Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:36:Had ook een racespel van EA geïnstalleerd, maar dat hoef je dus niet doen. Dat kun je vergeten. Telefoon hield het 1 race vol, maar daarna liep ie zowat vast.
Niet mijn ervaring. Ik heb need for speed most wanted, real racing 2 en Asphalt alledrie gekocht en ze zijn prima te spelen. Ook GTAIII gaat best, alleen bij Vice City kan ik niet rijden, controls doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:27:
[...]

Niet mijn ervaring. Ik heb need for speed most wanted, real racing 2 en Asphalt alledrie gekocht en ze zijn prima te spelen. Ook GTAIII gaat best, alleen bij Vice City kan ik niet rijden, controls doen het niet.
Real racing 3 hield het bij mij 1 race vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vannacht is mijn pakketje naar Amersfoort verplaatst. Het zal mij benieuwen of ik het morgen nog krijg. Fedex kan het wel binnen 8 uurtjes van Köln naar Amersfoort krijgen, dus naar Zwolle zou geen enkel probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ophidian877
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11-2013
Hoe is de camera bij jullie. Bij mij zijn objecten al bij de minste of geringste beweging blurry en faded. Een foto van mijn kat maken in onmogelijk bijvoorbeeld. Na het drukken van de knop eindig ik ook met een foto die een seconde later is genomen. Zijn er nog instellingen die dit kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
ophidian877 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 05:37:
is iemand het volgende probleem al tegengekomen? Wanneer ik gebeld wordt zie ik geen caller ID en alleen het nummer. Als ik na het gesprek vervolgens in de bel geschiedenis kijk staat de caller ID er wel. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of moet ik een andere android gaan installeren?

Thanks!
Ik denk dat ik de oplossing voor je probleem heb. Althans probeer het volgende even:
Bij instellingen->Call Settings->IP Call setting vul je +31 in.
Ik kan me herinneren dat ik dit eerder moest doen, bij de laatste update (12-7) heb ik het overigens niet meer ingesteld, maar wellicht helpt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14
Ik heb de F1 vannacht ook besteld bij faeamobiles. Vanochtend had ik een track&trace in de mailbox maar die laat nog niks zien.
Overigens kreeg ik vanochtend een smsje van de ing dat ze fraude vermoedde op mijn creditcard. Zal wel komen omdat het een chinees bedrijf is.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Zojuist een volledig werkende FAEA F1 aan mijn broertje meegegeven. De contacten vanaf de SIM leek hij niet te herkennen, dus even via een backup op SD geregeld. Ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
MIjn Faea moet dus terug naar China. Zouden jullie 'm dan unrooten? Of maakt dat niet uit?
En gewoon via TNT versturen? En met welke verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
ExTaxi schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:38:
MIjn Faea moet dus terug naar China. Zouden jullie 'm dan unrooten? Of maakt dat niet uit?
En gewoon via TNT versturen? En met welke verzekering?
Voor verzenden gebruik: http://www.samenkopen.net/action/899369

Juiste waarde op het pakket en klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 08:14

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Als ik bel komt er bovenaan 'location: (allemaal chineze tekens)' te staan. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
vrijdag bij Pandawill 2 stuks besteld, maar staan nog op processing. iemand al meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik denk net dat je hier iemand treft die bij Pandawill werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Freakster86 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:53:
Als ik bel komt er bovenaan 'location: (allemaal chineze tekens)' te staan. Hebben jullie dit ook?
Ja, als je in de dialer op de menu toets drukt kun je in de instellingen iets met location uitvinken en dan is het weg.
Die tekens geven namelijk de locatie van de beller aan, dit zijn ze vergeten te vertalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 18:59
mpx200_05 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:11:
vrijdag bij Pandawill 2 stuks besteld, maar staan nog op processing. iemand al meer info?
Ik heb er vrijdagavond 1 besteld bij Pandawill, staat ook nog steeds op processing. Als ze op voorraad waren verwacht ik dat er in de loop van de week wel wat meer informatie zal verschijnen.

Als ze niet op voorraad zijn (er zijn er vrijdag flink wat besteld waarschijnlijk in verband met de happy hour waar ik ook in heb besteld) kan het nog wel even duren voordat ze weer nieuwe voorraad van de leverancier binnen hebben gekregen en ik vermoed dat ze hiervan geen update zullen geven.

Het is dus nog even afwachten...

Lees ook even deze post, een reactie op een soortgelijke vraag van mij in het Levertijden en Prijzen topic.

[ Voor 15% gewijzigd door bootism op 06-08-2013 20:07 . Reden: links naar levertijden en prijzen topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ophidian877
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11-2013
Smobbo schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat ik de oplossing voor je probleem heb. Althans probeer het volgende even:
Bij instellingen->Call Settings->IP Call setting vul je +31 in.
Ik kan me herinneren dat ik dit eerder moest doen, bij de laatste update (12-7) heb ik het overigens niet meer ingesteld, maar wellicht helpt het ;)
Ik woon in Kuala Lumpur dus ik ga het met +60 proberen. Thanks for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik probeer Digital Clock Widget te installeren. Die zegt dat je je homescreen ingedrukt moet houden om vervolgens widgets te kiezen en erop te zetten. Dat werkt zo dus niet op de F1/4.1.2. Maar als ik dan naar de lijst van widgets ga staat deze er niet bij. Iemand enig idee? Kan via google niks vinden.

edit:
dataSlut schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:40:
Ik heb geen problemen met caller ID. Worden netjes getoond, heb mijn contacten gesynchroniseerd met Gmail. Gebruik firmware 12-7.
Vreemd, want ik gebruik dezelfde firmware, maar ik krijg niet een contactpersoon te als die belt, maar gewoon het hele nummer. Erg vervelend als je niet weet wie belt of heeft gebeld. Die truc met +31 heeft bij mij ook niet geholpen.

