Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen zopo c2 16GB en de zopo c2 platinum? gorilla glass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:53:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen zopo c2 16GB en de zopo c2 platinum? gorilla glass?
Voor zover ik het een beetje mee krijg op de zoposite is:
C2 Platinum wit 16GB, Gorilla Glass 2, Turbo Soc $279.99
C2 Platinum zwart 16GB, Geen gorilla, Turbo Soc $269.99
C2 4GB geen gorilla, standaard Soc $249.99
C3 16GB, geen gorilla, ander achterkantje, Turbo Soc $269.99/279.99

De C2 16GB is dus standaard de platinum/internationale versie waarvan de witte volgens zopo alleen gorilla glas heeft en de zwarte niet de C3 heeft een ander achterkantje en is ook verkrijgbaar in roze. Ze hebben allemaal 1GB RAM

[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 02-07-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benbaba schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Voor zover ik het een beetje mee krijg op de zoposite is:
C2 Platinum wit 16GB, Gorilla Glass 2, Turbo Soc
C2 Platinum zwart 16GB, Geen gorilla, Turbo Soc
C2 4GB geen gorilla, standaard Soc
C3 16GB, geen gorilla, ander achterkantje, Turbo Soc

De C2 16GB is dus standaard de platinum/internationale versie waarvan de witte volgens zopo alleen gorilla glas heeft en de zwarte niet de C3 heeft een ander achterkantje en is ook verkrijgbaar in roze.
Dat vroeg ik me ook af. En hoe zit het met RAM? De C2 heeft 2GB voor zover ik kan zien en de C3 1GB?
Of is dat foute informatie die ik heb gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 17:22
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:18:
[...]

Dat vroeg ik me ook af. En hoe zit het met RAM? De C2 heeft 2GB voor zover ik kan zien en de C3 1GB?
Of is dat foute informatie die ik heb gevonden?
Elke C2 variant heeft 1gb ram, De Zopo ZP980 turbo heeft 2gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Meer nieuws over de Cortex A12

[ Voor 74% gewijzigd door Supertip op 02-07-2013 13:10 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Wow, bummer. Na een hele goede ervaring met de Jiayu G2S via Pandawill, nu een veel mindere ervaring met de UMI X1s via Mixeshop. Verzending ging deze keer via DHL en was snel (5 dagen!!!). De telefoon heeft echter een paar problemen. Geen Nederlandse taal (Android 4.2 kwaaltje misschien?), twee breuken in de plastic rand rondom het scherm, backlight bleeding duidelijk aan de onderkant én twee grote vlekken op de onderste helft van het scherm.

Nu had ik wel een en ander gelezen over de UMI X1 en het kwam op mij over dat deze wat kwetsbaarder was dan bijvoorbeeld een Jiayu. Maar dit is toch wel echt balen, heb het gevoel een rotte appel te hebben gekocht, maar ook het vertrouwen in een nieuwe UMI X1s is bij mij een beetje weg.

Iemand hier ook ervaring met de UMI X1s?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Yonni schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:04:
Wow, bummer. Na een hele goede ervaring met de Jiayu G2S via Pandawill, nu een veel mindere ervaring met de UMI X1s via Mixeshop. Verzending ging deze keer via DHL en was snel (5 dagen!!!). De telefoon heeft echter een paar problemen. Geen Nederlandse taal (Android 4.2 kwaaltje misschien?), twee breuken in de plastic rand rondom het scherm, backlight bleeding duidelijk aan de onderkant én twee grote vlekken op de onderste helft van het scherm.

Nu had ik wel een en ander gelezen over de UMI X1 en het kwam op mij over dat deze wat kwetsbaarder was dan bijvoorbeeld een Jiayu. Maar dit is toch wel echt balen, heb het gevoel een rotte appel te hebben gekocht, maar ook het vertrouwen in een nieuwe UMI X1s is bij mij een beetje weg.

Iemand hier ook ervaring met de UMI X1s?
spijtig om dit te horen, Zelf geen ervaring met Umi, maar lees hier en daar wel meer en meer negatieve ervaringen (andere leveranciers wel dan mixeshop), ik heb zelf ook men C2 bij mixeshop gekocht, inderdaad 5 dagen levertijd wat enorm snel is..

Verder vandaag net men scherm naar de zak van de C2 :( dankzij een betonijzer dat ik niet gezien had, tegen gelopen en de gsm heeft men been met veel geluk beschermd, men 3 weken oude zopo is nu stuk .....

ben aan het twijfelen tussen een touchscreen van 75 euro, of een platinum te kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
Typ dit bericht vanaf de Faea F1. Eerste indrukken van het toestel zijn goed.
Mooi scherm, goeduitouwkwaliteit, nette snelheid.

Wifi en nfc werkt goed. Bluetooth, gps en mobiele functionaliteit nog niet getest moet nog een micro sim adapter hebben. In dit toestel gaan 2 grote simkaarten.

Notification light zit in de homebutton heb rood groen en blauw gezien. Ook haptic feedback is aanwezig.
Android lijkt over het algemeen stock. En is stabiel. Geen nederlands geinstalleerd helaas.

Op de chinese boards heb ik root en recovery tools gevonden alsook een Miui V5 rom, gezien vele reacties op die fora lijkt het erop dat de chinezen dit een erg interressant toestel vinden.

Ik heb overigens maar 1 batterij erbij gekregen. De leveringen met dubbele batterij komen voort uit een compensatie regeling voor de vertraagde levering las ik op het officiele forum van Faea.

Al met al redelijk enthousiast!
Nu hopen dat de GPS ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens even niet, daar hebben we V&A voor zoals je ook kunt lezen in Het algemeen beleid. Lees het nog maar eens rustig door.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 02-07-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk. Een echte gebruikersreview. Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Zit eigenlijk al een paar dagen klaar om te bestellen.

Mooi ook om van je te lezen dat er al root en recovery is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een topic report is voldoende, niet reageren op off-topic posts ;)

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 02-07-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 02-07-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 02-07-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Rapport verstuurd Dat was helemaal voldoende, niet off-topic reageren ;)

[ Voor 157% gewijzigd door janvanduschoten op 02-07-2013 20:12 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31

MsD

dus. Ook ik ben over gestapt. Na 3 jaar begon mijn Desire lichtelijk klachten te vertonen, dus tijd voor iets nieuws.
Een Cubot GT99. Rood (want dat vond ik mooi)
Via geekbuying.com na een kleine twee weken binnen gekregen, geen probleem met btw oid. En mijn eerste indruk is erg fijn.
Ik heb een 4.5" model met 720x1280 uitgekozen omdat ik wel een verbetering wou ten opzichte van de Desire. Groter vind ik onhandig. Ook wou ik geen Samsung look phone, knoploos leek me wel wat.
Eerst: het is geen Samsung of HTC, maar voor 1/3e van de prijs, prima.
Die quadcore is wel snel, het scherm is mooi, de bouwkwaliteit lijkt me dik in orde, al heb ik lichtelijke twijfels over het achterklepje. Ik heb niet de indruk dat dat ook 3 jaar mee gaat, maar het voelt echt niet heel fout hoor.
GPS nog niet uitgeprobeerd, meestal niet nodig, zal vast wel werken. Antutu geeft een keurige 13000 punten aan, lijkt me prima. Heb in real-life ook wel het gevoel van snelheid, alles reageert best wel rap en snappy, geen last van hele trage dingen. Maar mijn referentie is natuurlijk niet top.
Browsen met Chrome is een feest, echt wel rap, zeker in vergelijking zeg, poeh.
Speaker geeft genoeg lawaai, maar ik denk dat hij de duurdere modellen voorrang moet geven. Scherm is redelijk te lezen in de zon, zeker als je handmatig op maximale helderheid zet. Bluetooth pairing met mijn el-cheapo toetsenbordje is super, daar typ ik nu mee.
Tweede sim doe ik helemaal niks mee,dus daar kan ik niet echt mee helpen. Maar even een belletje via beide sim-slots gedaan, het werkt wel.
Er zit een notificatie ledje op, in ieder geval met opladen zie je eenmooi blauw lampje. Laden gaat niet super snel, maar met 50% ben ik nu de hele avond al lekker aan het spelen, en geen probleem, ik vermoed dat hij het wel een dag uit kan houden op een batterijlading :-)
Foto's zijn best wel ok. Zeker in vergelijking. En snel. ik verwacht geen superdingen, het blijft eengoedkope mobiel, maar voor jee Facebook momenten zal dit zeker toereikend zijn.Video nog niet gedaan.
Bellen is prima, goed en helder, prima ontvangst, veel beter dan de Desire. Sms-en,een iets groter scherm werkt duidelijk fijner. maar da's duidelijk.

Knopjes onderop lichten op bij gebruik, ziet er nog mooi uit ook.

Ik geloof dat ik wel kan leven met een China phone, voor minder geld dan een instap android van een echt merk. Sterker nog, ik geloof dat ik helemaal om ben.
Uiteraard even kijken hoe het is na een week of wat.

Mochten er vragen oid zijn,DM gerust, en ik zal proberen ze in deze thread te beantwoorden. Ik doe niet veel aan rooten oid,maar gewoon wat testjes enzo is geen probleem. Ik ga nog even spelen met mijn nieuwste speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:35:
[mbr] Doe eens even niet, daar hebben we V&A voor zoals je ook kunt lezen in Het algemeen beleid. Lees het nog maar eens rustig door. [/]
Ik heb even gemist wat hier stond.

Maar Reacties: 9 en Reg. datum: 21-06-2013 bij deze gebruiker, dan denk ik SPAM-account?
Direct account verwijderen?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeristje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-07 17:53
Thanks MsD voor je review.
ook op punt om deze te bestellen, dus is zeer welkom.

moest je eventueel es willen de gps es laten zoeken naar satellieten ofzo als dat werkt?
2 weken wachttijd en geen douane is mooi om te horen :)

laat nog iets weten in de volgende dagen wat je gebruikservaring is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
MsD schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:45:
dus. Ook ik ben over gestapt. Na 3 jaar begon mijn Desire lichtelijk klachten te vertonen, dus tijd voor iets nieuws.
Een Cubot GT99. Rood (want dat vond ik mooi)........
Achterklepje van mijn Cubot M6589 is wel ok, maar na een keer of 6 open en dicht doen is er een beetje speling op gekomen, heb jij dat ook? Ik denk dat het bij de mijne voor de levensduur weinig uit zal maken en ik koop toch hooguit na 2 jaar weer een nieuw toestel, maar het viel me op.

Volgens mij zit er niet zo heel veel verschil tussen deze twee toestellen en kunnen we inmiddels wel concluderen dat Cubot eigenlijk erg goede telefoons levert toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Pfoe, voor de prijsstelling zeker. Begin nu ook te twijfelen om misschien voor een Cubot te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hele goede telefoons....
Binnenkort in de schappen, de Cubot 'One':
http://www.pandawill.com/...-screen-white-p76649.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
dutchgio schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:01:
Hele goede telefoons....
Enige ervaring qua gps voor navigatie in de wagen? Ik weet dat ik hier steeds weer mee af kom, maar het is misschien handig voor andere gebruikers, om te weten welke toestellen goede GPS hebben, en welke wat problemen mee opduiken.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Laatst online: 22:12
Vandaag mijn Cubot GT99 binnen, helaas moeten betalen.
Toestel is snel, vergelijkbaar met mijn Cubot A890. Krijg in tegenstelling met de 890 de GPS niet aan de praat. Zoek nog een manier om deze te rooten, zodat ik met fast fix de instelling naar Nederland kan zetten, voor de GPS.
Camera lijkt iets beter dan mijn op papier betere 890

Iemand een idee voor rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Fresno schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:26:
Toestel is snel, vergelijkbaar met mijn Cubot A890. Krijg in tegenstelling met de 890 de GPS niet aan de praat. Zoek nog een manier om deze te rooten, zodat ik met fast fix de instelling naar Nederland kan zetten, voor de GPS.

