de F1 en de F2)
En die €12 is het me ook wel waard... Je kent mijn vrouw niet. Ze wil graag instagrammen maar dat kan niet met haar BlackBerry. En iedere dag moet ik dat een aantal keren aanhoren.
[ Voor 37% gewijzigd door sypie op 02-08-2013 17:29 ]
Verwijderd
Ik heb de rom van 12-7 erop gezet, en geroot met framaroot, so far so good.
De fix voor gps van hier http://forum.faeamobile.com/thread-59-1-1.html werkt niet, tenminste ik krijg nog steeds geen goed gps signaal. Gpstest blijft geel, wrodt niet groen en de accuracy blijft op 0.
Ook kan ik sommige apps niet installeren, elk kompas bv zegt 'not compatible with your device', zit er dan toch geen sensor in?
En bv Rainy Days, ook bij die app wordt gezeurd over 'niet compatible'.
Google maps kan ik wel installeren trouwens.
Iemand hier ervaring mee?
Edit, ik kan die apps wel installeren als ik gewoon de apk's van m'n ander foon gebruik, dus het heeft niks met de hardware te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 17:55 ]
Jij doet alsof het een aanbieding van niks is. Dat jij niet langer wil wachten, prima. Maar het is een zeer goede aanbieding.sypie schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:28:
Da's een whopping €12 én nog langer wachten op een telefoon. Ik ben gewoon toe aan een nieuw toestel na zovele jaren een oude Nokia gebruikt te hebben.
En die €12 is het me ook wel waard... Je kent mijn vrouw niet. Ze wil graag instagrammen maar dat kan niet met haar BlackBerry. En iedere dag moet ik dat een aantal keren aanhoren.
Ben benieuwd wanneer ze met een update komen over de verzending.
Install /sdcard
Finding update package
Opening update package
Verifying update package
Installation aborted
Wat ik al heb geprobeerd:
- wipe cache en wipe data/factory reset
- uitzetten van signature verification bij advanced
- meerdere malen het bestand gedownload, omdat ik dacht dat het wellicht corrupt is
Ik heb vóór het updateverhaal het toestel geroot met Framaroot 1.4.2. Ook heb ik in eerste instantie dit uitgevoerd, omdat ik dacht dat ik de drivers ging installeren:
Insert a fully charged battery, power on, open the dial pad,and dail #*20110606# ->Test Switch->On , reboot may needed at first time to turn on.
Iemand een suggestie?
[ Voor 4% gewijzigd door mvd64 op 02-08-2013 19:55 ]
- Zondag 21 juli besteld via de officiële site.
- Woensdag 24 juli shipped
- 30 juli thuis bezorgd
Goed verpakt, phone parts op de label. Inhoud was vergelijkbaar met de rest hier, de euro stekker adapter was een aangename toevoeging.
Prachtig toestel voor het geld, een min puntje is dat volume min rocker niet zo goed aanvoel als de plus kant. De knop klikt niet waardoor het niet fijn te bedienen is.
Vergeleken met mijn Huawai U8800 is het een wereld van verschil qua snelheid, je merkt dat veel bekende apps in de afgelopen jaren veel meer eisen van je mobiel.
Verder had ik via de OTA manier de firmware/Rom geupdate (msm8x25q_n451_f1-ota-eng.root_mmc_), dat ging goed. Er is geen voortgang te zien, laat het apparaat dus even liggen.
Vervolgens de gapps update geinstalleerd via het recovery menu.
Een gps fix kreeg ik steeds niet, vervolgens besloten om een gps fix app (NTP server aanpassen) te proberen (FasterGPS), hiervoor heb je root nodig, dus moest ik rooten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
Met de ADU drivers van win7 x64 via de Faea dropbox link.
FasterGPS uitgevoerd en met GPS test uiteindelijk een fix kunnen krijgen binnen 7 minuten. De satellieten SNR bleven geel/oranje.
Uiteindelijk moet de F1 naar iemand anders gaan nadat ik wat mee gespeeld had. Mijn idee was om hiervoor een factory reset uit te voeren. NIET DOEN.
Na het booten was de telefoon in chinees en deed de home knop het niet meer. De taal was zo weer aangepast, maar in kon geen instelling vinden om de home knop werkend te krijgen. Uiteindelijk de ota update weer geinstalleerd om dit te verhelpen.
Dat was even schrikken.