[ Voor 44% gewijzigd door Freakster86 op 07-08-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:02
Om widgets probleem op te lossen moet je de app met dr widget even op je telefoon installeren ipv SD.
Kan je verplaatsen in app settings. na een reboot staan de widgets er wel bij.

Met de nummers heb ik niets gedaan ook die voip instelling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Reboot was niet eens nodig :) Bedankt! Weer wat geleerd.

Snap niet waarom de ene wel contactnamen ziet en de ander niet. Installatie verliep gewoon zoals het hoort, dus daar kan het (volgens mij) niet aan liggen.

edit:

Nog iets anders; de tijd in de notificatiebalk verwijderen.. is dat iemand gelukt? Beetje onnozel om 2x de tijd op je scherm te hebben staan. Google geeft enkel ingewikkelde (verouderde) methodes aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Freakster86 op 07-08-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat bij een reboot (er zit een icoontje in de notification area ervoor)
1 de melding 'database can not be open' verschijnt
2 het scherm uitstaat als hij weer boot, geen logo en lockscreen te zien, ik moet altijd op de powerknop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
[F2]
Ik heb de Faea F2 binnen!! joepie. Nou kijken hoe ik hem root en er allemaal illegale apk's e.d. op ga gooien. Weet iemand wat de beste ROM van het moment is? Zal ik er gewoon de oorspronkelijke op laten staan of die van het Faea-forum?

Moet ook nog mijn SIM aanpassen (knippen, begrijp ik..) Ga ik zo naar zoeken.

Nog een ander voorstel, kan men zijn reply niet beginnen met [F2] of [F1], zoals ik hier heb gedaan? Dan is het iedereen direct duidelijk over welke het gaat.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Freakster86 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:13:
Ik probeer Digital Clock Widget te installeren. Die zegt dat je je homescreen ingedrukt moet houden om vervolgens widgets te kiezen en erop te zetten. Dat werkt zo dus niet op de F1/4.1.2. Maar als ik dan naar de lijst van widgets ga staat deze er niet bij. Iemand enig idee? Kan via google niks vinden.

edit:

[...]

Vreemd, want ik gebruik dezelfde firmware, maar ik krijg niet een contactpersoon te als die belt, maar gewoon het hele nummer. Erg vervelend als je niet weet wie belt of heeft gebeld. Die truc met +31 heeft bij mij ook niet geholpen.
Hoe noteer jij je contacten? Misschien doet de ene 0612345678 en de ander 0031612345678 en wordt alleen dat laatste herkend?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het proberen geweest m'n network shares te gebruiken met de F1. Blijkt dat de module cifs.ko niet aanwezig is in de kernel. Vind nu maar eens een geschikte cifs.ko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:43
@Wdeb en hoe bevalt het tot nu toe? Ik zit er ook heel erg aan te denken om de F2 te kopen, maar ik schrik wat af als ik verhalen mag geloven over de gebruikte soc in combinatie met gps, aangezien dit iets is wat ik redelijk vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Wdeb schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:43:
[F2]
Nog een ander voorstel, kan men zijn reply niet beginnen met [F2] of [F1], zoals ik hier heb gedaan? Dan is het iedereen direct duidelijk over welke het gaat.

Wdeb
[F2]

Goed voorstel, was vrij onduidelijk tijdens het inlezen inderdaad. Op Antelife was 'ie nu als Today's special 216.68 USD. F2 wordt bij andere webshops en AliExpress/AliBaba/DHGate doorgaans veel te duur aangeboden. Maar ik heb toch een MisterTao VIP-account en met hen heb ik nog nooit importkosten hoeven te betalen, dus haal ik er wel eentje van Taobao (¥1199) en bestel dan gelijk zo'n kek hoesje (49 CNY) mee.
Zal ik wel min of meer hetzelfde kwijt zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CPRS1gy.png
Ik vind 'em wel wat. :Y Faeamobile (of een account met die naam) zette gisteren trouwens een vid online:
YouTube: Faea F2 smartphone introduction,5-inch,Quadcore,1080P,support NFC

M'n eisen zijn eigenlijk:
  • Zwarte front
  • 4.7" 720P óf 5.0" 1080P
  • DualSIM
  • MTK6589T
  • 2GB RAM
  • >2200mAh
  • MicroSD-slot
  • Geen directe kloon ergens van :F
De FAEA F2 mist dan misschien de Turbo-processor en 2GB RAM, maar covert de rest tenminste nog én biedt als concessie NFC. En die cover (hoewel ik die ook wel voor ZOPO zag) is natuurlijk ook wel geinig.

d:)b Verder zie je niet heel veel smartphones zoveel verschillende frequentiebanden bieden:
GSM (2G): 850/900/1800/1900MHz
WCDMA (3G): 900/1900/2100MHz

En ze houden de prijs nog leuk. Want ik kan ook een ZOPO gaan halen (MTK6589T ZP980 2GB RAM of C2 / C3 met 1GB RAM), maar die zijn imho veel te overpriced en dat bij een accucapaciteit van 2000mAh... that just doesn't cut it for me. TCL Idol X S950 is zeer nice, maar heeft ook maar 2000mAh en de accu kun je niet vervangen. Bovendien: geen microSD-slot. Dus dat werd 'em ook niet. De UMI X2 is maar matig qua kwaliteit vernam ik... en Samsung Galaxy much? En de Goophone X7 of Iocean X7 zijn niet bepaald mijn ding.