Motochopper. Google er maar even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
morgen maar even vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:49
Heb een nadeel met mijn HDC...Nederlands suggesties werkt niet...kan het toestel wel Nederlands zetten maar zet geen woord suggesties boven mijn berichten/whatsapp...als ik de spelling naar engels doe dan doet deze dat wel...iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook op mijn cubot gt99. Ik heb SwiftKey geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsD schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:45:
Een Cubot GT99. Rood (want dat vond ik mooi)
Via geekbuying.com na een kleine twee weken binnen gekregen, geen probleem met btw oid. En mijn eerste indruk is erg fijn.
Ik heb een 4.5" model met 720x1280 uitgekozen omdat ik wel een verbetering wou ten opzichte van de Desire. Groter vind ik onhandig. Ook wou ik geen Samsung look phone, knoploos leek me wel wat.
Eerst: het is geen Samsung of HTC, maar voor 1/3e van de prijs, prima.
Die quadcore is wel snel, het scherm is mooi, de bouwkwaliteit lijkt me dik in orde, al heb ik lichtelijke twijfels over het achterklepje. Ik heb niet de indruk dat dat ook 3 jaar mee gaat, maar het voelt echt niet heel fout hoor.
GPS nog niet uitgeprobeerd, meestal niet nodig, zal vast wel werken. Antutu geeft een keurige 13000 punten aan, lijkt me prima. Heb in real-life ook wel het gevoel van snelheid, alles reageert best wel rap en snappy, geen last van hele trage dingen. Maar mijn referentie is natuurlijk niet top.
Browsen met Chrome is een feest, echt wel rap, zeker in vergelijking zeg, poeh.
Speaker geeft genoeg lawaai, maar ik denk dat hij de duurdere modellen voorrang moet geven. Scherm is redelijk te lezen in de zon, zeker als je handmatig op maximale helderheid zet. Bluetooth pairing met mijn el-cheapo toetsenbordje is super, daar typ ik nu mee.
Tweede sim doe ik helemaal niks mee,dus daar kan ik niet echt mee helpen. Maar even een belletje via beide sim-slots gedaan, het werkt wel.
Er zit een notificatie ledje op, in ieder geval met opladen zie je eenmooi blauw lampje. Laden gaat niet super snel, maar met 50% ben ik nu de hele avond al lekker aan het spelen, en geen probleem, ik vermoed dat hij het wel een dag uit kan houden op een batterijlading :-)
Foto's zijn best wel ok. Zeker in vergelijking. En snel. ik verwacht geen superdingen, het blijft eengoedkope mobiel, maar voor jee Facebook momenten zal dit zeker toereikend zijn.Video nog niet gedaan.
Bellen is prima, goed en helder, prima ontvangst, veel beter dan de Desire. Sms-en,een iets groter scherm werkt duidelijk fijner. maar da's duidelijk.

Knopjes onderop lichten op bij gebruik, ziet er nog mooi uit ook.

Ik geloof dat ik wel kan leven met een China phone, voor minder geld dan een instap android van een echt merk. Sterker nog, ik geloof dat ik helemaal om ben.
Uiteraard even kijken hoe het is na een week of wat.

Mochten er vragen oid zijn,DM gerust, en ik zal proberen ze in deze thread te beantwoorden. Ik doe niet veel aan rooten oid,maar gewoon wat testjes enzo is geen probleem. Ik ga nog even spelen met mijn nieuwste speeltje.
vandaag ook gekregen, niks moeten bijbetalen (sing post). voor de rest niks aan deze post toe te voegen. Super toestel, nu te hopen dat ze lang meegaat (enkel moet ik nog vinden hoe mn simcontact te importeren :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dutchgio schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:01:
Hele goede telefoons....
Dat is dan weer een beetje jammer. Nog een lelijke en slechte kopie ook :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Volgens mij heb ik inmiddels al 4 keer gelinkt naar een topic op xda waarin staat hoe je elke mtk6589 telefoon kunt rooten ;)

En gewoon SwiftKey installeren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Iemand hier een idee of de Zopo C2 roms compatibel zijn met de C2 platinum versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

Ook ik had even een probleem met de gps.
http://m.youtube.com/watch?v=IQZqZ6Mn9xo
Was de truc. heb nu in 10 seconden een fix.
hoef je nog niet voor te rooten.
met dingen als gps essentials kan je behoorlijk veel info krijgen over accuratesse. erg mooi.
kompas lijkt me iets minder goed, of ietsie te overgevoelig, niet heel bruikbaar, ben ik bang, ga ik nog even mee bezig.

en dat klepje, ach, volgens mij blijft dat wel zitten. hoop ik...

wat ik trouwens wel klote vind is het klepschuifjedingetje om je sd kaartje mee vast te zetten, ik kan me echt voorstellen dat ik dat een keer sloop. maar ik heb tot nu toe maar 5 keer ofzo mijn sd kaartje eruit gehaald bij de oude telefoon, dus ik maak me niet echt zorgen.

begin de gt99 steeds leuker te vinden. youtuben is eindelijk weer fijn, mooi scherm.

[ Voor 50% gewijzigd door MsD op 03-07-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Exact dat staat ook op xda inderdaad, daarmee moet het lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
MsD schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:17:
Ook ik had even een probleem met de gps.
http://m.youtube.com/watch?v=IQZqZ6Mn9xo
Was de truc. heb nu in 10 seconden een fix.
hoef je nog niet voor te rooten.
met dingen als gps essentials kan je behoorlijk veel info krijgen over accuratesse. erg mooi.
Dat aanzetten is inderdaad de truc, maar de rest van het verhaal is echt dikke bullshit. Indianenverhalen :')
En de NTP_SERVER kun je ook nog aanpassen in een config bestandje, die staat nml. standaard op China. Heb je wel root voor nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 03-07-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Kwam dit tegen op Q-zone, nieuwe Cubot... Rip off design van HTC one

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/51d39f6ea4bba/51d39f6e9c302-psb.jpg
Specs
4.7 inch HD screen 1280 * 720
Qaud core MTK6589
5MP front, 13MP back camera
Memory 1GB + 8GB

Even naar gevraagd de prijs zou rond 1000 yuan(125 euro) liggen.

-edit
Zie nu pas dat die enkele post terug ook al geplaats is. :9

[ Voor 20% gewijzigd door LamSchaap op 03-07-2013 06:00 ]

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
LamSchaap schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 05:54:
Kwam dit tegen op Q-zone, nieuwe Cubot... Rip off design van HTC one
Welke op zijn beurt weer lijkt op de Jiayu G3 ;)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Vanochtend bedacht ik mij opeens dat ik nog een afvalstukje had van een geknipte SIM.
Natuurlijk gelijk om mijn micro sim geduwd, en in de FAEA F1 in SIM slot 1 gestopt.

Er zitten natuurlijk geen APN's in, dus ik op zoek naar die van Vodafone en die heb ik hier gevonden: http://forum.vodafone.nl/...d-instellingen/td-p/12555

Netjes de APN conform voorschriften ingevoerd, maar krijg nog geen data verbinding. In de statusbalk staat dat er wel verbinding is met Vodafone op 3G.

Iemand een idee wat ik vergeet of wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
dataSlut schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:18:
Vanochtend bedacht ik mij opeens dat ik nog een afvalstukje had van een geknipte SIM.
Natuurlijk gelijk om mijn micro sim geduwd, en in de FAEA F1 in SIM slot 1 gestopt.

Er zitten natuurlijk geen APN's in, dus ik op zoek naar die van Vodafone en die heb ik hier gevonden: http://forum.vodafone.nl/...d-instellingen/td-p/12555

Netjes de APN conform voorschriften ingevoerd, maar krijg nog geen data verbinding. In de statusbalk staat dat er wel verbinding is met Vodafone op 3G.

Volgens mij moet je bij instellingen een toegangsoptie op PAP zetten. Dit was althans wat nodig was bij de Jiayu G3 ;).

Bedankt trouwens voor het beschrijven van je eerste indrukken met de FAEA F1! Ik ben ook één van de velen die wachten op een beetje info over die telefoon ;). Mocht je met google navigatie een mooi tochtje kunnen maken om te testen of turn-by-turn navigatie werkt dan ben ik zeeeer benieuwd naar je resultaten :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
De authenticatie instelling stond al op PAP, dat is hem helaas dus niet.

Binnenshuis krijg ik op dit moment nog geen GPS fix.
Buitenshuis echter wel na een korte tijd, heb vanochtend gereden met Sygic, en die bleef goed bij zonder zijn positiebepaling te verliezen.

Verder laat de camera kwaliteit vergeleken met een iPhone 4S te wensen over, maar dat was te verwachten en is voor mij verder niet storend

EDIT:
3G nu aan de gang, weet niet precies waar door overigens.. in elk geval in de APN settings.

[ Voor 10% gewijzigd door dataSlut op 03-07-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:30

Zou je wat referentiefotos kunnen plaatsen? Ik ben tussen beide modellen aan het twijfelen, de camera kan doorslaggevend zijn. En hoe ervaar je de accu? Kan hij makkelijk 1 / 1,5 dag mee?

De cubot one ziet er trouwens ook niet verkeerd uit, accu alleen iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Laatst online: 09-09 19:44
Heb voor mijn broertje ook een Cubot GT99 gehaald... Hij wilde een rode maar ik vind het meer op roze lijken.
Heb wel de "rode" cover erbij gekregen. Helaas hadden ze geen zwarte op voorraad.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/51d3e89a87a1f/51d3e89a87638-IMG_6541.JPG

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb wat offtopic postst afgesplitst naar een nieuw topic, Het GPS / Glonass topic, dan kunnen we hier weer ontopic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Kweet nie, ik vind die Chinese phones vaak zo saai mbt hét design.
Met enkele uitschieters daargelaten, vierkante zonder te afgeronde hoeken spreekt mij het meeste aan.
Zoals...

Lenovo K900
iocean X7
JIAYU G3 (gaat net)

Nog meer suggestie's?

[ Voor 15% gewijzigd door Supertip op 03-07-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort de G615 aangeschaft en wil deze koppelen met een BT Plantronics 903 Back Beat (BB). Dit is een BT headset waarmee zowel gebeld als het afluisteren van muziek mogelijk is.

De BBwordt op geen enkele wijze herkent door mijn G615.
- eerst BT telefoon aanzetten en dan de BB en andersom
- ook een Jabra headset wordt niet herkend

Het koppelen van de Ipad levert overigens geen probleem op.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn....

Dank,
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
iemand hier al een gsm gevonden met een quadcore processor dat kleiner is dan 12 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb onlangs via een bekende shop in china een chinese telefoon aangekocht.
De star 5,8 inch note 3 met pen.
Ik had de samsung note 2 en die had ik voor de tweede maal in de taxi achter gelaten.
Vandaar dat ik eens een uitstapje naar een Star telefoon heb gemaakt, draait ook op android dus ik dat waarom niet.
Nu kunnen we een hele discussie starten waarom ik mijn telefoon heb laten liggen in taxi, maar laten we dat even niet doen. a.u.b, doet nog pijn namelijk.

De Star is uitgerust met een quadcore processor en is voorzien van een scherm met hoge resolutie.
al met al kan ik stellen dat ik verrast ben, een duidelijk verschil met de samsung is niet aanwezig, natuurlijk zijn er punt die we kunnen bespreken, zoals bijvoorbeeld als je de touchpen uit de samsung haalt krijg je direct een scherm te zien, wat instelbaar is, met je programma's die je dan wil gebruiken, die mogelijkheid zit niet in de Star.
De notificatie led, die in de samsung wel zit, zit niet in de Star, vindt ik persoonlijk een groot gemis.

Maar ......

Alle andere dingen zitten er wel in en je kunt gewoon alles downloaden via de playstore.
Zoals foto's bewerken met je pen nadat je een foto hebt gemaakt, gewoon even een programma downloaden, gratis, van playstore en je kan dat ook.
Wat mijn hele grote voordeel is wil ik hier als laatste vermelden, de accu.
Een accu van 3200 mha.
Nou lees je weleens van die berichten dat die chinezen maar wat doen met die accus, ze schrijven gewoon 3200 mha en je moet maar afwachten.
Nou, bij deze telefoon is het dus helemaal super, 3 dagen op een accu, als ik wifi uitzet, en twee dagen als ik wifi aan hebt staan.
Ik ben een gebruiker die dagelijks 200 email berichten binnen krijg, regelmatig bel en dus best wel intensief gebruik maak van het toestel.
Ik ben bijna 50, vandaar het grote scherm, begin een beetje kippig te worden, ;)

Ik heb twee weken geleden een Umi S1 voor mijn vrouw besteld, wat een kl..... toestel qua accu.
1 dag en hij is leeg, als ze een spelletje speelt, zie je hem zo leeglopen.

Puur als ervaring wil ik dit meedelen.

m.v.g.

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:13
Als ik op mijn galaxy S3 in de gallery zit, kun je een foto openen, en met een icoon boven in de taakbalk, delen met oa. de samsung smart tv. Dit werkt gewoon via het wifi netwerk.
Nu heb ik een star N9589 met kale android 4.2.1. Dit icoon krijg ik niet als ik naar de gallery ga, dus kan foto's en filmpjes niet op de smart tv bekijken. Heeft iemand de tip voor me, hoe ik dat toch voor elkaar kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Heeft de gt99 enige vorm van gehard glas? Dat zou ik wel missen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
dataSlut schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:27:
Typ dit bericht vanaf de Faea F1. Eerste indrukken van het toestel zijn goed.
Ik heb overigens maar 1 batterij erbij gekregen.
Nu hopen dat de GPS ook goed werkt.
Mooi om te horen. Extra accu's bieden ze bij Faeamobile nog niet aan, maar via Tabao vind ik ze al wel. Heb je inmiddels al tijd gehad om de GPS te testen? :) Zou je ook kunnen kijken nu ik lees dat je root via een Chinees forum hebt gevonden of je via MoreLocale toch de Faea F1 in het Nederlands kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aloysxda schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:34:
Als ik op mijn galaxy S3 in de gallery zit, kun je een foto openen, en met een icoon boven in de taakbalk, delen met oa. de samsung smart tv. Dit werkt gewoon via het wifi netwerk.
Nu heb ik een star N9589 met kale android 4.2.1. Dit icoon krijg ik niet als ik naar de gallery ga, dus kan foto's en filmpjes niet op de smart tv bekijken. Heeft iemand de tip voor me, hoe ik dat toch voor elkaar kan krijgen ?
Ik mag van de modjes geen lmgtfy linkjes meer posten...

Dusssssssssss... Ik type in op Google:
android dlna gallery picture smart tv

En zie staan:
Google Play: Gallery Connect Preview

Nou, dat lijkt me wel wat :)

Edit: beetje schrale app. Maar iets van die strekking is wat je zoekt.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 04-07-2013 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD

MsD

rik schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 00:13:
Heeft de gt99 enige vorm van gehard glas? Dat zou ik wel missen namelijk.
daar lijkt het niet op, wel standaard een screenprotector :-)
Ik zou dus maar een beetje voorzichtig zijn, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartheijt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 18:33
Ik hou de markt voor de FHD telefoons een beetje in de gaten en heb, voor mij in ieder geval, weer een nieuwe speler ontdekt.

Uniscope XC2 W1231 MTK6589T
Afbeeldingslocatie: http://buymtkphones.com/wp-content/uploads/2013/06/31.jpg

Volgens gizzchina heeft het toestel bezels van 1.8mm.

Verder kan ik niet veel informatie vinden over dit toestel. Zoektocht naar een youtube filmpje loopt uit op niets. Wat mij echter wel aanspreekt is de 2gb ram. Ik twijfel echter enorm over 2000mah batterij.

Hier te koop

Wat is eigenlijk de goedkoopste telefoon met FHD en 2gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 15:48
Ik vind persoonlijk de upgrade van 1 naar 2GB die vaak 80$ bedraagt het niet waard.
Weet ook niet waar die grote verschillen vandaan komen, 1GB extra is misschien 10$ extra productie.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 10:35
dataSlut schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:18:

Vraagje: moest je nog bijbetalen bij de faeashop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
dataSlut schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:27:
Bluetooth, gps en mobiele functionaliteit nog niet getest moet nog een micro sim adapter hebben. In dit toestel gaan 2 grote simkaarten.
Wat is het nu trouwens? Want als er twee normale sims in kunnen, waarom heb je dan een micro sim adapter nodig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Joosie200 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:27:
[...]

Wat is het nu trouwens? Want als er twee normale sims in kunnen, waarom heb je dan een micro sim adapter nodig? :)
Waarschijnlijk beschikt dataslut alleen over een (extra) simkaart in micro-formaat. In die er fatsoenlijk in te krijgen heb je dan wel een adapter nodig (die in Nederland schofterig duur zijn overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Joosie200 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 00:21:
[...]

Mooi om te horen. Extra accu's bieden ze bij Faeamobile nog niet aan, maar via Tabao vind ik ze al wel. Heb je inmiddels al tijd gehad om de GPS te testen? :) Zou je ook kunnen kijken nu ik lees dat je root via een Chinees forum hebt gevonden of je via MoreLocale toch de Faea F1 in het Nederlands kunt instellen?
Heb net geroot en MoreLocale 2 geinstalleerd, en ingesteld op Nederlands.
Veel van de al geïnstalleerde apps blijven Engels alsook Settings blijft in het Engels, overige zelf geïnstalleerde worden nu netjes in Nederlands getoond. Scheelt al een hoop, thanks voor de tip.

GPS heb ik buiten getest, en dat werkt naar behoren.
Binnenshuis krijg ik echter geen GPS, nog geen idee of dat op te lossen is.

Ga later vandaag maar eens een nieuwere ROM versie proberen, heb nu van 3105 en ga naar 2206.

Oh lees nu de vraag pas over de MicroSIM / SIM.

Ik kom inderdaad van 2 MicroSIMS en heb weer 2 SIMS nodig.
De adaptertjes uit Hong Kong zijn nog onderweg.. De sims gaan onder elkaar in het toestel, een met de chip naar links en de andere (voor 3G) met de chip naar rechts.

[ Voor 13% gewijzigd door dataSlut op 04-07-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
En ja hoor de op naar de volgende generatie 8 core MT6599.
KLIK

[ Voor 48% gewijzigd door Supertip op 04-07-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je binnen geen GPS krijgt lijkt me niet heel vreemd ;) Wat is de tijd tot een fix buiten en wat is de nauwkeurigheid zodra je een fix hebt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
rik schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:30:
[...]
Waarschijnlijk beschikt dataslut alleen over een (extra) simkaart in micro-formaat. In die er fatsoenlijk in te krijgen heb je dan wel een adapter nodig (die in Nederland schofterig duur zijn overigens).
Hmm, dat zou het kloppend maken, ja als je eenmaal over bent op microsim en je hebt een normale sim nodig zul je die adapter hard nodig gaan hebben :X
dataSlut schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:30:
[...]
Heb net geroot en MoreLocale 2 geinstalleerd, en ingesteld op Nederlands.
Veel van de al geïnstalleerde apps blijven Nederlands en Settings blijft in het Engels, overige zelf geïnstalleerde komt nu wel in NL. Scheelt al een hoop, thanks voor de tip.
Zou je de bestanden/mapjes die je voor root/drivers e.d. gebruikt hebt willen uploaden op menig site waar je bestanden vandaan kunt plukken zodat andere tweakers hun toekomstige F1 ook kunnen rooten? :) Want alleen dan is MoreLocale te gebruiken (heeft root nodig) Iig fijn om te horen dat veel dan toch in het NL in te stellen valt, zeker qua apps. Het settings menu in Engels zal me wat :+
dataSlut schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:30:
[...]
GPS heb ik buiten getest, en dat werkt naar behoren.
Binnenshuis krijg ik echter geen GPS, nog geen idee of dat op te lossen is.

Ga later vandaag maar eens een nieuwere ROM versie proberen, heb nu van 3105 en ga naar 2206.
GPS binnen hoort toch ook niet te werken? :? GPS is iets voor buiten of voor in de auto, maar niet voor binnen (correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Tsurany schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:33:
Dat je binnen geen GPS krijgt lijkt me niet heel vreemd ;) Wat is de tijd tot een fix buiten en wat is de nauwkeurigheid zodra je een fix hebt?
Njah zoals je hebt gelezen kom ik van een iPhone, en daar had ik ook binnen altijd snel een fix. Of hield deze mij dan voor de gek?:P

Zal tussen de middag even buiten timen hoe lang het duurt voor dat ik een fix krijg.
De vorige keer dat ik het teste duurde het voor mij gevoel de eerste keer +- 1 minuut en daarna +- 5 tot 10 seconden. Maar dat is gevoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
dataSlut schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:38:
[...]
De vorige keer dat ik het teste duurde het voor mij gevoel de eerste keer +- 1 minuut en daarna +- 5 tot 10 seconden. Maar dat is gevoel..
Eerste keer duurt altijd lang, is cold fix, eenmaal warm gedraaid moet ie sneller een fix kunnen pakken en als dat het geval was voor je gevoel weet ik genoeg. Dank voor de info tot dusver! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
No problem!

Ik verzamel inderdaad nu alle drivers/tools/roms en probeer hier later nog een handleiding voor te schrijven en deze beschikbaar te stellen aan jullie.

Ps. voor de liefhebbers, ik had er "per ongeluk" 2 besteld omdat ik ongeduldig was.. de 2e ligt op het postkantoor te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dataSlut schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:38:
Njah zoals je hebt gelezen kom ik van een iPhone, en daar had ik ook binnen altijd snel een fix. Of hield deze mij dan voor de gek?:P
Nee dat kan opzich wel, maar het is vrij uitzonderlijk. GPS signalen dringen gewoon erg slecht door in huizen. Had hij niet je locatie door middel van WiFi toevallig?
Zal tussen de middag even buiten timen hoe lang het duurt voor dat ik een fix krijg.
Dat klinkt goed, zou dan een van de snellere fixes moeten zijn vergeleken met de rest van de telefoons. Kan je met GPS Test kijken wat de nauwkeurigheid van die fix is?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34
bartheijt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 07:45:
Ik hou de markt voor de FHD telefoons een beetje in de gaten en heb, voor mij in ieder geval, weer een nieuwe speler ontdekt.

Uniscope XC2 W1231 MTK6589T
[afbeelding]

Volgens gizzchina heeft het toestel bezels van 1.8mm.

Verder kan ik niet veel informatie vinden over dit toestel. Zoektocht naar een youtube filmpje loopt uit op niets. Wat mij echter wel aanspreekt is de 2gb ram. Ik twijfel echter enorm over 2000mah batterij.

Hier te koop

Wat is eigenlijk de goedkoopste telefoon met FHD en 2gb ram?
Ziet er echt uit als een top toestel. Even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pandawill heeft ook een leuke actie: als je roms of tutorials post op het forum krijg je coupon codes.
Ik heb het even geprobeerd, en heb mijn eigen rom er opgezet.
Vervolgens dat linkje even naar het desbetreffende topic van de promotie gegooid en nu een PM van Administrator met een $20 coupon die geldig is tot september...
Minimale waarde moet alleen wel $119 zijn.
Ik heb m zelf nu niet nodig, en ik verwacht tot september ook nog niet.
EDIT: coupon weggegeven aan een lucky DMer.

Je kan overigens ook zelf een account aanmaken en roms van anderen plaatsen, dan krijg je een $10 coupon die vanaf $69 te gebruiken is.

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 04-07-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ben die lucky DM'er. Onwijs bedankt Dutchgio.

Coupon werkte perfect. Heb de knoop gelijk maar doorgehakt en ben voor de Cubot GT99 gegaan, waar ik al naar neigde vooral vanwege vanwege de camera, waarvan inmiddels van meerdere kanten bevestigd is dat die behoorlijk is.

De witte versie, voor 139$ dus. Is mijn eerste chinese smartphone, mooie prijs in ieder geval. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
Sinds eergisteren in het bezit van een Vowney V5. Voor een goede review kan je googlen op "Modaco Vowney V5 review" (geen review van mij, maar het warm water hoeft geen twee keer uitgevonden te worden :)).

Deze ochtend in de auto de gps getest. Wanneer ik eerst de gps aanzet met Mobile Uncle en daarna Waze start gaat navigeren zeer vlot. Snelle fix en Gps Status gaf een nauwkeurigheid van 4m aan. Eerder had ik al FasterGPS gebruikt om de juiste locatie in te stellen, via Mobile Uncle EPO aangezet, en Gps Status de A-GPS data laten downloaden. Straks nog eens proberen een fix te krijgen zonder eerst Mobile Uncle de gps te laten aanzetten.

Als er verder iemand vragen heeft: shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartheijt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 18:33
Sinned123 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:09:
Ik vind persoonlijk de upgrade van 1 naar 2GB die vaak 80$ bedraagt het niet waard.
Weet ook niet waar die grote verschillen vandaan komen, 1GB extra is misschien 10$ extra productie.
Ja het is inderdaad vreemd dat die update van 1 naar 2GB zo prijzig is. Ik denk dat ik een grotere accu eerder in overweging zou nemen dan meer RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek de verschillen
YouTube: 1GB vs. 2GB, How Big of a Difference Is It? (for Android)
Niet een heel erg betrouwbare test, want er kunnen natuurlijk andere factoren een rol spelen, maar het geeft wel aan dat de impact niet 2X keer zo "snel, goed of beter" is, ondanks dat je het dubbele aantal RAM hebt.

Het heeft pas effect als je zo ongeveer 15 apps opent en in de achtergrond laat draaien. Bij 1gb worden er dan een aantal afgesloten, bij 2gb blijven ze actief.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik ooit meer dan 5 apps actief had, die ik zelf op de achtergrond heb laten draaien door terug te gaan naar je startscherm met de homeknop en vervolgens een andere app te starten.
Dus als je er zo'n flink bedrag voor wilt neertellen voor zo'n klein verschil is misschien wel een 'verkeerde' keus,

[ Voor 71% gewijzigd door dutchgio op 04-07-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tsja, ik ken Android eigenlijk niet anders dan dat het op die manier met het RAM omgaat. Het wordt dus pas interessant zodra je een app gaat gebruiken die samen met het OS meer dan 1GB RAM "nodig heeft".
En "nodig heeft" is dus ook nog discutabel, aangezien meer RAM in zo'n geval slechts een klein beetje snelheidswinst oplevert omdat er meer data in RAM kan blijven staan en RAM geheugen sneller is dan ROM. Zal inderdaad weinig verschil gaan maken voor 95% van de Android gebruikers denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Hoe kan het dan dat een Nexus 4 zoveel sneller en soepeler is dan een Galaxy Nexus? Ligt dat dan echt alleen maar aan de processor en de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

TJakeis schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:20:
Deze ochtend in de auto de gps getest. Wanneer ik eerst de gps aanzet met Mobile Uncle en daarna Waze start gaat navigeren zeer vlot. Snelle fix en Gps Status gaf een nauwkeurigheid van 4m aan. Eerder had ik al FasterGPS gebruikt om de juiste locatie in te stellen, via Mobile Uncle EPO aangezet, en Gps Status de A-GPS data laten downloaden. Straks nog eens proberen een fix te krijgen zonder eerst Mobile Uncle de gps te laten aanzetten.
Cool, dit werkt waarschijnlijk voor alle MTK6589 toestellen. Ik ga het proberen

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
XanderDrake schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:04:
[...]

Via MobileUncle stel je hetzelfde in als via instellingen->locatie toegang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:04:
[...]

Ik denk het niet Job. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
Smobbo schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:32:
[...]

Via MobileUncle stel je hetzelfde in als via instellingen->locatie toegang ;)
En toch werkte navigatie/gps enkel door eerst MobileUncle een fix te laten krijgen :). Andere apps (o.a. Gps Status) kregen geen fix. Op het Modaco-forum staan gelijkaardige verhalen. Ik zal het in ieder geval verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Heeft iemand al een CWM recovery gemaakt voor de Cubot GT99?

[ Voor 73% gewijzigd door Zenix op 04-07-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
partyondude schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:02:
Hoe kan het dan dat een Nexus 4 zoveel sneller en soepeler is dan een Galaxy Nexus? Ligt dat dan echt alleen maar aan de processor en de GPU?
Uhhhh... Nexus 3 vs. Nexus 4?

1.2 GHz Dual Core Cortex A9 vs. 1.7 GHz Quad Core Krait

PowerVR SGX540 vs. Adreno 320

Ja, dat maakt nogal wat verschil ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Zenix schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:54:
Heeft iemand al een CWM recovery gemaakt voor de Cubot GT99?
Hier wel een methode voor CWM op de Cubot M6589, weet alleen niet of dat werkt op de GT99

http://www.androidiani.co...589-a890.html#post4076552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn Vivo Xplay 5 binnen, wat een mooi toestel jemig
Binnenkort even een mooie review schrijven, want dit apparaat is zeker wel een van de toppers!!
En nu eindelijk die Oppo find 5 verkopen...
Zal vanavond even foto`s posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
THL W200 te koop voor €154,39 (leverbaar over een week)

1,5Ghz MTK6589T
5 inch @ 720p
1GB RAM, 8GB ROM
1800mAh accu (beetje boel weinig, 2000mAh is al mager)

Beetje /meh design, maar qua specs :o

[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 04-07-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanobart
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06-2023
dataSlut schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:47:
No problem!

Ik verzamel inderdaad nu alle drivers/tools/roms en probeer hier later nog een handleiding voor te schrijven en deze beschikbaar te stellen aan jullie.

Ps. voor de liefhebbers, ik had er "per ongeluk" 2 besteld omdat ik ongeduldig was.. de 2e ligt op het postkantoor te wachten.
dus dataslut, je hebt nog een f1 over? ik ben wel geinterreseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook op mijn Cubot gt99 de gps aan de praat gekregen (buiten, binnen 27 seconden een fix) dus dat is heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:50:
THL W200 te koop voor €154,39 (leverbaar over een week)

1,5Ghz MTK6589T
5 inch @ 720p
1GB RAM, 8GB ROM
1800mAh accu (beetje boel weinig, 2000mAh is al mager)

Beetje /meh design, maar qua specs :o
Je linkje geeft een clocksnelheid van 1,2 Ghz aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Vandaag thl-w100 zwart binnengekregen https://www.youtube.com/watch?v=nnkAHsG7678 quad-core mt6985 DUAL sim 1Gb ram 4Gb rom. Wat een prima phoontje zeg voor usd.140,- (met coupon) al na 3 weken in huis en niks hoeven bij te betalen. Doos ook nog vol met accessoires als screen prot, 2x batterij, earphones, lader, hardcover hoes... ongelofelijk ! :)

Dat wordt lachen in de MM 8)7 straks en ja een QHD screen, maar wel van super kwaliteit...

Binnenkort ook custom roms en CWM... Kortom echt een aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

FlowDesign schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:12:
[...]

Hier wel een methode voor CWM op de Cubot M6589, weet alleen niet of dat werkt op de GT99

http://www.androidiani.co...589-a890.html#post4076552
Weet ik ook niet, maar betwijfel het.
Het is niet zo moeilijk om CWM te maken op een Mediatek telefoon zie hier http://chinaphonearena.co...ild-your-own-CWM-recovery Ga het proberen als ik de Cubot binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Ik heb de FAEA F1 zojuist succesvol geflashed naar de officiële ROM van 22062012.
Zie nog niet direct veranderingen, maar zullen ongetwijfeld bugfixes in zitten.

Even kort de stappen voor het rooten:

Download deze ZIP met de Drivers, Update Tool & Root Tool

1. Plug de USB kabel in de telefoon, en in je PC
2. Installeer drivers - Op Windows 7 nog een tijdje zitten prutsen hier mee..
3. Open de root tool eROOT, als de telefoon goed herkend wordt verschijnt de ROOT knop klik hierop en wacht enkele seconden.
4. SuperUser is geinstalleerd, en de telefoon is geroot.

Het flashen:

De bijgevoegde QDL flash tool werkt alleen met de officiële firmwares van FAEA, de laatste versie op het moment is van 22-06 (heb ik nog niet geupload, maar dat kan ik op verzoek nog wel doen.)

Open de update tool QDL met de telefoon via USB aangesloten

1. Onderin de QDL tool verschijnt als alles goed is de melding dat de telefoon ready is, zo niet moeten de drivers gecontroleerd worden
2. Kies d.m.v. bladeren bovenin de map waar je de firmware hebt uigepakt zowel bij AP en CP
2. Vink alles aan in de linker en rechter lijst met bestanden
4. Klik op 'DownAll' en wacht geduldig af tot dat er ready verschijnt.
5. Haal de USB kabel er uit, verwijder backcover en batterij om de telefoon te resetten
6. Na rebooten zit je op de nieuwe versie, dien je alleen wel weer even te rooten.

Er is een CWM achtige Recovery tool van Cofface, maar daar heb ik mij nog niet aan gewaagd. Dan kan je ook flashen vanaf de SD kaart.

De GPS test heeft even op zich laten wachten, maar het filmpje staat nu op youtube. Vooraf heb ik wel de GPS NTP setting aangepast naar nl.ntp.pool.org (oid). En ik krijg nu binnen bij het raam ook uiteindelijk wel een gps fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Seht gut aus zeg! bang for buck lijkt me met die F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:13
FlowDesign schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 00:44:
[...]

Ik mag van de modjes geen lmgtfy linkjes meer posten...

Dusssssssssss... Ik type in op Google:
android dlna gallery picture smart tv

En zie staan:
Google Play: Gallery Connect Preview

Nou, dat lijkt me wel wat :)

Edit: beetje schrale app. Maar iets van die strekking is wat je zoekt.
Hartstikke bedankt voor je tip. Dit is precies wat ik zocht. Met deze app, worden foto's en filmpjes zelf sneller op mijn smart pc geladen, als met de samsung gallery op de S3. Top _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Lord_Dain schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:05:
Seht gut aus zeg! bang for buck lijkt me met die F1
Nounou... tis een qualcomm snapdragon en de softtoetsen lichten niet op... 8)7
wel paar puntjes dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
intraxi schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:30:
[...]
Nounou... tis een qualcomm snapdragon en de softtoetsen lichten niet op... 8)7
wel paar puntjes dus !
Geen enkel toestel is perfect. Zo kan je zeggen..

iOcean X7: slechte positionering van antenne opdat GPS-signaal verzwakt wordt + backlight bleeding
Jiayu G4: softtoetsen lichten niet op, issues met BT, lewa-schil
Faea F1: SoC qua raw power niet up to par, kleine accu, softtoetsen die niet oplichten

Het is maar net wat je kwalijker vind en waar je zoiets hebt: daar valt wel mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Joosie200 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:56:
[...]

iOcean X7: slechte positionering van antenne opdat GPS-signaal verzwakt wordt + backlight bleeding
Faea F1: SoC qua raw power niet up to par, kleine accu, softtoetsen die niet oplichten

Het is maar net wat je kwalijker vind en waar je zoiets hebt: daar valt wel mee te leven.
Backlight bleeding is pech hebben bij de iOcean. Het exemplaar van mijn pa heeft dat niet. Bovendien is de GPS inmiddels prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Joosie200 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:56:
[...]

Volgens mij horen de soft-toetsen van de F1 niet op te lichten behalve de middelste cirkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Zopo C2:

Beestige gps, slechte verlichting onder de toetsen, last van ghost touches, scherm kan niet tegen een klap van het beton ijzer ......

verder mooie keuze's qua roms, batterij gaat dag en half mee met door de dag de gps te gebruiken voor het werk (meestal 6tal ritjes van 5-12km)

Ik heb de vraag hier al eens gesteld maar krijg maar geen reply, kan ik de C2 roms gebruiken op een C2 platinum versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
B0MBACI schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:00:
[...]
Volgens mij horen de soft-toetsen van de F1 niet op te lichten behalve de middelste cirkel :)
Klopt, het idee van breathing light in het settings-menu is dan ook dat je die middelste menu-button kunt configureren dat ie rood moet kleuren bij opladen + gemiste oproepen bijv. Blauw bij FB-berichten, groen bij whatsappjes en volledig opgeladen. Maar feit blijft wel dat de home-button en back-button niet oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Laatst online: 18-09 17:22
robin-sips2 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:03:
Zopo C2:

Beestige gps, slechte verlichting onder de toetsen, last van ghost touches, scherm kan niet tegen een klap van het beton ijzer ......

verder mooie keuze's qua roms, batterij gaat dag en half mee met door de dag de gps te gebruiken voor het werk (meestal 6tal ritjes van 5-12km)

Ik heb de vraag hier al eens gesteld maar krijg maar geen reply, kan ik de C2 roms gebruiken op een C2 platinum versie?
Ja volgens meerdere op het Zopo forum kan dat.

Zie: http://forum.zopomobileshop.com/thread-834-1-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Klopt de home knop licht op. Part of the design. Dat vind ik juist leuk.
Leuke App voor NFC is NFC retag, die kan een willekeurige bestaande tag gebruiken en daar acties aan koppelen. Bijvoorbeeld als je je ov chip er tegenaan houd dat die dan op stil gaat.

@ Joost, is wel het idee denk ik. Maar bij notificatie is die momenteel altijd blauw.

[ Voor 15% gewijzigd door dataSlut op 04-07-2013 20:20 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
bedankt ;)

Het word dus een platinum ipv een nieuw scherm voor de c2 :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat vinden mensen van de FAEA F2 variant met MTK6589 chipset?

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 04-07-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_Dain schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:19:
Wat vinden mensen van de FAEA F2 variant met MTK6589 chipset?
Zolang je de MT6589T variant hebt ziet hij er prima uit qua specificaties. Zou niet zo snel een reden zien om hem niet te nemen :)

Trouwens Jiayu G4 kopen anyone?

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 05-07-2013 08:33 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.