Zojuist ook nog een hoesje besteld, wanneer deze binnen is zal ik wat foto's uploaden. http://www.faeamobile.com...se-for-faea-f1-phone.html
Pardon my dutch
@Kip_666 ik heb ook een actory reset gedaan, en idd chinees. Maar dat de homebutton het niet zou doen kan ik me niet herinneren. Bijft eigenaardig dat er zoveel verschil tussen toestellen zit.
[quote]dataSlut schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:33:
Signature verification moet je ff een paar keer proberen.mvd64 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:52:
Ik probeer de SD card update van 12-07 te installeren, maar dat lukt niet. Omdat ik de drivers onder Win7 64 niet aan de praat krijg, heb ik het bestand overgezet via Recovery (mount & storage). Daarna voor update from external storage gekozen, met het volgende resultaat:
Install /sdcard
Finding update package
Opening update package
Verifying update package
Installation aborted
Wat ik al heb geprobeerd:
- wipe cache en wipe data/factory reset
- uitzetten van signature verification bij advanced
- meerdere malen het bestand gedownload, omdat ik dacht dat het wellicht corrupt is
Ik heb vóór het updateverhaal het toestel geroot met Framaroot 1.4.2. Ook heb ik in eerste instantie dit uitgevoerd, omdat ik dacht dat ik de drivers ging installeren:
Insert a fully charged battery, power on, open the dial pad,and dail #*20110606# ->Test Switch->On , reboot may needed at first time to turn on.
Iemand een suggestie?
Daarnaast moet USB debugging aan (of juist uit?) staan.
Toen ik de telefoon ontving heb ik direct een geheugen kaartje gepakt, de 12-07 update er op gezet, opgestart met volume knop indrukken en de boel ge-update. (nou ja goed, eerst 1 keer aangezet om te kijken maar eigenlijk direct update gedraaid dus). Hoop dat dit een aanwijzing is. Geen settings of iets dergelijk nodig dus.
Verwijderd
Bumpercase kun je ook gewoon in NL kopen : www.dualslim.nlKip schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:54:
Zojuist ook nog een hoesje besteld, wanneer deze binnen is zal ik wat foto's uploaden. http://www.faeamobile.com...se-for-faea-f1-phone.html
Zie TS
Is degelijk hoesje verkrijgbaar in verschillende kleuren.
Thanks, had ik dat geweten...ocdaan schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:49:
Die settings moet je doen als je wilt rooten via een windows programma.
Toen ik de telefoon ontving heb ik direct een geheugen kaartje gepakt, de 12-07 update er op gezet, opgestart met volume knop indrukken en de boel ge-update. (nou ja goed, eerst 1 keer aangezet om te kijken maar eigenlijk direct update gedraaid dus). Hoop dat dit een aanwijzing is. Geen settings of iets dergelijk nodig dus.
Nu staat m'n Faea in t chinees, kan de setting voor engels niet vinden... argh!

Anyone.. pretty please?
Verwijderd
Ja hoor.mvd64 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:20:
[...]
Thanks, had ik dat geweten...
Nu staat m'n Faea in t chinees, kan de setting voor engels niet vinden... argh!![]()
Anyone.. pretty please?
Settingsicoon -> icoon met een A er in -> bovenste optie -> English
Was inderdaad even wachten maar ook hier gelukt via deze manierMomus schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:40:
[...]
Gisteren die voor mijn broertje ontvangen en inderdaad op die manier de update toegepast.
Enige irritante is dat je geen voortgang ziet, maar een zwart verlicht scherm. Ik had even het idee dat het fout ging. Maar gewoon even geduld hebben en het komt goed.
En werkt het Nederlands woordenboek bij jullie? Want ik heb alles naar Azerty en Nederlands gewijzigd maar toch zijn alle woorden die ik typ in een sms niet te vinden in het woordenboek? Wat doe ik verkeerd?
Bedankt! Ik was dichtbij.. zal al dingen met google translate te vertalen.. is gelukt. Nu kijken of ik de nieuwste rom kan flashen...Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:21:
[...]
Ja hoor.
Settingsicoon -> icoon met een A er in -> bovenste optie -> English
Heb geprobeerd met usb debug zowel aan als uit, sign verification aan en uit, niks. Krijg steeds installation abortedSmobbo schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:25:
[...]
Signature verification moet je ff een paar keer proberen.
Daarnaast moet USB debugging aan (of juist uit?) staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:31:, elk kompas bv zegt 'not compatible with your device', zit er dan toch geen sensor in?
Verwijderd
De bumpercase heb ik gewoon bij FAEAmobile.com gekocht voor 6$ (4,5€), gratis verzonden binnen 2 weken, toch iets schappelijker dan 9€ (gewoon 2x zo duur...?).Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:01:
[...]
Bumpercase kun je ook gewoon in NL kopen : www.dualslim.nl
Zie TS
Is degelijk hoesje verkrijgbaar in verschillende kleuren.
Bizar dat zo'n webshopje er gewoon het dubbele voor durft te vragen, alsof ze hem zelf ergens anders vandaan halen...
Verwijderd
Bizar?Smobbo schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:49:
[...]
De bumpercase heb ik gewoon bij FAEAmobile.com gekocht voor 6$ (4,5€), gratis verzonden binnen 2 weken, toch iets schappelijker dan 9€ (gewoon 2x zo duur...?).
Bizar dat zo'n webshopje er gewoon het dubbele voor durft te vragen, alsof ze hem zelf ergens anders vandaan halen...
Sowieso moet een webshop er +21% BTW bij optellen is al €5.445
Wat dacht je verder van website, SEO, advertentiekosten, voorraad risico, boekhouder moet betaald worden ..en je krijgt natuurlijk ipv 2 weken 1 dag levertijd. ..en er mag ook best iets op verdiend worden natuurlijk.
Zo zijn er nog wel tig andere redenen waarom het duurder is, maar om nou 1 op 1 een particuliere inkoop uit China te vergelijken met een inkoop bij een webwinkel in NL ..tsja, dat is appels met peren vergelijken.
Los daarvan; ik snap ook heus wel dat enkelen daarom juist kiezen voor eigen import / risico.
En om er nog eens een flauw cliche tegenaan te gooien: Je hoeft er toch niet te kopen
Verwijderd
Wat bedoel je? Dat je liever wat zwaardere hebt?Freakster86 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:59:
Dat is niet mijn ervaring met bumpercases, vandaar dat ik er nu wat meer op let.
De FAEA F1 bumpercase waar jullie het over hebben weegt echt maar zo weinig.
Heb jij al ervaring met deze case dan?
Ik heb het opnieuw geprobeerd met een ongebruikt kaartje (niet de 8 GB die ik bij de telefoon had besteld) en dat werkte dus wel gewoon zonder problemen.ocdaan schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:49:
Die settings moet je doen als je wilt rooten via een windows programma.
Probleem is iig opgelost, bedankt!
Ik heb light manager geïnstalleerd en breathing light geactiveerd. In standby geeft de F1 een blauwe kleur, bij notificaties ben ik nog niet achter, low power rood en vol opgeladen groen. Ik heb testjes gedaan door e-mails te sturen naar mijn eigen gmail account zodat ik een notificatie zou krijgen. En in light manager had ik dat ingeschakeld als paars. Er verscheen geen kleurMomus schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:04:
Is de kleur van het licht van de home button nog in te stellen?
Heb die bumpercase besteld (ben normaal nooit van cases) omwille van de hoop dat je daarmee een betere grip krijgt op het toestel. Want die gladde achterkant van de F1 kan nooit lang goed gaan. Ooit glipt dat ding wel uit mijn vingers, bam de grond op + mogelijk scherm kapot. Zat te twijfelen.. dacht: clear case is mooi want je ziet de achterkant nog. Then again.. zwarte case en je hebt je F1 omgetoverd in volledig zwart
Ik heb een grijze case bij de F1 gehad (niet besteld, maar zat in de zak erbij, ook een screenprotector).Freakster86 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:10:
Nee, juist licht. Ik heb wel eens bumpercases voor mijn oudere phones van Ebay gehaald en sommige waren echt zwaar. Een al redelijke zware phone wordt dan gewoon een baksteen. Dat vind ik niet fijn.
Heb jij al ervaring met deze case dan?
Hij weegt 4.8 gr. volgens de digitale brievenweger. Voelt inderdaad wat stroever aan dan het gladde achterkantje van de foon, hoewel dat ook wel gaat vind ik. Je merkt 'm niet echt, erg dun dingetje.
Moet zeggen dat de breathing light ook niet echt goed zichtbaar is overdag. 's Avonds wel. Ik heb nu alleen voor notificaties: blauw. Werkt prima.Joosie200 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:19:
[...]
Ik heb light manager geïnstalleerd en breathing light geactiveerd. In standby geeft de F1 een blauwe kleur, bij notificaties ben ik nog niet achter, low power rood en vol opgeladen groen. Ik heb testjes gedaan door e-mails te sturen naar mijn eigen gmail account zodat ik een notificatie zou krijgen. En in light manager had ik dat ingeschakeld als paars. Er verscheen geen kleur
Betere grip + gewoon rustig neerkunnen gooien op een tafelJoosie200 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:19:
Heb die bumpercase besteld (ben normaal nooit van cases) omwille van de hoop dat je daarmee een betere grip krijgt op het toestel. Want die gladde achterkant van de F1 kan nooit lang goed gaan. Ooit glipt dat ding wel uit mijn vingers, bam de grond op + mogelijk scherm kapot. Zat te twijfelen.. dacht: clear case is mooi want je ziet de achterkant nog. Then again.. zwarte case en je hebt je F1 omgetoverd in volledig zwart
Is dat dezelfde als waar wij het nu over hebben? Klikt hij er goed op?3meter schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:36:
[...]
Ik heb een grijze case bij de F1 gehad (niet besteld, maar zat in de zak erbij, ook een screenprotector).
Hij weegt 4.8 gr. volgens de digitale brievenweger. Voelt inderdaad wat stroever aan dan het gladde achterkantje van de foon, hoewel dat ook wel gaat vind ik. Je merkt 'm niet echt, erg dun dingetje.
Verwijderd
Denk dat jouw digitale brievenweger wat accurater is dan3meter schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:36:
[...]
Ik heb een grijze case bij de F1 gehad (niet besteld, maar zat in de zak erbij, ook een screenprotector).
Mijne doet enkel hele grammen.
Hoe dan ook, erg licht!
Ja, hij past er precies omheen, zit erg stevig vast, soort 2-de huid :-) De aan/uit knop komt dan ook beter uit, steekt iets minder uit zoFreakster86 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:50:
[...]
Is dat dezelfde als waar wij het nu over hebben? Klikt hij er goed op?
De zwarte komt grijs over, staat wel netjes. Volgens mij hebben ze maar 1 soort slim skin bij Faea als ik in die shop kijk ( http://www.faeamobile.com...se-for-faea-f1-phone.html ) Op de foto gezien heb ik de middelste dus gehad. Voor die paar euro wel een aanrader zou ik zeggen.
Enkele voorbeelden zijn:
Flitsnav en Flitsmeister. Ik vind ze toch wel handig om de CJIB niet te hoeven spekken.

Nou ik kan ze niet vinden met Playstore, echter als ik op mijn apps kijk en daar staat Flitsnav bijvoorbeeld wel tussen, maar als ik die open staat er dat de applicatie niet compatible is met mijn device.dataSlut schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:49:
Wat werkt er niet aan dan? Ik heb Flitsmeister geinstalleerd, en ook werkend bevonden onderweg.
Al opgelost. Nogmaals de fix gedraaid en batterij eruit gehaald. Nu lukt het wel.
Bedankt voor je reactie.
[ Voor 11% gewijzigd door barbarian op 03-08-2013 16:02 ]
Heb je die gapps fix v3 wel goed uitgevoerd? Dus zag je tijdens installeren die Google texten voorbijkomen? Ik had het de eerste keer ook, die fix erop maar nog niet werken, o.a. Flightradar24 zeurde dat m'n F1 niet compatible was. Bleek dat dat file verification aan moet staan voordat je de fix gaat uitvoeren (of uit, weet niet meerbarbarian schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:55:
[...]
Nou ik kan ze niet vinden met Playstore, echter als ik op mijn apps kijk en daar staat Flitsnav bijvoorbeeld wel tussen, maar als ik die open staat er dat de applicatie niet compatible is met mijn device.
Ik heb hem inderdaad nogmaals gedraaid, batterij eruit gehaald en nu zie ik ze wel.3meter schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:03:
[...]
Heb je die gapps fix v3 wel goed uitgevoerd? Dus zag je tijdens installeren die Google texten voorbijkomen? Ik had het de eerste keer ook, die fix erop maar nog niet werken, o.a. Flightradar24 zeurde dat m'n F1 niet compatible was. Bleek dat dat file verification aan moet staan voordat je de fix gaat uitvoeren (of uit, weet niet meer) Tweede keer zag ik tijdens installatie van die fix veel meer op het scherm.
Thx!
Verwijderd
Zeker, essentieel om de batterij eruit te halen.Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:35:
Ik had ook eerst de batterij er niet uitgehaald, nu wel en nu werkt het ook goed met playstore.
Het zijn heel dunne, goed sluitende cases.
Ze zijn redelijk stroef wat ik erg handig vind. Ook steekt de aan-uit knop nu niet meer uit, minder kwetsbaar dus.
Het plastic is vrij hard, dus zonder telefoon erin kan je hem doormidden breken
Ik vind het wel mooi dat ze enigszins doorschijnend zijn, weer eens wat anders
Verwijderd

Verwijderd
Ja zo lijkt het. Net zoals dat ik de enige lijk te zijn met 5 stuks Faea F1 waarvan de WiFi het niet doet.ExTaxi schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:37:
Ben ik nu echt de enige met problemen met het touch screen?
Heb inderdaad ook ergens in het Tweakers forum gelezen dat er mensen waren met wat verbindingsproblemen (Wifi en mogelijk nog iets anders) die verminderen als de telefoon op een bepaalde manier stevig werd vastgehouden, uiteindelijk is dit volgens mij verholpen door de tweaker zelf maar weet niet meer exact hoe. Mogelijk is dit nog ergens terug te vinden?sypie schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:20:
Het schijnt dat de Chinezen de stekkertjes van de wifi niet goed aanduwen, althans als je dit topic en het forum van Faea mag geloven. Sommigen lossen het op met zilverlijm o.i.d., maar dat zal vast niet de bedoeling zijn.
Verwijderd
Mijn leverancier gaf al aan dat Faea van alle verkochte exemplaren dit nog niet had gezien en ik er nu dus 5 heb... Jaja.
Mijne gaan retour en worden gewoon omgeruild, maar dit is wel mooi voorbeeld hoe er telkens weer een 'topper' uit China komt met telkens toch weer tekortkomingen. Denk aan Jiayu met camera en gps bijv.
Minpunten
- Bij de eerste keer booten kwam ik in het homescreen terecht. Wanneer ik toen naar het linker of rechter scherm ging, bleef het beeld halverwege haperen. Een reboot later was het weg.
- Qua bouwkwaliteit vallen de volumeknop en powerknop gelijk op. Toestel voelt licht aan, degelijk, maar die knoppen vallen niet alleen op vanwege de kleur (wijkt net wat af van de witte achterkant), maar ook vanwege de 'bewegelijkheid'. Ze hebben aardig wat bewegingsvrijheid. De powerknop steekt ook nog wat verder uit dan de volumeknop. Daardoor merk je het bij die knop ook meer.
- Hoewel de knoppen ondanks hun bewegingsvrijheid goed reageren, is dat dat niet het geval bij de volume - knop. Je krijgt van die knop vrij weinig feedback. Bij de ander voel je een goede klik, maar bij de volume - knop dus niet. Erg jammer. Misschien dat dit nog op een of andere manier te fixen valt, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
- Wanneer je een app gebruikt, voornamelijk bij de playstore heb ik het idee, dan gaat de notificatiebalk een beetje flikkeren. Je ziet dan het beeld van ongeveer halverwege de pagina. Een keer op de homeknop en weer terug gaan lost het probleem op, maar niet voor altijd. Het is al enkele keren voorgekomen.
- Met intensief gebruik wordt de achterkant (bij de camera) redelijk warm. Dat is denk ik de plek boven de cpu. Op zich is dat niet verrassend, maar voor mijn doen wordt hij net wat te warm. Let wel, dit is enkel wanneer je echt intensief bezig bent met een game o.i.d. Ik stoor me er niet echt aan, maar wou het toch even vermelden.
- De achterkant is een vingerafdruk/veeg magneet. Valt niet echt op en bijna elke telefoon heeft dit, maar goed.
- Goede bouwkwaliteit. Afgezien van de wat 'fragiele' toetsen voelt hij prima aan. Voor sommige is misschien de achterkant wat te glad, maar ikzelf heb daar tot op heden geen last van gehad.
- Accuduur is naar mijn idee toch best goed. Ik haal zo'n 1,5 dag met internetten, whatsappen, beetje gamen op de plee
. Gewoon gemiddeld gebruik. Voor een 4,5" 720p scherm vind ik het prima. Mijn G3 hield het 2 dagen vol met bijna 50% extra accucapaciteit.
- Voor normaal gebruik is hij snel zat. Zelfs gamen gaat goed. Angry Birds, RUA2 enzo werken prima zonder haperen. Had ook een racespel van EA geïnstalleerd, maar dat hoef je dus niet doen. Dat kun je vergeten. Telefoon hield het 1 race vol, maar daarna liep ie zowat vast. Simpele games kunnen dus prima, de zwaardere hoef je niet te proberen.
- GPS werkt goed na fix. Ik krijg erg snel een fix. Laatst met my tracks gekeken hoe hij mijn 'fietstocht' bijhield. Op geen moment (zelfs in gebouwen) is hij het signaal kwijtgeraakt. Wel zie je af en toe een afwijking van een meter of 5 tot 10 op de kaart. Vergeleken met mijn G3 is dat 100% vooruitgang. Daar werkte de gps voor geen ene meter.
- Microfoon en speaker vind ik persoonlijk erg goed. Bij mijn G3 was ik bijna onverstaanbaar (kapot), maar nu hoort iedereen mij echt heel goed. Ook ik hoor de ander een stuk helderder.
- De prijs. Voor 110 euro (150$) is dit echt een top telefoon imho. Als je niet veel kunt/wilt uitgeven voor een telefoon, maar toch redelijke prestaties wilt dan is dit een prima oplossing.
Minpunten 2/3 klopt en doet inderdaad afbreuk aan de solide indruk die je van de rest van het toestel wel krijgt. Maar then again.. wat kun je verwachten voor zeg €110? Something's gotta give enzo. Maar niettemin is met name de weinige feedback van de volume- best hinderlijk in bijv. recovery, uitzoomen in camera e.d. Dat ie goed warm kan worden merkte ik toen ik Antutu tester draaide, die om de accu snel leeg te trekken de cpu-load op 100% gooide. Van idle 29 graden celcius ging ie bij 100% load naar een whopping 49 graden celcius! Ja, dan voelt de achterkant wel warm aan ja
Toch valt er met die minpunten voor mij prima te leven, juist omdat de pluspunten zwaarder wegen voor mij. De F1 zit idd goed in elkaar, waar bij mijn ZTE Blade de accu bewegingsvrijheid heeft en dus out of the blue kan rebooten omdat de contactjes geen contact meer hebben met de accu, zal dat met mijn F1 nooit gebeuren. Die accu zit dondersgoed snugfit met de achterkant erop. Verder zal ik hem normaal inzetten, dus geen zware games en/of apps. Welnu.. onder die taken draait de F1 als een zonnetje. Met de gps ben ik tevreden en qua prijs vind ik hem een waardige ZTE Blade opvolger om eerlijk te zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Joosie200 op 04-08-2013 14:57 ]
Ik weet niet hoe jullie het anderhalve dag redden met die accu. Ik ga het ding zakelijk wat intensiever gebruiken; ik zie mezelf niet 10 gesprekken van een kwartier voeren met deze telefoon., Of zou ik last hebben van één of andere drain? Kan iemand tips geven over hoe je dat het slimst kan onderzoeken c.q. tacklen?
Qua Wifi:
Ik heb de de nul van de wifi losgetrokken en een stuk koperdraad van een cm of 6 aan de wifi plaksticker bevestigd. Eerst even kaalkrabben, zilverlijm erop en na een dagje geleidt het spul prima. Ook heb ik op het contact aan de "binnenkant" van de interne backcover een druppeltje lijm neergelegd opdat -ie beter contact maakt met de antennesticker. Maar nogmaals: de nul is niet verbonden met de antennesticker.
Dus nee, je was zeker niet de enige met Wifi problemen.
In de tussentijd wacht ik af tot de JiaYu G3S in Schagen arriveert. Dan mag deze op MP.
Ik heb die update er ook al op staan, maar ik heb die haperingen nog steeds. Het is ook heel vaak in de playstore heb ik het idee. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?Joosie200 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:51:
Netjes opgesomd zo Freakster. En beide kan ik beamen, zowel min als pluspunten. Punt 1 en 4 van de minpunten valt te wijten aan ik denk de build waarmee de F1 aangeleverd wordt. Hopelijk valt dit weg te werken via een toekomstige update. edit: Nu ik na ga hé.. bij de build fabrieks-af merkte ik wat jij ook merkte, hapering bovenaan in het scherm waar notificaties verschijnen/symbooltjes van e-mail/sms enzo. Sinds de update van 12 juli heb ik dit niet langer. Dan flikkert niet een deel van het settingsmenu op die plek terwijl ik naar beneden scroll
Ik heb het ook, bijvoorbeeld bij het schollen in whatsapp naar contactpersonen, dan flikkert de bovenste balk.Freakster86 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:49:
[...]
Ik heb die update er ook al op staan, maar ik heb die haperingen nog steeds. Het is ook heel vaak in de playstore heb ik het idee. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?