De enige die het wel goed doet is de Jiayu G4, met alles wat ik zoek behalve de 2GB RAM (momenteel). Echter de prijs van de 1GB-versie vind ik niet gerechtvaardigd, dan heb ik liever de FAEA F2 dus. Ik ben benieuwd hoe 'ie gaat bevallen. Misschien is 'ie zo goed dat ik voorlopig niks anders hoef. Anders gaat 'ie t.z.t. alsnog nog de deur uit voor een zwarte Jiayu G4 MTK6589T 2GB RAM 3000mAh (misschien dat ze die rond kerst eens releasen ;( ), ook geen probleem. Da's toch zo'n beetje m'n filosofie... niet twee jaar lang met je contracttelefoon rondlopen maar meegaan met de generatie... zo was het al MTK6575 -> MTK6577 en nu MTK6589. In 2014 vast de MTK6592 of wat er nog aan mag komen.
Ik heb de Faea F2 binnen!! joepie. Nou kijken hoe ik hem root en er allemaal illegale apk's e.d. op ga gooien. Weet iemand wat de beste ROM van het moment is? Zal ik er gewoon de oorspronkelijke op laten staan of die van het Faea-forum?

Moet ook nog mijn SIM aanpassen (knippen, begrijp ik..) Ga ik zo naar zoeken.
Voor ROMs is dit wel een handige plek gok ik: http://www.needrom.com/phone-roms/other-categories/faea/f2/ . Verder de fora bij de fabrikant altijd in de gaten houden inderdaad.

Is geloof ik inderdaad dualSIM met twee keer microSIM, hè? Is voor 1 SIMkaart geen probleem, die is al voorgeperforeerd als het ware. Alleen m'n tweede SIM is nog een klassieke. Wil daar het liefst zo'n kniptangetje met een setje adapters bij een of andere webshop of van eBay voor halen.

@ hstoker (F2-post 27 juli): goeie post! Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Gisteravond ook maar een F1 besteld via de internationale website van Faea. Ik was van plan om hier bij de Kijkshop een Huawei Ascend Y300 of G510 te kopen om die vervolgens te rooten en eventueel op een custom rom te laten draaien. Maar als je dan ziet dat deze beide telefoons maar 512mb werkgeheugen hebben en een matige schermresolutie, kun je gezien de aankoopprijs niet om de China phones heen.

Liggen hier thuis ook meerdere tablets uit China die allemaal hun werk nog prima doen ondanks dat ze allemaal al meer dan een jaar oud zijn. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norak_grey
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-08 17:48
Heeft er al iemand de nieuwe F1 ROM geprobeerd?
http://forum.faeamobile.com/thread-49-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 22:34
ja, ik heb nog niets bijzonders gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

Hmm... Pandawill list de F2 Elite met MTK6589T, alleen dan niet met 2GB, maar gewoon 1GB. Lead-in time 18.8: http://www.pandawill.com/...yroscope-16gb-p78612.html , al is nog maar de vraag hoeveel daarvan waar is natuurlijk en ook de 1GB kan mogelijk klakkeloos van een andere listing gekopieerd zijn zonder aangepast te worden.

- Wordt hetzelfde gemeld op AliExpress... 1GB/16GB.

[ Voor 6% gewijzigd door Maracuja op 09-08-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barbarian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:43:
ja, ik heb nog niets bijzonders gemerkt.
Moest je opnieuw die gappsfix doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Kan iemand hier wat over de hardheid van het glas zeggen? Ik lees dat er in ieder geval geen Gorilla-Glass-2 in zit, maar is ie wel krasvast?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:04:
[...]

Moest je opnieuw die gappsfix doen?
Ja, zelfs 2 x :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Garyu schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:12:
Kan iemand hier wat over de hardheid van het glas zeggen? Ik lees dat er in ieder geval geen Gorilla-Glass-2 in zit, maar is ie wel krasvast?
Ik heb hem zonder hoesje in mijn broekzak zittten en er hebben al muntjes tegenaan gelegen, maar nog geen krassen. Ik verwacht niet dat het erg krasbestendig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Beide toestellen zijn ook bij mij binnen, eigenlijk dinsdag al maar ik was een paar dagen weg. Gisteravond lekker mee zitten spelen en klooien.

[F2]

Lekker toestel, groot (in vergelijking met mijn antieke Nokia 6310i) en zit prima in elkaar. Nog geen mankementen kunnen ontdekken.

[F1] Deze heeft geen wifi bereik en de bluetooth is ook niet lekker. Straks het toestel eens nader inspecteren en misschien een stekkertje van een antenne aandrukken.

Vandaag eerst een microSD kaart halen zodat de update uitgevoerd kan worden.

EDIT: Omdat mijn vrouw toch al 3G abonnement heeft kan ze wel eventjes zonder wifi. Zodra ze weer aan het werk gaat moet ik dat toestel maar even uit elkaar schroeven, dat gaat niet waar zij bij zit.

[ Voor 15% gewijzigd door sypie op 10-08-2013 10:41 . Reden: Bluetooth doet het prima. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[F1]

Vanochtend zoiets raars gehad. Ik wil bellen en druk dus op de dialer... sluit de telefoon af en krijg ik FAEA in beeld met die laadbalk. Zo snel die vol is niks meer. Moest de batterij eruit halen en hem rebooten om weer verder te kunnen.

Die laatste rom is dus niet bepaald stabiel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 18:59
Freakster86 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:33:
[F1]

Vanochtend zoiets raars gehad. Ik wil bellen en druk dus op de dialer... sluit de telefoon af en krijg ik FAEA in beeld met die laadbalk. Zo snel die vol is niks meer. Moest de batterij eruit halen en hem rebooten om weer verder te kunnen.

Die laatste rom is dus niet bepaald stabiel te noemen.
Dat soort grappen ook wel eens gehad bij mijn Galaxy S, vandaar dat ik ook een toestel wil met een batterij die je eruit kan halen/vervangen. Hoe lang draai je die ROM al? Want zou ook een toevalstreffer kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Er is een nieuwe rom op het faeamobile forum geplaatst door faea.
Enkel een versie die via je computer geïnstalleerd kan worden. Hopelijk komt er ook een sd-kaart variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
bootism schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:18:
[...]

Dat soort grappen ook wel eens gehad bij mijn Galaxy S, vandaar dat ik ook een toestel wil met een batterij die je eruit kan halen/vervangen. Hoe lang draai je die ROM al? Want zou ook een toevalstreffer kunnen zijn.
[F1]

Sinds ik hem heb ;) Heb toen gelijk de rom van 12 juli erop gezet. Werkt prima, maar nu al een paar keer gehad (3 a 4x) dat hij spontaan uitviel of was gevallen. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:26:
Enkel een versie die via je computer geïnstalleerd kan worden. Hopelijk komt er ook een sd-kaart variant!
Die van 6 augustus bedoel je? Die heb ik gewoon op mijn sd-kaart gezet en via recovery geflashed anders? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de rom van Astrali van het Faea forum al geprobeerd? http://lameserver.de/f1/
Het is een mod van de officiele van 6-8 met root en gappsfix ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Joosie200 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:11:
[...]

Die van 6 augustus bedoel je? Die heb ik gewoon op mijn sd-kaart gezet en via recovery geflashed anders? :?
Oh, ik dacht dat die alleen via USB geflashd kon worden.
Merk je verschil tov de 12-7 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Joosie200 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:11:
[...]

Ja, dat heb ik ook gedaan. .zip bestand downloaden en via recovery reflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
[F2]

Ik heb de volgende versie geleverd gekregen:

Kernel-versie:
3.4.5
s025@s02 #1
Fri july 12 (tijd) 2013

De android versie is 4.2.1

Moet ik hier nog iets aan flashen/updaten o.i.d.? Ik hoef niet te rooten, ik wil 'm gewoon als telefoon gebruiken met de nodige features.

De gApps fix heb ik nog niet gedaan, geen idee of dat nodig is. GPS heb ik nog niet gebruikt, ik weet ook niet of daar iets voor nodig is om te fixen.

Waar ik wel tegen aanloop is ik het trillen heb uitgeschakeld wanneer ik het scherm aanraak, dus bij een toetsenbord. Toch blijft het apparaat trillen terwijl ik aan het tikken ben, hoogst irritant.

Note to self: beter zoeken, kwakbol: http://forums.androidcent...-off-touch-vibrating.html

[ Voor 9% gewijzigd door sypie op 10-08-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Nou mijn Faea F1 is weer onderweg naar China, hopelijk krijg ik snel een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
[F1]

Ik ben met het toestel van mijn vrouw bezig om te kijken waar het aan ligt dat de wifi het niet doet. Ik heb het toestel uit elkaar gehaald, althans even de achterkant er af en dan het zwarte gedeelte waar de accu in ligt. Ik kon daar niet iets zien waarvan ik dacht dat dit het wifi probleem zou oplossen. Ik vond wél dat het kabeltje wat langs de zijkant loopt, waarvan ik denk dat het de wifi is, best wel in een scherpe knik zat. Ik heb in ieder geval de connectoren aangedrukt. Helaas is dit alles zonder resultaat.

Ik heb ook deze fix gedraaid maar ook dat heeft niets geholpen: http://forum.faeamobile.com/thread-59-1-1.html

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/f1-wifi.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
[F1]
Volgens mijn bevindingen zit je wifi connector op de foto rechtsboven. Wat je hebt aangedrukt zijn de GSM connectoren.

Iemand met een "officiele" mening? Ik zie op de foto 3 elementen die verbinding maken met plakantennes. Linksonder is volgens mij tbv GSM ontvangst, rechtsboven is Wifi. Maar rechtsonder, zou dat GPS zijn?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[F1]

Nog zoiets... Alle apps sorteer ik op alfabet. Echter staat het na een tijdje weer helemaal door elkaar :? terwijl 'sort' nog steeds op alfabet staat. Dan moet ik eerst een van de andere opties selecteren en daarna weer alfabet voordat het weer staat zoals het hoort.

Ik hoop dat die nieuwe rom uitkomst gaat bieden. Enig idee wat de changelog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat hier http://forum.faeamobile.com/thread-49-1-1.html
1.optimize the standby current(save battery life)
2.optimize the sesitive of touch screen,you can even touch the screen through fingernail now.
3.fixed - ringtone volume too low problem when earphone inserted.
4.fixed - clear button is too small problem on dail pad.
5.fixed - it takes too long to charging from 99% to 100%.
6.optimize the quality of picture taking by camera
7.optimize the speed of running apps.
8.fixed - some software compatibility.
9.fixed - the breath light problem on rom 0702.
10. fixed - phone did not go to home screen after reboot.
11. fixed - exit when playing TempleRun 2
12. optimize the speed of running apps.
13. reduce the power consumption and reduce the heat problem.

10 schijnt niet te werken, en 7 en 12 zijn dubbel. Ik ga hem straks proberen, tenminste de mod van astrali dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:12:
Niet, dan bedoel ik dat het glas niet hard is. Ik heb het toestel één keer uit m'n hand laten glijden. Ze viel precies op het hout van het kozijn in de gang, nu zitten er allemaal kleine beschadigingen op het scherm. Gelukkig valt het voornamelijk alleen op als je het toestel schuin houd en het licht er 'goed' op valt.
Screenprotector kwam dus voor mijn toestel wat te laat, maar is echt wel een must (ik was een HTC One X gewend met GG)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
[F1]

Antennemod voor GPS gedaan. GPS test geeft nu veel hogere signaalsterkte en ik heb eerder een fix. Ik zie nu zelfs in huis allerlei satellieten.

Gewoon even de GPS antenne "kaal" gekrabt met een mesje oid, stukje koperdraad van een cm of 10 eraan plakken. Deksel er weer op en voila!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:45:
Iemand de rom van Astrali van het Faea forum al geprobeerd? http://lameserver.de/f1/
Het is een mod van de officiele van 6-8 met root en gappsfix ingebouwd.
Ja. Hierzo geprobeerd. Home toets trilt wel, maar doet niets voor de rest. Dus die update is geen blijvertje wat mij betreft.

[ Voor 40% gewijzigd door hansdegit op 11-08-2013 15:32 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansdegit schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:01:[F1]
Ja. Hierzo geprobeerd. Home toets trilt wel, maar doet niets voor de rest. Dus die update is geen blijvertje wat mij betreft.
Ik heb hem ook geprobeerd vanmorgen, maar ik moest schijnbaar eerst wipe data doen in recovery want het enige wat gebeurde was dat nog eens superuser werd geinstalleerd. En aangezien er ook al gesproken wordt over crashes en reboots met de 6-8 rom kijk ik het wel even aan. Daar heb ik momenteel namelijk geen last van.

Edit, jij bedoelt dat je home toets het gewoon niet meer doet, nee dat lijkt me niet zo handig. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Maracuja schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:28:
[...]

[F2]

Is geloof ik inderdaad dualSIM met twee keer microSIM, hè? Is voor 1 SIMkaart geen probleem, die is al voorgeperforeerd als het ware. Alleen m'n tweede SIM is nog een klassieke. Wil daar het liefst zo'n kniptangetje met een setje adapters bij een of andere webshop of van eBay voor halen.
Ik ben gewoon naar de Telfort-winkel gelopen. Daar hebben ze hem in drie seconden geknipt voor mij. Ga ik niet nog iets voor kopen, want als het zo makkelijk gaat. En doe je toch bijna nooit, of wel?

Ik ben er even niet geweest, maar ga even kijken hoe ik de GPS aan moet passen e.d. Heb hem trouwens niet geroot oid, nog niet nodig gehad.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

hansdegit schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:01:
[F1]

Antennemod voor GPS gedaan. GPS test geeft nu veel hogere signaalsterkte en ik heb eerder een fix. Ik zie nu zelfs in huis allerlei satellieten.

Gewoon even de GPS antenne "kaal" gekrabt met een mesje oid, stukje koperdraad van een cm of 10 eraan plakken.
Heb je hier een foto van? Ben er wel benieuwd naar!
Gesoldeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Nee, solderen is bepaald geen specialiteit van me. Gewoon met een stukje isolatietape. Dus: eerst kaal krabben, daarna "extra" antenne erop plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNZ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07-2016

KNZ

Misschien een domme vraag maar hoe stel je het woordenboek in op Nederlands?
Want als ik nu een sms typ herkent hij niets van de woorden.

Heb het keyboard en de Spell checker al op Nederlands gezet.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
sypie schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:18:
[F1]

Ik ben met het toestel van mijn vrouw bezig om te kijken waar het aan ligt dat de wifi het niet doet.
Vandaag naar een andere locatie geweest met wifi. Daar het netwerk geselecteerd, wachtwoord ingegeven en het toestel zat meteen op de wifi. Thuis wilde het niet. Zometeen weer eens kijken of er een instelling niet goed staat. De wifi kan het dus wél doen.

EDIT: en ja hoor, na enige malen proberen te connecten had de telefoon ineens wifi beschikbaar. Nu maar hopen dat het zo blijft en dat de volgende keer bij thuiskomst de telefoon automatisch verbinding gaat maken.

[ Voor 18% gewijzigd door sypie op 11-08-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
[F1]
Ook met de laatste ROM zojuist weer een spontane reboot. Ben een beetje klaar met Faea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
hansdegit schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:04:
[F1]
Ook met de laatste ROM zojuist weer een spontane reboot. Ben een beetje klaar met Faea.
Mijn Blade doet aan spontane reboots simpelweg omdat de accu te veel bewegingsruimte heeft en het contact om de zoveel tijd door beweging vervalt. En nu heb ik mijn Faea nog niet compleet in gebruik genomen (morgen ga ik hem inleveren voor de shootout) dus reboots heb ik nog niet meegemaakt, maarja n=1 zegt zo weinig. Kan best zijn dat ik in praktijk straks tegen hetzelfde aanloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Bedankt voor de tip, maar hier is het tegenovergestelde het geval. Je moet de accu en foon echt 4cm van elkaar scheiden voordat -ie er mee op houdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
hansdegit schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:12:
Bedankt voor de tip, maar hier is het tegenovergestelde het geval. Je moet de accu en foon echt 4cm van elkaar scheiden voor dat -ie er mee op houdt....
Ja, dus is het software-matig. Want een ding is wel duidelijk: in de F1 heeft die accu 0,0 speelruimte. Ding zit goed snugfit vast, dus contact verliezen met die pinnetjes is er niet bij. Ach ja.. of 110-130 euro uitgeven en zulke bugs tegen komen of een van de volgende toestellen halen. Maar die komen gewoon niet in de buurt v/d specs van een F1. Met als enige echte uitzondering de Huawei Y300. Nogmaals.. het is kiezen of delen hé. Een chinaphone aankopen houdt altijd een enige mate van risico in. Ofwel qua hardware failure ofwel qua software failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Eensch. Alleen: het is de bedoeling om 'em zakelijk te gebruiken. Voor dat doel zakt de faea hard door de mand. Ben benieuwd of de JiaYu G3S daartoe beter is uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
[F1]

Ik heb op dit toestel:
Android versie 4.1.2

Kernel-versie: 3.4.0
Root@buildserver))
#3 SMP PREEMPT thu jul 4 (tijd) 2013

Hoe ga ik op dat toestel een nieuwere Android versie krijgen?
(ik ben nog een newbie met Android...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 10:35
sypie schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:20:
[F1]

Ik heb op dit toestel:
Android versie 4.1.2

Kernel-versie: 3.4.0
Root@buildserver))
#3 SMP PREEMPT thu jul 4 (tijd) 2013

Hoe ga ik op dat toestel een nieuwere Android versie krijgen?
(ik ben nog een newbie met Android...)
Nieuwe rom op een sd kaartje zetten en installeren vanuit recovery is t makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope:

Ik lees net dit op dat forum van de bakker van dat rom:
just info for all here .. my updated package seems to be broken.
so just install faeas update and add the updates manual .. sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dan wordt het de update die in dat topic in de openingspost staat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Stiekeme release. De turbo versie is te koop van de F2 :+
Faea F2S
5 inch 1080P FHD screen, 1920*1080 pixel display
1.5GHz MTK MT6589T quad-core processor
1GB RAM, 16GB ROM
13.0-megapixel rear camera, 5.0-megapixel front camera
Support NFC, OTG, breathing light
Android 4.2.1 OS
http://www.faeamobile.com/phones/faea-f2s.html

|:( Waarom ze geen 2GB/32GB kiezen blijft mij een raadsel...

[ Voor 8% gewijzigd door kwakzalver op 12-08-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
[F1]
Kan 'em na de laatste rom niet meer rooten met framaroot 1.6.0
1.4.2 werkt ook niet meer...

[ Voor 17% gewijzigd door hansdegit op 12-08-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
kwakzalver schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:50:
Waarom ze geen 2GB/32GB kiezen blijft mij een raadsel...
Dat geldt ook voor Jiayu, waarom brengt die niet eens hun Jiayu G4 premium uit met 2GB/32GB. Waarom? Ik denk tekort aan die gewilde combi door menig maker van Chinaphones en dat de RAM/ROM leveranciers de enorme vraag niet aan kan. En dus leveren ze liever een MTK6589T uit met 1GB RAM/16GB ROM om de consumenten tevreden te houden.

@hansdegit: probeer eens eROOT. Zou ik eerst als ik jou was PDANet installeren, maar met dat als drivers erbij lukt eROOT nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Rooten middels je PC? Nog nooit gedaan....
Dus eerst de PDANet drivers installeren op de PC, dan eROOT?

edit:
wat een kansloos ^&%$%^$-ding is dit toch. Zojuist de 4e reboot gehad deze ochtend.

Als ik nou eens wist waar ik het moest zoeken?

[ Voor 40% gewijzigd door hansdegit op 12-08-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja

Maracuja

Fruitig 3.1

[F2]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fjhIWLU.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3c3xtOx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UADtBaR.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PvJnp4F.jpg

Ies deesche: http://item.taobao.com/item.htm?id=25726564997 .
Is nu aangekomen bij m'n Taobao agent (MisterTao). Alleen jammer dat de meebestelde cover ( http://item.taobao.com/item.htm?id=19182194188 ) meteen gerefund werd (verwacht in stock: 18.8).

Ach ja, zal 'em in twee weekjes wel hebben (Singapore Post doet er meestal een werkdag of 10 over).

Echt gaar inderdaad dat een Elite-versie geen RAM-increment omvat. Maar dit is toch een beetje een tussenphone totdat de Jiayu G4 MTK6589T 2GB RAM 3000mAh in het zwart beschikbaar is (wit is er wel al, maar wit... kom op :N ). Maar als het aan Jiayu zou liggen heb ik volgende maand nog niks, terwijl ik een nieuwe en een verjaardagscadeautje voor mezelf nodig heb. :P Misschien bevalt de F2 me toch wel erg goed en raak ik verknocht aan NFC (heb ook net deze NFC BT speaker besteld: http://store.apple.com/at...m-kabelloser-lautsprecher ), who knows.

[ Voor 6% gewijzigd door Maracuja op 12-08-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
hansdegit schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:35:
Rooten middels je PC? Nog nooit gedaan....
Dus eerst de PDANet drivers installeren op de PC, dan eROOT?

edit:
wat een kansloos ^&%$%^$-ding is dit toch. Zojuist de 4e reboot gehad deze ochtend.

Als ik nou eens wist waar ik het moest zoeken?
Ik doe niet anders dan via de pc. Check mijn review voor de juiste stappen. En ik zou jouw F1 als RMA aanmelden en terugsturen. Want dit begint meer en meer als een blauwe maandag exemplaar te klinken. No offence maar ik heb jouw ervaring niet met mijn toestel.

@Maracunja/Shiz: Nice, ben je straks de eerste in Nederland met een F2 elite! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 12-08-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Weet je wat zo frappant is? Ik kom net terug uit Luxemburg, 2 weken plezier gehad van dat ding, geen enkele reboot.

De verschillen:
Andere SIM kaarten. Telfort SIM was verhuisd naar slot2, waar normaalgesproken mijn werk-SIM zit. Werk-SIM verwijderd.
In slot 1 had ik de data-SIM van mijn werkgever gestopt. Normaalgesproken zit die in mijn laptop.

En verder natuurlijk het feit dat er in Lux andere providers actief zijn.

Sinds ik het telfort APN heb verwijderd uit de foon, draai ik stabiel. Fingers crossed....
Terugsturen is denk ik geen optie; het zegel is op één van de schroefjes is verbroken. Bovendien kost dat best wel wat duiten toch? En ik ben 'em lang kwijt.

Nu iets positiefs: de accuduur lijkt verbeterd te zijn met de laatste ROM.

[ Voor 10% gewijzigd door hansdegit op 12-08-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Speaking of which.. it just arrived in 9 dagen met Chinapost als omschrijving: 'parts' :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JXaMugydohBjyNzEuyEPfv1T/full.jpg

Wel lekkere timing, heb vanochtend nu net mijn Faea F1 afgegeven op Tweakers HQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44
Maracuja schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:51:
[F2]

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]

Ies deesche: http://item.taobao.com/item.htm?id=25726564997 .
Is nu aangekomen bij m'n Taobao agent (MisterTao). Alleen jammer dat de meebestelde cover ( http://item.taobao.com/item.htm?id=19182194188 ) meteen gerefund werd (verwacht in stock: 18.8).

Ach ja, zal 'em in twee weekjes wel hebben (Singapore Post doet er meestal een werkdag of 10 over).

Echt gaar inderdaad dat een Elite-versie geen RAM-increment omvat. Maar dit is toch een beetje een tussenphone totdat de Jiayu G4 MTK6589T 2GB RAM 3000mAh in het zwart beschikbaar is (wit is er wel al, maar wit... kom op :N ). Maar als het aan Jiayu zou liggen heb ik volgende maand nog niks, terwijl ik een nieuwe en een verjaardagscadeautje voor mezelf nodig heb. :P Misschien bevalt de F2 me toch wel erg goed en raak ik verknocht aan NFC (heb ook net deze NFC BT speaker besteld: http://store.apple.com/at...m-kabelloser-lautsprecher ), who knows.
Hoeveel heb je er voor betaald inclusief verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Joosie200 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:07:
[...]

Ik doe niet anders dan via de pc. Check mijn review voor de juiste stappen. En ik zou jouw F1 als RMA aanmelden en terugsturen. Want dit begint meer en meer als een blauwe maandag exemplaar te klinken. No offence maar ik heb jouw ervaring niet met mijn toestel.

[...]
Ik ben om meerdere redenen heel blij met je -heel goede- review.

Hij is geroot, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Toch maar een vage club hoor, dat Faea.
Heb ik een defecte F1, reageren ze nergens op. Pas als ik een klacht bij Paypal doe reageren ze.
Vervolgens zeuren ze dagelijks dat ik de klacht moet afronden, omdat anders het aanbod (nl. het terugsturen van de telefoon) ook daar moeten opnemen en dat is allemaal heel veel werk en zonde van hun tijd etc. etc.
Tot drie keer toe proberen ze het zelfs.

Uiteindelijk uitgelegd dat ik de claim zelf wel sluit op het moment dat ik een nieuwe telefoon heb ontvangen, i.v.m. buyer protection, dat ze zelf niets hoeven bij te werken. Krijg je een mail terug met enkel "OK".

Not amused? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:31:
Toch maar een vage club hoor, dat Faea.
Heb ik een defecte F1, reageren ze nergens op. Pas als ik een klacht bij Paypal doe reageren ze.
Vervolgens zeuren ze dagelijks dat ik de klacht moet afronden, omdat anders het aanbod (nl. het terugsturen van de telefoon) ook daar moeten opnemen en dat is allemaal heel veel werk en zonde van hun tijd etc. etc.
Tot drie keer toe proberen ze het zelfs.

Uiteindelijk uitgelegd dat ik de claim zelf wel sluit op het moment dat ik een nieuwe telefoon heb ontvangen, i.v.m. buyer protection, dat ze zelf niets hoeven bij te werken. Krijg je een mail terug met enkel "OK".

Not amused? :D
Niet leuk nee!

Wat was het issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:47:
[...]

Speaking of which.. it just arrived in 9 dagen met Chinapost als omschrijving: 'parts' :+

[afbeelding]

Wel lekkere timing, heb vanochtend nu net mijn Faea F1 afgegeven op Tweakers HQ :)
Oe oe, mag ik nou kiezen? >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Volgens mij mis ik sinds de update het "outdoor" profiel, qua geluid en schermhelderheid. Of ben ik abuis en kijk ik met mijn neus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ja of eigenlijk valt er niks meer te kiezen :+ Ik neem de witte >:) Doe maar een DM met welke je wilt ;)

Wel kan ik alvast melden als korte hands on dat ie met deze bumpercase beter aan voelt want het is tenminste stroever en niet zulk glad kunststof/plastic materiaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Joosie200 op 12-08-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
[F1]

Sinds gisteravond de nieuwe ROM op m'n toestel en ik moet zeggen dat ik tot op heden positief verrast ben door het hitte probleem. Zojuist in de auto toestel aan de lader gehad, bluetooth, gps en Ingress aan, met de oude ROM werd het ding erg warm. Nu met de nieuwe ROM een stuk minder, dit is ook het geval bij een
andere zware belasting van de F1.

Of het de accuduur ten goede gekomen weet ik nog niet, door het opnieuw instellen van het toestel en het stoeien met de APN settings wat om een of andere reden niet goed ging is 't ding wat anders gebruikt dan normaal.

Nog geen last van spontane of rare reboots, het is wat mij betreft tot nu toe zeker aan te raden het toestel te updaten.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
[F1]
Eensch. Ik heb sinds vanochtend geen reboots meer gehad, dus ik denk dat het de APN instellingen zijn geweest (van Tweakker overgenomen) die de foon over zijn nek deed gaan.

En nu begin ik dus eindelijk een beetje tevreden te geraken over het apparaat, zelfs de accuduur is acceptabel aan het worden. Wordt nog lastig om te kiezen straks: gaan we de F1 op marktplaats zetten of de JiaYu G3S die nog moet arriveren??

Keuzes, keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:01
Ook ik heb eventjes last gehad van spontane reboots nadat ik een nieuwe tweede simkaart erbij had gestoken voor internet. M'n oorspronkelijke simkaart er weer in gestoken met andere APN-settings en het ging weer zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Vanochtend rond 6 uur weer een reboot gehad. Jouw opmerking over de APN's is toch ook weer een hint dat we het daar moeten zoeken.

'k Heb zojuist ontdekt dat je APN instellingen niet allemaal in één schermpje behoort in te vullen. Ik heb dus nu de KPN settings bij de KPN kaart bewaard en de Telfort settings bij de Telfort kaart. Even aankijken vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Hoe kom je aan de juiste settings dan? Ik heb Telfort en Tmobile. Kunnen de juiste settings gepost worden of kan ik e.e.a. gewoon overnemen van mij Iocean X7 of zo.
hansdegit schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:15:
Vanochtend rond 6 uur weer een reboot gehad. Jouw opmerking over de APN's is toch ook weer een hint dat we het daar moeten zoeken.

'k Heb zojuist ontdekt dat je APN instellingen niet allemaal in één schermpje behoort in te vullen. Ik heb dus nu de KPN settings bij de KPN kaart bewaard en de Telfort settings bij de Telfort kaart. Even aankijken vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
De juiste settings gevonden op Telfort.nl en KPN.nl. Eers had ik hiervoor de Tweakker app, maar die geeft toch andere info dan de providers zelf. Je zoekt "handmatig instellen" en dan kies je bijvoorbeeld een HTC One X, of ieder ander type Android telefoon.
kpn: http://qelp.kpn.com/htc/s...rnet/handmatig-instellen/
Telfort: http://www.telfort.nl/mij...ernet/handmatig-instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:37:
[...]

Niet leuk nee!

Wat was het issue?
Mijn microfoon werkte niet, was dus lastig bellen ;)
Toestel opsturen naar China kost 10-15 werkdagen, en dan moet er dus weer een nieuw toestel deze kant op komen. Tegen die tijd is het ding alweer verouderd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:09:
[...]

Mijn microfoon werkte niet, was dus lastig bellen ;)
Toestel opsturen naar China kost 10-15 werkdagen, en dan moet er dus weer een nieuw toestel deze kant op komen. Tegen die tijd is het ding alweer verouderd 8)
Denk dat je vaak met dit soort issues beter naar een lokale GSM boer kunt gaan om een microfoon te laten vervangen. Kost meestal minder zelfs dan naar China sturen!

Misschien idee voor (hopelijk niet) een volgende keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Wie gebruikt er nog MMS? Of eigenlijk bedoel ik te vragen: kan ik die MMS instellingen gewoon achterwege laten bij het handmatig instellen van mobiel internet e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
hansdegit schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:31:
Wie gebruikt er nog MMS? Of eigenlijk bedoel ik te vragen: kan ik die MMS instellingen gewoon achterwege laten bij het handmatig instellen van mobiel internet e.d.?
Dat ligt eraan of je MMS gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Volgens mij gebruikt niemand dat meer, dus ik hoef MMSjes ook niet te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
hansdegit schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:45:
Volgens mij gebruikt niemand dat meer, dus ik hoef MMSjes ook niet te kunnen ontvangen.
Dan hoef je ook niks in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Het viel mij op dat mmsjes niet aankwamen (Vodafone), terwijl de instellingen naar mijn weten we goed stonden.

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen een fatsoenlijk NL woordenboek erin gefietst gekregen?
Mocht ik mijn toestel terug hebben dan wil ik dit eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgareth
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
hansdegit schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:15:

Ik heb helaas ook last van spontane reboots. Ik heb de ROM van 6 augustus erop.
Qua providers gebruik ik tele2 en KPN. Die laatste is van het werk en die zit in slot 2 en is alleen voice.
Ik heb mijn apn Instellingen nog even nagelopen en deze lijken mij goed.
Als iemand een suggestie heeft om de reboots te verhelpen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:44
rik schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:04:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen een fatsoenlijk NL woordenboek erin gefietst gekregen?
Mocht ik mijn toestel terug hebben dan wil ik dit eens gaan proberen.
Ik gebruik zelf Swiftkey, kun je de talen die je wilt zelf instellen, werkt goed.

De F1 begin aug. besteld bij Pandawill, vandaag pas een melding dat hij verstuurd wordt (via Hong Kong Fedex) :(
Hmm, zullen wel veel orders hebben gekregen op die Happy Hour aanbieding......

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

@antimos

Volgens mij is dat gewoon hoe Pandawill werkt. Van de week nog een mailwisseling met ze gehad over en product dat maar niet aan kwam: bleek niet eens verzonden. Ik bestel er in ieder geval niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik bestel er ook niet meer. Ze waren bij mij (andere telefoon) erg vaag in de communicatie. Ze zullen het wel te druk hebben door succes ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Waar ik van baal, maar dat is een algemeen Android issue, is dat er standaard geen CardDav en CalDav ondersteuning in zit. Hiervoor moet je software van derden draaien... Dit zou toch eigenlijk niet moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
belgareth schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:49:
[...]
Ik heb helaas ook last van spontane reboots. Ik heb de ROM van 6 augustus erop.
Qua providers gebruik ik tele2 en KPN. Die laatste is van het werk en die zit in slot 2 en is alleen voice.
Ik heb mijn apn Instellingen nog even nagelopen en deze lijken mij goed.
Als iemand een suggestie heeft om de reboots te verhelpen dan hoor ik het graag.
Ik heb echt heel sterk het idee dat het met SIM / providers te maken heeft. Nogmaals: in Luxemburg geen centje pijn. KPN kaart in slot1 (voor alleen data), Telfort SIM in slot2 voor spraak. Ging perfect.

edit:
misschien maar eens proberen om KPN instellingen te gebruiken voor Telfort internet.

Probleem is natuurlijk dat het -zoals hier- zomaar anderhalve dag goed kan gaan. Het is verrot te tacklen...

[ Voor 12% gewijzigd door hansdegit op 13-08-2013 23:28 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste