Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

G33st schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:08:
[...]

Hoeveel heb je er voor betaald inclusief verzendkosten?
Nu pas 2nd pay kunnen doorvoeren, totaal: 216.83 USD (197.84 + 1.60 + 17.39). Al was de insteek eigenlijk dat ze voor 8 USD extra dan meteen zo'n chique cover zouden meesturen. Maar die is over vier dagen pas binnen bij de verkoper, dus no such luck. Toevallig zelfde lead-in time als de F2 Elite op Pandawill. Maar sure, dan had je 'em best ook op Antelife kunnen halen, als dat je liever geweest was, daar is 'ie net zo duur. Anyways, zal 'em deze maand nog wel binnen hebben gok ik.

Het blijft verder natuurlijk van de zotte als je je bedenkt dat je voor zo'n 165 euro een nette quadcore 5.0" FHD dualSIM telefoon met NFC hebt, als je onze westerse markt ziet. Ook bij szneo.tmall.com een Neomobile N003 besteld. Ff kijken wat beter bevalt. Eentje gaat dan door naar iemand uit m'n omgeving en de ander houd ik dan tot de december feestmaand, wanneer ik upgrade naar een of ander zwart MTK6589T 2GB RAM model met goede accucapaciteit, waarschijnlijk de Jiayu G4 Adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[F2]

Is het ook mogelijk om, in geval van 1 sim-kaart, de andere uit de menubalk weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
hansdegit schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:23:
[...]

Ik heb echt heel sterk het idee dat het met SIM / providers te maken heeft. Nogmaals: in Luxemburg geen centje pijn. KPN kaart in slot1 (voor alleen data), Telfort SIM in slot2 voor spraak. Ging perfect.

edit:
misschien maar eens proberen om KPN instellingen te gebruiken voor Telfort internet.

Probleem is natuurlijk dat het -zoals hier- zomaar anderhalve dag goed kan gaan. Het is verrot te tacklen...
[F1]

Hier enkel een HN simkaart in slot 1 en slot 2 is leeg. Ook ik heb zo nu en dan een rare vastloper. Gister nog. Niks reageerde meer. Scherm stond op zwart. Moest uiteindelijk de batterij eruit halen en hem op die manier rebooten. Moet de laatste rom nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 10:35
[F1]

Hier ook spontane vastlopers, met SIM1 op Simyo (voor prive/data) en SIM2 op KPN (zaak, geen data). Alleen een APN aangemaakt voor Simyo.

Draai nog niet de rom van 6/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
[F1]
Jij hebt dus exact dezelfde situatie als ik. Beide kaarten maken gebruik van het KPN netwerk, alleen de APN definities verschillen iets.

Heb je al geprobeerd om de KPN definities voor slot1 in het APN op te nemen?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
hansdegit schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:01:
[F1]
Jij hebt dus exact dezelfde situatie als ik. Beide kaarten maken gebruik van het KPN netwerk, alleen de APN definities verschillen iets.

Heb je al geprobeerd om de KPN definities voor slot1 in het APN op te nemen?
Nee, ik heb wel lopen klooien om de Simyo APN werkend te krijgen (er staan een aantal APN's genoemd op het forum die bij mij in ieder geval niet werkten).

Ik kreeg het werkend met deze instelling: https://forum.simyo.nl/an...eenshots-763/index18.html

Wat gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hier ook spontane reboots. [F1] Draaid op de 12/7 update. Met 1 simkaart van telfort. Erg vervelend....
belgareth schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:49:
[...]

Ik heb helaas ook last van spontane reboots. Ik heb de ROM van 6 augustus erop.
Qua providers gebruik ik tele2 en KPN. Die laatste is van het werk en die zit in slot 2 en is alleen voice.
Ik heb mijn apn Instellingen nog even nagelopen en deze lijken mij goed.
Als iemand een suggestie heeft om de reboots te verhelpen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik heb daar ook last van gehad (op de 12/7 ROM).
Het gebeurd hooguit 2x per week.

Dit gebeurde terwijl ik maar bij 1 van de 2 simkaarten de APN ingevuld (degene met internet).

Nu heb ik bij beide simkaarten mijn APN ingevuld (1x KPN zakelijk=data+bellen+sms en 1x Vodafone prive=bellen+sms) en sindsdien heb ik er geen last meer van, nu pas 2 dagen, dus nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
[F2]

Vandaag na een herstart, terwijl de batterij op ongeveer 33% stond, stond de batterij ineens op 4%. Inmiddels staat die al meer dan 3 uren op 1%. Kennelijk zit er ergens een bugje in het batterijbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:31
Ik heb vandaag mijn Faea F1 binnen gekregen zonder extra kosten.
Eerste indruk, goed, alles werkt.
Hele upgrade vanaf de alcatel 918
Super Cow schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 23:27:
Ik heb zojuist ook een F1 bestel met 10$ koringbon
Er is 126 euro afgeschreven door paypal (met screenprotector)
Ik heb voor de langzame verzending gekozen.

Voor mij is GPS belangerijk, dus wil niet de gok nemen met een mediatek

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Smobbo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:19:

Dit gebeurde terwijl ik maar bij 1 van de 2 simkaarten de APN ingevuld (degene met internet).

Nu heb ik bij beide simkaarten mijn APN ingevuld (1x KPN zakelijk=data+bellen+sms en 1x Vodafone prive=bellen+sms) en sindsdien heb ik er geen last meer van, nu pas 2 dagen, dus nog even afwachten.
Als ik APN Type op "default,*" (in plaats van alleen "default") zet bij de APN settings lijkt het stabieler. Ik heb nu al 24 uur geen reboot gehad.

eigenlijk raar dat ik daar blij om moet zijn

edit:
en ja hoor, vannacht was het weer minimaal 1x raak.

Zojuist maar weer eens een wijziging doorgevoerd:
de APN definities van KPN gebruikt voor mijn Telfort kaart. Alle velden zijn nu hetzelfde, behalve de MNC (Mobile Network Code), die moet voor Telfort op 12 staan. Voor de KPN kaart behoort MNC op 08 te staan.

[ Voor 20% gewijzigd door hansdegit op 15-08-2013 08:27 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik vraag me af: is het een hardware of een software probleem? Ik hoop natuurlijk software zodat het met een nieuwe rom opgelost kan worden maarja, wie zal het zeggen.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dit is overduidelijk een softwareprobleem. Is het überhaupt al aangekaart bij FAEA op hun forum?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Momus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:37:
Dit is overduidelijk een softwareprobleem. Is het überhaupt al aangekaart bij FAEA op hun forum?
Als je root hebt kun je met syslog de logs bekijken, en krijg je wellicht een beter idee waarmee het toestel bezig was vlak voor de problemen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Smobbo
Smobbo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:19:

Even een kleine update. Nu weer een dagje verder en nog altijd geen reboots gehad.
Ik zit nog steeds op de 12/7 ROM en eigenlijk is hij nu helemaal stabiel.
Het batterij verbruik is ook 'gewoon', dagelijks aan de lader, maar dat is voor mij al jaren gebruikelijk.
Als ik in CPU Spy kijk zie ik trouwens dat hij de meeste tijd in Deep Sleep is en daarna voornamelijk op 250Mhz draait, de 1200Mhz optie gebruikt hij zeer weinig.

• hansdegit
leuk_he schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:28:
[...]

Als je root hebt kun je met syslog de logs bekijken, en krijg je wellicht een beter idee waarmee het toestel bezig was vlak voor de problemen.
Goeie tip! Ga ik meteen doen; zojuist weer een productieverstoring....

Ik heb overigens niet de illusie dat Faea iets aan dit probleem gaat doen. Maar eigenlijk zou ik het wel even moeten melden.

[ Voor 13% gewijzigd door hansdegit op 15-08-2013 11:00 ]

• Momus
hansdegit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:00:
[...]

Goeie tip! Ga ik meteen doen; zojuist weer een productieverstoring....

Ik heb overigens niet de illusie dat Faea iets aan dit probleem gaat doen. Maar eigenlijk zou ik het wel even moeten melden.
Waarom niet? Ze komen toch met softwareupdates?

• hansdegit
Nu nog even die logs leren interpreteren.....

edit: thread aangemaakt bij Faea:
http://forum.faeamobile.c...viewthread&tid=909&extra=

[ Voor 54% gewijzigd door hansdegit op 15-08-2013 11:23 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
hansdegit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:09:
Gewoon in kijken, kan ook best zijn dat hij niks relevants logt hoor. Maar soms zie je een of andere foutmeling (java exceptiion) die veel duidelijker is dan de "toepassing is gestopt"die je op je scherm ziet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• hansdegit
Ik zie in de logcat al dat -ie iedere 10 ms checkt of er een dataconnectie is.....Lekker efficient.

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:31
[F1]
Kleine update.
Ik heb de laatste update geinstalleerd (0608) en die Gapps fix.
Rooten lukte niet met framaroot, programma sluit zichtzelf af.

Navigatie, tomtom en sygic gebruik. Werken beide goed, ik heb een snelle fix, binnen 1 minuut als ik de GPS uit had.

Ik gebruik sygic nu, omdat met tomtom, gekoppeld aan de bluetooth radio en mp3's afspelen mis gaat.
Als de tomtom richting wil zeggen, gaat de mp3 uit, maar ik hoor dan tomtom alleen maar de laatste zeggen, dus "Na 300 met links afslaan" hoor ik alleen maar "afslaan" een enkele keer hoor ik wat meer woorden.

Met sygic gaat dit wel goed.

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

• Smobbo
Super Cow schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:16:
[F1]
Kleine update.
Ik heb de laatste update geinstalleerd (0608) en die Gapps fix.
Rooten lukte niet met framaroot, programma sluit zichtzelf af.

Navigatie, tomtom en sygic gebruik. Werken beide goed, ik heb een snelle fix, binnen 1 minuut als ik de GPS uit had.

Ik gebruik sygic nu, omdat met tomtom, gekoppeld aan de bluetooth radio en mp3's afspelen mis gaat.
Als de tomtom richting wil zeggen, gaat de mp3 uit, maar ik hoor dan tomtom alleen maar de laatste zeggen, dus "Na 300 met links afslaan" hoor ik alleen maar "afslaan" een enkele keer hoor ik wat meer woorden.

Met sygic gaat dit wel goed.
Dat is interessant om te horen! Ik heb dat probleem met bluetooth ook.
Ik heb een parrot kit en hierbij hoor ik bij de tomtom ook alleen het laatste stuk goed, het eerste wordt een soort snel afgeraffeld. Hij schakelt bij mij tussen radio en bluetooth tomtom tekst.

• sypie
  • Niet online
[F2]

Eigenlijk een algemene Android vraag denk ik: Hoe krijg ik een Nederlands woordenboek in dit toestel? Bij het tikken van tekst krijg ik voorstellen maar daar zit geen woord Nederlands bij. Ik zou dat wel graag willen, is toch iets makkelijker in gebruik. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar zonder te rooten/klooien met de software die er op staat.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Mijn F1 is ook binnen. Helaas is mijn gps signaal maar matig. Morgen maar eens dat ding open schroeven en kijken of de kabels goed zijn bevestigd.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• hansdegit
De GPS ontvanger zit, als -ie op zijn scherm ligt, rechtsboven. Voorzichtig openschroeven en goed opletten dat de schroefjes en de volume+power knoppen niet van de tafel vallen!

De nul van de GPS ontvanger zit links, de plus zit rechts op het Mobo.

offtopic:
Ben nu heel blij met mijn G3S *O*

[ Voor 11% gewijzigd door hansdegit op 15-08-2013 21:23 ]

• pingkiller
  • Nu online
hansdegit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:22:
De GPS ontvanger zit, als -ie op zijn scherm ligt, rechtsboven. Voorzichtig openschroeven en goed opletten dat de schroefjes en de volume+power knoppen niet van de tafel vallen!

De nul van de GPS ontvanger zit links, de plus zit rechts op het Mobo.

offtopic:
Ben nu heel blij met mijn G3S *O*
Thanks.
Zie nu ook dat ik totaal 0 bereik heb op mijn simkaart. Zowel slot als slot 2 geprobeerd. Faulty unit lijkt mij zo.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• hansdegit
Check ff het grijze kabeltje wat van onder naar boven gaat, aan de rechterkant. Connectoren even aandrukken.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

hansdegit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:09:

edit: thread aangemaakt bij Faea:
http://forum.faeamobile.c...viewthread&tid=909&extra=
haha die moderator op dat forum, wat een douchebag.

• hansdegit
Ik heb een heel keurige reply geschreven. Voor mij geen Faea meer voorlopig.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ohhw dat is jammer dat het al zo ver is. Wel begrijpelijk, het is niet zomaar een kleinigheidje. Mijn vriendin gebruikt de F1 en ze heeft dat ding al een paar keer bijna uit het raam gegooid. Maargoed, de laatste dagen gaat het weer goed. We kijken wel even hoe het gaat en anders gaat'ie ook op marktplaats ;)

• hansdegit
Ik heb 'em nodig voor mijn werk. Dit kan gewoon niet en ik weet echt niet waar ik het moet zoeken. Een auto moet gewoon rijden en een telefoon moet gewoon bellen. Punt.
Ik had dit ook gewoon nooit verwacht. Aan de andere kant: die software wordt complexer, dus er kunnen meer foutjes in sluipen.

In tijden van stabiliteit vond ik het een lekker toestel, afgezien van de accu. Maar wat ik nu heb is zoveel beter.... Maar dat kan best een toevalstreffer zijn, mijn vorige JiaYu was ruk. Hoewel...Alleen de GPS antenne was naadje. Voor de rest was het een fijn toestel.

Ik houd het topic nog wel een tijdje in de smiezen. Misschien kan ik de F1 niet kwijt en zie ik nog eens een stabiele ROM voorbijkomen. En anders kan ik mijn opgedane kennis altijd nog inbrengen.

• Momus
Waarom stel je een vraag op het forum en snauw je de boel af als men probeert te helpen? Als je toch het probleem niet had willen oplossen had je je die moeite ook kunnen besparen...

Bovendien is de rom stabiel. Ik heb hem bij mijn broertje geïnstalleerd endie heeft nog geen enkele vastloper gehad en heeft een prima batterijduur.

[ Voor 29% gewijzigd door Momus op 15-08-2013 23:29 ]

• hansdegit
Ik heb niemand afgesnauwd. Ik heb alleen een probleem kenbaar gemaakt. En ja, ik vroeg om een goede tip. Nou sorry, ik heb geen tijd om dagen te testen; dat had de maker van de ROM moeten doen. Ik heb er voor mijn gevoel alles aan gedaan, meer dan je van een klant kunt verwachten IMHO.

Ik vond dat ik op vriendelijke wijze afscheid heb genomen van Faea. Dat jij dat anders interpreteert is weer een bewijs dat het lastig is om geschreven tekst eenduidig over te brengen.

reactie op jouw edit:
de ROM is stabiel bij de meerderheid van de klanten. Niet bij mij, niet bij ocdaan. Ik hoop dat het bij de koper van mijn toestel ook stabiel werkt. Ik ben er na weken testen en troubleshooten wel een beetje klaar mee.
Wellicht dat "men" er geen rekening mee gehouden heeft dat je ook kunt roamen op een MNC met dezelfde MCC. Ik weet het niet, ben geen ROM ontwikkelaar.

Maar eerlijk gezegd zit het mij wel Russisch. Ik ben blij met mijn G3S, wat overigens ook niet standaard bij iedere klant zo is.

Ik hoop oprecht dat jij en je broer nog heel lang plezier hebben van de F1, dit wens ik alle lezers van dit topic ook toe. Het is een fijn toestel, als ie lekker werkt.

edit:

UPDATE VAN FAEA!!!!
De SIM die ik gebruik is al flink oud, misschien wel een jaar of vijf. De nieuwe toestellen kunnen de benodigde spanning voor de oude SIM kaarten niet opbrengen.
Dus voor iedereen die er nog wél tijd in wil steken: probeer eens een moderne SIM kaart.

En hierbij herzie ik meteen mijn mening over Faea support. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf geen rekening houdt met legacy SIMs.

[ Voor 57% gewijzigd door hansdegit op 15-08-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
hansdegit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:34:
Ik heb niemand afgesnauwd. Ik heb alleen een probleem kenbaar gemaakt. En ja, ik vroeg om een goede tip. Nou sorry, ik heb geen tijd om dagen te testen; dat had de maker van de ROM moeten doen. Ik heb er voor mijn gevoel alles aan gedaan, meer dan je van een klant kunt verwachten IMHO.

Ik vond dat ik op vriendelijke wijze afscheid heb genomen van Faea. Dat jij dat anders interpreteert is weer een bewijs dat het lastig is om geschreven tekst eenduidig over te brengen.

reactie op jouw edit:
de ROM is stabiel bij de meerderheid van de klanten. Niet bij mij, niet bij ocdaan. Ik hoop dat het bij de koper van mijn toestel ook stabiel werkt. Ik ben er na weken testen en troubleshooten wel een beetje klaar mee.
Wellicht dat "men" er geen rekening mee gehouden heeft dat je ook kunt roamen op een MNC met dezelfde MCC. Ik weet het niet, ben geen ROM ontwikkelaar.

Maar eerlijk gezegd zit het mij wel Russisch. Ik ben blij met mijn G3S, wat overigens ook niet standaard bij iedere klant zo is.

Ik hoop oprecht dat jij en je broer nog heel lang plezier hebben van de F1, dit wens ik alle lezers van dit topic ook toe. Het is een fijn toestel, als ie lekker werkt.

edit:

UPDATE VAN FAEA!!!!
De SIM die ik gebruik is al flink oud, misschien wel een jaar of vijf. De nieuwe toestellen kunnen de benodigde spanning voor de oude SIM kaarten niet opbrengen.
Dus voor iedereen die er nog wél tijd in wil steken: probeer eens een moderne SIM kaart.

En hierbij herzie ik meteen mijn mening over Faea support. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf geen rekening houdt met legacy SIMs.
Ik heb m 2 weken geleden ook even gebruikt met maar 1 SIM erin, een Tele2 van <1 jaar oud, waarbij het probleem er ook was...
Dus ik zou niet meteen een gat in de lucht springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@hansdegit, als je jouw reacties in dit forum achter elkaar zet dan krijg ik het beeld van iemand die nogal ongeduldig is, geen zin heeft om eea te proberen/uit te zoeken en snel de schuld bij de maker wil leggen.

Je hebt problemen met WiFi, GPS, 3G en 2G, van al die problemen gaf je aan dat je 'er helemaal klaar mee was' om vervolgens een oplossing aangedragen te krijgen van een andere enthousiaste hobbyist (meer zijn we hier niet) en het toch weer verder te proberen met het toestel.

Wellicht is het voor jou handiger om een telefoon in een Nederlandse winkel te kopen, met garantie die makkelijk te claimen is.

P.S. Ik heb sinds ik de APN ook op mijn slot2 simkaart ingesteld heb geen reboots meer gehad op de 12/7 ROM (nu ongeveer 4 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Smobbo schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:27:
@hansdegit, als je jouw reacties in dit forum achter elkaar zet dan krijg ik het beeld van iemand die nogal ongeduldig is, geen zin heeft om eea te proberen/uit te zoeken en snel de schuld bij de maker wil leggen.

Je hebt problemen met WiFi, GPS, 3G en 2G, van al die problemen gaf je aan dat je 'er helemaal klaar mee was' om vervolgens een oplossing aangedragen te krijgen van een andere enthousiaste hobbyist (meer zijn we hier niet) en het toch weer verder te proberen met het toestel.

Wellicht is het voor jou handiger om een telefoon in een Nederlandse winkel te kopen, met garantie die makkelijk te claimen is.

P.S. Ik heb sinds ik de APN ook op mijn slot2 simkaart ingesteld heb geen reboots meer gehad op de 12/7 ROM (nu ongeveer 4 dagen).
Jammer dat je dat beeld van me hebt, hoewel het ongeduld wel redelijk klopt. Maar ook een tweaker mag van een kant en klaar product verwachten dat het werkt, ook al is het een stuk goedkoper dan in een NL winkel. Wellicht moet ik die rare veronderstelling dan maar laten varen.

Even de historie: ik begon begin juli met een JiaYu G2S. GPS deed het niet, voor de rest een fijn toestel. Vervolgens had ik de GPS antenne kapot gesoldeerd, jammer, toestel via MP weten te slijten.
Toen deze F1. Mooi, maar Wifi problemen. Uiteindelijk weten te fixen.

Helaas, die reboots....Je hebt geen idee hoeveel tijd ik daarin heb gestoken. Vergeet niet: dit product had vanaf dag 1 gewoon goed moeten werken, want ik had de intentie om 'm voor mijn werk te gebruiken. De frustratie lag in het feit dat ik er gewoon geen vinger achter kon krijgen, omdat het zo random lijkt. Dat kan ik als IT-er heel slecht handlen.

Jij ziet dat als ongeduld, zo lijkt het. Ik vind dat ik er tijd genoeg in heb gestoken. Daarmee wil ik helemaal niets af doen aan de goede bedoelingen en aardige hulp die ik hier krijg, integendeel. Ik ben fan van deze site en help anderen ook graag.

Niets menselijks is mij vreemd, dus wellicht kan je je voorstellen dat na 6, 7 weken klooien met chinaphones de lol er voor mij even af was; ik had behoefte aan een werkend product. Nu ben ik heel blij met mijn G3S en laat ik de F1 voor wat het is.

Maar nogmaals: ik ga hier de sfeer niet bederven omdat ik toevallig een maandagochtendexemplaar had icm een oude SIM. Ik hoop echt dat jullie nog veel plezier van je F1 hebben.

Misschien is één en ander nu beter in perspectief te plaatsen en kan je mijn "ongeduld" en onvrede beter begrijpen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ben van plan een Faea F2S te kopen ,maar zit nog te twijfelen ofdat ik die of de jiayu g4 moet kopen. advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hansdegit schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:28:

Misschien is één en ander nu beter in perspectief te plaatsen en kan je mijn "ongeduld" en onvrede beter begrijpen.
:)
Ik begrijp je onvrede wel, je had andere verwachtingen van het toestel. Misschien onterecht, het toestel wordt immers niet via de Nederlandse kanalen verkocht.

Vergelijk het met een Chinese Skyteam Dax. Het is Honda Techniek, het is een stuk beter als andere Chinese meuk maar het is geen Japanse degelijkheid zoals bij Honda. Soms zit er wat scheef en hij zal ook eerder gaan roesten.

Deze toestellen missen ook nog wat degelijkheid en soms afheid. Het is echter al heel veel beter als het was toen de Chinezen nog eigen OS-sen gebruikten ipv Android. De software is nu eigenlijk wel goed te noemen, de specs zijn goed maar de kwaliteitscontrole laat soms nog te wensen over.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64

Interessant, kan je ons op de hoogte houden of dit de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
hansdegit schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:01:
Check ff het grijze kabeltje wat van onder naar boven gaat, aan de rechterkant. Connectoren even aandrukken.
Heb ze aangedrukt, heeft niks uitgehaald. Denk dat mijn unit gewoon defect is. Krijg totaal geen signaal op mijn telefoon.
Helaas is de seal nu verbroken dus geen garantie meer. Mijn avontuur met chinese telefoons is bij deze geëindigd. Tenzij iemand anders nog een tips heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Check of de GSM antenne aan de onderkant goed contact maakt met moederbord. Hoewel...moederbord...Ik bedoel het onderdeel wat vastzit met het grijze kabeltje. Doordat dat onderdeel enigszins vrij kan bewegen, kan ik me voorstellen dat -ie niet helemaal lekker contact heeft.

De GSM antenne zit bij de mic in de buurt.
Toestel draait nu al 23 uur zonder simkaarten en zonder reboots.

[ Voor 32% gewijzigd door hansdegit op 16-08-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
hansdegit schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:25:
Check of de GSM antenne aan de onderkant goed contact maakt met moederbord. Hoewel...moederbord...Ik bedoel het onderdeel wat vastzit met het grijze kabeltje. Doordat dat onderdeel enigszins vrij kan bewegen, kan ik me voorstellen dat -ie niet helemaal lekker contact heeft.

De GSM antenne zit bij de mic in de buurt.

[...]

Toestel draait nu al 23 uur zonder simkaarten en zonder reboots.
Hm, bij mij kan dat stukje bijna helemaal los komen. Zit alleen links vast met een soort klein data kabeltje. Aandrukken leverde iig niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Dat stukje bedoel ik. Mijn hypothes is dat dat "losse" onderdeel niet goed contact maakt met de plakantenne op je zwarte binnencover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
hansdegit schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:57:
Dat stukje bedoel ik. Mijn hypothes is dat dat "losse" onderdeel niet goed contact maakt met de plakantenne op je zwarte binnencover.
Heb het nog eens aangedrukt, hielp niet. Ook een stukje zilverfolie biedt geen soelaas.
Heb je nog een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ik zie de DM nu pas. De binnencover maak je met 7 mini schroefjes vast. Als -ie vast zit, moet die cover goed contact maken met de pennetjes. Zie deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/f1-wifi.JPG

Ik bedoel contact met de 2 pennetjes linksboven de linker cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
hansdegit schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:48:

Ik bedoel contact met de 2 pennetjes linksboven de linker cirkel.
Dank voor de foto.
Helaas is het niet gelukt. Als iemand nog een F1 nodig heeft voor spare parts, let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Ik ben een totale n00b op gebied van roms en flashen :) Als ik deze gsm koop ben ik dat dan verplicht te doen , kan ik anders geen apps downloaden of staat alles misschien in het chinees? Kan iemand mij dit aub uitleggen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Beide toestellen staan netjes in het Engels. Kwestie van Nederlands instellen en je bent klaar om te gaan. Een Gmail account heb je waarschijnlijk al dus apps installeren is dan zo gedaan.

Op mijn F2 staat nog 1 app die ik niet kan verwijderen, daar heb ik waarschijnlijk root-toegang voor nodig. Aangezien ik net zo ver ben als jij laat ik dat ook lekker zo. Het flashen van een nieuwe ROM heb ik nog nooit gedaan en doe ik het liefst ook niet. Het is toch een telefoon en ik wil bereikbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgareth
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
F1

Ik draai nu een paar dagen stabiel en zonder reboots nadat ik mijn sim kaarten van plek gewisseld zijn en ik heb de tijd synchronisatie met het netwerk uitgeschakeld heb. Ook op voor beide Sims een apn opgevoerd, maar denk niet dat dat hem is. Kan immers maar 1 aktief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
sypie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:55:
Beide toestellen staan netjes in het Engels. Kwestie van Nederlands instellen en je bent klaar om te gaan. Een Gmail account heb je waarschijnlijk al dus apps installeren is dan zo gedaan.

Op mijn F2 staat nog 1 app die ik niet kan verwijderen, daar heb ik waarschijnlijk root-toegang voor nodig. Aangezien ik net zo ver ben als jij laat ik dat ook lekker zo. Het flashen van een nieuwe ROM heb ik nog nooit gedaan en doe ik het liefst ook niet. Het is toch een telefoon en ik wil bereikbaar blijven.
Wel relevant om te vermelden, de F1 heeft geen Nederlandse taal, enkel Engels en allerlei oosterse talen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Smobbo schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:48:
[...]

Wel relevant om te vermelden, de F1 heeft geen Nederlandse taal, enkel Engels en allerlei oosterse talen
De F2 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:48:
[...]

Vermeld dan ook even dat het gemist van de Nederlandse-taal is minder groot is dan wellicht aangenomen wordt. Dit houdt alleen in dat alle menu's, instellingen en notificaties in het Engels zijn voor de rest kun je gewoon applicaties uit de playstore downloaden, die gewoon in Nederlands zijn (als dat natuurlijk standaard zijn)

Wil je een Nederlands woordenboek, zodat je tijdens het sturen van smsjes, appjes en mailtjes automatisch woorden aangevuld wilt hebben kun je dit doen door bijvoorbeeld Swiftkey of een andere app te installeren.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
[F2]
F2 heeft idd NL als optie voor Android. Hou je maar verdacht weinig Chinees over.

Maar, ik ga hem omruilen voor een F2s. Camera schijnt dan wel zoals beloofd te zijn en is vermoed ik wat wat minder gevoelig voor meerdere processen tegelijk.

Was zelf erg te spreken over GPS, ondanks dat het een MTK is. En voor de rest ook nog niet erge tegenvallers gehad, behalve dan dat de batterij snel aan zijn einde is. Dus ik ga kijken of ik de andere kan krijgen. Denk het wel.

Groet,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytree
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-07 15:54
Momus schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:51:
Je bent niet de enige. Ik zou het in Instagram zoeken, niet in je telefoon...
Je had gelijk; sinds Instagram geupdated is naar versie 4.1 werkt-ie als een zonnetje op m'n F1. *O*
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
[F1]

Vandaag ineens het volgende aan de hand: telefoon is uitgegaan (batterij misschien leeg?) maar wil niet aan. Het apparaat trilt om de 10 seconden, zonder beeld. Bij het opstarten geeft het in het begin even het Faea logo en daarna fade het beeld heel snel uit naar zwart. De laadbalk komt niet in beeld, althans niet zichtbaar. Het toestel blijft om de 10 seconden trillen...

Net had ik even beeld, nadat ik opgestart had met de powerknop en de volumeknop. Ik heb in het betreffende menu gekozen om te rebooten. Daarna niks. Het toestel doet daarna niks.

Ik heb al geprobeerd om een poosje de accu en de USB-kabel er uit te halen. Na het aansluiten van de USB-kabel gaat het toestel weer van voor af aan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 18:59
sypie schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:27:
[F1]

Vandaag ineens het volgende aan de hand: telefoon is uitgegaan (batterij misschien leeg?) maar wil niet aan. Het apparaat trilt om de 10 seconden, zonder beeld. Bij het opstarten geeft het in het begin even het Faea logo en daarna fade het beeld heel snel uit naar zwart. De laadbalk komt niet in beeld, althans niet zichtbaar. Het toestel blijft om de 10 seconden trillen...

Net had ik even beeld, nadat ik opgestart had met de powerknop en de volumeknop. Ik heb in het betreffende menu gekozen om te rebooten. Daarna niks. Het toestel doet daarna niks.

Ik heb al geprobeerd om een poosje de accu en de USB-kabel er uit te halen. Na het aansluiten van de USB-kabel gaat het toestel weer van voor af aan beginnen...
Dat klinkt als een serieus probleem, nog niet eerder gehoord. Meestal zijn dit soort dingen na het verwijderen van de accu weer verholpen. Wat voor ROM draai je, en hoe lang al? Als je wel in dat recovery menu kan komen is het misschien een oplossing om een factory reset te doen of een andere stabiele ROM te (re)flashen. Bekijk anders ook even het FAEA forum, misschien dat het daar al bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De rom die er op staat is de standaard rom die meegeleverd werd, hierboven staat het ergens vernoemd.

De telefoon is nu net een week in gebruik.

Ik ga kijken of ik er nu in kan komen, het toestel heeft nu een uur aan de lader gehangen zonder dat we aan de knopjes hebben gezeten. Misschien nu meer geluk.

EDIT: Het laden heeft weinig geholpen. Ik kan het toestel aanzetten, krijg het Faea logo en als ik mazzel heb krijg ik de laadbalk ook te zien. Ik kon er net eventjes in komen en nog net de taal weer op Engels zetten. Bij het aansluiten van de adapter gaat het apparaat weer in een boot-loop.

Het scherm gaat aan, te zien aan de backlight, maar zonder inhoud, het apparaat tril even en vervolgens gaat het weer op zwart. Dit herhaalt zich zolang de boel aan de spanning ligt. De telefoon wordt wel warm bij de USB-connector maar ik heb niet het idee dat de batterij geladen wordt, het apparaat is immers constant bezig met rebooten.

Er zit op dit moment alleen maar een SIM-kaart in, geen SD-kaart.

Is er een manier om het apparaat te laden terwijl het "gewoon" uit staat?

[ Voor 55% gewijzigd door sypie op 18-08-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
[F1]

Vandaag de update van 6-8 uitgevoerd (ROM_SD_Faea_F1_2013_08_06.zip op sd kaartje, vooraf cache geleegd en factory reset uitgevoerd), maar nu werkt de home button niet meer. Ik las in dit forum dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad, maar blijkbaar alleen met de vorige update?
Weet iemand hier een oplossing voor?

Tevens heb ik daarna Superuser-3.1.3-arm-signed.zip en su-bin-3.1.1-arm-signed.zip geflashed om root te krijgen (omdat Framaroot niet meer werkt), maar na dit zonder problemen te hebben uitgevoerd, heb ik geen root...

Update:
Hmm, zie nu ook dat er geen notifications meer in het scherm worden getoond bij sms/whatsapp. Update is nog geen succes IMO.

Ga zo maar terug naar vorige versie. Te veel problemen met deze rom voor mij.

[ Voor 16% gewijzigd door mvd64 op 18-08-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mijn probleem is in ieder geval opgelost. De telefoon een poosje laten laden zonder 'm aan te zetten, dat ik de hele tijd deed. Na en uurtje laden is er weer prik genoeg om op te starten en doet het apparaat het weer. Ik denk dat de batterij dusdanig leeg was dat opstarten terwijl laden niet mogelijk was.

Zometeen nog even een back-up terugzetten. En dan hoop ik dat het weer goed komt.

Meteen maar een EDIT er aan vast knopen:
Terwijl ik dit zit te tikken wordt het toestel gebeld én valt het weer uit. Dus vannacht maar lekker aan de lader hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:05
Ik sta er eerlijk gezegd toch een beetje van te kijken hoeveel problemen er hier de laatste tijd voorbij komen. Zelf had ik de indruk toch een kwalitatief goed toestel besteld te hebben (is nog onderweg).

Moet ik mij voorbereiden op urenlang dingen uitproberen en testen, of zijn de mensen met een goed werkend toestel wat minder aanwezig in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

mvd64 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:30:
[F1]

Vandaag de update van 6-8 uitgevoerd (ROM_SD_Faea_F1_2013_08_06.zip op sd kaartje, vooraf cache geleegd en factory reset uitgevoerd), maar nu werkt de home button niet meer. Ik las in dit forum dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad, maar blijkbaar alleen met de vorige update?
Weet iemand hier een oplossing voor?

Tevens heb ik daarna Superuser-3.1.3-arm-signed.zip en su-bin-3.1.1-arm-signed.zip geflashed om root te krijgen (omdat Framaroot niet meer werkt), maar na dit zonder problemen te hebben uitgevoerd, heb ik geen root...

Update:
Hmm, zie nu ook dat er geen notifications meer in het scherm worden getoond bij sms/whatsapp. Update is nog geen succes IMO.

Ga zo maar terug naar vorige versie. Te veel problemen met deze rom voor mij.
Dat kwam door de factory reset, ROM update opnieuw uitvoeren, vervolgens geen reset doen.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Tsja, je kiest voor iets nieuws en dan krijg je dat. Beginnersproblemen zijn er genoeg. Maar op zich vind ik mijn toestel oké (F2). Maar ik denk dat er al langer is gewerkt aan een softwarematige verbetering van de F1, dus dat daar duidelijk meer keuze en onderlinge ondersteuning is. Ikzelf vermoed dat de F2 vanwege het snelle verschijnen van de F2s ook niet door veel mensen omarmd zal worden door de android-rom-makers. Maar ben hardware-matig zeer tevreden met de F2. Alles lijkt te werken en snel ook (ook de GPS). Foto's zijn aardig. Telefoon voelt goed.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem laatst een paar dagen meegehad op fietsvakantie, beetje gps navigatie en flink foto's maken, en ik ben er prima tevree mee zover. Rom 12-7.
meintje schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:16:
Moet ik mij voorbereiden op urenlang dingen uitproberen en testen, of zijn de mensen met een goed werkend toestel wat minder aanwezig in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik gebruik de F2, waar ik zéér tevreden mee ben. Mijn vrouw gebruikt de F1, en die heeft vandaag een probleem gecreëerd. De beginnersproblemen die ik eerder in dit topic neer heb gezet was meer onkunde van mijn kant en niet van Faea. Die moet je dus van je lijstje wegstrepen als je de problemen met de toestellen gaat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik kan het zo even snel niet vinden, maar ik ga er vanuit dat de capacitieve knoppen Menu en Bakc zijn, net als op Samsungs Galaxy toestellen? En zo ja, heeft iemand een manier gevonden om deze aan te passen naar "standaard" Android indeling (Back, Home, Recent Apps), evt met Custom ROMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De knoppen zijn van links naar rechts: menu, home/recent apps en terug.

Helaas zit er geen achtergrondverlichting op die het doet maar kan de home button wel een kleurtje krijgen bij notificaties. Al heb ik het idee dat die dat meer niet dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb gisteren een back-up gedraaid naar een SD-kaartje. Het lijkt allemaal gelukt, tenminste dat werd ook aangegeven.

Daarna heb ik een recovery gedaan naar een nieuwe ROM, van Faea zelf. Na deze upgrade heb ik de back-up teruggezet. Nu zie ik dat alle contacten weg zijn... Is er nog een manier om deze terug te krijgen?

Ik heb ze niet in Google staan, enkel op de telefoon zelf. Als de contacten nu weg zijn dan ben ik zwaar de klos. Mijn vrouw is helemaal niet blij met haar F1.

Het ding doet ook zelf herstarten, ook al is de batterij vol. Het blijft in een loop, alsof de power-knop vast zit. Scherm aan, even trillen, scherm op zwart, scherm aan, scherm op zwart en dan weer van voor af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ik krijg whatsapp niet werkend op de F1. geen idee hoe dat nu kan. verification doet het gewoonweg niet. iemand een idee.

verder goede handleiding om te rooten. was echt zo makkelijk en echt zo gedaan. draai de 02-08 rom en het werkt prima.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Heb je het internationale telefoonnummer ingegeven? Dus dit formaat +31 6 12345678 De 0 van 06- moet er namelijk niet staan op het moment dat je +31 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
sypie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:17:
Ik heb gisteren een back-up gedraaid naar een SD-kaartje. Het lijkt allemaal gelukt, tenminste dat werd ook aangegeven.

Daarna heb ik een recovery gedaan naar een nieuwe ROM, van Faea zelf. Na deze upgrade heb ik de back-up teruggezet. Nu zie ik dat alle contacten weg zijn... Is er nog een manier om deze terug te krijgen?

Ik heb ze niet in Google staan, enkel op de telefoon zelf. Als de contacten nu weg zijn dan ben ik zwaar de klos. Mijn vrouw is helemaal niet blij met haar F1.

Het ding doet ook zelf herstarten, ook al is de batterij vol. Het blijft in een loop, alsof de power-knop vast zit. Scherm aan, even trillen, scherm op zwart, scherm aan, scherm op zwart en dan weer van voor af aan.
Volgens mij is die F1 van jou gewoon defect. Dat continue opstarten is geen goed teken...

Ik heb trouwens een update over het al dan niet spontaan opnieuw opstarten van de telefoon.
Die van mij heeft het 5 dagen zonder opnieuw opstarten gedaan, toen gebeurde het toch. Het was op het moment dat ik geen bereik had op sim1 (bellen,sms,data). Dit heb ik later op de dag opnieuw meegemaakt (zelfde plek, weer geen bereik).
Het lijkt mij dus inderdaad iets met de APN, verbinding, etc te maken te hebben. Wellicht controleert hij zo vaak op verbinding dat als hij wegvalt hij op tilt slaat? Zou dat uberhaupt kunnen?

Daarna maar eens de 6 augustus rom geprobeerd, via SD-kaart en recovery. Die gaf echter de foutmelding 'some symlink missing' ofzo. Daarna dus maar weer de 7 juli (of 12 juli...?) rom erop gezet.

Ik kwam er trouwens ook achter dat de back up die ik maak in de recovery helemaal niet terug te zetten is, althans, ik heb geen idee waar ze opgeslagen worden... ;) .

Hij draait nu gewoon weer prima, eens even kijken of ik vandaag ergens geen bereik heb en dan kijken of hij uitvalt ;) .

Op dit probleem (wat mij gelukkig niet vaak overkomt) na ben ik eigenlijk best wel tevreden met het toestel.
De WiFi is goed, de GPS is erg goed en voor de rest draait hij gewoon zoals het hoort.

Ik ben wel benieuwd of de 4.2 update ooit zal komen ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Over de F2 ben ik meer dan tevreden. De F1 is een drama, in mijn geval.

Ik kan vandaar niet verder prutsen, de vrouw heeft de SIM-kaart mee in een ander toestel.

Ik ben wel bang dat alle contacten weg zijn omdat die niet meegenomen worden in de back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sypie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:55:
Over de F2 ben ik meer dan tevreden. De F1 is een drama, in mijn geval.

Ik kan vandaar niet verder prutsen, de vrouw heeft de SIM-kaart mee in een ander toestel.

Ik ben wel bang dat alle contacten weg zijn omdat die niet meegenomen worden in de back-up.
Waarmee heb je een backup gemaakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Via de recovery mode. Dus volume omhoog ingedrukt houden tijdens het aanzetten. Daarna kun je er voor kiezen om de back-up te maken... Maar die neemt dus kennelijk niet alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sypie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:04:
Via de recovery mode. Dus volume omhoog ingedrukt houden tijdens het aanzetten. Daarna kun je er voor kiezen om de back-up te maken... Maar die neemt dus kennelijk niet alles mee.
Vanuit de recovery neemt hij inderdaad, voor zover ik weet, je contacten enzo niet mee.
Je kan beter een programma als Titanium backup gebruiken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ja, dat had ik gisteren om deze tijd moeten weten...

Goed, ik kreeg net een linkje naar een topic op het Faea forum dat het misschien aan een verouderde SIM-kaart kan liggen. Die gaan we dus vandaag even ophalen. Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
@Sypie,

Naar mijn weten doet een backup in recovery modus inderdaad geen contacten, smsjes en call log.

Je kan proberen de contacten te importeren vanuit de SIM-kaart (soms zijn ze daar opgeslagen) of vanuit Google, via de google account die gekoppeld is aan het telefoon nummer. Als dat niet werkt staan de contacten mogelijk nog op de oude telefoon (hij is van de vrouw geloof ik) dus dat is zeker het proberen waard. Als die telefoon nog werkt proberen de contacten te exporteren naar een backup (titanium, google, of dus een simkaart)

Voor het contstant opstarten, heb je een andere batterij die je kan proberen? Mogelijk zit daar de fout in.

Hoop dat dit helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
* De SIM-kaart is leeg, de blackberry die ze hiervoor had zette de contacten in het toestel en niet op de SIM.
* De Blackberry heb ik meteen na het exporteren van de contacten leeggemaakt voor de verkoop. Stom, maar toch. (achterafgeleuter)
* De F1 heb ik al geflashed met een andere ROM, ik ging er immers van uit dat ik een back-up had gemaakt.
* Op dit moment is de SIM-kaart al weer geïnstalleerd in de Blackberry, de vrouw moet toch kunnen bellen en gebeld kunnen worden.

Ik heb geen andere batterij voor de F1, die van de F2 is een flink stuk groter qua formaat.

Ik ga zo nog proberen om het toestel op te starten zonder SIM-kaart. Als dat niet wil dan ehm... Stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ik heb misschien een beetje een OT-vraagje: Ik ga de mijne terug sturen, maar hoe? Ik heb het adres gekregen, maar heb geen zin hier veel voor te betalen....

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootism
sypie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:04:
* De SIM-kaart is leeg, de blackberry die ze hiervoor had zette de contacten in het toestel en niet op de SIM.
* De Blackberry heb ik meteen na het exporteren van de contacten leeggemaakt voor de verkoop. Stom, maar toch. (achterafgeleuter)
* De F1 heb ik al geflashed met een andere ROM, ik ging er immers van uit dat ik een back-up had gemaakt.
* Op dit moment is de SIM-kaart al weer geïnstalleerd in de Blackberry, de vrouw moet toch kunnen bellen en gebeld kunnen worden.

Ik heb geen andere batterij voor de F1, die van de F2 is een flink stuk groter qua formaat.

Ik ga zo nog proberen om het toestel op te starten zonder SIM-kaart. Als dat niet wil dan ehm... Stuk?
Je zegt dat je de contacten van de blackberry hebt ge-exporteerd, waar naartoe? als dit op een sd card staat zal het er nog steeds opstaan.

Net als Freakster86 hieronder ben ik zelf ook absoluut geen blackberry expert, maar als je de nummers al eens geimporteerd hebt in die F1 dan zijn ze misschien zelfs als gesynchroniseerd en opgeslagen bij google. Probeer hier eens in te loggen met het betreffende google account:
https://www.google.com/contacts/

[ Voor 14% gewijzigd door bootism op 19-08-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[F1|
sypie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:45:
Heb je het internationale telefoonnummer ingegeven? Dus dit formaat +31 6 12345678 De 0 van 06- moet er namelijk niet staan op het moment dat je +31 gebruikt.
Held :) Ik had de 0 laten staan en kreeg enkel het nummer te zien als iemand mij belde. Nu zie ik de contactpersoon zelf! Zoiets kleins he, maar toch zó belangrijk.
sypie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:04:
Ik heb ook 1x mijn telefoon gewist met de gedachte dat ik mijn contacten/smsjes/bellijsten e.d. had opgeslagen. Mooi niet. Alles weg. Dat gebeurt je 1x, maar nooit weer moet je maar denken ;)

Als je je contacten geëxporteerd hebt van je Blackberry, dan is natuurlijk de vraag: waar naartoe? Als het op een sd kaart staat heb je grote kans dat het er nog op staat. Ik ben verder geen Blackberry expert, maar ik meen me te herinneren dat sommige mensen speciale software op de pc installeren voor die telefoons. Misschien dat het daar naar gestuurd is? (wilde gok).

Voor in de toekomst kan ik je 2 dingen aanraden:
  1. Zet je contacten in je gmail. Zo raak je ze echt nooit meer kwijt.
  2. Installeer Titanium Backup. Ik heb zelf de Pro versie (kost eenmalig een paar euro) en dat is echt de besta app aankoop (ook de enige :P) ooit. Van echt alles kun je een backup maken naar je SD kaart of zelfs laten sturen naar je dropbox/icloud account. Dit check ik nu altijd alvorens ik ga kloten met roms e.d.
Verder wordt ik zelf nu met de dag positiever over de F1. Om even de problemen die ik ben tegengekomen op te sommen: (Draai de rom van 12 juli)
  • Uitvallen - Dit gebeurde bij mij dus ook af en toe. Soms gebeurde dit terwijl de telefoon in mijn broekzak zat, maar ook 1 of 2x toen ik bezig was. Telefoon viel uit, starte soms opnieuw op, maar veelal moest ik de batterij eruit halen om hem te rebooten. Hoewel ik nog niet ben overgestapt naar de nieuwste rom heeft dit probleem zich al bijna 5 dagen niet meer voorgedaan. Waar het aan lag/ligt en of het nog terugkomt... geen idee.
  • Scherm flikkert aan linkerkant uit slaapstand - Heel af en toe (echt niet vaak) flikkert de linker rand van het scherm wanneer ik hem wil unlocken. Op het homescreen doet hij dit dan ook nog, maar zo snel ik iets doe (naar links of rechts swipen of een app openen) is het weer weg. Dit gebeurt echt heel sporadisch en is totaal niet storend of hinderlijk.
  • Notificatiebalk flikkert en laat beeld van de pagina zien in sommige apps/playstore. - Dit gebeurt heel sporadisch. Je opent een app en plots zie je een stuk van het beeld onderin het scherm wat vergroot in de notificatiebalk terug. Deze knippert wanneer je gaat scrollen o.i.d. en het beeld in de notificatiebalk verandert dan ook mee. Ga je even terug naar het homescreen en weer terug naar de app is het weg. Alles wat in de notificatiebalk staat blijft gewoon zichtbaar, dus echt hinderlijk vind ik het niet.
  • Sorteren van apps werkt niet goed - Dit is iets waar ik echt niks van snap. Ik sorteer mijn apps graag op alfabetisch volgorde. Dit werkt ook prima in eerste instantie, maar zo snel ik de telefoon een keer in slaapstand heb gehad staat alles weer doorelkaar. Dit terwijl de optie 'sorteren op alfabet' gewoon aangevinkt staat. Ik moet dan eerst een andere sorteeroptie kiezen en pas daarna weer alfabet om het te krijgen zoals ik het wil. Hier stoor ik me nog het meest aan.
  • Contacten niet zichtbaar wanneer je gebeld wordt - Dit is opgelost doordat ik net de tip van sypie las. Je nummers moet je dus opslaan als +316-1234-5678. Dus +31 ervoor en de 0 eraf.
  • Telefoon kan wat warm worden - Vooral bij intensieve dingen wordt de telefoon warm. Ook wanneer je 20 tot 30 minuten aan het bellen bent, wordt de telefoon warm. Die warmte zit terhoogte van de camera. (daar zit de cpu denk ik). Echt spannend is het niet allemaal. Mijn HTC Legend kon ook warm worden, dus ik stoor me er niet aan. Vond het wel het vermelden waard. Ik las dat met de nieuwe rom het hitte probleem is aangakt. Ik ben erg benieuwd.
  • GPS werkt in GPS test niet goed naar mijn idee - Hoewel ik in apps als 9292 en Google maps bijna direct mijn locatie zie, krijg ik in de app GPS Test vaak geen lock. Nu gaat hij heel snel van 5 naar 9 satelieten (merendeel geel, rest oranje), maar een lock krijg ik pas heel laat. Nu ik dit type springt hij ineens op groen. Na 1,5 minuut pas en de acuuracy laat te wensen over. NU is die de lock weer kwijt.. In de app My Tracks heb ik laatst mijn route bijgehouden. Het resultaat is op zich best goed. Hij heeft de hele route bijgehouden, nergens een opening o.i.d. Punt is wel dat de accuracy soms weer te wensen overliet. Tijdens het fietsen heb ik blijkbaar even een uitstap gemaakt naar het weiland (30 meter verderop) en bijna thuis heb ik aan de andere kant van de weg gefietst 8)7. Ik heb de ntp server al veranderd, dus zou niet weten waar het aan ligt. Alles afgesloten, reboot en Google maps geopend: Locatie binnen 2 seconden in beeld. Dus ja, echt wakker lig ik er vooralsnog niet van.
  • Weinig feedback volume min knop - Dit is niet echt een probleem, maar onhandig is het soms wel. Vooral met de hoes erom moet je meer precies zijn met waar je drukt. De volume plus knop werkt daarentegen super. Ook de powerbutton komt helemaal tot zijn recht nu de telefoon in de hoes zit. Wiebelig is hij nog steeds, maar hij steekt nu net zo ver uit als de hoes. Voelt erg goed imo.
Dat is wat me nu allemaal te binnen schiet. Het lijkt veel, maar het imo echt een prima telefoon. Zelfs nadat ik hem vol op een tegelvloer heb laten vallen :$ |:( Hij stuiterde een paar keer, maar de enige beschadigingen zitten op de rechterhoeken. Boven is er een heel klein stukje van het scherm af en bij beide is het gewoon wat bekrast en licht ingedeukt (helemaal niet veel). Valt me dus heel erg mee! Het mooie is dat ik een dag later het hoesje van Joosie kreeg. Halve dag te laat :P

Het hoesje is voor 5 dollar echt een aanrader. De telefoon voelt een stuk robuuster aan is ook minder glad op deze manier. De telefoon zit echt als gegoten. Helaas niet meteen, want links bij de volume knop was de hoes wat naar buiten gebogen. Dit heb ik profisorisch opgelost door de hoes in bijna kokekend water te leggen voor 5 minuten en daarna snel om de telefoon te doen met een drietal elastiekjes. Aan het einde van de dag heb ik ze eraf gehaald en sindsdien zit de hoes als gegoten. Je ziet als je goed kijkt dat hij onder bij de volumeknop nog ietsjes naar buiten staat, maar dat is niks vergeleken met eerst. Hij sluit nu tenminste prachtig aan en het mooiste is dat de schade aan de telefoon door de hoes niet meer zichtbaar is :)

Nu alleen nog die laatste rom erop zetten.

Foto's komen later, want ik heb nu geen camera beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
Kip schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:22:
[...]

Dat kwam door de factory reset, ROM update opnieuw uitvoeren, vervolgens geen reset doen.
Ik zal dat nog wel proberen (volgend weekend ofzo), maar wel vreemd dat de volgorde

format cache / factory reset / flash rom 12-7

wel goed werkt, maar

format cache / factory reset / flash rom 6-8

niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Omdat mijn vrouw en ik hetzelfde Gmail account gebruiken heb ik bij de installatie kort alle contacten even in de Google Contacts gehad. Na het importeren op de telefoon weer alles weggekieperd. Het stond toch op de telefoon?

Inmiddels weet ik dat het onwetendheid én snel handelen was.

Ik weet, denk ik, inmiddels ook dat het herstarten komt door de oude SIM-kaart. Ik heb een uur geleden het toestel aangezet zonder SIM-kaart en daar is niks mis mee... Dus ik hoop dat het daar bij blijft.

EDIT: Gekeken in mijn Time Machine back-ups maar kennelijk was ik sneller dan de wifi en staat daar niks in. Niet in het adresboek en niet op het bureaublad als export.

[ Voor 14% gewijzigd door sypie op 19-08-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
sypie schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:45:
De knoppen zijn van links naar rechts: menu, home/recent apps en terug.

Helaas zit er geen achtergrondverlichting op die het doet maar kan de home button wel een kleurtje krijgen bij notificaties. Al heb ik het idee dat die dat meer niet dan wel doet.
De vraag is dus, kan je de functies van deze knoppen aanpassen? Bij de Xperia S heb je een menuknop, waar je vanaf 4.0 (of 4.1) in de software aan kunt geven dat die knop als "Recent Apps" knop moet fungeren. Zo'n functie lijkt me bij deze FAEA xtra handig, juist omdat de knoppen toch geen iconen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Er staan wel iconen, alleen moet je heel goed kijken.

Als er een app voor is om de knoppen een functie te kunnen geven dan zal dat vast werken. Ik ben de optie alleen nog niet tegen gekomen in de Android versie die er op staat (wil niet zeggen dat het niet kan).

EDIT: Ik moet met het toestel van mijn vrouw nog even wachten. Ik kan geen SIM-kaart voor haar fixen zonder dat zij zich er mee moet bemoeien, althans volgens T-Mobile.

Vanavond maar even bellen met T-Mobile, samen met mijn vrouw naast mij. Op het moment dat ze 3 woorden heeft gezegd mag ik het verder afhandelen. Argh!

[ Voor 38% gewijzigd door sypie op 19-08-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
[F2] Recent Apps komt tevoorschijn bij langer de HOME in te drukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

mvd64 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

Ik zal dat nog wel proberen (volgend weekend ofzo), maar wel vreemd dat de volgorde

format cache / factory reset / flash rom 12-7

wel goed werkt, maar

format cache / factory reset / flash rom 6-8

niet...
Ik las je bericht iets te snel, ik dacht dat je als laatste een factory reset had gedaan. Hierdoor werkte mijn home knop ook niet meer (12-7 rom). Mogelijk dat de oplossing toch ergens in die hoek zit.

De rom van 6-8 is toch een volledige rom? en toch niet een update op die van 12-7? Als dat wel zo is kunnen we toch mogelijk de home knop issue daaraan relateren.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageer even omdat ik het zo frappant vind dat ik bijna van geen van de punten die je noemt last heb.
Ik heb 1 simkaart van t-mobile in slot 2 en de rom van 17 juli.

- Uitvallen
Nog nooit gehad.
- Scherm flikkert aan linkerkant uit slaapstand
Nog nooit gezien.
- Notificatiebalk flikkert
idem
-Sorteren van apps werkt niet goed
hier ook, alleen valt me niet zo op want ik gebruik die drawer nauwelijks
- Contacten niet zichtbaar wanneer je gebeld wordt
Werkt nu met die tip idd.

-Telefoon kan wat warm worden
kan flink warm worden
- GPS werkt in GPS test niet goed naar mijn idee
Gps is redelijk maar kan beter, m'n oude htc desire heeft eerder en vaker een fix, binnenshuis krijg ik bijna geen fix, ik denk eraan de gps-antenne wat te (laten) verlengen zoals in dit topic gemeld is.
- Weinig feedback volume min knop
is me nog niet opgevallen.

Nog wat puntjes.
Wat ik jammer vind is dat rebooten niet goed werkt, het schijnt een bekend probleem, na reboot krijg je geen logo maar zwart scherm.
Geen cifs.ko in de kernel, dan kan je geen shares van je netwerk mounten, maar zo hard nodig heb ik het ook weer niet.
Ik ben wel benieuwd naar de verbeteringen van de 6-8 rom, oa de betere touchscreen en accuverbruik, maar ik lees nog teveel gedoe ermee.
Ik vind de kwaliteit van de software bakkers daar zozo, er is al tijden een gapps fix van iemand maar ze hebben het niet klaargekregen om dat stukje code mee te nemen in het nieuwe rom. Drivers voor win7-64 bv. En op vragen om hulp bij software issues reageren ze nauwelijks.

Maar voor dat geld ben ik nog steeds dik tevreden, leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
Kip schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:26:
[...]
De rom van 6-8 is toch een volledige rom? en toch niet een update op die van 12-7? Als dat wel zo is kunnen we toch mogelijk de home knop issue daaraan relateren.
Voor zover ik weet is het een volledige rom ja,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
[F1]

En er is weer iets nieuws met de F1... Het toestel laat nu weten dat het niet aan de SIM-kaart ligt. Het herstarten, trillen, beeldscherm backlight oplichten, weer uit gaan, buzzen, enz... Gaat ook zonder SIM-kaart.

Volgens mij is deze F1 een garantiegeval, als men dat nog doet omdat het stickertje niet meer op het schroefje zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Wdeb schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:04:
Ik heb misschien een beetje een OT-vraagje: Ik ga de mijne terug sturen, maar hoe? Ik heb het adres gekregen, maar heb geen zin hier veel voor te betalen....

Wdeb
Jouw post helemaal vergeten. Opsturen naar china kost je met TNT zo'n 24 euro nog wat als ik het goed heb. Via deze verkoper op samenkopen.net http://www.samenkopen.net/action_products/899369/745138
kun je guldenzegels kopen. Scheelt je ruim een tientje. Goedkoper gaat het niet worden i.i.g. ;)
sypie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:04:
[F1]

En er is weer iets nieuws met de F1... Het toestel laat nu weten dat het niet aan de SIM-kaart ligt. Het herstarten, trillen, beeldscherm backlight oplichten, weer uit gaan, buzzen, enz... Gaat ook zonder SIM-kaart.

Volgens mij is deze F1 een garantiegeval, als men dat nog doet omdat het stickertje niet meer op het schroefje zit..
De verschillende roms heb je ook geprobeerd?

Terugsturen zou je kunnen doen, maar dan zou ik van te voren duidelijk communiceren dat hij is open geweest. Als ze dan akkoord gaan heb je tenminste wat meer zekerheid. Voor verzenden gebruik de tip hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:44
Heeft er iemand toevallig al geexperimenteerd met NFC tags icm de F1?
Werken de Mifare 1K tags ook of alleen de NTAG203 types?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb een enkele ROM geprobeerd, ik ga zo eens kijken of een eerdere versie soelaas biedt.

Ik heb het probleem in ieder geval kunnen reproduceren, ook al gebeurt het random. Het betekent voor mij dat het los staat van de SIM-kaart.

EDIT: Ik ga nu deze er op zetten.

En zelfs uitvallen/herstarten terwijl ik bezig ben met het flashen van het apparaat... AARGGHHH

[ Voor 36% gewijzigd door sypie op 19-08-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Laatst online: 10:07
antimos schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:18:
Heeft er iemand toevallig al geexperimenteerd met NFC tags icm de F1?
Werken de Mifare 1K tags ook of alleen de NTAG203 types?
Ja, ik gebruik dat heel veel, werkt ideaal, je went er snel aan. Ik heb een strip van 15 van die tag's op Ebay gekocht, was dacht ik 9,-. Van die zelfklevende, net postzegels. In de auto zit er 1, op kantoor, in huis, nachtkastje. Je zet er eenmalig in wat je wilt dat de foon doet en klaar. De telefoon er vlak bij houden, <pliep>, en dan staat het erin, bijvoorbeeld voor 'savonds volume op nul, wifi uit, wekker aan om 7 uur.
Ff kijken, de tag's zijn met de NXP NTAG303 chip, heb geen Mifare's om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
meintje schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:16:
Ik sta er eerlijk gezegd toch een beetje van te kijken hoeveel problemen er hier de laatste tijd voorbij komen. Zelf had ik de indruk toch een kwalitatief goed toestel besteld te hebben (is nog onderweg).

Ik heb de F1 nu een week of 6 aanstaan (hij is vrijwel nooit uit geweest), en geen problemen mee, alles werkt zoals ik denk dat het moet werken. GPS werkt perfect i.c.m. de Igo Primo routeplanner, Bluetooth voor de muziek (heb er een 32GB sdkaartje in gestopt) naar de JVC autoradio werkt ook super.
NFC is achteraf ook handig (had 'm daar niet voor gekocht). Een vriend van me heeft in dezelfde tijd er ook een gekocht en die draait ook goed. Probleem van opnieuw spontaan rebooten wat ik hier lees heb ik in al die tijd nog niet meegemaakt.
Laatst die augustus ROM erop gezet, merk eigenlijk geen verschil met de versie die er standaard op stond.
Accu gaat een dag of 3 mee als ik vrijwel niks ermee doe anders dan bellen, met veel internetten via Wifi en GPS aan dan moet ie dezelfde avond al aan de lader.
Ik heb er 2 simmetjes in, een Tmobile om te bellen en eentje van Bliep voor af en toe 3G internet.
Je leest meestal alleen de problemen in een forum heb ik het idee. Als alles goed werkt is er ook geen noodzaak om dat te melden. Maar goed, als je pech hebt kun je een fout exemplaar treffen. Hiervoor had ik een Alcatel D918 (bij AH in de bonus gekocht >:) ) maar de eerste die ik kreeg stopte er na precies 1 dag mee, deed helemaal niets meer. Gelijk een nieuwe gehad en die doet het tot op heden nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
[F1]
Nog een paar vraagjes voor ik evt besluit deze te kopen:

1: Er is 4GB opslaggeheugen beschikbaar+sd slot. Van de 4GB schijnt er maar 1,1 bruikbaar te zijn. Betekent dit dat alle media automatisch op SD kaart gezet worden? Bijvoorbeeld downloads in de browser, foto's en video's die je maakt met de camera etc. Anders kan ik me voorstellen dat dit heel snel kan vollopen, of je moet veel handmatig werk doen.

Als dat niet kan zou het bijvoorbeeld al niet mogelijk zijn een video van een kwartier te maken* en dat zou wel heel jammer zijn!

2: Het Home knopje, is dat een fysieke knop waarmee je ook de telefoon aan kan zetten als het scherm uitstaat?

3: Heeft iemand foto's en/of videos gemaakt met dit toestel? Kan iemand er misschien een paar posten om de kwaliteit te showen?

*Uitgaande van video van 100MB/sec

Mochten de antwoorden op bovenstaande vragen positief uitvallen en mocht ik het toestel inderdaad kopen, dan ga ik proberen een relatief uitgebreide review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
thefal schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:50:
[F1]
Nog een paar vraagjes voor ik evt besluit deze te kopen:

1: Er is 4GB opslaggeheugen beschikbaar+sd slot. Van de 4GB schijnt er maar 1,1 bruikbaar te zijn. Betekent dit dat alle media automatisch op SD kaart gezet worden? Bijvoorbeeld downloads in de browser, foto's en video's die je maakt met de camera etc. Anders kan ik me voorstellen dat dit heel snel kan vollopen, of je moet veel handmatig werk doen.

Als dat niet kan zou het bijvoorbeeld al niet mogelijk zijn een video van een kwartier te maken* en dat zou wel heel jammer zijn!

2: Het Home knopje, is dat een fysieke knop waarmee je ook de telefoon aan kan zetten als het scherm uitstaat?

3: Heeft iemand foto's en/of videos gemaakt met dit toestel? Kan iemand er misschien een paar posten om de kwaliteit te showen?
Er zit standaard een optie in het menu van de F1 dat alles op de SDkaart moet komen (/settings/ storage/ default storage). Ik heb dat interne kaartje nog nooit gebruikt, heb er een 32GB Samsung kaartje in zitten, dus voorlopig plek genoeg.

Aan en scherm aan zet je 'm met het aan/uit knopje rechts, niet via de home.

Ik heb hier een paar foto's staan gemaakt met de F1 een maandje geleden http://dewest.nl/faea/index.html
Video zit er best wel goed uit, heb alleen niks online daarvan. http://www.dailyroads.com/voyager.php heb ik op de F1 staan, leuk af en toe zo'n dashcam. Video schrijft ie dus gelijk naar de SDkaart (maar dat kun je ook instellen in het programma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb ontdekt dat de F1, met random herstarts, te maken heeft met de belasting van het toestel. Op het moment dat het toestel aangezet is en aan de kant gelegd wordt blijft het voor uren draaien. Zodra ik het toestel enigszins ga belasten gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Heeft mijn toestel ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Ik heb vorige week een Faea f1 besteld, al word ik met deze verhalen wel een beetje zenuwachtig. Zijn er ook gebruikers die geen last hebben?

Overigens; hoe snel was het bij jullie mogelijk op de verzending te tracken? Ik heb besteld via hun eigen website.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste